Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Mijn vrouw wist het al een tijdje, ze zit er meer mee dan ik’

Laatste update:

Frank de Boer weet voor een groot deel al hoe zijn definitieve 26-koppige EK-selectie eruit zal zien. De bondscoach heeft zondagavond bij het televisieprogramma Humberto laten weten dat hij nog twijfelt over ‘twee of drie’ spelers. De Boer wilde niet bevestigen dat Teun Koopmeiners, Cody Gakpo en Jurriën Timber meegaan naar het EK. De drie spelers komen niet in aanmerking voor Jong Oranje wanneer zij tot de afvallers behoren bij de selectie van het Nederlands elftal. Ook ging hij in op zijn besluit om zijn schoonzoon Calvin Stengs niet op te nemen in de voorselectie.

“Ik heb wel een groot gedeelte in mijn hoofd”, liet De Boer zondagavond weten. “Je hebt altijd wat vraagtekens en twijfels, maar dat zullen er niet heel veel zijn. Twee of drie spelers.” Koopmeiners, Gakpo en Timber behoren tot de 34-koppige voorselectie. Jong Oranje-trainer Erwin van de Looi kan hoe dan ook niet over hen beschikken, daar hij zijn definitieve EK-selectie eerder naar buiten brengt dan De Boer. De bondscoach geeft aan dat het drietal hiervan op de hoogte is en. “Dat bepaal ik, want het grote Oranje is natuurlijk het belangrijkste.”

De Boer benadrukt dat hij het trio geen toezegging heeft gedaan van een definitieve plek in de 26-koppige EK-selectie. “Nee, dat heb ik zeker niet gezegd”, aldus de trainer. Dat het drietal mogelijk helemaal niet in actie komt wanneer De Boer hen niet meeneemt naar het EK, heeft voor hem geen rol gespeeld in zijn besluit om hen op te nemen in de voorselectie. Presentator Humberto Tan trekt de conclusie dat Timber, Gakpo en Koopmeiners meegaan naar het EK. De Boer laat niets los: “Dat mag je denken. Er zijn nog een, twee of drie vraagtekens.”

Het besluit om Ryan Babel niet op te nemen in zijn voorselectie leidde tot vragen van Tan. “Ik heb heel veel keuzes op zijn positie”, legde De Boer uit. “Daarvoor heb ik niet te veel willen schuiven in de selectie omdat ik er net was en je de groep niet overhoop wil halen. Ik probeer de beste keuzes te maken en daar past Ryan in mijn ogen op dit moment niet bij”, aldus de bondscoach, die aangeeft dat Arjen Robben nooit een optie voor hem is geweest richting het EK. “Hij heeft anderhalf of twee jaar niet gespeeld. Hij heeft niet eens een keer negentig minuten gespeeld.”

Dat De Boer zijn schoonzoon Calvin Stengs niet zou opnemen in zijn EK-selectie wist hij al langer. “Dat was niet makkelijk. Mijn vrouw wist het al een tijdje. Die vroeg al een tijdje: Wat ga je nou doen met hem? Dat is best lastig, mijn vrouw zit er meer mee dan ik. Natuurlijk, persoonlijk raakt het je zeer zeker. Maar op professioneel gebied vind ik dat nooit moeilijk, eerlijk gezegd.”

Het is terecht dat Calvin Stengs niet met Oranje naar het EK gaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou wel lullig zijn als die 3 afvallen en dan niet meer voor jong oranje uit kunnen komen op het ek. Nu moet je ze mee nemen ook.

16 mei 2021 om 23:59

Is erg lastig, ik denk wel dat ze alle 3 een toevoeging zijn om er als wissel in te komen bijvoorbeeld.

17 mei 2021 om 09:00

Timber heeft natuurlijk zich stormachtig ontwikkeld in de tweede seizoenshelft en erg veel gespeeld. Mocht hij er niet bij zijn is dat voor die jongen wellicht nog het beste kan hij een rustperiode nemen ipv mee met Jong Oranje. Ook voor Koopmeiners geldt het zelfde. Gakpo heeft wienig gespeeld dit seizoen die moet je gewoon meenemen omdat hij dus frisser is dan de gemiddelde speler en het niveau denk ik wel aan kan, al is hij nog geen basis materiaal in mijn ogen. Voorhoeden moet zijn Malen en Memphis waarbij dan de rechstbuiten positie nog twijfelachtig is maar voorlopig krijgt Berghuis de voorkeur. Over Robben natuurlijk terecht die heeft amper gevoetbald en is zo weer geblesseerd dan had je dus iemand anders moeten thuislaten voor een speler die al anderhalf jaar niet op niveau gespeeld heeft........

17 mei 2021 om 10:30

Wat nou met je voorhoede moet malen en Depay zijn wat denk je vant
Depay weghorst el Ghazi/ bergwijn , donyell gewoon bankie maat .
En normaal gesproken is nu bergwijn wel beter maar die speelt bijna niet en Anwar wel en die neemt ook enorm veel power mee en die voetbalt in elk geval ook niet in de Nederlandse competitie meer

17 mei 2021 om 07:59

Helemaal mee eens, als Frank deze 3 jongens niet mee neemt vind ik dit echt wel een hele rare keuze.
De opmerking van Frank eventjes daarna gaf ook wel aan dat hij ze wss wel mee neemt.
Hij zei iets in de trant van: Als je zoveel spelers mag selecteren en er is volgend jaar alweer een eindtoernooi, dan kan je jonge jongens erbij nemen om hun alvast deel van de groep te laten voelen.

17 mei 2021 om 09:07

Wel apart dat deze jongens apart genoemd worden. Gravenberg is natuurlijk van dezelfde leeftijd maar wordt toch door Frank al meer gezien als een gearriveerde Oranje international. Volledig terecht overigens

Ik denk ook dat ze alle drie het niveau aankunnen en er dus ook bij horen. Wellicht niet in de basis maar zeker voor de toekomst kunnen ze de basis halen. Alleen hebben ze allemaal ook kanjers voor zich maar ja die moeten dan wel in vorm en fit blijven. Neem Koopmeiners, normaal gesproken is die op het middenveld 7e keuze achter Frenkie, Wijnaldum, Gravenberg, Klaassen, Vd Beek en De Roon (al ben ik geen fan van die laatste). Vilhena zal wel afvallen ga ik van uit.

Voor Timber iets in de zelfde trent heeft Centraal De Vrij, De Ligt, Ake, Blind, Veltman normaal gesproken voor zich maar kan ook rechtsback (net als Veltman) maar daar heeft hij Dumfries, Tete voor zich (verwacht Hateboer dat dit afvalt).

Voorin heeft Gakpo nog de meeste kans te spelen, Die spoeling is dun, Achter Memphis, Berghuis, Malen kon hij wel eens de vierde keus worden tenwij Bergwijn nog in vorm komt.

17 mei 2021 om 09:31

Als je naar de selectie kijkt dan pik je er makkelijk 7-8 spelers uit die hij niet zal meenemen, want de overige die overblijven zijn de spelers die altijd worden opgeroepen. Het is gewoon dezelfde selectie met een paar nieuwe ertussen. Gakpo zou ik wel meenemen maar koopmeiners niet. Ik zou Donny ook niet meenemen. Het is lastig maar aan de andere kant moet je gewoon realistisch zijn, zoals bijvoorbeeld eerder een El Ghazi dan bergwijn. El Ghazi doet het super goed en die speelt ook om de week en zo heb je nog meer vergelijkingen alleen is de vraag of FdB dat zo zal bekijken.

17 mei 2021 om 10:55

Donny vd Beek heeft het voordeel dat er juist op het middenveld niet heel veel concurrentie is. Zijn er volgens mij 8 geselecteerd. Denk dat voor iedereen Vilhena de eerste afvaller is. Kan natuurlijk heel goed dat De Boer de overige 7 allemaal mee neemt.

De meeste afvallers zitten uit de groep Dumfries, Karsdorp, Hateboer, Tete, Veltman, St. Juste en Timber.. Ik verwacht dat er van dit 7 tal er minimaal 3 afvallen. en misschien wel 4.

17 mei 2021 om 11:11

Nee, dat moet niet. Hij wil ze natuurlijk wel aan het werk zien en heeft er een plan mee, maar niks moet. Ik heb liever dat ze gewogen worden bij het grote Oranje en eventueel afvallen, dan de veilige weg en met jong Oranje mee, wat veel minder belangrijk is.

Verder vind ik de keuzes gewoon heel goed die hij nu heeft gemaakt, dan kan je lullen over rechtlijnig zijn of dat hij zwicht voor de media, maar dat is natuurlijk veel te makkelijk. De namen die de media laat vallen heeft hij natuurlijk ook de hele tijd op de radar gehad, dat vind ik zo makkelijk scoren.

Ook wat betreft Babel en Stengs vind ik dat hij zich goed opstelt, gewoon professioneel knopen doorhakken, en wel aangeven dat het op menselijk vlak wél lastig is.

Niks mis mee. Hij heeft me nu voor de tweede keer op positieve manier verrast als bondscoach, de eerste keer was die wijziging in formatie tegen Italie.

Als Bondscoach kan je het toch nooit goed doen.

17 mei 2021 om 00:11

als je gewoon je best presterende spelers selecteert kom je al een heel eind

17 mei 2021 om 00:44

Je bestpresterende spelers hoeven niet het beste team te vormen.

17 mei 2021 om 00:49

ik vind dat altijd onzin. denk je nou echt dat als je twee rechtsbacks hebt bv waarvan de een duidelijk beter is dan de andere dat je er als team op vooruit gaat als je de mindere optie opstelt of meeneemt?

17 mei 2021 om 01:03

Ja, want het hangt van het spel af dat je speelt: heb je een aanvallende back nodig of juist een verdedigende? Heeft de één een betere klik met de buitenspeler voor hem? En ga zo maar door.

17 mei 2021 om 01:05

Maar dan zou je toch gewoon heel Ajax mee moeten nemen Japie? AZ spelers, PSVers, Feyenoorders... Allemaal thuislaten. Want die presteerden (veel) minder.

17 mei 2021 om 01:15

@Japie Als je alleen se best presterende selecteerd, dan moet er een 0-8-1-1 systeem gespeeld worden😂

17 mei 2021 om 08:57

@myvision ja want je kan Anthony wat een Braziliaan is natuurlijk beter selecteren dan een Berghuis wat geloof ik de enige Feyenoord speler in de selectie is

17 mei 2021 om 08:58

@heuvel 1974 hoe dat zo? je stelt toch gewoon de beste speler per positie op. dus de beste rechtsback, de beste linksback, de beste spits etc.?

17 mei 2021 om 09:00

@kyle66 ik geloof daar echt niet in. de beste spelers hebben de meeste kwaliteit dus ook het beste inzicht en de beste oplossingen in het veld. die zullen het altijd beter doen dan de mindere spelers. anders kan je nu ook spelers van PEC Zwolle ofzo gaan selecteren omdat ze misschien beter zijn voor de zogenaamde balans in het team

17 mei 2021 om 09:26

@japie, dit heb je ik je al vaker aangegeven als ik zei dat jij echt zwart/wit denkt. Dat bedoel ik niet rot maar zo simpel als jij het stelt is het natuurlijk nooit. Een team is wat anders als de beste spelers. De ene is meer dienend dan de ander en je moet elkaar aanvullen. Dat jij daar niet in geloofd dat zal best maar dat is natuurlijk allang bewezen en werkt echt overal zo. Ook in het bedrijfsleven met je zaken managen, team vormen en cultuur creeeren. Een Antony is een compleet andere speler dan een Neres of een Berhuis. Een Nico speelt vaak in dienst van Tadic en die 2 weten zo goed van elkaar hoe de looplijnen werken. Dat is zeker belangrijk en daarom heb je ook coaches die bv de linker kant ook selecteren voor Oranje, om die in tact te houden. Dit verklaard wel veel van je reacties over spelers en hoe jij daar tegenaan kijkt.

17 mei 2021 om 10:38

Qua rechtsback wat overigens 1 van de sleutel posities gaat worden zou k gewoon karsdorp en timber of tete meenemen die vond k het sterkst spelen en als je timber meeneemt kan je al 2 of 3 rechtsbacks wegstrepen dan zit je nog maar op 5 spelers die weg gestreept kunnen worden k zou vilhena Luuk de jong gakpo dumfries en eigenlijk ook koopmeiners al gun k die dat zeker ook niet meenemen

17 mei 2021 om 11:01

Ben het met je eens Thamike. Je moet altijd gaan voor het beste team. De beste spelers willen vaak allemaal ook de kapitein zijn. En we weten 2 kapiteins op 1 schip.... Je ziet het vaak bij de beste middenvelders. Die willen graag de bal hebben, komen dus vaak in de bal waardoor de gewenste diepte ontbreekt.

17 mei 2021 om 11:03

@thamike maar dan neem je toch nog steeds de beste dienende speler mee voor die specifieke positie en niet de dienende speler die van mindere kwaliteit is? dat je bv een spits die de Bundesliga aan gort schiet passeert voor een bankzitter van Sevilla dat gaat toch helemaal nergens meer over? hij kan zo goed koppen hoor je dan maar hij heeft er 4 goals in liggen waar de andere spits er 20 in heeft liggen. dat is echt te balchelijk voor woorden imo

17 mei 2021 om 13:24

@japie, maar zo simpel is het niet. Tuurlijk heb je gelijk dat je bij veel spelers kan zien wat zijn kwaliteiten zijn en vaak ook nog wel tov andere spelers. Maar je kunt niet klakkeloos op basis van cijfers zeggen hoe dit uitpakt in een team of situatie. Ik heb het niet specifiek over Luuk en Wout, want ook daar schommelt het heen en weer qua vorm maar het gaat er ook om hoe je wilt spelen en met wie aan de zijkanten en hoe zo n speler daar tussen rendeert. We hebben toch zat goede spelers gehad die het bij hun club heel goed deden maar in Oranje niet? Kan ook andersom trouwens. Dat heeft toch echt een reden hoor.

En kom op zeg, we hebben het hier natuurlijk niet over een vergelijk van een Messi vs Wout. We hebben het over Luuk en Wout. Beide reserve.

17 mei 2021 om 13:32

toch is het verschil enorm. 16 goals in het voordeel t.o.v Luuk De Jong. dan je het imo niet verkopen om De Jong de voorkeur te geven en Weghorst te passeren

17 mei 2021 om 17:14

Raheem Sterling of Pierre-Emerick Aubameyang hebben 10 goals gemaakt. Zou in jou opinie Wout meegenomen worden tenkosten van een van beide als ze Netherlander zouden zijn? Ik overdrijf bewust maar punt blijft gelijk, die goals zeggen niet altijd wat. Type speler, aanvoer, wel of geen buitenspelers, koppen, ervaring er zijn zoveel zaken die een doorslag kunnen geven dan zegt statistieken niet alles Japie.

17 mei 2021 om 17:18

nee dan niet maar Luuk De Jong is geen Sterling of Aubameyang. die voegt buiten doelpunten maken niks toe dus als hij niet scoort lijkt het me dan dan je voor Weghorst gaat die wel scoort

Maar nu vallen er misschien 2 af die met Jong Oranje hadden kunnen meespelen. Ligt dat aan mij, of had niet van te voren aan gedacht kunnen worden. Nu zal je ze wel alle 3 mee moeten nemen, anders sta je toch voor ....

17 mei 2021 om 00:49

Als zij tot de beste spelers van Nederland behoren, maar in de aankomende sessies blijkt dat je toch liever met anderen op pad wil, dan heb je toch alle recht om ze niet mee te nemen?

17 mei 2021 om 00:58

Koopmeiners zou weleens kind van de rekening kunnen worden. Want ik denk dat die alleen meegaat als Blind toch niet fit genoeg is.

17 mei 2021 om 06:52

Hij kan ook meerdere posities spelen en heeft een goede trap, stel dat je moet drukken en scoren dan schuif je Frankie en teun naar achter, dat geeft megelijkheden tot aanvallende wissels

17 mei 2021 om 08:12

Dat kan zeker. Maar verwacht dat het Blind of Koopmeiners wordt in de selectie. Zal nu lullig zijn voor Teun, maar misschien met zijn aanstaande transfer niet eens zo verkeerd om alles relax te kunnen regelen.

17 mei 2021 om 10:47

Dat denk k ook want blind kan ook als linkermiddenvelder en als CVM spelen. net als k denk dat vilhena al helemaal moet afvallen die heeft al helemaal geen toegevoegde waarde
Net als Berghuis en gakpo ,k denk dat bergwijn uit vorm nog meer kwaliteit heeft als hun net als el Ghazi al BN k daar ook absoluut geen fan van het voetbalt wel goed bij Aston villa maar wel als linksbuiten want traore staat rechts dus el Ghazi zou daarom ook wel eens niet eens mee kunnen gaan .want Depay malen promes en zelfs gakpo kunnen als linksbuiten voetballen. Terwijl Anwar dit jaar nog geen 1 keer is geselecteerd nog geen 1 keer gewoon he best opmerkelijk eigenlijk .
Net als Wout weghorst en die scoort aan de lopende band in Duitsland.
WEGHORST MOEt zoiezo mee voor lengte en fysieke kop kracht voorin

De Boer snoert opzich best veel mondjes die de afgelopen maanden kwamen met die non-argumenten "schoonzoon van" en "Ajax verleden". De selectie van De Boer ziet er goed uit en ik heb hoge verwachtingen voor het EK. Zin in!

17 mei 2021 om 00:09

Denk je? Die media campagne tegen hem van Derksen en co en half Nederland heeft wel degelijk invloed gehad uiteindelijk als je het mij vraagt.

17 mei 2021 om 00:13

Die mediacampagne heb ik dan even gemist. Denk eerlijk gezegd dat De Boer vrij ver boven Derksen en Co staat hoor. Frank de Boer lijkt op een geleidelijke manier de transitie te maken van Koeman zijn team en visie naar z'n eigen team en visie.

17 mei 2021 om 00:13

wie snoert hij de mond dan? hij doet waar iedereen al meer dan een half jaar om roept en wat hij om onverklaarbare redenen eerder heeft nagelaten

17 mei 2021 om 00:26

De Boer heeft eerst lijn Koeman doorgezet en Koeman was toch echt degene die Babel terughaalde en Stengs liet debuteren. Helemaal onverklaarbaar is het niet.

17 mei 2021 om 00:32

je kan wel een lijn doorzetten maar dat wil niet zeggen dat dan exact heel de selectie hetzelfde moet zijn als die van je voorganger. het is nou niet zo dat Stengs en Babel de grote sterspelers waren onder Koeman. ik ben verder wel blij dat FdB deze keer eindelijk wel grotendeels logisch selecteert, al moet de defintieve selectie nog bekend worden

17 mei 2021 om 00:35

@myvision Dan komt bij mij de vraag op waarom hij de lijn Koeman door wou zetten. De Boer had het ook kunnen zien als een nieuwe kans en iedere coach heeft zo zijn eigen visie. Dan had hij Babel al eerder thuis kunnen laten. En Stengs heeft al jaren een waardeloos rendement, dus snap ook niet echt waarom hij het verdiend om in Oranje te spelen

17 mei 2021 om 00:45

Hij wilde de lijn doorzetten omdat Koeman voortijdig en vrij plotseling vertrok zonder een eindtoernooi te hebben gespeeld met zijn New Wave Oranje. Daarbij had en heeft De Boer de publieke opinie absoluut niet mee. Alles wat maar een beetje zou afwijken zou hem worden verweten. Maar dat gebeurt dus ook als hij dingen hetzelfde laat. Ik denk dat hij voor een geleidelijke weg naar de huidige selectie is gegaan en ik denk dat hij daar menigeen op het EK gaat verrassen.

17 mei 2021 om 00:45

Een nieuwe manager in een bedrijf gooit ook niet meteen het hele bedrijf om. Hij neemt de tijd om zich een eigen mening te vormen en dan pas te beslissen.

17 mei 2021 om 00:59

tijd nodig om een mening vormen? hij kent Babel en Stengs al langer dan vandaag en je kan zo een Dvdtje opvragen van wedstrijden van Galatasaray en de auto pakken naar Alkmaar om te zien hoe een Babel en Stengs presteren. vind je dat als bondscoach teveel moeite dan kan je ook nog hun goals en assists op het internet terug vinden om te weten wat ze presteren

17 mei 2021 om 01:05

@ Andres13 De rede dat FdB daar niet eerder mee begonnen is lijkt mij eerder te zijn, dat er bij de voorgaande interland periodes elke keer precies 2 dagen waren om je voor te bereiden op de wedstrijd. Waarvan 1 dag herstel is van het reizen en de weekend wedstrijd en een dag beetje tactisch trainen. Dus dan is het heel veratandig om gewoon dezelfde jongens te hiuden als die het al een hele tijd gedaan hebben.

17 mei 2021 om 01:05

Ach, mensen als jij zullen altijd een stok vinden om te slaan. Als De Boer op de eerste dag al rigoureus de bezem door de selectie had gehaald, had heel Nederland hem daarover aangevallen. Hij heeft geen krediet gekregen van sommigen, met name diegenen die denken dat Koeman over water kan lopen.

17 mei 2021 om 01:15

Precies. Het ergste schijnt te zijn dat De Boer groot geworden is als speler en trainer bij Ajax. Dat kunnen mensen maar moeilijk handlen. Het maakt niet uit dat je als speler in clubverband alles met Ajax hebt gewonnen wat er te winnen viel, het maakt niet uit dat je als coach de succesvolste serie in de Eredivisie ooit neerzet met een club dat financieel en beleidsmatig in opbouw is, het maakt niet uit dat je bij Oranje jarenlang aanvoerder was van een wereldelftal dat minstens een eindtoernooi had moeten winnen, het maakt ook niet uit dat spelers als Van Bommel, Kuyt, Sneijder etc jou noemen als grote inspirator tijdens WK 2010,...nee, Koeman was God en De Boer kan niets goed doen. Ga alsjeblieft dan ook geen EK kijken en straks mee lopen juichen met ons Oranje. Ga eens achter deze coach staan joh.

17 mei 2021 om 04:54

Zo gek is het toch niet dat de Boer zich moet bewijzen? Na Ajax was het overal ontzettend zwak.

17 mei 2021 om 05:02

Voor Feyenoord (en imo zelfs tijdens Feyenoord, want daar had hij echt meer uit kunnen halen) was Koeman ook zwak..

17 mei 2021 om 09:01

@kyle66 alsof het mij boeit wat de achternaam van de bondscoach is. een coach die gewoon zijn beste spelers selecteert, de poppetjes op de goede plek zet en in een logische opstelling speelt die het best past bij het materiaal, daar zal ik echt geen kritiek op hebben

17 mei 2021 om 00:23

nou ja non-argumenten? het was toch meer dan terecht dat wij kritiek hadden op het feit dat hij steeds een speler selecteert, Stengs, die dat niet op het veld heeft verdiend. Babel idem. Dus ja, dat die suggestie er is van schoonzoon dit en schoonzoon dat, was zeker ergens op gebaseerd.
Hij heeft de laatste tijd echt wel gezien dat hij het niet langer kan verkopen Stengs en Babel op te roepen, en zodoende ook geschakeld naar spelers die het wel verdienen.
Als je begint met een selectie waar heel het volk over valt, krijg je meteen een hele negatieve sfeer. De Boer heeft dat ingezien.

17 mei 2021 om 00:28

Ik vraag me af hoeveel mensen er hebben opgelet bij het aanstellen van De Boer en de bijbehorende persco. Daarin was De Boer vrij duidelijk dat hij geen rigoureuze veranderingen eerst ging toepassen op het pad die Koeman is ingeslagen. Babel was het paradepaardje van Koeman, Stengs liet hij debuteren. Het was juist lachwekkend dat Koeman dit zonder commentaar kon doen maar De Boer die al 4-0 achterstand direct een bak kritiek over zich heen kreeg.

17 mei 2021 om 00:42

Je praat alles maar recht wat krom is. Koeman heeft Babel gebruikt tijdens de Nations League cyclus en heeft altijd aangegeven als dat toernooi voltooid was aan een nieuwe cyclus te beginnen. Babel is ook gewoon heel belangrijk geweest onder Koeman. Stengs had toen een prima seizoen als aanstormend talent. Je kunt het echt niet op Koemans bordje leggen dat Frank daarna zo lang vasthoud aan die twee als ze niet presteren. Daarbij roept hij Tete ineens op. Waarom? Omdat hij op de Ajax training niemand aan hem voorbij liet gaan. Zo'n kulreden had ik nog nooit gehoord. Sana en Ebecilio waren toen zijn directe tegenstanders, en die zijn totaal geflopt. Ook moest hij ineens met Donny op 10 spelen. Daarvoor gooide hij heel het systeem om. Heeft ons allemaal wedstrijden gekost. Hij maakt gewoon al zo lang vreemde keuzes dat mensen nu zoiets hebben van: hehe, eindelijk doet hij eens iets logisch. Frank de Boer hoort cijfermatig bij de slechtste bondscoaches ooit. En dat heeft hij echt alleen aan zichzelf te wijten. Daarbij heeft hij tot nu toe alleen maar tijd verknoeid terwijl hij aan zijn toernooiselectie had moeten sleutelen. De cyclus ná de Nations League is volledig zijn verantwoordelijkheid. En Oranje staat er weer net zo slecht op als onder Blind. Laten we hopen dat De Boer nu net op tijd het licht ziet. Anders wordt het EK waar we onder Koeman nog outsider voor waren een complete deceptie.

17 mei 2021 om 00:42

Sterker nog er ging zelf rond dat sommige Koeman terug wilde hebben.

17 mei 2021 om 00:55

De Boer hoort cijfermatig tot de slechtste bondscoaches ooit?? Hij haalt gemiddeld 1.88 pnt en Koeman haalde gemiddeld 1.90 pnt. Je moet je cijfers even beter gaan checken. Want er zit echt niet het verschil als tussen hemel en aarde in 0.02pnt. Sterker nog, de start van Koeman was nagenoeg gelijk. Frank heeft nog maar een keertje verloren en toch tegen best grote landen gelijk gespeeld. MT87, goed dat je jezelf weer even meldt, want nu je niet meer met schoonzoononzin kan aankomen kan ik me voorbereiden op dat je met niet onderbouwde "cijfers" komt.

17 mei 2021 om 00:57

Koeman verloor 1 op de 5 wedstrijden, De Boer 1 op de 8. Daarbij had Koeman gewoon zijn contract moeten uitdienen om die rol als outsider waar te maken. Ik snap dat verheerlijken van die man niet die Nederland gewoon keihard heeft laten vallen. Nu eindigt die kleurloos derde met Barca terwijl hij heel Nederland volgens jou in extase had kunnen brengen. Waarom zou je die in hemelsnaam nog terug willen hebben.

17 mei 2021 om 01:02

idd en verantwoordelijk voor de hele cyclus na de Nations League, volgens mij heeft Koeman ons naar het EK gebracht. Je beweert een hoop, maar vooral veel onzin Mt87.

17 mei 2021 om 01:21

Ik was vóór De Boer bij diens aanstelling gekkie. Heb ook nooit over schoonzonen gepraat. Valt me op dat je stelselmatig maar aannames maakt en naar alles en iedereen wijst in ad hominem argumenten als je iets Ajax gerelateerds probeert te verdedigen. Als je iets breder kijkt zie je dat Koeman oranje overnam op een absoluut dieptepunt en De Boer erfde een geoliede machine. Da's nogal een verschil.

17 mei 2021 om 01:23

Volgens mij neem ik het juist op voor Koeman @thiesarend. Ik zeg letterlijk dat je het veel te lang blijven selecteren van Stengs en Babel niet op zijn bordje kan leggen.

17 mei 2021 om 01:31

Het valt mij op dat jij de feiten absoluut niet op orde hebt. Tete zijn directe tegenstanders op de trainingen van Ajax zouden Sana en Ebecillio zijn? Sana vertrok bij Ajax toen Tete in Ajax 1 kwam joh. Daarbij reageer je op mijn stelling dat De Boer de mondjes snoert van mensen met kulargumenten als "schoonzoon" en "Ajax verleden". Kan je met ad hominem aankomen, misschien moet je überhaupt niet reageren als je het niet wilt weerleggen. En kom eens met cijfers dat De Boer een van de slechtste bondscoaches ooit is? Of ga je die keutel intrekken omdat het vooralsnog nergens op gebaseerd is?

17 mei 2021 om 01:35

@myvision, Koeman kon dit zonder commentaar doen omdat hij veel minder goede aanvallers tot zijn beschikking had. De laatste interland is alweer 1.5 jaar geleden en toen waren jongens als Lang en Gakpo nog niet in de picture. El Ghazi stond op de helft van het aantal goals van nu terwijl hij maar in de championship speelde.

BMI was ooit een prima keuze als basisspeler. In het huidige tijdperk zou het een schande zijn als hij bij de voorselectie zou zitten

17 mei 2021 om 04:57

Sjonge jonge Myvision, wat een frustratie, wat laat je jezelf kennen zeg.. Geen idee of hij de slechtste bondscoach is, maar 4 overwinningen uit 9 wedstrijden is toch zeer matig met dit materiaal? Zeker als je je bedenkt dat de helft van die overwinningen tegen respectievelijk Letland en Gibraltar zijn.

Daarnaast kun je de calimero uithangen en zielig doen omtrent "ajax-voorkeur" en de schoonzoonsituatie, maar die opmerkingen waren gezien de vorm van de heren zeer te billijken. Buiten dit alles kun je toch ook zien dat er totaal geen idee achter dit Oranje zit, het is simpelweg niet om aan te zien. Waar je het vertrouwen ook vandaan haalt in een goed EK is mij een volkomen vraagteken. Maar goed, wat jij iedereen verwijt, namelijk anti-Ajax zijn, ben je eigenlijk zelf vice-versa schuldig aan haha. Ik hoop op een leuk EK, maar ik vrees het ergste helaas.

Goed dat Frank de Boer zijn persoonlijke en werkleven kan scheiden met het niet selecteren van Stengs. Dat zou hem niet alleen een hoop gezeur opleveren, maar ook in de kleedkamer kon hij zijn geloofwaardigheid verliezen.

Als er twee of drie vraagtekens zijn, waarom zijn er dan 8 extra spelers in de voorselectie opgenomen? Zijn er dan 11 man die voor 3 posities in aanmerking komen?

17 mei 2021 om 01:12

Nee, er zijn er ook nog die een aantal wedstrijden moeten spelen. En als ik me niet vergis, moeten vervangers van spelers die voor het toernooi zwaar geblesseerd raken wel op de voorlopige lijst staan.

Gakpo doet het nu al ongeveer 2,5 seizoen uitstekend bij PSV en Koopmeiners is 4 seizoenen en belangrijke basisspeler bij AZ. Die zijn goed genoeg voor het EK. Voor Timber komt het echt nog te vroeg Dat zou belachelijk zijn na een half jaar leuk meedoen bij Ajax

17 mei 2021 om 09:15

En toch is Timber in mijn eigen meer dan geschikt om mee te gaan naar het EK, Timber kan op meerdere posities spelen waardoor hij een ideale wissel speler is.

Heeft ook bewezen dat hij goed op kan bouwen en niet snel onder de druk bezwijkt.

Ik snap dat discussie nooit bij het nationale elftal dat bijvoorbeeld een speler, bij zijn club goed of moet spelen, voordat hij word opgeroepen. Beste voorbeeld is Podolski, jaren presteren bij het Duits elftal en bij zijn clubs gewoon mislukt(behalve bij zijn geliefde Koln), maar toch altijd opgeroepen worden omdat hij presteert bij het nationaal elftal. Dat zelfde geldt ook gewoon voor een Luuk de jong, of zou kunnen gelden voor een van de beek.. Waar Seedorf ten op zichte van Podolski, het tegen overgestelde is..

Wat een onzin verhaal ,mijn vrouw wist het al eerder!!! Ik denk dat heel Nederland het eerder wist Stengs voegt het hele jaar niks toe zelf denk ik dat Stengs AZ de tweede plaats heeft gekost.verkopen zeg ik samen met Badou.

Die 3 blijven sws in de selectie, en t is helaas wel terecht dat stengs niet mee gaat, hij speelt dit seizoen gwn te wisselvallig ondanks dat hij een hele goede voetballer is.

Goed besluit, hele seizoen niet echt in vorm geweest. Volgend jaar bewijzen dat hij er wel bijhoort en kan hij zomaar mee met het WK

Alleen het NIET overleg tussen v.Looi en de Boer ..volgens v.looi zelf zet wel ??
Het drietal of viertal. Moet bedanken op voorhand bij het grote ned. Elftal Om zeker te zijn van een Ek deelname.
Scheelt 4 dagen tussen de bekendmakingen En de kan er 4 carrière,s mee om zeep helpen !! Echt Nederland !!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren