Barcelona mag dankzij Lionel Messi blijven dromen van landstitel

Zondag, 2 mei 2021 om 22:47Daniel Cabot Kerkdijk • Laatste update: 22:56

Barcelona blijft volop in de race voor de landstitel in LaLiga. Het team van de geschorste Ronald Koeman was zondagavond met 2-3 te sterk voor Valencia en zodoende blijft de achterstand op koploper Atlético Madrid, dat over zes dagen op bezoek komt in het Camp Nou, intact: 74 om 76 punten. De Catalanen kwamen op achterstand, misten zelfs een penalty via Lionel Messi, maar in amper een kwartier tijd legden de bezoekers onder toeziend oog van interim-hoofdtrainer Alfred Schreuder de basis voor de belangrijke overwinning.

Barcelona had liefst zeventig procent balbezit in de eerste helft in Mestalla, maar een gebrek aan precisie in de afronding speelde de Catalanen parten. In het eerste kwartier klopte het team van Koeman nadrukkelijk aan de deur bij Jasper Cillessen. De doelman zag na drie minuten een schot van Pedri, na een goede combinatie met Frenkie de Jong, naast zijn doel verdwijnen en een kleine tien minuten later schoot Ronald Araújo de bal na een vrije trap van dichtbij tegen het lichaam van Cillessen aan. Na iets meer dan een kwartier spelen kwam De Jong net tekort om een pass van Antoine Griezmann te verzilveren.

Richting de rust had Pedri nog een mogelijkheid, maar ook hij kwam net tekort om zijn voet tegen een pass van Jordi Alba te zetten. Valencia had bijzonder veel moeite om in balbezit te blijven én in de buurt van het doelgebied van Marc-André ter Stegen te komen. De eerste poging van los Che was pas na negentien minuten toen José Gayá zijn schot na een counter van Valencia niet de juiste richting meegaf. Ruim vijf minuten later ging een inzet van Uros Racic vanaf de rand van het strafschopgebied weliswaar wel op doel, maar hij raakte de bal niet al te best en de inzet was dan ook een makkelijke prooi voor Ter Stegen.

Het artikel gaat verder onder de video
Highlights | PSG - RC Lens | Neymar schittert bij afwezigheid Mbappé
Meer videos

De start van de tweede helft mocht er zijn. Na enkele minuten spelen kreeg Gonçalo Guedes de bal oog in oog met Ter Stegen niet in het doel, terwijl afleggen op de vrijstaande Carlos Soler beter was geweest. Uit de daaropvolgende corner kopte Gabriel Paulista de 1-0 in een leeg doel, omdat Ter Stegen op de grond viel na een vermeende overtreding van Thierry Correia. De vreugde bij het team van Javi Gracia was van korte duur. Ruim vijf minuten later voorkwam Toni Lato met een handsbal dat De Jong van dichtbij op doel kon schieten. Daar kreeg de ex-PSV’er alleen een gele kaart voor. Cillessen keerde de zwakke elfmetertrap van Messi in de linkerhoek, maar de bal verdween niet uit de doelmond en het was Messi die het leer na een scrimmage alsnog van dichtbij tegen de touwen schoot: 1-1.

De frustratie van Cillessen werd in het daaropvolgende tien tot vijftien minuten alleen maar groter. De doelman keerde een diagonale kopbal van De Jong, na een heerlijke pass van Jordi Alba, maar deels, waarna Griezmann van dichtbij kon scoren: 1-2. Een formidabele vrije trap van Messi betekende de 1-3: Cillessen raadde de richting van het schot, maar de bal belandde via de rechterpaal in het doel. Een schitterende knal van Soler in de bovenhoek bracht de spanning terug in de wedstrijd, maar Barcelona trok de drie punten over de streep en mag blijven dromen van de dubbel.

Atlético, Barcelona en Real Madrid wachten af wat Sevilla maandagavond in eigen huis tegen Athletic Club doet. De Zuid-Spanjaarden komen bij winst op de Basken op slechts één punt van Barcelona en Real Madrid en bovendien wacht komend weekeinde de topper tegen Real Madrid. Barcelona moet een dag eerder per se van Atlético winnen, maar weet dat het onderling resultaat in het voordeel van Real Madrid is.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Atlético Madrid3624844080
2Real Madrid3623943778
3Barcelona3623764776
4Sevilla3623582374
5Real Sociedad361511101756
6Real Betis36151011-255
7Villarreal36141391355
8Celta de Vigo36131112-250
9Athletic Club36111312746
10Granada 3613617-1645
11Osasuna36111114-944
12Cádiz36111015-2043
13Levante3691314-1040
14Valencia3691215-639
15Alavés3681117-2235
16Getafe3681018-1634
17Huesca3671217-1833
18Real Valladolid3651615-1931
19Elche3661218-2530
20Eibar3661218-1930



Gerelateerd

Meer sportnieuws

96 reacties (laatste reactie door j3ro3ntj33__)

Pfoe wat een lastige wedstrijd. En dat maakte Barcelona er eigenlijk zelf van. De eerste helft was alleraardigst maar Barca maakt zijn eigen kansen niet af. De tweede helft begonnen ze erg zwak met als toppunt de 1-0 en de hele aanleiding er naartoe. Vervolgens ontbreekt het, al het hele seizoen aan het vermogen om een wedstrijd dood te maken en professioneel uit te spelen. Heel leuk en romantisch om er na drie goals vijf te willen maken, maar uiteindelijk krijg je er zelf een tegen en sta je nog tien minuten met je rug tegen de muur. Ik wil graag even Frenkie en Busi er positief uitlichten. Busquets is al weken fenomenaal en zorgde vandaag ook weer voor zoveel rust. Je hoeft je tijdens het aanvallen absoluut geen zorgen te maken over de omschakeling want Busi heeft hem toch wel. Frenkie was ook groots. Aan de bal niet zoveel hoogstandjes gezien als de laatste weken, maar hij was zo belangrijk met zijn loopacties. Zorgt hoogstpersoonlijk voor diepgang en was defensief ook heel belangrijk. Maakt vuile meters naar achter en had een paar cruciale onderscheppingen. Over Messi wilde ik eigenlijk gaan zeggen dat ik hem weer een beetje tegen vond vallen en die penalty was natuurlijk ook abominabel. Als je daarna echter die vrije trap weer zo binnenschiet, slik ik toch al mijn woorden maar weer in. Het belangrijkste van alles: ze doen nog mee om de titel. Op naar Atletico!

2 mei 2021 om 22:54

Vergeet Jordi Alba niet te benoemen! Die is onder Koeman echt weer opgeleefd en van onschatbare waarde

2 mei 2021 om 22:55

Klopt! Ik vond hem vandaag 'gewoon' goed maar hij draait echt een fantastisch seizoen.

2 mei 2021 om 22:54

Gelukkig de winst. Het was niet al te best, maar 3 punten zijn 3 punten en die zijn nu hartstikke belangrijk. Ondanks dat ik snap dat de verdediger er niets aan kn doen, Barca heeft hier vaker penalty's voor tegen gekregen. Dan is het (hoogstwaarschijnlijk) 4-1 en nu werd het toch nog 3-2. Anyways, 3 punten. Zoals je zegt, op volgende week. Wel even uit een ander vaatje tappen!

2 mei 2021 om 22:56

Ik neem aan dat je doelt op de handsbal van Diakhaby? Klopt. Die worden wel eens gegeven. Ik vind het echter toch wel fijn dat ze hem niet gaven. Hij kan er zo niets aan doen en als hij hem niet had geraakt was het ook geen 100 goal geweest. De regels mogen echter wel duidelijker want, zoals je zegt, ze worden wel eens gegeven.

Heerlijk! Alleen al voor de spanning voor de pot tegen Atleti. Messi was weer goed en de VAR was weer scheel zoals al vaker is gebleken.

Goed terug gekomen vandaag door Barcelona, Barça leeft nog in de titelstrijd. Bij die eerste goal van Valencia gaat Lenglet in de fout maar dat hij niet kan verdedigen weten we. Maar ik heb dit seizoen niemand kritiek zien geven op Ter Stegen die ik dit seizoen sowieso een matig seizoen vind spelen. Oblak en Courtois daar kunnen Madrid en Atleti op bouwen maar heb vaak bij Ter Stegen gehad dat goals gewoon houdbaar waren. Ook in grote wedstrijden krijgt hij vaak kortsluiting. Mag ook wel eens gezegd worden.

2 mei 2021 om 22:54

Ter Stegen is inderdaad een niveau lager dan Courtois en Oblak dit seizoen. Best raar eerlijk gezegd want de vorige seizoenen was die uitstekend.

2 mei 2021 om 22:55

Ter Stegen heeft een aantal hele goede reddingen gemaakt dit seizoen hoor waardoor we in een wedstrijd bleven. Wel vond ik dat hij dat eerste doelpunt van Granada wel kunnen hebben en ook die van vandaag was ook zijn fout. Maar matig seizoen valt wel echt mee. Denk gewoon een redelijk seizoen, vorig jaar was ie echt goed.

2 mei 2021 om 23:01

Hij was vorig seizoen sommige wedstrijden echt geweldig, toen vond ik hem ook niet minder dan Courtois en Oblak maar dit seizoen vind ik die twee echt beter. Kan mij geen wedstrijd voor de geest halen dit seizoen dat hij Barcelona echt op de been heeft gehouden. Misschien zijn redding tegen Villarreal vorige week maar ook bij die 1-0 van Chukwueze vond ik hem niet vrij uitgaan.

2 mei 2021 om 23:47

@barçalover123, ballen tegenhouden,daar worden keepers voor betaald, af en toe een sublieme redding mag dan echt wel. Hij is gewoon niet constant genoeg, en dat al vanaf 2016

3 mei 2021 om 11:45

Dus het is ook gewoon niet gek dat Neuer al jaren boven hem verkozen blijft worden.

2 mei 2021 om 23:01

Mee eens! Hij is vaak zo belangrijk dat het lastig te geloven is dat hij minder is maar het valt echt best tegen dit seizoen.

2 mei 2021 om 23:05

Ik vind ook dat Ter Stegen de laatste tijd iets minder keept. Bij Granada 2 schoten en 2 doelpunten. En hier 1 heel goede redding, maar dan bij corner gaat hij dan in de fout (of misschien Pedri maar hij moet hem coachen). Die 2e goal was natuurlijk een wereldgoal, maar af en toe een wereld redding mag ook. En ook een paar van spelverdeling kon beter.

2 mei 2021 om 23:07

Precies, bij Coutrois and Oblak heb ik vaak het gevoel dat ze soms wel eens “beast mode” hebben dat ze hun ploegen echt op de been houden bij Ter Stegen heb ik dat dit seizoen echt niet gezien.

2 mei 2021 om 23:14

Bij Courtois heb ik het gevoel dat hij onpasseerbaar is als de tegenstander aanlegt.

2 mei 2021 om 23:42

Ik vind ter stegen sws zwaar overrated. Ja, hij heeft in een paar 1 tegen 1 situaties gestunt, maar zoals el guaje zegt, veel goals waren ook gewoon houdbaar. Trouwens, kijk hoeveel punten het team heeft gekost sinds 2016 nadat hij van de veel stabielere bravo overnam. Hij werd alleen 1e keeper door zn groot praats en n zwak bestuur dat daarvoor zwichtte. Fcb doet er goed aan om een geduchte concurrent voor hem te vinden

2 mei 2021 om 23:45

Moet zeggen dat ik m tot Anfield echt geweldig vond, maar hij is daarna nooit meer de Ter Stegen van 2016-begin 2019 geworden.

Belangrijke overwinning! Niet een sterke pot maar wel de volle punten. Wat blijft het spannend in La Liga. Nog 4 overwinningen en hopen dat Real 1 punt laat liggen ergens.. Pedri mag volgende keer wel gewoon rust krijgen. Die jongen is echt gesloopt.

2 mei 2021 om 23:04

Waar ik mij echt over verbaas is dat een Lenglet bij Barca speelt. Wat is die slecht zeg. Een beetje solide speler zou meer rust geven achterin.

2 mei 2021 om 23:13

Ik vind hem juist ontzettend goed weer de laatste tijd. In het systeem wat Barcelona nu speelt, komen de linker- en rechter centrale verdediger uiteindelijk zon beetje uit in de halfzones (de positie van waar KdB die ballen altijd heerlijk aansnijdt) en dat doet hij goed. Heeft op die positie, hoog op het veld, overzicht en positioneert zich doorgaans goed om counters tegen te gaan voor ze uberhaupt beginnen. Oke, vandaag bij die 1-0 lukte dat niet en dan ziet het er meteen heel lullig uit, maar doorgaans gaat dat goed. Mingueza aan de andere kant vind ik dat nog beter doen. Araujo vind ik wat dat betreft minder. Laat hem maar concurreren met Pique voor die derde positie. Hij heeft dan bijvoorbeeld ook wel weer de snelheid om een spits bij te houden. Voetballend vond ik hem vandaag echter te weinig brengen wanneer hij inschoof.

2 mei 2021 om 23:55

Nou ja ergens punten laten liggen, ze hebben t zwaarste programma hoor. Granada en Bilbao uit, en sevilla en Villarreal thuis. Ik denk dat ze daar n paar punten kwijt zullen raken.

Het blijft nog spannend...(helaas)...

2 mei 2021 om 23:15

Helaas? Leuk! Tot de laatste wedstrijd ben ik voor Atletico, Real, Sevilla en Barca! Volgend weekend wordt het lastig. Dan toch maar Barca en Sevilla om Barca het gunstigst ervoor te zetten wat titel betreft. Maar niets lijkt me leuker dan dat dit op de laatste speeldag beslist wordt. Dan maakt mijn voorkeur voor Barca even minder uit.

Dankzij Messi en Frenkie mag de titel wel zijn. Wat was Frenkie weer goed zeg!! 1 bal naar de verkeerde kleur, de pingel gekregen de kopbal waar de goal van griezman uitkomt. Verdedigend werk. Absurd goed momenteel!

2 mei 2021 om 23:00

Paar leuke wedstrijden maar het is ronduit absurd en hilarisch om doodleuk te beweren dat Barca een eventuele titel aan Frenkie heeft te danken, qua impact niet in de buurt van Messi. Ietwat chauvinistisch dit.

2 mei 2021 om 23:04

Ze mogen blijven dromen doordat ze deze wedstrijd winnen. En dat komt samen met Messi door Frenkie vandaag. Lezen wat er staat beautifulgame7. En trouwens als Barca de titel wint komt het ook zeker door Frenkie, zonder Frenkie zou Barca dit seizoen zeker geen kampioen worden. Natuurlijk is Messi de belangrijkste maar kan niet alles alleen.

2 mei 2021 om 23:07

Hahaha, zonder Frenkie zou Barca nu ook gewoon 3e staan met excact hetzelfde aantal punten, hij heeft toch echt nog nooit een wedstrijd eigenhandig beslist zoals Messi. Hoe graag je het ook wilt, dit Barcelona is totaal niet afhankelijk van Frenkie of sommige andere spelers. Messi daarintegen. Het 8s nou niet zo dat Messi beter is gaan spelen door Frenkie, die trouwens nauwelijks assists, gecreëerde kansen of überhaupt geniale passes of steekpasses geeft. Uiteraard Ajax en Frenkie fans die massaal de andere reacties gaan liken. Dat is begrijpelijk.

2 mei 2021 om 23:12

Nou ik betwijfel eigenlijk ten zeerste of Barca 3e had gestaan met evenveel punten als nu als Frenkie er niet bij was hoor. Speler die het meest heeft gespeeld van iedereen, zowel aanvallend als verdedigend belangrijk en echt een motor op het middenveld, vervang hem door een van de middenvelders op de bank en je gaat er echt dik op achteruit. Zeer zeker een van de belangrijke pionnen in de ploeg van Koeman dit jaar, die heeft zeker een belangrijke bijdrage gehad! Natuurlijk is Messi by far het belangrijkste voor deze ploeg, dat is dan ook de beste speler ter wereld. Maar jij overdrijft wel (in negatieve zin) over De Jong hoor BeautifulGame7.

2 mei 2021 om 23:21

Dat is jouw mening, maar qua feiten is er niet veel wat bewijst dat Frenkie "onmisbaar" was defensief of qua aanval. Dat zijn allemaal van die subjectieve oordelen van veelal frenkie fans, maar simpelweg geen enkel feit die dit bevestigt. En ja dat Frenkie alles speelt onder Koeman had iedereen vanaf 10p kilometer kunnen zien aankomen, die zal zijn oogappeltje zelden tot nooit op de bank zetten, zelfs niet bij een onzichtbare zaadpot. Een Juventus veteraan als Pjanic had het zeker niet minder gedaan. Ik overdrijf niet, ik concludeer simpelweg, op basis van feiten. Dat is nogal een verschil. Zonder Frenkie zou Barca ook gewoon 3e hebben gestaan, dan kun je ook stellen zonder Frenkie won Barcelona La Liga wél, tuurlijk zeg ik niet dat het verval van Barcelona allemaal dankzij frenkie komt, maar het is er letterlijk niet beter op geworden sinds frenkie is gekomen. Dat is een feit. Dan is het tamelijk bizar om nu doodleuk te beweren dat het eventuele Barca succes opeens een groot deel door Frenkie komt. Doesn't make any sense. Onzichtbaar in grote wedstrijden, en voegt feitelijk gezien niks speciaals of onmisbaars toe. Hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen en daardoor maar hun verlangens of mening als feiten brengen.

2 mei 2021 om 23:28

“Een juventus veteraan had het niet minder gedaan” oke nou wordt je officieel niet meer serieus genomen

2 mei 2021 om 23:30

Dan begrijp je vrij weinig van de Beautiful game. Helaas, ik had het je zo gegund dat je kon inzien hoe goed Frenkie is. Maar ja, dat is niet voor een ieder weggelegd. Frenkie is de belangrijkste speler na Messi. Wellicht heb ik niet het CV waar jij iets van aanneemt maar ik stel voor dat jij Koeman, Guardiola of Zidane zou vragen wie zij na Messi de belangrijkste speler van Barcelona vinden. Ik kan jou alvast verklappen dat ze allemaal Frenkie de Jong zullen zeggen.

2 mei 2021 om 23:32

Hm, ja toch gek dat allerlei internationale apps / sites (bijv. Fotmob, Sofascore, Whoscored, etc.) hem stuk voor stuk bij de best beoordeelde spelers van Barca en La Liga zetten als hij feitelijk eigenlijk niks toevoegt, maar jij zult het wel weten kerel. Pjanic had het niet minder gedaan dan De Jong zeg je ook echt.. Hahaha, dat kun je simpelweg niet menen toch?! "Ik overdrijf niet, ik concludeer simpelweg" durven schrijven dan ook echt, damn hahah!

2 mei 2021 om 23:35

Wel gek dat Sergi Roberto die helemaal wordt afgezeken vanwege dramatische spel, met 7,09 bijna dezelfde beoordeling als Frenkie 7,19 op Sofascore heeft. Scheelt dan nauwelijks, maar de ene is waardeloos en andere "na Messi de belangrijkste speler" pfff hahaha, daar denken ze in Catalonië heel anders over. @homsapiens Ik weet wel zeker dat jij wel de allerlaatste bent die weet wat Zidane of Guardiola denken. Maar dromen mag altijd. Zidane is wereldklasse middenvelders als Modric en Kroos gewent, die lacht zich kapot om balletjes breed frenkie. Leuke speler hoor, maar verre van wereldklasse, durft nauwelijks iets, onzichtbaar in grote wedstrijden, zelden een geniale pass, vaak verdedigend afgetroefd. Jij bent, samen met de gebruikelijke frenkie fans hierboven, de enige die het niet begrijpt en doodleuk z'n mening, zonder 1 feit, als waarheid verkondigd. @sander, hahaha, iemand die nog steeds denkt dat apps als Sofascore en Whoscored, die nota bene totaal verschillend beoordelen en vaak andere spelers hoog hebben staan, als jij die apps als de absolute waarheid ziet dan veel sterkte verder. Stel je voor dat iemand ook maar iets van kritiek of niet positief genoeg is over Neerlands trots Frenkie, hup gelijk met z'n allen erop. Wel schattig hoe graag jullie mensen onder de indruk van Frenkie willen laten zijn. Helaas, nog steeds niet onder de indruk. Ook nooit geweest overigens. Blijkbaar mag dat niet en willen sommige frenkie fans massaal dit veranderen.

2 mei 2021 om 23:43

"Jij bent de enige die het niet begrijpt en doodleuk z'n mening, zonder 1 feit, als waarheid verkondigd." Lees je eigen comment(s) nu nog eens een keer en dan dit bovenstaande zinnetje nog een keer. Je kunt nog veel leren van je eigen kritiek, jochie. Misselijk toontje verweven door je reacties bovendien, maar dat terzijde. Voor mij geen verdere discussie waard. Fijne avond!

2 mei 2021 om 23:44

Beautifulgame7: Waren iniesta en Xavi bepalend voor het succes van Barcelona? Want ik denk van wel maar ik lees dat jij zegt van niet want: Ik durf wel te stellen dat Frenkie op dit moment beter is dan iniesta en Xavi. Hoger percentage naar de goede kleur spelen, pakt meer ballen af. Is sneller, komt meer voor de goal. Maakt goals en heeft assists en krijgt penalties. Maar ik hoor het wel of je vindt dat die twee nooit bepalend waren voor Barca.

2 mei 2021 om 23:47

De allerlaatste? Denk dat jij eerder in aanmerking komt voor die plaats gezien je opmerkingen. Ik vind het jammer dat je voetbal niet kan begrijpen. Enfin, voetbal is geen objectief spel zoals jij doet voorkomen. Ik hoop dat je uiteindelijk van zijn kwaliteiten kan genieten en kan inzien hoe goed hij is maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

2 mei 2021 om 23:50

@sander. Zeiken over "het toontje" maar zelf met denigrerende termen als "jochie" smijten, je bent weer schaamteloos hypocriet bezig. Nogmaals, jij hebt een heel verhaal getypt, vol met vooringenomen meningen en beweringen, maar met nul feitelijke onderbouwing. Wanneer ik daar op reageer, begin je volledig off topic te zeiken over "het toontje" en zelf denigrerende termen te gebruiken. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt. Inhoudelijk reageren is blijkbaar te moeilijk voor je aangezien je moeite hebt met sommige feiten. Beetje jammer dit, sander. Frenkie heeft geen onmisbare impact op dit Barcelona, voordat Frenkie kwam deed Barcelona het letterlijk beter. @homsapiens Wel grappig dat wanneer iemand niet onder de indruk is van je idool dat jij dan wel effe bepaald dat die persoon "niks van voetbal snapt". Als iemand vaak onzichtbaar is dan.valt er weinig van te genieten. Of je moet natuurlijk een vooringenomen fan zijn , dan is alles wat hij doet geniaal en z'n fouten die bestaan niet. Frenkie is saai om naar te kijken, durft zelden iets te ondernemen, durft geen steekpasses te geven en zo kan ik nog wel uren doorgaan. Blijkbaar is die mening verboden aldus een klein groepje hardnekkige Frenkie fans die eisen dat er alleen positieve reacties over hun idool mag worden geschreven, anders ben je blijkbaar "een hater die hem wilt zien falen". Vrijheid van meningsuiting allemaal leuk en aardig, maar mondje dicht over oNzE frenkie!! Edit: haast te schokkende voor een gemiddelde voetbalfan: zijn fans zeggen nu dus letterlijk dat frenkie meer ballen afpakt etc als legendarische middenvelders Xavi Iniesta, ik verzin dit niet. Ongelofelijk hoe sommige frenkie fans volledig doorslaan uit puur chauvinisme. Xavi Iniesta hadden letterlijk meer talent in hun linkerteen dan Frenkie.

3 mei 2021 om 00:25

ik ga het kort houde, iedereen die het eens is met beutiful game snapt er geen mallemoer van. Ik ga dat lange betoog van hem ook niet lezen is het niet waard nadat hij heeft durven claimen dat pjanic nog hetzelfde zou kunnen doen. Iedereen die pjanic heeft gezien en ook maar een beetje voetbalverstand heeft weet dat pjanic 0,0 toevoegt aan barca. Willen graag degene die hem likes geven naar voren komen zodat we in de toekomst weten dat we niet op jullie moeten reageren.

3 mei 2021 om 00:26

Beautifulgame7 bedankt voor je verhaaltjes vanavond ik heb er iig smakelijk om kunnen lachen👍🏻 Als jij een voorstelling gaat geven kom ik wel een kaartje kopen, ik hou wel van onzin.

3 mei 2021 om 00:35

Hahaha elke reactie van jou hier is pure komedie. Frenkie is na Messi absoluut de belangrijkste speler voor Barca. Doe de volgende keer ff een bril op als je een wedstrijd van Barcelona gaat bekijken.

3 mei 2021 om 01:11

Salaaf is zichtbaar nog gefrustreerd van onze discussie tijdens het Live meepraten, wel jammer dat je nu denkt voor mensen te kunnen gaan praten en als gestoken door een wesp tekeer gaat omdat iemand, niet eens kritiek had op frenkie, maar simpelweg aanstipte dat Frenkie niet onmisbaar ix voor dit Barcelona en dat voor frenkie, Barca letterlijk beter presteerde. Blijkbaar is dat een mening die jij als zéér ongemakkelijk beschouwd. Nogmaals: Frenkie is totaal niet onmisbaar voor Barca, voegt nauwelijks iets speciaals toe, zelden een geniale pass, gecreëerde kans etc. Ik ga de verdere reacties van de Frenkie fans ook niet meer lezen aangezien ze letterlijk niet meer voor reden vatbaar zijn (zie krankzinnige Xavi Iniesta claim hierboven) en elke kritiek op hun idool ze letterlijk door het lint gaan. In hun roze frenkie wereld kunnen ze echt niet begrijpen dat niet iedereen helemaal onder de indruk is van z'n vaak anonieme spel en simpele passes. Probeer daar maar iets van te zeggen en ze zullen je massaal belagen en wanhopig je proberen te overtuigen hoe onmisbaar, geniaal, wereldklasse, en bijzonder hij wel niet is. Verder reageren op hun geraaskal is zinloos. Vaarwel 👋👋

3 mei 2021 om 02:06

Nou dat noem ik amper een discussie hoor. Ik reageerde even snel een paar keer op je. Als je wilt zien wat ik een discussie vind moet je even naar het artikel gaan van die moslim voetballer die een goal maakte op het moment dat hij het vasten mocht verbreken. Scroll even naar beneden dan zie je het vanzelf 😅. Wat betreft voetbal is het inderdaad niet waard om met jou te praten. Iemand die het verschil tussen frenkie en pjanic niet kan zien is bij wijze van spreke voetbalblind.

3 mei 2021 om 08:35

@beautifulgame7, jij vernoemt hierboven dat Sanderke91 iets benoemt op basis van mening. Vervolgens zeg jij dat Pjanic het zeker niet minder had gedaan. Daar achter zet jij de zin : "ik overdrijf niet, ik concludeer simpelweg, op basis van feiten." Maar nu is mijn vraag, op welke feiten baseer jij dit dan ? Want door die zin te zeggen wil niet zeggen dat het wel ineens feiten zijn.

Daar komt Barcelona goed weg maar ze doen het toch maar weer. Dat wordt leuk volgende week. Winnaar wordt gewoon kampioen natuurlijk.

2 mei 2021 om 23:08

Dus bij gelijkspel wordt Real kampioen?

We winnen gelukkig, een goede comeback van de spelers. Ik vind overigens dat moriba niet klaar is voor het eerste team. In deze wedstrijden zou hij niet moeten spelen.

2 mei 2021 om 22:56

Kreeg een aantal keer een bal en kiest juist de verkeerde oplossing waardoor hij soms medespelers in gevaar brengt.. Heeft ook altijd 2 handelingen nodig om de bal te controleren.

2 mei 2021 om 22:59

Ik zie niks speciaals in hem eerlijk gezegd. Hij mag wel spelen maar echt niet meer in deze fase van het seizoen. Daar komt hij nog te kort voor. Niveau was gewoon te hoog voor hem.

Wat een tweede helft. Goede wedstrijd Jasper. Goede wedstrijd Messi. Heerlijk spannend.

Als Barca wint van Atletico dan kan hun rivaal op kop komen en kampioen worden. Met nog iets van 4 matchen te spelen

Ik had de hoop dat Schreuder stiekem Puig zou brengen in plaats van Ilaix. Als je controle nodig hebt dan moet je Puig brengen. De boycot van Puig neemt bizarre vormen aan. Lenglet mag echt nooit meer spelen. Ik weet zeker dat Mingueza hoewel hij rechts is het veel beter doet op zijn plek.

2 mei 2021 om 22:58

6 wedstrijden op rij geen minuut meer gespeeld. En de wedstrijden daarvoor waren telkens invalbeurtjes van 5minuten, maximum 10 minuten. Wat is dit voor respectloos gedrag van Koeman en de coaching staff?

2 mei 2021 om 23:03

wil ajax niet hem huren.? hij zou wel goed passen denk ik

dank je wel messi. wat gaat barca doen als je weggaat.? please stay.
frankei lekker gespeeld. busquet, alba, ter stegen ook.
jammer dat puig niet speelde. ik vind de moriba echt overschat. hij speelt vanwege zijn lengte en grootte. voetballend is hij echt minder. en kom niet zeggen dat hij jong/18 is.

2 mei 2021 om 23:10

Hij is zi sterk maar weet niet hoe die zijn lichaam moet gebruiken op veel momenten en houdt de bal vaak te lang vast. Maakt vaak ook net de verkeerde of de keuze om terug te spelen.

Jammer dat Dest zo weinig de bal kreeg. Lag genoeg ruimte. Sergi Roberto hoeft er echt niet meer voor hem in ook. Viel slecht in en dest kan prima 90 minuten gas geven als hij toch geen ballen krijgt.

2 mei 2021 om 23:00

Dest kruipt iedere keer naar binnen waar het veld al druk is. Sergi neemt veel meer ervaring en inzicht mee, wat broodnodig was.

Cillessen die een penalty stopt? Dan moet je hem wel heel slecht inschieten. Spannend einde zo in la liga.

2 mei 2021 om 22:59

Hij maakte de hoek ook wat klein. Maar het was een rolletje van Messi.

2 mei 2021 om 23:08

Messi wou hem gewoon op het verkeerde been zetten, als Cilessen de andere kant op duikt is die goed ingeschoten. Al zou die sowieso opnieuw genomen worden mocht de var niet aan het slapen zijn (denk het haast wel)

3 mei 2021 om 06:58

Ja hij zei al waar die hem heen ging rollen. Toen kon die er net bij

Even serieus waarom maakt Barcelona het zich zo zwaar. Ze leken allemaal bejaarden na die 3-2 pegel van Valencia. Even leek Barcelona te verzwakken onder de druk, maar gelukkig hebben we nog ene Messi die daar loopt.

Enig hoop om La Liga te winnen is door zelf van Atletico te winnen en Sevilla punten van Real zien pakken. Anders maken we met een overwinning op Atletico misschien Real Madrid kampioen. Die scoren net als vorig jaar altijd in cruciale momenten weer.

Niet normaal deze spanning.

Mooie wedstrijd, maar het moet altijd zo spannend worden voor geen reden. Bij 1-3 hoort Barca altijd een penal te krijgen voor handsbal van Valencia, maar de scheids is stekenblind. Geen Puig, maar wel altijd weer Moriba die niks brengt de laatste weken. En Pedri zo goed als onzichtbaar. Je gaat haast denken dat dit een vriendjespolitiek aan het worden is. Heel zielig om een rasechte voetballer als Puig te zien wegrotten op de bank. Maand lang geen minuten meer gemaakt, 6 wedstrijden op rij. Deze zomer koffers pakken en wegwezen.

2 mei 2021 om 23:17

Weet niet of moriba zo slecht speelt vanwege de ramadan maar het vaste was al verbroken voordat hij erin mocht. Ik vind hem echter te kort komen voor wedstrijden met dit niveau. IN deze fase waar je titels binnen moet slepen hoor je hem niet te spelen, hij leek echt als een vis uit het water.

2 mei 2021 om 23:59

Ik wist niet dat hij moslim was, dank u bij deze dus. Ja, een ramadan kan zeker een reden zijn dan. Ik vind ook dat het nog te vroeg komt voor hem, maar het is zeker een bruikbare speler voor de toekomst.

3 mei 2021 om 00:23

Ik weet het ook niet zeker, werd in de wedstrijd tegen granada benoemd dat hij uit een moslim meerderheid land komt

3 mei 2021 om 00:46

Ja, als je op zijn instagram kijkt zie je het heilige gebouw van de moslims. Volgensmij doen alleen hij en Dembele aan de ramadan

Goede overwinning, Barca, Real en Atleti winnen hun wedstrijden zeer moeizaam. Uiteindelijk een dik verdiende zege voor Barca. Op naar zaterdag! Maak er nog een mooie avond van Barca fans!

Wat een heerlijke wedstrijd. Heb vandaag 2 ontzettend leuke wedstrijden gezien (PSV-Heerenveen en deze pot). Spannende potten en wat een tweede helft was dit. Tot slot, wat een niveauverschil met de Eredivisie. Als je dat Valencia ziet voetballen dan worden zij lachend tweede in onze Farmers League. In Spanje staan ze 6 punten boven de streep. Soler maakte één van de mooiste pegels van het seizoen

Oei jammer. Messi draagt barca weer eens hoor. Frenkie ook sterk. Dit blijft zo giga spannend zeg. En Valencia, gestreden maar te zwak helaas. Vooral die Guedes zeg, wat een lachwekkende speler. Echt een blinde kip rond rennen denken dat ie Kaka is ofso. Zo slecht.

2 mei 2021 om 23:22

madridstas moeten juist blij zijn met deze overwinning van barcelona. Nu zijn de gemoederen nog hoog om van atletico te winnen. EN als wij van atletico winnen hebben jullie het in eigen hand. Als we vandaag hadden verloren zouden de gemoederen laag liggen voor atletico.

2 mei 2021 om 23:32

Totaal niet. Als barca vandaag punten had verspild dan konden ze nog steeds kampioen worden. Alle 4 kunnen gewoon nog punten verspillen. Als je dan van atleti wint kom je weer 2 punten achter hen. Nu moet Real echt elk pot winnen ja, en dan barca idd punten afsnoepen van atleti maar ja Real wint niet makkelijk hoor elk wedstrijd. Elk pot is een ware opgave. Maar goed, zo voor elk team. Wordt iig enorm spannend.

2 mei 2021 om 23:41

Real moet sowiezo elke pot winnen. Punt is dat zij afhankelijk zijn van atletico. En de beste kans om punte te laten valen is tegen barca

Onbegrijpelijk dat Valencia geen rode kaart kreeg en Barcelona geen 2e penalty kreeg vlak voor de geweldige 3-2, en er wordt naar gekeken en gedaan alsof er niks aan de hand is.

2 mei 2021 om 23:10

Penalty voor wat? Een bal die een halve meter voor de speler van richting wordt veranderd waardoor die op zn arm beland?

Zo jammer dat Koeman en de rest van de technische staf maar niet schijnen te begrijpen dat je Ilaix Moriba niet moet brengen als je controle wilt hebben en een voorsprong wilt uitspelen. Die jongen is zo grillig en druistig dat hij zn positie zo vaak verlaat, steeds verkeerd staat en aan de bal redelijk vaak verkeerde keuzes maakt. Er is 1 speler op de bank bij Barca die je juist in dit soort gevallen kan opstellen omdat hij zo begaafd aan de bal is, echter is Koeman te ‘bang’ om een ‘jong iel mannetje’ op te stellen omdat hij bang is dat hij fysiek te kort zal komen.

2 mei 2021 om 23:14

Gelukkig is Pedri wel een fysiek wonder. Koeman zal vast wel meerdere redenen hebben om Puig geen minuten te geven.

2 mei 2021 om 23:17

Maar weinig Barca fans snappen die redenen. Ik vind Moriba een geweldig talent, maar bij het uitspelen van een voorsprong d.m.v. de bal in de ploeg houden is Puig zoveel handiger. Bovendien brengt Puig altijd veel intensiteit als hij mag spelen.

2 mei 2021 om 23:19

@benzema ik denk ook niet dat koeman hem er langs houdt vanwege zij fysieke gesteldheid. Ik denk dat koeman hem niet wilt spelen omdat puig risico in zijn spel legt. Puig brengt veel intensiteit en energie als hij mag spelen, is heel erg gretig en is technisch veel beter dan moriba. Ik denk echter dat koeman hem poept vanwege risicos in zijn spel. Wat juist een speler zoals puig zo mooi maakt, hij is een rasvoetballer in dat opzicht.

2 mei 2021 om 23:48

Tja maar in zijn laatste invalbeurten leveren die risico’s gewoon nog 2 goals op (Huesca, Sociedad). Ilaix is op dit moment een veel groter risico.

2 mei 2021 om 23:54

Ik vind Ilaix eerder een speler als je een goal wilt forceren ofzo, niet om de controle te houden. Laatst in een topic vroeg ik me af waar moriba buiten fysiek nou in uitblonk.. het antwoord van mede fans was dat ik blind was als ik dat niet zag. Nou nogmaals waar is Ilaix goed in?

3 mei 2021 om 00:27

Fysiek vind ik hem ook wel reuze meevallen man. wellicht dat hij nog in de toekomst veel sterker gaat worden dat zal heus wel maar voor nu? Frenkie is bijboorbeeld veel sterker dan hem. @pedri om op je vraag terug te komen, moriba lijkt nergens heel goed in te zijn, op technisch vlak hebben we op dit moment beter en ook op fysiek vlak hebben we beter. Voor alsnog zie ik niks speciaals in hem. Wellicht dat hij nog heel veel gaat groeien, wie weet.

3 mei 2021 om 00:44

@damsteedam ik ben ook niet eens met hoeveel hij op de bank zit. Ik vind een speler die risico neemt juist geweldig.

3 mei 2021 om 00:44

Ja ik vind hem voor zijn leeftijd in de duels wel sterk hoor. Maarja vergeleken met volwassen krachtpatsers is het indd nog steeds zwakjes ja. Hij brengt gewoon complete chaos als hij speelt, wat goed kan zijn als je moet scoren en wilt forceren. Maar in zo’n wedstrijd? Dan MOET Puig erin komen geen twijfel mogelijk. Moriba verzuipt daar echt hoor, loopt overal en nergens, passes zijn tikkie breed of balverlies. Buiten dat verloor hij dom de bal waaruit Valencia de 3-2 scoorde. Dan zet je Puig er niet in omdat je bang bent voor balverlies ofso? Wat moriba dus ook veroorzaakt, en erger nog, hij brengt het team uit balans. Kom op man wij zijn Barcelona, zo’n middenvelder als Puig met bravoure en techniek is waar wij voor staan.

Pfffoe wat was dit weer billenknijpen. Dat Puig negeren begint wel héél irritant te worden, oké dat hij niet in de basis begint snapt denk ik iedereen. Maar dat stelselmatig hem niet inbrengen is onnodig. Hij speelt niet eens slecht in de paar minuutjes die hij krijgt. Die laatste goal van ons tegen Sociedad bewees de sterke punten van Puig en wat hij kan brengen. telkens als Moriba erin komt heb ik het idee dat ons middenveld gewoon weg is. Die plek van Pedri vind ik veel beter voor Puig dan voor Moriba. Buiten dat vind ik het raar dat Dembele niet inviel.. ik bedoel toen Valencia ging drukken hadden ze geen enkele angst om naar voren te verdedigen, want niemand van barça ging ooit diep achter die verdediging. Gebeurde dit wel was het Griezmann die je weer makkelijk kan inhalen.

Barcelona was heer en meester maar door de lage efficientie en de zwakke verdediging werd het zomaar een wedstrijd. Benieuwd of dit tegen Atletico zich op gaat breken, die zijn natuurlijk wel wat sterker dan Valencia.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Barcelona

4935 fans
Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Barcelona7647
4.Sevilla7423
Voor de complete stand: LaLiga
SpelersPositieW
L. MessiAanvaller3429
TrincãoAanvaller263
NetoKeeper60
Iñaki PeñaKeeper00
M. ter StegenKeeper300
Jordi AlbaVerdediger333
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Barcelona.

3749 fans
Aanvaller, 33 jaar
SeizoenClubW
2020/2021 Barcelona 34 29 4 0
2019/2020 Barcelona 33 25 4 0
2018/2019 Barcelona 34 36 3 0
2017/2018 Barcelona 36 34 3 0
2016/2017 Barcelona 34 37 6 0
Laatste voetbalnieuws

‘Als Messi morgen vertelt dat hij homo is, zal niemand hem erop aanvallen’

John de Bever baalt ervan dat er na hem nog geen profvoetballer in Nederland uit de kast is gekomen. De voormalig speler van onder meer FC Dordrecht, tegenwoordig vooral bekend als...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 14 mei
Manchester United hoopt de prijs van Jadon Sancho te kunnen drukken door Jesse Lingard in de deal te betrekken. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren