Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax verhuurt Kjell Scherpen voor één seizoen aan PEC Zwolle

Laatste update:

Kjell Scherpen speelt volgend seizoen voor PEC Zwolle, zo meldt ESPN dinsdagmiddag. Ajax verhuurt de doelman voor één seizoen aan de competitiegenoot. Scherpen moet in Overijssel de opvolger worden van Xavier Mous, die weer eerste keeper werd nadat Michael Zetterer in de winterstop werd teruggeroepen door Werder Bremen. In april kreeg Mous echter te horen dat zijn contract niet zou worden verlengd en dat de club op zoek was naar ‘een ander soort keeper’.

Het ‘geheime bezoek’ van Jay Gorter maandag aan sportpark De Toekomst lijkt zodoende voor een keeperscarrousel te gaan zorgen. De twintigjarige doelman van Go Ahead Eagles had volgens De Telegraaf een onderhoud met Erik ten Hag en Ajax zou ‘op korte termijn’ zaken willen doen met de Deventer club. Volgens het dagblad zal André Onana verkocht worden en stond men open voor een (tijdelijk) vertrek van Kjell Scherpen. Laatstgenoemde heeft nog een contract tot medio 2023 in de Johan Cruijff ArenA.

PEC hoopte aanvankelijk Warner Hahn terug te halen naar Zwolle, maar hij mikt op een (nieuw) buitenlands avontuur. Hahn, momenteel reservekeeper bij het Belgische Anderlecht, stond in 2014/2015 als huurling van Feyenoord tussen de Zwolse palen en maakte destijds veel indruk. Na de mededeling van Hahn schakelde PEC naar verluidt over op Scherpen en de club zou de doelman ‘snel willen presenteren’, zo meldde supportersplatform ForzaPECZwolle dinsdagochtend al.

Ajax trok de transfervrije Remko Pasveer al aan als concurrent van Maarten Stekelenburg, die zijn contract met één jaar heeft verlengd. De club wil nog een jonge doelman aan het keepersgilde toevoegen en heeft volgens De Telegraaf een half miljoen euro op Gorter geboden. Go Ahead verlangt het dubbele, maar de verwachting is dat de clubs ergens halverwege tot een akkoord zullen komen. Tussen zijn tiende en veertiende speelde Gorter op De Toekomst en na een tussenjaar bij AFC kwam Gorter bij AZ terecht. Drie jaar geleden verruilde hij de Alkmaarders voor Go Ahead Eagles.

Scherpen ondertekende in 2019 een contract tot medio 2023 bij Ajax. In zijn eerste seizoen verdedigde hij het doel van Jong Ajax. Het seizoen erop eveneens, maar op 16 december 2020, in het bekerduel met FC Utrecht, maakte hij zijn debuut in het eerste. Vorige maand volgde zijn debuut voor Ajax in de Eredivisie tegen sc Heerenveen en enkele dagen later debuteerde Scherpen in de Europa League tegen AS Roma door de schorsing van Onana en een blessure van Stekelenburg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie club voor Scherpen. Hopelijk kan hij daar weer zijn niveau halen net als bij Emmen.

18 mei 2021 om 08:57

Ik ben blij dat hij niet meer voor Ajax zal keepen. Ik heb vanaf dag 1 gezegd, dat de rek bij hem niet veel zal. Een paar vrienden die PSV'rs zijn, hebben mij toen uitgelachen. Ik heb ook meegelachen, maar als een boer met kiespijn.Ik wens hem verder veel succes!

18 mei 2021 om 16:20

Hoop voor Scherpen dat de druk bij Ajax het probleem was en dat hij bij PEC weer zijn niveau kan halen maar verwacht hem niet meer bij Ajax terug te zien. Nu Gorter halen voor concurrentie met Raatsie bij jong Ajax. Kotarski mag ook wel verhuurd of verkocht worden. Daarnaast zou ik Okoye contracteren Marc, laat hem dan nog maar een jaar bij Sparta keepen maar leg hem maar vast dan kan hij met Gorter en Raatsie uitmaken wie er de komende jaren eerste keeper wordt. Voor komend seizoen zet dan Maarten nog maar op het doel aangezien Onana toch weg wil.

18 mei 2021 om 16:44

Hij heeft anders een behoorlijke rek laten zien afgelopen seizoen. Stabiele keeper bij jong Ajax.

18 mei 2021 om 09:01

Ik mag toch hopen voor Zwolle, Scherpen en voor Ajax dat hij niet zijn niveau van Emmen haalt. Zo goed was dat namelijk niet. Ik ben vooral benieuwd of hij al wat verder is dan toen.

18 mei 2021 om 09:06

‘het niveau dat hij bij Emmen haalde’. Toen hij de keeper was met de meeste blunders van de eredivisie bedoel je? Als Ajax een grotere rol wil spelen in Europa zullen ze van dit soort jongens af moeten.

18 mei 2021 om 10:19

Doe maar niet, want dan was Onana ook nooit 1e keeper geweest, die maakt in het begin ook de nodige blunders, zowel bij Jong Ajax als Ajax. Geef keepers de kans. Scherpen was 18 jaar bij FC Emmen, dan is het niet zo gek dat je fouten maakt,

18 mei 2021 om 10:25

Wat probeer je nu te zeggen? Omdat onana dat ook deed geeft het niet? Scherpen maakt nog steeds net zoveel fouten als bij Emmen. Tegen Utrecht kreeg hij de kans in de beker en blundert. In de eredivisie en in de EL hetzelfde verhaal. Onana heeft sinds hij de kans kreeg bij Ajax nooit zoveel geblunderd als scherpen. Ja onana maakte wel is een fout, maar dat doet elke keeper. Scherpen maakt teveel fouten.

18 mei 2021 om 11:10

Maak je niet druk, bij VZ lopen best veel mensen rond die al heel snel in kunnen schatten hoeveel potentie een speler heeft. Zij zijn in staat om van spelers die de 20 net of nog niet gepasseerd hebben al in te schatten of er nog groei in zit.

18 mei 2021 om 11:34

Waarom zitten wij hier op VZ? Om onze mening te geven toch? Op basis van alle wedstrijden die scherpen gespeeld heeft kun je toch concluderen dat hij niet het niveau van Ajax heeft?

18 mei 2021 om 11:44

tuurlijk, mening geven is goed. Alleen de stelligheid waarmee sommige spelers afgeserveerd worden is soms wat overdreven.
Op dit moment is Scherpen niet goed genoeg voor Ajax, maar hij is nog jong en we gaan zien of het wat wordt of niet. Het is nu nog te vroeg om hem af te schrijven. Laat hem een paar jaar wat meer spelen en dan weten we meer.

18 mei 2021 om 11:54

Dan heb je Onana niet gezien in het begin. Onana blunderde gigantisch vaak in JA, maar Bosz zag zijn potentie en gaf hem de kans, ook na een blunder in Ajax 1 gaf hij hem het vertrouwen. Wat ik probeer te zeggen is dat een talent alleen kan groeien door fouten te maken.

18 mei 2021 om 12:20

Verschil is dat Onana zijn eerste blunder pas ergens na 20 wedstrijden was en die blunders na 100+ duels op 1 hand te tellen zijn terwijl Scherpen na 3 duels in Ajax 1 al op 5 blunders staat. Als Onana de eerste 3 duels net zoveel kapitale fouten had gemaakt dan was hij er terecht uitgegaan, maar die stond gewoon punten te pakken.

18 mei 2021 om 13:01

Precies Zytto34. Dat is dus het verschil tussen onana en scherpen. Onana kreeg de kans door blessures en liet zich meteen zien. Scherpen blunderde er meteen op los toen hij de kans kreeg. Je kan hem nog vaker de kans geven maar dat kost je misschien wel een halve finale plek in de EL of iets dergelijks.

18 mei 2021 om 15:43

@zytto34 En niet vergeten dat Onana in zijn 2e wedstrijd al op een belangrijk moment een penalty wist te stoppen. Dat helpt natuurlijk ook mee in je acceptatie van een doelman. Natuurlijk zat er ook in de groepsfase EL een ketser tussen bij Onana, maar ook wat goede ingrepen in blessuretijd. Zijn echt grote verschillen met Onana. Die greep gewoon zijn kans en gaf geen aanleiding om hem nog te wisselen toen Krul fit was, terwijl Scherpen juist volledig door het ijs is gezakt.

18 mei 2021 om 15:43

Iedereen lijkt ook te vergeten dat deze jongen heel wat te verwerken heeft gehad, dat kan je hardenen maar een van de personen waar je het meest op bouwt als jonge vent is niet meer in zijn leven dus dat heeft denk ik ergens ook wel impact hoewel het hem ook juist sterker kan maken in de toekomst; allemaal op eigen kracht. Maar goed, hij is nog hartstikke jong en hij is wel atletisch en heeft voetballend stappen gezet, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen als hij volop vertrouwen krijgt

18 mei 2021 om 16:12

Wat hij probeert te zeggen, is dat er over Onana wordt geoordeeld als over een keeper die 196 wedstrijden voor de club heeft gespeeld, terwijl Scherpen er amper 4 achter zijn naam heeft. Dan vergelijk je appels met peren. Onana heeft ook veel punten voor de club gepakt daarom worden zijn blunders hem gemakkelijker vergeven. Scherpen heeft die kans natuurlijk nog niet gehad met zijn 4 wedstrijden. Onana heeft ook lelijke blunders gemaakt, wat dacht je van die in de wedstrijden tegen Graz en Liverpool en die in zijn debuutwedstrijd voor Jong Ajax tegen Achilles. Dat waren echt klassiekers, hoor. Dus wellicht moet je Scherpen voorlopig ook even het voordeel van de twijfel gunnen tot je hem echt met Onana kan vergelijken.

18 mei 2021 om 16:20

Onzin, hij heeft bij 2 of 3 wedstrijden een fout gemaakt, maar het talent was er wel en veel meer dan bij Scherpen. Die heeft ondanks die blubnders altijd dik vertrouwen gekregen, omdat iedereen zag dat hij echt talent had.

18 mei 2021 om 16:48

Laat me niet lachen. Onana bij jong Ajax was net een clown. Dezelfde mensen die nu Scherpen afserveren deden dat toentertijd ook bij Onana dus ga nu niet wijs lopen doen alsof je een of andere kenner bent. Scherpen begon onzeker bij het 1e, maar doet het beter dan Onana bij jong Ajax, daar doelt Arends op.

18 mei 2021 om 18:22

Wat een onzin allemaal. Het gaat toch om het feit dat onana de kans kreeg en dat goed deed. Zodra scherpen de kans kreeg ging het constant fout, of vond je hem voldoende indruk maken?

18 mei 2021 om 18:29

Het gaat om feit dat hij op jonge leeftijd nog geen handvol ervaring heeft in het eerste van Ajax, maar al wel afgeschreven wordt. Daar is het te vroeg voor. Bij jong Ajax heeft hij het prima gedaan. Werd in het eerste ook flink in de steek gelaten door zijn verdediging.

18 mei 2021 om 18:39

Het gaat helemaal niet om ervaring. Kijk naar Onana. Alsof hij wel ervaring had? Scherpen heeft daarentegen juist veel ervaring in de eredivisie. Als je de kans krijgt moet je hem pakken, doe je dat niet dan is het je eigen schuld en zal er door geselecteerd moeten worden. Jong Ajax deed hij het leuk, dat is 5 niveaus lager dan Ajax 1. Wat nou als hij weer de kansen krijgt en weer dezelfde fouten maakt waardoor je de volgende ronde weer misloopt in de CL, EL of zelfs de beker. Hoeveel fouten mag hij dan maken om te zien dat het niks is?

18 mei 2021 om 21:10

Wat nou als we structureel elk talentje na een handvol fouten eruit gooien? Hadden we in het verleden geen Zlatan, Vertonghen, Blind etc etc. in het eerste kunnen zien schitteren. Daarnaast denkt elk ander talentje wel 3 keer na voordat ze bij Ajax tekenen aangezien ze zo snel afgeschreven worden. Dan kiezen jongens als Eriksen, Antony, Neres voor andere clubs.Geen enkele speler is begonnen met veel ervaring, moesten ergens beginnen en bij de een gaat dat wat beter en sneller dan bij de ander.Het is totaal niet relevant of hij ooit nog een fout Europees maakt, want alle keepers zullen weleens een blunder maken. Simpel geredeneerd vlogen we uit de CL door een blunder van Onana. Je kunt de stelling ook andersom zeggen; wat als hij ervoor zorgt dat we de CL winnen? Netzo relevant.

18 mei 2021 om 22:41

Veel te makkelijk bedacht weer en je geeft totaal geen antwoord op mijn vraag. Je kunt allang zien dat scherpen niet het niveau van Ajax is en die bevestigd dat alleen maar. Dan is het toch logisch dat hij weg moet? Met onana is het natuurlijk een ander verhaal. Een groepsfase bestaande uit 6 wedstrijden is iets anders dan een knock-out fase waar je de eerste wedstrijd onderuit gaat waardoor doorgaan onmogelijk is. In de groepsfase heb je nog 5 andere wedstrijden. Onana pakte zijn kans toen hij die kreeg. Hetzelfde als met Rensch en timber. Schuurs daarentegen deed precies hetzelfde als scherpen. Of vindt jij dat schuurs weer de kans hoort te krijgen?

Scherpen moet volgend jaar een seizoen keepen en uren gaan maken. Na dat jaar kan je wel een conclusie aan scherpen hangen.het is erop of eronder voor hem

Dan hoop ik dat ze nog wat spelers erbij halen anders vecht Zwolle tegen degradatie. Deze man gaat punten kosten, wat vervelend gaat zijn voor Pec. Voor ons een goede plek om hem te stallen als leerschool, dat wel.

18 mei 2021 om 08:58

Denk dat het wel mee valt hoeveel punten deze man gaat kosten.. Tuurlijk was hij matig in de momenten dat hij bij ons onder de lat stond, maar het is echt niet zo dat Scherpen een slechte keeper is.

Daarnaast vind ik hem absoluut niet minder dan Mous die er nu loopt.

18 mei 2021 om 09:01

Geen bijzondere keeper ook, wel talentvol maar op dit moment vind ik hem gewoon niet super. Ook bij Emmen was ik niet helemaal overtuigd. Hij moet het echt gaan laten zien, plus een zekere vorm van groei door het seizoen heen.

18 mei 2021 om 09:10

Maar Ajaxf1, hij is toch niet minder dan Mous? Dus dan gaat ie toch punten winnen ipv kosten? Of begrijp ik je nou verkeerd? 🤔

18 mei 2021 om 09:15

Als iemand minder punten kost is het niet een puntenpakker Formus. -5 of -8, het kost allebei punten toch? Tenminste, ervanuit gaande dat een keeper start op 0 punten pakken of kosten.

18 mei 2021 om 09:36

@ajaxf1,

En hoe bereken je dan precies hoeveel punten een keeper voor je heeft gepakt? Want je kan de beste man op het veld zijn tegen bijvoorbeeld een Ajax of Psv, maar als je dan alsnog met 3-0 verliest pak je dus geen punten.

18 mei 2021 om 10:08

ajaxf1, ik begrijp echt de beredenering niet. Als ik een koelkast wil kopen bij A voor 500e, maar bij B is ie 450e en ik koop hem dus bij B, dan verdien ik toch 50e. Dus als je 5 punten verliest ipv 8 dan verlies je er 3 minder oftewel win je er 3. En je zegt in je eerste reactie: 'Dan hoop ik dat ze nog wat spelers erbij halen anders vecht Zwolle tegen degradatie'. Maar dat deden ze met een mindere keeper dit jaar ook niet (want in jouw vb verliezen ze ipv 8 nu 5 punten, dus +3), dus waarom met een betere ineens wel. Ik begrijp je verhaal dus echt niet.

18 mei 2021 om 11:17

@Formus, ik dacht dat alleen vrouwen op die manier geld "verdienen". ;-)). In principe heb je geen geld verdiend. Je hebt minder uitgegeven.

18 mei 2021 om 11:35

Hahah inderdaad Kyle66, mijn vrouw verdient op die wijze bakken met geld! Maar in essentie heeft Formus wel gelijk natuurlijk, als Scherpen beter is dan Mous (en dat is ie denk ik wel) dan gaat het PEC Zwolle geen punten kosten t.o.v. voorgaand seizoen. Per saldo gaan ze er dus eerder op vooruit dan achteruit.

18 mei 2021 om 16:01

Danku Kyle, dat is wat ik dus bedoel. Minder verliespunten of inderdaad minder geld. Niks gewonnen.

18 mei 2021 om 16:02

Ja maar Sander dat is toch onzin. Zet 1 jaar een F junior op goal bij Ajax die er 120 tegenkrijgt en daarna een keeper van de derde klasse amateurs die er 90 tegenkrijgt. Dan heb je toch geen goede keeper omdat hij er 30 minder tegenkrijgt?

18 mei 2021 om 16:30

Haha Kyle, heerlijke opmerking, maar laat mijn vrouw het maar niet horen 😉. Maar hoe je het wendt of keert, als je iets sowieso koopt/moet kopen, en je koopt het voor 1000e ipv 2000e heb je 1000e verdiend. Zo werkt het wel. Want 1000e minder uitgeven is 1000e extra in je portemonnee. Daarom doen de vergelijkingssites het ook zo goed. En daarom doen wij dat ook allemaal 😉. Het geldt natuurlijk niet als je iets niet nodig hebt (en daar doel je op met je vb) Maar dat spreekt voor zich. Alleen heeft PEC die keeper nodig en gaan ze er minder op achteruit en dus op vooruit.

18 mei 2021 om 16:34

Ajaxf1: "Ja maar Sander dat is toch onzin. Zet 1 jaar een F junior op goal bij Ajax die er 120 tegenkrijgt en daarna een keeper van de derde klasse amateurs die er 90 tegenkrijgt. Dan heb je toch geen goede keeper omdat hij er 30 minder tegenkrijgt?". Je maakt er echt steeds wat anders van. Niemand zegt dat het een goede keeper is, alleen is ie minder slecht dan Mous, dat zeg je zelf ook. Dus gaan ze er per saldo op vooruit. En: "Danku Kyle, dat is wat ik dus bedoel. Minder verliespunten of inderdaad minder geld. Niks gewonnen.". Hier zeg je zelf minder verliespunten, dus hoe kunnen ze dan met Scherpen ineens gaan strijden tegen degradatie terwijl ze het dit jaar niet deden. Met minder verliespunten (wat je zelf zegt). Dat is mijn initiële vraag en dat begrijp ik niet aan je verhaal. (Laat de rest dan maar hangen, maar ben zo benieuwd naar dat antwoord).

18 mei 2021 om 16:52

1. Scherpen zal vast beter zijn dan Mous, Mous is namelijk vreselijk slecht. Bij Ajax ook al niks bijzonderds. 2. Als PEC geen betere spelers haalt kunnen ze alsnog tegen degradatie strijden omdat de rest van de teams beter worden toch? Ik denk dat PEC een stap hoger had moeten mikken dan Scherpen, dat is mijn punt. Als je kijkt naar vorig seizoen en dat als basis neemt gaan ze er geweldig op vooruit, ik doe dat alleen niet. Mous is een ondergemiddelde keeper en Scherpen op zijn allerbeste dag een gemiddelde keeper. Edit; 9 spelers gaan vertrekken zoals het er nu voorstaat bij Pec, dat zou zomaar fout kunnen gaan volgend seizoen. Of dat specifiek door Scherpen komt geen idee maar punten zal die niet gaan pakken denk ik.

18 mei 2021 om 17:06

Ok, ik begrijp je nu iets meer. Maar dat heeft dus te maken met die 9 spelers die weggaan, niet zo zeer met de keeper. Maar ze moeten dus sowieso nieuwe spelers aantrekken, anders strijden ze tegen degradatie. Dat is een logische als je 9 spelers minder hebt dan vorig jaar. Nou, met de keeper zijn ze er al op vooruit gegaan. Maar in jouw ogen niet genoeg. Aan wie dacht jij dan?

18 mei 2021 om 17:38

@Formus, dat is ook zo: je geeft minder uit aan een bepaald product dus je hebt meer te besteden aan iets anders. Want ja, ik gebruik ook wel eens in een vergelijkingssite om te kijken waar ik iets goedkoper kan vinden. Maar ik moest lachen om je opmerking.

18 mei 2021 om 18:13

Formus, ik ben geen scout maar een betere keeper zou bij een Bundesliga club toch wel haalbaar moeten zijn. Kaliber Unnerstall? Anders weet ik er nog wel eentje met een aflopend contract, André Onana . Kan wel maar 1 seizoenshelft keepen helaas.

18 mei 2021 om 09:09

Bij een club als Zwolle lopen er wel veel meer spelers rond die de club ieder jaar de nodige punten kosten, maar Mous heeft de lat gelukkig van Scherpen niet al te hoog gelegd dus voordat hij het echt slechter gaat doen dan moet hij het wel heel erg verprutsen komend seizoen.

18 mei 2021 om 16:24

Beetje makkelijk, misschien heb je de wedstrijd tegen Roma waar hij bezweek onder de druk nog in het hoofd zitten. Hierdoor wordt er vergeten dat Scherpen een goede ontwikkeling doormaakt in Jong Ajax (vooral voetballend) en als eerste keeper van Jong Oranje tot nu toe een prima toernooi speelt. Of hij eerste keeper van Ajax wordt is nog zeer de vraag maar hij is niet zo slecht zoals jij doet vermoeden.

18 mei 2021 om 18:53

Het is onfortuinlijk dat Onana en Stekelenburg wegvielen en dat Tadic daarbovenop die penalty mist, terwijl hij altijd zo zeker is, maar uitzonderingen bepalen heel vaak hoe het leven verloopt. Een topclub probeert dit soort gevallen te voorkomen en dat is precies waarom Overmars zo gehandeld heeft. Je kunt het keren en draaien zoals je wilt, het aantrekken van Pasveer en deze verhuur is direct een gevolg van de uitschakeling tegen Roma. Hij is niet klaar voor een rol als 2e reserverkeeper van Ajax. PS als Onana vertrekt, komt er nog een topkeeper bij, dat kan niet anders.

18 mei 2021 om 21:07

Nog een keeper? Hebben we niet genoeg? 1e keeper Steek en 2e Pasveer hoop ik. Pasveer is niet gehaald als 3e doelman en ik gok dat Steek ook niet wil fungeren als 3e doelman..

Prima club om Scherpen aan te verhuren, zal daar de nodige ballen op zich af krijgen om zich te bewijzen.
Ik heb Scherpem nog altijd niet afgeschreven bij Ajax.

18 mei 2021 om 09:10

Dan denk ik dat je de enige bent. Lijkt mij duidelijk dat Ajax geen toekomst in hem ziet.

18 mei 2021 om 09:21

Lijkt me duidelijk dat Ajax hem nog lang niet heeft afgeschreven. Noem eens een keeper van zijn leeftijd die bij een club als Ajax onder de lat staat. Die zijn op 1 hand te tellen. Scherpen gaat gewoon 2/3 jaar verhuurd worden en dan gaat ie nog belangrijk worden voor Ajax.

18 mei 2021 om 09:22

Nee hoor,. Ook ik heb Scherpen niet afgeschreven. Hij laat prima dingen zien maar maakt ook nog steeds foutjes. Die moeten eruit. Dat kan alleen als je wekelijks op eredivisie nivo kunt keepen. Dan zal blijken in zijn periode bij Pec of hij die foutjes eruit kan halen. Ben benieuwd of hem dat gaat lukken.

18 mei 2021 om 10:45

@nl_modric, Stekelenburg keepte vanaf zijn 20ste geregeld in Ajax 1, Vermeer 22ste, Onana 21, Zoet op z'n 21ste bij Psv, Bijlow(als hij niet geblesseerd is) vanaf 20 bij Feyenoord. En dit is wat ik even zo snel kan bedenken alleen in Nederland. Als we internationaal gaan kijken wordt het lijstje namelijk nog wel langer. Scherpen is 21 en heeft nog geen moment laten zien, zowel bij Emmen als bij Ajax, waarom hij ook maar ergens recht zou hebben op een basisplaats onder de lat. Wie weet maakt hij reuzesprongen bij Pec, maar ik heb vrij weinig vertrouwen in Scherpen eerlijk gezegd.

18 mei 2021 om 10:57

Of Ajax geen toekomst ziet in Scherpen zal moeten blijken. Bij verhuur kan ie in ieder geval minuten maken en zich laten zien. Dat kan bij Ajax volgend jaar met Stekelenburg en Pasveer niet.
Bij verkoop is het inderdaad klaar. Dat is duidelijk, Maar het is bij Ajax op dit moment echt lastig om als jonge keeper aan de bak te komen. Je moet er direct staan anders ben je ook direct af. In ieder geval bij veel supporters. Ik hoop dat Ajax meer geduld heeft.

18 mei 2021 om 11:51

Alle keepers die jij opnoemt hebben in het begin de nodige foutjes gemaakt, helemaal Onana en Bijlow maakte in het begin fout op fout. Dus ja ze keepte wel meteen, maar de fouten werden geaccepteerd door de coach. Dus je lijstje is leuk, maar Scherpen mag die fouten niet maken en de rest wel? Zonder fouten leert een talent het niet.

18 mei 2021 om 12:10

Arends, er is een verschil tussen een foutje maken en consequent blunderen. Tuurlijk elke keeper maakt een foutje, Onana doet het nog steeds wel eens en zo ook elke topkeeper, dat is niet meer dan menselijk. Bij Scherpen komen er echter elke wedstrijd bij Ajax tot nu toe fouten en in het verleden bij Emmen maakte hij ook meer fouten dan hij punten pakte. Ik wil hier niet betogen dat een keeper op jonge leeftijd geen fouten mag maken, dat gebeurt nou eenmaal. Alleen in het geval van Scherpen wegen zijn goede reddingen(welke er niet heel veel zijn) niet op tegen zijn fouten, wat bij elke Ajaxwedstrijd die hij gespeeld heeft is voorgekomen.

18 mei 2021 om 17:41

@026vitesse, maar Scherpen heeft bij Jong Oranje juist wel goed gekeept laatst. Als hij elke week zou spelen zoals hij toen speelde, zouden mensen veel minder commentaar hebben op hem. Logisch uiteraard

18 mei 2021 om 17:56

Duidelijk je eigen club blijven volgen.. Scherpen heeft niet genoeg wedstrijden in het eerste gedraaid om hem af te schrijven.. hij doet het goed in Jong Oranje(meer vertrouwen en stabieler dan Bijlow is gebleken) hij keept stabiel in Jong Ajax, KKD waar ook Gorter weg komt, keepte bij Emmen tegen degradatie met een matige achterhoede, wel als kind van de club dus kon daar zijn rust uitstralen wat die in het eerste van Ajax nog niet kan. En dat ie 21 is zegt niks. Edwin van der Sar was ook ruim 22 jaar voordat die de kans kreeg in het eerste van Ajax.

Nee hij is nog niet afgeschreven, nog lang niet, maar moet wel vlieguren maken anders gaat hij stagneren en dan is het perspectief wel op.

18 mei 2021 om 19:38

Je eigen club volgen? Je vergelijkt hem met Bijlow in Jong Oranje terwijl Paes daar eerste doelman is/was.

Maar anyway, ze hebben Scherpen gehaald, heeft het niet gemaakt en nu verhuren ze hem. Ondertussen contracteren ze drie andere keepers. Straalt daar veel vertrouwen vanuit?

18 mei 2021 om 09:31

@burwatti: Ben het helemaal met je eens! Ik heb echt ook nog vertrouwen in hem. Maar hij moet nu wel meer gaan keepen. Tijdelijk verhuren in de Eredivisie is ideaal omdat je hem dan goed in de gaten kan houden.

Zwolle lijkt me in ieder geval een club waar Scherpen volgend seizoen genoeg te doen gaat krijgen in goal. Hopelijk weet hij daar toch aan te tonen wat Ajax in hem zag en kan hij na een jaar met flink wat extra zelfvertrouwen terugkomen bij ons.

Prima club voor Scherpen kan hij daar een seizoen speen en kijken hoe hij zich ontwikkeld. Had zelf een deal met Go Ahead verwacht maar als Gorter overgenomen werd dat ze Scherpen een jaar konden huren (of gebruiken). Gorter dan 3de keeper en bij jong Ajax laten spelen lijkt me prima en Stekelenburg/Pasveer samen laten uitmaken wie eerste keeper wordt komend seizoen. Kijken hoe Onana erin staat en of verlengen mogelijk is andere verkopen (ook afhankelijk hoe het gaat met oog op salaris eventueel terughalen).

18 mei 2021 om 09:04

Misschien dat ze Kotarski dan bij GAE gaan stallen komende zomer als onderdeel van de deal met Gorter, die moet ook een keer minuten gaan maken door middel van een verhuur of definitief vertrek namelijk.

Dat is een prima club voor Scherpen. Kan hij mooi wedstrijdritme opdoen. Ik hoop dat het wel om huur gaat. Ik vind dat het nog te vroeg is om Scherpen te verkopen. Er zit namelijk best wel rek in die jongen.

Jammer dat PEC voorlopig met Scherpen er vandoor gaat. Ik had hem best een jaartje bij Vitesse willen zien als opvolger van Pasveer. Ik vind hem talentvol en genoeg potentie hebben ondanks dat velen de blooper tegen AS Roma blijven aanrekenen. Dan zal er bij ons wel een Duitse keeper komen. Hoe dan ook het is tot dusver de transferzomer van de keepers !

18 mei 2021 om 09:27

Ik heb niks met Scherpen, AS Roma is daarbij niet relevant. Straalt niks uit onanks zijn enorme postuur, geen bijzondere reddingen of andere kwaliteiten die echt opvallen. Bovendien, de laatste jaren zijn de Duitse keepers in NL toch niet slecht bevallen: Wellenreuther, Unnerstall, Okoye..

18 mei 2021 om 10:49

Ik ben juist blij dat PEC ermee vandoor gaat. Was juist bang dat Vitesse met hem als tijdelijke opvolger zou komen van Pasveer. Blunderde bij Emmen, blunderde bij Ajax. Hij is jong en lang, dat is wat hij mee heeft en waarom hij destijds gekocht werd. Een vriend van mij is 2 meter 5, misschien moeten we hem ook maar een kans geven?

Vitesse moet gewoon de knip trekken voor of Gorter of die jongen van Sparta. Huren hebben we niks aan, we moeten eens een keer kapitaal gaan opbouwen. Afgelopen jaar was het geld er niet, maar laten we nu beginnen met stappen maken. Wat AZ heeft gedaan met gericht aankopen doen en jeugd door laten stromen is echt niet iets wat onmogelijk is voor Vitesse. Waarom krijgt bij ons een Touré de kans ipv Vroegh bijvoorbeeld?(los van zijn blessure laatste tijd natuurlijk) Kost je alleen maar geld en vertrekt nu weer met de noorderzon.

18 mei 2021 om 11:03

Welke 21e jarige keeper blinkt wekelijks uit op het hoogste niveau ? De Pasveer van nu is ook beter dan de Pasveer van 21 jaar. Scherpen heeft het goed gedaan bij FC Emmen, heeft wat slippertjes gemaakt bij Ajax, maar was ook uitblinker op het jeugd EK voor Oranje.

Verder eens dat we af moeten van het huren van spelers. En met het verwachte vertrek van Bazoer, Doekhi, Bero, Tannane kunnen we hopelijk weer wat stappen zetten. Dit seizoen kreeg de jeugd (al dan niet gedwongen) veel meer de kans; met name Vroegh, Huisman, Manhoef, Cornelisse. Ik ben benieuwd waar Spors mee komt aanzetten, ik hoop dat hij de Nederlandse identiteit niet geheel uit zijn oog verliest. Daarom heb ik eerder al namen als Scherpen - Harraoui - Flemming - Ekkelenkamp - Ihattaren - Emagha genoemd.

18 mei 2021 om 12:07

Scherpen heeft het niet goed gedaan bij Emmen, dat is het probleem. Ook toen blunderde hij geregeld en nu bij Ajax heeft hij elke wedstrijd geblunderd. Daarbij zijn er(zeker in Nederland) genoeg keepers die het laten zien op hoogste niveau op jonge leeftijd, zowel nu als in het verleden. Ook bij topclubs als Ajax, PSV en Feyenoord. Stekelenburg, Vermeer, Onana, Zoet, Bijlow om maar even snel wat te noemen. Die kregen allemaal vanaf hun 20ste ongeveer de kans. Scherpen is alweer 21 en heeft nog niks gepresteerd.

Het lijstje wat jij noemt zit zeker wat leuks bij(los van scherpen dus zoals ik hierboven genoemd heb). Alleen een Ihataren is natuurlijk onmogelijk voor ons om te halen. Die gaat een soort Bazoer route bewandelen denk ik, dus wellicht zien we hem over 4 jaar bij ons, maar op de korte termijn gok ik niet.

18 mei 2021 om 16:27

Tja, ondertussen 'vergeet' je te noemen dat bijvoorbeeld Van Der Sar en Stekelenburg op 23 jarige leeftijd een basisplek kregen. Een keeper moet rijpen, in tegenstelling tot veldspelers hebben ze een langere aanlooptijd nodig. 21 jaar is ontzettend jong voor een keeper, genoeg tijd om te groeien. Daarom ben ik ook blij dat Scherpen verhuurd wordt. Hij valt er nu tussen: Nog niet goed genoeg voor Ajax 1 en teveel vlieguren om in KKD aan te rommelen met Jong Ajax. Nu kan hij zich op het hoogste niveau meten en bij PEC krijgt hij voldoende te doen op het doel.

Supporters mogen wel wat voorzichtiger zijn met hun oordeel over spelers. Daley Blind, Wout Weghorst zijn bijvoorbeeld schoolvoorbeelden van spelers die zich niet volgens het boekje ontwikkelen, maar uiteindelijk wel absolute topniveau aantikken. Talent mag meer tijd gegund worden, genoeg spelers die dik in hun twintig pas floreren. En als je naar de basiskwaliteiten kijkt van Schepren, dan zit hier ook voldoende rek in.

18 mei 2021 om 17:29

026vitesse, Scherpen heeft ook niet echt een kans gehad. Een paar invalbeurten meer niet. Ik geef toe dat het overall niet altijd overtuigend was, maar ook ik schrijf hem nog niet af. De keepers die jij noemt zijn keepers die ondanks hun fouten langere tijd mochten bijven staan. Dat geeft, ook of misschien wel juist, bij jonge keepers zelfvertrouwen. Jonge keepers,dus ook Scherpen, hebben wedstrijden nodig om te groeien. Fouten worden op alle leeftijden en posities op het veld gemaakt, keepers ook. Laten we eerlijk zijn, heb de laatste wedstrijden weer genoeg keeper-ketsers gezien. (ook van Pasveer, en die is toch knap ervaren)

Als Scherpen blijft, dan moet ie sowieso verhuurd worden, lekker minuten en meters maken. Zwolle is hier een prima club voor. Ik blijf het een talentvolle keeper vinden, maar wel nog met teveel foutjes.

Mooie club voor Scherpen! Daar kan hij mooi vlieguren maken en doorgroeien en hopelijk krijgt hij van de trainer daar ook het vertrouwen, dat is toch wel nodig. Wat Bosz heel goed deed bij (jonge) spelers en vooral bij Onana in het begin is vertrouwen geven en ook vertrouwen echt uitspreken, dat mis ik wel eens bij Ten Hag.

Kotarski, Reiziger en Setford dan als keepers voor jong?

18 mei 2021 om 10:00

@maxx0r Kotarski zal ook wel verhuurd/verkocht worden. Reiziger gaat weg. Dacht geen contract verlenging.

Wat ik nu niet snap,
Wanneer je wilt dat het nog niet uitlekt, dan spreek je toch niet bij de Arena of op de toekomst af? Dan ga je toch in bv. zo'n meeting room bij v/d Valk ofzo.. Nu weet je zeker dat het uitlekt..

18 mei 2021 om 10:47

Nee want bij vd Valk is het nu zo druk dat dit niet op zou vallen....
Dan juist gaan medewerkers foto's maken.

18 mei 2021 om 11:22

Ik noem een v/d Valk als voorbeeld, ik neem aan dat Ajax best een hotel/of kantoorpand kan vinden waar ze niet staan te posten.

Scherpen zal moeilijk kunnen slagen bij Ajax. Na Onana zal het niet makkelijk zijn als keeper van Ajax. Zodoende vind ik het logisch dat ze voor meer ervaren doelmannen gaan. Je ziet het ook terug aan Stekelenburg: die heeft alles al meegemaakt en blijft overal kalm onder.

Prima om Scherpen te verhuren. Voor Vermeer heeft verhuur ook prima uitgepakt. Lekker veel keepen en dan zien waar je staat. Dan kan Gorter zijn plekje innemen als 3e keeper komend seizoen.

18 mei 2021 om 16:00

Helemaal eens. Ik zie dat veel mensen hebben al hebben afgeschreven en denken dat hij niet goed genoeg is. Ik denk echter dat die blunders vooral komen doordat Scherpen stijf stond van de spanning. Het verschil in uitstraling hoe hij tussen de palen stond bij Jong Ajax en in Europa bij het eerste elftal was gigantisch. Deze jongen heeft gewoon zelfvertrouwen nodig en een goede reeks wedstrijden maken kan helpen om zowel zelfvertrouwen als ervaring te tanken.

18 mei 2021 om 17:43

@Mitea, juist! Bij Jong Oranje deed hij het laatst prima. Maar het lijkt erop alsof hij meer zenuwen voelt bij Ajax. Ik heb nog niet alle vertrouwen in hem verloren.

PEC is een prima club voor Scherpen. Lekker daar verder ontwikkelen en hopen dat hij zijn potentie kan waarmaken.

Ik ben er niet zo zeker van dat dit lekker uit gaat pakken al kan het na Mouss niet veel slechter. Vond hem bij Emmen al niet veel, al een wonder dat Ajax hem überhaupt nam (vond ik destijds). En vind hem nou niet echt veel beter geworden over het afgelopen jaar.

prima club om zich te ontwikkelen. zal vast weer zelfvertrouwen krijgen aangezien er minder druk op hem zal zijn.

Gelukkig maar! Voorkomt het scenario dat hij ineens weer moet keepen in Europa. Good luck, Scherpen!

Goede stap voor Scherpen zal het wel jammer vinden als Gorter voor Ajax kiest had hem liever een paar seizoenen 1e keeper van Vitesse gezien om minuten te maken. Niks ten nadele van Ajax ma zie hem bij Ajax niet snel 1e keeper worden en keept hij nog weekelijks kkd.

Lekker Kjell!
wederom 2x per jaar verliezen is voldoende!

Dit is een hele mooie promotie voor hem. Ook lekker tussen Emmen en Amsterdam in. Van 3e doelman en roulatiedoelman in de KKD naar 1e doelman bij een eredivisie-middenmoot. Maar zei Ajax niet eens dat ze niet meer willen verhuren aan kunstgrasclubs? Of is Zwolle van het plastic af?

18 mei 2021 om 16:28

@meneertjej, Zwolle heeft sinds Mei vorig jaar Natuurgras liggen.

Logische stap voor Scherpen. Ik hoop dat Gorter ook zo verstandig is. Waarom zou zo een groot talent als Gorter 3de keeper bij Ajax willen worden en in de KKD voor jong Ajax willen gaan spelen? Wees verstandig en ga alsjeblieft naar Vitesse of blijf lekker bij Go Ahead elke week spelen in de eredivisie. Dat is veel beter. Nu naar Ajax gaan is geel slecht voor zijn carrière. Kijk maar naar Scherpen

18 mei 2021 om 16:29

Scherpen bewees gewoon niet goed genoeg te zijn. Gorter gaat nu met betere spelers trainen en nog een jaar KKD is niet verkeerd hoor voor een talent.

Prima club voor Scherpen om zich te laten zien. Ik wens hem veel succes. Ook benieuwd wat ze nu met Kotarski gaan doen, iemand enig idee? Afgelopen najaar wilden bepaalde clubs hem wel kopen, maar niet huren. Vraag me af of Ajax hem nog steeds wil verhuren of nu ook wel zou willen verkopen.

@anfieldynwa, Waarom hij dat zou willen?! Omdat je bij Ajax veel makkelijker door kunt breken en jezelf in de kijker kunt spelen, omdat Ajax veel betere secundaire arbeidsvoorwaarden kan bieden, omdat bij Ajax de keeperstrainer van een beter niveau is, omdat Ajax meer prijzen wint, omdat Ajax jaarlijks CL speelt, omdat Ajax veel strenger is in bepaalde dingen en je daarom vaak sneller ontwikkeld.

Hoeveel redenen wil je nog ?!

ON: Ik ben persoonlijk blij dat ik komend seizoen Kjell niet meer in de selectie hoef te zien, hij heeft het geprobeerd en is gefaald. Helaas, op naar een nieuw avontuur. Ik denk dat zijn top ligt bij de middenmoot in Nederland. Een club als Vitesse, Utrecht of Twente lijken me mooie clubs voor hem. Zwolle lijkt me ook prachtig. Leuke club die ups en downs kent. Succes in Zwolle, ik hoop dat hij me nog ooit kan overtuigen van zijn kwaliteiten, maar ik betwijfel het.

He verdamme wat ben ik jaloers op Pec. Had hem graag in Groningen gezien. Mooi om te zien dat hij wat Eredivisie minuten gaat maken. Werd door menig Ajaxied echt onterecht afgemaakt dit seizoen. Ik denk echt dat hij het talent heeft om een prima keeper te worden voor Nederland. Hopelijk kan hij iedereen volgend seizoen het tegendeel bewijzen (behalve twee grabbelpotjes tegen Groningen graag )

Slechte deal van Ajax, die moet je juist bij een middenmoter stallen. Maarja met Langeler terug, misschien wordt het nog wat want de tweede helft van dit seizoen...

Had dit gewoon meteen gedaan. Zonde dat hij van ED opeens naar KKD ging op zo'n jonge leeftijd. Hopelijk weet ie zich daar te ontwikkelen.

Weinig mis met hoe Ajax dit organseert. Scherpen weer een seizoen in de eredivisie, Gorer die zich bij Jong Ajax en vooral tijdens trainingen bij Ajax verder kan ontwikkelen en ondertussen heeft Ajax twee vrijwel gelijkwaardige keepers die elkaar kunnen scherp houden bij het eerste team van Ajax.

Prima beslissing voor alle partijen. PEC heeft een keeper die past bij hun niveau en Scherpen kan zich zo in de kijker spelen zodat Ajax er nog wat geld aan kan verdienen.

Even logische als verstandige stap voor hem. Komt bij Ajax niet aan keepen toe met de concurrentie voor hem en ook qua eigen niveau. Vraag me af of ie ooit nog bij Ajax onder de lat zal staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren