Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wordt niet gelijk deur gewezen: ‘Iedereen mag zich melden voor Ihattaren’

Laatste update:

Het is nog maar de vraag of PSV volgend seizoen kan beschikken over Mohamed Ihattaren, die in Eindhoven vastligt tot medio 2022. Zijn relatie met trainer Roger Schmidt lijkt verre van ideaal te zijn en daarnaast is de clubleiding er nog steeds niet in geslaagd om het contract van de middenvelder te verlengen. Technisch directeur John de Jong wil ondanks de problematische situatie rondom Ihattaren niet spreken van een 'hoofdpijndossier'.

"Nee hoor, zo kijk ik er niet naar. Ik vind het jammer dat het nog niet is gelukt zijn kwaliteiten maximaal te ontwikkelen en te laten renderen", verzucht De Jong in een vraaggesprek met Voetbal International. "Maar ik heb nog steeds de hoop dat we Mo daarbij kunnen helpen. Daar hebben we met z’n allen al heel veel tijd en energie in gestoken en dat blijven we doen." PSV is nog niet succesvol geweest in het openbreken en verlengen van de verbintenis van Ihattaren in Eindhoven. "Nog niet, maar ik sluit niet uit dat het wél gebeurt."

In de optiek van De Jong is de werkrelatie tussen Ihattaren en Schmidt ondanks de incidenten van dit seizoen niet onherstelbaar beschadigd. "Schmidt heeft er alles aan gedaan en meer om Mo duidelijk te maken wat het inhoudt om basisspeler te worden. Het is ook aan de speler zelf om uiteindelijk als prof dát te doen wat daarvoor nodig is. Maar voor zowel de trainer als mij is het boek Ihattaren nog niet dicht", zo benadrukt de hoopvolle De Jong, die Ihattaren ziet als een van de pareltjes uit de opleiding van PSV.

"Mo heeft net als Cody Gakpo en Jordan Teze zo’n mooie groei vanuit de academy doorgemaakt. Dat is wat we willen bij PSV", vervolgt De Jong zijn uitleg. "Soms loop je met je snufferd tegen een muur op en moet je toch doorzetten. Maar wij geven het niet op. Ik wil Mo duidelijk maken dat hij de prachtige carrière die hij in het vooruitzicht heeft, niet moet weggooien. Start als prof bij PSV, groei en maak dan de stap omhoog. Of het heel realistisch is dat hij bij ons blijft, kan ik nu niet zeggen. Het ligt ook aan hem." Mochten de contractonderhandelingen definitief worden gestaakt, dan lijkt een voortijdig vertrek van Ihattaren bij PSV onvermijdelijk. "Die kans is dan groot."

De Jong krijgt van Voetbal International de vraag voorgelegd wat er gebeurt mocht Ajax zich officieel melden bij PSV voor Ihattaren. De technisch directeur zal zijn collega Marc Overmars niet bij voorbaat al 'nee' verkopen. "Iedereen mag zich bij mij melden als het bedrag goed is. Dit is de voetbalwereld, daarin kun je niets uitsluiten", aldus De Jong. Valentijn Driessen meldde onlangs in Veronica Inside dat PSV geen energie meer wil steken in Ihattaren en dat Ajax bij een vertrek van de middenvelder 'zeker zal willen toeslaan'.

Zie jij Mohamed Ihattaren volgend seizoen nog bij PSV spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vorig jaar zou ik zeggen ja Ajax moet voor Mo gaan. Momenteel weet ik dat niet zo zeker. Het afgelopen jaar heeft hij niks tot weinig laten zien.

5 mei 2021 om 14:42

Gaat ook niet met zo weinig speeltijd he. Hij moet bij PSV weg gaan gaat nooit meer iets worden

5 mei 2021 om 14:44

Zo weinig speeltijd heeft hij niet gehad hoor. Voor mijn gevoel heeft hij niet meer of minder gespeeld dan Madueke en die heeft bijna dubbele cijfers in goals en assists.

5 mei 2021 om 14:45

Weinig speeltijd? Hij heeft zo'n beetje alles gespeeld de eerste seizoens helft. Er is zoveel tijd en energie gestopt in deze jongen. Hij heeft zelf de sleutel naar zijn succes in handen. Als hij het niet kan opbrengen en er niet alles aan gaat doen om te slagen wordt het nergens meer iets met deze jongen.

5 mei 2021 om 14:47

Hij heeft 29 wedstrijden de kans gehad dit seizoen, 18 keer 90 minuten. Dat hadden er veel meer kunnen zijn als hij a) niet zo vaak ziek/niet fit was geweest en b) fysiek in orde was geweest, c) zich had gedragen.

5 mei 2021 om 15:01

26 wedstrijden dit seizoen met een totaal van 1500 minuten. Gemiddeld 51 minuten per wedstrijd, dus ook niet alleen maar korte invalbeurten geweest. Ihattaren heeft genoeg gespeeld. Het heeft 3 doelpunten uit afstandsschoten opgeleverd, en een hele boel keren dat hij voor eigen gewin ging of de bal liet lopen

5 mei 2021 om 15:35

Als ik John de jong was dan zou ik even op de koffie gaan bij Overmars en 3 mandarijnen en een malteser bieden op Onana. Psv kan nog wel een extra keeper gebruiken. Koffie drinken, nog even kijken of het mogelijk is om de schaal ergens te verstoppen in de Arena en Overmars als een kind tijdens Pasen op zoek laten gaan naar de schaal. 15 miljoen voor Malen..... Wat een grap

5 mei 2021 om 15:48

Laat malen net als ihataren ook maar lekker daarblijven

5 mei 2021 om 16:09

Ajax zal hem waarschijnlijk wel voor een marktconforme prijs willen overnemen, maar dat zullen we meer clubs willen. Ik denk daarom dat hij naar een buitenlandse club gaat. Die jongen is, om wat voor reden dan ook, een flinke stoorzender gebleken. Ik zou hem iig niet voor de hoofdprijs kopen.

5 mei 2021 om 16:17

@noworries eens, en berghuis in Rotterdam. Misschien moeten ze Wijnd proberen te halen als Tagliafico vertrekt. Die jongen die met Kudus speelde klonk interessant voor de langere termijn. En als Neres gaat zullen ze iets uit de hoed moeten toveren, hoewel ik hoop dat hij blijft. Ihattaren zou ik mijn vingers niet aan branden.

5 mei 2021 om 16:25

@RomBomCu Dan zegt overmars tegen De Jong; Als je bij die maltezer en mmmmmm lekker mandarijntje hoor, nnou gewoon Ihatharen en een doorverkoop percentage van 50% doet dan kunnen we beginnen met echt praten

5 mei 2021 om 16:58

Wat een onzin. Je praat anderen na. Schmidt moet hem gewoon niet. Hij heeft alternatieven, waaronder de falende Gotze, die hij zelf gehaald heeft net als Sangre en die dus moeten spelen.
Schmidt wil van hem af en het geld gebruiken om andere spelers te halen

In Nedwerland zijn er twee toppers
Gravenberch en Ihateren
Bij City zou hij spelen. IK begrijp maar niet dat Dschmidt zo belabberd omgaat met het kapitaal en dat velen het nog ok vinden

5 mei 2021 om 17:09

Even voor alle Psv'ers, maar de eerste 18 wedstrijden toen ie wel veel speelde verloor PSV net zoveel punten als in de laatste 11 dat ie weinig speelde (allebei 14!). En bij de eerste 18 zaten ook de heenwedstrijden tegen Ajax en AZ, dus dat is het verschil niet. En bij die eerste 18 zat ook de coronagolf die PSV teisterde. Toeval of zal het er toch iets mee te maken hebben?

5 mei 2021 om 17:27

@manodedios Je moet me even uitleggen hoe 15 miljoen op Malen bieden 'even laten zien wie de baas is momenteel'.

5 mei 2021 om 18:42

😂😂 bij city zou hij spelen... Lekker biertje op bevrijdingsdag? Ik weet niet of je gezien hebt hoe Zinchenko gisteren op z'n plaats gewezen werd toen hij pissig was, maar dan gaan ze een speler met de instelling van Mootje helemaal niet accepteren...

5 mei 2021 om 21:48

Hahaha wat zeg jij nou dan pipo!? Op basis van aantal speelminuten dit seizoen zijn er inclusief keeper elf speler die meer speelminuten maakten. Op basis van het aantal wedstrijden is hij zelfs de elfde speler in het rijtje! Dus gaat ook niet met zo weinig speeltijd? Hou toch op man, die jongen heeft toch aantoonbaar niet de professionaliteit die leeftijdsgenoten als Gakpo, Madueke en Teze wel aan de dag leggen. Met een linker als hij stel je jezelf op hoor.

Al even simpel vind ik je tweede, eveneens niet onderbouwde bewering. Bij welke club op hetzelfde niveau krijgt hij wel de basisplaats en de glansrol toebedeeld dan?

5 mei 2021 om 22:05

Ik denk dat de Jong met een blij gezicht thuiskomt met Klaiber en Labyat voor Ihattaren. 😊😷

5 mei 2021 om 22:08

Vind hel wel heel vreemd toen Ihattaren weigerde een sterk verbeterde contract te tekenen er ineens niets meer deugde aan hem. Vind het zo tegenstrijdig.

5 mei 2021 om 14:49

Eens !! Het probleem is helemaal niet de trainer of het systeem , het probleem is dat Mo Ihattaren (nog) niet beschikt over het vermogen om iedere week volle bak te gaan. Dat hij leuk kan voetballen staat vast, ook al word ook dat mijn inziens overdreven. Probleem is dat het huidige voetbal wat meer vraagt dan één balletje buitenkant voet. Omschakelen , denken in team belang, vuile meters maken, duels uitvechten, diepgang, tactisch sterk zijn etc ... ik zie het allemaal niet terug.

5 mei 2021 om 15:06

als hij dat allemaal had beheerst had hij nu bij Real Madrid gespeeld. alles verdedigend oplossen, gaten dicht lopen en vele kilometers lopen bij balverlies en dan aanvallend ook nog even het verschil maken

5 mei 2021 om 15:23

Dat weet ik niet zo zeker baradona. Het probleem was dat hij niet fit aan dit seizoen is begonnen. Hij was veel te zwaar na de vakantie. Daarop is hij terecht afgerekend en is hij zijn basisplaats kwijtgeraakt. Gelet op alle ophemelingen in het vorige seizoen, had hij daarop niet gerekend en is dat zwaar binnengekomen. Vorig seizoen toen het vertrouwen er wel was, kon hij wel iedere wedstrijd volle bak spelen. Dus ik denk dat hij het wel kan, maar dat iemand de juiste snaar bij hem moet raken. Dat zal Schmidt niet meer zijn. Ik zie hem graag naar Ajax komen. Als je hem namelijk fit en aan het voetballen krijgt, dan lopen er maar weinig dezelfde spelers rond in de Nederlandse competitie.

5 mei 2021 om 15:24

@japie: werken zoals Ziyech bedoel je?

5 mei 2021 om 15:29

Hij doet nu helemaal niet bij balverlies behalve af en toe wat schijn verdedigen, en maakt ook aanvallend bij lange na niet het verschil.

5 mei 2021 om 16:20

@Ijsmuts Ziyech ging pas hard werken in verdedigend opzicht op zijn 24e en wat Baradona hier omschrijft deed Ziyech ook niet allemaal. Logisch ook want dan had hij zo belachelijk veel kilometers moeten maken dat hij niet eens meer aanvallend het verschil had kunnen maken

5 mei 2021 om 17:29

Helemaal met Peterson eens

5 mei 2021 om 19:00

@japiekrekel Zyech was ook bij Heerenveen en zeker bij Twente al zeer beslissend met 40 goals en 25 assists in 100 wedstrijden. Dan is 3 doelpunten en 1 assist bij psv karig....heel karig.

5 mei 2021 om 22:18

klopt maar Ziyech kreeg daar het vertrouwen en de waardering van de coach en werd benut op zijn kwaliteiten en niet beoordeeld op de dingen waarin hij minder is. Ziyech bij Twente en Heerenveen verdedigde ook niet mee. dat is pas later in zijn carriere gekomen

6 mei 2021 om 13:27

@japie_krekel. Maar vergeet niet hoeveel arbeid Ziyech in het spel legde. Nu wordt er soms gesproken over Ihattaran alsof hij bij Schmidt een renpaard moet zijn en bij Ten Hag wel een beetje de spelverdeler mag uithangen, maar kijk hoeveel energie Antony en Klaassen (de 2 posities waar hij voor in aanmerking komt) in een wedstrijd leggen. Ajax heeft daarnaast veel beter gepresteerd op het gebied van druk zetten dan PSV dit seizoen. Als Ihattaran naar Ajax gaat, zal hij ook gewoon moeten bikkelen. Is hij daartoe bereid? Zo niet, kan je er beter niet aan beginnen.

6 mei 2021 om 13:55

Dat is zeker waar maar ik denk dat hij wel hard werkt voor een coach die hem weet te raken. Hij en Schmidt liggen elkaar gewoon totaal niet

6 mei 2021 om 15:02

Ik hoop het van harte, maar het is helaas onmogelijk in te schatten. Voetbalkwaliteiten zijn wat dat betreft makkelijker te beoordelen voor buitenstaanders als wij. Het zou zomaar kunnen dat een meer aanvallende, attractieve speelstijl hem meer plezier oplevert en het daardoor mentaal beter op te brengen is om vol druk te zetten. Het zou echter ook kunnen dat hij een nieuwe Bakalli wordt. Ik zou transfervrij de gok wel wagen, maar als je er 10/15 miljoen voor moet betalen wellicht niet. Zeker als je met Antony links en zowel Klaassen als Kudus, prima spelers op zijn posities hebt staan. Dan liever geld besteden aan een andere positie.

5 mei 2021 om 14:59

Ik ben natuurlijk een buitenstaander en de kans is best groot dat mijn gedachten totaal niet stroken met de werkelijkheid, maar ik heb zo'n idee dat Mo behoefte heeft aan warmte en aandacht. Ten Hag is wel een trainer die spelers veel vertrouwen geeft en het lijkt me een eerlijke man. Bovendien past het spel van Ajax beter bij hem denk ik. Meer een vrije rol zoals ook Ziyech die min of meer bekleedde. Creatieve spelers moet je niet volproppen met instructies en opdrachten. Dat is wel wat de huidige trainer doet.

5 mei 2021 om 15:05

precies, Ten Hag heeft bij FC Utrecht aangetoond goed om te kunnen gaan met die Marokaanse jongens en anders kan Slot dat denk ik ook wel. die deed het bij AZ goed met al die jonge talenten

5 mei 2021 om 15:06

Ziyech werkte kei en keihard.

5 mei 2021 om 15:17

Dat lijkt mij ook. Het verlies van een ouder in je tienerjaren kan echt een behoorlijke impact hebben op je doen en laten, en kan bijzonder lang doorijlen. Hetgeen je dan juist nodig hebt is een omgeving van stabiliteit en iemand die je nukken (die vanzelf onstaan) op waarde kan inschatten. Echter ben je dan bij Schmidt aan het verkeerde adres heb ik zo'n vermoeden, die ziet voetballers meer als machines in termen van fitheid. Ik schat Ten Hag toch wel anders in. Hoop dat het goed komt met die jongen, het moet een moelijke tijd voor em zijn, het is em gegund.

5 mei 2021 om 15:20

Ziyech schoot voor zijn vertrek naar Ajax al de Eredivisie aan flarden. Ihattaren doet dat niet, maar gedraagt zich wel zo.

Bovendien liep Ziyech wel de vuile meters.

5 mei 2021 om 16:53

Iemand als Ziyech zou de idieale leermeester zijn voor hem. Zouden waarschijnlijk door hun roots goede vrienden zijn en ziyech is wel een winnaar met een goede instelling. Hij zou mo echt op het juiste pad kunnen brengen. Nu Ziyech weg is weet ik niet zo goed of ze bij Ajax meer discipline bij hem kunnen brengen. Ik zou het er op gokken. Zet hem naast tadic in de kleedkamer en laat hem Mo net zo fit trainen en je hebt een topper in huis. Alleen dat pensie er ff af jongens.

5 mei 2021 om 17:06

Makkelijk. Tadic is een technische voetballer die er alles aan doet om zo fit mogelijk te zijn om zo zijn techniek nog beter in te kunnen zetten. Het is niet een simpele draver die als grote pluspunt loopvermogen heeft. Grote kans dat Mo daar sneller iets van aanneemt dan bv een Dumfries.

5 mei 2021 om 17:13

Sja maar bij PSV loopt een wereldkampioen en een veteraan met dezelfde werkethiek als Ronaldo om op late leeftijd zo fit mogelijk te zijn. Het probleem zit m niet zozeer in de kwaliteiten die een team bezit, maar ook in de wil om van anderen te leren. Mocht het zo zijn dat ie niet wil leren van Gotze en Zahavi, waarom zou dat dan wel zo zijn bij Tadic?

5 mei 2021 om 17:42

Tadic kan ook prima met Marokkaanse jongens omgaan hoor.. Als ze maar luisteren..
Ik denk dat Mo zich erg zou thuisvoelen bij Ajax, de sfeer op de trainingen, het niveau.. Echt voetbal spelen..
Het is alleen maar de vraag of Ajax wel behoefte heeft aan Mo, er komen ook een paar jongens aan op het middenveld vanuit de jeugd en Jong Ajax,
Jongens zonder problemen....

5 mei 2021 om 18:55

Je doet nu net alsof ze bij PSV geen echt voetbal spelen. Wat doen ze dan, doen ze alsof ze voetbal spelen? Ik denk dat Mo teveel is overschat, ik zou hem niet aantrekken als Ajax zijnde. Denk niet dat hij het gaat redden in de top.

5 mei 2021 om 17:40

Een andere omgeving kans soms helpen , dat is in het verleden wel vaker gebleken. Het lijkt me voor beide kanten dat Mo ergens anders gaat spelen , het lijkt me niet dat hij opeens zich zelf wel in de basis speelt.

5 mei 2021 om 18:09

Niet doen!! dit vind ik persoonlijk. Hij gaat heel moeilijk worden want hij moet niet verwachten even een basisplaats te krijgen. En hoe hij daarmee nu al omgaat is ook niet geweldig. Ajax zijnde zal misschien iets hebben van okee... wij kunnen hem wellicht op scherp zetten. Maar als dat ook fout gaat snijd mijn ajax zich in de vingers en dat wil ik niet.

5 mei 2021 om 18:19

Juist nu kopen dus. Nu kost hij nog niet de helft

5 mei 2021 om 19:24

Mee eens, bovenal is het een mentaliteitskwestie. In zulke jongens moet je echt veel tijd willen investeren, een hand boven het hoofd houden e.d. wat ook weer irritant is voor andere spelers. ja hij heeft talent, maar dat had Bakkali ook, kijk eens waar die nu rondloopt. Als je Berghuis voor 4 kunt halen moet je die pakken. Garantie voor voorzetten, doelpunten, alleen kan je hem nooit meer verkopen voor veel maar voor die prijs hoeft dat ook niet. Denk dat Berghuis liever naar het buitenland gaat maar komen de clubs wel die hij wil. Denk dat hij een top 3 Turkije wel zou verkiezen boven Ajax, Olympiakos misschien, als hij een goed EK speelt komen er ook wel clubs uit Spanje en Italië langs. Engeland en Frankrijk zijn te fysiek voor hem.

Belangrijke toevoeging in het artikel: "als het bedrag goed is". En daar komt direct het probleem om de hoek kijken voor een transfer naar Ajax. Reken maar dat PSV liever een akkoord bereikt met een buitenlandse club dan met Ajax, zelfs als dat iets minder oplevert. Liever voor 8 miljoen naar een buitenlandse club, dan voor 10 miljoen naar Ajax.

5 mei 2021 om 14:46

Maar dan ga je ervan uit dat hij naar het buitenland wilt. Wellicht wil hij niet verlengen en in Nederland blijven. Dan kun je als PSV zijnde roepen dat je liever hebt dat hij vertrekt naar pakweg Aston Villa, maar dan tekent hij een half jaar later transfervrij bij AZ, Ajax of Feyenoord. Dat lijkt mij helemaal niet wenselijk.

5 mei 2021 om 15:19

Je denkt toch niet werkelijk dat Mo interesse heeft om een stap te maken naar AZ of Feyenoord.

5 mei 2021 om 15:21

Ik waag het te betwijfelen, maar als hij een beetje zijn verstand gebruikt en hij zich realiseert dat hij minuten moeten maken om zijn potentie in te lossen, dan zie ik het wel gebeuren. Bij Ajax / PSV komt hij in een roulatie terecht. Bij Az en Feyenoord zie ik hem wel in de basis belanden bij twee coaches die aanvallend willen voetballen.

5 mei 2021 om 15:29

Bij AZ en Feyenoord kan hij waarschijnlijk wel in de basis komen maar dat lijkt me een enorm onrealistisch scenario. PSV zal voor een binnenlandse transfer een fors bedrag vragen (8-10 miljoen gok ik). Dit zou dan meteen een van de duurste aankopen in de geschiedenis van beide clubs worden, voor een speler die al 1,5 jaar geen pepernoot raakt. Ihattaren heeft potentie, dat is een feit maar het is wel een hele grote gok of hij bij jouw club wel gemotiveerd is op de trainingen.

5 mei 2021 om 15:33

In mijn scenario betalen AZ en Feyenoord ook geen 8 miljoen maar wachten zij en Mo een jaartje tot hij er transfervrij vanuit piept. Dan kost het nog wat, maar dat scheelt wel een slok op een borrel natuurlijk.

5 mei 2021 om 15:40

Dat zie ik ook niet als een realistisch scenario. Als Ihattaren niet bijtekent dan zal PSV alles op alles zetten om hem deze zomer te verkopen en dan is er echt wel een buitenlandse club bereid om een mooi bedrag op tafel te leggen. Indien dit niet lukt (Mo wilt niet naar het buitenland) dan zal hij volgend jaar ook geen minuten meer maken in PSV of jong PSV en ik vraag me af of AZ en Feyenoord dan ook nog daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in een speler die dan 1,5 jaar niks presteren en 1 jaar op de tribune zitten erop heeft zitten.

5 mei 2021 om 15:49

Maar dat is dus ook hetgeen ik probeerde te zeggen. PSV kan nog zoveel moeite doen en willen dat hij naar het buitenland vertrekt. Als hij dat zelf niet wilt en hij in Nederland wilt blijven ga je dat nooit voor elkaar krijgen. Ik denk wel dat hij naar het buiteland wilt vertrekken hoor, overigens. Maar je hebt als club helaas weinig meer te zeggen door het bosman arrest.

5 mei 2021 om 17:50

@rombomcu welke buitenlandse club gaat er nou 8 miljoen aftikken voor een bankzitter uit de Eredivisie met een 1 jarig contract? Raiola krijgt veel voor elkaar maar dat zie ik niet gebeuren

5 mei 2021 om 18:33

@RomBomCu, wat een kapitaalvernietiging om Ihattaren een jaar op de bank te zetten alleen maar om hem niet aan Ajax te verkopen. Dus liever 8 miljoen door het toilet te spoelen dan aan Ajax? Kee dan...

5 mei 2021 om 18:34

Even voor de duidelijkheid: van mij hoeft hij niet naar Ajax te komen. Ik denk namelijk dat die jongen een basisplaats nodig heeft en die kan Ajax hem niet garanderen. Maar het gaat mij om de kapitaalvernietiging.

5 mei 2021 om 19:27

Tussen willen en kunnen zit een wereld van verschil. Slot zal net als Stam snel moeten terugkomen op zijn aanvallende voetbal met hogere druk behalve als er een wonder gebeurd en er een schip geld de Rotterdamse haven komt binnenvaren. Dan zou slechts AZ overblijven waar hij inderdaad meer kans heeft dan bij Ajax of Psv. Daar moet je presteren, anders staat er gewoon een ander.

5 mei 2021 om 22:20

precies. daar staat een Sangare erin die er helemaal geen hout van kan

5 mei 2021 om 14:46

Gelbe, dat begrijp ik. Maar is PSV in de positie om dat te weigeren? En Mo heeft zelf ook nog enigszins een zegje hier in he 😉. Maar, het belangrijkste, hoe Mo dit jaar speelde, dan verzwak je je grootste concurrent toch alleen maar?! Win win 😜

5 mei 2021 om 14:51

@Formus, ik denk wel dat PSV in die positie zit. Verkopen van Malen, Dumfries en nog wat anderen gaat al een aardig bedrag opleveren. Of je moet willen weigeren is een tweede, maar het lijkt me duidelijk dat Ajax absoluut niet de voorkeur geniet voor PSV. Is het onmogelijk? Nee, maar het is wel het minst realistische scenario in mijn ogen.

5 mei 2021 om 14:55

Ik begrijp dat dat geld oplevert. Maar ik bedoel vooral: kan je, zoals in jouw voorbeeld, twee miljoen (1/5) laten schieten op zo'n moment? Zit PSV in die situatie, gezien ook de leningen en hypotheek die ze nu afsluiten. Ik weet t niet hè?!

5 mei 2021 om 15:00

Is het een gegeven dat Dumfries en Malen vertrekken dan? Zouden beide een stap hoger aankunnen, maar als je aan een team wilt bouwen dat het volgend jaar Ajax moeilijk moet gaan maken zal je deze sterkhouders willen behouden lijkt me? (en er is al 50 mln. transferbudget)

5 mei 2021 om 15:05

Was dat geen 50M als totale injectie? 50M om transfers te doen lijkt mij wel wat veel gezien de huidige coronamaatregelen.

5 mei 2021 om 15:06

@Formus, de omvang van de lening en hypotheek zijn niet zodanig dat het water PSV straks aan de lippen staat. Dus ja, ik verwacht dat PSV, in het scenario dat Ihattaren voor 2 miljoen extra naar Ajax kan, er voor kiest om die 2 miljoen te laten schieten. Maar goed, afwachten maar. Wie weet tekent hij wel alsnog bij en dan ontstaat er weer een hele andere situatie.

5 mei 2021 om 15:18

Wat weet jij dat allemaal goed zeg!

5 mei 2021 om 15:24

Hypotheek op een stadion vind ik zoiets bijzonders. Bij mijn weten leent een bank je geld en gebruik je je huis als onderpand voor het geval je je lening niet terugbetaalt. Zo heeft de bank de zekerheid dat ze desnoods je huis aan een ander verkopen. Hoe zit dat bij het philips stadion, gaat de bank dat aan FC Eindhoven slijten wellicht? Ik begrijp dat ze er goed over nagedacht hebben en het komt ongetwijfeld vaker voor. Het is gewoon mijn beperkte kennis waardoor ik me hierover verbaas. Wat heeft een stadion voor waarde buiten de bedrijven die er een ruimte huren of guus meeuwis die er een keer optreedt, zodra een voetbalclub er niet aan zijn verplichtingen voldoet? Oprechte interesse. Het geld is psv gegund hoor, denk dat psv met De Jong en Schmidt nog wel 100 miljoen nodig heeft om er iets van te bakken. PSV supporters nu al blij met de miljoenen die Malen gaat opbrengen. Maar zie De Jong hem niet vervangen voor een speler van hetzelfde niveau eigenlijk.

5 mei 2021 om 16:54

@diegelbereds ik denk dat PSV helemaal niet weigeren. Schmidt is hem liever kwijt dan rijk. Voor Schimdt is hij een stoorzender. Je ziet dat hij zich mateloos irriteert als hij vragen krijgt over Ihattaren.

5 mei 2021 om 15:21

Dat is het recht van Psv. Het is logisch dat PSV liever hun spelers naar het buitenland transfereert dan naar Ajax en vice versa

5 mei 2021 om 16:30

Hoe heet zijn zaakwaarnemer ook al weer? 😉. Hem kennende is alles mogelijk. Als Iha perse naar Ajax wil (en Raiola krijgt een lekker bedrag mee), dan zorgt ie er wel voor dat Iha nergens anders naar toe gaat. Dat kan PSV nog meer geld kosten. Ik hoop wel dat alles op een normale manier kan lopen, maar met die zaakwaarnemer en toch ook de instabiliteit/beinvloedbaarheid van Iha sta ik straks nergens meer van te kijken.

5 mei 2021 om 15:43

In Nederland vinden wij Mo'tje nog wel heel wat, maar denk je dat ze in het buitenland flink de portemonnee willen trekken voor een speler die al circa anderhalf jaar fysiek en mentaal kwakkelt? Als Ajax bereid is pakweg 20% meer te betalen dan een buitenlandse club, dan gaat PSV dat wel doen. Ik denk dat ze bij PSV ook wel in hun achterhoofd er rekening mee houden dat hij bij Ajax ook niet gaat renderen gezien zijn mentale dingetjes.

5 mei 2021 om 15:44

Persoonlijk denk ik dat het heel erg af hang van hoeveel PSV tegen die tijd. Verkocht heeft en hoe hard ze het veld nodig hebben na deze corona crisis. Als er echt geld nodig is zullen ze met elk extra beetje blij zijn.

5 mei 2021 om 16:11

Als hij nou een onbetwiste basis speler was zou ik die insteek snappen.
Dat is hij niet, voorlopig is hij een speler zonder veel perspectief die zijn contract niet wil verlengen.
Ik zou als PSV zijnde gewoon proberen te pakken wat je pakken kan.
De vraag is waar PSV zelf op lange termijn beter van wordt. Dat lijkt mij zo zelf veel mogelijk geld binnen harken en dan maakt het niet uit hoe.

5 mei 2021 om 16:58

@london calling

"ik zou als PSV zijnde gewoon proberen te pakken wat je pakken kan."

Exact en helemaal omdat Ihattaren voor Schmidt een grote stoorzender is. Die is die jongen liever kwijt dan rijk. Irriteert zich mateloos aan vragen over hem.

PSV heeft nu meerdere keren gezegd Ajax is welkom. Ze hopen op wat geld. Buitenland zal denk ik niet snel komen nu.

Vorig jaar met Bergwijn reageerde PSV heel anders.

Dus verschil is wel duidelijk.

5 mei 2021 om 17:56

Er zijn altijd wel een paar gelukszoekers die hopen zo'n een speler als Ihattaren op het goede pad te krijgen als ze hem goedkoop binnen kunnen halen

Kijk bijvoorbeeld naar Bazoer die het eerst bij Wolfsburg en daarna bij Porto kon proberen, zijn status was een jaar of 4/5 geleden redelijk vergelijkbaar denk ik met Ihattaren nu.

Alleen lukt het (helaas) meestal niet.

5 mei 2021 om 14:44

Op huurbasis als vervanger van Berghuis zou waarschijnlijk oprecht een fantastische kans voor alle partijen zijn, echter zijn contract tot 2022 blijft dan wederom het probleem. Hopelijk wil die jongen in zichzelf investeren.

5 mei 2021 om 14:45

Of Feyenoord is zo slim om al hun geld in die jongen te investeren,

5 mei 2021 om 15:03

Denk dat een club als Utrecht/az dan geschikter is, daar staat namelijk na een slechte wedstrijd niet meteen de spotlight op je. Kijk naar de rode kaart van Berghuis, daar is een week drama om geweest (waar ik de huidige Berghuis beter mee om zie gaan dan de huidige Ihatteren).

5 mei 2021 om 15:20

Voor alle partijen behalve Ihhataren dan.

5 mei 2021 om 15:22

Als hij bijtekent, zal dat zijn om voor PSV te spelen. Waarom zou in dat geval de beste keus een verhuur naar Feyenoord zijn?

5 mei 2021 om 15:35

@bme12: Lijkt me niet realistisch gezien de financiã«le situatie van Feyenoord. En eigenlijk hebben ze natuurlijk nog wel meer posities waar wat versterking voor zou moeten komen buiten het waarschijnlijke vertrek van Berghuis. Komende transferperiode wordt echt een moment om de kennis en kunde van Arnesen te kunnen peilen. @miltonkeynes: Bij AZ loopt ene Stengs al op zijn positie, en bij Utrecht tot op heden Kerk. Ondanks de mindere druk lijkt het me wel logisch om te kijken of hij ergens goed tot z'n recht zou komen, en ook alleen bij een vertrek van Berghuis zou ik hem aanraden (een jaartje) bij Feyenoord te gaan spelen. @panerai, @woenselaar: Een jaar lang verzekerd van speeltijd op zijn beste positie onder een aanvallend denkende coach die bewezen heeft jong talent alle kansen en vertrouwen te geven, bij een selectie die na een jaar afbraakvoetbal snakt naar een meer aanvallende speelstijl, binnen een club die de term 'underdogs en verstotenen, vecht jezelf terug' zichzelf zo eigen heeft gemaakt dan ze 'geen woorden maar daden' bijna horen te vervangen. En daarnaast ben ik heel benieuwd hoe lang Schmidt het bij PSV volhoudt met z'n 4-4-2 als er meerdere sterkhouders deze transferperiode zullen vertrekken, waar hij na 1 seizoen Feyenoord kan terugkeren als jongen van de club.

5 mei 2021 om 14:58

@champagnepapi: jazeker, Feyenoord heeft afgelopen jaar nog geen enkele flop binnengehaald onder Arnesen ...

5 mei 2021 om 14:59

we kunnen wel wat creativiteit gebruiken, zeker op dit middenveld. Ihattaren zou een geweldige spelverdeler zijn voor Feyenoord. dan kunnen Fer en Toornstra het vuile werk voor hem opknappen en kan Ihatteren aanvallend zijn ding doen en de aanvallers bedienen

5 mei 2021 om 15:04

Wanneer je als Feyenoord zijnde stappen wilt maken, lijkt me dat je zeker Toornstra (maar eigenlijk ook Fer) toch meteen mee vervangt?

5 mei 2021 om 15:10

mee eens maar als er dan 1 aspect is waarin Fer en Toornstra wel uitblinken is het harde arbeid leveren. laat ze dan maar lekker de gaten dicht lopen en het verdedigende werk oplossen voor Ihatteren zodat hij zich kan focussen op waar hij goed in is, het spel verdelen. dan hebben ze iig een functie in het elftal

Wellicht als vervanger voor Neres (als hij weg gaat).

Of speelt Mo alleen op 10?

5 mei 2021 om 14:43

Op rechts kan hij ook maar daar mist hij toch snelheid vind ik. Denk dat hij beste rendeert op 10 met lopers achter zich.

5 mei 2021 om 14:44

Ihattaren speelt vooral juist op rechtsbuiten in een vrije rol, eigenlijk een beetje hetzelfde als wat Ziyech deed.

Mo zal nu echt zelf de knop om moeten gaan zetten en keihard moeten gaan knokken. Geen tijd meer voor excuses of om de trainer of wie dan ook als schuldige te zien voor zijn eigen falen.
Het beste is als hij zijn mentaliteit gaat verbeteren, anders zijn er weinig topclubs echt geïnteresseerd. Ook Ajax niet. Maar laat het eerst maar eens 2 jaar in Eindhoven zien.

Hoef hem bij Ajax niet te zien! Vind zichzelf belangrijker dan het team, en uiteindelijk gaat het toch om het beste team, niet wie de meeste (zogenaamde) vedettes weet op te stellen.

5 mei 2021 om 14:51

Zou dat niet goed zijn misschien? Ik zie de meer ervaren spelers van Ajax mo nog wel op zijn plaats zetten, respect afdwingen en hem op sleeptouw nemen.
Kan ook zo zijn dat hij veel te eigenwijs is.

5 mei 2021 om 15:39

Maar waar moet hij spelen? Hij gaat klaassen er niet uitspelen op 10 hoor. Op rechts heb je Antony van 20 miljoen. Ik zie geen plek voor hem

5 mei 2021 om 15:43

Zag laatst Steek wel in een filmpje Rensch even op zijn plek zetten, de hierarchie was iig duidelijk daar ja :D. Zou dus wel kunnen, maar ook bij Ajax zou speeltijd geen garantie zijn, en we weten hoe hij daar mee omgaat.

5 mei 2021 om 16:31

Wat ik opmaak uit alle verhalen is dat niemand hem op zijn plek kan zetten. Denk dat als een Tadic ofzo dat doet dat hij juist weer eigenwijs gaat doen....

Als 10 komt hij bij Ajax totaal niet in aanmerking voor speeltijd en op rechts staat Antony die flink wat heeft gekost en ook veel meer diepgang heeft en goed druk zet. Tijdens z'n interviews zegt hij ook vaak dat hij lekker wilt voetballen maar ook bij Ajax moet je gigantisch veel meters maken en topfit zijn. Denk niet dat hij heel ver gaat komen als hij niet snel werkt aan z'n spel zonder bal.

5 mei 2021 om 15:22

Dat is voor mij het grootste punt ook. Bij Ajax gaat hij al helemaal geen minuten maken met op 10 Klaassen (sterkhouder) en kudus en zoals je zegt gaat op rechts Antony 100% zeker de voorkeur genieten. Ajax heeft Mo helemaal niet nodig en zal dan zeker ook geen 8-10 miljoen euro naar PSV overmaken voor een rebelse puber, die alles nog te bewijzen heeft.

5 mei 2021 om 17:32

@rombomcu Bij Ajax gaat hij wel veel minuten spelen. Kan op 10 en 7. Anthony en Klaassen zullen niet alles spelen. Ajax zal weer op 3 fronten strijden.

Kudus zal meer vervanger zijn voor 6 en definitieve opvolger van Gravenberch die nog 1 seizoen zal spelen. Die is niet te houden met contract tot 2023.

Ook een Anthony kan na volgend seizoen verkocht worden als hij het goed doet. Dan heb je met Ihattaren ook zijn vervanger.

Kijk hoeveel minuten Neres, Ekkelenkamp of Labyad gemaakt hebben. Als het goed is, gaan deze 3 spelers weg. Dus er komen veel minuten vrij voor Ihattaren.

Daarnaast bij PSV zijn niet echt veel spelers die om kunnen gaan met zijn rebelse karakter. Alleen Dumfries waarschijnlijk. Gotze zou de kwaliteiten en status hebben maar is te introvert. Max misschien.

Bij Ajax wordt hij wel op zijn plek gezet door Stekelenburg, Martinez, Blind, Klaassen en Tadic.
Om hem heen ook gewoon veel kwaliteitspelers met Haller, Mazzroui en Gravenberch.

Bij PSV was het dit seizoen toch rommeliger. Was gedoe tussen Zahavi en Malen. Laatste oogt ook minder happy dit seizoen en voornamelijk opzoek naar individuele succes (wil wel erg graag weggaan).

Achterin best weinig ervaring met Teze en Boscali die begrijpelijk vooral met hun eigen ontwikkeling bezig waren.
Op het middenveld kreeg je pijn aan je ogen als je Rosario zag schutteren.

Voor Ihattaren beter. De coach kickt meer op spelers als Vertessen, Thomas en Mauro.

Ik droom over een externe investeerder a la Robert van der Wallen destijds bij Psv. Die investeerde in PSV d.m.v. Wijnaldum, Strootman en Mertens aan te trekken. Als Feyenoord ook zo'n persoon weet aan te trekken zou de enige redding zijn. Voor Mo waarschijnlijk ook het beste, in eigen land, bovenin mee draaien en weer helemaal de ruimte krijgen om de man te zijn. ( Hardop durven dromen )

5 mei 2021 om 16:19

"voor Mo waarschijnlijk ook het beste, in eigen land, bovenin mee draaien en weer helemaal de ruimte krijgen om de man te zijn." Ik weet helemaal niet of Vitesse wel op hem zit te wachten.

6 mei 2021 om 00:06

Ik vind dat kortetermijnoplossingen. Wat het verschil maakt tussen Ajax enerzijds en PSV en Feyenoor anderzijds is visie en kwaliteit. Bij Ajax kijken ze veel meer naar het grotere plaatje. Welk voetbal willen spelen? Welk talent hebben we daarvoor in huis? Welk talent trekken we aanvullend aan? En welke spelers zetten we in de as die leiding kan geven in het elftal om jeugdige grilligheid te ontwikkelen tot stabiele basisspelers. Balans tussen mentaliteit en techniek, balans in leeftijd, balans in karakters en bovenal een heldere stip aan de horizon die door een kundige staf en een visionair bestuur op de kaart wordt gezet. Het klopt in Amsterdam. In Eindhoven loopt men vast op de de overschatting van zelf opgeleide clubmensen in cruciale functies binnen de club, zonder dat men het doorheeft. In Rotterdam moddert men intussen gewoon door. Van Geel weg, maar het gebrek aan creativiteit en vakmanschap op het gebied van technisch beleid en scouting is nog volop aanwezig in de Kuip.

Zou lekker naar utrecht gaan als ik hem was, rest zal me wel voor gek verklaren. Maar lekker terug in eigen stad mooie club. Alleen de vraag hoe diep de zakken van van seumeren nog zijn om dat mogelijk te maken

5 mei 2021 om 14:50

PSV zal wel rond de 8 miljoen gaan vragen. Dat kan een club als Utrecht nooit betalen. AZ zou het bijvoorbeeld wel kunnen, maar zie hun dat niet doen.

5 mei 2021 om 15:00

8 mln. voor een speler met 1 jarig contract waarmee de clubleiding ook nog eens die door één deur kan. In de huidige markt zouden ze met 3 mln. al in handjes mogen knijpen. Clubs die hem kopen weten ook niet wat ze krijgen.

5 mei 2021 om 16:33

8 miljoen is voor AZ ook aan de hoge kant hoor. Zeker voor een speler die zich nog zeker niet heeft bewezen.

Volgens mij wordt deze jongen veel te snel afgeschreven. Hij is nog jong en heeft met het verlies van zijn vader privé een lastig jaar achter de rug. Het zou verstandig zijn als zijn contract wordt opengebroken en hij een jaartje wordt verhuurd naar een subtopper.

5 mei 2021 om 14:55

Ik vraag het me af. Hij is inderdaad nog jong, maar als een jaar lang de strontkar over je heen dendert en je komt dan na een doelpuntje met teksten 'niemand maakt mij kapot', dan heb ik niet het idee dat hij de kritiek erg serieus neemt. Ihattaren lijkt een beetje last te hebben van achtervolgingswaanzin, terwijl PSV alleen maar het beste met hem voor heeft. Je kan als jonge gast prima een dipje hebben, echter zegt het mij meer hoe je daarmee omgaat. Ik mis bij hem een beetje de intelligentie daarin. Hoop in ieder geval niet dat Ajax voor hem gaat.

5 mei 2021 om 16:35

Hoop het wel. Laat ze maar 10 mil betalen en er vervolgens achter komen dat ze betere spelers hebben op zijn positie haha

5 mei 2021 om 17:50

Mo'tje zou wat meeer met Gakpo op moeten strekken..

Die jongen zeurt nooit, verlengt zonder gedoe, en speelt elke week met zijn hele hart en levert altijd

Misschien een maandje huisgenoten en die dikke Mercedes afpakken... Zou goed voor hem zijn

Ihattaren wil naar Ajax en Ajax wil Ihattaren. Althans zo uitgesproken is het niet verkondigd, maar zo lopen ze elkaar wel op te hitsen. Alleen Ihattaren heeft Raiola als zaakwaarnemer, dus dan is de kans niet heel groot dat hij naar Amsterdam vertrekt. Raiola zal hem wel ergens in Italië of Spanje slijten.

5 mei 2021 om 15:07

Wat moet Ajax met hem? Dat vraag ik me werkelijk af. Hij zal ongetwijfeld moeite hebben met de aanpak van Schmidt, maar hoe hij er mee omgaat is echt een teken aan de wand. Dat hij denkt dat het gras bij de buren groener is geloof ik best, maar Ten Hag is ook geen maatschappelijk werker.

5 mei 2021 om 17:54

Het is mij nergens uit gebleken dat Ajax Ihattaren echt wil

Alleen heeft Overmars ooit gezegd dat hij hem een "interessante speler" vindt

Daar zijn er nog 50 van in Nederland

Mocht Noa Lang vertrekken zie ik Club Brugge wel een poging wagen voor Ihattaren. Zo’n traject als Lang heeft gehad, op vergelijkbaar niveau blijven spelen als nu om in een nieuwe omgeving alsnog de volgende stap te maken. Gewoon dicht bij huis, maar zonder allerlei gedoe met vertrekken naar de concurrent wat hevige reacties te weeg brengt. Dat zou perfect zijn voor die jongen.

Hij moet gewoon blijven. Zo wil je toch niet weggaan. Volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Malen, Gakpo, Gotze, Madueke zullen er ook niet alle vier meer zijn. Thomas en Mauro Junior zijn de helft van de tijd geblesseerd. Als hij fit is, speelt hij vast genoeg en kan hij door de voordeur vertrekken. Dat zou toch het mooiste zijn en dan heeft hij meteen laten zien over een sterke mentaliteit te beschikken. Is hij ook van dat stempel af.

5 mei 2021 om 15:03

natuurlijk moet hij niet blijven. de coach ziet het niet in hem zitten en pruimt hem al vanaf dag 1 niet. Ihatteren moet zich ontwikkelen bij een club waar hij wel het vertrouwen en de waardering krijgt en Feyenoord lijkt me dan een prima optie. natuurlijk zeg ik dat ook uit eigen belang

5 mei 2021 om 15:10

Eigenbelang? Ik kan mij niet voorstellen dat je favoriete club - die er financieel niet goed voor staat - laten investeren in een speler die een jaar lang niks laat zien en zowel qua fitheid als mentaliteit dit jaar niet uitblinkt in het belang is van die club. Om nog maar te zwijgen van de salariseisen met een zaakwaarnemer als Raiola.

5 mei 2021 om 15:19

ik zou het zeker doen als ik Feyenoord was. liever een groot talent met potentie als Ihatteren dan weer een of andere nieuwe Bozenik. dit is een jongen die vertrouwen en waardering nodig heeft. als Slot hem die geeft weet ik zeker dat hij weer helemal op bloeit. bij ons zal hij de grote man zijn waar hij bij PSV slechts een bankzitter is en een coach heeft die het nooit in hem heeft zien zitten. Ihatteren heeft gewoon een nieuwe omgeving nodig imo

5 mei 2021 om 15:32

Japie, hoe vaak moet men het herhalen? Ihattaren heeft 1621 minuten gekregen dit seizoen, ondanks dat hij 5! keer zichzelf als niet fit zijnde afgemeld heeft. Die 1621 minuten zijn verdeeld over 29 wedstrijden, oftewel een gemiddelde van 55,9 minuten per wedstrijd. 3 goals, 2 assists.

Laat hem maar lekker naar jouw club toe gaan ja, een club waar het stront voor de ogen werken het motto is.

5 mei 2021 om 15:56

Haha praten over vertrouwen en waardering geven en dan met Bozenik komen in hetzelfde voorbeeld. Als iemand bij Feyenoord geen vertrouwen krijgt is het Bozenik wel. Maar als je denkt dat Feyenoord een goede slag slaat door een transfersom te betalen voor Ihatarren; be my guest. Ik ben alleen bang dat het afbraakrisico groot is. Als hij niet presteert, ga je zeer waarschijnlijk verlies maken. Of je blijft met een ontevreden speler zitten die aan het eind van zijn contract transervrij weggaat

5 mei 2021 om 16:24

Vertrouwen moet je ook verdienen. Ihattaren heeft aangetoond geweldig te kunnen voetballen onder Van Bommel. Als ik Bozenik ballen zie aannemen en niet onder controle zie krijgen en ik kijk naar zijn gebrekkige techniek snap ik vaak wel dat hij er niet in staat. Ik denk echt dat hij tekort komt voor Feyenoord, al hoop ik dat ik daarnaast zit natuurlijk en dat hij er volgend seizoen opeens 25 inschiet

5 mei 2021 om 16:34

@woenselaar Feyenoord werkt dit seizoen ook hard maar met alleen hard werken ga je geen wedstrijden winnen. We hebben technische creatieve spelers nodig zodat we weer goed voetbal op de mat kunnen leggen. Laat de waterdragers maar hard werken en Ihattaren lekker aanvallend zijn ding laten doen. Ziyech ging ook pas rond zijn 24e hard werken

5 mei 2021 om 16:38

Hoe kom je erbij dat de coach hem niet ziet zitten? Dat wordt vooral aangepraat door de media. Ihattaren heeft veel speeltijd gehad en telkens zichzelf niet bewezen. Ik snap wel dat hij geen basisplek heeft, en dan ligt niet aan de trainer.

5 mei 2021 om 17:07

Jezus Japie misschien moet je eens lezen wat mensen tegen je zeggen? Je blijft gewoon dingen herhalen die NIET waar zijn. Hij heeft zo veel kansen gehad en niet gepakt

5 mei 2021 om 17:47

dat heb je toch zelf ook kunnen zien toen bv een paar analisten zeiden dat hij goed had gespeeld en Schmidt daar meteen ongesteld van werd en geiirteerd reageerde dat hij geen Messi is

Op 10 heeft Ajax Klaassen en Kudus die toch ook al behoorlijk wat potentie heeft laten zien.
Denk dat dit al lastig genoeg is voor Ten Hag omdat ze beide niet op 6 en 8 renderen.

5 mei 2021 om 17:58

Precies.. Iedereen roept wel Mo naar Ajax, maar wil Ajax Mo wel? Ik heb mijn twijfels Ondertussen is Ajax ook bezig met Braziliaanse middenvelders Mo moet geen tweede Labyad worden, dan wordt hij helemaal gek

Laat gaan, laat gaan. Die jongen heeft echt een mentaliteitsprobleem. Hij zou eens een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld Gakpo.

Ihatarren heeft Raiola als zaakwaarnemer. In combinatie met de hardnekkige geruchten over zijn mentaliteit én het feit dat hij dit seizoen nog bar weinig heeft laten zien in 29 wedstrijden, zou ik hem enkel transfervrij halen. Denk ook niet dat hij bij Ajax aan spelen toe komt, dat middenveld staat als een huis met Klaassen, Gravenberch en Alvarez. En dan hebben ze Kudus nog achter de hand, die het voor zijn blessure prima deed.

5 mei 2021 om 18:00

Volgens mij staat Kenneth Taylor al te trappelen

Dan ben ik benieuwd wat PSV een goed bedrag vind omdat ze bij Drommel 3,5 miljoen al net aan goed vonden en die heeft een heel seizoen gespeeld en Ihatarren weet iedereen heeft problemen bij PSV. Ik zou als Ajax zijnde gewoon 4 miljoen bieden en kijken of je hem kan binnenhalen voor dat bedrag, zeker een toegevoegde waarde voor het elftal (nog niet meteen basis, maar een seizoen duurt lang op alle fronten en hij gaat echt wel van waarde zijn dan). Plus je haalt een goede speler in waarbij je moet hopen dat ten Hag het er weer uit gaat krijgen of een andere omgeving helpt. Stap naar het buitenland lijkt me niet logisch voor die jongen.

Gewoon lekker afscheid nemen van Mo. Dit gaat niet meer goed komen. Eigenlijk denk ik ook niet dat Ajax hier heel veel moeite in gaat steken. Oke, ze hebben genoeg geld te besteden dus zouden de gok best kunnen wagen, maar vergeet niet dat het al meerdere keren is gebleken dat hij een slechte mentaliteit heeft. Ook op het veld heeft hij vaak zijn kansen niet gepakt. Moet je deze speler wel willen als Ajax zijnde? Persoonlijk denk ik dat hij naar een Spaanse middenmoter vertrekt, (betis of iets dergelijks) en dat we hier de komende jaren niet veel meer van gaan horen (wat wel gewoon erg zonde zou zijn!)

5 mei 2021 om 16:54

Twijfelgeval, maar ik zou graag zien dat hij zijn oude PSV lijn bij Ajax voort zet. Misschien doet een nieuwe start wel wonderen, qua breedte van de selectie kunnen we hem er goed bij gebruiken.

Echter zou ik zeker niet verder 10 miljoen gaan, 8 miljoen en een doorverkooppercentage.

Mocht Berghuis vertrekken, dan zou Ihattaren een goede vervanger zijn.
Maar ook zonder een vertrek van Berghuis zal hij bij Feyenoord op zijn plek zijn.
Arne Slot weet zulke spelers wel te raken en te motiveren.
Een stap naar het buitenland lijkt mij nog te vroeg voor hem, eerst geestelijke rust verkrijgen en presteren op de Nederlandse velden.
Want het is wel duidelijk dat hij een beetje met zichzelf in de knoop zit en zijn talenten en kwaliteiten niet optimaal benut.
Ik heb en hou vertrouwen in hem en een klein stapje terug zal hem goed doen.

Lekker verkopen en een goed doorverkooppercentage afspreken.
Ik denk overigens dat hij bij Ajax ook niet in de basis zal staan.

Nee .....Mo zal zeker een goede aanwinst kunnen zijn bij Ajax maar de jeugd van Ajax heeft zoveel van die Mo's
.......Taylor komt eraan...Eiting gaat ook de goede kant op...Mendez...genoeg Mo's

Ik vraag me af of Ajax hem wel wilt hebben. Als ie bij PSV al niet presteert waarom dan wel bij Ajax? Druk ligt nog hoger daar en meer concurrentie. Die jongen heeft een mentaliteitsprobleem, dat gaat Ajax niet zo maar oplossen.

Met geld is alles te koop, ook in de voetbalwereld. Als het juiste bedrag op tafel komt is hij weg, ongeacht naar welke club. Zou wel een goede zijn voor Ajax denk ik. Heeft wat mentaliteits problemen de afgelopen tijd maar een nieuwe club/omgeving zou hem goed kunnen doen waardoor hij wél uit de verf komt. Potentie heeft hij in ieder geval, daar zal het niet aan liggen.

Hij kan echt wel wat, maar als hij echt zo goed was had hij er wel ingestaan .
En mensen die op tv steeds roepen dat hij het grootste talent in zijn leeftijdscategorie is , vergeten Gravenberch. Want die is dat met met afstand

Ik zie veel mensen zeggen dat ze niet voor hem moeten gaan, want hij heeft niks later zien DIT jaar. Echter vorig jaar heeft hij ook slechts 3 keer gescoord in hetzelfde aantal wedstrijden(22). Dit jaar is hij wat dat betreft zelfs efficienter. Ik weet dat het een gok zou zijn mits ajax voor hem gaat, maar als je deze jongen voor 5 mil kan halen past dit in het rijtje breedte versterking ala Klaiber. Alleen in dit geval heb je een speler met potentie die mogelijk nog flinke stappen maakt. Aan de hand van Noussair en met volwassen gasten als Stekelenburg, Pasveer, Blind, Klaassen, Tadic en Haller kan dit nog best een goed huwelijk zijn.

Dat er geen statement wordt gemaakt dat PSV niet aan de concurrenten verkoopt zegt misschien onbedoeld heel veel over de situatie van Ihattaren. Zijn credit is echt op in Eindhoven en bij een bod van Ajax wordt niet eens (in de media) afgewezen. Vergeet niet dat Bazoer werd verbannen bij PSV vanwege zijn overstap, het ligt daar echt gevoelig.

Bij een binnenlandse transfer zou ik het liefst verkopen aan Ajax. Er komt meer geld binnen en bij een doorverkooppercentage zou je nog de schade kunnen beperken. Voor Mo is dit ook goed, een nieuwe omgeving kan helpen en Ajax heeft de omgeving om te slagen. Ik hoop dat we dit hoofdstuk snel kunnen afsluiten. Hij kan beter gewoon vertrekken want dan kunnen wij ons versterken met gemotiveerde en professionele spelers.

5 mei 2021 om 16:08

Zie hem liever naar het buitenland vertrekken dan naar Ajax. Is Raiola zijn zaakwaarnemer? Lekker naar Italië en dan na 3 jaar 2x verhuurd te zijn naar PEC of iets dergelijks.

5 mei 2021 om 16:52

Realistische blik moet ik zeggen. Als je Ajax zou uitsluiten zou ik dat ook ideaal zijn voor andere clubs en de prijs voor Ihattaren zal lager zijn, mochten die überhaupt geïnteresseerd zijn. Van Ajax weet men dat ze zich wat kunnen veroorloven.

Waarom zou Ajax ihataren willen?,
Eerst te dik, raar doen voor de camera als je eindelijk een keer scoort, gekke dansjes als je reserve bent, die jongen zit gewoon met zichzelf in de knoop en dat moet Ajax niet willen!
Ook heeft Ajax genoeg spelers die allemaal beter zijn als hem. Dus snap niet dat dit zo n punt blijft.

5 mei 2021 om 18:06

Ajax is wel wat Mo nodig heeft... Ik denk niet dat Ajax Mo nodig heeft..

Als hij te dik, ongemotiveerd, of met een verkeerde mentaliteit op de training van Ajax verschijnt word hij genadeloos gepanna't en in de rondos gekilled

Dat is wat hij nodig heeft

Terug naar het spelletje

Dan moet hij weer laten zien wat hij waard is

Ajax moet hem halen vindt ik maar niet de hoofdprijs betalen

5 mei 2021 om 18:07

Hij mag voor mij komen voor 5 miljoen

Als hij zich weer opricht is hij makkelijk 20 miljoen waard

Als....

Merk aan mezelf dat ik Mo moe ben. Bij Labyad en Bakkali was ik zo gefrustreerd en teleurgesteld dat zij en de club er niet uit kwamen, maar dat is ook allemaal verspilde energie geweest. Spelers komen en gaan, PSV blijft. Het kan me dit keer echt totaal niet schelen, de binding met de speler is ook weg omdat hij met zijn soap PSV alleen maar tekort doet. Ik wil weer rust in de tent. Alles gericht op presteren.

5 mei 2021 om 18:10

Het is wel jammer dat een groot tallent verdwijnt door gedoe.. En een stukje kapitaal. Mo moet eens naar Gakpo kijken, nog nooit een negatief woord of zelfs maar een letter over die jongen gehoord. Mond houden en presteren, dat is het enige dat telt

Ajax moet hem niet kopen. PSV vraagt teveel waarschijnlijk. Bovendien heeft Ajax Anthony op die positie. Mo is geen 10 en dat is Anthony ook niet. Oftewel dan komt een van de twee op de bank en dat gaat niet werken.

Zorgwekkende uitspraak. Toen met die geruchten over Bergwijn werd er duidelijk gezegd dat PSV dit soort spelers niet aan Ajax verkoopt. Als de Jong het flikt om Ihattaren aan Ajax te verkopen, heeft hij denk ik een enorm probleem met de achterban. De enige juiste reactie hier zou zijn geweest om het bij voorbaat al uit te sluiten.

5 mei 2021 om 16:50

@benzema

Ik vind het een aardige gok hoor als Ajax zijnde. Ik weet niet of PSV zich de door jouw gestelde luxe kan veroorloven, Ajax is op dit moment een van de weinige kapitaalkrachtige clubs met voldoende buffer en een Europese subtopper. We kunnen hem over een jaar natuurlijk transfervrij oppikken, daar heeft PSV niks meer over te zeggen als Ihattaren dat wenst.

5 mei 2021 om 19:48

Een van de weinige kapitaalkrachtige clubs? Als PSV een vraagprijs vasstelt waaraan Ajax wil voldoen, staan er ook zo tien andere clubs op de stoep hoor. En dan is het heel simpel wat je wel en niet accepteert.

5 mei 2021 om 17:26

Die achterban moet begrijpen dat de speler zelf bepaald waar hij speelt. Als Ajax hem wil en hij wil zelf liever naar ajax dan naar een andere club dan kan die achterban de Jong niks kwalijk nemen. Het is de carriere van Mo en de achterban en de Jong bepalen niet waar hij wel of niet mag spelen. Stel Brobbey had een aanbod van PSV had gehad en hij zag dat zitten, dan had ook niemand wat kunnen zeggen. Het is zijn keuze en hoe zwaar die keuze soms ook kan zijn voor de fans.....hij alleen maakt die keuze.

5 mei 2021 om 19:46

De achterban mag daar van alles van vinden. Een groot talent aan je directe concurrent verkopen is gewoon een dikke steek naar de supporters. Wat de speler zelf wil beinvloedt dat niet hoor.

Spelers die rellen bij hun huidige club moet Ajax niet aan beginnen. Alleen op een nette manier spelers overnemen. Koop je hem deze zomer dan krijg je de verhalen dat Ajax heeft meegewerkt aan deze situatie. Laat Mo maar naar het buitenland gaan. Hier zijn we wel even klaar met zijn negatieve houding.

5 mei 2021 om 18:54

@agabsta dus jij zag bijv Suarez ook niet liever komen toen? Die spande nog zelfs een arbritage zaak tegen zijn club.

5 mei 2021 om 19:18

Wat een belachelijke vergelijking. Van Groningen of van PSV naar Ajax. Tot de aanbieding van Ajax deed Suarez gewoon zijn best voor Groningen. Als Ajax nu een klap geld over heeft voor Gakpo dat is dat prima. Laat Mo maar eerst zijn club respecteren door zijn stinkende best te doen.

Mits niet te duur en met het perspectief dat hij ook wel eens op de bank start mits hij zichzelf onmisbaar maakt, doen. Zou een perfecte aanvulling zijn als creatieve 10 of als buitenspeler.

5 mei 2021 om 18:56

@lausho Ajax moet hem volgende scenario voorleggen. Hij wordt vaste wissel van Anthony en Klaassen. We doen Labyad, Ekkelenkamp en Neres weg die samen heel veel minuten gemaakt hebben. Na volgend seizoen moet hij plek van Anthony overnemen die waarschijnlijk verkocht zal worden. Of Alvarez gaat en Ajax gaat weer Klaassen op 6 zetten.

Hij zei ooit dat zijn doel was om de duurste transfer van psv te worden. Zoals het er nu naar uit ziet denk ik niet dt er iemand 35 miljoen voor hem gaat uitgeven. Hij heeft genoeg minuten gespeeld desondanks heeft hij een relatief slecht seizoen gedraaid.

5 mei 2021 om 17:30

Anders had ook niemand dat bedrag voor hem neergeteld. Daarvoor moet je als club namelijk ook in Europa presteren. Zodat hij zn kwaliteiten op dat niveau kan laten zien. Dat weegt enorm mee tegenwoordig.

Wegblijven alsjeblieft. We hebben onze eigen diamanten en Ihattaren heeft zijn glans verloren. Daarnaast hebben wij toppers op zijn positie en hoeven wij geen probleemkind als Ihattaren op te leiden. Het enige positieve is dat wanneer hij naar Ajax gaat, hij direct in waarde stijgt zonder een seconde te spelen.

5 mei 2021 om 18:58

@rutgerrr liever Ihattaren als vaste wissel voor Anthony en Klaassen dan 'onze eigen diamanten' als Labyad en Ekkelenkamp. Neres zal ook wel gaan. Daarnaast zal Kudus meer op 6 moeten focussen. Na volgend seizoen zal Anthony mogelijk verkocht worden en dan hebben wij al ingespeelde NL international die het over kan nemen.

Natuurlijk mag Ajax zich melden. Of ze het moeten doen is een 2e.
Het gaat om de speler en die moet zelf kunnen bepalen waar hij heen wil ongeacht of de clubs concurrenten van elkaar zijn. Tis geen koehandel tussen clubs.

Leer van Bazoer. Tussenstation overslaan en direct bij Vitesse aankloppen. Talent is een van de belangrijkste aspecten om het te maken, maar karakter/ gedrag is doorslaggevend.

Ik vraag me af in hoe verre Ajax 'm wilt, ze hebben namelijk ook Kudus rondlopen. Mo wilt een basisplaats dus dat wordt lastig

5 mei 2021 om 23:42

Is dat zo, dat Ihattaren een gegarandeerde basisplaats wil? Los van het feit dat elke speler natuurlijk een basisplaats wil, zal Ihattaren toch ook wel snappen dat hij in zijn huidige vorm geen basisplaats kan eisen bij een club die gelijkwaardig of beter is dan Psv? Ik zou er niet van opkijken als hij zelfs bij een ploeg in de subtop even nodig heeft om een basisplaats af te dwingen. Je moet toch ingespeeld raken op je ploeggenoten, je spelplezier en je ritme hervinden etc.

Het lijkt mij voor Ihattaren het beste dat hij gewoon om tafel gaat zitten met alle geïnteresseerde clubs, en zich niet focust op die basisplaats maar op het bredere plan. Los van of Ajax het zelf wil, zou dat prima bij Ajax kunnen. Ze hebben uitstekende opleidingsfaciliteiten, ze hebben een trainer die jonge spelers de kans geeft, je hebt een ploeg met een goede mix van talenten, goede spelers en ervaren krachten waaraan hij zich zou kunnen optrekken.als je dat combineert met een goed persoonlijk ontwikkelingsplan voor Mo, zou dat toch een hartstikke goede keuze voor hem zijn?

Niet doen!! dit vind ik persoonlijk. Hij gaat heel moeilijk worden want hij moet niet verwachten even een basisplaats te krijgen. En hoe hij daarmee nu al omgaat is ook niet geweldig. Ajax zijnde zal misschien iets hebben van okee... wij kunnen hem wellicht op scherp zetten. Maar als dat ook fout gaat snijd mijn ajax zich in de vingers en dat wil ik niet.

5 mei 2021 om 18:19

Tja als Lang al te weinig perspectief zag op een basisplaats.... Dan wordt het moeilijk..

En ten Hag is een stukje sympathieker dan Schmidt, maar als je niet met hem meegaat is het ook snel over

Ik denk wel dat Mo zich in de groep beter zou thuisvoelen, en sneller door de groep wordt opgevoed dan door een trainer

Voor 4 - 5 miljoen zou Ajax de gok kunnen nemen, zoals ook bij Labyad en Klaiber is gedaan. Mo biedt wel wat meer perspectief dan die twee

5 mei 2021 om 18:31

klopt wat je zegt. Noa had wat mij betreft een positieve agressieve mentaliteit hinderlijk voor andere wellicht maar speelde heel goed. iedereen kon zien dat hij de beste in de voorbereiding was. Dus die keuze vond ik wat vreemd toen Ajax hem verkocht.

Zeker. De juiste mensen om hem heen kunnen zijn mentaliteit zeker positief veranderen. Maar ik denk nogmaals dat dat ook maar van korte duur zal zijn. Hij wilt voetballen en als het volgens ten hag niet gaat zoals het moet gaan. Krijg je dat terug kerende gezeur weer van Mo. voor 4a 5 mil zou ik het ook gedaan hebben. Maar PSV gaat hem never nooit voor zo een bedrag verkopen aan ajax. misschien voor zijn kansen gaan bij az/feyenoord/ buitenland.

ik zie hem nogmaals niet slagen bij ajax

Prima speler, Illataran. Echter, hoeveel perspectief krijgt hij in Amsterdam? Op het middenveld concurrentie van Klaassen en Kudus. Rechtsbuiten van Antony en Neres. Mocht Neres vertrekken is het wellicht een optie, al denk ik dat er dan meer behoefte is aan buitenspeler met diepgang die ook links uit de voeten kan.

5 mei 2021 om 18:23

Tadic is er ook nog voor op de flanken. Die staat spits omdat Haller niet europees mag spelen. Dus ook dan heeft hij geen basisplek want ik zie Mo, Anthony er zeker niet uitspelen. Kudos kan ook op de flanken. Maar zal op het middenveld staan mocht Ryan weggaan.

5 mei 2021 om 19:12

Bedoelde ook meer een speler op de flanken voor de concurrentie. Idrissi gaat weer terug, Labyad ws verkocht.

Als die kans komt voor Ajax zou ik hem kopen.. die jongen moet gewoon vertrouwen krijgen en topfit worden dan komr dat talent vanzelf weer bovendrijven. Goeie speler man.. denk dat ten hag er wel iets mee kan... kan ihattaren als vrije man naast gravenberch spelen.. Klaassen erbij.. wat een middenveld...

Van mij mag hij voor het juiste bedrag ook best naar Ajax hoor, bij PSV lijkt het niet te lukken en het zou toch zonde zijn van zo'n groot talent. Hoeft te transfersom wat mij betreft niet eens zo hoog te zijn, zolang er maar een leuk doorverkoop percentage bedongen wordt. Als Ajax een bedrag van rond de 8 a 10 miljoen wilt betalen zou ik dat als PSV zijnde zeker overwegen, ik vraag me echter wel af of Ihattaren bij Ajax dan wel potten kan breken en zo ja ten kosten van wie? Bij Ajax staat gewoon op iedere positie een betere speler..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren