Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Egocentrische’ Neymar gefileerd na ‘grap’: ‘Hij schoffeert zijn teamgenoten’

Laatste update:

De Franse pers richt zijn pijlen na de eliminatie van Paris Saint-Germain in de halve finale van de Champions League op Neymar. Manchester City bereikte ten koste van les Parisiens de eindstrijd van het miljardenbal: na de met 1-2 gewonnen heenwedstrijd zegevierden de Engelse woensdagavond met 2-0. France Football noemt Neymar in een vernietigend betoog ‘egocentrisch’ en spreekt van een ‘catastrofaal optreden’.

France Football beoordeelt het optreden van Neymar met een 2, dezelfde beoordeling als Alessandro Florenzi, Abdou Diallo en Mauro Icardi. De beoordeling van de Braziliaanse aanvaller wordt echter toegelicht. “Neymar, is dit een grap?”, vraagt France Football zich af. “Was het écht nodig om de bal iedere keer zes keer aan te raken? Neymar liet tegen Manchester City zijn donkere kant zien. Zoals altijd, wilde hij alles alleen doen. Door de afwezigheid van Kylian Mbappé had hij besloten dat hij de enige was die het lot van de wedstrijd kon veranderen.”

“Hij denkt dat de wereld om hem draait en schoffeert zijn teamgenoten door hen de bal amper te geven”, gaat het Franse medium verder. “Hij verpestte talloze goede ballen van zijn ploeggenoten. Tegen het einde van de wedstrijd gedroeg hij zich egocentrisch, door de tegenstander fysiek pijn te doen. Hij had de technische leider moeten zijn bij PSG, maar hij liet zich weer meeslepen in zijn emoties. Zijn optreden was catastrofaal.”

Le Parisien is nog genadig voor Neymar met een 4, want de krant uit Parijs is met een 2 vooral hard voor Icardi. De Argentijnse spits krijgt van L’Équipe dezelfde beoordeling. De Franse tak van Eurosport geeft Icardi eveneens een 2, terwijl Neymar een 3,5 krijgt. “Door de afwezigheid van Mbappé kreeg hij in zijn hoofd dat hij in zijn eentje het verschil moest maken. Dat was verkeerd. Neymar, niet geholpen door Icardi, bleef volharden in individuele acties en vertraagde daarmee constant het spel van PSG. Neymar kan geweldig zijn, maar ook ontzettend irritant als hij zo speelt als tegen Manchester City.”

Volgens Le Figaro was het optreden van Neymar ‘niet voldoende: een 3,5. Bij So Foot krijgt hij een 2,5 - nog genadig vergeleken met de 1 die Icardi ontvangt - terwijl Foot Mercato een 3,5 uitdeelt. “Misschien hebben de geruchten over zijn toekomst en een terugkeer naar Barcelona invloed gehad. Hij was in ieder geval geen schim van zichzelf. Zijn acties eindigden vrijwel altijd met balverlies. Zijn lichaamstaal met een zekere nonchalance was vervelend en verontrustend.”

Fabio Capello constateert bij Sky Italia dat Neymar ‘te veel nutteloze dribbels inzette en te veel praatte’, waardoor hij niet beslissend kon zijn in de ogen van de Italiaanse oefenmeester in ruste. Ook Jérôme Rothen is bij RMC Sport hard in zijn oordeel over Neymar. “Een goede speler is degene die passes verzint die anderen niet kunnen lezen. De Bruyne-stijl. Maar bij Neymar weet je dat hij gaat proberen twee of drie jongens voorbij te spelen. Soms lukt dat, soms verliest hij de bal. En het probleem is dat hij boos wordt als hij de bal verliest.”

“Dan raakt hij gefrustreerd, speelt hij zichzelf uit de wedstrijd en wil hij alleen nog zijn tegenstanders belachelijk maken met panna's”, gaat de oud-middenvelder van onder meer AS Monaco en PSG verder. “Dit is je ster met wie je vier jaar wil verlengen. Je zal tegen hem moeten zeggen: ‘Wil je bij ons blijven? Dan moet je meer leveren en de spelers om je heen in de schijnwerpers zetten’. Gaat hem dat lukken? Ik denk het niet. Het kwaad zit heel diep en de leiders zullen hem altijd volgen. Het is een herhaling van zetten en dat is geen goed teken voor PSG.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toen ik dat half witte veld zag in mei , plus de afwezigheid van Mbappé wist ik genoeg. PSG komt voorin echt wel iets tekort als 1 van beide wegvalt , City de terechte winnaar.

5 mei 2021 om 09:21

En wat te denken van Poch die achteraf met droge ogen beweert dat PSG beide wedstrijden gedomineerd heeft? Het was allemaal net niet bij PSG en ze hadden het enorm lastig met achter die ongrijpbare bal te lopen, wat op den duur voor frustraties zorgde bij de Fransen. City was gewoon beter, punt.

5 mei 2021 om 09:31

In Parijs vond ik ze wel degelijk de (veel) betere ploeg in de eerste helft, leuk om naar te kijken ook. Dat hebben ze in de 3 helften daarna niet meer laten zien, dus dat domineren is inderdaad wat overdreven.

5 mei 2021 om 09:33

Bij PSG leken ze even vergeten dat een wedstrijd 90 minuten duurt. Eerste helft, eerste wedstrijd heeft PSG gedomineerd en eerste helft tweede wedstrijd waren ze ook beter. Het zat PSG niet mee, maar het verval was te groot eerste helft t.o.v. tweede helft. Daarvan heeft City dankbaar gebruik van gemaakt. Maar vond City echt niet overtuigend.

5 mei 2021 om 12:53

@stefan en @milton De eerste helft van PSG in Frankrijk was goed. In de 2e helft van die wedstrijd viel het als een kaartenhuis in elkaar nadat City tactisch anders is gaan spelen en met een betere mentaliteit de kleedkamer uit kwam. PSG had geen dreiging meer, werden tactisch afgetroefd, elke aanval werd direct vastgezet en onschadelijk gemaakt. En dan de wedstrijd van gisteren. PSG begon gisteren met het initiatief. PSG moest komen en City liet het gebeuren. Uiteindelijk is PSG gekomen tot 0 schoten op doel. Aanvallen liepen bijna altijd op niks uit. Neymar vertraagde elke mogelijkheid waarbij ze ruimte kregen. Di Maria liep ze vast. De aanvallers werden uitstekend klemgezet door City. City controleerde de pot vanuit een verdedigend perspectief. In plaats van uit te stappen en te happen waren ze slim om te wachten tot het middenveld terug was en werden de aanvallers genoeg vertraagd waardoor dat kon. Walker, Stones, Dias en Zinchenko stonden allemaal hun mannetje. Fernandinho was ook belangrijk daarin. En in de 2e helft zijn ze over PSG heen gelopen. Het stond tactisch uitstekend bij City. PSG wist daar uiteindelijk veel te weinig tegenover te zetten.

5 mei 2021 om 11:34

Icardi is ook echt een matige back-up. Ze speelden voor de rode kaart al met 10 man. Hoe goed hij ook kan voetballen Neymar hoop ik nooit terug te zien in Barcelona om zijn houding.

En had ie er een in weten te knallen, dan hadden ze de loftrompet voor hem opgestoken omdat ie z'n verantwoordelijkheid neemt. Classic (sport)media.

5 mei 2021 om 09:27

Ja, maar dat doettie dus niet. Dus was het echt abominabel wat hij liet zien.

5 mei 2021 om 13:44

Aandoenlijk al die commentaren die me hierin terecht willen wijzen. Het gaat erom dat het te afhankelijk is van de uitkomst en dat klopt niet. Of je geeft commentaar op de uitkomst óf je geeft commentaar op de insteek. Anders is het niets meer dan populistisch gelul. Je zou ook, en dat is veel logischer, kunnen stellen dat ie z'n verantwoordelijkheid pakte, maar de uitwerking helaas te pover was. In plaats daarvan, wordt ie nu "egocentrisch" genoemd. Had ie heel erg in dienst gespeeld en hadden zijn teamgenoten het verzaakt, dan was hij weer degene die op had moeten staan en meer van dat soort gelul, dat volgens jullie zo logisch is.

5 mei 2021 om 09:29

Waarom deed hij dat dan niet? Daarvoor wordt hij toch betaald en vindt iedereen hem toch zo goed? Hij laat het op een beslissend moment afweten. Dat is al erg genoeg, maar hij gedraagt zich als een verwende puber. Qua skills en mogelijkheden een van de beste, in de uitvoering vaak tegenvallend helaas.

5 mei 2021 om 11:48

Neymar zag al gauw in dat je met Icardi op CL niveau weinig in te brengen hebt. Daarom werd hij ook zo vervelend. Hij was weer eens gefrustreerd. Hij heeft zelf deze keuze gemaakt in zijn carriere. Naast Messi werd hij gedwongen zich enigszins normaal te gedragen.

5 mei 2021 om 09:30

Haha Almogaver, als Neymar een goal had gemaakt was dat toch ook waar geweest. Probleem is dat ie dat niet gedaan heeft

5 mei 2021 om 09:31

Dat is toch ook logisch? Dan had Neymar zijn team geholpen door zijn kwaliteiten in te zetten. Gisteravond heeft Neymar zijn kwaliteiten niet kunnen benutten en wordt dan een beetje een vervelende ploeggenoot die lak lijkt te hebben aan ploeggenoten.

5 mei 2021 om 09:42

Als ie een positieve invloed heeft steken ze de loftrompet. Als ie een negatieve invloed heeft breken ze hem af. Kijk eens aan

5 mei 2021 om 09:46

Maar dat heeft ie niet gedaan dus dan is het logisch dat dit wordt gezegd. Neymar geeft die bal nooit af. Het liefst begint hij te dribbelen bij zijn eigen doel tot het doel van de tegenstander.

5 mei 2021 om 10:07

Jep. Sterker nog. Had PSG de CL gewonnen was iedereen lyrisch in de media, vliegen ze er in de groepsfase uit kunnen ze er ineens geen reet van.....

Zou Neymar reageren? Zo ja dan gok ik dat hij het of zwaar onrecht vind wat hem en zijn ploeg aangedaan is en dat de haters nooit zullen overwinnen, of dat hij aangeeft te twijfelen of Frankrijk hem wel verdient.

Terechte kritiek wat mij betreft, van Capello. Hij heeft geen pepernoot geraakt gister. En als je de sterspeler bent, dan krijg je nou eenmaal de meeste kritiek (of de meeste love zoals tegen Bayern. Dit maakt de sportmedia/fans altijd zo hypocriet).

5 mei 2021 om 09:23

Goh ja, langs de andere kant zijn Neymar zijn verdiensten er ook naar hoor. Dat is in het bedrijfsleven toch niet anders: een CEO zal ook rijkelijk beloond worden maar van zodra het minder gaat is hij ook de eerste die kritiek zal krijgen. Zo werkt het nu eenmaal op dat niveau.

5 mei 2021 om 11:17

Maar die CEO heeft zijn biezen al gepakt voordat de kritiek binnen is
Dat kan Neymar niet doen

Neymar blijft een fenomenale speler imo maar gisteren had hij een totale offday en dit zijn wel de wedstrijden waar hij door PSG voor gehaald is. je hoopt dan dat hij beslissend is maar dat viel tegen gisteren

5 mei 2021 om 09:23

Helemaal met u eens. Gister was hij nergens te bekennen. De 4-0 maken tegen Strasborg doet hij, maar daar is die niet voor gehaald. Volgens mij is Neymar dit hele UCL seizoen niet belangrijk geweest voor Parijs. Toch waar die voor gehaald is. Mbappe is vaak de grote man in de UCL bij Parijs. Maarja die was er helaas ook niet bij. Dan blijft er toch weinig over.

5 mei 2021 om 09:26

mee eens. dit was een heel matig seizoen van Neymar in de CL. Mbappe was de grote man in de CL bij PSG dit seizoen en werd gisteren idd node gemist in de basis

5 mei 2021 om 09:44

Tegen bayern vond ik hem toch wel belangrijk. Daar vond ik hem zeker 120 minuten echt fenomenaal. Zoals AS eerder dit jaar al publiceerde: neymar is de beste ter wereld, 3 wedstrijden per jaar.

5 mei 2021 om 14:30

Klopt dit wel? In de groepsfase scoorde Neymar 2 doelpunten egen Manu een hattrick tegen istanbul en enige doelpunt tegen Leipzig. Met name de crucuale wedstrijd tegen Manu was beslissend. Tegen Barca was hij geblesseerd. Tegen Bayern was hij heel goed. Tegen City 1e wedstrijd redelijk. Je kan dus zeggen dat hij gisteren liet afweten, maar niet hele CL seizoen.

5 mei 2021 om 09:29

Ik mis toch wat diepgaande analyses dan “laten we maar de beste speler bekritiseren omdat hij meer betaald krijgt”. Want je komt me toch niet vertellen dat Neymar slechter was dan Icardi, Navas, Florenzi, Kimpembe bijv? Drm houd ik van Wenger als analist. Die zegt waar het op slaat en is objectief.Bij City, als De Bruyne aan de bal is, of voordat De Bruyne überhaupt de bal aangespeeld krijgt, beginnen zijn medespelers al runs te maken (wat Mbappe doet als Neymar aan de bal is, of Messi-Alba etc). Maar bij PSG zag ik dat totaal niet. Je krijgt dat een gefrustreerde Neymar die alles zelf gaat proberen op te lossen (en dat is natuurlijk ook deels zn fout). Je zag dat hij rond de 80ste minuut de bal steeds naar achter speelde.Verratti vond ik bijv goed! Paredes ook wel. Tegen Bayern was hij motm en speelde werelds. Een slechte wedstrijd of resultaat en bam... gewoon niet in perspectief. En mensen vergeten dat het door Pep zn tactiek komt, het was pure genie. Ik zei het gister al: Haaland, mbappe en al die andere supersterren lieten niks zien tegen Pep. Het is geen coincidence.

5 mei 2021 om 09:33

Ik blijf het zeggen hij heeft veel snelheid ingeboet sinds hij bij Barcelona is vertrokken. Die echte pure versnelling die hij bij Barcelona had heeft hij niet meer, lijkt ook een tikkeltje zwaarder. Wel nog steeds een fantastische speler in de rol als spelmaker. Mensen zijn de wedstrijd tegen Bayern Munchen in Duitsland wel heel snel vergeten.

5 mei 2021 om 09:51

@blink182 Toch zag ik 2 momenten waarbij Neymar begint met een dribbel en waar Di Maria en Icardi een aantal de bal konden krijgen op een kansrijke positie. Neymar kiest er toch voor op verder te lopen met de bal waardoor die kansen weg zijn. Op zulke momenten is hij wel echt ego als wat.

5 mei 2021 om 09:58

Ik weet precies welk moment je bedoeld, toen hij na een solo de bal tegen zinchenko (sorry als k zn naam verkeerd type) schiet. Nou, spelers als Messi, Neymar, RonaldoMbappe, Haaland geven de bal daar niet af. Ik had het meer over runnende spelers om zich heen. Verder vind ik dat er te weinig gepraat wordt over Pep zn masterclass (wat ik gister ook aankaartte).

5 mei 2021 om 10:07

Ik heb toch het idee dat hij met grote wedstrijden een grootheid naast zich moet hebben om te kunnen presteren. Het lijkt wel of hij anders de druk niet aan kan. Hij deed alleen maar moeilijke dingen en hij leek me een beetje de weg kwijt te zijn.

5 mei 2021 om 11:52

Ook wel logisch. Hij loopt toch ook al richting de 30. Ik hoop dat Laporta geen poging waagt hem te halen.

5 mei 2021 om 12:25

Ben het wel met je eens blink. Deze zogenaamde beoordelingen die zij als analyse proberen te verkopen missen alle nuances. Bij welk programma geeft wenger analyses? En guardiola had het inderdaad goed neergezet. Ze hebben nu meymar mbappe rn haaland onschadelijk weten te maken.

5 mei 2021 om 12:35

Het gaat om wat Messi wilt he, @Visca. Als een van de eisen van Messi is Neymar binnenhalen, ja wat doe je dan als Laporta zijnde?

5 mei 2021 om 12:37

@salaf. Precies dat. Hmmm, Wenger zit bij Beinsport (vorige week samen met Nigel de Jong nog). Wij kunnen zoveel van Wenger leren. Ik adviseer iedereen om naar hem te luisteren.

5 mei 2021 om 09:32

@Japie
Had Neymar een totale off-day of had Pep met zijn City en spelwijze PSG 2x in de tang. Eerste wedstrijd heeft Mbappe niet een keer de bal op doel geschoten. Dat is hem nog nooit eerder in Europees verband gebeurd. Gisteren werd Neymar steeds goed ingesloten.

Of.. Wanneer ga jij een keer een beetje credits aan Pep geven.

5 mei 2021 om 09:48

@diego, Pep had het tactisch perfect neergezet. De tweede helft in Parijs en gisteren 90 minuten lang de baas. PSG kwam niet aan hun eigen spel toe. Hun sterspelers werden 135 minuten lang in bedwang gehouden en dan zie je dat PSG eigenlijk een vrij matige ploeg is. Icardi was volledig aan het zwemmen gisteren, Verratti kon het tempo gisteren ook niet bepalen en Di Maria lag ook aan banden bij Zinchenko/stones. Pep had het tactisch echt perfect voor elkaar.

5 mei 2021 om 09:52

Alsof Japie ooit gaat toegeven dat Pep iets goeds doet. Niet voor niks dat zowel Mbappe, Neymar als Haaland niks konden brengen tegen City.

5 mei 2021 om 11:53

Toch, als Verratti de 2-0 had gemaakt na die weergaloze actie van Mbappe. Dat was voor mij het keerpunt.

5 mei 2021 om 14:25

Pep had het idd goed neergezet maar dat wil niet zeggen dat Neymar verder niet gewoon een hele matige partij speelde, te vaak verzandde in onnodige balcontacten en veel verkeerde beslissingen nam in het veld

5 mei 2021 om 10:54

@japie, met een offday zou iedereen nog best kunnen leven denk ik. Maar hij deed bewust dingen die hij niet moet doen: de bal halen bij zn eigen 16, zich telkens weer vastdribbelen, zeiken op zn medespelers. Stilstaan met zn bal aan de voet (misschien kan je je dat moment herinneren, ongeveer op linksbuiten op de helft van City) en onmogelijke schoten lossen. Wat mij betreft een offday én een dagje lekker lopen kloten zonder je wat aan te trekken van de rest.

5 mei 2021 om 13:06

@japie Neymar vertraagde het spel en nam de verkeerde beslissingen. Los daarvan dwong City dat ook af door hem uitstekend vast te zetten. Tegen Bayern kreeg Neymar echt alle ruimte in de omschakeling. City was slimmer en heeft voor een aanpak gezorgd waarmee ze succesvol Neymar en de vorige wedstrijd Mbappe in de tangen hadden. PSG werd naar de zijkanten vastgezet waardoor ze gedwongen werden om voorzetjes te geven die op niets uitliepen. Guardiola heeft hier overigens zijn plan B laten zien en daarmee de finale gehaald. Tactisch stond het goed en de spelers hebben met zelfvertrouwen en overtuiging gespeeld.

Ik vond het gisteren nog wel mee vallen met zijn gezeur, alsof hij het al had opgegeven. Ik heb echt een hekel aan zijn aanstellergedrag maar hij raakte gisteren inderdaad geen pepernoot. Verratti en Herrera en Di Maria wat zijn dat een jankerds zeg niet normaal.

Ik kijk tegenwoordig nog maar weinig topvoetbal vanwege al het theater en over het algemeen zeer irritant gedrag. Nu keek ik gisteren weer een keer en wat is dat PSG een ploeg vol met kwallen zeg. Allemaal leuk en aardig als je wint, maar echte mannen staan op als het even niet meezit. Neymar is daar niet 1 van in ieder geval. 1 van de weinige van PSG die me wel positief opvielen was Marquinhos, die bleef wel gaan tot het einde en pakt ook een stuk minder domme en frustratie kaarten zoals een groot deel van de selectie. Paredes en Verratti waren gisteren ook weer bloedirritant. An de andere kant fernandinho en fernandes (duidelijke gele kaart op Neymar) ook trouwens. Maar PSG kan lekker naar de scheids wijzen. De hand in eigen boezem steken is moeilijker natuurlijk.

5 mei 2021 om 09:21

Het ergste was dat Neymar gisteren vergeleken met veel van zijn teamgenoten nog wel meeviel.

5 mei 2021 om 09:34

Marquinhos is echt een wereldtopper. Als hij bij een Real, Barca of Bayern had gespeeld werd hij wekelijks opgehemeld om zijn prestaties. Echt een fantastische verdediger en leider.

5 mei 2021 om 09:38

Je maakt een goed punt, door te zeggen dat de hand in eigen boezem steken moeilijker is. En dat is precies wat je ziet aan deze gasten, nul komma nul zelfreflectie, terwijl dat ze uiteindelijk beter kan maken. Waar was Marquinhos als aanvoerder? Die moet die gasten toch bij de les houden? En waarom doet Pochettino vrolijk mee in het wijzen naar allerlei factoren behalve de prestatie en wangedrag van zijn eigen team? Man City liet zien dat topvoetbal leuk kan zijn, jammer dat ze niet tegen Bayern speelden.

5 mei 2021 om 10:26

Als 8 van de 11 medespelers maling hebben aan discipline dan kun je als aanvoerder veel willen, maar dan krijg je dat niet gecorrigeerd. Lead by example is wel wat hij deed gisteren, maar de rest was te druk bezig met randzaken.

5 mei 2021 om 12:32

Denk dat bayern mann city niet ligt eerlijk gezegd. Psg zie ik nog wel winnen van bayern maar man city niet.

Ik kan me hier volledig in vinden. Zat met een paar maten van mij te kijken en zij toen ook al Neymar kan zo vaak eerder afleggen op een teamgenoot maar gaat eerst altijd voor eigen succes. Wanneer dat niet mogelijk is dan pas speelt hij de bal af... Maar dan is de mogelijkheid voor zijn teamgenoot al verloren. Meneer Neymar wilt op het middenveld even 2 man gaan uitspelen en verliest de bal. Toppunt van zijn onkunde was de counter die Mahrez scoort. Neymar laat hem gewoon lopen man een echte leider verricht arbeid en is bereid die vuile meters te maken. Ik weet niet of er nog Barca fans zijn die hem bij Barca zouden willen zien maar ik zou het niet begrijpen.. Overigens wat waren de Bruyne, Foden en Dias goed zeg !

5 mei 2021 om 09:37

Foden en Dias hebben een fantastische wedstrijd gespeeld. Maar ook een Zinchenko. Had wel even kortsluiting, maar met zijn gebrek aan snelheid toch zo gedisciplineerd spelen.. Echt fantastisch. Hij had wel even een kortsluiting, leek wel.

5 mei 2021 om 09:49

@diegopeladona jaa haha dat zei ik ook tegen mijn maten, ik heb zinchenko nog nooit zo gezien zal vast de spanning zijn. op het eind was ie ook aan het huilen.

5 mei 2021 om 09:54

Deze jongen is zo geapssioneerd en is ook getalenteerd. Ik heb nooit begrepen dat Cocu hem op basis van zijn voetballende kwaliteiten zo weinig heeft opgesteld. Hij is balvast, gedisciplineerd en als buitenspeler had hij ook een leuke actie en pass/voorzet.

Ik vond het prachtig hoe Fernandinho hier hem even weghield. 36 jaar was die gisteren geworden. Wat is hij een grote speler voor City geworden.

Neymar is ontzettend goed, maar mentaal enorm zwak. Totaal niet in staat om op te staan als het tegen zit.

5 mei 2021 om 09:43

Ik vind Neymar vaak in beslissende wedstrijden eennpositieve stempel drukken op de wedstrijd. Ik ben het wel met je eens dat hij mentaal zwak is. Maar de wedstrijd tegen PSG, toen hij bij Barca speelde, of vaak genoeg bij Brazilie, of in de CL bin PSG. Gisteren werd hij gewoon steeds heel goed ingesloten. City verdedigde als collectief extreem goed.

Ik vind het ergens jammer dat het vandaag niet gaat over hoe goed City eigenlijk speelde, maar vooral dat PSG een off-day had. Ik vind dat te makkelijk. Pep heeft het gewoon heel goed neergezet en City extreem goed voorbereid op deze wedstrijd. Hoe ze als team strijdden voor iedere cm en elkaar daarin motiveerden, maar ook wanneer een te ver ging meteen als team de ploeggenoot terugfluiten, was schitterend.

Ja natuurlijk. Als je zo’n knul koopt voor het dubbele van de record transfersom tot dat moment, veruit het meeste betaalt in de selectie, zijn afbeelding op de Eiffeltoren wil projecteren, hem lokt met het idee van de grote superster te zijn i.p.v. in de schaduw te staan van Messi, hem belooft er alles aan te zullen doen hem een gouden bal te bezorgen, hem in zijn uppie te laten beslissen op dag 1 dat hij voortaan de penalty’s neemt i.p.v. de feilloze cavani, hem altijd zijn zinnetje laat doen en bij alles in bescherming neemt.., wat verwacht je dan? 😂😂😂 neymar is een ongelooflijk droevig figuur en alles dat ik hier lees in dit artikel is waar. Maar kijkt zo’n journalist daar echt van op? Tijd om eens naar de club te kijken hoor. Zij hebben dit gecreeerd

5 mei 2021 om 09:47

Je hebt gelijk natuurlijk. En toch is hij een van beste spelers van zijn generatie. Als hij zich mentaal niet laat uitspelen, en gewoon vrij voetbalt, behoort hij tot de absolute top.

Ik ben altijd voorstander geweest van het terughalen van Neymar door Barcelona, maar zoals ik hem de afgelopen 2 weken gezien heb, zou ik hem lekker in Parijs willen laten. Als het lekker loopt is het een heerlijke speler om erbij te hebben, maar als het moeilijk wordt of meneer krijgt de bal niet juist aangespeeld wordt hij boos, gefrustreerd en is iedereen het schuld behalve Neymar zelf.
Zo'n speler moeten wij er op dit moment niet bij hebben. Niet nu de sfeer in het team enorm groeiende is en jonge talenten (eindelijk) weer een kans krijgen.

5 mei 2021 om 09:49

En toch heeft Barca zo een speler nodig. Een speler die makkelijk dribbelt, snelheid heeft en in staat is om in zijn eentje de wedstrijd kan beslissen. Er zijn te weinig beslissende spelers in Barcelona. Geldt overigens ook voor een Real.

5 mei 2021 om 12:34

@diego hij heeft wel heel wat snelheid ingeboet de laatste jaren. Ik ben bang dat dat alleen maar zo door zal gaan. Hij speelt ook veel meer als aanvallende spelverdeler nou dan dat hij bij barca deed. Toen speelde hij echt als linkeraanvaller nu komt hij de bal ophalen enzo.

5 mei 2021 om 20:04

Bij Brazilie speelde hij ook meer als spelverdeler. Ik vind hem nog steeds heel erg snel. Het is niet zo dat de snelheid van Neymar nu het probleem is.

5 mei 2021 om 09:55

Je snapt toch wel dat Neymar zich anders zou gedragen bij barca. Daar moet je mee met de professionele houding en gedrag van jongens als Pique, Alba, Bus en Messi. Die leiden het team en daar moet iedereen in mee. Bij Psg heb je dat niet, is het de Neymar show en leeft ie in luxe. Niemand die hem op de vingers kan tikken. Zelfs T Silva kon het niet.

5 mei 2021 om 10:04

@Sociofan
Klopt. De kleedkamer van Barca zit anders in mekaar. Het lastige voor de Brazilianen in de Parijse selectie is dat Neymar de band draagt in de Braziliaanse ploeg. Zo een Marquinhos of Thiago silva kunnen niet heel veel tegen hem beginnen en kunnen hem zeker niet op het matje roepen. Er is continu een scheve verhouding in de kleedkamer.

Vond Pochettino ook zwak gisteren. Hij riep zijn ploeg niet een keer tot orde. Om te focussen, kalm te blijven. Een soort gelatenheid, en daarna meedoen in de chaos.

5 mei 2021 om 11:16

@socio, tuurlijk dat klopt. Maar dat rauwe randje zit in hem. Dat is de aard van het beestje en dat ga je er niet uitkrijgen. Toen hij in 2013 arriveerde in Barcelona was het een bescheiden jongen. Talentvol, veel te bewijzen, leunend op sterren als Messi, Xavi, Iniesta, Pique, Busi. Als hij nu terugkomt is hij een gearriveerde vedette die de jongere spelers bij de hand moet nemen. En dat doet hij niet. Hij scheldt ze liever uit als ze een bal verkeerd naar hem spelen, om ze vervolgens geen bal meer te gunnen. Dat past totaal niet bij de fase waar Barcelona nu in zit.

Het was zeker slecht. Grotendeels aan Neymar te verwijten. Maakte er enorm veel mosbruik van wat ten koste ging van het team en enig rendement. Maar ook naar Poche mag gewezen worden. Maar hij lijkt er niet boven te staan, niet de echte baas te zijn. Bedoel het team moet zo spelen dat het hele team benut wordt, ruimtes worden gecreeerd op de flanken en op juiste momenten Neymar gezocht wordt waar hij hij kan toeslaan. Nu was het enkel de Neymar show, zelfs opkomende backs kregen nauwelijks de bal. Juist degenen die opkomen met ruimtes voor hun. Het ging nu nergens over.

Ik blijf Neymar net niet vinden. Waar Ronaldo en Messi juist in deze wedsrijden presteerde is hij vaak onzichtbaar.

5 mei 2021 om 11:56

Hij was cruciaal in de CL die hij met Barcelona won en in de come-back tegen PSG. Hij was in de CL finale ook ijzersterk. Hij kan het echt wel als het erom draait. Zonder Mbappe was hij gefrusteeerd. Icardi is een matige spits.

5 mei 2021 om 13:26

Die finale is ook inmiddels 6 jaar geleden, met een topfitte Messi en Suarez rond zich heen. En ook nog eens Iniesta, Busquets, Rakitic en Xavi. Was jonger en moest zich houden aan de regels. Echter loopt het vaak mis bij Neymar want hij wil iets te veel doen, en dat soort speler is het niet. Geweldige voetballer, maar moet beter kunnen.

5 mei 2021 om 13:40

Hij is te vaak geblesseerd. Hij moet zich inderdaad inhouden met zijn gedrag. Bij PSG durft niemand hem op zijn plaats te zetten.

Met terugwerkende kracht heeft Bakker het vorige week dus nog niet zo slecht gedaan. Zijn vervanger krijgt ook 'gewoon' lage cijfers en Mahrez scoort deze wedstrijd ook twee keer. Uiteindelijk zijn zowel Diallo als Bakker niet goed genoeg voor het niveau dat PSG na streeft. Maar op dit moment is het gewoon een reële optie voor ze.

Dit is wat je krijgt als je hem voor 220mil weghaalt en vervolgens koning maakt van je ploeg. Dat hij zich daarna als koning gedraagt is niet meer dan normaal. PSG moet spelers halen die echt voor hun spelen en waar geld niet de hoofdreden is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren