Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald Koeman concludeert: ‘Het is onmogelijk om zonder hem te spelen’

Laatste update:

Barcelona stapte zondagavond definitief uit de strijd om de landstitel in LaLiga. Terwijl Atlético Madrid en Real Madrid tegen respectievelijk Osasuna (2-1) en Athletic Club (0-1) als winnaars van het veld stapten, leed het team van Ronald Koeman een smadelijke 1-2 thuisnederlaag tegen Celta de Vigo. De Catalanen hielden slechts vijf punten over aan de laatste vijf competitieduels en dat in een periode waarin de continuïteit van Koeman in het Camp Nou allerminst zeker is.

Koeman had zondagavond na afloop weinig zin om opnieuw over zijn toekomst te praten. Hij kreeg de vraag of hij nog steeds goede hoop heeft dat hij komend seizoen voor de selectie van Barcelona zal staan. “Daar ga ik geen antwoord op geven”, benadrukte de Nederlander, die eerder deze week uitgebreid met voorzitter Joan Laporta sprak. Na het seizoen volgt nog een gesprek tussen trainer en voorzitter. “Ik heb gisteren al gezegd wat ik denk en ik ga niet in herhaling vallen”, verzuchtte Koeman.

In de wedstrijd kwamen veel manco’s van Barcelona dit seizoen aan bod: het missen van kansen, het weggeven van een voorsprong, een ongelukkige actie van Clément Lenglet die zijn tweede gele kaart kreeg en tot slot onverwacht verliezen. “In de eerste helft speelden we goed, met kansen”, blikte Koeman terug. “Celta kwam één keer in de buurt van het doel en dat was ook meteen de ruststand. Dat is mentaal zwaar voor een voetballer. De tweede helft was niet best, maar zelfs met een minder hadden we uitzicht op de 2-1. Maar het werd geen 2-1 maar 1-2 omdat we niet de kwaliteit hadden om er 2-1 van te maken.”

Koeman maakte een ronduit teleurgestelde indruk, zo merkte een journalist op. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal reageerde gelaten op een vraag of het jammer is dat het seizoen zo wordt afgesloten. “De nederlaag van vandaag is niet het probleem. We hadden tegen Granada een kans om aan kop te gaan, maar we verloren. En vandaag is het op een soortgelijke manier gegaan. Zo voelen wij ons. We zullen het moeten accepteren. Uiteindelijk is de kampioen de terechte kampioen. En zullen wij er niet voldoende aan hebben gedaan om kampioen te worden.”

Lionel Messi opende de score met zijn dertigste competitietreffer van het seizoen. Het was mogelijk zijn laatste duel voor Barcelona in het Camp Nou, daar nog altijd niet duidelijk is wat de vedette van plan is. “Ik hoop van niet. Hij is nog steeds de beste van de wereld en vandaag heeft hij bewezen dat het onmogelijk is om zonder hem te spelen. Hij heeft dertig keer gescoord en hij heeft ons veel punten bezorgd. Het is een vraag voor Leo. Zowel de club als ik wil dat hij blijft. We vragen ons af wie de doelpunten zal maken als hij er niet meer is”, zo deelde Koeman tot slot een speldenprik uit.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Real Madrid3225614881
2FC Barcelona3221742770
3Girona3221562768
4Atlético Madrid3219492161
5Athletic Club32161062258
6Real Sociedad32131271251
7Real Betis3212128248
8Valencia3213811147
9Villarreal3211912-442
10Getafe3291310-640
11Osasuna3211615-939
12Sevilla3291013-437
13Las Palmas3210715-937
14Alavés329815-1035
15Rayo Vallecano3271312-1234
16Real Mallorca3261313-1231
17Celta de Vigo3271015-1031
18Cadiz3241315-2325
19Granada 323920-2818
20Almería3211120-3314

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 mei 2021 om 21:55

Eerlijk, ik heb ook aan die bbq gedacht. De idee was om aan teambuilding te doen, maar als je het resultaat bekijkt hebben ze niet echt hier inspiratie uit gehaald. Je mist toch dat stukje strijd voor elke mm bij Barca, als je ze ziet spelen lijkt het geloof met de loop van de wedstrijd af te nemen. Is toch een andere mentaliteit dan bij zo een Atletico.

Als Atletico zich kampioen speelt, dan heeft Suarez wel zijn gram gehaald. Hij is niet meer de oude, mr nog steeds een geslepen goalgetter. Anders dan een Griezman is zijn aanwezigheid in de buurt van de 16 gewoon een gevaar.

Dan kunnen ze wel weer gaan zeggen dat hij eruit getrapt moet worden, maar wie gaat deze zooi wel op de rit krijgen dan? Stuk voor stuk prutsers achterin staan en aanvallers die niet kunnen scoren (buiten Messi uiteraard). Je gelooft toch niet dat Xavi zijn vrienden uit de basiself gaat bonjouren. Die stapt echt niet in hoor. Zolang er geen geld is zullen de Barca fans moeten gaan accepteren dat ze niet om de prijzen kunnen spelen

16 mei 2021 om 21:59

Ik zou het een domme zet vinden als Xavi de trainer wordt. Voor hem is dit echt een veel te zware klus. Wel zou ik mij voor kunnen stellen dat hij wordt toegevoegd aan de staf van Koeman. En dat Koeman hem als het ware onder de vleugels neemt. Zoals Ancelotti dat bij Zidane deed.

Het heeft voordelen, met Xavi erbij zal wellicht de druk op koeman afnemen.

17 mei 2021 om 00:57

Je moet je ook afvragen of Xavi zich niet 100 keer gaat bedenken voordat hij instapt?

17 mei 2021 om 00:59

@RM
Ik zou het vanuit Xavi's kant ook geen slimme zet vinden om dit te doen.

16 mei 2021 om 23:21

Ja en dan? Wat als ook hij hier niks van weet te maken? Ook na een jaar ontslaan of heeft hij ineens meer krediet?

16 mei 2021 om 23:19

@meneerja zolang ze bij Barca echt denken dat ze op dit moment van hetzelfde niveau zijn als Real en Atletico helemaal niemand. ze zijn daar alle realiteitszin kwijt en hebben romantische waanideeen dat Xavi en Piementa de grote verlossers zijn die met dit povere materiaal Europa en Laliga weer gaan domineren

16 mei 2021 om 23:37

Zelfs Guardiola kan van dit hoopje middelmatige voetballers niks maken. Zolang Martin Braithwaite rondloopt in het blaugrana moet Barcelona zich vooral diep schamen over hoe ze in 4 jaar tijd de club zo de vernieling in hebben geholpen. “Maar het ligt aan de trainer...”

16 mei 2021 om 23:45

precies. je hebt voor 950 miljoen ingekocht de afgelopen jaren en na City het meeste geld uitgegeven in Europa en moet je kijken wat er op het veld staat bij Barca

17 mei 2021 om 00:00

En ik weet ook wel dat eigenlijk maar 1 man verantwoordelijk is geweest voor die kapitaalvernietiging. Gelukkig is die inmiddels weg, maar ik mag toch hopen dat Laporta niet met oogkleppen op naar die potjes zit te kijken en gewoon ziet dat het spelersmateriaal niet aan de verwachtingen kan voldoen

17 mei 2021 om 00:16

klopt en nu worden uit geldnood dan maar een Depay/aguero en Garcia gehaald. of die Barca aankomend seizoen beter gaan maken daar heb ik ook mijn twijfels bij

17 mei 2021 om 01:15

Aguero niet. Die is geen topsporter meet, maar een gamer. Garcia was ik vergeten, maar dat is weer een middelmatige speler. Beter dan Lenglet wordt hij niet. Daarom denk ik dat Barca vol voor Lisandro Martinez (35 miljoen?) moet gaan, plus David Luiz (ook gratis). En dan Lenglet, Dest, Sergi roberto en Umtiiti uitzwaaien. Verder Emerson, Tagliafico en Hakimi halen en ze hebben eindelijk een verdediging met een paar talentvolle spelers met kwaliteit en 2 ervaren vossen met Luiz en Pique voor de organisatie en coaching van de talenten.Persoonlijk denk ik dat Depay (onder Koemans vleugels) en Wijnaldum zeer zeker van grote meerwaarde zullen zijn voor dit Barca. Depay, Wijnaldum en De Jong zijn al op elkaar ingespeeld. Depay heeft dit seizoen de beste cijfers in Frankrijk en heeft het afgelopen seizoenen uitstekend gedaan. Hij scoort geen intikkertjes, maar creert zelf veel kansen. Aan een Depay heeft Barca veel meer dan een Griezeman. Aangevuld met een Isak, Dembele, Messi en Ansu Fati kan het best een intereesante voorhoede worden.Wel denk ik dat ze voor deze selectiewijzigingen 200 miljoen nodig hebben. Zeker als ze nog een middenvelder erbij willen strikken, want je kunt Pedri niet weer zo een seizoen laten draaien. Dan denk ik aan een Aouar of Lo Celso. Spelers met goede techniek en passing. Niet al te duur (+-50). Maarjah.. Jouw vraag is terecht.. Heeft de leiding bij Barca door dat deze selectie uit veel te veel middelmaat bestaat en dat je dit niet even met een paar talenten kunt opvullen?Als Barca geen echte kwaliteitsspelers aan de selectie toevoegt, en zeker in de verdediging, dan zullen zij ook de ontwikkeling van de huidige talenten verpesten. Araujo en Miguenza worden nu voor de leeuwen gegooid en kunnen zich niet aan iemand optrekken. Ook een Pedri, die heeft ook soms rust nodig. Zodat die en lichamelijk goed herstelt, maar ook kan reflecteren en leren en zichzelf doorontwikkelen.

Gooi de handdoek in de ring en houd de eer aan jezelf Koeman. Dit Barcelona is niets en word de komende jaren ook niets. Geld is er niet en de spelers die geld op moeten leveren zijn er niet.

Buiten Frenkie, Pedri , Fati, Dembele, Mingueza en Araujo is er wat mij betreft geen enkele speler die ik per se terug hoef te zien volgend jaar. Het wordt een drukke zomer voor Laporta en zijn bestuur.

16 mei 2021 om 22:00

Vind niet dat je Messi, Alba en Ter Stegen zomaar bij de oude vuil kunt zetten.

16 mei 2021 om 22:03

Alba mag van mij gewoon vertrekken. Messi en Ter Stegen niet. Maar klopt de rest mag zeker vertrekken

16 mei 2021 om 22:13

Alba heeft 5 doelpunten en 15 assists dit seizoen. Je gaat niet snel een vervanger vinden die dit even doet, en dat terwijl je geen budget hebt. Ik denk wel dat ze nog een linksback aan de selectie moeten toevoegen. Een die soms Alba ontlast, want Alba heeft bijna weer 50 wedstrijden gespeeld.

16 mei 2021 om 22:15

Messi moet zelf beslissen wat hij wil. Daar heeft Barcelona geen controle over. Ik denk dat Alba in een 433 niet houdbaar is. Ter Stegen moet zich weer gaan bewijzen. Hij is ver verwijderd van het niveau van Oblak en Courtois dit seizoen.

16 mei 2021 om 22:28

@Visca
Klopt, ben het eens met je laatste zin. Maar ook een Ter Stegen vervang je niet zomaar even voor een Oblak. Ter Stegen heeft zeker voldoende kwaliteiten, maar de verdediging is dit jaar echt heel instbaiel. Daar moeten volgend jaar spelers voor komen. En er moeten ook spelers weg.

Lenglet, Umtiti, Dest en Sergi Roberto moet je verkopen. Daarvoor moet je met het weinige budget wat je hebt even Emerson terughalen, David Luiz toevoegen voor de ervaring, met lisandro Martinez, Tagliafico en Hakimi voeg je talent plus kwaliteit aan de selectie. Ik zie in Martinez een nieuwe Mascherano met zijn geweldige intercepties. Je bent denk ik wel bij elkaar zo een 120 miljoen kwijt, maar dan zit er wel weer perspectief in.

Barca moet hopen dat ze met de verkoop van Griez en Coutinho bij elkaar zo een 120 miljoen terugkrijgen. En met de andere 4 verdedigers ook zo een 40 a 50 miljoen. Dan kunnen ze nog misschien een Isak strikken.

Samen met Depay en Wijnaldum gratis strikken staat er een veel belovend elftal voor komend seizoen.

16 mei 2021 om 22:31

Je slaat door Visca, kom op zeg beetje realisme mag wel. Baldé en Gonzalez een basisplek... oké en dan Pedri ook basis gewoon zoals dit jaar neem ik aan? Wil je 6e worden? Je gaat echt nóóit een goed seizoen draaien met allemaal gasten van 18 met 0 ervaring op het hoogste niveau. Dat gecombineerd met Mingueza, Araujo en Garcia achterin gaat gegarandeerd een kutseizoen worden. Kom op man Ter Stegen weg omdat hij minder is dan Courtois en Oblak? Frenkie ook maar opdonderen omdat hij minder is dan De Bruyne? Kom op zeg je gaat toch nooit van je leven een betere keeper terugkopen. Die man heeft ons meerdere malen gered, en jij vervangt hem op basis van 1 minder seizoen? Hij is niet eens aan het blunderen ofzo.. hij pakt gwn niet alle onmogelijke ballen zoals eerst, maar overall nog steeds een topkeeper.

17 mei 2021 om 01:02

Diegopeladona, meen je dat van David Luis? Je haalt dan gewoon Lenglet 2.0 binnen, lijkt me niet slim. En Hakimi gaat Real Madrid een stokje voor steken, gaat niet gebeuren denk ik.

17 mei 2021 om 01:22

David Luiz wordt te vaak ten onrechte belachelijk gemaakt. Maar het feit is wel dat met hem de verdediging van Arsenal stabieler is geworden. Luiz kan goed met veel ruimte in de rug verdedigen en stond enkele jaren geleden al in nadrukkelijke belangstelling van Barcelona. Luiz heeft een hele goede passing en crospass en is ook gewoon snel. Bovendien heeft hij veel ervaring en vele belangrijke wedstrijden gespeeld. Zo slecht als veel mensen doen denken is Luiz niet. En als je nr de huidige linie kijkt zou hij met zijn ervaring en kwaliteiten meteen de beste verdediger zijn. Hij is een speler waar andere jeugdige spelers aan kunnen optrekken. Bovendien kan hij in gevallen van nood ook op vm spelen.

16 mei 2021 om 22:06

Denk niet Dat Barca meer dan 2 versterkingen kan halen financieel. Buiten Memphis en Aguero die transfervrij zijn. Wie zou jij graag zien komen dan bij Barca een oprechte vraag ?

16 mei 2021 om 22:18

Ik zou Balde en Nico Gonzalez een basisplaats geven in het eerste. En Emerson naar Barcelona halen om rechtsback te zetten. Net als in de begintijd van Guardiola moet de jeugd de oplossing geven. Als Messi vertrekt is er natuurlijk wel het een en ander mogelijk.

16 mei 2021 om 22:36

@ViscaJe hebt een geen realistisch beeld van de werkelijkheid. Pep had een selectie waar de kwaliteit ervan afdroop. Om dan een Oleguer, Krikic en Cuenca in te passen is veel makkelijker dan de selectie van nu. Koeman heeft dit jaar veel jeugd probere in te passen, maar behalve met Pedri (en jammer van Fati) is er geen speler vanuit de jeugd die er meteen kan staan. Miguenza en Araujo zijn er nog lang niet. En Sergi Roberto wordt te geforceerd een belangrijke rol toegekend in de selectie. Nogmaals als de rest van de selectie aan kwaliteit overloopt kun je met wat meer jeugd spelen. Barca heeft nodig dat ze nu spelers toevoegen aan hun selectie zodat een Moriba, Pedri, Fati, Araujo en Miguenza kunnen doorgroeien tot vaste dragers van het nieuwe Barca. Ben het verder met je eens dat ze Emerson moeten terughalen.

16 mei 2021 om 22:46

Ik zeg niet dat er succes komt zoals in die tijd. Ik zeg wel dat de club te lang heeft aangemodderd. Waar het mij om ging is dat Guardiola lef toonde en spelers als Pique, Busquets en Pedro durfde te brengen. Hij durfde de oude garde eruit te werken.

16 mei 2021 om 22:59

Pique, Busquets en Pedro waren ook gewoon goed genoeg. Koeman durft ook. Maar dan moet je wel getalenteerdere spelers hebben die dit kunnen oppakken. Pedro stond voorin met Messi en Etoo, Henry of David Villa. Die scoorden al aan de lopende band, en dan kun je je een Pedro permitteren. En hij was heel getalenteerd. Maar Dembele brengt zelf al te weinig, Griez te weinig, Braithwaite kan niet meer.. dan houdt het op. Je kunt niet zomaar spelers inpassen. Er moet een balans zijn tussen resultaten halen en spelers inpassen.

Ik ben het met je eens dat Barcatrainerds te lang hebben gewacht met inpassen. Maar ik vind nou niet dat er in de jeugd een kwaliteitsspeler rondliep. De afgelopen jaren produceerde La Maisa alleen 13 in een dozijn spelers. Dan kun je ze ook niet inpassen. Je ziet ook dat de talenten die zijn vertrokken nergens echt wat hebben bereikt.

16 mei 2021 om 23:01

Dit B team heeft volgens mij wel het talent. Busquets en Pedro brengen vereiste lef. Yaya Toure moest er zelfs voor weg.

17 mei 2021 om 01:29

Toure wilde ook een linie naar voren spelen. Toure wilde eigenlijk op de plek van Iniesta spelen. Maar als die mocht spelen moest dat van Pep als vervanging van Busquets of zelfs in de verdediging centraal achterin. Daar had hij geen zin in. En ga je nu zeggen dat Pep een Sergi Roberto in de plaats van Toure zou inpassen? Nooit. Busquets is de beste one-touch vooruitspelende verdedigende middenvelder van afgelopen 20 jaar. Ja, als de andere trainers ook een busquets hadden gezien in de jeugd, hadden ze die ook opgesteld. Maar een tweede busquets vind je niet zomaar, hij is absolute, zeker in zijn jongere jaren, abaolute wereldklasse. Daarom zeg ik, je hebt geen realistische voorstelling van zaken en wilt met inpassen van incapabele jeugd op zijn Rijkaards (bij Sparta) degraderen. Je kunt niet zomaar onverantwoord jeugd inpassen. Wat Koeman dit jaar heeft gedaan is al een grootse prestatie. Hij heeft volgens mij al meer jeugd proberen in te passen dan Pep in een seizoen heeft gedaan.

16 mei 2021 om 22:39

En Puig?

16 mei 2021 om 22:59

Puig moet natuurlijk ook blijven. Ik refereerde met name aan de basisspelers dit seizoen.

17 mei 2021 om 01:34

@Visca
Dat je vindt dat Puig moet blijven maakt duidelijk dat je geen oog hebt voor talent en kwaliteit. Je wilt blind mensen inpassen. Puig is gewogen en te licht bevonden. Leuke speler, maar voor de middenmoot van Spanje, niet voor een Barca. En zoals je dit jaar hebt gevolgd, heeft die voor veel onrust gezorgd. Spaanse journalisten romantiseren zijn aanwezigheid binenn de selectie zonder naar kwaliteit te kijken. Puig moet je zo een beetje daarom als een van de eersten lozen, geldt ook voor een Trincao. Middelmaat. Dan zorg je voor rust bij de selectie, en kun je met het aantrekken van talentvolle spelers echt met kwaliteit werken. Haal een Isak. Haal een Aouar. Daar ga je wel plezier aan beleven.

17 mei 2021 om 01:44

Hier klopt weinig van. Vorig seizoen onder setien vond iedereen dat puig een goede getalenteerde speler was. ZElfs mensen die nu tegen puig spreken. Het geinige is dat die mensen van mening zijn veranderd voordat puig uberhaupt een kans kreeg onder koeman. Dat verraadt dat er velen van gedachte zijn veranderd door hun loyaliteit aan de coach. Puig heeft wel degelijk talent het vergt wel de juiste trainer om hem te gebruiken en te laten groeien als speler.

17 mei 2021 om 02:59

@Salaaf
Lastig om te discussieren over mensen die iets wel of niet hebben gevonden, en wanneer. Dat boeit mij eerlijk gezegd niet. Ik vind het relevant in een gesprek met jou het te hebben over Puig van dit seizoen. Zijn aanwezigheid binnen de selectie zorgde voor veel chaos. Media heeft t maandenlang alleen over hem, leek info te lekken naar spaanse media, werd hiervoor gestraft en de wedstrijden die hij speelde liet hij zeker ook mooie dingen zien, maar bleek ook dat die niet beslissend kan zijn. Hij is het op dit moment nog niet. Zijn looplijnen zijn niet goed. Dus of je verhuurt hem, of je verkoopt hem. Maar hij is nog niet zover dat hij binnen het elftal kan groeien. Dat kan een Pedri wel, een Moriba ook. Maar Trincao en hij zijn gewoon een slag minder. En als je al op het middenveld twee spelers inpast, dan moet de rest van het middenveld wel goed genoeg zijn. En behalve De Jong en Busquets heeft Barca op dit moment geen andere kwaliteitsspelers die er al staan. Dus zou een Aouar, een Tielemans een Lo Celso zeker geen slechte zet zijn. Mjah, daar hangt een prijskaartje aan.

Koeman is niet bang om jonge getalenteerde spelers in te passen. Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen hier zijn die dit proberen te beweren. Hij heeft dit seizoen misschien wel met 8 a 10 jeugdspelers gespeeld. Maar heeft de 4 beste geselecteerd om ze in het team in te passen. Daarnaast kregen Puig en Trincao ook wat kansen, maar zij pakten die niet. Vind dat blind geilen op jeugd zinloos.

17 mei 2021 om 01:49

Dunne spoeling volgend seizoen. En busquets heeft toch sinds de jaar wisseling als een baas gespeeld hoor. Voeg die maar toe aan dat lijstje. Fati moeten we zien volgend seizoen, hoop dat zijn operatie succesvol is.

Laporta heeft openlijk zijn vertrouwen geuit in Koeman. Die gaat voor de laatste wedstrijd van het seizoen echt niet weg. Vind dat je met wat aankopen in de zomer Koeman opnieuw moet beoordelen. Dit seizoen was het echt roeien met de riemen die je hebt/had met Dest, geen Suarez en een geblesseerde Fati en Coutinho. Daar gaan je doelpuntenmakers (los van Messi). Een slechter moment om in te stappen als trainer bij Barcelona was er niet.

16 mei 2021 om 22:08

Maar denk je dat Barca de financien heeft om meer dan 2 aankopen te doen. Buiten dat Memphis en misschien Aguero transfervrij komen.

16 mei 2021 om 22:44

@Mirzet
Ik denk wel echt dat Barca heel snel moet overgaan tot verkoop van spelers.

Dest, Sergi Roberto, Lenglet, fripo, Umtiti, Coutinho, Pjanic, Trincao, Grienzman, Ruig.. Allemaal zo snel mogelijk verkopen. Desnoods met veel verlies en salariscompensatie. Maar wel verkopen. Wellicht dat je hierdoor een budget van 200 miljoen creert. En dan moet je idd slim zijn en spelers halen die deels uit contract zijn, zoals een Depay, Wijnaldum, een David Luiz.. En dan aanvullen met goede verdedigers voor alle posities. Spelers als Hakimi, een Lisandro Martinez en Tsgliafico.. Zo zorg je dat het achterin dubbel bezet is en een goede balans tussen ervaring en talent. Daar kun je op voort borduren. Ik las ook dat ze interesse hebben in Isak.. Dat zou een goede aankoop zijn. Niet te duur en met Dembele, Fati, Messi en Depay heb je dan gewoon veel variatie snelheid en talent voorin. Middenveld zal nog wel karig zijn, maar daar zal echt meer geld voor moeten komen. Als het hen lukt om een Auoar te kopen, dan hebben ze daarin ook goed werk verricht. Maar dat laatste zie ik niet meer uit dit budget betaald worden.

16 mei 2021 om 22:51

In dat soort gevallen moet Barca creatief zijn. Barcelona kan gewoon spelers verkopen die Koeman toch niet gebruikt en daarvan iig geval één topper halen los van transfervrije spelers. Vind dat Koeman zich toch wel heeft gehandhaafd ondanks de slechtste instapmoment tot nu toe in Barca. Barca is op dit moment overgeleverd aan Leo Messi. Heeft hij zijn dag niet is het klaar.

16 mei 2021 om 23:17

Ik ben het eens met je dat er bepaalde spelers verkocht moeten worden. Heb alleen het idee dat sommige teveel verdienen en hun contract uit gaan zitten, zoals een Umtiti, Pjanic enz. Ik zou indd Memphis en Wijnaldum erbij proberen te halen. En dan 2 aankopen doen. Een goede verdediger zoals een Kounde, al weet ik niet wat hij moet kosten. En ik zou Tielemans proberen binnen te halen. Heb echt het idee dat die jonge naar een heel hoog nivo kan groeien. En dan indd nog Isak erbij of Martinez van Inter proberen te halen. Want als er niet veel bijkomt wat betreft kwaliteit denk ik dan Barca hele moeilijke jaren tegemoet gaat.

16 mei 2021 om 23:59

Memphis kan maar heb je dan niet liever Aguero? Dan heb je wel een echte spits. Om Kounde en eventueel Wijnaldum te halen moeten er sowieso spelers verkocht worden om ruimte te maken voor salarissen denk ik. Als er niks bijkomt dan zie ik het voor volgend seizoen idd somber in voor Barca of Barca moet dan accepteren dat een kampioenschap er waarschijnlijk niet in zit maar trainer is altijd een makkelijk doelwit

17 mei 2021 om 01:44

Aguero is verganr glorie. Heeft afgelopen jaren steeds te kampen met blessures, en lijkt het revalideren niet meer serieus te nemen. Continu bezig met gamen en zelfs nu hij aan het einde van het seizoen weer kansen kreeg van Pep, heeft die die verknald met zijn schandalige optreden tegen Chelsea. Nee, Kun moet je niet meer willen. Depay heeft zich heel goed ontwikkeld en is de meest waardeville speler van Frankrijk dit seizoen. Hij verdient een kans en Koeman weet heel goed hoe hij Depay moet gebruiken.

Tielemans is een absolute topper, maar hem en Kounde halen betekent dat Barca al 200 miljoen moet uitgeven. Dat zou stupide zijn. De selectie moet minstens 10 spelers lozen, en dan kun je niet ter vervanging met 4 of 5 spelers komen.

Als je Dest, Sergi Roberto, Lenglet en Umtiti verkoopt, kun je met Garcia en Kounde niet echt het gat opvangen. Al kunnen ze nog Emrson terughalen. Ik denk dat ze minstens nog een extra fatsoenlijke rechtsback en linksback nodig hebben willen ze het seizoen goed doorkomen.

Maar Tielemans zou een absolute topaankoop zijn. Al zijn een Aouar of Lo Celso ook interessant.

17 mei 2021 om 01:47

Wat een plan. En dan wordt het nog zelfs gepresenteerd alsof het goed is... 10 spelers weg toe maar hoor. En waarom zit griezman daar tussen? Die heeft 19 goals en 12 assists

17 mei 2021 om 02:17

@SalaafBarca heeft in het eerste 2 jaar van Rijkaard ook zo een schoonmaak moeten maken. En heeft ook een hele groep spelers aan de selectie toegevoegd. Spelers die toen mochten vertrekken waren de minste niet: Mendieta, Riquelme, Christenval, Navarro, F. de Boer, Giovanni, Patrick Andersson en Rochemback waren de belangrijkste spelers die in het eerste jaar moesten vertrekken. Daar kwamen oa Ronnie, Davids, quaresma, Marquez en van Bronckhorst voor in de plaats. Het jaar daarop kwamen nog o.a. Deco, Giuly, Etoo, edmilson, symvinho, Maxi Lopez, belletti en Henrik larsson en werden er weer 14 spelers verhuurd /verkocht. Waaronder een Luis Garcia, Cocu, Kluivert, Saviola, Reiziger, Overmars, en Luis Enrique (stopt). Juist Laporta heeft op deze manier in zijn eerste periode de selectie goed door elkaar geschud. Griezman kan niks forceren en is er te vaak in belangrijke wedstrijden er niet. Hij heeft geen snelheid, geen passeeractie meer, en geen body. Hij brengt voor een Barcaspits veel te weinig. Barca had met Etoo, David Villa en Suarez veel gevreesdere spelers. Ze wisten hun eigen kansen te forceren of hadden een goede actie. Griez is een aardige jongen en lijkt steeds beter in het team te passen, maar je moet eerlijk zijn, hij brengt Barca niet naar een hoger plan. Dus moet je doorselecteren. Dat geldt ook voor de andere middelmaat. Als je schoon schip maakt, kun je opnieuw bouwen.

16 mei 2021 om 22:27

Sinds hij is aangesteld is Laporta wel erg stil geweest over Koeman.

16 mei 2021 om 23:01

Dat valt wel mee. Laporta had bij zijn aanstelling al gezegd dat Koeman zou blijven. Alles valt of staat idd met resultaten maar nu van trainer switchen slaat nergens op. Koeman heeft Barca tot nu toe alleen maar gestrest. P.s., je weet wat er meestal met trainers gebeurd als de voorzitter steun betuigt wanneer het niet zo goed gaat. Misschien maar goed ook dat Laporta zich tot nu toe op de vlakte houdt.

Het is een lang seizoen waarin wedstrijden in recordtempo worden afgewerkt. Nogal logisch dat een team dan aan het eind van de rit gewoon moe is en dingen minder goed of zelfs slecht gaan. Daar heeft elke club mee te maken, maar Barcelona treft het nu dubbel zo hard doordat ze dit seizoen ook nog eens te maken hebben met een krappe selectie en een gebrek aan geld om kwaliteitsimpulsen te verzorgen.
Voorafgaand aan het seizoen riep alles en iedereen dat dit een tussenjaar zou worden, en dat is het ook geworden. Koeman heeft boven verwachting gepresteerd door er een team van te maken dat bij vlagen goed voetbal speelt en een prijs heeft gewonnen. Toegegeven, de minst begeerlijke van de drie hoofdprijzen, maar het is en blijft een prijs in een seizoen dat op voorhand al zo goed als afgeschreven was.

Ik zou het daarom ook volkomen belachelijk vinden als Barcelona hem nu de laan uit zou sturen. Zorg ervoor dat er betere spelers komen, en het gaat echt wel langer goed.

Eerlijk is eerlijk, als je met Lenglet de dubbel had gewonnen, dat zou ook wel een beetje teveel van het goede zijn geweest, die man heeft alleen al -12 punten veroorzaakt. De verdediging van Barcelona is de afgelopen jaren nauwelijks veranderd en is elk jaar weer het grootste manco. Maar met Memphis erbij hebben ze straks 8 aanvallers? Dat Garcia niet in de winterstop kwam was een aderlating, maar je had toch allang, allang moeten investeren in betere centrumverdedigers, desnoods een oude ervaren verdediger die de jonkies kan sturen. Pique is echter ook al jaren over de hill. Niet verrassend allemaal.

als barca fan zeg ik gefeliciteerd atletico madrid jullie zijn er bijna nog 1 wedstrijd. Ik gun het jullie van harte en diego simeone.

Met betrekking tot mijn eigen club. Ronald Koeman moet op staande voet ontslagen worden en ik verwacht dat het ook gaat gebeuren. Mensen die hier Koeman lopen te verdedigen moeten zich kapot schamen en ik betwijfel of jullie wel barca fans zijn jullie zijn real madrid fans die graag willen dat koeman blijft zodat barca nog meer zal aftakelen.

Koeman is een waardeloze trainer die terecht de volle laag krijgt in de spaanse pers. Veel blunders gemaakt verkeerde tactiek spelers vertrouwen geven die dat niet verdienen en spelers op de bank gehouden uit persoonlijke racune.

Daarnaast ook slecht gedaan tegenover de toppers ook een nare autoritaire botte man die niet tegen tegenspraak kan.

Laporta heeft het recht om de mensen te kiezen die hij wil voor barca. Gauw Xavi aanstellen of anders Pimienta die zijn geschikt om het team te leiden. Laporta moet de volgende spelers de wacht aanzeggen.:

- Sergio Roberto, Clement Lenglet Gerard Pique, Samuel Umtiti, Pjanic, Coutinho, Braithwaite, Griezmann en Dembele. De spelers hebben geen toegevoegde waarde meer. Dembee kan alleen maar hard rennen en geen fatsoenlijke voorzet geven zag ik ook weer in deze wedstrijd.

- Barca zou een kwalitatief sterke tweede doelman moeten aanschaffen die moet gaan concurreren met ter Stegen. Ter Stegen heeft zwak gekeept dit seizoen wellicht te zeker van zijn plek in het doel. Sterke concurrentie zou hem goed doen en scherp houden. Datzelfde geldt ook voor Alba,

- Meer mensen die moeten doorstromen naar het A team waaronder Alejandro Balde en Collado en nico Gonzalez

17 mei 2021 om 01:04

Had echt anders verwacht van koeman als ik hem hoorde praten bij sport programma's over de opstellingen en tacktiek dacht ik altijd Koeman is echt een trainer die ook tactisch goed is.
Maar niets is minder waar hij komt te kort wat betreft tactisch inzicht.

17 mei 2021 om 01:07

En hem me kapot geërgerd aan die lenglet
Die man kan niet verdidegen en nog steeds
Laat koeman hem basis spelen.
Umtitte maakten ook fouten maar die wordt meteen aan de kant gezet.
Lenglet maakt geen fouten maar het zijn blunders en nog basis kan gewoon niet.

17 mei 2021 om 02:09

Umtiti kan het lichamelijk niet meer aan op dit niveau te spelen. Koeman wil niks liever dan hem opstellen, maar die man redt het met zijn knie niet meer. En als je als trainer ziet dat je speler lijdt, dan bescherm je hem, en haal je hem nr de kant.

17 mei 2021 om 02:07

Ik zou aan jouw lijst nog Puig en Dest toevoegen. De reden dat Barca Dembele evt moet verkopen is het feit dat hij niet bereid is zijn contract te verlengen. Een tweede reden is dat hij van de trio met Griez, Coutinho het beste in de markt ligt. Maar Coutinho en Griez brengen echt helemaal niks en hebben ook geen snelheid. Dus hen slijten geniet grootste prio. Verder vind je niet snel weer een snelle speler met een actie. En Dembele lijkt het dit jaar beter te doen dan de afgelopen jaren bij Barca. Met Depay, Isak en Ansu Fati zie ik Dembele en Messi een sterke voorhoede vormen.

Verder vind ik het komisch dat jij de prestaties van Koeman bagatelliseert, terwijl je daarna 10 spelers van zijn selectie weg wilt doen. Indirect geef je al aan dat Koeman het heeft moeten doen met te weinig kwaliteitsspelers. En daarom heeft het pleiten van mensen voor het aanblijven van Koeman niet veel te maken met een anti-barca plan, maar met het feit dat Koeman van niets iets heeft gemaakt. Want ja, het was aan het begin van dit seizoen los zand. En ja, hij heeft onder erbarmelijke omstandigheden (Messi die weg wilde, een voorzitter die zijn beste spits weg stuurde, een voorzitter die continu onder druk was, verkiezingen met veel chaos, blessures van cruciale spelers waar roulatie niet meer mogelijk was) allemaal jeugdspelers ingepast, een team gesmeed, en spelvreugde binnen de selectie teruggebracht. Alleen heeft hij de slechtste selectie van Barca in 20 jaar onder zich gehad. Dat dringt bij sommigen kennelijk niet goed door.

En ik denk dat daarom veel mensen het Koeman gunnen dat hij deze zomer de kans krijgt de team naar zijn wens aan te passen en volgend jaar - eindelijk met publiek- zijn team te coachen. Als Koeman met al zijn ervaring als manager hier het zo moeilijk heeft, hoe haal je het in je hoofd om Xavi dan voor deze klus te gooien. Die jongen heeft nooit met dit soort dilemmas gedeald. Daarvoor moet hij veel meer bagage hebben. Bizar hoe gemakzuchtig sommgie barcafans denken, wel romantisch, maar zo naief. Het zou zo zonde zijn om Xavi zo voor de leeuwen te gooien, en hem na een paar maanden als onkundig te bestempelen. Waardoor zijn hele carriere verder verpest wordt. Je ziet toch dat een Pirlo met een Juve zijn hoofd heeft gestoten? Peoplemanagement en een team trainen en leiden /iedereen tevreden houden is niet even gebeurd. Je moet in die rol groeien.

17 mei 2021 om 04:22

Gourdiola was ook met nul ervaring begonnen.waarom zouw het xavi niet lukken
Om er een voetbalmachine van te maken.
Want Gourdiola had er een voetbalmachine van gemaakt.vooral in het jaar 2011 en 12
Niet normaal goed waren ze toen.

17 mei 2021 om 06:24

Guardiola was eerst enkele jaren trainer van Barcelona B. Hij had een groot deel van die talenten zelf getraind en wist precies wat iedereen kan. Xavi is inmiddels zo een 4 jaar aan het chillen in het Midden Oosten en traint een team dat natuurlijk niets heeft van de professionele ambities of topsportmentaliteit die er bij Barca heerst. Verder stapte stapte Pep in een elftal waarin Puyol, Pique, Abidal, Marquez, Toure, Xavi, Iniesta, Ronnie, Etoo en Messi speelden.. Zie je het voor je? En heeft Busquets en Pedro ingepast. Die twee teams vallen niet met elkaar te vergelijken. Hudig team heeft niet eens 20 procent van de kwaliteiten van dat team.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren