Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA bevestigt: EK-selecties uitgebreid naar 26 spelers

Laatste update:

Bondscoach Frank de Boer mag komende zomer drie extra spelers meenemen naar het EK. De UEFA heeft dinsdag bevestigd dat de 23-koppige EK-selecties worden uitgebreid naar 26 spelers. De Europese voetbalbond heeft deze speciale regel ingevoerd met oog op de coronacrisis. De UEFA benadrukt dat tijdens wedstrijden niet alle spelers op de bank mogen plaatsnemen; maximaal twaalf wisselspelers blijven toegestaan. Drie spelers moeten daardoor genoegen nemen met een plek op de tribune.

De UEFA heeft verder besloten dat landen veldspelers mogen oproepen in geval van ziekte of een zware blessure. “De huidige regelgeving staat onbeperkte vervangingen toe in het geval van een ernstige blessure of ziekte voor de eerste wedstrijd, op voorwaarde dat de vervangende speler kan aantonen gezond te zijn”, zo klinkt het. In geval van blessureleed mogen keepers gedurende het gehele toernooi worden vervangen.

Tijdens de afgelopen interlandperiode in maart kreeg de UEFA van verschillende bondscoaches al het verzoek om de regel wat betreft het maximaal aantal spelers voor het EK te herzien. Met name de Italiaanse bondscoach Robert Mancini is een warm pleitbezorger van het uitbreiden van de EK-selecties, zeker ook gezien de aanhoudende coronaperikelen. "Wat als iemand positief wordt getest op corona?", vroeg Mancini zich vorige maand af in gesprek met RAI. "Het zou lastig worden een andere speler te selecteren, want die zijn allemaal op vakantie." Hij droeg ook gelijk een oplossing aan: "Het zou een goed idee zijn om de selecties te vergroten tot 25, 26 spelers. Als de UEFA deze beslissing neemt, dan zou ik zeker voor zijn."

De coronapandemie is de voornaamste reden om de deelnemende landen de mogelijkheid te geven om 26 spelers te selecteren voor het EK. Ook de overvolle speelkalender wordt door de UEFA meegenomen in de besluitvorming. Door de coronacrisis zijn veel competities later begonnen, waardoor de meeste spelers die in aanmerking komen voor het EK bijna elke week drie wedstrijden moeten spelen. Inclusief de eindronde van deze zomer maken veel spelers een loodzwaar seizoen door. De UEFA wil de bondscoaches van de EK-landen derhalve tegemoet komen.

EURO 2020, zoals het EK ondanks de verplaatsing naar 2021 nog steeds officieel heet, wordt op 11 juni in gang gebracht door Italië en Turkije. Het Nederlands elftal komt twee dagen later, op 13 juni, voor het eerst in actie tegen Oekraïne. In de poulefase van het EK zijn Oostenrijk (17 juni) en Noord-Macedonië (21 juni) de overige tegenstanders van Oranje.

Een goed idee van de UEFA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 april 2021 om 13:46

Weghorst?

27 april 2021 om 13:47

Gakpo?

27 april 2021 om 13:50

Wat wij ermee doen? Niet oproepen. Wat Frank ermee doet? Als eerste opschrijven.

27 april 2021 om 13:50

Niet meenemen.
Alhoewel ik een vd Beek graag zie spelen.

27 april 2021 om 13:51

Frank kennende selecteert hij ze en stelt ze op.

27 april 2021 om 14:00

Je bent niet de enige die hem "vergeten" is

27 april 2021 om 14:04

Ik zou Ake ook meenemen, omdat ik het een erg complete verdediger vind. Maar City weinig miskopen? Afgelopen paar jaar gaat het wel wat beter, maar ze hebben ook Danilo, Jovetic, Mangala, Jesus Navas, Negredo, Balotelli, Bony en Otamendi gehaald. Dat waren toch geen enorme succesverhalen

27 april 2021 om 14:43

Navas vind ik geen miskoop. Al die andere namen wel natuurlijk. Bravo vind ik ook wel een mooie toevoeging. Die bakte er echt helemaal niks van.

27 april 2021 om 15:26

Lijkt mij nu een uitgesproken kans om dit recht te zetten.

27 april 2021 om 16:52

Danilo, Jovetic, Jesus Navas, Negredo en Otamendi waren alles behalve miskopen. Dat jij hen miskopen noemt laat alleen zien hoe weinig jij echt hebt opgelet op City. Mangala was een miskoop puur door blessures. Jovetic en bony waren miskopen door concurrenten die ineens beter gingen spelen dan verwacht en balotelli... tja.. Je kon dus letterlijk maar 3/4 miskopen opnoemen in de afgelopen 10 jaar wat ik toch heel netjes vindt voor een team die elk jaar meerdere spelers aantrekt.

4 mei 2021 om 11:46

City heeft idd nooit miskopen. daarom hebben ze 1,5 miljard uitgegevn

27 april 2021 om 14:46

Koopmeiners!

27 april 2021 om 16:44

Sowieso Bijlow, dan maar het risico van de blessure. Zoals hij afgelopen wedstrijd weer keepte is dit echt een topper in wording

Gunstig voor Frankie. Kunnen Babel, Stengs en Promes alsnog mee.

27 april 2021 om 13:45

Die gingen sowieso al mee. Hopelijk neemt hij Weghorst mee, maar Frankie kennende wordt het de andere spits uit de Bundesliga Huntelaar.

27 april 2021 om 16:01

Ik wil natuurlijk dat Weghorst mee gaat. Maar ik zou het wel hilarisch vinden als hij doodleuk Huntelaar zou oproepen ipv Weghorst

Dit lijkt me goed nieuws voor Lang en Weghorst.

27 april 2021 om 14:24

Niet voor Lang, wel voor weghorst

Als hij zelfs met 26 spelers Weghorst niet oproept, dan weet ik het ook niet meer. En ook iemand als Lang zou ik zeker dan overwegen om mee te nemen, aangezien die het ook het hele seizoen gewoon prima doet bij Club Brugge (zowel nationaal als internationaal prima) en ook Gakpo moet dan mee, maar van Gakpo vind ik al langere tijd dat hij erbij hoort want die doet het gewoon erg goed bij PSV en ook de laatste interlandronde met Jong Oranje toonde Gakpo waarom hij zeker kansen in het grote Oranje verdiend, aangezien hij Jong Oranje zo'n beetje hoogstpersoonlijk naar de kwartfinale van het EK schoot.

27 april 2021 om 13:54

Lang speelt goed in een competitie die nog lager staat aangeschreven dan de eredivisie in een team dat kwalitatief veel beter is dan al die andere ploegrn. Hij heeft zich nog niet bewezen tegen zwardere tegenstand: gewoon opnemen in de voorselectie, kijken hoe zich daar houd en valt hij daar niet op gewoon thuislaten.

27 april 2021 om 14:12

Je kunt het ook anders stellen. Hij heeft zich in no time tot misschien wel de beste speler van een team dat beter dan PSV is, getrapt. Wordt aanzien als een van de beste, zo niet de beste speler van de Belgische competitie, heeft geweldige statistieken in een competitie waar over het algemeen minder gescoord wordt door individuen dan in de eredivisie en heeft ook op Champions League niveau zijn stempel al (een beetje) kunnen drukken. Gewoon meenemen zou ik dus zeggen. Zeker omdat hij zowel links als rechts kan spelen.

27 april 2021 om 14:18

Nah onzin, de Eredivisie staat ook niet zo hoog aangeschreven en daaruit selecteren we spelers die zich minder verbeterd hebben dan Lang. Het zou een mooie beloning zijn voor die jongen en hem wellicht nog verder vooruit stuwen.

27 april 2021 om 14:58

Ach, misschien onder wat Nederlanders, maar realistisch gezien zie ik weinig verschil tussen de Eredivisie en de Jupiler Pro League. Lang doet het gewoon uitstekend daar. Die komt in deze vorm ook moeiteloos mee met Ajax, PSV of Feyenoord.

Zal toch niet dat ie Weghorst nu wéér thuis laat.

Gullit had dit laatst voorgesteld en iedereen viel over hem. Maar nu neemt Uefa dit ook over....

27 april 2021 om 13:46

Volgens mij hoorde je dit toch al een lange tijd? Kan mij zelfs iets herinneren dat ik al zoiets hoorde begin van het seizoen.

Geweldig! Dan kunnen Scherpen, Schuurs, Timber, Rensch, Taylor, Ekkelenkamp, Brobbey allemaal mee!

27 april 2021 om 13:50

Pasveer ook maatje. Alvast voor volgend seizoen 😆

27 april 2021 om 13:53

Tbh zou Timber echt een no brainer voor mij zijn. Vind hem echt heel, heel erg goed en dat op 2 posities. Gakpo hopelijk ook.

27 april 2021 om 14:33

Waarom zou je hem meenemen op een positie waar je uit luxe niet weet wie je op moet stellen, hij speelt nu een maandje of 2 leuk met een top team tegen mindere goden, heeft zich nog lang niet getest op een goed niveau, veel te vroeg om nu al op te roepen.

27 april 2021 om 16:09

Welke keepers zou jij meenemen? Geen bijlow dan neem ik aan?

27 april 2021 om 16:16

@Cameo123 Ben blij dat jij geen bondscoach bent. Timber oproepen omdat hij 2-3 maandjes leuk heeft meegedaan bij Ajax 1 gaat nergens over. De Vrij, de Ligt, v Dijk, Ake en Blind zijn mits fit de vaste 5 centrale verdedigers wie mee gaan

28 april 2021 om 05:11

Ik heb denk ik serieus al jaren (bijna) geen goede wedstrijd van een rechtsback in Oranje gezien. Daarnaast is het een centrale verdediger met veel snelheid en hij is handig als je wil variëren met je systeem (met 5 achterop bijvoorbeeld). Hij is bovendien de rechtercentrale die het best aan de bal is.

28 april 2021 om 10:31

Blind en v dijk gaan het beide niet halen, de Vrij kan alleen in een 5 mans verdediging spelen. wel bij de les blijven he. Buiten dat hebben we geen een goede rechtsback. Alhoewel ik Timber als rechtsback dan weer niet zo denderend vind

27 april 2021 om 13:57

Brobby niet hoor! Want... euhh... Hij komt pas net kijken en ehhh... Hij moet het nog maar waarmaken. Pasveer zou ik wel meenemen. Die spelt sinds vorige week ontzettend goed. Beste keeper van de Eredivisie!

27 april 2021 om 13:59

Drink nog een beetje azijn ! Timber zou er bij mij absoluut bij zitten.

27 april 2021 om 14:08

Teze speelt al een heel seizoen fantastisch, Timber net een paar maanden. Ajax spelers krijgen veel eerder een oproep dan niet-Ajax spelers. Gakpo doet het al 1.5 seizoen fantastisch en is geen een keer opgeroepen, evenals Lang. Jongens als Gravenbergh, Schuurs hoeven maar even te presteren en staan al in het grote Oranje

27 april 2021 om 14:30

Ga je nu serieus vertellen dat Gravenberch een rare keuze zou zijn in een selectie van 26 man? Sorry maar dat is echt een grap.

27 april 2021 om 15:00

Timber? Heb je z'n concurrenten wel gezien? Blind is niet eens een stabiele factor en dan zou Timber dat wel zijn? Een beetje realistisch blijven. Timber is wel getalenteerd, maar laten we eerst maar even afwachten hoe die jongen zich ontwikkelt.

27 april 2021 om 15:00

Gakpo is bijna altijd geblesseerd wanneer Nederlans elftal speelde. Hij was goed bezig, speelde een halve wedstrijd en toen kwam de interland periode. Jong Oranje speelde EK dus logisch dat hij daar voor is geselecteerd.
Ik ben fan van Gakpo maar ik begreep dat hij tot nu toe nog geen interlands voor Oranje heeft gespeeld.

27 april 2021 om 15:08

@dominicsolanke; Teze is zeker een talent, maar die zou bij mij nu niet opgenomen worden. Timber is een geweldig talent en talenten komen vaak snel. Daarnaast kan hij op alle posities achterin uit de voeten. Wat betreft Gakpo en Lang, die zouden ook in mijn selectie van 26 man zitten. Zie post #49. Dat je twijfelt aan Gravenberch is lachwekkend, het grootste talent en al een heel seizoen stabiel. Of zit het je dwars dat hij je bekerdroom aan diggelen schoot. Schuurs is ooit 1x genoemd, verder is dat gezien zijn recente prestaties nu niet meer reeel. Die heeft zijn handen vol om in de selectie van jong-Oranje te komen !

27 april 2021 om 15:11

Timber is met afstand de meest solide verdediger van Nederland dit seizoen. Heeft zich in tegenstelling tot die PSV’ers (Dumfries en Teze) wel Europees al bewezen.

27 april 2021 om 15:38

Timber? Als ballenjongen? Die jongen mag eerst wel eens meer dan 10 goede wedstrijden spelen voordat hij in aanmerking komt.

27 april 2021 om 16:02

Ik vind dat "laten we even wachten" altijd zo'n onzin moment. Als iemand in vorm is moet ie gewoon spelen. Waarom zouden we nog een jaar vasthouden aan Babel als Lang het gewoon goed doet?

Verder zou ik het niet heel raar vinden als De Boer Timber of Rensch als rechtsback meeneemt.

Als centrale verdediger zal Timber door de Ligt, De Vrij, Van Dijk, Aké en misschien zelfs Botman niet aan spelen komen, maar ik zou hem of Rensch een prima optie vinden als rechtsback achter Dumfries. Hateboer en Tete zijn in mijn ogen zeker niet beter.

27 april 2021 om 16:03

Dominicsolanke heeft gewoon gelijk. Gravenberg speelde maar een paar wedstrijden en werd meteen geselecteerd (niet dat ik vind dat Gravenberg geen goeie speler is)

27 april 2021 om 16:06

Ik vind Teze een van de betere voetballers van PSV, maar om nou te zeggen dat hij het hele seizoen al fantastisch speelt vind ik dan weer een beetje overdreven. Dan vind ik bijvoorbeeld dat je net zo goed Doekhi of Bazoer de kans kunt geven, die ook al een heel seizoen prima zijn. Bovendien is Teze in mijn ogen gewoon geen goede rechtsback, terwijl Timber wel ook op die positie kan spelen.

27 april 2021 om 16:13

Gravenberch staat ondertussen als 18 jarige op 57 wedstrijden in Ajax 1, waarvan 12 Europese wedstrijden, dus het is ook weer niet alsof hij toen pas 3 wedstrijden in Ajax 1 had gespeeld.

Bovendien kan iedereen zien dat het talent van die jongen af spat en dat hij specifieke kwaliteiten heeft die echt iets aan een elftal (in dit geval het Nederlands elftal) kunnen toevoegen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Koopmeiners, terwijl dat wel ook gewoon een hele goede voetballer.

27 april 2021 om 18:02

Ja natuurlijk worden Ajax spelers eerder geselecteerd. Wie zou jij eerder selecteren dan Ajax spelers, Fortuna Sittard spelers?

28 april 2021 om 10:33

Ajax is ook 2 strepen beter dan psv. iemand van city heeft toch ook de voorkeur dan iemand die goed presteerd bij everton?

27 april 2021 om 14:10

Geen Scherpen, liever Pasveer. dat is pas een goede keeper. Ook geen Brobbey, is nog erg onervaren. Voor de rest ziet je voorkeur er goed uit, mijn complimenten!

27 april 2021 om 14:29

Het doet blijkbaar nog een beetje pijn dat je cluppie de beker heeft moeten afstaan aan de genoemde namen? Wat een zuur gedrag zeg. En trouwens, voornamelijk Timber zou voor de breedte helemaal niet zo'n gekke keuze zijn. Timber speelt echt een heel goed seizoen.

27 april 2021 om 16:01

Ik lees de reactie helemaal niet als een zure afdronk van de beker, maar meer als een cynische reactie op het selectiebeleid van de Boer. Als zou hij 126 man mogen selecteren dan zal hij eerder Huntelaar ophalen dan Weghorst, eerder Pasveer en Scherpen dan Bijlow, eerder Babel dan Gakpo. En dat leidt tot onbegrip bij een aantal mensen die het leven niet door een rood-witte bril zien.

28 april 2021 om 17:33

Het is maar hoe je het bekijkt, de focus op zijn beleid is compleet doorgeslagen mbt dat Ajax verhaal. Huntelaar ipv Weghorst en Scherpen in plaats van Bijlow (als ie fit is) is bijv. gewoon onzin, maar het klinkt wel lekker om op deze manier even de kunnen azijnen.

27 april 2021 om 15:54

Timber en Rensch doen anders echt niet zoveel onder voor de rechtsback die we nu hebben. Bovendien zou ik het helemaal niet erg vinden als hij Brobbey meeneemt in plaats van Luuk de Jong, dan heeft die spitsen wissel misschien eindelijk eens effect.

27 april 2021 om 17:47

Inderdaad, lijkt me een goed idee.

Ik denk dat er nog spelers zullen uitvallen door blessures en corona tot het EK begint. En nu ze meer spelers mogen meenemen, kan het best gebeuren dat je namen in de selectie ziet die je vooraf helemaal niet had verwacht.

Promes speelt het beste van alle vleugels. Daarnaast kan hij met 3-5-2 op wingback als iemand uitvalt. Hoef je niet perse een nieuwe verdediger te brengen. Ik ben echt benieuwd.

27 april 2021 om 13:49

Bergosso/Gakpo natuurlijk ook. Maar verder totaal uit vorm.

27 april 2021 om 13:49

Promes...... Dat er serieus nog mensen zijn die ook maar denken dat die iets zou toevoegen.

27 april 2021 om 13:50

Promes heeft echt nog nooit wat toegevoegd aan oranje.

27 april 2021 om 14:00

Engeland en Duitsland. NationsLeague

27 april 2021 om 14:24

Stengs gelukkig wel he

27 april 2021 om 14:34

Waar haal je Stengs ineens vandaan in de bovenstaande discussie? Nogal random.. Maar buiten dat hoop ik toch niet dat we Promes op het EK gaan zien.

27 april 2021 om 15:04

Ach, Promes heeft misschien 3 tot 5 goede wedstrijden gespeeld in bijna 50 interlands. Dat moyenne kan ieder goed jong talent wel weerleggen. Bovendien moet je 'm helemaal niet in Oranje willen totdat blijkt dat hij onschuldig is. Als je de verhalen van experts zo hoort, is er nogal wat twijfel over het verhaal van 'm.

27 april 2021 om 15:17

Het gaat om voetbal. Kluivert heeft ook iets op z’n kerfstok. Niks van gemerkt in z’n carrière.

27 april 2021 om 15:34

Hij is toch nog niet schuldig bevonden wat lul je dan🤣

27 april 2021 om 18:27

Maar ook niet onschuldig bevonden en het is niet niks waarvan hij beschuldigd word.

Wat een onzin. Alsof je met 23 man te weinig spelers hebt om in te zetten. Dan kun je er nog 3 extra op de bank zetten, maar het is niet dat bij ons de kwaliteit dan omhoog gaat of zo. Die 3 spelers die je nu extra hebt gaan niet plotseling veel minuten maken. Anders hadden ze wel bij de eerste 23 spelers gezeten.

27 april 2021 om 13:55

Dat gaat misschien niet op voor Oranje, hoewel de Boer spelers nu niet selecteert die een plek verdienen maar met 3 extra spelers wel. Maar grotere landen kunnen dan nog eens 3 extra grote spelers selecteren, die worden daar niet slechter van. En daarbij, het gaat niet om de kwaliteit van je selectie maar om eventuele corona gevallen op te vangen.

27 april 2021 om 14:05

Ook voor die grote landen geldt dat als die extra spelers echt zo belangrijk waren, ze wel bij de eerste 23 hadden gezeten. Speler nummer 24, 25 of 26 van Belgie, Frankrijk, Spanje zullen ook amper minuten maken en het hoge niveau van die ploegen echt niet verder brengen. Ook verwacht ik niet zomaar dat veel ploegen even met een B-elftal gaan aantreden en dat op die manier iedereen aan zijn speeltijd gaat komen. Dat je het doet om coronagevallen op te vangen geloof ik ook niet in. Als je de pech heb dat je door corona geraakt wordt, dan helpen 3 extra spelers daar ook niet zonder meer tegen, want die lopen net zo'n risico om in dezelfde bubbel besmet te raken.

27 april 2021 om 14:16

Toen ik een jochie, begin jaren 70, konden we wel 2 selecties van goede spelers maken voor Oranje.ons land had toen de luxe om spelers als vd Kuilen, Drost, van Beveren, Hulshof etc thuis tijdens het WK 74. Grote landen hebben meestal wat meer topspelers, en zo kunnen spelers die vanwege de grote concurrentie toch mee, en zijn dan zeker een versterking.

27 april 2021 om 14:52

Nouja... vd Kuihlen en van Beveren werden destijds natuurlijk niet 'uit luxe' thuisgelaten 😅 Daar werden gewoon smerige spelletjes mee gespeeld.

27 april 2021 om 15:17

Volgens moj begon dat na het wk74 toen PSV in opkomst was. Maar toen een middenveld van Cruijff, van Hanegem, Jansen, vd Kerkhof, Neeskens, Haan, Theo de Jong, Pleun Strik. En dan zou daar een vd Kuilen zich tussen moeten spelen, dat is een hele kluif. Overigens, ik heb die rivaliteit van v beveren en Vd Kuilen tov kamp Cruijff en vv nooit zo begrepen, aangezien andere PSV spelers wel voor Oranje uitkwamen.

27 april 2021 om 16:23

Nee het begon al voor het wk 1974 en speelde ook voor het wk '78 mee. Het was overigens niet zozeer puur een PSV-Ajax conflict maar meer gericht op de personen vd Kuijlen en Beveren.

Ik zou toch sowieso dan wel El Ghazi, Bazoer en Weghorst meenemen. Van de Beek, Babel en wat mij betreft ook Berghuis thuis laten en Stekelenburg promoveren tot eerste doelman.

Ik hoop dat hierdoor Gakpo en Timber meegaan. Ben echt volledig overtuigd van die 2. Dit kan ook betekenen dat er een risico genomen wordt met Blind.

Gewoon in elke linie er een speler bij doen. Ik snap dat iedereen denkt aan gakpo, lang en weghorst. Die mogen er van mij wel bij maar om 3 aanvallers extra mee te nemen maakt je kwetsbaar op andere linies.

Dit zou mijn selectie zijn als iedereen fit is: Keepers: Cillissen, Krul, Stekelenburg, Bijlow.
Verdedigers: Dumfries, Karsdorp, Van Dijk(Botman), De Vrij, Ake, De Ligt, Wijndal, Blind(Sinkgraven).
Middenvelders: Frenkie, Wijnaldum, Klaassen, De Roon, Gravenbergh, Koopmeiners, Veerman. Aanvallers: Weghorst, Depay, Berghuis, Malen, Lang, Gakpo, Luuk de Jong.

Donny van de Beek, Babel, Bergwijn, Promes, Strootman, Veltman blijven dan thuis omdat ze of niet genoeg spelen of niet (meer) goed genoeg zijn.

27 april 2021 om 13:57

Ik denk niet dat frank zo dom is om 4 keepers mee te nemen. Daarbij kom je aan met veerman? Dat is echt nog veelste vroeg voor hem. Van de beek is sowieso beter dan veerman. En ga er maar vanuit dat met 26 spelers Babel er sowieso bijzit

27 april 2021 om 14:56

4 keepers is juist super handig. Komt veel beter uit met trainingsvormen.

27 april 2021 om 13:58

Jij benoemt Timber gewoon niet? Je kijkt duidelijk geen Ajax. Van de beek kan banken maar om hem te negeren tov koopmeiners en veerman is lachwekkend!! Van aanholt negeer je in mijn ogen ook als je sinkgraven wel noemt... ik ben qua aanvallers wel 100 procent met je eens dat je bergwijn Babel promes en stengs lekker thuis laat!!

27 april 2021 om 14:08

Zo raar is het toch niet dat hij Timber niet noemt tov de verdedigers die hij wel noemt? Voor de CV hebben we de Ligt en de Vrij en voor de rechtsback Dumfries en Karsdorp. Timber speelt ook prima maar dat het nou zo ontzettend schandalig is om hem niet te noemen gaat wel erg ver.

27 april 2021 om 15:09

Jij noemt Teze niet? Je kijkt duidelijk geen Psv. Je noemt Geertruida niet? Je kijkt duidelijk geen Feyenoord. Zo kun je bezig blijven. Feit is dat we centraal achterin Van Dijk, De Vrij, De Ligt, Ake, Blind hebben. Die laatstgenoemde is al geen stabiele factor en dat is toch de leider achterin bij Ajax. Laten we eerst maar even afwachten voor we de lans weer gaan breken voor 1 of ander talent. Elk jaar krijg ik weer een deja vu en veel vaker dan niet blijken ze toch niet zo goed. Nu zeg ik niet dat Timber overschat is of iets dergelijks, maar die jongen heeft veel betere spelers voor zich.

27 april 2021 om 14:16

Bijlow? Die is heel vaak geblesseerd. Pasveer keept het hele jaar zonder blessures en doet het hartstikke goed. Bijlow kan beter naar jong Oranje gaan.

27 april 2021 om 15:10

Pasveer speelt z'n eerste goede seizoen. Die heeft nog nooit een basisplaats gehad boven de Nederlandse subtop. Bizot werd vorig jaar om diezelfde reden te licht bevonden en nu is Pasveer ineens wel goed genoeg?

27 april 2021 om 15:16

Waarom zou je Bijlow niet meenemen als hij wel fit is dan? Is gewoon de beste keeper (misschien op Cilissen na). Kreeg zondag een 8,5 in de VI, wat vrij uitzonderiljk is en dat was terecht, stond wederom een wereldpot te keepen. Dat hij vaak geblesseerd is geweest doet er dan niet toe als hij van de zomer maar fit is.

Persoonlijk zou ik het bij Max. 24 houden. Je moet iedereen maar tevreden houden en hoe minder spelers je hebt hoe hoger het niveau... stekelenburg - karsdorp - de vrij - de ligt - blind/ van dijk - wijndal; wijndaldum - Frenkie - Klaassen - weghorst - depay.... bank: Krul, cillessen, dumfries - timber - ake - aanholt (bij wegvallen van dijk en blind zou ik koopmeiners meenemen voor achterin) - de Roon - donnie - malen - gakpo - de jong. Als 24e zou ik Gravenberch meenemen (ben nog niet overtuigd in topwedstrijden) en bij wegvallen blind en van dijk zou ik struik oproepen.

27 april 2021 om 14:00

Het gaat meer om de fysieke gesteldheid van de spelers. De Champions League eindigde door de coronabreak pas toen het nieuwe voetbalseizoen eigenlijk al moest beginnen en daarna was het een spervuur van wedstrijden met de diverse nationale competities, bekercompetities, Europees voetbal en interlandvoetbal. En dan straks dus ook nog een EK erachteraan. Wat extra spelers erbij is dan helemaal geen overbodige luxe

27 april 2021 om 14:08

Leuk en aardig, dan neem je maar fitte mensen mee! Frankrijk kan 36 man meenemen waarvan er 25 in de basis zouden staan van het Nederlands elftal... hoe makkelijk wil je het ze maken?

Terecht gezien de huidige tijd. Een schot voor de boeg: Cillessen - Krul - Bijlow Timber - De Ligt - De Vrij - Blind - Wijndal - Karsdorp - Akã© - Van Aanholt - Veltman Wijnaldum - De Jong - Gravenberch - Klaassen - De Roon - Bazoer - Ihattaren Berghuis - Depay - Malen - Gakpo - Weghorst - Lang - Bergwijn Waarbij ik ervan uit ga dat onze aanvoerder er helaas niet bij kan zijn...

27 april 2021 om 14:06

Dit zou niets worden... 26 man waaronder 3 lastpakken: ihatarren bazoer lang. Daarnaast hebben weghorst en berghuis ook trekjes

27 april 2021 om 14:08

Leuke selectie met veel logische namen, maar ook een paar vraagtekens. Ihattaren laat op het moment niet echt zien, Bazoer zou waar moeten spelen? Waarom niet Luuk de Jong? Heeft afgelopen interlands uitstekend gespeeld en veel gescoord, zeker als pinchhitter kan hij van grote waarde zijn. Teze boven Veltman imo, het valt me op dat er vrij weinig over Teze gesproken wordt maar ik vind hem dit jaar echt een indrukwekkende ontwikkeling doormaken en speelt tegenwoordig met vertrouwen achterin en heeft vrijwel elke spits in zijn broekzak. Wat mij betreft beter dan Veltman. En ik snap dat Van Dijk niet meekan waarschijnlijk, maar kunnen we m niet gewoon alsnog meenemen voor 'de groep' aangezien dat zo belangrijk is voor De Boer? Misschien een raar voorstel, maar ik zou t wel zien zitten hem als 26e optie mee te nemen.

27 april 2021 om 15:13

Ihattaren is een geweldig creatief talent. Dat hij door schmidt en Psv niet op waarde wordt geschat wil niet zeggen dat we hem moeten negeren. De meesten van deze 26 zullen geen minuten maken op het EK, maar voor Ihattaren zou al een ervaring zijn om erbij te hebben. Wellicht levert Psv dat financieel ook nog wat op. Bazoer zou ik als backup voor de 6 positie houden. Is aan een heel goed seizoen bezig en is veelzijdig. Luuk de Jong en Weghorst zijn bij mij pinchhitters en daarvan is er 1 binnen de selectie voldoende. Teze is een talent, die zich goed ontwikkelt, wellicht kun je die idd ruilen voor Veltman. Tot slot leuke suggestie voor nummer 26, ik zeg doen !!

27 april 2021 om 15:53

Ihattaren is technisch inderdaad geweldig begaafd, maar ik vind wel dat iemand het daadwerkelijk moet laten zien en speelminuten moet hebben gemaakt. Dit jaar heeft Ihattaren het te weinig laten zien, slechts in vlagen zie je zijn geweldige potentieel naar boven komen en statistisch gezien was het ook niet al te best. Wel ben ik van mening dat we een speler a la Ihattaren missen in de selectie, een echte 10 met het overzicht en de techniek om mooie steekpassjes te geven (a la Sneijder zeg maar). Ihattaren kan dat gat wel gaan opvullen, maar dan moet hij zich nu wel oprichten bij PSV of naar een club gaan waar hij wel aan spelen toekomt en een klik heeft met de trainer.

Ik zou meenemen: Cillessen, Bijlow, Stekelenburg, Tete, Zeefuik, Veltman, Timber, De Vrij, De Ligt, Struijk, Koopmeiners, Malacia, Pieters, Schouten, Van De Beek, Gravenberch, Frenkie, Klaassen, Wijnaldum, Berghuis, Gakpo, Weghorst, L. De Jong, Brobbey, Depay, El Ghazi

Mooi, dat zijn dan drie extra plekken voor Ajacieden

Zonder gekheid, ik ben erg benieuwd naar de voorselectie. Ik gok dat normaal gesproken de doelmannen wel bekend zijn (cillessen, Krul en Stekelenburg). Verdedigend zullen Wijndal, Dumfries, De Vrij en De Ligt zo'n beetje de basis vormen. Ik ga er niet vanuit dat Blind of Van Dijk het gaat redden. Het zal vooral een vraagstuk zijn wie de back-ups gaan worden. Op het middenveld kun je eigenlijk de eerste 5/6 namen zo invullen. In de voorhoede is het vooral hopen dat Weghorst nu mee kan.

Mooi, nu kan hij niet meer om Weghorst heen. Ik zou gaan voor de volgende 26 (ervan uitgaande dat Virgil en Blind net fit zijn):
Cillessen, Krul, Stekelenburg;
Dumfries, Veltman, De Ligt, De Vrij, Virgil, Ake, Blind, Wijndal, Van Aanholt.
De Roon, Klaassen, Frenkie, Gravenberch, Koopmeiners, Wijnaldum, Van de Beek;
Berghuis, Bergwijn, Depay, Weghorst, De Jong, Malen, Gakpo.

27 april 2021 om 14:33

Klinkt vrij logisch, zou zelf indien zowel Blind als van Dijk fit zijn en we dus beter 532 kunnen spelen, een extra rechterflank spelers als Karsdorp of Hateboer meenemen. in de Boers visie zijn echter Babel en Stengs zekerheden dus zullen Bergwijn/gakpo en Weghorst helaas afhaken tov de door jou opstelde selectie.

27 april 2021 om 14:39

Als we 532 zouden spelen, dan zou ik inderdaad zeker weten Karsdorp (of Hateboer) meenemen. Ja, ik vrees ook dat Babel en Stengs mee zullen gaan, maar door deze uitbreiding kan ik me echt niet voorstellen dat hij Weghorst niet zal uitnodigen.

27 april 2021 om 15:33

je hebt het niet over een coach waarvan je de meeste logica mag verwachten. ik heb tevens een gevoel, dat Memphis en Wijnaldum bepalen dat een Babel wel meegaat en een Weghorst niet. Wout is niet een persoon die een blad voor zijn mond neemt en durft uit te dagen. ik denk niet dat Memphis zoiets aankan. Die heeft liever allemaal jaknikkers om zich heen die hem als de grote leider accepteren. Wijnaldum is dan zijn partner in crime die ook leuk met zijn vingertjes in zijn oortjes naast hem gaat staan en degene die echt de lijnen moet en kan uitzetten, Frenkie, is te timide om er wat tegen te doen. Dan is er ook nog de echte grote leider, the Virg, maar is die er straks niet bij dan zal Memphis helaas le leiding nemen. niet dat we sowieso veel kans maken om het EK te winnen tegen landen als Frankrijk, Portugal, Duitsland, Spanje maar ook Italië, Engeland en België die normaal gesproken beter zijn, maar toch, een klein wondertje en een goede teamprestatie kunnen je zomaar eens naar de halve finale leiden.

27 april 2021 om 17:04

Haha eens, logica is ver te zoeken bij Frank.
Maar ik denk dat je rol van Weghorst hiermee overschat. Meerdere mensen geven aan dat Weghorst om die reden niet wordt uitgenodigd. Ik geloof daar niet in. We moeten niet doen alsof Weghorst een gearriveerde speler is die even de sfeer bij Oranje gaat bepalen. Weghorst is als een kind zo blij überhaupt als hij zich weer eens mag melden in Zeist. En de keren dat hij bij de selectie zat, heeft dat niet tot problemen geleid. Ook bij zijn clubs heeft Weghorst nooit voor problemen gezorgd. Ik denk dat Frank en zijn staf (en wellicht bepaalde spelers) gewoon een duidelijke voorkeur voor De Jong heeft als spits en dat dat de voornaamste reden is.

4 mei 2021 om 13:28

Helemaal eens met je selectie op 1 punt na. Ik zou toch wel Karsdorp ipv Van Aanholt meenemen, aangezien Blind en Ake ook linksback kunnen spelen. Ik denk dat FdB het ook zo zou doen. En mochten Blind en Van Dijk het niet halen, dan zou ik Timber en Van Aanholt alsnog selecteren.

4 mei 2021 om 14:00

Grappig dat je het zegt, want een dag nadat ik deze selectie had geplaatst kwam ik zelf ook tot de conclusie dat ik Karsdorp zou vervangen voor Van Aanholt. Voor het overige kan ik me nog steeds in deze selectie vinden, maar zou ik het ook niet gek vinden als El Ghazi zou worden opgeroepen i.p.v. Gakpo. Die maakte afgelopen weekend toch weer een schitterende goal. Volgens mij al weer zijn achtste en dat is voor een speler die geen vaste basisspeler is in de PL toch een hele knappe prestatie.

Gakpo, Weghorst, Karsdorp en Timber erbij. Babel weg

27 april 2021 om 14:26

Waarbij, er is nog geen selectie toch? In de komende weken zullen er nog mensen geblesseerd raken, ons toch overtuigen van hun kunnen of door de mand vallen. Ik denk dat er best een groep zekerheden staat, de rest kan nog ingevuld worden.

27 april 2021 om 14:50

Begrijp ik hoor, maar even kijkende vanuit de vorige selectie zou ik dit dan als wijzingen doorvoeren.

Jasper Cillessen - 32 - Valencia - Dm Justin Bijlow - 23 - Feyenoord - Dm Tim Krul - 33 - Norwich City - Dm Denzel Dumfries - 25 - PSV - RVV / Rv Rick Karsdorp - 26 - AS Roma RVV / Rv Stefan de Vrij - 29 - Inter Milan - Cv Matthijs de Ligt - 21 - Juventus - Cv Virgil van Dijk - 29 - Liverpool - Cv Nathan Ake - 26 - Manchester City - CV / Lv Owen Wijndal - 21 - AZ - LVV / Lv Daley Blind - 31 - Ajax - CV / CM / Lvv Jurrien Timber - 19 - Ajax - RV / Cv Ryan Gravenberch - 18 - Ajax - Cm Georginio Wijnaldum - 30 - Liverpool - CM / Am Marten de Roon - 30 - Atalanta Bergamo - Cm Donny Van De Beek - 24 - Manchester United - CM / Am Davy Klaassen - 28 - Ajax - CM / Am Frenkie de Jong - 24 - FC Barcelona - Cm Teun Koopmeiners - 23 - AZ - Cm Noa Lang - 21 - Club Brugge - LB / Rb Memphis Depay - 27 - Olympique Lyon - LB / RB / Sp Wout Weghorst - 28 - VFL Wolfsburg - Sp Donyell Malen - 22 - PSV - Sp Cody Gakpo - 21 - PSV - LB / Rb Steven Berghuis - 29 - Feyenoord - LB / Rb Steven Bergwijn - 23 Tottenham Hotspur - LB / Rb Dit is mijn opstelling, thoughts?

27 april 2021 om 14:58

Dat ik denk dat De Boer voor Stekelenburg kiest als ervaren 3de doelman boven Bijlow. Karsdorp al jaren niet is opgeroepen en ik niet verwacht dat hij voor het EK wel opgeroepen zal worden, ik gok eerder dat Hateboer in zijn plek erbij zit (mits weer fit, want net terug van een blessure). Blind en Van Dijk vrees ik voor, ik denk dat Veltman en Botman erbij zitten. Bergwijn heb ik gezien zijn inbreng afgelopen seizoen niet echt op het oog. Ik gok eerder op Stengs. En Weghorst en Lang hoop ik van harte, maar waarschijnlijk zal er wel weer een plek voor Babel worden ingeruimd (helaas).

27 april 2021 om 15:17

Inderdaad, je schetst zeer realistische scenario's. Het is meer een selectie die ik graag zou willen zien op het EK. In de keuze Bergwijn vs Stengs ben ik ook neutraal. Bergwijn speelt weinig, maar in de basis vind ik hem een betere voetballer dan Stengs. We gaan het zien!

27 april 2021 om 15:18

Je hebt Krul en Cillissen als een pak aan ervaring. Waarom zou je drie stokoude keepers meenemen? Is toch een beetje onzin om geen van de jonge getalenteerde keepers mee te nemen naar een eindtoernooi?

27 april 2021 om 16:12

Misschien omdat je voor het hoogst uitzonderlijke geval de 3de doelman moet spelen je zeker wilt zijn van je zaak. Een keeper die dan voor het eerst op zo’n niveau keept kan dan nog wel eens last van plankenkoorts krijgen. Dat zal denk ik de gedachte zijn, want dit gaat waarschijnlijk de uitkomst worden. Waarbij ook de blessuregevoeligheid van Bijlow er nog als argument bijkomt.Uiteindelijk gaat het over weinig, aangezien we praten over de 3de doelman. Ik heb in al die eindtoernooien misschien 1x de 3de doelman in actie gezien en dat was toen Vorm bij een 0-3 in de troostfinale mocht invallen in de 90ste minuut.

27 april 2021 om 17:59

Krul keept in de championship, als je het hebt over op niveau keepen dan is de eerste keeper van Feyenoord 1 dat toch gewoon prima voor je derde keeper? Bovendien haal je zelf het argument later onderuit door te zeggen dat hij waarschijnlijk toch niet in actie komt. Wat is het nou?

27 april 2021 om 18:53

Ik zeg wat waarschijnlijk de afweging is van de bondscoach. Ik vind het ook prima als we Bijlow meenemen, kan ook geen kwaad. Zoals ik al aanhaal, zoveel maakt het ook niet uit. Trainers die wikken en wegen de hele selectie af om ieder toeval uit te sluiten. Gezien de oproep van Stekelenburg vorige periode gok ik erop dat hij 3de doelman zal worden. Als het toch Bizot, Drommel of Pasveer gaat worden zal ik er ook niet wakker van liggen. Ik lig er eerder wakker van de mogelijkheid dat we op het EK iets moeten forceren en dat Babel en Promes invallen terwijl Weghorst voor de televisie zit.

Gewoon 352/532 gaan spelen. Vanuitgaande dat Van Dijk en Blind het niet gaan redden al basis: Cillessen, Dumfries, de Ligt, de Vrij, Aké, Wijndal, Wijnaldum, Klaassen, Frenkie, Depay, Weghorst. Back ups/Wissels: Krul, Stekelenburg, Hateboer, Timber, Veltman, Botman, van Aanholt, de Roon, van de Beek, Gravenberch, Koopmeiners, Berghuis, Bergwijn, L. de Jong, Gakpo. Wanneer Van Dijk en Blind optijd fit zijn Timber en Botman/Veltman thuislaten. Misschien Lang nog ipv Bergwijn ivm speeltijd en wedstrijdritme.

Ach Frank kennende zal hij hierdoor Babel Stengs Promes en Strootman mee nemen en Weghorst, Gakpo en Lang thuis laten.

Ben bang dat we de poule nieteens overleven. Snap echt niet waarom de KNVB de Boer heeft aangesteld als bondscoach! Hij heeft letterlijk niis bereikt als trainer. En voor de mensen die de kampioenschappen van Ajax willen gebruiken om mijn ongelijk te bewijzen, sorry hoor maar met mijn blinde oma als trainer was Ajax ook kampioen geworden.
Alles wat ze als groep hebben opgebouwd onder Koeman, is niks meer van terug te zien.

Babel thuis laten want veel te weinig dwingend aanwezig en Berghuis thuis laten want te vaak kortsluiting met grote gevolgen. En dan oproepen: Koopmeiners, Gakpo, Weghorst en Hadouir

Weghorst maakt 20 goals in de Bundesliga. Die moet hij eigenlijk wel oproepen.

Voor mijn gevoel is Frank de Boer de slechtst mogelijke optie die er maar gekozen kon worden voor dit Oranje. Totaal niet de trainer en energie dat het elftal nu nodig heeft. Vrees voor een zelf soort scenario als in 2012 waar het na 3 wedstrijden klaar was.

4 mei 2021 om 12:09

Ivm de makkelijke tegenstanders zie ik dat niet gebeuren. Maar een team dat boven zichzelf uit stijgt verwacht ik ook zeker niet. Roemloos in de 16e of 8e finale eruit is een realistisch scenario. Indien het team (en de staf) ons niet verbaast met een mooie prestatie zou ik toch daarna proberen afscheid te nemen van de coach. Deze lichting verdiend een topcoach.

4 mei 2021 om 13:12

Wat een aannames en voorbarig gedoe zeg. Want wie is de topcoach die dit Oranje dan verdient? Kom eens met namen die er duidelijk beter op staan dan De Boer en die ook nog eens beschikbaar zijn.

4 mei 2021 om 13:23

Louis van Gaal, maar dat wilden onze primadonna's niet... Daarnaast is Peter Bosz momenteel beschikbaar, na het mislukte EK is het een mooi moment om hem de kans te geven. Ja, kamikaze voetbal, maar dat lijkt me nog altijd beter dan het slaapverwekkende spel onder de Boer. Het EK 2008 was ook redelijk kamikaze en toch één van mijn mooiste herinneringen wat betreft voetbal.

4 mei 2021 om 13:33

Na een eventueel mislukt EK zou je Bosz kunnen doen ja, maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde. Ik weet vrijwel zeker dat er een heel hoop mensen hier zullen worden verrast, want slechter dan dat men hier denkt kan hij het niet doen.

4 mei 2021 om 14:46

@myvision
Op dat moment was Bosz niet beschikbaar. Ten Cate echter wel, evenals Van Gaal. Laatstgenoemde heeft zelfs aangegeven daar open voor te staan. Maar je had ook kunnen kiezen voor een wat minder grote naam, maar wel een coach die zich bewezen heeft. Ik denk daarbij aan een Ron Jans en in mindere mate Fraser. Ik vind het zo zonde dat Jans nooit de kans heeft gekregen. Heeft bij al zijn ploegen altijd goed gepresteerd en laten zien met jonge talenten om te kunnen gaan. Maar alleen omdat hij geen grote naam heeft en niet bij grote clubs heeft gevoetbald (en zelf overigens te bescheiden is), is hij nooit in beeld.

4 mei 2021 om 16:25

Ik weet wel dat Bosz niet beschikbaar was. En al was hij wel beschikbaar, Frank de Boer verdiende in mijn ogen meer de kans dan Bosz. En ik snap werkelijk niets van je optie Ron Jans, dan wil je wel echt ten koste van alles De Boer passeren. Die laatste heeft wel behoorlijk wat meer prijzen gewonnen namelijk.

4 mei 2021 om 17:03

Het belangrijkste criterium is toch niet dat iemand het moet verdienen?
Daarnaast vind ik het wat gemakkelijk om De Boer en Jans te vergelijken als het gaat om prijzen, aangezien Jans nooit bij een topclub heeft gewerkt. Als Ron Jans voor jou absoluut geen optie is, ben ik wel benieuwd wie volgens jou dan - behalve de gebruikelijke namen als De Boer, Gio, Cocu, Bosz, Van Gaal, Ten Cate - geschikt zou zijn als bondscoach.

Allemaal leuk, maar dit Oranje is van een kanshebber gedegradeerd tot niet eens een outsider. Ik denk dat Oranje nul kans heeft op de titel met Fdb. Het blijven selecteren van een aantal spelers zoals Babel en Stengs is te droevig voor woorden en tekenend voor het huidige niveau van Oranje. Als je dan een coach voor de groep hebt staan die al het vuur al heeft uit gescheten en half in slaap valt tijdens trainingen en interviews kan dit alleen een drama worden.

4 mei 2021 om 13:10

Bijzondere argumentatie, want was Oranje onder Koeman wel kanshebber volgens jou? Ook die selecteerde Babel gewoon he? En onder Koeman debuteerden Stengs en Boadu zelfs. Die selectieve verontwaardiging op totaal niets gebaseerd begint echt vervelend te worden. De Boer heeft bij het aanstellen aangegeven niet de hele boel ineens om te gooien en dat doet hij dus ook niet. Daarbij was het voetbal onder Koeman eigenlijk ook totaal niet mooier of beter, eerder verdedigender en angstiger.

4 mei 2021 om 13:19

Klopt, maar onder Koeman waren Gakpo en Lang ook wat minder ver in hun ontwikkeling en deden Babel en Luuk de Jong zo nu en dan nog eens iets goeds bij hun clubs. Ik heb heel veel respect voor Babel, dat hij ondanks zijn merkwaardige carrière, op latere leeftijd, toen we echt niemand hadden nog vrij belangrijk is geweest voor Oranje onder Koeman. Als hij vorig jaar was opgeroepen, was ik het er niet mee eens geweest, maar had ik er wel begrip voor vanwege zijn staat van dienst. Inmiddels is hij achteruit gegaan en ingehaald door jonge talenten en verdient hij het totaal niet meer om er bij te zijn. Ik zie liever Robben dan Babel meegaan eerlijk gezegd, ongeacht het niveau en de fitheid. We gaan toch ook niet Strootman en Janmaat oproepen mag ik hopen. Van de Beek en Bergwijn verdienen het uiteraard ook niet, maar dat zijn spelers die in de toekomst nog een rol van betekenis kunnen gaan spelen en door een heel zwaar jaar gaan. Als we die twee niet oproepen krijg een Rosario of Boadu in Oranje, zit ook niemand op te wachten.

4 mei 2021 om 13:31

Maar jij beargumenteert ook een stukje beter Daviddein. Ik ben ook geen voorstander van Babel in de basis en van mij hoeft hij ook niet mee, maar het is een weg die Koeman is ingeslagen en die De Boer beloofd heeft te zullen vervolgen. Er wordt naar mijn idee hier net iets teveel 'schuld' gelegd bij De Boer, daarbij wordt vaak het Ajaxverleden van spelers erbij gehaald en is de eeuwenoude schoonzoon-argumentatie ook doodvermoeiend.

4 mei 2021 om 13:55

Ik heb het over de huidige selectie. Onder Koeman is Babel zeker nuttig geweest en had Stengs nog regelmatig goede optredens (hoewel ik een oproep toen al te snel vond). Op het moment zijn er betere alternatieven. De selectie van Koeman was voor 99% te begrijpen. Dat is nu niet het geval. Dat spelers die in vorm zijn en beter presteren zoals Weghorst, Gakpo en Lang niet eens worden opgeroepen is toch treurig. Wellicht ben ik wat hard richting FdB in mijn eerste post, maar uiteindelijk is het wel de waarheid.

4 mei 2021 om 14:04

Sorry maar ik vond het voetbal onder Koeman wel stabieler en vaak mooier. Dat mooier kwam doordat hij vast koos voor Depay in de spits met Wijnaldum. Dit heeft tegen grote landen voor een hoop spektakel gezorgd en ze hebben een hoop gescoord in de kwalificatieduels. Nu heeft Luuk een prominentere rol gekregen. Ik snap dat je tegen de mindere goden met een target man kan gaan spelen, maar ik hoor nu geluiden dat Luuk de Jong met Klaassen erachter een optie gaat zijn. Ik heb het idee dat die vastigheden (duo Depay en Wijnaldum) aardig zijn weggepoetst door Fdb. Ik hoop gewoon dat de Boer een paar goede keuzes gaat maken of met een nieuw tactisch meesterplan komt, maar op basis van zijn trackrecord heb ik daar weinig vertrouwen in. Wat Koeman en van Gaal hebben gedaan met Oranje daar heb je veel kwaliteit voor nodig als coach. Iets waaraan ik twijfel of FdB dit wel op tafel kan leggen. Maar het liefst zit ik er helemaal naast en gaan ze verrassen.

4 mei 2021 om 14:45

Zeker mee eens Myvision, ik vind dat de Boer veel rare keuzes maakt, maar ik betwijfel of dit met zijn Ajax verleden te maken heeft.

@ernesto22
Ik vond het voetbal onder Koeman ook met regelmaat beter, hoewel we wel vaak vreselijke eerste helften spelen, om het vervolgens in de tweede helft helemaal om te draaien. Als Luuk de Jong en Klaassen de tandem voorin wordt kun je beter stoppen. Wijnaldum en Depay hebben veel meer bewezen, ondanks de vormdip van Wijnaldum. Als er één ding is wat Luuk de Jong en Klaassen in het buitenland bewezen hebben, dan is het wel dat topspelers zijn voor de Eredivisie, maar in het buitenland amper nog tot scoren komen. Lijkt me niet de formule voor succes. Ik zou voor de bijgevoegde opstelling gaan. Qua namen twijfel ik eigenlijk alleen over de plek van Klaassen, daar zou je tegen toplanden de Roon kunnen zetten en tegen dwerglanden Gravenberg de kans geven.

Cillessen
De Ligt
De Vrij
VVD/Blind
Karsdorp
Klaassen
De Jong
Wijndal/Blin
Wijnaldum
Weghorst
Depay
4 mei 2021 om 15:06

Goed om te zien dat jij in ieder geval niet dingen roept vanuit je onderbuik. Ook een mooie opstelling heb je gemaakt. Ik ben trouwens van mening dat Klaassen alles kan wat De Roon ook kan, maar daarnaast ook nog eens een betere voetballer is die ook qua scoringsvermogen geen overbodige luxe voor Oranje is. Jouw opstelling vind ik trouwens wel gebaseerd op een langer verleden van goede prestaties. Wijnaldum heb ik bijvoorbeeld al een jaar niet meer goed zien spelen in Oranje. Ik waag ook een poging met mijn Ajaxbril, de huidige vorm van spelers en het sterke vermoeden dat VVD het EK niet haalt.

Cillessen
De Ligt
De Vrij
Blind
Rensch
Gravenberch
De Jong
Wijndal
Davy/Gin/Don
Malen
Depay
4 mei 2021 om 19:49



Tja
Tja
Tja
Tja als je niet een voorkeur hebt voor Ajax, PSV of Feyenoord is het misschien iets makkelijker er objectief naar te kijken. Mensen zijn tegenwoordig zo recalcitrant als het op discussies op internet aankomt, zoveel extremen Mooie opstelling ook, ik heb Wijnaldum er voornamelijk instaan omdat ik er vertrouwen in heb dat hij wel weer boven op zijn dip gaat komen.

Indien Virgil en Blind fit:

Doel: Cillessen, Bijlow, Stekelenburg

Verdeding: De Ligt, De Vrij, Virgil, Blind, Wijndal, Dumfries, Karsdorp, Ake, Botman

Midden: De Roon, De Jong, Gravenberch, Klaassen, Wijnaldum, Koopmeiners, Schouten,

Voorin: Weghorst, Depay, Malen, Berghuis, Gakpo, El Ghazi , Lang

Dat alsmaar moeten spelen bij je club vind ik best wel overschat. Als bondscoach roep je de beste spelers van het land op toch?

Neem bijvoorbeeld Aké, die speelt af en toe bij Man. City maar is daarmee toch nog altijd een betere verdediger dan wat er bij clubs in de Eredivisie in de basis staat toch?? Op Daley Blind na dan.

Dit zou mijn selectie zijn bij afwezigheid Vvd:

Keepers: Cilessen, Stekelenburg, Bijlow

Verdedigers: Dumfries, Rensch, Veltman, Timber, de Ligt, de Vrij, Ake, Wijndal, Blind

Middenvelders: de Jong, Wijnaldum, Klaassen, Gravenberch, de Roon, van de Beek

Aanvallers: Depay, Weghorst, de Jong, Malen, Gakpo, Berghuis, Bergwijn, Stengs

Getwijfeld om ipv Bergwijn of Vdbeek een middenvelder zoals Koopmeiners, Strootman of Schouten mee te nemen. Maar als Blind fit genoeg is kan die ook door schuiven naar middenveld. Het lijkt een Ajax selectie maar ben zelf Feyenoorder en vind spelers als Rensch/ Timber goede spelers en denk dat ze meer hebben dan bijvoorbeeld Karsdorp Tete of Hateboer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren