Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag en Overmars eensgezind over ‘cruciale speler’ bij Ajax voor de titel

Laatste update:

Erik ten Hag en Marc Overmars zijn eensgezind over het belang van Sébastien Haller voor Ajax. De trainer van de Amsterdammers noemt de spits in een interview met Voetbal International de missing link, terwijl Overmars zijn komst tegenover De Telegraaf als ‘cruciaal’ bestempelt. Haller werd in januari voor 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United, maar kon de laatste weken ook geregeld op kritiek rekenen.

“Dat was heel belangrijk, want met hem gingen we makkelijker voetballen”, zegt Ten Hag over de komst van Haller naar Ajax. De oefenmeester kent de ‘kritische geluiden’. “Maar op Ajax is altijd kritiek en op de spits van Ajax helemaal. Hij was toch wel een missing link. Met Haller beschikken we over een extra aanspeelpunt voor de lange bal, we hebben body in de zestien. In het drukzetten heb je iemand die dat beheerst. Hij beheerst sowieso heel veel facetten en heeft rendement. Elf goals en zeven assists is ook een goede score.”

“Zijn komst is voor de landstitel cruciaal geweest. Met zijn goals, winnende treffers, assists en zijn aanwezigheid als persoon beleefden we een superstart. Een kleine voorsprong op PSV werd in januari een grote. Het beste van Haller moet nog komen. Hij kan beter en gaat beter worden”, vertelt Overmars. De directeur voetbalzaken van Ajax benadrukt dat het eigenlijk zijn bedoeling was om te verlengen met Brian Brobbey, die aan het einde van het seizoen transfervrij gaat vertrekken naar RB Leipzig.

Overmars is naar eigen zeggen twee jaar bezig geweest om Brobbey langer aan Ajax te binden, omdat in hem een potentiële eerste spits werd gezien. “Aanvankelijk hield het conditioneel niet over, is Erik ten Hag met hem aan de slag gegaan en pakte hij het op. Eigenlijk was dat het ideaalplaatje. Toch waren we genoodzaakt in de winter uit voorzorg Sébastien Haller te halen. De spitspositie was te mager bezet om het seizoen af te maken. En we wilden voor het nieuwe seizoen niet met de rug tegen de muur worden gezet op de spelersmarkt. We konden niet langer wachten.”

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonder Haller was het ook makkelijk gelukt maar natuurlijk ook even belangrijk maken na 22,5 miljoen op tafel te hebben gegooid. Al moet ik ook weer toegeven dat ze ook echt oprecht makkelijker gingen voetballen, maar " de missing link " kom op.

5 mei 2021 om 08:57

Dat betwijfel ik. Zeker in de maand januari (toen Ajax het heel lastig had) is hij heel belangrijk geweest (neem alleen al de wedstrijd tegen Psv). Ondanks dat vind ik wel dat hij tekort komt voor het niveau dat Ajax na wil streven.

5 mei 2021 om 09:07

Neenee, Ajax had met iedere willekeurige spits kampioen geworden ( voor de duidelijkheid, ik ben Feyenoord supporter ). Als zij Haller halen voor 22,5 miljoen die goed presteert en het team ook echt beter laat voetballen mag je hier natuurlijk een compliment voor geven, maar... om hem nou op te hemelen voor missing link.

5 mei 2021 om 09:48

Begin januari was het verschil maar 1 punt. Achteraf makkelijk roepen dat het niet aan Haller lag, maar Overmars wilde een nieuwe spits. En door die in de winter te halen, verzekerde Overmars en Ajax zichzelf weer voor de CL miljoenen die deze zomer weer bijgeschreven kunnen worden. En Brobbey was tot de transfer van Haller ook nog maar amper in beeld, die was toen nog herstellende van een blessure. Die heeft ook nog positief verrast met belangrijke goals in Europa en de competitie, maar daar kon je van tevoren niet zomaar vanuit gaan.

5 mei 2021 om 10:21

Te kort voor het niveau dat Ajax wil nastreven? Haller is echt een klasse spits en samen met Tadic en Onana de beste speler van de selectie. Hij past gewoon niet zo goed in het systeem.

5 mei 2021 om 09:58

Volgend jaar mag je zijn hoofd op het hakblok leggen. Denk dat het mentaal ook zijn weerslag gehad heeft dat hij niet mee kon doen in de EL. Cijfers zijn prima, spel laatste maanden ruk, maar met een goede 10 en flanken moet het goed komen. Laten we hem beoordelen op zijn assists en goals en laat het mee voetballen een beetje achterwege. De eerste 2 elementen zijn het belangrijkste.

5 mei 2021 om 10:37

@JWD, daarnaast las ik ook in een interview met Haller hoe moeilijk hij het had toen zijn familie nog in Engeland was. Hij vertelde hoe hij zijn kind hoorde huilen op de achtergrond als hij belde. Dat is voor geen enkele ouder makkelijk. En desondanks bleef hij betrokken bij doelpunten.

5 mei 2021 om 10:58

Jwd,

Wat zijn die goede cijfers dan?
Was is je definitie van goede cijfers. Ik ben zeer benieuwd wat jij goede cijfers vind.
Zijn goede cijfers dezelfde cijfers als een Zahavi of zijn die hoger?

5 mei 2021 om 11:40

Ik ben het wel met je eens hoor, als Ajax Giakoumakis had gehaald voor 3 miljoen dan waren ze ook kampioen geworden en had Giakoumakis nu ook op 25+ doelpunteng gestaan. Ajax presteerde constanter dan de concurrent(en), daar heeft Haller imo geen verschil in gemaakt. Ik vind het vooralsnog voetballend niet veel soeps, het is een houten klaas die snelheid mist. Hij maakt veel doelpunten, dat is zijn primaire taak, maar voor 22,5 miljeon vind ik t allemaal te weinig. Ik vind bijvoorbeeld de aankoop van Klaassen veel belangrijker geweest, die scoorde ook echt vaak belangrijke doelpunten en is met Tadic de aanjager van dit elftal.

Het zou toch ook raar zijn om met deze cijfers en de beweegredenen om Haller te kopen hem nu af te schrijven als verantwoordelijken voor de selectie. Dat Haller na een goede start een dip heeft is geen probleem gebleken. Ophemelen is ook niet nodig trouwens.

Natuurlijk begrijpelijk dat ze hem een beetje ophemelen, na het geld wat voor hem is neergelegd. Toch blijf ik het spel met een valse spits leuker vinden om naar te kijken. Veel dynamischer en met meer wisselwerkingen. Haller is een echte spits en overlegt cijfers die goed genoeg zijn om criticasters de mond te snoeren, maar toch merk je aan veel dat hij de handelingssnelheid tijdens het meevoetballen mist. In de tijd dat hij de bal controleert en een schaar doet, heb ik een biertje uit de koelkast gehaald en opengetrokken.

Maar goed, zolang hij scoort hoor je mij niet roepen dat hij weg moet. Toch zijn primaire taak.

Ik zou hem ook ophemelen als het je duurste inkomende transfer is ooit. Ik persoonlijk vind hem voor 22 mil tegenvallen. En ik ben er zelfs van overtuigd dat Ajax ok zonder hem kampioen was geworden. Ik weet niet of ik het heel bijzonder vind. De goals die hij scoorde waren ook niet eens tegen de topploegen, Sparta 2 fortuna groningen rkc emmen Passnauwkeurigheid is ook niet heel hoog. Hoe doet het niet slecht hoor maar denk dat ajax zonder hem ook kampioen was geworden. Zahavi scoort ongeveer dezelfde cijfers.

5 mei 2021 om 09:40

Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik vind hem voor 22 mil ook tegevallen. En of ajax ook zonder hem kampioen was geworden? Mss wel. Zijn goals waren idd niet tegen de topploegen, maar wel heel belangrijk. De enige goal tegen rkc, de winnende bij fortuna en heerenveen terwijl je niet goed speelt en tegen psv in de arena was hij belangrijk bij de comeback.

5 mei 2021 om 09:50

Precies. Scoorde ook belangrijke goal in de bekerwinst tegen PSV in de Arena. Ook uit bij Twente waar Ajax had lastig had, scoorde hij de openingsgoal en legde hij keurig af op KJH bij zijn winnende goal.

5 mei 2021 om 09:59

Weet je het blijft altijd lastig he.
Zou je die wedstrijden zonder hem niet gewonnen hebben of wel. Dat is echt een koe in zijn kont kijken.

Als je puur op cijfers afgaat is of hij zijn geld niet waard of Zahavi is ook 22 mil waard zeg maar.

Ik zelf ben van mening dat KJH meer minuten had gemakt ook deze cijfers zou halen.ik denk zelfs dat je met KJH ook kampien was geworden.

Uiteraard is dit een aanname.

Met Tadic/brobey of zelfs Traore in te spits was het ook gelukt om kampioen te worden. Maar het is natuurlijk wel altijd lekker om iemand als Haller erbij te hebben. Toch een ervaren echte nummer 9 die op dit moment in de bloei van zijn carrière is.

Ik heb een gevoel dat het gedoe met de Europa League Haller geen goed heeft gedaan. Hij begon in januari echt goed en ineens leek het een houten Klaas. Ik denk dat mentaal er een probleem was. We gaan volgend seizoen meemaken of het echt toeval was of dat de spits gewoon Ajax niet echt verder kan helpen.

5 mei 2021 om 08:54

Exact wat ik ook denk! Hij begon echt geweldig... volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik denk dat hij fluitend topscorer van Nederland wordt en komend seizoen zich echt laat zien!

5 mei 2021 om 09:05

Ik roep het ook steeds, maar hier op voetbalzone zijn er er een paar ajacieden die helaas nooit van hun stempel afkomen: Dvdb, Blind en sinds kort ook Haller. Klaassen speelde zó goed dit seizoen dat de haters geen kans kregen om hem af te branden, maar die is ook altijd gewild om te bashen.

Haller is er pas net, heeft zich juist heel goed kunnen aanpassen, direct belangrijk zijn zonder een voorbereiding mee te pakken. Maar de Eredivisie is natuurlijk niet waar Sebastien voor is gekomen, dat we uberhaupt in staat zijn om dit soort spelers op te halen is omdat we zo'n internationaal allure hebben opgebouwd en ook internationaal meedraaien. Als dat je dan door de neus wordt geboord door amateurisme, moet je wel heel sterk in je schoenen staan om daar niks van te merken en gewoon stoïcijns door te blijven voetballen. Daarnaast was zijn familie er een tijd niet en had hij het daar moeilijk mee.

5 mei 2021 om 09:50

Als je in topsport wil presteren moet je ook mentaal heel sterk zijn. Haller is geen spits op wereldniveau. Zonder voorbereiding met z'n nieuwe ploeg en zonder familie vraag je van deze jongen veel. Het ging in het begin best goed, maar iedereen kon zien dat het gezeik van de inschrijving hem iets heeft gedaan. Zoals je terecht zegt, Haller kwam niet naar Amsterdam voor de eredivisie. Van af volgend seizoen gaat hij eerst de voorbereiding mee maken en kan hij in de herfst actief zijn met Ajax in de CL.

Wat betreft de andere namen die jij noemt. Deze jongens zijn te vaak de piespaal geweest. Door fans van andere clubs of door de eigen aanhang. Haller is door z'n prijskaartje een makkelijk doelwit geworden. Als hij niet elke wedstrijd een hat trick maakt met mooie hoogstandjes is hij niks waard. Ik ben absoluut kritisch, maar kan ook naar andere dingen kijken die waarschijnlijk met z'n spel te maken hebben. Blind heeft een drama meegemaakt met z'n eigen lichaam. Dat hij nu weer zo belangrijk is geworden vind ik fantastisch, maar zijn vijanden staan continue klaar om bij elke fout deze jongen extreem te bekritiseren. Helaas doen een aantal critici op tv ook hier aan mee (vooral de lui van VI). Tenslotte zegt dat meer over hun dan over de spelers zelf.

5 mei 2021 om 11:00

Dat gevoel heb ik ook. Kan me voorstellen dat hij in voorbereidingen op Europese wedstrijden zich geen volwaardig lid van het team voelde. Dat gaat toch aan je vreten lijkt me.

Psv is in de laatste paar seizoenen belabberd in de toppers, waar Ajax meestal weet te winnen. In Januari werden nou eenmaal alle toppers gespeeld en was het op basis van eerdere seizoenen best goed in te schatten dat Ajax hier een gat zou slaan. Of Haller nou wel of niet betrokken was bij de doelpunten, de kans dat Ajax deze wedstrijden zou winnen was altijd al aan de hoge kant. Als Psv een speler had gehaald voor 22,5 en de daarna opeens alle toppers zouden winnen, dan kan je spreken van een missing link. Vind het maar geforceerd ophemelen van Haller, waarbij we pas volgend jaar echt kunnen beslissen of hij zijn prijskaartje enigszins waard is.

5 mei 2021 om 09:07

De kans was iig een heel stuk kleiner geweest met een kwakkelende Traore in de basis. Dat moge toch duidelijk zijn?

5 mei 2021 om 09:35

Nee, dat moge niet duidelijk zijn. Net als dat de kans dat Ajax kampioen zou worden zonder Haller ook niet een stuk kleiner zou zijn. Daarvoor zijn ze ook niet van die 1e plaats afgeweest, het is geforceerd verbanden leggen.

5 mei 2021 om 09:44

Je lijkt de corona opzet van het seizoen te zijn vergeten. De eerste helft speelde we vooral de kleine wedstrijden, en de tweede seizoenshelft de toppers. Dat we een spits nodig hadden tegen de grote teams werd echt heel erg duidelijk in de CL dus ik snap niet dat we deze discussie nog voeren. Ook tegen Roma hadden we een aanspeelpunt als Haller meer dan goed kunnen gebruiken.

Het is niet geforceerd verbanden leggen, het is kijken naar het materiaal wat we in handen hebben op dit moment en met Traore en Tadic red je het niet. Vergeet niet dat Huntelaar ook nog vertrok naar Schalke..

5 mei 2021 om 10:26

Ik ben die opzet zeker niet vergeten, ik haal het aan in mijn eerste reactie namelijk. Ajax kampt al jaren met spits problemen, desondanks zijn ze altijd sterk geweest in de toppers (en CL-campagne) en pakken ze daar veel punten itt Psv/Feyenoord. Dat ze juist daarom in Januari afstand hebben genomen, gebaseerd op afgelopen seizoenen(!), is daarmee toch een veel logischere verband dan alle credits naar Haller afschuiven.. dat is het hele punt. Maar goed, het is vrij logisch dat deze heren het proberen. Het is natuurlijk geen vaststaand feit en kan iedereen zijn eigen redenatie erop loslaten.

5 mei 2021 om 10:41

Maar dan moet er wel een spits staan die kan spelen. In januari waren alle spitsen op Tadic na, geblesseerd. Bovendien kon Brobbey ook geen 90 minuten spelen. Ten Hag had al eerder aangegeven dat hij gecharmeerd was van Haller. Dus geen spitsen + een belangrijke maand = nieuwe spits.

5 mei 2021 om 12:36

@selassi,

De rede dat Huntelaar vertrok is dat hij nagenoeg niet gebruikt werd.
Hij zat alleen maar de bank warm te houden.
Een in vorm zijnde Huntelaar had de cijfers van Haller ook wel gehaald.
Alleen Huntelaar mocht nergens ritme opdoen.

5 mei 2021 om 16:04

Dat denk ik ook wel, maar hij had natuurlijk nooit al die wedstrijden vol kunnen maken hij had dat wellicht nog wel gekund in een normaal seizoen maar dit ritme aan wedstrijden is niet haalbaar als basis zonder binnen de kortste keren geblesseerd te raken. Maar goed inderdaad, ik vond dat hij net wat te lang aan Traore is blijven vast houden hij had Huntelaar best nog wat speeltijd mogen gunnen want hij beloont het altijd met 110% inzet en rendement.

Dat zou ik ook zeggen als je net 22,5 miljoen hebt betaald. Missing link was het zeker niet, en anders is het vrij triest dat je als het grote Ajax zulke aankopen gedaan hebt en dan nog net een missing link nodig hebt om kampioen te worden. Ook zonder Haller was Ajax natuurlijk kampioen geworden, ze hebben veruit de sterkste en breedste selectie.

Ach waar hebben we het over. Zelfs met Troare in de spits speelt Ajax op zijn gemakje kampioen... maar we kunnen toch niet zeggen dat Haller het slecht doet? Hij maakt toch zijn goaltjes en dat is nog altijd de primaire taak van een spits. Mocht hij geweldig meevoetballen maar niet scoren, zou het ook niet goed zijn.

5 mei 2021 om 09:48

Weet je wat het meer is? Ze wonnen sowieso al alle wedstrijden. Zoals je zei, zelfs een Traore doet het goed in de spits. In de Eredivisie is de spitspositie bij Ajax een van de makkelijkste posities om in te spelen, want je wordt goed bediend. Kijk bijv. ook naar de stats van Labyad. Puur statistiekgericht zou je denken dat Labyad een hele goede speler is. Vooral gezien zijn magere minuten. Echter, was Haller zo duur gehaald met het idee dat Ajax in Europa potten kon breken. Oke, hij kon er niet bij zijn door andermans fout, maar die 22.5 miljoen betaal je niet puur zodat hij hetzelfde kan presteren als een paar jeugdspelers van nu.

5 mei 2021 om 10:26

Het is geen slechte spits, alleen voor Ajax wel erg beperkt. Ik hoop dat ie volgend seizoen beter meespeelt in het spelletje anders weet ik het zo nog net niet.

Toch was hij wel bij heel veel goals betrokken, dus ze hebben wel een punt. Zonder hem had het waarschijnlijk langer geduurd voordat het kampioenschap binnengehaald was. Ik denk dat we pas volgend seizoen gaan zien hoe goed hij wel of niet is....

Bij spelers werkt het net zoals bij de VAR.
Als je maar lang genoeg zoekt vind je altijd wel iets wat er uit springt.
Voetballend is Haller niet echt sterk, maar als afmaker scoort hij een dikke voldoende.

Ik vind Overmars en Ten Hag op dit soort momenten/vragen vaak communicatief zwak. Telkens min of meer het tegenovergestelde beweren van de publieke opinie. Dat komt je geloofwaardigheid niet ten goede.

Als dit de missing link is geweest in het kampioenschap dan hebben ze niet naar de statistieken van ajax gekeken. Dat doen ze normaal zo graag als een speler niet al te best speelt. Ajax voor de komst van Haller 14 wedstrijden gespeeld 3x niet gewonnen doelsaldo 52-10 Ajax na de komst 17 wedstrijden gespeeld 3x niet gewonnen en doelsaldo 41-11. Hij heeft dus niet echt meer punten behaald of meer doelpunten gescoord dan dat er werd bereikt toen hij er niet was. Zelfs niet als je van die 13-0 maar 3-0 maakt Kan zijn dat hij goed in de groep ligt en fijn in de kleedkamer is maar dat kan ik niet beoordelen. Maar beste Overmars en Ten Hag dit hebben jullie niet nodig. Jullie hebben het goed gedaan dit jaar maar Haller is niet de waardevolle aankoop die jullie graag (zouden) zien.

Wel handig zo, als twee vriendjes een miskoop belangrijk praten om het geen miskoop te laten lijken, en zo weer eigen falen weg te praten.

Dat wordt met name duidelijk omdat ze hem zelfs de belangrijkste speler noemen, puur om tegengeluid te geven op de kritiek. Het was geloofwaardiger geweest als ze hadden toegegeven dat ie totaal niet fit lijkt, veel te vaak en lang in de gym in Engeland lijkt te hebben gezeten en als een olifant op zijn benen staat, zo zwaa en traagr, en dat ze hem af zullen trainen, en het hopelijk dan nog wat wordt.

Ze kunnen moeilijk hun eigen recordaankoop afbranden natuurlijk, maar dit lijkt meer op een bericht van De Speld

tja een aankoop van 22,5 miljoen die niks meer heeft gebracht dan wat anderen (bijv huntelaar) ook kunnen brengen .... dat miet je dan voor jezelf overschreeuwen als een geweldige aankoop, the missing link zelfs...nou nou.. dan wordt het nieuwe seizoen een Europese titel met een hattrick van Haller in de CLfinale

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren