Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Feyenoord betaalt torenhoge huursom voor Guus Til

Laatste update:

Feyenoord betaalt ruim een miljoen euro voor de tijdelijke komst van Guus Til, zo verzekert De Telegraaf. De nummer vijf van de Eredivisie bereikte deze week een akkoord met Spartak Moskou over een huurperiode van één seizoen. Naast het fikse huurbedrag neemt de Rotterdamse club ook nog eens het volledige salaris van de 23-jarige middenvelder voor zijn rekening. Til verlengde tegelijkertijd zijn contract in Rusland met een seizoen.

Hoewel het bedrag van ‘ruim een miljoen euro’ aan de hoge kant is, heeft De Telegraaf het over ‘een slimme deal’ van Feyenoord. De Russen vroegen aanvankelijk immers een huursom van 1,7 miljoen euro. De deal mag voor een groot deel op het conto van de nieuwe coach Arne Slot, een goede bekende van Til, worden geschreven. De opvolger van Dick Advocaat en de middenvelder hadden bij AZ een uitstekende verstandhouding.

Advocaat noemt Til dinsdag 'een goede aanwinst' tijdens de persconferentie voor de play-offwedstrijd tegen Sparta Rotterdam van woensdag. De trainer verklapte dat hij in de winter zelf ook probeerde om de voormalig middenvelder van AZ naar De Kuip te halen. "Ik ben er zelf een half jaar geleden ook mee bezig geweest. Toen vond hij het nog te vroeg om zo snel weer terug te keren van Rusland naar Nederland. Nu is het een half jaar later en kent hij de trainer (Arne Slot, red.) goed, dus vindt hij de tijd wel rijp."

"Het is een jonge jongen die het in Rusland niet helemaal gemaakt heeft, maar hij heeft het bij AZ uitstekend gedaan. Nu kan hij weer gaan laten zien welke kwaliteiten hij heeft", concludeert Advocaat. Til speelt dit seizoen op huurbasis bij SC Freiburg, maar komt daar nauwelijks aan spelen toe. De aanvallende middenvelder ligt bij Spartak Moskou op dit moment vast tot medio 2023 en lijkt spoedig voor een jaar te gaan bijtekenen. Spartak Moskou maakte in 2019 achttien miljoen euro over aan AZ voor Til, die in Rusland totaal niet uit de verf kwam.

Til maakte vanaf 2016 furore bij AZ, de club waar hij ook zijn jeugdopleiding genoot. De in Zambia geboren Nederlander ontpopte zich tot een veelscorende middenvelder en dwong na drie seizoenen in Alkmaar een toptransfer af naar Spartak. Het buitenlandse avontuur van Til liep uit op een deceptie: in Rusland belandde hij al snel op de bank en ook op huurbasis bij Freiburg weet Til dit seizoen geen indruk te maken. Hij speelde slechts zeven duels voor de Duitse club, waarin hij niet scoorde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

" De in Zambia geboren Nederlander ontpopte zich tot een veelscorende middenvelder " Wat Zambia? dat heb ik nooit geweten, vrij uniek ook. Verder is Til een prima versterking en een korte termijn oplossing. Hierdoor heeft in ieder geval Antonucci en El Bouchataoui nog tijd om rustig gebracht te worden.

18 mei 2021 om 14:13

al die korte termijn oplossingen van Feyenoord hebben ons ook gelukkig verder geholpen de afgelopen jaren. er is geen geld in kas en we hebben een middelmatige selectie staan met nul creativiteit, omdat er nooit geld binnenkomt uit al die tijdelijke oplossingen. zo blijf je je weinige geld in een bodemloze put gooien en blijf je dweilen met de kraan open

18 mei 2021 om 14:17

Dat snap ik zelf ook wel Japie ouwe zeur. Til is een prima versterking en 23 jaar, mocht dit goed uitpakken ( zie PSV -- Van Ginkel ) heb je uiteindelijk kans om hem nog een jaar te huren. Feyenoord heeft 0 in kas, maar als Feyenoord 2 tussenjaren pakt en jeugd in laat passen staan er om de week weer duizenden van die doorgesnoven debielen aan het Maasgebouw te rammelen. En begrijp me niet verkeerd, ben zelf ook een Fyenoord supporter maar meer als Til huren zit er simpel niet in, al met al prima versterking.

18 mei 2021 om 14:18

Toen Fer,wijnaldum,castaignos weggingen en we alleen maar transfervrije en huurspelers konden aantrekken, hebben de huurspelers(guidetti,bakkal) ons wel verder geholpen. We gingen van een 10e plek naar de 2e plek. Je moet wel oppassen dat je geen eigen waarde in de weg gaat staan, maar voor onze talenten is het ook goed om in een zo sterk mogelijk elftal te spelen.

18 mei 2021 om 14:28

@deenb ik vind Til helemaal geen prima versterking. we hebben creativiteit nodig en dan halen we een loper terwijl Toornstra diezelfde rol ook gewoon kan invullen. ik snap daarom heel de logica niet achter deze transfer, maar goed, ik snap de logica van het transferbeleid van Feyenoord al jaren niet meer. elk seizoen loopt weer uit op een teleurstelling en volstrekt zich bijna altijd precies zoals ik op voorhand had voorspeld als ik de aankopen zag

18 mei 2021 om 14:47

Roepen dat feyenoord 0 creativiteit heeft, maar wel de assist koning in huis heeft de afgelopen jaren.... Dat kan alleen jij Japie

18 mei 2021 om 14:50

@genieterr op het middenveld is er geen creativiteit. dat zien wel al een heel seizoen maar als jij happy wordt van het spel momenteel dan snap ik wel dat je een creatieve middenvelder niet nodig vind

18 mei 2021 om 14:54

Hij is dan ook werkelijk de enige speler waarvoor je de televisie zou aanzetten. De overige spelers zijn zo kleurloos als wat

18 mei 2021 om 15:08

@ducktaildo mee eens. als Berghuis onverhoopt zou vertrekken kan je ipv 5e ook zomaar 6e worden. die is in het klein voor Feyenoord ongeveer net zo belangrijk geworden als een Messi dat voor Barca is. alles moet van Berghuis afkomen

18 mei 2021 om 15:14

@japie Til is weldegelijk een versterking en is ook creatief zat en zeker geen zaad voetballer waar jij zo graag over spreekt. Ik lees je stukjes regelmatig en zie wel dat jij bijzonder negatief bent en zeker ook niets opbouwends kan mededelen. Jammer is dat. Feyenoord heeft nu eenmaal nul, komma, nul in de kas en kan geen spelers kopen van miljoenen en moeten het doen met buitenkansjes tot ze hun eigen jeugd weer goed op de rail hebben. En dan maar praten over scouts, Iedereen weet nu wel dat ze die niet hadden en nu weer 3 nieuwe hebben en zijn geen tovenaars die zo maar klasse spelers uit hun hoge hoed kunnen toveren. Geef Feyenoord eens een kans alles weer opnieuw op te bouwen en jeugd komt er nog zeker aan. Feyenoord is altijd een club geweest met 100% inzet en nooit te vergelijken geweest met technische voetbalclubs. Ik bewonder je mening heus wel maar vind ook wel dat je erg negatief steeds bent, jammer is dat.

18 mei 2021 om 15:21

@fvddb ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Til is een goede voetballer maar imo niet de versterking die we het hardst nodig hebben. we hebben echt behoefte aan creativiteit en Til heeft zeker kwaliteiten maar is vergelijkbaar met Toornstra die we al in huis hebben. een creatieve middenvelder heeft imo veel meer prioriteit omdat dat gemis ons al heel het seizoen opbreekt. Arnesen heeft een wereldwijd netwerk en contacten met Chelsea. dan is een creatieve middenvelder huren imo geen mission impossible en daarom snap ik niet dat we dan een loper halen. niks ten nadele van Til verder. wie weet dat Antonucci of El Boutcahoui definitief doorbreken en creativiteit brengen maar is dat niet het geval zit de kans er dik in dat het voetbal weer net zo slecht wordt als dit seizoen. als supporter wil je ook wel weer eens genieten van het spel en zonder creativiteit wordt dat een moeilijk verhaal

18 mei 2021 om 16:11

Als je naast Til ook Mo van PSV kan aantrekken heb je opeens een goed middenveld , zo snel kan het gaan

18 mei 2021 om 16:29

dan heb je idd wel opeens een uitstekend middenveld staan

18 mei 2021 om 16:50

Nouuu Bossie, dat is ten eerste te aanvallend en ten tweede niet haalbaar

18 mei 2021 om 17:05

het ideale middenveld bestaat juist uit een creatieve middenvelder met steekpass, een loper en een controleur

18 mei 2021 om 17:48

Niet als die loper meer een schaduwspits is dan een centrale middenvelder

18 mei 2021 om 18:12

@Japie, ik denk zelf dat zonder Berghuis Feyenoord nog wel lager geëindigd zou zijn dan de 6e plek. Hij is zo ontzettend belangrijk voor jullie.

18 mei 2021 om 19:25

Spelers als Antonucci, Balde, Conteh zijn er ook. En gaan hopelijk genoeg creativiteit in de ploeg brengen. Daarbij is Berghuis ook nog niet weg en kan Til ook prima de aanval voorzien van aanvoer. Heb gek genoeg meer vertrouwen in Til dan in Kokcu. Til was gewoon goed toen hij AZ verliet.

18 mei 2021 om 19:37

@kyle; belangrijk is berghuis zeker maar wellicht was het team dan wel meer in balans geweest. Nu gaat vrijwel alles over rechts. Als berghuis daar structureel afwezig is had sinisterra op zn eigen plek kunnen spelen daar, linssen wellicht gewoon linksbuiten (want sini rechts) en jorgensen het vertrouwen voorin. Had ook goed uit kunnen pakken

18 mei 2021 om 19:38

je moet ook wel heel hard je best doen om het minder te doen dan Kokcu. die laat zelden tot nooit wat zien. Til is zeker geen slechte speler maar niet wat we nodig hebben imo. die gaat niet het gebrek aan creativiteit oplossen wat ons dit seizoen heeft opgebroken en waardoor het spel wekelijks niet om aan te zien was. ik heb er weer heel weinig vertrouwen in voor aankomend seizoen maar wie weet tovert Arnesen onverwachts nog wel een creatieve middenvelder uit de hoge hoed

18 mei 2021 om 20:37

@japie: je wijst de hele tijd op gebrek aan creativiteit maar was het niet ook een gebrek een kwaliteit en positiespel? Met een kwalitatief beter team is het makkelijker om goed voetbal te spelen en ziet het er ook meteen leuker uit. Daarnaast legt Advocaat de aandacht vooral op het verdedigende deel en denk ik dat je met Slot beter aanvallend voetbal te zien krijgt. Til kan daar een prima rol in spelen. Het is niet dat je perse een echte spelverdeler nodig hebt.

Ajax heeft vertrek van Ziyech ook prima opgevangen door als team anders te gaan voetballen.

18 mei 2021 om 21:00

Ajax heeft de inschuivende Blind en Gravenberch die vind ik toch wel redelijk creatief en Tadic is dat ook voorin in een vergelijkbare rol als onze enige creatieve speler Berghuis. van een middenveld Toornstra, Kokcu, Fer gaat helemaal niks uit. noem mij 1 speler buiten Berghuis die voorin loopt bij Feyenoord, met een structurele steekpass of dieptepass? verder hebben we idd ook weinig kwaliteit maar toch wel wat spelers waarmee je wat kan, het komt er alleen niet uit met zo een middenveld. je ziet bij Feyenoord een hoop tikkies breed en terug en aanvallers die op een eiland staan omdat niemand op het middenveld de oplossing naar voren ziet. met de Til die ik ken van AZ zal daar niet veel aan veranderen. dat is een speler die de diepte in gestuurd moet worden maar wie gaat die pass geven? ik zou niet weten wie

18 mei 2021 om 21:11

Dat gaat gebeuren hoor Krekel. Mo voor 8 miljoen naar Rotterdam. Senesi verkopen voor 18 miljoen. Berghuis voor 6 miljoen verkopen. Stengs halen voor 10 miljoen. Kokcu verkopen aan Besiktas voor 10 miljoen. Bazoer voor 5 miljoen halen. Chelsea lief aankijken om Tammy Abraham voor 1 seizoen te huren voor 1.5 miljoen. Die Tirpan van Fortuna halen voor 8 ton als extra rechtsback. Van Hecke halen voor 1.5 miljoen als centrale verdediger van Heerenveen. Wordt een top seizoen. Hoop dat Arnesen een beetje doet wat ik zeg.

18 mei 2021 om 21:15

Berghuis zou ik toch wel graag houden want Stengs heeft te weinig rendement maar als de rest van de namen die je noemt echt zou komen dan zou ik een gat in de lucht springen. daar kan Feyenoord wat mee. of het allemaal realistisch is is weer een tweede maar nooit geschoten is altijd mis

18 mei 2021 om 21:32

Beetje dromen mag natuurlijk....maar het zal wel niet gebeuren. Al ben ik van mening dat als je er alles op zet om Senesi en Kokcu te verkopen. Dat je het geld slim moet investeren. Het verkoopbeleid is ondermaats geweest bij Feyenoord....maar goed er is zelden iets te besteden.

18 mei 2021 om 21:35

En natuurlijk mag el capitano blijven. Maar dan moet hij bijtekenen. Anders is het de laatste kans voor Feyenoord op een paar centen en die kan je dan investeren in Stengs die zijn marktwaarde waarschijnlijk niet gaat verliezen de komende 8 jaar.

18 mei 2021 om 21:56

@Ijsmuts, dat zou een mogelijkheid zijn geweest maar dat is niet zeker. Met Berghuis weet je gewoon dat je een bepaald aantal doelpunten hebt. Wat Jörgensen betreft: ik heb het idee dat hij vergeten is hoe hij moet scoren. Misschien door het gebrek aan speeltijd.

18 mei 2021 om 22:28

@Japie_Krekel 84x imo in een bericht en niet weten dat een zin met een hoofdletter begint. Niet te lezen. En het ergste is dat je hem in elk draadje tegenkomt

19 mei 2021 om 00:44

In my opinion, beste Nico. Misschien helpt het

18 mei 2021 om 14:21

Klopt, zijn vader deed daar ontwikkelingswerk, Til woont sinds zijn 3e in Nederland. Til is wel iemand die werklust, diepgang en scorend vermogen brengt (die gast stond werkelijk altijd op de goede plek), maar ik kon me ook groen en geel ergeren aan zijn techniek. Als ‘10’ is die namelijk echt wel onhandig met de bal. Ik was daarom ook heel blij met de enorme zak geld die AZ ervoor ving. Het is even afwachten na 2 jaar zo weinig gespeeld te hebben, maar ik denk dat Til het prima gaat doen bij Feyenoord, mits er voetballend sterke middenvelders achter hem staan. En hij moet zeker niet als ‘6’ of ‘8’ gebruikt worden, dat was bij Spartak Moskou ook een fiasco. Daarvoor komt hij aan de bal gewoon veel tekort. Ik zal waarschijnlijk wel weer volop kunnen genieten van zijn interviews, daar kijk ik wel naar uit.

18 mei 2021 om 21:45

Zou Til voor Nederlands elftal kiezen of voor Zambia?

19 mei 2021 om 14:41

Zijn vader deed daar ontwikkelingswerk. Hij heeft ook een tijdje in Mozambique gewoond.

In plaats van een middenvelder kregen wij vervolgens een aanvaller in de persoon van Pratto en had Advocaat Jorgensen voor ogen als nummer 10. Van beide is niets terecht gekomen. De zoveelste fout van Advocaat.

18 mei 2021 om 23:56

Ja want we hadden natuurlijk de hele wereld te kiezen op dat moment 😠nee maar serieus, op dat moment was het een prima optie. Dat het slecht heeft uitgepakt wist niemand en is altijd achteraf maar als je de spits van River Plate kan huren als je geen spits meer over hebt en slechts 1 punt achter staat op Ajax en nog in de beker zit, dan valt dat echt wel te begrijpen.

19 mei 2021 om 09:11

Een prima optie? Hoezo een prima optie? Er is geen geld en je hebt 2 spitsen op de bank zitten, waarom neem je dan een 3e spits? Dat is totaal geen prima optie. Advocaat eruit bonjouren was een prima optie en de enige optie geweest. Jorgensen het vertrouwen en we hadden het makkelijk gered.

nou, hopelijk kan Til de ballen eigenhandig het doel in lopen, want er is niemand in deze selectie die de oplossing naar voren ziet en Til diep gaat sturen. verder hoef je van Til zelf ook geen dieptepasses te verwachten waardoor de aanvallers straks ook weer op een eiland staan

18 mei 2021 om 14:24

Jezus wat een jankerd ben jij bij al die Feyenoord topics.

Er moet toch wat veranderen? Kokcu misschien weg, Fer misschien ook wel (van mij mag ie), Senesi mogelijk weg.

Dan moet je toch al gaan bouwen aan je team voor volgend jaar? Is een prima aanwinst voor Feyenoord en dat er nog maar een paar mogen volgen. Waaronder inderdaad een creatieve middenvelder.

Maar het is niet dat de hele transferbeleid van Feyenoord voor deze zomer ook al gefaald heeft. Geef ze even de tijd om het allemaal rond te krijgen zeg.

18 mei 2021 om 14:27

het is wel opvallend dat mensen elk seizoen zitten te klagen over slecht spel en magere resultaten terwijl ik dat op voorhand allemaal al had voorspeld, als ik weer eens een aankoop voorbij zag komen waar ik de logica niet in zag en daarvoor een jankerd werd genoemd

18 mei 2021 om 14:28

Iedereen buigen voor Japie de alwetende. Als je maar vaak genoeg roept dat iets kut is, dan zal het vanzelf ook wel een keer kut zijn. En dan heb je weleens gelijk. Zelfs een kapotte klok heeft het twee keer per dag bij het juiste eind. Daarnaast als Til het wel gewoon goed doet in de Kuip dan kan je lekker mee met de hosanna. Lekker makkelijk om er zo in te staan.

18 mei 2021 om 14:30

Stpn , Japie kan een zeurpiet zijn maar het hele transferbeleid dit seizoen is wel degelijk gefaald.
Pratto , Texeira , Diemers , Linssen , Conteh (en miss vergeet ik nog wat) voegen allemaal niks toe.
Wie is er wel geslaagd?
Ga me niet vertellen dat Diemers , Pratto en Linssen “tijd nodig hebben“.

18 mei 2021 om 14:32

We zijn nu toch aan het huidige seizoen aan het werken? Ja afgelopen jaren is het kut geweest. Geef Slot en de rest nu de tijd en kom na de zomer terug met janken als het dan echt zo slecht is.

Linssen heeft het aardig gedaan, die was als backup gehaald voor Sinisterra. Was nooit de bedoeling dat hij zoveel zou spelen of dat de trainer in hem ineens de ideale spits vond.

De rest volledig mee eens. Maar we gaan nu door en kijken naar komend seizoen qua transferbeleid.

18 mei 2021 om 14:33

@stpn84 ik ben niet alwetend. het is echter gewoon een kwestie van logisch nadenken, daar hoef je geen Einstein voor te zijn. al heel het seizoen wordt wekelijks pijnlijk duidelijk dat we creativiteit tekort komen op het middenveld. dan zou je als je logisch nadenkt op zoek gaan naar een creatieve middenvelder. bij Feyenoord is de logica echter ver te zoeken altijd en die halen dan een loper met Til. en dan kunnen we volgend seizoen weer klagen dat Slot een behoudende en laffe coach is omdat het spel er niet uitziet. niet zo vreemd ook als je niemand op je middenveld hebt die de oplossing naar voren ziet

18 mei 2021 om 14:48

Ja, mee eens, je zeikt af. Maar als iemand vraagt naar goede haalbare oplossingen dan zeg je dat je geen scout bent en ook geen idee hebt. Jij riep ook hard dat Senesi een waardeloze aankoop was na 2 wedstrijden.

18 mei 2021 om 14:51

Dat ontkennen wij toch ook niet? Komt dan is met goede suggesties i.p.v. alles zitten af te branden en te janken. Ongeloofelijk zeg.

18 mei 2021 om 14:54

en dan zeg ik toch niks vreemds? je mag toch van een betaalde voetbalorganisatie verwachten dat ze meer spelers kennen als de doorsnee supporter? anders kunnen ze ons net zo goed geld betalen om te gaan scouten als wij er net zoveel vanaf weten. ik zei dat Senesi dramatisch speelde de twee eerste wedstrijden, wat ook zo was maar ik heb hem niet meteen afgeschreven

18 mei 2021 om 14:55

Maar welke transfer had het wel goed gemaakt? Het hele team faalt en dus ook de aankopen. Hiervan kan je niet de TD maar de trainer de schuld geven. Met deze ploeg moet je gewoon hoger eindigen dan de 5e plek. Advocaat heeft het voor elkaar gekregen dat Jorgensen niet meer scoort, Toornstra geen inzet meer levert en Senesi het maar welletjes vind. Dat is toch behoorlijk knap.

18 mei 2021 om 15:04

Jorgensen scoort al drie jaar niet meer dus imo ligt dat niet aan Advocaat maar aan Jorgensen zelf. die had toen tijdens dat kampioensjaar gewoon een jaar dat letterlijk alles lukte en hij boven zijn daadwerkelijke niveau uitsteeg net zoals die Griek van VVV nu. ik vind de 5e plek een logisch gevolg van de samenstelling van de selectie. met zo weinig creativiteit in je elftal ben je gewoon enorm voorspelbaar om te verdedigen en ga je de kleintjes niet kapot spelen want niemand ziet de oplossing naar voren. dan krijg je een hoop tikkies breed en terug en aanvallers die op een eiland staan omdat niemand op het middenveld ze in stelling kan brengen. en creatieve middenvelder huren had imo daarom beter geweest dan een loper huren

18 mei 2021 om 16:53

Steeg Jørgensen bij Kopenhagen dan ook boven zichzelf uit? Was hij voor niets basisspeler van Denemarken? Een one-season-wonder scoort alleen veel. Jørgensen scoorde, gaf assists en was bovenal gewoon de beste speler van Feyenoord dat seizoen. Scoren is vergankelijk, klasse niet

18 mei 2021 om 17:03

dat Denemarken verhaal was ook voornamelijk dat seizoen van het kampioensjaar. hij heeft een goede periode gehad maar het probleem is dat hij al 3 jaar niks meer laat zien en dan moet je zo een speler toch een keer gaan doorselecteren

18 mei 2021 om 17:49

Hij speelde op het WK in de basis. Dat was in de zomer van 2018, ruim na het kampioensjaar. Hij heeft inderdaad drie jaar weinig gepresteerd, maar daar zijn veel oorzaken voor die buiten zijn invloed liggen

18 mei 2021 om 14:25

Toornstra? En hopelijk krijgt El Bachaoui ook de kans van Slot , want voetballend is ie uitstekend, ook hij kan de bal voor uit spelen. Mocht ie dit seizoen veel speeltijd krijgen dan zie ik hem over 2 seizoenen als (een van) de beste speler in de selectie. Hele intelligente speler die zich voetballend overal uit weet te spelen. Hij moet alleen werken aan zn fysiek , met name zn snelheid en explosiviteit.

18 mei 2021 om 14:31

Tja Japie het word nu wel schrijnend hoor.
Tis Simpel zat dat we de laatste jaren achteruit gegaan. Echter moet je wel spelers gaan krijgen die het op gaan vangen en die ervoor zorgen dat Slot nog een beetje ervaring in zijn team heeft.
Als Kocku, Senesi, Botteghin , Nieuwkoop ,spajic vertrekken blijft er weinig over.
Zet daar tegenover de spelers die terug koem Hall,atounucci, Hendriks,burger , Azarkan. Daar kan je de eredivisie niet mee in.
Het is te hopen dat er 2 a 3 van die spelers kunnen aanhaken.
Daarnaast weet jezelf ook dat we geen scouting hebben dan kan je ook weinig tropische verassingen krijgen.

Het word tijd dat je naar het positieve gaat zoeken en je glas niet altijd half leeg is.

18 mei 2021 om 14:34

dat snap ik maar we weten dat ons grootste probleem een gebrek aan creativiteit is wat dit seizoen weer pijnlijk duidelijk werd. waarom huur je dan geen creatieve middenvelder maar een loper?

18 mei 2021 om 14:38

Volgens Feyenoordtm markt word het een drukke zomer zowel inkomend als uitgaand. Dus wie zeg dat ze klaar zijn.
Daarnaast is Antounucci toch creatief?

Ik snap echt je frustratie wel hoor mar oordeel pas als de selectie rond is. Till speelde onder slot meer dan verdienstelijk dus ik snap wel dat Slot die erbij wil hebben.

18 mei 2021 om 14:47

Denk dat het middenveld niet eens het grootste probleem is bij Feyenoord. Natuurlijk hebben ze niet de meest creatieve spelers maar spelers als Toornstra of Kokcu geven meer keypasses per wedstrijd dan bijvoorbeeld Gotze, Gravenberch, Klaassen, Midstjo, Koopmeiners etc.

Feyenoord mist gewoon een goede spits en achterin komen ze ook wel tekort. Buiten dat heeft Feyenoord Antonnuci toch gehaald. Als TIl zijn Az vorm weer benadert dan is hij wel een versterking denk ik, aan de andere kant denk ik niet dat hij perse heel veel beter is dan Toornstra.

18 mei 2021 om 14:56

@bliek als er een creatieve middenvelder wordt gehaald zal ik idd tevreden zijn. ik vraag me alleen af of daar nog geld voor is als Feyenoord Til gaat huren. wat ik van Antonucci moet verwachten weet ik niet. die heeft het alleen nog bij Volendam laten zien dus of hij uberhaupt het niveau aankan zullen we moeten afwachten

18 mei 2021 om 14:57

@memphisdepay Til is idd een zelfde type als Toornstra. of een middenveld met twee lopers gaat werken daar heb ik sterk mijn twijfels bij. een goede spits zou idd meer dan welkom zijn maar daar zal geen geld meer voor zijn verwacht ik

18 mei 2021 om 16:17

@japie Is jouw creatieve middenvelder niet altijd iemand die zich nog moet bewijzen creatief te zijn, net zoals de evt jeugd die het middenveld gaat bekleden. Oftewel een creatieve middenvelder voor jou is pas creatief als die zich creatief heeft bewezen op het veld. Dus tot aan het begin van het nieuwe seizoen klagen over de creativiteit van het middenveld ondanks nieuwe signings?

18 mei 2021 om 16:34

dat is meestal zo. dan kunnen we ook niet meer zeggen dat er een vervanger voor Senesi gehaald moet worden als die vertrekt want wie weet loopt er nog ergens een in de jeugd die we niet kennen

18 mei 2021 om 16:56

Til is niet hetzelfde type als Toornstra. Toornstra is ook dynamisch ja, maar meer een rechtshalf dan een 10. Bovendien heeft hij een strakke pas in huis en kan hij het spel verleggen

18 mei 2021 om 17:01

dit seizoen heb ik hem weinig het spel zien verleggen. Toornstra is een prima speler imo maar geen creatieve speler en meer een loper

18 mei 2021 om 14:52

Je kan natuurlijk flink overdrijven. Berghuis heeft een prima pass en ook Toornstra. Probleem nu is alleen dat niemand er wat mee doet in de 16. Til kan dat veranderen. Jorgensen met vertrouwen kan ook prima een balletje vasthouden. Nu is het grote probleem dat elke bal naar voren weer net zo hard terugkomt gezien Linssen geen bal kan vasthouden.

18 mei 2021 om 15:00

ik snap niet dat je nog vertrouwen hebt in Jorgensen. die heeft na zijn kampioensjaar niks meer toegevoegd aan Feyenoord en dat is geloof ik alweer 3 jaar terug. het is niet voor niks dat er een linksbuiten wordt misbruikt als spits. dat is omdat Jorgensen en Bozenik nog slechter presteren. Berghuis staat voorin. we hebben iemand nodig die vanaf het middenveld dieptepasses verstuurd en de aanvallers van aanvoer voorziet. Toornstra zal dat incidenteel best een keer doen maar structureel lukt hem dat niet

18 mei 2021 om 16:24

Onder Advocaat alleen maar slecht behandeld en nooit het vertrouwen gekregen. Ook zonder vertrouwen een betere spits dan Linssen. Linssen kan geen bal vasthouden zoals Jorgensen dat wel kan. Met het spel van Feyenoord is zo'n spits van belang gezien nogal veel ballen de 16 in wordt gepompt.
Dat is dus zeker wel voor niks gezien Linssen niets meer of beter dan Jorgensen heeft gebracht. Ik heb dan ook het volste vertrouwen dat hij onder Slot weer gaat renderen.

18 mei 2021 om 16:35

maar een spits staat er natuurlijk in eerste instantie in om ook doelpunten te maken en dat doet Jorgensen al jaren te weinig. Gio gaf hem wel lang het vertrouwen maar dat maakte hij toen ook niet waar. ik denk dat Jorgensen een gevalletje Vleminx is. zo een spits die 1 fenomenaal seizoen heeft waar alles lukt om vervolgens niks meer te laten zien

18 mei 2021 om 17:00

Vlemminckx, Johnsen, Malki. Zulke spitsen scoorden even veel, maar konden verder niet zo veel. Totaal onvergelijkbaar met Jørgensen en zijn voetballend vermogen. Bovendien was Jørgensen echt wel aan het gemiddelde van Linssen gekomen hoor, en waarschijnlijk hoger. Als hij normale speeltijd krijgt, scoort hij gewoon. Hij heeft vijf goals in iets meer dan een derde van de mogelijke speeltijd, waaronder meerdere invalbeurten waar hij geen ruk mee kon. Zonder enig vertrouwen te krijgen. Hij schiet er gewoon minimaal 15 in hoor, als hij speelt. En dat in dit opbouwend disfunctionerende elftal

Feyenoord concurreert met AZ, PSV en eventueel nog een andere subtopper. Dus in dat perspectief is Til geen slechte aankoop lijkt me. In de Eredivisie heeft hij zichzelf al bewezen. Hopen dat hij niet zoals Fer, Martins Indi e.a. gezakt is in niveau sindsdien hij is vertrokken.

Nou ja.. Eigenlijk is voor Til Feyenoord een prima club. Bij AZ deed hij het redelijk goed. Dat was dan ook duidelijk zijn niveau. Dat is net iets hoger dan het niveau van Feyenoord, dus ik denk dat Til daar wel prima bij past. Hoger niveau is duidelijk teveel voor hem. Dus bij de top in Nederland zal hij ook niet aan de bak komen, dus maar een niveautje lager en dat is prima. Maar aan de andere kant is het niet echt begrijpelijk dat Feyenoord deze jongen haalt. Ook al gaat het om een huur. Feyenoord heeft veel meer aan een middenvelder die creativiteit brengt. Feyenoord zou eerst naar zo'n speler moeten kijken dan naar een speler als Til. Die Feyenoord overigens ook niet naar een hoger niveau brengt.

Til vind ik wel een leuke speler voor feyenoord, past er kwa karakter en kent slot. Maar als ik even off topic mag zijn, wat een slechte persconferentie van advocaat zeg. 0 zin en passie. Hij ook reageerde op de vraag over bouchataoui ook schandalig

Ik heb Guus ooit in een interview horen zeggen: ‘Feyenoord Til i die!!’

Naar ik begrijp kost het huren van vna Til een miljoen en heeft hij in Moskou een jaarsalaris van 1,3 miljoen dat Feyenoord volledig over neemt. Dat is dus weer 2,3 miljoen waar je niks van terug ziet. Sterker, mocht van Til, die het bij Spartak en Freiburg totaal niet waar heeft gemaakt, toch ineens als een tierelier gaan voetballen dan zegt Spartak bedankt voor de miljoen huur pus de opwaardering van de waarde van van Til waar Spartak dan nog een keer van profiteert. Ze zullen het wel wijs beleid vinden, ik snap er niks van.

18 mei 2021 om 15:01

wat maakt het uit? Feyenoord heeft toch geld in overvloed

Dit zijn voor Feyenoord prima oplossingen om een jaar te overbruggen. Lekker spelers huren die het hier in nederland wel kunnen brengen. Er is geen geld om grote aankopen te doen dus dan moet je dit soort acties ondernemen. Prima gedaan van Feyenoord. Niks mis met huren en dit zijn buitenkansjes.

18 mei 2021 om 15:02

Ik weet niet of je het huren van een speler voor ruim 2 miljoen een buitenkansje kunt noemen. Helemaal niet zonder optie tot koop. Buitenkans is een directe versterking met restwaarde transfervrij oppikken.

Blijf het mooi vinden hoe de rol die Til bij AZ gespeeld heeft groter en groter wordt. Hij heeft het er goed gedaan, maar ook niet meer dan dat. AZ heeft hem sinds hij weg is geen moment gemist en is sinds zijn vertrek alleen maar beter gaan presteren. Het is dus niet dat hij een gat heeft achter gelaten of zo. Ik las ook in het andere topic berichten over dat Guus Til een leider is. Het feit dat hij de aanvoerdersband droeg bij AZ maakt hem nog geen leider. Was gewoon een vriendelijke jongen voor de camera die vooral open deuren kon intrappen. In het veld vaak onzichtbaar, tot dat hij uit het niets op de juiste plek stond om een doelpunt te maken. Ook een kwaliteit natuurlijk, maar niet heel dominant in het veld die als leider even de boel neerzette of de ballen ging op eisen. Ik ben benieuwd hoe snel de fans op hem uitgekeken zijn als ze hem hele wedstrijden niet zien of zien dat het qua techniek allemaal niet heel bijzonder is.

18 mei 2021 om 15:11

Ja, dat viel mij ook op. Het is naar mijn mening een mindere versie van een Klaassen of Van De Beek. Ik heb de hype rond Til sowieso nooit begrepen. Bovendien snap ik niet waarom Feyenoord de voorkeur legt bij een speler die afhankelijk is van de kwaliteiten die Feyenoord volledig ontbeert. Dit soort voetballers vallen of staan bij de creatieve kwaliteiten om hen heen. Die heeft Feyenoord helemaal niet. Berghuis zou dat kunnen, maar die schiet ze er dan liever zelf in.

18 mei 2021 om 15:12

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat de rol van Til bij AZ toch best belangrijk was en dat dat met het aantrekken van de Wit en daarna met Gudmondsson op die plek, nooit 100% goed is opgelost. Zeker Gudmondsson heeft niet de scorende vermogens die Til wel had en dat geldt eigenlijk ook voor de Wit, zeker in het begin. Het werkt allemaal redelijk, maar met Til werkte dat beter.

Dat gezegd hebbende, de invulling van die 10-positie is in het spel van AZ niet cruciaal. Niet zoals bij andere teams, waar een creatieve 10 de lijnen uitzet. De belangrijkste posities bij AZ zijn de middenvelders daarachter, waar Midtsjo voor het korte en Koopmeiners voor het langere werk de lijnen uitzetten én de creativiteit op de vleugels. Eerst met Idrissi/stengs en dit jaar met Karlsson/stengs, gecombineerd met de vleugelverdedigers, die daar goed overheen kunnen komen.

18 mei 2021 om 15:25

klopt maar Koopmeiners heeft een geweldige lange pass in de benen. daar kan een loper van profiteren. of Kokcu, Toornstra of Fer een Til in stelling kunnen brengen daar heb ik mijn twijfels bij

18 mei 2021 om 15:30

Kijkend naar de resultaten zonder Til valt de importantie van hem wel mee. Ze hebben het wellicht op een andere manier ingevuld, maar op zich werkt dat prima. Het is inderdaad zoals je zegt dat de invulling van de 10-positie voor het spel van AZ niet cruciaal is. Ook niet toen Til er wel was. Gudmondsson heeft zeker niet het scorend vermogen van Til, maar qua diepgang en op de juiste plaats staan is hij wellicht zelfs beter gelet op de vele kansen die hij heeft gehad (en gemist natuurlijk). Een Til had met die hoeveelheid aan kansen er veel meer gemaakt natuurlijk. In essentie was het voor AZ zeker voor die transfersom gewoon fantastisch dat hij vertrok. 18 miljoen binnen en op het veld dat andere spelers zich doorontwikkelden waardoor je als elftal nog beter werd dan met Til.

18 mei 2021 om 15:33

Oh, 100%, ik was ook helemaal niet rouwig om zijn vertrek, gezien het bedrag wat AZ er voor kreeg. Maar hij had zeker wel een belang voor het spel van AZ.

En dat kan hij bij Feyenoord ook best worden, maar dan moet je 'm goed gebruiken. En Slot weet wel hoe hij dat moet doen.

18 mei 2021 om 17:51

Toornstra heeft een geweldige lange pass. Dat heeft iedereen hier je al eens verteld, maar jij weigert het in te zien of zo

18 mei 2021 om 18:13

ik kijk naar de wedstrijden en ik zie hem zelden een geweldige lange pass geven. natuurlijk wel eens incidenteel maar het structureel doen is weer wat anders. Toornstra is toch geen speler die meerdere malen in een wedstrijd aanvallers in stelling brengt en 1 op 1 voor de doelman zet?

18 mei 2021 om 20:08

Krijgen we dit weer. Hoe vaak zet Koopmeiners iemand voor de keeper dan? Het gaat erom dat Toornstra Berghuis en Sinisterra met een lange pass kan bereiken. Het gaat niet om assists. Het slaat nergens op om hem daarop te beoordelen. Wederom iets dat tientallen mensen je hier verteld hebben. En dan begin je er in een volgend topic gewoon weer over, alsof die discussie niet al acht keer beslecht is. Dat is vrij vermoeiend

18 mei 2021 om 21:10

dat is de hele tijd al mijn punt. je hebt een creatieve middenvelder nodig die assists geeft en snel de oplossing naar voren ziet want de aanvallers van ons staan op een eiland en Toornstra heeft dat niet kunnen oplossen met zijn volgens jou geniale dieptepasses. dat betekend dat er een creatieve speler moet gaan komen. wie gaat straks anders Til diep sturen en wie gaat de aanvallers weg steken en voor de keeper zetten? we zijn supervoorspelbaar dus ook belachelijk makkelijk te verdedigen voor onze tegenstanders, zelfs voor de kleintjes omdat er nul creativiteit in het middenveld zit dus zo een verdediging ga je niet kapot spelen. letterlijk alles moet van Berghuis afkomen maar die staat voorin en als die zijn dag niet heeft betekend dat vaak meteen puntverlies want de anderen gaan het niet voor je doen. dat zijn nuttige teamspelers maar geen bepalende of beslissende spelers met creativiteit in hun spel

18 mei 2021 om 21:29

Berghuis is die speler. Misschien gaat hij weg, maar los daarvan. Je kunt daarom ook nu juist stellen dat Feyenoord een type Til mist om de spits te ontlasten en meer dadendrang voorin te hebben. Of je nou twee diepgaande buitenspelers hebt, of een lopende tien en een creatieve buitenspeler. Dat maakt niet uit. Je gooit alles er zo zwart-wit uit. Ik zeg toch niet dat Toornstra geniale passes geeft? Ik zeg dat hij een goede lange pass heeft. Dat is nogal iets anders. Feyenoord is makkelijk te verdedigen omdat het weinig diepgang heeft en Toornstra de enige middenvelder is die aansluit. Als dat verandert wordt het überhaupt al makkelijker om creativiteit te uiten (tenzij je met Fer en Diemers speelt). Dan kun je namelijk de bal kwijt, omdat er beweging en verassing in het elftal komt. Nogmaals, kijk naar hoe leuk AZ voetbalt. Met Midtsjø, Koopmeiners en De Wit op het middenveld. Dat is (op De Wit na) een uitstekend middenveld, maar creativiteit is er niet zo veel hoor. Jij doet alsof zij keer op keer iemand alleen voor de keeper zetten, maar Koopmeiners verplaatst het spel en Midtsjø en De Wit zijn dynamisch. Creativiteit komt vanaf de zijkant. Zij spelen het meest frisse voetbal in Nederland

18 mei 2021 om 21:42

Grotendeels wel met je eens, over AZ, maar vergis je niet in de creativiteit van een speler als Midtsjo. Die geeft heel vaak de pre-assist en voetbalt bijna altijd vooruit. Midtsjo is dan ook de echte motor op het AZ-middenveld. Verder komt de creativiteit inderdaad van de flanken, vooral ook vanwege de wisselwerking tussen back en winger.

18 mei 2021 om 22:07

Heb je helemaal gelijk in. Midtsjø speelt inderdaad veel naar voren, maar dat doet bijvoorbeeld Toornstra ook. Het punt waarover ik het wél met Japie eens ben, is dat er voor de speelwijze van Slot geen Fer of Diemers moet gaan spelen. Dan ben je beter af met bijvoorbeeld Clasie (die laatst genoemd werd) en Toornstra. Een minder blok dan Koopmeiners-Midtsjø, maar met als overeenkomst dat ze vooruit voetballen. Dat daar dan een loper voor staat is prima, in tegenstelling tot wat Japie zegt. Creativiteit moet in je elftal zitten, niet per se in je middenveld. Feyenoord werd in 99 kampioen met Van Gastel, Bosvelt en Tomasson. Best vergelijkbaar. Een passer, een dynamische man en iemand die achter de spits de ruimtes bespeelt. Zat weinig pure creativiteit bij. Of in 2017, met Vilhena, El Ahmadi en Toornstra

18 mei 2021 om 22:14

Eens met de stelling dat creativiteit in het elftal moet zitten en niet per se in het middenveld en wat dat betreft moet je Slot de kans geven om de juiste balans te vinden. Wat dat betreft is het voor Feyenoord prettig dat de speler bekend is bij de coach.

Ik heb er op zich best vertrouwen in dat Slot een goede set-up gaat vinden bij Feyenoord.

Of daar ook de gewenste resultaten bij horen (en snel genoeg voor het legioen), dat is even afwachten. Bij AZ werd geaccepteerd dat er tijd nodig was om het systeem in te slijten. Feyenoord is vaak wat kritischer.

18 mei 2021 om 22:42

Het zal aan de uitvoering liggen. Stam begon ook met aanvallende intenties, maar de resultaten bleven uit én er werd ook niet fris gevoetbald. Dat laatste nekte hem dan. Als Slot straks wel een frisse ploeg neerzet, krijgt hij de tijd. Zelfs als hij dan zesde wordt, gaan mensen begrip hebben voor het proces. Iedereen bij Feyenoord is wel toe aan zondagen waarop je niet naar een elftal kijkt dat tegen Emmen inzakt. Wat dat betreft vind ik het jammer dat Beukema voor AZ gekozen heeft, want dat was een goede optie geweest. Hij heeft in ieder geval Bijlow, Geertruida (die centraal gaat spelen), Malacia, Hendriks, Toornstra, Antonucci, Baldé, El Bouchataoui, Til Bozenik en Sinisterra. Dat zijn spelers waarvan ik verwacht dat hij er wel iets mee kan. Het is afwachten wat er met Berghuis, Kökcü en Senesi gebeurt, en bij Jørgensen en Haps moeten we het nog zien. Er waren geruchten over Clasie en Martins Indi, dat zou ik niet eens zou verkeerd vinden. Als Slot straks bijvoorbeeld kan spelen met Bijlow, een nieuwe rechtsback, Geertruida, Martins Indi, Malacia, Clasie, Toornstra, Til, Sinisterra, Jørgensen/Bozenik en hopelijk Berghuis. Heb je een leuk en herkenbaar elftal staan, waarbij de verwachtingen niet zo hooggespannen zullen zijn, zolang het team goed voetbalt

18 mei 2021 om 22:55

maar Berghuis loopt voorin. of wil je die helemaal laten terug zakken naar het middenveld? er moet ook echt een creatief iemand bij op het middenveld imo. dan komt Til ook beter tot zijn recht. 1 creatieve speler is te weinig om die kleintjes kapot te spelen. Linssen bv heeft wel degelijk diepgang maar ook dat heeft niet gewerkt. Beukema is denk ik niet perse een gemis want Itakura schijnt voor een appel en een ei op te halen te zijn en dat is een verdediger met snelheid en voetballend vermogen waardoor het middenveld verder naar voren kan opschuiven

18 mei 2021 om 23:19

Holy shit Japie. Lees jij voordat je antwoordt? Los daarvan. Linssen stond in de spits, hij was niet degene die eromheen moest bewegen. Maar hé, Japie. Hoe verklaar jij dat Feyenoord kampioen werd met Van Gastel, Bosvelt, Tomasson? Of met Vilhena, El Ahmadi, Toornstra?

Vind Til een hele leuke jongen, kan goed voetballen, een echte 10 als je het mij vraagt, ideaal voor achter een target man en hij brengt een hoop positiviteit mee. Als je het in Rusland in de top en in Duitsland in het rechter rijtje niet red ben je volgens mij geen aanwinst voor Feyenoord, maar het klopt wel dat hij veel andere dingen brengt dan de overvloed aan middelmatige middenvelders die Feyenoord nu heeft. Het is een gokje maar geen gigantische gok, als je weet dat je wat andere middenvelders kan lozen. Met Kokcu, Fer, Toornstra, Diemers, Texeira, Antonucci straks. Het is teveel middelmaat. Zag Japie_krekel zich terecht drukmaken dat dit in principe niet is wat Feyenoord nodig heeft, en dat klopt. Ben benieuwd wie Feyenoord nog kan lozen om dan nog twee middenvelders erbij te pakken. Die transfervrije spelers lijken altijd aantrekkelijk maar willen altijd tekengeld zien. Wat er in Nederland goed genoeg is kost teveel, dus je zult echt goed moeten scouten in het buitenland en pareltjes gaan vinden 3 voor de prijs van 1 en hopen dat 1 het doet.

Men lijkt hier toch redelijk negatief over te doen. Was bij AZ gewoon een prima speler. Zeker geen kleine 20 miljoen waard maar wel gewoon goed. Lijk een beetje dezelfde reacties te zien als bij Klaassen, in de trend van: Deze speler voegt niks toe, is niet nodig. Als Til zijn AZ niveau haalt is ie beter dan wat er nu staat.

Typisch een az talent dat mislukt in het buitenland. Helaas hebben we geen geld dus krijgen we zulke spelers. Weer een simpele loper

18 mei 2021 om 23:05

Volgens mij doe je Til wel een beetje tekort hoor. Hij brengt echt wel wat meer.
Wie is er beter dan Til op die positie? Toornstra 1 op de 7 wedstrijden? Ook geen polonaise waard lijkt mij.

In de pappen-en-nathouden visie van Feyenoord past deze aanwinst wel. Die gaat immers stelselmatig uit van het hoofd boven water houden in plaats van langetermijnfundering van structureler succes. Je bent Kokcu nog niet kwijt, je hebt Burger, Wehrmann, Antonucci en El Batchaoui nog. Zet daar nou gewoon eens op in, laat je verrassen en je verkoopt over twee jaar weer een tweede Clasie.

18 mei 2021 om 21:08

Ik denk dat Slot de talenten laat spelen maar dan heb je nog extra spelers nodig. Een type Fer zal denk ik wel vertrekken. Idem voor Kokcu.

18 mei 2021 om 21:50

Kokcu en Senesi zijn je enige kans om nog wat aan financiele slagkracht te winnen, dus die zou ik zeker laten vertrekken. Voor Berghuis krijg je nog 3 tot 4 miljoen wisselgeld en het slachtafval dat je daarnaast nog weet te verkopen is mooi meegenomen. In mijn optiek kan Feyenoord dan inzetten op het weinige talent dat het nog heeft (zie bovengenoemde jongens) en moet het dat slim zien aan te vullen. Volgens mij is Micky van der Ven een prima en betaalbaar talent dat zich bij Feyenoord goed zou kunnen ontwikkelen, wat ook geldt voor de iets oudere Touba van Rkc. En zou Wesley Hoedt een ervaren routinier zijn die Senesi kan vervangen én leiding kan geven aan de Feyenoord-verdediging. Daarnaast zou ik ook Itakura proberen aan te trekken om 5-3-2 te spelen, waarin Svenson van AZ voor Feyenoord transfervrij de ideale rechtsback zou zijn. Voor het middenveld vind ik Harroui een uitstekende toevoeging en voorin zou Danilo de gedroomde spits zijn naar mijn idee. Om met Sinisterra een koppel te vormen.

In ieder geval moet je van die vastgeroeste meuk af, wil je iets veranderen. Fer, Toornstra, Botteghin, Van Beek, Nieuwkoop en Jorgensen, echt opkrassen, want ze brengen Feyenoord totaal geen vooruitgang. Inzetten op fris bloed en jong talent, dat zal niet direct zijn vruchten afwerpen. Maar wil Feyenoord progressie dan moet het eerst geduld hebben.

Bijlow
Svensson
Hoedt
Haps
Itakura
Geertruida
Harroui
Antonnuci
Burger
Danilo
Sinisterra
18 mei 2021 om 22:09

Ik denk dat Feyenoord volgend seizoen nog wel eens kan gaan verrassen qua talenten. Alleen veel mensen zien dat niet omdat Advocaat al bijna 2 jaar coach is. Het is toch bizar dat El Bouchataoui heeft moeten smeken voor een kans en gelijk de beste speler was. Wehrmann doet het prima in Zwitserland. Toch knap, alleen in zo'n fysieke competitie en dan zich gelijk staande houden. In tegenstelling tot jou, snap ik de huur van Til wel. Heb je toch een bepaalde zekerheid qua kwaliteit en geef je overige talenten de tijd om weer stappen te maken. Door de vele jeugd om Til heen, creeer je toch veel waarde op het veld waardoor Feyenoord zichzelf niet in de vingers snijdt.

In het land der blinden is eenoog koning.
Mislukt in Rusland en Duitsland maar wordt nu als de verlosser binnen gehaald.

Mij benieuwen wat Til toe gaat voegen,denk weer weggegooid geld tis toch 1.3mil voor een seizoen en brengt Feyenoord niet verder..

Ik snap niet dat Feijenoord een speler gaat huren zonder optie tot koop. Feijenoord zou eens een paar jaar geduld moeten hebben en jeugdspelers de kans moeten geven. Dan hou je er nog wat aan over en ben je toekomstgericht bezig. Dit is weer korte termijn politiek en levert voor komend seizoen en de toekomst echt niets op. Deze Til speelt al een jaar niet en voordat hij zijn vorm heeft is het seizoen alweer voorbij. Slecht beleid weer

18 mei 2021 om 20:56

Helemaal mee eens... Dit is gewoon weer weggegooid geld. Misschien krijgt Feyenoord er iets voor terug in sportief opzicht, maar voor de lange termijn is dit gewoon geld dat weg is.

Als die 2 zo'n goede verstandhouding hebben, had Til misschien niet iets van zijn salaris achterwege kunnen laten? Die andere miljoen kunnen ze nog hard nodig hebben om op een andere plek nog versterkingen te fixen.

18 mei 2021 om 20:54

Ja, of misschien had Til Feyenoord nog wat tonnen cadeau kunnen doen? Wat maakt geld uit als de verstandhouding goed is? Als ik goed met mijn baas op kan schieten, moet ik dan ook maar zeggen dat ik het ook wel voor de helft doe? Tijdens een gesprek over arbeidsvoorwaarden en salaris zit je er puur voor jezelf. Ook Til.

Weer een miljoen de plomp in... Er was geen geld, er is geen geld en er zal voorlopig ook geen geld zijn op deze manier. Allemaal beleid om op korte termijn mee te blijven strijden om de vierde plaats. Het is echt bizar. Zo'n mooie club, zo'n slecht beleid. Af en toe heb ik de hoop dat de weg omhoog wordt ingeslagen, maar telkens weer draait het op hetzelfde uit; geen sportieve verbetering, geen financiële vooruitgang. Feyenoord lijkt voor mij een beetje op het Arsenal van Nederland qua beleid; jarenlang krampachtig proberen vast te houden aan de positie die je hebt verworven (3/4 plaats proberen vast te houden), maar omdat de club zich niet ontwikkeld/stil staat is dit uiteindelijk gewoon gedoemd te mislukken. Wat mij betreft is AZ ze al voorbij en neigt Feyenoord qua niveau nog net boven de subtoppers. Qua uitstraling natuurlijk niet. Ik zie Feyenoord echt nog als topclub, maar dan wel een soort langzaam inslapende reus.

18 mei 2021 om 21:03

Er is inderdaad weinig geld, hoe zou jij Feyenoord runnen? Want volgens mij heeft Feyenoord niet veel keus. Tenzij je met Jong Feyenoord wil spelen.

18 mei 2021 om 21:10

Precies zoals je zegt, eigen jeugd. Liever 2 jaar 10de worden, jezelf langzaam opnieuw uitvinden en van daaruit sterker terugkomen. Dit beleid is in mijn ogen gedoemd om op termijn sowieso te verliezen, dus dan zou ik mijn verlies gewoon een keer pakken, geld besparen aan middelmaat om in een wat duurdere vijver enkele geruchten aankopen te kunnen doen en met jeugd verder te bouwen.

18 mei 2021 om 21:13

Maar je kan toch niet volledig voor eigen jeugd gaan. Ik zie Kokcu en Fer vertrekken. Hopelijk Diemers ook. Dan hou je alleen talenten over en Toornstra. Om een relatief brede selectie te hebben is 1 huurling niet verkeerd. Met het oa verkopen van Berghuis, Kokcu, Senesi en Haps heb je een acceptabele transferperiode. Er komen een hoop talenten bij dus in principe gaat de waarde op het veld omhoog.

18 mei 2021 om 21:58

Natuurlijk ook niet. Ik zeg ook gerichter investeren, meer toekomstgericht. Ik zie hierboven gomes1psv daar mooie voorbeelden van geven. Van der Ven, Harroui, Touba...

18 mei 2021 om 22:03

Harroui vind ik ook een goede speler. Vd Ven ook maar dan zou ik Hendriks de kans geven. Ik zou eerder wat oudere spelers proberen te halen en dat aanvullen met eigen jeugd.

Til is zowel in Rusland als ook in Duitsland zo goed als mislukt, dus min of meer een noodgreep van Feijenoord, met de gedachte dat Nederlandse grond deze jongen wel weer aan het voetballen krijgt. Natuurlijk, Slot kent hem uit zijn periode bij AZ, dus begrijp ik deze keus wel. Ook vanwege het feit dat Feijenoord met bijna lege zakken aan het shoppen is voor volgend seizoen. Andere vraag: wat gebeurt er met Berghuis? Wil/kan hij blijven, of is b.v. PSV voor hem in de markt? Of, dat zou wat zijn: Ajax of AZ!

18 mei 2021 om 21:56

AZ gaat niet gebeuren, dat kan ik je verzekeren en Ajax lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Daar zullen de meeste supporters hem niet pruimen en hij zou zich bij de Feyenoord-achterban behoorlijk onmogelijk maken.

“De deal mag voor een groot deel op het conto van de nieuwe coach Arne Slot, een goede bekende van Til, worden geschreven. De opvolger van Dick Advocaat en de middenvelder hadden bij AZ een uitstekende verstandhouding.“

Oei oei oei.... vindt Japie dit wel goed? Bij Schmidt gaat hij telkens flink over de zeik met dit soort dingen. Ben benieuwd of Slot het nu ook al meteen bij Japie heeft verbruid.

Wat schiet Feyenoord hiermee op? Kampioen wordt je hier niet mee, CL moet Feyenoord niet willlen en Europa League kan Feyenoord ook zonder dure aankopen halen als ze nou eens een goed jeugdbeleid voeren.

Snap niet dat Feyenoord dit maar blijft doen. Het kost veel geld en je haalt er geen prijs of kampioenschap mee binnen om 1 mio terug te verdienen en geen doorverkoop. Van Til snap ik t we, voor zijn matige talent 1 jaar belangrijk en goed jaartje gehad bij AZ. Nu is het alleen maar minder al jaren en dan ben je blij dat je op een iets minder niveau toch wekelijks kan spelen relatief dichtbij huis.

Iedereen heeft makkelijk praten, maar waar vindt je, zonder geld, een leider en (waarschijnlijk) directe aanwinst?

Als men Kokcu, Senesi, Haps, etc. weet te verkopen en Berghuis zou kunnen overhalen nog een jaar te vlammen, zie ik het wel zitten.

Ik hoop op een grote reorganisatie, met spelers die betaalbaar zijn, dan zou je uitkomen bij jongens als onderstaand, niet allemaal uiteraard:

Gorter, Room, Svensson, v. Rooij, v.d. Ven, Oosterwolde, el Karouani, Hoedemakers, Harroui, Pavlidis, allemaal betaalbaar en kokend naa de vijver waarin wij vissen, ook gewoon goede (jonge) jongens die nog kunnen groeien, muv Room en Svensson.

Ze hebben nu toch ineens geld ? Voor een speler van ...kwaliteit..1 mill. Voor Huur.?
Is Til een sterspeler ofzo ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren