Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mohamed Ihattaren is opnieuw ziek en mist wedstrijd van PSV

Laatste update:

PSV kan zondag in de uitwedstrijd tegen Willem II niet beschikken over Mohamed Ihattaren. De aanvallende middenvelder heeft zich ziek gemeld, zo bevestigt trainer Roger Schmidt vrijdag op de wekelijkse persconferentie. Ihattaren was er afgelopen zondag tegen sc Heerenveen (2-2) vanwege knieklachten ook niet bij. Overigens moet PSV het ook stellen zonder Timo Baumgartl, die om dezelfde reden ontbrak tegen Heerenveen. Verder komt reservedoelman Maxime Delanghe wegens een schouderoperatie niet meer in actie in dit seizoen.

Ihattaren is zeker niet voor het eerst dit seizoen ziek. Hij stond eind november twee wedstrijden aan de kant vanwege ziekte en miste in februari het Europa League-duel met Olympiacos en de ontmoeting met Vitesse in de Eredivisie om diezelfde reden. "Ja, dat hij wat vaker ziek is, is vreemd, maar ook onderdeel van voetbal", zei Schmidt daarover in de aanloop naar de wedstrijd tegen Olympiacos, die met 4-2 werd verloren.

Op de persconferentie van vrijdag noemt Schmidt de absentie van Ihattaren ‘jammer’. “Voor Mo is het een seizoen met ups en downs geweest en hij wil het seizoen goed afsluiten. Maar hij had wat knieproblemen en nu is hij ziek. We hopen dat we hem kunnen klaarstomen voor de wedstrijd van donderdag (thuis tegen PEC Zwolle, red.). We zullen zien of hij dan wat minuten kan maken en daarna in de laatste wedstrijden kan spelen.â€

Begin maart, toen het Eindhovens Dagblad meldde dat Ihattaren zijn contract niet wil verlengen, schreef de regionale krant dat er intern bij PSV twijfels zijn over de ziekmeldingen van Ihattaren. Die twijfels werden gevoed door een ander incident: Ihattaren zou een keer hebben aangegeven dat hij met een individuele trainer aan de slag ging, maar toen de club dat navroeg, bleek de betrokken trainer hem al een maand niet te hebben gezien.

In februari uitte Björn van der Doelen, tussen 1994 en 2001 actief voor PSV, stevige kritiek op de aanhoudende absenties van Ihattaren. "Het is nul keer gebeurd dat ik niet bij een wedstrijd was, omdat ik ziek was", zei hij in de Skiete Willy Podcast van Voetbal International. "Soms kun je ook denken: man the fuck up, paracetamol erin en gaan met die banaan. Drie keer ziek in één winter?!"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo'n kut mentaliteit die jongen. Zo hé. Wat zonde

7 mei 2021 om 11:34

misschien is die jongen wel echt ziek. weten wij veel

7 mei 2021 om 11:40

Het is praktisch onmogelijk om zo vaak ziek te zijn als Ihattaren hoor. Is al de 4e keer dit seizoen ofzo.. Ik neig toch echt wel naar een mentaliteitsprobleem hoor.

7 mei 2021 om 11:40

Hoe vaak wil je het nog voor 'm opnemen? Een voetballer die zich 3 keer in een seizoen ziek meldt? Heb je dat ooit eerder gehoord? Onmogelijk is het niet, maar het is ook zeker geen goede reclame. Hij zal deze zomer vast wel vertrekken bij PSV, maar met deze mentaliteit zakt 'ie overal door het ijs.

7 mei 2021 om 11:43

Als dat zo is lijkt het meer richting psychische klachten te gaan dan lichamelijk. Kan overigens ook prima na alles wat die heeft meegemaakt de afgelopen tijd.

7 mei 2021 om 11:46

zou kunnen. misschien hakt het verlies van zijn vader er nog zo zwaar in dat de stress invloed heeft op zijn lichaam of zijn mentaliteit is idd gewoon slecht. een ding is zeker, ik denk dat hij weg moet bij PSV want dat gaat sowieso niks meer worden. hij moet dan alleen niet naar het buitenland vertrekken want hij komt daar binnen met nul status. dan maar een stapje omlaag in de Eredivisie. desnoods wachten tot je contract afloopt als de andere clubs je niet kunnen betalen. bij clubs als AZ en Feyenoord heeft hij meer kans op een basisplek dan bij PSV

7 mei 2021 om 11:50

Ook vreemd om nu al af te melden terwijl PSV zondag pas speelt. Dan is het geen verkoudheidje. Normaal kun je binnen 2 dagen nog wel herstellen als je een beetje ziek bent. Zal idd eerder iets mentaals zijn bij mo.

7 mei 2021 om 11:52

Denk zelf dat het beter is voor hem om zijn contract te verlengen. Dat brengt wat meer rust om de persoon Ihatarren. Dan lekker in de luwte aan je herstel werken en je weer opwerken in de pikorde.

7 mei 2021 om 11:59

Verlengen tegen welk salaris? Raiola wil meestal het onderste uit de kan, terwijl de vraag is of hij het uiteindelijk wel bij PSV zal redden. Voor de rust rond hem zou het beter zijn, misschien zelfs verlengen en een jaar aan een Vitesse of FC Utrecht o.i.d. verhuren. Maar hij was vorig jaar al na aan het denken over een buitenlandse topclub, dus dan zullen Vitessen en FC Utrecht wel te min zijn voor hem.

7 mei 2021 om 11:59

@G-schock ik denk dat hij zijn spelplezier moet terug vinden en ik denk niet dat dat bij PSV gaat gebeuren. hij en de coach hebben geen gelukkig huwelijk. dan is het soms beter een nieuwe omgeving op te zoeken want hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel. gewoon een stapje omlaag doen en ergens weer het plezier in voetballen terug vinden lijkt mij het beste voor hem. wie weet kan hij dan weer de oude Ihatteren worden want hij is geen schim meer van de speler die hij was

7 mei 2021 om 12:00

@G-schock, met je eerste opmerking (psychische klachten) ben ik het eens. Dat is een mogelijkheid. Maar ben het niet eens met het verlengen van zijn contract. Het lijkt mij dat de werkverhouding niet goed meer is. Ik leg hiermee bij niemand de schuld, maar er is een reden waarom rechters een arbeidsovereenkomst ontbinden als de verhouding verstoord is.

7 mei 2021 om 12:03

Naar België, net als Lang zou een goede optie voor hem zijn. Uit en toch thuis.
Ik denk dat het voor hem en PSV het beste is, als ze na dit seizoen afscheid van elkaar zouden nemen.
En wat zijn vader betreft, de meeste mensen krijgen te maken dat hun ouders wegvallen, als al deze mensen een jaar nodig hebben om dit te verwerken, dat kan toch niet.

7 mei 2021 om 12:15

nou, de meeste mensen die ik ken die een ouder zijn verloren hebben daar vele jaren last van gehad en sommigen die raakten zelfs in zware depressies. dat verwerk je niet even in een jaar. laten we hopen dat Ihattaren het wel goed oppakt mocht dat de reden zijn maar bij een wereldspelers als Adriano bv betekende het verlies van zijn vader meteen einde carriere

7 mei 2021 om 12:23

Mentaliteitsprobleem? Ik denk eerder een Schmidtprobleem. Volledig te wijten aan de heer Roger Schmidt. Begin van het seizoen was hij niet fit en niet in vorm maar heeft zich daarna op een raptempo hersteld en is al geruime tijd fit. Krijgt hier en daar wat minuutjes terwijl PSV niet eens zo goed speelt. Ze draaien zelfs een super slecht seizoen, vooral als je ziet wat voor spelers hij wel niet tot zijn beschikking heeft. Zit bijna een hele seizoen onterecht op de bank. Krijgt hier en daar wel steun maar wordt over het algemeen in de steek gelaten. En trekt terecht zijn conclusie. Het gaat hier niet meer om fit of niet. Hij verdiende het om zeker dubbel zoveel minuten te maken dan hem is gegund. Tja, een groot verlies voor PSV. Maar een meer dan terechte beslissing. Ze lieten hem immers in de steek ( niet iedereen maar grotendeels). Weet zeker dat hij gaat knallen bij zijn volgende stap.

7 mei 2021 om 12:28

ik vind het ergens wel tof van je dat je het voor Ihatarren opneemt Japie. Stel hij is echt ziek, corona ofzo, een zwak gestel, dan is het wel heel slecht dat PSV een beetje in de media laat doorschemeren dat ze twijfelen. Ook ben ik het met je eens dat die Roooger Schmidt echt een Harter Hund Deutchse koude trainer is, die me niet ideaal lijkt voor gevoelsjongens.... Echter, ondanks al het bovenstaande, vind ik het boven alles echt spijtig dat een jongen met het talent van Ihatarren niet de topsportmentaliteit lijkt te hebben die er nodig is om een absolute wereldster te worden. Al is de trainer kut, en heb je vaak een verkoudheid,en is je vader een jaar gelden overleden..... je moet daardoorheen vechten en daarbovenuit kunnen stijgen om een echte topper te worden. Heel zielig je allemaal maar dat kan je niet beletten om op het veld uit te blinken, niet zo lang en niet als je een topspeler wil worden in het tegenwoordige voetbal. En geloof mij, topspelers gaan in zon situatie dan niet weg via een raiola transfer, die vechten zich terug bij de club uit hun jeugd.

7 mei 2021 om 12:31

Het is vrij normaal om je ziek te melden als je ziek bent en je je werk niet kan uitvoeren, ook al is de wedstrijd pas zondag. Als hij 2 dagen niet traint zal hij sowieso niet mee doen. Denk overigens dat hij gewoon klaar is bij psv, laat die paar wedstrijdjes maar zitten. Weet niet of het structureel iets mentaals is, maar bij psv wel lijkt het. Kan zomaar eens opbloeien in een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuw vertrouwen, schone lei etc.. Heeft dit seizoen geen goeie indruk achter gelaten, maar denk niet dat dit clubs ervan weerhoudt om hem te nemen, mits de prijs goed is. Talent heeft hij genoeg.

7 mei 2021 om 12:36

Dat denk ik ook niet, maar ik wil niet te voorbarig zijn in mijn eigen conclusies. Ik weet er het zijne er ook niet van, wat er met hem aan de hand is. Ik wil ook niet gelijk negatief zijn over deze jongen. Die ook op een jonge leeftijd een behoorlijke mentale klap heeft gekregen door het verlies van zijn vader. Het zou dan ook heel goed kunnen dat hij niet medisch ziek is, maar wel dat hij ziek is op basis van psychische redenen. Wil het ook niet direct goed praten, maar bij dit soort dingen houd ik liever slag onder arm en hoop voor Mo dat hij spoedig weer wat positiefs kan brengen en laten zien.

7 mei 2021 om 13:44

@japie tuurlijk zal je jaren daar last van hebben maar dat is dan maar een excuus voor alles wat kut gaat in je leven. Mijn pa is overleden toen ik 15 was, vind het nog elke dag kut maar mijn bedrijf, relaties en de rest van wat ik doe hoeft er geen last van te hebben. Je kan niet constant maar als een kind van 11 gedragen en het wijzen op dat je je vader verliest. Mo moet verantwoordelijkheid nemen voor zijn leven en zijn carriere.

7 mei 2021 om 13:48

Hahaha wat een ongelofelijke lapzwansen zijn jullie zeg, die jongen is misschien wel echt ziek? Of kampt misschien met zware mentale problemen doordat hij in de meest zware periode van z’n leven z’n vader is kwijt geraakt en al een heel seizoen heel Nederland constant over hem heen krijgt.

7 mei 2021 om 13:57

@wouterke, Je doet in deze post en ook hieronder een heleboel aannames. Het lijkt wel alsof je boos op hem bent? Er kunnen zoveel dingen spelen. Wat duidelijk is is dat de combi met Schmidt en Mo geen gelukkige is. Dan moet je kijken hoe je verder gaat zonder elkaar. Dan heeft hij niet gelijk een mentaliteitsprobleem. Wanneer je een trainer hebt waar het niet mee klikt, je geen vertrouwen geeft en niet spelen op de plek die past bij je kwaliteiten wordt het lastig.

Ik ben waanzinnig fan van het talent dat Mo heeft en zou hem graag bij Ajax willen zien. Aan andere kant denk ik niet dat hij daar gelijk gaat spelen. Wellicht zou hij onder een trainer als Slot bij Feyenoord weer tot wasdom komen.

7 mei 2021 om 14:42

@barcalover123 vervelend om te horen dat je dat op jonge leeftijd hebt moeten mee maken. het mag misschien ook niet altijd een excuus zijn idd maar wij weten ook niet wat daar intern allemaal speelt. Ihattaren wordt naar verluid heel goed begeleid door PSV maar een tijdje terug hangen ze wel alle vuile was van die jongen buiten in de media. dan tankte hij weer wat vertrouwen in een moeilijke periode waarin hij uit vorm was, met een (redelijk) goede wedstrijd waar hij complimenten voor kreeg en dan gaat zo een Schmidt zeggen, dat is overdreven en hij is geen Messi. lekker voor het vertrouwen van zo een jongen is dat. Ihattaren zit bij PSV echt niet lekker meer in zijn vel getuige ook wat hij deed na die goal tegen Heracles. niet dat dat dan niet aan hem kan liggen, maar misschien pak je het dan als club of coach ook niet goed aan met hem en heeft hij een ander soort benadering nodig. je kan als club zeggen dat boeit ons niet en Ihatteren heeft zich maar naar onze aanpak te schikken, maar die jongen vertegenwoordigde wel kapitaal voor PSV en als je hem weer aan het voetballen krijgt is het natuurlijk wel een hele goede speler

7 mei 2021 om 20:18

Ik moet mij met 21 jaar trouw dienstverband met minder-dan-modaal-inkomen bij twee ziekmeldingen bij personeelszaken melden. Dus voor een topsporter met geweldig salaris zijn 4 ziekmeldingen meer dan dubieus. En ja als mensen het hebben over de impact van het verliezen van je vader op jonge leeftijd dan snap ik dat, maar bij PSV is natuurlijker begeleiding op psychisch en mentaal niveau dan de gemiddelde Nederlander heeft/krijgt

Het zal natuurlijk wel een samenloop van omstandigheden zijn. Ten eerste doet Ihattaren denk ik mee aan de ramadan, wat natuurlijk een boel energie kost. Ten tweede kan het zo zijn dat Ihattaren verkouden is en PSV geen risico's wil nemen na de eerdere Corona uitbraak. Ik zou hier niet per se te veel achter zoeken.

7 mei 2021 om 11:31

Ach kom op zeg. Verkouden en ze geen risico willen nemen? Ze worden om de 2 dagen getest zeg.

7 mei 2021 om 11:52

Ja, en in ubatie tijd is minimaal 5 dagen. Dus als ze geen risico willen lopen moet hij thuis blijven.

Nou, nu lijkt het me wel echt overduidelijk. Deze jongen gaat het overal zwaar krijgen.

7 mei 2021 om 12:02

Waarom is dat duidelijk voor je? Het kan toch zijn dat hij onder een andere trainer en bij een andere club weer zijn oude niveau haalt? Zijn talent is niet verdwenen.

7 mei 2021 om 12:17

@Kyle66 Hoe, met zo'n mentaliteit? Talent is leuk maar voor de top is mentaliteit ook van belang.

7 mei 2021 om 13:58

@savano, En jij bent daar een expert in? Jij kent alle omstandigheden?

Dit lijkt me einde verhaal van Mo bij PSV en misschien is dat voor beide partijen het beste. Ontzettend jammer.. en tuurlijk kan iemand een keer ziek zijn, maar drie keer?

8 mei 2021 om 04:38

Hij meldt zich ziek bij PSV, vorige week was hij geblesseerd en vandaag plaatst hij op instagram een filmpje van trainingen met een personall trainer... Hier is meer aan de hand hoor..

De 'gevalletjes' blijven zich opstapelen.. uiteraard kan het wel, maar zorgt nou niet echt voor rust omtrent zijn persoon. Valt ook best moeilijk te checken op waarheid. Al met al, Ajax, niet doen.....

7 mei 2021 om 11:58

Kan ook dat hij helemaal opbloeit in een andere omgeving waar hij dan weer op 0 krediet begint (zie een Noa Lang). Ik zeg nog steeds voor Max 4 miljoen echt ophalen en laat hem onder begeleiding van Tadic en Blind maar weer opbloeien. Ten Hag kan er meestal ook wel goed mee overweg (of Reiziger en Bogarde) en wie weet wat eruit komt. Als het lukt heb je een wereldtopper en als het niet lukt dan ben je 4 miljoen kwijt is de gok waard.

7 mei 2021 om 12:03

@sebasjuh, volgens transfermarkt is de marktwaarde van Ihattaren (nog steeds) 14 miljoen. Daarbij wordt rekening gehouden met de resterende contractduur. Kortom, no way dat Ihattaren voor 4 miljoen PSV verlaat.

7 mei 2021 om 12:19

4 is idd niet veel. Maar voor 14 mln gaat niemand zijn vingers er aan branden op dit moment.

7 mei 2021 om 12:22

Dit is wel even een hele andere situatie dan Noa Lang. Die jongen heeft gewoon een uitstekende mentaliteit en werkt hard aan zichzelf. Bovendien is Noa Lang ook continu topfit. Ik ben echt gecharmeerd van het talent en de persoon Ihattaren van voor dit seizoen, maar de problemen rond Ihattaren stapelen zich in een rap tempo op. Zo vaak zelfs, dat enige twijfel over z'n gebrek aan mentaliteit inmiddels wel weg is bij de meesten. Op dit moment is hij niet eens zo goed voor een 19-jarig Eredivisie talent. In geen enkele statistiek komt hij nog bovendrijven.

7 mei 2021 om 12:26

Nee hoor diegelbereds. Onana is 30 miljoen waard volgens transfermarkt. Als je rekening houdt met zijn contract + situatie (net zoals bij ihattaren) dan ga je dat bedrag nooit krijgen natuurlijk en dan is het bij beiden eerder de helft van de waarde op transfermarkt. Overigens is het nu wel duidelijk dat ihattaren een vervelende stoorzender is in de groep en dat zien andere clubs natuurlijk ook. Ik denk dat niemand daar even 15 miljoen voor gaat neerleggen. Als je het risico wil nemen dan liever gratis een jaartje later.

7 mei 2021 om 12:28

Overigens is madueke ook 14 miljoen waard op transfermarkt bijvoorbeeld. Als transfermarkt naar de huidige situaties zouden kijken dan zouden die 2 niet evenveel waard zijn lijkt me.

7 mei 2021 om 12:33

@Zytto, de marktwaardes moeten weer voorzien worden van een update. Ik denk dat je aardig in de buurt komt door te stellen dat de marktwaarde ongeveer door de helft kan. Neemt niet weg dat ik niet zie gebeuren dat Ihattaren voor 4 miljoen vertrekt bij PSV. En voor dat bedrag al helemaal niet naar Ajax.

7 mei 2021 om 13:37

Lijkt mij dat dit een gevalletje Aissati aan het worden is. Groot talent met een hoog plaffond wat nooit bereikt wordt vanwege mentaliteitsproblemen. Hoop van harte dat hij er bovenop komt want voetballen kan hij echt wel.

Misschien moet de media deze jonge jongen wat meer met rust laten, je zag echt na zijn laatste goal onder wat voor spanning hij zich begeeft.

7 mei 2021 om 11:37

En precies door zo'n reactie zoekt hij de media weer op. Dit is een wisselwerking. Media hoort nou eenmaal bij je vak, als je goed presteert zijn de media je eigen marketing kanaal

7 mei 2021 om 11:51

Die kerel is 19 jaar oud, en zit naar wat ik zo inschat, mentaal een beetje in de knoop met zichzelf. Niet verwonderlijk gezien zijn situatie. Ik denk dat de media, en misschien ben ik dan wat naief, soms jonge mensen wat meer in bescherming zouden moeten nemen. Ondanks dat je voor de wet bij 18 natuurlijk al volwassen bent, en het logisch is dat daar over het algemeen de grens word getrokken.

Dan vraag je je toch af, wat wilt Mo zelf dan? Vind hij het überhaupt leuk om profvoetballer te zijn? De jongen heeft het talent om voor grote ploegen te spelen, maar de instelling maar zelfs de voorman van de plantsoendienst je weg zal sturen.

Deze jongen moet je als club niet meer aan beginnen. Lijkt wel alsof hij helemaal de weg kwijt is. Geen EK ook voor hem. Ga je eerst maar een als een prof gedragen. Iemand die zich zo vaak ziek meldt..... daar zit wat achter

Zonde, het begint een droevig verhaal te worden. Denk dat vertrekken de enige optie is en hopen dat hij het ergens wel op pakt..

Maakt geen beste beurt zo voor de beeldvorming. Ik vraag me af of er nog een club in gaat trappen.

7 mei 2021 om 15:59

Natuurlijk, maar dan een treetje lager. Het is echt niet zo dat dit einde carriere is. Meestal ga je in stapjes naar beneden. Eerst AZ/Feyenoord. Misluk je daar, dan Heracles, PEC. Misluk je daar weer, dan zal het een Dordrecht ofso worden. Bij geen een bedrijfstak maak je een keiharde val naar beneden, je hebt altijd te maken met tussenposten die de gok nog aandurven.

Hij kan toch ziek zijn?Ik snap de mensen hier niet.Zolang er geen bewijs is dat hij nepziek is dan moet men hem het voordeel van de twijfel geven.Het zou wat zijn als we ons wat vaker ziek melden onze werkgevers zeggen altijd dat we nepziek zijn zonder bewijs.Laat die jongen met rust. Elke scheet en elk geluid wordt breed uitgemeten.

7 mei 2021 om 11:47

Ja natuurlijk kan dat, maar of hij het nou wel echt is of niet is beide niet positief voor een voetballer. Een voetballer die voor zijn vak leeft, op tijd naar bed gaat, gezond eet etc zou niet zo vaak ziek moeten zijn lijkt mij. Dus dan speelt er linksom of rechtsom toch ergens iets.

7 mei 2021 om 12:12

'een voetballer die voor zijn vak leeft, op tijd naar bed gaat, gezond eet etc zou niet zo vaak ziek moeten zijn lijkt mij.'

Ik ken vier mannen die de top vanwege gezondheidsredenen niet hebben gehaald, terwijl zij wel voor hun werk of sport leefden. Ze gingen op tijd naar bed, nuttigden geen alcohol, rookten geen wiet, hasj o.i.d., aten 'gezond' etc. en hadden genoeg talent om door te breken tot het eerste elftal. Toch lukte het niet en in hun geval was het geen gebrek aan talent, doorzettingsvermogen of een gebrek aan werkethiek.

Soms kan je zo gezond leven als je wilt. Als jij, bijvoorbeeld, een traagwerkende schildklier hebt, dan kun je het vaak wel schudden in de top van de voetballerij.

Als iemand een aangeboren (zware) hematologische afwijking heeft, dan wordt het al een stuk lastiger om herhaaldelijk de krachttoer te leveren die van jou als voetballer wordt verwacht. Het voorkomen van een 'simpele' verkoudheid kan voor hen al een hele opgave zijn (laat staan in combinatie met het bedrijven van topsport, want je put je lichaam constant uit).

Het zijn kan dat hij met de pet ernaar gooit, omdat hij een bepaald besef mist.
Het kan zijn dat hij op mentaal vlak geen raad met zichzelf weet en daardoor ontzettend in de knoop zit.
Ik vlak een onderliggend erfelijkheidskwaal ook niet uit, omdat ik het, op z'n zachts gezegd, zeer opmerkelijk vind dat hij wederom ziek is.

7 mei 2021 om 12:33

Nou ja, denk jij niet dat een eventuele aandoening allang naar buiten was gebracht? PSV of kamp Ihattaren hebben er geen enkele baat bij om dat in deze situatie geheim te houden.

7 mei 2021 om 13:22

Er is iets zoals een privacy wetgeving. Volgens de avg richtlijnen mag je dat niet buiten brengen zeker als de persoon in kwestie dit niet wilt.

7 mei 2021 om 14:17

@apocalyps. Dat zou in zekere zin allemaal kunnen, iemand als Jeroen Verhoeven (pizza) kon blijkbaar ook niet afvallen al al hij nog zo gezond. Alleen heeft Roger Schmidt de vorige keer al aangegeven dat het wel vreemd was dat hij alweer ziek was. Ik neem aan dat hij het niet zo zou verwoorden als ze bij PSV op de hoogte zijn van zo'n soort aandoening. Ondanks de privacy wetgeving.

7 mei 2021 om 11:49

Als jij je 4x in een jaar ziek meld zal er door jouw werkgever ook vragen gesteld worden. Sommige bedrijven kunnen zelfs afscheid van je nemen als je zo vaak ziek bent. Ik snap dat jij uitgaat van het goede en mensen het voordeel van de twijfel wilt geven. Dat kan bij de eerste 2x maar bij de 4e keer is het een ander verhaal

7 mei 2021 om 13:21

Hoezo een ander verhaal?
Psv heeft ook gewoon medici in dienst die dat kunnen beoordelen? Daarnaast kan hij op dit moment een zwak immuunsysteem hebben. Weet jij veel? Er is niet voor niets een privacy wetgeving mbt medische gegevens.

Zonder bewijs kan je niet oordelen.

Voorlooig

7 mei 2021 om 15:08

Oke Jsmooth, na hoeveel gevallen zou jij er wel vraagtekens bij zetten dan? 4 (mogelijk nog meer) van de 34, buiten blessures om missen door ziek te zijn. Dat is gewoon 15% van het seizoen ziek in aantallen, buiten de kniepijntjes etc om. Bij elke werkgever komt de arbo arts dan toch echt even om de hoek kijken hoor.

Als je iets vaker wat gezonds eet schijn je ook minder vaak ziek te worden.

Is hij ziek als in koortsig of heeft hij een flinke verkoudheid te pakken en is hij daarbij enigszins benauwd? Voordat we vraagtekens bij de echtheid hiervan plaatsen, wat enerzijds begrijpelijk is, ben ik toch wel benieuwd naar z'n gezondheid. Heeft hij bijvoorbeeld een aangeboren hematologische aandoening waardoor hij sneller vatbaar is verkoudheid, eerder ziek kan worden en/of zijn beenmerg harder moet werken als hij constant diep gaat tijdens trainingen of wedstrijden? Of is dit een slecht staaltje werkweigering?

Misschien heeft hij ook een stofwisselingsziekte. Nee zonder dollen. Ik hoop dat Mo naar een club gaat waar die zichzelf wel kan ontplooien, want PSV kan hem niet gemotiveerd houden.

7 mei 2021 om 11:53

Die club bestaat niet. Met zijn mentaliteit gaat hij het nergens redden, het wordt een tweede Bakkali. Die leek 5 jaar geleden een grote toekomst te hebben, maar weegt inmiddels 100 kilo.

Waarschijnlijk word ik als naief gezien, maar ik geloof oprecht wel dat die ziek is. Het is ramadan en liegen is een van de grootste zondes in de islam. Het gebeurt wel, maar tijdens de ramadan lijkt mij heel erg sterk. Vooral als je een publiekfiguur bent. Misschien dat die eerder wel heeft gelogen, maar ja. Willen we ook fouten uit het verleden herhalen?

7 mei 2021 om 12:36

Nou ja, liegen doet ieder mens. Ik denk niet dat het zin heeft om er regeltjes van 't geloof bij te pakken. In de tekst staat letterlijk een geval waarin hij had gelogen (dat stukje over een individuele trainer). Liegen is bij zo'n beetje elk geloof een zonde, maar het is ook een karaktertrek die bij ieder mens voorkomt.

7 mei 2021 om 13:28

Gelijk heb je, maar we weten allemaal dat moslims over het algemeen meer in hun geloof geloven. Daarnaast moet je wel echt schijt hebben om in de ramadan te liegen. Je hele vasten wordt zo verbroken. Was het geen ramadan geweest, had ik er hetzelfde in gestaan als jij.

7 mei 2021 om 13:50

En we weten ook dat Islamitische jongeren over het algemeen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. En volgens mij mag je ook volgens hun geloof niet stelen. Dus voor mij is de Ramadan echt geen reden om hem te denken dat Ihattaren nu ineens een hele periode wél allerlei normen en waarden heeft.

7 mei 2021 om 15:27

@mangoboy - Dat is wel vreselijk kort door de bocht. "slechts" 2,4 procent van de Nederlanders met een migratieachtergrond is weleens verdacht geweest van een misdrijf. Dat betekent automatisch dat 97,6 procent voor de wet onschuldig is. Dan krijgt dat argument toch ineens een hele andere lading.

Lijkt me beter dat hij een stapje terug doet en bij een subtopper gaat spelen in de eredivisie. Een stap naar ajax of het buitenland gaat hem nog minder speelminuten opleveren en dan blijft hij zo doorsukkelen. Misschien een Utrecht of az dat hij het spelplezier terugvindt, maar daar zal hij wel te trots voor zijn.

7 mei 2021 om 11:55

Of één keer proberen te cashen bij een grotere buitenlandse club. Raiola kan denk ik wel een leuk filmpje laten maken met wat acties van Ihattaren.

Klassiek geval om de transferprijs te drukken. Nog maar eens benadrukken bij PSV dat ze hoe dan ook afscheid van hem moeten nemen.
Zegt dat iets over zijn toekomst of mentaliteit? Ik waag het te betwijfelen. De liefde tussen Ihattaren, Schmidt en PSV is allang over.

Zou het voor Ihattaren niet beter zijn om gewoon een jaartje verhuurd te worden aan een subtopper? Een heel seizoen alles spelen lijkt me op dit punt het belangrijkst.

7 mei 2021 om 12:04

Ik begrijp van de PSV-supporters dat ze liever hebben dat PSV hem dan de komende zomer verkoopt. Bij een verhuur is hij transfervrij volgend jaar.

7 mei 2021 om 12:39

Het begint er steeds minder goed voor 'm uit te zien. Of z'n zaakwaarnemer brengt 'm onder bij een club die z'n pet te boven gaat, of hij vertrekt naar bijvoorbeeld een Ajax of Club Brugge waar ze 'm nog minder op zullen stellen onder deze omstandigheden dan PSV en Schmidt hebben gedaan. Zolang hij het niet bij zichzelf gaat zoeken, denk ik dat het verval alleen maar erger zal worden. Dat zou echt zonde zijn.

7 mei 2021 om 13:31

Zoals Kyle al opmerkt loopt zijn contract over een jaar al af, dus verhuren zou niet logisch zijn. En bovendien, als hij zichzelf bij PSV al niet kan motiveren, denk je dat het hem dan wel lukt bij Utrecht of Vitesse?

Hij is niet ziek die zit thuis aan de chips. Deze gozer wil ik zeker niet in een Ajax shirt zien. Ja weten wij veel of dit waar is maar iedereen kan zijn slappe mentaliteit zien. Te schuilen achter "maar hij heeft talent" argument, doe je je eigen club niet goed. Wij hebben kampioenen en dit soort spelers heeft Ajax niet nodig.

8 mei 2021 om 08:18

'Niemand krijgt mij Kapot' sprak hij eens.
Hij is zelf toch aardig op weg...

Ik zie veel reacties voorbijkomen dat zijn mentaliteit niet goed genoeg is, enzovoorts. Ja oké, hij is nog erg jong en geef hem tijd om te groeien. De ene heeft goede basismentaliteit en de andere niet, deal with it. De tijd van Ihattaren komt nog wel, of het bij PSV is of niet.

Ik vind het wel erg makkelijk wat veel mensen hier zeggen, zeker weten dat veel mensen die hier reageren zelf ook niet over de juiste mentaliteit beschikken. Ieder heeft zo zijn plus en minpunten.

7 mei 2021 om 12:44

Maar dat is toch gewoon een slecht argument? De mensen die hier reageren zijn geen profvoetballer en zijn dus ook veel minder afhankelijk van hun mentaliteit. Bovendien gaat het niet over de mensen hier, maar over Ihattaren. Het staat sowieso buiten kijf dat z'n mentaliteit niet goed is. Er gebeurt gewoon te veel in een te korte periode om daar nog over te twijfelen. Er zullen ongetwijfeld zaken aan ten grondslag liggen, maar daar koop je uiteindelijk niets voor. Clubs, voetballers, bonden en organisaties wachten niet tot die jongen zich herpakt heeft. Dat wereldje gaat gewoon stoicijns verder, met of zonder Ihattaren. Bovendien vind ik het eerste gedeelte van jouw betoog ook heel erg simpel. Noem eens 1 speler die een jaar als dat van Ihattaren nog te boven komt en z'n status als toptalent waarmaakt. Ik hoop van harte dat die jongen het voor elkaar weet te boksen, maar er zijn heel weinig spelers die zich snel weer herpakken. Een mentaliteit verander je niet van de 1 op de andere dag.

Misschien is hij geestelijk wel helemaal naar de klote en heeft dat weerslag op.zijn fysieke gestel. Altijd zo makkelijk roepen door mensen die nog niks in hun leventje hebben meegemaakt

Jammer was echt een gigantische fan van deze voetballer. Helaas is het als persoon een waardeloze, respectloze, slappe, domme en irritante gast. Met een beetje fatsoen en hersens zou hij volgend jaar al de stap als een grote meneer hebben kunnen maken naar het buitenland. Nu is het een gevalletje Bakkali, van grote toekomst naar kansloos figuur.

Heeft die jongen zn amandelen nog? Ik heb ze (ivm een abces though) zo'n 12 jaar geleden laten verwijderen op oudere leeftijd (twintiger) en ging van 2-3 verkoudheden per jaar naar 1 per 2-3 jaar. Zeg niet dat het dé oplossing is, maar soms gaan die dingen wel gepaard met elkaar.

Blijkbaar denken mensen nogsteeds dat je alleen fysiek ziek kunt zijn.

Deze jongen zou best mentale problemen kunnen hebben waardoor hij niet zijn werk kan doen, maar daar wordt natuurlijk weer eens niet over nagedacht...

7 mei 2021 om 12:32

Precies het is een makkelijker gedachte om negatief te denken over een persoon, dan dat je er positief over denkt. Meerdere keren ziek melden helpt daar niet echt in mee, maar gezien zijn jonge leeftijd en de klap die hij heeft gekregen met verlies van zijn vader denk ook ik snel aan een mentale knik. Ook profvoetballers kunnen door mentale klappen in de depressiviteit vallen. Het is niets om voor te schamen als je last krijgt van een klap op je mentale weerbaarheid.

Tja of hij echt ziek is, dat zullen we niet weten. Maar als ik lees dat die al vaker is gebeurd is korte tijd, lijkt het op een geval van geen zin in, dus ik meld me maar ziek. En vooral als je nog wat jonger bent denk je daar vrij makkelijk over. Jammer want dat laat toch wel enigszins zijn instelling voor hoe hij nu is zien, loopt het niet zoals hij wilt dan is het een no-show.

Als ik lees wat hier over hem word gezegd zou ik ook ziek zijn voor een wedstrijd. Er staat enorm veel druk op deze jongen, hij gaat door een moeilijke periode. Misschien heeft hij gewoon wat meet steun nodig. Maar ik denk vooral tijd voor hem zelf en rust. Niet zo zeer meer minuten.

In een seizoen vier keer ziek en twee keer een lichte blessure die na een weekje weer over was. Goh, iets zegt mij dat meneertje er niet zoveel zin meer in heeft...

De liefde tussen Psv, supporters en Ihattaren is helaas niet wederzijds. In alles is deze jongen gesteund. Met extra aandacht, praatsessies, spandoeken, extra personal training. Zijn dank is zijn vierde of vijfde ziekmelding dit seizoen. Tel daarbij op zijn overgewicht aan het begin van het seizoen en de conclusie is overduidelijk. Ihattaren leeft niet voor zijn sport.
De voordeur, achterdeur of zijdeur. Mij als supporter maakt het niet meer uit. Het boek van 1 van de meest talentvolle voetballers uit de jeugdacademie is dicht. Zoek je geluk ergens anders. Hoop oprecht dat hij dat vindt.

Wat is het grote verschil tussen de gewone voetballers en topspelers?? Mentaliteit; mentale weerbaarheid en professionaliteit. Dit is waarom ik voorspel dat het talent Ihattaren geen topspeler wordt.

"schoolziek" heet dat, toen ik jong was (ja tijd geleden alweer) meldde ik mij ook vaak ziek op school als ik geen zin had, dat heeft me toen wel een jaar gekost en heeft me de ogen geopend. Misschien dat het voor Mo ook nog niet te laat is, maar als dit de mentaliteit van een profvoetballer moet voorstellen dan vrees ik toch voor het vervolg van zijn carriere. (ervan uitgaande dat hij niet echt serieus ziek is, maar afgaande op voorgaande ziekte gevalletjes en pijntjes van hem zal het allemaal wel meevallen)

Ach ze missen hem niet, hij zou amper of niet gespeeld hebben.

Aisatti, Bakkali, Labyrat en helaas Mootje
Zoveel talent
Zo weinig mee gedaan

Gedrag van Mo gaat niet meer goed komen. Bij minste tegenslag gaat hem dit bij andere club ook parten spelen.

Strik erom en weg ermee. Als er 1 rotte appel in de kist zit, moet de hele kist niet aangetast worden.
Helaas in financiële zin kapitaalvernietiging. De constante negatieve berichten dragen niet bij aan de sfeer bij PSV. Daarom is het beter om te vertrekken

Ik blijf me toch verbazen over al die mensen die dit aan Schmidt wijten en het dan hebben over Mo als een gevoelsjongen. Een kerel met een beetje gevoel voor een club, die hem heel veel mooie kansen en een prachtig salaris geeft, zou zijn kloten toch onder zijn lijf vandaan lopen voor die club? Ik snap dat niet. Maar misschien ben ik wel te gevoelig ofzo.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren