Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag: ‘Ik weet dat Overmars bezig is met de komst van Brobbey’

Laatste update:

Ajax denkt serieus aan het terugkopen van Brian Brobbey. Volgens trainer Erik ten Hag is directeur spelerszaken 'bezig' met de rentree van de spits, maar is het niet duidelijk of dat scenario realistisch is. Brobbey stapt in de zomer over van Ajax naar RB Leipzig. Hij heeft al zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract. "Ik weet dat Overmars daarmee bezig is. Maar ik weet echt niet of het mogelijk is om hem terug te kopen", geeft Ten Hag aan na de zege van Ajax op VVV-Venlo (3-1).

Brobbey werd binnengehaald door technisch directeur Markus Krösche, die na het huidige seizoen vertrekt bij Leipzig ondanks een doorlopend contract. Bovendien stapt trainer Julian Nagelsmann over naar Bayern München; Brobbey gaf in maart aan Nagelsmann als een ‘geweldige trainer’ te zien van wie hij veel kan leren. Zijn perspectief is er de afgelopen weken dus niet beter op geworden. Clubwatcher Mike Verweij zei zaterdag dat Brobbey 'steeds minder tevreden schijnt te zijn' sinds hij de transfer bekrachtigde. Zelf zegt Ten Hag echter niet te weten hoe de negentienjarige aanvaller denkt over een rechtstreekse terugkeer naar Amsterdam.

‘Brobbey schijnt steeds minder tevreden te zijn dat hij dat getekend heeft'

Sinds zijn transfer werd aangekondigd, is het perspectief van Brian Brobbey bij RB Leipzig niet beter geworden.Lees artikel

"Ik weet nog niet hoe Brobbey daar precies instaat. Hij is daar zelf nog niet heel uitgesproken over geweest. Maar dat snap ik ook wel. Hij heeft daar nog niet eens een wedstrijd gespeeld", aldus Ten Hag, die ook hoopt op de komst van Kamaldeen Sulemana. Overmars reisde maandag naar Denemarken om de aanvaller van FC. Nordsjaelland aan het werk te zien tegen FC Kopenhagen. "Hij is een aantrekkelijke speler die technisch vaardig is en op avontuur gaat en heel veel snelheid heeft. We moeten nu kijken of we zijn komst kunnen concretiseren." Sulemana staat ook in de belangstelling van Manchester United en Bayer Leverkusen.

Ajax heeft tot slot nog geen beslissing genomen over de toekomst van Oussama Idrissi. De huurling van Sevilla had donderdag tegen VVV voor het eerst dit seizoen een basisplek bij Ajax. Hij wordt in principe tot het eind van dit seizoen gehuurd en heeft een contract tot de zomer van 2025 bij Sevilla. Dat Idrissi dit seizoen weinig speeltijd kreeg bij Ajax, heeft volgens Ten Hag te maken met de concurrentie van Dusan Tadic. "Ik ben zeer tevreden over Oussama. Hij deed het uitstekend op de training en past als persoon ook bij ons", vertelt Ten Hag tijdens de persconferentie.

Doet Ajax er goed aan om Brian Brobbey terug te kopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zou wel het dieptepunt zijn hoor, als die jongen graag wilt terugkomen mag hij flink wat salaris inleveren.

13 mei 2021 om 17:49

Geef 20 miljoen uit aan hem en je haalt een goede spits binnen

13 mei 2021 om 17:53

Een type Haller ofzo

13 mei 2021 om 18:22

Ik ben hier echt op geen enkele manier overtuigd van. Dit is een spits die ook totaal niet in het Ajax systeem past. Laat maar lekker ballen in Leipzig.

13 mei 2021 om 18:31

Hij speelt al 12 jaar bij Ajax

13 mei 2021 om 18:50

Ach, lekker laten gaan.
Dit zijn van die zuinige reacties als er iemand vertrekt of niet naar Ajax maar een andere ploeg gaat.
Ze passen dan opeens niet bij de club of ze komen toch tekort voor het Ajax niveau.

13 mei 2021 om 19:08

Denk je dat RB sinterklaas is?

13 mei 2021 om 19:35

Ja, leuk man. Lekker Interessant ook. Waar zeg ik dat hij niet goed genoeg is? Ik zeg enkel dat hij geen type Ajax spits is. Maar doe vooral interessant voor de likes, tinus.

14 mei 2021 om 01:15

Elke goal die hij maakte was nadat ze speelden zonder diepe spits...en nadat de tegenstander stuk was gespeeld....oftewel...tactisch...en niet op kwaliteit

13 mei 2021 om 17:51

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat hij gek gemaakt is door zijn zaakwaarnemer. Waarom zou je anders in godsnaam dit soort beslissingen nemen? Hij gaf zelf al aan dat hij erg twijfelde ten tijde van Lille in de EL. Anderzijds, als Ajax hem voor een kleine som terug kan balen moeten ze het doen. Het "verrader" gevoel o.i.d. leeft bij mij totaal niet, ik had misschien hetzelfde gedaan als Ajax Haller had gehaald terwijl ik de deur nog net niet in trapte.

13 mei 2021 om 17:59

Brr
"waarom zou je anders in godsnaam dit soort beslissingen nemen? "
- Een uitstekend uitzicht op speeltijd;
- weinig concrete uitzicht op voldoende speeltijd bij Ajax
- Een club die zegt helemaal in jou te investeren;
- verdrievoudiging salaris;

Lijkt me op zichzelf geen hele rare beslissing eigenlijk.

13 mei 2021 om 18:11

Waarbij diegene die over het beleid gingen bij rb beide weg zijn

13 mei 2021 om 18:13

Klopt! Reden ook waarom deze verhalen nu de ronde doen!
Maar Brobbey ondertekende dat contract niet vandaag of gisteren. Dat deed hij al maanden en maanden geleden. En ik schets louter de omstandigheden waarom 'dit soort beslissingen' genomen zijn, zoals BRR vraagt, op dát moment en niet nu want het contract was getekend voordat die lui vertrokken bij Leipzig.

13 mei 2021 om 18:27

RB is een instituut dat eigen filosofie heeft, staat los van de mensen die daar zitten. Brobbey gaat gewoon zijn kansen krijgen. Wellicht eens verdiepen in het redbull model.

13 mei 2021 om 18:29

Waarop baseer jij een uitstekend uitzicht op speeltijd, is Brobbey gehaald voor de basis?Speeltijd bij Ajax is net zo afhankelijk van zijn eigen presteren als bij Leipzig. Dat is ook gewoon een club met veel concurrentie en hoge Europese ambities. Ik snap dat hele Haller verhaal ook niet er kunnen zich twee scenario's voordoen 1. Haller speelt de sterren vd hemel in de komende twee jaar en dan gaat ie gewoon naar een Europese topclub. Of 2. hij bakt er niets van en dan heeft Brobbey gewoon een reële kans zich in de basis te spelen. Lijkt gewoon geen hele slimme keuze van Brobbey. Ajax moet 'm ook niet terugkopen waarom zou je daar aan beginnen als hij een beetje presteert wil ie weer naar de volgende club.

13 mei 2021 om 18:36

hij verdiend geloof ik 3 miljoen per jaar bij Leipig. dan zullen ze toch wel het idee hebben dat hij een kandidaat is voor een basisplaats lijkt mij

13 mei 2021 om 18:39

"waarop baseer jij een uitstekend uitzicht op speeltijd,"

Op hetgeen Brobbey, volgens Brobbey, is voorgehouden. Als Borbbey daar gelogen heeft, dan mea culpa dat ik zomaar op de media uitspraken van Brobbey ben afgegaan, In. nota bene, een discussie over de motieven van Brobbey om dit soort beslissingen te nemen.

Daarnaast, als je een discussie zoekt, het ging mij erom dat Brobbey, bij Ajax, een beduidend minder uitzicht op speetijd had dna hem in Leipzig, naar zijn zeggen, beloofd zou zijn.

13 mei 2021 om 18:45

"wellicht eens verdiepen in het redbull model."

Hoe en waarom precies kom jij tot de conclusie dat ik het model van Redbull niet zou kennen? Waaruit maak jij dat op?

Daarnaast, jouw suggestie dat Brobbey door 'het model' is gekocht, dat vind ik geen serieuze reactie. Brobbey is niet gepaaid door een model. Modellen bestaan namelijk niet. Mensen maken een model en voeren dat uit. En dat mensen wezens zijn die soms onlogisch, soms irationeel maar zeker niet als computers reageren lijkt mij een hele redelijke insteek die niet met 'ga je verdiepen in het model' kunt wegzetten.
Als Jantje door Pietje en Klassje wordt gehaald is het absoluut geen hele rare gedachte dat de vervangers van Jantje en Pietje zeggen: Ja, Pietje en Klassje hadden hun ideeen maar mag ik misschien ook beleid maken op mijn visie? En dat het zomaar kan zijn dat niet de jonge onbekende Ajaxspits zonder reputatie die binnen komt maar die dure spits die ze erbij halen veel gaat spelen.
Niet zo zuur doen he.

13 mei 2021 om 18:48

"dan zullen ze toch wel het idee hebben dat hij een kandidaat is voor een basisplaats lijkt mij"

Hoezo? Waar berust deze stelling op? Timo Werner verdiende, bij RB, in 2018 zes miljoen per seizoen. Je kunt toch niets opmaken uit puur het salaris in dat verband, tenzij je de salarissen van de rest van de selectie ernaast legt toch? Drie miljoen is in Nederland veel, maar niet in de BL.

13 mei 2021 om 19:00

Als je alleen uitgaat van het perspectief van de betrokkene in dit geval Brobbey dan is dat toch niet direct objectief vastgesteld. Als je objectief kijkt is het namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend dat Brobbey bij een club die hoger in de Europese hiërarchie staat dan Ajax wel een basis plaats krijgt. Terwijl die die bij Ajax blijkbaar al onvoldoende perspectief heeft (gecreëerd) om tot een basisplaats of iig veel speeltijd te komen.

13 mei 2021 om 19:06

Dat Overmars bezig is om dit te onderzoeken lijkt te betekenen dat Brobbey zelf positief staat tegenover een terugkeer bij Ajax, of beter gezegd een langer verblijf. Want wat voor een modderfiguur sla je wanneer je eruit komt met RB en vervolgens de speler zelf niet wilt. Daarnaast heeft RB nog een aantal versterkingen op het oog waardoor de speeltijd van Brobbey helemaal niet zo groot is als je schetst. Als het je om het geld te doen is is het inderdaad geen vreemde beslissing. Wanneer het op potentiële speeltijd aankomt heb ik daar nogal mijn twijfels bij.

13 mei 2021 om 19:06

Japie los van of die 3 miljoen ook echt klopt. Heb ik voor de grap even de salarissen van Red Bull Leipzig nagekeken en ondanks het feit dat hij zeker niet aan de onderkant van het salaris gebouw van Leipzig zou zitten. Zit hij nou ook nou ook echt niet aan de top of ver daarbovenop. Dus los van het feit dat zijn salaris naar mijn menig weinig zegt over zijn kansen op een basisplaats is zijn salaris niet dusdanig dat dat nu een logische conclusie zou zijn.

13 mei 2021 om 19:06

"als je objectief kijkt is het namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend dat Brobbey bij een club die hoger in de Europese hiërarchie staat dan Ajax wel een basis plaats krijgt. "

Ik kan niet anders dan jou compleet gelijk geven! Maar punt is dat mijn visie niet gaat over wat ik normaal vind of voorzien. Dit gaat over de discussie waarin BRR stelt dat Brobbey, in zijn visie, geen enkele reden kan hebben voor deze beslissing. Terwijl die er, evident, natuurljik wel degelijk is. Want bij Ajax kreeg hij te horejn dat hij als vierde keuze zijn plekje mocht veroveren, terwijl Leipzig hem een heel ander plan en utzicht bood. Tja, dat jij en ik dat anders zien maakt de afweging van Brobbey zelf niet minder realistisch in mijn ogen. En dat er echt geen enkele reden zou zijn voor Brobbey om 'deze beslissing te nemen' vind ik dan ook frivool en naief. Tuurlijk waren er aantoonbare redenen. Evidente ook.

Daarnaast is het perspectief van betrokkene niet het enige element, zie mijn bijdrage.

13 mei 2021 om 19:10

"daarnaast heeft RB nog een aantal versterkingen op het oog waardoor de speeltijd van Brobbey helemaal niet zo groot is als je schetst."

Ik schets niks, nogmaals, ik geef aan wat voor Brobbey de beweegredenen waren, bij het tekenen van dat contract óm dat contract te tekenen en dat besluit te nemen. Dat die uiteindelijk 'helemaal niet zo groot' zou zijn daar kan ik best in mee met jou. Maar dat staat los van de beweegredenen van Brobbey op het moment van tekenen, die kennelijk dat perspectief wél zag. Althans, hoe hem dat op dat moment werd voorgespiegeld.

Achteraf is alles te doorgronden. Maar het lijkt erop alsof die jongen aan verstandsverbijstering leed. Dat lijkt mij een iets te simpele aanname in deze.

13 mei 2021 om 19:12

Ik reageerde niet op jou Kante...
Boven jou post staat een post over de personen die weg zijn gegaan. Daarop reageer ik. Het Redbull systeem is een systeem gebaseerd op jonge spelers aanschaffen en daar het mee doen. Brobbey is een echte RB aankoop.

13 mei 2021 om 19:17

Ok fair Constant overigens denk ik persoonlijk dat de enige reden die soort van sense maakt gewoon geld is. Over al die andere redenen kun je gewoon heel terecht vraagtekens bij plaatsen.

13 mei 2021 om 20:01

Ah, okay, dat kon ik niet zien, je gaf niet aan op wie je reageerde, vandaar dat ik dacht dat je mij bedoelde.

13 mei 2021 om 20:31

@constant: "maanden en maanden geleden" is wel erg overdreven; Brobbey tekende halverwege maart bij Leipzig...

13 mei 2021 om 22:40

@constant kante - Een uitstekend uitzicht op speeltijd; Had nog moeten blijken, want ook Leizpig weet niet hoe goed Brobbey exact is. - weinig concrete uitzicht op voldoende speeltijd bij Ajax Dat is nu nog precies hetzelfde, dus zou geen reden voor terugkomst hoeven zijn . - Een club die zegt helemaal in jou te investeren; Leipzig is nog steeds Leipzig en trainers en td's praten zo'n speler altijd naar de mond. - verdrievoudiging salaris; Schijnbaar geen bindende reden voor Brobbey, want anders zou hij nu niet eventueel terugwillen. De beslissing van Brobbey lijkt me vanuit zijn perspectief dus toch wel twijfelachtig geweest. Anders was hij nu zonder verdere geluiden gewoon in Leipzig gesettled.

13 mei 2021 om 17:55

Bme12 "als die jongen graag wilt terugkomen mag hij flink wat salaris inleveren." Inleveren? Ajax wil deze jongen heel erg graag behouden. Dan is salaris inleveren het tegendeel van wat er gebeurd, namelijk dat de speler een vet salaris kan bedingen. Het zal er eerder op uitdraaien, mocht dit doorgaan, dat hij alsnog dat exorbitante salaris gaat vangen dat Overmars hem in de onderhandelingen onder geen enkel beding wilde betalen (en waardoor hij een contract tekende bij RB.

13 mei 2021 om 18:05

Constant, ik denk niet dat Overmars zo gek zal zijn. Transfersom en hoger salaris zal niet gebeuren denk ik.

13 mei 2021 om 18:14

Ik ga er voetstoots vanuit dqt Overmars zijn gezone verstand zal gebruiken en zich niet gaat branden aan deze absurde suggestie.

13 mei 2021 om 19:27

Maar waarom is dat van mij absurd? Vertel mij maar eens waarom het voorstel van Overmars, wat toen 'maximaal' was (woorden Overmars) en 'niks mis mee' (woorden zaakwaarnemer Forten Rodriguez), nu door diezelfde Overmars enorm verhoogd zal gaan worden? Plus die transfersom. Leg mij dat maar eens uit. Waarom had ie toen dan niet meer geboden? Nu gaat Brobbey dus minimaal een tiental miljoen extra kosten in vergelijking met januari. Bovendien heeft Brobbey nu ook een smetje (bij veel supporters maar natuurlijk ook bij Overmars, omdat ie anderhalf jaar niet ging tekenen en toen transfervrij weg ging). Nee, Overmars lijkt mij wijzer. Die gaat geen spelers die verkeerde beslissingen hebben gemaakt (ook ten koste van hemzelf, zijn functie en zijn club) daar ook nog voor belonen. Daar geloof ik helemaal niets van. En dat is echt niet zo absurd als jij nu doet voorkomen. Bovendien schep je een heel raar precedent. Want de volgende denkt: "He, twee keer tekengeld en een hoger salaris. Yes.". Nee, Overmars gaat dat echt niet doen. Hoe meer ik er over nadenk, des te absurder jouw idee is.

13 mei 2021 om 20:05

"maar waarom is dat van mij absurd? "

is dit op mijn gericht? Het antwoord is dat jouw suggestie niet absurd is maar spot on! De suggestie dat Overmars Brobbey zou 'terughalen' met een dikke transfersom en een vet salaris (dat hij eerder niet aan Brobbey wilde betalen) is absurd. Als je goed leest zijn we het met elkaar eens.

13 mei 2021 om 20:05

"maar waarom is dat van mij absurd? "

is dit op mij gericht? Het antwoord is dat jouw suggestie niet absurd is maar spot on! De suggestie dat Overmars Brobbey zou 'terughalen' met een dikke transfersom en een vet salaris (dat hij eerder niet aan Brobbey wilde betalen) is absurd. Als je goed leest zijn we het met elkaar eens.

13 mei 2021 om 21:49

Ze kijken naar de mogelijkheden, misschien een verhuur of een soortgelijke constructie

13 mei 2021 om 23:45

Dat lijken mij ook veel betere, en eenvoudiger realiseerbaarder, oplossingen. Als je het mij vraagt is het zelfs een veel betere oplossing dan nóg een spits van 20 miljoen halen.

13 mei 2021 om 18:30

Ik snap dat dit voor veel mensen een bizarre transfer lijkt, omdat het voelt als weggegooid geld, aangezien hij ook gewoon had kunnen bijtekenen.

Als je het echter vanuit een ander perspectief bekijkt en bedenkt dat we nog op zoek zijn naar een jonge talentvolle spits, dan is het helemaal geen gek idee om Brobbey voor 5-10 miljoen op te pikken. Een betere speler ga je voor dat geld echt niet vinden.

13 mei 2021 om 18:45

Wie zegt dat ie 5-10 miljoen moet kosten? Ik kan me niet voorstellen dat Leipzig m voor een spotprijs zou laten gaan. Ik zou als ik Ajax was niet eens meer aan deze jongen beginnen, vond het grote geld en t project bij Leipzig belangrijker dan Ajax, dus laat m dan ook maar. Zou wat mij betreft ook van wanbeleid getuigen als je m nu terughaalt voor vele miljoenen (ik denk richting de 10-15) en m een dik salaris geeft

13 mei 2021 om 19:38

Ik zou het om die redenen ook niet doen. Echter klopt het punt van Peer ook natuurlijk. Het is wel een goedkope optie. Echter, mocht Ajax hem halen, dan met een prestatiecontract oid, maar ze moeten zich niet twee keer aan dezelfde steen stoten bij die kerel. En hem zeker niet belonen met een beter contract dan ze eerst voorstelden.

13 mei 2021 om 20:42

Formus, met jouw voorstel komt hij natuurlijk nooit. Geld is juist een van de redenen dat hij weg ging. Hij heeft nu gegarandeerd 5x (?) 3 mln. Dat geeft hij natuurlijk nooit weg.

14 mei 2021 om 19:54

Ik noemde 5-10 miljoen, omdat dat het bedrag is waarvoor ik vind dat Ajax het zeker zou moeten proberen. Als het veel meer wordt, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Verder zijn de trainer en TD die heb zo graag wilden hebben na dit seizoen vertrokken en hebben ze ook een andere spits voor 20 miljoen aangetrokken, dus het zou niet heel gek zijn als ze hem nu al met winst willen verkopen en van de loonlijst willen schrappen.

13 mei 2021 om 19:32

Dit is helemaal geen gek idee. Natuurlijk een beetje gek wel, maar Brobbey is wel een bijzondere spits die niet van alles wat, maar van alles veel heeft. Kracht, snelheid en scorend vermogen.

13 mei 2021 om 19:45

Volgens mij wil Ajax hem terughalen en is het niet Brobbey die smeekt om terug te mogen komen. Geen aanleiding dus om salaris in te leveren. En als Ajax dat zou willen weet je zeker dat ie niet terugkomt.

Dan is Ajax knettergek! Echt hoe diep kan je zinken.

13 mei 2021 om 17:53

In eerste instantie ja, totdat die er 10 in de CL inschiet en 30 in de Eredivisie. Daarvoor heeft hij het talent. Vooral in Europa vond ik Brobbey altijd een erg sterke indruk maken.

13 mei 2021 om 18:23

Niet in eerste instantie, gewoon knetter gek. Ga je iemand voor miljoenen terugkopen omdat hij vindt dat hij de verkeerde beslissing heeft gemaakt? Dan ben je als Ajax zijnde niet serieus te nemen.

13 mei 2021 om 18:32

Je ziet het verkeerd. Ajax heeft een extra spits nodig en dan ga je gewoonweg geen betere speler voor 5-10 miljoen vinden dan Brobbey.

Ik snap dat het weggegooid geld lijkt, maar voor Ajax is het op dit moment de beste optie die ze hebben.

13 mei 2021 om 18:51

Peer

Heb niet de stellige indruk dat Leipzig zomaar Sinterklaas gaat spelen en eventjes een speler die ze net gehaald hebben in de uitverkoop gaat doen voor 5-10 miljoen. Bovendien, als klopt wat jij zegt, dan weet RB dat ook. Drijft prijs ook op! RB zou echt gek zijn om hier niet een slaatje uit te slaan.

13 mei 2021 om 19:55

Als dit doorgaat is Ajax de Sinterklaas. Leipzich heeft vrijwel geen kosten aan hem, dus elke euro die Ajax betaald is gratis geld voor hen

13 mei 2021 om 21:30

En dan ga je hem 3 miljoen per jaar geven? Een bedrag dat de top van de selectie van Ajax ongeveer verdiend. Wat denk je wat er binnen de selectie gebeurd aks broekie Brobbey 2 a 3 miljoen per jaar gaat verdienen? En voor dat bedrag is er geen betere speler? Waar baseer je dat op? Ja hij heeft belangrijke goals gescoord, maar kan geen 90 min volhouden. 25 goals scoren bij vvv venlo die is gedegradeerd ia ook gigantisch knap, kan ook een prima backup zijn voor Haller en kost max 5 miljoen gok ik

13 mei 2021 om 17:56

Hoe diep? Is een topspits in wording. Daadwerkelijk eens een talent die de volgende Kluivert kan worden. Dus als ze Leipzig zo gek kunnen krijgen dat die hem weer van de hand doen omdat hij bijv. Aangeeft nu al niet gelukkig te zijn zijn zijn transfer, dan snap ik wel dat Ajax hem terug probeert te halen. Leipzig kan hier gratis miljoenen aan overhouden, Ajax kan gewenste talentvolle spits behouden. Zou alleen wel als voorwaarde stellen dat ie even afscheid neemt van Raiola, want die jongen is vooral dankzij hem uiteindelijk alsnog dat contract gaan tekenen

13 mei 2021 om 18:02

" Zou alleen wel als voorwaarde stellen dat ie even afscheid neemt van Raiola, want die jongen is vooral dankzij hem uiteindelijk alsnog dat contract gaan tekenen"

Een kansloze en onrealistische voorwaarde. Deze zaakwaarnemer heeft zojist zijn salaris verdrievoudigd. Wat zou een denkbare reden kúnnen zijn voor Brobbey om die zaakwaarnemer dan van de hand te doen? Hij lijkt mij de beste persoon om dan bij Ajax een uitstekend contract uit te onderhandelen waarbij hij ongeveer gaat verdienen wat RB hem nu moet gaan betalen.

13 mei 2021 om 18:07

Dat ie beter voorbereid was op t feit dat de trainer/directeur evt weg zouden gaan? Je gaat toch niet alleen naar een club voor een trainer waarvan de kans groot was dat ie hogerop zou gaan. Was t niet Bayern, dan wel PL oid.

13 mei 2021 om 18:11

"je gaat toch niet alleen naar een club voor een trainer"

Zahavi, Max en Götze wel.

Maar even serieus, ne natuurljik gaat Brobbey niet voor voorzitter en trainer. Maar je ziet in voetbal wel vaker dat de trainer een speler haalt en de opvolger het simpelweg minder in die speler ziet zitten. Dus in theorie kan de nieuwe trainer ook gecharmeerd zijn van Brobbey en hem alle kansen geven zich te bewijzen. Maar aangezien Leipzig nog een spits haalt of al heeft gehaald is het helemaal geen rare gedachte dat Brobbey weleens helemaal uit beeld kan geraken bij Leipzig omdat de trainer die grote plannen met hem zei te hebben ineens weg gegaan is.

13 mei 2021 om 18:35

Topspits in wording op basis van wat?

13 mei 2021 om 18:42

Constant kante. Nja, dan zou ik het als Ajax zijnde dus niet rond gaan maken, wat overigens waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren. Ik denk dat Brobbey er overigens vooral achter komt, nu de keuze dichterbij komt, dat geld misschien in deze fase van zijn carrière niet zo gelukkig maakt. Maar goed, laten we vooral eerst kijken of hij zich door kan blijven ontwikkelen.

13 mei 2021 om 18:55

"nja, dan zou ik het als Ajax zijnde dus niet rond gaan maken, wat overigens waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren."

Ik zou het echt mega absurd vinden als Ajax dit zou doen, maar tegenwoordig kijk ik van veel dingen niet eens meer op.

Maar, misschien ben jij wel de juiste om het volgende te vragen. Raiola deugt niet, vindt jij. Mar Ihattaren, daar moet Ajax dan wél mee in zee? Je snapt dat ik dat persoonlijk mooie iranie vind, aangezien ik jouw visie op raiola bij 3/4 van de Ajaxfans terug lees. Maar gaat het om Ihattaren, dan is Raiola opeens geen enkel probleem meer. Hoe zit dat nou?

13 mei 2021 om 19:06

Denk je dat RB hem zomaar gratis laat vertrekken?

13 mei 2021 om 19:12

Misschien de zaken een beetje los van elkaar zien? Ik vind Raiola ook helemaal niets en zou hem graag met pensioen zien an. Wil niet zeggen dat als Ajax een speler wilt hebben die Raiola als zaakwaarnemer heeft links moet laten liggen als je er uit kan komen met wederzijdse voorwaarden. En ook vaag om 3/4 van alle Ajax fans te noemen. Heb je lopen afvinken??

13 mei 2021 om 19:32

@Constante: max, zahavi en gotze zijn natuurlijk niet alleen voor de trainer gekomen. Salaris, Europees voetbal, spelen om de prijzen, aanvallend voetbal en voor gotze op rijafstand van zijn familie en vrienden. Zomaar wat redenen die ook hebben meegespeeld. Ze waren niet gratis voor psv komen spelen en zijn dus niet alleen voor de trainer gekomen.

13 mei 2021 om 20:13

"wil niet zeggen dat als Ajax een speler wilt hebben die Raiola als zaakwaarnemer heeft links moet laten liggen als je er uit kan komen met wederzijdse voorwaarden."

Klopt. Het is gewoon heel erg mogelijk in de huidige wereld dat de meest bizarre dingen mogeljik gemaakt worden. En dat je dus enerzijds Raiola het graf in wenst omdat die Brobbey, Kluivert en anderen helemaal kapot maakt en Ajax en poot uit draait, maar dan kennelijk geen principiéle bezwaren hebt om met diezelfde ploert alsnog zaken te doen (eerder al roepend dat Ajax 'natuurlijk nooit meer' zaken doet of moet doen met Raiola) als het even heel lekker uitkomt. Al noem je dat laatste gedrag, in de meeste gevallen, hypocriet.

Als jij trouwens Ajaxfans kent die, net als ik, geen enkel probleem hebben met Raiola en gewoon inzien dat die man doet wat hij behoort te doen, zijn clienten bijstaan en uitstekend behandelen en geen oog hebben voor belangen van clubs om dat die clubs dat lekker zelf wel kunnen, dan houd ik me aanbevolen. Denk dat 3/4, achter gezien, nogal aan de lage kant is namelijk.

13 mei 2021 om 20:15

"en zijn dus niet alleen voor de trainer gekomen."

Voor mij is het een gegeven dat Gótze en Zahavi zeker niet in Eindhoven hadden gespeeld als Schmidt daar geen trainer was. Jij mag daar natuurlijk anders over denken en aannemen dat een Götze ook echt wel was gekomen ondanks het accepteren van een salariskorting.

13 mei 2021 om 22:12

@constant

Jij spreekt anderen er op aan als ze iets niet zorgvuldig formuleren. Nu heb je zelf onzorgvuldig geformuleerd. Ik ben het met je eens dat er een grote kans is dat ze zonder Schmidt niet waren gekomen, maar ik weet vrij zeker dat dat niet de enige reden is. En dat weet jij natuurlijk ook. Zou je sieren om dat te benoemen want dat doe je namelijk dit hele topic bij reacties van anderen ook.

14 mei 2021 om 00:02

" Ik ben het met je eens dat er een grote kans is dat ze zonder Schmidt niet waren gekomen, maar ik weet vrij zeker dat dat niet de enige reden is"

Ik weet ook vrij zeker dat het niet de énige reden is. Dat zei ik ook niet.
Götze in oude ('goede' doen is sowieso geen optie voor Psv, lijkt me geen gekke vaststelling. Dus die 'trainer-reden' is in mijn ogen op zijn minst de meest belangrijke, zeg maar. Zo niet de essentiële. Salaris, Europees voetbal, spelen om de prijzen, aanvallend voetbal en op rijafstand van zijn familie en vrienden werken (hij woont in Dusseldorf heb ik me laten vertellen), tellen daarnaast absoluut mee. Maar zonder Schmidt hoeven we het over die dingen niet eens te hebben lijkt mij. Of denk jij dat een Arne Slot (ik noem maar een naam) Gotze en Zahavi naar PSV had gekregen? Ik denk van niet.

14 mei 2021 om 12:06

@pv-dor-liv

"dan is Ajax knettergek! Echt hoe diep kan je zinken.'

Ik verwacht dat dit gewoon tactiek is van Overmars. Zodat Brobbey weet dat hij zeer gewenst is bij Ajax. Mocht hij niet slagen komend seizoen of erg veel heimwee dan kan Ajax snel toehappen.

Overmars gaf al paar keer aan dat hij met alle oud spelers de contacten warm onderhoudt.

Dit moet je toch niet willen? Hij is ook echt niet voor 5 miljoen op te halen lijkt mij. Die jongen wou graag weg ondanks een goed bod. Dan moet je hem ook niet willen terughalen.

13 mei 2021 om 17:54

Het zal er van af hangen wat ze bij Leipzig met hem willen. De trainer en TD die hem wilden hebben en hem ook voor bundesliga begrippen tegen een top salaris binnen haalden (3m netto per jaar) zijn weg. Als de nieuwe trainer en TD het dan niet in hem zien zitten en je kan een paar miljoen vangen zonder er ook maar iets voor te moeten doen en ook nog eens 6m (bruto) aan salaris kosten besparen kan ik me best voorstellen dat ze daar voor open staan.

13 mei 2021 om 17:56

Ik neem aan dat niet alleen de coach en de TD hem wilde hebben maar de club en er zal een plan gemaakt zijn voor hem. Ik kan mij niet voorstellen dat ze een tekenbonus neerleggen en vervolgens hem willen verkopen voor 5 miljoen.

13 mei 2021 om 18:29

@london calling,

Ik denk niet dat Leipzig dat gaat doen. Die hoeven het om het geld niet te doen, hebben net 25 miljoen voor trainer verkocht. Dan kunnen ze 't risico van 3 miljoen per jaar op Brobbey nog wel lopen. Serieuze vraag, wat zal Leipzig voor hem vragen? 10 miljoen?
Lijkt me niet dat ze hem voor 5 miljoen weg doen een talent met een vierjarig contract.

Je bent echt compleet gestoord als je als Ajax zijnde Brobbey terughaald

13 mei 2021 om 18:23

Hoezo? Als het voor minder dan 5 miljoen kan, is het natuurlijk wel zonde van het geld; maar voor een vergelijkbare potentiële goede spits ga je meer betalen. Daarnaast is Brobbey een Ajacied en dat geeft toch net dat beetje extra tov weer een vreemdeling

13 mei 2021 om 19:32

Hot, heel veel supporters zien Brobbey niet (meer) als Ajacied hoor. En dan laat ik in het midden of dat terecht is of niet.

13 mei 2021 om 20:22

Dat Brobbey Ajacied is is juist de reden dat je dit nooit moet doen. Welk signaal geef je naar andere jeugdspelers wanneer je laat zien dat zelfs na een jaar lang te zeggen dat het wel goed komt je transfervrij de overstap naar een andere club maakt Ajax nog altijd bereid is om een transfersom en enorm hoog salaris te betalen.

Het salarishuis is er voor een reden. Als ze het niet verantwoord vonden om Brobbey meer te bieden kan je nu niet ineens zeggen dat we 5 of 10 miljoen voor hem neerleggen en een dik salaris. Zou echt gigantisch wanbeleid zijn.

16 mei 2021 om 21:38

Ik persoonlijk wel. Er was weinig perspectief voor hem met Haller aanwezig (ik weet dat ze eerder wilde verlengen, maar toen speelde die ook nooit want was er altijd Traoré for some reason.

13 mei 2021 om 18:54

@afcap223
Nou compleet met je eens. Eerst laat je je als Ajax piepelen door en vervolgens miljoenen betalen om dit sujet weer terug te kopen.
Nou ja, kijken wat er van waar is

13 mei 2021 om 19:37

@hansje1969 dat is wat ik ook niet begrijp. Ik lees dat Ajax een jaar bezig is geweest met verlengen. Een tijdje twijfelen ok, maar een jaar? Dan hou je Ajax gewoon aan het lijntje. Waarom zou je als Ajax in zo iemand investeren?

13 mei 2021 om 19:53

Weet niet hoe lang je het voetbal volgt maar het woord hypocriet is uitgevonden voor de voetbalwereld. En daarom wil Ajax hem terughalen.

Ja hoor, wat is dit nou voor een vaag verhaal? Zou dit wel serieus erg slecht vinden als dit waar is...

Lijkt me wat kapitaalvernietiging, Brobbey is toch gewoon een gepasseerd station. Dan had hij maar niet bij Leipzig moeten tekenen.

Dit zou echt nergens op slaan. Je gaat toch geen geld uitgeven aan een speler die niet wilde bijtekenen.

Nou nee doe maar niet, heel leuk voor die jongen dat hij nu bakken met geld gaat verdienen maar ik hoef hem persoonlijk niet meer terug te zien. Je gaat toch geen geld betalen voor een zelf opgeleide speler? Slaat helemaal nergens op.

13 mei 2021 om 18:03

Voor Blind, Klaassen en Stekelenburg (laatste weet ik niet zeker) hebben ze ook geld betaald dus je punt gaat niet op. Al snap ik wel dat dit een vreemdere situatie is.

13 mei 2021 om 18:19

O sorry,Je gaat geen geld betalen voor een speler die je team gaat verlaten over 2 weken om die dan terug te kopen. Echt,moest ik dit uitleggen? Zal het volgende keer watbeter verwoorden

Kunnen we afspreken dat als Brobbey voor zeven miljoen euro wordt teruggekocht, bij een eventuele transfer later Brobbey afstand neemt van zijn aandeel om de transfersom te compenseren. Puur uit sportief oogpunt juich ik dit toe. Ik zie enorm veel potentie in Brobbey. De ideale invalspits, maar ik denk dat hij als aanspeelpunt nog grote stappen kan zetten. Hij is daar in ieder geval sterker in dan Haller.

13 mei 2021 om 18:05

Suarez
"kunnen we afspreken dat als Brobbey voor zeven miljoen euro wordt teruggekocht, bij een eventuele transfer later Brobbey afstand neemt van zijn aandeel om de transfersom te compenseren"

Denk dat Raiola bereid is dat positief aan zijn cliënt te adviseren als Ajax gewoon 3,5 miljoen per seizoen aan salaris betaalt. Plus een tekenbonus, dat spreekt voor zich.

13 mei 2021 om 19:04

7.. eerder 20-30, RB is een topclub

Had hem dan gelijk ook 3 miljoen salaris gegeven. Dit gaat nergens over haha

13 mei 2021 om 17:56

het is 3 miljoen netto, dat is meer dan de groot verdieners, Haller, Tadic en Blind nu netto verdeien, dat kun je ook niet maken voor een wissel speler toch.

13 mei 2021 om 18:07

Raiola had, naar verluidt, ingezet op een salaris bij Ajax waarbij Brobbey uiteindelijk drie miljoen bruto zou gaan verdienen. Dat wilde Overmars niet betalen. En dat snap ik helemaal van Overmars. Haller, Tadic, Blind pakken vier miljoen of meer bruto, Onana en Klaassen rond de drie miljoen. Ajax betaalt al zo'n 90 miljoen per seizoen aan salarissen, het is echt een misvatting dat Ajax het zich kan veroorloven om zoveel grootverdieners tegelijk in de selectie te hebben.

13 mei 2021 om 18:14

Dus Brobbey gaat zijn 3 miljoen weer inleveren?

13 mei 2021 om 18:18

genieter
Precies! Ze hadden dan beter die drie miljoen die Raiola vroeg kunnen betalen! Want het meest ellendige aan deze transactie zou ook nog zjijn dat het hele idee van Ajax, spelers opleiden duur verkopen, met deze transactie totaal wordt weggegooid. Want voorheen hadden ze Brobbey bij verkoop als eigen jeugdspeler zonder afschrijvingen dikke boekwinsten kunnen behalen. Nu krijgt je salarisgebouw een knauw, je moet weer een fors bedrag extra over een paar seizoenen afschrijven en je potentiële winstmarge is verdampt.

13 mei 2021 om 19:39

@Constant als er een gekke manier wordt gevonden om Brobbey toch terug te halen dan is niet meteen Ajax zijn strategie en visie van opleiden en verkopen de deur uit. Wat een rare constatering weer. Dit is een uiterst uitzonderlijke situatie waar jij en ik nog te weinig over weten. De relatie, de brandbrief van Brobbey richting TH? Is er een opening geboden? Allemaal zaken die er kunnen spelen waardoor er een kleine opening is ontstaan of gewoon een vaag gerucht. Maar daarmee is het hele idee van Ajax niet overboord.

13 mei 2021 om 20:25

"@constant als er een gekke manier wordt gevonden om Brobbey toch terug te halen dan is niet meteen Ajax zijn strategie en visie van opleiden en verkopen de deur uit"

Tuurlijk! Als je hem voor drie miljoen terug kan kopen en hij alsnog tekent voor dat contract dat Overmars klaar had liggen, prima natuurlijk! Maar even serieus dan, dat is geen 'gekke manier'. Dat is naieve wishfull thinking.

Is het echt zo onrealistisch ervan uit te gaan dat Leipzig de hoofdprijs wil? Hoezo is het dan een rare constatering dat tientallen miljonene uitgeven aan een nota bene het product van je eigen opleiding (ajax heeft de meeste winsten gemaakt op verkoop van eigen spelers omdat die boekhoudkundig verreweg het meeste opleveren), leg mij dan maar uit wat dan een rare constatering is!

"dit is een uiterst uitzonderlijke situatie waar jij en ik nog te weinig over weten. "

Over de financiële situatie van Ajax, het verdienmodel en de realiteit dat het een wankel evenwicht is weet ik voldoende om daar iets zinnigs over te zeggen. Ik snap best dat dit niet bevalt, want Ajax is net kwmapioen geworden en dan zijn mensen nogal gevoelig want dan is kritiek en weijzen op feiten opeens verboden, maar ik zou voor mezelf spreken als ik jou was.

Want als jij mij kunt uitleggen dat het halen van Brobbey voor 15-20 miljoen wél een goed zou kunnen zijn en niet een aanfluiting is voor je jeugdopleiding, dan wil ik dat graag van jou lezen. Maar even roepen 'rare constatering' vind ik niet zo sterk eerlijk gezegd.

13 mei 2021 om 22:11

@Constant, wil best met je in discussie en je mag zo kritisch zijn als jij maar wilt maar dan moet je niet selectief reageren en alles zelf invullen voor een ander. Nogmaals, jij geeft aan dat mocht er een transactie van x miljoen komen waardoor Brobbey weer naar Ajax terug keert is niet meteen het overboord gooien van je visie maar een uitzondering maken. En als ik het heb over een gekke manier van terug halen kan dat toch ook zijn dat Ajax hem huurt tegen een geringe bijdrage met een afspraak over speeltijd? Maar nee, jij vult het graag zelf in zodat je je eigen discussie in leven kan houden. Dat is dus niet “ even” roepen maar zit er meer achter dan jij wilt doen geloven. En dat vind ik niet zo sterk eerlijk gezegd.

14 mei 2021 om 00:09

"en als ik het heb over een gekke manier van terug halen kan dat toch ook zijn dat Ajax hem huurt tegen een geringe bijdrage met een afspraak over speeltijd?"
Maar dát lijkt me daarentegen ook helemaal geen gek plan. Sterker, dát zou ik gegeven de huidige sitiatie zelfs beter beleid vinden dan de suggestie om hem terug te kopen nu.
Het is dat jij direct valt over een opmerking en niet je punt verder uit legt, zoals je nu wel doet, dan komen we minder snel tot de kern. Dat hem voor veel geld (nu terug)kopen echt belachelijk zou zijn, dat zijn we toch eens mag ik hopen? Want inderdaad, een discussie levend houden is wel het idee.

Wow ik vond de tranfser van pogba altijd raar en iets triest hebben,maar dit zou je toch wil als Ajax,zo wanhopig....

Idioterie. Als Ajax geld teveel heeft mogen ze het ook gewoon aan mij geven hoor. Leipzig lacht zich ook kapot als dit doorgaat, lekker makkelijk verdient.

Haha dit is echt van de zotte. Aan de andere kant... geld voor een spits waren ze sowieso kwijt geweest, dus per saldo maakt het niet uit. Het is alleen nogal raar op deze manier.

Het is altijd een risico om als speler transfervrij te komen. Zonder enige vorm van verlies of risico wordt je weer aan de kant geschoven. Ook is concurrentie beter te betalen omdat je nog geld over hebt.

Huren kan altijd. Denk dat hij niet in de basis zal spelen en af en toe zal invallen. Als Ajax een half jaartje wacht, huren ze hem en Leipzig betaald het salaris.

Altijd extra moeite doen voor eigen spelers
Lekker jaartje huren en meters laten maken. Wat maakt t uit

Dit lijkt mij geen goeie keuze. Leipzig wil het maximale hebben voor die jongen. Hoop dat Ajax zich richt op een buitenspeler en eventueel een linksback. En dat ze het hoofdstuk Brobbey gewoon sluiten.

Hahaha deze soap wordt komischer met de dag. Wat een dwaas ook die Brobbey. Eerst zo graag naar de uitgang willen om te tekenen bij leipzig en vervolgens terugkrabbelen voordat het überhaupt begon. Je gaat als Ajax zijnde toch niet onnodig veel miljoenen neerleggen voor z’n jongen? Leipzig maakt dan gewoon winst op een speler die geen dag heeft gezeten bij hun.

13 mei 2021 om 18:10

Brobbey krabbelt toch niet terug? In het artikel staat dat Ajax Brobbey graag terugwil en daar dus geld voor wil neerleggen, niet dat Brobbey spijt heeft en graag terug naar Ajax wil.

13 mei 2021 om 18:21

Er was al eerder een bericht dat Brobbey spijt zou hebben van z’n deal met leipzig. Ajax wou Brobbey sowieso langer vastleggen dit seizoen dus het zou wel heel raar zijn dat Ajax miljoenen wilt betalen voor een speler die hetzelfde seizoen gratis de deur uit liep en niet terug wilt.

13 mei 2021 om 19:03

Ja maar wel een miljoen of 20-30 , niet 5 ofzo

Wat moet je hem dan betalen wat leipzig betaalt dus 4 miljoen per jaar, dit is de omgekeerde wereld.
Voor mij hoeft dat niet besteed je geld maar uit aan een andere speler

Uiteindelijk zal dit wel gewoon over een mogelijke uitleenbeurt gaan lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax gek genoeg heel veel geld te gaan neertellen voor een speler die gratis vertrekt.

13 mei 2021 om 18:21

Huren hooguit inderdaad. Terugkopen is om een veelvoud van redenen absurd, tenzij Leipzig genoegen zou nemen met vijf miljoenof zoiets. Dat lijkt mij een naieve gedachte. Sinterklaas komt niet uit Leipzig.

Ajax kan toch ook gewoon aan de slag met Traoré, of is die inmiddels afgeschreven? Al begreep ik dat ze toch ook weer een spits van vijftien tot achttien miljoen gaan halen. Nou, het kapitaal moet op het veld staan, zeggen ze toch weleens, maar bij Ajax willen ze het kapitaal komend seizoen ook op de bank hebbe zitten dan, lijkt het wel.

13 mei 2021 om 18:36

Traore kunnen ze nog wel voor wat verkopen lijkt me. Echt goede statistieken, jong en het Ajax merk eraan verbonden. Daar durft wel een team diep voor in de buidel te tasten en dan moet Ajax hem gewoon laten gaan lijkt me.

13 mei 2021 om 20:39

@constant:

" Terugkopen is om een veelvoud van redenen absurd, tenzij Leipzig genoegen zou nemen met vijf miljoen of zoiets"

Het hoeft niet absurd te zijn, maar is wel afhankelijk aan voorwaarden van Leipzig en/of Brobbey. Een in verhouding lage terugkoop-som (bijv. die 5 mln) met een hoog doorverkooppercentage voor Leipzig zou zo maar een mogelijkheid kunnen zijn. Mij bekruipt het gevoel dat Brobbey zijn kansen bij Ajax hoger is gaan inschatten dan bij Leipzig, na het vertrek van Nagelsmann.

14 mei 2021 om 00:12

"mij bekruipt het gevoel dat Brobbey zijn kansen bij Ajax hoger is gaan inschatten dan bij Leipzig, na het vertrek van Nagelsmann."

Mij dus ook. Die voorzitter die het 'plan' heeft verkocht is weg, trainer weg, hij was wel onderdeel van een team dat de dubbel won. Inderdaad, gaandeweg en met al die speeltijd die hij uiteindelijk kreeg is de twijfel toegeslagen. Zeker als je huidige trainer en de penningmeester zeggen hem graag te willen houden.

Mag toch hopen dat dit onzin is. Hij heeft gekozen voor Leipzig nadat je hem meerdere goede voorstellen gedaan hebt. Prima natuurlijk, maar waarom dan alsnog hem terughalen. Hij wilde niet, dan ga je toch niet nog veel meer geld uitgeven? Dan had je hem wel nog een beter aanbod kunnen doen. Was je goedkoper uit geweest.

Met alle respect maar ik zou toch echt bedanken als Ajax zijnde. Die jongen heeft met zijn volle verstand getekend bij Leipzig terwijl Ajax hem heel graag wilde. Nu zit er bij Leipzig een andere trainer en wilt hij niet meer? Dan zou ik echt zoiets hebben van dikke pech voor je en had je maar niet die keuze moeten maken. Ajax zou echt dom zijn om 10 miljoen of meer voor Brobbey te gaan betalen.

Hoe diep kan je dan als club zinken? Je bent eerst 1,5 in onderhandeling en bied 1,5 miljoen per jaar aan, dat is niet genoeg. Vervolgens tekent die bij RB Leipzig met een contract voor 3 miljoen per jaar, prima moet hij zelf weten. Nu gaat Ajax zeg melden en gem terug kopen? Voor hoeveel 10 miljoen? Met een salaris van 2 a 3 miljoen per jaar? Kan mijn clubbie Ajax nu ineens niet meer scouten en kunnen we alleen maar oud spelers terughalen? Dit moet je niet willen, dan ben je echt niet serieus te nemen!!!!!

13 mei 2021 om 19:01

Rb laat hem echt niet gaan voor 10, met 4 jaar contract , minstens 20-30 en dat is aan de lage kant

De enige die daar weer beter van word is Raiola. Niet doen dus.

13 mei 2021 om 18:59

En Ajax ook, als ik velen mag geloven.
Maar, niet doen in verband met Raiola? Ihatteren dan? Die wél? Of die, vanwege Raiola, ook maar niet Janta?

13 mei 2021 om 19:17

Weet jij het bod en randvoorwaarden dan al voor Mo? Is toch een hele andere situatie? Waarom probeer jij mensen in een hoek te drukken? Geen toegevoegde waarde aan de discussie. Maar dat zou alleen een mod weten.

13 mei 2021 om 19:40

Het lijkt mij absoluut een prima idee om nooit zaken met Raiola te doen. Het enige probleem hiermee is natuurlijk dat een speler ten alle tijden van zaakwaarnemer kan wisselen en zeker bij de jeugdige spelers gebeurd dit nogal eens.

Wat betreft ‘Mo’ die hoeven ze wat mij betreft om meerdere redenen niet te halen en Raiola is er daar zeker een van.

13 mei 2021 om 20:29

"weet jij het bod en randvoorwaarden dan al voor Mo?"

Is dat nodig om te weten hoe Ajaxfans denken over Raiola? Ik vind je heel gevoelig en op je teentjes getrapt reageren over een onderwerp dat behoorlijke gesneden koek is. Wat is nou jouw punt? Raiola lang zo slecht nog niet en heel veel Ajaxfans vinden Raiola wél een toffe vent? Kom op Thamike, even terug naar de realiteit als dat zou kunnen.

Als jij overigens graag bemoeienissen zou willen hebben met de moderatie dan nodig ik jou bij deze van harte uit om het team te komen versterken dan dan mag jij oordelen of een bijdrage een toegevoegde waard heeft, of, zoals in dit geval, naar jouw oordeel, niet.

13 mei 2021 om 22:17

Ja is nodig als je 2 zaken wilt gaan vergelijken terwijl je reageert op een reactie die alleen gaat over het terug kopen van Brobbey. Jij haalt Mo erbij en die situatie is anders. En alweer probeer je iets in te vullen voor een ander. Dat doe je erg vaak en zo gooi je een stofwolk over de discussie. Blijf bij je eigen invulling. En kom niet met een voorbeeld die een ander niet bedoeld, schijnbaar erg lastig. Wat betreft je uitnodiging, bedankt maar nee. Laat ik over aan de mensen met verstand van moderaten zoals ik al zei. Jij zal het wel weten.

14 mei 2021 om 00:19

" Jij haalt Mo erbij en die situatie is anders. "

Dat klopt, je hebt helemaal gelijk. De situatie van Ihattaren en die van Brobbey zijn totaal en wezenlijk verschillend. Maar ik vergeleek de spelers niet met elkaar. Ik gaf puur aan wat iedereen wel weet en waar we niet geheimzinnig over hoeven te doen. (een groot deel van de) Ajaxfans hebben een diepe hekel aan Raiola en een deel daarvan vindt categorisch dat Ajax moet weigeren zaken met die man te doen. Dat is jou nooit opgevallen? Zo wel, dan is het niet raar om ironie te zien in het feit dat Ihattaren opeens wel met open armen wordt verwelkomd vind ik. Sorry als het tegen jouw zere been was.

14 mei 2021 om 15:31

????? Wat heeft Ihattaren te maken met Brobbey, omdat de media hem in verband bracht met Ajax, die hebben hem niet nodig dus ik begrijp je verhaal niet.

13 mei 2021 om 19:21

Helemaal mee eens. Laat Raiola zelf maar dokken. Eerst de speler gratis de deur uit laten lopen en nu zou Ajax daarvoor moeten boeten? Laat me niet lachen, van mij part is het simpel. Als Brobbey volgend jaar bij Ajax wil spelen dan regelt hij zelf maar de situatie met Leipzig.

14 mei 2021 om 05:58

Volgens mij wil Ajax het als je verhaal leest ze hebben nog niet eens met Brobbey gesproken , en RB laat hem echt niet gaan , alleen voor de hoofdprijs

14 mei 2021 om 00:34

ik ken de technische details niet maar de fee naar de intermediair krijg je pas op moment van ingaan contract met wellicht nog een clausule dat diegene ook nog moet presteren een x aantal maanden. als het contract voordat het ingaat al wordt beeindigd kan dit zomaar betekenen dat je niks krijgt. althans in normale mensen land. voetbal kan anders zijn. maar al dat geneuzel aside. vergelijk het even met een pogba die je een paar jaar later terug koopt voor 10x de prijs. beter neem je nu de kosten. brobbey mag van mij best terugkomen maar dan wel exact dezelfde verkoopprijs en een salaris wat in lijn is met zijn prestaties oftewel gunstig geval 1 mio bruto pj en dat is al bizar hoog genoeg wat ie heeft laten zien (niets dus). maar ik zie wel potentie! afgezien daarvan mag je een business case niet laten vertroebelen omdat je toevallig iemand geen centen gunt. die speler kan zomaar straks 40-50 mio waard zijn waar hebben we het dan over? en nee die garantie is er niet

Waarom is Ajax gestoord? Ze hebben er alles aan gedaan maar Brobbey koos anders, situatie is nu drastisch veranderd bij Leipzig. Ja het is gek om iemand meteen terug te kopen maar als die jongen dat geld waard is en je gaat die investering gewoon terug verdienen..

Ik weet niet zo goed hoe het contractrecht in de voetballerij exact geregeld is, maar zou het niet mogelijk zijn om dit goedkoper af te wikkelen als Ajax en Brobbey toch met elkaar door willen? Dat hij bijvoorbeeld zijn eigen contract opzegt of ontslag neemt, in plaats van dat Ajax straks 15 of 20 miljoen moet lappen. Eventueel reeds ontvangen tekengeld zal uiteraard terugbetaald moeten worden, maar als Ajax zijnde is het goedkoper om Brobbey dat geld en die drie miljoen salaris te geven dan om hem voor 15 of 20 miljoen terug te kopen. Maar nogmaals, ik weet niet goed of dat mogelijk is.

Ja het is geldverspilling. Maar je hebt voor een paar miljoen een potentiele nederlandse top spits. Het is erg stom van Brobbey om te tekenen, maar die jongen is 18 en dan kan je een fout maken. En stel het is 5 miljoen ofzo, daar kunnen we toch niemand beters voor krijgen. Ik zeg doen voor zo een bedrag en dan idd zoiets afspreken dat bij een potentiele transfer bv zijn eigen deel van de transfersom gwn naar Ajax gaat. Win win, Ajax een topper in wording, een blije brobbey die zich goed kan ontwikkelen voor Oranje en Leipzig heeft geen speler die daar niet wil zijn.

13 mei 2021 om 18:49

Als het 5 miljoen is, maar ik ben er bang voor.

13 mei 2021 om 19:00

Rb gaat minstens 20-30 miljoen vragen

13 mei 2021 om 19:18

Voor een speler die nog niet eens één training heeft meegedaan...en die niet door Ajax is verkocht, maar omdat Brobbey zelf gratis de deur wilde uitlopen....

13 mei 2021 om 20:21

Contract is getekend al , dus hij is al RB speler deze zomer

Dit zou natuurlijk de grootste grap ooit zijn als ajax hem terug zou kopen, dat zou een stukje wanbeleid van de bovenste plank zijn. Had meteen het vertrouwen in deze jongen uitgesproken ipv een spits van 22 miljoen te halen die nog maar weinig toevoegt.

13 mei 2021 om 18:45

Haller was pas gehaald nadat Brobbey niet wilde tekenen... snap niet dat mensen dit blijven zeggen haha

13 mei 2021 om 19:01

Snap niet dat mensen dit blijven zeggen steeds, terwijl iedereen weet dat Brobbey het seizoen begon met nul uitzicht en hij bij het begin van de onderhandelingen duidelijk had gesteld dat concrete Uitzicht op speeltijd voor hem cruciaal was. En als vierde spits na Traore, Tadic en Labyad kreeg hij alleen te horen dat hij voor zijn plekkie mocht vechten. Daarom is hij uiteindelijk weg gegaan.

13 mei 2021 om 19:19

Hij had uitzicht op speeltijd dus hoe kom je aan deze onzin. Sterker nog het is onderdeel geweest van zijn contract dat Brobbey een x aantal wedstrijden zou gaan spelen en dat was niet in de laatste fase van de onderhandelingen. Dit komt uit de mond van Overmars. Ik dacht 16 wedstrijden.

13 mei 2021 om 20:34

"hij had uitzicht op speeltijd dus hoe kom je aan deze onzin. " Als vierde speler ja. Hoezo is dat nou weer 'onzin'? Waarom speelde Traorã© dan vooral in de erste seizoenshelft en niet Brobbey? Beetje rare reactie vind ik. Prima dat je reageert, maar 'ja dat wat jij zegt is allemaal onzin' dat vind ik iets te armoedig. Ga nou eens dieper in op de materie in plaats van met wat dooddoeners te gooien. Zo heeft een discussie geen enkele zin.

13 mei 2021 om 22:21

Lees je alleen de eerste regel? Ik ga in op de materie en stel dat hij in zijn onderhandelingen een x aantal wedstrijden zou starten. Onderdeel van de afspraken. Dat Traore eerst kansen heeft gekregen zoals ook daar de afspraken waren doet toch niets af aan de afspraken tijdens contractonderhandelingen met Brobbey? Dit kan jij armoedig vinden maar ik vind dit best concreet. En vergeet niet dat de onderhandelingen al bijna 2 jaar aan de gang zijn. Geen idee hoe dit een dooddoender kan zijn. Je gebruikt zelf nul uitzicht als loze argument aangezien dit onjuist is en hij zelfs na verkoop speeltijd heeft gehad, dit natuurlijk ook in belang van Ajax zelf.

Ajax moet hem alleen transfervrij terughalen. Brobbey heeft zelf de keuze gemaakt, laat hem dan ook zelf leren van zijn foute keuze om voor Leipzig te kiezen. Laat hem maar even lekker op de blaren zitten, daar leert hij meer van dan hem het hand boven het hoofd te houden. Als hij dan graag terug wil, mag hij zelf het contract nietig proberen te verklaren.Ik zie het overigens allemaal niet gebeuren.

Wauw, dat moet een aardige cent kosten ,een jongen met potentie en nog een vierjarig contract.

Als ajax dit doet mag overmars wat mij betreft ontslagen worden, alsook ten hag. Dit is dan echt faalbeleid. Ook idrissi en Ekkelenkamp behouden zou belachelijk zijn. Wat bezield ajax toch. Ajax moet iig niet spelers halen op verzoek van ten hag, die een goede trainer is, maar blijkbaar te weinig zich heeft op kwaliteiten van spelers die hij graag wil hebben/ behouden (zoals labyad, klaiber, Ekkelenkamp, idrissi, brobbery)

Alsof RB hem zomaar verkoopt, 2 mil per jaar , 4 jaar contract , dus tussen de 20-40 miljoen mag Ajax hem hebben , gaan hem echt niet voor een appel en een ei wegdoen, want het is RB verdienmodel.

13 mei 2021 om 19:16

Ajax hoeft geen cent te betalen. Laat Brobbey het zelf maar oplossen. Tenslotte wilde Ajax verlengen, en de speler weigerde. Vergeet niet dat hij gratis de deur uitloopt. Raiola zelf mag Leipzig betalen.

13 mei 2021 om 23:00

Ajax hoeft geen cent te betalen? Zij willen hem terug? Wat een rare opmerking dit.

Ajax moet hoe dan ook geen cent aan Leipzig betalen. Als Brobbey echt in Amsterdam wil blijven dan is dat iets tussen de speler en z'n nieuwe club. Totaal niet te accepteren dat Ajax dan geld gaat over maken naar een club waar een speler nog geen één training heeft afgewerkt. Brobbey heeft gekozen om gratis de deur uit lopen, zijn recht, maar laat Raiola dan maar zelf de Duitsers betalen voor hun eventuele verlies.

14 mei 2021 om 06:00

Hahaha , Dat gaat echt noet gebeuren, denk RB Brobbey gewoon aan ze contract houd, denk ze willen niet eens verkopen , alleen voor de hoofdprijs

Idrissi valt me toch wel tegen hoor. Dacht echt dat hij het goed zou doen maar het is dreigen naar binnen gaan om vervolgens terug te passen en dat tot die gewisseld wordt

Zou een goede transfer zijn, een jonge stand-in voor Haller die hem uiteindelijk kan opvolgen. Het is jammer dat Ajax dit soort spelers niet meer zelf kan opleiden, maar daarvoor de transfermarkt op moet. Oh wacht ...

Doet me een beetje aan het Rijkaard verhaal denken in de jaren 80. Ik zou het raar vinden en ik zie het niet snel gebeuren, maar eens in de zoveel tijd vinden transfers plaats die je absoluut niet voor mogelijk houdt.

Strijkt die Raiola dan twee keer commissie op? Dat zou wat zijn, een oerdomme zet van beide partijen. Van Ajax omdat ze een transfersom moeten betalen Brobbey waarschijnlijk meer gaat verdienen fan oorspronkelijk de bedoeling. Van Brobbey omdat hij blijkbaar een keuze heeft waar hij blijkbaar niet achterstond. En begin me niet over die trainer, want die kan er bij iedere club morgen uitvliegen. Red Bull lacht zich dan kapot, want die kunnen achterover leunen. Zonde eigenlijk.

14 mei 2021 om 08:48

Wouterke, wat is er precies dom van Ajax?
Dat ze een jeugdspeler/talent geen 4 miljoen salaris boden?
RB lacht zich dood? Ik weet niet of de nieuwe coach zo gelukkig is met aankoop Brobbey.
Brobbey zelf blijkbaar niet.

Voor mij heeft Ajax zeer veel en langdurig gepoogd hem binnenboord te houden.
Riola besloot anders..
Ik ben wel klaar met dit ventje, zoek maar een talent dat wel wil.

Ik zie hem graag terug komen. is een hele vage situatie maar een fatsoenlijke vervanger kost minstens 10 mil en zal ook weer aanmoeten passen etc. tot 10 mil vind ik dat Ajax het moet doen. maar zie het toch niet gebeuren. raiola heeft waarschijnlijk ook een flink bedrag van RB gehad en die wil straks weer een geld bedrag zo gek is hij wel. benieuwd hoe het af loopt

Brobbey en Idrissi gaan weg dus dan word het voorin erg dun, dus een extra buitenspeler/spits is zeer bruikbaar. verder hoop ik dat ze Klaiber en Labyad verkopen want die komen duidelijk tekort.

En wil RB wel verkopen? Een speler doe mischien het veelvoudige waard kan worden.

Hang on a minute......nagelsmann is een geweldige coach, dus ten Hag niet zo......tja, dan moet hij de consequenties van zijn beslissing nemen en naar Leipzig gaan. Misschien kan hij na een jaar daar spelen naar Bayern.

Wat een onzin! Hij wilde toch zo graag weg, overbodige speler en niet Ajax waardig

Zou een schande zijn als je hier geld aan uitgeeft. Is je derde spits na Haller en Traore. Kijk alleen al naar het aantal competitiegoals dat hij gemaakt heeft vergeleken met het aantal goals van Traore en Haller.

Waarom zouden we in vredesnaam een (flinke) transfersom neerleggen voor een speler die zelf ervoor kiest om gratis de deur uit te lopen. Terwijl hij steeds aangaf te willen blijven, maar blijkbaar het financiële plaatje belangrijker vindt. En hoe zou dat met salaris gaan dan? Gaat hij dan opeens wel akkoord met een salaris dat lager ligt dan bij Leipzig? Lachwekkend gerucht.

Tenzij die voor 1 miljoen op te halen is wat zeker niet het geval zal zijn moet je hem laten liggen.
Heeft bewezen geen clubliefde te hebben en dan moet je zeker niet grof geld trekken!

Lekker laten gaan, laat hem maar daar naartoe gaan, zal die zien hoe oost Duitsland vriendelijk is naar buitenlanders, zeker gekleurde!

Wie niet horen wil, moet maar voelen! Dit is ook een slecht teken naar de rest van je jeugd die dan denken alles te kunnen doen.

Hij heeft de deur achter zich dicht getrokken, laat hem maar lekker dicht blijven. Zowat heel zijn jeugd bij Ajax doorlopen en dan achter geldwolf Raiola daar neergezet! Laat het juist als voorbeeld zien!

In potentie een goede speler...maar nog niet veel bewezen... dus niet zomaar even de knip trekken, zou erg dom zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren