Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB bevestigt: publiek in beperkte mate welkom in play-offs

Laatste update:

Supporters zijn welkom bij de play-offs, zo heeft de KNVB maandag bevestigd. In het kader van een pilot van de overheid met toegangstests mag er in beperkte mate mag er weer publiek aanwezig zijn in de voetbalstadions. Het gaat om wedstrijden in de play-offs voor Europees voetbal, promotie/degradatie en een wedstrijd in de Pure Energie Eredivisie Vrouwen: PSV - FC Twente op 30 mei. Vanwege coronabeperkingen is bij de wedstrijden alleen thuispubliek toegestaan.

De overheid organiseert in april en mei pilots in de cultuur-, sport- en recreatiesector om te onderzoeken hoe de samenleving met behulp van testbewijzen weer verder open kan. Bezoekers mogen alleen naar binnen op vertoon van een geldig testbewijs. Bovendien moeten zij zich aan de basismaatregelen houden zoals onder meer het afstand houden en het opzetten van een mondkapje. De KNVB reageerde teleurgesteld op het besluit van het kabinet om geen publiek toe te laten in de laatste speelrondes van het betaalde voetbal. De bond vestigde vervolgens de hoop op het toelaten van supporters in de play-offs.

De play-offs om Europees voetbal vinden plaats op 19 mei (halve finales). De winnaars van de wedstrijden FC Groningen - FC Utrecht en Feyenoord - Sparta Rotterdam plaatsen zich voor de finale op 22 mei. Inzet is een plaats in de tweede kwalificatieronde van de Conference League. Door de late start van het seizoen vanwege de coronacrisis en het naderende EK (11 juni) zijn er deze play-offs geen returns mogelijk. De play-offs voor promotie/degradatie gaan tussen NEC en Roda JC, en NAC Breda en FC Emmen (20 mei). De winnaar van de finale op 23 mei speelt volgend seizoen in de Eredivisie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had het dan met thuis- en uitduels gedaan. Zal wel qua kalander lastig zijn maar dit komt ook niet helemaal eerlijk over.

17 mei 2021 om 13:50

Of gewoon neutraal terrein. Is veel leuker

17 mei 2021 om 13:53

Ja klopt en dan met 50/50 publiek. In Engeland hebben ze daar natuurlijk Wembley voor maar in Nederland zou ik niet zo gauw weten waar je het moet houden.

17 mei 2021 om 14:13

De finale van een play-off wedstrijd moet altijd neutraal terrein, de eerste rondes zou ik dan doen net als in Engeland over twee wedstrijden dan, maar weet iemand waarom de play-offs nu voortaan over een wedstrijd is? Komt dit door het EK of zijn de play-offs voortaan altijd maar over een wedstrijd? Een tweeluik vond ik namelijk altijd wel leuk om mee te maken en zorgde vaak voor spannende wedstrijden.

17 mei 2021 om 14:16

De hele opzet is voornamelijk in het voordeel van de bestaande eredivisieclubs. Die spelen nu standaard thuis en in het verleden met 2 duels altijd het tweede duel thuis.

17 mei 2021 om 14:22

Dat kan toch ergens in de buurt of op een redelijk bereisbare afstand voor de uit- en thuisploegen?

17 mei 2021 om 14:31

Als het weer mogelijk is met een vol stadion? Maar dan zou een Feyenoor-Sparta gehouden worden op Woudestein of Car Jeans stadion? Ik zie me dat ook niet echt voor me. Of een Utrecht-Groningen in Zwolle?

17 mei 2021 om 16:36

In het Olympisch stadion misschien. In 2018 hadden ze daar een ijsbaan aangelegd voor de WK afstanden schaatsen. Ik weet dat een voetbalveld aanleggen meer werk is, maar dat was een optie geweest

17 mei 2021 om 18:04

Aan de andere kant heeft de club die als hoogst geëindigd is nu het voordeel. Wat naar mijn idee misschien niet eens zo oneerlijk is aangezien ze het over het seizoen beter hebben gedaan als bijvoorbeeld de nummer 8. Dan verdien je op basis van die presentatie ook eventueel al een 'beloning'.

Hoe meer publiek hoe beter. Nu de play offs over één wedstrijd gaan is het natuurlijk wel een extra voordeel voor de thuisspelende ploeg. Maar goed, de hoger gekwalificeerde teams spelen altijd thuis.

17 mei 2021 om 16:50

Je argument klopt niet. Ze spelen niet altijd thuis, ze spelen altijd thuis en uit. Dit is gewoon competitievervalsing. Ik snap ook totaal niet dat er geen solidariteit is. Heel Nederland heeft last van de crisis. We deden het ooit samen. Nou van samen is zoals ik al voorspelde helemaal niks meer over. Het is gewoon vernederend. Er zijn mensen die hun leven 1,5 jaar op pauze gezet hebben zonder enige vorm van risico. Maar nu kan er paar duizend man genieten dan is het fuck jullie ik wil mn pretje want ik ik ik ik ik zit al zolang in lockdown. We zitten het allemaal. Als we het echt samen deden kon er prima tot 1 juli gewacht worden tot iedereen gevaccineerd is. Maar eigen belang staat ineens boven de rest. Als Utrecht en Feyenoord echt in fair play geloven, verkopen ze die kaarten niet. Maar ook daar gelooft niemand in. En mochten wij de finale tegen Sparta thuis spelen, ook dan hoort er geen publiek te zijn. Deze potjes gaan ergens over. Mijn tip is, luister naar de trainer van NAC in de voorbereiding tegen Volendam over hoe eerlijk het nu was en hoe oneerlijk het zou worden met fans. We hebben het hier over groot geld.

17 mei 2021 om 17:05

Prachtig betoog! Ik ben het helemaal met je eens, had het alleen zelf nooit zo mooi kunnen verwoorden.
Trots op jou, gozer.

17 mei 2021 om 18:34

Mooi verhaal, maar deze play offs speelt het hoog geplaatste team altijd thuis. Dus klopt het toch wel gewoon wat ik zeg?

17 mei 2021 om 21:18

Deze playoff is een uitzondering omdat we ivm corona later moesten beginnen, normaliter is het 2 duels. Dus de thuisclub is al in voordeel dat het niet hoeft te reizen

Ik ben blij dat er weer publiek mag komen maar dit is dan toch een enorm thuisvoordeel met maar 1 wedstrijd te spelen. Gaat het dan op neutrale grond gespeeld worden met 50/50 kaartverkoop?

Dan heeft Groningen 5 wedstrijden dit seizoen met publiek gespeelt, waarvan 1 thuis en 4 uit.

17 mei 2021 om 14:07

Komende zaterdag thuis tegen Sparta 😁

17 mei 2021 om 16:14

Sparta speelt toch gewoon thuis als ze winnen?

17 mei 2021 om 16:17

Nee, Groningen is hoger geëindigd.

Feyenoord heeft dus gewonnen, bij deze.

17 mei 2021 om 15:20

Dat nog niet, maar het is wel zuur voor de Sparta-supporters, en ook oneerlijk vanuit de competitie bekeken.

17 mei 2021 om 17:38

Bullshit,

Nu is het opeens Feyenoord wat voordeel zou hebben. Al had Feyenoord het helemaal vergooid dan had Utrecht 2 thuiswedstrijden gehad. Dan hoor je helemaal niemand over oneerlijk en thuissupporters dit en dat.

Het is gewoon een voordeel van de club dat vijfde is geworden. Nu is dat Feyenoord en staat iedereen weer vooraan om te janken.

Nu er bijna geen enkele club meer wat aan heeft mag er ineens weer publiek bij voor een paar nietszeggende playoff wedstrijden. Ik zal maar niet denken dat Hugo zijn clubvoorkeur er iets mee te maken heeft om Feyenoord nog een handje te helpen. 3 weken geleden bij een kampioenswedstrijd worden de stadions weer dicht gegooid en nu als mosterd na de maaltijd mogen een paar clubs die nog moeten spelen ineens wel weer toeschouwers toelaten. En dan zal ik maar niet beginnen over dat walgelijke songfestival feest van deze week waar ineens ook alles weer kan met publiek erbij. Zeer typerend weer voor het corona beleid van deze regering.

17 mei 2021 om 14:04

Vrij logisch toch? Nu zijn we aanbeland bij de versoepelingen van plan 2. De afgelopen maanden hebben de cijfers, maar ook de medeburgers wel aangetoond dat we er nog niet klaar voor waren. Nu zit er een duidelijke dalende lijn in, dan spreekt het voor zich dat dat er ook weer mag. We hebben afgelopen maand met het publiek kunnen genieten i.v.m. een fieldlab test events. Nu is daarin de beurt aan de muziek-cultuur. Vrij logisch allemaal voetbal staat niet altijd vooraan.

17 mei 2021 om 14:09

@ajaxclub,

Báh, wat walgelijk om clubvoorkeur erbij te halen zeg.
Zo kan je overal wel over klagen.
We moeten uberhaupt blij zijn dat er weer iets mag, zeker na het hersenloze gedrag van een aantal supporters afgelopen zondag.

17 mei 2021 om 14:29

Die hersenloze supporters worden nu wel mooi beloond met een thuisvoordeel. Lekker is dat ook voor Sparta en Groningen. Je kunt het mooi praten wat je wilt maar dit is gewoon competitievervalsing.

17 mei 2021 om 14:56

Eens, hopelijk worden de slechte gestraft, en lijden de goede hier niet onder.
Dit competitievervalsing noemen gaat natuurlijk nergens over.
Dit is van te voren duidelijk gemaakt.

17 mei 2021 om 14:11

Telkens als ik denk dat het niet zieliger kan blijkt er nog een kruipruimte te zijn onder de kelder onder een mijnschacht onder de Marianentrog. Mijn hemel, is het mogelijk om nog dieper te zinken? Alsof een minister, nota bene de verantwoordelijke minister in een diepe crisis, handelt om de belangen van zijn favoriete voetbalclub te dienen. Gelukkig zijn onze beleidsbepalers volwassenener dan dit.

Dat walgelijke Songfestival heeft overigens net zoveel recht om als Fieldlab-experiment gebruikt te worden als een voetbalwedstrijd.

17 mei 2021 om 14:34

Prima dat jij Hugo wilt verdedigen hoor en als ik volgens jou zielig ben kan jij mij vast wel wat inzicht geven in de logica van onze regering. Een week voor de kampioenswedstrijd van Ajax mag er publiek komen, dat gaat prima zonder incidenten maar een week later gaan ineens zonder uitleg of reden de stadions weer dicht. Nu zit het seizoen voor bijna alle ploegen erop en mogen een paar ploegen die nog playoffs spelen ineens wel weer publiek toelaten. Dit is gewoon complete competitievervalsing richting Sparta en Groningen die zwaar benadeeld worden. En inderdaad dat vreselijke songfestival wat ook nog eens binnen is waar risico op besmettingen veel groter is kan doorgaan met publiek terwijl 3 weken geleden in de open lucht in een stadion alles maar weer dichtgegooid wordt. Heel knap als jij hier nog enige logica van kan maken.

17 mei 2021 om 14:47

De regering heeft niks te maken met hoe de KNVB de play offs heeft opgezet, dus daar kan zij niks aan doen. Daarnaast is de samenleving de afgelopen weken geleidelijk opengegaan. Voetbal heeft 2 weekenden gehad waarin publiek aanwezig was (ED/KKD) en daarna zijn andere sectoren ook aan de beurt gekomem(Eurovisie songfestival bijv.). Niet alles kan tegelijk, dat is heel duidelijk uitgelegd maar jou misschien ontgaan? Er kan steeds meer, maar niet heel nederland draait om voetbal.

17 mei 2021 om 14:52

Heel simpel het zou je misschien verrassen, maar naast voetbal houden mensen nu eenmaal van anderen dingen, zo ook het Songfestival. Dat jij er niet van houdt, betekend niet dat zij er geen recht op hebben. Ik citeer ook een stukje uit bovenstaande artikel:

"de overheid organiseert in april en mei pilots in de cultuur-, sport- en recreatiesector om te onderzoeken hoe de samenleving met behulp van testbewijzen weer verder open kan. Bezoekers mogen alleen naar binnen op vertoon van een geldig testbewijs. Bovendien moeten zij zich aan de basismaatregelen houden zoals onder meer het afstand houden en het opzetten van een mondkapje".

Niet bij alles wat wordt gedaan, staat het voetbal-cultuur vooraan. De rest van jouw argumenten neem ik dan ook maar voor lief, want het slaat echt als een tang op een varken.

17 mei 2021 om 14:53

@psvfan700 Ben benieuwd of jij ook zo begripvol had gereageerd als PSV voor een uitwedstrijd naar de Kuip moest en ineens geconfronteerd werd met de aanwezigheid van het Feyenoord publiek. Afgezien nog van in mijn ogen de totale willekeur van wat de ene keer wel en de andere keer niet kan is dit gewoon pure competitievervalsing. Hoe denk jij dat Sparta en Groningen zich zullen voelen nu?

17 mei 2021 om 14:55

Maar waar in dit alles ligt de schuld bij Hugo de Jong?

17 mei 2021 om 15:02

@ajaxclub de week voor de kampioenswedstrijd was een pilot, dus een eenmalige test om te kijken hoe het zou uitpakken, (dat het goed ging was geen vrijbrief om de week erna ook publiek toe te laten) de week erna zou er geen publiek mogen zijn, dit was al aangekondigd, dan kan je daar boos op reageren, maar dit was al aangekondigd dus zou niet als een verrassing mogen komen.

Ook dat "vreselijke" songfestival is een pilot, een test dus om te kijken hoe dat gaat, die testen zijn nodig om daarna weer terug te kunnen gaan naar een gewone samenleving.

Ben het echter wel met je eens dat het neigt naar competitievervalsing, de knvb had hier gewoon moeten zeggen, die laatste 2 wedstrijden nemen we geen risico's meer en gaan voor een nieuw seizoen met alle supporters

17 mei 2021 om 15:11

@dirk_borst Nou laat ik het zo onder woorden proberen te brengen. Hugo de Jonge maakte Ajax 3 weken geleden met de grond gelijk voor het uitbreken van een spontaan kampioensfeest bij de Arena wat in mijn ogen heel makkelijk te voorkomen was geweest als je net als een week daarvoor een mannetje of 8.000 had toegelaten in het stadion. Dan breken er gisteren bij Feyenoord een groepje gekken het stadion in om vuurwerk en fakkels op het veld te gooien en wordt datzelfde Feyenoord een dag later waar Hugo openlijk supporter van is ineens beloond met een thuisvoordeel tegen Sparta en als ze winnen ook nog eens tegen Groningen of Utrecht. Het zal ongetwijfeld allemaal toeval zijn en Hugo kan er vast niks aan doen maar iets geeft mij hier geen lekker gevoel bij.

17 mei 2021 om 15:20

@ajaxclub. Grappig dat je denkt dat ik mijn mening vorm op basis van clubvoorkeur en dat ik iets anders zou denken als het om mijn cluppie gaat. Dat zegt denk ik meer over jou dan over mij.Daarnaast: Het ging mij erom dat het beleid goed te volgen is en ook logisch. Dat het nu slecht uitkomt met de opzet van de play offs kan de regering niks aan doen. Ja, Sparta en Groningen komt dit slecht uit. Maar dat was onze discussie niet.

17 mei 2021 om 15:21

En dat is allemaal de schuld van minister de Jonge? Al zal het zo geweest zijn dat er fans (8.000) waren toegelaten, dan nog had er een groep in dit geval buiten gestaan. Ajax heeft een supporters aantal van meer dan een miljoen. Dit was alleen te voorkomen geweest indien Gemeente Amsterdam zich had ingezet met het e.e.a. rondom de Arena. Ben het wel met je eens dat het wat voorspelbaar was dat de Jonge zich daar over uitliet en zweeg bij de reeks andere incidenten in het land. Maar dat is een andere discussie. Feit blijft dat de week waarin supporters welkom waren simpelweg een test was voor de voetbalculturen. Nu zijn er andere culturen aan de beurt. Dat heb je maar te accepteren. Dat van gisteren omtrent Feyenoord, staat echt los van deze discussie. Dat een aantal idioten even om aandacht vroegen. Wat kunnen wij er doen dat deze mensen niet vooraan stonden toen er hersencellen werden uitgedeeld.

17 mei 2021 om 15:35

Ik denk dat Sparta en Groningen blij moeten zijn dan er uberhaubt Play-offs zijn. Het is belachelijk dat als je 5e wordt, over een hele competitie, je die plek dan moet gaan verdedigen in play-offs.

Laten we daarnaast blij zijn dat er weer publiek in de stadions wordt toegelaten.

17 mei 2021 om 20:29

Dat is dan al jaren zo. Dus daarom hoeven Sparta en Groningen niet blij om zijn. Had Feyenoord hun best maar moeten doen.

Leuk dat ze dat vandaag aankondigen.. ipv 2 week geleden ofzo, zodat teams nog echt gingen strijden om het thuisvoordeel mét publiek. 2 dagen is ook heel kort om alles te regelen qua ticketing, horeca inkopen etc. Gaat weer lekker dus.

Wat een wanbeleid van Pinokkio en Hugo! Nu alles bijna gespeeld is kan het opeens, dit kon 4 weken geleden ook al. Lekker voor de partijen die er uitliggen of nog uit moeten spelen. Thuis voordeel gaat nu een grote rol spelen. Nou Knvb dan moeten de recettes die binnen komen maar verdeeld worden over beide clups! Mooi dat het kan maar het riekt naar competitievervalsing.

17 mei 2021 om 14:14

Die recettes is peanuts vergeleken met de sportieve en financiele belangen die op het spel staan. Het gaat hier om miljoenen en een hoop gezinnen die hiervan afhankelijk zijn en daar wordt zo lichtzinnig mee omgesprongen.

17 mei 2021 om 15:31

Peanuts of niet vriend. Zoals jezelf al aangeeft zijn er een hoop gezinnen van afhankelijk en in deze tijd geld is elk dubbeltje die binnenkomt van belang!

17 mei 2021 om 15:19

Als het 4 weken geleden al kon, dan ook 8 weken....en waarom dan ook niet 12 weken?

Playoffs is toch ook logisch dat thuisspelende clubs voordeel hebben? Dat zijn de clubs die ook beter zijn geëindigd in de competitie.

17 mei 2021 om 15:29

Niks logisch aan als je 3 weken geleden roept dat hoe dan ook er geen publiek meer welkom is. En dan opeens wederom het beleid gaat veranderen dan klopt er iets niet. 3 week geleden was het al bekend dat er publiek bij het songfestival mocht komen, binnen nog wel te verstaan! Maar het voetbal was niet mogelijk. Ja inderdaad 12 weken geleden was het ook al mogelijk aangezien het toen al vaststond dat besmettingen buiten zeer klein van aard is als dat zou gebeuren. Ik bagatelliseer het virus absoluut niet, verre vandat! Maar het beleid deugt totaal niet!

17 mei 2021 om 16:35

Maar dat geldt niet voor FC Emmen. Die hebben thuisvoordeel op basis van willekeur.

17 mei 2021 om 15:39

Als je dit 4 weken geleden ook al toeliet hadden de thuisspelende clubs al een voordeel wat precies hetzelfde is als de competitievervalsing die je nu noemt. Dan had je ervoor moeten kiezen het hele seizoen wel of geen supporters toe te laten, dat was eerlijkheid.

17 mei 2021 om 16:22

Nope kampioen was toen nog niet bekend evenals de playoffs.
Nu we in het allerlaatste stadium zijn van het seizoen krijgen de thuis spelende clubs opeens voordeel. Terwijl een paar week geleden nog keihard geroepen woerd dat wat er ook gebeurt er geen publiek meer welkom was.maar goed ieder zijn mening. Niks mis mee!

Typisch Knvb. Regels tijdens het spel veranderen. Het gaat nu maar over een wedstrijd, en dan ook nog eens met publiek, dus heeft de thuisspelende ploeg een dubbel voordeel.
En voor neutraal terrein is het nu natuurlijk veel te kort dag. Halve finale is donderdag al.
Maar goed, geen smoezen, nog twee wedstrijden winnen en we staan weer in de Ere!

17 mei 2021 om 14:39

Ik wordt hier zo moe van he. Typisch Knvb.......hoe vaak moet er nog gezegd worden dat de Knvb niet bepaald. De regering bepaald of er wel of geen publiek bij mag. En we willen allemaal weer publiek dus ja de Knvb gaat dat dan ook niet laten liggen. Logisch.

17 mei 2021 om 15:12

Knvb kan dan nu toch ook bepalen om geen publiek toe te laten om het thuisvoordeel van de ene wedstrijd niet nog groter te maken dan het al is.
Of de wedstrijden laten plaats vinden op neutraal terrein en dan supporters van beide teams toe te staan. Ze willen toch een "level playing field"?
Het is wel degelijk de Knvb die dit bepaalt.
Maar word lekker moe, ik hoop dat je goed slaapt.

In Rotterdam neem ik aan nog een wedstrijdje zonder.. als straf? Sowieso riekt het naar competitievervalsing in deze fase. Desondanks: mooi dat het weer kan.

17 mei 2021 om 14:15

waarom krijgt Feyenoord straf? Er wordt ingebroken door 20 idioten en dan moet Feyenoord daar voor boeten?

17 mei 2021 om 14:31

Zo werkt dat toch? Supporters misdragen zich, club wordt gestraft. Wedstrijdje zonder publiek, bepaald vak gesloten, een geldboete, punten in mindering. De opties zijn legio.

17 mei 2021 om 14:41

Zal wel een geldboete worden, lijkt mij ook het eerlijkst. Feyenoord zal vast (grotendeels) weten wie er binnen zijn geweest, dan kan Feyenoord het daarop verhalen en worden die gasten ook echt gestraft.

17 mei 2021 om 15:23

ja prima, maar wettelijk heeft de knvb dan geen voet om op te staan lijkt me toch? Volgens Feyenoord waren er, net zoals het gehele seizoen geen supporters aanwezig. dat er dan een groep mensen binnenkomt worden die niet gerekend als supporters, maar gewoon als een groep mensen die ergens inbreken. net zoals willem, cambuur en ajax niet verandtwoordelijk zijn. maargoed ik heb geen rechten gestudeerd.

17 mei 2021 om 15:44

@92643, nee zo werkt dat niet. Als je niet het verschil kan inzien tussen misdragingen wanneer je publiek toelaat en wanneer je dat niet doet, tja dan heeft een discussie voeren geen zin. Of vind je dat winkeleigenaren ook schuldig zijn aan de plunderingen tijdens protesten? Ik weet dat we in een bubbel moeten leven, maar dit is wel een beste bubbel van jou.

17 mei 2021 om 18:33

Appels met peren vergelijken. Feyenoord moet zorgen dat hun 'winkel' niet geplunderd kan worden door vaste klanten. Doen die klanten dat wel, moet je ze de toegang ontzeggen. De vergelijking gaat ook hier scheef, maar in een voetbalstadion gelden andere maatstaven.

Dit snapt ik dan niet, overigens super dat het met publiek is. Maar in dit geval zijn bijvoorbeeld NAC en Roda JC in een behoorlijk nadeel. Had het in dit geval lekker naar volgend seizoen doorgetrokken.

17 mei 2021 om 14:39

Ik vind het als Emmenaar ook behoorlijk unfair. Emmen heeft nu voordeel tegen NAC Breda doordat er publiek aanwezig is. Helemaal omdat Emmen extra kracht weet te putten uit het publiek wat ook zichtbaar was tegen Heracles. Desondanks hoor je me niet klagen omdat Emmen nu geluk heeft.

17 mei 2021 om 14:54

Snap ik, had het gewoon zonder gedaan. Fair enough. Los hiervan denk ik alsnog dat Emmen het gaat redden. Deze mooie club uit het Oosten, verdient het zeker. Succes de komende wedstrijden!

Mooi dat het de goede kant opgaat maar krom dat er geen uitpubliek welkom is. Ja je kan zeggen dat voorkomt dat mensen veel gaan reizen maar feyenoord Sparta allebei uit dezelfde stad, superraar dat er geen andere Rotterdammers bij mogen zijn. Thuisvoordeel hebben ze al, nu nog het legioen erbij, zou wel zo eerlijk zijn om een vak open te doen voor Spartanen. Of bestaat er geen eerlijkheid meer?

17 mei 2021 om 14:18

Dat zou ook weer krom zijn tegenover de andere uitspelende clubs. Al met al vind ik dit ook erg dom van de Knvb. Deze wedstrijden moeten zo neutraal mogelijk zijn.

Lekker joh, speel je om dikke flappen aangezien de budgettering voor de ere net iets anders ligt dan de kkd, mag de thuisspelende ploeg ook nog eens publiek verwelkomen. Dacht dat een bond in het leven was geroepen om een ieders belang te vertegenwoordigen...

Competitievervalsing. Hier zouden de uitspelende clubs niet mee akkoord moeten gaan.
Alleen publiek als er ook uitsupporters bij mogen zijn. Of met alleen thuispubliek, maar dan vandaag loten wie er thuis speelt.

Sowieso wordt de eredivisieclub al zwaar bevoordeeld in de play offs voor promotie, aangezien ze pas in de tweede ronde instromen en alles thuis mogen spelen. En nu dus ook nog steun krijgen van hun supporters.

Belachelijk besluit, alleen thuisfans en maar over 1 wedstrijd is , echt competitievervalsing. Nu extra vol gas geven en strijden voor de club en daar het feest bederven

Als ze in Zeist een beetje ballen hebben dan zeggen ze nu gewoon geen publiek.
Dit slaat natuurlijk nergens op, de "grotere" clubs zijn in deze vorm in het voordeel.
De grote mannen weten er altijd wel weer een mooi spektakel van te maken die de gewone man
niet kan volgen.
Fair Play begint bovenin en is nu dus ver te zoeken.

Lekker testen terwijl je gezond ben en binnen nog eens 1,5 m houden. Wat een shitshow. Snap niet dat mensen hieraan mee doen. Geef mij maar een prikkie en in augustus naar binnen zonder testen.

Even lekker zeilen hoor; nu ineens wel??!! Had dat tijdens de kampioenswedstrijden gedaan. Dan hadden we in Amsterdam en Leeuwarden ook niet alle corona maatregelen hoeven te overtreden.

Het is in het begin van het seizoen al bepaald dat de playoffs maar over 1 wedstrijd per ronde zouden gaan. Toen gingen ze er ook gewoon vanuit dat er in mei weer publiek aanwezig zou zijn. Natuurlijk is dat een voordeel voor de thuisspelende ploeg, maar dat is nu eenmaal het voordeel voor de ploeg die in de competitie als hoogst is geeindigd.

17 mei 2021 om 16:37

Maar dat geldt toch niet voor Emmen? Die krijgen zomaar 2 thuisduels. Op zijn minst had de Knvb voor die duels gewoon moeten loten.

17 mei 2021 om 17:14

Ja maar de eredivisieclubs krijgen altijd het voordeel in de playoffs tegenover de eerste divisie clubs. Dat is op zich niets nieuws.

Mooi dat er nu toch weer fans bij mogen al maakt het voor Feyenoord niet uit daar hebben de fans toch een sleutel

Hoezo competitie vervalsing, het word gespeeld over 1 wedstrijd en degene die thuis speelt krijgt er nog publiek bij ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren