Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV troeft Ajax af en neemt Yiandro Raap over van Feyenoord

Laatste update:

PSV heeft zich versterkte met Yiandro Raap. De slechts veertienjarige jeugdspeler, die ook in de belangstelling van Ajax stond, komt over van Feyenoord. Hij heeft volgens het Eindhovens Dagblad de medische keuring doorlopen en vrijdag al zijn handtekening gezet onder een contract van drie jaar.

Raap, die naast de Nederlandse ook over de Venezolaanse nationaliteit beschikt, kwam uit voor Feyenoord Onder-16. Hij kwam in 2019 over van de jeugdopleiding van ADO Den Haag. De verdediger werd in Rotterdam geroemd om zijn verdedigende kwaliteiten en geldt binnen zijn generatie als een van de grootste talenten. Zaakwaarnemer Juul Heldens van Forza Sports Group, die het talent begeleidt, geeft aan dat Raap bij PSV Onder-17 kan gaan aansluiten.

De overstap naar PSV is opmerkelijk te noemen, daar PSV, Feyenoord en Ajax in 2019 een herenakkoord met elkaar sloten. Dat akkoord houdt in dat clubs die een jeugdopleiding hebben met een internationale status geen jeugdspelers van elkaar actief zullen benaderen. Desondanks gebeurde het de voorbije jaren al vaker dat jeugdspelers bij andere clubs werden weggehaald.

Het is de tweede keer in relatief korte tijd dat PSV een jeugdspeler oppikt uit de jeugdopleiding van de Rotterdammers. Afgelopen zomer maakte Cheick Touré eveneens de overstap naar de huidige nummer twee van de Eredivisie. PSV heeft niet alleen Raap vastgelegd, maar heeft ook vijf talenten voor drie jaar vastgelegd: Bram Rovers (16), Yaël Gil y Muiños (16), Onesime Zimuangana (15), Elvic Jager (14) en keeper Rik Jonkers (17).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dat PSV meestal de grootste kans maakt om de lachende derde te zijn, want veel Feyenoorders kiezen alleen voor Ajax omdat ze daar de grootste kans van slagen zien, nou niet bepaald omdat het hun favoriet is. Lang had een stiefvader die bij Ajax feurore maakte, en El Ghazi was weggestuurd door Feyenoord.

12 mei 2021 om 15:27

Lang en de Timber broers waren toch Ajax fans? Lang kwam zelfs bij Feyenoord trainen in Ajax tenue.

12 mei 2021 om 15:33

Raar voorbeeld inderdaad met Lang, haalt zijn verhaal nogal onderuit.

12 mei 2021 om 15:34

Natuurlijk kan dat, maar dan heb je het ook niet over echte feyenoorders natuurlijk. Denk dat toch het grote gros van de feyenoord academie liever ergens anders speelt als bij ajax.

12 mei 2021 om 15:35

@ajax ja is dat heel raar als ik zeg dat hij een stiefvader heeft die voor ajax successen boekte? waarom is dat dan precies raar? Of legt dat niet voor een gedeelte uit wáarom hij in z'n traingspakkie van ajax op valkenoord verscheen?

12 mei 2021 om 15:46

Het is een vreemd voorbeeld voor je argument omdat Ajax juist wel favoriet was bij Lang.

12 mei 2021 om 15:52

@tvl11 laatst werd Q.Timer bij Utrecht gepressenteerd en daar zag je ook foto's dat de broertjes in een Utrecht shirt op de tribune zaten gingen heel vaak met de buren naar fc Utrecht. Zijn ook geboren en opgegroeid in Utrecht. Of ze ook Ajax fan waren durf ik niet om te strijden maar heb van de week wel hele mooi foto's gezien van 2 kleine jongens in het mooie oude Amev shirt 😋

12 mei 2021 om 15:53

Lang wel, maar de gebroeders Timber zijn al sinds hun jeugd fan van FC Utrecht.

12 mei 2021 om 16:43

Hoe kan dat nou? Iedereen is toch voor ajax in Nederland?

12 mei 2021 om 17:04

@FeyenoordDelft, Jij dus kennelijk ook anders haal je het niet aan. (met een knipoog) 😏

12 mei 2021 om 17:06

@selsassi020 Voordat Boukhari in beeld was als stiefvader was Noa al Ajax-fan. Dat heeft ie namelijk van zijn vader meegekregen...

12 mei 2021 om 15:33

Ik denk dat je dat redelijk overschat. Voor veel voetballers speelt de emotie helemaal niet zo, zoals bij de fans. Hoeveel jeugdspelers in een bepaalde jeugdopleiding zullen echt groot fan zijn van de club waar ze spelen? Die kijken rationeel en zien dat bijv. een Ajax het op veel vlakken beter voor elkaar heeft. Uiteraard heb je altijd uitzonderingen.

12 mei 2021 om 16:05

Lang is zelf altijd Ajax fan geweest, ook toen hij bij Feyenoord speelde ja. Heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met Boukhari.

Is het herenakkoord niet van toepassing op ADO den Haag? Waarom zou feyenoord hem wel mogen overnemen van ADO en PSV hem vervolgens niet van Feyenoord?

12 mei 2021 om 15:23

Ach Ajax houdt zich al jaren niet aan dat akkoord, dus stelt niks voor.
Lekker binnen halen die hap!

12 mei 2021 om 15:35

Heb je daar bronnen voor? Het herenakkoord betekent dat clubs niet actief en zelf spelers mogen benaderen. Maar een speler mag wel vanuit eigen beweging contact opnemen. Zoals gebeurde bij die twee Amsterdamse jongens van AZ die naar Ajax wilden. Er zit wel een dunne lijn tussen.

12 mei 2021 om 16:33

DIe lijn is inderdaad flinterdun. Een gerichte, terloopse opmerking kan al voldoende zijn.

12 mei 2021 om 16:38

Klopt, Ajax kan bijvoorbeeld een balletje opwerpen en de rest door de speler laten doen. Maar velen hier lijken te denken dat het herenakkoord betekent dat jeugdspelers absoluut niet mogen overstappen! Dat is natuurlijk niet het geval, het zijn geen slaven. Zolang ze nog geen contract hebben getekend, of zodra hun oude contract afloopt zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze zelf willen. VZ schept zelf ook vaak verwarring hierover dus de reacties zijn niet zo gek.

12 mei 2021 om 17:09

De fout die velen (hier) nog steeds maken, al dan niet omdat het Ajax betreft waarschijnlijk; dat akkoord zegt dat als de ene 'heer' de spelers van een andere 'heer' benadert, daar dan een som/boete voor betaald moet worden. Dat doet Ajax dan netjes, dus hoe houden ze zich niet aan dat akkoord?

12 mei 2021 om 17:20

Ga eerst es kijken wat dat akkoord inhoudt en wanneer het ingegaan is, voor je over ajax gaat blaten. Want volgens mij snap je het niet helemaal

24 mei 2021 om 16:13

Ajax houdt zich wel degelijk aan het akkoord. alleen willen veel mensen het akkoord maar niet begrijpen. als Ajax een jeugspeler overneemt van een grote Nederlandse club, dan moet ze de dubbele vergoeding betalen.
Het is echt elke keer dezelfde discussie. Mensen willen het akkoord maar niet begrijpen.

24 mei 2021 om 16:19

Als ze nou echt het Nederlandse voetbal willen helpen, moeten ze juist een dubbele vergoeding betalen als ze spelers overnemen van kleinere clubs. Dan kunnen die weer investeren in de jeugd.
Voor Feyenoord schiet het niet op dat ze nu voor die jongen 30k meer krijgen ofzo. Voor ADO is 30k wel veel geld.

24 mei 2021 om 16:40

@curtazimo: Het hele idee van zo'n herenakkoord en een mogelijke boete is natuurlijk dat je zo'n boete niet op de koop toeneemt. Zo van: Ach, we hebben wel zo'n akkoord, maar we lappen die regels lekker aan onze laars, want dit talent kunnen we niet laten lopen.

24 mei 2021 om 16:55

@Vizunhoquefaz? Dat is natuurlijk resultaat van iets af willen dwingen wat juridisch geen stand zou houden. Daarnaast is het deel van een groter akkoord (veranderakkoord professioneel voetbal) en was nieteens elke betrokken partij akkoord. Een "heren"akkoord waar je vrij in en uit kan stappen waar niet alle partijen deel van willen zijn werkt niet zo goed.

12 mei 2021 om 15:24

Nee het heren akkoord was alleen tussen Psv, Feyenoord en Ajax. Maar zulke akkoorden zijn al vaker gesloten en zijn eigenlijk alleen maar een formaliteit om het zo veel mogelijk in te perken maar als puntje bij paaltje komt staan ze bij elkaar in de rij om elkaar in de rug te steken.

12 mei 2021 om 15:24

Nee volgens mij alleen clubs met een internationale jeugdopleiding, dus Psv, Ajax, Feyenoord, AZ, Utrecht en Vitesse. Ik geloof dat het ook niet per se zo is dat je geen spelers meer van elkaar mag overnemen, maar meer dat ze elkaar meer gaan betalen. Wat elkaar weer opheft en dus is dat hele akkoord 1 grote onzin.

12 mei 2021 om 15:27

@skede volgens mij is er nooit een akkoord tussen Ajax, Utrecht en AZ geweest dat we geen spelers van hun zouden mogen kopen of dat we er daardoor veel meer voor zouden moeten betalen. Nou betaald Ajax altijd de hoofdprijs en zegt Marc zelfs dat hij soms clubs 'extra' geld geeft om de eredivisie te steunen, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat hij die deal met desbetreffende partijen zou sluiten, los van het transferbeleid met de clubs de afgelopen jaren, valt daar natuurlijk weinig mee te winnen vanuit ajax oogpunt. Want het is nou niet zo dat we onze spelers niet kunnen afschermen van AZ en Utrecht, Quinten Timber daargelaten.

12 mei 2021 om 15:31

Utrecht en AZ waren wel degelijk onderdeel van dat akkoord, het was namelijk een gezamenlijk iets dat als geheel werd afgesloten, niet individueel tussen clubs onderling. Of Overmars een 'extra'tje' overmaakt als hij een jeugdspeler van een andere club haalt waag ik te betwijfelen. Het lijkt me erg sterk maar misschien heb ik iets gemist.

12 mei 2021 om 15:26

ADO heeft geen jeugdopleiding met internationale status, dus het herenakkoord gaat dan niet op.

12 mei 2021 om 15:50

Dat zal ook nooit gebeuren want de ene topper na de andere topper wordt weggekaapt. Nu deze Raap, eerder al Struijck, Aké, Zirkzee.

12 mei 2021 om 17:19

Heel jammer! Als ADO dus ergens moet beginnen is het de eigen (talentvolle) jeugd behouden en perspectief bieden!

12 mei 2021 om 18:01

Als je ziet wat er vanuit ADO vaak naar andere clubs vertrekt, zou je zeggen dat er absoluut meer uit te halen valt inderdaad.

12 mei 2021 om 19:41

Precies, afgelopen seizoen en dit seizoen heeft Martin Jol al meerdere talenten uit de regio Haaglanden basiscontracten gegeven. Iets wat de afgelopen jaren nauwelijks gebeurde. Of dit ingezette beleid zich uitbetaald, is bij jongens tussen de 15 en 17 pas over een paar jaar te meten natuurlijk. Maar ik ben benieuwd of hier de nieuwe Krul, Kishna, Ake, Rekik, Zirkzee enz tussen zitten..

Jeugd heeft de toekomst! Goed bezig Psv.. Weet iemand of dit een goed talentje is?

12 mei 2021 om 16:12

@daavy
"weet iemand of dit een goed talentje is?"

Staat in het artikel :"en geldt binnen zijn generatie als een van de grootste talenten. "

24 mei 2021 om 18:34

Als je als jongen van 14 bij onder de 16 speelt geeft dat wel aan dat hij wat in zijn mars heeft. Maar mentaal? Als je op je 14e al ADO, Feyenoord en nu psv hebt gehad vraag ik mij af hoe dat zit.

24 mei 2021 om 18:39

Dat kan ook gewoon betekenen dat de weerstand te laag ligt en hij juist opzoek is naar meer.dit laat juist zien dat hij mentaal erg sterk is het is maar net hoe je het bekijkt.

Een Feyenoord insider die weet hoe de jeugdopleiding ervoor staat? Dus qua begeleiding, mogelijkheden, kwaliteit van fiscaliteiten/trainers, enz... Ik kan zo van de zijlijn wel begrijpen dat je als speler graag de overstap zou maken, mocht je een (groot) talent zijn. Heb het idee dat Feyenoord een beetje is afgehaakt toen het jeugdelftal niet in de Jupiler League ging spelen. Maar dit is slecht gebaseerd op gevoel en niet op basis van kennis. Dus vandaar mijn vraag.

12 mei 2021 om 16:17

In het kort: Het staat er een stuk beter voor als enkele jaren geleden in elk geval. Sowieso staat er een fonkelnieuw complex met alles erop en eraan, maar is er ook een stuk meer begeleiding voor zowel onder- als bovenbouw op het gebied van 'randzaken' als dieet, fitness, mentale ontwikkeling, video-analyses, etc. Maar ook persoonlijke ontwikkeling krijgt nu steeds nog meer en beter vorm. Je ziet ook dat, zelfs de grootste talenten, veel vertrouwen hebben om bij Feyenoord hun ontwikkeling voort te zetten door een contract te tekenen.

De grootste doorn in het oog blijft echter inderdaad het gebrek aan een KKD-elftal, waar Feyenoord nu wel echt mee het doel heeft om dat snel te bewerkstelligen.

Cheick Toure mocht vertrekken bij Feyenoord, kreeg geen nieuw contract. Die jongen was al 19 toen hij bij feyenoord vertrok. Waarom noemen we dit een jeugdspeler?

12 mei 2021 om 15:27

Volgens mij omdat hij geen profcontract had bij Feyenoord. Als je op een jeugdcontract speelt ben je daarmee dan dus ‘jeugdspeler’

12 mei 2021 om 16:04

Hij heeft in 2017 zijn eerste profcontract getekend die liep tot 2020. Daarna transfervrij naar PSV. Nee, dit is gewoon een verkeerd voorbeeld, en wordt gebruikt om psv in een negatief daglicht te brengen. Overigens speelt deze jongen amper en lijkt hij ook niet door te breken bij psv.

12 mei 2021 om 23:22

Ok dan heb je gelijk inderdaad. Verkeerd gebruikt begrip en inderdaad pure beeldvorming. Net als die verkeerde uitleg van het herenakkoord

12 mei 2021 om 15:51

Het staat er eigenlijk ook wat raar. Cheick Touré was transfervrij nadat hij geen contract kreeg en werd daarna door PSV opgepikt. Nu staat het er alsof er na Touré wederom iemand weggehaald wordt.

12 mei 2021 om 15:52

Gaat hij nog doorbreken bij Psv, heb het gevoel dat hij laag in de pikorde staat in de 2e elftal?

25 mei 2021 om 00:03

Die jongen was officiel nog een onder 19 speler toen hij een contract bij PSV tekende. Niet zo gek dan toch?

@VZ: jullie leggen dat herenakkoord niet goed uit en creëren daarmee onnodig een bepaalde beeldvorming. Met dat herenakkoord is bepaald dat de clubs niet actief elkaar spelers benaderen. Spelers kunnen en mogen uiteraard wel uit eigen initiatief overstappen naar een andere club als ze dat willen. Gelet op de huidige situatie bij de jeugd van Feyenoord, kan ik me voorstellen dat een speler overstapt. Dat kan en mag dus, zolang PSV (of Ajax, maar ook Vitesse en AZ vallen onder dat herenakkoord dacht ik) maar niet actief de speler in kwestie heeft benaderd om naar hen over te stappen

12 mei 2021 om 15:51

@Lasse, en ik dacht dat er ook een hogere opleidingsvergoeding moet worden betaald.

24 mei 2021 om 16:39

Yes, komt bij overstappen tussen internationale opleiding, wat benodigd is om binnen dat akkoord te vallen, komt een hoger bedrag kijken per jaar in de opleiding vanaf 11.

12 mei 2021 om 17:11

ter aanvulling @lasse: De fout die velen (hier) nog steeds maken, al dan niet omdat het Ajax betreft waarschijnlijk; dat akkoord zegt dat als de ene 'heer' de spelers van een andere 'heer' benadert, daar dan een som/boete voor betaald moet worden. En als dat laatste gebeurt, dan is er volgens het akkoord dus niet aan de hand. Of het netjes of ethisch is, is een andere zaak, maar volgens de bepalingen is er niets mis mee.

Goede keuze van die jongen. Feyenoord is organisatorisch niet van hetzelfde niveau de echte grote Bvo's. Grootste probleem: de compleet waardeloze bovenbouw waar de talenten zich simpel weg niet door kunnen ontwikkelen omdat Jong Feyenoord niet in dezelfde competitie spelt als Ajax, PSV en AZ. Dat zijn 6 heel grote wedstrijd waar de talenten van Feyenoord nooit aan toekomen.

wat nog erger is dat Feyenoord dit probleem gewoon niet heel serieus neemt. Nog steeds niet.

12 mei 2021 om 15:36

Niet helemaal waar. Van Geel nam dat niet serieus. In het begin te begrijpen toen er gewoon geen geld was maar later bleef hij maar volhouden dat het niet nodig was. Arnesen gaat er juist serieus mee om, om zo snel mogelijk naar de KKD te gaan. Die haalde nieuwe spelers voor het jong team en liet spelers die eigenlijk verhuurd hadden kunnen worden behouden om het team snel te laten promoveren ondanks de valse start. Dat de competitie er al vrij vroeg uit lag kan verder niet zoveel aan veranderd worden maar betekend niet dat er niet serieus mee om word gegaan nu.

12 mei 2021 om 16:08

Jammer dat mensen die Feyenoord niet volgen op basis van dit zulke conclusies trekken. Als je de Feyenoord jeugd een beetje hebt gevolgd zie je dat juist veel spelers hebben bijgetekend en vertrouwen voelen.

12 mei 2021 om 16:16

Aan de andere kant zijn er volgens mij wel meer spelers van Feyenoord naar PSV of Ajax gegaan. Spelers van Ajax of PSV hebben al lang niet meer de stap naar een andere jeugdopleiding gezet van de top 3. Ik denk toch dat Ajax en PSV steeds meer te bieden hebben.

12 mei 2021 om 16:26

Kan best, maar een Mike Kleijn bijvoorbeeld wordt gezien als een van grootste talenten en Ajax wilde hem ook wegkapen. Toch bleef hij vanwege het plan. Maar daar wordt dan niks over gezegd, en nu dit gebeurt gaat iedereen gelijk lopen roepen. En zo zijn er meer van dat soort voorbeelden. Juist de afgelopen anderhalf, twee jaar is daar een flinke stap ingezet.

12 mei 2021 om 16:32

@memphis - Dat zal vooral vanwege het KKD elftal zijn. Je ziet veel afvallers bijvoorbeeld toch nog wat makkelijker de overstap maken naar andere Eredivisie ploegen, zoals Groningen pas weer iemand hebben gecontracteerd van Jong Ajax.

24 mei 2021 om 16:41

@BobTheGoat, Kleijn had niet gek veel gescheeld naar schijnt. Zaten alleen andere partijen bij waar Ajax niet aan mee wilde werken die bij die stap ook voordeel hadden. Aantal van Feyenoord naar Ajax had nog flink stuk hoger uit kunnen pakken dan nu geval was.

24 mei 2021 om 17:57

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Waar waren deze woorden toen al die talenten doorbraken terwijl ze nog niet aan de Keuken Kampioen Divisie deel mochten nemen? Het zal ongetwijfeld helpen in de ontwikkeling van spelers, maar cruciaal is het niet. FC Twente heeft ook jaren een beloftenelftal in de Keuken Kampioen Divisie gehad, daar is werkelijk niets uit voortgekomen. En waarom noem je Utrecht gemakshalve niet? Die hebben ook gewoon een beloftenploeg in de Keuken Kampioen Divisie. Ook die leiden niet bovengemiddeld goed op voor een club in die situatie. Het grootste probleem betreft de opleiding van Feyenoord is het wegbezuinigen ervan ten tijde van de schulden. Het duurt gewoon jaren voordat dat weer op een acceptabel niveau is. Dat verander je niet van de 1 op de andere dag of met een paar miljoen euro. Elk jaar die je wegbezuinigt, moet je inhalen.

Als je zelfs 14 jarigen talenten niet eens meer vast weet te houden dan is er heel veel mis bij Feyenoord.

12 mei 2021 om 16:04

veel jeugdspelers, grotere talenten dan hij, hebben juist bijgetekend...

12 mei 2021 om 16:15

@bobthe goat "grotere talenten dan hij"

Klopt dit dan niet uit het artikel: een van de grootste talenten van zijn generatie?

12 mei 2021 om 16:22

Het is een prima talent hoor maar niet een van de grootsten naar mijn mening. Vind het wel jammer dat hij vertrekt. Maar het ging er meer om dat dit erg makkelijk scoren is om op basis van dit meteen heel de jeugdopleiding weer af te schrijven als je ziet dat heel veel talenten gewoon bijtekenen en de veel vertrouwen hebben en voelen.

12 mei 2021 om 16:23

Een prima talent, maar hoort ZEKER niet in het rijtje Kleijn, Milambo, etc.

12 mei 2021 om 18:10

En als we dan naar de generatie (dus 2006 / eind 2006) kijken van Raap zou je heus kunnen stellen dat hij bij de grotere talenten hoort (wat in het artikel staat), gezien de progressie die hij boekt en het elftal waarin hij speelt voor zijn leeftijd. Maar ik wijt dat vooral aan zijn fysieke voorsprong.

12 mei 2021 om 16:06

Beetje flauw Janta. Alsof er bij Ajax geen grote talenten vertrekken van 15 jaar? Of is er bij Ajax dan ook veel mis? Voorbeeldje Julian Rijkhoff.

12 mei 2021 om 16:21

Ja maar die vertrekt naar Dortmund, dat is wat anders dan naar een concurrent zoals PSV of Ajax.

12 mei 2021 om 16:25

Realistisch gezien, zijn we voorlopig even geen concurrent van deze twee clubs + dat zij nogal een streepje voor hebben met een Jong team in de KKD

12 mei 2021 om 18:59

Het gaat me om de stelligheid waarmee het gebracht word. Alsof het vertrek van 1 14 jarig talent betekent dat er wat mis is.

Van wat ik van 'm gezien heb ben ik er niet al té rouwig om eerlijk gezegd. Zeker een talentvolle verdediger, maar 'm scharen onder onze grotere talenten wil ik ook weer niet. Persoonlijk een stuk meer onder de indruk van vooral Ringeling en ook da Silva Mendes die op dezelfde positie spelen. Desalniettemin natuurlijk jammer dat we een talentvolle speler kwijtraken, al komt er altijd weer eentje voor in de plaats.

12 mei 2021 om 16:16

@mgmv dus wat in artikel staat klopt niet? Dat hij een van de grootstste talenten is van zijn generatie?

maar als hij niet zo goed was waarom 'vochten' Ajax en PSV om hem?

12 mei 2021 om 16:24

Dat staat inderdaad in het artikel en dat is net zo min waarheid als dat ik, die het daar niet mee eens is, ben.

Dat PSV en Ajax om hem vochten betekent dus dat zij net als Feyenoord talent in hem zien, wat hij onmiskenbaar heeft natuurlijk. Ik vind het alleen niet zó'n groot talent. Het is vooral z'n fysiek waardoor hij vooralsnog een aardige voorsprong heeft en dus al een elftal oversloeg.

12 mei 2021 om 17:50

@mgmv duidelijk tnx.

Ik ken deze speler niet. Wel zonde als jouw club leeggeroofd wordt door Ajax, AZ en Psv.

Zo gaat het langer duren met bouwen aan een sterk elftal voor het eerste.

12 mei 2021 om 17:59

Mwa, AZ past daar echt niet tussen. En leeggeroofd is echt een groot woord. Helaas is er eens in de zoveel tijd een talent dat vertrekt, maar voorlopig hebben dit seizoen alleen al ontzettend veel, waaronder ook de grootste, talenten een contract getekend.

12 mei 2021 om 18:10

Niet echt? Zeg maar gerust helemaal niet. Er gaat nooit een (groot) talent van Feyenoord naar AZ. :’) En ik sluit me bij jou aan MGMV, ik ben er ook helemaal niet rouwig om!

12 mei 2021 om 18:15

Haha ja bedoelde het omgedraaid, aangepast Maar in dit geval ben ik er ook zeker niet rouwig om inderdaad. Net als bij van der Sloot destijds naar Ajax of Berete naar PSV waar ook genoeg om te doen was hier. Laatstgenoemde is volgens mij zelfs al weg bij Psv.

Er staat nergens waarom deze speler weg wil bij Feyenoord? Daarom is het lastig om hierover te oordelen. Ziet hij te weinig perspectief bij Feyenoord of biedt PSV hem iets dat Feyenoord niet kan bieden? Of is hij misschien toe aan een andere omgeving?

Waarom wordt de jeugdopleiding zo afgekraakt, als PSV en Ajax hier regelmatig winkelen.

Zolang we Sliti, Kleijn, Slory, Baars en Milambo maar binnen houden vindt ik t prima. dit ventje sprong er in ieder geval niet bovenuit

Vroeger kon ik helemaal gek worden van dit soort transfers. Maar laten we eens reëel zijn. Zeker de afgelopen jaren zijn er veel jeugdspelers van Feyenoord geweest die een stap hebben gemaakt naar Ajax of PSV. En natuurlijk in het verleden ook naar andere grote clubs, maar dat even terzijde. Hoeveel van die spelers zijn er daadwerkelijk beter van geworden? Er worden altijd argumenten aangedragen waarom een stap naar Ajax of PSV logisch zou zijn. Dat zijn hele mooie argumenten en ik sluit mij bij sommige ook aan. Echter, hoeveel van deze “grote” talenten bereiken uiteindelijk het eerste elftal? Die zijn op een hand te tellen, dat zijn de jongens zoals een Lang of Timber. Maar al die anderen die gefaald zijn, daar hoor je helemaal niks meer van. En dat is het ook, er falen er gewoon ontzettend veel, dat is in de jeugdopleiding van Feyenoord ook niet anders. Ajax en PSV nemen met alle liefde en plezier een groot talent van Feyenoord over, alleen als er volgend seizoen een nog groter talent is, van dezelfde leeftijd, die op dezelfde positie speelt, dan wordt dat “Feyenoord”talentje ook weer heel makkelijk aan de kant geschoven. En dat is bij Feyenoord net zo. Ik ben er klaar mee om moord en brand te schreeuwen. Het is vervelend dat er een talentvolle speler vertrekt en wellicht wordt het wel een wereldtopper, weet jij veel. Maar die kans is helemaal niet groot. Het is ook niet gezegd dat deze jongen ooit zou slagen bij Feyenoord. En voor dit talent zijn er tig anderen die het misschien wel schoppen tot het eerste elftal, of zelfs wel een wereldtopper worden, who knows. Een paar jaar geleden zat de halve wereld ook achter Achahbar, Slabbekoorn en Rashaan Fernandes aan. Kijk eens waar zij nu zijn. Op deze leeftijd kan nog zoveel gebeuren qua ontwikkeling. Ga lekker naar die andere club als jij daar zo graag wilt voetballen. Er is helemaal geen zekerheid dat dit talent ooit boven komt drijven. Ik kan me er echt helemaal niet meer druk om maken!

Vraagje aan de community: hoe komt het dat er zo veel Feyenoord talenten elk jaar weer vertrekken.... naar Ajax, PSV en de Premier League... valt me echt op dat elke jaar er tientallen talenten Feyenoord verlaten. Voor mij gevoel gebeurt dit een stuk minder bij Ajax en PSV...

24 mei 2021 om 16:28

Dat gebeurt bij iedere club, Feyenoord heeft deze speler van Ado gehaald, nu haalt psv hem. Bij Ajax gaan er ook een hoop talenten naar topclubs uit Engeland. En zo haalt ajax weer talenten weg bij "kleinere" clubs. Zo werkt het wereldje eenmaal.

24 mei 2021 om 16:43

Meer geld en betere faciliteiten. Voor het geld en faciliteiten ga je niet van Ajax naar Feyenoord. Andersom kan dat wel. Op het gebied van geld en faciliteiten kan Ajax alleen gegeten worden door PL clubs en nog wat rijke buitenlandse clubs. Feyenoord kan ook door Ajax worden gegeten EN door zo beetje elke buitenlandse club in de topcompetities. Daarnaast hebben PSV en Ajax een jong team in de KK divisie wat natuurlijk ook een pre is.

Daarnaast denk ik ook dat de locatie van Feyenoord ook nadelen heeft. PSV ligt wat meer afgelegen waardoor jeugdspelers een stuk langer moeten reizen van Damsco naar Eindje of andersom. Roffa ligt er tussenin.

24 mei 2021 om 16:51

Dit is niet per se een Feyenoord probleem. Bij Ajax en PSV vertrekken ook met enige regelmaat spelers die ze wilde behouden. In dit geval toen ik hier paar weken geleden vraag over kreeg (wie het kon zijn) kwam vooral naar voren dat hij bij PSV in aanmerking kon komen voor contract deze zomer al. Die zou hij bij Feyenoord nog niet krijgen. Bij Ajax sowieso niet tot zijn 16e. Als dat een drijfveer is (kan niet beoordelen of dat hier was, is slechts van horen-zeggen) dan kan Feyenoord hoogstens meegaan zoals met Sliti en met 14 al contract geven maar dan loop je risico dat elk talent ermee gaat schermen en ben je nog verder van huis. Dit jaar is schade nog beperkt tot 2 naar PSV gebleven maar komen nog spannende weken aan, over 3 weken kan balans opgemaakt worden.

24 mei 2021 om 16:58

Is dat van Feyenoord-linksback Breinburg naar PSV ook al zeker dan? Begreep dat PSV daar ook interesse in had.

24 mei 2021 om 17:06

Niet de speler waar ik hier op doel, betreft namelijk een speler voor de jongere jeugd die ik om die reden niet bij naam ga noemen. Maar sluit nog een paar veranderingen qua club van 14+ zeker niet uit nee.

Dit zgn herenakkoord is natuurlijk iets onzinnig. Nog los gezien van het feit dat er ontsnappingsclausules zijn ingebouwd.
Deze speler en zijn adviseurs gaan rustig te werk. Goed zo
Eerst Ado dan Feyenoord, dan Psv en dan Ajax als hij dit aankan.
Daarna het buitenland

24 mei 2021 om 17:24

Als hij slaagt bij PSV dan kan hij rustig die ajax stap overslaan. Is dan een "waiste of time". Kun je niet gebruiken als talent.

24 mei 2021 om 18:28

Waar komt hij dan terecht? De laatste jaren verkoopt Psv talenten niet meer tegen een behoorlijke prijs aan grote clubs, noch aan subtoppers in het buitenland.

Die wisselt wel makkelijk van clubs. Ook wel een risico om tijd en geld in te steken. Breekt hij straks door en gaat hij er transfervrij van door

Kan me nog herinneren hoe er met afschuw uit Eindhoven werd gereageerd toen Ajax Bazoer bij PSV weghaalde.
Termen als "herenakkoord" gelden alleen als het ze uitkomt of niet?

Kreeg bij Feyenoord geen contract. En Cheik Touré was niet goed genoeg en ging zelf naar PSV

24 mei 2021 om 17:24

Die fietste zelf langs de Hertgang om te smeken voor een contract?

Je kan hier van alles over roepen, maar ik denk niet dat een van ons weet hoe het precies is gegaan. Laten we voor het Nederlands voetbal hopen dat hij zich goed ontwikkelt. Off-topic: ik zie de top comment niet staan tussen de lijst met alle comments. Weet iemand hoe dat komt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren