Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Owen Wijndal hint naar vertrek bij AZ: ‘Of Ajax een mooie club is?’

Laatste update:

Owen Wijndal houdt alle opties open met oog op de komende transferperiode. De linksback van AZ beaamt dat hij toe is aan de volgende stap, waardoor een vertrek uit Alkmaar in de maak lijkt. Dusan Tadic gaf in een podcast van Voetbal International aan dat de Oranje-international vanwege zijn speelstijl goed bij Ajax past en een goede opvolger zou zijn voor Nicolás Tagliafico. Wijndal noemt de woorden van de Ajax-aanvoerder ‘speciaal’.

Tadic liet deze week weten dat hij er rekening mee houdt dat Tagliafico de komende transferperiode vertrekt uit Amsterdam. “Waar we ons moeten versterken hangt een beetje af van wie er gaat vertrekken. Als Nico weg zou gaan, dan vind ik Owen Wijndal mogelijk een goede opvolger. Het is een grote speler en hij zou goed bij Ajax passen. Ook voor zijn ontwikkeling zou Ajax een goede stap zijn. Maar we zullen zien. Als Nico blijft, zou dat ook heel mooi zijn”, zei Tadic.

Na afloop van de 5-0 overwinning op Heracles Almelo liet Wijndal, zondagmiddag goed voor het laatste AZ-doelpunt van het seizoen, tegenover de camera van VI weten dat hij de woorden van Tadic heeft meegekregen. “Het is altijd speciaal als iemand dat zegt, de aanvoerder van Ajax, goede speler. Ik ben er nog niet heel erg mee bezig. Hopelijk heb ik een EK dat ik ga spelen en ik ben nu pas klaar bij AZ, dus ik zie het allemaal wel wat er gaat gebeuren.”

Wijndal hoeft niet lang na te denken als hem wordt gevraagd of hij toe is aan een volgende stap. “Ik denk het ook wel. Ajax? Dat weet ik niet. Ik heb het er nog niet over gehad met de mensen die belangrijk voor mij zijn: mijn zaakwaarnemer en mijn ouders. Het buitenland kan ook altijd, ik houd alle opties open. Of Ajax een mooie club is? Ja, tuurlijk. Maar ik ben bij AZ en vind AZ ook een mooie club”, aldus Wijndal, die er rekening mee houdt dat hij zijn laatste wedstrijd voor AZ heeft gespeeld. “Dat denk ik wel ja.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik flauw, of is dat naar Ajax toeschrijven door media en Ajax gewoon ergerlijk? Als je Wijndal wilt hebben, doe dan een serieus bod bij AZ of houd je in de media op de vlakte. Vind het alles behalve chique naar je collega clubs toe.

16 mei 2021 om 18:10

Hoezo door Ajax? Ze krijgen allemaal vragen van de media . Wijndal dit en dat moeten ze dan zeggen ? Is niet Ajax waardig. Of geen antwoord geven dan ben jij ook vast weer de eerste wie zegt dat ze wel gewoon kunnen antwoorden het is toch nooit goed .

16 mei 2021 om 18:12

Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is, maar ik moet ook wel toegeven dat ik als Ajacied dit soort dingen juist wel interessant vind om te lezen.

16 mei 2021 om 18:14

haha maat, wat kan Ajax er aan doen dat een JJ van Gangelen of Toine van Peperstraten erover begint? Alsof Ajax tegen Espn heeft gezegd om dit soort vragen in te fluisteren?

16 mei 2021 om 18:18

Nee, je bent niet flauw. 2 leuke wedstrijden spelen en ze linken je meteen naar Ajax

16 mei 2021 om 19:36

Wijndal speelt toch gewoon al 2 volledige seizoenen prima of ben ik nou gek?

17 mei 2021 om 08:08

Het gaat om linken*. Misschien dat je fan ben van Ajax, heb ik niets op tegen hoor , maar voor andere supporters is het echt frustrerend wanneer je speler even goed speelt, meteen over topics komen en journalisten gaan vragen of ze weg gaan. Wijndal Boado Koopmeinders Stengs worden al heel lang gelinkt naar Ajax

16 mei 2021 om 18:21

Ik snap wat je bedoelt, maar ze worden gevraagd naar hun mening over spelers, en die geven ze gewoon. Toen met Bergwijn werd er ook gewoon gezegd dat het een goede speler is dat bij Ajax zou passen. Daarmee zeggen ze niet meteen dat ze erachter aan gaan, het is simpel gezegd een acceptatie en waardering van zijn talenten. Hetzelfde hier met Wijndal, Ajax zou hartstikke blij zijn met hem, mocht Tagliafico vertrekken. Maar of ze er werk van gaan maken, is onwaarschijnlijk gezien zijn prijskaartje. Het is een onschuldige flirt, waar ander clubs ook met Ajacieden flirten.

16 mei 2021 om 18:24

Haha bizar weer... Dit doet werkelijk elke club op elk niveau. Bij elke club worden spelers van andere clubs genoemd en afhankelijk van hoe groot een club is komt het niet (veel) of heel veel terug in de media. Jouw club doet echt niks anders.

16 mei 2021 om 18:34

De pot verwijt de ketel.. wat doet de directie van PSV steeds met spelers uit de Eredivisie?

16 mei 2021 om 18:34

Snap wel wat je zegt maar zo werkt het in de media en in het voetbal. Dit soort verhalen zijn er immers ook als mensen van een club er niks over zeggen. En vaak worden mensen vragen gesteld waarop ze antwoorden. Flauw vind ik je opmerking / stelling niet.

16 mei 2021 om 18:39

Het is Ajax niet zozeer te verwijten maar de rol van de media is hierin wel redelijk voorspelbaar en irritant inderdaad. Elke week weer dezelfde vraag als iemand vanuit Ajax iets over hem zegt waardoor de cirkel maar blijft draaien. Origineel is het in ieder geval niet vanuit de media. Dat Ajax is een charme offensief is gestart is begrijpelijk al leggen ze het er wel héél dik bovenop, in 'samenwerking' met de media. Ga met elkaar in gesprek of laat het liggen, denk ik dan 😅 Al met al denk ik dat Wijndal simpelweg te duur is voor Ajax. Als AZ daar minder dan 18 miljoen voor vraagt zijn ze gek en ik denk niet dat Ajax dat wil neerleggen.

16 mei 2021 om 18:58

Het is een hele logische mogelijke transfer. Tagliafico weg, Wijndal erin. Met alle respect naar journalisten, maar een veelvoud kopieert gedrag van anderen, dus als er een met de suggestie komt - en die suggestie is zo gek nog niet - dan kopiëren velen dat. Hetzelfde gebeurd bij Koeman en Barcelona nu, veel media komen met assumpties of bouwen voort op eerder gemaakte assumpties door andere media.

16 mei 2021 om 19:07

Klopt, maar lekker laten gaan. Dat er aan hem getrokken wordt is wel duidelijk, dus laat de vrachtwagen maar komen. Het dak, met de extra kosten worden meteen vergoed.

16 mei 2021 om 19:08

Lekker janken dat hij niet bij PSV genoemd wordt

16 mei 2021 om 19:15

Net als bij jullie over Van Ginkel en Pröpper. Je weet hoe de media is. Ze zuigen tot er reactie komt zijn ze weer blij

16 mei 2021 om 19:35

Ajax is daar nog niet mee bezig. Er schijn toch weer iets te spelen met Brobbey en Nico samen met Neres hebben te kennen gegeven een volgende stap te willen maken. Ondanks dat Ajax vermogen heeft willen ze toch eerst verkopen en dan pas komt misschien Wijndal in beeld.

16 mei 2021 om 20:01

Hij bent inderdaad erg flauw. Ronald de Boer werkt bij Espn, die geeft daar zijn persoonlijke mening.
Voor AZ is het overigens alleen maar fijn als Ajax interesse toont, dan krijg je gewoon meer voor je spelers wanneer ook andere clubs zich melden. En geld kan elke club in deze tijden goed gebruiken.

16 mei 2021 om 20:51

Erg he, dat Ajax nu vind dat de beste spelers bij Ajax moeten spelen kan ik me indenken, maar de media vinden dit dus ook en praten zo spelers richting Ajax.
Media is zo partijdig als het maar kan, maar ze snappen niet dat Wijndal duur is, erg duur.....laat ze Overmars maar eens gek lullen dat ie duur is, maar dat doen ze niet dat stelletje onpartijdige sneue volk.

Zou mooi zijn als Ajax hem kan halen als Tagliafico vertrekt. Voor Wijndal ook de stap hogerop die die voor ogen heeft. Enige probleem is dat die absoluut niet goedkoop zal zijn. Zeker van AZ naar Ajax wordt een duur prijsje.

16 mei 2021 om 18:37

AZ moet oppassen dat ze zijn vertrek niet frustreren. Wanneer Wijndal naar Ajax wilt dan kunnen ze beter meewerken. (Wil niet zeggen hem voor een spotprijs verkopen maar wel een realistische) Anders komt dat terug om hen in de kont te bijten. Spelers denken dan mogelijk / waarschijnlijk een extra keer na over naar AZ transfereren.

16 mei 2021 om 19:56

Wijndal is een jeugdspeler en heeft alles mede aan az te danken. Hij zal dus echt niet moeilijk gaan doen. Gewoon grof betalen, minimaal het dak en de uitbreiding van het stadion graag. Zetten wij ouwejan linksback neer.

Het klinkt wel alsof Ajax er goed opstaat bij hem. Als je hem voor 15 kan krijgen zou ik het doen. Als Nico vertrekt voor 20+, zou ik misschien ook wel meer dan 15 voor Wijndal uit willen trekken als Ajax zijnde.

Jong Nederlands talent, lijkt goed te passen bij de Ajax stijl en bewezen op iig top Eredivisie niveau

16 mei 2021 om 18:41

Nico 20+ da is die nie waard na zon bagger seizoen. Had meer geschorst moeten zijn dan dat die gespeeld heeft. Voorgaande seizoenen prima maar ditbjaar echt niet goed.

16 mei 2021 om 18:44

😂😂😂 Tagliafico was gewoon weer top. Misschien 1 of 2 mindere momentjes, voor de rest de stabiele, altijd goed spelende strijder als altijd. We mogen enorm blij zijn met een back als Tagliafico en als jij de illusie hebt dat Ajax makkelijk beter kan krijgen, leef je in een droomwereld.

16 mei 2021 om 19:04

Vorig seizoen was een sterker seizoen van Tagliafico, maar was nog steeds erg degelijk. 15-20 miljoen lijkt me erg redelijk, en een Wijndal voor een vergelijkbaar bedrag halen lijkt me een mooie deal voor zowel Ajax, AZ, Wijndal als Tagliafico.

16 mei 2021 om 18:42

Wat een onzin om de transfersom van Wijndal maar te verhogen als we voor Tagliafico meer dan 20 miljoen krijgen... Ajax gaat natuurlijk zijn best doen om zoveel mogelijk voor Tagliafico te krijgen en als ze dat voor elkaar krijgen gaan ze dat natuurlijk niet als extraatje gelijk cadeau geven aan AZ......

16 mei 2021 om 19:13

Heb nieuws voor je, ik hoop voor jullie dat je meer dan 25 krijgt want Wijndal zal niet goedkoper zijn dan 25.

16 mei 2021 om 20:03

Denk je dat nou echt? Voor dat geld gaat Ajax echt geen back aantrekken, dan zal er weer eentje uit zuid Amerika komen.

16 mei 2021 om 20:06

Ik heb dan nieuws voor jou. Van mij mag AZ 50 miljoen vragen. Van mij hoeft Wijndal namelijk niet te komen....

16 mei 2021 om 20:36

Mooi, dan zijn we het eindelijk ergens mee eens De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Fijne dag, en op naar een mooi EK.

16 mei 2021 om 21:36

Ik zeg toch niet dat het zo werkt? Ik zeg alleen dat ik 15 miljoen het meteen zou doen en als AZ meer zou verlangen (en je raakt Tagliafico kwijt) dat ik iets meer ook zou bieden. Snap ook wel dat het geen bonus geld voor AZ is...

16 mei 2021 om 19:24

Hoewel Ajax er goed opstaat geloof ik niet dat Nico meer opbrengt dan Wijndal. Zeker omdat Ajax de koper is. Dus AZ knalt er gewoon 30% bovenop of zo.

16 mei 2021 om 19:56

Wijndal heeft zich niet alleen op Eredivisie niveau bewezen, maar ook in Europe eerder dit seizoen en bij Oranje, aangezien hij de laatste wedstrijden steeds basis stond.Zit een goede kop op, het zou een geweldige aanwinst zijn voor Ajax, maar zie 'm liever blijven als AZ fan zijnde

15 miljoen en hij is binnen. Wel voor het EK graag anders is hij niet meer te betalen.

Met Mazraoui, Rensch en Wijndal heb je een goede bezetting op RB/LB

16 mei 2021 om 18:10

AZ weet natuurlijk ook. Twee leuke potjes op het EK en een binnenlandse transfer is onhaalbaar.

16 mei 2021 om 18:36

Beginnen bij 20. Samen met koopmeiners ook dit seizoen gewoon heel sterk terwijl boadu en vooral stengs het erg laten afweten. Huiberts zal het onderste uit de kan willen halen en anders kan ajax verder kijken en shoppen bij een andere club.

16 mei 2021 om 18:46

Dan hoop ik op een paar goede potjes op het EK. Voor het bedrag dat AZ waarschijnlijk wil hebben, kan Ajax in Zuid-Amerika 2 tot 4 spelers van hetzelfde niveau oppikken. Wijndal is een prima talent, maat ik zie ook nog geen X-factor bij hem...

16 mei 2021 om 19:39

Dan gaat ajax in zuid amerika toch 4 spelers van hetzelfde niveau oppikken. Wel oppassen he dat ze uberhaupt nog wel willen komen nu antony niet naar de OS mag omdat anders een JC schaal potje gemist wordt.

16 mei 2021 om 20:04

Dat is maar afwachten. Het tracking record van AZ spelers die naar het buitenland vertrekken is erg slecht. Veel clubs zullen toch huiverig zijn grote bedragen voor AZ spelers neer te tellen.

16 mei 2021 om 20:30

Als een speler al 2 jaar een goede vorm toont en op het EK ook gewoon meegaat dan zal dat heus wel meevallen. Janssen en jahanbaksh deden bijvoorbeeld allebei een leuk seizoen mee en gingen direct. Dan is het nogal logisch dat die stap te groot is.

16 mei 2021 om 18:45

Ik ga ervanuit dat Rensch uiteindelijk centraal gaat spelen met Timber. Wijndal links, Mazraoui rechts.. top verdediging!

Goede speler en ook een leuke jongen. Zie hem graag naar Amsterdam komen. Denk dat het ook wel tijd is voor een nieuw avontuur voor Tagliafico. Leuke dingen gedaan bij Ajax maar helaas ook vaak gestoorde overtredingen en vlagen van verstandsverbijstering. Is ook duidelijk in mindere vorm dit seizoen.

Heb wel het idee dat Ajax graag een Nederlandse speler wint aantrekken, indien Tagliafico vertrekt en heb zo het idee dat als Wijndal het niet wordt, dat Ajax dan voor van Aanholt zal gaan (over een aantal weken transfervrij, jarenlang Premier League-ervaring en kan makkelijk en zeker nog 'n jaar of 3 of langer van waarde zijn voor Ajax).

Maar persoonlijk zie ik Wijndal ook heel graag komen. Is pas 21-jaar en heeft nog veel potentie om nog beter te worden. Schijnbaar ziet hij een overstap naar Ajax ook wel zitten, als je kijkt naar de interviews die hij de afgelopen tijd heeft gegeven en andersom ziet Ajax Wijndal ook wel zitten.

Zal waarschijnlijk alleen moeilijk te onderhandelen zijn met AZ. Die zullen (terecht) de absolute hoofdprijs gaan vragen en ik denk dat dat al gauw richting de 20 miljoen of zelfs meer zal gaan, maar ik denk en hoop dat zo'n 10 tot 15 miljoen een betere en realistischere prijs zal zijn voor Wijndal.

Maar nogmaals, AZ zal terecht waarschijnlijk een stuk meer gaan vragen. Zeker als Ajax zich officieel meldt.

Dat hij vertrekt staat bijna vast, maar om eerlijk te zijn zou ik het toch wel erg zuur vinden als hij naar Ajax vertrekt. Het zou voor hem een mooie stap zijn en hij past als moderne back en met de Amsterdamse bluf ook wel bij Ajax, maar ik zie hem toch liever naar het buitenland vertrekken. Ajax staat op dit moment al ver genoeg boven de andere teams in Nederland. Ik denk overigens dat Wijndal hartstikke graag naar Ajax zou willen, maar er niet te resoluut in is omdat hij ook weet dat de kans klein is dat Huiberts dat toestaat. Of het moet zo zijn dat Ajax hem zo graag wil dat ze echt een hoog bedrag betalen, want Huiberts zal zeker meer vragen aan Ajax dan aan een buitenlandse club.

16 mei 2021 om 19:39

@AZChelsea waarom zou het zuur zijn? Is toch mooi dat een eigen talent verkocht wordt voor miljoenen en bij Ajax volgende stap kan zetten. Het zou juist mooier zijn als beide clubs beter met elkaar kunnen opschieten. Stel Schuurs redt het niet, maar kan voor AZ een zeer goede speler zijn. Dan is mooi als beide clubs elkaar gunnen. Of spelers als Scherpen, Ekkelenkamp of Eifting. Jongens die net te kort komen of betere spelers voor zich hebben die bij AZ wel tot bloei komen.

16 mei 2021 om 21:43

Ik snap wat je zegt en dat is ergens ook wel zo, maar het is ook wel pijnlijk als je een eigen speler bij de rivaal (=anders dan concurrent, voordat mensen erover vallen) ziet spelen. Dat is gewoon mijn supportershart die spreekt. Dan zie ik Wijndal liever excelleren bij een club waarvan ik niet hoop dat ze verliezen. Voor Ajax-fans leeft dat andersom denk ik minder omdat het vooral ook spelers zijn die bij Ajax toch niet van pas kwamen en de rivaliteit toch meer vanuit AZ-kant komt.

Wijndal is naar mijn mening de gedroomde opvolger van Tagliafico. Maar hij gaat natuurlijk niet goedkoop worden. Ik denk zelfs dat hij duurder uitvalt vanwege de transfer naar Ajax. Ik hoop dat Ajax niet meer uitgeeft aan Wijndal dan dat ze voor Tagliafico binnen krijgen. Er zijn tenslotte meer mogelijkheden dan Wijndal.

Ik snap niet wrm steeds diet nieuws komt over wijndal naar ajax, hij zegt letterlijk niks concreets en alsnog komt t over alsof de media zegt dat wijndal naar ajax gaat terwijl wijndal niks zegt over een transfer naar ajax. En ten 2e az doet geen zaken met ajax dus suc6 daarmee

Prima speler Wijndal maar ik denk en weet het zeker dat er in Zuid Amerika veel spelers a la Tagliafico te koop zijn die veel minder moeten kosten. Ik heb liever een type Tagliafico met zijn felle acties, lekker laten zien dat er aan zijn kant niks te halen valt.

16 mei 2021 om 21:48

Ik hou ook van onze Zuid Amerikanen, maar vind een stukje Nederlandse herkenning in de selectie toch ook fijn. Met Rensch, Timber, Gravenberch, Klaassen en Wijndal (en Blind als die weer fit is), heb je dat wel

AZ zal nooit spelers als Wijndal of Koopmeiners naar Ajax laten gaan - Ajax, de grootste concurrent voor de landstitel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren