Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax in gesprek met GA Eagles-keeper Gorter; vraagprijs bekend

Laatste update:

Jay Gorter lijkt op weg naar Ajax. De twintigjarige keeper van Go Ahead Eagles is volgens De Telegraaf maandag tijdens een ‘geheim bezoek’ aan sportpark De Toekomst ‘betrapt’. De sluitpost van de club uit Deventer spreekt volgens de krant maandag met hoofdtrainer Erik ten Hag. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft zich al gemeld bij Go Ahead Eagles.

Vitesse heeft ook interesse in Gorter en kreeg van Go Ahead Eagles een vraagprijs van ruim een miljoen euro te horen. De club uit Arnhem lijkt het af te gaan leggen tegen Ajax, dat vooralsnog niet verder wil gaan dan een half miljoen euro. De Telegraaf schrijft dat het de verwachting is dat de clubs elkaar ‘ergens in het midden zullen vinden’. Naar verwachting zal een persoonlijk akkoord met Gorter geen probleem zijn.

Gorter lijkt beloond te worden voor een topseizoen met Go Ahead Eagles. De eerste keus van hoofdtrainer Kees van Wonderen hield het afgelopen seizoen 25 keer zijn doel schoon in 37 Keuken Kampioen Divisie-wedstrijden. Op de laatste speeldag promoveerde Gorter onverwachts met de club uit Deventer als nummer twee van de competitie naar de Eredivisie. De 1.90 meter lange Gorter is geen onbekende bij Ajax. Hij speelde al in de jeugd van de Amsterdammers. Via AZ brak hij door in Deventer.

Ajax wil de geschorste keeper André Onana de komende transferperiode verkopen, terwijl Kjell Scherpen volgens de krant tijdelijk mag vertrekken. Mogelijk wordt hij volgend seizoen verhuurd aan een club uit de Eredivisie. Ajax maakte onlangs bekend dat het contract van eerste keus Maarten Stekelenburg met een jaar is verlengd. Remko Pasveer komt transfervrij over van Vitesse.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie toch liever die keeper van Sparta komen. Die maakt heel het seizoen al een prima indruk in de ED.

17 mei 2021 om 12:30

Dit was ook direct mijn reactie. Maar zou die misschien niet goed genoeg mee kunnen voetballen of zo? Vind dat ondertussen echt wel een dingetje geworden in Amsterdam: een keeper die mee moet kunnen voetballen (en dat een speler de tijd moet krijgen om te wennen aan de Ajax stijl. Elke speler moet wennen aan een nieuwe club, nieuwe omgeving, maar ondertussen is de Ajaxstijl wel iets heel speciaals geworden). Maar voor mij moet een keeper vooral een bal kunnen tegenhouden.

17 mei 2021 om 13:11

@formus: Natuurlijk moet iedere speler wennen aan de speelstijl van zijn nieuwe club. Dat spelers moeten wennen aan de Ajax-stijl is natuurlijk ook een beetje een dingetje geworden van analisten en journalisten. Als je naar Zivkovic kijkt, dan kun je het zo benoemen, maar dat was gewoon een type speler die niet bij Ajax paste, meer een counterspits. Als je naar Anthony en Kudus kijkt, dan hebben ze weinig tijd nodig gehad om de Ajax stijl onder de knie te krijgen.

17 mei 2021 om 13:24

Het is een logisch dingetje, je wilt geen zwolle praktijken hebben toch. Een keeper die met zijn rechtervoet over zijn linker been hangt om een bal tegen te houden. Toch liever de meevoetballende keeper dan. Dat een keeper een bal moet kunnen tegenhouden, daar staan ze voor, maar dat is hetzelfde als zeggen voor mij moet een aanvaller vooral doelpunten maken. Allemaal logica en dooddoeners eerste klas, je gaat naast het kunnen tegenhouden van ballen wel kijken wat de specifieke kwaliteiten van een keeper zijn en als hij veel hoog druk zet, met veel ruimte in je rug speelt, dan is het erg fijn als de keeper zelf ook een beetje kan voetballen en niet elke bal naar de CV hoeft te spelen. En in feite kijkt elke club naar wat ze nodig hebben en halen dat dan. Ja behalve Psv, die betalen 4 miljoen voor een keeper die bijna niets kan.

17 mei 2021 om 14:16

Filosofie van Ajax is duidelijk haal talentvolle keepers of leid ze zelf op en dan zit er altijd wel iets tussen. Degene die tegenvallen (scherpen) die verkoop je toch wel weer voor een redelijk bedrag, de gok is dus niet zo groot. Daarnaast ook Keepers aantrekken de er direct kunnen staan. Zie ze Okoye ook nog wel aantrekken maar wellicht gelijk nog een jaar aan Sparta verhuren, immers samenwerking mee. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze al een optie op hem hebben tegen een bepaald bedrag dan hoeven ze nu helemaal niets. Pauwe ben ik geen fan van dat ze die gehaald hebben en Raatsie (echt een topper maar 18jr) die moeten ze een jaartje verhuren, wellicht Go Ahead of KK divisie. Kotarski was al belangstelling voor en Scherpen kan weg

17 mei 2021 om 14:35

@formus,
Dat moeten wennen aan de speelstijl van Ajax geldt alleen voor spelers die eigenlijk niet goed genoeg zijn. Ajax speelt namelijk ook gewoon voetbal met een ronde bal en elf tegen elf. Het is wel geestig dat sommige denken dat Ajax zoveel anders speelt dat spelers een jaar moeten wennen?
Tadic Antony Neres Haller hadden geen wedstrijden nodig om te "wennen "aan het Ajax spel blijft wel een grappig gegeven dan mindere Goden altijd een seizoen moeten wennen.

17 mei 2021 om 15:12

@tornado72, Neres is juist bij uitstek de speler die zogenaamd moest wennen. Deed het eerste halfjaar amper mee omdat Bosz zo nodig vond dat hij rustig moest wennen. Had ondanks een prima rendement als hij wel meedeed.

17 mei 2021 om 15:32

Ach Piranha, heb je het ook weer over dooddoeners en logica eerste klas en dan kom je met: "....je wilt geen zwolle praktijken hebben toch. Een keeper die met zijn rechtervoet over zijn linker been hangt om een bal tegen te houden". Want als je niet de best meevoetballende keeper hebt, heb je namelijk direct eentje die totaal niet kan meevoetballen..... zo zwart wit werkt het klaarblijkelijk bij jou om je punt te maken. Wel eens bedacht dat daar heel veel tussenin zit in de echte wereld? En die keeper van Sparta kan echt wel een beetje voetballen. Echter kan ie vooral heel goed keepen. En dat blijft punt nr 1 bij een keeper. Stekelenburg is ook niet de best meevoetballende keeper, staat vaak veel te ver naar achter. Maar speelt wel in Ajax 1. En waarom? Omdat ie ballen tegenhoudt. En ik vind dat het bij de topclubs zwaar overdreven wordt op dit moment. PSV moest en zou Mvogo halen. Echter heb ik Unnerstall echt veel moeilijkere reddingen zien maken. En Mvogo ook voetballende fouten. Dus of dat nou een superzet is geweest? Ik denk ondertussen dat ze de primaire functie van een keeper lijken te vergeten. En volgens mij draait het nog steeds om ballen te pakken.

17 mei 2021 om 16:29

Dat wennen aan een speelstijl wordt, denk ik, ook een beetje geroepen om de druk bij nieuwe aankopen wat weg te halen. Eerst even laten vestigen en acclimatiseren, dan pas prestaties eisen. Niet zo'n gek idee vind ik.

Keepers die moeten meevoetballen vind ik ook helemaal niet zo gek. Je speelt als Ajax zijnde toch opbouwend en dat begint vaak toch bij de keeper. Daarnaast straalt het ook charisma en kalmte uit als je een keeper hebt die achterin de lijnen uitzet door strakke passes kort en lang te kunnen geven.

17 mei 2021 om 18:59

@Primetime,
De vraag is natuurlijk of Neres moest wennen aan het verhuizen naar Nederland waar alles nieuw is en anders of dat Neres serieus moeite had met de zo " andere" speelstijl van Ajax. Ik ben geneigd te zeggen dat de overstap van Zuid Amerika naar West Europa groter was dan dat Ajax misschien een iets ander systeem speelt dat Neres gewend was.

17 mei 2021 om 12:33

Denk dat ook mee kan spelen dat Gorter in de jeugd heeft gekeept nog. Heel sterk jaar gehad in de KKD en goedkoop. Zal wel einde van paar doelmannen betekenen bij Ajax dan. Reiziger loopt uit contract, Kotarski en Scherpen verhuren (verkoop ook zeker optie) en kan dan achter de oudjes -bij vertrek van Onana- op de bank bij 1 en als meer ervaren doelman voor Raatsie en Setford bij Jong zitten dan.

17 mei 2021 om 12:46

@wolter, dan kan je als Gorter zijnde toch beter bij GAE in de Eredivisie gaan spelen?

17 mei 2021 om 12:51

Op korte termijn zeker mee eens. Maar idee erachter zal zijn jaartje leren van Stekelenburg en Pasveer etc. Maar voor minuten maken en zo ontwikkelen is Eredivisie spelen natuurlijk beter.

17 mei 2021 om 12:53

Gorter zelf denkt er anders over. Had in een interview aangegeven dat hij de stap naar Ajax wel ziet zitten. Hij gaf aan dat hij, aangezien hij jong is, nog niet ten koste van alles in de Eredivisie moet keepen. Hij denk beter te worden van trainen bij Ajax.

17 mei 2021 om 13:04

en dat is ook zo wanneer je echt talent hebt. Hij gaat niet voor save wat keeper eigen is maar vol vertrouwen voor zijn kans om Ajax 1 te halen. Een jongensdroom. Wat goed is komt snel. Nou wanneer hij kan voortzetten wat hij afgelopen seizoen heeft laten zien dan is hij op de goede weg. Of het genoeg is zal voor ons afwachten zijn en voor hem er voor gaan.

17 mei 2021 om 14:18

Gorter kan het bij Go Ahead alleen maar slechter doen als hij voor degradatie speelt als dan die ballen er continue invloegen neemt zijn zelfvertrouwen af, dan kun je beter bij Ajax een jaar Keuken divisie meepakken tegen een veel hoger salaris en laten zien wat je kan.

17 mei 2021 om 12:33

Waarom zou je überhaupt een extra keeper willen halen? Je hebt Scherpen, Onana en Stekelenburg, je haalt Pasveer, je hebt eigen jeugd wat eraan komt en dan moet je nog een andere keeper erbij halen? Zo help je de markt wel om zeep ja.

17 mei 2021 om 12:36

Onana zal vertrekken. Stekelenburg gaat mogelijk aan zijn laatste jaar beginnen. Pasveer is waarschijnlijk nog 2 jaar tweede doelman. Dan heb je scherpen die verhuurd gaat worden. Mogelijk Kotarski die verhuurd gaat worden of derde doelman wordt komend seizoen. Dan is de kans groot dat Ajax Gorter haalt en direct weer verhuurd aan GAE. Dan kan hij volgend jaar aansluiten wanneer Stekelenburg stopt. En kan er ook in alle rust een besluit worden genomen over Scherpen en Kotarski na een jaar spelen in JA en als derde doelman bij Ajax 1

17 mei 2021 om 12:37

@wazza.. Onana speelt sowieso tot februari niet en daarna waarschijnlijk ook niet, als die al niet verkocht wordt.. Scherpen gaan ze verhuren, dan hou je Stekelenburg en Pasveer over.. Kotarski is niet goed genoeg, Reiziger ook niet.. Zo dik in de keepers zitten we niet

17 mei 2021 om 12:38

Stekelenburg en Pasveer zijn natuurlijk wel op leeftijd dat ze normaliter als tweede doelmannen fungeren. Momenteel zijn het Kotarski, Scherpen en dan Gorter die voor toekomstig eerste doelman moeten concurreren. Raatsie (2002) en vooral Setford (2004) hebben talent maar absoluut niet ver genoeg voor Ajax 1. Ik ga er op dit moment wel vanuit dat Onana vertrekt.

17 mei 2021 om 12:54

De eigen jeugd is niet heel indrukwekkend, Kotarski en Scherpen komen in mijn ogen beiden tekort. Onana vertrekt waarschijnlijk. Dan kun je toch best nog een jong talent aantrekken achter Pasveer en Stekelenburg.

17 mei 2021 om 13:15

@wazza: Omdat Onana vertrekt, dan heb je nog 2 oudjes waarbij Stekelenburg gewoon de eerste keuze gaat worden. Kotarski en Reiziger zijn duidelijk niet goed genoeg, Scherpen zou ik een jaar verhuren. Dan kan hij laten zien of hij het wel of niet aan kan. Dan kun je nog een talentvolle jonge keeper halen voor achter de 2 oudjes.

17 mei 2021 om 14:19

Persoonlijk vind ik Raatsie beter dan Setford

17 mei 2021 om 19:45

Laat raatsie en setfort en misschien reiziger eers nog maar wat vlieguren maken in kk divisie Dat kan je scherpen en kotarski echt niet meer aan doen. Die moet je verhuren of als 3e keeper maken bij het eerste

17 mei 2021 om 13:21

@paul_1982 Dan moeten wij ook Okoye ook kopen en Gorter vervolgens aan Sparta verhuren. Is win-win-win-win situatie voor iedereen

17 mei 2021 om 13:32

Dat zou kunnen inderdaad.

17 mei 2021 om 15:51

Je haalt me de woorden uit de mond, postte dit gisteren zelf ook al trouwens bedenk ik me net. Maar dat zal dan helaas niet gebeuren.

Dat is dan de 6e keeper die onder contract staat. Doe Ff normaal, hoe is dit een betere oplossing dan Scherpen

17 mei 2021 om 12:31

Scherpen is tot nu toe een garantie voor blunders in Ajax 1. Misschien dat deze jongen wel de stap via een Cillessen/Onana route kan maken.

17 mei 2021 om 12:44

Daar heb je in principe wel gelijk in, ik zie eerlijk gezegd ook niet in Scherpen een potentiële 1 keeper, misschien dat deze jongen dat wel kan worden ( ik ken hem niet ).

17 mei 2021 om 13:04

Hij heeft iets van 25 keer de nul gehouden in 38 wedstrijden dit seizoen in de KKD als 20-jarige keeper. Als je dan nagaat dat zijn team is gepromoveerd op doelsaldo kan je wel stellen dat hij (en zijn verdediging) enorm belangrijk zijn geweest. Daarnaast hebben we ook 2 bejaarde keepers en een talent dat niet goed genoeg lijkt (Scherpen). Zo raar vind ik het dan niet als je dan bij deze keeper van 20 uitkomt. Heeft dit seizoen misschien wel de meeste indruk gemaakt van alle jonge keepers in het Nederlands betaalde voetbal.

17 mei 2021 om 14:17

@Zytto, vind je hem beter dan de keeper van Sparta?

17 mei 2021 om 14:22

Voetballend is die van Sparta niet zo goed wel een fantastische lijnkeeper maar die kun je toch ook nog halen en een jaartje aan Sparta uitlenen? Onana zal wel gaan maar weet je nog niet zeker. Steekelenburg zal eerste keeper zijn voor komend seizoen, Pauwe pakt af en toe een wedstrijd en de beker dan is volgend jaar een overbruggingsjaar en haal je een paar talentvolle keepers die er over een jaar kunnen staan en dat zijn Kotarski en Scherpen niet en Raatsie en Sentford zijn te jong.

17 mei 2021 om 15:53

Kyle66 daarvoor heb ik sparta en gae te weinig gekeken. Zouden beiden goede opties voor de lange termijn zijn.

17 mei 2021 om 12:32

Scherpen wil zich laten verhuren. Kotarski zal ook wel vertrekken. Onana gaan ze niet meer vanuit denk ik dan, anders valt het niet meer te rijmen.

17 mei 2021 om 12:43

Denk dat Scherpen en Kotarski verhuurd zullen worden. Wellicht dat Onana vertrekt wanneer zijn schorsing word ingekort en hij na de zomer weer inzetbaar is. On dat geval hou je twee keepers van achterin de 30 over en heb je niemand voor Jong.

17 mei 2021 om 12:54

Gorter moet het helemaal niet willen om voor jong ajax te spelen. Moet gewoon minuten maken in de eredivisie. Kan je beter scherpen en gorter verhuren en kijken wie het beter doet

17 mei 2021 om 13:51

Heb niet veel van hem gezien. Maar als hij een van de dragende krachten van de nummer 2 is dan kan ik volledig begrijpen dat hij niet voor Jong Ajax wil spelen. Denk daarom ook niet dat hij naar Ajax zou willen komen. Wellicht dat FC Groningen, Vitesse of AZ (mocht Bizot vertrekken) opties zijn.

17 mei 2021 om 14:20

Hierboven geeft "ikhouvanajax" aan dat Gorter in een interview gezegd zou hebben dat hij een overstap naar Ajax ziet zitten, ook als dat betekent dat hij niet elke week zal spelen.

17 mei 2021 om 12:53

Eens, dit is ook niet goed voor de ontwikkeling van Stekelenburg en Pasveer.

17 mei 2021 om 13:24

Maarten is van 1982 en Remco van 1983.
Nu nog ontwikkelen?

17 mei 2021 om 14:29

Ik weet niet van welk jaar jij bent, maar iig nog jong genoeg om te leren wat sarcasme is...

17 mei 2021 om 12:56

Op een gegeven moment mogen we toch ook stellen dat Scherpen en Kortarski niet goed genoeg zijn, van de 15 spelers in jong Ajax breken er altijd maar 1 of 2 door, dat is voor keepers niet anders.
Onana vertrekt waarschijnlijk en dan zou deze jongen derde keeper worden.

Kopen en gelijk verhuren aan GAE nu ze toch eredivisie gaan spelen!

17 mei 2021 om 12:44

Inderdaad dit hoop ik toch, maar Ajax kennende mag hij wennen bij Jong Ajax.
Dan heb ik toch liever dat het met GAE eredivisie speelt.

17 mei 2021 om 12:49

Dat was precies waar wij het woensdagavond ook over hadden met een paar vrienden. Win/win zou dat zijn want ik zie Jay graag nog een jaartje in Deventer blijven..

17 mei 2021 om 12:59

Ik denk dat voor de ontwikkeling bij Ajax vlieguren maken bij Jong Ajax en af en toe mee met Ajax 1 voor hemzelf en Ajax een logischer weg is.

Ze hebben toch al genoeg keepers daar?

17 mei 2021 om 13:43

Nee hoor, er is geen keeper voor de toekomst. Twee oude, ervaren keepers voor komend jaar. Een top keeper die geschorst is en waarschijnlijk deze zomer weggaat. En wat jonge keepers die te kort komen. Dus voor de toekomst kan dit een valide optie zijn. Dus nu kopen en dan verder opleiden.

Hoeveel keepers heeft Ajax eigenlijk nodig? Doe er dan ook maar een paar van de hand voor komend seizoen.

17 mei 2021 om 12:33

Dat zullen ze dan ook zeker doen he.

17 mei 2021 om 12:58

Ik denk dat Ajax de nodige binnenlandse transfers heeft gedaan onder het mom 'baat het niet, schaadt het niet.' Scherpen, Pierie, Schuurs en ook deze Jay Gorter hebben een bepaalde potentie en voor Ajax is de transfersom relatief laag, terwijl het weet dat zelfs voor spelers die niet bij Ajax slagen de initiele investering voor een soms aanzienlijk deel wel wordt terugverdiend.

Ligt het trouwens aan mij of zijn er in de KKD en de Eredivisie de laatste tijd meer spelers die zich nadrukkelijk onderscheiden? Vorig jaar maakte Jean Paul Hecke al een opmerkelijke transfer van NAC naar Brighton en naast Jay Gorter zullen ook Micky van der Ven en Sam Beukema niet meer in de KKD voetballen. Intussen denk ik dat er onder de top van de Eredivisie een aardig wat spelers in onze hoogste competitie voetballen die erg interessant zouden zijn voor de top. Zeker voor Psv, Feyenoord en AZ, die op sommige posities gewoonweg spelers hebben die tekort komen lopen er spelers rond die ik wel op dat niveau zou willen zien: Okoye, Harroui (sparta), Doekhi, Wittek (vitesse) Matusiwa, Itakura, Suslov, Gudmundsson (FC Groningen), Veerman (heerenveen), Pena, Araujo (FC Emmen), Oosterwolde, Danilo (FC Twente), Touba (rkc), Pavlidis (willem Ii), Giakoumakis (vvv), Cox (fortuna) en Vloet (heracles).

17 mei 2021 om 13:11

@gomes1psv

Mooi om te zien dat er steeds meer talent doorbreekt vanuit Kkd.

Over jouw lijstje, ook voor Ajax kunnen er interessante spelers rondlopen zoals Okoye, Harroui (sparta) en Itakura. Hoeft niet perse gelijk eerste jaar basisspelers te zijn. En blijkbaar deze Gorter.

Het liefst zou ik zien dat mijn club deze spelers koopt. Harroui, Itakura en Gorter verhuurd aan stabiele middenmoter (ook Scherpen uiteraard).

Okoye bij selectie en kijken hoe hij zich staande houdt tussen de ervaren rotten Stekelenburg en Pasveer.

17 mei 2021 om 13:07

Reiziger vertrekt en Kotarski zal ook vertrekken. Scherpen wil verhuurd worden volgens de geruchten. Onana is minimaal geschorst tot februari 2022 en Ajax wil hem verkopen als hij niet bijtekent. Dan zou je met Pasveer, Stekelenburg, Raatsie en deze jongen 4 prima keepers hebben voor het eerste en Jong Ajax met Scherpen die waarschijnlijk tijdelijk vertrekt.

17 mei 2021 om 19:50

Waarom zetten ze hem dan op de bank bij het eerste ? reiziger

Zou een goede doelman zijn kost niet te veel en kun je gelijk verhuren aan Go Ahead voor een jaar.

Ajax prachtige club maar op dit moment ben je daar gewoon 4e keeper

Ken hem niet echt.. Moeten we hier (ajax zijnde) blij mee zijn denken jullie?

17 mei 2021 om 12:32

Als je zijn statestieken ziet kan hij wel een balletje tegenhouden

17 mei 2021 om 12:33

Ken m ook niet echt, maar 25(!) Clean sheets en het hoogste reddingspercentage van de KKD zijn natuurlijk geen slechte statistieken.

Wordt dit een Scherpen 2.0? Ik heb geen GAE gekeken dit jaar, maar heb wel goede verhalen over hem gehoord. Heeft deze jongen de potentie om bij Ajax 1 de eerste keeper te worden over 1 of 2 jaar?

17 mei 2021 om 12:35

Potentie zeker, maar zou hem liever bij een subtopper willen zien. Bij scherpen zie je ook dat je direct na een paar blunders compleet afgeschreven wordt. Lijkt me beter om zich door te ontwikkelen bij een groningen, vitesse oid waar je minuten maakt en kan groeien op eredivisieniveau

17 mei 2021 om 12:48

Ja inderdaad, bij vitesse wordt ie gelijk 1e keeper, ben bang dat ie bij ajax bij jong terecht komt

17 mei 2021 om 12:50

Overstap maken en je dan weer aan de Eagles laten verhuren. Ik zie hem graag nog een jaartje in Deventer en bij ons kan hij nu ook eredivisie ervaring opdoen..

17 mei 2021 om 13:10

AcKaka ligt natuurlijk ook aan talent. Scherpen maakte bij emmen ook al een hoop fouten. Die is naar mijn mening nog steeds gehaald door zijn lengte en leeftijd. Niet door zijn kwaliteit. Ik denk dat Ajax gehoopt heeft dat hij die fouten uit zijn spel zou krijgen, maar als je dan in 3 wedstrijden in Ajax 1 iets van 4 blunders maakt en de hele verdediging onzeker oogt dan verlies je het vertrouwen natuurlijk wel. Als deze jongen zoals Onana en Cillessen er meteen staat bij zijn kans dan krijgt hij echt wel het vertrouwen.

17 mei 2021 om 18:44

Scherpen was 18 jaar toen hij keepte voor FC Emmen in de Eredivisie, dan is het toch logisch dat die fouten maakt? Ik heb nog nooit eenn18 jarig talent gezien die foutloos speelt. Bij een keeper kan een foutje gelijk een tegendoelpunt zijn , tja dat is het risico als je zo'n jonge keeper opsteld. De 4 blunders die je omschrijft zijn ook zwaar overdreven, de enige echte blunder die hij maakte was tegen Roma. Je zegt ook als Gorter er gelijk staat net als Onana en Cillissen dan krijgt hij het vertrouwen. Onana maakte in het begin blunder naar blunder en maakte zelfs veel fouten in Jong Ajax. Als je iets zegt, zorg dan dat het klopt. Scherpen en Gorter zijn beide goede doelmannen en ik denk dat het niveauverschil nihil is.

17 mei 2021 om 12:55

Het kan natuurlijk ook zomaar een Cillessen of Onana 2.0 worden. Daarnaast gaat Scherpen komend jaar verhuurd worden binnen de Eredivisie dus die gaat ook komend jaar de kans krijgen om te laten zien dat hij de opvolger van Onana/stekelenburg mag gaan worden.

Ze kunnen straks al een elftal opstellen met enkel keepers!

17 mei 2021 om 13:13

Altijd makkelijk, stel de keeper moet het veld uit met rood, dan kun je zonder problemen deze vervangen Alle gekheid op een stokje, er komt natuurlijk een verloop aan van keepers. Stekelenburg zal nog wel een jaartje keepen en Onana vertrekt ook. Dus nu een 'jonge hond' aantrekken is misschien met het oog op de toekomst een prima keuze, zeker als hij nog een jaartje kan spelen bij zijn oude club.

Nou Vitesse daar gaat je keeper

17 mei 2021 om 12:34

Als we maar niet met Scherpen komen aanzetten dan, dan laat ik Spors zijn werk over de grens liever doen.

17 mei 2021 om 12:42

Die kans is natuurlijk wel dik aanwezig aangezien de spoeling dun is als het om "ervaren" keepers gaat.
Vind hem nog niet eens zo'n verkeerde optie.

17 mei 2021 om 12:58

Misschien bij Sparta aankloppen? Die heeft ook nog eens wedstrijdritme op niveau

17 mei 2021 om 13:07

Okoye zie ik inderdaad ook graag komen!

17 mei 2021 om 14:31

Okoye zal nu wel 3 miljoen kosten als je kijkt naar wat Van Stee voor zijn spelers vraagt. Kan/wil Vitesse dat betalen?

17 mei 2021 om 14:50

Kan wel, wil niet denk ik. Komende zomer is wat meer geld beschikbaar dan vorig jaar(toen was er letterlijk nul euro beschikbaar), maar heel veel zal het ook weer niet zijn en dan kunnen we ons beter focussen op middenvelders en aanvallers. Aan de andere kant moet Vitesse ook kapitaal gaan opbouwen en de manier om dat te doen is jonge talentvolle spelers te kopen met het idee dat die geld op gaan leveren.

17 mei 2021 om 15:19

Nou, bovendien is een keeper broodnodig. We hebben alleen Houwen voor volgend seizoen. Die El Maach was op proef, was altijd een leuk talent, maar ik heb geen idee wat daar het niveau van is en of hij uberhaupt nog op proef is.

Talentvolle keeper, maar ik vraag me af waarom ze geen Okoye ipv Pasveer hebben benaderd? Stekelenburg is al redelijk stabiel bij Ajax en ik schat van hetzelfde niveau als Pasveer overall. Okoye blinkt echt uit. Gorter zou een slimme investering voor de toekomst zijn.

17 mei 2021 om 12:57

Ik denk omdat ze komend jaar niet weer het risico willen lopen dat bij een cruciale wedstrijd een jonge keeper die stijf van de zenuwen staat opeens onder de lat staat bij een cruciale wedstrijd. Want dat zou betekenen dat je achter Stekelenburg alleen maar keepers hebt van rond de 20 jaar oud.

Dan is het over en uit voor Scherpen, en je kan niet zeggen dat het onterecht is, mits deze gozer gehaald is voor het eerste, Maarja elke speler wordt natuurlijk gehaald met oog op het eerste

17 mei 2021 om 12:58

Totaal niet. Pasveer en Stekelenburg zijn gehaald zodat Scherpen en deze Gorter zich nu kunnen ontwikkelen en over 1 of 2 jaar kunnen uitmaken wie de eerste keeper van Ajax wordt.

17 mei 2021 om 13:18

@maurootje vast niet. Scherpen wordt waarschijnlijk 1 of 2 jaar verhuurd. Zou liefst bij een club als Vitesse of Groningen. Vlieguren maken. Zet hij stappen hebben wij goede keeper erbij, zo niet dan kan hij sws voor minimaal aankoop bedrag wel geslijt worden. Of gebruiken in spelersruil.

Deze Gorter is ook gewoon een goedkope gok. Gaat iets van 750k kosten. Geen geld voor potentiele goede keeper. Weet niet wat plan is op korte termijn. Bij Ajax houden en keepen in JAJ en trainen met eerste. Of ook verhuren aan GAE bijv.

Als wij toch afscheid nemen van Onana, dan hoop ik ook op Okoye. Kan jij met Stekelenburg en Pasveer uitvechten wie 1e, 2e en 3e keeper gaat worden.

Vergeet niet, wij verliezen dan Onana, Scherpen (tijdelijk) en Kotarski (tijdelijk/definitief).

17 mei 2021 om 14:41

Vitesse heeft er niks aan om keepers voor Ajax op te leiden, helemaal als ze die keeper voor onze neus wegkapen na onze 1e keeper al te contracteren. We hebben al genoeg huurspelers, en een keeper moet je op kunnen bouwen.

17 mei 2021 om 14:54

Goed gezegd, daarbij wil ik allesbehalve Scherpen onder onze lat zien staan volgend seizoen. Vitesse moet z'n geld zetten op Gorter of Oyoke, jonge talentvolle keepers die over een paar jaar wellicht voor een leuke som kunnen vertrekken naar een leuke club. Welke keeper dan ook aansluit bij ons komende zomer, je hebt een gegarandeerde basisplaats bij een subtopper in de Eredivisie en je speel Europees voetbal. Daarbij biedt Vitesse geen slecht salaris dus ik zou niet inzien waarom je als jonge talentvolle keeper niet bij ons zou willen tekenen.

Maak niet dezelfde fout als met scherpen. Ze kunnen Gorter wel kopen maar verhuur hem dan meteen weer voor 2 jaar aan de eagles ipv 15 wedstrijdjes bij Jong te laten keepen..

17 mei 2021 om 13:18

@ticer of Okoye kopen. Dan Gorter verhuren aan Sparta voor 1 of 2 seizoenen

Ik snap dit soort transfers nooit zo goed. Je staat als jonge keeper op het punt in je carriere dat je moét keepen, en dan ga je naar een club waarbij je weet dat je komend seizoen gewoon in de KKD je wedstrijden moet delen met andere jeugdkeepers. Met Stekelenburg en Pasveer heeft Ajax al 2 keepers voor het eerste vastliggen dus minuten ga je daar niet tot nauwelijks maken. Een stap naar pak 'm beet Groningen of Heracles is dan toch veel logischer? Al snap ik dat een veel hoger salaris en de beloftes van perspectief je over de streep kunnen trekken. Edit: en wellicht dat ie eerst 2 jaar aan Eagles verhuurd wordt natuurlijk, dat zou ook kunnen.

17 mei 2021 om 12:33

Misschien als ze hem direct uitlenen maar ik zou hem inderdaad liever bij een groningen, vitesse oid zien. Bij scherpen is tot nu toe de stap ook niet geweldig geweest.

17 mei 2021 om 12:38

Dat zie ik inderdaad nog best wel gebeuren ja. Een jaar verhuren aan FC Groningen, evalueren en wellicht nog een seizoen uitlenen of naar Ajax halen.

17 mei 2021 om 12:52

Is bij Groningen niet nodig.

17 mei 2021 om 13:03

Je geeft zelf het antwoord al: een hoger salaris en perspectief op een (internationale) carrière, dat is toch heel aantrekkelijk. Stapje terug naar Groningen of Heracles kan dan altijd nog terwijl de kans om in te stromen bij een topclub als Ajax vermoedelijk maar 1 keer voorbij komt.

17 mei 2021 om 13:05

Nouja, voor je ontwikkeling is het beter om komende seizoenen in de eredivisie te keepen dan de helft in de KKD en de andere helft op de bank. De stap naar Ajax kan daarna ook nog toch? Bovendien gaat jouw redenatie van salaris en internationale carriere natuurlijk net zo goed op voor jeugdspelers die op hun 15e kiezen om naar Chelsea te gaan, terwijl we daar ook van alles van vinden. Ene kant begrijp ik het wel hoor, andere kant ook weer niet 😅

17 mei 2021 om 14:04

Mijn punt is dat de "stap-naar -Ajax-kan-altijd-nog" waarschijnlijk niet meer komt. En er zijn voorbeelden genoeg van spelers / keepers die vanaf de bank een kans krijgen bij blessures en zo eerste keeper worden. Dus zo eenvoudig is zo een keus niet (nog los van een aantrekkelijk salaris waarschijnlijk).

Tsja, Vitesse had hem op de korrel las ik en ze waren al in gesprek. Typisch Vitesse om dit te laten versloffen. Ook weinig verstandig van dhr. Gorter om naar Ajax te gaan, denk dat het voor hem beter is bij Vitesse in de basis te staan dan minimaal een jaar Jong Ajax. Dan maar die knul van Sparta, erg goede doelman ook!

17 mei 2021 om 13:26

Zou erg typisch zijn inderdaad, maar als Vitesse echt serieus in de markt is zou ik geen seconde kunnen begrijpen waarom hij naar Ajax zou gaan. Ajax heeft, Stekelenburg, Pasveer, Scherpen en nog een paar in de jeugd. Onana is absoluut geen zekerheid dat die vertrekt. Dan kom je daar op de bank en speel je je wedstrijdjes in Jong Ajax. Bij Vitesse heeft hij volgend jaar gegarandeerd een basisplaats. Speel je in de subtop van de Eredivisie, Europa en een gegarandeerde basisplaats. Daarbij betaalt Vitesse ook zeker niet slecht.

17 mei 2021 om 13:44

Nee, ik begrijp een stap naar Ajax altijd maar voor een jonge keeper lijkt het me veel beter om bij een subtopper in de basis te keepen dan bij Jong Ajax. Wellicht is Gorter de volgende gok van Ajax om Onana op te kunnen volgen. Scherpen en Kotarski zijn het niet, en Pasveer en Stekelenburg keepen nog hooguit 2 jaar.

17 mei 2021 om 14:26

Scherpen heeft aangegeven dat hij verhuurd wil worden. Met Onana zijn de onderhandelingen gestopt, dus dan mag je ervan uitgaan dat hij verkocht wordt. Dan blijven alleen Pasveer en Stekelenburg over. Twee keepers op leeftijd.

17 mei 2021 om 14:40

Onana heeft aangegeven door te willen praten over contractverlenging, dus dat is helemaal niet per se gedaan. Pasveer en stekelenburg zijn keepers die zeker nog wel 1 a 2 jaar meekunnen. Daarbij is Ajax ook nog bezig met die braziliaan die ze voor een aardig bedrag binnenhalen als dat doorgaat. Bij Vitesse heb je een gegarandeerde basisplaats volgend jaar en wie weet waar je dan over twee jaar heen kan gaan? Als je goed genoeg bent komt Ajax over 2 jaar ook voor je.

17 mei 2021 om 15:15

Ik hoop dat Onana blijft maar zie dat somber in. Ajax blijft erbij dat de onderhandelingen stil liggen vanwege de verschillen. Ik zie de zaakwaarnemer van Onana niet plotseling water bij de wijn doen. Dat hij beter elke week kan keepen, ben ik met je eens. Maar wat je laatste opmerking betreft: nu kan Ajax hem voor weinig geld halen. Over een paar jaar is hij veel duurder.

17 mei 2021 om 15:39

Vanuit oogpunt van Ajax snap ik het ook volledig, begrijp me niet verkeerd. Jonge talentvolle keeper, goedkoop. In het slechtste geval verlies je de aankoopsom van tussen de half miljoen en de miljoen, maar zelfs dat zie je wel terug als hij het niet haalt. Ik kan het alleen niet begrijpen vanuit Gorters perspectief. Tuurlijk Ajax is een grote naam en dat heeft een bepaalde aantrekkingskracht, maar er komt ook heel veel onzekerheid bij kijken terwijl je bij ons een directe zekerheid bent. Vitesse is een plek waar je je prima kan doorontwikkelen en dan over 2 of 3 jaar is er een volgende stap mogelijk.

Scherpen, Kotarski, Pasveer, Steek, Onana en nu deze keeper? Ben benieuwd wie er dan vertrekt/vertrekken.

17 mei 2021 om 13:26

@arseneal Uit jouw lijstje zijn alleen Pasveer en Stekelenburg zeker van plek bij selectie voor komend seizoen.

Scherpen wil zelf graag verhuurd worden. Die zal 1 a 2 seizoenen elders zijn.

Kotarski zal wel verkocht worden. Die haakt niet aan.

Onana gaat weg of wordt verkocht.

Steek en Pasveer zijn beiden er komend seizoen erbij maar zijn ook al best oud.

Dus Ajax heeft zeker ruimte voor het aantrekken van 1 of 2 keepers. Hoop ook dat Okoye van Sparta gekocht wordt. Die kan bij het eerste.
Deze Gorter bij JAJ of verhuren.

En vergeet niet, 700k is natuurlijk weinig geld voor Ajax om gok te nemen.

Zou een goede zet zijn. Sluit niet uit dat Kotarski verkocht gaat worden. Scherpen zal verhuurd worden. Hoppa, dan heb je nog twee keepers over aangezien ik ook schat dat Onana zal vertrekken. Gorter lijkt een talentvolle jongen te zijn, goed dat Ajax hem niet wil laten lopen.

Had hem graag bij Vitesse gezien, paar weken terug gingen er geruchten dat ze al rond waren. Nu word het wel lastig voor ons om hier tegen op te boksen al zal hij bij ons 1e keeper worden en Europees gaan spelen dus daar valt ook wel weer wat voor te zeggen.

17 mei 2021 om 12:36

Tsja, hij kwam van Ajax toch ook? Dan is er wat voor te zeggen. Erg slim voor zijn ontwikkeling vind ik het niet, overigens. Basis bij Vitesse in de ED en wellicht Europese wedstrijden lijkt me leuker dan die potjes bij Jong Ajax, al zal hij wel verhuurd worden aan GAE en speelt 'ie toch Ed.
Als wij maar niet met die Scherpen aankomen, die hoef ik hier niet te hebben. Dan liever Okoye van Sparta of een verrassing uit de Duitstalige achtertuin waar onze huidige scouting haar weg goed kent.

17 mei 2021 om 13:30

Okoye zou ik ook graag zien, die jongen is jong en talentvol en speelt momenteel ook al op een aardig niveau. Zoals ik hierboven al zei, als Vitesse echt serieus is voor Gorter zou ik hem gestoord vinden als hij naar Ajax zou gaan. Wat betreft Scherpen ben ik helemaal met je eens. Vind dat een waardeloze keeper. Was waardeloos bij Emmen, werd alleen gehaald omdat hij jong en lang was door Ajax, heeft daar in zijn wedstrijden wederom bewezen waardeloos te zijn. Laat hem lekker zijn wedstrijdjes daar in Jong keepen of bij een degradatiekandidaat in de Eredivisie, maar hoger dan dat zie ik hem echt niet komen.

Ajax blijft gokken met keepers waarvan je nog niet eens weet of ze het in de eredivisie wel aan kunnen.. Waarom niet opzoek naar een Onana 2.0 i.p.v. een Scherpen 2.0? Let wel; dit is een hele aardige keeper gebleken bij Gae, maar laat die jongen nu alsjeblieft de juiste keuze maken en veel ballen tegen houden bij de Eagles in de eredivisie i.p.v. komend seizoen alweer in de KKD te moeten keepen met Jong Ajax.

17 mei 2021 om 12:37

Ze zoeken toch naar die Onana 2.0? Onana kwam zelf ook als heel jonge keeper binnen en had zelfs minder indruk gemaakt dan Gorter tot op heden heeft gedaan.

17 mei 2021 om 12:46

Minder indruk? Geen idee, ze hebben tijd genoeg gehad om hem in de jeugd van Barcelona te bekijken.. Blijkbaar hadden ze goed gezien dat hij over veel talent beschikt!

17 mei 2021 om 12:50

Onana is bij Barcelona afgeschreven en heel de wereld vond het een onrustige keeper, die aan de andere kant wel een groot atletisch vermogen had. Onana heeft voor z'n doorbraak bij Ajax geen enkel gelijkwaardig seizoen gehad aan het seizoen van Gorter nu, dat bedoel ik met minder indruk. Bij jonge keepers is het altijd even afwachten hoe het iotpakt, Onana pakte onverwachts heel goed uit, Scherpen weet zich daarentegen amper door te ontwikkelen.

17 mei 2021 om 12:41

Beetje vreemde vergelijking opzich, van Onana wist je namelijk ook absoluut niet of hij de ED aankon toen je hem aantrok, stond als klap op de vuurpijl ook nog een jaar lang flink te stuntelen in de Jupiler League destijds. Scherpen daarentegen speelde juist al een jaar in de Eredivisie toen Ajax hem aantrok. Denk dat Ajax denkt aan een verhuurperiode in de ED (wellicht gewoon bij Go Ahead) voor volgend seizoen mochten ze deze Gorter inderdaad aantrekken.

17 mei 2021 om 12:44

Verhuren aan GAE zou de beste keuze zijn. Ajax kennende moet die jongen weer bij Jong meedraaien zoals ze dat met alle spelers willen doen. Want ja, bij Ajax wordt natuurlijk voetbal gespeeld zoals die jongens nog nooit gezien hebben... Daar word ik soms wel een beetje moe van. Laat die keeper gewoon zoveel mogelijk ballen tegen houden en fouten maken. Waar kan dat nu beter dan een gedoodverfde degradatiekandidaat?

17 mei 2021 om 13:06

Onana 1.0 was net zo goed een gok, dat was ook een jonge speler die ze in Jong Ajax lieten spelen.
Ik weet ook niet of het beter is als hij in de Eredivisie gaat spelen of bij Ajax in de Kkd. Ajax wil juist graag het Jong team in de KKD zodat ze talenten daar kunnen laten spelen en bij Ajax laten trainen in plaats van dat ze, zoals daarvoor het geval was, spelers moesten verhuren. Voor de meeste spelers is dit alleen maar een voordeel geweest, dan zie ik niet waarom dit voor deze jongen anders zou zijn.

17 mei 2021 om 14:14

Omdat een keeper enkel beter wordt van veel ballen tegen houden en ervaring opdoen op het hoogste niveau. De KKD is niet het hoogste niveau en Ajax heeft jong talent zat die ze die plek in Jong kunnen vergeven ipv deze goalie.

17 mei 2021 om 15:18

Waarom zou dat anders zijn voor keepers als voor veldspelers?
Ik denk zelfs eerder dat het andersom is voor keepers en veldspelers.
In de KKD zal hij waarschijnlijk meer ballen tegen moeten houden, er vallen per wedstrijd immers meer goals in de KKD dan in de eredivisie dus hij krijgt daar juist veel ballen, terwijl het voor bijvoorbeeld een aanvaller lastiger is om een ED verdediger voorbij te komen dan een KKD verdediger.
Uiteindelijk is het spelen van wedstrijden belangrijk, maar is trainen op een hoger niveau is dat ook, en juist bij Ajax (of Psv) kan hij dat combineren.

17 mei 2021 om 13:07

Ajax heeft die ook gedaan met Onana. Op jonge leeftijd halen, paar jaar in jong laten rijpen om vervolgens door te groeien naar de beste keeper van de Eredivisie. En ook met Cillessen is hetzelfde gedaan. Niet bij iedereen gaat de ontwikkeling natuurlijk zoals gehoopt, maar sinds de doorbraak van een jonge Stekelenburg bijna 2 decennia geleden heeft Ajax eigenlijk altijd een keeper gehad die uit de jeugd kwam of op jonge leeftijd gehaald werd om vanuit de jeugd/jong Ajax door te breken. Dus het 'gokken' waar jij het over hebt kan ik het echt niet noemen.

17 mei 2021 om 13:30

@kalou " Onana 2.0'

Een Onana 2.0 kan Ajax niet kopen. Dat is te duur. O

Dus hopen dat wij een nieuwe Onana 1.0 (waar aan gewerkt is) of een Cilissen 1.0 kunnen vinden.

Scherpen was rond 1 miljoen. Deze Gorter 750k waarschijnlijk. Geen geld voor Ajax.
Als een van de 2 stap zet naar eerste waren al deze aankopen erg goedkoop. Zo niet dan had je bruikbare keepers voor Jaj.

Niet heel gek natuurlijk dat hij wordt gespot en dat hij een gesprek voert met Ajax. Er waren eerder al berichten dat er meerdere clubs geïnteresseerd zijn, waaronder ook Vitesse en Feyenoord. Dus het is daarom ook niet meer dan logisch dat hij bij Ajax een gesprek voert. Ik zie hem nog altijd graag naar Feyenoord komen om de concurrentiestrijd met Bijlow aan te gaan. Je ziet hoe Marsman zich heeft ontwikkeld tijdens de blessure van Bijlow. Er liggen genoeg kansen voor een talentvolle doelman in Rotterdam. Wel grappig overigens want ik geloof dat men een a twee weken geleden nog verkondigde dat het slechts een kwestie van tijd was dat hij bij Vitesse zou tekenen, toen zou de deal al nagenoeg rond zijn. Sindsdien is het heel stil rondom zijn persoon. Maar zo zie je dat er dus op de achtergrond van alles speelt. Hopelijk zit Feyenoord ook niet stil

17 mei 2021 om 13:33

@kaws "er liggen genoeg kansen voor een talentvolle doelman in Rotterdam. "

Welke kansen? Of verwacht jij dat Bijlow weer vaak er uit gaat liggen? Jullie hebben geen KKD team dus zou voor zijn ontwikkeling juist erg slecht zijn om naar Feyenoord te gaan.

Vitesse zou meest ideaal zijn. Goed niveau, gaan Europa in en wordt aangetrokken voor 1e keeper.

Hij zat in de jeugd van Ajax, dus begrijp ook wel dat hij daar graag wil doorbreken.

Heel verhaal om te zeggen, feyenoord zou slechtste keuze zijn. Behalve dat zij geen geld hebben kunnen zij amper wat bieden. Vooruitzicht om met potentiele Oranje keeper te concurreren lijkt mij niet ideaal.

17 mei 2021 om 13:39

Het is natuurlijk niet te hopen maar gezien de fitheid van Bijlow is het alles behalve zeker dat hij een lange tijd fit blijft. Het is een keeper die veel risico in zijn spel legt en daardoor wel eens tegen een blessure aanloopt. En dan is het toch fijn om te weten dat je daarachter een goede talentvolle doelman hebt, die dan ook zijn kans pakt. Gorter heeft eerder al eens aangegeven dat hij het helemaal niet erg zou vinden om in de luwte als tweede doelman te fungeren. Ik ben het met je eens dat voor hem Vitesse de beste keuze zou zijn. Echter als we het dan hebben over de slechtste keuze, dan denk ik toch juist dat Ajax dat is en niet Feyenoord. Hij zou bij Ajax meerdere doelmannen voor zich hebben, dat KKD-elftal is leuk maar voor hem niet relevant aangezien hij daar al zijn kunsten heeft vertoond en toe is aan de Eredivisie, lijkt mij.

17 mei 2021 om 13:58

@kaws "echter als we het dan hebben over de slechtste keuze, dan denk ik toch juist dat Ajax dat is en niet Feyenoord. Hij zou bij Ajax meerdere doelmannen voor zich hebben, "

Maar wie heeft hij dan voorzich bij Ajax? Stekelenburg en Pasveer gaan niet lang mee.
Onana is door Overmars al afscheid van genomen.
Scherpen komt nog te kort en moet komende jaren verhuurd worden.
Kotarski komt te kort en zal verkocht worden.

Intussen bij JAJ kan hij op niveau spelen.

Bij Feyenoord moet hij zoal ik aangaf met een jonge potentiele keeper concurreren. In potentie beste keeper voor Oranje onder de jongere keepers.
Drommel loopt nog achter.

Als Bijlow fit blijft, hoe moet Gorter fit blijven? In campingleague waar JF speelt?

17 mei 2021 om 14:30

@KAWS, als Bijlow fit blijft, zal Gorter bij jullie nog minder spelen dan bij Ajax. Bijlow is waarschijnlijk de toekomstige keeper van Oranje en fit zal hij niet op de bank komen.

17 mei 2021 om 15:27

@kyle66, bij iemand die de afgelopen 3 jaar meer dan 50 wedstrijden heeft gemist heeft zou ik er niet van uitgaan dat hij fit blijft

Wel een goede jonge keeper mijns inziens. Dit seizoen 25 (!) clean sheets voor hem in het doel van de Eagles, vrij indrukwekkende statistiek. Ook slechts 25 tegengoals voor GAE in de competitie, veruit het minste van alle ploegen. Als Ajax hem haalt lijkt het me echter wel een goed idee om hem direct een jaar te verhuren aan Go Ahead zodat hij ervaring kan opdoen in de Eredivisie.

17 mei 2021 om 12:37

die cijfers zeggen niet heel veel zonder context. Misschien was het ook voor een groot deel wel de verdienste van de verdedigers, want met name die Beukema die naar AZ gaat was ook erg sterk.

17 mei 2021 om 12:41

Ja en Oblak krijgt nu ook minder tegengoals dan wanneer hij bij Dinamo Zagreb had gespeeld.. Gorter heeft het hoogste reddingspercentage van de competitie, dat heeft verder helemaal niks met verdedigers te maken, dat zegt iets over hoeveel doelpunten jij als keeper direct tegenhoudt.

17 mei 2021 om 12:45

Natuurlijk heeft het ook met de verdedigers te maken, maar ook de andere ploegen bovenin hebben vrij goede verdedigers en prima keepers. Toch komen zij niet in de buurt van die cijfers. Als je 25 clean-sheets noteert in 37 duels is dat gewoon zeer netjes als doelman, daar kunnen we het best over eens zijn toch? Hij krijgt ook de hoogste gemiddelde beoordeling van alle doelmannen in de Keukenkampioen Divisie en ook qua reddingspercentage hoort hij tot de beste keepers van de competitie, is gewoon een prima keeper op dat niveau! Geeft overigens geen enkele garantie dat hij het zal redden bij Ajax verder, maar hij heeft een uitstekend jaar gedraaid in ieder geval

17 mei 2021 om 13:07

Uiteraard, ik zeg ook alleen dat het zonder context weinig zegt. Allicht is het een goede doelman, dat ontken ik nergens en ik zou hem graag bij ons in Arnhem zien.

waarom word elke keeper gelinkt aan ajax als ik hem was zou ik dit niet doen want dat word dan idd de 6de keeper

17 mei 2021 om 12:56

Scherpen wordt verhuurd. Kotarski waarschijnlijk verkocht. Stekelenburg gaat nog maar een jaar mee. Onana zal ook vertrekken. Gorter kan dus prima een jaar keepen bij Jong-Ajax en vervolgens aansluiten bij het eerste.

17 mei 2021 om 13:02

Dan kan die toch beter blijven of naar Vitesse gaan? Waarom zou die in godsnaam gaan voor een plek in JA? Als die naar Vitesse gaat is die eerste doelman in de Eredivisie en speelt die Europees voetbal.

17 mei 2021 om 13:05

Er zijn zeker betere optie maar de keuze voor Ajax valt te billijken.

17 mei 2021 om 13:12

@arends,

Misschien wil hij wel heel graag voor Ajax uitkomen. Heeft immers al bij Ajax in de jeugd gezeten. En mocht hij naar een AZ of Vitesse gaan en hij wil vanaf die club nog de stap zetten naar Ajax(op de voorwaarde dat hij het daar dan goed doet) dan zijn dat wel de clubs om te claimen dat ze niet aan een concurrent wil verkopen om zo een transfer onmogelijk te maken.

17 mei 2021 om 13:26

AZ verkoopt idd liever niet aan Ajax, maar een Vitesse heeft dit niet gezegd! Vitesse en Ajax zijn ook geen directe concurrenten. Als hij graag naar Ajax wil en nog lekker wedstrijden in de KKD wil keepen is die welkom hoor, het is een goede en talentvolle doelman. Persoonlijk denk ik dat hij grotere stappen kam zetten bij Vitesse, thats all .

17 mei 2021 om 13:32

Vitesse doet daar niet zo moeilijk over hoor. Pasveer gunnen ze deze stap ook van harte. In het verleden is dit één keer gezegd bij Van Ginkel, maar toen was de situatie heel anders. Vitesse was toen winterkampioen en Chelsea bood gewoon meer voor hem.

Goed voor z'n ego, doet het één seizoen goed in kkd, wordt bestempeld alsof dit het grootste keeperstalent van de Nederlandse velden is...

Het is je gegund Jay! Stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Stiekem hoop ik dat we hem nog een jaartje mogen huren.

17 mei 2021 om 13:02

Moet je toch eigenlijk niet willen als supporter/fan toch? Hij gaat daar niet spelen en moet weer meekeepen met Jong Ajax. Kan hij beter geen tussenstap maken? Bijvoorbeeld een Vitesse waar die meer in verband wordt gebracht? Speelt hij ook Europees voetbal, ook wel lekker. Alhoewel Vitesse misschien uit elkaar valt, omdat Broja, Toure, en Openda teruggaan naar Chelsea, Juventus en Brugge. Nog de vraag wie Bazoer gaat opvolgen, misschien komt er nog iemand voor Tannane. Bruns loopt transfervrij de deur uit. Wordt in ieder geval een heel andere vitesse tov dit seizoen.

17 mei 2021 om 15:24

Touré kan er weinig van, Broja en Openda zijn dezelfde types waarbij Openda een jaar langer blijft naar het zich laat aanzien. Verder vertrekt Bruns (niet zo erg) en vertrekken Bazoer en Tannane hoogstwaarschijnlijk, maar als je slim aankoopt ga je die per saldo neit missen. Pasveer vertrekt ook, en waarschijnlijk Doekhi ook. Met het salaris van Pasveer en Bruns en de transfersommen voor Bazoer, Tannane en Doekhi hebben we geld om er iets leuks mee te doen. Alleen Doekhi en Pasveer gaan we op dit moment echt missen, Tannane en Bazoer kun je opvangen met stabielere spelers.

17 mei 2021 om 17:26

Ah okay, ik dacht dat Openda alleen gehuurd was voor 1 jaar. Haha, "slim aankoopt" is wel makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik gun het Vitesse van harte hoor, want ze hebben goed voetbal laten zien. Maar er vallen wel veel spelers weg, en dan krijg je weer een heel nieuw elftal. Maar ja, we gaan het zien, ik hoor dat Vitesse volgend seizoen het goed gaat doen in de Europa League.

Ajax lijkt het Manchester City van Nederland te worden. Zoveel mogelijk talenten aantrekken en dan maar zien wat er doorbreekt. De rest kan altijd weer verhuurd of verkocht worden. Ajax heeft de financiële mogelijkheden en de aantrekkingskracht er voor. PSV doet (in mindere mate) hetzelfde. Het is wel jammer voor de competities. De reservespelers van Ajax (Labyad, Klaiber, Schuurs, Scherpen) , Manchester City en PSV (Thomas, Drommel) zou je graag bij andere clubs zien voetballen.

17 mei 2021 om 12:44

Tja en de wissels van ADO zien ze ook graag op de velden bij FC Lutjebroek 3. Ajax heeft momenteel gewoon geen kwaliteit voor de toekomst op deze positie, dan is het niet gek dat je gaat kijken wat er beschikbaar is toch? Zo werkt het in principe bij alle clubs, alleen de ene club heeft net wat meer geld en kan dus vaker een gokje wagen.

17 mei 2021 om 12:48

En juist daarom is het zo leuk om te zien dat onana niet meewerkt
Arrogantie afgestraft

17 mei 2021 om 12:52

Het Manchester City van Nederland? Dan bedoel je natuurlijk Chelsea. Chelsea heeft in het seizoen 2020-2021 maar liefst 32 spelers uitgeleend. - Ruben Loftus-Cheek - Ross Barkley - Michy Batshuayi - Danilo Pantic (nog nooit een duel voor Chelsea gespeeld sinds 2015!) - Jamie Cumming - Trevoh Chalobah - Ike Ugbo - Izzy Brown - Armando Broja - Jamal Blackman De lijst is natuurlijk nog veel langer met namen zoals Lewis Baker, Zappacosta, Kenedy, Ampadu, Miazga, Lucas Piazon (bij de clubs sinds 2012, wordt al bijna tien jaar verhuurd), Bakayoko, Sarr, van Ginkel, Castillo, Victor Moses, Clarke-Salter, Mceachran. Bij 99 van deze jongens is het allang bekend dat ze geen toekomst hebben bij Chelsea. Ze worden jaar in jaar uit verhuurd op de hoop dat een club bereid is grof geld voor ze betalen zodat Chelsea winst kan maken. Zijn ook geruchten geweest over een limiet aan verhuurbare spelers om dit soort praktijken tegen te gaan.

17 mei 2021 om 12:56

Hoeveel jongens heeft Ajax dit seizoen uitgeleend die puur zijn gekocht als verhuurovbject dan? Danilo is gekocht omdat ze dachten dat hij het eerste kon halen bijvoorbeeld, dat is toch wel degelijk anders dan bij Chelsea waar ze inderdaad spelers halen waarvan ze allang weten dat ze nooit in de buurt van het eerste komen?

17 mei 2021 om 13:00

Heb het hieronder al genuanceerd. Ik bedoelde meer aan te geven dat dit soort aankopen het begin kan zijn van.

17 mei 2021 om 15:56

Maar wie haalt Chelsea dan waarvan ze zeker weten dat die het niet halen? Chelsea heeft gewoon dezelfde tactiek als Ajax, jong inkopen, met een beetje mazzel haalt iemand het, zo niet verkopen en haal je er winst uit.

Volgende miskoop
Wat gaan ze doen daar een elftal keepers opstellen zodat de tegenstander niet kan scoren

Deze jongen moet speeltijd hebben die gaat hij duidelijk niet krijgen bij ajax
Slechte keus dus behalve als hij net zo'n "carrière" wil als scherpen

Hoe kan je überhaupt het gesprek aangaan als keeper als je ziet dat er nieuwe bejaarde keepers worden gehaald als eerste doelman en scherpen afgekeurd is/wordt
Laat staan hoe men met onana omgaat( ophemelen zolang hij meewerkt en nu afserveren omdat hij niet meewerkt)

Leuk hoor dik salaris maar ontwikkeling en perspectief lijken mij belangrijker voor een keeper van zijn leeftijd

17 mei 2021 om 12:48

Bij Ajax kan hij gewoon aansluiten bij Jong-Ajax, dan blijft hij op hetzelfde niveau spelen met compleet andere trainingsvormen, daar hij klaar wordt gestoomd voor het grote Ajax. Scherpen wordt verhuurd, dat is inmiddels duidelijk. Kotarski staat in de pikorde nog onder Scherpen, dus dat lijkt me een gevalletje verkoop terwijl hij toch samen met El Maach potentie had.

Het is ook niet zo dat Gorter al ervaring heeft in de Eredivisie dus het is niet 'een stap omlaag'. Dit was bij Scherpen wel het geval, van keepen in de Eredivisie naar keepen in de Keuken Kampioen Divisie. Dat is een slechte ontwikkeling.

17 mei 2021 om 12:56

Klopt maar het is toch zonde als je nu eredivisie gaat spelen en dan terug gaat naar de KKD. Kies dan voor een subtop club of ajax maar dan verhuren. Gorter heeft in de jeugd van ajax gespeeld dus kent de trainingsvormen wel lijkt me

17 mei 2021 om 13:01

Dat is ook zeker waar. Inderdaad een goede optie om direct verhuurd te worden aan een team zoals Heerenveen, daar een jaar keepen tot Stekelenburg weg is en daarna zijn plek proberen over te nemen. Ik wist niet dat Gorter in de jeugd van Ajax heeft gespeeld! Ken hem niet heel goed.

17 mei 2021 om 13:37

@ackaka Bij GAE gaat hij het wel erg druk krijgen. Zou goed kunnen zijn want zal erg druk worden, maar ook andere kant op waardoor zijn zelfvertrouwen knakt (wat je ook zag bij vd Leer).

De financiele hegemonie van Ajax wordt zichtbaar. Zodra een keeper een beetje potentie laat zien gaan ze over tot koop terwijl ze al meer dan genoeg keepers hebben. Na één of twee blunders kan je vervolgens weer via de achterdeur vertrekken. Doet me denken aan handelshuis Chelsea, waar ze jaarlijks bijna twee voltallige elftallen verhuren om vervolgens winst te maken. Als ze Gorter goedkoop over nemen is dat ook gegarandeerde winst, zelfs als hij niet doorbreekt bij Ajax. Idem dito met Scherpen, voor een schamel bedrag van 1 miljoen (?) gekocht, daar kan je uiteindelijk wel weer meer voor krijgen na een degelijke verhuurperiode.

Desondanks kan ik Ajax geen ongelijk geven. Als de liquide middelen er zijn zou ik ook dit soort ruwe diamanten voor spotprijsjes kopen. Voetbalclubs zijn uiteindelijk ook bedrijven die winst willen maken.

17 mei 2021 om 12:54

Ik geloof best dat Overmars gedachten heeft als "wanneer het niet goed uitpakt, kan ik er altijd nog wat winst op maken", maar ik denk niet dat winst maken zijn eerste prioriteit is bij het doen van een aankoop. In die zin is het nog wel ietsje anders dan bij Chelsea, naar Ajax gaat wel steeds meer die kant op.

17 mei 2021 om 12:55

Dat denk ik ook niet, maar het is voor Overmars wel een geruststellende gedachte dat Ajax er nagenoeg niet op kan verliezen. Daardoor koop je als club natuurlijk veel sneller.

Het is inderdaad anders dan Chelsea, maar die zijn ook zo begonnen. Jonge talenten opkopen en we zien wel. Heb hierboven een lijstje geplaats van momenteel verhuurde spelers. Zijn er maar liefst 31.

17 mei 2021 om 13:25

Op zich valt dat wel mee toch, ze hebben alleen 2 jaar geleden Scherpen aangetrokken. Als die na 2 jaar niet goed genoeg blijkt moet je er ook een keer afscheid van durven nemen. Bij keepers valt dit misschien meer op maar alle clubs doen dit toch met talentvolle jonge spelers.
En richting de toekomst gaat Onana waarschijnlijk deze zomer weg (of loopt anders volgende zomer gratis de deur uit) en weet je dat je over een jaar een nieuwe keeper nodig hebt, dat je daar op voorsorteerd met een jong talent is ook niet heel raar.

17 mei 2021 om 16:02

Scherpen, Pierie, Schuurs om recent even wat te noemen in Nederland. Dat zijn spelers die het net goed deden bij een "matige" club. Zijn natuurlijk nog talloze voorbeelden te noemen bij jeugdspelers en spelers die vanuit het buitenland "goedkoop" gehaald zijn. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, want het is een goed verdienmodel, maar het gebeurt ook zeker hier.

17 mei 2021 om 17:56

Maar dit is toch niet anders dan wat andere clubs doen?
Alleen vissen die in een categorie spelers daar (net) onder. Het zou wat anders zijn wanneer Ajax, zoals een chelsea, een paar elftallen met huurspelers elders heeft lopen en dat is zeker (nog) niet het geval, dat zijn maar een paar. De rest van die talenten zitten of in Jong Ajax of bij het eerste.
Als wiki klopt heeft AZ bijvoorbeeld meer spelers verhuurd dan Ajax op dit moment.

Gorter halen, Scherpen verhuren aan Go Ahead lijkt mij best een mooie oplossing alleen waar laat je Pasveer?

17 mei 2021 om 13:29

Steek en Pasveer zullen gewoon 1e en 2e doelman zijn.

Overmars die zijn cluppie financieel de Corona tijd door helpt. Niet direct nodig deze keeper

17 mei 2021 om 12:54

Nee, maar waarom zou je hem laten lopen als hij potentie heeft en voor een schijntje te halen is? Voor Ajax is het kleingeld en je koopt potentieel een keeper die eerste keeper kan worden na een paar jaar.

17 mei 2021 om 13:01

Alsof ajax alleen maar moet kijken naar speler die direct nodig zijn. Overmars denkt aan de toekomst. Blij dat hij daar zit en wij niet. Als je alleen maar op de korte termijn denkt ga je het niet redden.

Gaat Ajax voor een elftal aan keepers? Het worden alleen maar speelballen van een handelaar lijkt zo.

17 mei 2021 om 13:00

Ajax denkt aan de toekomst....mag dat? Je kan spelers weer verhuren he. Binnenhalen voordat een ander er mee weg loopt.

17 mei 2021 om 14:19

Tuurlijk mag dat en Ajax zit ook in de positie om een ontzettend salaris huishouden te hebben. Opmerkelijk is het echter wel. Ik zou alleen als keeper of eigen talent toch eens achter mijn oren krabben als # zoveel bent. Er hoeft iig niet geklaagd te worden indien jonge spelers toch eerder gaan kiezen voor een buitenland avontuur.

Lijkt me geen onverstandige keuze voor hem. Hoe gek het ook mag klinken, bij Ajax heb je als talentvolle keeper op dit moment toch het meeste perspectief (op voorwaarde dat Onana vertrekt). Die keepers die ze daar hebben zijn ofwel oud, ofwel niet goed genoeg. Pasveer en Stekelenburg kunnen nog een jaar, misschien 2, mee en Scherpen heeft lengte, maar mist verder alles wat een goede keeper nodig heeft. Psv, AZ en Feyenoord hebben prima keepers die nog jaren meekunnen, bij Ajax kan Gorter zich een jaar in de luwte van de KKD ontwikkelen om vervolgens het stokje over te nemen van de ouderen - misschien zelfs wel eerder.

17 mei 2021 om 14:36

Ik denk dat Onana wel verkocht zal worden nu de onderhandelingen zijn gestopt. Scherpen heeft aangegeven dat hij verhuurd wil worden. Dan hou je alleen de twee "oudjes" over. Dus ja, kans om te spelen is er zeker en als je niet speelt, is er de KKD.

En dan meteen doorverhuren. Of 3e keeper maken en Scherpen verhuren. Je moet ze niet stil laten staan in hun ontwikkeling.

Ik snap Ajax niet, wat moet je nou met nog een keeper? Ik begrijp Jay Gorter ook niet, je weet dat je niet gaat spelen bij Ajax, waarom ga je dan naar Ajax toe? Om in de KKD te keepen voor JA? Vitesse lijkt me een betere stap, maar als hij liever in de KKD keept moet hij het doen.

Mocht Ajax hem kopen, dan zeg je hiermee in elk geval het vertrouwen op in de overige keepers talenten.

17 mei 2021 om 13:02

En waarom moet je vertrouwen blijven tonen in de keepers die niet goed genoeg zijn voor Ajax 1? Het is een keer klaar he. Ik snap ajax heel goed. Grote talenten voor de toekomst moet je zo snel mogelijk binnen hengelen als ze nog goedkoop zijn. Verhuren kan altijd. Vermeer is ook prima terecht gekomen na zn verhuur periode.

17 mei 2021 om 13:05

Waaruit maak jij op dat bijv Scherpen niet goed genoeg is? Door die blunder tegen Roma? Ben blij dat jij geen coach bent van Ajax, want van der Sar en Onana maakte beide in het begin de nodige grote blunders en zijn beide top keepers(geweest).

Het begint op een soort Chelsea te lijken, we gaan alle talenten kopen en zien wel wat er dan uit komt.

17 mei 2021 om 14:53

@ arends,

Tegen Roma ja en je bent de bekerwedstrijd tegen utrecht zeker vergeten ook? Ook daar zag hij er verre van goed uit, met een blunder bij sowieso 1 doelpunt tegen. Verder geloof ik best dat de staf hem ook beoordeelt op trainingen en als hij daarin geen vooruitgang boekt, houdt het wel een keertje op ja.

Onana was in het begin ook een apart verhaal met absoluut blunders, maar bij van der Sar moet je me, na die uittrap tegen Groningen uit maar even wat voorbeelden geven.

17 mei 2021 om 13:16

Ik snap Ajax wel. Ajax is een soort Chelsea / City in het klein. Die kopen gewoon veel spelers voor weinig geld waar ze waarde in zien. Redden ze het bij Ajax niet, dan wordt hij waarschijnlijk verhuurd, verkocht, waar ze aan verdienen. Is gewoon een verdienmodel.

Het zou zeker een goeie optie zijn. Ik hoop dan wel dat hij direct weer verhuurd word zodat hij speeltijd kan opdoen. Anders heeft het weinig zin om deze jongen te halen aangezien er dan 6 keepers rond lopen.

Voor Ajax geen verkeerde zet. Is absoluut een groot talent en heeft het geweldig gedaan dit seizoen. Ik denk dat er geen betere te vinden is in zijn leeftijdscategorie. Al weet ik niet hoe oud Okoye van Sparta precies is. Dan lijkt het er dus op dat Stekelenburg, Pasveer en Gorter volgend seizoen het keerpersgilde van Ajax vertegenwoordigen. Dat zou dan ook definitief betekenen dat Onana gaat vertrekken of i.ig. niet meer gaat spelen. Dat doet wel pijn eigenlijk. Hoopte dat hij alsnog bij zou tekenen.

Ajax moet afscheid nemen van Kotarski Scherpen en Reiziger. Dat zijn echt drie matige keepers, Setford die in de jeugd zit is wel een groot talent. Ik hoop dat hij volgend jaar Jong Ajax mag keepen.

Gorter zou beter nog een jaar go ahead kunnen doen dan een jaartje banken bij Ajax. Ik zie hem niet Pasveer en Steek op de bank houden namelijk.

Dit is toch gewoon investeren in de toekomst iets wat Ajax toch altijd doet? Met Pasveer en Stekelenburg heb je daarnaast twee keepers die waar je niet zo heel lang mee doorgaat. Dit is volgens mij gewoon weer een prima investering en een gok die ze financieel makkelijk kunnen nemen.

Ik zou het van Gorter geen slimme zet vinden. In plaats van Eredivisie keepen, gaat hij keepen in de KKD als hij voor Ajax kiest. Dan krijg je het verhaal mee van trainen op hoog niveau. Maar in wedstrijden wordt die weer terug geworpen naar een niveau dat lager is dan waar hij nu staat. Hij wordt er dus helemaal geen betere keeper van. Of laat je terug verhuren aan Gae, of kies voor Vitesse, waar kans om eerste doelman te worden een stuk groter is.

Waarom nog een keeper? We hebben er pas 5 in jong ajax en 3 in gewoon Ajax inclusief Onana?
Laat deze jongen lekker een jaartje in Deventer en die jongen van Sparta nog een jaartje in Rotterdam en koop de beste volgend jaar als Steek afzwaait.

17 mei 2021 om 15:32

Jij denkt dat hij in deventer blijft als Ajax hem niet haalt? Hij vertrekt sws. Als het niet naar Ajax is gaat ie bv naar Feyenoord. En dan kan je hem zeker niet meer kopen

17 mei 2021 om 15:50

Ik hoef hem niet, ik heb vertrouwen
Goede keeper uiteraard, niks mis mee. Maar dan doorselecteren ook met je eigen keepers.

17 mei 2021 om 18:47

Feyenoord gaat hem niet kopen, die hebben het vertrouwen in Bijlow. Feyenoord zal eerder gewoon een 2e doelman halen en dat is Gorter niet.

Dat wordt kopen en dan of terug verhuren, of Scherpen aan hun verhuren.
Misschien dat ze Grot eerst een jaar weer onder eigen zicht willen houden.

Hij speelt dan wel geen eredivisie maar kkd maar krijgt wel de training van de absolute top...

Of kopen en verhuren aan GAE en Scherpen verhuren aan Emmen (als wij erin blijven)
En Reiziger of Kortaski 3e/4e keep

Knap dat hij in 37 wedstrijden 25 keer een 'clean sheet' heeft weten te behalen, maar komt dat omdat hij zo een geweldige keeper is, of omdat er een goede verdediging voor hem stond?

3e keeper bij Ajax of eerste Keeper bij Vitesse. keuze niet zo moeilijk lijkt me. Anders gewoon blijven bij G.A

De vraag is. Waarom zou je als eerste keeper die bij GAE die promoveert willen vertrekken naar een club waar je 3e of 4e keus bent? Zelfs twee keus is al absurd. Blijf dan liever nog een jaar of wordt bij een stabiele eredivisieclub 1e keeper.

Dit is de slechtste keuze die Gorter kan maken. 3de keeper bij Ajax worden en voor Jong ajax spelen in de KKD of waarschijnlijk 1ste keus zijn bij Vitesse en wekelijks spelen in de eredivisie. Die jongen kiest duidelijk voor geld in plaats van voor zijn carrière

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren