Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dit is een klap in ons gezicht, met een stevige vuist bovendien’

Laatste update:

Het besluit van het kabinet om de komende speelronde geen publiek toe te laten in de Eredivisie is bijzonder slecht ontvangen in de voetbalwereld. De KNVB, clubs en supportersverenigingen balen stevig van de beslissing, nadat afgelopen weekend de stadions voor het eerst dit kalenderjaar weer deels werden geopend. “Dit is een klap in ons gezicht, met een stevige vuist bovendien”, reageert FC Groningen-directeur Wouter Gudde in gesprek met Voetbal International.

In de Keuken Kampioen Divisie wordt op vrijdag 30 april in beperkte mate nog wel publiek ontvangen, zoals was gepland voor een pilot. Dat er voorlopig een einde komt aan wedstrijden met publiek in de Eredivisie noemt de KNVB ‘zeer teleurstellend’. “Alles is vorig weekend prima verlopen, net als in augustus en september, maar omdat de wetswijziging langer duurt vanwege redenen waar wij geen invloed op hebben, is er geen vervolg of continuïteit”, zo begint een statement op de website van de bond.

“In alle contacten van de KNVB, ECV en CED met Den Haag werd steevast aangegeven dat het voetbal juist een deel van de oplossing was. Als de succesvol verlopen pilot op deze wijze niet wordt gecontinueerd, dan kunnen we helaas alleen maar constateren dat deze pilot slechts een losse flodder was. Niet uitlegbaar richting de clubs en fans, zeker niet die onvolledige speelronde 36 van de Keuken Kampioen Divisie”, zo leest het statement, ondertekend door Eric Gudde (KNVB), Jan de Jong (Eredivisie CV en ECV) en Marc Boele (Keuken Kampioen Divisie, CED).

Thijs van Es, algemeen directeur van FC Utrecht, noemt het besluit op de clubwebsite 'een enorme domper'. De club had zich voorbereid op supporters in Stadion Galgenwaard voor het duel van komende zaterdag tegen Willem II. "Alles stond in de steigers, iedereen was er helemaal klaar voor om coronaproof te genieten van een voetbalwedstrijd. Afgelopen weekend is aangetoond dat de clubs wedstrijden op een goede, coronaproof, manier kunnen organiseren. Zeker gezien de voorbereidingen die gedaan zijn en de termijn waarop dit besloten is, kunnen we niet anders dan de conclusie trekken dat het besluit buitengewoon teleurstellend is. We zetten ons volledig in om bij de thuiswedstrijd tegen PSV wel publiek welkom te mogen heten.”

FC Groningen had aanstaande zondag tegen Sparta Rotterdam (14.30 uur) graag weer publiek ontvangen. De club was de kaartverkoop zelfs al gestart. “Ik had na afgelopen weekend het gevoel dat het goed zou komen, omdat het in alle stadions heel goed verlopen is”, legt Gudde uit aan VI. De algemeen directeur van Groningen kan maar weinig begrip opbrengen voor het besluit. “Je probeert logica in beslissingen te vinden, en die is er gewoon niet. Als ik nu ga vragen waarom het dit weekend niet mag en vorig weekend wel, kan niemand mij daar een antwoord op geven. Het ministerie heeft ons dat antwoord ook niet gegeven. Dat maakt het pijnlijk. Dit is niet uit te leggen aan supporters en sponsoren.”

Ajax kan zondag de 35ste landstitel officieel in de wacht slepen tegen FC Emmen. Fabian Nagtzaam, directeur van de Supportersvereniging Ajax, baalt ervan dat de Amsterdammers in een lege Johan Cruijff ArenA aantreden. Afgelopen zondag tegen AZ zaten er immers nog 7500 supporters op de tribune. “Als SV Ajax vinden wij deze beslissing uiterst teleurstellend. Wij roepen al sinds augustus 2020 dat er testenevenementen zouden moeten plaatsvinden. Nu dit de laatste tijd eindelijk gebeurde en succesvol bleek, is een dergelijke beslissing voor ons niet uitlegbaar aan de achterban”, aldus Nagtzaam tegen het Algemeen Dagblad. "Helaas", reageert de Supportervereniging PSV kort en bondig tegenover de NOS. Supporterscollectief Nederland, de overkoepelende organisatie van alle supportersverenigingen, baalt van het besluit. "Dit is niet uit te leggen. Wat een ondoordacht, bureaucratisch en onnodig besluit", zo klinkt een reactie aan de omroep.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dit persoonlijk vooral zonde voor Ajax. Kampioen worden in eigen huis maar zonder publiek lijkt me toch best iets zuurs, vooral voor de nieuwelingen.

29 april 2021 om 15:13

Kan me voorstellen dat dit juist de reden is om nee te zeggen. Ik kreeg kippenvel bij het kijken van het filmpje dat de supporters onder aan de doorloop stonden maar dat was alles behalve corona proof. Je kunt alles in het stadion goed geregeld hebben maar als er buiten het stadion een grote groepsknuffel plaatsvindt dan heb je er nog weinig aan.

29 april 2021 om 15:16

Je kunt er een donder op zeggen dat er zondag weer 10000 mensen staan

29 april 2021 om 15:18

Nee dit was natuurlijk ook niet corona proof, net als de demonstraties, de dagjes naar het park van de afgelopen dagen en zo voort.. Natuurlijk is het niet goed te praten dat de supporters daar zo stonden, maar het is wel te begrijpen.. Het risico is wat dat betreft toch aantoonbaar kleiner (want zelfs na de demonstraties zag je geen schrikbarende stijging..) en zelfs de fieldlabs gaven aan dat het best zou kunnen.. nee deze keuze kan ik niet echt begrijpen.. en het buiten bij elkaar komen ga je daardoor niet voorkomen, nee ik denk juist eerder dat het daardoor nog drukker gaat worden in Amsterdam..

29 april 2021 om 16:27

Dan kun je er ook donder op zeggen dat er 10000 voortijdig met een nat pak thuiskomen.

29 april 2021 om 16:34

@je neef

Reken maar op beide inderdaad

29 april 2021 om 15:16

Terrassen in Amsterdam gaan vol zitten.. iedereen gaat daar nu ajax kijken en dan als het kampioen wordt toch richting de arena.. Ik denk dat zelfs door het toelaten van supporters je het beter had kunnen handhaven dan waar ik nu bang voor ben..
Ik zie nu namelijk een noodverordening komen rondom de Arena, de waterkanonnen zullen wel klaar staan met de Me.. jap groot feest deze hoogstwaarschijnlijk 35e titel.. helaas.
Kampioen worden zonder publiek is altijd zuur, en daarom ben ik blij dat ze hem vorige week toch redelijk hebben kunnen vieren met publiek en daarna buiten de arena..

29 april 2021 om 16:43

Halsema wilt ervoor zorgen dat supporters niet richting de binnenstad gaan. Ze heeft de huldiging al afgeblazen. Ik schat zo dat de supporters schijt gaan hebben het besluit van Halsema en er een chaotische sfeer gaat ontstaan want ze heeft, zonder het te benoemen, al aangegeven een noodvordering uit te roepen. ME vs de supporters. Een compromis sluiten zou beter zijn geweest.

29 april 2021 om 15:18

Dat is sneu ja. Wel vind ik het voorbarig van ajax en andere clubs om de kaartverkoop al te laten starten zonder dat er toegezegd was dat er publiek mocht komen. Je geeft mensen toch wat valse hoop.

29 april 2021 om 15:20

Ja, maar aan de andere kant de uitspraak komt ook weer zo laat.. er was nog niks bekend en je moet toch de mensen de kans en ruimte geven om ook de test te laten doen en zo.. Het is eerder toevallig dat er ineens een uitspraak is binnen afzienbare tijd, nadat juist de kaartverkoop werd aangekondigd..

29 april 2021 om 15:23

Ajax gaat nog wel 50x kampioen worden hoor, geen stress, genoeg feestjes.
Dit was wellicht de laatste keer dat Groningen fans een levende legende actief kunnen zien spelen, vind ik toch wat belangrijker, ondanks dat ik mijn voorkeuren heb aan groen wit. Ik zou het zelfde vinden wanneer een Ajax legende afscheid zou nemen.

29 april 2021 om 15:33

Kwam Michael de Leeuw niet terug naar Groningen? Ook een legende toch Haha.

29 april 2021 om 17:29

Ach de videobanden kun je gewoon blijven terugspoelen hoor Hopp en daarbij had je m ook niet gezien als er geen corona was

29 april 2021 om 15:24

Join the club, wij wonnen de KKD en wij mochten er niet bij zijn toen we (cambuur) promoveerden en niet toen we kampioen werden. Nu is het zo dat je een afspraak maakt om pilots te houden die data zijn gedeeld en zijn akkoord gevonden. Het was de Knvb die zij zo blij te zijn dat er weer eens wat kon. Maar dan reageert de Knvb als iemand die je een vinger geeft en vervolgens de hele hand wil. Dan hadden ze beter afgelopen weekend kunnen boycotten om een statement te maken.

29 april 2021 om 16:40

Gewoon niet kampioen worden😁

29 april 2021 om 17:59

Inderdaad, uit protest gewoon geen kampioen worden en volgende week de kuip laten ontploffen.

Het blijft gek dat er geen maatwerk wordt geleverd. Fieldlab zegt notabene dat de stadions voor 50/75% gevuld kunnen worden zonder risico en dan mag 15% niet eens van de overheid.

29 april 2021 om 15:19

Ja het slaat gewoon nergens meer op. Het lijkt net of ze het expres doen, Alle macht in handen willen hebben.

29 april 2021 om 15:39

Ik denk dat de angst vooral regeert. Ze zijn zo bang dat het toch misgaat en zij de schuld krijgen, ondanks dat de experts het wel mogelijk achten.

29 april 2021 om 15:24

Het kabinet denkt niet in oplossingen, enkel in (mogelijke) problemen. Dat is toch wel gebleken het afgelopen half jaar

29 april 2021 om 18:30

Daarom mocht profvoetbal gewoon weer doorgaan? Wat een onzin, Als er ergens uitzonderingen zijn gemaakt afgelopen maanden dan is het wel de topsport met voetbal voorop.

29 april 2021 om 16:17

Sowieso is er haast geen maatwerk mogelijk. Vorig jaar rond deze tijd kon ik wel begrijpen dat de stadions (en kroeg etc) dicht waren.

Maar nu is er veel meer kennis over het virus, hoe het zich verspreid, hoe je het kan voorkomen.

In de buitenlucht is de kans op besmetting het kleinst. Gedeeltelijk gevulde tribunes, met goed gereguleerde rijen voor de ingang lijken mij dan best mogelijk.

Maar zoals Joaquinbetis schreef: de angst regeert.

29 april 2021 om 18:03

Ik zou juist als Fieldlab iets meer gematigd de uitspraken doen. 15 naar 50/75 is wel een erg grote stap waarbij je verder moet denken dan de situatie in het stadion. Ze moeten weer terugvallen op testmomenten en juist hier liepen de wachtrijen best op. Gewoon lineair de procenten opvoeren met stappen van 10. Waarom de haast nu om de stadions te vullen? Dit lijkt niet meer op onderzoek doen maar de deuren wagenwijd opengooien. Vergeet niet dat Fieldlab een brancheorganisatie is, weinig gerenommeerd in onderzoek doen. We willen allemaal snel weer vrij leven, maar laten we niet punten aanpakken die ons dan maar goed uitkomen. Er gaan nog steeds mensen dood aan het virus..

Trieste beslissing van het kabinet weer. Gezonde buitenlucht, in stadions genoeg ruimte. Wat kan er nou gebeuren?

29 april 2021 om 15:15

Het overvol raken van de IC bedden kan er gebeuren en daar zitten we nu al aan de limiet.

29 april 2021 om 15:22

Grapjas. 820 van de 1500

29 april 2021 om 15:39

65% van de beschikbare bedden dus gevuld met corona patiënten. Er zijn ook andere mensen die daar gebruik van moeten maken...

Vind het een drogreden om toeschouwers toe laten, omdat er anders een menigte voor het stadion zou staan. Net alsof alle andere Ajax fans ineens braaf thuis zouden zitten. De willekeur is natuurlijk wel vreemd, wat is het nut geweest van afgelopen speelronde als je er toch niks mee doet?

29 april 2021 om 15:48

Ja hypothetisch 1500 als alle medewerkers het nog aankunnen wat niet het geval is

29 april 2021 om 15:50

Geeft ook direct het failliete denken van de huidige corona-strategie weer. Zolang de limiet van de IC bedden niet is bereikt doen we het goed. Dat er dagelijks mensen sterven en vechten voor hun leven op de IC is niet van belang, zolang we maar niet aan onze limiet zitten.

29 april 2021 om 16:24

@lerfr12

Weet je hoeveel mensen hun (noodzakelijke) operaties uitgesteld worden door al deze onzin? Sta je daar uberhaupt wel bij stil wat voor effect dat heeft?

Er is een verhoging aan amputaties net door het uitstellen van talloze operaties, ook omdat veel mensen wachten met naar de dokter/ziekenhuis te gaan enzovoort.

Ook mensen met k*** en dergelijke ziektes die in de problemen komen.

Ga jij maar lekker naar je voetbal kijken.

29 april 2021 om 16:58

Weet je hoeveel mensen psychisch in de problemen zijn geraakt en vooral kinderen en dat de wachtlijst op hulp langer dan een jaar is terwijl de kinderen suïcidaal zijn. Of zijn dit onderwerpen dat tijdens een crisis ondergeschikt zijn? We hebben overigens altijd maximaal bezette bedden in ziekenhuizen, daar zijn namelijk onze ziekenhuizen op gemaakt, dat is een keuze en heeft niks met een crisis te maken. Uitgestelde zorg is overigens ook niks nieuws. Daarnaast als het gaat om het virus indammen, heb je meer controle over mensen in de horeca, voetbal stadion of concert, dan dat je dit hebt op het strand of in het park .zie het verschil tussen koningsdag en de dag erop.

29 april 2021 om 18:41

Vergeet voor even die 5 a 600 mensen zonder corona maar andere kwalen die ook op de IC liggen. Het aantal corona patienten is boven de 800. Tel maar even bij elkaar op. Want die mensen die geen corona hebben maar wel op een IC bed liggen worden door de ontkenners toch altijd even vergeten.

29 april 2021 om 15:26

Als je bedenkt dat al die mensen ook naar het stadion toe moeten, o.a. met bussen, trams en treinen, dan snap je dat het niet alleen om buiten zijn gaat.

29 april 2021 om 15:58

Lerfr12 ik kan je best volgen wat betreft het volk bij elkaar in het stadion. Zelf was ik vorig weekend ook bij Twente - Utrecht en in het stadion was er niets aan de hand (behalve dat Twente weer eens een ruk 2e helft speelde). Echter vooral de terugweg naar huis met de trein zie je dat met een aantal pilsjes op alles misschien alweer iets te gezellig wordt. Zelf kwam ik medesupporters tegen die ik al een jaar niet gezien had en dan merk je ook aan jezelf dat de regels die je normaal hoog houdt vervagen en je al gauw arm in arm aan het lallen bent. Onschuldig denk ik omdat we getest waren maar als je dan weer in de 'normale' stroom mensen gemengd wordt op de terugweg dan lijkt me dat niet bevorderlijk voor het tegengaan van dit virus. Gaat dus vooral om de stromen van- en naar het stadion. Wel een topdag gehad overigens, gelukkig is er genoeg bier in de Veste.

29 april 2021 om 18:40

@lerfr12.....en hoe komen die mensen daar. Serieus mensen zijn we echt zo dom? Hoe vaak moet Rutte nog het woordje reisbeweging aan je uitleggen?

Maar hoe weet de Knvb precies dat alles 'zonder problemen' is verlopen? Is er überhaupt wel getest in de week na de wedstrijden? Ik weet dat dit bij Feyenoord bijvoorbeeld niet hoefde, maar dan weet je toch ook niet wat het aantal besmettingen onder het publiek is na een wedstrijd? Het achteraf testen is bij de echte Fieldlab evenementen namelijk wel gebeurd. Het is ogenschijnlijk natuurlijk wel goed gegaan qua gedrag van supporters, veiligheid etc, dus wat dat betreft is het besluit van de overheid zeer jammer voor de clubs. Ook geloof ik verder best, zeker na de eerdere Fieldlab evenementen, dat het verantwoord is om gewoon met publiek te spelen.

29 april 2021 om 15:13

Ik weet niet hoe ze dit getest hebben. Wel zie ik geen opmerkelijke stijging in de besmettingen deze week. Ik ga er van uit dat dit leidend is in dit geval.

29 april 2021 om 15:15

Ik verwonder me ook wel over het gebrek aan wetenschappelijk onderzoek. Ik ben na mijn wedstrijdbezoek niet gecontroleerd, ook is er geen navraag oid gedaan om te bekijken of ik besmet ben geraakt. Het is zo onmogelijk om over een geslaagd experiment te spreken.

29 april 2021 om 15:25

De zogenaamde fieldlabs zijn sowieso heel matig opgezet. Ook bij de andere experimenten, zoals evenementen, is testen na afloop niet verplicht. Het is dus onmogelijk om een betrouwbaar 'voor' en 'na'-scenario te schetsen qua besmettingen die komen door dit soort evenementen. En dat is toch waar je het voor doet leek mij.

29 april 2021 om 16:02

Vroeg ik me ook af. Ik denk dat ze van het 'geen bericht, is goed bericht' principe uitgaan. Ik was in de Veste tegen Utrecht zondag. Stel dat ik ziek wordt en me dan uit mezelf laat testen een week later bijv. dat ze die positieve test doorspelen naar Fieldlab. Maar eens: eigenlijk zouden ze naderhand testen ook verplicht moeten maken.

Onbegrijpelijk inderdaad dat je niet gewoon een fieldlab proces had gedaan tot het eind van het seizoen. Emmen wint omdat publiek het team opnaait en daardoor iets forceerde. En nu is er geen publiek meer en hoor je alleen een medespeler of je trainer schreeuwen. Nee dit is gewoon competitie vervalsing eerste klas.

29 april 2021 om 16:48

Die Fieldlabs zijn een experiment; als ze het tot het einde van het seizoen hadden laten gaan, dan was dat niet omwille van het experiment maar omdat ze graag tot het einde van het seizoen er publiek bij willen hebben. En aangezien de conclusies van zo'n Fieldlab pas op z'n vroegst getrokken kunnen worden na zo'n 2 weken, omdat je dan weet welke besmettingen het opgeleverd hebben en wat daaruit te leren valt, lijkt me dat je op z'n allervroegst 3 weken na afgelopen weekend weer met publiek speelt. Helaas, want ik heb de indruk dat we al bijna het hele seizoen ten onrechte tegen volledig lege tribunes aan zitten te kijken op tv.

Zo jammer, kampioen worden in een spookstadion

29 april 2021 om 15:33

Gaan we opzettelijk verliezen en hopelijk het weekend daarna (als het dan misschien wel mag na een nieuwe lobby) het kampioenschap vieren met de uitsupporters

29 april 2021 om 15:52

Wat zou dat een fijn vooruitzicht zijn... en geen schande hè? Tegenwoordig verliest iedereen van Emmen

29 april 2021 om 16:53

Uitsupporters in De Kuip? Ik ben bang dat zelfs als de stadions weer vol mogen dat erg lastig gaat worden

Los van onze eigen sores mbt het kampioen worden zonder publiek, vind ik het niet fair naar de clubs die vorige wedstrijd uit speelden... zij behoren eigenlijk ook een thuiswedstrijd met publiek te krijgen.

29 april 2021 om 16:53

Omwille van de eerlijkheid van de competitie zou dat wel beter zijn ja, maar dan zou je nog steeds kunnen zeggen dat de ene club steun kreeg van het publiek tijdens een relatief onbelangrijk potje tegen een laagvlieger terwijl de andere club steun kreeg van het publiek tijdens een cruciale wedstrijd. Oneerlijk blijft het in dat opzicht toch wel. Ik denk dat we vooral heel blij moeten zijn dat er überhaupt weer even met publiek gespeeld is, voor hetzelfde geld hadden ze de boel gewoon nog een paar weken helemaal dicht gehouden...

Ben benieuwd zondag in Amsterdam. Verwacht wel wat hommeles. De mensen ga je toch niet tegenhouden

Tja. Ik kreeg van FCU ook de mogelijkheid om (onder voorbehoud) de wedstrijd te bezoeken. Maar met alle voorwaarden van anderhalve meter (zelfs tot familie), openingstijden catering, en een recente negatieve sneltest is de lol er al gauw af. Voldoende reden om niet in te gaan op het aanbod. Met dergelijke voorwaarden moeten ze met een wel heel lucratieve deal komen wil je je scc nog verlengen.

29 april 2021 om 16:29

@crisis1648 "met dergelijke voorwaarden moeten ze met een wel heel lucratieve deal komen wil je je scc nog verlengen." Of je bent fan van je club?

29 april 2021 om 23:26

Want de twee zaken sluiten elkaar uit? Je kunt niet en fan zijn en niet bereid zijn geld te betalen voor een dergelijke waardeloze beleving?

Heeeeel .......maar dan ook heeeeeeeeel erg jammer dit. Ajax kampioen zonder publiek en toen ook al tijdens de knvb beker....hoop maar dat dit zo snel mogelijk voobij gaat. En mensen......wees voorzichtig....stay safe

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is wel consequent. Als de wedstrijden van afgelopen weekeind een Fieldlab Experiment waren, dan kun je zeggen dat dat deel van het onderzoek nu gedaan is. Nog een keer de stadions (deels) vullen, en dan volgende week zeker nóg een keer... Dat zou niet omwille van het experiment zijn, maar gewoon omdat dan blijkbaar geconcludeerd is dat het verantwoord kan. Dus in dat opzicht snap ik heel goed dat ze de stadions niet opnieuw meteen weer open gooien onder de vlag van een Fieldlab Experiment.

Dan rest de vraag: was de conclusie van die eerdere fieldlab experimenten niet dat het met een beperkte bezetting en de juiste maatregelen prima moet kunnen? Met andere woorden: wordt het dan niet tijd om publiek toe te laten, niet als experiment, maar omdat dat onder strikte voorwaarden gewoon verantwoord kan?

29 april 2021 om 16:46

Die laatste zin zou in theorie dus moeten kunnen, maar zijn clubs daar klaar voor? Gaan zij straks al die tests afnemen die nu zijn geregeld door het fieldlab experiment? En wie gaat deze betalen zodra het buiten het experiment valt?
Een club als Ajax moet zoiets nog best kunnen regelen en betalen, maar ADO zal wel wat anders aan het hoofd hebben. Dan komt er weer onderscheid: ene club wel, andere niet.. chaos..

30 april 2021 om 15:45

Dat is een beetje het probleem met alles rond coronamaatregelen: wie betaalt de rekening? Ik ben bang dat we de gevolgen van de huidige crisis collectief nog héél lang gaan merken in de vorm van een ontplofte staatsschuld en de gevolgen daarvan, dus ik zie liever eigenlijk ook niet dat er te ruimhartig gedaan wordt door de overheid in het financieren van allerlei dure testmogelijkheden waar dat niet per se nodig is. Ja, het is balen dat niet alles zomaar in één klap weer mogelijk wordt terwijl er via testen en strenge voorwaarden er weer van alles kan, maar als dat absoluut niet rendabel is, laat het dan nog maar even zitten. Testen voor toegang tot musea, attractieparken en voetbalwedstrijden klinkt ideaal, maar als het testen in sommige gevallen aanzienlijk duurder is dan de toegangsbewijzen, moet je daar toch je vraagtekens bij zetten.

De vraag is ook of Ajax het wel zou willen betalen als de club alle kosten zelf moet dragen voor het toelaten van publiek, want dat schijnt per toeschouwer ook flink in de papieren te lopen. Dan is het hebben van toeschouwers eigenlijk gewoon niet rendabel, of je nou ADO heet of Ajax. In dat opzicht valt het met die ongelijkheid misschien dus nog wel mee: ADO streept de mogelijkheid direct door omdat het geld kost; Ajax denkt erover na en concludeert vervolgens waarschijnlijk ook dat het alleen maar leidt tot rode cijfers. Dan is de vraag hoeveel het je waard is om publiek te hebben...

Dat is misschien ook wel het probleem.. je geeft ze 1 vinger en ze willen je hele hand. Het was een Fieldlab experiment, zoals er ook experimenten zijn geweest bij o.a. festivals. Financiering van tests e.d. viel allemaal onder het Fieldlab experiment.
Zijn de clubs klaar om deze hele testfaciliteit nu in een paar dagen op te tuigen? Dat gaat 1 grote chaos worden.. sommige clubs wel, sommige niet, sommige half of met eigen draai..

Zou voetbal met publiek gecontinueerd worden, dan staan theaters, festivals, bruiloften etc etc ook vooraan om ook door te gaan omdat er wel eens een fieldlab experiment is goedgegaan.

Laten we het allemaal maar vergeten voor dit seizoen. Vanaf september zal alles weer normaal zijn. Dat is al bijna gelukkig.

Erg jammer dit. Het had best gereguleerd gekund met de nodige controle lijkt. Das altijd nog beter te verkopen dan oogluikend al die nutteloze demonstraties toe te staan of week in week uit een volle kerk voorbij zien komen.

WAT een beleid van dit kabinet zeg, vorige week versoepelingen aankondigen, terrassen en winkels weer open, weer wat publiek op de tribune en EK mogelijk weer volle bak en nog geen week later weer helemaal niks , ze weten het zelf niet meer , verschrikkelijk !!

Hoe mensen als malloten koningsdag vieren en met zn allen naar de Action gaan vind ik een klap in het gezicht van het zorgpersoneel en mensen die doodgaan op het IC. Beetje relativeren he. Het is maar voetbal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren