Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ralf Seuntjens haalt uit: ‘Dat is te triest voor woorden, in mijn beleving’

Laatste update:

De Graafschap greep woensdagavond op de laatste speeldag van de Keuken Kampioen Divisie naast het tweede promotieticket. De Superboeren speelde in eigen stadion met 0-0 gelijk tegen Helmond Sport en zagen Go Ahead Eagles na een 0-1 zege op Excelsior passeren. Ralf Seuntjens is niet bepaald te spreken over de instelling van Helmond Sport op De Vijverberg.

“Helmond kwam hier puur voor een punt en ja... Dat is te triest voor woorden, in mijn beleving”, verzuchtte Seuntjens voor de camera van ESPN. “Dat ze hier zo komen spelen. Ze spelen heel het jaar aanvallend voetbal en gaan zich nu aanpassen om 0-0 te spelen. Als je nergens meer voor speelt, zou ik dat niet doen. Ik heb bij Telstar gespeeld en daar hebben we dat nooit gedaan. Bij FC Den Bosch niet, bij RBC Roosendaal niet. Maar ja, we hebben het gewoon niet goed gedaan. Die bal moet erin en dan win je.”

“Ik weet niet eens waar ik moet beginnen”, ging de naar NAC Breda vertrekkende spits verder. “Wat er door me heen gaat? Als ik dat allemaal op televisie ga vertellen, dan is het 100+. Gewoon een drama, ongelooflijk. De bal wil er gewoon niet in. Al drie wedstrijden niet. Het zit ons niet mee. Twee jaar gestreden, twee jaar op plek twee gestaan achter Cambuur. En dan krijg je dit ervoor terug.”

“Gewoon zwaar kut natuurlijk. Ja, ongekend... We hebben twee wedstrijden om het af te maken en er ontstaan zoveel momenten voor het doel, maar de bal wil er niet in”, reageerde Ted van de Pavert. De aanvoerder van De Graafschap spreekt van een ‘harde klap’. “Dat lijkt me duidelijk. We hebben nog een kans in de play-offs, dus we moeten ons weer oprichten. Er zit niks anders op. Hoe we dat gaan doen? Je kunt wel zeggen we er morgen weer moeten staan, maar dat is nu makkelijker gezegd dan gedaan. Dit is een enorme domper.”

Trainer Mike Snoei kreeg na afloop bij ESPN de vraag waar het misging voor zijn ploeg. “Afmaken, tussen de paal inschieten”, antwoordde Snoei. “Ik vond ons in het eerste half uur niet best. We kwamen er moeilijk doorheen, maar zelfs in die acht minuten van de eerste helft die we nog moesten spelen, kregen we vier grote kansen. We hadden het anders neergezet en toen had ik wel een goed gevoel. Of de spanning meespeelde, zou je aan de jongens moeten vragen. Het was lastig om erdoorheen te komen op het kletsnatte veld.”

Het duel tussen De Graafschap en Helmond Sport lag een tijdlang stil door het noodweer dat Doetinchem teisterde. Snoei constateerde dat zijn ploeg na de hervatting enkele levensgrote kansen kreeg. “Ik hoef het niet allemaal te benoemen, dat maakt het nog pijnlijker. Maar dit hebben we echt aan onszelf te wijten”, aldus Snoei. Voor De Graafschap rest nu het spelen van de play-offs, waarin Roda JC Kerkrade zaterdag de eerste tegenstander is. “We zijn als een bokser nu, we krijgen een klap en moeten weer opstaan. Zaterdag moet er een fris elftal staan. Ik ga goed kijken wie de energie heeft om deze ploeg naar de Eredivisie te brengen.”

Het was na afloop overigens nog een tijdje onrustig bij De Vijverberg. Enkele honderden fans volgden volgens De Telegraaf de wedstrijd van achter de tribunes. Toen de menigte richting het eindsignaal groter werd, besloot men de weg richting de hoofdingang af te zetten met hekken. De spelersbus van Helmond Sport werd een tijd opgehouden en medewerkers moesten ‘voor hun eigen veiligheid binnen of rondom het stadion blijven’. De ME heeft rond De Vijverberg moeten optreden, waar eveneens vernielingen aangericht werden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hele matige voetballer en daarnaast ook nog een ontiegelijk sneue gast. Ik snap de frustratie hoor, maar houdt dat lekker bij je eigen team en laat die gasten van Helmond erbuiten.

13 mei 2021 om 07:31

Hij heeft wel gelijk, maarja hij speelt bij de graafschap en daar hebben ze het tegen Ajax ook gedaan. Boontje komt om zijn loontje.

13 mei 2021 om 08:21

Ach wat een onzin. Dan moet de graafschap de kansen gewoon afmaken dan was er niks aan de hand geweest. Maar dat hebben ze nagelaten en dan nu janken over de instelling van de tegenstander. Wat een jankbal die Seuntjes.

13 mei 2021 om 08:30

En waarom heeft hij gelijk dan? Moet je dan maar open huis achterin houden en met 7-0 eraf gaan? Wat een onzin zeg. Seuntjes is gewoon een slechte verliezer, Helmond heeft alle recht om gewoon voor de 0-0 te komen. Weet je wat nog triester is. Is dat het veldspel van Helmond eigenlijk veel beter was, want verder dan de lange bal is de Graafschap niet gekomen. Helmond probeerde nog met verzorgd voetbal een goal te maken.

13 mei 2021 om 08:58

In dat seizoen dat De Graafschap elke wedstrijd vol op de aanval speelde en waar iedereen had verwacht dat ze Ajax het vuur aan de schenen zouden leggen?

13 mei 2021 om 09:38

Voor mij gaat het erom dat hij vindt dat Helmond niet zo had mogen spelen. Sinds wanneer is het een regel dat als je nergens meer voor speelt, je maar open huis moet houden?

13 mei 2021 om 07:43

Mooi toch dat hij zegt wat hij vindt in plaat van al die gladde praatjes die ze tijdens de cursus leren.

13 mei 2021 om 07:52

Ik vind het mooi dat hij zo open en eerlijk is, inhoudelijk vind ik het sneu. Bij sport hoort winnen en verliezen, en als je een relatief grote voorsprong weggeeft op deze manier moet je het lekker bij jezelf zoeken en niet die boys van Helmond de schuld geven.

13 mei 2021 om 08:36

Klopt. Ik vind ook dat je altijd de schuld bij jezelf moet zoeken. Toch begrijp ik hem ergens ook. In het amateurvoetbal heb ik zelf ook een keer meegemaakt dat we moesten winnen voor t kampioenschap en dat de tegenstander van die dag al gedegradeerd was. Ze wisten ook dat wij voor het kampioenschap speelde. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als ze een aantal wedstrijden gespeeld hadden hoe ze tegen ons die dag speelde, waren ze nooit gedegradeerd. Blijkbaar komen er dan ineens bepaalde krachten vrij. Zie ook de graafschap tegen Ajax

13 mei 2021 om 09:26

ach ja, hij is gewoon enorm teleurgesteld, heel menselijk om de schuld eerst buiten jezelf te zoeken, komt met een paar dagen wel weer reflectie en realisme voor terug.

13 mei 2021 om 10:46

Natuurlijk zal hij dat echt wel doen. Maar kort na de wedstrijd zot er gewoon enorme frustratie. Heel begrijpelijk

13 mei 2021 om 11:35

Ik vind het absoluut mooi, maar het is wel in de emotie gezegd (dat maakt het ook zo mooi) en daardoor niet heel doordacht en terecht in mijn ogen. Het is menselijk om in de teleurstelling de schuld ergens anders neer te leggen, maar hij zal vandaag ook wel weten dat het een stomme opmerking was.

13 mei 2021 om 08:28

Idd, hou het bij je eigen team. Ze hadden meer dan genoeg kansen om te scoren, minimaal 2 één op één kansen.

Een zeer slechte verliezer.

13 mei 2021 om 07:16

Mee eens, maar is Sjaak Swart dat ook niet ? Als graafschap supporter heb ik een hele slechte nacht gehad. Niet omdat jong Ajax en Helmond hun best deden of na de wedstrijd deden alsof ze kampioen geworden waren, maar omdat mijn clubje verzaakt heeft het af te maken. De reactie van Seuntjes vind ik onprofessioneel maar is identiek aan die van Sjaak Swart en veel andere Ajax supporters. Zelfs na deze wedstrijd zie je Ajax supporters nog reageren op een wedstrijd die 5 jaar geleden gespeeld is, waarbij ook Ajax het verklote. Niet omdat de graafschap iets bijzonders deed, maar omdat ze zelf het niet goed deden.

13 mei 2021 om 07:18

Tot nu toe ben je de enige die het over 5 jaar geleden hebt. Sjaak Swart heeft hier heel weinig mee te maken maar was inderdaad een slecht verliezer. Daar was het merendeel hier het ook wel mee eens.On topic: matige reactie van Seuntjens. Natuurlijk probeert de tegenstander niet te verliezen, dat is het idee van voetbal.

13 mei 2021 om 07:31

Kijk eens naar de andere post of naar de reactie van de Ajax spelers en fans nadat de graafschap tegen jong Ajax gelijk speelde, dan kom je waarschijnlijk terug op jouw opmerking.

13 mei 2021 om 07:57

Oh jeetje, wat heeft Ajax hier in hemelsnaam mee te maken? Is die club zo groot voor je dat je zelfs na trieste uitingen van een Eerste Divisionist over moet beginnen? En stond Sjaak Swart in het veld tegen De Graafschap ja? Je zit momenteel op niveautje Ralf Seuntjens, Janssen. Na die blamage tegen De Graafschap van destijds begon geen enkele Ajaxspeler noch coach over de speelwijze van de tegenstander omdat ze bij Ajax wel weten dat ze zich gaan ingraven. Dat gebeurt de helft van de wedstrijden namelijk. Ga even niet vanuit je onderbuik reageren en houdt het op de feiten joh.

13 mei 2021 om 08:14

@janssen: wat wil je nou, Ajacieden monddood maken? Voor alles wat er met en bij Ajax misgaat komen er bakken vol reacties van kritiek en/of hoongelach, veelal door jaloezie en of haat.
Ja, bij veel Ajacieden heeft die wedstijd van vijf jaar geleden nog wel ergens een plekje en is het dan zo moeilijk te begrijpen dat het vergelijk snel is gemaakt. Kun je je nog herinneren hoe spelers en aanhang van De Graafschap destijds, ondanks de degradatie, het puntje vierden. Dat was ook totaal respectloos.

13 mei 2021 om 09:02

De Graafschap was nog helemaal niet gedegradeerd destijds. Wat mij betreft mag je als kleine club ook best blij en trots zijn met een punt tegen een topclub, zeker als een week lang de sfeer is geweest dat Ajax die schaal wel even bij je op zou komen halen.

13 mei 2021 om 09:12

Janssen, Sjaak is een supporter met een roze bril op. Laat die man nou!

Je probeert nu een sneer uit te delen, naar Ajax die de dubbel heeft gepakt. Beetje zinloos.

Seuntjes heeft in mijn ogen gewoon gelijk...hoor daar niet van.

13 mei 2021 om 09:46

@myvision, zou je dat ook even willen zeggen tegen alle Ajacieden in dit topic en de vorige topics van de Graafschap die ook uit het niets over Ajax beginnen? Verder wel gelijk dat Ajax 't altijd bij zichzelf zal zoeken On: jammer voor zo'n beetje iedereen die betrokken is bij de Graafschap, maar ik gun die Snoei helemaal niets. Wat een nare vent is dat.E: en Seuntjes ook niet, wat een domme opmerking is dit nou weer, voortaan als je nergens voor speelt maar niet op komen dagen, want oh wee als je punten afpakt van teams die nog wel ergens voor spelen.

13 mei 2021 om 10:11

Ken de feiten Stefandefree: het was toch echt op de laatste speeldag dat Ajax bij De Graafschap op bezoek was. Het zou heel erg raar zijn als dat de dag zou zijn waarop de degradatie een feit werd en de feestvreugde de bovenhand had omdat Ajax geen kampioen werd.
De Graafschap had in seizoen 2015/2016 na 34 wedstijden 23 punten en Willem II eindigde daarboven met 29 punten. Dus wel degelijk al gedegradeerd voor aanvang van de betreffende speeldag.
En wat maakt het anders t.o.v. De Graafschap dat al al zo zeker leek te zijn van de tweede plek en het kleine Helmond Sport voor een sensatie zorgt.

13 mei 2021 om 10:27

Haha bij elk nieuwsbericht, al gaat het over de 4e divisie van Calcutta, worden de reacties zo gemaakt dat de topic alsnog ajaxgerelateerd wordt, maar als het dan een keer negatief is dan moeten we vooral bij de feiten blijven....

13 mei 2021 om 10:30

Ken de feiten? De Graafschap was zeker van de 17e plek, waardoor ze sowieso play-offs moesten spelen? Misschien zelf even alles goed op een rijtje zetten Crema.

13 mei 2021 om 12:39

@ Feijenoorddelf: je hebt gelijk, ze moesten play-offs spelen. Sorry!
Situatie blijft min of meer hetzelfde dat het in die situatie raar is om op zo'n manier dat puntje te vieren.

13 mei 2021 om 08:52

@janta: Ach ja, zo kan je het zien. Reacties destijds na De Graafschap - Ajax waren toen net zo. Dat is volgens mij gewoon een enorme teleurstelling en het falen van een ogenschijnlijk makkelijke opgave. Als je zo'n reactie direct na de wedstrijd hebt, dan begrijp ik het nog wel. Het is natuurlijk niet terecht (net als toen bij Ajax), maar het is de emotie. Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen.

13 mei 2021 om 10:48

Topsporter zijn gewoon slechte verliezers. Anders bereik je de top nooit
Natuurlijk is het een sneue reactie, maar wel begrijpelijk dat hij gefrustreerd is nadat ze het zo hebben weg gegeven en het tegen zat.

Ah, nooit geweten dat als je nergens meer voor te spelen hebt dat je dan maar erg aanvallend moet spelen zodat de andere ploeg in ieder geval kan promoveren. Helmond is er volgens mij niet om toeschouwer te zijn van een geweldig feest, maar juist ben je altijd gebrand om er het maximale uit te halen toch? In dit geval gedaan, want de Graafschap is in theorie veel beter en kregen ook de grootste kansen. Maar Ralf, je moet ze wel zelf maken. Paar één op één niet maken, dan verdien je het ook niet.

Deed De Graafschap destijds ook niet iets soortgelijks tegen Ajax?

13 mei 2021 om 07:11

Zit er nog iets van oudzeer ❓😉

13 mei 2021 om 07:15

Haha nee hoor, maar is toch zo?

13 mei 2021 om 07:19

Nee. De graafschap paste zichzelf destijds niet aan. Speelde hetzelfde spelletje. Maar waar Seuntjes een slecht verliezer toont deden heel veel Ajax supporters dat toen ook. Met Sjaak Swart voorop. Destijds verspeelde Ajax de titel door eigen falen en niet door de graafschap, nu verspeelt de graafschap directe promotie door eigen falen tegen o.a. jong Ajax en Helmond Sport.

13 mei 2021 om 08:47

Goh, lekker kinderachtige reactie van je, volgens mij probeer je nu al een aantal reacties achter elkaar de hele tijd Ajax en Sjaak erbij te betrekken.
Want zij deden het ook..ja Sjaak swart isbeen subjectieve supporter en een held van Ajax, dus van hem verwachten we altijd een gekleurd beeld. Maar snap niet dat jouw reacties waar je de hele tijd maar Ajax en Sjaak er aan de haren bij wilt trekken om aan te tonen hoe hypocriet de ajacieden zogenaamd zijn, mogen blijven staan.
Provocerend en er niet toe doend en eigenlijk net zo kinderachtig als Seuntjes, dis ik snap dat je hem verdedigd.

13 mei 2021 om 09:06

Eens, ik vind het ook niet vergelijkbaar. De Graafschap deed niet heel veel anders dan in andere wedstrijden dat seizoen, Ajax kreeg in de eerste helft zelfs alle ruimte om uit te lopen. Dat de fans er niet om stonden te springen om een ander team kampioen te zien worden in hun stadion, dat lijkt me ook niet vreemd.

13 mei 2021 om 11:27

Natuurlijk zat bij veel Ajacieden het mislopen van de titel hoog, maar in de Graafschap topics van de laatste dagen, kan je juist heel goed zien bij wie Ajax heel hoog zit. Of niet Janssen? Het lekker bij jezelf en je eigen club houden, maar toch probeer jij Ajacieden die de prijzen dit jaar wel gewoon pakken op hun plek te zetten. Het neemt weer eens sneue vormen aan bij jou, maar goed dat zijn we gewend.

13 mei 2021 om 07:31

Nee, dat deed de Graafschap niet. Ajax kwam 0-1 voor en door hun eigen laksheid en eigen arrogantie werd het daarna nog 1-1 door Smeets en was het eigenlijk je eigen glazen ingooien. De Graafschap maakt hier de kansen niet af en was er geen enkele sprake van onderschatting, wat in mijn optiek bij Ajax wel het geval was. Die waren in het hoofd al kampioen, vergeten dat ze nog 90 minuten moesten bewijzen dat ze kampioen wilden worden.

13 mei 2021 om 07:38

Dit was precies hetzelfde hoor. De Graafschap dat lamlendig en laks begint (net als tegen Jong Ajax overigens) waardoor de de tegenstander in de wedstrijd komt en in dit geval wordt gehouden. Een Ajax toen kreeg ook gewoon grote kansen na de 0-1. Cerny wordt nog zwetend wakker van het moment dat hij voor rust praktisch voor een leeg doel de 0-2 mistte. Gebrek aan scherpte leidde tot de 1-1 en daarna dat de paniek toesloeg en de bal niet meer goed viel. Gisteren dat een volledig gebrek scherpte er toe leidde dat er uberhaubt niet gescoord werd en in de paniek de bal uiteindelijk ook niet goed viel met 100 lange ballen in de 16 meter. Dit zijn voor mij gewoon vergelijkbare gevallen. Onderschatting in het begin en dat later in de wedstrijd niet meer kunnen omdraaien in de score op het bord.

13 mei 2021 om 10:37

Door laksheid en eigen arrogantie? Hahahaha wat een onzin man. Voor al die gozers stond er gewoon kampioenspremie van 2.5 ton op het spel. Het was gewoon een kapot matig elftal met Van der Hoorn, Dijks, Serero, Gudelj en viergever. De wilde heus wel kampioen worden. Dat ze die 0-1 weg gaven had niks met laksheid of arrogantie oid te maken. Die bezweken gewoon onder de kampioensdruk.

13 mei 2021 om 11:41

Hey geen slecht woord over Serero he

13 mei 2021 om 08:02

@Messibazoer Denk dat ajax toen ook niet beter kon.

13 mei 2021 om 08:07

Toen speelde hij nog niet voor de Graafschap.. Hij zei na eem nederlaag op psv een x dat hij toen hoopte dat Ajax kampioen werd..

13 mei 2021 om 10:25

Ik weet niet hoe De Graafschap er destijds voor stond, maar ik kan me toch voorstellen dat een degradatiekandidaat blij is met een puntje tegen Ajax.

Die uitspraken van Seuntjens komen natuurlijk niet lekker over, maar ik kan het wel begrijpen zo vlak na de wedstrijd in de teleurstelling.

Ralf we hebben het zelf verkloot ...nog steeds chagrijnig en als ik aan de "tactiek" denk van snoei word ik zelfs nog kwaad ook.
Zie ons ook niet meer winnen van een roda tis klaar

Eagles gefeliciteerd en succes in de eredivisie

13 mei 2021 om 07:26

De tactiek was zeker niet goed, maar dat is hij al jaren niet. Echte krijg je een aantal opgelegde kansen en sta je meerdere keren 1 op 1 alleen voor de keeper, als je dan niet scoort dan heeft het weinig met tactiek te maken. Sterker nog als je zoveel kansen krijgt is de tactiek eigenlijk wel goed. Je kunt je vooral afvragen of de juiste mensen dan voor de goal staan. Een Konings werkt hard, maar scoort nooit tot zelden. Dat zelfde geld voor meer spelers die wel een aanvallende rol hebben. Wij zijn lang in de race gebleven omdat onze verdedigers vaak een doelpunt maken, meniet omdat aanvallers / aanvallende middenvelders als Konings, Opoku, Platje en Verbeek beslissend zijn geweest. Ondanks dat ik geen fan van Snoei ben ligt daar het grootste probleem.

13 mei 2021 om 07:35

Ja scoren is echt een probleem maar dat los je niet door constant de bal er maar in te pompen en te hopen dat die bal goed valt ... Dat je uiteindelijk nog een paar grote kansen krijgt met zo'n veld overwicht en zelfs nog bijna wint doet daar niets aan af.

13 mei 2021 om 09:17

Ik zeg niks over de rest van het seixoen, want daar heb ik weinig gezien van de Graafachap. Maar hoe had je het gisteren op dat veld anders willen doen? Daar was niet echt lekker op te voetballen. En dan niet aankomen met Helmond combineerde wel een paar keer naar voren, want die hadden alle ruimte en ook daar liep het dan niet vloeiend omdat het veld niet te voorspellen was. Want of hij bleef hangen of de bal schoot met een gang door.

13 mei 2021 om 07:27

Eens. Ik kom ook uit de buurt en ben voor de graafschap, maar het valt tegen hoe erg ik hoopte op promotie. Dat heeft te maken met het beleid, de manier van spelen, de uitstraling. .. Allemaal aspecten die ik heel graag heel erg anders zou zien. En ik geloof er heilig in dat twee mannen hier een aardig aandeel in hebben: Hofstede en Snoei. Twee mannen die totaal niet passen bij de club, totaal geen sympathieke mannen en gewoon acteurs. Hoe graag ik na dit seizoen weer een Kalezic voor de groep gehad had, een trainer waarvoor de jongens ook door het vuur willen gaan. En die onzin over de jeugd is ook zo belachelijk trouwens, je moet er ook voor open staan en dat staat Snoei over het algemeen niet. Die heeft zijn lievelingetjes. Hopelijk heel gauw beter beleid en daarmee beter voetbal.

13 mei 2021 om 07:38

Ja van mij mogen ze ook beide oprotten.
Ja en ik snap niet dat je bijvoorbeeld een Leemans haalt en hem dan constant op de bank laat

13 mei 2021 om 08:14

Inderdaad, ik snap dat Leemans op inzet niet de geweldigste is, maar je moet hem wel opstellen waar hij hoort. Aanvallender op het middenveld en niet op 6. Nu ontbreekt het gewoon aan creativiteit, je had gisteren 1 iemand die er wat schwung in probeerde te brengen: Tutuarima, toch een voorbeeld van welke kant je wel op moet.

Kan mij niet herinneren dat het traditie in Nederland is dat wanneer je tegenstander een prijs kan winnen, je als club dat is uitgespeeld een rode loper moet uitrollen om je tegenstander aan de prijs te helpen. Hoe durven ze hun best te doen. De Graafschap zou zich in het geval van Helmond wel naar de slachtbank leiden in dit soort situaties...

Dat het gisteren en vrijdag misging had natuurlijk niet zo heel veel met de tegenstander te maken. Alles is gewoon te herleiden naar de Graafschap zelf die de grootste kansen heeft gemist. Dat op 0-0 spelen deed Helmand gelet op de kansen niet heel sterk, maar ja dan moet je hem wel maken. Dus kijk vooral naar je eigen ploeg meneer Seuntjens en niet naar de tegentander die het waagde zijn best te doen.

13 mei 2021 om 10:07

Dat zegt die ook helemaal niet, niet woorden gaan verdraaien. Hij zegt dat Helmond een totaal andere speelwijze hanteert dan de rest van het seizoen.

13 mei 2021 om 11:45

Dat zegt hij helemaal wel. Hij is aan het huilen dat een club het lef heeft om in zo'n wedstrijd op 0-0 te komen spelen. Zo heel aanvallend heeft Helmond ook niet gespeeld dit seizoen, dus ook dat zuigt Seun uit zijn duim. Ze zijn 1 van de minst scorende ploegen van de KKD Helmond Sport dat is omdat ze zo aanvallend spelen zeker. Hij had gewoon een rode loper willen hebben en projecteert het falen van hem en zijn teamgenoten op een tegenstander die het waagde inzet te tonen. Overigens viel dat verdedigen gisteren ook wel mee, wetende dat de Graafschap 5x alleen voor de keeper gestaan heeft.

Wat een droeftoeter, deze Ralf Seuntjens. Het staat me bij dat hij al eerder dit soort interviews gaf. Het is Helmond’s goed recht om voor een punt te komen en hij moet het zichzelf lekker aanrekenen dat hij niet heeft gescoord. Treurig.

Nu een koekje van eigen deeg, destijds Ajax dwars gezeten om het kampioenschap omdat ze wat beloofd was door PSV. Nu het zelf meegemaakt en dan klagen over Helmond Sport.

Zeuren op de tactiek van je tegenstander is altijd een zwaktebod. Je tegenstander alles om te winnen en is het hele spelletje dat jij dat ook moet doen. Juist als een ploeg voor de eerste keer ooit gaat verdedigen moet je er doorheen kunnen spelen omdat ze er waarschijnlijk niet zo goed in zijn. De Graafschap heeft het dus echt wel zelf laten liggen.

Wow, hij geeft echt de tegenstander op kop? Zelfs met de scheids aan haar zijde heeft Graafschap gewoon flink verzaakt (en niet alleen deze wedstrijd..). Met deze instelling kunnen we ze ook al wel vast afschrijven voor de play offs.

Er is toch niks mooier dan in zoon wedstrijd nog het promotie feestje van de tegenstander te verpesten. Heel knap gedaan van helmond.

Wat is die Ralf Seuntjes eigenlijk een triest figuur zeg. Ik heb de wedstrijd gezien, en het was ongelooflijk hoe veel kansen De Graafschap heeft verprutst, maar meneer begint over de tegenstander. Natuurlijk gaat Helmond Sport niet mee werken aan het feestje van de Graafschap. Persoonlijk hoop ik dat NAC Breda alsnog promoveert via de Play offs, maar eigenlijk verdient deze gast dat niet.

Ik meen me te herinneren dat De Graafschap ooit ook eens flink zijn best deed in een laatste competitiewedstrijd waarin de tegenstander kampioen kon worden en de kansen daarop verprutste. Oh wat hadden ze destijds een plezier. Tja en dat krijg je nu terugbetaald. Voor het 3e jaar op rij geen promotie.

Zelfs op het allerlaagste amateurniveau zijn wij nog extra gemotiveerd als een tegenstander tegen ons kampioen kan worden. Vreemd om Helmond aan te vallen. Gewoon frustratie dat ze zelf niet een van de vele kansen in het doel wisten te krijgen.

Pijnlijk voor de Graafschap. Als Ajacied heb ik wel sympatie voor deze club. Toch kan ik een gevoel van gerechtigheid (hoewel natuurlijk niet terecht) niet onderdrukken vanwege het feit dat zij toen zoveel lol hadden over het missen van de titel door Ajax en het nu zelf ook mogen ervaren.

Doet me oprecht een beetje denken aan de reactie van Sjaak Swart na de wedstrijd Graafschap-Ajax, hoe de Graafschap het in hun hoofd haalden om gelijk te spelen tegen Ajax, terwijl ze de play-offs voor de boeg hadden. Maar had van Seuntjes toch iets meer verwacht dat hij hand in eigen boezem steekt.

Wat wil je dan een rode loper? Ik vond het geweldig om te kijken, die spanning. En HS deed wat van ze gevraagd mag worden. Die keeper keepte de wedstrijd van zijn leven (hoewel hij hier en daar ook wel wat mazzel had ).

13 mei 2021 om 09:43

Van Sjaak weet iedereen hoe subjectief hij is. Net zoals de Van de Kerkhofs moet je hem met een kg zout nemen. Maar dat een speler boos is omdat de tegenstander geen rode loper uitlegde, vind ik wel opmerkelijk.

13 mei 2021 om 09:50

Precies. Bij Sjaak kan ik het nog wel een beetje begrijpen (hoewel hij toen eigenlijk tegen zichzelf had moeten worden beschermd), maar zo'n Seuntjes zou toch beter moeten weten.

Matige voetballer met een matig verstand blijkbaar. Zelf kansen missen en geholpen worden door de scheidsrechter en dan ga je zeiken over Helmond. Deze gast en de leiding van de club zorgen er voor dat maar weinig mensen sympathie overhouden voor promotie van de graafschap. Beetje niveau Sjaak Zwart maar die is supporter en een oude knar, dit is wel echt ontzettend zielig.

Seuntjes gister niet gezien en moet ook even in de spiegel kijken. Helmond speelde gewoon naar haar eigen mogelijkheden. De Graafschap heeft zelf verzuimd met hun matige spel de overwinning naar zich toe te trekken en mag 'm blij zijn dat die linksback niet al in de 1ste helft met 2x geel van het veld is gestuurd

Volgens mij heeft Helmond er alles aan gedaan om de Graafschap te laten winnen. Amper aanvallen, en een schot op doel uit de 3e lijn. Ze hebben voor de sier verdedigd. De Graafschap heeft het volledig aan zichzelf te danken dat zij niet 1x hebben kunnen scoren, aan Helmond lag het niet.

Wat een triest geneuzel na afloop van de wedstrijd..meteen over Helmond beginnen. Uiteraard gaan zij voor een punt! Hij is er mede verantwoordelijk voor dat de Graafschap geen goal gemaakt heeft. Hoe fris en realistisch ik Mats na de wedstrijden vind, zo simpel en onrealistisch komt deze jongen over.

Haha wat een clown. Ze hebben geluk gehad net die scheids. Die tutu die linksback had er afgemoeten en misschien had Helmond wel penalty kunnen krijgen

Dat je na het missen van zulke kansen nog durft om je tegenstander op hun spel af te vallen. Dan ben je een enorm slechte verliezer.

Eigenschuld, ze staan met 5 punten voorsprong op tweede plek.
Aan wie ligt het dan als je niet promoveert.
Als je de laatste twee wedstrijden waardeloos speelt, verdien je het dan?

Helmond mag zelf beslissen hoe ze de wedstrijd ingaan, aan de Graafschap dan om er iets op te vinden om te winnen.

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, in 2016 speelden zij tegen Ajax of ze de cl finale speelde , toen zei ik als Ajacied logisch de Graafschap hoeft niet de rode loper uit te leggen en hun sportieve plicht doen maar nu overkomt het hunzelf na 5 jaar en dan noemt hij het sneu, karma is a bitch en sneu vind ik de Graafschap mensen die er toen feest om vierden en nu aan het huilen balken zijn, nee dan liever n andere club in de ED met zo'n mentaliteit

Wát een kansloze reactie van die Seuntjens zeg. Je eigen falen neerleggen bij de tegenstander.

Leuk voor die Seunties. Zelf zo rancuneus als de pest. Spelers van de tegenstander afzeiken in het veld, dat heet dan professioneel gedrag. Jaren geleden na een nederlaag van VVV tegen PSV voor de camera roepen dat hij hoopte dat Ajax kampioen zou worden. Wat een kind. Wordt volwassen. Helmond Sport deed gewoon de sportieve plicht. Heerlijk. Heb genoten. Proficiat Eagles. Maar de Graafschap als club gun ik het zeker. Succes in de nacompetitie. Wedstrijdje tegen NAC zou voor mijnheer Seuntjes wel leuk zijn..

Al 3 weken feesten en het niet klaar spelen, dat is te triest voor woorden! Hand in eigen boezem steken Ralf! Volgend jaar opnieuw proberen want play offs gaan ze niet halen

Kan me nog herrineren dat de Graafschap de CL heeft gewonnen in 2016 na een gelijk spel tegen Ajax.Wat dat betreft heb ik een biertje extra gedronken op Helmond gister , lekker gedaan jongens!

Haha Ralf deuntjes... De meest overschatte voetballer van de kkd... Wat een clown... Hij moet zelf in de spiegel kijken samen met z'n teamgenoten.. Als ik iemand zou kunnen naaien en zo een team geen kampioen kunnen laten worden zou ik het ook doen

Tja, zuur dat ze het niet hebben gered en dst meen ik oprecht. Maar Cambuur speelde ook geregeld tegen 2 busmaatschapijen

Ik snap wat die bedoeld want elke andere wedstrijd zou Helmond gewoon aanvallend spelen en nu ineens niet maar Seuntjens moet lekker naar zichzelf kijken en niet met de vinger naar een ander wijzen.

Ik begrijp best dat het een teleurstelling is voor zowel de Graafschap als Seuntjes. Maar om dan zo voor een camera te gaan staan en je tegenstander te gaan bekritiseren is wel heel laag. Je had het zelf moeten afmaken en niet alleen in deze wedstrijd. Wees een grote kerel zeg.

Wat is er met de graafschap aan de hand? Een slechte trainer, een arrogante spits die er niks van kan en een dronken idiote voorzitter. Aparte club geworden

Ralph Seuntjes haalt uit kun je beter veranderen door Ralph Seuntjes toont zich een slecht verliezer en praat alweer onzin. Hij is aardig doelgericht, maar is niet snel, heeft geen techniek, en zijn handelingssnelheid is ook te laag. Als de bal in de zestien komt en hij wordt bereikt kan die van waarde zijn in de KKD. Anders heb je er niks aan.

Slechte verliezer, maar dat is begrijpbaar. Andere kant is het te treurig voor woorden dat je van zoveel kansen er niet eentje benut.

Kan me nog herinneren dat Psv aan de spelers van de
Graafschap een IPhone beloofde als ze van Ajax in de kampioenswedstrijd wonnen, ik zeg Ajax stuur wat telefoontjes naar Helmondsport, Karma is a Bitch!! Lol

Zo triest dit altijd. Doet me denken aan de Ajax supporters(Sjaak zwart) na de wedstrijd tegen de Graafschap een aantal jaar geleden. Het zelf niet kunnen afmaken en vervolgens de tegenstander de schuld geven omdat ze geen open huis geven.

Wat een trieste speler die seintjes andere de schuld geven van je eigen valen. Hij is aanvaller schiet er een in en je bent klaar ,

Mooi dat er nog slechte verliezers bestaan! Al dat serieuze en politieke correcte gelul. Fijn dat er iemand vanuit zijn hart en emotie praat!

13 mei 2021 om 13:03

Wel jammer dat de inhoud zo ontzettend dom overkomt. Je tegenstander uit het rechter rijtje kwalijk nemen dat ze proberen resultaat te halen tegen 1 van de top teams is wel een dieptepuntje hoor..

Bah, wat vind ik dit toch een enge gozer altijd. Niet de eerste keer dat hij uit frustratie domme uitspraken doet voor de camera.

Dit is echt een enorm triest interview. Je gaat je tegenstander (nummer 13 ofzo?) het aanrekenen dat ze zich aanpassen om een punt tegen de (voorheen) nummer 2 veilig te stellen. Hij had graag gewild dat Helmond zich vrijwillig naar de slachtbank ging laten leiden. Zoek het gewoon bij jezelf in plaats van dit trieste gehuil. Met deze instelling ga je het ook niet redden in de play offs. Overigens zou ik de Graafschap graag terug zien op het hoogste niveau, maar dat is een ander verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren