Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Virgil van Dijk gaat definitief niet naar Europees kampioenschap

Laatste update:

Virgil van Dijk laat het EK komende zomer definitief schieten, zo vertelt de 29-jarige verdediger van Liverpool tegenover het clubkanaal. Van Dijk is niet op tijd hersteld van zijn kruisbandblessure en richt zich op de voorbereiding van het nieuwe seizoen met zijn club. "Ik voel dat het fysiek de juiste beslissing is om niet naar het EK te gaan en me te focussen op de laatste fase van mijn revalidatie", vertelt Van Dijk.

Voor Van Dijk komt het landentoernooi komende zomer net te vroeg. "Het gaat eigenlijk best goed, maar het EK komt helaas te snel", zegt de aanvoerder van het Nederlands elftal. "Ik voel me positief en vol energie en ik werk heel hard. Het is tot nu toe een heel, heel zware revalidatie geweest, maar ik zit nu in een goede fase en ik maak veel vorderingen. Ik richt me nu volledig om de voorbereiding van het seizoen met Liverpool en ik denk dat dat een realistisch doel is."

Zeven maanden geleden scheurde Van Dijk zijn voorste kruisband af. "Het is een heel lange weg geweest", vertelt de centrumverdediger. "Ik moest het stap voor stap doen, en dat heb ik gedaan. Het gaat goed, ik heb geen echte tegenslag gehad of zo, ik ben gewoon lekker vooruitgegaan. Ik moest nu een beslissing nemen: zou ik naar het EK gaan, ja of nee? Met alles wat er gaande is, voel ik fysiek dat het de juiste beslissing is niet naar het EK te gaan. Er is kans dat ik laatste wedstrijden van het toernooi zou kunnen spelen. Ik heb besloten dat risico niet te nemen."

Dat is als vanzelfsprekend een enorme domper voor Van Dijk. "Het is duidelijk dat ik heel teleurgesteld ben om het EK te missen. Ik had graag mijn eigen land willen leiden, maar de dingen zijn zoals ze zijn en ik moet het accepteren; we moeten het allemaal accepteren. Ik denk dat de beslissing om niet te gaan de juiste beslissing is in het grote geheel. Het is moeilijk, maar ik heb er vrede mee."

Bondscoach Frank de Boer maakt vrijdag zijn voorlopige selectie voor het eindtoernooi bekend. Nederland speelt in Amsterdam groepswedstrijden tegen Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer maar denk wel het beste voor hemzelf

12 mei 2021 om 12:14

En voor het NL elftal. Hebben we een goed excuus!

12 mei 2021 om 12:19

Precies. Dan kan Frank de Boer ook lekker janken op de persconferentie dat hij z'n 's werelds beste centrale verdediger mist en daardoor een leuk excuusje heeft om z'n eigen positie te beschermen als bondscoach van het Nederlands elftal.

12 mei 2021 om 12:23

De Vrij kampioen van Italië en uitgekozen als beste verdediger van Serie A. De Ligt staat sowieso bekent als gigant en draait ondanks het slecht seizoen van Juventus persoonlijk wel een goed jaar. Maak me dus niet zo’n zorgen. Als Depay of Frenkie niet mee zou kunnen waren er meer problemen.

12 mei 2021 om 13:09

Op het veld maak ik me ook geen zorgen, maar daarbuiten wel. Van Dijk hield de boel wel scherper dan De Ligt en De Vrij dat doen.

12 mei 2021 om 13:31

We hebben Frank de Boer ook al als excuus.

12 mei 2021 om 13:46

@De.Theking geen zorgen we hebben altijd Babel nog😉

12 mei 2021 om 13:48

@johanvlerksen "beste verdediger van de Serie A", voor wat het waard is zo'n uitverkiezing. Hij is goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar je krijgt zo'n uitverkiezing ook min of meer omdat je bij het team speelt dat kampioen wordt, en niet puut alleen op basis van individuele kwaliteiten. Er zijn een paar betere verdedigers in de Serie A, maar De Vrij zit zeker in de top 5!

12 mei 2021 om 14:01

Fan123....hij werd het vorig jaar, toen ze geen kampioen werden.....

12 mei 2021 om 14:01

De Vrij was vorig jaar ook al de beste verdediger. Toen werd Inter geen kampioen.

12 mei 2021 om 16:04

Italiaanse kranten gaven ook aan dat het kwam omdat Koulibaly grootste deel van het seizoen geblesseerd was, anders had ik niet geweten of hij het dan ook had gehaald hoor...

12 mei 2021 om 16:12

Wat een onzinnig argument Alltimerin. Als als als Je weet helemaal niet hoe die gepresteerd had.....en dan nog was hij 2e geworden.

12 mei 2021 om 12:17

De vraag is ook of het NL X1-tal gebaat is bij een Van Dijk die mogelijk niet helemaal fit is en wedstrijdritme mist en puur op imago wordt opgesteld.
Beter voor hem om zich op Liverpool te concentreren en er vanaf de start weer helemaal te staan.

12 mei 2021 om 12:25

zeker wel een aderlating de ligt is nog teveel.met zichzelf bezig en de vrij is nooit een leider geweest. de leiderschap van achteruit van van dijk ga je zwaar missen. het neerzetten en coachen terwijl je met je eigen spel besig bent. kunnen niet velen van dijk was er een van.

12 mei 2021 om 12:35

Indd het beste voor hemzelf maar ook voor de rust rond Oranje. Anders zou je toch elke dag dezelfde vragen krijgen met dito druk, gaat hij het halen of niet? Dit geeft tenminste wat duidelijkheid, nu aan Frank om het op de juiste manier in te vullen achterin. Daar maak ik me wel zorgen over maar laat me graag verrassen door iemand die het alleen maar positiever kan doen dan wat ik van hem verwacht.

12 mei 2021 om 12:39

Verstandige keuze. Het herstel van een kruisbandblessure duurt gewoon lang. Misschien dat hij qua spierkracht en dergelijke weer fit is, maar het herstel van de knie zelf gaat heel traag. Bij de operatie wordt er in feite een klein gat in je bot geboord en daar wordt dan de nieuwe kruisband aan vastgehecht. Dan moet vervolgens dat spierweefsel vastgroeien aan bot, en dat gaat gewoon niet zo snel als bv een gebroken bot dat weer aan elkaar groeit. Mijn fysiotherapeut vertelde me destijds dat die verbinding tussen bot en kruisband tot 12 maanden na de operatie nog sterker wordt, en wist me ook te vertellen dat 50% van de spelers die na 6 maanden weer begint opnieuw geblesseerd raakt. Er is dus veel reden om het rustig aan te doen. Dat professionals qua spierkracht misschien sneller herstellen betekent niet dat die knie ook weer helemaal hersteld is, dus nu alweer gaan spelen op topniveau is gewoon een risico. Ze spreken verder meestal van 6-9 maanden, maar ik denk vaak dat 9-12 maanden een verstandigere richtlijn is. Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen, zeker als voetbal je werk is. In het geval van Van Dijk kan hij nog extra herstellen tijdens de zomerstop, dus qua timing komt het ook goed uit.

12 mei 2021 om 13:10

Laatste toernooi?Wat dacht je van überhaupt zijn eerste toernooi spelen..

12 mei 2021 om 13:21

Haha. Hij is trouwens 30 ofzo. Die gat wel nog een ek meepakken hoor

12 mei 2021 om 16:06

Haha wat? Van Dijk heeft uberhaupt nog nooit een toernooi gespeeld voor Nederland. Is overigens 29 nu, natuurlijk gaat die volgend jaar nog een WK spelen, dan is hij 31 (is in november 2022). Ook het toernooi in de zomer van 2024 kan hij waarschijnlijk nog wel meepikken hoor, die zomer wordt hij 33.

12 mei 2021 om 15:13

Voor hemzelf maar niet voor Nederland. Met de Boer aan het roer kan je van Dijk wel gebruiken want hij kan er NIKS van.

Flinke aderlating natuurlijk.

12 mei 2021 om 12:21

Totaal niet. Met De Ligt, Ake, De Vrij en Botman heeft Oranje prima opties die Van Dijk kunnen vervangen. Dan heb je ook nog Timber en Pascal Struijk. Ik denk dat Timber zelfs beter is dan Dumfries om als back mee te nemen. Echter moet Karsdorp eerste rechtsback worden van Oranje en als wingback gebruikt worden.

Cillessen
De Ligt
Frenkie
De Vrij
Karsdorp
Propper/Grav
Wijnald/Davy
Wijndal/Blin
Berghuis
Weghorst
Depay/Gakpo
12 mei 2021 om 12:24

De boer kennende zal hij Veltman opstellen en De Vrij op de bank houden. (zeg ik even met een lach en een knipoog)

12 mei 2021 om 12:27

Jeuuuutje, wat een opstelling.

Wat dacht je van een 5 3 2 opstelling?

Cillessen
de Ligt
de Vrij
Aké/Struijk
Frenkie
Propper/Grav
Karsdorp
Wijnaldum
Wijndal
Weghorst
Depay
12 mei 2021 om 12:27

Hoe kun je het nou 'totaal niet' een flinke aderlating noemen als één van de beste verdedigers ter wereld niet mee kan naar het EK? Dat er vervangers zijn wil natuurlijk niet zeggen dat het geen aderlating is. Van van Dijk naar Ake/botman/blind/struijk/timber is 4 stappen terug natuurlijk. Als er nog wat met de Vrij of de Ligt gebeurt hebben we helemaal een probleem.

12 mei 2021 om 12:51

Van die jongens die jij noemt is Van Dijk de beste, dus natuurlijk is het een flinke aderlating. Wel fijn dat we degelijke vervangers achter de hand hebben.

12 mei 2021 om 12:55

Als Oranje aanvallend die druk erop weet te houden,kan De Boer iedere redelijk goede verdediger inpassen.

12 mei 2021 om 12:59

De verdediger Van Dijk is prima te vervangen; de aanvoerder Van Dijk niet

12 mei 2021 om 13:05

Botman en Ake zijn in principe niet bijzonder. Het valt en staat wel echt bij de fitheid van De Ligt en De Vrij. De rest is niet zo heel bijzonder. Timber word nu ook volledig opgehyped omdat hij het aardig doet bij Ajax. Men kijkt nog naar wat hij goed doet en niet naar wat er allemaal nog verkeerd gaat. Oranje en een EK is wel even hele andere koek dan Young Boys, Lille of Roma, laat staan de Eredivisie. Struijk heeft ook nog weinig bewezen. In die positie heeft een Wesley Hoedt in het verleden ook gezeten bij Southampton.

12 mei 2021 om 13:26

Om een simpele reden dat v dijk geen natuur talent is en dus echt wedstrijd ritme nodig heeft. Hij is er niet maar een maandje uitgeweest. Een fitte v dijk is uiteraard een aderlating.

12 mei 2021 om 13:45

Bijzondere redenatie. 'natuurtalenten' hebben geen wedstrijdritme nodig. Sinds wanneer? En wanneer ben je een 'natuurtalent'?

12 mei 2021 om 13:59

Waarom niet gewoon met De Ligt en Blind? Stond bij Ajax ook erg goed bij elkaar met een killer en een voetballer.

Ik hoop dat De Boer in ieder geval wat meer durft te gaan voetballen, dan kun je een speler als Blind die een bal durft te geven goed gebruiken.

Cillessen
Dumpfreys
De Ligt
Blind
Wijndal
Gravenbergh
Wijnaldum
De Jong
ROBBEN?? :)
Weghorst
Depay
12 mei 2021 om 14:04

Hoppy0114 omdat dat inmiddels 2 jaar geleden is en Blind verdedigend veel minder is geworden. De Vrij is sowieso een betere verdediger ildan Blind en hij kan ook prima opbouwen

12 mei 2021 om 14:19

@hoppy,omdat blind niet meer kan op het absolute topniveau. Blind was 2 jaar geleden al te langzaam,laat staan nu. Als je met blind tegen een haaland of een mbappe komt te staan kan je aan het begin al 2 tegendoelpunten opschrijven.

12 mei 2021 om 14:49

Prima opstelling, Robben is altijd beter voor misschien 10 minuten dan Stengs in 5 hele wedstrijden. Dus wat mij betreft mag hij mee. En ik zou zo lachen als Babel dit weekend het kampioenschap in Turkije beslist in het voordeel van Gala, even alle criticasters de mond snoeren die veel hadden aan te merken op Babel maar niets zeiden over ideale schoonzoon, die nog geen deuk min een pakje boter trapt, Calvin Stengs. Presteren bij een topclub als Galatasaray is nog wel even wat anders dan de subtop van NL.

12 mei 2021 om 15:19

@ Sirius, onzin. Timber wordt opgehyped omdat ie erg goed presteert gezien zijn jonge leeftijd, juist op Europees niveau zijn zijn prestaties een aardige graadmeter. Er gaat niet zo veel verkeerd in tegenstelling tot wat jij hier zegt. Lille die waarschijnlijk kampioen van Frankrijk wordt, een As Roma door een keepersfout en gemiste pen niet door. Neemt niet weg dat hij de ervaring ontbeert om vol mee te draaien op een landentoernooi, echter als back up zie ik echt wel een rol voor hem weggelegd. Vooral omdat naast Virgil, Daley ook al nog niet fit is (hopelijk kan laatstgenoemde met zijn opbouwende skills nog wel mee). Maar jij doet nu of alles achter Virgil 3 klasses minder is, dat vind ik reuze meevallen. Qua leiderschap, wat hier ook is gezegd, is Virgil daarentegen wel een rots in de branding.

Mooi saus... gelukkig hebben we twee andere topverdedigers, dus kan het wel opgevangen worden!

Gezondheid is belangerijk hij zet anders zijn carrier op het spel. Gelukkig hebben binnekort ook een wk

12 mei 2021 om 12:47

Klopt, maar in de kwalificatie daarvoor hebben we ook een fitte Van Dijk nodig.

Dat is wel flink balen. Hopelijk is De Vrij een keer fit als hij voor Oranje moet spelen, met De Ligt en De Vrij kun je alsnog wel aankomen natuurlijk

12 mei 2021 om 12:23

Inderdaad, geen schande. Toch is het jammer dat een leider als Virgil er niet bij zal zijn deze zomer... dat is namelijk wel gebleken dat we die miste de afgelopen interlands

12 mei 2021 om 12:28

Is zeker een aderlating, zijn leiderschap en betrouwbaarheid worden nodig gemist zo is gebleken tegen Turkije. Op papier is De Ligt - De Vrij een prima duo, maar het lijkt alsof De Vrij een ernstige vorm van plankenkoorts krijgt als hij het Oranje shirt aan mag doen. Is dan een schim van de speler die hij bij Inter is. Een driemans defensie lijkt mij wel de beste optie. Dat biedt stabiliteit en geeft hopelijk De Vrij ook vertrouwen, want dat is hij natuurlijk gewend bij Inter.

12 mei 2021 om 12:44

Wat een onzin zeg. Het valt me al tijden op dat op VZ bepaalde mensen elkaar enorm nablaat over De Vrij & Oranje. Alsof die vent alleen maar slecht speelt in Oranje. Het is misschien niet zo dominant als in Italië, waar hij al een paar jaar de beste CV van het land is (kun je nagaan!), maar De Vrij was ook gewoon keurig de beste NLe CV in Brazilië op z'n 21e (ofzo). De Ligt is niet zo flets in Oranje, maar daar hoor je niemand over. We mogen verdomd blij zijn met De Vrij, bij vrijwel elk land zou hij basis staan.

12 mei 2021 om 12:31

Zonder De Vrij of De Ligt wordt het denk ik heel zwaar, want alles wat daarachter komt is meteen ook een heel stuk minder. Dan heb je het over Veltman, Aké, misschien Blind (als die fit is, maar die vind in een tweemansverdediging centraal achterin sowieso niet meer volstaan), St. Juste, Botman, Teze, Timber... Daar zitten wel een paar goede talenten tussen, maar het verschil met De Vrij en De Ligt is aanzienlijk en dat kan je echt een of twee rondes schelen, wat zonde zou zijn.

Wijs en verstandige besluit. Hopelijk kunnen we allemaal van hem genieten over anderhalf jaar in Qatar.

Sterkte Virg

Heel netjes van hem om zoveel rekening te houden met zijn werkgever. Er zijn al teveel carrières naar de knoppen geholpen door het te snel terug willen komen can een blessure! Zo’n zelfde soort blessure als die hij gehad heeft heeft ook Fernando Torres de nek om gedraaid

12 mei 2021 om 13:29

Met zijn werkgever? Het gaat hem om zijn eigen carrière en niet om Liverpool.

Met de Ligt en de Vrij hebben we natuurlijk nog 2 ongelooflijke toppers, maar dit is wel een flinke aderlating. Wel de juiste beslissing denk ik zo, het zou zonde zijn als van Dijk een Umtiti-scenario ondergaat.

12 mei 2021 om 12:22

Nou ... de Vrij een topper? Hij doet 't goed in Italië, maar speelt toch wel behoorlijk anders als bij Oranje. Ben blij dat we 'm hebben hoor, goede verdediger, maar om 'm nou te betitelen van hetzelfde niveau als echte toppers als de Ligt en van Dijk gaat me wat ver.

12 mei 2021 om 12:29

De Vrij is echt minimaal gelijkwaardig aan de Ligt op dit moment hoor. Wat wordt die de Vrij toch waanzinnig onderschat in Nederland zeg haha.

12 mei 2021 om 12:29

Wat een opmerking dat hij niet van het niveau is van de Ligt en van, van Dijk. Heb jij de Vrij gemist in het jaar dat Nederland bijna de finale won van Spanje? Die jongen i altijd al goed geweest, verzaakt nooit maar om éã©n of andere reden loopt hij altijd een streepje achter, ook nu bij jou weer. de Ligt wordt genoemd en de Vrij zou daar achter staan? Zeg dat maar in Italie en ze lachen je uit. de Vrij is een van de, zo niet, de beste centrale verdediger in Italie. Maar goed, wellicht heeft zijn afkomst een reden om het anders te zien.

12 mei 2021 om 12:29

Klopt ergens wel xstream. Anderzijds is het zo dat Stefan afgelopen seizoen tot beste verdediger van de Serie A is verkozen. Dan kan je wel wat volgens mij en ben je absoluut een topper in Italie. Het is dat hij in Oranje nog niet volledig heeft overtuigd wat in Italie wel gebeurd. Maar Stefan is wat mij betreft wel een absolute topverdediger.

12 mei 2021 om 12:31

Wellicht makkelijk als hij hetzelfde aantal minuten maakt als de Ligt deed of kon maken in Oranje? In Italië mag de Ligt nog dromen van de status die de Vrij heeft.

12 mei 2021 om 12:31

Ik kijk niet bijster veel serie A, maar hij wordt daar niet voor niets op handen gedragen en tot beste verdediger van het seizoen bekroond. Bij Oranje viel hij net buiten de pikorde met van Dijk en de Ligt. Bovendien, als één van die 2 uitviel, had de Vrij de domme pech dat hij ziek was of een blessure had (wat hij bij Inter vrijwel nooit heeft). Ik denk dat we het beste van de Vrij in Oranje daarom nog niet gezien hebben. Als hij zo een steevaste basisplaats heeft en is ingespeeld met de Ligt zie ik dat wel goed komen. De centrale verdediging is zelfs zonder van Dijk de laatste plek waar we ons druk om hoeven te maken.

12 mei 2021 om 12:33

Doet het goed in Italië? Wel een beetje een understatement vind je niet? Als je in de Serie A tot beste verdediger wordt gekozen (als ik het goed heb 2 jaren op rij) dan ben je gewoon een wereldtopper.

12 mei 2021 om 13:06

De Vrij heeft de laatste jaren altijd centraal in een 5-mans verdediging gespeeld bij zijn clubs. In dit systeem hoort hij bij de besten ter wereld. De Vrij zal nooit opvallen door spectaculaire tackles en reddingen maar is er een meester in de spits van de tegenstander onzichtbaar te laten lijken door positioneel vrijwel altijd goed te staan en de pass te onderscheppen. In een 4-mans defensie is het wel echt compleet anders. Je staan dan als een van de twee centralen ook vaak tegenover snelle buitenspelers en meestal met veel meer ruimte. Dit is denk ik niet waarin De Vrij op zijn best is. Ik snap daarom de twijfels rondom hem ook best wel. Jullie kunnen ook niet zeggen dat De Vrij nou goed speelde in de laatste interlands voor Oranje, zelfs met een topper als De Ligt naast hem zag de defensie er echt wankel uit. De automatismen ontbreken hierin echt nog zoals wie stapt wanneer uit etc. De Boer zou er heel goed aan doen zijn systeem aan te passen want ook spelers als Blind, Karsdorp en Hateboer zijn eigenlijk veel meer geschikt voor een 5-mans defensie. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.

12 mei 2021 om 13:09

ahhaha wie wil je dan zien? Toch niet Veltman of Blind??

12 mei 2021 om 13:24

Blind is aanvallend toch gewoon erg sterk? Hij is niet de snelste en zal daardoor misschien minder vaak de achterlijn halen maar als hij dan een voorzet geeft is ie meestal wel goed, dat kan je niet van onze andere backs zeggen. Je kunt hem ook als linker centrale cv neerzetten natuurlijk. Je kunt dan Veltman niet als wingback gebruiken inderdaad, zet daar gewoon iemand neer die de hele wedstrijd op en neer blijft rennen, daar hebben we er genoeg van die dat kunnen. Ake als back zou ik ook niet doen.

12 mei 2021 om 13:31

Ook Italie weet men dat de ligt beter is. En als je naae de statistieken kijkt, dan weet je het helemaal zeker. Daarmee zeg ik niet dat de vrij een slechte verdediger is!. Is gewoon een goede en normaal gezien betrouwbare verdediger.

12 mei 2021 om 14:10

Waar haal je die onzin vandaan Musi? Overal komt juist naar voren dat ze De Vrij beter vinden. In kranten, voetbalsites en op supportersfora. Ze begrijpen juist niet waarom men daar op dit moment over twijfelt. Wat jij wellicht bedoelt is de potentie van de Ligt, dat is totaal iets anders.

12 mei 2021 om 15:50

De Vrij doet 't goed in Italie ja. Met z'n kont in de 16. Beetje ballen pakken. Op z'n Italiaans dus ... Maar zo speelt oranje niet. Het is toch niet voor niks dat als de Ligt en van Dijk fit zijn die steevast de 1e keus zijn? En zo geweldig doet de Vrij het toch niet bij Oranje? De Ligt en van Dijk dragen opbouwend ook meer bij. Je mag best een andere mening hebben, maar de afgelopen bondscoaches (niet alleen Frank) waren 't wel met me eens. En die prijzen, het zal me een worst zijn, ik zie 'm toch spelen? Zien jullie 'm wel spelen of kijk je alleen naar het prijsje? De Vrij is een uitstekende speler, dat ontken ik niet. Zoals gezegd, ik ben blij dat we 'm hebben. Maar ik vind 'm niet van 't niveau de Ligt en van Dijk nee. Kanttekening bij de Ligt is dat die 8 jaar! jonger is natuurlijk. De Vrij heeft inmiddels wel veel ervaring op hoog niveau en zit in z'n beste jaren, dus dat is zeker prettig.

12 mei 2021 om 16:16

Nee xstream, dat is niet voor niks....jij wilt zeggen dat de bondscoaches altijd logische keuzes maken? En dat er dan dus geen speld tussen te krijgen is?

13 mei 2021 om 11:54

Nee, leg me niet dingen in de mond die ik niet bedoel. Maar het zegt wel iets, net zoals "jullie" argument dat hij verdediger van de serie A is geworden. Ook geen speld tussen te krijgen dus? Het gaat vooral om de kirtiek van nagenoeg iedereen die op me reageert, maar wss nooit zelf de serie A kijken om te zien dat ze bij Inter heel anders spelen, wat de Vrij veel beter ligt dan hoe Oranje voetbalt. Of moet ik nu ineens door jou reactie en evenzo non-argumenten wat anders zien? De ligt is toch een klasse beter, ook als je 'm vergelijkt op de Vrij op 21e leeftijd? Hij ging toch ook direct naar Juve en niet naar Lazio, De vrij konden ze net slijten aan een subtopper, De Ligt moest kiezen tussen de beste clubs van de wereld. De Ligt is een speler voor de cover van Fifa ... de Vrij niet. Bewijst allemaal niks, net zoals jouw onzin. Dus agree to disagree. En nogmaals, ik zeg het nu 3 keer. De Vrij is echt een goede verdediger, maar "ik vind" 'm niet zo compleet als de Ligt en van Dijk. That's it. Dat jij wat anders ziet, prima. Maar die kul argumenten over wat anderen vinden gaan ook nergens over en bewijst niks. Kijk lekker zelf als je zo graag een mening wilt hebben. Dan zou je zien dat de invulling bij Inter heel anders is ... En dat zie je ook direct als hij in Oranje speelt, dan heeft hij 't moeilijk en zie je gewoon weer de beperkingen van de Vrij.

Dat is een flinke aderlating, juist zonder hem in de verdediging ging het bergafwaarts met Oranje. De Ligt en De Vrij is ook een topduo centraal

Helaas maar wel de juiste keuze. Hij kan het beste focussen op het volgende seizoen, volledig fit worden en belangrijk worden op het wk 2022. NL kan met De vrij/Ake en de Ligt wel vooruit dit EK.

En terecht. Zou natuurlijk compleet ridicuul zijn als die eventueel op het EK een blessure zou oplopen. Focussen op fysiek herstel en eerherstel van dit rampzalige seizoen voor de club is het belangrijkste.

Lijkt mij een hele verstandige beslissing. Eerst goed herstellen, en niet overhaast aan het EK willen mee doen. Die jongen moet nog even mee.

Alles op zijn tijd. Begrijpelijke keuze, volgend jaar komt er ook een WK aan, waar hij weer de leider van ons elftal kan zijn.

Prima verdediging alsnog met de Vrij, de Ligt en bijvoorbeeld Wijndal en Karsdorp. Goede beslissing, volgend jaar vlammen op het WK indien we ons plaatsen.

Beste beslissing die hij kon nemen. Was niet slim geweest ook voor zijn verdere carrière als die zichzelf forceerde om mee te gaan. Volgend jaar is nog een WK dus dan kan hij alsnog meedoen aan een eindtoernooi.

Jammer maar inderdaad verstandig dat hij voor zijn gezondheid kiest.

Het geluk dat we dan hebben is dat we in deze lichting een hele bak aan goede Cv's klaar hebben staan. de Vrij en de Ligt is natuurlijk ook geen misselijk duo achterin

De Ligt - de Vrij - Ake is nog steeds een mooi centrum als Frank niet zo eigenwijs is.

12 mei 2021 om 12:33

Frank is erg eigenwijs, maar niet in de formatie. Ik ben groot voorstander van 433, ik denk persoonlijk niet dat 532 gaat werken omdat we dan te weinig diepgang en aanvallende kwaliteiten hebben. De Ligt en De Vrij zijn van dusdanig hoog niveau en ervaren dat die prima met zn tweeën de verdediging kunnen dragen en coachen.

12 mei 2021 om 12:44

Aan de andere kant heeft Nederland wel matige backs dus vind de verdediging toch niet heel sterk, een extra speler zou dan zeker geen kwaad kunnen. Ook voorin en op het middenveld heb je te weinig opties die echt top zijn om 4-3-3 te spelen. Het helemaal dichtbouwen zou dan volgens mij misschien ook wel de beste optie zijn. Als Nederland het ek met verdedigend voetbal wint zal er denk ik niemand minder hard om juichen.

12 mei 2021 om 13:07

Daar sluit ik me bij aan. Onze flanken herbergen gewoon niet zoveel kwaliteit. De buitenspelers zijn nog jong en hebben niet het niveau om op dit moment het verschil te gaan maken buiten misschien een incidentele wedstrijd, de oude garde heeft die kwaliteiten niet en onze backs hebben geen voorzet in de benen of zijn nog te bleu. We waren het even vergeten door de prestaties onder Koeman, maar Oranje is nog lang geen eindproduct. Ik zie de meerwaarde van 5-3-2 simpelweg niet. De logica om zo te gaan spelen ontbreekt naar mijn idee een beetje. Dan haal je in de zwakste linies een mannetje weg om de sterkste positie nog te versterken, terwijl de voordelen in balbezit 0 zijn ten opzichte van 4-3-3. Daar missen we op bepaalde posities te veel kwaliteiten voor.

12 mei 2021 om 13:14

De vraag is daarnaast of De Vrij wel echt van zulke hoge kwaliteit is in een 4-mans defensie. Dat heeft hij bij zijn clubs al een jaar of 10 niet gespeeld namelijk.

12 mei 2021 om 14:01

Als je t zo zegt klinkt het allemaal wel logisch, maar er moeten nog steeds doelpunten gemaakt worden en de aanvallers moeten dan nog steeds bediend worden. Dumfries/hateboer en Wijndal zijn allemaal leuke spelers, maar hebben niet de specifieke kwaliteiten van een individuele actie of een mooie pass die je wel van een aanvaller of middenvelder kan verwachten waarmee je de wedstrijd kan openbreken. Wat er net nog wel door mn hoofd schoot was een aanvaller als een van de wingbacks opstellen en dan denk ik aan Bergwijn als wingback. Bij Spurs heeft hij dit seizoen regelmatig in topwedstrijden gespeeld, maar dan vooral omdat hij de inhoud had om op en neer te pendelen tussen aanval en verdediging en praktisch speelde hij als wingback. Als je als 3 cv's dan De Ligt en De Vrij opstelt met daarnaast nog iemand die zowel de back als de cv positie kan overnemen als we aan het aanvallen zijn (veltman, Teze, Timber, Tete om er een paar te noemen), dan kan je in balbezit 433 spelen waarin Bergwijn doorschuift naar de rechtsbuiten positie, in balbezit schuift het terug naar een 532. Dat zou er dan op papier bijvoorbeeld als volgt uitzien. Tis een gedachtespinsel, dus geef vooral feedback haha

Cillessen
Timber/Teze
De Vrij
De Ligt
Bergwijn
Roon/Klaasse
De Jong
Wijndal
Wijnaldum
Depay
Malen

Lafjes! Ik weet nog dat Robben in 2010 alles deed om er bij te zijn, (de man van glas).
Dat gevoel mis ik nu een beetje bij Van Dijk..

12 mei 2021 om 12:56

Dat vind ik niet helemaal terecht. Robben deed inderdaad in 2010 alles eraan om erbij te kunnen zijn, met als gevolg dat na het WK zijn blessure juist een grote terugslag heeft opgeleverd waardoor hij bij zijn club uiteindelijk nog geblesseerd is geweest. Bayern is hier toen ook (in mijn ogen toch wel enigszins terecht) heel boos over geweest. Je moet niet je lichaam gaan forceren voor een toernooi, omdat je er op de lange termijn zoveel problemen mee kan krijgen. Als van Dijk nu mee zou gaan terwijl hij nog niet 100% hersteld is (dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat hij 0 wedstrijdritme heeft), en het gaat weer fout, dan kan het zomaar einde carriere zijn.
Ook was de blessure van Robben opgelopen in een oefenwedstrijd een aantal weken voor het WK, en was de blessure minder heftig. Van Dijk heeft een van de zwaarste blessures die je als voetballer kan krijgen, in een gewricht wat erom bekend staat al vele voetballers genekt te hebben. Ik vind het juist moedig en slim van van Dijk dat hij gewoon voor zichzelf de knoop doorhakt en toegeeft dat zijn lichaam er nog niet klaar voor is.

Jammer, dan maar wereldkampioen worden volgend jaar

Lijkt me het beste voor hem en met name zijn club die betaald toch zijn vorstelijke salaris en zou wat zijn als hij geforceerd bezig is om het Ek te spelen en dan een mega terugval krijgt of weer geblesseerd raakt. Ik hoop dat Blind dit bv ook besluit voor Ajax. Gewoon op het Ek 532 spelen met de Ligt, Ake en de Vrij spelen heb je nog genoeg toppers achterin en op de vleugels Wijndal en Dumfries. Lijkt me een meer dan prima achterhoede.

Verstandige keuze. Er komt na het EK weer een nieuw seizoen aan. Welke gek heeft bedacht om na zo'n raar seizoen direct een EK te plakken? Spelers zijn op en ik vraag mij daadwerkelijk af welke speler nou eigenlijk echt zit te wachten op dit toernooi? Ik denk start van het nieuwe seizoen veel grote clubs het lastig gaat krijgen omdat spelers op zijn en geen tijd krijgen om weer op te laden.

12 mei 2021 om 12:36

Depay had een vergelijkbare blessure n zou op tijd fit zijn geweest als het EK door was gegaan vorig jaar (plus die raakte later in het seizoen geblesseerd). Dus die verwachting was wel realistisch. Verder eens dat de spelers denk ik kapot zijn en niet aan t wachten zijn op dit toernooi, extra belasting, kortere vakantie terwijl voor veel spelers het seizoen ook weer vroeg moet beginnen. Ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben qua blessures en fitheid volgend seizoen.

12 mei 2021 om 12:59

Wat een onzin. Het EK is (op het WK na) het mooiste podium om te kunnen schitteren. Elke speler wil hier juist bij zijn. Hier kunnen ze onvergetelijke voetbalhistorie schrijven. Ik denk juist dat ze die lange voorbereiding op het seizoen kunnen missen als kiespijn! Wedstrijden tegen Eibar, Sheffield Utd, Augsburg of Benevento hebben echt geen voorrang.

12 mei 2021 om 14:55

Het is een mooi toernooi wanneer er publiek bij is, wanneer iedereen het EK ademt, niet nu in deze bizarre periode.
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik schat in dat dit 1 van de slechtste Ek's gaat zijn.

14 mei 2021 om 17:15

Ben ik het deels mee eens. Denk ook dat dit qua beleving het matigste toernooi in jaren gaat worden. Toch blijft het voor spelers een geweldig podium om je kunstjes te laten zien

Dit bericht was te verwachten en eigenlijk zag je dit al heel lang aankomen. Desalniettemin is het voor hemzelf natuurlijk heel vervelend. Hopen op een goed herstel en dat hij met Oranje volgend jaar op het WK wel kan schitteren!

Enige beste optie vindt ik dan dat de Ligt centraal speelt met de Vrij.

12 mei 2021 om 12:55

De Vrij is verkozen tot de beste centrale verdediger van de serie A. Als hij fit is en hij zou niet spelen dat zou simpelweg niet uit te leggen zijn.

Van Dijk is eigenlijk niet te vervangen natuurlijk maar gelukkig hebben we met De Vrij en De Ligt nog 2 toppers in huis.

12 mei 2021 om 14:06

Van Dijk is inderdaad niet te vervangen. Het is niet voor niets de beste verdediger. Hij verdedigt niet alleen goed maar coacht de andere in het veld ook. Die laatste eigenschap is (nog) niet zo zo sterk aanwezig bij de Ligt of de Vrij.

12 mei 2021 om 14:45

De Vrij heeft dat vooral de afgelopen 2 jaar ook echt ontwikkeld vind ik. Hij is degene die de verdediging van Inter stuurt en doet dat naar behoren. Uiteraard is Van Dijk daar net iets beter in maar we boffen met De Vrij.

12 mei 2021 om 16:27

Ik vind juist dat De Ligt heel erg sterk is in de coaching, eigenlijk vanaf het moment dat hij debuteerde was hij al bezig met iedereen. Vond ik al gelijk erg indrukwekkend voor zo'n jonge kerel. Tuurlijk mis je met van Dijk iemand die duidelijk echt de leider was van Oranje maar De Ligt kan prima leidinggeven aan de defensie. De Vrij heb ik te weinig van gezien om te beoordelen of hij dat tegenwoordig ook in zich heeft, oogde eerder altijd redelijk timide in mijn ogen op dat gebied dan. Maar als je hoort hoe die het bij Inter doet geloof ik ook wel dat dat goed zit, heeft ook genoeg ervaring nu. Hoop dat die jongens elkaar in het veld ook goed aan zullen voelen want op papier is het gewoon een fantastisch duo natuurlijk.

Verstandig en logisch, maar je hoopte natuurlijk dat hij op tijd fit zou zijn. Gelukkig zit het met de verdedigers achterin goed. Met De Ligt, De Vrij, Ake etc zit je gewoon goed. De iets mindere jongens kan je er ook prima bij hebben.voorin is het lastig. Memphis is de enige zekerheid eigenlijk die je erin kan zetten, maar wie zet je erbij? En zet je Memphis op 9 of op de vleugel? Heb in de opstelling voor Woutje en Malen gekozen, maar kan net zo goed Gakpo en Berghuis zijn. Hoewel ik geen Berghuis fan ben.

Cillessen
Dumfries
De Vrij
De Ligt
Wijndal
Wijnaldum
Klaassen
Frenkie
Malen
Weghorst
Memphis
12 mei 2021 om 13:13

Bijna precies de opstelling welke ik ook zou kiezen. Mooi team zo. In plaats van Klaassen kan je met De Roon spelen tegen teams als Portugal, Frankrijk of Duitsland. Verder lijken dit mij gewoon de sterkste 11. Op Dumfries en Klaassen na vind ik het ook echt allemaal toppers.

14 mei 2021 om 11:47

Ik ben inderdaad ook van mening dat je de Roon tegen de sterkere landen moet laten spelen voor meer defensieve zekerheid en stabiliteit op het middenveld. Tegen de mindere tegenstanders kan het prima met Klaassen, aangezien je meer balbezit zal hebben en aanvallender kan/moet spelen.

12 mei 2021 om 13:40

Dan zou een De Roon een prima oplossing zijn. Die kan een eventueel gevaarlijke tien uitschakelen. Of sowieso de verdediging meer ondersteunen. Anders is dit middenveld inderdaad veel te aanvallend

12 mei 2021 om 16:30

Hoe zit het met Propper nu dan? Speelt die helemaal niet meer? Want dat vond ik toch wel een ideale speler om met De Jong en Wijnaldum een middenveld te vormen, maar als die het hele jaar weinig gespeeld heeft wordt het lastig natuurlijk.

14 mei 2021 om 11:48

Van Ginkel is toch al jaren geen serieuze optie meer? Propper zou inderdaad ook kunnen, maar vind ik vaak ook tegen vallen. Na een goede invalbeurt in Oranje denken we vaak dat we met Propper de juiste 3e man op het middenveld hebben. Zet je hem vervolgens in de basis, dan valt het weer tegen. Blijft lastig.

Enorme aderlating . Was echt de leider van het opgeleefde Nl elftal onder Koeman.

Nu hopen dat de Vrij fit blijft zodat hij met de Ligt kan spelen. Op de Vrij en het Nl elftal heerst een soort van vloek lijkt het wel.

Ik vind dit niet heel erg natuurlijk als ik vanuit het belang van mijn club kijk. Het Nederlands elftal heeft de luxe te beschikken over de beste CV van de premier league en de Serie A dus met de vervanging zit het wel goed.

Gelukkig maakt hij de verstandige beslissing, maar het blijft uiteraard verschrikkelijk jammer. Dan moeten we in 2022 maar wereldkampioen worden .

Liverpool betaald zijn salaris dus dat is hij verplicht aan de club. Dus zeer verstandig besluit. Jammer voor Oranje, maar met deLigt de Vrij en hopelijk Blind staat de verdediging ook.

Geen stress mannen. Timber/devrij/de ligt centraal. Niemand die daar doorheen komt. Misschien rensch omdat hij wat beter kan voetballen dan al die andere rechtsbacks. Links zou ik wijndal neerzetten.

Middenveld: wijnaldum - gravenberch - klaassen

Aanval: weghorst - depay

Ek titel is bijna binnen👍🏻

12 mei 2021 om 14:40

Die zitten op mijn bank😉

12 mei 2021 om 13:27

Frenkie de Jong op de bank?

12 mei 2021 om 13:45

Haha, Gravenbergh erin voor Frenkie inderdaad. En Timber in plaats van Aké. Geen stress mannen... Dit lijkt mij op zijn zachtst gezegd niet een hele handige opstelling

12 mei 2021 om 14:26

Maar waarom Kluivert spelen als je ook met sontje hansen kan spelen?

12 mei 2021 om 14:39

Scherp vriend. Frenkie gaat natuurlijk spelen. Dan wijnaldum of klaassen eruit. We gaan voor mooi voetbal

12 mei 2021 om 14:46

Ake?😂 de man heeft 5min gespeeld bij City. Uiteraard gaan we gewoon 433 spelen omdat we tegen geen bijzondere ploegen moeten. Ik zou gravenberch wel aandurven op middenveld.

Spreekt voorzich dat de vrij en de ligt de voorkeur krijgen bij 433. Rensch gaat natuurlijk niet mee

Erg jammer, maar ook realistisch.

Om van waarde te zijn voor Oranje had hij zeker nog enkele wedstrijden voor Liverpool moeten spelen om wedstrijdritme op te doen. Met alleen oefenpotjes kom je er niet.
Nee, laat hem lekker doorgaan met revalideren, zodat er hij komend seizoen helemaal voor kan gaan, zowel voor Liverpool als Oranje.
In de tussentijd hebben we met De Ligt, De Vrij alsnog een topverdediging.

Hmm ik hoop op de Vrij dan als vervanger maar waarschijnlijk wordt het Blind of Veltman wantja XXX

Ik ben benieuwd hoe de technische staf hier op gaat anticiperen. Want het is nu afwachten hoe het met het herstel van blind gaat anders moet je toch verder kijken naar ake, veltman (kunnen beiden ook op de backposities spelen) die al tijdens de kwalificatie bij de selectie zaten of anders uit jong oranje timber, botman doorschuiven anders ben ik bang dat hij st.juste gaat selecteren.

Goed besluit. Gewoon volle focus op goed herstellen en weer opbouwen. Daarna een goed seizoen proberen te spelen en proberen te kwalificeren voor de WK.

12 mei 2021 om 15:03

Als je te beperkte backs hebt, is het geen oplossing om een centrale verdediger op de back te zetten. Dan moet je gewoon overgaan op een drie/vijf verdediging. De Vrij - De Ligt - Blind is in mijn ogen de beste oplossing. Of De Ligt - Frenkie - De Vrij (laatste speelt bij Inter ook op links). Voordeel van laatste optie is dat Frenkie in balbezit kan doorschuiven, en je dan nog steeds twee top CVs hebt die een counter kunnen ontmantelen. Frank de Boer is niet van het experimenteren, dus gok dat je op wingbacks geen verassingen hoeft te verwachten (dus Dumfries/karsdorp/tete en Wijndal/aanholt/blind). Maar je kan natuurlijk ook al la Dirk Kuyt (LB in 2016) een andere speler op de wingback zetten. Heeft Berghuis dit bijvoorbeeld in zich? Of Promes (stond daar al een keer)?

Cil
De Ligt
Frenkie
De Vrij
Karsdorp
Gravenberch
Wijnaldum
Wijnd/Blind
Klaassen
Malen/Wout
Depay

So be it, dan maar de Vrij en de Ligt centraal. Daar is natuurlijk ook helemaal niets mis mee, al is Virgil natuurlijk wel de absolute leider van het elftal en een beest achterin. Neemt niet weg dat we hem ook voor de WK kwalificatie weer keihard nodig hebben straks. Jammer maar helaas..

Bijzonder spijtig maar een weloverwogen beslissing als ik zijn videoboodschap bekijk. Het is zaak voor hem om volledig fit te worden. Dat leek voorafgaand aan het EK al een bijna onmogelijk opgave. Dan maar inzetten op deelname van het WK Virgil. Ik wens hem het beste.

Beter voor Van Dijk, en de vooruitzichten zijn nou niet bepaald alsof hij een heel leuk toernooi zal missen. Het heeft er veel van dat dit EK een soort plichtmatig slepen naar het einde toe zal worden. Bij veel spelers die in hun nationale teams zitten lijkt het alsof de rek eruit is dit seizoen. Maar goed, zolang Babel fit is, heeft De Boer geen problemen volgens mij.

Wat vinden we van deze opstelling nu VVD er niet is?

voor de telefoon gebruikers:
Cil
Dumfries -De ligt-de vrij- blind/akedumfries - Wijndal
Frenkie - klaassen - wijnaldum
Weghorst/malen - Depay

Cil
De ligt
De vrij
Blind/Ake
Dumfries
Frenkie
Gini
Wijndal
Klaassen
Wout/Malen
Depay
12 mei 2021 om 13:58

Kan ik me prima in vinden deze opstelling. Al denk ik dat je Dumfries niet óók nog links in de verdediging wil zetten . Ik had overigens nooit verwacht dat Van Dijk nog zou meegaan. Tragisch en erg sneu voor die jongen en Oranje, maar ik heb persoonlijk de teleurstelling al gehad toen bekend werd hoe zwaar hij geblesseerd was.

Jammer voor het Nederlands elftal en wens hem een goed herstel.

Jammer! Erg benieuwd naar de selectie vrijdag.....zullen de geijkte namen wel zijn... Babel, Vd Beek, veltman, tete...

Is dit een opening voor Struijk? Of komt die nog te kort

12 mei 2021 om 14:12

Struijk is verdedigend hartstikke stabiel bij Leeds (die over het algemeen heel aanvallend speelt) en dat is echt knap op 20 jarige leeftijd. Ook veel gespeeld (ik denk meer dan van de Beek, Ake en Bergwijn bij elkaar) dus hij verdient het wat mij betreft zeker om opgeroepen te worden. Kan ook nog op t middenveld uit de voeten. En hij heeft zelfs Belgie voor nu afgewezen om voor Oranje uit te komen, dus dat zegt ook wel wat over hoe serieus hij voor Oranje wil spelen.

Nou Frank. Nu is er een plekje voor Robben over, al is het maar om zijn toernooi ervaring en rol in de kleedkamer

Dit zat er al aan te komen natuurlijk.Was anders ook onverantwoord geweest.
Wel doodzonde dat Nederland zonder vd Dijk het EK gaat spelen.
Sowiezo zal Nederland geen rol van betekenis spelen op het EK....Koeman weer gauw terug komen en de Boer mag Almere city coachen of iets dergelijks

Zouden de heren M. De Ligt en S. de Vrij wellicht nu dan al met vervroegd vakantie gestuurd kunnen worden? Want de spoeling daarachter is 2 klassen slechter.

Absoluut een gemis, maar een verstandig besluit. Zou voor mij de keuze voor een 5 mans verdediging wel weer groter maken.

Zo zonde maar begrijpelijk. Hij is de enige echte gearriveerde topper die we hebben, Maarja, na er zo lang uit te zijn geweest moet je ook altijd maar afwachten wat je terugkrijgt. De Ligt met Blind, indien fit, is de beste keuze. De Vrij is goed in een vijfmans defensie als vrije man. Ook is Blind beter in de opbouw en kan doorschuiven het middenveld in, zeker in de groepswedstrijden hebben we dat nodig.

Nou dan is dat ook duidelijk, we hoeven nieteens meer mee te doen aan het EK. Al die verwende jochies gaan niks klaarmaken helaas. En nee dat is niet alleen maar negatief zijn, maar vooral heel realistisch!

Boeie, verdedigen is voor Italianen. Wij gaan gewoon vol op de aanval ten onder, zoals het hoort.

nooit meer oproepen! Hij zwicht onder de druk van Liverpool en zet club boven vaderland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren