Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gewaagde uitspraken Agnelli over Super League binnen no time achterhaald

Laatste update:

Andrea Agnelli heeft altijd geloof gehouden in een goede afloop van de Europese Super League. De preses van Juventus en voorvechter van de Europese topcompetitie liet dinsdag tegenover verschillende media weten alle vertrouwen te hebben in de plannen, maar zag hoe niet veel later de eerste clubs zich al terugtrokken. Daarmee werden de uitspraken van Agnelli sneller achterhaald dan hij vermoedelijk zelf voor mogelijk had gehouden.

"De Super League-clubs hebben een bloedband. Deze competitie gaat honderd procent zeker slagen. We willen graag de dialoog blijven aangaan met de FIFA en de UEFA", sprak Agnelli dinsdag zonder twijfel tegenover La Repubblica. Terwijl Agnelli zich lovend uitliet over de plannen van de Europese topcompetitie, besloten Manchester City en Chelsea zich langzaam terug te trekken. Nog dezelfde avond maakten ook Arsenal, Tottenham Hotspur, Liverpool en Manchester United bekend niet langer deel te willen uitmaken van de Super League.

Arsenal bood via een statement zijn excuses aan en sprak van 'een fout'. De statements van de andere clubs waren een stuk korter, zo spraken United en Liverpool niet van een fout. Tottenham liet via voorzitter Daniel Levy weten af te zien van de plannen. Desondanks weigert de organisatie van de ESL de handdoek in de ring te gooien. "Gezien de huidige omstandigheden zullen wij heroverwegen wat de passende stappen zijn om het project opnieuw vorm geven", valt te lezen in een reactie.

“De European Super League is ervan overtuigd dat de huidige status quo van het Europese voetbal moet veranderen”, valt eveneens te lezen in het dinsdagnacht naar buiten gebrachte statement van de ESL. “Wij stellen een nieuwe Europese competitie voor omdat het bestaande systeem niet werkt. Ons voorstel is erop gericht om de sport verder te laten ontwikkelen terwijl er middelen en stabiliteit worden gegenereerd voor de hele voetbalpiramide. Daarbij kijken we ook naar de financiële moeilijkheden van de complete voetbalwereld door de pandemie. Het zou ook een aanzienlijk betere solidariteitsbijdrage leveren aan alle clubs.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meer geld, zodat hij de rest van de clubs, nog beter en meer dan nu leeg kan kopen. Deze clubs verdienen het niet eens om terug te komen in de CL.

21 april 2021 om 10:00

Hahahaha oke dude, ga jij lekker cl kijken zonder die teams dan met deze hele leuke nieuwe opzet. Nog meer wedstrijden spelen, meer blessures stom systeem en geen topclubs behalve psg, bayern en dortmund. Die clubs hebben de uefa nodig, maar de uefa heeft deze topclubs nog veel meer nodig.

21 april 2021 om 10:03

Graag, andere clubs zullen groeien en opstaan. Leicester of Everton kan zeker een groei zoals Tottenham of Arsenal maken bijvoorbeeld.

Ik hoop dus dat het nog veel grotere concequenties gaat hebben, wat mij betreft zou deelname aan de CL, zeker op korte termijn onzeker zijn voor deze clubs.

21 april 2021 om 10:03

1 jaar schorsing of een start met 6 punten mindering in de groepsfase zou ik anders wel toejuichen. Na deze dolk in de rug, moet je ze ook niet zomaar weer in de armen sluiten. Eenmalig straffen en daarna mogen ze weer terug.

21 april 2021 om 10:07

Zonder super league hebben deze clubs de CL en dus uefa harder nodig dan de CL deze clubs hoor. De CL draait wel door. Deze clubs maken nu al honderden miljoenen verlies door wanbeleid. Zonder de Uefa/ CL miljoenen stellen gaan ze richting bankroet. En zonder CL voetbal willen de toppers ook niet meer voor ze spelen.

21 april 2021 om 10:13

@siepie

Dat is een aardig begin, maar structureel doe je veel te weinig, nu is het moment om bv. meer clubs uit andere competities toe te laten.

1. De kampioen van de top 15 en misschien wel top 20 landen moet gewoon standaard aan de CL mee doen. Ook als dat betekend, minder teams uit toplanden. De nr. 2 en eventueel 3 moeten ook goede kans maken.
2. Verplichte verdeelsleutel van CL geld over de nationale competitie, de NL kampioen doet dit bv. al maar moet dan weer met minder geld concurreren in Europa.
3. Boeteclausules om dit soort acties te voorkomen.
4. Salary cap?

21 april 2021 om 10:15

lausho, dat Leicester of Everton zo'n groei door kunnen maken betwijfel ik, zeker als ook ffp eens onder de loep genomen wordt. Een Leicester bijv heeft tussen 2008 en 2017 70 procent van hun inkomsten gekregen van de eigenaar. Chelsea en City resp. 86 en 90(!) procent.

21 april 2021 om 10:25

@samcro

Dat is zeker ook iets om naar te kijken bijvoorbeeld. Ik denk alleen niet dat clubs moeten denken dat ze onschendbaar zijn en onmisbaar, er zijn meer dan genoeg clubs die graag hun positie willen innemen en dat op een maatschappelijk verantwoorde wijze kunnen doen, schoolvoorbeeld: Bayern.

Tottenham & Arsenal stelde niet al te lang geleden vrij weinig voor, ik wil alleen zeggen dat andere clubs daar ook heen kunnen groeien, zeker als dit soort clubs niet meer meedoen.

21 april 2021 om 10:33

lausho, daar haak ik dan toch weer op in want Arsenal is historisch gezien de 3e club van Engeland. Dat het nu zo slecht gaat doet daar niets aan af imo. Zij hebben in die periode 2008 tot 2017 alle inkomsten uit operations gehaald, de eigenaar heeft er geen cent in gestoken. En in die tijd waren ze vaste klant in de CL dus vind ik het niet terecht als je zegt dat ze dan niet zoveel voorstelden. Arsenal is eerder gestraft door ffp dan dat het daar voordeel uit gehaald heeft terwijl zij zich er juist aan gehouden hebben.

21 april 2021 om 10:33

@lausho had net idd ook zoiets geschreven op een eerst 15 erbij.Ben het eens gewoon de 1 t/m 15 direct geplaatst. 16 tot 21 playoff om nog 3 plekken. Dan 1 t/m 12 een 2de deelnemer en 1 t/m 6 een derde deelnemer om op 36 uit te komen. Zo dat het geld beter verdeeld word en niet alles bij de "grote clubs" komt.

21 april 2021 om 11:06

Ik denk niet dat Leicester de ambitie heeft om een 'groei' door te maken als Tottenham of Arsenal. Dat zou een flinke stap terug zijn voor hen.

21 april 2021 om 12:59

Financieel straffen. Opbrengsten van die club gaan naar algemene pot geld van hun respectievelijke competitie

21 april 2021 om 10:02

Deze eigenaren/bestuurders verdienen het om afgezet te worden. Als de clubs uit de Europese competities gezet worden, zou ik dat toch wel zuur vinden.

21 april 2021 om 10:05

In het geval van Agnelli zou het weinig uitmaken, want zijn neef John Elkann staat al jaren te popelen om de volgende uit de Agnelli familie te zijn die Juve gaat besturen. Lood om uit ijzer.

21 april 2021 om 10:07

@samcro

Ik vind dat ze er met alleen excuses veel te makkelijk vanaf komen, dan kan het namelijk zo weer gebeuren. Dus er moeten ook consequenties hangen aan dit soort acties.

In de kern is natuurlijk het probleem dat de verschillen al zo groot waren, Ajax is bv. club nummer 17 op basis van de coef. ranking en het verschil met de top is echt gigantisch qua financiën.

21 april 2021 om 10:12

lausho, ben ik het volledig mee eens. Excuses is een begin, maar komt vooral over alsof ze balen dat het plan niet gelukt is. Laat nu maar zien dat ze het ook menen door daadwerkelijk zaken te veranderen en niet over 2 jaar een nieuw plan voor een SL in te dienen onder andere voorwaarden. Alleen zou ik het jammer vinden als de clubs -of eigenlijk de spelers- gestraft worden door niet meer deel tem mogen nemen aan de Europese competities.

21 april 2021 om 10:15

Dus jij wilt dat geen enkele club ooit het meer aandurft om het op te nemen tegen de UEFA om met (hopelijk dan wel) een beter alternatief te komen?

21 april 2021 om 10:18

@samcro

Inderdaad, daarom structurele wijzigingen die de clubs wel raken overigens, puur ook om het verschil kleiner te maken en dit soort acties in de toekomst te voorkomen.

Misschien een tijdelijke sportieve sanctie opleggen, ik weet het ook niet, maar met alleen excuses komen ze er veel te makkelijk vanaf.

Hun ideeën zijn helder, meer geld, geen competitie voor anderen, onsportief en juist nu niet solidair zijn met anderen. Je zou willen dat ze in deze tijden geld gingen besparen en zelfs de kleinere clubs in hun competitie daarmee zouden helpen, dan zit je op het juiste spoor.

Maar Real is alweer met Alaba en Mbappe bezig in plaats van met Eibar en Elche te helpen om maar wat te noemen.

21 april 2021 om 10:22

@lierse1997

Een club zou überhaupt die macht zich niet toe moeten rekenen inderdaad, als je wat wilt veranderen dan doe je dat op een transparante en democratische manier, dat betekend ook dat een stem van Real Madrid niet zwaarder weegt dan die van Legia Warschau bijvoorbeeld.

Clubs als Real, Liverpool, Atletico, Barcelona denken alleen aan hun zelf en hun eigen portemonnee, nee die zouden met dat uitgangspunt niet met ideeën moeten komen. We hebben de Uefa nodig, die zeker ook niet heilig is, voor solidariteit, dat blijkt wel.

21 april 2021 om 10:31

@Lausho, maar dan is het gevolg toch dat niemand het nog durft opnemen tegen de uefa? En we moeten af van het idee dat zij een noodzakelijk deel van het voetbal uitmaken.

21 april 2021 om 15:20

@lierse1997

Ze moeten het ook niet opnemen, dat is helemaal het verkeerde uitgangspunt, maar ze moeten wel bepaalde waarden zoals fair play, solidariteit en andere maatschappelijke thema's bewaken, ik noem racisme.

Dat kun je echt niet aan deze grote clubs overlaten, dat blijkt wel, die waren het liefst van alle andere clubs af geweest voor meer geld en 'zekerheid'.

Zolang de nieuwe opzet van de cl veranderd en het geld goed verdeeld word, is iedereen tevreden.

En nu mag er ook weleens een bredere discussie op gang komen omtrent de champions league, de (financiele) belangen etc. We kunnen wel heel leuk heel blij zijn dat de super league niet doorgaat, maar dat neemt niet weg dat er een algemene (onhoudbare) tendens is naar puur financieel gewin, waarin de romantische, conservatieve idee van ons europeanen over het voetbal geen plaats meer lijkt te hebben. Ik ben zelf van mening dat dit onhoudbaar is geworden, en dat we uiteindenlijk, mét of zonder de uefa, een algemene tendens zullen waarnemen waarin er steeds meer assymetrie gaat ontstaan (de rijken worden rijker, de armen worden armer). De enige manier om dit te stoppen lijkt mij een systeem waarin het niet meer alleen draait om geld (europese salarisplafonds/geen ongelimiteerde transferbudgetten, max. aantal plekken voor de cl etc.). Maargoed: geld corrumpeert, het systeem is al dusdanig verrot dat ik geen uitweg meer zie. Iemand ideeën?

21 april 2021 om 10:00

Wat was er überhaupt mis met deze champions league? Iedereen geniet hier toch van?

21 april 2021 om 10:15

@Damian, wat er mis is is toch duidelijk? Je krijgt nu clubs die cl spelen die 90 miljoen startgeld krijgen en de nummers 5 van de competitie gaan ontzettend achterop raken. Hetzelfde waar iedereen zo op tegen was bij de sl. En wat betreft iedereen geniet hiervan is natuurlijk niet zo, er zitten nog steeds ontzettend veel slechte wedstrijden bij. En dat wordt komend seizoen alleen maar erger met weer meer clubs.

21 april 2021 om 10:17

Ik vind ook dat die nieuwe opzet weg moet, gewoon onzin. Niemand klaagde over de opzet van de cl, nu moeten ze meer wedstrijden spelen meer blessures etc. Geld word niet eerlijk verdeeld, komen alleen maar meer slechte wedstrijden bij. Ook komt de uefa conference league bij, puur voor het geld?

21 april 2021 om 10:19

Niemand klaagde? Genoeg mensen die het bijvoorbeeld absurd vinden dat de top vier competities 4 ploegen mogen leveren. Heel de CL mag van mij op de schop en gewoon terug naar de basis. Kampioenen in de Champions League eventueel aangevuld met een aantal nummers 2 die zich moeten plaatsen.

21 april 2021 om 10:41

Zo super nico dat vind ik nog beter als het idee wat ik boven opperde. Met max 3 voor de eerste 6 - 2 voor de eerte 12 - 1 voor de eerste 15 + een playoff voor 16 tot 21 voor 3 plekken om aan de 36 te komen van de nieuwe opzet. Daarbij meer geld naar de EL en conference league om dat interessant te maken voor de teams en niet alleen voor de prestige.

21 april 2021 om 10:51

Bjp ben er een groot voorstander van om meer tickets naar de kleinere competities te laten gaan. Zal je uiteindelijk ook zien dat er meer grote teams in de Europa Leagur uitkomen waardoor het aanzien, en dus de opbrengsten, van die competitie stijgt. Het wordt tijd dat de uefa door gaat hebben dat het nodig is om in de kleinere competities te investeren zodat het clubvoetbal over de gehele breedte sterker wordt. Ook op die manier ga je op de lange termijn meer competitie krijgen en dus meer spanning in de Europese toernooien.

21 april 2021 om 11:07

Eens naar dat willen de "grote" clubs van het voetbal niet want die willen helemaal niet het algehele voetbal beter maken zoals ze beweren. Zijn veelste bang dat ze niet meer al het geld kunnen opslokken omdat er meer clubs komen die ze zo nu dan voor lul zetten en uitschakelen wat ze weer minder geld oplevert. Idd (veel) meer geld baar de EL en conference league. Opperde gister al dat inplaats het prijzen geld 3,5 miljard op te laten lopen in de CL dat geld verdelen naar de andere dus nog een miljard erbij voor CL dus 4.5 miljard dat moet meer dan genoeg zijn. 1,5 miljard erbij voor de EL wat dan rond 2,1 miljard komt te liggen en een miljard baar de conference league wat dan ronn 1,4 komt te leggen. Zo dat alle clubs kunnen groeien.

21 april 2021 om 10:06

Salarisplafond is wel goed. Maar dan heb je het tekengeld nog. Worden daar miljoenen betaald.

21 april 2021 om 10:11

Laten we het eens hebben over de 15 miljard dat de uefa in 4 jaar binnenhaalt en wat daarmee gebeurt. Want het is natuurlijk bizar dat een brancheorganisatie (dat is wat het is) zoveel geld binnenkrijgt en niet transparant is over wat daarmee gebeurt. Ze zijn er immers om de branche verder te brengen en dan is een heldere uitleg wat er met de inkomsten gebeurt normaal.

21 april 2021 om 10:15

Precies, ook bij de uefa gebeuren er louche zaken die nooit uitgesproken worden. Heel de fifa en de uefa is gewoon een bende.

21 april 2021 om 13:38

Precies dit. Mensen doen aan napraterij, ipv naar de feiten kijken.

21 april 2021 om 10:23

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is heel erg fijn dat de ESL van de baan is, maar de onderliggende problematiek is er nog. Niet alleen voor de fans, ook voor de clubs zelf. De grootste reden dat de ESL er uberhaupt kwam is omdat de huidige financiele situatie voor de topclubs zelf ook niet meer houdbaar is. Hun oplosinsg was meer geld genereren en dat geld meer bij de eliteclubs houden. Ik hoop dat er een betere oplossing is, voor de sport in de breedte niet maar 15 clubs. En ik hoop vooral dat we dit keer gewoon de dialoog kunnen aangaan, in plaats van het aggressieve blufpoker dat er de afgelopen dagen gespeeld werd. Minder macht bij de Uefa, een andere opzet van de CL, meer topduels. Dat zijn allemaal punten die wat mij betreft prima besproken kunnen worden.

21 april 2021 om 10:39

Het zou dan zelfs bij de bron moeten beginnen. Waar is geld voor nodig? Om goede spelers te halen. Als spelers geen intentie hebben om zichzelf zo goed mogelijk op waarde te laten schatten, maar vanuit hunzelf gewoon te komen met een bedrag waarvoor ze graag bij een club willen tekenen. Vanuit een goed gevoel, een aantrekkingskracht van de clubwaardes, de stad, het land en de cultuur. In plaats van mijn makelaar heeft via berekeningen laten zien dat ik 30 miljoen per jaar verdien op basis van mijn kwaliteiten (alles eruit persen) en het maakt mij niet uit welke club dit bereid is te betalen.

Alles en iedereen wil het maximaal haalbare. Dat is de verrotheid. Tevredenheid bestaat niet meer. Dit zie je in omgevingen waar mensen zijn die alles (al) hebben wat hun hartje begeerd. In Dubai en Qatar weten de rijken ook mijn goed niet wat ze met hun geld moeten doen. Ze willen alleen een grotere boot dan hun buurman.

21 april 2021 om 10:41

Het probleem is dat er clubs zijn die financiële risico's gaan nemen om aanspraak te maken op de grote pot goud aan het einde van de rit. Je ziet het op elk niveau. Een promotiewedstrijd in de Championship is een pot waar 200 miljoen euro op het spel staat. Clubs nemen daar op voorhand al een voorschot op; een gok van 60 miljoen euro kan uiteindelijk 140 miljoen euro winst opleveren. Cambuur deed het vorig jaar winter ook, zij wilden compensatie omdat ze een voorschot namen op de inkomsten van promotie (die er dus uiteindelijk niet kwam). En clubs uit de grote competities doen het ook.
De enige oplossing om de risico's te verminderen die clubs in de grote competities nemen is om iedereen gegarandeerd uit te nodigen en daarmee lang van tevoren de inschrijvingen al bekend te hebben. Maar dat is idee is nu gelukkig breed verworpen. Dan moet je dus het aantal clubs dat risico meent te moeten nemen verminderen en de enige optie is dan dus de tickets verminderen. Als je de Europese tickets vermindert zetten clubjes als Arsenal het idee van hoop op CL wel laten varen en hun uitgaves er op aanpassen.
Tegelijkertijd blijft er wel perspectief voor clubs als Feijenoord en PSV om een goed Europees ticket te verdienen. Je gaat er scheefgroei mee tegen en aangezien clubs toch veelal in de eigen competitie investeren gaat het algehele niveau van alle competities omhoog.

21 april 2021 om 10:42

@ajaxcagliari,

Laat ik beginnen met stellen dat ik het grotendeels met je eens ben. Ik kan mij echter ook voorstellen dat het idee van een Europees salarisplafond deels komt uit de voorkeur voor jou club? Niet dat ik het oneens ben, maar het geeft wel mogelijk het probleem weer. Voor een supporter van Ajax/psv is een europees plafond interessant. Dat zijn namelijk twee clubs die dan mogelijk kunnen aanhaken. Maar een Fortuna Sittard blijft dan alsnog mijlen ver verwijderd van een Ajax/psv. Daarvoor zou je een nationaal plafond in salarissen en budgetten moeten hebben.
Het systeem is inderdaad verrot, en die assymetrie is duidelijk, of je dan Barca-Ajax of Ajax-Fortuna vergelijkt.

21 april 2021 om 10:43

Laten we beginnen met de Champions League hervormen zodat het zijn naam waar maakt: voor de kampioenen. Momenteel plaatsen 17 van de 32 clubs zich voor de Champions League door een prijs te winnen (landskampioen, CL of EL). 50% van de plekken in de groepsfase worden bij voorbaat aan de 4 grootste competities gegeven. Op die manier blijft het maar scheef groeien en komt er weinig geld terecht bij de kleinere competities. Ik zou daarom zeggen creëer een Champions League waar 3/4 van de teams ook daadwerkelijk een 'champion' is. Zal er olk voor zorgen dat er meer grote teams aan de Europa League zullen meedoen waardoor het aanzien van die competitie stijgt en dus meer geld opleverd. Op die manier gaat er meer geld naar kleinere competities waardoor die sterker worden en competitiever ten opzichte van de grote competities. Op de lange termijn krijg je dus alleen mssr meer spanning op het veld. Maar dat is een idee wat de grote competities never nooit zullen accepteren helaas.

21 april 2021 om 10:56

Hoe kan een club als bv Barcelona 1 miljard aan schuld opbouwen en daar zijn zij lang niet de enigste in. Dit is ook een vorm van ongezonde scheefgroei tov clubs die wel hun huishoudboekje op orde hebben.

Het is toch ook te gek . Als de 15 clubs niet kunnen degraderen . Wat voor nut heeft zo,n competitie dan. Alleen om clubs met financiële problemen te compenseren. Blij dat er al veel clubs afstand van nemen mede door druk van de fans.

“wij stellen een nieuwe Europese competitie voor omdat het bestaande systeem niet werkt. Ons voorstel is erop gericht om de sport verder te laten ontwikkelen terwijl er middelen en stabiliteit worden gegenereerd voor de hele voetbalpiramide. Daarbij kijken we ook naar de financiële moeilijkheden van de complete voetbalwereld door de pandemie.

Hoe schaamteloos ben je om dit te zeggen. Maar zou hij echt geloven dat er ook maar iemand zo dom is om hier ook maar een kern van waarheid in te zien.
Geen plan of voorstel in de geschiedenis van het voetbal is ooit zo egoistisch geweest als dit gedrocht

21 april 2021 om 10:15

Wat denk je dat de CL dan is? Heeft ook alleen maar met geld te maken voor de grotere clubs. dit was toen ook zo'n geweldig idee. Dat de meeste van ons het hele voor proces niet mee hebben gemaakt. Weten niet wat de mening toen was. Wij zijn er mee op gegroeid en nu proberen ze wat nieuws te bedenken. Wellicht is de uitvoering van hoe ze het naar buiten hebben gebracht niet de juiste manier. Maar toch ze proberen wat te weeg te brengen.

Misschien dachten de grote clubs wel. Inplaats van aan de onderkant een nieuw toernooi verzinnen. Waarom niet aan de bovenkant wat voor hun beter uit pakt. Het is maar speculeren he!

Mbt de nieuwe opzet van de CL in vorm van competitie moet ik het ook nog maar eens zien hoe en wat.

21 april 2021 om 10:22

Ik ken de oude situatie nog wel en ben sinds de veranderingen al geen fan meer van dit toernooi. Een poule met kampioenen, dat was waar het om draaide. Kleinere clubs uit kleinere landen konden voor de winst gaan.

21 april 2021 om 10:46

Oh DRL80 mooie tijden waarin elke club de kans kreeg en niet een eindeloze kwalificatie af te leggen die je bijna niet kan volbrengen want sta je bijvoorbeeld in de playoff krijg je Benfica of Olympique Lyon of zo.

21 april 2021 om 10:47

@toelie het gaat er helemaal niet om dat de CL niet perfect is. Dat ben ik met je eens.
Het gaat erom dat zij met een alternatief komen dat vele malen slechter is. Een super egoistisch plan Waar alleen zij beter van worden en alle concurrentie uitschakelen en het proberen te verkopen als iets wat ze doen voor de gehele voetbalwereld.

21 april 2021 om 11:12

@dennisjwt dat is jou mening dat het slechter is. Ik weet niet als het beter of slechter is. Wel mooi dat ze proberen met iets nieuws te komen zeg ik toch. Misschien was dit ook gewoon om de Uefa een beetje te prikken dat ze open staan om er anders in te staan. En dat de gesprekken nu een beetje los komen.

21 april 2021 om 11:25

@toelie Ok dan ben jij er nog niet over uit. Dat kan. Gelukkig is werkelijk elke speler of trainer of andere betrokkene het er inmiddels wel overeens. Denk dat er zelden of nooit een onderwerp is geweest waar de mensen zo eensgezind over geweestzijn. Maar jij bent die 1 op een miljoen en iedereen heeft recht op zijn eigen visie.

21 april 2021 om 12:50

@dennisjwt Zeker goed dat de spelers en trainers er zo in staan. Hadden ze dat maar gedaan met het WK Als ik er meer van hoor wat de voor en nadelen zijn. Zal ik uiteindelijk een keuze maken als ik voor of tegen ben. Nu is het speculeren van wat ze allemaal willen. En er was wel sprake van een degradatie en promoveren. Daarbij denk ik dat het niet goed naar buiten toe is gebracht van de topclubs!

21 april 2021 om 10:32

@dennisjwt wat ook schaamteloos is is het volgende stuk

"“de European Super League is ervan overtuigd dat de huidige status quo van het Europese voetbal moet veranderen”,"

"“wij stellen een nieuwe Europese competitie voor omdat het bestaande systeem niet werkt. "

Huh........bestaande toestand is al dat de topclubs winnen.. En dit willen zij veranderen met een gesloten systeem met alleen die toppers, waardoor alleen een topper kan winnen...

Deze mensen zijn echt alle realiteit kwijt. Het zijn gewoon misdadigers...

Er is natuurlijk structureel wat mis met je financiële huishouding als je zo afhankelijk ben van onzekere inkomsten als de CL. Een club mag toch niet in de problemen komen als je een jaar of 2 a 3 geen Cl voetbal speelt.

21 april 2021 om 10:18

Ze zullen dan ook wel niet per definitie enorm in de problemen komen op financieel vlak. Ze zullen dan gewoon sportief 37 tandjes moeten terugdraaien. Of ze dat doen is natuurlijk de vraag en als dat niet zo is dan hebben ze natuurlijk wel problemen.

21 april 2021 om 10:35

@ Lierse1997,
Het 1 is natuurlijk aan het ander gekoppeld,
Op het moment dat een club Cl voetbal opgenomen heeft in de begroting en ze missen deze inkomsten 2 jaar oprij hebben ze natuurlijk een probleem met het betalen van de salarissen van de spelers die ze hebben aangetrokken om Cl voetbal te spelen.
Het zou veel handiger zijn als clubs meer met prestatie bonussen zouden werken, geen CL geen Cl bonus, goede prestatie in de CL goede Cl bonus. Alleen willen zaakwaarnemers dit niet want die willen een vast hoog basissalaris en aangezien de clubs gegijzeld worden door de zaakwaarnemers gaat die niet gebeuren.

21 april 2021 om 10:41

Dat is toch simpelweg te voorkomen door in de jaren dat er CL voetbal gespeelt wordt een gewogen risico afdrage te maken? Volgens mij kunnen we met zekerheid zeggen dat een Real Madrid 95% van de jaren mee doet met de CL. Als zij elk jaar een stukje wegzetten als 'verzekering' voor een mogelijk jaar dat ze het niet redden, komen ze echt niet in de problemen.

Ik hoor alle media altijd reppen over de 'waarde' van giganten als Real en United. Hoeveel duurzaam opgebouwd eigen vermogen hebben dit soort clubs eigenlijk? Volgens mij is het meer een verhaal rupsje nooit genoeg en alles direct terug pompen. Dan krijg je problemen in een crisisjaar zoals deze.

21 april 2021 om 11:34

Die topclubs vertegenwoordigen natuurlijk wel een ongelofelijke waarde. Of het nu de merknaam is, portretrechten, vaste activa of inkomsten door de fans.

21 april 2021 om 10:22

Iedere club die meerdere jaren in de CL speelt heeft zijn huishouding ingericht op CL deelname. Zelfs ajax! Ajax moet dit jaar ook voor 50 miljoen verkopen willen ze de huishouding voor elkaar krijgen. Dit heeft Overmars zelf nog gezegd tijdens interview in de beker. En dan moet je nog maar eens zien als je de spelers kunt verkopen aan de topclubs en als die dat er aan uit willen geven.

21 april 2021 om 10:30

@toelie11

Ik vind dat Ajax ook de verkeerde kant op gaat, maar Ajax zou een verlies van 50 miljoen kunnen lijden vanwege fikse reserves. Bovendien krijgen ze deze zomer vanwege gespreide betalingen al ongeveer 50 miljoen aan transfergeld binnen, plus dat CL er dichtbij is volgend jaar.

21 april 2021 om 10:30

@toelie11, Ik vraag me af of Ajax in de huishouding heeft ingericht op structurele CL deelname. Als dat zo is neem je als club een risico, en dat risico is voor jezelf en daar hoeven andere clubs niet de dupe van te worden. Het kan een keer gebeuren door wat voor reden dan ook dat je als club geen CL haalt. De kans is bij Ajax een stuk kleiner (zolang er een Nederlandse club rechtstreeks geplaatst is) dat ze CL mislopen dan bij bijvoorbeeld bij Arsenal Tottenham of Chelsea. Het is onverantwoord om tietallen miljoenen uit te geven die je nog niet heb en waarvan het verre van zeker is dat je ze wel gaat binnenhalen. Dat kan geen enkel bedrijf dus waarom een voetbalclub wel?

21 april 2021 om 11:18

Naja, Ajax wordt stiekem het Bayern van NL ook al kopen ze de concurrent niet leeg. Als PSV Mo, Malen en Dumfries verkoopt. Blijft er weinig van over in de competitie qua concurrentie in NL. Die zouden nu structureel CL kunnen spelen. Van die 50 miljoen waar jij het over hebt. Is wellicht al 22,5 mil naar de transfer van Haller gegaan.

21 april 2021 om 13:16

22,5 miljoen voor Haller. Dit soort aankopen moet je niet te vaak doen als je wat wil presteren op CL niveau. Haller is een prima eredivisie spits maar internationaal komt het ruimschoots te kort.

Het kan altijd een keer gebeuren dat Ajax zich niet kwalificeert natuurlijk. Als er straks weer voorrondes gespeeld moeten worden bijvoorbeeld. Het is in het verleden gebleken dat Ajax het zeker niet altijd lukt om zich voor het hoofdtoernooi te kwalificeren als ze eerst voorrondes moeten spelen.

21 april 2021 om 15:17

@toelie11

Ik denk dat we moeten zorgen dat clubs met Ajax kunnen meegroeien in plaats van Ajax qua niveau laten afdalen. PSV vind ik goed bezig, ze zijn veel beter in het opleiden van talent en kopen nog regelmatig pareltjes. AZ idem, zit een goede fundering onder. Feyenoord vind ik wankel, die moeten echt meer met de opleidingen doen imo.

Wat je nu ook ziet is dat de afvallers van Ajax het goed doen in de ED bij andere clubs, ik noem Flemming bij Fortuna.

Haller vind ik een voorbeeld van de verkeerde richting, ik had lliever Brobbey een dikker contract gegeven.

De status quo in het hedendaagse voetbal is idd fout. Maar wat deze zogenaamde “elite” (kuch kuch) clubs willen is dat er nog veel meer veranderingen komen zodat zij in een nog oneerlijkere concurrentie positie komen te staan. Dit zijn clubs zonder beleid. Jeugdopleidingen doen ze niet aan, ze roven talenten overal ter wereld weg om ze te verkopen en niet om ze een eerlijke kans op doorbreken te geven. Zeker de Spaanse clubs zijn walgelijk want die staan nog overeind omdat de Europese belastingbetaler meebetaald hebben om die walgelijke omgevallen banken waar ze belachelijke leningen hadden en hebben te redden. AC Milan en Inter spelen al heel lang geen rol van betekenis meer. Zelfde geldt voor Arsenal en wat doet Tottenham er in hemelsnaam tussen? In Engeland is veel tv-geld, prima maar ga dan verstandig met dat geld om. Allemaal geldverkwistende clubs, alle deelnemers. Amper eigen vermogen maar zogenaamd de rijkste clubs. Mooi dat dit megalomane project geknapt is. Hoop niet dat de UEFA hen hiervoor zal belonen met nog meer belachelijke voordeeltjes. Wil je een spannendere competitie dan moet je het systeem omgooien inderdaad. En veel meer geld naar de kleinere clubs. Dan wordt de piramide in de breedte veel sterker ipv alleen de zogenaamde top.

21 april 2021 om 10:28

@drl80

Juist, een piramide begint en staat op een stevige fundering. Nu is het zaak inderdaad dat men niet extra gaat profiteren maar dat de onderste laag juist opgebouwd wordt. Denk aan een verplichte verdeelsleutel van CL geld over de nationale competitie, 25 %, wat toeneemt als je meer salaris betaald, moet je gewoon verdelen, als iedereen dat in Europa doet is er ook geen oneerlijke concurrentie omdat ze dat in Duitsland of NL wel doen, maar in Spanje niet.

21 april 2021 om 14:21

Het is een stap in de goede richting, maar nog lang niet eerlijk. Het totale voetballandschap, gecreeerd door bonden, Uefa en Fifa is erop gebaseerd dat de groten groter worden en de kleintjes klein blijven. In Nederland is er ook 'gewoon' sprake van oneerlijke concurrentie. Ajax was Ajax niet geweest als het Amsterdam en z'n voordelen niet had gehad en pakweg een Emmen was vele malen groter geweest als het Amsterdam en z'n voordelen had gehad. Iemand kaartte het gisteren al terecht aan (volgens mij was het Sammerens) dat Ajax, PSV en Feyenoord al vanaf de invoering van het betaalde voetbal het meeste te besteden hebben en de prijzen verdelen, terwijl het daarvoor zelden een prijs won. Ik denk ook niet dat die oneerlijkheid nog te herstellen is. De voetbalwereld is al verknald.

21 april 2021 om 15:13

Niveau verschil mag bestaan, maar je mag andere clubs niet kansen ontnemen ook te groeien. 25 % van de CL gelden verdelen is alweer een mooie stap om iedereen in de ED te helpen. Ajax maar ook buitenlandse clubs hebben ook simpelweg de meeste supporters en daarmee inkomsten.

Waarom zou Emmen niet mogen dromen om de CL te domineren? Dat zat wel achter de SL.

Het bestaande systeem werkt fantastisch! Het faciliteert alleen niet de wensen van de ‘greedy few’, een klein groepje hebzuchtigen.
Enkele clubs hebben op een te grote voet geleefd en overgespendeerd en nu zoeken ze alternatieven.
Aangezien de top van Spanje en de top van Italië een SL willen, stel ik voor dat Spanje en Italië samengaan als competities. Hebben ze net als Engeland contant toppers op het programma!
Dat Duitsland en Engeland sterke competities hebben is omdat televisiegelden gelijk worden verdeeld. In Spanje krijgt de top het merendeel. In Italië weet ik dat even niet. En even een gekke gedachte. Waarom geen mediterraanse competitie van Portugal tot Turkije?

21 april 2021 om 14:24

Het bestaande systeem is ook zo verrot als wat, maar minder verrot dan de plannen van die grote clubs. Of nou ja, die nietige miljardairs die enkel respect hebben voor geld. En om in te haken op jouw plannen: Daarmee verknal je niet alleen de identiteit van de landelijke voetbalcompetities, maar je zorgt er ook voor dat competities als dat van Zweden, Nederland, Belgie, Polen en noem het allemaal maar op klein blijven. Het is juist zaak dat iedereen gelijke kansen krijgt. Dat is nu absoluut niet het geval.

21 april 2021 om 17:48

Leg eens uit waarom de huidige opzet van de CL verrot is?

22 april 2021 om 13:14

Niet alleen de Champions League, maar het hele systeem. Om even in te haken op de Champions League: Het doet z'n naam geen eer aan. Er spelen meer niet-kampioenen in dan kampioenen en daardoor zijn clubs en competities al jaren buitenspel gezet. Kijk eens in Europa hoeveel competities niets voorstellen omdat er geen geld in omgang is. Geld word beloond met nog veel meer geld en beleid is niet relevant in de ogen van de Uefa. Waarom denk je dat landen als Engeland of Spanje zo aantrekkelijk zijn voor miljardairs en enorme sponsoren? Omdat daar de Champions League plekken en de exposure zitten. Allemaal te danken aan het verrotte systeem.

"“de European Super League is ervan overtuigd dat de huidige status quo van het Europese voetbal moet veranderen”,"

"“wij stellen een nieuwe Europese competitie voor omdat het bestaande systeem niet werkt. "

Hahahahahahaha deze mensen zijn echt next level.

Waarom zeggen zij niet hoe het gewoon zit. Dat een RM of Juve niet accepteert dat het uitgeschakeld wordt door een Ajax.

Dat een Atalanta een CL plek kan overnemen.

Of nu in PL met 2 ongewenste die kans maken op CL.

De Uefa moet het organiseren van de Champions League uit gaan besteden. De macht van de Uefa is nu te groot. De Uefa verdient veel geld over de rug van de clubs. En komt dan ook nog met onzinnige interlands aanzetten die het slot van de competities verstoren.

21 april 2021 om 11:36

Bij de vorige CL kon je als winnaar maximaal 13 wedstrijden spelen (6 groepsfase + 7 in de knock-outs en finale). Bij de nieuwe opzet worden dat er al minimaal 17 (10 groepsfase + 7 knock outs) en maximaal 19 (als je niet in de top 8 eindigt en dus nog 2 barrages moet spelen voor bij de laatste 16 te horen).

21 april 2021 om 14:15

Tja, de clubs verdienen evengoed geld 'over de rug van de Uefa'. Dat is gewoon een wisselwerking. Bovendien zijn hun hele inkomsten gebaseerd op die oneerlijke verdeling van de Uefa waardoor de sponsoren nu bij die clubs op de stoep staan en niet bij het gehele spectrum van het Europese betaalde voetbal. Die clubs spelen het slachtoffer, terwijl zij samen met de Uefa verantwoordelijk zijn voor de gigantische verschillen. Alles om maar niet afgerekend te hoeven worden op beleid.

Agnelli en Levy kunnen beter in het circus gaan werken. Ook weer aankomen met 'ons voorstel is erop gericht om de sport verder te laten ontwikkelen terwijl er middelen en stabiliteit worden gegenereerd voor de hele voetbalpiramide.'.... Het idee is, was en blijft schaamteloze zelfverrijking en een dikke middelvinger aan iedereen die wél wat met voetbal heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren