Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord slaat slag en heeft Guus Til definitief binnen

Laatste update:

Guus Til is de eerste zomeraanwinst van Feyenoord. De Rotterdamse club meldt woensdagmiddag dat de aanvallende middenvelder voor een seizoen gehuurd wordt van Spartak Moskou. Het is onbekend of de Rotterdammers een optie tot koop hebben bedongen in de onderhandelingen met de Russische topclub. De overstap van Til naar De Kuip komt niet uit de lucht vallen. De afgelopen weken werd al duidelijk dat de 23-jarige Oranje-international op weg was naar Rotterdam.

"Met Guus Til voegen we het type middenvelder toe dat niet alleen bekend is met, maar ook heel goed geschikt is voor het type voetbal dat de nieuwe hoofdtrainer Arne Slot voor ogen heeft", zo legt technisch directeur Frank Arnesen de komst van de middenvelder uit. "Een lopende middenvelder met scorend vermogen die op meerdere posities in de middelste linie uit de voeten kan. Een directe versterking voor ons en een kans voor Guus om zich weer te laten zien."

De Telegraaf wist eerder deze maand al te melden dat Feyenoord een miljoen euro betaalt voor de tijdelijke komst van Til. Naast de huursom neemt Feyenoord ook het volledige salaris van de 23-jarige middenvelder over. De aanvallende middenvelder ligt bij Spartak Moskou nog vast tot aan de zomer van 2024. Til wist tot dusver zowel bij Spartak als bij SC Freiburg niet te overtuigen.

In Rusland kwam hij tot slechts 24 wedstrijden, terwijl hij afgelopen seizoen als huurling in de Bundesliga bleef steken op één basisplaats en zeven invalbeurten. In Rotterdam gaat hij opnieuw samenwerken met de nieuwe trainer Arne Slot, die hij kent vanuit zijn tijd bij AZ. De inmiddels vertrokken Feyenoord-trainer Dick Advocaat noemde Til voorafgaand aan de play-offwedstrijd tegen Sparta Rotterdam 'een goede aanwinst'.

Advocaat verklapte dat hij in de winter zelf ook probeerde om de voormalig middenvelder van AZ naar De Kuip te halen. "Ik ben er zelf een half jaar geleden ook mee bezig geweest. Toen vond hij het nog te vroeg om zo snel weer terug te keren van Rusland naar Nederland. Nu is het een half jaar later en kent hij de trainer ( Slot, red.) goed, dus vindt hij de tijd wel rijp”, aldus Advocaat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet niet of feyenoord hier nou zo gelukkig van moet worden, vooral als ze er 2,5 miljoen voor moeten betalen.

20 mei 2021 om 17:38

ik wordt vooralsnog ook niet heel blij van de transfer Til. wordt er een creatieve middenvelder bij gehaald dan hebben we wel wat aan hem, maar wie bij Feyenoord gaat Til en de aanvallers wekelijks diep sturen en voor de keeper zetten? helemaal niemand in de huidige selectie. haal je niemand die dat kan dan zal het voor Til en de aanvallers een lastig verhaal worden bij Feyenoord verwacht ik. of een Antonucci of El Bouchaoui moeten weten te verrassen met geniale steekpasses

20 mei 2021 om 17:53

Kokcu misschien als hij de lijn van woensdag doorzet? En ik ben wel benieuwd wat Antonucci kan brengen. Wellicht dat Slot het ook aandurft om met een voetballende 6 te spelen, dat zou ook flink schelen. AEB zag er bijvoorbeeld erg goed uit aan de bal, maar zonder bal is het natuurlijk wel een stuk minder. Ben trouwens in algemeenheid erg benieuwd wat het vaste middenveld gaat zijn komend jaar. Ik hoop in ieder geval dat Texeira en Diemers snel uit beeld zijn. Aeb, Burger, Wehrmann en Antonucci lijken mij niet minder dan die twee, maar er zit veel meer rek in. Fer hoeft van mij niet weg, maar zoals hij dit seizoen speelt is hij geen basismateriaal. Middenveld wordt cruciaal.

20 mei 2021 om 18:00

mee eens. ik heb ook geen vertrouwen meer in Diemers en Texeira en Fer is idd wel heel erg statisch in zijn spel. hopelijk kunnen die jonge gasten verassen. Slot heeft iig wel bewezen goed te kunnen werken met talenten

31 mei 2021 om 12:06

Antonucci of El Bouchaoui moeten dat toch gewoon kunnen?
Waarom gelijk weer zo negatief.

31 mei 2021 om 13:26

omdat je nu voor een cruciale positie binnen het eftal afhankelijk bent van twee spelers die nog alles te bewijzen hebben op dit niveau. blijken ze niet goed genoeg voor de basis zitten we weer zonder creatieve middenvelder en zit ik straks weer een seizoen lang naar zaadvoetbal te kijken

31 mei 2021 om 14:01

Til hoeft niemand diep te sturen aangezien hij dat juist zelf gaat doen en ballen van de vleugelspelers krijgt en/of natuurlijk van spelers zoals toornstra, kokcu en wie weet kan texeira excelleren onder slot. Want hoewel hij geen top seizoen heeft gedraaid is het wel gwn een technisch begaafd en creative speler.

2 juni 2021 om 19:27

@ samhan Til is wel redelijk technisch maar geen creatieve spelverdeler toch? Hij zal best een keer een steekbal geven maar het is geen type Tanane of Ziyech die dat een paar keer per wedstrijd doet. Wat dat betreft lijkt hij meer op Klaassen/de Wit.

3 juni 2021 om 18:03

Middenveld met Kokcu, Til, Antonucci en Wehrmann lijkt me prima (in balans). Voetballend ook prima en wat scorend vermogen betreft mogen we met Til en Kokcu (is weereen jaar verder)ook ergens op rekenen. Als Fer niet weg wil of gaat dan duidelijkreservemateriaal. Was dit seizoen ver onder de maat. Kenmerkend waren de vele foute en tot gevaarlijke situaties leidende breedtepasses van hem vlak voor z'n eigen verdediging. Niet meer mee verder n de basis!

3 juni 2021 om 20:51

als we van die namen al blij worden is een kinderhand wel heel snel gevuld bij Feyenoord

20 mei 2021 om 17:44

Voor slechts 1 jaar, hebben ze een geld boompje gevonden ofzo.

20 mei 2021 om 18:50

Salaris is niet echt een probleem door de vertrekkende dure spelers

31 mei 2021 om 16:39

Jij weet niet wat er achter de schermen gebeurt. Wat betreft investeerders sijpelt er echt niets naar buiten.

2 juni 2021 om 18:36

Dat het geld helemaal op zou zijn is dan ook onzin. Een jaar geleden lag er in januari een potje klaar van 15 miljoen om twee jongens uit Zuid-Amerika binnen te halen. Door de coronacrisis en het voortschrijdende inzicht dat de inkomsten enorm zouden dalen is toen besloten met die pot enkel Diemers en Linssen te halen.

2 juni 2021 om 19:54

@fiorenoord die 15 miljoen is er nooit geweest. Vorig jaar januari hadden we nog geen corona (iig was het toen nog een ver van ons bed show). Je kunt gewoon de jaarverslagen van Feyenoord downloaden op de website om te zien hoeveel geld ze wel (of juist niet) hebben of hadden de afgelopen jaren.
Als je geen zin hebt om ze zelf te downloaden, Feyenoord heeft al vanaf het seizoen 17/18 een negatief werkkapitaal (het verschil tussen wat ze op de bank hebben staan en nog moeten onvangen en de openstaande rekeningen/betalingen die ze moeten doen), maakte ook voor corona al verlies (bijna 6 miljoen in het seizoen 18/19) en zonder vergoedingssommen bedraagt het eigen vermogen maar een miljoen of 2.

31 mei 2021 om 10:12

Los van de prijs, wat altijd een punt van discussie is, vind ik wel een speler die iets toevoegd. Feyenoord heeft een heel statisch elftal en dat wordt nog wel eens verward met weinig creativiteit. Maar mensen als Toornstra, Kokcu en Berghuis zijn prima in staat om creatieve ballen te geven er is alleen nul beweging en daarom kan een bal vaak niet gegeven worden. Til is non stop in beweging en komt veel voor de goal. Dankzij dit soort spelers komen de pasende spelers tot hun recht.

31 mei 2021 om 15:20

Feyenoord moet ergens beginnen. Hopelijk is er wat geld maar dit is toch een prima begin. Ja geen lange termijn maar ergens moeten ze beginnen te bouwen en daar kan Til vast een rol in spelen. Ik vind het een stuk beter dan wat er nu zit. Blijf hoopvol Feyenoorders

2 juni 2021 om 17:50

Nou nou, we zullen zien.

Ik dacht bijna dat de helikopter dit x over de stadion heen zou vliegen bij de opendag

Hoe zit het trouwens met de verkoop van bepaalde spelers, gaan er nog spelers weg?

2 juni 2021 om 17:59

Volgens de geruchten heel veel,in praktijk zal het wel mee vallen. Er komen vrij veel contracten van bank en tribuneklanten ten einde, dus dat geeft qua salaris wel wat ruimte.

Minimaal 2,3 miljoen voor een huurspeler voor maximaal 1 jaar. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ze hebben wel goals nodig, ook vanuit het middenveld. Deze jongen kan wel rond de 10 goals gaan scoren denk ik. Maar alleen Berghuis brengt wat creativiteit, daar moet echt nog wel wat bij. Benieuwd wat Arnesen uit de hoge hoed gaat toveren deze zomer.

20 mei 2021 om 18:00

@messibazoer Toen wij in opbouw waren hadden wij ook huurspelers nodig om een periode te overbruggen. Met een Traore die uiteindelijk nog waarde heeft gehad (in begin was het drama).

Eens dat het voor een Feyenoord erg duur is. Ik denk dat het probleem is dat zij niet durven te kiezen voor een overgangsperiode en daardoor maar zulke gokjes nemen om korte termijn resultaat te behalen (zie bijv Pratto).

Als Berghuis weggaat, dan heb je helemaal geen creativiteit en benieuwd wie deze speler moet gaan lanceren.

20 mei 2021 om 18:07

Het beleid is al jaren - zeg maar gerust decennia - puin bij de club en Arnesen trekt de lijn vrolijk door. Alles is gericht op de korte termijn, zo ook deze huurtransfer. Ze kunnen beter eerst gaan verkopen. Met dat geld kan de selectie dan goed versterkt worden in plaats van dat ze nu al geld uitgeven aan korte termijn projecten.

20 mei 2021 om 18:17

Alles is gericht op de korte termijn, minus de aandacht voor de jeugd dmv transfers en een reorganisatie. Daarnaast het op de schop gooien van het scoutingsapparaat en dan nog eens een coach die een positieve speelstijl nastreeft en jeugd in kan passen. Maar idd, alles is weer op de korte termijn gericht. Zucht

20 mei 2021 om 18:27

@Ijsmuts, En wat denk je over deze transfer?

20 mei 2021 om 18:42

Ijsmuts. Exact. Arnesen doet gelukkig meer aan de staf etc. dan al zijn voorgangers. Ouwe meuk heeft plaats gemaakt voor jongens met een duidelijke visie. Slot, Pusic, Van Persie, Koen Stam, Van der Ree, Sipke Hulshof, nieuwe functie Rini Coolen zijn echt uitstekende moves. Daarnaast heeft hij echt grote talenten uit de jeugd vastgelegd en wat veelbelovende talenten uit het buitenland weten te plukken. Het is duidelijk dat hij bezig om een stevige fundering te plaatsen om jarenlang goed beleid te kunnen voeren. Hoewel ik het niet helemaal eens ben met deze dure huuroptie, snap ik dat dit in de trant van een overbruggingsperiode momenteel in het plaatje past en er ruim budget is voor salaris door de vertrekkende transfervrije jongens

20 mei 2021 om 19:22

@messibazoer; ik ben tegenstander van een huuroplossing wanneer de positie al bezet is. In principe is die positie bezet door toornstra of kokcu. Blijkbaar acht Slot die spelers niet geschikt voor het spel dat hij nastreeft. Wat mij betreft te vroeg om te oordelen dus. Hangt ook allemaal samen met wat er vertrekt en bijkomt. De komst van clasie vond ik veel minder logisch. Op zijn plek had je tapia op kunnen stellen, of amrabat.

31 mei 2021 om 09:19

Ik verwacht dat Kokcu vertrekt om Feyenoord financieel wat lucht te geven, dan is de positie niet dubbel bezet. Zeker als je er vanuit gaat dat Toornstra, zeker op die positie, geen basisspeler zou moeten zijn.
Volledig eens met je dat Tapia en Amrabat nooit op waarde zijn geschat

31 mei 2021 om 09:20

@RomanEmpire. Onzin, men is wel degelijk bezig met de lange termijn, maar goede managers kijken naar zowel de korte als de lange termijn.

Als Til, en dan de nadruk op áls, zijn AZ-niveau enigszins benadert dan kan Feyenoord er geen buil aan vallen.
Ze zullen toch iets moeten en in de vijver waarin ze vissen zijn niet veel grotere vissen beschikbaar denk ik.

20 mei 2021 om 18:16

Nou ja bij AZ was Til ook niet heel bijzonder hoor. Hij werd goed in stelling gebracht en wist goed in positie te komen voor het doel. Aan het veldspel droeg hij echter niet veel bij. Als Feyenoord hem niet kan bedienen schiet je er niet veel mee op. Dus Feyenoord kan er zeker wel een buil aan vallen.

20 mei 2021 om 18:19

Onzin, hoe profiteert Feyenoord hieraan? Ze betalen 3 miljoen bijna. Wat levert het ze op? Geen 1ste/2de plaats. Feyenoord kan hier alleen maar verlies op draaien want ook al worden ze 3/4de (hebben ze eigenlijk guus niet echt voor nodig normal gesproken) Europa league start geld is ook maar 3 miljoen. Dus feyenoord Moet europese halen om break even te draaien op de investering van guus...terwijl ze normal gesproken 3 miljoen in hun zak konden steken.

Ik vind Til net een jonge versie van Toornstra. Ik weet niet of 2 van dit soort spelers in een elftal werkt.

Geen enkel reden om te huren zonder koop. 1 De team van Feyenoord is goed genoeg om mee te doen om Europa league ticket, dus daarvoor hebben ze hem niet nodig. 2 De huidige team is veels te zwak om champions league te bereikenen, zelfs met guus en gerichte aankopen. Dus je geeft 2/3 miljoen uit voor wat? Voor misschien directe plaatsen in Europa league..maar dat levert maar 3 miljoen aan startgeld.. Kortom Feyenoord kan hier alleen maar verlies op draaien als Guus alleen maar op huurbasis komt zonder optie van koop.

2.3 miljoen is nou ook weer niet zoveel he... En hij heeft echt wel kwaliteiten. Ik denk dat Feyenoord hier een goede slag slaat. Natuurlijk gaat hij ze geen kampioen maken, maar ik denk dat ze er kwalitatief echt wel op vooruit gaan.

20 mei 2021 om 18:42

Hoe gaat Feyenoord de 2/3 miljoen terug verdienen?

20 mei 2021 om 19:23

Doordat de rest van het team beter rendeert en daardoor hoger getaxeerd wordt

20 mei 2021 om 19:29

Daarvoor is het niveau van feyenoord in zijn totaliteit te laag.

20 mei 2021 om 19:37

@armnl, ik ben het grotendeels eens met Grydo, maar het is niet alleen dat. Het kan ook zo maar het verschil zijn tussen plaats 3 en 4. Of 4 en 5. + als het leuk(er) om naar te kijken trekt het ook meer publiek en ontwikkel je een gunfactor.

20 mei 2021 om 20:01

Dan moet je wel spelers hebben die 'm in stelling kunnen brengen, anders heb je er helemaal niets aan. De kans is er dat Berghuis vertrekt. Dat is dan gelijk de enigste speler met creativiteit. Ik acht de kans groter dat Feyenoord rond hetzelfde niveau blijft dan dat ze ineens een stuk beter worden.

31 mei 2021 om 09:24

Ja, want als Berghuis vertrekt zetten ze er geen andere speler neer die voor creativiteit zou moeten zorgen? Altijd afwachten wat er komt, maar er nu al vanuit gaan dat Feyenoord niet beter kan worden vind ik bijzonder. Zeker na het slechtste seizoen in jaren.

2 juni 2021 om 17:22

Biggiebig, wat is dat voor onzin? Mooie dooddoener, maar er zijn voldoende goede spelers die kunnen groeien en baat zouden kunnen hebben bij een speler door wie ze beter renderen. Malacia, Geertruida, Sinisterra, Bijlow, Kökcü. Talent zat

3 juni 2021 om 20:48

even serieus jongens. Til gaat toch geen elftal bij de hand nemen en spelers beter maken? we hebben het niet over een Cocu bij zijn terugkeer naar PSV destijds ofzo. Til is een aardige speler maar echt niet veel beter dan wat we nu al hebben lopen op het middenveld. je hebt het over een speler die er in Rusland en bij Freiburg niet eens aan te pas kwam

31 mei 2021 om 09:39

Klopt maar feyenoord heeft het niet echt breed. En als je dan een huurspeler haalt voor 2.3 mil is dat best veel. De rest van het geld moeten ze halen uit de transfer van senesi en mogelijk berghuis. Dan zouden ze rond de 26 miljoen kunnen hebben in totaal. Maar het is niet echt een bedrag om je selectie echt van op de schop te nemen en echt goede spelers te halen.

31 mei 2021 om 12:12

@rickluimes, dus 26 mil (gaan ze nooit helemaal besteden) zou niet genoeg zijn om wat goed spelers te halen?
Wat een gelul zeg.
Laten we maar eens afwachten wat Slot gaan brengen want dus heeft iedereen een negatief beeld over alle spelers door Advocaat.

Dat ie het aardig heeft gedaan bij AZ, zegt niet dat hij dat bij feyenoord laat zien. Dit seizoen bij freiburg ook maar 5 wedstrijdjes gespeeld. Geen goede signalen en dat voor 2,3 miljoen. Hoop voor Feyenoord dat ze geen kat in de zak huren. Dat met Pratto nog in het achterhoofd.

20 mei 2021 om 18:48

Ach. Berghuis speelde ook nooit bij Watford, de rest is geschiedenis.

20 mei 2021 om 18:58

Berghuis speelde ook niet veel bij Watford. Maar zijn eerste jaar bij feyenoord was ook niet super. De jaren daarna bloeide hij op.

20 mei 2021 om 20:04

Nou ja, niet spelen bij Watford vanwege een trainerswissel en een ander systeem is toch wel even wat anders dan wedstrijdjes spelen bij Freiburg II en door het ijs zakken bij Spartak. Wat mij eigenlijk verbaast is niet zozeer het aantrekken van Til, maar de timing om 'm aan te trekken. Je haalt eigenlijk een speler die afhankelijk is van kwaliteiten die nauwelijks in de selectie van Feyenoord aanwezig zijn. Sterker nog, de speler die dergelijke kwaliteiten bezit, vertrekt waarschijnlijk. Ik geloof namelijk niet dat er geen leuke club is die de 4 miljoen euro neer gaat tellen voor Berghuis.

31 mei 2021 om 09:18

Berghuis' eerste jaar bij Feyenoord was prima hoor, vaak genoeg beslissend geweest.

2 juni 2021 om 17:11

Inderdaad. Er staat me nog een pot tegen PEC bij, waar hij eigenhandig nog een punt uit het vuur sleepte met twee goals. Het was maar een gelijkspel, maar veerkracht tonen was voor het vertrouwen zoveel meer waard. Berghuis was niet de ster destijds, maar wel een belangrijke speler

Prima aanwinst voor Feyenoord. Volgens mij is er weinig te besteden maar moet de selectie flinke kwaliteitsimpulsen krijgen. Dan is dit perfect. Hij kent de eredivisie en weet daar goed de weg te vinden. Tuurlijk is huur niet ideaal maar zo kun je het overige geld wel weer investeren.

Wat een wanbeleid bij Feyenoord als je het mij vraagt. Guus Til voor zo'n bedrag? Die Pratto die ineens op huur kwam en niks toevoegt aan het team. Wanneer Berghuis weg gaat, blijft er niks meer over van Feyenoord en ben ik bang dat top 5 moeilijk gaat worden voor ze..

AZ heeft de grasmat afgelopen week van het veld gehaald om deze te vervangen. Ik begreep dat deze ook naar Feyenoord gaat..........

20 mei 2021 om 20:04

Ik heb het idee dat er wat frustratie te bespeuren is...

20 mei 2021 om 21:15

Ik kan me een Vlaar, Idrisis, Clasie en BMI met Feyenoord verleden herinneren…

31 mei 2021 om 10:55

Vlaar? Die speelde al voor AZ voordat hij naar Feyenoord ging hoor....

31 mei 2021 om 11:00

Maar hij heeft een Feyenoord verleden Janssen trouwens ook

31 mei 2021 om 09:26

Heb je hem weer. Een mislukte poging om grappig te zijn. Zeker als je kijkt dat Feyenoord al jaren de beste grasmat van de eredivisie heeft.

31 mei 2021 om 12:40

Ik vond het anders wel een leuke grap waar ik hardop om moest lachen. Maar het zal wel iets met clubvoorkeur te maken hebben

31 mei 2021 om 10:57

Inderdaad. De lichtmasten hebben we ook niet meer nodig nu het nieuwe dak met LED verlichting erop zit. Wellicht kunnen we die ook aan Feyenoord kwijt?

31 mei 2021 om 11:12

Die lichtmasten van jullie kleine stadion geven niet genoeg licht voor de Kuip. Het verschil in stadion is ook een beetje het verschil in statuur van de clubs, daar doet een slecht jaar van Feyenoord niks in veranderen.

31 mei 2021 om 11:24

@Melvin7, echt? Dus volgens jou moet ik de statuur van een groot sfeervol, gedateerd en in slechte staat verkerend stadion koppelen aan Feyenoord… oei, ik weet niet of ze bij Feyenoord daar zo blij mee zijn.

31 mei 2021 om 12:14

Wel grappig he dat als er veel van Feyenoord naar Az gaat hoor je niemand maar nu opeens denkt dat ze NL top zijn mag niemand meer iets van hun halen.

31 mei 2021 om 12:33

Vooral grappig dat feyenoorders nog harder op het orgel gaan met potentie dit potentie dat, grotere club. En vervolgens gewoon 5de worden.

2 juni 2021 om 21:43

Mwo hou maar, die daken van jullie vliegen bij de eerste de beste windvlaag de Maas in

Wat zijn we toch bezig hier Feyenoord te bekritiseren als het gaat dat ze een klasse speler weten binnen te halen als is het voor huur. Elke vereniging huurt spelers en met Til wordt Feyenoord nooit slechter en hij kan zelf de jeugdspelers naar een hoger niveau brengen met zijn stijl van spelen. Het is ook nooit goed wat ze daar doen. Er zal heus nog wel iets uit de hoge hoed getoverd worden en het nodige bij komen en weggaan. Kritiek geven op voorhand is toch o zo makkelijk maar als dadelijk blijkt dat hij de sterren van de hemel speelt dan zijn die nu kritiek leveren en alles beter weten over het beleid van Feyenoord ineens stil. Gun Arnesen eens even de tijd om alles weer op de rail te krijgen ondanks er nog wel meer moet gebeuren op alle gebieden maar geloof ook eens in de toekomst dat het goed gaat komen. Altijd positief blijven denken.

20 mei 2021 om 21:17

Dat schijnt normaal te zijn. Waarom is mij onbekend maar wat Feyenoord ook doet, het is 80% negatief hier, onbegrijpelijk.
Zoals je stelt is Til gewoon een aanwinst en speler dat dit Feyenoord mist en dat is een scorende middenvelder.

20 mei 2021 om 23:09

mensen hebben natuurlijk hun twijfels. vorig jaar is er voor 10 miljoen aan aankopen gedaan en geen enkele van die aankopen heeft wat toegevoegd. Til staat bekend als een speler die gelanceerd moet worden maar bij Feyenoord loopt er geen middenvelder die hem gaat lanceren hebben we afgelopen seizoen gezien. ik snap daarom wel dat mensen op voorhand wat gereserveerder zijn in hun enthousiasme want dit seizoen was het wel heel slecht natuurlijk

31 mei 2021 om 09:33

Precies, toen Til vertrok was hij gewoon een van de betere spelers van de eredivisie. Als PSV een al 2 seizoenen lang geblesseerde Van Ginkel terughaalt is het een goede zet en als Ajax een speler die transfervrij is vertrokken direct voor miljoenen terug wil halen heeft iedereen er ook begrip voor, maar als Arnesen kwaliteiten toe wil voegen waar Slot blijkbaar om gevraagd heeft wordt het bekritiseerd. Tuurlijk waren zijn aankopen van afgelopen jaar ongelukkig maar dat er dit jaar te weinig spelers met een eindpass op het middenveld stonden had ook te maken met de tactiek en de keuzes van Dick. Dat zegt dus 0,0 over wat er komend seizoen gaat gebeuren. Zeker omdat er ook nog steeds spelers kunnen komen en vetrekken. Laten we de balans eens opmaken na de transferperiode.

31 mei 2021 om 12:09

die spelers met die structurele eindpass hebben we natuurlijk sowieso al niet in de selectie. komt er een creatieve middenvelder bij in de transferperiode die die wel in huis heeft dan kan Til idd zomaar een succestransfer worden

Heeft eerder onder Slot prima gespeeld. Ken het spelletje van Slot en speelde toen meer dan prima bij Az.
NU wordt het tijd om op de verdediging te gaan richten en een goalgetter.,

Tja, weet niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Heeft bewezen in het spelletje onder Slot prima eigen te maken, kan een goaltje maken en heeft diepgang. Was bij AZ ook gewoon een goede speler. Anderzijds is de huursom wel weer hoog. Ik ben dus ook wel benieuwd met welk idee dit opgezet is. Betekent dit dat Kokcu de club gaat verlaten? Is het daarom een tijdelijke oplossing om zo te cashen en een belangrijke positie snel in te vullen? Is het een overgangsperiode naar jeugdspelers die nu eigenlijk nog te jong zijn? Dat zou ik zelf een logische verklaring vinden. Er is niet veel geld, je wilt cashen, je gaat naar alle waarschijnlijkheid niet om de titel meespelen, dan is dit voor de opbouw een goede greep. Ik denk dat we pas aan het einde van de transferzomer kunnen oordelen in welke context we deze transfer moeten zien.

Een goede speler voor de eredivisie in zijn AZ tijd, hoe het er nu voor staat weet ik niet, maar de cijfers zijn niet al te positief. Laten we hem het voordeel van de twijfel geven. Echter snap ik Feyenoord totaal niet. Nagenoeg geen geld en dan een speler huren terwijl je barst van de middenvelders. Toornstra - Kokcu - Fer - Diemers - Burger - Wehrmann - El Bouchataoui - Antonucci. Deze jongen gaat onze eigen jeugd nu in de weglopen. Had liever het geld aan een goede back cv of spits besteed!

31 mei 2021 om 09:53

Snap ik maar de spelers die je noemt zijn vrijwel allemaal spelers zonder echte diepgang (op Toornstra na). Til is er 1 die die aansluiting bij de spits wel gaat verzorgen. Verder eens dat ik vooral hoop op een normale spits en CV..

Bizar dat er bij aankopen van Feyenoord bij voorbaat altijd gedaan wordt alsof het kansloos is.

Tuurlijk is het afwachten maar Feyenoord heeft niet de luxe om zekerheidjes te halen. Wat dat betreft is dit er wel 1 die iets toe gaat voegen.

31 mei 2021 om 11:49

Jij doet nu precies hetzelfde maar dan de andere kant uit. Nu al roepen dat het een zekerheid is dat hij iets gaat toevoegen. Ik heb vooral zoiets dat we het vooral moeten gaan bekijken. Ik kan mij voorstellen dat verschillende Feyenoordsupporters het niet gaan waarderen als hij zoals hij bij AZ ook deed hele wedstrijden onzichtbaar is en weinig tot geen inbreng in het veldspel heeft. Hij heeft specifieke kwaliteiten, maar die moeten er bij Feyenoord nog maar uit komen met meer druk op de ketel dan hij gewend is en iemand zal hem toch moeten kunnen bedienen, want het is niet dat hij de vele assists gaat verzorgen.

31 mei 2021 om 19:58

Omdat ik kijk naar de kwaliteiten die er niet zijn in de groep en dat is diepgang. Dat voegt hij toe. Ik zeg niet dat hij gaat slagen maar schrijf hem ook niet af.

31 mei 2021 om 12:14

Maar het klopt toch vaak ook wel.

Narsigh, Fer, Boëtius, Clasie allemaal spelers die werden terug gehaald naar Nederland met grote verwachtingen, maar welke allemaal niet hebben gebracht wat ervan werd gehoopt.

De enige uitzondering hierop is Berghuis geloof ik.

31 mei 2021 om 12:34

Pellé, el Ahmadi, Kuyt, van Persie.

31 mei 2021 om 12:41

Op Pelle na zijn dat geen spelers die mislukt waren in het buitenland.

2 juni 2021 om 17:19

Luuk de Jong, Van Ginkel, Elia. Even uit mijn hoofd, maar zo zijn er natuurlijk nog meer. Tomasson, als je wat verder teruggaat. Mislukt bij Newcastle. Mislukte spelers uit het buitenland blijven echt wel een interessante vijver. Garanties heb je nooit

Guus Til is een prima aanwinst voor Feyenoord. Ik hoop dan ook dat er een koopovereenkomst is afgesloten, om hem evt na dit jaar over te nemen. Zo niet dan had ik de voorkeur gegeven aan een speler waar je in de toekomst geld aan kunt verdienen. Wanneer je Senesi voor 20 miljoen kunt verkopen, en je investeert daar weer zo'n 15 miljoen van in 3 goede spelers, welke je in de toekomst weer kunt verkopen dan kun je langzaam iets gaan opbouwen.

Mja, hij kan vast wel wat. Beetje type vd Beek. Maakt goals en rent de ruimte in. Ik word er niet echt warm van.

2 juni 2021 om 17:35

Verschil is, is dat Donny nog wat beter is in de combinatie ook. Til is een mindere variant van Donny en Davy. Daar ga je de oorlog i.i.g. niet mee winnen.

Moet toch als speler een fijn gevoel zijn dat wanneer je volledig mislukt in het buitenland dat je altijd nog naar Feyenoord kan.

Onbegrijpelijke 'aankoop'. Je hebt het al niet breed en dan ga je weer gokken voor te hoge bedragen. Til is toch niet de speler die je naar een hoger niveau gaat tillen? En mocht het, tegen verwachting in, wel een succes zijn ben je hem na een jaar alweer kwijt.

Hij was goed bij AZ, Slot kent hem en wil hem, dus hij zal wel renderen. Snap de visie van Slot nog niet helemaal want met Diemers, Antonucci, Toornstra en Kokcu heb je dan al 5 jongens die het liefst centraal op het middenveld spelen, met andere woorden je kiest spelers op basis van hun kwaliteit en niet op basis van wat je nodig hebt qua invulling van het team. Het is een beetje de Inter ziekte, die kochten ook jaar in jaar uit centrale middenvelders om ze dan maar over het team uit te spreiden met alle negatieve gevolgen van dien.

31 mei 2021 om 12:01

De 4 middenvelders die je noemt, zijn allemaal spelers die het van hun passing moeten hebben en niet van hun loopacties vooruit. Met Til haal je dan ook een compleet andere middenvelder dan wat je al in huis hebt (op Toornstra na misschien, maar hij is niet meer de jongste). Je kan wel alleen maar passende spelers op je middenveld zetten, maar dan mis je de aansluiting tussen je middenveld en aanval.

Kijk maar eens naar het seizoen 16/17, toen we regelmatig Kuyt als de lopende middenvelder hadden die in de buurt van Jorgensen kwam, waardoor je extra druk op de verdediging van de tegenstander kan zetten. Met Til kun je weer die situaties creëren. Vraag is alleen of je door moet met Jorgensen, toch Bozenik een kans geven of misschien gewoon maar Bannis voor de leeuwen gaan gooien.

Wanneer gaat Feyenoord beseffen dat ze echt nep zijn? Ze komen met aankopen dat je denkt spelen die nog voetbal! Maar hun jeugd die leip on point is, krijgen geen minuten. Ze moeten Chong bannis en azarkan in de voorhoede gooien.

31 mei 2021 om 15:30

Azarkan die bij NAC amper minuten heeft gemaakt en in de weinige speeltijd geen rendement heeft laten zien?

2 juni 2021 om 17:24

Haha die Chong die al vijf jaar geleden uit de opleiding vertrok? Ja, laten we die voor de leeuwen gooien. Ben overigens wel voorstander om hem te halen, maar dan wel koop

Opzich geen verkeerde speler voor Feyenoord hoor. Maar of je hier de oorlog mee gaat redden? Ik denk het niet.

Verder is 2.3 miljoen voor een huurdeal voor Guus Til wel overdreven veel in mijn ogen, maar dat is mijn bescheiden mening.

Benieuwd hoe hij het gaat doen, terug in de Eredivisie!

Man man man wat een beleid weer. Met alle respect hij deed het bij AZ meer dan verdienstelijk. Maar om nou zo fors te betalen met minimale middelen op de bank dan kan je je toch afvragen hoe ze dat nu weer gaan doen.

Het kan aan mij liggen, maar dit is volgens mij de 4e pushmelding in de afgelopen 2 weken dat Feyenoord Guus Til binnen heeft...

2 juni 2021 om 17:42

Nou inderdaad. Sowieso komt de laatste tijd elk bericht 4x terug, elke keer met 1 zinnetje extra toegevoegd. Heel irritant.

2 juni 2021 om 17:50

Jammer dat ze dat nooit met Ajaxspelers doen, he? Oh wacht!

Ot: Ik weet ook nog niet wat ik van deze transfer moet vinden. Feit is dat vandaag Feyenoord er pas officieel melding van maakt. Afwachten maar...

2 juni 2021 om 17:58

Dat ik hier überhaupt op ga reageren. Misschien moet je even duidelijk lezen wat ik zeg, 'elk Bericht' komt 4x terug met een kleine toevoeging, met reacties die ik allemaal al gelezen heb. Dat maakt het heel irritant. Dan kom je in discussies terecht die al eerder gevoerd zijn. Dat ik dit nu in dit bericht aanhaal heeft werkelijk niks te maken met het feit dat het over Feyenoord gaat. Mijn hemel zeg...

In mijn ogen een prima versterking. Ze hebben wel een creatieve centrum verdediger nodig. Naast goed verdedigen ook kan opbouwen.

Tja. Wat moet je hier nou van zeggen. Til kwam er niet eens aan te pas bij Freiburg (nummer 10 uit de Bundesliga) en Spartak Moskou. Ik zie derhalve ook niet in hoe Til Feyenoord verder moet helpen. Helemaal niet aangezien het om een huurperiode van een jaar gaat. Creativiteit heeft Guus niet, het is een lopende '10' die af en toe een goaltje meepikt maar blinkt in weinig echt uit.

Iemand die goals naast Berghuis en Toornstra is broodnodig. En Til maakt goals op dit niveau, meer hoef je ook niet

Lekker weer, typisch Feyenoord. Amateurisme zit in het bloed. Spelerscouting van niks, trainersscouting van niks, directie die bestaat uit Rotterdamse kroegbazen. Ben je toch gewoon helemaal klaar mee.

Opzich goede speler voor Feyenoord alleen ik vraag me af of het nodig is naar mijn idee qua speelstijl vergelijkbaar met Toornsta daarnaast ook redelijk aan de prijs voor een huurspeler als je weinig geld hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren