Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Manchester City bereikt CL-finale; Kuipers strooit met geel en rood

Laatste update:

Manchester City heeft zich dinsdagavond voor het eerst in de geschiedenis voor de finale van de Champions League geplaatst. Het team van manager Josep Guardiola was zes dagen na de 1-2 zege in Parijs opnieuw te sterk voor Paris Saint-Germain, de verliezend finalist van vorig seizoen: 2-0. Nog nooit boekte een Engelse club zeven overwinningen op rij in de Europa Cup/Champions League-geschiedenis. Manchester City, dat bijna twee weken terug de League Cup won en op het punt staat om de landstitel te winnen, staat op 29 mei in de finale in Istanbul tegenover Chelsea of Real Madrid.

De schrik bij de thuisploeg zat er goed in toen scheidsrechter Björn Kuipers na zeven minuten spelen naar de stip wees na een vermeende handsbal van Oleksandr Zinchenko. VAR Pol van Boekel wees zijn landgenoot er echter op dat de bal op de schouder van de Oekraïner was terechtgekomen. Drie minuten later sloeg Manchester City zelf toe. Het begon allemaal bij een schitterende lange bal van doelman Ederson richting Zinchenko, die het leer bij Kevin De Bruyne bezorgde. Het afgeslagen schot van de Belg kwam met wat geluk aan de rechterkant van het strafschopgebied voor de voeten van Riyad Mahrez, die de bal vervolgens door de benen van keeper Keylor Navas mikte: 1-0.

Bekijk hier de 1-0 van Riyad Mahrez

Manchester City speelde een uitstekende eerste helft: in defensief opzicht maakte het team van Guardiola een solide indruk en op de counter oogde men gevaarlijk. Toch kwam de thuisploeg ook enkele keren goed weg. Een kopbal van Marquinhos na een voorzet van Ángel Di Maria eindigde op de lat en twee minuten later kreeg de Argentijn ook niet bal in het doel toen Bernardo Silva niet stond op te letten. Tot meer was PSG echter niet in staat. Het was veelzeggend dat Mauro Icardi in de eerste helft niet verder kwam dan slechts dertien balcontacten, maar toch verscheen ook hij na rust weer binnen de lijnen. De niet okselfrisse Kylian Mbappé ging wél met voetbalschoenen in plaats van sneakers op de bank zitten.

Het team van Mauricio Pochettino moest tweemaal scoren om in ieder geval een verlenging in het Etihad Stadium af te dwingen, maar echt dreigend waren de Parijzenaars niet of nauwelijks. De soms wanhopige pogingen van PSG werden veelal geblokt door Rúben Dias of John Stones, terwijl Navas aan de andere kant van het veld in actie moest komen op een schot van Phil Foden. Pochettino greep na iets meer dan een uur spelen in en haalde zowel Icardi als Ander Herrera naar de kant, ten faveure van Moise Kean en Julian Draxler. De 2-0, amper een minuut later na een sublieme tegenaanval, kwam dan ook op een bijzonder slecht moment voor de bezoekers. Na een combinatie met De Bruyne zette Foden vanaf links laag voor en Mahrez schoot de bal bij de tweede paal hoog achter Navas.

Bekijk hier de 2-0 van Riyad Mahrez

PSG had zodoende drie doelpunten nodig om de finale te bereiken, maar een rode kaart voor de verhitte Di María maakt een definitief einde aan de illusies van de bezoekers. De Argentijn kreeg het aan de zijlijn aan de stok met de uitlokkende Fernandinho en deelde een ferme trap uit voordat hij ingooide. Kuipers kon niet anders dan een rode kaart tonen. In een niet altijd even vriendelijke slotfase was Manchester City nog dicht bij een derde doelpunt. Foden mikte op de buitenkant van de paal en daarna stuitte hij ook nog op Navas. Kuipers trok naast een rode kaart ook nog zes gele kaarten, waarvan vier voor PSG.

Bekijk hier het akkefietje tussen Fernandinho en Ángel Di Maria

Denk jij dat Manchester City de Champions League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Proficiat city fans dik verdiend. Ik denk dat dit het jaar voor city moet zijn. City wint verdient met 2-0 hier en het hadden er meer kunnen zijn met de kans van foden en een moment waar mahrez zijn hattrick kon maken

4 mei 2021 om 22:56

Zeker dik verdiend. Goed team hoor dat City, mis alleen een echte spits. Maar jeetje wat een sneue bende is dat PSG, echt niet normaal. Moeten zich kapot schamen.

4 mei 2021 om 23:02

Collectieve kortsluiting daar, zoals elk jaar. Tijd om een team psychologen binnen te halen.

4 mei 2021 om 23:05

Man, daar kan je op promoveren als psycholoog. Genoeg idioten daar voor gedegen onderzoek.

4 mei 2021 om 23:06

Dat is gewoon goed voor een team. Af en toe strijd hebben moet kunnen.

4 mei 2021 om 23:08

Strijd hebben is wat anders dan er doelloos op los schoppen omdat je weet dat je gaat verliezen. Kijk eens waar de overtredingen gemaakt worden, dat is toch totaal niet functioneel?

4 mei 2021 om 23:38

Het is vooral niet zo slim om rode kaarten te pakken en zo je team te benadelen. Echter heeft het ook wel wat dat er nog teams zijn die pure emotie laten zien in plaats van zich als makke lammetjes laten afdrogen. Een 10/15 jaar geleden kwam dit toch nog regelmatig voor, dat teams die in een kansloze positie stonden hun emoties niet konden bedwingen. Ook die totale machteloosheid is iets wat in sport hoort, ook al is het niet altijd even fraai.

Los van dat vond ik Kuipers toch ook wel ietwat inconsequent fluiten en vaak city makkelijke vrije trappen meegeven en PSG toch vaak niet voor de zelfde vergrijpen vrije trappen geven

4 mei 2021 om 23:48

Maar hoe kun je dit in godsnaam goed praten onder het mom van frustratie? Kimpembe en Danilo kunnen hun tegenstanders zo een ernstige blessure bezorgen. Dat mag je toch nooit goedkeuren?

4 mei 2021 om 23:57

Ik praat het ook helemaal niet goed. Ik zeg alleen dat machteloosheid en onmacht ook een onderdeel van sport zijn. En dat pure frustratie en machteloosheid tegenwoordig nog maar weinig tot uiting komen in vergelijk met een aantal jaren geleden. Maar dat dit toch echt een onderdeel binnen de sport is die af en toe tot uiting komt. Dan kan iedereen daar wel heel veroordelend over doen, maar uiteindelijk zijn het ook mensen met een puur gevoel van machteloosheid en frustratie die dat op een gegeven moment niet meer kunnen controleren, dat toont ook wel gewoon wat menselijks

5 mei 2021 om 00:01

Feit is wel dat PSG wat dat betreft recidivisten zijn. Andere ploegen die uitgeschakeld worden vertonen dit gedrag doorgaans niet. Althans niet structureel. Dat dit bij PSG zo vaak gebeurd, geeft aan dat er iets niet goed zit in de selectie, maar ook de structuur van de club. PSG lijkt op het moment een club zonder enige moraliteit. Verlies en frustratie hoort bij de sport, maar op een deugdelijke manier verliezen ook, zonder daarbij de tegenstander in gevaar te brengen. Het kan niet zo zijn dat de gezondheid van spelers wordt geriskeerd omwille de frustratie van een ander.

5 mei 2021 om 00:05

100% met je eens dat de gezondheid van spelers voorop staat. Maar daarom moeten scheidsrechters daar ook gewoon tegen optreden door rood te trekken. Maar dat er spelers zijn die hun frustratie en machteloosheid tonen is gewoon iets van alle tijden. En nogmaals iets wat ook gewoon bij de sport hoort, ookal is het niet fraai. Uiteraard is dit ook iets waar met sportpsychologen aan gewerkt kan en moet worden. Want dit heeft een oorsprong. Maar er zijn spelers waarbij dit veel meer werk kost dan bij andere.

5 mei 2021 om 08:16

@formus: absoluut verdiend, en wat die spits betreft; die gaan vol voor Haaland gegarandeerd. In dat geval denk ik dat het City zal worden dat de komende jaren gaat domineren

4 mei 2021 om 22:58

Komt ook veel geluk bij kijken hoor. PSG heeft genoeg kansen gehad om te scoren in beide wedstrijden maar laat dit na. Dat redt City in dit tweeluik.

4 mei 2021 om 23:01

Genoeg kansen ja? Even beide wedstrijden terug kijken want die kansen vielen echt reuze mee. Nauwelijks een echte uitgespeelde kans, misschien 2 of 3. Dus nee, geen geluk. Gewoon de betere over 2 wedstrijden.

4 mei 2021 om 23:03

Ah kom op patatfreak, welke enorme kansen heeft PSG vandaag gehad? Kopbal Marquinhos? Was vooral knap. Maar City is voetballend echt veel sterker, het idee erachter is zoveel beter dan bij PSG die vooral parasiteert op invallen van Neymar en Mbappe

4 mei 2021 om 23:07

Ik denk dat die het over Bayern heeft haha. Die misten inderdaad veel kansen om te winnen van PSG.

4 mei 2021 om 23:19

Volgens mij heb jij niet gekeken. De kopbal van Marquinhos thats it. Zowat geen schot van psg op doel Ff serieus kansen???? Je bedoelt city kon hier dik 5x scoren. De eerste wedstrijd oké had psg eerste helft al 3 kunnen maken maar vandaag was het een schande om naar te kijken. Veratti Neymar Kimbebe Di Maria moeten zich dood dood schamen. Het is dat kuipers de wedstrijd niet wou staken maar anders was het gewoon 4-5 rode kaarten. Wat heeft mahrez fout gedaan dat hij zo hard en gemeen werd aangepakt ... dat was pure haat jaloezie naar die man.

4 mei 2021 om 23:23

Hahaha overdrijven is ook een vak. City heeft een goeie goal en een lucky goal, PSG had twee goeie kansen met Di Maria schot en Marquinhos lat. Danilo overtreding valt reuze mee als je m terugkijkt, en ik vind overtreding Kimpembe nou echt een lekkere Argentijnse tackle. Maar 4/5 rode kaarten gaat nergens over

4 mei 2021 om 23:33

Ik geloof niet dat Ederson een redding heeft moeten brengen deze wedstrijd. PSG niet bij machte tegen City, zo simpel is het.

4 mei 2021 om 23:34

City had er ook 2 moeten hebben hoor. Was welk leuk geweest. 6 rode kaarten met nog 15 minuten te spelen zou hilarisch zijn.

Trots dat Pep Guardiola alleen maar heeft doorgezet wat Johan Cruijff hem geleerd heeft. Voor mij zijn dat de twee grootste trainers / voetbalfilosofen ooit. Het is allemaal geld, blah blah blah. Dat hebben we kunnen zien bij Man United dat net zoveel heeft uitgegeven sinds komst Guardiola. Of die jaren voor Pep toen het een groot zooitje wat bij City, ondanks geweldige spelers. Natuurlijk hebben ze goede spelers, maar wat een ongelooflijk goed gecoacht team. Dit seizoen is het minder spectaculair ivm Covid en drie keer in de week spelen sinds augustus, daardoor moeten ze meer aan game management doen, maar ze hebben het verdiend na al die ongelukkige uitschakelingen in voorgaande jaren. Dit voetbal is ooit in Nederland door JC uitgevonden (en niet door Michels, zoals Van Basten en Gullit onlangs weer hebben ontkracht), dat is toch we heel speciaal! Werkt nog steeds op het hoogste niveau. Niemand is sneller dan de bal.

4 mei 2021 om 22:56

Wat onzettend zwak gefloten van Kuipers ook. Had het totaal niet meer in de hand op het einde

4 mei 2021 om 22:57

Ach stel je aan. Hoe kan hij het in de hand hebben als psg zo geã¯rriteerd en gefrustreerd is. Dat kun je als scheids niet in de hand hebben.. dat ligt puur aan Psg. Over het algemeen prima gefloten.

4 mei 2021 om 22:58

Door gewoon rood te geven voor schandalige fouten?

4 mei 2021 om 22:59

Hij had verrati zn 2e geel moeten/kunnen geven. En die van danilo had ook rood moeten zijn, maar dan had de var moeten ingrijpen.

4 mei 2021 om 22:59

Niet zwak gefloten. Op het einde gebeurt er zoveel, PSG eindigt dan zo'n pot met 6 man. Denk echt dat ie de schade dan beperkt, hoewel dat volgens de regels natuurlijk niet moet. Maar escalatie lag dan nog meer op de loer.

4 mei 2021 om 23:00

Had 3 of zelfs 4 keer rood moeten zijn, maar Kuipers laat ze weg komen met geel. Dan heb je het niet in de hand

4 mei 2021 om 23:01

Lierse, volgens de regels wel, tuurlijk. Maar dan escaleert de hele bende nog meer en dan gaat het alleen maar daar over. Ik begrijp dat het niet hoort, ik snap Kuipers echt wel.

4 mei 2021 om 23:03

Dan escaleert het nog meer? Zoals nu dan al gebeurde? Jesus mag blij zijn dat diallo hem niet het ziekenhuis in trapt. PSG kreeg gewoon een vrijgeleide om op City spelers te trappen naar het einde toe.

4 mei 2021 om 23:03

Door Di Maria geel te geven en Fernandinho geel te geven voor uitlokken. Door Verratti op een van de 24 mogelijke momenten van het veld te sturen maar hem dan niet net geel geven op het moment dat Foden opzichtig een fout uitlokt. Door Danilo van het veld te sturen met die schandalige schaar... Maakte gewoon veel verkeerde beslissingen en had het niet in de hand

4 mei 2021 om 23:05

Precies dit dus. Als je verratti al gelijk zijn 2e geel had gegeven, dan had de grootste bron van frustratie er al uit geweest.

4 mei 2021 om 23:06

Lierse, dan moet je de wedstrijd straks stoppen omdat er te weinig spelers op het veld staan 😉. Ik keur het niet goed he, ik snap hem wel.

4 mei 2021 om 23:07

Di Maria rood was zeker geen verkeerde beslissing, daar mag je geen geel voor geven. Het is aan kuipers op de wedstrijden onder controle te houden, niet Di Maria's emoties

4 mei 2021 om 23:07

Real8, Di Maria geel? Dat was zo terecht rood.

4 mei 2021 om 23:08

Dus wat is dan het probleem? Dan stop je de wedstrijd en dan is het een forfaitnederlaag voor PSG.

4 mei 2021 om 23:08

De bruyne en Fernandinho hadden ook hun 2e geel moeten krijgen. Waren erg vervelend.

4 mei 2021 om 23:18

Dus omdat ze vervelend waren hadden ze ook maar hun 2e gele moeten krijgen? Als iedereen wie vervelend was een gele kaart kreeg dan stond Psg alleen nog met Navas op het veld.

4 mei 2021 om 23:23

Continue klagen bin de scheids vindt ik zelf gewoon geel waard. Doe je dat 3 of meerdere keren dan krijg je gewoon je 2e gele en dus rood. PSG had er ook inderdaad 3 moeten krijgen.

4 mei 2021 om 23:54

Daar kreeg veratti ook geel voor. Een rode kaart daarna zou de wedstrijd alleen verslechteren. Alles was op het randje maar voor direct rood geen sprake. 2e geel was ook onnodig, niet nodig voor zo'n gemiep. Ga niet mee in het spel van bloedzuigers

5 mei 2021 om 00:22

en diallo! Rustige kerel dat. Icardi overigens ook. Al vraag ik me nog steeds af of die uberhaupt op het veld heeft gestaan in de eerste plaats

4 mei 2021 om 22:57

Enorm respect voor city en pep, maar je kan toch niet ontkennen dat hij gezien de uitgaven en tegenstanders tegenviel? Zeker vorig jaar. Laat zijn teams wel altijd leuk spelen. Vandaag terecht door. Overigens heeft city wel 1,5 miljard uitgegeven afgelopen decennium, dat haalt united echt niet

4 mei 2021 om 23:34

City heeft het in voorgaande seizoenen niet altijd laten zien. Dat is vreemd want 3 jaar geleden waren ze ook al van dit niveau. Al is de verdediging nooit zo goed geweest als nu met Ruben Dias. Het is meer onkunde en wellicht zenuwen dat het ze niet eerder is gelukt. Laten we niet vergeten dat ze 2x door een Engelse ploeg zijn uitgeschakeld die in de competitie nota bene flink onder City zijn geã«indigd. Overigens staat City zeker aan kop qua uitgaven, maar United zit op 1.3 miljard. Je kan de uitgaven ook tegenover gewonnen prijzen zetten en dan zijn er clubs die nog veel merkwaardiger gepresteerd hebben.

4 mei 2021 om 23:43

Tuurlijk hij laat ze teams goed voetballen maar de beste man heeft altijd met de creme de la creme mogen werken. Ik zou hem wel is een tree lager willen zien. Kijken of hij nog steeds zulk spel laat zien. Daarnaast bij bayern geen cl gepakt en bij city ook nog niet. Dusja. Bayern en city kampioen maken is niet heel bewonderingswaardig

4 mei 2021 om 23:43

Dias is echt een geweldige aankoop inderdaad. Echt genoten van hem vandaag. Inderdaad zenuwen maar denk vooral vorig jaar door het plan van pep. Gewoon schandalig toen. Wel echt terecht door naar de finale vandaag. Gefeliciteerd trouwens. Dat uitgeschakeld door teams die onder je eindigen maakt het niet echt goed. Juist dan moet je winnen in de cl. Zat idd "maar" 300 mil tussen city en utd, qua prijzen idd wel een flink verschil

4 mei 2021 om 23:50

Vooral bayern is niet echt benoemeringswaardig. City op deze manier meerdere keren kampioen maken wel gezien de concurrentie, al ontbreekt een CL wel

4 mei 2021 om 23:56

Om precies te zijn City heeft de afgelopen 10 jaar totaal 1,72 miljard uitgegeven tegenover 1,59 van Chelsea en 1,53 van Barcelona.

En vergelijk even het voetbal wat alle 3 clubs afgelopen jaren lieten zien.

5 mei 2021 om 00:03

@ackaka Ik bedoel daarmee te zeggen dat City altijd al de potentie had om de finale te halen. Ze hebben gefaald om hun niveau uit de PL mee te nemen naar de CL. Want voetballen kunnen ze zeker. Deze finale plaats laat zien dat City goed genoeg is.

5 mei 2021 om 00:04

Dan benoem je idd de 2 clubs met het slechtste beleid. City heeft het meeste betaald en nooit in de cl overtuigd onder pep behalve dit seizoen. Gun het ze oprecht, maar mensen doen alsof pep een wereldprestatie levert. Dan zou ik eerder bayern de credits geven.

5 mei 2021 om 00:06

Potentie zeker als je de spelers en spelwijze ziet idd. Alleen vorige jaren te weinig afgedwongen als je naar de tegenstanders van toen kijkt. Vandaag wel echt compleet terecht door en respect voor city en pep dat ze psg relatief eenvoudig uitschakelen.

5 mei 2021 om 00:07

Over hem gesproken wat een speler.. heb er echt van genoten.

5 mei 2021 om 00:27

@silva: Precies. City is ook gewoon een uitstekend team en Pep verricht heel goed werk. Horen al jaren bij de sterkste en zeker aantrekkelijkste teams in Europa. We kunnen ons blindstaren op het prijskaartje van deze finaleplaats maar er is hoe dan ook gewoon goed gepresteerd. Je ziet mij vast wel eens sneren, vooral naar Pep dan omdat ik hem schijnheilig vind, City heb ik niets tegen op zich, maar ik kan het voetbal en hun prestaties desondanks wel apprecieren. Ik stoor me wel aan hoezeer mensen Pep bij een prestatie als de deze de reet gaan kussen en met mij vele anderen denk ik. Vandaar dat veel mensen dan weer naar het andere uiterste doorslaan en te negatief worden, iets waar ik me ook schuldig aan maak met momenten. Hoe dan ook gefeliciteerd met een verdiende en langverwachte finaleplaats en ik hoop van harte dat wij jullie droompje kunnen doorprikken binnenkort

5 mei 2021 om 11:31

@RealMadrid Dankjewel man! Sportieve reactie! Wordt gewaardeerd Niet meer dan begrijpelijk hoe je erin staat.

4 mei 2021 om 22:57

Ik schaam mij bijna dat ik Nederlander ben. Die commentator die het niet kan hebben dat PSG wat gemener wordt, Kuipers die ineens tegen PSG gaat fluiten. Kom op man. Hierom zullen wij nooit een ek of wk winnen. We kunnen veelste goed tegen ons verlies. Robben is wel iemand die dat 'gemene' heeft, maar zodra hij een schwalbe maakt zijn we ook snel klaar met hem.

4 mei 2021 om 23:00

Nederlanders zijn ook echt een politiek correct volk, alles moet maar volgens de regels zijn en als je een ander mening hebt mag je oprotten naar je eigen land

4 mei 2021 om 23:02

Wat een onzin zeg. Kuipers bespaart Kimbembe en Danilo een vervroegde douche op het einde. Verratti was ook vervelend bezig. PSG verandert in een gefrustreerd schopploegje wanneer het niet loopt. Doodzonde gezien de kwaliteit die ze in huis hebben.

4 mei 2021 om 23:04

Tegen PSG fluiten? PSG mag Kuipers op hun blote knieën bedanken dat ze de wedstrijd niet met 7 man geëindigd zijn. Paredes, Kimpembe, Verratti en Danilo hadden er allemaal vanaf gekund/gemoeten.

4 mei 2021 om 23:05

Borrelhond, ja dit bedoel ik dus. Je staat in de halve finale van een CL finale. Deze gasten leven hiervoor. Zelfs in het amateur merk ik het zelf. Zodra een ploeg gefrustreerd is , gaat de scheidsrechter nog meer tegen het gefrustreerde team fluiten. Hahaha ongekend. Een overtreding blijft een overtreding. Voorbeelden van deze wedstrijd; overtredingen op Diallo en Verratti waar ineens dan niet voor gelogen wordt

4 mei 2021 om 23:15

Haha kom op zeg, Kuipers heeft echt niet tegen PSG gefloten. Hield het nog enigzins in de toom door die twee 100% rode kaarten niet uit te delen. Zinchenko en De Bruyne kregen ook gewoon geel. Dit zijn in tegenstelling tot wij bij de amateurs professionals waarvan je wel zou mogen verwachten dat ze niet gefrustreerd om zich heen gaan lopen schoppen. Edit: die Fernandinho had ook wel een gele kaart mogen hebben voor dat moment met Di Maria.

4 mei 2021 om 23:19

Jij snapt niet wat politiek correct is. Politiek correct is zeggen wat 'men' wil horen. Dat is niet Nederlandse cultuur, tegenovergesteld. Volgens zekere regels en tradities heeft niets te maken met politiek correct. Meningen zijn in ons land zoveel waard als eenieder; niets. Onderbouw die shit. Ik ben bloedserieus. De enige meningen, nu, die als debiel worden gezien en van mensen zijn die mogen oprotten zijn 'wappies'. Waarvan ik er een ben, overigens. Nederland is relatief helemaal niet PC. En over je oprotten naar eigen land verwijt; als iemand met een kleurtje opstaat voor zwarte piet is hij nationale held binnen de 'simpele zielen'. Is al vaker voorgekomen. NIETS net racisme te maken. Niet van die kant in ieder geval. Als politicoloog kan ik je een ding zeggen; wat wij zien als politiek is een illusie die ons doet overtuigen dat we iets in te brengen hebben in de internationale agenda. Groetjes.

4 mei 2021 om 22:58

Hij heeft een team zonder supersterren gebouwd, dat is vooral knap. Natuurlijk wel wat geholpen door de poen maar dat geldt ook voor Psg. De Bruyne is de anti-ster, echt een teamspeler. Bij Barcelona en Bayern had hij veel meer supersterren.

4 mei 2021 om 23:07

Zonder supersterren? Sorry hoor, maar als jij Sterling, Aguero, Jesus op de bank hebt zitten en je kan Silva Mahrez De Bruyne opstellen..

4 mei 2021 om 23:25

De Bruyne en silva zijn supersterren, de rest die je opnoemt niet. Aguero mag hopen dat hij nog 5 minuten mag meedoen in de finale

4 mei 2021 om 23:34

El Kun is een superster. Die anderen toch ech niet. Dat zijn goede spelers. De Bruyne is de anti-ster net als Iniesta.

4 mei 2021 om 23:36

@jorritbenz ik heb ook te doen met Guardiola. je zal maar elke dag met dit povere materiaal moeten werken. slechts 1,5 miljard kunnen uitgeven aan spelers is wel erg karig

5 mei 2021 om 00:10

Ik denk eigelijk dat ze hem net sparen voor de finale. Een fitte Aguero kan een wedstrijds zeker bepalen.

4 mei 2021 om 23:04

De speelstijl van City heeft echt niks met Cruijf te maken. Zo kun je bij iedere club die aanvallend en op balbezit speelt wel naar Cruijf wijzen. Gaat wel heel ver hoe die man geprezen wordt. Daarnaast is Guardiola duidelijk een goede trainer, maar heeft hij ook wel altijd de beste selecties ter wereld tot zijn beschikking gehad. Grootste trainer ooit is hij dan ook nog zeker niet.

4 mei 2021 om 23:08

mee eens. geef pakweg een Wiljan Vloet een selectie van 1,5 miljard en hij is ook meteen een internationale geniale topcoach. Guardiola verdiend zeker credits maar we moeten niet gaan doen of hij iets superuitzonderlijks neerzet met City. het werd zo onderhand ook wel tijd voor een CL finale. Klopp bereikte er twee en heeft met Liverpool net de helft uitgegeven van wat City heeft uitgegeven

4 mei 2021 om 23:11

Guardiola versloeg Madrid op alle vlakken met een team dat een fractie had gekost van Real Madrid. Guardiola is een Cruijff adept. Balbezit, totaalvoetbal, geen spits, opkomende backs, kleine technische spelers. Het is allemaal gebaseerd op het Dream Team van Cruijff. We moeten blij zijn dat er nu aanvallende coaches de dienst uitmaken en niet busparkeerders.

4 mei 2021 om 23:16

Daar hebben we Guardiola hater. Hahahaha serieus ben je echt zo bang dat Guardiola de CL pakt.
Ben je echt zo bang dat je de komende tijd niet meer kan afzeiken tegen Guardiola hahahhaha

Arme jongen
Wat doet het echt echt zeer.

4 mei 2021 om 23:19

ViscacatalunyaKan er ook gedacht zijn dat Messi vele malen belangrijker en doorslaggevender was dan Peppie? Dat liet Messi ook zien op het moment Guardiola weg was.

4 mei 2021 om 23:20

ik ben er best wel bang voor ja. Guardiola zal na zijn eerste CL titel sinds 11 jaar weer gehypt worden als de enige goede coach ter wereld en de profeet en het orakel van het moderne topvoetbal, waar andere coaches die twee of drie keer de finale hebben gehaald met minder middelen dat zogenaamd puur aan hun materiaal te danken hebben.

4 mei 2021 om 23:22

@souhail hoe bedoel je niet kan afzeiken? deze man zeikt wanneer er gewonnen en verloren wordt? die gaat gerust verder. De enige reden waarom hij guardiola haat is omdat guardiola nogal geliefd is bij voetbal fans. Hij probeert tegen de status quo in te gaan. Misschien denkt hij dan dat hij revolutionair is ofzo door dit te doen. Hij is een hater in vorm en bij wijze van spreke.

4 mei 2021 om 23:25

ik haat Guardiola helemaal niet. ik vind alleen dat mensen al jaren doorslaan in het gehyp van Guardiola als ik naar zijn prestaties kijk de afgelopen jaren. een prima coach verder maar sommige mensen doen of hij het voetbal heeft uitgevonden en iets historisch neerzet met een selectie van 1,5 miljard en dat kan me soms storen. het is verder een prima prestatie maar ik vind het niet zo indrukwekkend als bv een Ten Hag die de halve finale van de CL haalde met Ajax, een Ranieri die Leicester kampioen van de PL maakte, een Klopp die met Liverpool twee keer op rij de CL finale haalde met maar de helft van de uitgaven van een City of een Zidane die drie keer op rij de CL won

4 mei 2021 om 23:39

ik zou het maar even nakijken. City heeft toch echt de duurste selectie ter wereld. hij veranderd idd wel voetbalculturen want volgens mij is hij de eerste coach in de historie van het voetbal die alleen al 500 miljoen aan een verdediging heeft uitgegeven. erg knap ook om met de duurste selectie uit je competitie kampioen te worden. daar kunnen clubs als Bayern, PSG en Juventus een puntje aan zuigen. die lukt dat al jaren niet kampioen te worden met de duurste selectie uit hun competitie

4 mei 2021 om 23:39

Haha ja hoor. Misschien moet je gewoon even alle gewonnen bekers van clubs en landen van de afgelopen 25 jaar aan Cruijf en Guardiola toeschrijven. Pep is een van de vele goede coaches. Niet iemand die boven de rest staat. Zelfde geld voor Cruijf. Van Gaal is succesvoller geweest dan hem.

4 mei 2021 om 23:41

@japie Dat is natuurlijk flauwekul. Er zijn genoeg voorbeelden van coaches die met een selectie vol topspelers niks hebben kunnen klaarspelen. Zowel coaches van top teams als coaches van landen teams. Men onderschat het coaching vak enorm. Je hebt ook coaches die 1 seizoen leuk kunnen presteren. Constant presteren is de grootste uitdaging voor een coach.

4 mei 2021 om 23:47

@silvacity natuurlijk hoort Guardiola bij de betere coaches ter wereld. ik kan me er alleen aan storen wanneer er wordt gedaan of hij de enige goede coach is ter wereld

4 mei 2021 om 23:49

@japie daar gaan we weer. Er is een verschil tussen 1: hoe effectief een club geinvesteerd heeft en 2: hoe goed de selectie is. Als je naar de Premier League kijkt dan zijn die verschillen tussen de kwaliteit van selecties niet zo groot als je dood schetsen. Liverpool kan normaal gesproken een bijna gelijkwaardige XI elftal opstellen. United en Chelsea komen in de buurt qua kwaliteit. Zet Ole voor de groep van Man City en Guardiola voor United en je zult zien dan sommige spelers van City opeens helemaal niet meer zo geweldig zijn. Klopp flikt het met minder geld. Dat is knap, maar hoe effectief een club in heeft gekocht is een totaal andere discussie. Er staat een geweldig team bij City. Dat komt ook door de technische staf en Pep. Mancini en Pellegrini hebben ook honderden miljoenen mogen investeren, maar beide City teams waren een klasse minder dan dit Man City.

4 mei 2021 om 23:51

@japie Dat snap ik. Alleen jouw houding zorgt er niet voor dat er een genuanceerde discussie ontstaat. Wie de beste coach ooit is is een oneindige discussie die niemand zal winnen. Ik ben het er ook niet mee eens als iemand stellig een bepaalde coach noemt als de beste ooit. Maar de ondertoon van jouw reacties lokken de verkeerde reacties uit waardoor men je ziet als Guardiola hater ofzo.

4 mei 2021 om 23:59

@silvacity maar City heeft toch ook gewoon de beste selectie ter wereld? noem me 1 team ter wereld dat kwalitatief zo goed is en dan ook nog eens in de breedte. bovendien heeft Pep voor dat geld helemaal naar eigen smaak en wens mogen inkopen

5 mei 2021 om 00:14

@japie City heeft waarschijnlijk de beste selectie als je de breedte erbij pakt. Bayern, PSG en Liverpool doen niet veel onder qua kwaliteit. Bayern en Liverpool hebben wel veel efficienter ingekocht. En daar heb ik respect voor. Dat betekent nog niet dat de PL een vanzelfsprekende walk in the park zou moeten zijn. Ik ben het ook met je eens dat de prestaties de voorgaande jaren teleurstellend waren. Dat heeft elke City fan zo ervaren. In de Engelse competities doen ze het wel erg goed. Met het aantal punten van afgelopen seizoen (een minder jaar) zouden ze overigens ook dit seizoen kampioen zijn geworden. Liverpool was vorig seizoen magistraal. Het is lastig om in een competitieve omgeving constant te blijven presteren. Ik heb het vaak genoeg gezien dat een goede kampioen het jaar daarop veel minder is. Mancini en Pellegrini hadden dit ook bij City.

5 mei 2021 om 00:16

@japie Zidane heeft het uitstekend gedaan in de CL met Real. Die mag daar zeker de credits voor krijgen. Maar je zegt zelf vaak dat hij dat heeft gepresteerd zonder veel uit te geven, terwijl de grote jongens er al zaten voordat hij er kwam in de prime fase van hun leven. Ramos, Varane, Marcelo, Modric, Kroos, Ronaldo, Bale, Benzema. Noem ze maar op. Dat is geen eerlijke vergelijking.

5 mei 2021 om 00:19

natuurlijk heeft ook een Zidane net zo als alle andere coaches met topselecties geprofiteerd van zijn materiaal. Guardiola verdiend verder de credits voor deze CL finale maar laten we alleen niet gaan doen of alleen Guardiola geniaal is en op eenzame hoogte staat en iedereen die geen Guardiola heet 3 klassen minder is

4 mei 2021 om 23:04

Guardiola had tien jaar lang geen CL finale gehaald en dat met het beste Bayern ooit en met een geweldig City waar meer dan een miljard in was gepompt. In die tien jaar wist Zidane vier keer de finale te halen en Klopp drie keer. Dat die nu eindelijk weer eens de finale weet te halen is een goede prestatie, maar laten we niet overdrijven. In de voorgaande jaren werd die tactisch overklast door trainers van Lyon, Monaco en van de Spurs.

4 mei 2021 om 23:10

Guardiola wordt hier bewierrookt voor het feit dat hij de finale haalt (nog niet eens wint), en Zidane wordt als tactisch onbenul weerspiegeld ook al wint die 3 keer de CL na elkaar. Als dat Guardiola had geweest...

4 mei 2021 om 23:14

half Nederland komt altijd klaar op alles wat met Barca te maken heeft. Guardiola is een goede coach maar het werd na 11 jaar tijd ook wel weer een keer tijd dat hij een Cl finale haalde. zeker nu hij de duurste selectie ter wereld tot zijn beschikking heeft

4 mei 2021 om 23:15

Zidane wordt alom geprezen als de beroepspragmaticus die het maximale eruit haalt in de grote wedstrijden. In het algemeen kijk je zo'n wedstrijd niet terug maar dat Zidane kwaliteiten heeft staat buiten kijf.

5 mei 2021 om 04:01

Vind het alleen jammer dat hij het met zo'n lelijke club moet doen. Kijk veel liever naar het Bayern en Barca van Pep dan dit City. Het is wel een heel goed team, maar heb er nog nooit wat mee gehad. Hopelijk wint Real morgen van Chelsea, zodat we nog een beetje een leuke CL-finale krijgen.

Pep, je bent een held! De ware held van het blauwe deel van Manchester! Jij bent de eerste trainer ooit die met Man City de Champions League finale haalt!! Geweldige prestatie! Vandaag waren Dias, Stones, Walker, Zinchenko en Mahrez wederom geweldig deze wedstrijd. Dias is een van de beste aankopen ooit! Dankzij hem staat de verdediging nu als een huis. Vandaag zag je dat opnieuw. En Zinchenko, wie had dat ooit gedacht dat hij van bankzitter bij PSV, naar waarschijnlijk basisspeler van City in CL finale is gegoeid. Ook dit is allemaal jij jou te danken, Pep! Jij bewijst echt dat jij dit soort spelers beter kan maken! Niemand, maar dan ook niemand kan nu meer zeggen dat Mancini en Pelegrini beter presteerde met City op zowel Europees vlak, als op nationaal vlak en qua beter maken van spelers en juiste spelers halen dan jij! Jij bent de ware magiër van de coaches in de top van de sport! De Messi van de coaches die van een andere planeet komt! Als jij de CL wint met City, verdien jij een dikke vette standbeeld bij de blauwe club in Manchester. Een ware legende voor de club, maar vooral ook voor de gehele sport!

4 mei 2021 om 22:56

Nou wat een geweldige trainer. Hij had met dit materiaal al veel eerder de finale moeten halen..

4 mei 2021 om 22:56

Mooi man, hoe fan je kan zijn van een trainer. Gefeliciteerd Zermatt en lekker genieten!

4 mei 2021 om 22:58

Gefeliciteerd met de overwinning Zermatt! Verdient! Nu genieten de City fans hoe de Barcafans hebben genoten met Pep.

4 mei 2021 om 23:00

Poeh dat was wel een tandje hoger hoor hahaha. Maar ja proficiat city fans

4 mei 2021 om 23:06

Hahaha kom nou! Bij Barca kon je echt genieten. Dat was revolutionair, ultra dominant en elke club stond met knikkende knieen in Europa wanneer de jongens van Pep op bezoek kwamen. Als elke topcoach van dit moment 5 jaar de tijd kreeg en anderhalf miljard dan denk ik dat er genoeg al veel eerder of vaker in de finale hadden gestaan hoor

4 mei 2021 om 23:28

Des te knapper wat Flick gepresteerd heeft vorig jaar. In 1,5 maand een team dat ruk speelde om toveren naar een echte machine.

5 mei 2021 om 00:31

Dat vond ik nou echt een wereldprestatie inderdaad. Jammer dat ie het zo snel voor bekeken houdt

5 mei 2021 om 09:11

Pep heeft geen 1,5 miljard geinvesteerd sinds zijn komst, maar maximaal 800 miljoen. Hetzelfde als Barcelona, Juve, Chelsea, PSG, Man Utd, noem maar op.

4 mei 2021 om 22:59

Alhoewel mijn hart in het rode gedeelte van manchester ligt, wil ik je toch feliciteren. Dias was de missing link voor guardiola en ik gun spelers als de bruyne, mahrez, gundogan en aguero die CL titel. Vooral voor aguero zou dat een geweldige climax worden zeg! 10 jaar spelen en als legend stoppen met de CL titel!.

4 mei 2021 om 23:43

SamuelsandersZekers na 10 jaar spelen de CL winnen waar die nooit in gespeeld heeft, wat een legend. Die Pep is gewoon een engerd, zeggen dat hij van Aguero houdt, om hem tevreden te houden op het moment hij op de bank zit... Zou mij ook niet verbazen dat voetballers daarin trappen, te weinig intelligentie..

5 mei 2021 om 00:54

Die gun je het inderdaad. Maar wat is het zuur dat een David Silva dit seizoen is vertrokken. Die gunde ik het meest om nog Europees succes te behalen met City. Fantastische voetballer en persoonlijkheid. Ook door die situatie met zijn zieke dochter wat meespeelde had ik hem graag nog dit met City zien meemaken als ze de CL winnen.

4 mei 2021 om 23:00

Je zit lekker in de euforie he! Terecht. Dat recht heb je op het moment ook. Ik durf te zeggen dat ik er wat nuchterder naar kan kijken. Guardiola doet het nu uiteraard prima met een finale plek, maar laten we niet overdrijven. Met het spelersmateriaal wat Guardiola heeft had Fred Grim ook de finale kunnen halen. Voetbal is geen hogere wiskunde hoor.

4 mei 2021 om 23:01

Gefeliciteerd. Werd wel eens tijd zeg na 4 jaar en een miljard aan uitgaven.

4 mei 2021 om 23:04

Zure reactie! PSG volledig weggespeeld, hebben niks ingebracht. Alleen een lucky goal uit een corner. Je kan ook wat over de wedstrijd van vanavond zeggen?

4 mei 2021 om 23:07

Oh ik reageer enkel op een blije City fan. Maar over de match heb ik zeker wat gezegd. Moet je even naar beneden scrollen.

5 mei 2021 om 01:29

Hij heeft wel een punt natuurlijk. Knappe prestatie hoor, maar dat mag ook wel een keer na al die jaren en al dat geld. Pep is wel een beetje overschat vind ik. Goede trainer, maar niet meer dan dat. Prime Xavi, Iniesta en Messi tot zijn beschikking gehad, met een monsterlijk Bayern nooit de finale gehaald en nu eindelijk met City (na eliminaties tegen Tottenham, Monaco en Lyon) de finale gehaald (nog niet eens gewonnen). Desondanks gefeliciteerd met overwinning. City duidelijke de betere over twee wedstrijden. Geniet ervan.

4 mei 2021 om 23:08

Ik was ook enorm blij voor Zidane toen die 3 keer de CL won. Maar zo een idolisering gaat mij toch wat ver. Lijkt me niet helemaal gezond.

4 mei 2021 om 23:19

Dat moet jij nodig zeggen. Je grootste fanboy vriend, InsideRMadrid, is misschien wel 10 keer erger dan ik, en dan vind je het zeker prachtig?

5 mei 2021 om 00:56

Zijn grootste idool is niet eens Zidane, maar Papa Perez. InsiderMadrid had Florentino heilig willen verklaren als hij Alaba, Haaland en Mbappe kan strikken.

Schandalig Kuipers, maar 1x rood trekken hier, wat een imbecielen bij Paris. Dik en dik verdiend deze overwinning.

4 mei 2021 om 22:56

City had vanaf minuut 1 al een aantal gele kaarten moeten hebben, met name die Fernandinho, wat een debiel... kan me de frustratie heeel goed voorstellen. Overigens rood Di Maria terecht.

4 mei 2021 om 22:58

Had ook wel 2x vaker rood kunnen trekken voor een speler van psg.

4 mei 2021 om 22:59

Di Maria, Paredes, Verratti, Danilo en Kimpembe, allemaal hadden ze donkerrood moeten hebben, schandalige acties. Verder floot Kuipers uiteraard gewoon een prima pot, trapte niet in het theater en daardoor bleven de PSG spelers wat beter overeind ten opzichte van vorige week.

4 mei 2021 om 23:01

Ik denk serieus dat Di Maria de bal wou beschermen en toen op de voet van Fenandino uit kwam.

4 mei 2021 om 23:02

Duidelijk geen verstand jij, de spelers speelden smerig na de rode kaart, daarvoor mochten de spelers van city alles doen wat ze wilden, vindxje het gek dat ze geirriteerd raakten.. kuipers enorm slechte scheids

4 mei 2021 om 22:57

Kuipers heeft een uitstekende wedstrijd gefloten. Alle kaarten waren terecht en er waren geen rood-waardige overtredingen op die van Di Maria na. Het wordt natuurlijk een ongelofelijke optelsom maar per overtreding heeft hij ze stuk voor stuk fantastisch op waarde geschat.

4 mei 2021 om 23:00

Hij floot inderdaad uitstekend, maar vond jij die trappen van Danilo en Kimpembe niet rood waardig? En Verratti had in 1minuut 3 geel waardige overtredingen. Paredes kun je over twisten, maar heb ze vaker gegeven zien worden voor iemand zijn keel grijpen.

4 mei 2021 om 23:01

Die van Danilo mocht wel rood zijn vind ik

4 mei 2021 om 23:02

Vond alleen dat Veratti eraf moest met tweede geel. Die moest er sowieso af, was echt helemaal de weg kwijt. Nare ploeg dat PSG zeg. Hele vervelende sfeer onder aanvoering van opperengerd Neymar. Alleen een leuke ploeg als ze goed spelen.

4 mei 2021 om 23:03

Die van Danilo en Kimpembe waren heel hard. Maar de context van die periode vertekent wel een beetje denk ik. Als je een rustige wedstrijd hebt, zullen deze er minder uitspringen en ik vind ze zeker niet honderd procent rood. Rood was ook niet gek geweest, maar geel kan prima. Verratti was inderdaad lekker bezig op een gegeven moment. Die was wel een minimaal schopje van rood verwijderd. En toch vind ik dat Kuipers geen fout heeft gemaakt.

Wat een ongelovelijk nare ploeg is dat PSG, alleen maar grove overtredingen en lopen janken bij de Kuipers. Heel blij dat die eruit zijn zeg. Nu nog hopen dat Lille het vol weet te houden en kampioen in Frankrijk wordt, dan kunnen ze weer 200 miljoen extra aan spelers uitgeven om het opnieuw te proberen.
City gaat de CL, die ploeg is zo goed en hebben zo ongelovelijk veel goede spelera. Toch zou ik het Real of Chelsea ook we gunnen@

4 mei 2021 om 22:58

Ik was vanavond ook voor City, maar Fernandinho, Walker en Mahrez zijn geen haar beter hoor.

4 mei 2021 om 23:01

Lekker hypocriet. Wat een matennaaiers bij City..

Manchester City gaat terecht naar de finale. Over de twee wedstrijden de beste ploeg. Vandaag kwam Paris vrij sporadisch in het stuk voor en dat was de verdienste van City zelf. Mijn god, wat zijn die goed zeg. Ik heb bij vlagen weer enorm genoten van Foden, Bernardo en Gundogan. Echte voetballers naar mijn hart. En dat van Pep. De ontwikkeling van Foden is ook indrukwekkend. Het was altijd zon geheime superster. Guardiola vond het al vier jaar de beste speler die hij ooit had gezien maar hij speelde nooit. Nu ben ik benieuwd wat ze hem intussen achter de schermen hebben gegeven. Wat een beestachtig goede speler en inmiddels beul van menig topteam. Toch vind ik dat de meeste credits voor het winnen van deze tweestrijd naar de defensie mogen gaan. In de heenwedstrijd schijnt Mbappe mee te hebben gedaan en vandaag speelde Icardi blijkbaar? Ik heb ze niet gezien. Dat was altijd nog de kritiek op Pep. Verdedigend bleef het altijd maar te kwetsbaar. Er zijn de afgelopen jaren voor honderden miljoenen karrenvrachten aan verdedigers binnengehaald en uiteindelijk met resultaat. Zijn onmogelijk hoge lijn en krankzinnige pressing werken eindelijk. Stones en Ruben Dias zijn in staat om met zestig meter in hun rug ook nog eens een spits volledig uit de wedstrijd te spelen. Of dat nu Mbappe of Icardi is. Erg knap en wat gun ik het Guardiola ook. Jarenlang proberen. Met zijn eigen, overromantische voetbalfilosofie, zonder enige concessies aan die speelstijl en het lukt hem dan eindelijk weer eens. Mooi. Stiekem heb ik overigens ook wel genoten van het moment dat de vlam in de pan slaat. Je kunt alle agressie en provocatie irritant vinden maar het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. En het zorgt voor wat spektakel. Niet dat daar een gebrek aan was. Schitterend overigens ook hoe Fernandinho nog even woedend, met al zijn ervaring Zinchenko tot rust schreeuwde. Een echte leider. Al met al twee hele leuke wedstrijden gezien, een terechte winnaar en ik ben benieuwd naar de finale. En morgen natuurlijk!

4 mei 2021 om 23:45

Zo’n quote van Guardiola over Foden moet je niet serieus nemen. Dat zei hij ook over Lahm, Messi, Xavi en Aguero. En zal nog wel een paar spelers vergeten..

5 mei 2021 om 22:55

Natuurlijk. Maar het beloofde wel veel. Hij riep dat drie en een half jaar. Dat hij dan dit laat zien na zo lang, is wel erg lekker.

PSG heeft vanavond laten zien wat voor slechte verliezers ze zijn, er lopen spelers bij die tientallen miljoenen per jaar verdienen en alsnog ga je je zo smerig gedragen als het niet mee zit. City terecht door, des te lekkerder om City Real te zien pakken in de finale .

4 mei 2021 om 23:02

Kan je nagaan dat wanneer je voor staat je zo'n gedrag gaat vertonen ( mahrez, fernandinho etc ) dat is nog lager 😂

4 mei 2021 om 23:06

Volgens mij kwam het echt door fernandinho dat hij ging uitlokken als een kleine kind

Schandalige wedstrijd van PSG. Wat een voorbeeld voor de jeugd zeg, als het even niet meezit schop dan maar je tegenstanders doormidden... Kuijpers had 100% in moeten grijpen op het einde. De 2-0 van City was om van te smullen, wat een counter!

City terecht door, Psg echt een drama. Totaal geen team, enkel losers met Neymar voorop. Navas zwak, alsof ie niet alles wil geven. Logisch nu dat Cavani en T Silva weg zijn. Met mooi weer voetballertjes ga je geen grote prijzen winnen. En Poche faalt keihard. Lijkt wel alsof Neymar de coach is man man man. Zet een systeem neer dat ruimtes creeert op de zijkant en benut ze ipv Neymar steeds met de bal onzinnig te laten dribbelen op plekken waar er geen ruimtes zijn e.d.

Mooi om te zien dat City de finale hebt gehaald. Echt heerlijk....
Wat is PSG echt een vieze ploeg. Doet me denken aan een team onder Mourinho wanneer ze verliezen dan maar doorzagen.
Ik ben echt blij dat vandaag de echte voetballende ploeg door stoot naar de finale.
Guardiola is echt een genie en kan een wedstrijd goed lezen en ook de tegenstander.

Van harte gefeliciteerd city fans.

Wat is PSG een schande voor het voetbal zeg, ze komen hier echt verdomd goed weg met maar 1 rode kaart! Heerlijk dat City door is! Misschien kunnen we nu toch ook eens een beetje stoppen met die Neymar ophemelen?

4 mei 2021 om 22:59

Weet je wat grappig is.
Ze hebben een trainer ontslaan die mogelijk de finale gaat halen en hebben een trainer gehaald die echt niet beter was
Zo zie je maar hoe dom je kan zijn. Een technische directeur die niks van bakt. Moet vertellen dat een trainer moet doen of spelers kopen die niet bij de trainer passen. Echt niet normaal.

Ik hoop echt van harte dat Lille kampioen wordt.

4 mei 2021 om 23:03

Pochettino is toch ook gewoon geen knip voor de neus waard? Sorry hoor, maar iedereen die de Premier League volgt weet dat je met Pochettino een hoop binnenhaalt, maar geen trainer die prijzen voor he wint.. Als hij geen kampioen wordt in de Franse competitie dan zouden ze hem net zo goed dat papiertje af kunnen nemen want (zoals ik hier altijd lees): met dat elftal in die competitie wordt mijn oma nog kampioen..

4 mei 2021 om 23:00

Hoezo stoppen met Neymar ophemelen? Heeft dit jaar weer laten zien na Messi en Lewandowski de beste aanvaller ter wereld te zijn momenteel, dat de club waar hij zit alleen maar net niet aankopen doet kan hij niks aan doen.

4 mei 2021 om 23:04

Eh nou hij heeft tegen City geen moment goed gespeeld. Wel een goede speler maar gaf echt niet thuis deze twee wedstrijden. Tegen Bayern wel fenomenaal, maar dat was toen heel PSG, zeker voorin. Vind Mbappe beter eerlijk gezegd.

4 mei 2021 om 23:05

Hij laat het weer afweten op het moment dat het team van hem afhankelijk is. Wéér geen goede wedstrijd gespeeld op het moment dat juist hij het verschil moet maken.. Al die overstapjes zijn leuk als Mbappe het vuile werk voor je opknapt en al die ballen er in schiet, want er is maar 1 ster in dat elftal en dat is Mbappe!

4 mei 2021 om 23:06

Ik heb toch stuk voor stuk liever de aanvallers van vandaag van Manchester City dan Neymar, die spelen gewoon heerlijk voetbal

4 mei 2021 om 23:06

Ik schat kane en benzema dit seizoen hoger in. En dan vergeet ik er nog een paar gok ik.

4 mei 2021 om 23:06

Hoezo stoppen met Neymar ophemelen, omdat hij geen pepernoot heeft geraakt vandaag? Zoals Haaland, Mbappe etc, allemaal niks lieten zien tegen City? Laten we ze allemaal niet meer ophemelen! Wat een idiote comment zeg. Pep heeft het gewoon masterlijk neergezet klaar. En City verdiend hier alle krediet.

4 mei 2021 om 23:12

Omdat het gewoon niet meer is dan een net-niet-voetballer? In de schaduw van Messi deed hij leuke dingen en nu weer in de schaduw van Mbappe.. Valt die schaduw weg dan is Neymar ook zoek! Ik snap dat jij het heel vervelend vindt als iemand iets anders doet met Brazilianen dan ze ophemelen, maar Neymar bewijst jaar in, jaar uit dat hij net zo goed mee kan doen met schoonspringen, misschien zit er dan een keer een Europese titel voor hem in..

4 mei 2021 om 23:13

Ik vond m niet eens zo slecht. Maar hij stond helemaal alleen tegen een overmacht, kon de bal nooit kwijt. Ja, ik heb nog nooit een individu op zijn eentje een match weten winnen tegen een ploeg die 3 niveaus hoger speelt dan zijn ploeg. Je blijft met 11 en de impact van een individu is beperkt. Anders hadden Barça en Argentinië de voorbije 15 jaar elke prijs gewonnen, want die hebben de beste allee tijden in hun rangen. Neymar stond er gewoon moederziel alleen voor. Zet 3 goede kompanen rond hem en je maakt hem direct 60 procent beter. Hij miste Mbappe en diens diepgang, Icardi kan echt niks. Inter lacht zich nog stuk.

Was er geen VAR aanwezig? Hoe kan PSG maar 1 rode kaart hebben gekregen, mijn god.

Verder een dik verdiende overwinning van City. PSG helaas al het geluk opgebruikt in de tweestrijd tegen bayern.

4 mei 2021 om 23:17

Ik denk dat Kuipers ze spaarde... Die denkt ook, ik kan ze niet allemaal eraf sturen. Dan haal je elk nieuwkop over de wereld

Wat een ontzettend nare ploeg dat PSG. Blij dat we daar van af zijn. Jammer van Mbappe en Neymar.

4 mei 2021 om 22:57

Neymar is wel een van de meest nare spelers.

4 mei 2021 om 23:36

Ik wou net zeggen, Neymar is misschien wel een van de smerigste ventjes op de Europese velden. Maakt per wedstrijd tal van schwalbes, overdrijft altijd en trapt vervolgens zelf spelers finaal onderuit als het even tegen zit. Goede voetballer, maar ik geniet er niet van. Elke keer weer zijn gezicht zien alsof zijn been eraf ligt terwijl iemand hem zachtjes aantikt... Het zou je vader maar zijn, niet meer serieus te nemen.

Beide wedstrijden verdiend gewonnen. Uitblinkers vond ik Mahrez, Zinchenko en Foden! Wat een oliedomme rode kaart trouwens van Ángel Di Maria.

4 mei 2021 om 22:58

Veratti en Marquinhos waren ook geweldig.

4 mei 2021 om 23:11

Ruben Dias niet vergeten voor mij toch motm

Had toch een stuk meer spektakel verwacht van dit tweeluik. PSG was echt heel matig en deed niet veel anders dan trappen. Op de counter ontbrak het echt aan diepgang, dus Mbappe werd echt gemist. Icardi was echt dramatisch. Bij Inter had hij soms al dat hij 10 balaanrakingen in 90 minuten had, maar dan scoorde hij tenminste wel nog 2 keer. Kuipers prima gefloten, al had hij nog een rood erbij mogen geven. Wel tof hoeveel autoriteit hij uitstraalt. En di Maria: wat een engnek. 10 wedstrijden schorsing.

nou city mag eindelijk een europese finale spelen na 1,5 miljard euro, heb echt 0 respect voor de club, we kunnen wel zeiken over de super league maar city (en psg) zijn toch echt de grootste boeven en het k***gezwel in het hedendaagse voetbal. Snap niet waarom het toegestaan is dat je voor 400miljoen aan spelers op de bank hebt en nog eens 500miljoen op het veld. Schandelig. Enfin, gefeliciteerd citizens en hopen dat Madrid er vandoor kan gaan met de cup en de wereld nog eens duidelijk kan maken dat europees succes niet te koop is.

4 mei 2021 om 23:00

Het is zelfs 2 miljard sinds 2008.

4 mei 2021 om 23:03

Maar oprecht: wat maakt het uit? Het is toch prima gedaan? Er zijn clubs die als 'een koning leven' en miljoenen aan schulden hebben. Dan is dit toch vele malen beter? Plus City is een volksclub. Met investeringen nu met een mega-selectie. Waarom is dat fout?

4 mei 2021 om 23:04

Ja want real heeft alle spelers uit de eigen jeugd natuurlijk. Verder eens met je verhaal, real is geen haar beter

4 mei 2021 om 23:19

De club van de voorzitter van de Super League. Het schijnt dat Real nog een behoorlijke schuld heeft openstaan. De prijzen in de voetballerij zullen waarschijnlijk blijven stijgen en Real is zelf ook niet vies van geld uitgeven. Selectie verontwaardiging noem ik het.

5 mei 2021 om 00:35

Dat argument snap ik dan weer niet. Hoe is Real Madrid opeens erger dan elke andere club die deel wou nemen aan de SL? Omdat onze president de voorzitter was? Elke deelnemende club werd gemotiveerd door hebberigheid en allemaal even erg. Enige verschil is dat Perez blijkbaar verstandiger was dan de andere voorzitters of toch alleszins meer initiatief nam en de rest volgers waren of niet slim genoeg om het zelf op poten te zetten

4 mei 2021 om 23:40

Toch hebben ze niet zo’n megaschuld als de club die jij het wel gunt.

5 mei 2021 om 00:22

Dat komt natuurlijk ook alleen omdat hun eigenaar voor alles instaat. Nogal een oneerlijke opmerking dus.

5 mei 2021 om 01:03

Tja oneerlijk? Als we een mening over geldclubs gaan hebben, kun je in mijn ogen beter een geldclub zijn die de zaakjes op orde (al dan niet via een rijke eigenaar), dan een geldclub die via de schulden teert op de Spaanse overheid en dus op de Spaanse burger. Real leeft gewoon ver boven haar stand, maar gelukkig hebben ze nog genoeg geld om Alaba een contract van bijna 100 miljoen aan te bieden...

Dramatisch gefloten zeg van Kuipers, smerig ploegje dat weer geen noemenswaardige prijs gaat pakken. Geld is niet alles, nu City nog even de finale verliezen.

4 mei 2021 om 22:59

Die spelen hoe dan ook tegen een ploeg met veel poen.

4 mei 2021 om 23:02

Ja jij kan al mee met japie krekel jij, jullie hebben wsl een clubje opgericht. Ajax koopt ook alles wat los en vast zit binnen hun kunnen. Dus niet veel anders, alleen lagere prijs categorie. Beetje zoals bayern een monopolie willen in eigen land. Ga wat verder haten jongen, heeft city ooit je knuffel afgepakt omdat je zo verzuurd bent?

4 mei 2021 om 23:06

Ajax heeft geen sugardaddy. De vergelijking met PSG en Chelsea is beter. City is niet de enige poenclub.

4 mei 2021 om 23:14

Maar heeft dat ook een houdbaarheidsdatum? Is Milan ook een plasticclub? Die hadden ook een sugar daddy alleen wat langer geleden.

4 mei 2021 om 23:04

Die verliezen ze dan van Real of Chelsea. Hiezo geld is niet alles?

Wat zal kuipers veel geld gekregen hebben zeg pfoeh

4 mei 2021 om 22:59

Voor het op zak houden van de rode kaart bij Kimpembe en Danilo? PSG verandeet gewoon een ordinaire schopploeg wanneer het even niet loopt.

4 mei 2021 om 23:04

Daarvoor kregen de spelers van city geen gele kaart, wat eigelijk wel had moeten gebeuren, maar dat zie jij natuurlijk niet, want je hebt stront voor je ogen

4 mei 2021 om 23:29

Huh maar kuipers was toch zoals alle Nederlanders politiek correct en volgens de regels? Dan had die wel geel gegeven als dat nodig was..

Misselijk elftal dat PSG zeg. gadverdamme. Mogen blij zijn dat Kuipers het bij 1 rode kaart heeft gehouden. Pep blijft toch ook een geweldenaar zeg, heerlijk voetbal speelt zijn ploeg. Gefeliciteerd aan alle 'city fans!

Laatste 15min leek wel een vriendenteam die het zaag kwartier had geopend😂😂

City gewoon superieur. Goede Fernandinho gezien en goede Foden gezien. Vond PSG heeel vervelend na de 2 goal,Wat een geschop, wat een slechte verliezers.

Ruben dias wat een beest

5 mei 2021 om 00:00

De beste verdediger van het jaar voor mij. Zeker in de PL. PFA zou niet onverdiend zijn.

Wat een walgelijke ploeg dat PSG. Niet om aan te gluren en die charges op het eind, onacceptabel.

Paris heeft vandaag geen enkel uitgespeelde kans gecreëerd en alle schoten werden geblockt door goed verdedigend werk van City. Neymar kon het niet in zn eentje maar ook met zn maatje Mbappe vorig week verloren ze in eigen huis. Ruben Dias beste man van het veld. Maar de MOTM zal waarschijnlijk gaan naar Mahrez omdat hij 2 keer gescoord heeft. City terecht door naar de finale.

Man City is toch de meest trieste club uit de historie van het voetbal. Vandaag gewoon voor 400 miljoen!! aan aankopen op de bank... lekker makkelijk zo. Die Guardiola die zichzelf zwaar overschat gaat nu eindelijk de CL winnen terwijl hij het de vorige jaren zelf verkloot. Stond vandaag wederom als een idioot langs de lijn een selectie te coachen waar zelfs mijn kleine broer kampioen mee wordt. Proficiat Man City. Bah bah

Prachtige tweespalt gezien. Gelukkig dat city door is. Wat een hufterig team is psg af en toe toch. Smerige overtredingen,klagen,duiken. Di maria mag wat dat betreft een paar wedstrijden missen. Wat een domme actie zeg.

Heerlijke overwinning, echt ijzersterk en concentreert gevoetbald. Vooral Dias en Zinchenko stonden als toppers te verdedigen. PSG is en blijft een club met spelers wie niet tegen hun verlies kunnen, zodra het tegen zit word er alleen maar getrapt. Leuke wedstrijd gezien, nu op naar de finale!

4 mei 2021 om 23:37

Gefeliciteerd! Ik ben nu al benieuwd naar welke formatie de historie ingaat als de eerste City opstelling in een CL finale

4 mei 2021 om 23:48

Gefeliciteerd! Gun jullie die beker, Pep levert al jaren goed werk af. Mensen zullen wel roepen “ja al 10 jaar geen cl finale” maar wat heeft Pep in die 10 jaar gedaan? 20 prijzen gepakt en de fans laten genieten van het spel. Faalde ik maar net zo in het leven als dat Pep doet.

Wat was dat PSG nu weer aan het schuppen op het einde. En kuipers ook maar matig. Die hadden gewoon 3 of 4 keer rood moeten hebben. City wel verdiend door. Vandaag ook weer een zeer volwassen partij.

Iedereen heeft het over PSG. Maar manman eerlijk wat is city een zielige ploeg zeg. Lopen allemaal maar kaarten aan te naaien etc. Fernandinho aub schorsen voor het leven zielepoot.

4 mei 2021 om 23:05

Waarom al dat gehaat op city, toch droevig ik vraag mij af wat city de meeste hier persoonlijk heeft aan gedaan? Ik ben city fan, maar ik heb zo geen haat richting utd. Het blijft voetbal en ontspanning. Ik wordt er niet rijker of armer van.

4 mei 2021 om 23:20

Volgens mij heb jij andere wedstrijd gezien dan wij, de enige die aan het zuigen was is psg alleen maar overtredingen die niet niks met voetbal te maken hebben. Als psg echt zo goed was als jij denkt hadden ze over 2 wedstrijden iets meer moet laten zien.

4 mei 2021 om 23:33

Snap je punt, maar enkel Fernandinho idd. Vind hem ook echt een smerige speler. Maar sluw en daar kon de Psg speler niet mee omgaan.

De enige hoogtepunten van PSG vandaag waren een lading doodschoppen en gejank naar de scheids, echt super dat die duurbetaalde slechte verliezers er uit liggen.

Wat een smerige ploeg dat PSG. Schande voor het voetbal. Ze hadden misschien wel 4 rode kaarten moeten hebben deze wedstrijd. Ze kunnen zo goed voetballen, maar het zou niet verkeerd zijn om daar eens een team van psychologen in dienst te nemen. Collectieve kortsluiting.

Psg is mentaal zo'n zwak team. Ook echt met stip het meest onsympathieke topteam ter wereld. City terecht door, op ieder vlak beter vandaag. Oh en waar Berghuis laatst rood voor kreeg, dan is die tackle van Danilo 4 keer rood.

4 mei 2021 om 23:36

Maar echt, echt slecht. Maar ja wat verwacht men als je Neymar je man in het team maakt agh. Spelers als Cavani en T Silva vertrokken vanwege zijn kinderachtig gedoe en luxe positie in het team. Daar ga je toch geen oorlog mee winnen joh. En dan heb je geen strenge coach erbij om alles in het gareel te houden tsja. Poche faalt daarin ook aardig. Leek wel alsof Neymar de coach was. Geen logisch systeem. Ruimtes benutten op de flanken wanneer de tegenstander Neymar willen vast zetten. Nee krijgt de bal op onlogische plekken, met volop tegenstanders die druk op hem zetten en dan nog wil hij er doorheen dribbelen. Tsja. En dan mentaal zo zwak. Lachwekkend was het.

4 mei 2021 om 23:54

Wat lul je nou? Silva vertrok wegens zijn kinderachtig gedoe? Die twee zijn beste vrienden maat. Jeeitje het wordt steeds erger op voetbalzone. Je bent niet serieus toch?

5 mei 2021 om 00:03

Je kunt nog wel vrienden zijn en professioneel gezien niet met elkaar overweg kunnen.. Volgens mij heeft Silva wel degelijk gezegd dat de mentaliteit van Neymar niet goed genoeg was en dat hij meer verwachtte van hem?

5 mei 2021 om 00:49

Dude als het om Brazilie gaat wn wat allemaal daar meespeelt...Aub nier in discussie gaan. Wat je over Silva zegt klopt voor geen meter!. Laat ik het maar hierbij houden.

Wat een wedstrijd van City! Heerlijk gestreden vandaag!

Geweldig voor Guardiola. Erg blij voor hem. Hij heeft van City een geoliede machine gemaakt wat gewoon niet meer te stoppen is. Compleet verdiende overwinning. Totale dominantie gehad over Psg.

En nog even over de Bruyne, wat een ondergewaardeerde voetballer is dat zeg. Ik hoor vaak mensen lovend spreken over middenvelders als Iniesta, Modric, Xavi,etc. maar zelden iets over de Bruyne. Die mans is zo intelligent, snel, behendig en kan leest het spel echt zo perfect. Prachtige voetballer.

4 mei 2021 om 23:01

de Bruyne is niet hip. Maar wat een gruwelijk goede voetballer. Voor je team zoveel waardevoller dan zo’n Neymar. De Bruyne is gefocust en veeleisend. En presteert gewoon altijd

4 mei 2021 om 23:02

De Bruyne is al jarenlang de favoriete speler van de fijnproevers. Er zijn niet zo heel veel middenvelders meer van dat kaliber.

4 mei 2021 om 23:11

Dan volg je volgens mij niet hoor. De Bruyne wordt al 3 of 4 jaar in alle kringen geroemd als de beste middenvelder ter wereld.

4 mei 2021 om 23:17

Bwa dat valt inderdaad wel mee vind ik, zo vaak hoor je dat helemaal niet. Terwijl die inderdaad gewoon 1 van de beste middenvelders aller tijden is, zelfs in Engeland mag die zich minstens naast Gerrard Lampard en Scholes zetten.

4 mei 2021 om 23:22

Nou hier in Belgie wel en mijn vrienden uit de UK zijn ook al jaren lyrisch. Maar goed als Belg spelend in Engeland is dat wellicht nog logisch. Echter geldt dat ook voor mijn Spaanse vrienden. Ook de analisten en commentators van de Spaanse, Engelse en Amerikaanse streams die ik wel eens gebruik komen altijd superlatieven tekort. Naar mijn ervaring krijgt hij genoeg erkenning dus. Misschien niet overal maar dat heb ik nog niet gemerkt

4 mei 2021 om 23:28

Ik vind de erkenning toch relatief beperkt, wellicht omdat het geen flashy speler is. Alleen al zijn lage posities op de ballon d'or lijst bijvoorbeeld, terwijl die nu toch al een jaar of 4 op rij een torenhoog niveau haalt en elk jaar top 10 zou moeten staan, en eigenlijk zelfs al eens op het podium. Ok, vorig jaar ging het natuurlijk niet door. Dat wel.

4 mei 2021 om 23:59

@bon Jovi Zou hij Brits zijn geweest dan was hij al een all time great geweest. Aguero, David Silva, Kompany en Yaya Toure zijn all Premier League Greats. De Bruyne kan natuurlijk niet ontbreken. Voor mij is hij misschien wel de beste van allemaal.

4 mei 2021 om 23:35

De Bruyne ondergewaardeerd? voor de idioten ja. Hij is allang de beste cm ter wereld. Voor mij ook de beste speler ter wereld, of lig top 2. Geen een foute steekpas, raakt de bal nooit kwijt, speelt zakelijk als het moet, kan een speler uitkappen als het moet, 2 benig.. nee hij is met afstand de beste mid. Is geen secret. maargo9ed, als hij slecht zou hebben gespeeld dan zouden mensen hem "overschat" vinden. ach.

5 mei 2021 om 00:12

De Bruyne ondergewaardeerd? Ik weet niet bij wie dat is, maar hij wordt altijd genoemd als men over de besten van de wereld praat. Misschien wordt zijn klasse in Nederland niet onderkend, maar in de rest van Europa weten ze wel beter.

Kuipers heeft in mijn ogen slecht gefloten , gaf geen geel waar het nodig was en geel voor simpele overtredingen . Ferdandino die alles kon doen en overal mee weg komt terwijl er twee of drie rode kaarten aan Psg gegeven hadden worden

Guardiola heeft eindelijk zijn winnende tactiek gevonden. PSG heeft de eerste helft nog een aantal mogelijkheden gehad maar het was nooit echt beter. Het was eigenlijk 60 minuten wachten op de 2-0 en daarna konden we allemaal wat voor onszelf gaan doen. Prima uitgespeeld.

Zo he dat was me een vermakelijk potje! Kuipers onthutsend zwak, City verdiend door en organisatorisch echt heel sterk. PSG gefrustreerde kleuters. Al lokt City het wel heel naaierig uit enkele keren. Die laatste 10 minuten gingen echter echt nergens meer over

4 mei 2021 om 23:16

Zeker heerlijke wedstrijd. Pep heeft het toch geleerd he. Gewoon best defensief gespeeld vndg. Dit is ook wel grappig; niemand zag bijv hoe Foden de hele tijd schwalbe aan het maken was. Of Fernandinho die weer ruzie uitlokt. En Kuipers trapt erin. Iedereen wijst alleen naar PSG, maar City is net zo smerig. Verder vind ik het mooi voor De Bruyne. Ik gun hem wel.

Phil Foden naait wel echt een vieze kaart aan, hopen dat hij dit uit zijn spel haalt want dat is echt wagelijk

Op het einde was PSG echt schandalig vuil! Het deed me denken aan de WK finale Spanje-Nederland.. Proficiat City fans

Ik reageer niet vaak, maar wil nu toch even kwijt dat ik PSG echt een hele vervelende ploeg vind op het moment dat ze het niet meer redden, dat geschop en gehuil 🤦‍♂️

Zeer terechte overwinning van City. Ze hadden iets geluk in de eerste helft (waar ik PSG beter vond), maar City heeft Ruben Dias wat een baas! Over 2 wedstrijden gewoon verdiend door.Psg natuurlijk onsportief. City zou precies hetzelfde hebben gereageerd. Met name Fernandinho kan ook wel geven. Smerige speler. Hoe hij het uitlokt bij Di Maria (die natuurlijk terecht rood krijgt). Dus laten we niet hypocriet doen, doen alsof ze daar bij City engeltjes zijn. Dit terzijde....Ik vond City echt fantastisch spelen! Vooral hoe ze verdedigden, met 11 man achter de bal! Pep heeft het geleerd. En wat een counter wauw!!

Die Ruben Dias wat een verdediger is dat zeg. 1e seizoen en dan zo’n impact. De verdediger die City al jaren mist. Hij had de hele aanval in zijn zak. Is verdedigend ijzersterk, kan prima voetballen als verdediger en is zo kalm altijd in de duels. Als City de CL wint is die man van cruciale waarde geweest.

4 mei 2021 om 23:38

Toch wel jaloers dat hij naar City is gegaan. Zonder het financieel geweld van die olieclubs was hij vast in Madrid belandt (of barca).

Goh, een Nederlandse scheidsrechter die een rode kaart geeft voor een natrappende beweging. Maar in de Nederlandse competitie bestaat dit niet meer. Voor de rest zeer matig gefloten en meerdere rode kaarten niet gegeven

4 mei 2021 om 23:07

Hopelijk verandert die regel in de eredivisie ook weer, want overal is natrappen een rode kaart, behalve in Nederland.

4 mei 2021 om 23:23

Hahahahahahahah whut? Is natrappen geel in Nederland? Dat is wellicht het idiootste dat ik de laatste jaren in het voetbal heb gehoord

Ze zeggen dat dieren vaak het gedrag van hun baasje overnemen... Nu als ik PSG vandaag bezig zag, dan durf ik die stelling nog door te trekken. Wat een bende verwende nesten als het tegenslaagt... Dan is alles en iedereen de vijand. Wat een onsportieve bende overbetaalde gefrustreerde spelers.

City was oppermachtig... Hoe Fernandinho als 36 jarige zijn ploeg leidde en constant druk zette was fenomenaal. City’s selectie is ook gewoon zo breed en zo compleet. Ik zie ze dit jaar eindelijk de CL winnen. Als ze geen domme dingen doen, zie ik ze nog Europa domineren voor de komende 3-4 jaar.

Niks De Bruyne, niks Bernardo. Veruit de beste man momenteel van die City is de meest onderschatte Gündogan. Man man man wat heb ik genoten van deze speler. Zijn rust aan de bal en de oriëntatie om altijd de goede kant op te draaien is een lust voor het oog. Hij heeft niet 1 of 2 maar zeker 5 opties in zijn hoofd om vooruit te voetballen en kiest de beste. De Bruyne heeft een fantastische steekbal en schot maar qua pure techniek een stuk minder dan rugnummer 8. Niet te vergeten dat de beste man een kruisband blessure heeft overwonnen en dit laat zien. Chapeau!

4 mei 2021 om 23:06

Mwah veruit? Ik vind Ruben Dias echt een absolute tank bij City. En voor mij is hij persoonlijk de beste bij City qua de impact die hij heeft.

Dit City is ook zo sterk he. Complimenten naar Guardiola. Ik vind het ook mooi om te zien dat die Phil Foden echt een basisplaats heeft bij City. Gewoon ff boven een Sterling, Aguero en Jesus op die leeftijd uit de eigen jeugdopleiding. Dan kan je echt wel wat zoals die assist bij de 2-0. Prachtig gegeven. City in de finale na 2 miljard in de club te pompen. Dan werd het ook wel eens tijd. Mocht Real of Chelsea de finale halen, dan zullen beide clubs echt 110% moeten geven om kans te maken tegen dit City. Tis PSG niet gegund. Barca en Bayern uitschakelen, en vervolgens moet je tegen City spelen. Stuk voor stuk alleen maar sterke tegenstander's. In de CL, heb je simpelweg ook een beetje geluk hebben met de loting, dat je ook in een gunstigere schema zit. Ik blijf erbij dat PSG het heeft weggegeven in de eerste wedstrijd. Die 1-1 van De Bruyne, waar Navas zich helemaal op verkeek is achteraf heel cruciaal geworden en dan nog de 1-2 erboven op van Mahrez. Dan is het te moeilijk om het goed in te maken in de tweede wedstrijd zonder Mbappe ook nog is. Gefeliciteerd City.

4 mei 2021 om 23:31

Chelsea of Madrid gaat toch gegarandeerd naar de finale? Beide ploegen zullen op papier idd niet de favoriet zijn maar Chelsea heeft laatst in de halve finale FA Cup laten zien dat het niet onmogelijk is om goed tegen City te spelen. Als Real doorgaat zal Zidane als hij slim is die wedstrijd nog eens terugkijken, mocht Chelsea doorgaan zullen die jongens de gedachte meenemen in het achterhoofd.

Zonder Mbappe is Paris maar niks, Neymar is zo overschat mijn god dat noemen ze beter dan Mbappe zelfs, laat mij niet lachen liet wederom niets zien. Zegt genoeg dat Neymar wederom weer niet scoort in de CL. Hier meot Neymar laten zien waarom hij een wereldvoetballer is. En Paris op sleeptouw nemen.

4 mei 2021 om 23:30

Jouw profielfoto maakt jouw reactie al lachwekkend. Overduidelijk een Madrid fan die nog pijn heeft van die keren dat Neymar jullie pijn heeft gedaan in de Clasico. Neymar is een betere voetballer dan Mbappe. Dat kan je nog een mening noemen, maar dat hij overschat is, is totaal niet zo. Niet altijd zo zuur zijn jongen. Ondanks je zuurheid hoop ik morgen het beste voor je tegen Chelsea. Met Big Benz en Ramos moet het kunnen.

Gewoon terecht gewonnen City, vond overigens Kuypers goed fluiten

4 mei 2021 om 23:19

Terecht, maar vind het niet leuk om naar te kijken, het zijn ge programmeerde robots die in spel discipline spelen hard werken en de bal doelloos breed en terug spelen, gebeurt niks. Chelsea speelt ook op die manier maar noemen mensen het saai en niet om aan te zien en slaapverwekkend, men hanteerde dubbele standaarden..

4 mei 2021 om 23:32

Ja idd alles wat Chelsea doet is kut en bij City niet. Sorry maar als je niet kan genieten van hoe city speelt dan ben je gewoon niet serieus te nemen. Bal doelloos breed en terug..? Ben je serieus haha als een team de bal snel voorruit speelt is het city wel..

Kuipers heel slecht gefloten. Tot de rode kaart van Di Maria mochten City spelers lekker doen wat ze willen er werd voor niks gefloten natuurlijk worden de speler van PSG dan agressief en gaan ze domme dingen doen

City heeft altijd een goede aanval en een goed middenveld gehad. Wat dit jaar het verschil maakt is de verdediging. Die is eindelijk (ijzer)sterk. Zo bekeken zou je kunnen stellen dat als ze dit seizoen de CL pakken, ze dat voor een groot deel te danken hebben aan Ruben Dias.

4 mei 2021 om 23:18

Het andere verschil is dat ze nu zonder spits spelen waardoor ze veel meer mensen op het middenveld hebben staan als ze moeten verdedigen. De backs spelen ook wat voorzichtiger. Ze zijn minder kwetsbaar voor counters, dat was hun zwakte.

Terechte finaleplaats voor Manchester City. PSG liet zich van zijn lelijke kant zien vandaag. Verder genoten van de individuele kwaliteit en het tempo, alleen de echte spanning ontbrak omdat de goal van PSG uitbleef in het begin. Ook de verdiensten van City trouwens die hun zaakjes op orde hadden. Toch ben ik ook redelijk droevig dat het na een rijke Rus bij Chelsea en rijke Qatari bij PSG nu weer een volgende sjeik uit de Emiraten een CL finale plaats gekocht heeft. Want Manchester City zijn succes is volkomen te danken aan absurde externe financiering, op eigen kracht kon deze club helemaal niks voor elkaar krijgen. Maar goed, in de loop der jaren zijn de traditionele Europese topclubs er ook niet sympathieker op geworden (zie de rol van Perez en Agnelli rondom de Esl)

Gefeliciteerd City fans. Volledig terecht naar de finale. Pep heeft overduidelijk eindelijk geleerd van zijn naiviteit die hem de kop kostten in voorgaande edities. Naast dat hij de beste trainer ter wereld is, heeft hij ook de beste selectie ter wereld. Je zou maar even Sterling, Aguero en Jesus kunnen brengen, lol. En wij moeten het doen met Chust, Blanco en Vinicius. Zonder dollen, ik verwacht niet dat we tegen Chelsea doorgaan, maar mocht het zo zijn dan acht ik ons nagenoeg kansloos tegen dit City. PS: Foden is een toekomstig gouden bal kandidaat. Wat een fenomeen.

4 mei 2021 om 23:34

Ik las dat Real zowel Ramos, Valverde en Mendy meeneemt naar Londen. Dan is het nog allesbehalve gespeeld en dat zijn toch best puike namen. Zeker met dat dekselse stokbrood voorin kan Real het iedereen lastig blijven maken, ik ben er iig nog allerminst zeker van. Laten we hopen op een mooie wedstrijd en moge de beste proberen het Pep zo lastig mogelijk te maken

5 mei 2021 om 10:39

@jt

Moet zeggen dat ik vandaag ook wel redelijk strak sta van de spanning haha.
Goodluck! Chelsea heeft al laten zien de wapens te hebben om City te bestrijden. Enorme snelheid voorin en een sterk spelende Kante kan City de das om doen.

4 mei 2021 om 23:56

Real heeft een stabiele verdediging. En scoren bijna altijd vanuit standaard situaties. Dus het kan gewoon:

4 mei 2021 om 23:59

Bedankt man, fijn dat er ook nog Realmadrid fans bestaan wie het Pep en City wel gunnen. Gaat morgen een leuke pot worden, kan iig beide kanten op echter heb ik een gevoel dat Realmadrid hem wel gaat winnen, net wat effectiever wanneer het er echt toe doet, helemaal met die klasbak Benzema voorin, scoort altijd wel. Succes morgen!

5 mei 2021 om 10:49

@aguerooo Thanks. Denk dat het voor City extra speciaal is als ze een finale tegen Real Madrid winnen Over City en Pep nog: je moet naast het geld ook oog hebben voor talent en de specifieke spelers voor je systeem, en dan moet je nog dat talent bewerken en inpassen in het team product. Genoeg trainers en clubs die ook geld hebben, maar deze kwaliteiten niet. Pep en City doen dit fantastisch en leveren - misschien nog wel belangrijker - spektakel af aan de fans.

Psg had 4 keer rood moeten hebben, maar de mensen die echt op hebben zitten letten, hebben ook gezien dat Fernandinho 4/5 keer geel kon krijgen. Kuipers echt niet best gefloten. City wel gefeliciteerd. Zie hier allemaal zure mensen over het feit dat Guardiola met die Miljarden wel eens wat mocht bereiken. Dat zijn dezelfde mensen die dan een Mourinho beter noemen, die met 50 miljard aan uitgaven geen procent mooier zou spelen.

Manchester City die wordt over twee jaar uitgescholden van Europese vandoor die gaat prijs winnen van
champions League die club word ook gestraft worden over twee jaar Europese uitgescholden gedaan worden .

Sorry hoor maar wat een gezeik zeg. Psg is onder die Pochettino gewoon geweldig gaan voetballen, hij geeft Verratti tenmiste een vrije rol met een controlerend blok erachter wat geweldig werkt ipv om die op de bank te zetten zoals die Duitser dat deed, haha lachwekkend. Loopt gewoon lekker sinds zijn komst. Hele sterke knockout fase waar ze eerst Barcelona wegvegen, vervolgens (ondanks blessures) een nogal altijd erg sterk Bayern. Dan deze wedstrijd waar ze weer enorm sterk beginnen maar ineens een kanteling met gewoon enorme k-goals(voor psg dan). Dan deze return waar je verruit je beste speler mist van de knockout waar je ook nog achter komt door een doelpunt die zo voor z'n voeten ploft. Psg speelde hierin ook gewoon sterk hoor voetballend ondanks dramatische vervangers voorin. City maakt vervolgens een hele goeie goal, dan mag je toch wel even geirriteerd een aantal keer uitdelen? Hoort gewoon bij de gedrevenheid, moet je zelf maar een sport beoefenen om dat te kunnen begrijpen. Om dan psg een rotploegje te noemen die gaan schoppen als het tegen zit, vind dit juist heerlijk om te zien, gewoon gedrevenheid bij een ploeg. Hebben gewoon geweldige dingen laten zien, helaas eruit, had ze liever door gezien dan city waar k ondanks hun goede spel gwn niks mee heb, bah, hoop dat Real eerst Chelsea verslaat, vervolgens City in finale, heerlijke gedachte

5 mei 2021 om 00:55

Met alle respect, maar vond PSG over 180 minuten echt matig spelen. Alleen de eerste helft in Parijs waren ze goed. City heeft de rest van de tijd gewoon gedomineerd. Dan heb je als PSG een aanval van 400 miljoen, maar doe je vandaag 0 pogingen op goal. Echt zwak. Denk wel dat iedereen heeft kunnen zien dat City voetballend echt een maatje te groot is voor Psg. En dan die Ander Herrera, echt ongelofelijk wat PSG in hem ziet. Hij was bij United al erg zwak altijd. Voor mij is hij 1 van de zwakke schakels bij dit Psg.

Fernandinho speelde weer als een vorst. De beste man op het veld wat mij betreft, ook al waren Foden, Dias en De Bruyne ook goed, ik vond de 35-jarige Braziliaan echt de meest nuttige speler op het veld, speelde in dienst van het elftal, zowel verdedigend als aanvallend. Ijzersterk. Gefeliciteerd City-fans, terecht gewonnen en overtuigend de betere over 180 minuten. PSG had in principe niks in te brengen.

5 mei 2021 om 00:58

Echt he, hij speelde als een veteraan met zoveel ervaring. Wat een geweldige carrière heeft hij achter zich. Hopelijk een CL winst als bekroning

Kuipers strooide nog te weinig na mijn n mening. City terecht in de finale, congratz

Dramatische wedstrijd van team Kuipers. Is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven. Europees floot hij vaak nog wel aardig, maar in Eredivisie dacht die het op halve kracht te kunnen en het meneertje uit te kunnen hangen. Daar fluit hij al jaren ondermaats. Nu is hij Europees ook al waardeloos met zijn dikke nek.

Gefeliciteerd City fans! Zeer verdiend. Ben benieuwd wie de tegenstander in de finale zal gaan worden. Mijn gevoel zegt Chelsea!

Psg waren 45 minuten de betere ploeg dat was
In Parijs.daarna was city beter vooral op tactisch vlak was gourdiola gewoon beter.
Denk dat de finale tegen chelsea gaat zijn.
Tuchel is ook tactisch sterk.
Kuipers floot gewoon goed maar zo als zo vaak moet iemand de schuld krijgen in dit geval is Kuipers de schuldige.dacht dat Kuipers barca psg ook had geleid toen werd er niet geklaagd door psg spelers.

Ik gun eigenlijk geen een super league deelnemer de ‘cl titel’, maar na deze schoppartij en Pep haters gun ik ze wel de titel.. zolang Madrid maar niks wint..

Mooi voor City, het is ze gegund. En ben ook blij voor De Bruyne en Pep. Mahrez bepalend geweest. Eindelijk zijn ze een keertje in de finale geraakt.

Wat een knakenploeg dat PSG, naast het huilie huilie ook een paar schandalige overtredingen gezien aam het eind waardoor het mij verbaast dat ze nog met 10 geëindigd zijn!
Verder lekkere pot voetbal hoor, wat een snelheid bij beide ploegen!

Kuipers had nog wel een paar rode kaarten kunnen uitdelen aan spelers van Psg. Die toonden vanaf het begin al weinig zelfbeheersing en na de 2-0 sloegen de stoppen bij een paar volledig door. Uiteindelijk heeft Kuipers nog een paar gespaard, ander hadden de Parijzenaren op het laatst met 8 man op het veld gestaan. Wat een stelletje haantjes zonder enige zelfkritiek. Dat er nog gerenommeerde personen uit de voetbalwereld dat proberen goed te praten en met de beschuldigende vinger naar Kuipers wijzen, is me een raadsel. Ja, die Fernandinho van Man. City is een bloedzuiger eerste klas. Alleen daarmee hebben ze een punt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren