Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord klopt Sparta en zoekt oplossing voor Songfestival-controverse

Laatste update:

Feyenoord heeft zich woensdagavond ten koste van Sparta Rotterdam geplaatst voor de finale van de play-offs om een plek in de tweede kwalificatieronde van de Europa Conference League. De stadsderby werd beslist door een strafschop van Steven Berghuis en een eigen doelpunt van Tom Beugelsdijk, kort achter elkaar in de eerste helft. Feyenoord treft FC Utrecht in de finale, die zaterdag gespeeld moet worden. Het is echter nog hoogst onzeker of die wedstrijd doorgang kan vinden, daar de finale van het Eurovisie Songfestival op dezelfde avond wordt georganiseerd.

De wedstrijd bleek te vroeg te komen voor Lutsharel Geertruida, die niet tot de selectie van Feyenoord behoorde. Om die reden kreeg Tyrell Malacia een basisplek. Feyenoord speelde tegen zondag tegen RKC Waalwijk met Uros Spajic in het centrum van de verdediging, maar ditmaal kreeg Marcos Senesi de voorkeur. Op het middenveld maakte Achraf El Bouchataoui, die zijn basisdebuut beleefde tegen RKC, plaats voor Leroy Fer. Sparta werkte met een fitte selectie toe naar de derby. Beugelsdijk keerde terug van een schorsing en verving Michael Heylen in de defensie; Jeffry Fortes speelde als linksback op de plek van de geblesseerde Aaron Meijers. Op het middenveld maakte Feyenoord-huurling Wouter Burger plaats voor Adil Auassar, die ook terugkeerde van een schorsing. In De Kuip was plaats voor circa 6500 toeschouwers.

Het eerste doelgevaar kwam in de tweede minuut van Abdou Harroui. De spelmaker van Sparta draaide goed weg bij Orkun Kökçü en produceerde een laag afstandsschot, dat werd gekeerd door Justin Bijlow. Enkele minuten daarna trof Feyenoord aan de overzijde de paal. Vlak voor het doel verlengde Nicolai Jörgensen een schot van Kökçü. Via het been van doelman Maduka Okoye belandde de bal vervolgens tegen de paal. Na een halfuur wist Feyenoord de score alsnog te openen. Arbiter Jochem Kamphuis kende een penalty toe nadat Ridgeciano Haps vanaf de linkerflank het zestienmetergebied betrapt en werd neergehaald door Adil Auassar. De penalty werd door Berghuis in de linkerhoek geschoten. Twee minuten later verdubbelde Feyenoord de marge: de doorgebroken Luis Sinisterra zocht Jörgensen en de lage voorzet werd door Beugelsdijk in eigen doel gegleden.

Feyenoord kende in het restant van de eerste helft geen problemen met Sparta. Ook na de pauze kwam de voorsprong niet serieus in gevaar, maar Feyenoord maakte ook weinig aanstalten om te scoren. Daardoor nam de amusementswaarde rap af. Pas in de slotfase meldden beide ploegen zich weer voor het vijandelijke doel. Twaalf minuten voor tijd schoot linksback Dirk Abels van Sparta naast na een fraaie combinatie met Emanuel Emegha; aan de overzijde bracht Okoye op knappe wijze redding op een inzet van Mark Diemers vanbinnen het strafschopgebied. Vier minuten voor tijd waagde Emegha in een uitbraak van Sparta een stiftbal over de uitgekomen Bijlow, die ternauwernood redding kon brengen. Kökçü hoopte met een venijnig afstandsschot voor een fraai toegift te zorgen, maar vuurde op de binnenkant van de paal.

De finale tegen Utrecht staat voor zaterdagavond op het programma, maar het is nog twijfelachtig of die wedstrijd doorgaat. De gemeente Rotterdam heeft bij de KNVB aangegeven dat ze niet wil dat er zaterdagavond wordt gevoetbald in het stadion van Feyenoord als er een paar kilometer verderop in Ahoy het Eurovisie Songfestival gaande is. Burgemeester Ahmed Aboutaleb vreest voor ongeregeldheden met fans van Feyenoord. Een oplossing is niet eenvoudig te vinden, aangezien het volgens de reglementen niet is toegestaan om de wedstrijd te verplaatsen. In de reglementen van de KNVB staat dat bij het niet doorgaan van de finale door overheidswege, de wedstrijd moet worden verplaatst naar een neutrale locatie, op dezelfde datum en hetzelfde tijdstip.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord dik verdiend gewonnen. Sparta heeft niks gedaan deze wedstrijd. Had wel meer van ze verwacht. Zaterdag, als het doorgaat Utrecht opvreten. Ps: misschien heeft iemand een sleutel van Ahoy?

19 mei 2021 om 23:53

Laatste keer wij in de Kuip speelde kregen we kans op kans weet ik nog. Zuur dat het toen 1-1 werd. Ik verwacht een leuke pot en het zou helemaal mooi zijn als ze niet in Rotterdam mogen spelen haha!!

20 mei 2021 om 00:39

Hahaha grappigste thuis zeker?? Door dit soort reacties vraag je je toch af of je de tegenstander niks gunt of dat je zelf graag wilt winnen? In dit geval gaat je voorkeur toch uit naar de tegenstander zo te horen?

20 mei 2021 om 01:42

FCU = FC Utrecht lijkt me.

19 mei 2021 om 22:57

Kokcu mag de laatste wedstrijden wat verder naar voren en hij speelt met echte spitsen, dan komt hij beter tot zijn recht. En zonder Linssen in de spits speelt het hele team beter, want kunnen we opschuiven. Advocaat bewijst zijn eigen ongelijk. Ook AEB laat in 10 minuten zien dat het eeuwig zonde is dat Advocaat hem zo weinig minuten heeft gegeven. Ongelofelijk

19 mei 2021 om 22:59

Je moet er dan ook alles aan doen om Kokcu te behouden als Feyenoord zijnde. Parel van de club, lang vastleggen zodat je ooit de hoofdprijs voor hem zal vangen.

19 mei 2021 om 23:04

Ja, ik blijf het zeggen. Hij was niet voor niks aanvoerder van jong oranje en in zijn eerste wedstrijden in Feyenoord 1 had hij in 600 minuten 3 goals en 4 assists. Voor een 18 jarige zijn dat prima cijfers. Advocaat zette hem echter iedere keer als loper neer. Als Slot hem goed gebruikt en aan de praat krijgt kan je er over 2 jaar veel meer voor krijgen.
Al ben ik ook realistisch....Feyenoord zit niet in de positie om een aardig bod te weigeren. Veel mensen denken dat hij geen groot talent is, maar ik denk dat hij de mensen wel eens kan verbazen.

19 mei 2021 om 23:07

Het zegt ook weer alles dat hij de eerste helft, zoals zo vaak dit seizoen, praktisch naast Senesi staat, terwijl hij dicht(er) bij de spitsen veel meer in z'n kracht is.

19 mei 2021 om 23:08

Ik verwacht en hoop dat er onder Slot echt weer gevoetbald gaat worden en dan zou het denk ik een lange termijn visie zijn als je Kokcu behoudt zodat je later meer aan hem kan verdienen dan nu en bovendien wij dus ook meer kunnen genieten van hem als Eredivisie supporters. Ik begrijp inderdaad dat Feyenoord niet in de beste situatie zit maar het is voor iedereen beter als we komend jaar een zo sterk mogelijk Feyenoord zien.

19 mei 2021 om 23:08

Toch laat hij het wel erg weinig zien. Dat ligt wellicht ook wat aan de speelwijze, maar hij slentert ook vaak genoeg maar wat rond. Wat dat betreft heb ik er mijn vraagtekens bij in hoeverre hij echt een parel is. Die bedragen die je weleens leest, van 15 miljoen.. dan zou ik hem lekker verkopen, want ik betwijfel of hij bij Feyenoord meer waard gaat worden én zijn kwaliteit is vooralsnog wel vervangbaar. Maar gelukkig is hij vorig jaar lang vastgelegd, dus dat zit wel goed. Hij zal sowieso wat opleveren

19 mei 2021 om 23:08

@mgmv Ja, ik zag het ook weer in het begin. Puur de opdracht van Advocaat, omdat hij in het begin zekerheid wil, maar dat komt het spel van Feyenoord nooit ten goede

19 mei 2021 om 23:12

@bobiku over dat slenteren lees ik vaker, ook over Berghuis, maar ik vind juist dat ze te veel meters achteruit maken. Tuurlijk moeten ze af en toe mee jagen, maar liever heb ik ze scherp en in positie in balbezit. Nu moeten ze constant terug en in de omschakeling zijn ze er niet op tijd bij.

19 mei 2021 om 23:26

Ja bij Berghuis vind ik het ook onzin. Die werkt zich kapot voor zijn elftal, maar heeft zijn houding niet echt mee. Kökcü vind ik af en toe wel een beetje laks en daar erger ik me aan. Wel met je eens dat hij meer vooruit zijn meters zou moeten maken

20 mei 2021 om 03:46

Parel? Is gewoon een doodnormale speler. Niets meer niets minder. Voor het huidige feyenoord goed, maar niet het niveau wat je moet nastreven als feyenoord zijnde.

Jorgensen begint weer in vorm te raken! Hopelijk blijft die nog onder slot! Jorgensen is namelijk echt 2 klasses beter dan bozenik!

19 mei 2021 om 22:58

Ja Jørgensen is gewoon een goede voetballer. En ook zijn doelpuntenaantal is niet eens zo gek als je het afzet tegen hoeveel hij speelt. Ik hoop dat hij en Bozenik gewoon de spitsen zijn komend seizoen. Twee verschillende types ook, helemaal prima

19 mei 2021 om 23:16

Als je geld kan vangen voor Jorgensen dan zou ik hem verkopen. Zo niet dan mag die erbij blijven maar mijn voorkeur gaat dan wel uit naar Bozenik , vooral met oog op kapitaal. En achter Jorgensenn Bannis , aangezien Jorgensen blessure gevoelig is, dus mocht ie uitvallen (kans is groot) dan heb je een jeugdspeler achter de hand. Dus Bannis verhuren is geen optie in mijn ogen , anders heb je de helft van het seizoen geen 2e spits. Tenzij Slot in Linssen ook een wereldspits ziet.

19 mei 2021 om 23:38

Ik denk niet dat je voor Jørgensen een dusdanig bedrag krijgt dat het interessant is om hem van de hand te doen. Bovendien gaat Slot iemand (Til) om hem heen laten spelen en ik ben ervan overtuigd dat hij daar veel baat bij zal hebben. Met Kuyt om hem heen liep het ook als een trein

20 mei 2021 om 00:38

Alles boven de 1,5mln vind ik al interessant.
Hangt er vanaf welke opstelling Slot gaat spelen. Het huidige middenveld wordt compleet verkeerd gebruikt.
Ondanks dat Jorgensen het beter doet de laatste tijd (al vind ik het nog steeds niet voldoende) heb ik die vertrouwen niet in hem.
Ik zie graag Bozenik de kans krijgen en vind dat ie die ook verdiend aangezien de rest genoeg kansen heeft gekregen maar deze niet met beide handen hebben gegrepen.

Lekker bij Utrecht spelen!

19 mei 2021 om 23:01

Klasse Kerel, dat zou gewoon de beste oplossing zijn. Maar de Knvb zal wel weer met de meest moeilijke oplossing komen. Of het op Feyenoord / Rotterdam afschuiven.

19 mei 2021 om 23:07

Rotterdam doet zich vaak voor als wereldstad...Dan moeten ze dit toch kunnen organiseren?

19 mei 2021 om 23:10

Schijnt dat ze met name bang zijn op een confrontatie tussen Palestina aanhangers en Israël tijdens songfestival, met zelfs (lichte) dreiging voor een aanslag. Ik snap wel de keuze dat je dan alles op 1 event wilt focussen.

19 mei 2021 om 23:14

Moet toch mogelijk zijn om politie uit omringende gemeenten op te trommelen?

20 mei 2021 om 00:31

Waar heb je het over joh.. als confrontatie willen dan gaan ze protesteren bij een consulaat. Je moet niet zomaar onzin verkondigen. Rotterdam is gewoon een stad die geen leiders heeft of sterk leiderschap om 2 kleine evenementen tegelijk te laten plaatsvinden.

20 mei 2021 om 07:01

En de supporters geven ook niet het voorbeeld dat ze zich kunnen gedragen wel?

20 mei 2021 om 07:37

Snap de terughoudendheid wel. De feyenoordsupporters hebben enorm hun best gedaan om ervoor te zorgen dat geen burgemeester deze twee evenementen naast elkaar laten plaatsvinden!

19 mei 2021 om 23:08

Dat mag niet volgens de reglementen van de knvb.
Er mag alleen op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein gespeeld worden.

Niet heel handig van de burgemeester om de wedstrijd te verbieden, want als de wedstrijd geen doorgang kan vinden wordt het juist onrustig in Rotterdam tijdens het songfestival..

19 mei 2021 om 23:13

Ik zie niemand bezwaar maken als knvb, Feyenoord en Utrecht het prima vinden? Lijkt me ook niet dat je iemand daarmee benadeelt behalve Feyenoord zelf. Maar idd we leven in een regeltjesland...

19 mei 2021 om 23:13

Het zijn inderdaad de reglementen, maar even serieus.. hoe idioot zijn die reglementen? Ik vind het vreemd dat die wedstrijd niet op zondag in de Kuip gespeeld kan worden, waar gaat dat over? Waarom krijgt Utrecht daar een vetorecht voor?

19 mei 2021 om 23:15

Goed punt, ik denk inderdaad dat afgelaste (in Rotterdam) voor meer ellende zorgt dan de wedstrijd gewoon door laten gaan. Verwacht ook dat er gewoon een (simpele) oplossing komt.

19 mei 2021 om 23:18

Ik hoor de burgemeester bezwaar maken. Dat is toch de verantwoordelijke in deze.

19 mei 2021 om 23:20

Vooralsnog lijken andere clubs/stadions niet welwillend te zijn. Vooral doordat er publiek aanwezig mag zijn. Dan keert het aanzien van het Legioen dus toch tegen Feyenoord.
Beste optie is m.i. de wedstrijd omdraaien en in Utrecht spelen met publiek uit Utrecht.

19 mei 2021 om 23:24

Beste optie is niet zeuren en gewoon op een zondag de wedstrijd spelen.

19 mei 2021 om 23:29

Hoe is het de beste oplossing om bij Utrecht te spelen terwijl Feyenoord het afgedwongen heeft om thuis te spelen? Dat vind ik eerlijk gezegd de slechtst mogelijke oplossing. Ik vind het erg kinderachtig als Utrecht weigert om de wedstrijd gewoon op zondag te spelen. Dan maken ze in mijn ogen misbruik van de situatie

19 mei 2021 om 23:33

Maar je kan niet verwachten dat Utrecht nu ineens een hand toereikt gezien ze een jaar geleden juist de benadeelde partij waren (en nee, daar kon Feyenoord niets aan doen). Het is toch echt aan de KNVB en de gemeenten om met de beste oplossingen te komen.

19 mei 2021 om 23:41

Eens, maar dit zou niet eens een hand toereiken zijn. Het is niet dat zij iets moeten opofferen, het wordt alleen een dag later. Dat weigeren vind ik tegenover Feyenoord ronduit onbeschoft en gewoon heel erg klein en gênant

19 mei 2021 om 23:44

Het is de beste optie ( of minst slechte zo je wil) omdat de wedstrijd dan in elk geval gespeeld wordt en het dus op het veld beslist wordt. Anders wordt het een juridisch geneuzel obv de reglementen en krijgt Utrecht het gelijk én de plek in de voorronde Conference League.

19 mei 2021 om 23:53

Ik denk dat de burgemeester er niet bij stil staat wat hij nu beslist en veroorzaakt. Door geen toestemming te geven jaagt hij juist alle supporters in het harnas en kan er veel meer ellende ontstaan. Nu vind ik ook wel dat de Knvb ook eens met hun reglementen niet bij de tijd zijn. Daarnaast heeft Utrecht wel gelijk om op zaterdag te willen spelen en niet op zondag maar ook wel kinderachtig als de wedstrijd naar zondag wordt gezet om daar geen medewerking aan te geven vanwege de reden van vorig jaar. Hier maken ze zich ook niet geliefd mee. Recht is recht maar een zo'n groot festival moet je ook als FC Utrecht zijnde niet dwars gaat zitten omdat het in Rotterdam wordt gehouden en niet in Utrecht.

20 mei 2021 om 06:14

De burgemeester doet precies wat hij moet doen. Geen risico op gedonder als er een songfestival gaande is. Ben je net bezig Rotterdam en Nederland weer op de kaart te zetten voor 200 miljoen kijkers en dan zal je zien dat “supporters†de straat op gaan. Dat moet je gewoon voorkomen.

20 mei 2021 om 06:39

Ja dan lijkt het me verstandig om het Legioen boos te maken en Feyenoord op indirecte wijze Europees voetbal te ontnemen. Het Legioen zong het gisteren al: We gaan met zn allen naar Ahoy. Wil je Nederland echt voor lul zetten wereldwijd dan moet je vooral die wedstrijd verbieden. Maar dan niet piepen als er 2000 man met fakkels en palestijnse vlaggen tijdens het optreden van Israel het podium oplopen.

20 mei 2021 om 07:42

Ah...je hebt helemaal gelijk. Misschien kunnen we aan de Eurovisielanden ook vragen om net zo'n bizar applausje te geven voor deze nepfans als de feyeselectie. Sorry hoor, maar je argument is echt volledig de wereld op zijn kop! Maar goed als Dick Advocaat je spreekbuis is, dan kun je dit soort argumenten erachter denk ik...

19 mei 2021 om 23:08

Ja maar dat mag dus weer niet van de knvb helaas..

19 mei 2021 om 23:15

Desnoods misschien Den Haag, Tilburg, Arnhem lief aankijken. Wat mij betreft Amsterdam maar dan zoek je eventueel wel de problemen een beetje op.

19 mei 2021 om 23:44

Den Haag zou dan nog een prima oplossing zijn, mocht het zover komen. Met het OV ook heel makkelijk bereikbaar vanuit Rotterdam. Ik zou er dan gewoon naartoe gaan

19 mei 2021 om 23:29

Zonder publiek zou dat best een optie zijn, maar als er Feyenoord-supporters bij betrokken raken lijkt het me een heel lastig verhaal

19 mei 2021 om 23:50

Waarom zou je je thuisvoordeel weggeven? Gewoon zaterdagmiddag.

Zo, nu een keer klaar met dat gebash op Feyenoord continu hier. Degelijke wedstrijd tegen een onmachtig Sparta. Vond die Bouchatoui weer leuk invallen.

19 mei 2021 om 22:59

Een Feyenoordhart is al snel tevreden .

19 mei 2021 om 23:18

Snel tevreden? Degelijk is niet goed, maar het leek redelijk te staan. Of dat nou kwam of dat Sparta zo slecht was, durf ik niet helemaal te zeggen. Maar tevreden, no way

19 mei 2021 om 23:03

gefeliciteerd. Moeten goede dagen voor je zijn, twee wedstrijden op rij gewonnen tegen clubs die een begroting hebben die vele malen kleiner is dan die van Feyenoord. Desalniettemin een terechte overwinning vandaag. Ik ben benieuwd hoe het Songfestivalprobleem opgelost gaat worden. Ik kan me niet voorstellen dat FC Utrecht ook maar een beetje mee zal denken. Dat zou in ieder geval niet slim zijn van ze.

19 mei 2021 om 23:09

Is dat bij Ajax niet elke wedstrijd het geval dan? Wanneer je dat als uitgangspunt neemt zouden die dus ook alles moeten winnen

19 mei 2021 om 23:11

Dan kunnen we dat ook bij iedere wedstrijd van ajax zeggen want die hebben veruit de hoogste begroting.

19 mei 2021 om 23:13

Is het nou nodig om te komen provoceren? Ajax doet niet mee aan dit toernooi dusver mag Feyenoord nu best wat credits geven hoor. Ik heb een begroting nog nooit doelpunten zien maken.

19 mei 2021 om 23:21

Het is toch ook wel een beetje zielig om hier het mannetje uit te gaan hangen omdat Feyenoord 2 potjes wint van RKC en Sparta. Jij ziet het als provoceren. Ik maak slechts op een wat cynische wijze duidelijk dat het niet echt een topprestatie is.

19 mei 2021 om 23:27

Het is ook een beetje zielig om als Ajacied dat er in te willen wrijven. Feyenoord heeft gewoon een matig seizoen gehad. Dan is het toch logisch dat je blij bent als er Europees gehaald kan worden via playoffs? Wij gaan toch ook juichen als de beker wat een B-prijs is, omhoog gehouden kan worden?

19 mei 2021 om 23:31

Nou nou, het mannetje uithangen. Een topprestatie wordt het door niemand genoemd, dat maak jij er zelf van. Ik ben er zelf ook wel een beetje klaar mee dat er gedaan wordt alsof Feyenoord er helemaal niets van kan en dat we bang zouden moeten zijn van Sparta, met alle respect.

19 mei 2021 om 23:38

Mooi is dat altijd he. Mensen uitlachen omdat hun club wellicht een prijsje pakt, Europees voetbal, na een bizar droog seizoen. En met droog bedoel ik niet grappig, al was dat het ook vaak.Wat moet je dan doen? Nog steeds boos zijn? Dit seizoen verdient geen Europees voetbal dus ga ik niet blij zijn? Elk pluspuntje pak ik mee en als dat is dat Feyenoord van Sparta wint, neem ik dat. Voor jou maar goed dat je voor Ajax bent 3star, je zou het niet lang uithouden. En dan, evident, zou je weer Ajax-supporter worden.

20 mei 2021 om 07:54

Het mannetje uithangen? De afgelopen weken kwam het een na het andere negatieve bericht over Feyenoord naar buiten. Mensen waren er als de kippen bij om Feyenoord in een slecht daglicht te zetten, keer op keer. Terecht? In sommige gevallen, maar andere zeker niet. Ik geef gewoon aan dat ik daarmee klaar ben, en blij ben dat er nu wat positiefs te melden valt.

20 mei 2021 om 07:03

Elia, ik wist helemaal niet dat je hier reageerde. Als het slecht is mag dat toch gezegd worden? Vandaag was het goed, maar mocht het volgende keer weer slecht zijn, zal dat echt wel weer gemeld worden.

Neutraal terrein, wel zo eerlijk.

19 mei 2021 om 22:58

Bij Utrecht mag ook hoor. Die kunnen daar redelijkerwijs geen probleem mee hebben; als Sparta vandaag had gewonnen had de finale immers ook daar plaatsgevonden.

19 mei 2021 om 23:09

En dan met publiek, HijNiet! Wel zo eerlijk. Dit was toch de reinste competitievervalsing 🙈.

Je hebt gewonnen, maar het spannendste moet nog komen

Feyenoord een prima wedstrijd neergezet. Nu dan toch te hopen dat het Songfestival niet in de weg gaat zitten.

19 mei 2021 om 22:59

Dat gaat het dus wel. Aboutaleb kennende gaat die wel voet bij stuk houden.

19 mei 2021 om 23:11

Hoop het, Myloki 👊. Forza Utrecht 🥰.

19 mei 2021 om 23:51

Het is toch logisch dat het niet in Rotterdam kan. Volgens de reglementen moet het perse die dag en dat tijdstip. Op dat moment is er nou eenmaal een enorm evenement aan de gang waarbij angst is voor een eventuele aanslag of ophef met het hele Israel/Palestina gebeuren. En een stukje verder in de stad een wedstrijd van een club waarbij de supporters nou niet bekend staan om hun kwaliteiten rustig te blijven als er iets gebeurt. Dus gewoon op neutraal terrein of de reglementen aanpassen en gewoon een of twee dagen later spelen.

20 mei 2021 om 06:18

Mensen snappen dat niet hè. Die zien niet dat er goede redenen zijn om dit niet tegelijk te organiseren.

Aangezien de helft van de deelnemende acts van het songfestival inmiddels covid heeft kunnen we die poppenkast toch lekker via Teams afdoen. Gewoon vanuit huis werken, net als wij. Maken wij Utrecht zaterdag fkes in in de Kuip.

matige wedstrijd, maargoed dat was te verwachten. t enige waar ik gelukkig van werd was I will survive in een juichende kuip. wat heb ik dat gemist zeg mijn god.

Een van de betere wedstrijden die ik in lange tijd heb gezien van Feyenoord. Niet groots, maar er zat energie in. Dat is het grote verschil. Een beetje energie. Doe dit ook tegen Heracles en al dit gedoe met die playoffs en die finale is niet nodig. Dat blijft toch merkwaardig.

Moet zeggen: niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Ongelooflijk solide wedstrijd gezien. Mooi om te zien dat Kokcu meer en meer opleeft. Zeker met een voetballer achter 'm (AEB) oogt hij zoveel zekerder.

Dik verdiende overwinning, Feyenoord oppermachtig en Sparta speelde een uur alsof ze met 2-0 voor stonden ipv achter. Bozenik viel prima in en het was mooi als hij een goal had meegepakt maar zelfs zonder goal vond ik hem in die minuten veel meer gif hebben dan Jorgensen daar voor. Heerlijk om ook weer publiek te hebben in De Kuip.

Jammer dat de var even een broodje kroket aan het halen was bij de twee nul.

19 mei 2021 om 23:07

Het schijnt dat de var meneer Kramer was.

Misschien dan gezellig in Den Haag of Amsterdam spelen met zowel Feyenoorders als Utrechters

Had veel meer van sparta verwacht, maar feyenoord speelde ook heel behoorlijk. Kokcu speelde een goede wedstrijd en AEB viel lekker in. Ben heel benieuwd naar de "finale" feyenoord heeft toch weer geen veld doelpunt gemaakt ookal waren zij de hele wedstrijd dominant.

19 mei 2021 om 23:25

Wat waren het dan? tribune doelpunten?
Altijd lekker he, Pererbus... bashen op Feyenoord....

21 mei 2021 om 20:34

Een eigen goal en een penalty... Maar blij dat je tevreden bent

Zoals Borst net zegt. Er zijn altijd clubs die voor wat extra geld die wedstrijd wel willen faciliteren. En neutraal terrein mag Utrecht niet weigeren, want dat staat wel in de regels. Zal dus wel bij Vitesse worden of zo. Ik ga er iig vanuit dat het goed komt.

Ik zou zeggen speel Feyenoord - Utrecht in het ADO stadion, ligt voor beiden clubs in de buurt en ligt tenminste gras. Daarnaast natuurlijk neutraal terrein.

Feyenoord heeft dikverdiend gewonnen. Maar het Songfestivalprobleem zie ik niet opgelost worden. Aboutaleb ik geobsedeerd door dat liedjesfestijn. Hij is in staat om blijdorp en de terrassen er Zaterdag ook voor te sluiten

19 mei 2021 om 23:18

Er gaat zich altijd een club melden die voor wat centen het stadion beschikbaar stelt. Dat mag Utrecht niet weigeren en net zegt Advocaat het blijkbaar ook gewoon een paar uur eerder kan. Denk wel dat het goed komt.

20 mei 2021 om 00:20

Een neutraal terrein mag Utrecht inderdaad niet weigeren. Een ander tijdstip wel.

20 mei 2021 om 06:06

Volgens de reglementen, mag het kennelijk niet eerder, Ik weet ook niet waarom ze dat ooit bedacht hebben, maar het schijnt zo te zijn. Ik kan me nog wel voorstellen dat toen ze de regels 15 jaar geleden bedachten,ze er niet direct rekening mee hebben gehouden dat er in 2021 een songfestival precies tijdens de finale van de play-offs in de stad van het thuisspelende team zou worden gehouden.

Geen trots aangedaan aan het sparta embleem. Passie en strijd heb je altijd in eigen handen en vandaag hebben we dat niet getoond. Geen enkele 2e bal voor ons, geen druk op de tegenstander. 1-0 staat fortes op 15 meter van die linksbuiten van zuid. Typerend voor ons spel. 2-0 mag de var wel ingrijpen. Heb het idee dat zelfs zonder mijn spartabril dat mijn mening zou zijn geweest

19 mei 2021 om 23:23

Had het zelf ook begrepen als hij afgekeurd zou zijn, anderzijds heb ik in dat begin behoorlijk wat (shirtjes) vasthouden gezien wat vaak werd door laten gaan, dus lag het ook in lijn met het fluiten. Maar zelf dacht ik in eerste instantie ook dat 'ie afgekeurd zou worden.

20 mei 2021 om 00:03

Deze scheids heeft de wedstrijd redelijk doodgefloten. Dus zeker bij een goal had ik tenminste verwacht dat de var zou kijken.

20 mei 2021 om 05:14

Mwa, in het begin zeker niet, hoor.

Kan iemand uitleggen waarom het vandaag geen probleem is om de wedstrijd te spelen en zaterdag wel? Vandaag is er tegelijk met de wedstrijd de 2e semifinal jury show met 3500 toeschouwers in Ahoy. Precies hetzelfde aantal toeschouwers in Ahoy en de Kuip als vandaag.

19 mei 2021 om 23:25

Omdat morgen de 2e halve finale is.

19 mei 2021 om 23:33

Er zijn bij het songfestival 9 shows. 3 per ronde. Alle shows met 3.500 toeschouwers.
Voor de 2 semifinal is er 1 show vandaag 21:00 "jury show"
morgen 15:00 "family show" en 21:00 "live show"

20 mei 2021 om 05:19

Omdat dan de finale van het Songfestival live word uitgezonden, met verwacht 180 miljoen kijkers wat de dreiging rond zo'n evenement enorm maakt. Zeker nu met Israël Palestina.

Nog steeds apart dat vorig jaar Utrecht van alles heeft geprobeerd om een sportieve oplossing te vinden voor de bekerfinale, en nu? Nu regelneukerij zodat ze makkelijk Europa ingaan zonder sportieve confrontatie. En maar afvragen waarom er zulke vijandigheden zijn tussen de supportersgroepen…

20 mei 2021 om 06:31

Ik zou het juist omdraaien. Vorig jaar heeft Utrecht alles gedaan om tot een goede oplossing te komen en werkte KNVB 0 mee. Ik snap wel dat KNVB haar aan haar eigen (!) reglementen houdt

Er wordt net door een betrouwbaar Twitter account van Feyenoordnieuws gemeld dat er gewoon zaterdag in de Kuip gevoetbald wordt. Details zijn nog niet bekend gemaakt.

Jammer dat Advocaat aan het bewijzen is er geen reet van te snappen. Met jorgenson in de spits hebben we 10x betere wedstrijden gespeeld!!!
Hele elftal schuift 25 meter op en we houden veel makkelijker de druk erop.
Ik vond Fer niet slecht en die bouchataoui weer prima invallen. Kokcu ook weer een stuk beter 30 meter hogerop het veld. Berghuis ook veel minder aan de bal gezien maar daar hadden we weinig last van.
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren met Slot aan het roer, een CV is belangrijk. Verder wat spelers lozen.

Bijlow Ten Hove
Geertruida, Nieuwkoop
......, ......
Senesi , Hendriks
Malacia , Smeulens
Wehrman, Bouchataoui
Toornstra, Til
Kokcu , Antonucci
Berghuis, Azarkan
Sinisterra, Linssen
Jorgenson, Bozenik , Bannis

Kokcu weg dan kun je nog een creatieve middenvelder halen , Senesi weg dan kun je misschien die vd ven oid halen.
Een goede RCV moet er nog wel bijkomen!!

Met alle respect maar je zal maar Feyenoord supporter zijn en naar dit wekelijks moeten kijken. Geen creativiteit en een opbouw van niks. Hoop voor jullie dat Slot wat leuks gaat brengen.

20 mei 2021 om 07:05

Je zou maar Ajacied zijn en zo enorm zijn verwend met het topvoetbal dat ze in Amsterdam wekelijks op de mat leggen... Hahaha, vooral dit seizoen. Af en toe maar een leuke pot..

20 mei 2021 om 10:56

Dat doen ze zeker ja maar daar heb jij toch geen weet van omdat je het niet gewend bent om te zien dus herkennen wordt lastig! Maar lekker tevreden zijn met wat je club allemaal presteert, het gaat namelijk top zo!

Jammer voor Sparta, maar ze hebben ook gewoon niks te zoeken in Europa. Ik hoop als Ajacied dat Feyenoord wint.

Wat is het probleem nou, ze kunnen het gewoon toch naar as zondagavond verplaatsen

Wat ik zo vreemd vind in deze, er waren al langer signalen dat Feyenoord mogelijk de play-offs in moest. En ook dat de kans redelijk groot is dat ze dat als best geklasseerde club zouden doen.
M.a.w. er was al weken te voorzien dat finale play-offs in de Kuip zou zijn, en de planning was ook bekend, net als datum/ tijd van songfestival. Waarom is door de KNVB én burgemeester van Rotterdam dan niet vooruit gedacht? Als KNVB bijvoorbeeld direct had gecommuniceerd, toen die signalen aangaven dat het een reëele mogelijkheid was van de finale in Rotterdam.

Maar natuurlijk moet men weer reactief handelen en wachten tot het een vaststaand feit is dat beide evenementen tegelijkertijd plaatsvinden. Daardoor krijg je dit soort situaties, terwijl het zo simpel te voorkomen is.

Zal hoop geflikker worden zaterdag in Rotterdam....🤭

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren