Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Raiola wil actie in Nederland na heftige overval: ‘Dat is helaas keihard nodig’

Laatste update:

Mino Raiola vindt dat voetballers zich in Nederland beter moeten beschermen tegen criminele dreiging, zo vertelt de invloedrijke zaakwaarnemer aan De Telegraaf. Raiola vermoedt dat de overval op het gezin van PSV-spits Eran Zahavi 'een cultuuromslag in Nederland' teweeg zal brengen. "Dat is helaas keihard nodig", aldus Raiola, die Zahavi overigens niet vertegenwoordigt.

Raiola benadrukt geen details over de overval op het huis van Zahavi in Amsterdam te kennen, maar wil in algemene zin wel reageren. "In Nederland slaat dit in als een bom, omdat we het gelukkig niet gewend zijn", aldus de voetbalagent. "Maar in de grote voetballanden zijn gewelddadige overvallen en berovingen helaas al veel langer schering en inslag. Het copy-cat-gedrag is nu overgeslagen naar ons land. Door sociale media geven spelers te veel privacy op. Het brengt mensen op gekke ideeën." In maart werd de familie van Ángel Di María slachtoffer van een gewelddadige overval. Eerder overkwam het ook de families van Sergio Rico, Thiago Silva en Eric Maxim Choupo-Moting.

Criminelen gaan volgens Raiola steeds verder. "Het gaat telkens in de overtreffende trap. Als de baas gek is, moet je zelf nog gekker worden om aanzien te krijgen, de leider te worden. Vroeger hadden misdadigers een code, een ondergrens. Ze kwamen niet aan vrouwen en kinderen. Nu hebben ze echt overal maling aan." De overval op het gezin van Zahavi kan volgens Raiola negatief afstralen op de Eredivisie. "Nederland was een heerlijk landje voor de voetballers. Zelfs in Amsterdam konden zij rustig over straat en in een normaal huis wonen. Die ontspannenheid was zelfs voor sommigen reden om voor de Eredivisie te kiezen."

Het is tijd voor een cultuuromslag, vindt Raiola. "We moeten onze naïviteit afschudden." Hij komt met een voorbeeld dat tekenend is voor de Nederlandse 'vrijheid blijheid'. "Een aantal jaren geleden had ik een paar Italiaanse vrienden over. Ik moest nog snel even wat bankzaken regelen, parkeerde voor de bank en kwam even later terug in de auto. Daar zaten drie mannen met hun mond open. Dat kon geen bank zijn. In Italië betreed je een vesting en word je binnenstebuiten gekeerd. Áls je er überhaupt al naar binnen kunt."

Raiola raadt topvoetballers aan om zich te verdiepen in beveiliging. "Laat je informeren. Ik ben al eerder tot de conclusie gekomen dat persoonsbeveiliging tegenwoordig helaas onontkoombaar is. Als je twee miljoen euro bruto verdient, trek dan honderdduizend euro uit als 'verzekering'. Een verzekering van een langer en veilig leven."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik bied me aan om de vriendin van tagliafico te beschermen

10 mei 2021 om 23:07

Door jou ging k even googelen, had haar nooit gezien. Ik sluit me aan bij jou! 1.95 en 110 kilo en zwarte band jutjutsu.

Ik ben het wel met hem eens. Maar ik kan me ook best voorstellen dat je niet de hele dag 2 grote sterke mannen rond je huis wil hebben lopen. Toch ook een soort inbraak op je privacy. Zahavi zal daar nu anders over denken (logisch), maar je wil toch ook lekker met je familie alleen in de tuin kunnen zitten bijvoorbeeld. De hele tijd beveiligers om je heen zou me op de een of andere manier dan juist ook weer geen veilig gevoel geven, ook al beschermen ze je dus 😅

10 mei 2021 om 19:55

Hij zou er voor kunnen kiezen dat wanneer hij thuis is met zijn gezin, de beveiliging niet aanwezig hoeft te zijn ;-). Het is absurd dat het moet, maar je hoort het helaas te vaak dat voetballers prooi zijn van dieven en criminelen.

10 mei 2021 om 20:12

Hij doet zelf toch ook niets tegen overvallers die zulk buitensporig geweld gebruiken?! Die geef je alles mee je gezin te beschermen...

10 mei 2021 om 20:33

Daar heb je gelijk in, maar MessiBazoer gaf aan dat de familie dan helemaal geen privacy meer heeft... Ik denk dat niet ieder rijk persoon zomaar beveiliging heeft rondlopen om kostbaarheden en familie te beschermen...

Top mening! Wellicht kan Raiola dan nog een flinke commissie verdienen voor het aanbrengen van de juiste beveiliger.

10 mei 2021 om 19:53

Je denkt te klein, waarom commissie vragen als je gewoon de hele dienst kunt opzetten. Soccersecurity Bv...

Kun je een internationaal bedrijf van maken, met vestigingen in alle landen.

10 mei 2021 om 20:04

Rare naam voor football

10 mei 2021 om 20:07

Namen met alliteraties doen het altijd goed...

10 mei 2021 om 20:14

Maar, om ook die sport te coveren, in de US, kunnen we er natuurlijk Sportsecurity van maken. Er zijn nog meer veel betalende sporten behalve voetbal tenslotte.

Branching out already....

10 mei 2021 om 20:22

Ik investeer graag in je idee. Laten we oud boksers, schermers en Judoka’s in huren. Soort Olympische gedachten, je doet dan nog mee.

10 mei 2021 om 20:28

Henk Grol versus gasten met vuurwapens, denk dat hij dan zelf als eerste op z’n rug ligt. Misschien maar leden van Satudarah laten posten bij je voordeur, dan is het redelijk gelijkwaardig.

10 mei 2021 om 20:35

Misschien dat Oliver McBurnie open staat om de vacature in te vullen . Maar zonder gekheid, in Frankrijk begint het aardig uit de hand te lopen met geweldadige overvallen op spelers tijdens een wedstrijd. Wat Raiola zegt vind ik nog niet eens heel verkeerd. Voorkomen is beter dan genezen dus laten we er voor zorgen dat dit eens maar niet weer is in Nederland.

10 mei 2021 om 20:39

Het moet dan inderdaad ook de juiste beveiliger zijn, het is niet uitgesloten dat daar ook criminelen tussen zitten die wellicht informatie kunnen doorspelen.

10 mei 2021 om 21:10

Top mening? Populistisch mening. Kom op zeg. Iedereen bewaking geven. Zullen we gelijk een politiestaat maken?

Sociale media ook klote tegenwoordig, veel voetballers laten hun huis ook zien. Die boefjes weten meteen waar ze wonen. Is natuurlijk geen reden om zo zieke daad te begaan.

10 mei 2021 om 22:43

Nee. Maar wel de snelste en goedkoopste optie natuurlijk. Als voetballer zou ik persoonlijk voorzichtig zijn met posten op dat (thuis) vlak. Dan hou je over de mensen die weten waar je woont, maar dat is een klein bereik tov de socials..

Misschien heel gek. Maar we doen nu allemaal alsof ze inbraken bij hem omdat hij voetballer is. Maar inbraken zoals deze gebeuren ook bij normale mensen. Ik heb de wijk gezien waar hij woont, daar wonen alleen maar welgestelden. Lopen we niet een beetje te hard van stapel door nu overal te gaan roepen dat het een trend is om voetballers te beroven? Tuurlijk, het is vreselijk wat die mensen is overkomen, maar het lijkt er meer op alsof die overvallers een willekeurig huis in een rijke buurt gepakt hebben.

10 mei 2021 om 22:04

Nee, niet willekeurig. Dit is heel lang bedacht en wachten op het juist moment. Inbraken gebeuren overal, maar het is zo veel makkelijker als Papa honderden kilometers verderop moet voetballen.

10 mei 2021 om 23:19

Zoals in de Europa League ipv Willem II?

Sorry maar heeft die man onder een steen geleefd? Zahavi past gewoon in rijtje van rijke mensen bij wie wat te halen valt. Vorig jaar hebben we dit ook 'gewoon' gezien van der Grijp en Nikki de Jager. Dit als een losstaand iets brengen binnen Nederland en als copy-cat gedrag zoals Riaola doet is compleet naïef of getuigt van een heel klein wereldje waarin hij leeft. Dit verder los van de adviezen over beveiliging.

Ja. Wat een verschrikkelijke wandaad die Zahavi overkomen is. Het advies van Raiola kan je zeker opvolgen en ten allen tijden is het abnormaal dat deze praktijken plaatsvinden in de wereld. Echter zou de grote oplossing zijn de belachelijke geldstroom in het voetbal weg te halen. Voetbal is de sport van de onderkant van de maatschappij en de voetballers verdienen meer dan de premier van het land. Misschien dat daar ook iets scheef loopt.

10 mei 2021 om 22:48

Dat is een beetje naive gedachte. Geld uit het voetbal halen. Die tijd zijn we allang voorbij! Gijzeling gaat gewoon heel ver (en de omstandigheden op moederdag maken het er niet beter op) en ik zou persoonlijk liever goed afschermen waar ik woon dan beveiliging nemen..

Peter R. de Vries zei in RTL Boulevard ook al. Zahavi pronkt niet heel opzichtig met zijn rijkdom op social media, maar als je een beetje horlogekenner bent zie je direct dat hij op zijn familiefoto's horloges draagt die tienduizenden euro's kosten. Overvallers zijn ook niet dom. Die snappen ook dat als je op Instagram een stuk of zes verschillende peperdure horloges hebt gedragen, daar vijf van in een horlogebox liggen en er maar ééntje om je pols zit.

Je moet als bekend / vermogend persoon zo enorm goed oppassen wat je op het internet plaatst. Ik zou het daarom ook toejuichen als clubs hierin het voortouw nemen en de spelers goed informeren over de risico's van social media, en ook actief bemiddelen bij het beveiligen (zowel qua camera's/alarmsystemen als menselijke beveiliging).

En last but not least: gebruik je gezond verstand. Je hoort tegenwoordig zo vaak dat overvallers -zowel bij bekende/vermogende mensen als bij gewone mensen- binnendringen door zich voor te doen als pakketbezorgers. Je kunt al heel veel voorkomen door simpelweg niet open te maken als je geen pakketje verwacht. Vrijwel elke degelijke (web)winkel doet aan verzending via diensten die track and trace aanbieden, gebruik dat dan ook. Het is vervelend voor de buurman dat je dan zijn pakketje niet meer kunt aannemen, maar voor je eigen veiligheid is dat wel de beste optie, zeker als bekend is dat je aardig vermogend bent.

Toevallig zit ik zelf al enige jaren in de beveiliging. Waar kan ik solliciteren Raiola?

Ik accepteer ook betaling in crypto (Bitcoins).

Bij voorbaat dank.

"vroeger hadden misdadigers een code, een ondergrens." Haha, wat een gast. Teveel films gekeken. Vroeger deden ze niets bij vrouwen en kinderen? Moet je eens aan bv familie Cruijff vragen. Wat een gelul, zeg.

11 mei 2021 om 15:23

Hij heeft daar wel gelijk k in. Vroeger lieten ze de vrouwen en kinderen met rust. Je had natuurlijk uitzonderingen net als bij Cruijf. Maar vroeger mochten omstanders ook niks overkomen. Nu schieten ze als gekke rond als ze op elkaar schieten.

Ik moest nog snel even wat bankzaken regelen, parkeerde voor de bank en kwam even later terug in de auto. Daar zaten drie mannen met hun mond open. Dat kon geen bank zijn. In Italië betreed je een vesting en word je binnenstebuiten gekeerd. Áls je er überhaupt al naar binnen kunt." Dat is geen cultuurverschil en niet omdat we in Nederland(/belgie) zo laks zijn. Dat is gewoon omdat een bank overvallen bij ons het risico niet waard is. Wij hebben vele kleine banken die allen een hele kleine reserve aan cash hebben. Er wordt gewoon enorm weinig cash gedaan bij ons als je het vergelijkt met andere landen. Italie staat op dat vlak gewoon 20 jaar achter, dat is alles.

Oja nu het een bekende voetballer is moet er opeens actie ondernomen worden en wat denk je van al die onbekende mensen die met huis overvallen te maken he ben gehad

Net zoals in de wereld van makelaars dus, als de baas gek is moet je zelf nog gekker doen om gezien te worden, de leider te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren