Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spelers Liverpool betreden Old Trafford ondanks protesten

Laatste update:

Het is opnieuw onrustig buiten het stadion van Manchester United. De wedstrijd tegen Liverpool, die anderhalve week geleden geen doorgang kon vinden na ongeregeldheden rond Old Trafford, wordt volgens de planning donderdag om 21.15 uur ingehaald. De voorbereiding is echter al hevig verstoord. Op de openbare weg blokkeerden meerdere automobilisten een bus van Liverpool. De politie is ter plaatse gekomen en zorgde ervoor dat die auto's vertrokken. De spelers van Liverpool konden iets voor 20.00 uur het stadion betreden.

Het lijkt er volgens Engelse media op dat de geblokkeerde bus niet werd gebruikt om spelers te vervoeren naar het stadion. De wegblokkade vond wel vlak bij het spelershotel plaats. Supporters van Manchester United hebben zich ook gemeld bij Old Trafford, waar ze opnieuw demonstreren tegen de familie Glazer, de eigenaar van de club. Er zouden liedjes worden gezongen waarin Joel Glazer de dood wordt toegewenst, er wordt vuurwerk afgestoken en sommige supporters spreken de wens uit om wederom het stadion te bestormen. "We’re going on the pitch, again", klinkt het bijvoorbeeld.

De spelersbus van Liverpool is onder politiebegeleiding richting Old Trafford gereden, berichtte Sky Sports om 19.50 uur. Een kleine tien minuten later werd naar buiten gebracht dat de spelers van de bezoekende club het stadion hebben betreden. Spelers van Manchester United kwamen donderdag eerder dan gebruikelijk naar het stadion, om eventuele onrust voor te zijn. De voorbereiding was desondanks niet anders dan anders, vertelt Bruno Fernandes aan Sky Sports. "Het belangrijkste voor ons is om ons op de wedstrijd te focussen", zegt de spelmaker.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doen ze goed. Voetbal is helemaal NIKS zonder fans. Laat de FA en de hele wereld dat maar beseffen.

13 mei 2021 om 19:40

Maar het is niet de FA die hier de aanleiding van is he?! Maar de clubs en dan vooral die van de Super League. En voetbal in Engeland is al nauwelijks meer van de fans, maar leuke rijke speeltjes van miljardairs. En zie dat niet veranderen helaas.

13 mei 2021 om 19:42

Deze "slogan" had je 20 jaar geleden moeten versturen.
Het voetbal is nu al te terminaal om nog te denken dat het alleen maar om dd fans draait en het een "spelletje" is.

13 mei 2021 om 20:25

Het is nu al te laat. De PL is gebouwd op kapitaal. Als de fans de club willen terugkopen kunnen ze een gofundme campagne opzetten.

13 mei 2021 om 19:52

Tsja, aan de andere kant gaat deze wedstrijd dan wel door want dan blokkeert niemand de bus

13 mei 2021 om 20:21

Heb jij de kern van de protesten wel helemaal scherp?

Laat de FA het heel zaakje maar af lassen en Liverpool 3 punten toekennen(staat overigens ook in het reglement van de FA). Als United niet eens genoeg politie op de been heeft om alles in goede banen te leiden wat zoek je daar dan nog.

13 mei 2021 om 19:40

Je eerste zin is nog een prima reactie, maar united is geen zins verantwoordelijk voor de politie inzet 😂

13 mei 2021 om 19:41

Zou je wel erg graag willen in jullie positie..

13 mei 2021 om 19:47

Ja en terecht, het mag dan voor United niet meer boeien maar Liverpool probeert CL-deelname te behalen. Het is dan niet echt normaal om je schema constant te moeten omgooien en ook nog eens door fans belaagd te worden. Gewoon 3 punten toekennen aan Liverpool want dit gaat nergens meer over.

13 mei 2021 om 20:03

Liverpool speelt alleen nog voor de PL top 4 dus dat schema valt best mee..

13 mei 2021 om 20:03

Ben het wel met hem eens. Is al de tweede keer, prima dat je wilt protesteren maar dat kan op elke andere dag ook. Als wedstrijden hierdoor niet door kunnen gaan, moet de FA daar consequenties aan hangen.

13 mei 2021 om 20:27

Hoezo? Dus Man United moet gestraft worden voorwat erbuiten het stadion afspeelt?
Alsof United voor die supporters kan bepalen wat zij wel & niet mogen doen!
Tis niet zo dat zij onder contract staan bij United..

13 mei 2021 om 20:39

Je snapt er echt niks van..
Dit gaat de hele wereld over. Een protest op een dag wanneer er niet gespeeld wordt komt niet op voorpagina's en de laatste wedstrijd tegen Fulham (met alle respect voor Fulham) is t ook niet. Dit is meer dan een gevecht tegen de Glazers, dit is een gevecht voor t voetbal

13 mei 2021 om 20:42

Wat wil je dan? Eindeloos de wedstrijd verplaatsen omdat de fans zo graag willen protesteren?

Je kan van die United supporters zeggen wat je wil, maar ze voegen wel daad bij het woord...

13 mei 2021 om 20:51

Je snapt toch wel dat een grote wedstrijd meer aandacht trekt dan een kleinere?

Geef idd de 3punten maar aan liverpool, schande van de fans.

13 mei 2021 om 20:33

Hebben jullie geen last van hé?
De supporters willen hun club weer terug, gezond & wel..
Niet met eigenaren die gierig zijn om eigen zakken te vullen & een schuld aan de club toe te kennen die niet tot hen behoort!
Daarnaast heeft de club Man United niks, maar dan ook niks te maken met wat er op de openbare weg gebeurd & met de mensen die daaraan deel nemen!

Wat een verschil tussen hoe de Arsenal supporters en die van United protesteren.

United fans willen echt maar dan ook echt verandering.

13 mei 2021 om 19:54

Die United fans willen helemaal geen verandering. Anders staan ze er wel vaker. Dan had je dit soort taferelen iedere wedstrijd gehad. Maar nee, tegen Leicester stonden ze er niet, pas nu Liverpool weer komt staan ze er.

13 mei 2021 om 20:00

De grootste wedstrijd van het seizoen. Grotere groep, meer aandacht. Als ze breid zijn om eventueel 3 punten aan hun aartsrivaal Liverpool te schenken door de wedstrijd te laten staken dan spreekt dat boekdelen vind je niet?

13 mei 2021 om 20:07

Nee, dat vind ik niet, wetende dat United al klaar is en zeker van hun resultaat in de competitie. Die hebben die punten niet nodig, dus het is allemaal voor de buhne. Echte nepsupporters die pas uit hun holen komen als het resultaat voor hun eigen club binnen is. Ze vinden het vooral jammer dat er geen prijzen meer worden gewonnen. Als ze in de laatste 5 jaar 3 landstitels hadden gewonnen stonden ze er niet. Zo hypocriet zijn ze. De Super League als zogenaamde druppel gebruiken terwijl hun club door hun nationale super league bulkt van het geld. Dan hoor je ze niet over het moderne voetbal. Dan staan ze te juichen voor 100 miljoen voor Pogba, 80 miljoen voor Martial, 60 miljoen voor Di Maria, 90 miljoen voor Maguire.

13 mei 2021 om 20:18

Ik zou het wel wat vinden als Utd 10 strafpunten aftrek krijgt, en vandaag reglementair met 3-0 verliest. Dan is niks meer zeker, en is de grap van Utd tegen Leicester opeens ernstig. Clubs moeten zich realiseren dat hun beleid moet kloppen, en dat hun beleid hun supporters in het gareel moet houden, en supporters moeten zich realiseren dat protesteren kan, maar dat dit, als het uit de hand loopt ten koste van hun club gaat zijn.

13 mei 2021 om 20:21

United begon met de Green & Gold protesten in het seizoen 2009/2010 nadat ze 3 titel op rij binnen sleepte en 2 finales CL speelde waarvan ze er 1 wonnen. En dan kom jij doodleuk verkondigen dat het aan het gebrek aan prijzen ligt koekoe koekoe!

Engeland is het moederland van voetbal. Het is veruit maar dan ook veruit de meest bekeken competitie ter wereld natuurlijk krijgen ze dan enorm veel tv geld. De glazers trekken maximaal dividend en winstuitkering uit de club, renovatie aan Old Trafford wordt niks gedaan, een waardeloze algemene directeur aangesteld in Woodward en dan ook nog dat walgelijke Super League..

De maat is vol.

13 mei 2021 om 20:35

Hoe vaak hebben ze het stadion bestormt en bussen tegen gehouden toen ze 3x op rij kampioen waren geworden en 2 CL finales speelden waarvan er eentje gewonnen werd? Precies 0 keer. Ze vonden het allemaal niet zo heel erg als de successupporters die het daadwerkelijk zijn, want er werd gewonnen. Bij de renovatie aan Old Trafford wordt het platform voor rolstoelen onder andere uitgebreid tot de grootste van Europa. Dat gebeurd er met renovatie, maar schijnbaar hebben die nepfans iets tegen gehandicapten, die mogen niet naar het voetbal. Waarom vinden ze Woodward waardeloos? Precies omdat er geen prijzen gewonnen worden, pure frustratie vanwege gebrek aan succes. Niet minder en niet meer. De Super League wordt als slap excuus gebruikt, want poenscheppen zijn ze dol op die fans, dus ook de Super League is het probleem. Iet. Het probleem is dat er niks gewonnen wordt. Nu het voetbal zogenaamd willen redden. Het voetbal dat die fans jarenlang zelf verziekt hebben. Hun clubiconen zoals de gebroeders Neville en Scholes die zelf wel een club als Salford City mogen voorzien van miljoenen injecties als speeltje. Dan hoor je die hypocriete fans niet. Sterker nog dan gaan ze die club bezoeken en nog meer geld bezorgen, om het voetbal nog verder kapot te maken. Dat zijn de successupporters die daar staan.

13 mei 2021 om 20:36

Exact dit. De Glazers hebben nog geen euro eigen geld in de club gestoken en doen het alleen maar om er zelf beter van te worden over de rug van de supporter.

13 mei 2021 om 20:51

Het dak lekt als een idioot..

De protesten waar er in mindere mate maar ze waren er wel nu is de maat echt vol, het kookpunt is bereikt wat snap je hier niet aan?

Het ziet er bij St James's Park nog mooier en moderner van binnen uit dan bij Old Trafford wat een oude meuk is dat zeg..

Ze waren tegen Woodward omdat hij 0,0 lange termijn visie heeft en niks van het voetbal aspect begrijpt. Probeerde United te verkopen als Jurgen Klopp als de "Disney Land" Voor volwassenen, koekoe koekoe!

Nog een keer dan voor de goede orde. Hier komt die dan een optellen som speciaal voor jou nog een keer.

- Glazer koopt United met geleend geld en gooit de schuld vervolgens op de club (hoeveel schulden had United daarvoor? 0)

- minimale investering in het renoveren van Old Trafford

- Het algemeen directeur aangesteld die uit banken wereld komt en notabene de Glazers heeft geholpen in de overname LOL

- investeren om CL te halen en na het behalen van de CL geen cent meer (het gaat ze alleen maar om het geld)

- schuld niet tot nauwelijks aflossen

- volledige dividend en winst laten uitkeren en daarmee de bovengeoemde punten negeren.

- Deelnemen aan de super League en Engels voetbal en haar kleurrijke tradities laten stikken.

Als je het nu nog niet begrijpt dat weet ik het ook niet meer, ik heb het geprobeerd.

13 mei 2021 om 21:03

De class of 95 pompen geld in de club en in het stadion. Seikh Mansour pompt enorm veel geld in City en in bouwprojecten in de stad, ditzelfde geld voor Abromovich natuurlijk klagen de supporters niet de eigenaren tonen ambitie!

13 mei 2021 om 21:03

Het is gewoon allemaal onzin wat je zegt. Is niet erg als je successupporters zo loopt te verdedigen, maar ga dan niet zeuren dat mensen er doorheen prikken. De maat is helemaal niet vol door de Super League en dat het voetbal daardoor naar de klote gaat. Dat is al jaren geleden gebeurd ook voor de komst van de Glazers. Toen hoorden we ze niet, toen stonden ze te juichen, want ze waren de beste. Nu ze niet meer de beste zijn worden er allemaal smoesjes bijgehaald, dat ze het allemaal zo erg vinden. Pure eigen belang van de succes supporters. De echte fans zijn al tig jaar geleden overgestapt naar FC United of Manchester. Die waren er snel klaar mee hoe het voetbal zich ontwikkelde. Dat waren de echte fans. Niet de successupporters die er nu staan en doen alsof er ergens een maat vol is. Pure aandachtszoekers. Dinsdag was er geen maat vol toen Leicester kwam. Nee nu Liverpool weer komt verzinnen ze weer een maat die vol is en jij trapt daarin. Salford City verkrachten mag wel, want dat heet dan ambitie. Nee, het is hypocriet, net als al die mensen die er staan. Puur het voetbal kapot maken, dat hebben deze fans jarenlang gefaciliteerd door te blijven komen, kaartjes te kopen shirtjes te kopen, etc. Als je wilt weten hoe je het ook kunt doen, Kijk naar Blackpool met de Oystens en de actie ‘not a penny more’. Dat waren echte Blackpoolfans en het werkte, want ze zijn nu weg die eigenaren. Maar ja deze successupporters van United blijven niet weg, want ze vinden het poenscheppen in het moderne voetbal zo lekker,

13 mei 2021 om 21:09

Ik heb het geprobeerd. United supporters mogen het stokje nu overnemen.

Ik heb heel veel zin in deze wedstrijd. Het is toch de klassieker van het Engelse voetbal. En wedstrijden tegen Man United zijn altijd speciaal. Die wil je gewoon winnen. Maar met 3 hele belangrijke punten die we van de FA cadeau krijgen kan ik ook prima leven

Knikker nou maar op hoor, idioten. Voetbal redden onzin, ga even fietsen hoor. Is dit de manier keer op keer? Leuk gedaan, jullie hebben een statement gemaakt maar ga nou niet denken dat dit de juiste manier is. Pak ze maar aan, dit gaat nergens over. Begint wel echt in hun koppies gaan dwarrelen he. Football saviors amahoela!

13 mei 2021 om 20:37

Hoe zit het met de madristas? Waar die ook net zo wild als de fans in Engeland betreft de super League? Nee he? Wat een imago verlies voor Madrid en Barca..

Spanjaarden zijn bereid hun kinderen te verkopen om met de premier League te concurreren.

13 mei 2021 om 20:46

Die protesteerden op een nette manier tegen de ESL (ook bij het stadion), vele fans op social media e.d. toonden hun afkeuring tegen de huidige ESL concept op een fatsoenlijke manier. En niet zo agressief en op een aanvallende manier waarbij zij spelersbussen agressief lieten stoppen, het stadion e.d. binnen vielen op een asociale manier! Jep een groot verschil! Oh en als er iemand is die hun gezinnen verwaarlozen om een seizoenskaart te kunnen bemachtigen zijn het de Engelse fans wel, agh!

13 mei 2021 om 20:54

0,0 van de protesten meegekregen en is dat nou net niet het doel van protesteren? Een zo groot mogelijke bereik proberen te bewerkstellen?

14 mei 2021 om 06:28

Precies. Een protest heeft alleen maar effect als journalisten beginnen te schrijven. Overigens schandalig dat deze wedstrijd überhaupt gespeeld werd. Wie verzint deze programma in godsnaam? Iedereen wist dat Liverpool zou winnen omdat United andere prioriteiten en energielevel heeft en dit beïnvloed gewoon direct de eindstand. Terwijl Liverpool in normale omstandigheden waarschijnlijk kansloos was geweest

Tijd dat de Glazers oprotten. Net zo lang doorgaan tot ze weg zijn. De Amerikanen trekken de club alleen maar leeg. Tijd om afscheid te nemen van die patsers en voetbal terug te geven aan de mensen die het groot hebben gemaakt.

Overdrijven die Engelsen niet een beetje? In het voetbal zijn er heel veel “slechte” eigenaren geweest, maar zij slaan helemaal op hol en hebben voor mensen die hun werk doen geen respect. Soms heb ik het gevoel bij de Premier League en Engelsen alsof ze denken dat dat het enige is in voetbal. Premier League = voetbal. En als er een Amerikaanse eigenaar zijn zakelijke voordelen eruit haalt, is het herrieschoppen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren