Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Michy Batshuayi wacht ‘straf’ na bekendmaken Belgische EK-selectie

Laatste update:

Bondscoach Roberto Martínez heeft maandagmiddag de 26-koppige EK-selectie van België bekendgemaakt. De meest opvallende afwezigen zijn VfL Wolfsburg-keeper Koen Casteels en Marouane Fellaini. Behalve de lijst van 26 spelers heeft de Spaanse trainer ook een reservelijst van elf spelers naar buiten gebracht.

Martínez zou maandag om 12.00 uur zijn EK-selectie naar buiten brengen. Crystal Palace-spits Michy Batshuayi was al op de hoogte van zijn deelname en bracht het nieuws te vroeg naar buiten via social media. De livestream van de KBVB-app had vertraging, waardoor Batshuayi het nieuws eerder meldde dan de Belgische voetbalbond. Volgens het Twitter-account van de nationale ploeg wacht hem een ‘straf’ als hij zich meldt bij de selectie van Martínez. Hij mag zich op de eerste training richting het EK wagen aan vijftig push ups.

Volgens Martínez is de afwezigheid van Casteels in zijn EK-selectie een ‘medische beslissing’. “Casteels hoort bij de selectie, maar na het seizoen bij Wolfsburg wordt hij geopereerd”, zo luidt de verklaring van de bondscoach. Ook de afwezigheid van Fellaini wordt toegelicht: “We zullen nooit vergeten wat hij voor de nationale ploeg gedaan heeft, maar hij is er nu al drie jaar niet meer bij. Dat is te lang. We moeten kansen geven aan andere spelers." De Rode Duivels begint het EK op 12 juni in en tegen Rusland. Daarna volgen groepswedstrijden tegen Denemarken op 17 juni en Finland op 21 juni.

Met Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Dedryck Boyata, Jason Denayer en Thomas Vermaelen selecteert Martínez slechts vijf verdedigers. "Te weinig verdedigers? Leander Dendoncker kan ook centraal in de defensie spelen en alle verdedigers die ik opgeroepen heb, zijn fit”, zo legt de keuzeheer uit. Ondanks dat Eden Hazard al het gehele seizoen kampt met blessureleed is de buitenspeler van Real Madrid opgenomen in de Ek-selectie. “Hij staat er medisch gezien op dit moment goed voor. Hij is fit. Hij is onze kapitein en hij is belangrijk voor de ploeg. Ik hoop dat hij het seizoen goed kan eindigen. Hij kan weer op zijn niveau komen."

De geblesseerde Axel Witsel is door Martínez ook opgenomen in de EK-selectie, al is het de vraag of hij inzetbaar is op het EK. De middenvelder van Borussia Dortmund is nog altijd niet hersteld van een achillespeesblessure. "We verwachten niets van Axel", aldus de bondscoach. "Dit is een beloning voor zijn werk voor de nationale ploeg. De echte beslissing zal op 11 juni genomen worden. Dan kijken we of hij fit is."

De volledige EK-selectie van België:

Doel: Thibaut Courtois (Real Madrid), Simon Mignolet (Club Brugge), Matz Sels (Strasbourg)

Verdediging: Toby Alderweireld (Tottenham Hotspur), Dedryck Boyata (Hertha BSC), Jason Denayer (Olympique Lyon), Thomas Vermaelen (Vissel Kobe), Jan Vertonghen (Benfica)

Middenveld: Kevin De Bruyne (Manchester City), Timothy Castagne (Leicester City), Thomas Meunier (Borussia Dortmund), Yannick Carrasco (Atlético Madrid), Nacer Chadli (Istanbul Basaksehir), Leander Dendoncker (Wolverhampton Wanderers), Thorgan Hazard (Borussia Dortmund), Dennis Praet (Leicester City), Youri Tielemans (Leicester City), Hans Vanaken (Club Brugge), Axel Witsel (Borussia Dortmund)

Aanval: Michy Batshuayi (Crystal Palace), Christian Benteke (Crystal Palace), Jérémy Doku (Stade Rennes), Eden Hazard (Real Madrid), Romelu Lukaku (Internazionale), Dries Mertens (Napoli), Leandro Trossard (Brighton & Hove Albion).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een top selectie maar een bedroevende achterlinie. Lijkt Nederland wel van de afgelopen jaren, zullen we Mertens en Ake ruilen ?

17 mei 2021 om 13:38

Akkoord Alderweireld - Denayer is niet van het niveau van de De Ligt - Van Dijk maar is gewoon een degelijk duo hoor. Castagne op rechts is gewoon prima. Enkel linksachter is minder met Vertonghen ( die echt wel te oud wordt).

17 mei 2021 om 13:44

Er gaat toch nooit met 4 verdedigers gespeeld worden op het komende EK? Alderweireld-Denayer-Vertongen zal wel de driemansdefensie worden met meunier en Carrasco/Hazard op de wingbacks.

17 mei 2021 om 13:54

De Ligt mag zich eerst eens gaan bewijzen bij Juventus want sinds zijn seizoen bij Ajax heeft hij nog niks laten zien. Maakt nog steeds te veel fouten en heeft niet de ontwikkeling van talent tot betrouwbare kracht gemaakt. Alhoewel dat geldt voor de hele Juventus verdediging.

Van Van Dijk moet je maar net zien hoe hij terug komt. Speelde niet sterk voor zijn blessure en is misschien te veel naast zijn schoenen gaan lopen na de vergelijking met Ramos. Liverpool incasseerde maar liefst 13 doelpunten in de eerste vijf wedstrijden tot Van Dijk geblesseerd raakte in de wedstrijd tegen Everton.

17 mei 2021 om 13:56

De Ligt is de onbetwiste nummer 1 in de defensie bij Juventus. Is nu al Bonucci en chielini voorbij. Noem het maar niets voor een jongen van 21 jaar.

17 mei 2021 om 14:25

@adilnibou338. De Ligt moet zich bewijzen? Volgens mij volg jij Juve niet. De Ligt heeft zich enorm ontwikkeld en is misschien wel de beste verdediger bij Juve.

17 mei 2021 om 14:26

Weinig snelheid bij Belgie achterin ben ik bang dat gaat ze opbreken. Eigenlijk is deze selectie gewoon te oud aan het worden er moet wel meer doorgeselecteerd worden altijd maar hopen op de Bruyne en Hazard die beide ook al bijna 30 zijn kan natuurlijk niet dan heb je achterin Jan Verthongen en Vermaelen die echt niet meer top zijn en een Denayer en Boyata die dat nooit geweest zijn. Blijft alleen Alderweireld over die kan toch niet alles oplossen?

17 mei 2021 om 14:31

Sinds wanneer is 30 jaar al te oud geworden in de voetballerij?

17 mei 2021 om 20:33

De Bruyne zie ik nog zeker 5-7 jaar meegaan zoals een Gerrard in de Epl. En Hazard ook een 5-tal jaar aan de top, misschien niet meer zo snel als vroeger maar wereldtop genoeg om Belgiã« te dragen. Die vista en techniek blijft hij echt wel behouden. Vertonghen en Alderweireld zijn dan weer nooit de snelste verdedigers geweest, dus ze rekenen ook meer op hun positiespel. Ik zie het probleem niet, zeker niet voor dit EK. Dat we Vertonghen en Vermaelen na het EK terug zien, dat betwijfel ik ook.

17 mei 2021 om 13:39

Mertens wordt al wel een stukje minder hoor, doe mij dan maar Trossard of Thorgan Hazard.

17 mei 2021 om 13:42

Tja er zijn er nog die een stukje minder worden: Vertonghen, Mertens, E.Hazard... en wat volgt is gewoon van mindere kwaliteit. Ik zie ons dan ook absoluut niet als een favoriet voor de titel. Outsider... at best.

17 mei 2021 om 13:45

Welke voorhoedes hebben meer kwaliteit dan Mertens, Lukaku, Hazard, de Bruyne? Dit is een beetje indekken hoor. Daarachter nog Carrasco en Thorgan.

17 mei 2021 om 13:46

Trossard mogen ze houden van Bergwijn is zelfs beter dan hem. Geef mij maar Lukaku,tielemans en we winnen het EK

17 mei 2021 om 13:48

Alleen Italie,england,frankrijk en Portugal

17 mei 2021 om 14:05

Vind niet dat Italië, Frankrijk, Portugal een betere voorhoede hebben. Wellicht Engeland vergelijkbaar afhankelijk van de selectie van Southgate. Rashford, Kane, Sancho, Grealish/Foden is wel vergelijken zou ik zeggen.

17 mei 2021 om 14:28

Je vergeet ook Vermaelen die over de top is en Denayer en Bouyata die dat nooit zijn geweest. Als Rusland, Finland en Denemarken gewoon spelers met snelheid voorin zetten wordt die poule fase nog erg lastig.

17 mei 2021 om 14:31

Mbappe,ben Yedder,griezmann,dembele,martial,coman is toch veel beter dan Belgie doe normaal. Berardi,immobile,insigne,kean,belotti,chiesa,portu... heeft Cr7,silva ,jota,pedro Neto en Jao Felix. Meer kwaliteit op de bank en in de basis Belgie is ook gewoon een outsider en op het zelfde niveau als Nederland misschien dat als niet alle ogen op hun gericht zijn dat ze kunnen verbazen

17 mei 2021 om 20:58

Dus jij vindt spelers als Insigne, Belotti, portu, Coman beter dan Hazard, Lukaku, De Bruyne, Mertens en Carrasco? Sommigen mogen blij zijn als ze volgend jaar Europa League mogen spelen.

18 mei 2021 om 19:28

Kijk jij wel voetbal Insigne is veel beter dan carrasco en Mertens. Hazard is al twee jaar uit vorm en sukkelt met blessures. Immobile is net iets beter dan Lukaku een De bruyne is geen aanvaller, en met portu bedoel ik Portugal.ik heb het ook dat ze in de breedte beter zijn Coman is een veel betere speler dan Carrasco

17 mei 2021 om 13:45

Hoezo? Courtois (eerste keeper Real), Denayer (vier punten achter met Lyon op de nummer 1), Alderweireld (basis Tottenham) en Vertongen (basis Benfica) is gewoon een prima achterhoede.

17 mei 2021 om 13:50

Denayer speelt bij Lyon.

17 mei 2021 om 13:56

Ik zie het. Heb het aangepast.

17 mei 2021 om 13:47

Waarom zouden we Mertens willen hebben op die leeftijd?

17 mei 2021 om 13:57

Voor dit EK samen met Depay voorin zie ik wel blinken, jij niet ? Beter als diegene de we hebben.

17 mei 2021 om 17:48

Dan heb ik veeel liever Lukaku. Misschien zelfs Doku

Casteels is omwille van een medische ingreep en Fellaini heeft al 3 jaar niet meer voor de nationale ploeg gespeeld, dus hoezo ‘ opvallende afwezigen’? Stel me wel vragen bij de selectie van ‘Batsman’ maar goed, wie roep je anders op? Al bij al een logische selectie.

17 mei 2021 om 13:38

Ha ik vroeg me dus ook af waaeom Fellaini zo bijzonder is. Nu doet hij het volgens mij wel redelijk in China maar kom op zeg...

17 mei 2021 om 13:39

Inderdaad, Fellaini heeft zelf beslist te stoppen met de nationale ploeg. Snap dan ook niet goed waarom hij, ook in de Belgische pers, als ‘surprise van de chef’ genoemd werd.

17 mei 2021 om 13:47

Fellaini is na Benteke de enige die als stormram kan dienen en ik zou hem dus zeker meegenomen hebben in plaats van Vanaken die volkomen nutteloos is in de huidige selectie en spelformatie.

17 mei 2021 om 13:57

Fellaini kan matchen voor je winnen als het echt niet loopt, stel dat je 2-1 achter staat in minuut 80 tegen Spanje nou dan gooi ik liever Fellaini dan Thorgan of Trossard eigenlijk. Jij als real fan zou je nog goed de Supercup tegen man United moeten herinneren. 2-1 winst volgens mij, ben niet zeker, maar wat ik me wel herinner is dat Real United helemaal zoek speelde en pas in de problemen kwam toen Fellaini er in kwam. United kwam er voetballend niet aan te pas tegen Marcelo, Kroos en co in hun prime maar die onverdedigbare stormram drukte de beste ploeg ter wereld op zijn eentje achteruit en ze wisten niet hoe er mee om te gaan. Gezien België niet meer het niveau haalt van in 2018 en dan zeker Hazard, Kompany en Vermaelen, dan zou ik dus meer dan ooit de kaart Fellaini trekkend. Voetballend konden we in 2018 iedereen aan, waren we zelfs de beste van het toernooi, nu zijn we misschien de nummer 5 op dat vlak en lijkt de kaart Fellaini mij nuttiger dan ooit.

17 mei 2021 om 22:32

Je hele betoog kan prima worden toegepast op de finale tussen Ajax en Manunited. Door het opstellen van Fellaini werd het hele spel van Ajax totaal ontregeld. Ook van Gaal zag de nut van de boomlange middenvelder door hem vaak genoeg in de spits te posteren. Als dan twee topcoaches als van Gaal en Mourinho Fellaini als kapstok gebruiiken, waarom doet Martinez dan niet getzelfde? Zijn fysiek kan in China toch niet zijn verandert?

Heb het idee dat Belgie er ten opzichte van het WK wel achteruit op is gegaan. Alle verdedigers weer een aantal jaar ouder en Hazard totaal uit vorm. Bovendien niet heel veel goede spelers bij gekomen.

17 mei 2021 om 13:46

Lukaku is wel een hele andere speler dan op het laatste WK. Als hij nu ook eens als spits goed kan zijn in topwedstrijden bij het nationale elftal dan is er wel wat mogelijk.

17 mei 2021 om 13:50

Dat blijft een probleem Lukaku in topwedstrijden bij Belgie. Maar ik denk dat het meer te maken heeft dat hij geen ruimte krijg omdat ze zo aanvallend speelde tegen Italie,arg,frankrijk. Bijvoorbeeld tegen Brazilie was hij heel goed want Brazil speelt zo aanvallend dat je gewoon lekker kunt counteren en toen speelde hij weergaloos

17 mei 2021 om 13:59

Klopt. Lukaku, de Bruyne, dendoncker en Tielemans hebben stappen gezet maar dat weegt imo niet op tegen meunier, Witsel, hazard en je hele verdediging die achteruit zijn gegaan. Gelukkig is courtois in vorm

17 mei 2021 om 20:48

Vergis je niet. Lukaku heeft echt grote stappen gezet. Geen kompany en Fellaini. Dat klopt. En Hazard en Meunier gaan hun vorm moeten terugvinden. De breedte van de selectie heeft dan weer wel stappen gezet. Carrasco terug top bij Atletico, Tielemans die top is bij Leicester, Castagne doorgebroken als solide rechtsachter bij leicester, Doku dat doorbreekt bij Rennes en dan praat ik nog niet over Trossard, Praet en Denayer die bij hun clubs gegroeid zijn.

Er lopen toch in de Belgische compentitie toch veel betere spelers rond dan Thomas Vermaelen ff serieus. Ook Benteke heb ik ook zo mijn twijfels. Ik weet dat hij dat hij de laatste tijd in vorm is maar toch. Batshuayi vind ik wel een logische oproep. Was niet goed bij Palace dit seizoen, maar is voor Belgie altijde belangrijk. En was Fellaine serious in de picture bij Belgie. Overigens zie ik hier een goed team..het is erop of eronder voor onze zuiderburen. Als ze dit jaar niet winnen, vraag ik me af of het ooit wel gaat gebeuren.

17 mei 2021 om 13:48

Onze kern is ivm een Frankrijk of Duitsland natuurlijk veel minder diep. Dus topkandidaat vind ik ons niet. Outsider wel

17 mei 2021 om 14:09

Ben het wel met je eens. In 2018 waren jullie wereldtop, alleen meeste van deze spelers zijn een beetje achteruit gegaan. Alleen Lukaku, Courtois en de Bruyne zijn nog vooruit gegaan sinds de WK. Verder ben ik ook nog niet onder de indruk van de rest van de selectie. Op basis van wat verdient Chadli en Praet. Praet speelt nauwelijks bij Leicester en Chadli maakt niet eens indruk bij Basaksehir. Had dan Saelemaekers opgeroepen.

17 mei 2021 om 17:01

Chadli vind ik echt niet meer kunnen. Kan misschien op 4 posities uit de voeten zoals Martinez voor de selectie zei maar op elk van die posities heb je betere spelers lopen... Praet ben ik wel fan van. Al kijk ik door een paarse bril naar hem. Deed het een periode dit seizoen echt wel goed bij Leicester. Saelemaekers zou dan weer meer voor de flanken zijn waar die volgens mij nooit zou spelen. Ik denk trouwens geen van de spelers die we benoemen trouwens. Ik zie doku, benteke vaak van de bank komen en mss dan nog een middenvelder

17 mei 2021 om 16:32

En wat te denken van Chadli. We zullen al blij zijn dat Fellaini niet meer wordt opgeroepen.

Karige achterhoede zeg. Vetonghen en Vermaelen zijn te oud en niet goed genoeg meer en die andere drie zijn ook geen toppers.

Ik weet dat De Boer vreemde keuzes maakte in zijn vorige selecties, maar deze Spanjaard kan er anders ook wat van. Chadli speelde amper bij Basaksehir, wat een dramatisch seizoen kende. Waarom roep je dan niet een Foket of Saelemakers op?
Vanaken oproepen terwijl je De bruyne, Tielemans en Praet hebt voor die posities (zijn ook beduidend beter dan Vanaken imo). Roep dan een Heynen op, die met Dendoncker als back-up kunnen fungeren voor als Witsel niet kan.
Onze verdediging is duidelijk armoe troef, hopelijk worden we daar niet te hard op gepakt, maar buiten Portugal en Frankrijk zie ik niet echt een land met wereldaanvallers dus dat maakt me toch een beetje gerust.
Ik denk persoonlijk dat een 3de plaats het hoogst haalbare is op dit tornooi, maar laten we hopen dat ik het mis heb en Europees Kampioen worden! Sorry Hollandse buren

17 mei 2021 om 13:58

Vanaken en Chadli zijn inderdaad een beetje vreemde keuzes maar die zitten er ook alleen maar bij omdat het er 26 mogen zijn denk ik. Vanaken moet er wel gewoon niet bij. Echt een goede voetballer maar zoals je aangeeft kan hij eigenlijk niks wat de anderen niet kunnen en wat hij wel kan dat kan de rest nog eens beter. Ik zou dan trouwens eerder Heynen de kans hebben gegeven of gewoon Fellaini door zijn specifieke kwaliteiten. Chadli is vrij onbegrijpelijk, al zijn een foket of Saelemakers nu ook weer niet veel beter.

17 mei 2021 om 14:25

Agree to disagree Lierse, ik vind een Foket of Saelemakers wel al veel verder staan dan waar Chadli nu staat. Daarbovenop speelden beide veel meer minuten dit seizoen, waardoor ze voor mij toch een streepje voor hebben.

Fellaini had ik ook wel meegenomen, al was het maar voor de laatste 10 minuten te beuken en kopduels te winnen. Al bij al vind ik de selectie wel oké, buiten een paar vreemde beslissingen dan toch

17 mei 2021 om 14:47

Het lijkt me sowieso sterk dat Chadli veel gaat spelen. Op links zullen Meunier en Castagne wel de voorkeur genieten en op links Carrasco, Castagne en Thorgan Hazard. Ik zou ook liever Saelemakers zien, maar een ramp vind ik het niet.

17 mei 2021 om 14:15

Polen heeft misschien wel de beste nummer 9 ter wereld. Engeland heeft oa Kane en Sterling. Duitsland heeft met Sanã© en Gnarbry 2 van de betere vleugel spelers van de laatste 2/3 jaar. Dus ik zie genoeg landen met wereld aanvallers.

17 mei 2021 om 14:22

Deels akkoord, Polen heeft enkel Lewandowski dus daar hoef je niet echt schrik voor te hebben.

Engeland is eigenlijk ook enkel Kane (en Foden als hij gaat spelen), want de rest lopen er meestal bij als kip zonder kop imo.

Over Duitsland geef ik je dan wel weer gelijk, al loopt het al een tijdje vrij stroef voor Duitsland. Vandaar dat ik ze niet had opgenoemd

De Belgen hebben duidelijk een beter elftal dan die van ons, maar ze moeten wel eens echt gaan oogsten. Want met deze selectie alleen 1 maal een halve finale is wel erg karig.

In mijn hoofd waren die belgen veel verder dan het Nederlands elftal maar als ik dit team zo bekijk is het grotendeels ook gewoon middelmaat. De Bruyne, Curtois & Lukaku zijn buitencategorie maar verder valt het best mee. Niet te vergelijken met selecties zoals Engeland & Frankrijk.

17 mei 2021 om 14:27

Alleen stelt Engeland al jaren niks voor door een matige bondscoach. De namen op het veld zijn mooi maar dat is het ook wel. Als Nederland tegen Engeland moet spelen dan worden de Engelsen gewoon uitgeschakeld denk ik.

17 mei 2021 om 14:33

Je maakt altijd kans natuurlijk maar als NL 10 keer tegen Engeland speelt gaan we er 9 keer af hoor. Denk dat de beste 11 die niet geselecteerd worden beter zijn dan het Nederlands elftal.

17 mei 2021 om 14:48

Iedereen staart zich blind op de namen. Men moet eens naar het spel kijken. Die southgate speelt vaak met een stuk of 7 verdedigend ingestelde spelers. Engeland is echt niet veel soeps onder hem.

17 mei 2021 om 14:52

Het spel is niet aanvallend dat geef ik toe en het is saai maar ze winnen hun wedstrijden en dat kan gewoon als je zo een goede voorhoede hebt kun je behoudend spelen, ik moet daar bij zeggen dat Portugal en Italie meer favoriet zijn dan England. Enige twee landen die goed spelen als een team en daarbij wereldtoppers hebben op elk linie, Frankrijk speelt naar mijn denken te laf voor he materiaal dat ze hebben.

17 mei 2021 om 14:56

Ze verliezen nochtans bijna al hun toppers de laatste 3 jaar.

Het is jammer voor de Belgen dat het EK een jaar is uitgesteld want ik had ze vorig jaar een grotere kans gegeven op een eventuele EK-titel. De gouden lichting is alweer een jaartje ouder en dat merk je in de blessures van die gasten. Daarnaast zijn het middenveld, de 1e keeper en de aanval topniveau/wereldniveau, maar de verdediging vind ik persoonlijk niet zo denderend.

17 mei 2021 om 14:53

Er is meer kans op een fitte hazard dan toen en aangezien dat gewoon al 4 jaar veruit de beste rode duivel is, lijkt me dat toch wel een enorme pro aan een EK dat een jaar later valt. Deze generatie kan bijna in zijn geheel nog mee tot het WK in Qatar en de meesten ook nog wel tot het EK 2024.

17 mei 2021 om 15:06

Elk nadeel heeft inderdaad z'n voordeel, maar ik heb het idee dat vrijwel de gehele verdediging een stuk minder is dan vorig jaar. Dan heb je enerzijds een fitte(re) Hazard, maar anderzijds een mindere verdediging.

Daarnaast kunnen al die toppers nog wel een aantal jaar mee, maar heb het idee dat ze (kdb, Hazard, Lukaku) dit seizoen op hun top zijn en dat de kwaliteit (en de fitheid) de komende jaren gestaag af zal nemen. Er zijn natuurlijk opvolgers, maar ik heb het idee dat die toch van een lager niveau zijn.

17 mei 2021 om 15:40

Een fitte Hazard? Hoe gaat hij dat in een maand regelen dan? Want op dit moment loopt er nog een bolletje rond in het veld die geen schim meer is van de geweldige Hazard van Chelsea. Als hij in de basis komt is het toch echt niet best gesteld met de rest van de selectie.

Chadli moet wel naaktfoto’s van Roberto Martinez hebben. Dat Alexis thuis moet blijven voor hem is mij een raadsel. Batsman kan ik nog enigszins begrijpen want zijn stats bij de rode duivels zijn indrukwekkend. Onze achterhoede is echt om van te huilen. Aan deze selectie zie je wel het mankement van Martinez en dat is te lang vasthouden aan dezelfde spelers en niet durven doorselecteren. Ik denk dat we niet verder dan de kwartfinale geraken.

17 mei 2021 om 14:50

Vanheusden meenemen naar het EK zou niet goed zijn voor die jongen na zo een zware blessure en amper wedstrijden. Dus wie moet er dan in de plaats komen van Vermaelen (er rekening mee houdend dat die linksvoetig is)? Chadli en Vanaken zijn naar mijn idee de enige mindere keuzes in de selectie. Wat wel meevalt op 26.

17 mei 2021 om 15:43

Had toch liever origi gezien. Maar heb zo een alles of niets gevoel dit ek. En wss wordt het weer niets. Deze goude generatie gaat spijtig genoeg niets pakken. Omdat de belgische bond te gierig is om een deftige coach te nemen. Maar ja als je maar een mill bied. Zie je natuurlijk ook geen deftige kandidaten komen.

17 mei 2021 om 16:35

Het bizarre is dat Martinez, for some reason, krediet opbouwt voor wat hij doet met Belgie. Ik heb zijn naam in spaanse media al zien passeren voor Barcelona of Real (weliswaar geruchten). Dat is zoals van Wilmots een topcoach maken omdat hij ver geraakt met de beste selectie die Belgie ooit gehad heeft.

17 mei 2021 om 20:56

Omdat de belgische bond te gierig is om een deftige coach te nemen. Welke topcoach had je dan gewild? Pep en Klopp zijn echt niet haalbaar btw.

17 mei 2021 om 21:05

Zou Philippe Clement het niet willen doen? Belg, leuk voetbal en in zijn korte carrière toch behoorlijk succesvol als trainer.

17 mei 2021 om 21:53

Ik denk dat hij te graag elke dag op een veld staat om al bondscoach te worden, zie hem dat eerder op zijn oude dag doen.

Ik denk dat Belgie zeker wel een team heeft dat heel ver kan komen, of kan winnen, maar dan moet de coach en vooral de selectie zelf wel inzien dat ze een lager algemeen niveau hebben dan een paar jaar terug. Het is een beetje als NL in 2014, waarbij Van Gaal heel goed snapte dat er nog een paar absolute toppers waren, en de rest niveau subtop was. Van Gaal heeft heel het team zo ver gekregen om in dienst te spelen van Van Persie en Robben. Zelfs grote spelers als Sneijder (en in mindere mate Huntelaar) kreeg hij zo ver.

Als Belgie het voor elkaar krijgt volledig in dienst van vooral De Bruyne en daarnaast Lukaku te spelen, waarbij alle anderen daaraan ondergeschikt zijn, dan kan het echt een gevaarlijk elftal zijn om te bespelen. Als ze proberen met deze verdediging dominant op de helft van de tegenstander te spelen, dan vrees ik dat ze er tegen landen als Portugal, Engeland of Frankrijk kansloos uitgaan.

17 mei 2021 om 14:57

Kansloos tegen Engeland? De laatste 3 jaar is er 4 keer tegen Engeland gespeeld. 3 overwinningen en 1 zeer ongelukkige nederlaag. Ik heb toch het gevoel dat er weinig mensen echt naar Engeland kijken en puur op de namen afgaan.

17 mei 2021 om 15:07

Maar dit Engeland zit vol talent wat pas dit jaar echt door is gebroken: Foden, Grealish, Maddison, Mount, Saka, Greenwood, Calvert-Lewin... en dan mis ik zo nog 10 namen. Een capabele coach kan hier nu een fantastisch elftal neerzetten. Of Southgate de juiste man is valt te betwijfelen, maar die heeft ook ogen in zijn kop.

17 mei 2021 om 15:27

Dat zou je anders dit jaar niet zeggen. In de nations league hebben ze denk ik 1 goede wedstrijd gespeeld en die verloren ze dan nog (ietwat onterecht) tegen België. Ik geloof niet zo in teams die plots op wonderbaarlijke wijze opeens goed beginnen te spelen. Zeker omdat zoals gezegd Southgate vaak zeer veel verdedigend ingestelde spelers opstelt.

17 mei 2021 om 19:17

Als je twee keer echt slecht speelt tegen IJsland dan valt er echt wel wat uit af te leiden want die zijn echt gewoon slecht tegenwoordig.

17 mei 2021 om 16:38

Zie dat ook als een betere spelopvatting voor Belgie. Gesloten spelen en vooral De Bruyne en Lukaku op de counter hun kwaliteiten volledig benutten. Individueel hebben ze een minder sterke elf, maar als je zoals Simeone er een compact geheel van kan maken... Met Courtois heb je een sterke doelman en Carrasco is het type buitenspeler dat floreert in dat systeem. Als je laag speelt met deze verdediging moeten die wel een deftig blok kunnen vormen.

Valt mij tegen. Een gevalletje gouden lichting, want dit zijn nagenoeg dezelfde namen als een aantal jaar geleden. Met een aantal nieuwe talenten erbij was België één van de favorieten geweest. Nu mis je op een aantal posities 'nieuwe' spelers, als tegenstander moet je met rappe aanvallers spelen, dan maak je voldoende kans tegen deze achterhoede.

17 mei 2021 om 15:09

Tja we hebben achteraan ook niets beter lopen. De enige die mist is Vanheusden maar die komt net terug van een twee zware knieblessure en zou, met het oog op de toekomst, onverantwoord zijn hem nu al mee te nemen ( zonder blessure was hij er natuurlijk gewoon bij).

Hazard, Batshuayi, Benteke en Chadli in de selectie. Onbegrijpelijk.

17 mei 2021 om 15:32

Jij bent ook de grappigste thuis zeker? Welke spitsen moeten er mee in de plaats van Batshuayi (die altijd scoort bij de rode duivels) en Benteke (die een sterke tweede seizoenshelft beleeft)?

17 mei 2021 om 16:43

Heb ik ergens gezegd dat er andere en betere spitsen zijn dan? Ik vind het gewoon heel eigenaardig dat er sinds Lukaku geen andere spitsen meer zijn die een hoog niveau halen. Kan best begrijpen dat je ze als backup wil hebben, maar ze zijn nog maar een schim van wat ze ooit geweest zijn he. Ok, in wedstrijden met het nationale elftal pikt hij geregeld zijn doelpuntje mee, maar elke doorsnee spits kan scoren tegen San Marino, Kazachstan, Wit-Rusland en Ijsland. En Hazard en Chadli zijn niet meer goed genoeg voor een selectie in alle eerlijkheid, die moet je altijd thuislaten.

17 mei 2021 om 16:49

Waarom vind je het dan onbegrijpelijk dat hij hen meeneemt? Want er zijn dus geen beteren.

17 mei 2021 om 19:17

Welke trainer op de planeet zou Hazard thuis laten voor een eindtoernooi? Laten we even serieus wezen.

Op de defensie na hebben de Belgen nog altijd een prachtig elftal met de nodige ervaring. Zie ze niet als favoriet maar zeker als outsider. Wat ik me afvraag; is het naturaliseren van Struijk uiteindelijk niet doorgegaan want vrij armoedig om bij een 35-jarige Vermaelen uit te komen lijkt me?

17 mei 2021 om 21:13

Struijk voelde zich te veel Nederlander. Vermaelen blijft wel een degelijek verdediger als die het volhoudt. Daarachter is er 1 groot talent imo bij de centrale verdedigers bij België en dat is Zinho Vanheusden, maar die komt net terug uit blessure. staat nu wel op reservelijst. Daarachter is het armoe troef. Dan praten we over verdedigers als Mechele van CL Brugge of De Laet van Antwerp, maar dat is hooguit Europa League niveau.

Hoe kan je Koen Casteels niet meenemen? Die man is keeper van de beste verdediging van Duitsland, dan moet je die toch meenemen ipv seltz

17 mei 2021 om 18:05

Die wordt geopereerd deze zomer. Niets tegen Mats Sels trouwens hè, die heeft zijn opleiding genoten bij de beste ploeg van België 😉.

17 mei 2021 om 20:12

Hahahaha nou dan hoort hij op doel te staan toch? Dan is het wel logisch. Wat is er met die Mille Svillar dat was toch zo'n groot talent vroeger? Ik wist niet dat hij een operatie nodig had, goede keeper!

17 mei 2021 om 20:57

Toen ik het voor het eerst zag kon ik het ook niet geloven want het is inderdaad een topkeeper, maar dus helaas door een operatie. Svilar is trouwens nog maar steeds 21 en momenteel tweede keeper bij Benfica als ik het goed heb.

In Nederland moeten we eerst nog op trainingskamp. Snap ik ook wel, de Boer is zo eigenwijs geweest dat hij jongens als El Ghazi en Weghorst nooit eerder heeft geselecteerd en nu weet ie niet zo goed of ze wel goed genoeg zijn... Ook ben ik er vrij zeker van dat hij geen Turkse en Russische wedstrijden in zijn geheel kijkt en misschien zelfs geen Italiaanse competitie.

Als je als wij een matige selectie hebt in vergelijking met een Duitsland, Spanje, Frankrijk, Portugal, Italie, Engeland en Belgie, mag je toch hopen dat de coach alles op alles zet om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Bij de Boet heb ik altijd het idee dat hij de kantjes er een beetje vanaf loopt, en het bondsbestuur luistert slechts naar wat invloedrijke TV personages om hun aanstelling te maken. Die ex-Feyenoorder daar als directeur betaald voetbal zit is zo visieloos, heeft geen ballen en maakt alleen maar verkeerde beslissingen.

17 mei 2021 om 19:12

Denk dat je België behoorlijk overschatte als je ze qua selectie in een rijtje zet met de andere landen. Op Courtois, De Bruyne en Lukaku na zijn de rest niet veel meer dan okay spelers, terwijl de rest van de landen bulken van de topspelers.

17 mei 2021 om 21:00

Bwah, veel landen kunnen enkel dromen van een Carrasco, Witsel (helaas revaliderend van die zware blessure) en Tielemans. Het is toch wel vrij belachelijk dat je die als okay spelers bestempelt.... Dan heb je nog best goede spelers in Thorgan Hazard, Castagne, Alderweireld. Ik zie geen enkel elftal met 11 wereldtoppers overigens, zelfs Frankrijk niet.

17 mei 2021 om 21:19

Carrasco, Witsel, Thorgan, Castagne, Alderweireld leuke namen hoor, maar denk dat weinig tegenstanders bang worden van die namen. Tielemans vind ik trouwens wel een goede spelers, die de potentie heeft om de absolute top te halen. Ik zeg verder ook niet dat de andere landen 11 wereldtoppers hebben, maar hebben toch wel meer spelers die bij de top horen dan België. België heeft zijn beste jaren imo wel gehad, de meeste van die spelers hebben hun beste jaren achter zich liggen en de nieuwe generatie vind ik weinig bijzonders hebben.

17 mei 2021 om 22:03

Niet bang oke, het zijn dan ook vooral verdedigende spelers. Maar Witsel is wel top 5 op zijn positie. Sowieso worden tegenstanders ook niet bang van Maguire, Stones, Chillwell, Henderson, Lloris, Giroud, Pavard etc. Ondanks dat Frankrijk en Engeland de breedste selecties hebben is het daar ook niet op elke positie wauw. Ben het er overigens mee eens dat het tijdperk van de gouden generatie op zijn einde loopt en we meer naar een niveau goede subtopper a la Kroatie evolueren, maar als je de op 1 na beste keeper ter wereld hebt, de beste middenvelder en Lukaku voorin, omringd met goede spelers als Carrasco, Tielemans etc dan heb je qua basiself toch gewoon een sterk elftal en geen slechte selectie als je bijvoorbeeld Saelemaekers (basisspeler ac Milan) kan thuislaten. Sommige landen als Frankrijk en Engeland mogen in de breedte dan wel een stuk meer kwaliteit hebben (logisch want veel grotere landen) maar dat zijn voor mij dan ook echt de 2 beste selecties, met voorsprong. Jij schetst het toch vrij zwart wit hierboven. Op die 3 na niet veel soeps en die anderen bulken zogenaamd van de topspelers, bwah. Italië zou ik haast nog onder België zetten.

Wel raar dat januzaj er niet bij is. Momenteel veel beter dan Chadli. En een fellaini was tactisch gezien slimmer geweest dan vanaken

17 mei 2021 om 21:05

Januzaj en Chadli spelen niet op dezelfde positie. Chadli pakt de flank bij Belgiã«, Januzaj kan enkel achter de spits in het systeem bij Belgie. En daar zijn de plaatsen duur. Ik ben blij dat ze hem ook thuis laten. Die jongen haalt al jaren geen rendement bij zijn clubs en speelt voor zichzelf. Trossard en Doku zijn dan 2 talenten waar wel nog rek in zit.

België wordt de grote teleurstelling van het komende EK. De achterhoede is simpelweg te kwetsbaar. Ik lees veel reacties met lovende woorden over Eden Hazard, maar daar hoeven we niets van te verwachten, hopeloos bij Real Madrid.

Weet iemand waarom Alexis Saelemaekers niet bij de selectie zit?? Die speelt aardig wat wedstrijden bij AC Milan toch, en zeker niet onverdienstelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren