Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hij oogde als een verlegen jongen die met zijn mond vol tanden stond’

Laatste update:

Donny van de Beek kreeg donderdagavond de kans op het middenveld van Manchester United in de return van de halve finale van de Europa League tegen AS Roma. De Oranje-international maakte de negentig minuten vol in de met 3-2 verloren wedstrijd. In het Stadio Olimpico heeft Van de Beek geen onuitwisbare indruk achtergelaten. In een uitgebreide analyse trekt Sky Sports een duidelijke conclusie: “Het was geen slecht optreden, maar het was niet goed genoeg.” Ook in andere Engelse media krijgt Van de Beek kritiek en moet hij genoegen nemen met onvoldoendes.

Van de Beek liet volgens Sky Sports een paar ‘bemoedigende momenten’ zien in Rome. “Een loopactie in de eerste helft achter de verdediging van Roma leidde tot een kans voor Bruno Fernandes. Hij liet na rust een knappe beweging zien in de richting van Cavani, daarna krachtig spel op de rand van het strafschopgebied voordat hij de bal met een hakje naar Fernandes speelde. Maar de headlines waren voor die twee: Cavani met zijn twee doelpunten en Fernandes die de goals voorbereidde. Het had Van de Beeks moment kunnen zijn halverwege de tweede helft, toen hij ruimte vond in de zestien, maar hij faalde om de bal te controleren.”

“Hij kreeg in ieder geval weer eens negentig minuten speeltijd, voor de tweede keer sinds november. De vorige keer dat hij een hele wedstrijd speelde was in de derde ronde van de FA Cup tegen Watford in januari”, zo klinkt het. “Nu zijn debuutseizoen richting het einde loopt, zijn de geluiden dat United blij is met zijn houding. Men is benieuwd naar wat hij kan brengen in zijn tweede jaar. Het gevoel overheerst dat hij zichzelf meer moet aandringen als hij Solskjaer en de United-fans wil overtuigen om hem een grotere rol te gunnen.”

Manchester Evening News is weinig positief over het optreden van Van de Beek, die wordt beoordeeld met een vier. “Hij bood Bruno Fernandes een schietkans. Dat was het wel zo’n beetje”, zo klinkt het oordeel. Van de Daily Mirror krijgt Van de Beek een vijf. “Hij zag er weer uit als een verlegen jongen die met zijn mond vol tanden stond nadat hij het meisje van zijn dromen mee uit had gevraagd. Hij lijkt aardig en slim, maar hij doet niet genoeg om nog een kans af te dwingen.”

The Sun verwacht dat Van de Beek na donderdagavond meer kansen gaat krijgen van Solskjaer. Dat heeft volgens de tabloid niet te maken met zijn spel, maar met het drukke schema dat United te wachten staat. Zondag wacht het uitduel met Aston Villa, dinsdag volgt de thuiswedstrijd tegen Leicester City en donderdag wacht de confrontatie met Liverpool (thuis). “Met die bizarre serie wedstrijden zal de Nederlandse middenvelder eindelijk zijn kans krijgen. Als dat zo is, dan zal hij wel meer moeten laten zien dan de afgelopen negentig minuten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Donny moet het een tandje lager gaan zoeken.
De concurrentie is te hoog voor hem bij Man.
Hij moet bij een ploeg terecht komen waar hij lekker wekelijks aan spelen toe komt.
Pak lekker een subtop in Spanje of Duitsland.

7 mei 2021 om 09:06

Als ik hem was zou ik eerst een jaartje terug naar Ajax gaan. Daar weer grote meneer worden en dan weer transfer maken. Als je nu een transfer maakt kom je overal binnen als de miskoop van United.

7 mei 2021 om 09:26

En wie gaat Ajax uit de basis halen om een gehuurde vd Beek speelminuten te geven?

7 mei 2021 om 09:31

Klaassen is 2 keer beter dus lijkt mij niet dat dit een optie is voor Ajax en ze hebben Kudus ook nog achter de hand. Die jongen moet zich laten verhuren, want anders stevent hij af op nog een verloren seizoen...

7 mei 2021 om 09:32

Tsja, was dat bij Klaiber en Idrissi een probleem? Je zou hem als volwaardige vervanger van Klaassen kunnen zien zodat je op die positie kunt rouleren voor beker/competitie/Europees.

7 mei 2021 om 09:58

Ja, dat zou kunnen, maar vraag is natuurlijk of je dan niet de ontwikkeling van andere spelers tegenhoudt. Ik zou niet teveel terugvallen op spelers die je eerder hebt weggedaan tenzij ze een absolute meerwaarde hebben (Blind, Klaassen). De jonge spelers erachter moet je ook kansen geven zodat ze weer miljoenen gaan opleveren voor je cluppie. Maar ik snap je wel en is een keus in optimaal presteren Europees of je eigen talenten meer kansen geven.

7 mei 2021 om 10:04

Al die oud Ajax spelers die weer terecht komen bij Ajax... Danny moet het eerst proberen bij clubs als Hoffenheim bijvoorbeeld. Hij moet niet na 1 jaar meteen weer terug keren bij Ajax.

7 mei 2021 om 09:09

2 tandjes lager,het is gewoon een middelmatige speler,die hier in Nederland zwaar wordt overschat

7 mei 2021 om 11:26

Eens Bliek. Donny is een technisch zeer goede speler maar alleen als hij op de helft van de tegenstander kan voetballen, dicht tegen de zestien meter aan. Dan ziet hij ruimtes, kan daarin lopen, is handig met een kaats en scoort gemakkelijk. In Engeland moet hij echter vaak lopen van box to box. Een daar wordt verwacht dat je dat vaak, in een hoog tempo en zowel heen als terug kunt doen. En dat kan Donny nu net niet. Dat kon hij bij Ajax ook niet. Vooruit geweldig, maar als moest omschakelen terug naar de verdediging, dan wordt hij aan alle kanten voorbij gesneld. Donny noet dus op zoek naar een club die bij zijn spel past. Dan ga je de scorende Donny weer terug zien. Bij United zal hij nooit aan het spelen toekomen. Verkeerde keuze van hem.

7 mei 2021 om 12:42

Het blijkt dat veel spelers van Ajax niet zo goed zijn als we denken. De kracht is het team, waardoor iedereen in z'n kracht kan spelen. Daar is maar één man verantwoordelijk voor.

7 mei 2021 om 14:19

Dar hij geen basisspeler is, kan ik me bij in denken. Maar dat hij zo weinig wordt gebruikt. Ligt toch echt wel aan OGS.
Ze hebben hem niet voor niets gekocht.
In de, totaal gespeelde minuten, heeft hij ong 5 wedstrijden gespeeld dit seizoen. Dan kom je gewoon niet in je ritme.
Spelers al Bailly en Telles hadden daar gister net zoveel last van. Diemspelen dan nog op hun eigen positie. Vd Beek nooit als cm. Daar waar SMT en Fred spelen. Die spelen al lange tijd bar slecht.

Als je bijv kijkt naar City. Die hebben een goede bank. Dat is waar. Maar elke speler is (wedstrijd)fit. Weet wat die moet doen op zijn positie.

Het lijkt er iig steeds meer op dst ze hem niet hebben bekeken, voor ze hem kochten.

Denk nog steeds dat hij het wel kan gaan maken daar. Door meer wedstrijden achter elkaar te spelen. Op een positie die hem beter ligt.

Het is dat we totaal geen brede keuze hebben op het middenveld in Nederland, maar ik vraag me echt af of het zin heeft deze jongen mee te nemen naar het EK. Met Klaasen hebben we een gelijk soort type die uitstekend in vorm is en op belangrijke momenten er altijd stond voor Ajax. Als je ziet wat een Weghorst, Lang en Gakpo moeten laten zien voordat ze er bij mogen dan is een uitverkiezing voor Van de Beek bijna niet te verklaren. Dat zou dan puur op zijn goede prestaties bij Ajax zijn, maar dat is al meer dan een jaar geleden.

7 mei 2021 om 09:08

Die andere 3 gaan gewoon mee hoor nu je er 26 mee mag nemen let maar op. Donny thuis laten zou imo geen onlogische beslissing zijn, omdat je toch spelers mee wilt nemen die spelen bij hun club......dat was toch altijd het criterium. Hij is misschien wel het mooiste voorbeeld van het selecteren met een bepaald brilletje op.

7 mei 2021 om 09:25

Van de Beek heeft bij Ajax in dat CL seizoen laten zien dat hij meekon op het niveau. Scoorde ook een paar doelpunten in dat seizoen. Alleen waar Ajax dwingend speelt, dus op de helft van de tegenstander, zie je bijna nooit terug bij de zogenaamde europese top. Die spelen meer in de omschakeling, en United speelt ook zo, en daar komen zijn kwaliteiten niet uit de verf omdat hij zich in moet houden als zijn ploeg de bal niet heeft en hij een lange sprint moet trekken om voor de goal te komen en dan net even te laat is of geen kracht heeft.

Gevalletje verkeerde club gekozen, nu dus zoeken naar een club die wel jouw kwaliteiten benut.

7 mei 2021 om 09:29

En bij het Nederlands elftal heeft hij dat nog niet echt laten zien.

7 mei 2021 om 09:30

Hier komt ook gelijk het vraagstuk rondom de EK kijken. Hoe gaat/wilt de Boer spelen met Oranje? Daarop moet je beoordelen of je uberhaupt iets aan een bepaalde speler hebt.

7 mei 2021 om 10:05

Dit is zo'n onzin he. Je kan als speler ook meeliften op de kwaliteit van anderen. Of je kan boven jezelf uit stijgen voor een bepaalde periode of in bepaalde wedstrijden. of als team boven jezelf uitstijgen zoals Ajax een paar jaar geleden.

Theo Lucius heeft fantastische wedstrijden gespeeld in de CL, ook Fredje Bouma (beide ook halve finale Cl). Geloof me ze waren niet goed genoeg voor Man Utd en haalden een hoog niveau. Dus dat hij 1 jaar leuk heeft gebald in de CL zegt niet dat hij dat niveau in elk team per definitie aan kan.

In de CL haalden zij dat niveau omdat ze zich aan een hoger niveau van hun teamgenoten konden optrekken en ze daarmee boven zichzelf uitstegen. Datzelfde is gebeurd met vd Beek die totaal afhankelijk is van de manier van spelen van het team en van de spelers om hem heen. Hij heeft fantastische loopacties, een goede basistechniek (is erg belangrijk) en een redelijk neusje voor de goal. Maar hij creeert niets, is geen fantastische passer, pakt niet veel ballen af etc etc. Kortom komt echt tekort voor de top. is gewoon een mindere Davy Klaasen en die haalde het al niet bij Everton.

7 mei 2021 om 12:23

Van de Beek heeft zijn beste wedstrijden gevoetbald met spelers die hem goed aanvoelden. Het is geen speler die in zijn eentje iets creëert maar hij moet het van kaatsen en loopacties hebben, echt een teamspeler dus. Dat betekent dat hij beter naar een team kan gaan waar hij vast in de basis mag verschijnen zodat zijn teamgenoten snappen wat je aan hem hebt. Zolang die vooral gebruikt wordt als tweede man op zijn positie zie ik hem nooit slagen bij United.

7 mei 2021 om 09:20

Maar wie wil je anders meenemen dan? Er zijn simpelweg geen alternatieven. Het heeft nog veel minder zin om een Vilhena of Vlap mee te nemen. Die zouden bij een Manchester United niet eens op de tribune zitten.

7 mei 2021 om 09:38

Vilhena heeft wel specifieke kwaliteiten die je in bepaalde wedstrijden kunt gebruiken zoals het afjagen van je tegenstander of uitschakelen van een specifieke speler die bepalend is. Met Donny haal je toch wat meer van hetzelfde in huis.

7 mei 2021 om 09:40

Ik heb echt geen idee
Misschien moet hij wel gewoon mee....elk tijdperk verdiend een soort van nieuwe Aron Winter

7 mei 2021 om 09:48

Bij Vitesse loopt een speler die zowel centraal in de verdediging als op het middenveld uitstekend uit de voeten kan: Bazoer. Heb je gelijk een andere type middenvelder.

7 mei 2021 om 11:41

Gravenberch zou ik meenemen

7 mei 2021 om 15:31

@japie_krekel - Ik denk dat Gravenberch ook wel een zekerheid is. Zeker nu er 3 meer mee mogen. Verder ben ik het eens met Hangover96 hierboven.

7 mei 2021 om 10:51

Psvfan700, het klopt wat je zegt en ik hoop dat De Boer hier inderdaad kritisch naar kijk, máár: bij zo'n eindtoernooi gelden doorgaans toch wat andere 'wetten'. We hebben in het verleden vaak genoeg gezien dat spelers die niet thuis gaven bij hun club of daar op het tweede plan terecht waren gekomen opeens opleefden tijdens een eindtoernooi met hun nationale ploeg. Of dat nou komt omdat ze nog fris zijn door gebrek aan speeltijd tijdens het seizoen en anderen juist op zijn of doordat ze opeens vertrouwen hebben in een andere omgeving...het is altijd de moeite waard om zo'n speler in de voorbereiding op zo'n eindtoernooi toch goed mee te nemen in de overweging. Als PSV supporter kun je je misschien herinneren dat Wijnaldum in het seizoen vóór het WK van 2014 nauwelijks had gespeeld door een zware blessure. In de voorbereiding mocht hij wel meedoen van Van Gaal en die keek ook echt naar de vorm en fitheid in die periode. Wijnaldum maakte indruk en toen Van der Vaart geblesseerd weg viel kreeg Wijnaldum de voorkeur boven bijvoorbeeld Klaassen, die toen juist een goed seizoen had gedraaid. En dat was achteraf terecht, want Wijnaldum speelde zelfs De Guzman uit de basis en kreeg op die plek zelfs de voorkeur boven Clasie, terwijl hij voor een andere positie was geselecteerd. Boulahrouz in 2008 was een soortgelijk verhaal en zo hebben we ze ook bij andere landen gezien.

Van de Beek heeft zich ondanks zijn slechte seizoen bij United wel al met Ajax bewezen op het absolute topniveau en als hij wordt ingebracht bij Oranje de laatste jaren in de slotfase gebeurt er meestal wel iets. Ook de laatste interlands nog. Klaassen kreeg de bal er maar niet in. Van de Beek lukt het wel. Ik ben het er mee eens dat hij in de vorm die hij bij United etaleert het totaal niet verdient, maar bij Oranje kan het opeens een ander verhaal zijn. Zo zou het ook zomaar zo kunnen zijn dat een Gakpo bij Oranje met andere spelers om zich heen opeens niet thuis geeft. Dat moet je allemaal maar afwegen.

7 mei 2021 om 11:09

De reden dat je bij Ajax langer de kans krijgt is de speelwijze van Oranje. Nederland bepaald haar tactiek niet op basis van haar spelers (al deed Koeman dat nog wel), maar Nederland selecteert op basis van een tactiek dat al vast staat. Dit spel lijkt het meest op het Ajax spel, dus oud Ajacieden weten beter wat er gevraagd wordt. Het is best lastig om als Psver of Feyenoorder of Azer structureel in oranje te spelen, helemaal wanneer je in een mindere fase zit. Alleen Memphis was volgens mij een uitzondering. Maar het is nog moeilijker als je bij een kleinere club je basis hebt gekend, zie hoelang het duurde voordat Nederland Virgil erkende, zie wat er nu met Weghorst gebeurde en zie ook Makaay. Ik zou zelf van Beek namelijk vervangen door Joey Veerman, maar dat lijkt in Nederland niet te kunnen. Daar zit ook het grote verschil met andere landen, andere landen selecteren gewoon de beste spelers in beste vorm. Dat is voor mij ook de grootste reden dat wij het altijd goed doen, maar nooit perfect. Als ik hier ergens lees dat men Tete wenst op te roepen vraag ik me dus af of Zeefuik ook gevolgd is, begint langzaam weer meer en meer minuten te maken en was in begin van seizoen basis tot zijn blessure. Maar kan de Boer Zeefuik oproepen? Wat als Zeefuik de grote fout maakt in de finale? Is het dan die jongen die bij Groningen en Hertha heeft gespeeld en roepen we dan dat we zouden winnen met Tete vanwege zijn Ajax kwaliteiten? Als je dit wilt doorbreken dan kan je enkel en alleen beginnen met een nieuwe tacktiek, op de huidige manier is het helaas gewoon logisch om voor Ajacieden te kiezen ondanks ze niet altijd de betere in vorm zijn.

7 mei 2021 om 11:18

Als jongens als Gakpo, Lang worden genoemd voor het Ned elftal, dan Donny toch zeker wel. Die heeft vooral.in zijn tijd bij Ajax meer laten zien dat Gakpo en Lang op dit moment. Ook Malen is een zekerheid, maar heeft hii meer laten zien dan vd Beek. Ik snap je frustratie , omdat hij Ajaxied is. Maar Ajax levert nou eenmaal veel betere spelers dan de rest van Nederland. Vd Beek heeft tot nog toe nog nooit verzaakt in her Ned elftal. Of dacht je dat Gakpo, Malen, Gotze, Sangare, Dumfries of Boscali wel zouden spelen bij United. Slechte keus om naar United te gaan, maar dat zegt niks over zijn voetbalkwaliteiten.

7 mei 2021 om 11:23

Nou ja Klaassen is in het buitenland uiteindelijk ook gewoon 'geflopt'. Wat dat betreft is het verschil tussen Ajax en de absolute top ook gewoon inmens. En die paar wedstrijden Europees waarbij je als team jezelf kan opladen is dan gewoon niet vergelijkbaar. Concurrentie en wekelijks spelen op dat niveau telt dan ook gewoon mee. Puur de speler Van der Beek tegenover de speler Klaassen denk ik dat het niet zoveel met elkaar verschilt

United speelt gewoon een ander systeem dan bij Ajax en daarbij wordt Donny ook nog op een voor hem verkeerde plek opgesteld. Het kan gebeuren dat je voor een verkeerde club kiest en ik zou zeggen, leer ervan en kijk volgend seizoen uit naar een club (huur of verkoop) die bij je past en die je op de juiste manier gebruikt. Neem deze ervaring mee en doe er je voordeel mee. Donny zal geen wereldster worden maar kan echt een bruikbare/ gewaardeerde speler zijn voor een elftal.
Neem een voorbeeld aan Klaassen. Vindt hem echt gegroeid in het buitenland que mentaal en spel.. ervaring noem je dat

7 mei 2021 om 09:09

Exact wat er met Berghuis bij Watford gebeurde. Gehaald voor een systeem dat niet hij hem werkte. En nog altijd wordt dat hem nagedragen, dat hij flopte in het buitenland. Zelfde voor Klaassen bij Everton.

7 mei 2021 om 09:21

Bij Berghuis is dat ook wat gemakkelijker om als excuus te gebruiken. Hij kan het namelijk alleen in de Eredivisie laten zien, Europees is dat lastiger bij Feyenoord. Klaasen daarentegen heeft in de CL bewezen dat hij ook wel wat kan, ook al is hij geen fantastische voetballer verder.

7 mei 2021 om 09:23

Die spelers zijn gewoon niet goed genoeg. In Oranje zie je ook gelijk weer hoe beperkt Klaassen eigenlijk is als speler, terwijl Berghuis hooguit redelijk meekomt. Van De Beek is ook duidelijk niet goed genoeg voor Manchester United. Overigens had iedereen dit scenario betreft Van De Beek vooraf voorspeld.

7 mei 2021 om 09:30

@teesboes: watford speelt betonvoetbal in die tijd, daar was voor (jonge) Berghuis niets te halen. Verkeerde keuze. Maar dat wil niet zeggen dat hij alleen in de eredivisie kan. Voetballen. Ik denk dat een Tadic pf een Ziyech het ook niet gered zouden hebben bij Watford. Ik ben bijv. ook totaal niet overtuigd van bergwijn bij Tottenham.

Net als Berghuis toen heeft Donny een club gekozen die niet bij hem past, heel jammer. Gewoon je best blijven doen, en dan komt er wel weer een nieuwe kans voor hem.

7 mei 2021 om 09:38

@ Fr_ronnie

Niet alleen verkeerd systeem, ook nog eens zulke vedettes op het middenveld, hij had beter bij een team kunnen spelen dat ook echt plannen had met hem in de basis, ipv als twaalfde man. Donny is ook een type die pas echt lekker gaat ballen als hij júist in zijn ritme zit. Hij kan heel goed de ruimtes benutten en is altijd bezig met versnellen via de kaats, maar wat heb je daar aan als je ploeggenoten je niet in het spel willen betrekken. Kan je nog zo veel looplijnen lopen, of 1-(nee geen tweetjes) aangaan maar dat werkt zo niet...

7 mei 2021 om 10:09

Eens, het lijkt mij echt heeeeel bijzonder als iemand serieus dacht dat dit een succes zou gaan worden. Ik denk dat vd Sar en Overmars en EtH dit ook echt wel wisten en zich de ballen uit de broek hebben gelachen dat Man utd als spuit 11 nog ff 45 miljoen neerlegde midden in de corona crisis voor een speler waarvan iedereen kon zien dat hij veel te veel beperkingen heeft om te slagen bij Man United.

United heeft de slag om de Jong en de Ligt gemist en dit is gewoon een Fomo aankoop geweest

7 mei 2021 om 09:17

tja, maar als de belangrijkste en beste speler van de club op jouw plekkie staat, dan moet je toch van tevoren al eerlijk tegen je zijn en zeggen dat dit niet zo'n goed idee is.

En nu speelt ie amper en mag hij een keer mee doen en dan word je daar gelijk op afgerekend. Op zich logisch, want zo gaat het in de topsport. Je moet je kansen pakken als je ze krijgt.

Donny is echt een goede speler, maar geen wereldtop. Dan moet je heel zuinig zijn met je keuzes

7 mei 2021 om 09:38

Tenzij een trainer tegen je zegt: wij spelen 60 wedstrijden per seizoen, daarvan is minimaal 40% voor jou en de rest voor Bruno en als hij geblesseerd is nog iets meer. Dat maakt dit soort dingen altijd zo lastig: wij weten niet wat voor plaatje een speler is voorgehouden toen hij tekende.

7 mei 2021 om 09:41

@nederland79

Jij verwoordt het perfect. Donny van der Beek kan uitmuntend zijn maar dat maakt hem nog niet beter dan Pogba of Fernandes. Dat is ook echt geen schande maar hij had daar beter over na moeten denken, wat Man U nou eigenlijk precies met hem wilde toen ze hem haalde. Er was ook geen concrete belangstelling in één van die twee. Misschien had hij verwacht dat er meer gerouleerd zou worden, maar ik had als ik hem was vooral gekeken naar welke club hem echt nodig had, ipv welke club de grootste status heeft.

7 mei 2021 om 09:40

Goed verwoord, sluit ik me volledig bij aan.

Logisch dat hij de stap heeft genomen, maar jammer genoeg past het niet. De kans is groot dat hij gewoon niet goed genoeg is (als je dat bv vergelijkt met Fernandes en Pogba) en daarnaast floreert Donny bij een type voetbal. Dit voetbal wordt bij United niet gespeeld, namelijk dat hij als aanvallende middenvelder diep kan gaan en de momenten kan kiezen. Als je puur voetballend gaat kijken dan komt hij gewoon te kort. Hij moet goed gaan kijken welke ploeg qua stijl bij hem past en waar ze hem ook zien als die aanvallende middenvelder die opduikt wanneer hij wil.

7 mei 2021 om 09:14

Dus het is niet logisch dat hij deze stap heeft genomen door naar een club te gaan die niet het type voetbal speelt wat hij kan.
Een meer zelfbewuste speler had voor een subtopper gegaan in een topleague, maar ik snap wel dat als je week in week uit belangerijk bent geweest voor je ex club en je door zowel bestuur, supporters als media opgehyped bent geweest dat je dan een soort van oogkleppen op krijgt en denkt dat je overal terecht kan.
In zijn geval (en overigens vele andere) zou het toch handig zijn als je een onafhankelijk adviseur zou krijgen die uitzoekt bij welke club je zou passen qua spel en niet alleen kijkt naar geld.

7 mei 2021 om 10:56

Nee, het is logisch dat hij kiest voor United als ze langs komen. Wie doet dat niet? Misschien hebben ze hem ook een leuker plan voorgeschoteld dan dit.

Makkelijk praten zo Tinus, maar er zijn er toch erg weinig die een United gaan afslaan en kiezen voor bv Leverkusen ofzo omdat het misschien beter past.

7 mei 2021 om 11:22

Je gaat toch voor speeltijd, vooral op zijn leeftijd?
Dit is gewoon een keuze geweest gebaseerd op geld en niet op "waar pas ik met mijn manier van voetballen".
Helemaal niet erg natuurlijk, want zo werkt het nu eenmaal, maar ik vind het altijd zo knullig aoverkomen als mensen dat gaan lopen te verdedigen of zich zelfs aangevallen voelen.
Hij is natuurlijk een soort van paniek aankoop geweest van United om de aandacht van de slechte prestaties een beetje te verleggen.
Ik blijf erbij dat Vdbeek had moeten bedenken dat hij waarschijnlijk op de bank zou belanden vanwege overbezet middenveld.
Ook had hij in deze keuze meer begeleid moeten worden.

7 mei 2021 om 10:33

Ik vind dat er bij vd Beek te veel voorwaarden zijn voordat hij eindelijk eens een beetje redelijk gaat spelen. Het zijn eigenlijk alleen die goede loopacties. In t combinatiespel vind ik m niet erg bijzonder en het is verder gewoon een luie speler. Mensen beweerden altijd dat het een betere versie van Klaassen was, maar ik vind hem een soort luie variant van Klaassen.

Jaartje verhuur zou voor Donny geen slechte optie zijn. Maar denk dat een definitieve overstap wel beter is. United heeft met Pogba en Fernandes gewoon toppers op zijn plek spelen. Als die blijven, gaat zijn positie niet verbeteren de komende jaren. Lekker naar een club in de (sub)top of middenmoot in Engeland of Duitsland gaan. Denk dat de Duitse competitie wel beter bij hem past. Hopen dat hij dan bij een ploeg speelt wat hem beter ligt qua spel en waar hij minuten kan maken om zich verder te ontwikkelen.

7 mei 2021 om 09:26

Maar dan nog. Zelfs als die twee vertrekken, kopen ze gewoon een andere terug. Die gaan echt geen creatieve flankspelers en passende middenvelders halen om Van De Beek te laten renderen, terwijl ze 'm ook heel simpel kunnen passeren. Van De Beek is simpelweg niet goed genoeg voor zo'n club. Dat is ook geen schande, want vooralsnog zijn alleen De Jong en De Ligt goed genoeg voor dat niveau (van de jongere generatie uiteraard).

7 mei 2021 om 11:27

Onzin. Frenkie was in seizoen 1 idd niet altijd fantastisch, maar alsnog echt 10x beter dan wat vd Beek heeft laten zien.

7 mei 2021 om 14:31

Het verschil is dat De Jong niet enkel afhankelijk is van rendement. Van De Beek is het type middenvelder dat doelpunten moet maken. Dat zie ik alleen gebeuren bij clubs als City met veel beweging en veel spelers die een bal door de verdediging kunnen snijden. Echter gaan die nooit voor een speler als Van De Beek. Verder vind ik de vergelijking nogal scheef, want De Jong is duidelijk de betere speler van de twee en staat eigenlijk al vanaf z'n eerste competitiewedstrijd steevast in de basis bij Barcelona.

Hij stond er ook als een jonge middenvelder zonde ritme op linksbuiten. In een juist team kan hij prima renderen (zie Ajax) maar dan moet er wel een plek voor hem gecreëerd worden. Dat zie ik bij United niet gebeuren met Bruno en Pogba. Donny moet lekker ergens anders gaan spelen.

Typisch geval van verkeerde keuzes maken. Dit zie je vaker, niet alleen bij vd Beek. Spelers willen graag een volgende stap maken en kiezen dan voor een club met een "grotere" naam, betere competitie en natuurlijk beter salaris. Zijn maar weinig spelers die kijken naar hoe een ander team speelt.
Soms is het beter om kleinere stappen te maken en te kiezen voor een team dat het spel speelt dat bij de speler past. Gaat wellicht langszamer maar ik denk dat je uiteindelijk een mooiere carriere opbouwt.

United is tegenwoordig geen leuke club meer voor spelers. Zelfs een Pogba sterft daar langzaam. Gewoon volgend jaar naar een leuke club als Dortmund, Tottenham of Juve gaan of zoals Depay een stapje terug doen en dan de grote man worden bij Lyon, Roma, Milan etc.

Donny is nog jong en heeft zoveel voetbalintelligentie in zich, die heeft alles in zich om een topspeler te worden.

Van de Beek moet het lekker gaan proberen bij een club die zijn type voetbal speelt op een iets lager niveau. Dortmund of Leipzig vind ik perfecte clubs voor hem, die leggen zo extreem veel energie in hun spel, daar stellen ze dat wel enorm op prijs.

7 mei 2021 om 09:59

Portugese spelers lijken dan sowieso geharder. Die zijn beter opgewassen tegen het fysieke karakter van de Premier League. Tel ze maar na bij al die clubs.

7 mei 2021 om 13:11

Ik volg de Portugese competitie niet op de voet, maar als ik die teams zie spelen, zie ik doorgaans enorme bomen van verdedigers en krachtpatsers op het middenveld. Neem zo'n Danilo Pereira die nu bij PSG speelt, die hebben we in de Eredivisie gewoon niet.

7 mei 2021 om 18:57

Sangaré is ook wel zo’n krachtpatser. Maar het is wel handig dat je soms ook naar dezelfde kleur overspeelt ;-)

7 mei 2021 om 13:10

Het probleem is vooral dat vd Beek een speler uit de absolute wereldtop voor zich heeft op zijn positie, hij de intensiteit van de Premier League niet gewend is en ook eigenlijk United niet aankan. Het niveau van Dortmund en Leipzig is gewoon lager en vd Beek is op zijn niveau wel een speler met enorme power, drang en loopvermogen, past daar dus prima.

Chelsea en Manchester United mogen dan tot de Europese top gerekend worden, maar ze spelen puur fysiek georiënteerd en vanuit de omschakeling. Wanneer je echt top wilt zijn en de harten van mensen wilt veroveren zul je toch anders moeten spelen. Real, Barcelona en Bayern en ook Ajax in 2019 zitten / zaten toch veel meer voetbal in.

7 mei 2021 om 18:40

Ja, dat klopt. Maar aan de andere kant hebben dat soort clubs soms weer spelers in de gelederen die, wanneer ze bij Ajax zouden spelen, door onze journalisten en analisten compleet afgemaakt zouden worden. Je hoort toch ook wel hoe minderwaardig onze analisten praten over spelers als Werner, Suhle, Maguire etc.?

Ik vind het jammer, want ik vind Donny echt een sympathieke gozer. Probleem is echter, dat Donny een middenvelder is die niet als middenvelder speelt. Probeert constant voor het doel op te duiken wat natuurlijk erg gevaarlijk is, maar wel een aparte middenveldsbezetting creëert.

Bij Ajax werkte het omdat Schöne en Frenkie het dicht hielden. Misschien een club als Sevilla of Leipzig (maar die gaan volgens mij geen 3421 meer spelen waar die perfect had gepast als 1 van de 2 aanvallende middenvelders) zou hem goed kunnen doen.

Daarnaast wel zorgwekkend dat Engelse clubs topspelers van Eredivisie op kopen om op de bank te zetten zonder serieuze kans te geven (Ziyech, Bergwijn, Donny)

Dit begint echt overdreven te worden. Ik vond VDB niet wauw gisteren maar ook niet slecht. Onopvallend maar die jonge speelt na zoveel maanden nog is basis en dat niet op zijn gewone positie en zonder automatismen. Geef hem de tijd en volgend jaar zien we wel.

Ze sloegen hem vaak ook gewoon over. Hij liep ook als een kip zonder kop overal rond. Maakte loopacties die totaal niet logisch waren. Dit was niet de vd beek die we bij Ajax gewend waren te zien.

7 mei 2021 om 14:34

Het vertrouwen zal ook wel een enorme knauw hebben gekregen. Die moet daar gewoon zo snel mogelijk weg, maar dat is lastig in deze tijd met zo'n salaris. Ik denk dat hij ook veel beter in de Bundesliga past. Daar krijg je ook sneller de kans en zeker als je veel geld kost. Zo'n Manchester United kijkt niet op van 40 miljoen euro en spendeert dat graag voor een back-up.

Bij Ajax was ie goed tussen de linies, echt een dravertje. Maar op een hoger niveau komt hij op veel facetten zwaar te kort. Het is een speler die nergens echt uitblinkt zoals Siem de Jong ooit. Ik snap dat hij nog niet terug wil naar Ajax maar het is denk ik wel zijn ideale niveau al vraag ik me af of er nu plaats voor hem zou zijn daar.

7 mei 2021 om 13:59

Siem de Jong, Davy Klaassen, Donny van de Beek. Toch typisch dat er tien jaar achtereen zulke type spelers bij Ajax doorbreken om er in het buitenland achter te komen dat ze niet renderen in andere speelwijzes. Je kan ze letterlijk gewoon voor elkaar inruilen (zoals Ajax ook heeft gedaan met het terughalen van Klaassen).

7 mei 2021 om 14:37

Siem de Jong vond ik sowieso nooit een bijzondere speler. Zijn top lag duidelijk in een middelgrote competitie. Klaassen en Van De Beek hebben verkeerde keuzes gemaakt. Vooral de keuze van Van De Beek is oliedom. Van De Beek is echt geen slechte speler, maar komt wel tekort voor zo'n grote club. Die moet gewoon ergens in de subtop van Duitsland of Italie gaan voetballen. Daar houden ze wel van dat soort spelers en daar past hij ook wel. Van daaruit kan hij altijd weer stappen maken als hij goed presteert. De omstandigheden moeten een beetje meezitten.

Dat gevoel heb ik ook wel gehad. Je start verwachtingsvol bij je nieuwe werkgever maar je voelt dat je niet past binnen het team en dat wordt steeds sterker. Ben bang dat het met Donney nu ook het geval is en dan kan je beter vertrekken, het word nooit meer wat.

Lekker even op huur gaan in de Bundesliga, voor 20 miljoen over worden genomen en terug naar Ajax op z'n 27e. Wel zonde zeg, ik had toch wat meer hoop voor hem dan voor bijv Klaassen, maar in dit team met deze speelwijze heeft hij niets te zoeken,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren