Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zinédine Zidane is ‘heel erg boos’; Gerard Piqué reageert met snerende tweet

Laatste update:

Real Madrid verzuimde zondagavond te profiteren van de remise tussen Barcelona en Atlético Madrid (0-0), door met 2-2 gelijk te spelen tegen Sevilla. Er bestond na afloop bij de Koninklijke grote woede jegens de VAR, omdat een gegeven strafschop in de 78e minuut werd teruggedraaid en aan de andere kant op de stip werd gelegd. Waar er vanuit het kamp van Real Madrid boze reacties klinken, verstuurde Gerard Piqué een snerende tweet.

Een klein kwartier voor het einde gaf scheidsrechter Juan Martínez Munuera een strafschop na een overtreding op Karim Benzema. De leidsman werd echter door de VAR naar het scherm geroepen, omdat Éder Militão aan de andere kant hands had gemaakt. Manuera besloot daarop de strafschop te annuleren en een penalty aan Sevilla toe te kennen. Ivan Rakitic schoot vanaf elf meter raak, waarna Eden Hazard in blessuretijd de eindstand op 2-2 bepaalde.

Movistar plaatste op Twitter een video waarop te zien is hoe trainer Zinédine Zidane en Toni Kroos na afloop in discussie gaan met de scheidsrechter. “De mensen die praten, begrijpen het wel”, reageert Barcelona-verdediger Piqué op de video. “Wat ze me vertelden, overtuigde me niet”, liet Zidane na afloop weten in gesprek met Movistar. “Ik ben heel erg boos. Na afloop zocht ik de scheidsrechter op, zodat hij uitleg kon geven. Het is heel lastig, omdat we veel meer verdienden. Maar het is wat het is.”

“Ik begrijp niets van de scheidsrechter”, voegde Zidane daar later tijdens de persconferentie aan toe. “Als Militão hier hands maakte, deed Sevilla dat ook. Ik ben niet overtuigd door wat de scheidsrechter me verteld heeft. Normaal praat ik nooit over scheidsrechters, maar vandaag ben ik boos. Stel er geen vragen meer over, ik heb al gezegd wat ik denk. Ze moeten de regels rond hands een keer duidelijk uitleggen, dat is het. Wij gaan vechten tot het bittere eind.”

“We begrijpen niet hoe de regels rond hands werken. Militão kijkt niet eens naar de bal. Het is vervelend, omdat dit de wedstrijd verandert en zwaar mee kan tellen in de strijd om het kampioenschap”, sprak Marco Asensio. Emilio Butragueño, bestuurslid van Real Madrid, nam harder stelling tegen de arbitrage. “We hebben al eerder te maken gehad met dit soort situaties en opnieuw werd de beslissing in ons nadeel genomen, op een zeer beslissend moment. Ik heb het idee dat er in dezelfde situatie vaak verschillende beslissingen worden genomen. Dat geeft geen prettig gevoel.”

“Ik denk dat er sprake was van hands”, gaf Rakitic echter te kennen. “We kunnen praten over interpretatie. Maar uiteindelijk is hands gewoon hands. Pech voor Real Madrid, maar de scheidsrechter heeft de juiste beslissing genomen. Wij hebben daar nu toevallig voordeel uit gehaald. Het is vrij gemakkelijk: als de bal door de hand van richting wordt veranderd of anders in het doel was gegaan, is er geen twijfel. Anders komt het aan op de interpretatie van de scheidsrechter, dat kan verschillen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan ook maar dan ook niet begrijpen waarom dit dwaas bij Barcelona tot zijn 37ste zal zitten. Ongelooflijk. Stel je voor als Xavi volgend seizoen er werkelijk zal zijn dan staat Pique elke week in de basis want Xavi lijkt mij niet iemand die veranderingen zal inbrengen. Heeft iets te maken met je vrienden tevreden houden.

10 mei 2021 om 08:03

En verwacht ook dat deze dwaas ooit president of een hoge positie bij barca zal bekleden. Puur enkel om zijn haat naar Madrid en zijn oh zo vurige liefde voor barca. Verder tja hands regels, succes om hier nog meer duidelijkheid in te krijgen.

10 mei 2021 om 10:42

Ik snap echt niet waar probleem in zit.
Millitao springt en streekt zijn hand uit en daar kwam de bal op en die verande de richting.

Je moet je handen langs je lichaam houden.
Real madrid moet niet gaan huilen ze zijn zwak en zijn het gewent zo als vorig jaar door de VAR te helpen aan een nieuwe kampioenschap.
Als 1x de scheidsrechter de regels naleeft dan schrikken ze rot omdat ze niks anders gewent zijn dan de VAR in hun voordeel.
Worden niet voor nikd VADRID genoemd. En perez die nooit var wou zo dat de scheidsrechter in zijn voordeel kunnen fluiten en daarna konden zeggen ja is mens werk.

Dankzij de var was het een terechte uitslag.

Ze lopen te kloten met betis en andere teams dan verwachten ze dat de VAR ze helpt.
Sinds VAR is haalden ze niet eens de CL finale...wel heel opmerkelijk.

10 mei 2021 om 11:09

Zijt ge nu uitgeraasd...? Eerste goal van Sevilla kwam na een vrijschop die er geene was en Militao stond met zijn rug naar de bal gekeerd, zag hem niet eens aankomen en de bal rolde van zijn schouder op zijn hand. En als ge hem dan geeft, dan had 20 minuten daarvoor, de bal aan de andere kant ook op de stip gemoeten. En dat van sinds Var geen CL finale meer gehaald, heeft eerder te maken met het vertrek van 1 bepaalde speler dan met de Var denk ik.

10 mei 2021 om 11:22

Om te beginnen
We weten nooit of hij wel of niet gedeeltelijk op zijn voet heeft gestaan. Maar de VAR mag zulke situatie niet beoordelen.
Dus gezien Casamiro die iede wedstrijd goed weg komt...bouwde hij zo een reputatie zelf.

Wat betreft de situatie van militao...hoeveel keer zag je niet dat spelers de lucht in gaan en de bal tegen de arm of de hand krijgen en penalty's tegen krijgen. G naar YouTube. Armen moeten langs het lichaam.

Ook als je in de muur staat tegen een vrijtrap en daarna sprint met je rug naar de bal en armen open wordt een penalty.
Hoeveel keer krijg real niet zo een situatie mee?

10 mei 2021 om 15:22

Ja, Real heeft dit seizoen ongelooflijk veel penalty's gekregen......

10 mei 2021 om 15:35

Ik ben zo ontzettend boos. Ik praat nooit over de scheids maar dit is echt echt echt beschamend. De hand van Mili, prima, je geeft het. De VAR (Gonzales Gonzales) bemoeit zich en terecht.Dit terzijde. Er was een identieke situatie toen Real tegen Betis speelde. Een beter voorbeeld ga je niet vinden. Betis maakte hands (die speler was niet naar de bal aan het kijken), maar de VAR deed toen niks! Real morste wat punten. En guess wie er in de VAR zat? Ja juist: Gonzales Gonzales. Real kreeg geen penalty in 26 wedstrijden jongens. 26 wedstrijden toeval? Neee! Ik ben er echt helemaal klaar mee!

10 mei 2021 om 08:06

Want jij weet hoe Xavi als trainer is? Heeft hij dat bij Al-Sadd laten zien dat hij vrienden graag te vriend wil houden? Of is het een opmerking die kant nog wal raakt?

10 mei 2021 om 08:26

Dat is natuurlijk een slechte vergelijking. Bij barca heeft hij erg veel vrienden waar die jaren mee gespeeld heeft. Hoeveel zijn dat er bij Al-Sadd?

10 mei 2021 om 08:46

Ja, maar het is ook een hele slechte suggestie, aangezien je helemaal niet weet of 1. Xavi en Pique de beste maatjes zijn en 2. Xavi niet hard durft te zijn voor bevriende spelers.

10 mei 2021 om 10:22

Een bekende uitspraak is dat aannames maken dodelijk kan zijn.

Pique toch leert het nooit af, zou eerder naar uw eigen ploeg kijken, altijd richting de scheids kijken maar zelf niet een voorzet of corner kunnen scoren of een belangrijke match winnen... (zeg ik als barcafan)

10 mei 2021 om 08:08

Piqué verdedigd Barcalona tegenwoordig alleen nog maar op Twitter. In het veld presteert die vrij weinig meer. Ben het met je eens dat Piqué er gewoon mee op moet houden.

Tja een VAR en scheidsrechter die een keer de regels hanteren en niet op de hand zijn van Real, dat zal voor de Koninklijke wel eventjes wennen zijn. Dat gebeurd niet heel veel in Spanje namelijk.

10 mei 2021 om 08:37

Of je gelijk hebt weet ik niet. Zal vast. Maar op basis van deze wedstrijd heeft Zidane gelijk. De handsgevallen zijn vrijwel identiek. Leg mij maar uit waarom aan de kant geen penalty volgt en aan de andere kant wel. Jij zegt dat de scheids en VAR de regels hanteerden. Ik zie echt het verschil niet tussen beide handsballen?

10 mei 2021 om 08:48

Ik heb de wedstrijd niet helemaal gezien, dus ik heb geen handsbal van Sevilla gezien.

10 mei 2021 om 08:50

Hoe wil jij dan een oordeel vellen?

10 mei 2021 om 10:26

Dit typeert heel erg de mensen die dingen als 'vardrid' roepen. Kijken nooit een hele wedstrijd maar hebben waarschijnlijk een keer op instagram gelezen dat Real de scheidsrechter mee had en gaan dat dan maar lekker napraten.

10 mei 2021 om 10:36

Ik heb voetbal van Spanje ieder week gevolgd.
Wil je voorbeelden zien.
Dankzij de VAR won Real Madrid van Betis.

Echt huilen huilen baby's. Sinds wanneer mag je springen en je handen gestreken en de bal daar mee de richting veranderen.

Ik dacht dat Real nooit over scheidsrechters en de VAR praten...tuurlijk omdat altijd mee zit.
En als Koeman dat doet dan is hij een huilbak.
Het is niet gek dat Perez altijd heeft gezegd ik wil geen VAR

10 mei 2021 om 09:00

Zo een kinderachtig antwoord. eerst heb je de wedstrijd niet in zijn geheel gezien. Ten tweede heeft real het minst aantal penalty's meegekregen van zowat alle clubs in la liga en dat voor een vrij aanvallende ploeg. Ik zag zo een handsbal ook in Engeland Tottenham waar dier de bal ook zo op de achterkant van zijn arm de bal kreeg. Was overigens ook een penalty maar daarna was er zoveel kritiek op de regel dat de regel werd geëvalueerd dat in de PL bijna geen penalty krijgt voor zulke handsballen.

Het is gewoon zo willekeurig de ene handsbal wel een pingel en de andere niet. Het blijft zeer frustrerend. Verder moet je de beslissingen per wedstrijd kijken en niet als je een keer 3 jaar geleden een gelukje hebt dat je nu in een beslissende wedstrijd voor het kampioenschap je mond dan moet houden.

10 mei 2021 om 11:53

Het gaat hier over dit moment, dus daar hoef ik de wedstrijd niet voor te zien. En ik zie Real vaak genoeg spelen om een oordeel te kunnen vellen. En het gaat niet altijd over penalty's mee krijgen, het gaat ook over geen penalty's tegen. In beide wedstrijden tegen Barcelona ook 2 zeer discutabele momenten.

En jij gaat het omgaan met de regels in 2 verschillende competities vergelijken. Dat vind ik nou niet relevant, omdat in elke competitie de regels anders worden geïnterpreteerd.

10 mei 2021 om 09:24

Je hebt het wedstrijd niet gezien maar je hebt je oordeel en conclusie al klaar liggen, dat is wel knap. De penalties ga ik zelfs links laten, een ding geef ik Zidane een punt en dat is de regelgeving rond wat is nu hands, in dit geval snap ik de keuze dat ze de penalty geven voor Militao omdat zijn arm gestrekt was al keek hij niet naar de bal, aan andere kant was de arm van de Sevilla speler niet gestrekt maar zwabberde wat rond en zat ook niet stijf langs zijn lichaam. Dus het is wel wat vaag van wanneer komt wie in aanmerking, er ontstaat nu ook een beeld alsof de regels niet definitief zijn maar dat ieder scheidsrechter zijn idee ervan hanteert.

Dat terzijde, gezien je de wedstrijd niet hebt gezien. De 1e goal was uit een vrije trap van Sevilla. Die vrije trap werd veroorzaakt door een schwalbe van een Sevilla speler waar Casemiro geel voor kreeg. Tijdens de herhaling zie je dat Casemiro die niet eens geraakt heeft, zelfs Sierd zei dat het een schwalbe was dus moet je nagaan. Als je dan het geheel bekijkt van de wedstrijd dan denk ik dat Real wel het recht heeft om te klagen over de inconsistentie van de var. Nu laat ik zelfs de resterende voorvallen waar we benadeeld werden dit seizoen links liggen.

Ik spreek hiet niet over een complot theorie van scheidsrechters tegen Real of wat dan ook, ik spreek over triestige niveau van scheidsrechters die dit seizoen ons paar keer stevig benadeeld hebben en ik besef ook dat er seizoenen waren waar dezelfde scheidsrechters on bevoordeeld hadden door hun onkunde.

10 mei 2021 om 12:00

Schijnbaar had ik de wedstrijd niet hoeven zien, aangezien je me volledig gelijk geeft.

Ik zie Real vaak genoeg spelen om een oordeel te kunnen vellen, zo zie ik ook vaak de spelers van Real theatraal naar de grond gaan, dus daarover klagen als de tegenstander dat een keertje doet, lijkt me niet geheel terecht.

En een complot tegen Real?? Serieus?? Heb je beide wedstrijden tegen FC Barcelona dit seizoen gezien? Als je Real Madrid brillenglazen niet te dik zijn, dan moet je toegeven dat daar in beide wedstrijden zeer discutabele penalty momenten waren die in het voordeel van Real Madrid uitvielen.

10 mei 2021 om 15:28

Kom maar met harde cijfers van de laatste 10 jaar. Er zijn cijfers gemaakt in Spanje, die kun je netjes op You Tube gaan zoeken, die aangegeven dat de club die het meeste penelties krigt of ertegen fluit is Real Madrid. En wat laten deze cijfers zien, dat Barcelona het tegenovergestelde kreeg. Deze onderzoeken zijn gedaan door statistici van verschillende Spaanse universiteiten. ZIj hebben Real Madrid deze informatie gegeven maar willen anoniem blijven.

Dan kan dat verhaaltje dat Real altijd wordt bevoordeeld door de scheids ook weer de prullenbak in

10 mei 2021 om 08:19

Er is geen ploeg die ALTIJD wordt bevoordeeld of benadeeld. Dat is onmogelijk met de VAR. Er zijn wel ploegen die meer worden benadeeld of meer worden bevoordeeld.....Er zijn genoeg momenten waarop Real dit seizoen werd bevoordeeld en ja ook benadeeld. Verder moet Pique stoppen met dit kinderachtige gedrag, maar ja leven met social media he.

10 mei 2021 om 09:04

Ik geloof zelf ook niet meteen dat Real bevoordeeld wordt, maar men kan niet ontkennen dat ze altijd verschrikkelijk veel mazzel hebben. Ook dit seizoen weer. Real heeft zoveel geblesseerden en alsnog maken ze kans om de titel te winnen. Degene die dit jaar de titel wint, is toch wel echt de beste van de slechtste.

10 mei 2021 om 10:41

Ze staan niet hoog ondat ze bevoordeeld zij hoor. Allesbehalve, ik denk dat we dit seizoen zelfs vaker benadeeld zijn. In mn eerste herinnering noem ik nu ook atletico en betis op, die beide hands maakten.het hoge aantal blessures zorgt inderdaad voor een lastig seizoen, maar dat wil niet zeggen dat we mazzel hebben of voordeel krijgen van de scheids??

10 mei 2021 om 11:19

Real heeft over de jaren heen gewoon heel veel mazzel gehad hoor. Kijk maar naar vorig seizoen. Ze begonnen werkelijk dramatisch en het zag er echt naar uit dat ze niks zouden winnen, terwijl Barca wel in een stabiele vorm verkeerde. Vervolgens kwam de pandemie en moesten er na een lange pauze drie wedstrijden per week worden afgewerkt. Die jonge honden van Real konden dat beter aan dan die oude seniele honden van Barca. Feit blijft gewoon dat Real dankzij die pandemie het geluk aan de zijde had. Ook in die succesvolle CL campagnes zaten er heel wat gelukkige momenten bij. Denk maar aan die wedstrijd tegen Bayern waar Casemiro maar geen rood kreeg ondanks structureel geflirt. Vidal kreeg daarentegen voor de eerste beste overtreding meteen een tweede gele kaart. Ook kan ik me een wedstrijd tegen United herinerren waar Nani een onterechte rode kaart kreeg. United was tot aan dat moment gewoon de wedstrijd aan het domineren en stonden volgens mij ook voor. Tegen Juventus precies hetzelfde, maar toen kwamen de Italianen met tien man terug uit een achterstand. Ik geloof niet in theorien dat bepaalde ploegen per se moeten winnen. Maar men kan gewoon niet ontkennen dat Real echt verschrikkelijk veel geluk heeft gehad bij het winnen van de belangrijkste prijzen. Kan gebeuren. Zo heeft Barca ook schandalige wedstrijden door geblunder van de scheids gewonnen.

10 mei 2021 om 18:06

Ze hebben al 26 wedstrijden ofzo geen penalty meegekregen. Over welke mazzel heb je het dan?

10 mei 2021 om 10:49

Hahahahaha 1 wedstrijd tegen volledig helpen aan kampioenschap vorig jaar kan absoluut niet de prullenbak bak in.

Zal ik je nog een mooie voorbeeld geven ..

Betis vs REAL dankzij de var hebben ze gewonnen.
Dan wil ik het niet over die schande hebben ooit tegen ELCHE. Er is nooit een scheidsrechter ontslagen omdat hij depressief is om de schande te doen verbergen een wedstrijd die door de hele wereld werd bestempeld als corruptie

10 mei 2021 om 10:54

ja precies en Barcelona heeft natuurlijk nog nooit een discutabele beslissing in hun voordeel gehad. elk team wordt wel eens bevoordeeld en benadeeld en na 38 wedstrijden staat iedereen gewoon waar die hoort te staan

10 mei 2021 om 12:55

Nee is niet waar. Je staat aan het eind waar de VAR en de scheidsrechter precies jou wouden hebben en dat is wat er gebeurde vorig jaar. Vorig jaar was top punt van bevordelen en tegenstanders benadelen. En zo heeft Real Madrid talloze punten verzameld die zij uiteindelijk kampioen heeft gemaakt.

Weet je wat echt lachen was vorig jaar. Ondanks VAR was hebben ze niet eens ingegrepen en daarmee hebben ze alleen bevestigt hoe de scheidsrechters jaar in jaar uit bewust hebben mee geholpen.

Iedereen droomde van de VAR, iedereen was blij eindelijk de VAR is en doellijn technologie. Er was maar een persoon die fel tegen de VAR en doellijn technologie was en dat was meneer Perez. Omdat hij precies wist wat er gaande was. En dat de hele wereld alles gaat bloot leggen. Hij kon altijd schuilen achter het is mens werk of scheidsrechter is ziek en depressief. En toch zelfs met de VAR hebben ze vorig jaar bewust op bepaalde situaties niet gereageerd. Er was zelfs een situatie dat de VAR niet eens op zn plek zat terwijl een wedstrijd gaande was.

Piquet blijft toch echt een kinderachtig mannetje. Penalty voor Sevilla was terecht maar dan had Real ook een penalty mogen krijgen... dus begrijp de frustratie van Zidane ook wel.

10 mei 2021 om 10:23

Dat kan dus niet! De pingel voor Benzema was direct gevolg van de hands in eigen 16. Was er een andere onderbreking, buiten de de 16 van Sevilla, was er waarschijnlijk helemaal geen penalty gekomen. Er was uberhaupt niet naar die handsbal gekeken.

En wat zegt Pique nu helemaal? "sprekende mensen begrijpen elkaar"
Is niks mis mee.
De scheids heeft begrip voor Zidane en dat is wederzijds. Dat hij na de wedstrijd zijn mening geeft, is iets heel anders.

10 mei 2021 om 10:39

Hij bedoelt niet die pingel voor Benzema, maar hij bedoelt die handsbal van Diego Carlos eerder in de 2e helft.

10 mei 2021 om 10:51

Verschil is hij had zijn arm tegen zijn lichaam en militao niet. Twee verschillende dingen.
Wanneer iets niet in het voordeel van real is dan moeten ze maar de regels veranderen ongelooflijk.

10 mei 2021 om 10:57

En toen Casemiro gevloerd werd? Heb je daar ook een mooie verklaring voor?

10 mei 2021 om 11:10

En dat was geen hands.
Scheids en var hebben beide gevallen goed beoordeeld. Helaas komt dat niet zo vaak voor en... nadelig voor real.

Naja de ene keer zit het mee de andere keer zit het tegen met de scheidsrechters enzo. Uiteindelijk wordt het over een heel seizoen wel gelijk getrokken . Zeur toch niet zo zeg , en focus je op de volgende wedstrijd. Wel mooi om te zien dat Hazard een punt gered heeft voor Real Madrid trouwens.

10 mei 2021 om 10:00

Ik vind Zidane van alle coaches wel de meest normale qua gedrag. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hem hoor en zelfs nu valt het mee met wat hij zegt.

Haha heb je de 2-2 wel gezien? Gaat mij wat ver om er uberhaupt maar 1 credit voor Hazard aan te geven.

Soms zit het mee soms zit het tegen, zo gaat het nou eenmaal in de voetballerij zeker als als je het niveau van scheidsrechters bekijkt in Spanje. Overigens zijn ze bij Real Madrid volgens mij vergeten hoe ze vorig seizoen post corona break kampioen zijn geworden door ik weet niet hoeveel dubieuze beslissingen destijds dat je er een aardige complicatie van kan maken. Dat het nu misschien tegen zit dat kan, maar zij zijn ook ik weet niet hoevaak geholpen dan moet je nu niet gaan lopen zeiken als het eventjes tegen zit.

10 mei 2021 om 09:05

Reageer gewoon inhoudelijk op de wedstrijd. Waarom zo een dooddoener soms zit het mee en soms zit het tegen. Als je een belachelijke penalty tegen krijgt voor hands en zelf er niet een mee krijgt mag je toch uitleg vragen. Real heeft dit jaar tegen Villareal dacht ik 3 penalty's tegen gekregen in een wedstrijd waarvan 2 discutabel heb Zidane daar niet over gehoord. Dit was onrecht althans zo ziet hij dat dan mag hij daar op een rustige manier naar vragen.

Maak aub de complicatie want er zijn geen onterechte penalties vorig jaar gegeven die wel gegeven hadden kunnen worden. Dus ben benieuwd naar je voorbeelden.

10 mei 2021 om 09:25

Ben je vergeten hoe Sergio Ramos in de uitwedstrijd vorig seizoen voor de neus van de Var vol op de voet van Raul Garcia ging staan en Athletic daar geen penalty voor kreeg? Aan de andere kant kreeg Real Madrid hem wel. Thuis tegen Valencia keurt de VAR een loepzuivere goal van Rodrigo af als buitenspel terwijl de bal duidelijk word getoucheerd door Varane. Tegen La Real krijgt Vinicius een hele goedkope penalty terwijl een glaszuivere goal van Januzaj word afgekeurd. In die zelfde wedstrijd maakt Benzema een goal, waar Benzema hands maakt maar de VAR claimt dat het zijn schouder was. Messi zijn goal in de super copa 2020 werd hier tegen Atletico voor afgekeurd. Al deze dubieuze beslissingen alleen zijn van de post corona break. Real Madrid is de laatste ploeg die hierover mag zeiken.

10 mei 2021 om 09:37

De buitenspel regel zou jij dan even moet nalezen. Als een speler de bal ergens inspeelt en de verdediger toucheert de bal dan wordt buitenspel niet opgeheven. Het is pas als de bal zodanige expres van richting veranderd t.o.v. waar de aanvaller de bal wilde krijgen. Ik heb net even de voet van Varane op Raul garcia gezien kom op dat kan je zelf niet menen dat je hier voor een penalty zou willen hebben. Dan had vinicius er tien moeten hebben tegen Barca. Januzaj afgekeurd vanwege wat? redelijk vaag en gekleurd verhaal hier.

10 mei 2021 om 09:41

Je noemt een aantal voorbeelden, maar niet de reden waarom. Bij dat moment van Ramos was de bal niet in de buurt, maar ergens 40 meter verder. Daarnaast zag Ramos Raul Garcia niet eens staan en gaat dan per ongeluk op zijn voet staan. Moment van Rodrigo was het Gomez die uit buitenspel terug komt lopen en voor Varane gaat lopen die de bal niet weg kan schieten. Hierdoor doet Gomez mee met het spel terwijl hij buitenspel stond. Derde moment geef ik je gelijk. Penalty op Vinicius was te makkelijk gegeven. Vierde moment moet je wel erbij vermelden dat iemand in de baan van het schot stond van Januzaj. Hierdoor zag Courtois die bal niet aankomen. Weet niet meer welke speler het was, maar die kwam ook terug uit buitenspel. En het laatste moment waren er veel twijfels, maar Benzema leek de bal met zijn schouder te raken. Ik hoop voor je dat het nu duidelijk is. Daarnaast is de VAR in Spanje gewoon dramatisch. Ik heb in drie wedstrijden drie identieke hansballen gezien en maar eentje werd een penalty. Zoek maar op de handsbal van Felipe in de wedstrijd Atletico - Real, hands van Mandi Real - Betis en deze handsbal van Militao.

10 mei 2021 om 09:44

Vialuna in de 16 met opzet (!) vol op iemands voet gaan staan zodat hij niet bij de bal kan is geen penalty tegenwoordig? Grappig dat je het dan over een gekleurd verhaal hebt want jij bekijkt het pas door een witte bril volgens mij.

10 mei 2021 om 10:19

Hoe je het omschrijft is het een penalty, maar dat was niet het geval. De bal was niet eens in de buurt.

10 mei 2021 om 10:52

El_guaje Wat is dit nou voor reactie? Dat tegen Valencia was zeker geen loepzuivere goal. Weet jij de regels omtrent buitenspel wel? Als iemand de bal inspeelt en hij wordt van richting veranderd telt hij nog steeds als buitenspel hoor! Stel Varane passt hem letterlijk of kopt hem per ongeluk door, dan pas is het geen buitenspel. Misschien even nalezen. Daarnaast zag Ramos hem niet eens staan. Ramos rent gewoon en Garcia staat gewoon dichtbij. De bal was rond de middenlijn, er was duidelijk geen opzet in het spel. Die Real meekreeg was gewoon een gevecht om de bal, Marcelo passeert en er wordt vol op zijn voet gestaan in een duel om de bal, dat is gewoon penalty. Tegen Sociedad 2 beslissingen meegekregen, 2 moeilijke beslissingen. Benzema met de handsbal (ik weet overigens nog steeds niet of hij hem met de arm raakte), maar goed je neemt Messi's goal als referentiekader, de scheids moet dan consequent zijn (ookal waren het andere scheidsrechters). En die penalty vond ik inderdaad heel goedkoop moet ik zeggen. Die goal van Januzaj gewoon terecht afgekeurd. Precies hetzelfde gebeurde bij Vini tegen Shakhtar dit seizoen. Zoek maar op. Nou kom ik uit op welgeteld 2 beslissingen mee in 1 wedstrijd. Wow wat een mazzel. Maar als ik 5 seconden nadenk genoeg pech vorig seizoen. Handsbal Zou Feddal bijvoorbeeld (0-0 thuis tegen Betis). Wat heb jij op dit allemaal te zeggen? Ik hoor het graag. Als ik niks hoor weet ik al genoeg, groetjes.

10 mei 2021 om 10:53

Zodat hij niet bij de bal kan klopt nogmaals niet El_guaje. Er was duidelijk geen opzet in het spel, Ramos kijkt gewoon naar wat er gebeurt op het veld en stapt dan per ongeluk op zijn voet. Daarnaast was de bal er niet eens lol. Dus hoe jij daarbij komt weet ik niet. Schijtirritant dat je hiermee de mening van onschuldige mensen die de wedstrijd niet hebben gezien probeert te beinvloeden

10 mei 2021 om 11:00

Loop jij nou gewoon glashard te liegen om de mening te beïnvloeden van mensen die de wedstrijd niet hebben gekeken? 'Zodat hij niet bij de bal kan?' Welke bal grote vriend? De bal die aan de andere kant van het veld was? Hahaha wat een grap zeg.

Zidane heeft in al die jaren nooit over scheidsrechters gesproken of is naar een scheids gelopen. Dat dat nu een keer gebeurd kan ik volkomen begrijpen. Zoveel discutabele momenten gister en het is dit seizoen echt niet de 1e keer. Als het dan gebeurd in een seizoen met zoveel pech, dan snap ik dat de emoties de vrije loop gaan op een gegeven moment. Er zit zoveel druk op die man omdat hij gewoon het onmogelijke moet doen met dit team en alsnog gewoon kans maakt op het kampioenschap. Maar ja ik vind dat hij nog relatief rustig is gebleven. Gister 2 punten verloren door de scheids en nu is het 3 wedstrijden proberen te winnen en hopen dat Atleti ergens uitglijdt. Als het dan nog niet lukt geef ik Zidane geen enkele schuld.

Real had een penalty kunnen krijgen in de 1e helft. Helaas was het niet duidelijk genoeg om te zien voor scheids en var. Penalty van Sevilla, is een penalty. Ondanks dat Militao er niet veel aan kon doen omdat de bal achter zich langs kwam. Had dan graag Bas Nijhuis als schedis gezien die dan zou zeggen kon die niks aan doen. Voorbeeld Sparta afgelopen weekend.

Daarbij Zidane zegt nu 1x iets over de scheids/var. Waar andere trainers of spelers vaker wat te klagen hebben.

Nu mag het van mij ook op de laatste speeldag beslist worden! En dan ook nog het liefste in de laatste 5 minuten van de wedstrijden.

10 mei 2021 om 09:39

''had dan graag Bas Nijhuis als schedis gezien die dan zou zeggen kon die niks aan doen. Voorbeeld Sparta afgelopen weekend.'' Snap dit heel goed maar toch vind ik dit zo iets geks. Waarom kan Bas wel zelf die regels anders bekijken. Bedoel de scheidsrechtersbaas gaf aan dat situatie bij Sparta gewoon een penalty was. Ik vind toch wel echt gek dat je 1 sport hebt en dat elk land eigen regels aan na houdt en dat elke scheidsrechter zelf even mag bepalen hoe de regels worden gehandhaafd..

10 mei 2021 om 10:06

Als je volgens het boekje fluit wel ja. Maar er is een grijs gebied dat aangeeft dat scheidsrechters ook zelf kunnen interpreteren van wel of geen hands. Maar was het in het strafshop gebied van Sevilla dan ook hands? Want je geeft nu aan hands is hands!

10 mei 2021 om 10:12

sorry ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg niet zo zeer dat hands, heb verder ook geen idee want heb de wedstrijd maar paar momenten gekeken dus meeste dingen niet gezien. Wat ik vooral bedoel is dat ik het gek vind dat de ene scheids iets wel hands vind en de andere niet. Dit zou niet moeten kunnen want dan krijg je dus de ene week dat Real voor een handsbal een penalty tegen krijgt en de week erop voor diezelfde handsbal geen penalty voor krijgt. Kan je zo punten kosten als club zijnde. Er moeten gewoon meer duidelijke regels komen en die moeten worden gehandhaafd door de arbitrage.

Ik denk dat ze zelf niet meer weten waar ze aan toe zijn met die hands wst een onduidelijke regel. Als het hands opzettelijk was ok maar dit was toch niet te kunnen overzien als je springt. Echt onzin

Zidane boos? Waar zie je een boze Zidane dan? Hij vraagt naar de reden en dat is het?
Dat Pique weer als een klein kind Real moet opzoeken geeft wel weer aan hoe groot Real Madrid in zijn nachtmerrie is. Maar zo kennen we Pique al jaren en zal nooit verdwijnen. Nam hij maar een voorbeeld aan Puyol, een echte Culer dat zich bezig hield met Barcelona en niet met andere randzaken.

Het was gisteren wel erg dubieus dat dezelfde situatie in het strafschopgebied van Sevilla niet werd beoordeeld met een penalty voor Real, maar de situatie met Militao wel. Dat maakt het zuur en ook apart dat de VAR er niet naar had gekeken.

10 mei 2021 om 09:14

Niets dubieus aan als de ene spelers zijn armen bij zijn lichaam heeft en de andere doet alsof hij aan het vliegen is.

10 mei 2021 om 09:16

Dat komt omdat Hernandez Hernandez de VAR scheidsrechter was gisteren. Die besloot niet te kijken naar de handsbal van Sevilla. Real wint nooit als hij bij de wedstrijd zit. Strooit ook altijd met belachelijke gele kaarten voor Real. Hij keek ook niet naar het moment in de 92e minuut toen Casemiro van achteren werd neergehaald in het strafschopgebied van Sevilla. Maar dan nog, wij hadden er gewoon nog een paar in moeten schieten.

10 mei 2021 om 11:31

Die zelfde Hernandez Hernandez floot de stadsderby. Toen maakte Felipe op exact dezelfde manier als Militao hands, alleen was hij met het gezicht naar de bal toe. Hij was toen ook heel stellig dat het geen hands was. Er wordt door hem met 2 maten gemeten en altijd in het nadeel van Real. Dat is geen nieuws hoor, dat is al jaren zo en ook al jaren bekend in de Spaanse voetbalwereld. Maar ik blijf erbij, wij hadden er gewoon nog een paar moeten maken.

Iedereen van Real Madrid die beide moment identiek vind, moet per direct een bril gaan halen. Het is echt ongelofelijk dat ze doen alsof ze benadeeld zijn. De speler van Sevilla heeft beide armen letterlijk bij zijn lichaam of tegen ze borst aan. Dat kan je van Militao niet zeggen, die leek alsof hij wilde vliegen met zijn armen. Doe gewoon even normaal en accepteer dat Real niet alles mee krijgt. En gelukkig maar ook want in verleden is dat al veels te vaak gebeurd.

10 mei 2021 om 10:00

Alsof we benadeeld zijn? Ja inderdaad die 1e goal van Sevilla hoorde niet eens te tellen. Kwam uit die onterechte vrije trap. Dus ja we zijn alsnog benadeeld die pot. Want Sevilla kon toen lekker achteruit gaan leunen. Hebben buiten die vrije trap en penalty niks gecreëerd. En ja die van Militao was gewoon een penalty helaas.

10 mei 2021 om 10:18

Het was zeer onterecht, die scheids moet eens de regels kennen. De bal gaf duidelijk via Militao's schouder eerst. Dan is het geen pen. Kuipers had ook zoiets laatst in de cl. En weet je wat het gekke, de match barca v sevilla copa, maakte Lenglet op een exact zelfde manier hands. De bal ging alleen licht via de borst en daarna de arm. Geen hands, geen pen. Nu geeft ie em opeens wel, absurd!

10 mei 2021 om 10:27

Als hij zijn armen dichterbij zijn lichaam had, zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen wat je zegt. Nu totaal niet. En het is niet eens duidelijk te zien of hij wel via zijn schouder gaat, wel dat hij zijn arm raakt. Hoe kan je hier geen penalty in zien, echt serieus man, hoe?

10 mei 2021 om 10:57

Hahahaha Xiii, je bent gewoon stil geworden door die comment van Modricmagic, waarom reageer je niet op hem? Reageer dan tenminste op mij. ''het is echt ongelofelijk dat ze doen alsof ze benadeeld zijn''. 0-1 Sevilla uit onterechte vrije trap. 92e minuut penalty moment Casemiro van achter onderuitgehaald. Suso met een harde overtreding op de enkel. Veel benadeeld dus, ben benieuwd wat je hierop hebt te zeggen.

10 mei 2021 om 11:02

Tuurlijk heeft hij niks te zeggen daarop. Het is veel makkelijker om Vardrid te krijsen en te roepen dat Zidane onbeschoft is en klaagt wanneer het tegenzit. Krijg je makkelijk duimpjes omhoog voor hier. Inhoudelijk reageren ho maar !

10 mei 2021 om 13:34

Sommige van jullie lezen ook dingen die er niet staan. Komt dit door de slachtoffer mentaliteit? Want hij roept geen een keer vardrid en zegt ook niet dat zidane onbeschoft is.
Je ziet ze vliegen.

10 mei 2021 om 14:02

Nou speciaal voor jou zal ik erop reageren hoor en dat moment van jou was zo bepalend dat ik het niet eens terug kan kijken ergens. Ik heb dat moment gemist dus kan dat niet beoordelen, maar aangezien niets terug van te vinden valt in een samenvatting heb ik zo'n vermoeden dat het niet zo bepalend was. En dus niet waard op te reageren.

10 mei 2021 om 14:07

De eerste vrije trap heeft hij de schijn tegen. Het hoorde inderdaad geen vrije trap te zijn, maar zulke dingen kunnen gebeuren. Het is vervelend dat daar een goal uit komt, maar dat heeft ook meer te maken met dat er niet heel goed verdedigt werd he. Maar inderdaad dat hoorde geen vrije trap te zijn. Maar daar gaat het niet over, ik heb het over de penalty momenten, daar zijn op beide momenten gewoon fair gehandeld. Dat Sevilla verder niets creëerde maakt me vrij weinig uit, het gaat me om die momenten, daar wordt er geroepen dat jullie oh zo benadeeld zijn, maar dat is verre fan. Dat uit een onterechte vrije trap een goal komt is zuur, maar het is niet zo dat Real er daar zelf goed uitzag. Ik snap de kritiek daarop maar ook naar de verdediging zelf kijken.

10 mei 2021 om 14:09

Ik hoorde daar eigenlijk niet op in te gaan, omdat het totaal niets te maken heeft met de momenten die ik bedoel. Maar afijn.. Waarom kunnen jullie niet gewoon toegeven dat die 2 momenten gewoon fair zijn?. Eerlijk, als het moment van Sevilla een speler van Real was geweest, een speler die zijn armen echt direct langs zijn lichaam had, zou je dan nog steeds zeggen een pingel?. Eerlijk zeggen. Ooh ja, en ik geef toch duidelijk aan waarom de ene wel een pingel was en die van Real niet, hoe inhoudelijk wil je het hebben?.

10 mei 2021 om 13:32

Inderdaad. De momenten zijn ver van identiek.
De scheids heeft in die 2 situaties correct gehandeld. De fans willen dus eigenlijk dat de scheids niet correct handelt en hun team bevoordeeld wordt.
Lachen dit.

Wat heeft Zidane gezegd?
Emotionele bedreiging aan de Var?
Schorsing?
Koeman zal zich verbijten.

Piqué kan beter ergens gaan voetballen waar je niks meer van hem hoort kijk gewoon naar je eigen team

Die hands regels moeten echt eens duidelijker worden, want ik vind het ook een zooitje. Die penalty is, conform de huidige regels, niets op af te dingen.

10 mei 2021 om 10:21

Dat klopt dus niet. Als de bal eerst via een legale lichaamsdeel, daarna op de arm komt dan is het geen hands. Laatst had je een situatie met Kuipers in de CL. En een nog beter voorbeeld is barca v sevilla copa. Daar maakte Lenglet hands (arm ook hoog) maar de bal toucheerde eerst zijn borst licht waardoor de ref geen penalty gaf. Dat is de regel! En bij Militao toucheerde de bal duidelijk de schouder eerst.

10 mei 2021 om 10:32

Ook die armen hoog moet anders. Als je loopt, rent of springt, dan zijn je handen niet langs je lichaam (als je uitgaat van een natuurlijke houding). Nu ook, krijg je discussie of het bovenarm of schouder is. Het is gewoonweg willekeur op dit moment.

Tja ik vind dat scheidsrechters de schuld geven altijd zo kinderachtig. Ik kijk liever naar wat mijn club zou kunnen veranderen op het veld dan waarop we geen invloed hebben. Real zeurt normaal ook niet zoveel om de scheids als tegen zit, dit is ook een reden waarom ze een streepje voor zitten ten opzichte van barca. Ik zeg altijd tegen mijn voetbalvrienden: Jongens geven anderen de schuld, mannen durven verantwoordelijkheid te nemen en naar zichzelf te kijken. Het niveau spaanse scheidsrechters is gewoon superlaag. Dat is al zo in de 10 jaar dat ik kijk. Als we niet kampioen worden doen we dat omdat we punten lieten liggen tegen ploegen als Cadiz.

Pique zoals altijd meer bezig met Real Madrid dan zijn eigen spel

Kinderachtig jongens. Moeten we boven staan. Over die twee handsballen is imo overigens geen discussie mogelijk, al waren er wel andere momenten die discutabel zijn. Gewoon kijken naar jezelf, laat het zeiken op de refs maar aan andere over. Je hebt zo'n mooi track record Zizou, verpest het nou niet.

Militao heeft een gestrekte en omhoog geheven arm. De gevallen zijn helemaal niet identiek. Ik snap dat zo'n tegenslag moeilijk te verwerken is voor een trainer, maar jemig he.

Kunnen we niet met zn alle een petitie starten om Pique te verbannen uit de voetbalwereld? Wat een misselijke kwal joh niet te filmen.

Wie heeft voor deze vertaling gezorgd?
Jezes, die zit er een partij naast!

Als je met een hand duwt dan is het logisch dat je zo'n vreemde volleybal beweging met je andere hand moet maken om in balans te brengen.

Ben ik nou de enige die gezien heeft dat de bal bij die voorzet eerst door de speler van Sevilla met zijn hand van richting werd veranderd voordat Militao deze op zijn arm kreeg? Je zag het vrij duidelijk vanuit het tweede camera standpunt. Ik begrijp niet zo goed dat de VAR met al hun hulpmiddelen daar niet wat meer in detail naar hebben gekeken.

10 mei 2021 om 12:57

Nee dat heb je niet als enige gezien. Dat heb je heel goed gezien zelfs. En het was ook duidelijk te zien in de herhaling die de arbiter te zien kreeg. Maar zie mijn comments hierboven over Hernandez Hernandez, dan zal het wellicht duidelijk worden.

Niet goed wat Zidane hier doet. Ik snap zijn boosheid wel, we hadden natuurlijk graag gewonnen van Sevilla. Alleen moet hij na de wedstrijd niet meer de arbiter opzoeken, je verandert toch niks aan het resultaat daarmee en de arbitrage gaat het echt niet beter doen de volgende keer. Dit opzoeken en om uitleg vragen, daarmee verlaag je je tot het niveau van een Ronald Koeman die altijd schreeuwt over hoe hij benadeeld wordt en een Gerard Pique die zelfs verhaal gaat halen bij wedstrijden waarin hij niet eens speelt en een Jordi Alba, die altijd arbiters omsingelen samen met een Frenkie de Jong en een Sergio Busquets die dan roepen en schreeuwen om kaarten en penalties en van alles en nog wat. Daar staan wij toch ver boven als club, dat moeten we ook zo houden.

Gestrekte arm tegen de bal in de 16. Duidelijker dan dit kan je het niet hebben. 100 procent een penalty. Zidane zou het wel over een ander moment hebben waar er geen spraken van hands was als hij zegt dat hij het niet begrijpt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren