Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zo wordt er wel gedacht in het kamp-Babel, dat invloed Derksen zover reikt’

Laatste update:

Valentijn Driessen komt met een opvallende suggestie naar aanleiding van het ontbreken van Ryan Babel in de voorlopige EK-selectie van het Nederlands elftal. De chef voetbal van De Telegraaf denkt dat de invloed van Johan Derksen ervoor heeft gezorgd dat bondscoach Frank de Boer een streep zette door de naam van de Galatasaray-aanvaller. De analist heeft meermaals aangegeven dat hij het onbegrijpelijk vindt dat Babel nog steeds een international is.

"Als je een jaar lang loopt te verkondigen dat Babel de belangrijkste man is en hem als eerste op het formulier zet. En het is de eerste die afvalt, dat klopt niet helemaal natuurlijk", concludeert Driessen woensdagochtend in de ochtendshow van Radio Veronica. "Het is allemaal voor de bühne, allemaal vanwege Veronica Inside denk ik, vanwege Johan (Derksen, red.). Zo wordt er wel gedacht in het kamp-Babel, dat de invloed van Johan zover reikt dat zelfs de bondscoach overstag gaat, ja."

De Boer laat Babel thuis: ‘Vond het niet gepast om hem toch mee te nemen’

De bondscoach legt uit waarom de aanvaller ontbreekt in de voorlopige EK-selectie.Lees artikel

Volgens presentator Wilfred Genee zou het 'een teken van zwakte' zijn van De Boer, mocht de bewering van Driessen over Babel en Derksen daadwerkelijk kloppen. Het is volgens hem een heel verkeerd signaal richting de overige Oranje-spelers. "Johan heeft ook gezegd dat Remko Pasveer in de goal moet, dan moet je toch hopen dat De Boer daar niet ook aan mee gaat werken. Dan wordt het wel een heel rare selectie", antwoordt Driessen met een kwinkslag.

Voor Kenneth Perez kwam het passeren van Babel als een donderslag bij heldere hemel. "Babel is er altijd bij geweest. Ik vond het ook zeer respectloos”, zo benadrukte de Deen maandag bij Voetbalpraat van ESPN. "Er werd gedaan alsof het niets uitmaakt of hij nou wel of niet meegaat. Hij heeft volgens mij tachtig interlands (69 interlands, red.) gespeeld en hij kan echt wel voetballen. Dat laat hij nu ook zien in Turkije." Babel werd in 2017 voor het laatst niet opgeroepen voor het Nederlands elftal.

Ryan Babel verdient een plaats in de EK-selectie van Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Babel hoort gewoon opgeroepen te worden. In plaats van babel komt de boer aankakkrn met bankzitter el ghazi die het niet eens zo geweldig doet bij aston villa. Paar goaltjes gemaakt en gelijk het nederlandse elftal ingepraat door zijn vriendjes affelay en boulahrouz.

19 mei 2021 om 11:08

En Babel speelt heel het seizoen al basis? Daarnaast speelt El ghazi rechtsbuiten en niet linksbuiten zoals Babel. Babel heeft bijna heel het seizoen wissel gezeten in een veel minderen competitie, is 4 jaar geleden al begonnen met afbouwen... Ik kan nog wel 5 argumenten opsommen waaruit blijkt dat je reactie kant nog wal raakt, maar denk dat het zo wel duidelijk is.

19 mei 2021 om 11:13

Precies. El Ghazi ook niet maar die speelt vaak niet omdat Grealish vaak op zijn positie speelt. El Ghazi heeft uitstekende statistieken voor een buitenspeler en is jonger, dus dat is ook nog eens een goede kandidaat voor het WK over iets meer dan een jaar in tegenstelling tot Babel. Als hij nou Stengs had opgeroepen, oke, maar El Ghazi, Gakpo, Berghuis en Bergwijn zijn toch allemaal beter dan Babel, ondanks dat ze ook allemaal hun tekortkomingen hebben?

19 mei 2021 om 11:22

Babel heeft dit seizoen gewoon 32 wedstrijden gespeeld, dus stop aub met mensen napraten dat hij niet speelt...

19 mei 2021 om 11:30

Ja en merendeel als wisselspeler erin gekomen? Nog minder dan de helft van de potentiële speelminuten gespeeld bij een club als gala. Ik zeg toch ook 'En Babel speelt heel het seizoen al basis?' Ik zeg toch niet dat die nooit speelt? Maar hij heeft wel bijna heel het seizoen wissel gezeten of is vroegtijdig naar de kant gehaald. El ghazi heeft dezelfde statistieken, maar dan in de Premier League...

19 mei 2021 om 11:36

Sommige mensen willen gewoon heel graag Advocaat van de duivel spelen. Als Babel was opgeroepen waren ze gaan klagen dat El Ghazi er niet bij zat. Ik ben er vaak als de kippen bij om Frank de Boer af te zeiken wanneer hij een onbegrijpelijke keuze maakt, maar bij sommigen kan hij het echt nooit goed doen.

19 mei 2021 om 12:23

@amadrid1991 Juist! En daarnaast misschien wel het belangrijkste punt: El Ghazi speelt in de Premier League i.p.v. een Micky Mouse competitie. Het is dus een stuk knapper om daar uit te blinken dan in de Turkse competitie.

19 mei 2021 om 12:45

El Ghazi heeft misschien 3x uitgeblonken. Niet dat Babel er bijhoort, maar El Ghazi toch ook niet wat mij betreft.

19 mei 2021 om 13:04

@benzema. Tsja wie wil je dan oproepen i.p.v. El Ghazi op rechtsbuiten.

19 mei 2021 om 13:08

Gakpo en Berghuis.

19 mei 2021 om 13:31

Wat heeft gakpo nou laten zien dan wat hem beter maakt dan Ek Ghazu? Zeker een mooie trap, maar 7 goals en 2 assists is ook niet bepaald indrukwekkend in de Eredivisie als 22-jarige.

19 mei 2021 om 13:39

Berghuis en Gakpo zitten er al bij dus dat slaat nergens op.

19 mei 2021 om 14:10

@benzema. die zitten er al bij, dus wie zou je dan oproepen i.p.v. El Ghazi?

19 mei 2021 om 15:03

Naar mijn weten moeten er spelers afvallen. El Ghazi is er daar wat mij betreft een van want je hebt geen 3 rechtsbuitens nodig.

19 mei 2021 om 17:56

Danjuma is aan een geweldig seizoen beter en 3x beter dan Babel

19 mei 2021 om 11:08

El Ghazi heeft het prima gedaan dit seizoen. Meer gescoord en evenveel gespeeld als Babel, dus dat slaat nergens op.

19 mei 2021 om 11:59

Maar Babel is wel bij meer doelpunten betrokken: 8 doelpunten en 5 assists. El Ghazi heeft er 10 in totaal en 0 assists. Maar ja, ik ben ook geen fan van Babel nu, vroeger wel, vond hem bij Fulham ook wel sterk spelen. Daarna is het wel afgetakeld.

19 mei 2021 om 11:09

Babel heeft al jaren lang geen fatsoenlijke pot gespeeld voor zijn club(s), afgezien van de afgelopen weken. Laat staan een fatsoenlijke interland. Babel is oprecht van het niveau Heracles/sparta, heeft niks te zoeken bij het Nederlands elftal. En volgens mij volg je de Premier League niet echt want El Ghazi, hoewel niet de sterspeler, is gewoon een stabiele speler met prima stats.

19 mei 2021 om 12:28

Babel heeft toch echt zeker bewezen belangrijk te zijn voor het nederlands elftal, toen werd hij al afgezeken maar wist hij toch iedereen even stil te houden. Babel heeft je geholpen hier eindelijk weer te staan, als hij nou uit de selectie word gezet voor niveau depay of robben dan valt het goed te praten. Maar met nummer 26 el ghazi geef ik ons niet echt opeens kans het ek te winnen. Sneijder van bommel heitinga en kuyt hebben onlangs nog aangegeven dat het maar om 13 spelers gaat op zo een toernooi en dan de rest gewoon goede trainingspartners moeten zijn en goed in de groep moeten leggen met een goed gemotiveerde kop.

19 mei 2021 om 14:07

Dat Babel vroeger aardig gespeeld heeft is geen reden om hem nu op te roepen ten koste van (een veel betere) El Ghazi. Ik vind dat je gewoon de spelers op moet roepen die nu aantoonbaar het beste zijn en het meest in vorm. Babel speelt al twee jaar als een natte krant, er is geen reden om hem mee te nemen. En niemand zegt dat El Ghazi de wereldster is die ons hoogstpersoonlijk het EK gaat bezorgen, ik zeg gewoon dat hij het meer verdient op basis van zijn recente prestaties. En dat het voetbaltechnisch niet uitmaakt welke wisselspelers je mee neemt, daar ben ik het ook gewoon niet mee eens. Zelfs de wisselspelers moeten gewoon zo goed mogelijk zijn.

19 mei 2021 om 14:34

Het zijn niet de minste die zeggen dat zo iemand als babel heel belangrijk is op zo een toernooi. Maar goed ieder zijn mening en ervaring natuurlijk

19 mei 2021 om 11:12

Bankzitter? Hoe komt het dan dat El Ghazi meer speelminuten heeft gemaakt? Daarnaast ook meer gescoord en dat bij een relatief kleine club in de premier league.

19 mei 2021 om 12:01

Babel heeft wel meer spelminuten gemaakt voor Gala in totaliteit tov El Ghazi bij Villa (1926 min vs 1703 min van El Ghazi). Maar El Ghazi speelt in een veel betere competitie, en vind ik dodelijker dan Babel op dit moment. En Villa is historisch gezien een best grote club in de premier league, maar ik snap wat je bedoelt :D

19 mei 2021 om 14:48

Babel heeft volgens transfermarkt 1585 in competitie en 113 in de Beker. Dan kom je net wat lager uit dan El Ghazy Ik tel de Europa League dan even niet mee, want dan wordt het een oneerlijke vergelijking.

19 mei 2021 om 15:24

Haha hoezo oneerlijk? Dat Gala op meer fronten meedoet tov Villa kan Babel toch niet veel aan doen? Uiteindelijk wordt hij ingebracht of speelt hij basis omdat Terim hem nodig heeft.

19 mei 2021 om 11:14

Je hebt Babel in je stukje fout geschreven, want “El Ghazi” is nu wel een heel alternatieve schrijfwijze.

19 mei 2021 om 11:16

Onzin, El Ghazi heeft meer gescoord dan Babel terwijl hij minder minuten heeft gespeeld. En dan komt er ook bij dat El Ghazi voor een middenmotor bij een compentitie die 10x beter is dan de Turkse. Paar goaltjes gemaakt en gelijk het Nederlandse elftal; heeft hem anders twee jaar geduurt bijna. En je loopt te klagen over El Ghazi, maar op basis van wat verdient Babel een oproep dan? dat zou ik wel eens horen. Trouwens als je El Ghazi niks vindt, dat vraag ik me af waarom je Babel alsnog de voorkeur geeft boven Lang en Danjuma (ja die ik heb ik nog liever dan Babel).

19 mei 2021 om 11:17

Hahaha El Ghazi zijn concurrent is de meest creatieve buitenspeler uit de PL, en sinds Grealish geblesseerd is speelt hij echt weergaloos. Is 10x beter dan destijds bij Ajax en heeft als een van de weinige spelers in de NL-selectie een actie in huis waarmee hij iemand voorbij komt. Babel is een bankzitter in de Super Lig die iedere week 10 minuutjes mag invallen, en daarnaast ook voor de toekomst niks brengt. Volstrekt logische keuze om El Ghazi mee te nemen

19 mei 2021 om 12:22

Nou nou, weergaloos? Grealish speelt weergaloos, El Ghazi vervangt hem prima op links. Maar El Ghazi speelt ook omdat Trezeguet eruit ligt, en op rechts is hij uitgespeeld door Traore. Dus omdat ze geen linksbuitens meer hadden, moesten ze El Ghazi links zetten, en die doet het wel goed. Maar weergaloos vind ik wel iets teveel van het goede. Weet niet wat je hebt bekeken dan, El Ghazi highlights of the last 7 matches ofzo?

19 mei 2021 om 11:23

Babel hoorde al lang niet meer opgeroepen te worden. Het enige rare wat ik vind van De Boer is dat hij nu pas Babel afwees en nu pas deze goed spelers zoals Weghorst en Gakpo gaat oproepen

19 mei 2021 om 11:36

Het is lood om oud ijzer. Het is allebei geen oranje materiaal en dan kan ik toch begrijpen dat je dan de toernooi ervaring van Babel kiest. "Voor de kleedkamer' klinkt suf, maar als je het hebt over nummer 25,26 van de selectie telt het toch.

19 mei 2021 om 12:32

PieterPrins. Over welk toernooi ervaring heb jij het? Ik ben oprecht benieuwd

19 mei 2021 om 15:05

Babel heeft toch ooit wel meegedaan aan een ek of wk? Zo niet dan ben ik abuis haha

19 mei 2021 om 11:59

El Ghazi is meer wedstijden in de basis gestart, dan westrijden vanuit de bank erin gekomen. Bovendien is het een betere voetballer dan Babel en is momenteel in heel goede vorm in de Premier League.

19 mei 2021 om 13:18

9 of 10 goals in de premier League, is dat niet goed genoeg?

Wat een onzin, alsof alleen Johan Derksen opmerkingen heeft gemaakt over het selecteren van Babel en hij in zijn eentje de nationale discussie hierover heeft aangewakkerd. Volgens mij werden overal vraagtekens gezet bij het selecteren van Babel. Zowel bij Studie voetbal, Veronica Inside, Voetbal International, Espn en Rondo. Overal is hier heel veel over gesproken waardoor de druk steeds groter werd. Het is echt geen Derksendingetje hoor.

19 mei 2021 om 12:03

Het is 100% door Derksen dat Babel niet geselecteerd is. Tevens loopt die man al maanden de poten onder de stoel van De Boer te zagen, Derksen is uit op onrust en wil De Boer zien falen, hij bleef maar zeuren over Qatar en oranje spelers die niet geslecteerd waren zonder constructieve kritiek te leveren. In NL houd men van klagen en er zijn een hele hoop VI fanboys die niet voor zichzelf kunnen denken dus natuurlijk werd het snel overgenomen. Het is echt jammer dat De Boer heeft toegegeven aan de druk, hij had schijt aan alles en iedereen moeten hebben en zijn eigen team en spelers moeten selecteren.

19 mei 2021 om 12:15

Als de Boer zijn oren laat hangen naar Johan Derksen is hij totaal ongeschikt. Over quasar heeft Johan gelijk. Een bondscoach die notabene zelf 2 jaar in quatar gevoetbald heeft, mag best heel wat uitgesproker zijn over de wantoestanden.

19 mei 2021 om 12:47

De Boer was in Qatar voor voetbal redenen, niet meer niet minder. Xavi doet het goed in Qatar en won vele prijzen, moet hij nu ook politieke standpunten nemen? Mensen die voor Facebook en Google werken gaan toch ook niet klagen over hun werkgever omdat er klachten zijn ingediend mbt gegevensbescherming. Ik vind het lekker makkelijk om te wijzen naar mensen omdat ze toevallig een relatie hebben met de organisaties of landen die beschuldigd worden, het is aan de KNVB en FIFA en niet De Boer. Hij word in een positie geplaatst waar hij zijn primaire werk niet kan verrichten en waardoor de focus op de EK verloren gaat en dat moeten we toch niet willen. Door diezelfde druk word Babel nu afgeschreven.

19 mei 2021 om 12:47

Denk je dit nou serieus? Jij denkt oprecht dat een bondscoach zijn oren laat hangen naar journalisten en analytici?

Niet dat we het ooit feitelijk kunnen weten of het zo is, maar dat zou toch werkelijk heel erg zijn.

19 mei 2021 om 13:01

Het is gebaseerd op persoonlijkheid en vroegere successen. Een manager als Mourinho, Guardiola of Van Gaal zouden nooit hun oren laten hangen naar media maar De Boer stond 0-1 achter vanaf het moment dat hij bondscoach werd. Ik stond ook niet achter die keuze maar nu wil ik gwn dat hij het goed doet. Als er zoveel negatieve berichten over de persoon worden geschreven en je geschiedenis daar niet echt bij helpt, denk ik dat het alleen maar menselijk is dat je uit voorzorg voor nog meer shit gaat doen waar men om vraagt. Wat ik Derksen kwalijk neem is zijn ongenuanceerde kritiek en vaak gwn regelrechte beledigingen, hij loopt erbij als de orakel van het voetbal wat hij totaal niet is en moet veel minder serieus genomen worden.

20 mei 2021 om 00:44

Dus dan kunnen we Johan toch enkel dankbaar zijn??

Die Babel kan er helemaal niks meer van. Misschien heeft de Boer dat eindelijk ingezien en dat is maar goed ook. Wat heb ik me lopen opvreten elke keer dat hij speelde voor Oranje of Ajax. Het zal vreemd zijn als Frank de Boer luistert naar Derksen , die louter onzin over voetbal uitslaat.

19 mei 2021 om 12:41

Of je nou voor of tegen Babel in oranje bent dit is zo krom als een hoepel. Hij zat er altijd bij (ook onder Koeman, toen Babel bij Ajax werkelijk z’n allerslechtste voetbal ooit liet zien - tevens zo krom als een hoepel dat de boer nu op iets afgerekend wordt wat Koeman exact hetzelfde deed) Nu zit hij zelfs niet eens in de voorselectie... zowaar begint hij eindelijk te scoren bij z’n club. Daarnaast is hij voor de groep beter dan promes en heeft hij zeker meer recht van spreken dan bergwijn, die je nog minder ziet dan vd beek. Soms verschillen meningen maar ik kan me niet voorstellen dat ieder weldenkend mens het hier niet met me eens is, buiten een verdwaalde PSV’er met posters van bergwijn boven z’n bed...

19 mei 2021 om 12:53

Dat hij niet in de voorselectie zit, is niet relevant. De Boer heeft aangegeven dat hij hem sowieso niet meeneemt en daarom ook niet in de voorselectie opneemt.

Bergwijn en Promes kunnen beide nog afvallen, dus de conclusie dat zij de voorkeur krijgen is erg voorbarig.

En ik ben geen verdwaalde psv'er met posters van Bergwijn boven mijn bed

19 mei 2021 om 12:55

Grappig dan dat Bergwijn veel meer minuten gemaakt heeft dit seizoen dan Van de Beek.. Dat De Boer nu Babel opeens laat vallen is wel opvallend ja, maar toch gewoon terecht? Babel speelt nu weer even 3-4 potjes leuk bij Gala, maar de rest van het seizoen was het 3x niks en was hij bankzitter. Bovendien waren zijn minuten in Oranje ronduit slecht. De huidige Babel is ook nog eens een "luie" speler. Daarnaast laat FdB hem zelfs invallen als spits, terwijl hij dan Weghorst thuis liet. Dat sloeg gewoon werkelijk alles. Plus onder Koeman had Babel in Oranje wel gepresteerd en was hij bij zijn club ook minder slecht. Daar zit het verschil. Dat FdB dan wel Promes selecteert, wat een keuze van niks is, dat betekent nog niet dat het niet gerechtvaardigd is dat Babel er nu niet bij is...

19 mei 2021 om 13:24

Babel minder presteert nu dan toen??? Bij Ajax was hij zooo ontzettend slecht en nam Koeman hem mee. Ik kijk geen gala, maar hij scoort nu wel. Mbt de minuten van bergwijn is obv de eerste seizoenshelft en competitieminuten, geen totaalbeeld en zeker niet de laatste maanden.

Roept Frank Babel op, dan is de wereld te klein. Roept hij hem niet op laat hij zich teveel beïnvloeden.
Het is ook nooit goed..

19 mei 2021 om 11:30

Het gaat er meer om dat hij er altijd bij is geweest en precies op het laatste moment ineens niet .. dat is indd wel vreemd lijkt toch wel alsof de media en het publiek (niet alleen derksen) hier invloed op hebben gehad.
Uit respect had hij hem op ze minst in de voorselectie kunnen zetten en dan alsnog laten afvallen, want nu ga je een Promes of el Ghazi in de plaats oproepen die hoogst waarschijnlijk ook gewoon zullen afvallen

19 mei 2021 om 11:37

Frank de Boer heeft juist uit respect voor Babel gekozen om hem niet op te roepen voor de voorselectie omdat hij zijn keuze al heeft gemaakt, hij zou hem niet meenemen. Naar mijn mening siert hem het dat hij hem niet voor die paar dagen laat komen zonder kans op selectie.

19 mei 2021 om 11:59

Ronna, De Boer heeft nu drie x eerder een selectie gemaakt. Daarin heeft ie Babel opgeroepen en een idee gekregen over hem. Hij werd altijd door zijn voorganger geselecteerd en daarom heeft ie zelf met eigen ogen kunnen aanschouwen waarom. Maar na de eerste oefenwedstrijd tegen Mexico heeft Babel nog maar een handvol minuten gespeeld. De Boer ziet het dus gewoon niet in hem zitten. Dit heeft niet zozeer met het laatste moment te maken, meer dat ie Babel respecteert en zijn voorgangers ook. Want hij heeft een eigen mening kunnen vormen, heeft hem de kans gegeven. Maar hij vond het niet genoeg en laat hem nu respectvol buiten de voorselectie. Prima gehandeld en wat Robinnnn hier ook zegt: in veler ogen kan ie nooit wat goed doen.

19 mei 2021 om 12:04

Ja, maar punt blijft dat de media er wel erg graag over door willen zeuren. Eerst moest Babel eruit en nu is de timing om dat te doen weer iets om De Boer over te kielhalen. Veel journalisten laten hiermee zien dat ze er gewoon op uit zijn om steevast kritiek te kunnen uiten. Bottom line is dat het risico op een beroerde balaanname bij Oranje nu volledig bij Dumfries ligt en er in ieder geval geen ongecontroleerd heupschot meer de tweede ring op vliegt. Dat wilden we toch met zijn allen? Klaar dan.

Mooi dat vriendje Valentijn denkt dat Johan zoveel macht heeft. Heel Nederland roept al meerdere jaren om de exit van Babel maar het is meneer Derksen die dit heeft bedacht... tuurlijk niet. Dat de media hier druk op heeft gevoerd onbedoeld kan ik inkomen verder. Maar VI alleen heeft echt geen invloed op de keuzes van De Boer

19 mei 2021 om 11:23

Heel Nederland is een beetje overdreven, het is een kleine groep die hem veel te serieus neemt. Dat programma heeft zeker macht, dat zie je elke keer wel aan alle reacties in de media. Ik denk niet dat Derksen zoveel invloed heeft op hem waardoor De Boer tot deze beslissing is gekomen.

19 mei 2021 om 12:11

Dat programma heeft macht in de zin van onrust. Ze doen niks anders dan onrust zaaien en niet alleen in de media maar ook bij de spelersgroep. Ze mengen zich in alles alsof ze verstand van alle zaken hebben. De lef die Derksen heeft om zich te mengen in het racisme en Qatar debat nadat hij een donkere man voor zwarte Piet heeft uitgemaakt is natuurlijk hilarisch maar wat veel zorgwekkender is dat door hun gezeur in de media de spelers minder gaan presteren. Ach, mss doen ze het juist daarvoor want dan hebben nog meer om over te lullen.

Bij 'bewering van Driessen' weet je eigenlijk al genoeg, lachwekkend. Erg goedkoop om dit op het conto van Derksen te schrijven, want vrijwel heel voetbalminnend Nederland dacht er zo over, en de Boer had genoeg redenen om Babel niet meer op te roepen. Over onnodig onrust stoken gesproken.

Iedereen is het erover eens dat Babel zijn beste tijd heeft gehad en dat hij niet meer opgeroepen hoeft te worden, dus waarom is het opeens 'de schuld van Derksen'? Alsof hij de enige was die riep dat Babel lekker thuis moet blijven.. Ik vraag me wel af in hoeverre hier ook maar iets van klopt, Valentijn Driessen heeft er natuurlijk een handje van om zijn eigen hersenspinsels te presenteren als de waarheid.

19 mei 2021 om 13:45

Valentijn met zijn ''denk ik'' zegt al genoeg. Hij lult maar wat.

Ik snap deze drama verder echt niet, zo'n heisa over Ryan Babel. Ryan Babel.... Kom op zeg wtf. Ryan Babel die niet mee mag, en mensen reageren zo geshockeerd alsof het over Muller ging x jaar geleden bij Duitsland.

Hoe ver ben je dan afgezakt tegenover de tijd met Van Persie en Sneijder.

Het rare is wel dat juist nu Babel een beetje in vorm is, hij niet geselecteerd is. Eerder mocht hij bij Gala en Ajax zo slecht spelen als hij wilde of op de bank zitten, uitgenodigd werd hij altijd.

Ik vind het sneu voor Babel, maar als hij meeging zou hij toch niet opgesteld worden. Verder kunnen we heel lang discussiëren over wie er dan wel al of niet terecht opgeroepen is in zijn plaats, maar echt veel verschil maakt het allemaal niet. Misschien is de oplossing om Babel mee te nemen in de technische staf? Dan is hij er toch bij en kan hij nog steeds belangrijk zijn voor de groep, wat iedereen claimt dat hij is.

19 mei 2021 om 11:20

Dat is helemaal niet zo’n slecht idee.
Dan zijn we het eerste land met een technische staf die bestaat uit een bondscoach, twee assistent coaches en potdorie ook nog een talentloze clown met een ongelofelijk muzikale wansmaak en korte lijntjes met een kapper die nodig moet gaan afkicken.

19 mei 2021 om 11:33

Zullen we het gewoon over ze voetbal kwaliteiten hebben en niet al die randzaken ernaast, we begrijpen nu wel dat je een hekel aan hem hebt

19 mei 2021 om 11:48

Was die zuur lekker, GroeneKat?

Wat een onzin. Heel Nederland vindt hem niet goed genoeg. Frank gaat niet af op wat Derksen zegt hoor.

Ik heb het idee dat Frank de boer zich indekt voor het geval het tegenvalt,dan kan niemand zeggen waarom heb je dan babel en je schoonzoon meegenomen...

19 mei 2021 om 11:40

Waha, dit is toch wel het ultieme bewijs dat Frank de Boer het dus nooit goed kan doen. Bij aanstelling van De Boer heeft hij heel duidelijk aangegeven de lijn Koeman eerst voort te zetten en daar hoorde de selectie van Babel en Stengs ook bij. Vervolgens schreeuwt heel Nederland dat Babel niets te zoeken heeft bij Oranje, ook De Boer heeft dan ingezien, hij zet Oranje geleidelijk maar zeker om naar zijn eigen hand en selecteert een Babel maar ook een Stengs niet meer. Vervolgens komt mevrouw marieke90 met de geweldige analyse dat De Boer zich nu ineens indekt. Echt ongelooflijk, nu doet hij wat iedereen wil en dan zou het ineens indekken zijn.

Eens! Het is gewoon heel opvallend dat Babel elke keer wordt meegenomen, terwijl die al heletijd slecht speelt en nu ineens niet meer, terwijl hij juist nu beter speelt. Weghorst idem dito (andersom). In plaats van El Ghazi had hij naar mijn mening wel beter Danjuma of Lang de kans moeten geven en meenemen. Spelen beiden gewoon goed. Gakpo is wel een goede keus!

Babel neem je mee voor zijn belastingadviezen in de kleedkamer.

19 mei 2021 om 11:53

Je vergeet dat zijn goede marketing inzichten...

Want je haar roze verven dat zou echt wel eens een hype kunnen worden, waar Babel aan zou kunnen verdienen, zei die 2 jaar geleden in een interview... Ik wacht nog steeds geduldig op mannelijke roze coupe nummer 2... Wellicht morgenavond bij het songfestival weer een kans.

Zooo typisch! Kamp Babel zoekt het weer eens buiten zichzelf. Kijk nou toch eens goed in de spiegel en besef dat je gewoon op je laatste benen loopt. Je kunt het niveau niet aan.
Hou op met de schuld bij een ander neer te leggen, je bent niet goed genoeg.
Dat is geen schande, 99,9% van de voetballers in Nederland zijn jaloers op zo’n carrière. Heel goed gedaan, Ryan. Maar op is op.
En tuurlijk zeggen je vrienden en je moeder dat die grote, boze man van VI ongelijk heeft en dat je de beste optie bent voor Frank. Maar dat is niet!

Voetballers moeten echt realistischer worden.

19 mei 2021 om 13:24

@groenekat. En de zuur continues... heb je door dat kamp Babel helemaal niets van zich heeft laten horen en dat hun visie is ingevuld door dhr Driessen? Of zoek je gewoon steeds redenen om je gal te spuwen op Babel?

Nadat hij zei dat Lucas Moura niet kon voetballen vertrouw ik hem niet meer. Doet nog steeds pijn...

Ik ben het eens met Driessen. Ik denk dat de Boer ook eieren voor zijn geld gekozen heeft. Die ligt zelf al onder vuur dus zou hij kiezen voor Babel dan is het nog erger. Ik denk dat het waar is, als in een programma week in week uit geroepen wordt dat iemand er niets van kan dan is dat zo. Manolev is het bekende voorbeeld. Kapotgemaakt. Met Babel is het precies hetzelfde, de Sylvana Simons van het voetbal.

Wat ontbreekt het die Babel toch aan enige vorm van zelfreflectie! Zou die er nu echt van overtuigd zijn dat hij zijn plaats heeft bij Oranje? Speelt al 2 jaar op een dusdanig dat je je zelf afvraagt hoe het kan dat deze man nog professioneel voetballer is. Maar hij en zijn omgeving (ongetwijfeld bestaande uit ja-knikkende profiteurs) vinden dat hij in Oranje hoort...Best treurig eigenlijk🤷‍♂️

19 mei 2021 om 11:45

Ik denk niet dat dit met iets van Babel zelf te maken heeft. Elke voetballer wil naar grote toernooien toe, stelt zich beschikbaar op en wacht dan wat de bondscoach besluit.

19 mei 2021 om 12:19

Ok maar ik wil ook best naar het EK hoor... alleen heb ik voldoende zelfreflectie om te beseffen dat ik er geen plaats heb.

19 mei 2021 om 12:26

Haha ja klopt, same here. Maar je hebt je nog niet afgemeld bij Frank toch? Als hij jou belt vanmiddag en aangeeft dat hij het in jou ziet zitten en een rol voor jou heeft weggelegd op basis van jouw kwaliteiten... dan ga je toch?

Ik vind nog steeds dat Babel bij de geselecteerde spelers hoort maar dat Derksen daar invloed op heeft op de coach, is te veel eer voor deze man.

Het is gewoon respectloos. Babel heeft idd niet heel goed gespeeld maar dat doet hij a 1,5 jaar niet. Ik had er meer begrip voor als hij Babel een jaar geleden al niet meer op riep. Nu roep je Babel op voor alle wedstrijden naar het EK toe en dan ga je nu zeggen dat hij niet mee mag naar het Ek.

Haha, wat een onzin zeg. Als Frank de Boer vertrouwen in Babel had, dan had hij hem gewoon meegenomen, zodat hij ieders ongelijk kon bewijzen.
Ik ben het wel met Kenneth Perez eens dat het wel leek alsof er een soort hetze was tegen Babel. Die jongen kan heus wel een beetje voetballen. Maar inmiddels is hij wel voorbij gestreefd door Gakpo en El Ghazi. En anders wel door Memphis die vaker aan de linkerkant is gaan spelen toen Luuk de Jong wat vaker in de basis mocht staan.

Ik kan mij niet voorstellen dat Frank de Boer zo zwak in zijn schoenen staat dat hij zich de mening van Johan Derksen laat aanleunen. Derksen geeft zelf nota bene aan dat zijn mening valt onder de afdeling cafépraat. Dat er rond / door Babel wel zo zou worden gedacht zal dan ook wel voortkomen uit teleurstelling. Ook van Driessen vind ik dit trouwens wel slap. Als hij een vent was dan had hij Frank de Boer een weerwoord gegund, zoals dat bij goede journalistiek behoort te gebeuren.

Dan wil ik hierbij toch Johan Derksen bedanken dat hij er voor gezorgd heeft dat Babel er niet bij zit.

Is het al komkommertijd voor Driessen dat hij met dit soort onzin aankomt?

De Boer zou geen knip voor de neus waard zijn als hij zich bij zijn selectiebeslissingen zou laten leiden door wat TV-analytici vinden.

Welkom in de grote mensen wereld zou ik zeggen. Maar ik denk dat snorrie hier niet zoveel invloed op heeft gehad, zelfs een blinde zag dat het echt niet meer kon met Babel. Misschien kunnen we stellen dat Frank net op tijd wakker is geworden.

@pssv Ik denk dat jou uitleg zo ongeveer de waarheid is. Wat "snorrie" zag zagen jij en ik, en kennelijk Frank de Boer zelf ook. Babel is altijd heel solidair met de bondscoaches geweest maar als je kwaliteit tekort komt t.o.v. je concurrenten dan helpt solidariteit ook niet meer.

Onzin, dat is duidelijk de invloed van ons VZ leden die er schande van spraken.

Grootste compliment die je als Derksen zijnde kan krijgen als het echt zo is! Maar dat is het natuurlijk niet, want 95 procent voetbalminnend Nederland vind dat ie er niet bij hoort.

Babel kan er echt helemaal geen pepernoot van, mocht zig vorig jaar bewijzen bij Ajax en was zowel in europa als in de competie 90% van de wedstrijden uiterst zwak. Die heeft een korte goede periode in Nl's elftal gekend rond 2017/18 met de nations league, maar daarna echt 10 keer niks. El Ghazi is ook geen Arjen Robben maar presteert aardig in de PL in Engeland, een paar niveautjes hoger dan turkse comptetitie. De vraag zou eerder om Noa Lang of elke willekeurige buitenspeler of spits met de nederlandse nationaliteit moeten gaan.

En dan wordt een speler die jarenlang wordt uitgekotst en uitgelachen niet opgeroepen voor het EK, dan nog is het halve land in rep en roer. Als De Boer Babel wel had opgeroepen was het onterecht geweest. Nu hij hem niet heeft opgeroepen is het een teken van zwakte.... Rare wereld!

Het is wel duidelijk dat iedereen de analisten van voetbal programma’s na praten en dat ze degelijk wel invloed hebben op het selectiebeleid! Ik hoor vaak hetzelfde, ze kijken nauwelijks buitenlands voetbal en zijn alleen maar gefocust op de eredivisie. baseren daarop wie wel en niet in de selectie moet. Als je in het buitenland een paar keer scoort kom je pas op de radar van de analisten. Wellicht dat we daarom zoveel eredivisie spelers oproepen laatste jaren. Als je daar beetje uitblinkt kom je gelijk in aanmerking voor Oranje. Vooral m.b.t. Gakpo en Timber hype. jongens met potentie maar nu al meenemen naar het EK vind ik echt onterecht.

Frank moet gewoon zo snel mogelijk weg. Hoe langer hij bij het NL elftal zit hoe verder we achterop gaan raken. Deze discussie gaat en is er één van velen. Deze man kan helemaal geen team smeden, heeft geen leiderschap, geen tactisch plan behalve dat stomme balbezit en getik. Alles lekker vertragen. We willen toch power voetbal, opstormende backs, tempo in het spel. Weg ermee, zo snel mogelijk. Zet er een echte leider neer. Een Peter Bos, ten Hag, Louis wat mij betreft. Mensen die een beetje power hebben. Kunnen we niet een referendum starten? :P

Volgens mij wilde niemand in Nederland Babel nog meehebben. Frank heeft gewoon een logische keuze gemaakt. Derksen heeft het idd verkondigt, maar ik geloof niet dat Frank zich wat van hem aantrekt.

Wat een onzin zeg. Heeft hij een grabbelton met allemaal onzin verhalen en kiest hij er om de zoveel tijd iets uit om de wereld in te slingeren?

Weer lees je opmerkingen over hoe goed El Ghazi is en waarom Babel er niet bij hoort te zitten. Leuk allemaal, maar dan begrijp je volgens mij niet wat een Kenneth Perez en Valentijn Driessen zeggen. Het gaat ze namelijk niet om wie beter, mijn advies is lees het stukje nog een keer en pas wat begrijpend lezen toe.

het gaat er gewoon om dat Babel de hele tijd erbij zit en geroemd werd door de Boer en nu ineens als eerste afvalt. De hele kwalificatie opgeroepen en zei de bondscoach hoe erg die nodig was en dan is het EK er en bam wordt je aan de kant geschoven. Dat is toch vreemd en wellicht een beetje respectloos? Dit had veel eerder gekund en gemoeten. Persoonlijk vind ik ook dat Babel niet thuis hoort in het Nederlands elftal, maar daar gaat de discussie niet over.

Whahahahahahahahaha... Wat een grap!! Johan Derksen heeft invloed op de keuzes van Frank de Boer.... Whahahahahahaha.. Wat een zielig figuur begint die Ryan Babel te worden eigenlijk.. Hij zit er terecht niet bij en heeft ook niks meer te zoeken bij Oranje!! En nee mensen mijn naam AFCA_Babel heeft gelukkig niks te maken met deze zielepoot van Ryan Babel!!

Bankzitters en Mensen voor in de Kleedkamer zijn er genoeg
De Jong Stekelenburg .. deze kunnen die rol ook wel vervullen. En om hem mee te nemen NU is puur om zijn portemonnee te vullen..
D.Boer goede keuzes goede Selectie.
En valentijn Vind je het niet een beetje Hypocriet Om dit met Babel
Johan Derksen de schuld er van te horen
Terwijl je zelf ook vertelde "Een speler voor de kleedkamer is gewoon bekachelijkñ

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren