Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wéér klap voor Super League: AC Milan en Juventus trekken zich terug

Laatste update:

AC Milan trekt zich ook definitief terug uit de Super League, zo brengt de leiding van de nummer twee in de Serie A woensdag officieel naar buiten. In eerste instantie was het bestuur van de grootmacht uit Milaan nog enthousiast over de oprichting van een nieuwe Europese topcompetitie. De ontwikkelingen van de laatste dagen hebben AC Milan echter doen besluiten om deelname aan de Super League definitief vaarwel te zeggen. The Athletic wist dinsdagavond laat al te melden dat er grote twijfel was ontstaan bij de Italianen. Ook Juventus is inmiddels tot de conclusie gekomen dat de Super League momenteel geen realistisch streven, zo blijkt uit berichtgeving vanuit Turijn.

"We accepteerden de uitnodiging om deel te nemen aan het Super League-project met de oprechte bedoeling om de best mogelijke Europese competitie te bieden voor voetbalfans over de hele wereld en in het beste belang van de club en onze eigen fans", zo opent AC Milan de verklaring die woensdagmiddag is afgegeven. "Verandering is niet altijd gemakkelijk, maar evolutie is noodzakelijk om vooruitgang te boeken, en de structuren van het Europese voetbal zijn in de loop van de decennia geëvolueerd en veranderd." Deelname aan de Super League is desondanks niet langer een optie.

Atlético Madrid en Inter hakken knoop door en stappen uit Super League

De topclubs uit LaLiga en de Serie A zien deelname aan de topcompetitie niet langer zitten.Lees artikel

"De zorgen van voetbalfans over de hele wereld zijn echter duidelijk geuit over de Super League, en AC Milan moet gevoelig zijn voor de stem van de mensen die van deze prachtige sport houden", voegt de Milan-leiding hieraan toe. "We zullen hard blijven werken om een duurzaam voetbalmodel te leveren." Juventus is inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat de Super League gezien alle ontwikkelingen van de afgelopen dagen momenteel geen bestaansrecht heeft.

"Hoewel Juventus overtuigd blijft van de degelijkheid van de sportieve, commerciële en juridische uitgangspunten van het project, is het van mening dat er momenteel beperkte kansen zijn dat het project wordt voltooid in de oorspronkelijke vorm", laat La Vecchia Signora woensdag in duidelijke bewoordingen weten. "Juventus blijft zich inzetten voor het creëren van langetermijnwaarde voor het bedrijf en de hele voetbalindustrie."

Eerder deze woensdag werd bekend dat Atlético Madrid en Internazionale definitief uit de Europa League stappen. Het zestal uit de Premier League, Liverpool, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Arsenal en Tottenham Hotspur, kwam dinsdagavond al tot de conclusie dat het beter is om af te zien van de nieuwe topcompetitie. Door het wegvallen van Milan en Juventus blijven van de founding fathers van de Super League alleen nog Barcelona en Real Madrid over.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijna elke week El Clasico dus!We volgen de ontwikkelingen binnen de ESL nu wel allemaal op de voet, telkens de vraag welke club als volgende eruit stapt! Nu kunnen ze in ieder geval zeggen dat de super league tot het laatste moment spannend was! 😜

21 april 2021 om 13:59

Ik denk serieus dat ze in Amerika hiervan smullen. Lekker met een pint elke zonder om een uur of 3 el classic kijken.

21 april 2021 om 14:12

Ja want Amerika is het land van de pints?

21 april 2021 om 14:16

Absoluut, die kopiëren alles wat goed is vanuit Europa.

21 april 2021 om 14:19

Met een triple size coke in hand, hamburger op schoot en de de gun aan de riem kijken ze daar dan vanuit hun Wallmart scootmobieltjes eindelijk naar een echte sport en niet langer naar handegg.

21 april 2021 om 15:00

El Classico? Er is niets klassieks aan de Super league. Ze gaan dan ook nogeens spelen in landen zoals China, Japen en de VS. Dus geeneens het eigen stadion of publiek erbij. De opzet is een soort Formule 1 voor voetbal clubs, een groot reizend circus.

21 april 2021 om 15:27

Speedy,

Als ze een opzet als de F1 hadden willen dan hadden ze het idee echt beter moeten uitwerken. Dit plan raakt kant noch wal. Al met al vraag ik mij af of dit niet allemaal opgezet is door de Uefa en de grote clubs om ze meer geld toe te schuiven. Lijkt mij dat de grotere bonden in deze tijden moeilijk meer geld en tickets kunnen eisen dus dat ze dan zoiets moesten ''starten''. Prompt maakt de Uefa bekend dat er meer prijzengeld naar het Europees voetbal gaat. Dat is toch wel verdacht?

21 april 2021 om 16:20

"Handegg" is wel leuker imo.

21 april 2021 om 19:01

Rugby vind ik leuker. Handegg niet. En het is geen toeval dat rugby de niet-Amerikaanse variant is. Net zoals films, het gevangenissysteem, de welvaartstaat en - laten we eerlijk zijn - de volledige democratie, weten Amerikanen blijkbaar ook prima sport om zeep te helpen.

21 april 2021 om 14:10

Barcelona wacht op de Socios, die willen er ook uitstappen. Lijkt er dus op dat Real Madrid heel veel onderlinge potjes gaat spelen.

21 april 2021 om 14:54

Die wachten inderdaad op de socio’s om geen boete te hoeven betalen. Dat schijnt contractueel vastgelegd te zijn.

21 april 2021 om 14:57

Als je dit als plan wilt als clubs zijnde maak dan een soort van nations league Europese competitieladder. Met idd ongeveer 20 clubs per divisie MAAR dan wel iedereen een kans geven dus de kampioenen van de top 16? Een plaats geven bovenaan en de halve finalisten van de cl hieraan toevoegen mochten die er niet inzitten en anders doorselecteren. Verplichte promotie en degradatie van 4 ploegen. Dan uiteindelijk zullen er na 6 jaar ofsow wel 4 uit 1 land inzitten maar heeft wel elk land en elke club een kans hierin. Nations league is ook een gedrocht maar stunts van clubs als ajax en dit jaar porto en slavia. En landen als IJsland maakt het voetbal prachtig

Is er nog iemand over?

21 april 2021 om 15:30

Uiteindelijk niet. Maar was dit geen bewuste actie van de clubs om de UEFA onder druk te zetten en de fans zogenaamd tegemoet te komen? Nu vinden we opeens de huidige CL opzet eerlijk en leuk omdat het minder eentonig is dan zo een Super League. De grote clubs doen nu net alsof ze tegemoet komen terwijl ze in mijn ogen dit plan nooit wilde uitvoeren. Dit is een tactiek om nog meer geld te harken tov kleine clubs en om zogenaamd fans tegemoet te komen.

21 april 2021 om 16:00

De 12 clubs hebben juist hun onderhandelingspositie verspild.

Dit verbaast me van de hypocriet Agnelli

21 april 2021 om 14:21

Is al opgestapt!

21 april 2021 om 15:09

Serieus? Vind dat statement op de site van Juve ook echt bullsh*t. Die zien dat iedereen eruit stapt en dat er daarom geen bestaansrecht meer is. Maar ze distantiëren zich nergens er van en zie ook nergens enige vorm van excuses of nederigheid naar de fans

21 april 2021 om 14:23

Net niet. Dit is net tekenend voor zijn hypocrisie, voor de ruggengraatloze slang die hij is. Hij ziet dat er geen draagvlak voor zijn initiatief is, vlucht als een dief in de nacht en keert met hangende pootjes terug, hopend dat deze storm snel overgewaaid is en iedereen zijn rol hierin snel vergeet. Op een dag probeert hij het opnieuw, tenminste als hij nog wat jaren mag blijven en niet onder druk van de fans buitengejaagd wordt.

21 april 2021 om 14:58

Verschrikkelijk die Agnelli. Mocht van mij sowieso al wegwezen. Het begon allemaal al bij de verandering van het logo waar ik nog steeds niet overheen ben, en hij heeft de lijn lekker doorgetrokken naar de verdere ultra-economisering van de sport en in het bijzonder de club.

21 april 2021 om 15:53

Vreselijk? Beste man bracht Juve van een 7e plek CL naar een eigen stadion met 9 kampioenschappen, tal van bekers en 2x naast de CL gegrepen. Beetje respect is wel op zijn plaats.

Dus Real Madrid en Barcelona gaan veel Classico's spelen.

21 april 2021 om 13:59

Komt alleen van die 400 miljoen per jaar net iets minder terecht vrees ik voor ze.

21 april 2021 om 14:22

Tenzij ze die 4 miljard met z'n 2-en mogen verdelen

21 april 2021 om 14:36

Dan koop ik aandelen van beide clubs

Nou, dat was de super league wel weer. Nu maar weer over tot de orde van de dag

Elke week el clasico, kan de uefa niet tegenop!

21 april 2021 om 14:20

Ja nu kunnen we de Champions League wel opdoeken. Als dit de weglopende jonge kijkers niet terug de voetbalwereld in trekt weet ik het ook niet meer.

Perez kunnen wij ook is kappen met deze onzin. Heeft totaal geen zin en niemand wil dit. Maar goed Real is sowieso de laatste die weggaat want Florentino Perez is nota bene de voorzitter van deze Super League. Desalniettemin dit gaat sowieso komen te vervallen. Alleen Real en Barcelona zitten er nog in...

21 april 2021 om 14:09

Barcelona en Real Madrid zijn één van de weinige overgebleven clubs waar de clubleden mogen stemmen over dit soort ontwikkelingen. Waar de achterban van de clubs uit de Premier League woedend de straat op moesten om inspraak te krijgen in het beleid van de miljardair die eigenaar is van hun club... kunnen clubleden van 'onze' clubs zich gewoon tijdens de algemene ledenvergadering uitspreken over deelname aan de Super League. Dat lijkt me de meest correcte manier om met deze situatie om te gaan. Natuurlijk had ik ook graag een paragraaf in het statement van Barcelona gezien waarin van het eerste moment duidelijk werd gemaakt dat het lot van de Super League in de handen van de clubleden ligt, maar uiteindelijk is dat wel wat er gaat gebeuren. Althans, dat is de reden waarom Barcelona nog geen definitief besluit heeft genomen over de Super League. Waarom heb ik nog niets gehoord over de raadpleging van clubleden rondom dit onderwerp bij Real Madrid? Of heeft Florentino Pérez inmiddels dusdanig veel macht dat hij dit soort beslissingen er doorheen kan drukken?

21 april 2021 om 14:15

Correcte manier? Iedereen ziet toch wel dat het inmiddels kansloos is. Daar hoef je niet meer voor te gaan stemmen. Al stemt elke socio voor. Gaan ze dan met zijn tweeen een competitie vormen ofzo. En als de mening van de socios er echt toe doet hadden ze wel vooraf een stemming gehouden. Nu misbruiken ze de socios alleen maar. Maar goed dat zijn toch maar inwisselbare fans natuurlijk voor deze enge narcistische, egoistische voorzitters.

21 april 2021 om 14:19

@guaporta, bij Real Madrid is het Perez die voornamelijk alle beslissingen neemt. Werkt anders dan bij Barcelona. Overigens is hij ook nog de voorzitter van de Super League. Dus denk ik dat Real wel de laatste is die eruit stapt omdat dit ook een plan is van Perez. Hij is zoals je hoorde in het interview echt voor dit plan helaas. Maar goed een Super League met tot nu toe alleen Barcelona en Real Madrid gaat natuurlijk nooit werken.

21 april 2021 om 14:29

@guaporta, ik vind dat een interessante manier om iets wat heel lelijk is, lees: Barcelona, heel mooi proberen te maken. Het is gewoon wat het is, een lelijk, afschuwelijk smerig besluit van de club. Fans kunnen daar echt niks aan doen, don't get me wrong. Maar dat er nog niks besloten is door Barcelona komt maar door een reden: omdat het een lelijke, smerige club is in de bovenste regionen (bestuur). Niet door een of ander mooi democratisch verhaal. Als die club zo democratisch was, dan hadden jullie nu niet zulke grote problemen gehad en zaten jullie in eerste instantie niet met open zakken om te vullen vooraan in de rij bij de Super League. Lelijk lelijk lelijk. Wat is de inspraak van supporters nu nog waard als de keuze is een Super League alleen met Real? Dat is geen keuze. De keuze is gemaakt door die boeven die de club leiden of leidden, en dat was de keuze voor de Super League.

21 april 2021 om 14:52

@dennisjwt, het heeft inderdaad geen zin meer voor Barca om te blijven. Door het tegenstemmen van de socio's kan Barca echter eruit zonder boete. Dat zal dus blijkbaar de moeite waard zijn. Anders was er vermoedelijk al wel een statement geweest. Zeker omdat Laporta in eerste instantie niet bepaald voorstander van het idee was.

21 april 2021 om 14:58

@leidsehood, dat is niet helemaal waar. Er wordt niet over elke beslissing gestemd. Net zoals we hier in Nederland niet over iedere beslissing stemmen. Een keer per vier jaar laten wij als burgers ons horen en verder bepaalt de door ons gekozen regering (op een enkel verdwaald Oekraine-referendum na). Zo is dat in iedere andere democratie en Barcelona ook. De enige vorm van democratie waar ze over elke beslissing stemden die ik ken, is het oude Griekenland maar dan praten we over duizenden jaren terug. Bij Barcelona kiezen de socio's dus ook het bestuur, ze kunnen het bestuur afzetten wanneer ze het er niet meer mee eens zijn en in dit geval laat Laporta ze over een belangrijke zaak meebeslissen. Dat betekent dus dat ze wel degelijk alle macht hebben, maar niet dat ze ook iedere beslissing maken.

21 april 2021 om 15:02

Het gaat om de boetes die clubs moeten betalen als ze toch niet doorgaan met de Super League. Barcelona en Real hoeven die niet te betalen als de leden tegen de Super league zijn. Zo schijnt het contractueel vastgelegd te zijn.

21 april 2021 om 15:36

Dennisjwt, volgens mij heb ik je gisteravond uitgelegd waarom en op welke manier Barcelona besluiten maakt binnen de club. Josep Maria Bartomeu was degene die zijn handtekening zette onder deelname aan de Super League en Joan Laporta heeft uiteindelijk de goedkeuring van clubleden nodig om daadwerkelijk tot actie over te gaan. Blijkbaar staat er een clausule in het contract dat Barcelona geen boete hoeft te betalen op het moment dat de clubleden besluiten om de Super League tegen te houden. Dus dat is wat er op dit moment gaande is en dat heb ik je gisteravond ook al uitgelegd.

Modricmagic, opvallend! Dacht ergens te horen dat Athletic Club, Osasuna, Barcelona en Real Madrid de enige overgebleven clubs zijn die in handen zijn van clubleden. Toch opvallend dat Ome Florentino er dan toch in slaagt om een machtsvacuüm te creëren binnen de club.

Leidsehood, ik denk dat we twee zaken los van elkaar moeten zien. Josep Maria Bartomeu zette zijn handtekening onder deelname aan de Super League en heeft daarmee een duidelijk signaal afgegeven naar de andere Spaanse clubs. Als het erop aankomt verkiest Barcelona hun eigen belang boven maatschappelijke betrokkenheid en solidariteit. Als je dat een 'lelijk, afschuwelijk, smerig besluit' wil noemen... Be my guest. Op zichzelf is het geen vreemd idee om meer wedstrijden tussen absolute topclubs te organiseren, maar de manier waarop de competitie is ontworpen (geen degradatie, geen relatie tussen inzet en beloning, een gesloten systeem, etc.) is misselijkmakend. Daar zijn we het over eens. Maar onder de streep zijn het de clubleden bij Barcelona die goedkeuring moeten geven voor dit soort plannen en dat is een 'luxepositie' ten opzichte van bijvoorbeeld clubs uit de Premier League. En ja, een democratisch gekozen voorzitter heeft ook negatieve kanten. Soms maken clubleden fouten door bijvoorbeeld in euforie van de triplete Bartomeu opnieuw te verkiezen. En daarvoor moet je dan jarenlang op de blaren zitten. En je zal mij het beleid van Bartomeu in de afgelopen periode nooit horen verdedigen. Maar uiteindelijk zijn het ook weer de clubleden die via een motie van wantrouwen hem af kunnen zetten. Welke macht heeft de achterban bij die Engelse clubs?

21 april 2021 om 18:40

@guaporta, OK daar kan ik me in vinden. De positie van de fans bij Barcelona is ook gewoon iets moois. Ik zou dat alleen niet willen gebruiken in deze discussie om een mooie kant van Barcelona te laten zien. Want ja prima de inspraak van fans is mooi, neemt niet weg dat het bestuur (en de club zelf dus) gewoon een lelijke money en power grab wilde doen. En Bartomeu is ook wel een makkelijke zondebok, die is toch al weg. Dus ja, ik ben zeker je guest en noem het lelijk en smerig. Dat doet an sich niks af aan het mooie fan-inspraak-model van de club en natuurlijk doet het ook niks af aan dat het op zich gewoon een mooie club voor de fans is, alleen het zegt wel iets over oe de clubcultuur binnen bestuurlijke lagen nu is. En die is lelijk. Die gaat toch ook niet weg als 1 man weg is?

Iedere week: El Classico!!

Ben wel benieuwd naar wat het effect gaat zijn van deze mislukte coupe poging.

21 april 2021 om 14:01

Ze gaan gewoon door hoor. Ze komen straks met andere ideeën verwacht ik, want ze hebben allemaal dezelfde statement lijkt het: Verandering is niet altijd gemakkelijk, maar evolutie is noodzakelijk om vooruitgang te boeken.

21 april 2021 om 14:10

Wie zijn ze? AC Milan, Juventus en Inter hebben idd statements van die strekking. De Engelse clubs absoluut niet. Verder vraag ik me ook af hoe ze nu doorgaan. Ze hebben het zichzelf vrees ik heel erg moeilijk gemaakt door deze start. Publieke opinie staat nu de verkeerde kant op, en daar moet je nu doorheen. Maar in de tweede plaats ook omdat de Uefa en nationale bonden nu gewaarschuwd zijn en regelgeving aan gaan passen. De FA is daar bijv. al mee bezig. Het is echt zonde dat het op deze manier gegaan is. Ik vond deze specifieke vorm van de ESL echt verschrikkelijk en ben blij dat het van de baan is. Maar een andere opzet van Europees voetbal, minder macht naar de Uefa en meer topduels, daar kun je volgens mij echt wel iets heel tofs mee.

21 april 2021 om 14:15

@blink

"maar evolutie is noodzakelijk om vooruitgang te boeken."

Heb je de Uefa ranking gezien?

Hoe willen zij vooruitgang boeken door clubs als Inter (26e) en Ac Milaan (53e!!!!) vaste plekken geven? Dit is geen vooruitgang, maar zware kartelvorming (kleine club deelt het geld), oplichting en bedrog!

Wat voor vooruitgang zouden wij gehad hebben als het aan deze misdadigers zou liggen? Nationale competities stellen niets meer voor, want de founding fathers strijden nergens voor.
Krijgen jaarlijks gigantisch veel geld en kunnen dus alle topspeler opkopen.

21 april 2021 om 14:23

Ze zijn; Ac Milan, Juve en Inter ja. Al wil ik Liverpool daar ook graag bij zetten (denk niet dat de eigenaar heel “sincere” was).Het wordt een moeilijke taak om dat te doorbreken, maar ik geloof oprecht dat als ze met een nieuw en beter plan komen dat het zeker wel geaccepteerd za worden. In ieder geval door de meerderheid. Je kan natuurlijk nooit iedereen tevreden houden.

21 april 2021 om 14:47

"maar evolutie is noodzakelijk om vooruitgang te boeken." Was een citaat he.Verder denk ik niet dat het voor ESL uitmaakt hoe de ranglijst eruit ziet. Het ging ze meer om kijkcijfers. De tv zenders bepalen welke wedstrijden ze willen uitzenden en een Ac Milan is volgens hun aantrekkelijker dan een club die bijv 10e staat, met maar 1/10 van de totale supporters (wat Ac Milan heeft). Ergens snap ik het idee, maar vanaf dag 1 wist ik dat dit slecht zou uitpakken.

21 april 2021 om 15:55

Dat denk ik ook. Er is een vennootschap/ rechtspersoon aangemaakt en met oprichters, Fiorentino zei dat zij augstus willen beginnen, maar kan ook later. Aan het einde zij het kan ook nooit komen. In ieder geval willen zij willen praten.

Mijn persoonlijk mening betekent dat dit project in de ijskast gaat maar later alweer wordt gehaald. Nu bestaat deze plan volgens info uit Spanje om 20 pagina's. Er was haast om dit project naar buiten te brengen door het nieuwe structuur van CL.

21 april 2021 om 16:27

Ik zie deze poging wel als een reactie uit onvrede naar Uefa en Fifa, dus ik denk wel dat er een effect gaat komen. De grote clubs hebben echter niet gerekend op zoveel tegengas uit hun achterban.

Helemaal top natuurlijk dat deze clubs zich terugtrekken maar wat mij betreft verdienen ze alsnog een straf. Bijvoorbeeld flinke puntenvermindering in de huidige competitie.

21 april 2021 om 13:57

Geldt natuurlijk ook voor de Engelse clubs. Alle 12 clubs zijn precies even schuldig.

21 april 2021 om 14:03

Ik weet niet of dat zo is. Ik vind het een slap excuus maar er zijn heel veel journalisten die melden dat andere clubs onder druk zijn gezet door met name Real Madrid, Man United, Juve en Liverpool. Die andere clubs wilden de boot niet missen als er eventueel een Super League zou komen aangezien je dan wel de toekomst van je eigen club in gevaar brengt.. Nogmaals, misschien een slap excuus maar vanuit zakelijk perspectief zeker wel valide.

21 april 2021 om 14:18

@loco een meer gepaste straf zou zijn om de bestuurders niet meer in een officiele functie bij Uefa plaatsen, niet meer laten deelnemen aan vergaderingen.

Plek kwijt of bestuurders moeten opstappen. Dan krijgen de nieuwe bestuurders wel een welkomsuitnodiging.

21 april 2021 om 14:57

Inderdaad, na een mislukte coupe poging mag je meestal ook niet meer meeregeren als je al niet wordt opgesloten of erger.

21 april 2021 om 14:08

Waarom de Spelers & Fans Straffen door puntenvermondering?
Sorry maar het was het idee van de eigenaren/voorzitters, juist dankzij de opstand van de fans & spelers van de clubs trekken ze zich terug en dus zal punten in mindering ook bij de fans aankomen als not done. Gaan we weer rellen maar dan tegen de Uefa en in Engeland tegen de FA.

Geen enkele van deze statements heeft een verontschuldiging of een sorry. Er staat eigenlijk overal in "Het spijt ons dat jullie je niet in ons nieuwe verdienmodel kunnen vinden." Al deze 12 clubs moeten echt nog een verdere straf opgelegd krijgen, stelletje idioten dat het zijn.

21 april 2021 om 14:02

ja 2 klassen verplichte degradatie voor het aansluiten tot een rebelse league. maar duren de bonden dat ook. zou een goede les zijn

21 april 2021 om 14:04

Nou Arsenal en Liverpool hebben wel degelijk excuses aangeboden..

wordt het 38 keer verdeeld over uit en thuis Real Madrid en Barcelona nou dat gaat op den duur ook vervelen haha geen andere club wilt hier meer mee in dan samen maar de Super League vormen

Nou de clubs met de meeste schulden zijn nog over..... Elke week el clasico dus... Veel plezier met zn tweeen!

21 april 2021 om 14:05

Spurs heeft de hoogste schuldenlast van alle clubs.

21 april 2021 om 14:13

Die club ken ik niet

21 april 2021 om 14:22

Hahahaha

21 april 2021 om 14:22

Nee, dat is Chelsea.

21 april 2021 om 14:33

https://www.google.nl/amp/s/news.sky.com/story/amp/the-rich-revenues-and-huge-debts-behind-the-super-league-dozen-12281465

21 april 2021 om 14:34

Komt natuurlijk mede door het nieuwe stadion. Wil spurs niet onterecht afzeiken ofzo

21 april 2021 om 15:09

Dat is een 0 procent lening inderdaad bij Chelsea. United heeft ook een fikse schuldensom door die buyout.

21 april 2021 om 16:01

Tilburg013, je hebt gelijk. Heelveel mensen weten niet dat Tottenham een netto schuld heeft van 713 miljoen.

Opzich heb ik geen problemen met feit dat je niet uit El classico kan degraderen slash dat andere teams zich niet kunnen plaatsen voor El classico :'

Ergens vind ik het wel jammer.had graag deze 12 clubs zien weg gaan.
ben je meteen af van dat enge clubje. en er zullen nieuwe grote clubs opstaan in het voetbal.

21 april 2021 om 14:14

Waarom enge clubjes? Zoveel mensen juichen nu voor de Uefa en Fifa maar zijn al die mensen de corruptie schandalen alweer vergeten? De voetbaltoernooien die naar dubieuze landen gaan etc.

Een helder tegengeluid was en is denk ik heel goed om dat te doorbreken het is alleen jammer hoe zij dat hadden bedacht.

21 april 2021 om 15:03

wat heeft de Uefa en fifa te maken met het feit dat ik het enge clubs vind(meeste iedergeval) fifa en uefa zijn even eng.

21 april 2021 om 14:22

Zijn de clubs eng of de voorzitters?

Kortom geen enkele spijt of wat dan ook. Vooral teleurstelling dat deze rijdende trein vroeg is ontspoort, dus stappen ze maar uit armoede op de oude trein op het oude spoor, wachtend op een volgende kans om op een vergelijkbare nieuwe trein te stappen. Walgelijk van AC Milan. 'verandering is niet altijd gemakkelijk, maar evolutie is noodzakelijk om vooruitgang te boeken, en de structuren van het Europese voetbal zijn in de loop van de decennia geëvolueerd en veranderd' Lachwekkend statement. Hoezo is evolutie van Europese toernooien nodig om vooruitgang te boeken als AC Milan? Door je eigen falen ben je de afgelopen 10 jaar die aansluiting met de Europese (sub)top verloren. Probeer eerst die maar weer te bereiken voor je over evolutie van Europees voetbal gaat praten.

21 april 2021 om 14:12

Voor het voetballandschap zou het niet misstaan om de nodige veranderingen door te voeren en/of druk op te voeren op de Uefa en Fifa. Zij hebben nu een monopolie, er is weinig bekend over de geldstromen en er is meermaals bewezen dat corruptie de norm is binnen die organisaties.

Maar goed, ik denk dat deze superleague niet echt de oplossing was.

21 april 2021 om 14:20

Maar daar ben ik het ook helemaal mee eens dat die veranderingen wenselijk zijn en dat de Uefa en Fifa een ongewenste monopolie hebben. Echter hoe ik het voorstel las was dat dit monopolie dan enkel zou worden verschoven naar 12 clubs die zichzelf het grootst wanen en waar zij lekker mochten bepalen wie er mee mochten doen aan hun spelletje. Dit terwijl juist veel van die clubs de afgelopen jaren door eigen sportief wanbeleid de boot gemist hebben. Een gesloten competitie waar sportieve prestaties geen consequenties hebben qua beloning was voor mij niet de oplossing.

21 april 2021 om 15:02

Zeker, helemaal eens zoals gezegd ik denk dat deze super league ook niet de oplossing was maar een serieus tegengeluid zou inmiddels wel wenselijk zijn. De mensen die dan ook juichen voor de Fifa of Uefa snap ik dan ook niet.

21 april 2021 om 16:07

Hier ben ik 100% eens met jou en daar was het hele kritiek van dit plan. Je kunt niet een gesloten competitie maken. maar aan de andere kant de Engelse club zijn in handen van Amerikanen die gewend zijn aan gesloten systemen. Dit garandeerd hun investeringen. Terwijl net dit een van de grote risico is van het voetbal. Slecht en wanbeleid dat verliezen van vermogen waardoor je deze clubs met verlies moet verkopen of zelfs verplaatsen van andere steden.

21 april 2021 om 14:21

@master d Milaan is alle realiteit kwijt inderdaad.. Staan 53e(!!!), nog onder Rangers die jaren weg was.

Zelfs een FC Viktoria Plzeň staat hoger op plek 47.

Hahah en dan willen de clownen van Milaan veranderingen doorvoeren en zelf een plek claimen en niet degraderen

21 april 2021 om 14:47

Of ze kregen zo een plek aangeboden en hadden heel snel door dat ze daar eigenlijk totaal geen recht op hadden of er thuis hoorden. Maar als je dan toch 400 miljoen geboden krijgt, dan zou je toch dom zijn om nee te zeggen?

21 april 2021 om 14:56

@lierse1997 Eens tuurlijk moet je die kans pakken.

Het gaat mij meer om die statement. Dat Milaan zich gedwongen voelt om veranderingen in Europa door te voeren omdat het zo niet meer kan. Lijden aan grootheidswaanzin voor een club die jaren niets presteert

Sta je 53e(!!)) onder clubs als Rangers (52), FK Crvena zvezda (50), FC Viktoria Plzeň (47), FC Krasnodar (45), Young Boys (42), PFC Cska Moskva (38), F.c. Copenhagen (36), SK Slavia Praha (35) dan past vooral bescheidenheid.

Zij hadden als statement alleen excuses moeten bieden zoals Liverpool deed bijv.

21 april 2021 om 15:47

Lekker makkelijk bashen natuurlijk. De huidige eigenaar kan niets veranderen aan beslissingen die anderen in het verleden hebben genomen. Dat ze nu een stuk beter presteren kan iedereen zien maar die 53e plek poets je niet zomaar weg.

21 april 2021 om 19:14

Maar iets meer nederigheid zou wel op zijn plaats zijn. AC Milan is van de Europese top in 10 jaar afgegleden tot nog de Italiaanse middenmoot. Ze klimmen nu weer wat op. Maar als je al jaren niet mee doet aan de CL hoef je niet te blèren over de tekortkomingen van het systeem waar je op basis van sportieve resultaten niet aan mag mee doen.

EPL fans hebben geen idee dat het voetbal in Italie echt aan het doodgaan is en dat Italiaanse clubs echt nooit zullen winnen van EPL teams met sheikhs als eigenaar en PSG met Qatar als eigenaar. Ik was niet 100% voor de Super League want er moet altijd een systeem zijn waar teams het moeten verdienen en niet gegarandeerd ergens kunnen blijven of ze nou winnen of verliezen. Maar ik weet ook wel dat de Super League de enige echte manier was voor Italiaanse clubs om nog mee te doen... Denk even na over het feit dat een promovendus in de PL 200m kan uitgeven aan spelers terwijl AC Milan maar 50M krijgt als het de CL haalt...

Nu krijgen we dus een nieuwe CL format in 2024 die vooral goed is voor rijke EPL teams die zelf al een eigen super league hebben.

21 april 2021 om 14:10

Leuk bedacht, maar alleen beredeneerd vanuit Serie A oogpunt. Geldt jouw statement niet ook voor de Nederlandse, Belgische, Zwitserse etc. competities? Waarom zouden alleen de al heersende competities van een nieuwe competitie moeten profiteren? Omdat ze ooit top waren maar zelf de boot gemist hebben? Alleen naar externe financiers kijken is te makkelijk, zeker Milan heeft er zelf ook een zooitje van gemaakt.

21 april 2021 om 14:13

Laat AC Milan eerst maar eens weer structureel CL halen, voordat ze gaan huilen over dat ze maar 50 miljoen startgeld krijgen. Als zij de afgelopen jaren iets in Europa hadden gepresteerd, hadden ze ook meer startgeld gekregen. Denk daar maar eens over na. Zeuren over het geld in de PL, terwijl AC Milan in Italie waar de tegenstanders geen 200 miljoen startgeld krijgen de afgelopen 7 jaar niet eens top 4 gespeeld heeft. Goh, waarom zou je de aansluiting met de Europese top verloren zijn? Toch niet omdat je zelfs in eigen land de aansluiting met de top verloren bent en je op het veld door clubs met minder middelen als Atalanta Bergamo verslagen bent?

21 april 2021 om 14:13

Misschien heb ik het fout hoor; maar aan suikerooms heb je toch niets meer sinds de FFP; je kan alleen uitgeven wat er legit binnenkomt. Dus niet doir buitenlandse eigenaren maar door enorme tvgelden en sponsers is de BPL zo rijk. Daar kan ik niet echt op haten. serie A's piek kwam de te vroeg. Toen er nog "niet zoveel" geld en invloed in het spelletje rondging, maar konden rijke eigenaren dan wel weer in die tijd rijke als Berlusconi gewoon kopen vanuit eigen zak. Dusja. Als Milan gewoon komende 5 jaar goed presteert in CL kunnen ze weer goede contracten afsluiten. En ookal hebben Engelse clubs veel te besteden, het valt onzettend mee wat ze ermee doen dan. Degradatiekandidaat 200 miljoen maar zou het wel afleggen tegen de top 2 t/m 10 in de serie A die dat niet te besteden hebben. Gelukkig is historie en clubgrote nog altijd een enorme aantrekkingskracht voor spelers, anders had bijv Leeds wel wat betere spelers dan dat ze nu hebben voor 200 mil.

21 april 2021 om 14:14

Tja, dat probleem zien veel mensen denk ik wel. Maar dit is dan de verkeerde oplossing. Leuk voor de clubs uit Milan en Juventus, maar een Napoli, AS Roma en Atalanta zijn dan wel weer keihard gepakt. Een gesloten league met een beperkt aantal clubs is alleen een oplossing voor die paar clubs, daar ga ik me nooit in kunnen vinden. Het is jammer dat het op deze manier moest, want je hebt zeker gelijk. De onderliggende problematiek is met het verdwijnen van deze league niet ineens weg.

21 april 2021 om 14:25

Er is nog nooit een promovendus geweest die 200m heeft uitgegeven aan spelers.. sterker nog alleen Chelsea heeft ooit boven dat bedrag gespendeerd aan spelers in de hele geschiedenis van de PL. Wat je zegt is dus totale onzin.. inkomsten is heel iets anders dan geld voor spelers. Daarnaast heb je ook clubs als United en Arsenal die geen cent krijgen van de eigenaren maar gewoon zelfvoorzienend zijn. Milan staat 53ste op de Europese ranglijst lees ik hierboven. Doe daar eerst iets aan en begin dan te klagen over geld. Buiten dit seizoen in de Serie A, hebben jullie toch al tijden niks laten zien in Europa?

21 april 2021 om 14:28

Reken city daar trouwens ook maar bij. Net ff het lijstje vanaf 94/95 zitten bekijken en je schrikt ervan als je de uitgaven van Chelsea en City zien. De eerste jaren van de overname, Chelsea gewoon 4 jaar op rij de meeste uitgaven van alle clubs in de PL en in de afgelopen 20 jaar het meest uitgegeven van alle clubs wereldwijd (meer dan 2 miljard)..

21 april 2021 om 14:30

@parasitemale Ja het ligt ook zeker aan de EPL dat jouw club milaan op de 53e(!!) plek staat van de Uefa ranking. Alles de schuld van de promovenus die 200 mil krijt.

Bekijk eens paar namen boven jouw club. Rangers (52), FK Crvena zvezda (50), FC Viktoria Plzeň (47), FC Krasnodar (45), Young Boys (42), PFC Cska Moskva (38), F.c. Copenhagen (36), SK Slavia Praha (35) enzo kan ik doorgaan. Zie je allemaal EPL clubs ...o wacht...

Milaan moet niet zeuren. Zij falen jarenlang.

Dat voetbal in Italie doodgaat ligt niet alleen aan het geld. Wat dacht je van spelopvatting. Te vaak verdedigend waardoor het niet interessant is om voor veel geld te verkopen aan het buitenland.

Veel clubs voeren ook wanbeleid. Zie een Juventus. Bizare transfervrije spelers halen tegen dikke salarissen. Hadden opeens 80 contractspelers ofzo.

21 april 2021 om 15:57

Letterlijk 2 gratis spelers die mislukt zijn haha, wauw. Rabiot en Ramsey inderdaad. Nu de talloze GESLAAGDE GRATIS TRANSFERS: PIRLO, POGBA, BARZAGLI (300K gekost) DANI ALVES, EVRA, ... Stop deze waanzin over gratis transfers en Juve. Elke ploeg ligt op de loer en Juve heeft dit een aantal keer meer dan voortreffelijk gedaan. Een 2-3tal seizoenen geleden alleen maar lof voor deze aanpak, pakt het eens verkeerd uit is het dramatisch beleid haha.

21 april 2021 om 15:08

Wat versta jij onder een Italiaanse club? Eentje die volledig in handen is van Amerikanen? Die de Amerikanen dus zo kunnen verplaatsen naar de VS?

Hoewel ik tegen zo'n soort opzet van een competitie ben, ben ik wel voor een sterk tegengeluid tov de Uefa en de Fifa. Naast dat er weinig transparantie is, zijn er al jarenlang corruptie schandalen waar eigenlijk weinig mee gedaan wordt.

21 april 2021 om 15:38

Er is inderdaad behoefte aan een tegengeluid....maar dit was geen tegengeluid, dit geluid ging exact dezelfde kant op, maar dan 3x zo snel en rigoureus.

Wat mij betreft is dit pas de eerste slag en moet de oorlog nog gewonnen worden. En daarin zijn de Uefa en de rijkste poenclubs nog steeds de gezamenlijke vijand. Dat die onderling even een fittie hadden verandert daar niks aan

Had eigenlijk Inter als eerste verwacht aangezien juve initiatiefnemer is en Milan behoorlijk geholpen is met een SL competitie maar inter die blijken dus als laatste 😅.Net zoals de anderen clubs hun excuses is die van Milan net zo slap; ik snap best dat de SL enorme voordelen heeft en de oude CL opvattingen niet meer voldoende zijn, maar ook "voor" de fans dit besluit maken is zwak. Als het echt voor de fans wat, had een stemming gedaan op de website of onder de seizoenkaarthouders en vanuit dat besluit actie ondernomen. Nu hebben ze gewoon geprobeerd onder het mom; "nee heb je, ja kun je krijgen..." ze hadden gewoon gehoopt dat de fans net als Milan en de 11 anderen clubs puur en alleen geld zagen.

21 april 2021 om 14:12

Ik weet niet welk nieuws jij gezien hebt, maar inter was de eerste Italiaanse ploeg die eruit gestapt is. Ongeveer tegelijkertijd met atletico. Daarna kwam jouw cluppie en later pas Juventus.

21 april 2021 om 14:21

Is niet gemeld op dit VZ. Helemaal niets eigenlijk of ik heb overheen gelezen. maar top voor inter natuurlijk.

21 april 2021 om 14:39

Is wel gemeld vanochtend op VZ. Maar er kwamen zoveel artikelen over de Super League dus je kan er makkelijk overheen lezen.

"we accepteerden de uitnodiging om deel te nemen aan het Super League-project met de oprechte bedoeling om de best mogelijke Europese competitie te bieden voor voetbalfans over de hele wereld en in het beste belang van de club en onze eigen fans"

En dit is geloofwaardig? Dat eerste is waar, mondiale fans zal het helemaal niks uitmaken dat tradities en nationale competities kapot worden gemaakt. Maar oprecht denken dat een SL in het belang van de eigen fans zou zijn is gewoon regelrechte nonsens.

Nu nog een paar belachelijke plannen van de UEFA zelf dwarsbomen. De overige 40+ bonden moeten in opstand komen tegen de alleenheerschappij die clubs met geld willen hebben.

dus real en barca gaan nu samen 3.5 miljard verdelen, dat doen ze toch goed dan!
geen geld voor el classico

Kan geen toeval zijn dat er clubs overblijven uit een competitie waar het meest gegoocheld wordt met financiën/schulden.

Gefeliciteerd Real Madrid en Florentino Perez voor het winnen van deze cup, als enige overblijvende deelnemer.

Deze beweging is natuurlijk al langer op gang, en dit zal uiteindelijk niet meer dan een horde zijn. Wat en hoe het er uiteindelijk uit zal zien is nog de vraag, maar de problemen die er zijn die tot deze situatie hebben geleidt zijn niet plotseling verdwenen omdat iedereen moord en brand roept. Iedereen staat altijd vooraan om bestuurders belachelijk te maken, maar oplossingen aandragen ho maar.

Dat moet zijn "AC Milan en Internazionale keren de ESL de rug toe". Juve zit er nog in met RM en Barca. Alleen heeft Agbelli zijn twijfels uitgesproken over het kunnen doorgaan van de ESL, nog niet gezegd dat Juve eruit stapt.

21 april 2021 om 16:21

Logisch dat Juve nog erin zitten want volgens mij zijn ze diegene die met dit plan kwamen. Mijn gevoel zeg me dat Juve /agnelli de grote brein is achter plan. Zij hebben de Americaanse eigenaars van PL belooft dat zij een gesloten systeem zouden krijgen en plots zijn deze PL-clubs ingestapt. Real, Atletico en Barca die veel niet-Europease fans hebben zijn ook ingestapt om de boot niet te missen. Maar mijn vermoeden is dat Agnelli de grote aanstichter is van dit plan.

Ik zou wel willen dat Vitesse aansluit, veel inkomsten, spelen tegen Barca en Real

21 april 2021 om 16:29

Ik zou wel willen dat FC Lisse aansluit. Modric, Kroos, Messi, Frenkie, Busquets die lekker naar een stadiontje op een amateur veld met 2000 man komen voetballen.

En vanavond kijken we gewoon weer Milan - Sassuolo. Hehe, eindelijk dat circus voorbij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren