Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mundo Deportivo herhaalt interesse van Barcelona in ‘goedkope optie’ bij Ajax

Laatste update:

Mundo Deportivo brengt Lisandro Martínez maandagochtend opnieuw in verband met Barcelona. De Catalanen zijn op zoek naar een linksbenige centrumverdediger en hebben daar een bescheiden budget voor. Waar Pau Torres van Villarreal te duur is, wordt Martínez met een vraagprijs van 25 miljoen euro wél als betaalbaar bestempeld.

De Spaanse sportkrant linkte Martínez eerder al aan Barcelona, toen hij in een rijtje werd gezet met Marcos Senesi (Feyenoord), Aïssa Mandi (Real Betis), Jorge Cuenca (door Villarreal verhuurd aan Almería) en Alessio Romagnoli (AC Milan). Deze vijf verdedigers werden als relatief ‘goedkoop’ bestempeld en Mundo Deportivo schrijft dat Martínez nog altijd nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden door Barcelona.

Barcelona zou het liefst Torres binnenhalen, maar men acht de 24-jarige centrumverdediger onhaalbaar. De zevenvoudig Spaans international heeft bij Villarreal nog een contract tot medio 2024 en de Europa League-finalist zou voor de zelfopgeleide verdediger een veelvoud vragen van die 25 miljoen euro die Martínez moet kosten. Om die reden heeft Barcelona de aandacht verlegd naar de 23-jarige verdediger van Ajax.

Mundo Deportivo haalt bovendien aan dat de verstandhouding tussen Ajax en Barcelona uitstekend is. Het contract van de Argentijn in Amsterdam loopt voorlopig nog door tot medio 2023, terwijl Ajax een optie heeft om een jaar langer door te gaan met Martínez. Ajax nam Martínez in de zomer van 2019 voor zeven miljoen euro over van Defensa y Justicia. Sindsdien speelde de enkelvoudig international van Argentinië 83 officiële wedstrijden voor Ajax.

Samuel Umtiti
Tegelijkertijd is Samuel Umtiti volgens Mundo Deportivo niet van plan om Barcelona te verlaten. De 27-jarige centrumverdediger wordt de afgelopen tijd nadrukkelijk gelinkt aan een zomers vertrek bij de Catalanen, maar hij heeft de intentie om te blijven. Umtiti speelde mede door blessureleed dit seizoen slechts zestien officiële wedstrijden en ligt nog vast tot medio 2023. Met de transfervrije Eric García gaat Barcelona overigens spoedig een nieuwe (rechtsbenige) centrumverdediger verwelkomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax hoeft niet genoegen te nemen met 25 miljoen maar zal dat mogelijk wel doen. Maar dan hopelijk toch met makkelijk te behalen bonussen voor club en speler en een doorverkooppercentage.

24 mei 2021 om 10:18

Waarom zouden ze dat doen denk je? Omdat de relatie met Barca zo goed is?

24 mei 2021 om 10:19

Omdat de speler dat zelf misschien wel eens zou willen.

24 mei 2021 om 10:23

Dan kan je gaan onderhandelen ja. Maar waarom zou Ajax genoegen nemen met de marktwaarde van een jonge verdediger die nog een contract tot 2023 heeft (met de optie voor nog een jaar).

24 mei 2021 om 10:33

Waarom hebben ze dat bij Dest gedaan denk je?

24 mei 2021 om 10:37

Omdat Dest een hele simpele back was die achter Mazraoui in de pikorde zou staan en Martinez een sterkhouder is gebleken.

24 mei 2021 om 10:38

Omdat Ajax Dest heel makkelijk kan vervangen. Sinds Van der Wiel is de vaste rechtsback van Ajax een jeugdspeler en die kwamen er toen ook weer aan. Verder hebben ze natuurlijk ook nog Mazraoui.

24 mei 2021 om 10:38

Tsja, als we zo gaan beginnen kan elke club dit wel hanteren.
Maar oh oh, als andere clubs dese stelling ook innemen tégen Ajax dan is de wereld weer te klein.

24 mei 2021 om 10:40

En die verkopen ze voor 20 miljoen (terwijl hij ook nog eens Amerikaans international is) om dan voor 6 miljoen Klaiber terug te kopen? Uiteindelijk hebben ze hem ook gewoon goedkoop laten gaan.

24 mei 2021 om 10:41

En Dest had nog maar een contract voor een jaar. Heeft een handvol goede wedstrijden gespeeld o.a. tegen Telstar en meende al bij de top te horen. Oftewel die zou anders gratis de deur uitlopen en niet met zijn gedachte bij Ajax.

24 mei 2021 om 10:45

Klaiber is voor 4 miljoen gekomen. En Dest leek ook een probleem te zijn in de kleedkamer, getuige die uitval van Tadic vlak voor de corona onderbreking.

24 mei 2021 om 10:46

Nou als jij 20 miljoen te goedkoop vond voor Dest dan zul je ook wel snappen dat Ajax niet mee gaat werken aan een vertrek van Martinez voor een vergelijkbaar bedrag aangezien die in alles beter is dan Dest.

24 mei 2021 om 10:49

Lierse,
21 miljoen voor een rechtsback die nog vrijwel niks heeft laten zien met nog een 1 jarig contract, en niet eens de onbetwiste 1e keus rechtsback van Ajax was, vind ik niet bepaald weinig.

24 mei 2021 om 10:56

Precies, fantastische deal. Ik was bereid hem te brengen, voor het zou afketsen en hij nu gratis mee was gegaan met Brobbey. Martinez mag je voor 25m ook best tevreden mee zijn, maar daar kan je gezien zijn lopende contract nog wel wat bovenop doen. Bij Dest kon dat echt niet meer

24 mei 2021 om 11:07

De wereld is niet te klein. Ajax is niet verplicht de bedragen te betalen die Az verlangt toch? Net als Barca niet van Ajax hoeft te kopen als ze het te veel vinden. De wereld is groot genoeg en er lopen nog wel meer spelers rond. Je sneer is weer lekker zielig

24 mei 2021 om 11:25

Ja Tinus heeft niet zoveel affiniteit met Ajax. Maar desalniettemin wil ik toch wel met hem de discussie aan gaan hoor. Ook hij mag zijn mening hebben😂

24 mei 2021 om 14:21

Inderdaad heb ik niet zoveel op met Ajax, maar ik vind het nu eenmaal schrijnend dat elke eigen eerlijke mening, die niet in het voordeel van Ajax spreekt,zo tegen de tere beentjes is van sommige leden.
Zo erg zelfs dat je daar op geen enkele manier een normale nuchtere discussie mee kunt voeren omdat ze te blind zijn voor andere clubs.

24 mei 2021 om 14:40

Dat zal best Lierse, maar niet voor een schamele 25 milj. Zijn geen afspraken met Licha, dus 40+ is een degelijk openingsbod, zoveel is hij ons wel waard momenteel. Uiterst belangrijke speler in onze ploeg.

Ik zie het ideale elftal zo voor me, met Blind als enkele 6. Zo heb je onwijs veel voetballend vermogen in de as en speel je, zeker in de ED, 30 vd 34 wedstrijden de tegenstander volledig overhoop. Eventueel kun je Alvarez brengen voor Blind voor het betere sloopwerk als dat nodig is. Op rechts AM kan je kiezen tussen Klaassen en Kudus, kijkend naar de tegenstander bepalen wie je nodig hebt. Antony is nu neergezet, maar een fitte Neres is ook goed bruikbaar daar en zelfs op links met Tadic in de punt is een optie. En dan ga ik uit van een vertrek van Tagliafico, daarom Rensch linksback.

Dest had nog 1 jaar contract en wilde niet verlengen met interesse van Bayern, later kwam Barca daar ook nog bij.

Steek
Nous
Timber
Martinez
Rensch
Kudus/Klaass
Blind
Graaf (AM)
Antony
Haller
Tadic
24 mei 2021 om 14:47

Overigens heeft Ajax uitgesproken dat seiz 20/21 een tussenjaar is, 21/22 moet het oogstjaar worden, in dat opzicht is het helemaal dom als je 1 van je absolute sterkhouders verkoopt voor een habbekrats, enkel omdat de koper geen centen heeft, kom volgend jaar maar terug, kan je nog wat doorsparen.

24 mei 2021 om 17:34

Stel je niet zo aan Tinus. Uit je eerste reactie blijkt uit niets dat je een normale nuchtere discussie wil voeren. Je tweede zin is alleen maar reacties uitlokken en een sneer uitdelen, verwacht dan ook niks.

24 mei 2021 om 18:49

Wat wil je nou Tinus? Eerst plemp je een reactie neer met een lichte sneer. Als er vervolgens op wordt gereageerd over tere zieltjes beginnen. Als je zelf zo'n reactie post verwacht je dan echt een normale nuchtere discussie? Wordt volwassen man.

24 mei 2021 om 10:19

Serieus? Er gaat echt niemand 25 miljoen voor hem neerleggen. Geen seconde twijfelen als Barcelona dat wel wil.

24 mei 2021 om 10:33

De vraag is tegenwoordig niet meer of dat het maximaal haalbare is, maar of we hem niet liever houden bij dat aanbod. De financiele situatie is nu zo bij Ajax dat je spelers langer aan hun contract kan houden, omdat het nu en dan missen van een hoge transfersom niet meer zo'n drama is. De vraag is nu dus eigenlijk of 25 miljoen het risico waard is dat we geen goede vervanger weten te vinden.

24 mei 2021 om 10:46

Eindelijk een keer een goed en realistisch antwoord. Dit is precies de reden waarom Ajax hoge vraagprijzen heeft.
De waarde van de spelers van Ajax ligt inderdaad hoger dan de rest van de competitie. Maar men moet niet verwachten dat de prijzen in dat goede CL seizoen de standaard is. Los van de 2 diamanten (de ligt en de jong) is vooralsnog gebleken dat Ajax vooral een heel sterk team heeft en individueel gewoon goede spelers zijn, maar absoluut geen wereld top. Op misschien een enkeling na

24 mei 2021 om 11:00

Een goede vervanger vind je sowieso niet. Een nieuweling moet altijd weer wennen en Ajax moet er tegenwoordig meteen staan. Zeker volgend jaar in de champions League met die zwaardere loting. Gewoon NIET verkopen dit jaar, volgend jaar mogen ze terug komen. Dan kunnen ze een nieuwe klaarstomen.

24 mei 2021 om 11:59

Je moet ook wel rekening houden met de speler he. 25 miljoen is misschien voor Ajax niet de moeite, maar voor zo'n jongen is het wel een droomtransfer. Zolang hij een contract heeft hoeft Ajax natuurlijk niet te verkopen, maar dan zit je waarschijnlijk wel met een ontevreden speler.

24 mei 2021 om 13:19

Ik snap wat je bedoelt, maar een groot deel van de aantrekkingskracht van Ajax is dat het een geweldige springplank naar de top van Europa is. Als je dan spelers transfers naar Barcelona door hun neus gaat boren... Het is lastig, maar je moet er een beetje een gulden middenweg in vinden.

24 mei 2021 om 14:39

25 miljoen is toch gewoon een top deal? Alsof je volgend jaar in een keer het dubbele voor hem krijgt? Prima speler maar geen dragende speler bij Ajax toch? Ik zie deze jongen niet de top halen en een vervanger dat moet toch wel lukken? denk ook dat martinez op zijn plek kan spelen

24 mei 2021 om 14:51

Hij is zéker wel een dragende speler, heb je niet opgelet de laatste maanden ofzo? Hij is ons nu al dik 40 milj waard en in mijn opinie eigenlijk gewoon niet te koop. Dat TH hem niet opstelde, doet daar helemaal niets aan af. Martinez heeft zich gewoon helemaal terecht in de basis gespeeld en hoort daar ook gewoon te blijven staan. Blind als enkele 6, Graaf als linker AM.

24 mei 2021 om 16:42

40 miljoen voor een jongen die een half jaar basis staat. Los dat dit natuurlijk geen reel bedrag is voor een jongen die nog zo weinig heeft laten zien gaat geen club in de wereld zo’n bedrag neerleggen met de huidige crisis. Vind eerlijk gezegd 25 al veel.

24 mei 2021 om 16:45

Ajax is leuk eredivisie heel matig. Barca is toch echt van een ander niveau. Je ziet het bij Dest, laat zo’n jongen eerst maar één seizoen lang echt presteren ipv gelijk maar zo’n bod doen.

24 mei 2021 om 19:03

Die afweging moet ajax inderdaad maken maar ik denk als ze vasthouden aan een prijs vsn 40miljoen er geen club komt

Ze mogen bij Barcelona verder dromen. 25 Mio is veels te weinig voor Martinez. Eerst maar eens meer centjes overmaken

24 mei 2021 om 10:19

Eerst maar eens zien of hij daadwerkelijk met zo'n prijskaartje rondloopt

24 mei 2021 om 14:57

Er zit geen prijskaartje op Martinez, hij heeft een langlopend contract. Contractsduur bepaald een flink deel van de prijs. Ajax kan bijvoorbeeld besluiten om hem pas volgend jaar te verkopen. Dat drijft de prijs op als een club hem perse dit jaar wil hebben.

Ik zie die deal niet zitten, hij heeft niet het niveau. Je kunt als Barcelona ook prima met 2 rechtsbenige centrale verdedigers spelen.

24 mei 2021 om 10:23

Hij heeft het niveau niet 😂😂 Even los van de discussie of Martinez het niveau heeft voor Barcelona, moet je nu toch wel beseffen dat Barcelona niet in staat is om alleen maar spelers te kunnen contracteren die aan hun gewenste niveau voldoen? Dat snap je wel toch? Dat er nu niet alleen maar wereldtoppers gaan komen? Dat men het ook met spelers moet doen die wat twijfelachtiger zijn, zoals Aguero (qua blessuregevoeligheid), Depay, Garcia en misschien Martinez... Allemaal spelers met een vraagteken achter hun naam.

24 mei 2021 om 10:29

Ik zeg maar Suarez....

24 mei 2021 om 10:30

Als Ajacied zie ik hem wekelijks spelen. Ik vind hem een goede voetballer maar niet wat Barcelona nodig heeft. Barcelona heeft behoefte aan een pure verdediger, ik vind zijn niveau als pure verdediger niet voldoende voor de top. Goed voetballend centrale verdedigers heeft de club al in overvloed.

24 mei 2021 om 10:32

Wat is er met Suarez?

24 mei 2021 om 10:33

@ViscaCatalunya, oké, maar ook als ze nog een ander type verdediger aantrekken zal die zeer waarschijnlijk niet van het niveau zijn dat Barcelona na hoort te streven. Daar zijn te weinig middelen voor op dit moment.

24 mei 2021 om 10:36

De club heeft inderdaad geen geld. Ik hoop ook gewoon dat Martinez blijft. 25 miljoen is een schijntje voor Ajax. Zo'n speler kun je ook niet voor minder dan dat vervangen.

24 mei 2021 om 10:38

Ze laten em gaan omdat ie te oud was en niet meer op niveau kon ballen. Gaan ze in zee met aguero. Geeft aan hoe ziek barca is.

24 mei 2021 om 12:19

Het salaris van Suarez was ook een probleem. Volgens mij speelt Aguero voor de helft v/h salaris van Suarez.

24 mei 2021 om 10:32

Het moet maar blijken of hij het niveau heeft hoor. Maar sinds Martinez en Alvarez in het elftal zijn gekomen heeft Ajax nog maar 1 keer verloren. Van Roma. Ik zie het hem bij Barca eigenlijk wel aardig doen. Geen basisspeler maar verder wel een prima selectiespeler.

24 mei 2021 om 10:34

Waar komt toch dat idee vandaan dat als je tijdelijk geen wereldtop kan kopen je dan maar middelmaat moet kopen? Beter dan dat geld sparen, want wie middelmaat koopt die wordt uiteindelijk zelf middelmaat.

24 mei 2021 om 10:52

De vraag is of Martinez middelmaat is. Martinez is namelijk een speler met waanzinnig potentieel. Is verdedigend sterk, kan met ruimte in z'n rug spelen, kan goed koppen door een waanzinnige timing, is comfortabel aan de bal en heeft een uitstekende lange bal. Daarnaast is hij zo'n beetje de hardst werkende speler die er is. Elke keer bij het Argentijnse elftal zijn ze verbaasd hoe hard hij werkt, hoeveel tijd hij in zijn eigen ontwikkeling stopt en hoeveel vragen hij stelt om beter te worden. Dus ik denk dat hij met die eigenschappen en talenten wel eens heel ver zou kunnen komen

24 mei 2021 om 10:54

Voor de wereldtop is hij middelmaat ja. Of gaan we er een wereldtopper van maken?

24 mei 2021 om 10:59

Ik zeg niet dat hij nu al wereldtop is, maar wel dat het een veelbelovende nog jonge speler is met grote doorgroei mogelijkheden. Waarbij ik hem in de toekomst wel structureel in de basis zie staan bij een Europese grootmacht

24 mei 2021 om 11:04

Met Araujo en García hebben ze wel al genoeg veelbelovende centrale verdedigers lijkt me.

24 mei 2021 om 11:10

Barca wil hem hebben en dat is een wereldclub dus ik neem aan dat ze hem dan willen omdat hij wel wat kan en niet omdat hij zulke lekkere Argentijnse steaks kan bakken. Een wereldtop club heeft niet alleen maar wereldtoppers. Ook daar lopen mindere goden rond voor de balans

24 mei 2021 om 11:21

Tja ze wilden ook Braithwaite hebben daar.

24 mei 2021 om 11:30

Barcelona heeft de middelen niet om wereldtoppers te halen dus kom je vanzelf bij dit soort spelers uit en als selectieopvulling zijn er echt mindere spelers.

24 mei 2021 om 11:36

Maar die zijn er toch al? Waarom nog van zo een soort spelers binnenhalen?

24 mei 2021 om 11:36

Precies, en zo heeft Ajax een Klaiber en Labyad voor de breedte wat bij Utrecht basisspelers waren en voor Ajax bankzitters. Dest was bij Ajax back up en dat is dan weer goed voor Barca. Een Martinez of Dest op de bank die zijn wel beter dan de jeugd van Barca en ze zullen niet zeuren als ze op de bank zitten.

24 mei 2021 om 12:15

@LierseVolgens mij heb je hem te weinig zien spelen. Martinez is zeker een potentiele wereldtopper, wat Araujo en zeker Garcia niet zijn. Garcia is pure middelmaat. Het vertrouwen en timin die Martinez heeft met zijn vaak zuivere ingrepen en de kwaliteit om met ruimte in de rug te verdedigen, maken van hem de komende groeibriljant in het Argentijnse elftal. Martinez laat mij het meest aan Roberto Ayala denken, en dat was een hele goede verdediger. Martinez is in zijn prijsklasse de beste aankoop die een Barca kan doen.

24 mei 2021 om 12:20

Als het op Barca aankomt maakt het mij weinig uit. Ik heb er geen mening over, aangezien Barca mij weinig boeit. Maar ik zie Ajax wekelijks spelen en Martinez zou voor Barcelona een prima selectiespeler zijn. Prima 12de/13de man.

24 mei 2021 om 12:24

Dr.Mario Ik vind Martinez op dit moment niet slechter dan wat er nu achterin staat bij Barcelona. Dat is echt heel pover allemaal.

24 mei 2021 om 12:26

Jongens toch. Een 23-jarige die eens een half jaar in de basis staat bij Ajax en op het moment dat blind terug is gewoon terug op de bank mag gaan zitten, is al meteen een groter talent dan Araujo en García? Die García naar beneden praten is ook wel populair tegenwoordig blijkbaar...

24 mei 2021 om 12:32

Los van het potentie van Martinez zijn vele ook blind voor het feit dat veel van dit soort spelers falen in het buitenland. Sanchez was verdedigend vele malen beter dan Martinez maar bakt er niks van bij Tottenham en kan zo nog wel even doorgaan. Martinez lijkt me een prima speler voor op de bank bij Barca, maar als Barca met beperkte financiële middelen zulke spelers voor 25mio+ blijft halen, dan komt het nooit meer goed. Valt me trouwens op dat dezelfde mensen Barca voor gek verklaren dat ze ‘middelmaat’ Depay transfervrij oppikken..

24 mei 2021 om 13:07

Het moet nog maar blijken of hij op de bank komt als Blind weer terugkeert. Net als Blind kan hij op meerdere posities uit de voeten. En leg mij daarnaast geen woorden in de mond, mijn beste. Ik zeg nergens dat Araujo en Garcia er niets van kunnen. Martinez zal redelijk gelijkwaardig staan op het moment met waarschijnlijk een iets minder hoog plafon.

24 mei 2021 om 14:44

Ben het met Lierse eens. Voor 25miljoen zou barca ook pau Torres’ kunnen halen. Denk dat barca de 25miljoen voor deze jongen beter kan gebruiken

24 mei 2021 om 15:03

@liese1997
Martinez is geen talent, het is een Argentijns international met een flinke bak Europese ervaring.
Die moet je niet gaan vergelijken met jeugdspelers van Barelona die alles nog moeten bewijzen. Van hoeveel van die verdedigende talenten, zoals Marlon, heb je nooit meer wat gehoord?

24 mei 2021 om 15:10

Lierse, Martinez heeft 73 basisplaatsen bij Ajax gehad tot op heden. Niet maar wat roepen als je onderbuikgevoel totaal niet klopt, neem dan even de moeite om je feiten te checken.

24 mei 2021 om 15:32

@Trodart en hoeveel daarvan als centrale verdediger?

24 mei 2021 om 15:34

Ja en García is een Spaans international die op 20-jarige leeftijd al 35 wedstrijden gespeeld heeft voor Manchester City. Hij heeft zelfs zeven keer meer interlands dan Martinez. Dus naar jouw maatstaven valt hij perfect te vergelijken met Martinez en dan verliest Martinez het ook nog eens.

24 mei 2021 om 15:43

@Lierse: 53 daarvan als CV, 8 als links- of rechtsback en 22 als defensieve middenvelder.

24 mei 2021 om 15:49

En van die 53 er 47 in de basis. En van die 47 er 24 in de basis in de eredivisie. En van die 24 er 14 na speeldag 20 dit seizoen (waarvoor hij maar 1 basisplaats gehad heeft in 20/21). Dat valt dus wel mee zo te zien hoe vaak hij in de basis stond als centrale verdediger dit seizoen...

24 mei 2021 om 16:05

53 Lierse.

24 mei 2021 om 16:08

En dit seizoen er dus maar 15 in de basis in de eredivisie, waarvan 14 na speeldag 20 (die plaatsvond op 31 januari 2021). Je hebt dus gelijk. Hij is nog niet eens een half jaar basisspeler als centrale verdediger. Excuses voor het foutje!

24 mei 2021 om 16:43

Kan mij het verrekken of zo'n verdediger van City beter is. Punt is gewoon dat Martinez al 2 seizoenen een van de beste spelers bij Ajax is op verschillende posities. Hij speelt altijd minimaal een 7 en voegt qua mentaliteit veel toe aan het team. Iets was Ajax vaak heeft gemist en een van de redenen waarom we de beste kampioen van deze eeuw waren en de beker wonnen met de moeilijkste loting ooit. Als je dat niet wil of kan zien dan heb je Ajax totaal niet gevolgd. Jij zou hem schijnbaar voor een habbekrats naar Barcelona doen. Prima. Laten we blij zijn dat je niet onze td bent. Zal vast wel een gozer van 20 lopen die beter is, maar dat boeit niemand in Amsterdam zolang Martinez een van de beste spelers is van een Ajax dat uitstekend presteert.

24 mei 2021 om 16:48

Een van de beste spelers? Kom op man. Daarbij komt García gratis over en hoef je er geen 25
Miljoen voor te betalen. En ik zou hem niet wegdoen als Ajax zijnde, zou alleen als ik barca zou zijn hier mijn handen niet aan branden

24 mei 2021 om 17:39

Ik vind gewoon dat Barcelona hem niet moet binnenhalen omdat hij niet goed genoeg is.

24 mei 2021 om 17:39

@Lierse
Heb jij Martinez en Garcia weleens wedstrijden zien spelen? Dan kun je toch niet menen dat je Garcia in iets beter vindt dab Martinez? Garcia is prutser eerste klas, en moet van heel ver komen wil hij nog het talent waar maken wat van hem wordt verwacht. De kracht van Martinez, en dat wordt hier door mensen vaker genoemd, is dat hij zelden verzaakt. Hij scoort altijd minstens een 7. Als die speelt, kun je niet om hem heen. Mijn advies is om meerdere wedstrijden van hem terug te kijken. Je zult zien dat hij exceptionele en zuivere intercepties heeft, timing en een verdomd goede pass. Hij zou nu meteen de beste verdediger zijn van Barca.

24 mei 2021 om 19:11

Hij scoort altijd een 7 tegen in de eredivisie. Dit is weer een paar stapjes omhoog. Heb altijd een beetje bet idee het feit dat een speler van ajax komt een speler gelijk een supertalent is en minstens 30-40m waard is. Denk dat je voor 40 miljoen een stuk betere spelers kan halen maar de tijd zal het ons leren. Speelt hij deze zomer de copa america?

24 mei 2021 om 20:50

Gratis García of 25 miljoen betalen voor een momenteel matige speler? Ik zou het wel weten eerlijk gezegd.

Ik zie Ajax echt geen genoegen nemen met 25 miljoen voor Martinez. Zeker gezien Tagliafico zeer waarschijnlijk vertrekt, hij net weer een hele belangrijke basisspeler is geworden, hij nog lang vastligt en nog jong is. Voor 25 miljoen zou ik hem echt niet laten vertrekken.

24 mei 2021 om 10:33

Voor een verdediger is dat best veel geld anders. Ook heb ik het idee dat Martinez door ten Hag puur gezien wordt als centrale man in de verdediging en als Blind straks terug is hij er weer net buiten gaat vallen. Tagliafico zal ook weggaan waarschijnlijk, hopelijk kunnen ze Wijndal ervoor terughalen. Ajax moet 50 miljoen winst maken op transfers elk jaar om de begroting te dekken hoorde ik ergens dus het zou ook niet vreemd zijn als ze ingaan op een bod op Martinez, Alvarez, Neres of wie dan ook als het bedrag maar hoog genoeg is.

24 mei 2021 om 10:44

Martinez heeft Blind naar het middenveld 'verdreven'. Beiden zullen dus een basisplek krijgen. Zal denk ik (helaas) ten koste gaan van Alvarez.

24 mei 2021 om 11:53

Ajax moet voor 50 miljoen verkopen om geen verlies te draaien dat is wat er gezegd is. Ajax kan er ook voor kiezen om wel verlies te maken. Of om een handvol net niet spelers te laten gaan. Tagliafico,Onana en Neres zullen waarschijnlijk vertrekken, en daar moet je samen echt wel 50 mil voor kunnen krijgen lijkt mij. Elke speler is te koop natuurlijk als je maar genoeg bied

24 mei 2021 om 12:27

Nee Ajax moest door corona voor 50 miljoen verkopen om zwarte cijfers te draaien aangezien ze een heel jaar zonder publiek hebben gespeeld en dus veel inkomsten mislopen aan kaartverkoop.

24 mei 2021 om 12:28

Volgens mij kan Ajax ook Marin op de balans van dit jaar plaatsen aangezien hij dit jaar verhuurd is en ik weet niet hoe dit zit met Botman en Lang maar volgens mij ontvangt Ajax daar ook nog geld van.

En als ze dan inderdaad ook die 3 verkopen die jij aanhaalt dan zit je al aan die 50 milj.

Labyad wil ook vertrekken, Magallan proberen te slijten. Ik zie het allemaal niet zo somber in.

24 mei 2021 om 15:04

@schijntrap, en dan was die 50 milj ook nog met in het achterhoofd dat elke supporter zn geld kon terugvragen voor hun SK. Ik denk dat het merendeel daar gewoon vanaf heeft gezien, dat scheelt alweer wat miljoentjes. En idd kunnen ze kiezen om dat verlies te compenseren met de spaarrekening, daar is ie voor. Dit jaar was het tussenjaar, aankomend jaar moet er dus geoogst worden (europees), dan is Martinez gewoon een hele belangrijke speler.

24 mei 2021 om 15:04

Ajax moet helemaal niet verkopen. Als Ajax niet verkoopt, dan schrijven ze rode cijfers. Maar gezien de grote reserves, is dat niet een probleem.

24 mei 2021 om 15:21

Nee het is ook hemelaal niet somber en wat mij betreft verkoop je die jongens ook gewoon. Maarja voor Magallan en Labyad vang je niet meer voor dan 5 miljoen samen. Als Botman inderdaad verkocht is krijgen ze daar een percentage, Lang en Marin ook, dus dan zit je op bijna 20. Tagliafico voor 15 en dan zit je nog pas op 35 zonder nieuwe aankopen. Als Martinez zich in de basis speelt bij Argentinie of goed invalt in wat kleinere wedstrijden kan hij zich zomaar op de kaart zetten en voor een goed bedrag vertrekken. Ik zie niet echt in wie anders, ja Gravenberch als hij in Oranje speelt, dan moeten ze hem maar verkopen want volgende zomer krijg je er bijna niets meer voor, dat regelt ome Mino wel.

24 mei 2021 om 16:50

Tagliafico krijg je denk ik wel rond de 20 voor. Onana zou je voor 10 kunnen verkopen gok ik. Scherpen en Klaiber kan je ook doorselecteren. Neres zal gezien leeftijd en status ook nog wel 25-30 kunnen opbrengen. Zullen vast wel een paar clubs komen voor hem. Al met al kan je genoeg spelers doorselecteren zonder dat je basiself er op achteruit gaat en houd je ook nog wat geld over voor Kamaldeen, een talentvolle keeper en misschien wijndal. De rest kan je opvangen met jeugd in mijn ogen.

Laat Barcelona eerst eens zorgen dat ze financieel gezond worden. Geld moeten lenen om salarissen uit te betalen en dan wil je spelers kopen. Gaan ze dan weer voor een regeling net zoals Dest? Moet je als club niet aan mee willen werken.

25 miljoen? Die tijden van vriendenprijsjes zijn voor ik Barca, tik maar 50 miljoen af

24 mei 2021 om 10:23

2 jaar geleden voor 7 miljoen gekocht. Geef mij maar eens aan waarom hij 7x meer waard is geworden.

24 mei 2021 om 10:30

Hij laat zich zien in Europa. Dat doet meestal wel wat met de marktwaarde van een speler. Frenkie speelde in 2017 nog zijn wedstrijden in Jong Ajax en in 2019 ging hij voor 86 miljoen. En dat binnen 2 jaar.

24 mei 2021 om 10:35

2 jaar geleden was onbekend of Martinez met ruimte in zijn rug kon verdedigen. Die vraag is nu overduidelijk beantwoord. Zelfs de kampioen van Frankrijk kwam nauwelijks tot kansen terwijl er meer dan genoeg ruimte achter de verdediging lag. Verdedigers die goed kunnen omgaan met ruimte ik hun rug zijn zeldzamer (in de eredivisie zelfs op een hand te tellen). Dat betekend een flinke prijsstijging. Daar boven op komt dan ook nog dat Ajax hem niet hoeft/wilt verkopen. Klopt Barca aan voor onana, Labyad, Tagliafico zijn de prijzen heel anders.

24 mei 2021 om 10:45

Je wilt hem toch niet met Frenkie vergelijken toch? Daar zit nog wel enig verschil tussen wat ik denk ik niet hoef te onderbouwen

24 mei 2021 om 15:05

Argentijns international geworden. Tientallen uitstekende Europese wedstrijden gespeeld. Lang lopend contract. Ajax is een rijke club, hoeft niet te verkopen.
Allemaal factoren die de prijs behoorlijk opdrijven.

24 mei 2021 om 15:27

Het gaat niet om de vergelijking met Frenkie als speler, wel als hoe spelers in waarde kunnen stijgen tov hun aankoopbedrag. Frenkie koste namelijk 1(!) euro plus een doorverkoop. Uiteindelijk goede keus van W2, want die doorverkoop was gigantisch. Maar Frenkie is niet 86 miljoen keer beter geworden dan toen hij bij W2 in het 2e rondliep.

24 mei 2021 om 10:40

Dan kom je dichtbij de prijs van Pau Torres die de voorkeur geniet maar als niet betaalbaar wordt beschouwd.

Dit heb ik al vaker gezegd. Alvarez, maar vooral Martinez zijn verdedigend echt sterk. Laatstgenoemde kan ook nog heerlijk voetballen, kopkracht en laat laatste tijd zien te beschikken over lange ballen. Ik weet niet wat het hier in Nederland is. Ik weet nog dat Wijnaldum zo afgekraakt werd hier in Nederland, terwijl hij een van de betere spelers was (ook Europees) en nog super jong. Zelfde geldt voor Mertens die het zogenaamd niet liet zien tegen topclubs, maar wel bijna 2 op 1 liep na zijn eerste wedstrijden voor PSV en met Utrecht uitstekend speelde tegen Celtic, Napoli, Steaua en Liverpool. Ondertussen worden Siem enso naar de top geschreven. Nee! Het zijn deze jongens die wat speciaals hebben!

24 mei 2021 om 11:09

Nouja we moeten niet overdrijven. Niets maar dan ook niets wees er in zijn Eredivisie-tijd op dat Mertens Maradonna en Hamsik zou passeren om all-time topscorer van Napoli te worden. Dat is niet erg, hij deed het inderdaad goed maar we mogen er wel bij zeggen dat hij vriend en vijand heeft verrast met zijn prestaties.

On: ik zou Martinez echt een uitstekende aankoop vinden voor Barcelona. Hij doet me een beetje aan Mascherano denken. Die heeft het toch niet onverdienstelijk gedaan bij Barca.

24 mei 2021 om 11:28

Nee, maar je pakt nu ook destijds 2 clublegendes erbij. Echter, had ik en misschien nog wat anderen wel verwacht dat hij daar gewoon van toegevoegde waarde zou kunnen zijn. Punt gaat om het pessimisme wanneer dit soort spelers de volgende stap zetten, niet of ze een clublegende kunnen worden. Wat Mertens overigens wel heeft gedaan.

24 mei 2021 om 19:40

Dat waren gewoon de twee spelers met de meeste doelpunten bij Napoli voor hij wam. Ik zeg ook nergens dat ik niet verwachtte dat hij van toegevoegde waarde zou zijn. Daarvoor was hij inderdaad te goed in de eredivisie. Maar niemand kon zien aankomen dat hij het niveau zou halen wat hij gehaald heeft. Des te mooier dat hij het dan toch doet. Zelfde geldt inderdaad voor Wijnaldum. Of Suarez. Of Weghorst. Spelers die keihard werken om beter te worden en naar hoogten stijgen die niemand verwacht. Heerlijk vind ik dat. Maar dat betekent niet dat we achteraf moeten doen alsof het wereldtalenten waren in de Eredivisie.

24 mei 2021 om 15:01

Heerlijke reactie, en om Tapia niet te vergeten. Spelers als Siem, Van Beek, De Ligt en Frenkie werden al de hemel ingeprezen voordat ze er überhaupt al waren. Een Van Dijk bijvoorbeeld heeft hemel en aarde moeten schuiven om Nederland te overtuigen van zijn kunnen, sterker nog er zijn sommige hier die nog steeds geloven dat Van Dijk helemaal niet zo goed is. Lijkt alsof we een beetje moeite hebben als bepaalde spelers andere eigenschappen bezitten dan dat verfijnde cruijfiaanse voetbalende kwaliteiten en visie.

24 mei 2021 om 15:08

Als je bij Ajax of Barcelona wil spelen, dan zijn Cruyfiaanse voetbal kwaliteiten een must. Speel je elders in een ander systeem, dan worden er andere kwaliteiten gevraagd.
Van Dijk heeft niet alleen in Nederland moeite gehad mensen te overtuigen, het heeft lang geduurd voordat hij de top haalde. Hij had nog twee tussenstappen nodig voordat een top club het met hem aandurfde.

24 mei 2021 om 15:25

Over het eerste gedeelte heb je gelijk, maar over het tweede niet. Wij hadden niet verwacht dat de Van Dijk van Groningen wereldtop zou worden, maar hadden we dat van Suarez van Groningen ook verwacht? Nee! Die verwachting ga je amper kunnen maken bij een kleine club. Wel was ik en ook veel meer met mij het ermee eens dat Van Dijk goed genoeg voor Ajax of PSV zou zijn. Bij Celtic werd hij na zijn eerste half jaar al naar Arsenal (destijds topclub) en Manchester City geschreven. Hij was verdedigend gewoon goed, maar wat stelt de Schotse competitie nou voor he? Speelde ook zeer aardig tegen Barcelona. Nou, hij heeft niet zolang nodig gehad in Southampton om het ongelijk te bewijzen. Van Dijk is echt niet in zijn eerste half jaar Engeland opeens enorm gaan ontwikkelen. Hij was al goed, ontwikkelde zich door, maar was al goed genoeg voor het Nederlands elftal! En daarnaast aan een Van Dijk had je veel meer gehad dan aan een Van der Hoorn. Destijds was dat al duidelijk!

Natuurlijk moet je dat geld aanpakken. 25 miljoen voor een speler die begin dit jaar niet eens basisspeler was. Hoewel ik vanaf dag 1 fanben van Martinez en er heilig van overtuigd ben dat hij zou slagen bij Barca, is dit gewoon een heel mooi bedrag in Corona tijd.

24 mei 2021 om 10:28

Ze hebben het niet eens over een bod of intentie van Barcelona om een bod van 25 miljoen euro te doen. Ze noemen 25 miljoen euro als mogelijke vraagprijs van Ajax. Barcelona zal, als ze al serieus langskomen voor Martinez, in dat geval de hoop/illusie hebben dat hij ook voor een paar miljoen minder op te halen is. En wat mij betreft is dat sowieso onacceptabel. Minimaal 35 miljoen.

24 mei 2021 om 13:12

Martinez is een speler die je gaat missen als hij weg is. Wordt zwaar ondergewaardeerd. Beetje hetzelfde als met Ibrahimovic destijds.

Het grote |barcelona zonder poen, gaat nu inzetten op de vriendschappelijke band tussen Ajax en Barca... Ja duh, voor Martinez zullen ze ook flink voor moeten betalen. Kansloze missie !

24 mei 2021 om 10:29

Ik snap dat Barcelona dat probeert, maar bij De Jong heeft Overmars dat ook goed geregeld voor Ajax. Maak me nu ook geen zorgen dat hij dergelijke sentimenten laat meewegen.

24 mei 2021 om 10:35

Ik maak me daar ook geen zorgen over. Die tijd dat het zo ging, ligt gelukkig al enige tijd achter ons. Ben wel benieuwd wanneer er bij ons spelers vertrekken, het is betrekkelijk rustig !

Ik ben een groot fan van Martinez maar ik vrees dat hij bij Blinds terugkeer zijn basisplek gaat verliezen. Dus ik zie Ajax jammer genoeg nog wel open staan voor een transfer.

24 mei 2021 om 10:30

Bij een vertrek van Tagliafico zie ik voor één van de twee echt nog wel kansen als linksback.

24 mei 2021 om 10:36

Ten Hag heeft afgelopen seizoen een paar keer aangegeven in Martinez geen optie te zien voor linksback. En Blind lijkt me daar ook geen permanente optie.

24 mei 2021 om 10:47

Ik vermoed dat Blind op het middenveld terecht komt. Zo speelden ze de laatste wedstrijden toen Blind nog fit was. Martinez toch op linksback sluit ik ook niet uit.

Lachwekkend hoog bedrag weer , dat is toch geen goedkope optie als je kijkt naar kwaliteit / prijs verhouding.
Barca gaat gewoon verder met dezelfde domme keuzes als de laatste jaren.

24 mei 2021 om 10:35

Nou, inderdaad zeg. Moet Lisandro maar bij Ajax blijven. Het is niet anders.

Wat me echt opvalt. Barca heeft een torenhoge schuld. Kon de salarissen niet eens volledig betalen en blijft maar "kopen". Zou er nu niet iemand vanwege financial fairplay moeten ingrijpen. Laat Barca eerst gezond worden voor ze nog meer in de rode cijfers duiken.

Verder ben ik benieuwd of er een clausule in het contract van Martinez? Volgens mij niet, dus die 25 miljoen zou ook zomaar 35 miljoen (na een sterk 2e helft van de competitie) kunnen zijn en laat ze Dest maar eerst volledig aflossen.

24 mei 2021 om 10:34

De enige beperking die Barcelona nu heeft is de salarislimiet van de laatste bond. De limiet is omlaag geschroefd. FFP gaat over verliezen en is door de crisis opgeschort en komt waarschijnlijk niet terug. FFP werd bovendien niet gehandhaafd.

24 mei 2021 om 10:35

De FFP werd wel gehandhaafd hoor.

24 mei 2021 om 10:45

Volgens mij zou de FFP nu ten tijden van minder inkomsten juist moeten optreden. Al dat verloren geld krijgt men nooit terug. Dan zou een club zichzelf de doodsteek toebrengen doordat er geen FFP zou zijn. Daarnaast is het heel unfair naar de landen/clubs die wel alles onder controle houden.

Ik heb altijd al gedacht dat Martinez een briljante aankoop zou zijn. Multifunctioneel, fel en sterk in het duel, psychologisch sterke en stabiele spelers (ik moet hem nog betrappen op fratsen) en is goed in de combinatie. Minpuntje is zijn ietwat kleinere lengte voor een verdediger, maar in Spanje loop je niet wekelijks te bikkelen tegen fysiek sterke spitsen.
Echt een aderlating voor Ajax, maar ik hun het deze jongen. €25m vind ik ietwat laag, maar Overmars kennende haalt hij er de beste deal uit.

24 mei 2021 om 10:31

als Garcia naast Martinez komt te staan worden de luchtduels toch wel een groot probleem verwacht ik

24 mei 2021 om 10:35

Araujo zal sowieso spelen volgend seizoen.

Tja als dit voortaan de vijver is waaran Barca moet vissen wordt het lastig om weer een absolute topclub te worden. Martinez is een goede speler hoor, maar geen wereldtopper of iemand die het niveau van Barca verhoogt.

Ik hoop dat dit niet doorgaat.
Ze mogen Tagliafico kopen , kunnen wij Wijndal halen.
Ik zag dit als basis 11 voor ogen.

Stekelenburg ; Rensch/Mazraoui Timber Martinez Wijndal; Gravenberch Blind Klaassen; Antony Haller Tadic

24 mei 2021 om 11:41

Wijndal is veel te duur man. Haal gewoon een Argentijn die zijn een stuk betaalbaarder. Az blij dat ze niet aan Ajax verkopen en Ajax blij dat ze niet de hoofdprijs betalen. Ik zou sowieso nooit meer een speler kopen uit Nederland behalve jonge talenten dan.

24 mei 2021 om 12:35

Ik vindt die Oosterwolde van Twente wel een leuke back voor Ajax, jong talent.

Maar Salah Edine komt er ook aan uit de jeugd al is dat natuurlijk afwachten.

En anders heb je Rensch nog voor LB. Beetje vergelijkbaar met Anita destijds.

Voor de breedte zou dit wel een goeie aankoop zijn. Maar als Barca nou echt wilt groeien dan lijkt dit mij toch niet het niveau wat je wil nastreven. Begrijp mij niet verkeerd ik vind hem een goeie speler maar Martinez gaat het niveau van Barca echt niet omhoog halen. Daar komt ook nog eens bij dat Ajax niet gek is en hem echt wel voor meer dan 25 miljoen wil verkopen.

Deze strijder bij barca juich ik zeker toe. Iets wat zwaar ontbreekt in de selectie van Barcelona. Iemand die zich 90 minuten lang 100% inzet + hij is voetballend sterk

Ben wel benieuwd op basis waarvan het verhaal van 25 miljoen is ontstaan? Uit de grote duim? Waarom zou Ajax een sterkhouder met nog best wat jaar contract voor zo weinig geld verkopen?

Martinez naar Barça? Dan gaat het heel lang duren om weer bij aansluiting te vinden bij de top!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren