Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kenneth Perez begrijpt Oranje-selectie niet: ‘Ik vind het zeer respectloos’

Laatste update:

Kenneth Perez vindt het maar vreemd dat Ryan Babel ontbreekt in de voorselectie van het Nederlands elftal voor het naderende EK. De 69-voudig international is zonder meer de opvallendste afwezige in de eerste selectie van bondscoach Frank de Boer; de aanvaller van Galatasaray werd in 2017 voor het laatst niet opgeroepen voor het Nederlands elftal. “Er zijn een aantal spelers die er nog nooit bij geweest zijn”, merkte Perez bij het televisieprogramma Voetbalpraat van ESPN op.

“Babel is er altijd bij geweest. Ik vond het ook zeer respectloos”, benadrukte de Deen. “Er werd gedaan alsof het niets uitmaakt of hij nou wel of niet meegaat. Hij heeft volgens mij tachtig interlands (69 interlands, red.) gespeeld en hij kan echt wel voetballen. Dat laat hij nu ook zien in Turkije.” In de voorselectie zitten inderdaad twee nieuwkomers: Cody Gakpo en Jurriën Timber. Anwar El Ghazi en Rick Karsdorp, van respectievelijk Aston Villa en AS Roma, zijn voor het eerst sinds lange tijd weer van de partij. El Ghazi werd in 2015 voor de laatste keer opgeroepen, Karsdorp in 2017.

Arno Vermeulen: Dit heeft toch niets met Babel te maken, met alle respect. Het is tenslotte geen mindere voetballer; het heeft ook met de ontwikkeling van Gakpo te maken. Hij heeft gewoon de ‘senioriteit’ afgezet tegen de technische kant. Hij heeft er met Wout Weghorst ook een extra spits bij gehaald. Dus hij (Frank de Boer, red.) heeft in de spits ook wel voldoende mensen. Gakpo is aan de linkerkant doorgebroken, dus hij heeft Babel gewoon niet nodig.”

“Ik ben ook een groot voorstander van Gakpo”, benadrukte Perez. “Maar je mag 26 spelers meenemen. Babel is superbelangrijk voor het elftal, Kevin Strootman is superbelangrijk voor het elftal. Zelfs Virgil van Dijk zegt dat Strootman eigenlijk de aanvoerder van het Nederlands elftal is. Goed, laten we dat even buiten beschouwing laten. Maar er zitten nu spelers bij die nog nooit bij het Nederlands elftal hebben gezeten. Die nog nooit naar een eindtoernooi zijn geweest. Ik vind het heel opvallend.”

De spelers die deel uit maken van de voorselectie komen maandag 24 mei bij elkaar voor een kort trainingskamp. Woensdagmiddag 26 mei aan het einde van de middag maakt De Boer zijn definitieve selectie bekend. Ook spelers die op de voorlopige lijst ontbreken, kunnen door De Boer nog worden opgeroepen voor het EK, waar de selectie mag bestaan uit 26 spelers. Dat zijn er drie meer dan in het verleden, waarmee de UEFA de druk op spelers enigszins wil verlagen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook nooit goed he...

18 mei 2021 om 08:19

Dat was dus ook mijn eerste gedachte. Perez begint een beetje een oude zure zeurkous te worden.

18 mei 2021 om 08:23

Nee Perez wil gewoon altijd die tegengeluid zijn. Let maar eens goed op, hij moet zowat altijd een andere mening hebben. Had Ryan erbij gezeten dan had hij zitten zeuren dat hij er niet bij hoort omdat hij simpelweg niet het niveau is wat je wilt nastreven.

18 mei 2021 om 10:59

Hoewel ik blij ben dat Babel er niet bij is, begrijp ik Perez wel. Je groeit met een team en samen knok je voor de kwalificatie. Babel is daarbij steeds opgeroepen. Frank geeft dus het signaal dat hij Babel goed genoeg vindt. Vlak voor het EK valt Babel opeens af.

Nogmaals, ben blij dat Babel er niet bij is. Maar als je aan een stabiel team wil bouwen, dan had Frank eigenlijk bij de laatste interlands Babel niet op moeten roepen. Het lijkt alsof Frank kiest voor een geleidelijk proces van langzaam het Koeman team aanpassen naar een Frank-team; eerst Promes, daarna Babel etc. Een geleidelijk proces vind ik goed, maar dit ging iets te geleidelijk; Het was sterker geweest als hij Babel al eerder niet opgeroepen had.

18 mei 2021 om 09:05

Precies. Babel wel selecteren en Perez had vooraan gestaan met kritiek. Babel niet selecteren en het is ook niet goed. Perez begon goed, begint nu vooral een zeikerd te worden.

18 mei 2021 om 09:56

Dat is niet waar. Perez was de afgelopen maanden namelijk ook de enige die de selectie van Babel altijd verdedigde. Hoewel ik het met hem oneens ben, is hij wel gewoon consequent hierin.

18 mei 2021 om 10:49

Ik ben blij dat Perez onze bondscoach niet is. Wat een logica hanteert die man

18 mei 2021 om 11:24

Alhoewel ik ook al 3 jaar roep dat het schandalig is dat Babel bij de selectie zit, snap ik Perez in deze wel. Je gaat zo'n kwalificatie met zijn allen in, bereikt vervolgens het eindtoernooi, en ineens zit je niet meer bij de selectie. Neemt voor mij persoonlijk niet weg dat ik vind dat de beste spelers gewoon mee moeten, dus wat mij betreft prima dat Babel er niet bij zit.

18 mei 2021 om 17:00

Wat hij bedoeld te zeggen is dat het vreemd is dat als je constant iedereen verteld dat Babel zo belangrijk is voor de groep, als je overtuigd bent van zijn kwaliteiten terwijl hij in Nl11 weinig laat zien en bij Galatasaray niet of nauwelijks speelt, dat het dan vreemd is als er 3 plaatsen meer beschikbaar zijn, hij weer begint te voetballen bij zijn club en gaat scoren, hem dan ineens afvalt.
Dat duid heel erg op, ik kan de druk van de publieke opinie niet aan, en mijn eigen weloverwogen mening, laat ik maar varen, anders krijg ik straks iedereen over me heen. Ben zelf ook geen Babel fan maar als je dat wel bent zoals de Boer en jij vind dat hij in jou systeem in jou werkwijze goed functioneert en het team helpt, dan moet je daar in standhouden en niet als een slappe zak opgeven. Wat dat betreft heeft Perez gelijk en is het respectloos.

De beste spelers horen in Oranje, daar horen Babel en Strootman simpelweg niet (meer) bij.

18 mei 2021 om 08:12

klopt, heeft volgens mij niks te maken met respect of manieren, toch?

18 mei 2021 om 08:23

Volgens mij wel stambec. Mede door Babel zijn we er weer een keer bij. Hij had gewoon de jongens moeten meenemen die ervoor hebben gezorgd dat we uberhaubt weer eens mee mogen doen op een Ek of Wk. En dan had je over 2 maanden kunnen beginnen met een nieuwe groep zonder Babel, Strootman, Blind en Steek. Imo ook Luukinho, Aanholt, Veltman en De Roon hadden dan vervangen mogen worden door de nieuwe generatie.

18 mei 2021 om 08:34

Het houdt een keer op met doorselecteren he. Dat doen we nu al bijna ieder jaar. Je kunt niet weer een kwalificatiecyclus in gaan met een compleet nieuwe, jonge groep.

18 mei 2021 om 08:38

Dóór Babel is Nederland er weer bij (ben ik het eigenlijk niet mee eens, maar ok). Maar mét Babel is Nederland niet beter af. Het gaat om het hier en nu, niet om 't verleden.

18 mei 2021 om 08:44

NL_Modric: nee, ondanks Babel zijn we er weer een keer bij. En waarom alweer doorselecteren? We hebben een hartstikke jonge selectie, daar mogen best wat ervaren jongens bij. En waarom je De Roon noemt is mij een raadsel. Is gewoon een hele belangrijke speler bij de nummer 2 van Italië.

18 mei 2021 om 09:27

Gister toevallig een op videoland gezien dat sneijder, van bommel, heitinga en kuyt in ibiza het hebben over dat spelers zoals Babel wel degelijk super belangrijk zijn, dat zij echt waarde hechten aan het feit dat sfeer en groepsgevoel het belangrijkste is op zo een toernooi en dat dus alle koppen dezelfde kant op moeten staan. Zij zeggen het gaat om 13, 14 spelers en de rest doet er eigenlijk niet toe en moeten vooral een goede groep zijn en goede trainingspartners die dat ook van zichzelf weten op dat toernooi en dat ze de basisspelers moeten motiveren en hongerig moeten zijn mocht die kans er zijn dat ze toch nog een minuut er moeten staan. Buiten dat vind ik inderdaad aardig lullig dat zo een babel waardoor we toch weer hier staan niet geselecteerd word. met alle respect het is geen robben of depay waarvoor die thuis moet blijven maar El ghazi, daar win je het ek ook bij lange na niet mee, kies dan inderdaad babel. Maar goed, leg dat het publiek maar uit zonder het lullig voor el ghazi te laten klinken.

18 mei 2021 om 08:56

Niet geheel mee eens. M.i. horen de beste spelers in Oranje, die geschikt zijn voor de tactiek en systemen die Oranje wil/zal gaan spelen. Daarnaast moeten de geselecteerde spelers passen in de groep(sdynamiek). Daardoor zou het best kunnen zijn dat De Boer beter Babel had kunnen selecteren ipv Gakpo, maar van De Boer hoeven we überhaupt geen echte en inhoudelijke uitleg te verwachten over keuzes die hij maakt.

Krijgen we de aankomende dagen/weken nu iedere keer een bericht dat Babel in NL moet? Maanden lang werd er door iedere media geschreeuwd dat Babel niet mee moet en nu is het opeens weer belachelijk.

18 mei 2021 om 08:22

ik zeg we starten een petitie voor Ryan.
weet alleen niet of het nu Ryaninoranje wordt of Ryanbedankt

18 mei 2021 om 17:01

Ryanair nietbij

18 mei 2021 om 08:50

Wellicht gewoon een afscheidsconcert gunnen bij de uitzwaaiwedstrijd? Heb vernomen dat die lekker plaatjes kan draaien en zelf ook nog wel een rap kan droppen?

18 mei 2021 om 12:50

Misschien kunnen we een ek afterparty houden voor Babel?

18 mei 2021 om 13:09

Het is toch onvoorstelbaar! Het hele land roept bij iedere interland dat Babel er onterecht bij zit! Nu wordt hij voor het eindtoernooi niet geselecteerd en dan beginnen er allerlei mensen te roepen dat hij er bij had moeten zitten! Schiet mij maar lek....

Zoals hierboven al staat hebben we met Depay, Weghorst en De Jong al genoeg spitsen. Babel zou dus alleen als buitenspeler geselecteerd worden. Gakpo is daarin beter en heeft de toekomst. Erg logisch lijkt mij.

Als die andere spelers beter zijn dan is dat toch logisch?
En sommige spelers zijn nog nooit op een eindtoernooi geweest? Nou en? Eens moet eerste keer zijn.

18 mei 2021 om 08:21

Nee dat zie je hé-lé-maal verkeerd, ze hebben nog nooit een belangrijk toernooi gespeeld dus ze weten niet hoe de spelregels in elkaar steken of naar welke kleur ze moeten spelen, hoe ze een bal moeten aannemen of op doel schieten. Laat staan op hun benen blijven staan of hun haar verven.
Dat ze nu eenmaal beter zijn voor nu en de toekomst is niet relevant, het gaat om een waardige afscheid van Ryan.
Ryan bedankt, het is echt een kutstreek van Frank. Ik zou hem boycotten op twitter/linkedin/hyves/instagram

Er zitten spelers bij die nog nooit naar een eindtoernooi zijn geweest... ja dat krijg je als je al 7 jaar niet geweest bent.
Of wou hij v persie, sneijder en vd vaart mee nemen

18 mei 2021 om 08:17

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Robben en Kuyt erbij zouden zitten voor de teamspirit en het harde werken.

18 mei 2021 om 08:35

Haha inderdaad, wat een argument 🤣 maar ook al was Nederland er de laatste keer bij geweest, als "er de vorige keer bij zijn geweest" een criterium is, houd je op een gegeven moment niemand over om te selecteren

Ach dat is toch gewoon een hoffelijke opmerking van van Dijk, maar niemand gelooft toch echt dat als het erop aan komt dat men dan luistert naar Strootman die altijd op de bank zit?

Babel is gewoon ingehaald door anderen en is zelf in de afgelopen 3 jaar minder geworden. Is die bijvoorbeeld nog beter dan een Lens? Dan denk ik dat het nog niet eens uitmaakt dat zijn vreemde bewegingen op sociale media (hoe betaal ik minder belasting) frictie opleveren, want een promes zit wel bij de selectie. Goed voor de teamgeest? Dan kun je ook Theo Janssen aan de staf toevoegen...

Het is toch raar dat Perez praat in termen als respectloos. Uiteindelijk moet het toch helemaal niet uitmaken of je 69 of 0 interlands hebt gespeeld. De beste horen gewoon opgeroepen te worden en volgensmij hoort Babel daar al een tijdje niet meer bij. Als Perez nou zei dat Babel beter was dan 1 van de nu opgeroepen spelers had ik het nog kunnen begrijpen maar je gaat Babel niet oproepen op basis van zijn mooie loopbaan ofzo. Als Perez daar zoveel waarde aan hecht dan schrijft die Babel maar in voor een lintje ofzo.

Volgens mij is er voor voetballers van een nationaal elftal altijd een eerste keer om naar een eindronde te gaan. Dus het argument dat Babel er bij moet zitten omdat er spelers zijn die voor het eerst naar een eindronde gaan, vind ik een beetje raar.

Afgelopen jaar werd steeds met verbazing gereageerd dat Babel bij de selectie zat, nu zit hij niet eens in de voorselectie, FdB heeft uitgelegd waarom, en nu zijn er weer analisten die dit niet goed vinden. Het lijkt wel als of het niet uitmaakt wat FdB doet, hij altijd wel kritiek van bepaalde mensen zal krijgen. Mensen die nog nooit, of al lang geen trainer (meer) zijn geweest en dus ook geen enkele verantwoording dragen.

18 mei 2021 om 18:47

Dat zeg je helemaal goed, alles wat FdB doet is niet goed volgens velen hier oo VZ. De is heel klein, maar als hij evt Europees Kampioen zou worden, dan is het nog niet goed. Want dan had hij 10-0 van België moeten winnen en met 8-0 van Frankrijk

Robben hoort er dan ook bij te zitten, misschien dat Sneijder zijn kicksen nog eenmaal zou willen aandoen.
Dirk Kuyt is wellicht ook nog wel een optie.
Kom op hoor Ryan is nooit echt Oranje materiaal geweest, omdat hij door gebrek aan beter uiteindelijk best wat wedstrijden erbij heeft gezeten wil niet meteen zeggen dat hij erbij móet. Er zijn nu eenmaal betere opties, Perez is nu wel lekker voor de buhne dwars aan het liggen. Het lijkt wel of hij altijd maar een andere mening móet hebben.
En Babel én Strootman zijn superbelangrijk? Hij heeft echt iets gerookt wat niet helemaal goed is gevallen.

Wat Perez bedoeld is dat Babel eigenlijks altijd is opgeroepen en ineens afvalt bij het moment supreme. Dat is natuurlijk vreemd en had ook eerder moeten / kunnen gebeuren. Ongeacht wat je van Babel vind is dat natuurlijk vreemd. Ik denk dat Perez daar best een punt heeft. Wel ben ik blij dat Gakbo en Weghorst erbij zitten, beide verdienen een kans en voegen echt wat toe!

Ik begrijp het wel. Je zegt 2 jaar lang tegen hem dat ie er bij hoort en dan een maand van te voren mag je je niet meer mee. Hij brengt het natuurlijk niet meer, maar had die beslissing eerder genomen.

Helemaal mee eens, Babel heeft de jonge jongens de weg gewezen onder leiding van Koeman!! Benadrukt wat een eer hij het vond om er weer bij te zij terwijl velen het als een uitje zagen. Er kwam weer plezier en mooi spel, wat mij betreft had Babel er bij moeten zijn, dat had hij verdiend!

Babel heeft z'n waarde gehad maar is de laatste jaren amper meer een toegevoegde waarde binnen Oranje. De Boer heeft hem juist met respect behandeld door hem vooraf al persoonlijk te informeren. Perez moet niet raaskallen en beseffen dat El Ghazi en Gakpo beter in vorm zijn en meer potentie hebben dan de op z'n retour zijnde Babel !

Helemaal eens met Perez, een schandalige vertoning van de Boer. Ben fan van de Boer en vind dat hij het bij Ajax goed heeft gedaan maar wat hij hier flikt is onbeschoft. Het is duidelijk, dat de stemming tegen Babel is. Ik lees alleen maar narigheid over deze jongen, of het nu op de sociale media is of op TV is, noe de naam Babel en dan is het hij kan er niks van presteert niks. De sylvana simnons van het voetbal. De Boer staat ook onder druk en dan gaat hij dit doen. Beneden alle peil.

Oranje selectie is ook een selectie van spelers die op dit moment het best in vorm zijn en er zijn genoeg spelers erbij met ervaring laten we niet doen alsof Babel ons aan de titel gaat helpen want die gaan we toch niet winnen (of we moeten heel veel geluk hebben maar we hebben geen wereldklasse speler is absolute topvorm op dit moment). Kortom volledig terechte selectie in mijn ogen en de afvallers zullen ook vrij logisch zijn.

Als Babel wordt geselecteerd heeft Perez kritiek, nu wordt Babel niet geselecteerd en heeft ie ook weer kritiek. Wat een jankerd!

Als ik (weleens) Perez hoor praten, is het voor mij Onbegrijpelijk dat deze man zogenaamd top-analist schijnt te zijn. Niet hij alleen trouwens. Reden ook dat ik nooit meer kijk naar hun analyses(?). Zonde van.mijn tijd. Doe zelf wel mening vormen, iets nieuws hoor je niet.

Betreft respect: dus meneertje wil zeggen dat je op basis van respect moet selecteren en niet kwaliteit??
Veelzeggende opmerking. Excact zijn niveau.

Wat een onzin lees ik hier toch over dat Babel zogezegd de jonge spelers bij de hand heeft genomen. Er is letterlijk maar 1 speler die het cruciale verschil heeft gemaakt, en dat is Frenkie de Jong. Op 21 jarige leeftijd nam hij veteranen als Wijnaldum en de Roon bij de hand door alle druk op het middenveld naar zich toe te trekken. Ook Depay heeft eigenlijk een redelijk deel voor zijn rekening genomen, maar daar wil ik Koeman ook wel voor complimenteren aangezien hij hem als een valse spits is gaan gebruiken, terwijl de voorgangers Depay als buitenspeler gebruikten. Dus zowel depay als de Jong hebben gewoon het Nederlands elftal bij de hand genomen waar dan een speler als Babel daarvan profiteerde met zijn frommelgoals. We moeten ook niet vergeten de aanzienlijke missers van hem tegen toplanden als Duitsland en Frankrijk.

Er is lang genoeg respect getoond door hem al die jaren te selecteren...

Sorry maar ik krijg echt steeds meer het Valentijn Driessen gevoel bij Perez. Begint vaker en vaker het tegenovergestelde te roepen van wat de publieke opinie zegt. Dat samen ket dat ontzettend zeikerige maakt hem echt naar om naar te luisteren.

Perez weet natuurlijk dat chemie in een groep misschien nog wel belangrijker is dan net dat beetje meer kwaliteit op een eindtoernooi. Echter is Babel van een dusdanig niveau dat het niet meer te verantwoorden is naar de buitenwereld als ook naar andere spelers toe om hem mee te nemen.

Babel was de afgelopen jaren een prima selectie speler voor Oranje. Qua inzet niets over te klagen. Maar het was ook bij gebrek aan beter.
Waar de verdediging en middenveld uitstekend is, miste er in de aanval kwaliteit. Dat zag je zeker als het even tegenzat.

Nu heb je met Gakpo en Weghorst meer en betere alternatieven. Dus erg spijtig voor Babel, maar het is nu eenmaal topsport.

Wat betreft Strootman, really? Op het middenveld is er nu behoorlijke concurrentie (wijnaldum en De Jong natuurlijk onbesproken)

Bergwijn boven Babel slaat ook gewoon nergens op. Ik vind geintjes maken over Babel dat-ie slecht is en stom haar heeft ook leuk, maar is Bergwijn op het moment goed? Kan hij überhaupt nog lopen? Geen idee, ik zie hem alleen maar zitten. Wel geinig dat we nu weten dat als je iemand niet in Oranje wil hebben je dat met z'n allen moet roepen en Frank braaf luistert naar de 17 (18?) miljoen bondscoaches.

Het is vreemd voor mij dat Babel er nu ineens niet meer bij zit.

Hij is in principe in vorm, want hij heeft de laatste 3 wedstrijden een goal gemaakt en is belangrijk geweest voor z’n club.

Dus als je hem in t verleden op z’n prestaties hebt geselecteerd en nu hij in vorm is niet meer is op z’n minst opmerkelijk te noemen dat hij niet bij de voorselectie zit.

Je moet spelers voor oranje niet selecteren uit respect maar uit sportief oogpunt, vorm en huidige prestaties. Babel voldoet daar simpelweg nu niet aan. Aardige jongen, staat altijd klaar, maar op basis van prestaties nu is het terecht dat ze hem niet oproepen. Soms is het tijd om door te selecteren

Babel was juist steeds de betere bij Galatasaray de laatste weken.. vreemd

Hoe lang is Perez nog van plan hierover door te gaan? Wat een onzin zeg. Ik heb hem ook met nog 0 goeie argumenten horen komen. Het is altijd weer dat kleedkamergezeik, maar op de vraag of hij daadwerkelijk kan voetballen (lijkt me toch een vereiste voor het Nederlands elftal) heb ik nog geen goed antwoord gehoord.

Als hij zo belangrijk voor de kleedkamer is waarom word hij dan niet gewoon opgenomen in de technische staff?! Zijn daar regels voor?

Allemachtig Wat kan die Perez
Zeiken zeg het is bij hem nooit goed
Er zijn meer voetballers beter dan Babel
En het de keuze van van de Boer
Maar ja hij denkt zelf dat hij de besten van de wereld was
De zak hooi

Perez, mister betweter, zeiken om het zeiken, weet zeker dat als hij hem wel had meegenomen dat hij het respectloos vond voor de andere afvaller , niet meer serieus te nemen deze man

Het is respectloos om er zo over te praten ! Een speler voor de kleedkamer.??wat dacht je
Van Celissen Stekelenburg.
Die hebben nog meer ervaring dan Babel..Iedereen was het er over eens THUIS laten.Tot d.Boer het gelukkig echt deed.
Toe draaide menig één hun mening om..Gelukkig gaat hij niet mee.(ook nog eens Zinloos geld uitgeven voor hem)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren