Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord plaatst zich voor Europees voetbal bij afscheid Advocaat

Laatste update:

Feyenoord heeft zich geplaatst voor de tweede voorronde van de Conference League. De ploeg gaf vertrekkend trainer Dick Advocaat zondagmiddag een passend afscheid door de finale van de play-offs met 2-0 te winnen van FC Utrecht. Luis Sinisterra schoot Feyenoord in de eerste helft op voorsprong, waarna invaller Bryan Linssen vlak voor tijd de eindstand bepaalde.

Feyenoord kwam sterk uit de startblokken en deelde al in de tweede minuut een serieuze waarschuwing uit. Na een afgemeten voorzet vanaf de rechterflank van Jens Toornstra kopte Nicolai Jörgensen net over het doel van Eric Oelschlägel. Gesteund door de 6500 fanatieke Feyenoord-supporters was de thuisploeg in de eerste helft de bovenliggende partij. Utrecht speelde slordig en kon geen vuist maken tegen de Rotterdammers. Na 25 minuten spelen kwam Feyenoord verdiend op voorsprong. Luis Sinisterra stuurde Utrecht-back Hidde ter Avest het bos in en ramde de bal hard in het doel: 1-0. De openingstreffer zorgde voor ontroering bij Advocaat, die op de bank vocht tegen de tranen.

De ploeg van René Hake was aanvallend onmachtig en wist in de eerste helft geen enkele serieuze kans creëren. In de slotfase van de eerste helft zorgde de arbitrage voor een opvallende actie door Leroy Fer niet van het veld te sturen. De middenvelder haalde Sander van de Streek op het middenveld van achteren hard neer. Scheidsrechter Dennis Higler deelde een gele kaart uit en ook de VAR vond die straf voldoende. Fer mocht blijven staan, maar moest de strijd na een uur alsnog staken. De middenvelder kon vanwege een blessure niet verder. Vlak nadat hij het veld had verlaten kreeg FC Utrecht een enorme kans op de gelijkmaker. Bij de tweede paal had Gyrano Kerk de bal voor het inschieten, maar met een indrukwekkende redding voorkwam Justin Bijlow de 1-1.

Ongeloof over VAR na gele kaart Leroy Fer: ‘Hoe dom is dit?!’

Arnold Bruggink snapt niets van het optreden van de VAR bij Feyenoord - FC Utrecht.Lees artikel

De finale van de play-offs gaat niet de boeken in als een wedstrijd met goed voetbal. Het werd een duel met veel overtredingen en een paar opstootjes. De kansen in de tweede helft waren voor FC Utrecht, dat sterker werd en nadrukkelijk op zoek ging naar de gelijkmaker. Niet lang na de kans van Kerk was het invaller Adrián Dalmau die dichtbij een doelpunt was. Na balverlies van Marcos Senesi werd de spits in stelling gebracht door Simon Gustafsson. Het schot van de Spaanse aanvaller ging voorlangs het doel van Bijlow. De mogelijkheden van Utrecht namen toe, maar Feyenoord hield stand en deelde aan de andere kant van het veld wat speldenprikjes uit. Het spel golfde op en neer.

De tijd tikte weg in het nadeel van Utrecht, dat in de slotfase vol op de aanval ging spelen. Verdediger Mark van der Maarel werd vervangen door ex-Feyenoorder Eljero Elia, die een warm onthaal kreeg van Het Legioen. De aanvaller stond pas een paar minuten op het veld toen men bij FC Utrecht dacht aan een strafschop. Dalmau ging neer in het strafschopgebied door toedoen van Tyrell Malacia, maar de bal ging niet op de stip. In de absolute slotfase was het voor Feyenoord alle hens aan dek. Het leverde een aantal hachelijke momenten op voor het doel van Bijlow, maar niet meer dan dat. In de negentigste minuut brak Feyenoord uit met invaller Linssen, die koel bleef oog in oog met Oelschlägel: 2-0.

De wedstrijd was beslist door de treffer van Linssen. Ook in de zes minuten blessuretijd wist FC Utrecht de thuisploeg geen pijn meer te doen. Het werd nog wel even onvriendelijk toen Uros Spajic een harde overtreding beging op Gyrano Kerk. Janssen was er als de kippen bij om verhaal te halen bij de verdediger, waarna er opnieuw een opstootje ontstond op het veld. Invloed op de uitslag had het niet meer. Feyenoord plaatst zich bij het afscheid van Advocaat voor Europees voetbal. Na afloop van de wedstrijd vloeiden de tranen bij de trainer, die rennend en hevig geeëmotioneerd de catacomben opzocht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In ieder geval een enerverende pot, met een hoofdrol voor wie geen hoofdrol moet hebben, de arbitrage. Zowel de scheids als de VAR die behoorlijk de mist in gingen met de niet gegeven rode kaart voor Fer.

Uiteindelijk wel de tijd waard, voor mij, als neutrale toeschouwer, ik heb wel genoten ook van de intensiteit.

En aan het eind vuurwerk naast het veld en op het veld, beetje frustratie die eruit komt...

Ach ja, gefeliciteerd Feyenoord-fans, met Europees voetbal, denk voor het NL-voetbal wel beter, gezien de rating en daardoor de makkelijkere tegenstanders in de voorrondes.

23 mei 2021 om 14:11

Rode kaart voor Fer klopt, maar hoe Utrecht weg komt met 2 gele kaarten is toch ook een goede vraag. Higler was ronduit dramatisch, kon de hete wedstrijd niet aan. Mooie wedstrijd, veel strijd, terechte winnaar. Feyenoord had Utrecht voor rust al af moeten maken, wat een enorm groot verschil in kwaliteit.

23 mei 2021 om 14:21

Higler en de var waren echt een groot drama. Mag hopen dat die man komend seizoen niet meer op dit niveau fluit want dit is zeker niet de eerste keer dat hij zo belachelijk slecht fluit. Heeft Van Egmond mooi gedaan met zijn grote ego.

23 mei 2021 om 15:04

Ter verdediging van Higler. Hij is altijd een groot drama.. Elk seizoen is het weer een groots wonder dat de wedstrijd mag leiden.

23 mei 2021 om 14:12

Het was vandaag bizar slecht de arbitrage. Fer had zeker rood morten hebben zelfs bij zijn eerste tackle. Spajic ook een rode kaart waardig en Mahi geen geel geven. Utrecht had een penalty moeten hebben, want Malacia raakte alles behalve de bal. Nog bedankt van Egmond voor deze bizar slechte scheidsrechter, omdat jouw trots gekrenkt was. Higler probeert gewoon Nijhuis te imiteren (mannelijk voetbal), maar faalt daar in alle opzichten in.

23 mei 2021 om 14:18

Spajic een rode kaart? Er is toch amper contact, die reactie van die Janssen is eerder rood. Penalty, komop zeg, zodra je elkaar raakt is het nog geen overtreding. Feyenoord is toch de verdiende winnaar hier, Utrecht had zo'n grote mond om het op het veld te laten zien, maar zijn toch veel tekort gekomen

23 mei 2021 om 14:21

Hoe is die van Spajic rood? 1 been en niet gestrekt? Geel Max en die heeft Higler gegeven. Willem Janssen had wel rood moeten hebben.

23 mei 2021 om 14:12

Moet je hier blij mee zijn? Wedstrijden spelen als iedereen nog vakantie heeft en met een nog onvolledige selectie roemloos ten onder tegen fc Petrolul

23 mei 2021 om 14:19

Iedereen vakantie? Bijna alle clubs starten voorbereiding rond 1 juli.

23 mei 2021 om 14:30

Nee, we zijn er inderdaad diep, en diep rouwig om dat we nog een kleine kans maken op een Europees toernooi. Wat moet je dan? Na zo'n klote seizoen is dit toch een (piepkleine) opsteker?

23 mei 2021 om 14:32

Altijd weer die ene Ajax supporter die toch een sneertje mee moet pakken wanneer de uitslag van Feyenoord positief is, goed bezig knul.

23 mei 2021 om 14:45

Maar ze zijn nooit met Feyenoord bezig of zo, dat is alleen maar andersom het geval. Tuurlijk.

23 mei 2021 om 16:11

Toch wel grappig dat supporters die hier vaak zelf sneren uitdelen totaal niet kunnen incasseren. 😂

23 mei 2021 om 19:22

Je kan het als een 'sneertje' zien of de realiteit. Ajax heeft hetzelfde meegemaakt en het is geen pretje als je met een nieuwe trainer, staf, spelers en een onvolledige selectie die voorronde in moet gaan. Mja, het komt van een Ajacied dus houden Ajacieden zich weer bezig met Feyenoord. Want je kan niet gewoon je mening geven ?

23 mei 2021 om 19:24

Is hij een Ajax supporter? Ik wel en ben blij dat Feyenoord Europa in mag en wens ze een toernooi toe. Voor het Nederlandse voetbal. Wanneer Utrecht gewonnen had dan had ik ze hetzelfde gewenst. Clubvoorkeur maakt niet iedereen blind voor het grote goed.

23 mei 2021 om 14:13

Zeker terecht dat Feyenoord Europa ingaat. Higler zou alleen nooit meer een topper moeten krijgen. Hoe kan die man er zo goed opstaan bij de Knvb? Lekker MVV - Helmond sport volgend seizoen aub.

23 mei 2021 om 14:20

Niet normaal hè, hij leek zowel kuipvrees als rechtzaakvrees te hebben in een wedstrijd.

23 mei 2021 om 14:50

Waar hebben Mvv en Helmond dat dan aan te danken? Ook niet eerlijk.

Slechte wedstrijd maar wel spannend. Feyenoord paar keer goed weg gekomen met name de niet gegeven rode kaart van Fer. Maar Utrecht komt wel gewoon echt kwaliteit te kort. Met name Kerk die erg is afgezakt laatste jaar kwa niveau. De minst slechte club heeft gewonnen in ieder geval. Wel apart om te zien hoe blij ze in het stadion waren met de Conference League. Zonder te provoceren.

23 mei 2021 om 14:16

Span maar een rechtzaak aan, Higler floot meer tegen Feyenoord dan voor Feyenoord. Enkel die harde tackle van Fer was in het voordeel voor Feyenoord, verder had Utrecht al lang met 10 man moeten staan, vooral die Maher met zen vieze geniepige overtredingen. Utrecht is toch gewoon afgetroefd op kwaliteit vandaag, Feyenoord liet ze alleen veel te lang in de wedstrijd.

23 mei 2021 om 14:34

Tuurlijk, Gudde is waarschijnlijk de VAR ruimte ingelopen en verduidelijkt dat wat er ook gebeurt vandaag, Utrecht mag niet winnen....De VAR en scheids waren waardeloos en meer ook niet. Verder genoten van deze pot en heerlijk om weer publiek te zien. Emotie, drama, vermaak, deze wedstrijd had alles.

23 mei 2021 om 14:16

Laat ik voorop stellen dat Feyenoord echt een slecht seizoen heeft gedraaid en dat de Conference League absoluut niet iets om blij mee te zijn. Maar die blijdschap zit het denk ik in meer dingen. Jaar lang door Covid niet het stadion inmogen om je cluppie te supporten, wat toch belangrijk is gebleken voor de club. Verder was het de laatste wedstrijd voor Advocaat, wat toch wel een grote NL'se coach is, en een tal andere spelers. Dan wil je toch die laatste wedstrijd winnen.

23 mei 2021 om 14:25

Met alle respect. Dit is wel het niveau van Nederland.

23 mei 2021 om 15:05

Sorry hoor maar je kan na vandaan toch onmogelijk stellen dat Feyenoord Higler tegen had?

Allereerst een terechte overwinning voor Feyenoord. Zat goede beleving in het spel en de wil om tr winnen. Maar deze wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als de Var zijn werk deed. Ongeloofelijk dat Fer op het veld mocht blijven. Schandalig overtreding en beslissing.


Gefeliciteerd Feyenoord fans. Voor Advocaat vind ik het vooral leuk. Zo afgebrand maar op moment supreme in de play offs toch pieken.

23 mei 2021 om 14:14

Fabian, pieken nog wel... leuk voor hem maar Feyenoord onwaardige 5e plek. En in 2 wedstrijden play offs niet te klagen gehad over de Var.

23 mei 2021 om 14:26

Wat vind je een onwaardige plek dan met deze selectie. Top 3 heeft meer kwaliteit alleen Vitesse is misschien een uitschieter.
Dat je dan nog via de play offs europees kunt spelen is prima. Feit is wel dat ze een serieuze kwaliteits injectie nodig bebben.

Mooi voor Feyenoord en vooral mooi voor Advocaat, maar het zat ze zeker niet tegen deze play-offs. Higler nooit meer laten fluiten.

23 mei 2021 om 14:12

Gelukkig was jij heel objectief en heb je overtredingen van Utrecht goed lopen praten..

23 mei 2021 om 14:13

Jammer dat je zo op de man moet spelen. Volgens mij was (en ben) ik best objectief. Utrecht speelde ook een paar keer met vuur en Janssen had op het einde zeker rood moeten krijgen. Denk dat de scheids daar een zeer kwalijke rol in heeft gespeeld, als je niet duidelijk aangeeft waar de grens is loopt het natuurlijk totaal uit de hand.

23 mei 2021 om 14:16

Precies, alleen maar eenzijdig belichten. Tuurkijk had Fer rood moeten hebben, maar vervolgens is Utrecht ook bevoordeeld

23 mei 2021 om 14:21

Gast, ik ben totaal neutraal en net zo min voor Utrecht als ik voor Feyenoord ben. Ik heb telkens benadrukt dat op basis van spel Feyenoord terechte winnaar is van de play-offs en dat ik het je club nog gun ook. Mag ik dan niet benoemen dat de scheidsrechter de wedstrijd totaal uit de hand laat lopen en een negatieve rol heeft gespeeld. Bizarre beslissingen vielen in het voor en nadeel van beide teams, uiteindelijk over de gehele wedstrijd gezien komt Feyenoord er op dat gebied absoluut het beste van af dat kan je moeilijk ontkennen.

23 mei 2021 om 14:34

Vond ik ook hoor, je hebt gelijk. Feyenoord had meer geluk met de beslissingen. Ik vind het gewoon zo vermoeiend dat zoveel mensen roepen dat dit een complot is. Of kuipvrees. Of door de rechtzaak. Higler (en de VAR als systeem) is gewoon ruk en dat is al het hele jaar zo. De mensen die bovenstaande roepen weten dat ook maar door hun EIGEN bias zijn ze 0.0 objectief. Of, iets anders, dat het 'beschamend' is dat Feyenoorders blij zijn met deze winst. Laatste keer dat ik bij live ga kijken, jammer dat het doorsepelt naar deze topics.Dit sentiment zie ik niet in jouw reactie hoor, maar wellicht kan het verklaren waarom mensen wat geïrriteerd op je reageren.

23 mei 2021 om 14:48

Dat mensen beginnen over Kuipvrees en Knfb kan ik niet zoveel aan doen. Ik ben het met geen van die dingen eens en heb meermaals benadrukt dat ik het goed vind voor het NL voetbal dat Feyenoord de play-offs heeft gewonnen. Ik denk alleen dat het helemaal niet raar is om te benoemen dat Feyenoord hier goed weg is gekomen. Zo zou ik dat anderzijds ook benoemen bij Ajax of bij PSV als dat het geval is (en heb ik overigens ook weleens gedaan, ik kan een momentje Milik die een penalty tegen Utrecht kreeg nog wel herinneren bijvoorbeeld). Clubrivaliteit wil hier nogal eens doorslaan in totaal overdreven op de man gespeelde reacties zoals hierboven. Jij zegt in essentie gewoon hetzelfde als wat ik zeg maar omdat men hier weet dat ik niet voor Feyenoord ben ben ik opeens 'niet objectief en de tegenstander aan het goedpraten."

23 mei 2021 om 14:51

Fer was echt rood, dat merkte je al op de tribune. Iedereen schrok zich de pleures. Ik vind verder niet dat de scheidsrechter een overduidelijke hoofdrol heeft gespeeld. Feyenoord heeft in mijn ogen verdiend gewonnen

23 mei 2021 om 14:59

Een rode kaart op dat moment is natuurlijk wel heel bepalend voor de wedstrijd, net als de timing waarop de 2-0 viel tegen Sparta die toch wat discutabel tot stand kwam. Zo zit het soms mee en zit het soms tegen. Je verwacht wel een iets beter niveau van de VAR en arbitrage tijdens dit soort cruciale wedstrijden. Eindstand speelde Feyenoord gewoon beter dan de andere teams en hebben ze het verdiend gewonnen, het is alleen jammer dat dat overschaduwd wordt door dit soort beslissingen. Daar zou ik als supporter van Feyenoord bijvoorbeeld zelf ook van balen. Dat is niet de schuld van de supporters of analisten die dat benoemen, maar de schuld van de arbitrage zelf.

Mooi! Het is Feyenoord gegund. Ik denk dat de sympathie voor FC Utrecht drastisch is afgenomen de afgelopen dagen dus het is mooi om te zien dat zij op het veld worden afgetroefd. Mooi ook om de emoties bij Advocaat te zien. Zo'n afsluiting van zijn traineraloopbaan komt hem toe.

23 mei 2021 om 14:16

Het is toch te schandalig dat Utrecht haar rechten gebruikt om een kort geding aanspannen, vervolgens sympathie verliest en dan ook nog eens ronduit discutabele beslissingen tegen krijgt in een wedstrijd die door diezelfde organisatie geleid wordt. Zelfs Bruggink zegt er wat van als analist. Denk dat we hem njet veel meer op tv gaan zien, weinig sympathie voor Bruggink als je de waarheid zegt en je tegen de elite opzet..

23 mei 2021 om 14:22

Welke elite? De Knvb elite die Feyenoord altijd voortrekt? Jongen, ga even een theetje drinken en probeer je Feyenoord aversie enigszins te kalmeren, want ik vind het echt kostelijk wat voor nonsens je de laatste dagen op de burelen plaatst.

23 mei 2021 om 14:24

Isco24, haha eng mannetje ''zich tegen de elite opzet''. Altijd maar proberen om de slachtofferrol te zoeken en te doen alsof alles wordt bepaald door een hogere macht. Utrecht was gewoon niet zuiver genoeg en dat moet je gewoon kunnen toegeven.

23 mei 2021 om 14:28

Aii, daar zit je mis. Ben de laatste dagen niet online geweest. Verder wel sterke reactie. @andre. Sterk gespeeld ook om het op de man te spelen door te zeggen “eng mannetjeâ€. Sorry, ik ga me daar niet toe verlagen.

23 mei 2021 om 14:41

Isco, heb toch gisteren de nodige onzinnige reacties van jou gezien tijdens La Liga, je verlaagd je dus tot een nog lager niveau door te liegen. Deze reactie van je is overigens nog heftiger dan je VARdrid items, ga toch een andere hobby zoeken.

23 mei 2021 om 14:55

Zou je ze dan voor mij kunnen kopiëren? Ik was namelijk tijdens de wedstrijden in het ziekenhuis bij m’n oma die op sterven ligt. Nog een keer over liegen beginnen, gadverdamme. Je bent echt van een laag niveau zeg.. edit: als je mans genoeg bent om je excuses aan te bieden, zal ik ze accepteren hoor.

23 mei 2021 om 14:59

Isco, er is een verschil tussen je recht gebruiken en rechtvaardigheid nastreven. Als Utrecht gelijk had gekregen op basis van het feit dat er 16 uur later gespeeld moest worden.. met de argumenten dat de spelers al op vakantie wilden en de wedstrijd al zo vroeg is.. dat is gewoon gênant. Los daarvan, sterkte kerel

23 mei 2021 om 15:04

De argumenten waren absoluut beschamend. Dat staat natuurlijk los van het feit dat je (als je het gevoel hebt onrecht te worden aangedaan) je hiervoor een kort geding aan kunt spannen. Als dat recht weg valt, kijken we meer op China en dat wil niemand lijkt me? En thanks.. Vind het oprecht heel erg dat iemand dan hier op VZ mij nog voor leugenaar probeert uit te maken om zodoende punten te scoren terwijl ik met van alles bezig was behalve voetbal..

23 mei 2021 om 15:18

Isco24
21 mei

"Feyenoord supporters hebben al moeite de regels van hun eigen club te respecteren. Hoe kan je dan verwachten dat ze zich aan die van de knvb houden. Gelukkig is Feyenoorder Gudde volgend seizoen er niet meer."

Je bent de laatste dagen niet online geweest? Wie hou je voor de gek, clown? Je valt altijd op door je provocerende reacties. Smeer m joh

23 mei 2021 om 15:47

Waar zie je dan precies VARdrid staan en wanneer was dat precies tijdens La Liga. Nogmaals, ik was met hele andere dingen bezig. Je mag overigens aan heel Vz vragen of ik opval door provocerende reacties. Denk dat je bedrogen uitkomt. Ook jouw reactie is wel enigszins jammer en op de man. Niveau op vz gaat wel omlaag zo..

23 mei 2021 om 14:20

Feyenoord hoeft denk ik ook op weinig sympathie te rekenen. Laatst die oerdomme supporters die het stadion binnen komen. Vandaag een hele domme tackle van Fer, op de helft van Utrecht. Zonder 12e man had ik het nog moeten zien, had de scheids waarschijnlijk ook niet zo slecht gefloten.

23 mei 2021 om 14:25

Kan ons die sympathie nou verrotten. Als je goed voetbal speelt, krijg je sympathie in de voetballerij, zo simpel is het. Feyenoord had vorig jaar de sympathie, dit jaar niet omdat het tantoe slecht was. Bij Ajax gebeurt ook vaak wat qua supportersmisdragingen alleen hebben ze het goede voetbal om op terug te vallen.

23 mei 2021 om 14:30

Ik reageer op iemand die aangeeft dat Utrecht op weinig sympathie hoeft niet rekenen. Feyenoord hoeft dat dus ook niet in mijn ogen. Ik zeg nergens of het iemand wat uit moet maken. Goed voetbal speelt Feyenoord al jaren niet trouwens..

23 mei 2021 om 14:33

Nou, vorig jaar werd er onder Advocaat gewoon prima voetbal gespeeld. Kampioensjaar met de meeste doelpunten ook. Heb ook nog wel wat aardige potjes met Van Persie op 10 gezien. Maar dat het te weinig is klopt.

23 mei 2021 om 14:39

De reden Utrecht niet op sympathie hoeft te rekenen is het juridische spel, juridisch terecht of niet, dat ze wilden spelen. Door niet te spelen. Dat is laag, weinig eergevoel en gewoon laf kijkende naar de situatie.

Kwalitatief matige pot. Dat je een slechte dag hebt oke maar dat je 3 rode kaarten vergeet te geven...

23 mei 2021 om 14:23

1 voor Feyenoord, 2 voor utrecht?

23 mei 2021 om 14:32

3 voor Feyenoord 1 voor Utrecht.Bottegin 2 e minuut fer overduidelijk en spajic op het einde Jannssen ook natuurlijk

23 mei 2021 om 16:17

Maher, warmerdam, mahi en jansen. 4x utrecht dus.

En dank je wel Dick Advocaat, voor de jaren en jaren die je een bijdrage hebt geleverd aan het NL voetbal.

Wat een schande dit! In de laatste speelrondes krijgen schone en taylor rood voor het staan op een enkel zonder enige intentie, gewoon ongelukkig en weet ik hoeveel meer van zulke rode kaarten dit seizoen. Prima dat je rood geeft hoor, maar dat zo’n idiote wel bewuste tackle van fer wel mag is echt een schande en zware onrecht! Daarnaast een penalty die niet gegeven wordt, hou maar op! Higler moet lekker wedstrijden zonder publiek gaan fluiten want dit durft ie niet aan en Utrecht zit met de gebakken peren! Gun Feyenoord verder Europees voetbal, en Dick zo’n afsluiting..

23 mei 2021 om 14:17

Heb je ok al die schandalige overtredingen gezien van Utrecht? Wel reeel blijven.

23 mei 2021 om 14:19

Utrecht zit met de gebakken peren? Utrecht was nog slechter dan Feyenoord was. Je moet er toch niet aan denken dat dat Europa in gaat? Ik zie een Feyenoord eerder overwinteren dan een Utrecht met alle respect.

23 mei 2021 om 14:19

Ach joh, dat Utrecht had ook een aantal rode kaarten moeten krijgen. Niet alleen Fer maar ook Spajic, Maher, Warmerdam, Mahi en Janssen. Al met al gewoon zeer verdiende overwinning van Feyenoord. Die actie met Malacia/dalmau was verder natuurlijk ook nooit een penalty.

Lekker Feyenoord!!! Utrecht was niks vandaag, dik verdiend gewonnen. Bergosso blijft nog aub een jaartje. Doe het voor ons. Feyenoord legend.

23 mei 2021 om 14:16

Utrecht was 2e helft beter dan Feyenoord.

23 mei 2021 om 14:22

Leuk voor ze. Dan moet je scoren. Daar draait voetbal om.

Als een neutrale kijker een erg leuke pot gezien. Bijlow enorm sterk, Fer een beetje dom, Janssen een echte vechter.

23 mei 2021 om 14:24

Een beetje dom? Op zijn leeftijd, zo'n oerdomme overtreding maken op een plekje het veld waar je echt helemaal niets geen voordeel uit haalt. Dat noem ik echt heel erg dom, totaal geen voetbalgogme.

Terechte overwinning, van harte Rotterdammers. Wel leuk om weer een wedstrijd met publiek te zien, kwalitatief was het om te janken maar verder had het alles met zelfs wat opstootjes. Leuk begin van de sportdag! En mensen die de arbitrage verwijten voor Feyenoord te fluiten moeten iets minder huilen, genant om te zien in live

23 mei 2021 om 14:53

Fijn om door de krochten van vele comments ook nog eentje te zien die objectief is en niet gevuld met allerlei complottheorieën. Dank en jullie uiteraard ook gefeliciteerd met het verdiende kampioenschap.

Helaas voor Utrecht was de VAR vandaag de hele dag afwezig. Maar gelukkig gaat Feyenoord Europa in, dat gun ik Dick wel bij z'n afscheid.

Highler prima wedstrijd gefloten. Veel toegelaten en niet de wedstrijd dood gefloten. Fer had inderdaad rood kunnen zijn, maar zo waren er meer twijfelgevallen (zoals Maher en Janssen) . Open wedstrijd, veel strijd en de beste ploeg europa in. Commentator was dramatisch overigens. Anti Feyenoord, heel bijzonder.... bijvoorbeeld bij die actie van Malacia wat totaal geen pingel was....

23 mei 2021 om 14:14

‘Kunnen zijn’ klinkt nog wat voorzichtig. In welke situatie is dit dan geen rood?Pure arbitraire dwaling.

23 mei 2021 om 14:15

Rood ‘kunnen’ zijn. Kom op man... Donkerrood.

23 mei 2021 om 14:18

Je bent sarcastisch? Zelden zo’n slechte wedstrijd van de arbitrage gezien.

23 mei 2021 om 14:28

Er is een verschil tussen een wedstrijd dood fluiten en overduidelijke rode kaarten gewoon niet geven.

Dickie, wat een legend!🙌

Gefeliciteerd Feyenoorders, verdiend maar wel een gelukje want Fer had rood moeten krijgen natuurlijk. Maar zonder een gelukje hier en daar, vaart niemand en heeft iedereen. Voor Dick Advocaat ben ik het meeste blij, want de laatste maanden ging het om verschillende redenen niet meer zo lekker. Bovendien denk ik dat het hernieuwde Feyenoord straks, onder Slot wellicht wel potten kan breken in Europa. In tegenstelling tot Fc Utrecht die Europees amper ervaring heeft, en waarvan sommige supporters zich dood moeten schamen na het uitfluiten van een grootheid als Robben niet zo lang geleden!Tot slot is het niet ondenkbaar dat Bijlow, tijdens het Wk onze eerste doelman is hij liet echt mooie dingen zien vandaag. Advocaat het ga je goed, en veel respect voor je carrière... 🔥🔥🔥

23 mei 2021 om 14:41

Welke vernieuwingen verwacht jij allemaal als jij denkt dat dat feyenoord Europees potten kan breken? Er gaan de nodige geruchten dat berghuis en senesi volgend seizoen niet meer bij feyenoord spelen, en daar zullen geen gigantische bedragen voor binnenkomen. Zie jij dan de nodige jeugdspelers daadwerkelijk iets toevoegen aan het 1ste, en zoja welke?

23 mei 2021 om 15:49

We hebben het over de conference league, met een beetje gunstige loting moet wat mogelijk zijn. En zoals je zelf zegt geruchten, zijn die twee verkocht dan word een heel lastig verhaal. Tenzij Feyenoord een leuke transfer binnen hun budget , ala Senesi kan doen die veel gaat opleveren.

Gefeliciteerd Feyenoord, ondanks een matig jaar jezelf toch nog enigszins kunnen belonen! Schitterende reactie van Dick ook! Scheidrechter was heel erg slecht vandaag, maar het is ongelofelijk kinderachtig dat zovelen hier dit als een soort van groot complot zien om Feyenoord in Europa te krijgen. Vrij treurig.

23 mei 2021 om 14:12

Zou het geen complot willen noemen. Utrecht ging echt niet winnen vandaag, ze waren zeer matig. Maar Fer had echt gewoon rood moeten krijgen.

Higler floot zeer matig maar Utrecht zou niet gewonnen hebben, ook niet als Fer rood had gehad. Ze waren erg zwak vandaag, met name Kerk. Als je dat soort kansen gaat missen dan kan je nooit winnen.

23 mei 2021 om 14:13

Eerste helft ben ik het zeker met je eens. Maar in de tweede helft met Mahi erbij werden er wel kansen gecreëerd en speelde Utrecht veel beter.

23 mei 2021 om 14:16

Valt ook wel wat mee toch? Paar kansjes en vooral heel veel fouten

23 mei 2021 om 14:18

Als Kerk zulke kansen niet maakt, dan ga je niet scoren. Iedereen roept dan wel Bijlow maar het was echt extreem slecht ingeschoten. Had ie de bal in het dak van het doel geknald dan was Bijlow kansloos geweest. Het zat er mijn inziens gewoon niet in voor Utrecht.

Een ding was zeker vandaag. Higler ging zijn bed uit met het idee van wat er ook gebeurd ik ga geen rode kaart trekken.

Wat de arbitrage in deze wedstrijd heeft gepresteerd is werkelijk met geen pen te beschrijven. 3 rode kaarten voor Botteghin, Fer en Spajic die niet gegeven worden. Een overtreding die het hele seizoen goed is voor een penalty wordt nu ineens niks mee gedaan. Echt sprakeloos, deze wedstrijd qua arbitrage komt heel dicht in de buurt van Chelsea Ajax. Feyenoord succes in de Conference League maar de manier waarop, echt geen woorden voor.

23 mei 2021 om 14:16

Utrecht laat je buiten beschouwing? Willem Janssen had dan rood moeten hebben. Maher 4x geel en de sliding van achteren begin 2e helft lieten ze niet meer zien. Higler was slecht maar wel van 2 kanten.

23 mei 2021 om 14:19

Kan je nagaan hoe slecht Higler wel niet floot. Zoveel gele en rode kaarten gemist. Snap werkelijk niet waarom zo'n belangrijke wedstrijd niet gewoon door de beste scheidsrechter gefloten wordt.

23 mei 2021 om 14:36

Inderdaad. Ik ook niet. Schandalig dat deze man dit affiche krijgt.

23 mei 2021 om 14:17

Als je de wedstrijd een beetje gevolgd had, had je nog wel een paar momenten gezien waar Utrecht goed weg kwam zonder kaart. Toevallig dat je dit vergeet te benoemen of heb je alleen met een anti Feyenoordbril gekeken? De scheids was slecht, maar wel 2 kanten op. En ja, de beslissing bij Fer was cruciaal. Even afwachten wat de reden is dat zowel de scheids als de Vars het geen duidelijke rode kaart vonden.

23 mei 2021 om 14:20

Ik mis bij jou de namen van Maher en, Jansen. Hadden ook rood moeten hebben.

23 mei 2021 om 14:39

@ajaxclubHaha wat een slechte poging om te provoceren, 3 rode kaarten en penalty tegen Feyenoord. Je zult wel een treurige middag hebben gehad, Feyenoord dik verdiend gewonnen, eerste helft heer en meester, tweede helft Utrecht ietsje beter met maar liefst 1 echte kans voor Kerk. In ieder geval fijn dat je sprakeloos bent, hou dat gevoel lekker lang vast.

23 mei 2021 om 14:54

Geef nou eens 1 reden waarom ik volgens jou loop te provoceren? Wil jij nou echt met droge ogen beweren dat Feyenoord niet onwijs geluk heeft gehad met de arbitrage?
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon eens eerlijk toe te geven dat Feyenoord enorm gemazzeld heeft en dan Utrecht zich zwaar bestolen mag voelen? Wat de reden dan ook is daar kan je alleen maar naar raden. Knvb is gepikeerd omdat Utrecht een rechtszaak tegen ze heeft aangespannen? Higler is geïmponeerd door de Kuip en kan of wil niet de juiste beslissing nemen? Of gewoon complete onkunde van de scheidsrechter en de Var?
Kies de reden maar die het meest waarschijnlijk is, dat Feyenoord er blij mee is snap ik ook nog maar je kunt toch niet ontkennen dat de arbitrage een enorme stempel op deze wedstrijd heeft gedrukt?

23 mei 2021 om 15:07

@ajaxclubGeef 1 reden waarom jij loopt te provoceren serieus? Je hele reacties zitten er vol mee, gepikeerde KNVB, geïmponeerde Higler, penalty, Feyenoord moet 3 keer rood krijgen, Feyenoord gemazeld? Neem voortaan lekker een kopje koffie, een biertje en colaatje in plaats van een liter azijn want het doet je geen goed.

23 mei 2021 om 15:23

Met jou is duidelijk op de inhoud geen zinnige discussie te voeren. Was het voor Fer geen rood dan? en de tackles van Botteghin, en Spajic hadden geen rood randje? En de penalty die nu niet gegeven werd, als jij het voetbal in de eredivisie een beetje volgt had je geweten dat daar het hele seizoen al een penalty voor gegeven wordt en heel toevallig ineens vandaag niet. Dus ja, mogen we op de inhoud van deze wedstrijd dan stellen dat Feyenoord behoorlijk gemazzeld heeft? Dat heeft niks met een liter azijn te maken maar feitelijk kijken naar een wedstrijd.

23 mei 2021 om 15:35

Neem nog een slokje, 3 rode kaarten nog wel en die denkbeeldige penalty was er.natuurlijk geen, normaal al niet en deze wedstrijd ook niet dus nee zonder inhoud geen discussie.

Ik vind het heel mooi voor dick advocaat gun het die beste man echt! Heeft in die tijd dat hij trainer was bij Feyenoord echt geweldig gepresteerd! Ben benieuwd of slot het beter gaat doen.Maar hoop dat Higler weer lekker kan slapen in zijn Feyenoord pyjama man man,l Feyenoord had echt paar keer flink rood moeten hebben echt onbegrijpelijk Maar ondanks dit Feyenoord gefeliciteerd

Mooie en verdiende overwinning. Beetje controverse maakt het alleen maar mooier. En dan zeker het gezeur hier, dat gejank voedt mijn ziel, bedankt. Ben wel benieuwd naar die Cinference League, het klinkt vrij ruk, maar goed, wel ons niveau natuurlijk. Tot volgend seizoen.

Onterechte overwinning. Ik had het wel willen zien 11 tegen 10 van Feyenoord. En die Var en Higler naar de KKD sturen, hebben niks te zoeken op dit nivo als scheidsrechters.

23 mei 2021 om 14:15

Onterecht? Hahahah. Jij hebt niet gekeken? Feyenoord was veruit de betere. Utrecht had wat offensieve momenten maar echt 1 kans.

23 mei 2021 om 14:19

Utrecht was de 2e helft beter. En nogmaals als de Var zijn werk doet dan staat feyenoord met 10 en dan had ik het nog wel willen zien. Maar ja tegen 13 man kun je ook moeilijk winnen. Higler had nog net geen Feyenoord shirt aan maar het had wel gekund.

23 mei 2021 om 14:21

Utrect had ook 2x rood moeten hebben

23 mei 2021 om 14:22

Als de scheids normaal had gefloten dan waren Spajic, Fer, Maher, Warmerdam, Mahi en Janssen allemaal van het veld gestuurd. Warmerdam nog voordat Fer hem had moeten krijgen. Ik had het wel willen zien 11 van Feyenoord tegen 10 van Utrecht na ongeveer 20 minuten.

23 mei 2021 om 14:22

Advies van mij: Koop een bril, Feyenoord was zo’n 70 minuten de bovenliggende partij.

23 mei 2021 om 14:23

2e helft beter? Dat kwartiertje dat ze voor de 1-1 gingen en maar 1 kans hadden? Higler was van 2 kanten slecht.

23 mei 2021 om 14:27

Ga je serieus die van Warmerdam vergelijken met die van Fer. Jij bent komisch. Want als je Warmerdam bestraft met rood dan had Feyenoord met 8 geëindigd. Feyenoord heeft het geluk mee niks meer en niks minder.

23 mei 2021 om 14:30

Advies van mij: ga voetbal kijken want de bovenliggende partij wint niet altijd. Vooral als die partij met 10 man was komen te staan. En oh ja zelf ook een bril aanschaffen misschien.

23 mei 2021 om 14:38

Advies van jou? Wie ben jij dan? Je provoceert continue? Fer had rood moeten hebben maar als je die geeft
dan moet je andere situaties ook kaarten geven en dan hadden er minstens 3 van Utrecht er niet meer gestaan.

23 mei 2021 om 14:50

Dat was niet voor jou bedoeld maar voor FR_Ronnie. En nee ik provoceer niet ik geef gewoon mijn mening netzoals jij dat ook doet.

23 mei 2021 om 17:03

Ik heb al een bril en ja Fer had rood moeten hebben, Spajic ook. Maar ook Maher warmerdam en Maahi hadden rood moeten hebben. De penalty was gewoon een gevalletje niks aan de hand, het sis een contavtsport en geen zaalvoetbal.

23 mei 2021 om 14:19

Ja, want Utrecht speelde zo frivool en kreeg kans op kans. Tsjonge, wat een onzin komt hier op de burelen voorbij. Of de mensen hebben de wedstrijd niet gekeken, of mensen proberen wat Feyenoorders uit hun kot te lokken.

23 mei 2021 om 14:22

Ik heb nergens gezegd dat Utrecht frivool speelde. Maar als Feyenoord met 10 kwam te staan dan snap je zelf ook wel dat het spel veranderd was toch ? Dus onzin verkondigen doe je zelf als je gaat beweren dat Feyenoord geluk heeft gehad met Higler en de Var.

23 mei 2021 om 14:23

Ja klopt. Alleen heb ik ook twee overtredingen van Utrecht gezien de tweede helft die donkeroranje waren. Higler was belabberd, maar overduidelijk aan twee kanten. Dan vind ik het statement dat het een onterechte overwinning is wel vreemd, als de xgoals van FR twee keer zo hoog is als Utrecht.

23 mei 2021 om 14:31

Maar waren die overtredingen ook gedaan als Feyenoord op dat moment met 10 man had gestaan. Dan was Utrecht niet in die situatie gekomen.

23 mei 2021 om 14:36

Nee, en ik heb in de eerste helft een overtreding van Warmerdam gezien die ook nog wel rood kon zijn bij bepaalde scheidsrechters. Punt blijft, na deze wedstrijd constateren dat het een 'onterechte' overwinning is, is bullocks.

23 mei 2021 om 14:39

Warmerdam was er dan eerder aan gegaan en dan was volgens jou beredenering die van Fer niet gekomen?

23 mei 2021 om 14:45

@Mirzet12
Als, als, als, bla bla bla, we hebben met 2-0 gewonnen en spelen Europees voetbal, get over it!

23 mei 2021 om 14:53

Indd bij bepaalde scheidsrechters. Maar die van Fer is bij elke scheidsrechter rood. Ja behalve Higler natuurlijk. Maar Higler brak onder de druk van het publiek en was bang dat hij opgewacht zou worden na de wedstrijd.

23 mei 2021 om 14:55

En daar mogen jullie blij mee zijn absoluut zeer zeker. Maar dat Feyenoord is geholpen staat als een paal boven water.

Feyenoord verdiend gewonnen, Utrecht begon de laatste 15 minuten pas te voetballen. De rest van de wedstrijd was niet om aan te zien.

Grootste verliezer is de geloofwaardigheid van Higler, wat een drama beide kanten op. Ik telde in totaal 5 rode kaarten die niet gegeven zijn.

Gefeliciteerd Feyenoord. Mooi voor Dickie ook.Higler en VD Kerkhof fantastisch gedaan! Fer donkerrood en die tackle van Spajic was ook debiel. De arbitrage in dit land is om te huilen

23 mei 2021 om 14:13

En wat Janssen daarna deed? Waarom benoem je dat niet?

23 mei 2021 om 14:23

Janssen en Maher mochten er ook wel allang af natuurlijk. Niet zo eenzijdig piepen.

Wel raar dat utrecht en feyenoord eindigde met 11, Feyenoord 1x rood en utrecht ook minstens 2 man die 2x geel hadden moeten krijgen. Slechte scheids naar beide.

23 mei 2021 om 14:13

Heel raar maar niemand had profijt van het slechte leiden. Gelukkig.

Slechte pot maar een verdiende overwinning voor Feyenoord. Higler moet zulke wedstrijden niet krijgen, het loopt compleet uit de hand door slecht leiden. Feyenoord moet afscheid nemen van Botthegin en Fer, die kunnen echt niet meer.

Op naar de Europa league.

23 mei 2021 om 14:17

Nope, het wordt voor Feyenoord de Conference League

23 mei 2021 om 14:40

Wat is er anders aan dan Europa league? Alleen andere benaming toch?

23 mei 2021 om 22:46

Nee, de Europa Conference League is een nieuwe Europese competitie naast de EL en CL. Qua inkomsten zal het minder zijn dan de EL, maar de kans om verder te komen in die competitie is wel groter.

23 mei 2021 om 14:20

Europa League zit er niet meer in, dat schip is allang uitgevaren. Het wordt dat nieuwe Conference league toernooi. Valt weinig geld in te verdienen.

Dit wordt een heerlijk middagje voetbalzone.

Dikverdiende zege, Utrecht maakte werkelijk nergens aanspraak op. Feyenoord kon het alleen zichzelf moeilijk maken, dat deden ze dan ook met verve. Desalniettemin heeft Utrecht vrijwel niets gecreëerd, en het in de eerste helft ook niet eens geprobeerd.

Verder is deze wedstrijd ontspoord door het ego van Van Egmond. Gözöbüyük had deze wedstrijd zoveel beter geleid.

Wat een zure reacties zeg bij het meepraten. Feyenoord uiteindelijk terecht gewonnen, arbitrage was ronduit schandalig, aan beide kanten overigens maar meer in het nadeel van Utrecht. Ook een speciaal voor mensen met een Ajax ava (niet alle uiteraard), jullie zijn zogenaamd nooit bezig met Feyenoord maar man o man wat vinden jullie het kut als er gewonnen wordt in Rotterdam. Ga je schamen.

Het is duidelijk, niet tegen de Knvb ingaan. Rode kaart en strafschop vandaag niet gegeven. Alles bepalend voor de wedstrijd.

Beste ploeg uiteindelijk gewonnen, al was het allemaal niet heel verheffend. Uiteindelijk ook jammer dat de arbitrage in deze wedstrijd de hoofdrol heeft opgeëist, door zo veel dubieuze beslissingen te nemen. Echter ben ik altijd blij als de playoffs geen verandering in de ranglijst aanbrengen. Ik vind dat op basis van de ranglijst de tickets moet weggeven en niet dat je de nummer 8 nog kansen moet geven. Waar speel je die 34 wedstrijden dan voor,

Wat een kneus die Higler, hoe kan hij in godsnaam scheidsrechter zijn?

OT: Goed dat Feyenoord Europa in gaat, waar Utrecht niet verder zou komen dan de voorrondes, durf ik wel een paar tientjes te wedden dat Feyenoord de groepsfase haalt.

23 mei 2021 om 14:22

Het is Conference League, de voorrondes zouden vrij makkelijk moeten zijn. Alle goede ploegen spelen CL of EL. Dit toernooi is echt bedoeld voor clubs die moeite zouden hebben met EL voorrondes. Feyenoord zou zich makkelijk moeten plaatsen.

23 mei 2021 om 14:28

Je zou straks die ploegen in die league eens moeten zien. Zitten prima ploegen tussen vanuit de hogere competities. Ploegen die vorig jaar nog cl speelde.

23 mei 2021 om 14:29

In de voorrondes zitten toch geen CL ploegen van verleden jaar?

23 mei 2021 om 14:39

Mijn fout, ik dacht dat roma en spurs vorig jaar cl hebben gespeeld (allebei mogelijk in deze league)

23 mei 2021 om 14:52

Dat zijn sterke ploegen maar die zitten al minimaal direct in de playoffs volgens mij. Dan zou je ze via plaatsing moeten kunnen ontlopen.

23 mei 2021 om 16:21

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat er überhaupt geen goede ploegen in dit toernooi zouden zitten, fout begrepen!

Kan Bijlow niet gewoon een oproep krijgen voor Oranje. Wat is die jongen bizar getalenteerd. Verder een goed Feyenoord in de eerste helft, matig in de tweede.

Oh oh oh. Wedstrijden zonder publiek is besteed voor de slechte scheidsrechters. Wat wat dit een vertoning zeg van Highler en de Var. Ik kan zeer goed begrijpen hoe utrecht zich keer op keer genaaid voelt. Verder een slechte wedstrijd van beiden ploegen dit ging nergens over.

Wie verzint het een van de slechtste arbiters deze finale te geven? In minuut 2 had Feyenoord al geel met een enorm rood randje moeten krijgen, waar hij niks doet. En zo waren er veel meer momenten waarbij Higler gewoon doet alsof hij een Nijhuis junior is. Dit is een finale. Het is schandalig dat een scheidsrechter denkt dat die een voetbal wedstrijd moet aanvoelen. Hij moet gewoon zijn taak uitvoeren. Idem voor de Var.

Feyenoord terechte winnaar, maar nu er weer supporters in stadion zitten lijkt het alsof de scheidsrechters weer ouderwets angst hebben voor de thuissupporters. Afgelopen woensdag in Utrecht, nu vandaag in Rotterdam. Dit kan gewoon echt niet.

Gefeliciteerd Feyenoorders en mooi om Advocaat zo te zien. Tijd voor een nieuwe era.

Utrechters, ik snap jullie frustratie oprecht. Denk dat de knvb nog wat wrok had of higler is gewoon echt zo slecht. Verder wel een bizarre wedstrijd. 4 rode kaarten niet gegeven, veel frustratie, lekkere duels, een huilende advocaat, mooie goals. Maar nogmaals ik snap de woede bij utrecht

Bah wat een trieste arbiters. Utrecht mocht duidelijk niet winnen. Hoe kan je geen rood geven voor Fer.

23 mei 2021 om 14:21

Want als Fer rood krijgt betekent dat automatisch dat Utrecht wint? .volgens mij niet he...

23 mei 2021 om 14:39

Simpel weer... Nee het betekent niet dat je automatisch wint, maar wel dat je kansen vergroot. Daarnaast had Feyenoord met 9 man moeten eindigen en een penal tegen moeten krijgen. Sorry ik acht de kans 99% dat Utrecht met een normale arbiter zou winnen.

23 mei 2021 om 17:06

Maher had na 2 minuten ook rood moeten hebben op Malacia, met 2 benen van achteren inglijden.vind het raar dat ik daar niemand over hoor van Utrecht of anti Feyenoord supporters.

23 mei 2021 om 14:23

Het was rood maar zoals Soccerfan al zegt, Utrecht had ook dan niet gewonnen. Ze hadden echt een hele slechte dag. Vooral die Kerk.

Kneep hem wel even. Utrecht tweede helft met aanvallend voetbal flink gevaarlijk, ook al dacht ik wel dat feyenoord uit de counter de 2-0 kon gaan maken. Wel een hele domme tackle van Fer op de helft van de tegenstander, anderzijds worden er in Engeland in elke wedstrijd wel zon tackle gemaakt zonder rood te geven. Gefeliciteerd mede-Feyenoorders.

Als je een sliding doet in de 16 terwijl iemand net de bal wil wegtrappen, hoe kan dat een penalty zijn als je geraakt wordt ?

23 mei 2021 om 14:25

Als je iemand schopt terwijl je de bal niet speelt, dan is het een overtreding. Gebeurt het in de zestien, dan is het een penalty. Zo zijn de regels.

Logisch dat FC Utrecht niet wou spelen vandaag. Zij zagen hun kans natuurlijk om als winnaar uitgeroepen te worden. Hin enige kansje op winst. Wat een matig en treurig elftal is dit zeg. Trieste is dat ze nog eens kansloos zijn tegen een club als feyenoord. Wat die van Seumeren hierin ziet mag god weten. Begreep dat ie als iets van 50 miljoen het gepomt in Utrecht??

Toch genoten van deze pot. Het was niet even heel goed maar wel vermakelijk . De wedstrijd had alles en feyenoord heeft verdient gewonnen. De slechtste man op het veld was higler en kort daarna Fer.. verder heb ik me behoorlijk geërgerd aan sommige zure reacties op het meepraten topic. Er zit eindelijk weer publiek, ze mogen weer naar hun kuip en na een paar slechte weken pakken ze toch Europees voetbal. Ik heb genoten van het publiek

Deze wedstrijd toont het failliet van de Nederlandse arbitrage inclusief de VAR. Verder was de wedstrijd weinig reclame voor het voetbal. Ik probeer me nog steeds te bedenken waar ik 97 minuten naar heb zitten kijken.

Wat een drama die Higler en ook beschamend hoe een 5e plek en 2e voorronde conference league word gevierd in Rotterdam, gefeliciteerd hoor Feyenoord fans maar bewaar dat vuurwerk nog even totdat je minimaal de groepsfase haalt.

Goed dat Feyenoord dit super belangrijke evenement heeft mogen winnen. Veel belangrijker dan het net wat minder belangrijke evenement waar maar 5,4 miljoen Nederlanders naar hebben gekeken. Hoe dan ook, voor de Nederlandse coã«fficiã«nten heb ik meer vertrouwen in Feyenoord dan in Utrecht. Wat dat betreft is het dus prima. Hopelijk gaat Slot de boel redelijk snel op de rit krijgen.

Waarom worden de beelden van het buitenspelmoment niet laten zien? Als het duidelijk is, maakt het toch niet uit om de lijnen te laten zien. Dubieus.

Feyenoord ontsnapt, dat is zeker. Wat is die Leroy Fer toch een domme speler zeg, echt bizar dat je zulke debiele tackels inzet op totaal onnodige plekken en daarna met geel op zak nog steeds het risico nemen op rood. De scheidsrechter maakte er een potje van. Wel mooi voor zoveel spelers en de trainer dat ze een fijn afscheid hebben. Zo sluit Feyenoord een mislukt seizoen toch een beetje positief af.

Hoppaaa Feyenoord heeft deze ' finale ' gewoon gewonnen. Heerlijk dat er weer publiek was.. voetbal was wat minder maar lekker veel strijd in deze wedstrijd.

Alle Haters. Maak je lekker druk om de scheids en dat de wedstrijd niet zaterdag was. Wie is er nu triest.

Jezus wat is dit Feyenoord een drama. Ik ben van beide clubs geen fan, maar Utrecht is voor de zoveelste keer natuurlijk zwaar genaaid. Ik had het Utrecht zeker op basis van de 2e helft zeker gegund. Voor Dickie is het wel een mooi en verdiend afscheid natuurlijk. Al zullen deze beide ploegen er in Europa wel weer rap uit liggen . AJAX is de enige nederlandse club die in Europa serieus wordt genomen en er ook echt wat te zoeken heeft.

23 mei 2021 om 14:48

@Supporter058
Is helemaal prima, voortaan maar geen andere Nederlandse clubs buiten Ajax Europa in......ehm bij nader inzien zet jij je tv dan toch gewoon maar lekker uit als andere ploegen Europees spelen.....man man wat een berg onzin.

23 mei 2021 om 15:21

De Europa League en de Conference League stellen geen reet voor en zelfs dan vliegen de Nederlandse ploegen er altijd met een bloedgang uit. Ik zet mijn tv zeker uit bij de Europa League. Na 2 dagen CL is dat een niveau van niks. Maar veel kijkplezier bij deze. AJAX zal de punten voor Nederland wel weer bij elkaar moeten spelen vrees ik.

23 mei 2021 om 15:41

Als het allemaal niks voorstelt waarom zit je je dan hier op dit topic druk te maken dat komt een beetje zielig over.

23 mei 2021 om 19:05

Iedereen mag een mening hebben toch ? Of ga jij dat ook nog bepalen ? Als je niet tegen een beetje kritiek kunt, ben jij juist degene die zielig is. Moet ik het dan geweldig vinden als het niets voorstelt ?

23 mei 2021 om 19:58

@supporter058
We gaan heerlijk Europa in dus de kritiek raakt me niet en is niks zieligs aan. Ik vind je alleen een sneu figuur als het je niet interesseert maar je hier toch gaat zitten janken maar hey als jij graag zuur wilt zijn be my guest.

23 mei 2021 om 19:59

@supporter058
We gaan heerlijk Europa in dus de kritiek raakt me niet en is niks zieligs aan. Ik vind je alleen een sneu figuur als het je niet interesseert maar je hier toch gaat zitten janken maar hey als jij graag zuur wilt zijn be my guest.

23 mei 2021 om 20:53

Haha kritiek raakt je niet, maar je wil toch het laatste woord hebben. Ik wens jullie oprecht heel veel succes in Europa. En hopelijk halen jullie nog wat puntjes voor Nederland.

23 mei 2021 om 17:11

Ajax vliegt toch ook kansloos eruit tegen een subtopper als AS roma of Getafe. Ik zou in jou plaats niet te hoog van de toren blazen.

Gefeliciteerd Feyenoord terechte overwinning uiteindelijk vooral de eerste helft veel beter waar Utrecht geen idee had wat ze moesten doen. Tweede helft had er een goaltje ingemogen bij ons maar wat een redding van bijlow. Slechte man op het veld zonder meer Higler. Fer had rood moeten krijgen en Janssen ook. Daarbij gele kaarten gemist voor botteghin mahi en Maher als ik er niet een paar vergeet en ook raar dat er geen penalty gegeven werdt. Feyenoord succes in Europa en op naar volgend seizoen

Gefeliciteerd voor onze Rotterdamse vrienden. Hopen op een mooi Europees seizoen straks! Alvast succes!

Verdiende winnaar, vermakelijke pot en een hele belabberde scheidsrechter. Rood was duidelijk voor Fer, Mahi die geen geel kreeg, maher die 8 overtredingen maakte en geen kaart kreeg. Janssen en Spajic die allebei solliciteerde naar rood.Penalty moment was trouwens nooit een penalty. Allebei de bal geraakt en elkaar, moeten niet vergeten dat voetbal een contactsport is.Echt genoten van al dat vuurwerk buiten het stadion, wat een herrie. Mooie seizoensafsluiter

Ik hoop zo dat Bijlow eens fit blijft, want dan zit ie zo bij Oranje. Echt een goede keeper.

Feyenoorders GEFELICITEERD maar vooral de KLEINE GENERAAL...jullie horen nog altijd voor mij als Ajacied bij de top 3 van de ED...PROFICIAT

Bedankt dicki je hebt je best gedaan voor feyenoord. Met spellers als Fer had je ook 10de kunnen staan

Dus we gaan straks met drie dertig plus keepers naar het EK die allemaal bij beslist geen Europese topclubs spelen. Tegelijkertijd laten we een bizar keeperstalent als Bijlow thuis met de rare argumentatie 'kan hij bij Jong Oranje keepen'. Nou schiet mij maar lek, de Bijlow die ik de laatste weken zie spelen verdient gewoon een kans bij de grote jongens.

23 mei 2021 om 14:36

‘Drie dertig olus keepers naar het EK die allemaal bij beslist geen Europese topclubs spelen’Dit is natuurlijk net zo’n rare opmerking.. bijlow speelt bij het kwakkelende feyenoord... keept misschien prima maar Stekelenburg, cillessen spelen ook prima dit seizoen en hebben zich natuurlijk wel allang bewezen..

23 mei 2021 om 14:48

Cilissen speelt bij de nummer 13 van La Liga, heeft daar niet eens altijd basis gestaan. Krul speelt bij Norwich City in de Premiership. Wat is je punt? We hebben geen enkele keeper die bij de Europese top speelt, dus waarom beoordelen we ze dan niet gewoon op de wedstrijden die ze spelen. Iedereen die verstand heeft van voetbal ziet dat Bijlow gewoon een bizar groot keeperstalent is.

23 mei 2021 om 14:51

Cillessen was inderdaad geblesseerd..
Maar je hebt met Stekelenburg, Cillessen en Krul wel 3 keepers met jarenlange ervaring en ook op europese toernooien.
Bijlow is zeker een groot talent maar zijn tijd gaat echt nog wel komen.

23 mei 2021 om 14:54

Maar waarom zou je drie ervaren knorren meenemen? Twee is toch meer dan genoeg? Zo'n eindtoernooi meemaken is hartstikke mooi voor zo'n bijzonder keeperstalent. Gekke is dat we soms ervaring enorm overraten in het voetbal. Als iemand goed genoeg is, verdient hij die plek gewoon. Bijlow is goed genoeg, dat ziet iedereen.

23 mei 2021 om 15:00

Ja en juist Bijlow onderscheidt zich, juist omdat hij bij een club speelt waarbij de tegenstander altijd kansen krijgt. Zet je bril af en kijk eens naar kwaliteit. Het is een grap dat Bijlow er niet bij zit.

Een wedstrijd die het ( top ) niveau in nederland laat zien. Bar slecht voetbal van beide clubs. Achterlijke overtredingen over en weer. Dat in combinatie met een incapabele scheidsrechter. Het is mooi dat er een knappe tribune om het veld staat, als dit een 4e klssser op het bijveld is geloof ik het ook. Beide clubs hebben niks in europa te zoeken alleen voor de munten.

Iedereen is aan het zeiken dat de spelers blijdschap toen. Het is de laatste wedstrijd van het seizoen, er zijn eindelijk weer Fans bij. Voor jongens als botteghin zijn het de laatste momenten in de kuip. Maar ja het is populair om Feyenoord om alles af te zeiken

Dit Feyenoord gaat de groepsfase van de CL niet halen. Veel succes met het versterken van de selectie Arnesen

Feyenoord komt wel goed weg met niet gegeven rode kaarten, maar als Utrecht wat wilde vandaag hadden ze hun kansen moeten afmaken want die hebben ze 2e helft wel gehad. Geen goed voetbal maar wel veel intensiteit en spanning, maakte het toch een mooie pot. Het allermooiste was misschien toch de tranen van Dickie. Het is je gegund Dick! Je verdiend ook een waardig afscheid en dat heb je gedaan door met Feyenoord europees voetbal te behalen!

23 mei 2021 om 15:02

Welke kansen? De via via kans die Bijlow nog met een wereldredding pakte?

Voor de rest heeft Utrecht helemaal niks gecreëerd. Zowel Feyenoord als Utrecht hadden beiden 2 rode kaarten kunnen/moeten hebben. Maar goed daar hoor ik je niet over

23 mei 2021 om 15:41

De goed redding van Bijlow, Dalmau voorlangs die een spits wel in ieder geval tussen de palen mag schieten. En daarnaast ook paar schotjes in de handen van de keeper zijn niet direct grote kansen, maar was wel dreigend. Kerk volgens mij die nog overschoot als stond het toen al 2-0 volgens mij. Dusja dat vond ik toch redelijk wel wat kansen. Niet super veel maar de kansen die je kreeg hadden ze wel gewoon af moeten maken als je wat wil halen.

Mooi, was al bang dat een zwakker team dan Feyenoord Europa in zou gaan en het dan weer zou verkloten zoals, ik geloof, Go Ahead en Utrecht een aantal jaren terug en dit seizoen PSV, Feyenoord en AZ. In een competitie zo zwak als onze Eredivisie is het maar beter als de beste clubs ieder jaar Europa in gaan, dan is, in theorie, de kans op overwintering ook het grootst. Ik hoop dat iedere Nederlandse club zo ver mogelijk komt in Europa ongeacht welke club het is, in tegenstelling tot sommige misgunnende, provinciale supporters, die Ajax liever uitgeschakeld zien worden, ook al schaadt dat het landsbelang.

Nou dit is Higler zijn best wedstrijd als scheidsrechter.
Geen grap, zo extreem slecht is hij.. Maar volgend jaar er gewoon weer bij, om meer wedstrijden om zeep te helpen. Resultaat is natuurlijk mooi voor Advocaat, passie voor voetbal straalt er af.

Als Feyenoord zich niet kwalificeert dan kan Slot gelijk opstappen.
Zit te kijken wat voor teams daar voor meedoen in de kwalificatieronde.
Gezien de prestaties van Feyenoord de laatste jaren vele malen beter zijn dan 95% van de ploegen die daar dan mee doen want de meeste spelen nooit Europees of worden in de 1ste kwalificatie ronde uitgeschakeld. Moet Feyenoord wel kwalificeren als het niet lukt om de nummer 3 of nummer 2 uit respectievelijk Wit rusland of lichenstein te verslaan.

Feyenoord heeft het zeker niet top gedaan de laatste jaren in Europa maar dit is toch een inie mine muis toernooi!

Zojuist de samenvatting gekeken, mooi dat Feyenoord gewonnen heeft maar ik heb ook 3 100% rode kaarten gezien. Utrecht is hier wel flink genaaid.

Als je al kijk naar de aanstelling van kuipers bij nac-nec dan weet je dat de knvb allang wist dat Feyenoord moest winnen.
Ben wel geschrokken van de vele kuip aanhangers die alles nog recht praten ook.
Geef gewoon toe dat de knvb jullie met alle middelen ook heeft geholpen.

Utrecht mocht nooit winnen al had er een messi gespeelt.
Zeist ligt gewoon te dicht bij Utrecht dus is het misschien tijd om het af te branden.

maar goed dat is mijn mening.

24 mei 2021 om 14:31

Het spijt me oprecht dat je zo enorm geschrokken bent, ik zal toegeven dat de KNVB ons enorm heeft geholpen, ik zal hier ook continu aan terug denken als we Europees spelen dus nogmaals excuses. Ik hoop dat het weer goed komt voor je.

Toch nog goedgekomen voor Feyenoord. Ik had het wel willen zien zonder publiek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren