Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘UEFA kiest tegenaanval met budget van 4,5 miljard voor Champions League’

Laatste update:

De UEFA werkt aan een tegenaanval tegen de Super League, zo weten Bloomberg en RMC Sport te melden. De Europese voetbalbond is voornemens om het startbudget voor de Champions League fors te verhogen naar 4,5 miljard euro, een bedrag dat overigens nog kan toenemen tot ruim 7 miljard euro. De UEFA zou hierover al langer in gesprek zijn met een Brits investeringsfonds en trekt samen op met de clubs die deelname aan de Super League geweigerd hebben.

De UEFA presenteerde maandag een nieuwe opzet voor de Champions League. Het is de bedoeling dat het toernooi voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­ elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen. Nu zou de UEFA er dus ook op inzetten om de Champions League in financieel opzicht nóg interessanter te maken. Het huidige budget van de Champions League bedraagt 3,5 miljard euro.

Dit plan werd overschaduwd door twaalf Europese topclubs, die in de nacht van zondag op maandag de komst van de Super League bekendmaakten. “Niemand heeft iets verzonnen. De belangrijkste clubs van Engeland, Spanje en Italië zijn op zoek naar een oplossing voor een zeer slechte situatie in het voetbal. De grootste clubs in Europa hebben in totaal vijf miljard euro verloren”, sprak Florentino Pérez, voorzitter van Real Madrid én de Super League, een dag later in een interview met het populaire televisieprogramma El Chiringuito. Hij wees tevens op het feit dat de UEFA niet transparant is geweest. “Niemand snapt hun nieuwe model en ze zeggen dat ze in 2024 willen beginnen. In 2024 zijn we dood.”

Door de UEFA is er woedend gereageerd over het plan van de twaalf founding clubs om een Super League op te zetten. Zo werd er afgelopen dagen gedreigd met het uitsluiten van clubs voor de Champions League, iets dat volgens the Guardian Chelsea en Manchester City aan het twijfelen zou hebben gebracht. UEFA-bestuurslid Jesper Möller sprak maandag nog de verwachting uit dat Chelsea, Manchester City en Real Madrid per direct uit de Champions League zullen worden gezet vanwege hun deelname aan de Super League, al meldden verschillende internationale media dat daar voorlopig nog geen sprake van zal zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Precies wat deze 12 clubs willen, zou zeggen verdeel het alleen sla hun even over

20 april 2021 om 17:14

Het is toch triest om te zien zo. Dit is echt een trieste reactie van de UEFA. Oftewel de 12 clubs krijgen hun zin de volgende stap is Engeland voortaan 6 clubs in de CL. Hoewel ik van een ding wel voorstander ben en dat is dat de UEFA hun verdien model openbaar moet maken zoals Perez aangaf. Het kan niet zo zijn dat er een paar miljard in de zakken van de UEFA verdwijnt terwijl de clubs de sponsors en televisiegelden binnen halen.

20 april 2021 om 17:38

Arsenal en Tottenham gaan die top 6 niet halen. Leicester, West Ham, Everton doen serieus mee.

20 april 2021 om 17:14

Precies. Sluit hen 2 jaar uit van de CL als straf en klaar. Ajax CL kampioen olé olé!

20 april 2021 om 17:15

Nope,PSG en Bayern zijn er nog steeds he...

20 april 2021 om 17:15

Bayern psg kunnen jullie wel aan toch?

20 april 2021 om 17:15

Maak me zorgen over Bayern München haha, die pakken we niet zo makkelijk en PSG

20 april 2021 om 17:17

De Champions League van 2018/19 kunnen we wel met terugwerkende kracht opeisen 😉

20 april 2021 om 17:42

Die van 96 dan ook maar gelijk doen?

20 april 2021 om 17:56

@FMKoning... ik snap jullie niet. Je denkt te kortzichtig. Alles om ajax aan een cl te helpen maar de kans laten lopen op mooie wedstrijden. Geen voetballiefhebber? Liever fan van een club ongeacht de aantrekkelijkheid van de wedstrijden?

20 april 2021 om 18:05

Ligt er toch aan wie je gaat kijken als de grote clubs niet meer meedoen en dit die miljarden worden dan verdeeld over de kleine ploegen worden die toch ook heel snel groot. Dan hoeft ajax, psv, feyenoord en AZ hun spelers niet meer te verkopen. We krijgen nieuwe grote ploegen lekker weg met die graaiers. Beter vandaag nog dan morgen.

20 april 2021 om 18:09

Laten we ook niet vergeten dat Ajax pas nog uitgeschakeld werd door een matig Roma in de Europa League. Er zijn wel meer erg lastige ploegen dan alleen die 2 over. En Ziyech, De Jong, Donny en De Ligt spelen ook niet meer bij Ajax.

20 april 2021 om 18:15

Als je wordt uitgeschakeld door Roma,Getafe in de Europa league,waarom denk je dan de cl te kunnen winnen...

20 april 2021 om 18:23

Omdat Ajax de CL al meerdere keren gewonnen heeft misschien?

20 april 2021 om 18:30

1x toch toen geld nog een veel kleinere invloed had 26 jaar geleden? Niet echt vergelijkbaar dan.

20 april 2021 om 18:33

In de tijd dat je nog voetbal kaarten kocht voor guldens ja.

20 april 2021 om 19:22

Pardon? Ajax heeft volgens mij pas 1x de CL gewonnen. Ze hebben wel voor de CL de Europa Cup 1 (3x) voor "Landskampioenen" gewonnen.

Om het Europees voetbal te redden, moeten ze terug naar het oude model, waar alleen de Landskampioen aan mag deelnemen, tenzij je titelverdediger bent, en je geen Landskampioen bent geworden. Zo krijgen ook teams die vroeger sterk waren ook weer een jans, en kunben de kleine landen ook eens een fatsoenlijk budget tegemoet zien. Waarom mogen van Italie, Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland hun bovenste 4 ploegen hierin spelen, en moeten een Nederland, Belgie en dergelijke voorrondes spelen "al zijn ze Landskampioen"? Het heet toch niet voor niets CHAMPIONS LEAGUE !!!

20 april 2021 om 19:25

FrDirk: 1x haha je bedoeld dat Ajax 4x de europa cup 1/CL gewonnen heeft.

20 april 2021 om 20:20

Oh, als je het zo bekijkt komt dat goed uit. Dan heeft Feyenoord ook de CL een keer gewonnen! Kan ik dat eindelijk die vervelende collega inwrijven. Nee zonder dollen, het is pas de CL sinds 1994. Dus 1x. Daarvoor had het beestje een andere naam.

20 april 2021 om 21:41

Maar was hetzelfde toernooi. Kijk maar op de lijst met winnaars staat Ajax als 4x winnaar en niet 1x.

20 april 2021 om 17:15

Dan kijk ik zeker geen CL en met mij ook honderd miljoen man. Weg inkomsten.

20 april 2021 om 17:32

Prima. Laat sowieso honderden miljoen mensen maar lekker iets anders gaan kijken. Lekker laten imploderen dat hele voetbal gebeuren. Kunnen ze nadat dat gebeurd is weer gezonde en eerlijkere competities afwerken met zijn allen.

20 april 2021 om 17:34

Ik ga dan zeker weten weer kijken want minder voorspelbaar en met mij ook twee honderd miljoen. Hoppa meer inkomsten. Uiteindelijk zullen de spelers van RM etc etc naar clubs gaan die in de CL voetballen en waar ze gewoon interlands kunnen blijven spelen. Dus die kijkers komen vanzelf wel weer terug. Er was een leven voor Mancity en er is zeker een leven na Mancity.

20 april 2021 om 17:18

Ja verdeel het en maak de verschillen lekker nog groter. Veel Ajax fans hier die het een schande vinden maar ze vinden dit wel prima. De enige reden dat onze competitie zo saai is, is omdat de ploeg in de CL absurde bedragen krijgt en in de EL krijg je bv vrijwel niks. Vind je het dan gek dat de verschillen alsmaar groter worden. Er moet helemaal niet meer geld naar de CL, er moet meer geld naar de lagere competities zowel nationaal als Europees.

20 april 2021 om 17:20

Haha natuurlijk. Elk jaar 80 miljoen erbij. Daar zal je overmars ook niet over horen klagen.

20 april 2021 om 17:22

Las inderdaad net een artikel ergens anders dat ze het startgeld omhoog willen gooien naar 80 tot 90 miljoen. Dat is ruim een verdubbeling. Jan de Jonge kwam daar ook nog even aan het woord. Het zou volgens hem kritiek worden wanneer éã©n en dezelfde club een paar jaar achter elkaar kampioen wordt. Dan is er in de Eredivisie ook geen sprake meer van competitie en concurrentie. Maar ja dat heeft deze club, waarschijnlijk doelend op Ajax, dan wel zelf verdient. De verschillen in de Eredivisie zullen dan net zo groot worden als de verschillen dreigen te worden in bijvoorbeeld de Serie A met het ontstaan van een Super League.

20 april 2021 om 17:27

Echt he, precies dit. Altijd maar het zielige kindje van de klas als het om Europa gaat maar wat extra centen afstaan zodat kunstgras 100 jaar geleden al verbannen had kunnen zijn? Ja daaag dan moet ADO maar geen nieuwe spits van een paar ton kopen. De Super League is een gedrocht dat er niet mag komen, de CL moet op de schop maar dat geldt net zozeer voor de Eredivisie.

20 april 2021 om 17:30

Nee hoor vind dit ook niet de oplossing dat miljard zou naar de EL en conference league moeten gaan om de rest ook beter te betalen wat het allemaal wat eerlijker zou maken.

20 april 2021 om 17:43

@Tilburg, spijker op zijn kop. Het belang van de CL wordt maar groter en groter. Het belang van een kampioenschap van de Eredivisie dus ook. Hark je 90 miljoen startpremie binnen, dan heb je al meer inkomsten dan vrijwel alle Eredivisie ploegen bij elkaar. Kortom, de verschillen worden alleen maar groter en groter en de nationale competities daarmee steeds minder spannend. Doodsteek voor het voetbal en eigenlijk gewoon een verkapte super league.

20 april 2021 om 17:47

@ john terry, je weet dat er letterlijk van de europese startpremies geld gaat naar alle clubs met natuurgras?

20 april 2021 om 17:53

Sorry maar waarom zou een niveau loos Europa League teampje meer geld moeten krijgen dan een Barcelona, City of Ajax??? Er kijkt geen kip naar 98 van de 100 wedstrijden van de Europa league, ze kijken alleen als hun team speelt.

20 april 2021 om 18:11

Wie heeft het over meer geld dan die clubs? Het gaat hier over een eerlijkere verdeling van het geld. Het slaat natuurlijk nergens op dat je 60 miljoen in de CL kan bijschrijven en 1 miljoen in de EL bij wijze van.

20 april 2021 om 18:30

@Tilburg, laten we maar eens beginnen met de verhoudingen tussen de CL, EL en de Conference League. Bijvoorbeeld een verhouding 50 - 30 - 20. En in de nationale competities afspreken dat 50% van de Europese inkomsten doorstromen naar de andere ploegen. Dan blijven er voldoende grote verschillen in stand, maar zijn er enorm veel ploegen die een enorme boost krijgen. Sterkere competities zijn dan het resultaat.

20 april 2021 om 18:44

Er kijkt geen kip omdat het verschil zo groot is. Als er meer geld in de Europa league zit en het verschil met de absolute top kleiner dan wordt het ook leuker om naar te kijken.

20 april 2021 om 19:30

@DieGelbeReds over de verdelingen van de europese gelden in de CL - EL en conference league eens. Maar waarom zouden europees spelende clubs 50% moeten afstaan aan de rest van de eredivisie bijvoorbeeld? Stel Ajax speelt 5 jaar CL en haalt elk jaar zeg 80 miljoen binnen. En PSV speelt 5 jaar EL en haal 5 miljoen binnen elk jaar moet Ajax dus 200 miljoen afstaan en psv 12.5 miljoen. Ajax geeft al veel geld binnen de eredivisie dus vind 50% er veel is een procentueel gekoppeld aan de hoogte van de inkomsten niet beter. Hoe meer je binnen krijgt een lager percentage en minder een hoger percentage.

20 april 2021 om 20:23

Ja en Ajax houdt 200 miljoen over en PSV 12,5. Dat verschil alleen is al gigantisch en laat zien hoe de NL competitie de nek wordt omgedraaid. Want als dat niet t geval is, is het 400 miljoen tegenover 25. Ajax supporters roemen van der Sar omdathij oog zou hebben voor de kleine competities. Hij heeft alleen oog van Ajax want een eredivisie wordt hiermee de nek omgedraaid.

20 april 2021 om 21:40

Ajax heeft ook oog voor de kleintjes geven al heel veel weg om het kunstgras weg te halen. En zou het niet erg vinden als daar nog bij komt maar 50 procent vind ik een heel hoog percentage en is eigenlijk niet uit leggen waarom ze dat zouden moeten doen.

20 april 2021 om 17:55

Dus... nu kan de uefa wel met meer geld over de brug komen? Jarenlang kon niks, al het geld in de zaken van de uefabonzen voor letterlijk niets doen.... dit zegt toch gewoon dat die 12 clubs gelijk hebben.

20 april 2021 om 18:13

@furr er staat toch in het artikel dat er nog onderhandeld wordt met een investeringsmaatschappij. Eerste verhoging miv 2024 was al lang bekend. Hiervoor zullen ook contracten getekend zijn.

20 april 2021 om 19:00

De Uefa kennende hadden ze de verhoging al lang door kunnen voeren en hebben ze nu een gesprek met die maatschappij om de boel nog wat extra te spekken. Dan kan je het laten overkomen alsof die maatschappij nodig is om het bedrag op tafel te hoesten, terwijl ze dat misschien al jaren in eigen zak hebben gestoken. Zonder volledige transparantie zullen we dat nooit weten en dat is waar iedereen tegenaan loopt. Hoezeer de SL ook een gedrocht is, we kunnen niet doen alsof die clubs geen reden hebben om de Uefa het leven zuur te maken.

Nu lijkt het mij wel logischer dat deze 12 clubs uit de Super League stappen. Ze hebben wat ze willen: meer geld (Tussen de 150 en 200 miljoen als startbudget bij de Champions League). Alleen de clubs met echte geldwolven aan het roer zullen nog pleiten voor een Super League met een startbudget van 400 miljoen.

20 april 2021 om 17:21

Komen wel 4 ploegen bij, dus weet niet of hoeveel het netto omhoog gaat.

20 april 2021 om 17:30

Elke club zou minstens 80-90 miljoen krijgen. Kleine clubs met een lage coëfficiënt die alles verliezen, moeten het nu doen met iets van een 30 miljoen dacht ik.

20 april 2021 om 17:27

Misschien was dat plan om een superleaque te organiseren gewoon een truc om het prijzengeld van de champions leaque omhoog te krijgen

20 april 2021 om 17:49

Mss is dat wel de hele insteek geweest, en is het hen nog gelukt ook.

20 april 2021 om 18:38

Als de imagoschade niet zo gigantisch was voor de deelnemers zou ik het nog bijna geloven ook.

20 april 2021 om 19:14

Misschien hadden ze dat onderschat?

20 april 2021 om 20:39

Imagoschade? Geloof je dat echt? Dat iemand hier nog iets om geeft over twee maanden wanneer dit scenario zo verloopt? Hahaha. Kijk eens naar de NL Tweede Kamer verkiezingen als vergelijkingsmateriaal zou ik zeggen.

En dan vervolgens de grote landen alsnog directe startbewijzen geven wanneer ze een keer buiten de boot zouden vallen. Wat veranderd er dan in de essentie?

20 april 2021 om 17:16

Niks, het gaat de uefa net zo goed om geld. Daarom snap ik niet dat zoveel mensen achter die organisatie gaat staan alsof zij er wel voor de fans zijn..

20 april 2021 om 17:25

Tilburg013. Precies! Geen woord aan toe te voegen, wat de Uefa betreft.. Het is toch juist fantastisch om elke keer open en top voetbal te zien man, ik kan niet wachten😁 Moet wel zeggen dat ik makkelijk kan praten, omdat mijn clubvoorkeur Real is, en niet pakweg Valencia

20 april 2021 om 17:16

Niks. Dit is een bijna even afschuwelijk plan als de hele super league. Maar ja tegenover de super league lijkt het zo slecht nog niet. De UEFA zal het ook alleen maar interessanter willen maken door meer geld en voordelen te geven, en uiteindelijk krijgen die topclubs hun zin nog gewoon.

20 april 2021 om 17:29

Dit is dus een league waarbij je niet tegen iedereen speelt. Lijkt me net schever dan de Super League. Is alsof Real tegen Osasuna, Levante en dergelijke speelt en Barcelona met een ongelukkige loting tegen Sevilla en Atletico en na 10 wedstrijden kijken we wie bovenaan staat. Daarbij is de kans dus ook reeel dat je bepaalde wedstrijden nogmaals ziet indien de latere fase bestaat uit die top tegen elkaar te laten spelen.

20 april 2021 om 17:32

Geen idee hoe ze dat voor zich zien van die herhalingen. Mogelijk bij loting zoveel mogelijk uitsluiten? Maar ja dan moet je de topteams al weinig tegen elkaar laten spelen wat ook op niet veel zou trekken. Daarnaast nog 5 wedstrijden uit en 5 thuis. Dan heb je als Barcelona 5 mogelijk thuiswedstrijden tegen Ferencvaros, Gent, AZ, Dinamo Kiev en CSKA Moskou. Daar zullen de toppers ook niet vrolijk van worden.

20 april 2021 om 17:36

Nou ik vind dit van de Uefa afschuwelijker eigenlijk. Goed dat ze innovatief willen denken (omdat ze zich bedreigd voelen), maar ik vind vind het idee achter super league toch veel beter (al ben ik er geen voorstander van).

20 april 2021 om 17:41

Het concept van een super league an sich kan leuk zijn, alleen is het gesloten karakter natuurlijk een hele slechte mop.

20 april 2021 om 17:52

Wat is er nou leuk aan die super league? Alleen de eerste plaats telt en je kan niet degraderen. Halverwege het seizoen spelen er al een aantal teams voor spek en bonen mee en als het einde seizoen nadert speelt misschien de helft al nergens meer om. Wat ook nog eens competitievervalsing in de hand werkt. In het systeem van de CL gaat 3 kwart van de ploegen naar de volgende/ tussentronde. Veel meer spanning tot het eind dus. CL is in mijn ogen echt een vooruitgang met de nieuwe opzet. Superleague een verschrikking

20 april 2021 om 18:02

Net als in de Champions League speelt de helft van de Super League uiteindelijk in de knock-out fase. (directe vergelijking zonder EL - want dan moet je ook een theoretische SL2 meenemen).

20 april 2021 om 18:05

Ja dat is waar, maar het is niet helemaal gesloten he? Althans als ik Perez moet geloven. Hij zei dat ze ermee bezig zijn om te kijken hoe ze andere clubs ook kunnen laten kwalificeren. Dus we krijgen sws wel meerdere clubs te zien (maar niet heel veel natuurlijk anders heeft de superL geen nut).

20 april 2021 om 18:16

Half gesloten, is gesloten voor mij. Als Real Madrid laatste eindigt dan degraderen ze, zo simpel moet het zijn.

20 april 2021 om 18:52

Zeker ik snap je redenatie: +- is nog altijd -

20 april 2021 om 19:45

Het idee achter de super league is slechter dan slecht. Je moet namelijk kunnen degraderen in een competitie. En helemaal belachelijk dat er ploegen bijzitten die Europees op dit moment ondanks de vele miljoenen die ze te besteden hebben niet laats zien. En dan toch nooit kunnen degraderen, omdat je 1 van de initiatiefnemers bent.

21 april 2021 om 00:21

@Lierse Ploegen uit pot 1 loten één ploeg uit pot 1, 2 uit pot 2 en 2 uit pot 3. Daarnaast krijgen ploegen met hoge coëfficiënt automatische toegang bij een mindere jaar. Als West Ham 4e wordt zou Liverpool gewoon CL spelen. Ze hebben door alle commotie rustig alles goedgekeurd. Er zullen veel supporters schrikken over 2jaar wanneer het veel te laat is.

21 april 2021 om 00:24

Inderdaad Busby, als er niet zo een enorme backlash zou zijn zou ik bijna geloven dat het opgezet spel is zodat dit nieuwe format er makkelijk door komt.

20 april 2021 om 18:00

Precies, dit is wat er gaat gebeuren. Het is allemaal een groot spel om zekerheid te hebben over Europese gelden en om meer geld te kunnen opstrijken. Uiteindelijk is de CL veel en veel minder waard zonder deze clubs, dus zal de ueaf bakzijl moeten halen.

Heeft Perez en co toch gekregen wat ze willen; meer geld in de CL en wellicht meer aandeel. Zou het dan toch allemaal blufpoker zijn?

20 april 2021 om 18:00

Dit laat alleen zien dat er indd geld werd verduisterd door de uefa hahah plots ineens meer geld! Toe maaaa

20 april 2021 om 18:15

@bpreal nee hoor. Het was allang bekend dat nieuwe opzet er meer geld zou komen. Daarvoor zijn gewoon nieuwe contracten getekend. Ze willen nog hoger en daarom praten zij met een investeringsmaatschappij.

20 april 2021 om 18:30

Dat kan de Uefa wel roepen allemaal, maar zoals Perez aangeeft is er geen transparantie wat betreft de geldstromingen van de Uefa. Voor ons niet te controleren dus.

20 april 2021 om 22:28

Ik ben ervan overtuigd dat dit een bluf is. Zelf de eigenaren weten toch wel dat iedereen hiertegen zal zijn. Plus die topwedstrijden zovaak zien dan is het speciale ook wel ervan af.

En dat is dus precies waar met op uit was: nog meer geld ontvangen uit de Champions League

20 april 2021 om 18:02

Ja omdat er indd meer geld BESCHIKBAAR was maar de uefa was zo stiekem geld achterover aan het slaan en aan het vreten tussen bobo’s dat zij nu plots geld hebben om te verhogen hahaha lachwekkend! Dit is gewoon hoe 12 clubs druk hebben gezet op een maffia organisatie die reageert door wel nu ineens meer geld beschikbaar te stellen, hou op man. Voetbal was allang dood, wat snappen mensen hier niet aan??

Ja want dit verhelpt de problemen echt. Het is eigenlijk echt ongelofelijk hoeveel mensen er achter een dubieuze partij als de UEFA staat.. De super League is afgrijselijk maar de uefa is minimaal net zo erg. Geef de club in de lagere Europese competities eens wat meer geld dan alles te focussen op de CL. De verschillen worden op deze manier alleen maar groter en dit laat mij ook zien dat de UEFA er net zo goed helemaal niks van begrijpt..

20 april 2021 om 17:20

Zo werkt het bedrijfsleven nu eenmaal. Amazone heeft ook geen medelijden met de winkelier om de hoek. Deze bestuurs eigenaren zien hun clubs gewoon als bedrijf. Hoe minder concurrentie hoe meer geld zij verdienen. Zo werkt het nu eenmaal helaas.

20 april 2021 om 17:24

Je kan ook achter raiola aanlopen die gaat de boel ook veranderen

20 april 2021 om 17:43

Inderdaad het geld moet verdeeld worden over meer clubs waardoor de competities spannender blijven. UEFA heeft zelf bijgedragen aan de steeds grotere verschillen door veel meer prijzengeld uit te trekken voor de Champions League dan voor de europa league.

20 april 2021 om 17:54

Dat mensen tegen de Super League zijn wil niet zeggen dat ze pro UEFA zijn. Het probleem wat ik heb met die Super League is dat het bestuur bestaat uit directeuren van de deelnemers en dat het een gesloten competitie is. Dat neemt al het mooie van het voetbal weg. Ik had heus begrepen als clubs een eigen bestuursorgaan hadden gestart, met onafhankelijke bestuurders, een eigen OPEN competitie als alternatief voor de CL. Maar het gaat deze clubs helemaal niet om eerlijke competitie en sportiviteit. Ze willen zeker zijn van hun plek en het geld niet meer delen met de kleinere clubs.

20 april 2021 om 17:58

Tja dat heeft ome Edwin goed geregeld. Die was hier oa. toch ook mee bezig? Zodat de kleine competities niet ontzien worden? Laat mij niet lachen. Dit is de absolute doodsteek voor de Eredivisie. Een super league met al het geld erin en Ajax er desnoods bij is voor de rest van supportend Nederland denk ik vele male leuker ondat er een spannende competitie blijft. Nu wordt die gewoon finaal verkracht. Het zou mij pas echt verbazen als de clubs en de KNVB een soort verdeelsleutel zouden maken. Zeker ook omdat men bij Ajax vind dat geld teveel een rol speelt zal dat niet gek zijn. Als ze zelf 60 miljoen houden en de rest gaat over de eredivisie geen. Geldt uiteraard voor iedere kampioen. Dan houd je de competitie pas echt spannend.

Waarom steeds meer geld in de CL pompen? Dit verpest juist alle nationale competities.

20 april 2021 om 17:26

Snap er ook geen hol van, pomp eens een fractie van dat geld in de Europa League zou ik zeggen. De Europa League krijgt een kwart van het totale prijzengeld van de Champions League(500 miljoen vs 2 miljard) terwijl het aanzienlijk meer deelnemers heeft.

20 april 2021 om 17:31

Het geld dat in de CL of EL gepompt wordt, loopt natuurlijk parallel met de kijkcijfers.

20 april 2021 om 17:27

Omdat je anders echt een Super League krijgt?

Hoe het geld verdeeld wordt kunnen ze nationaal oplossen. WIl je een sterk Ajax in Europa? Dan een oneerlijke competitie. Wil je meer competitie nationaal? Dan kan Ajax niet mee met Europese topclubs. Tja, dat is de vervelende keuze.

Ik kan me best voorstellen dat 50% van alle Europese inkomsten onder alle Nederland. Ja, dan verliest Ajax veel geld, maar blijft de competitie leuk.

20 april 2021 om 17:41

Maar waarom moet Ajax presteren om dan geld af te staan aan de rest van NL? Dat is helemaal niet de taak van Ajax. Clubs moeten leren van het beleid dat Ajax voert en zelf hun broek ophouden. Een psv kan ook veel beter dan wat ze de afgelopen jaren hebben gepresteerd.

20 april 2021 om 17:44

Het geld moet dan niet door Ajax worden verdeeld maar door de UEFA. Minder voor de Champions Leageu, meer voor de rest. Je moet het niet aan ds clubs overlaten.

20 april 2021 om 17:45

Op deze manier is er voor de concurrentie niet meer tegenop te boksen. Als Ajax 3x achter elkaar champions League zou spelen, dan wordt het gat gewoon te groot. Dit ga je dan ook in Portugal, België, Schotland, etc krijgen. Een monopolie voor de CL deelnemer.

20 april 2021 om 18:00

Ahja beleid voeren. Je hebt deels gelijk hoor, maar als je in de EL speelt en 6 miljoen krijgt in de groepsfase ga je t gewoon afleggen tegen een ploeg die 90 miljoen krikgt. Dat hoeft niet zo moeilijk te zijn.

Hopelijk beginnen ze door het aantal clubs uit de grote competities te verminderen om zo minder afhankelijk te zijn van de grillen van clubs uit slechts drie competities. Verdeel dat geld maar over meer landen voor meer steun over het hele continent.

20 april 2021 om 20:30

In de nieuwe plannen van de CL krijgen de top 5 landen iedereen 5 CL plaatsen. Ze kunnen er zelf nog 7 krijgen. Men is echt niet op de hoogte van de UEFA plannen ..

20 april 2021 om 20:31

In de nieuwe plannen van de CL krijgen de top 5 landen iedereen 5 CL plaatsen. Ze kunnen er zelf nog 7 krijgen. Men is echt niet op de hoogte van de UEFA plannen ..

Straks krijgen de 12 op een andere wijze wat ze willen, namelijk 90% van het budget.

Het is allemaal een speeltje dat gespeeld wordt. Ze hebben elkaar sws nodig. Als dit plan van UEFA slaagt dan is het doel van Perez en Co bereikt. Een middenweg gevonden ?

Beter weren ze die grote clubs dan ook even voor op z'n minst komend seizoen (Ajax-supporter).

Gewoon eens kappen met dit soort bedragen kijk eens voor de grap naar transfersommen en salarissen van voetballers 10 jaar geleden. Meer dan verdubbeld....en kennelijk moet er meer en meer geld komen, want het is nog steeds niet voldoende. En waar gaat dit geld naartoe? In de zakken van voetballers....

20 april 2021 om 17:20

Om voetbal te kijken, heb je toch voetballers nodig?

20 april 2021 om 17:28

Niet perse een voetballer die 80 miljoen per jaar verdient. 40 miljoen kan voldoende zijn.... Volgens mij snap je m'n punt niet.

20 april 2021 om 17:33

Maar waar moet dat geld dan naartoe?

20 april 2021 om 17:36

Het probleem is vraag en aanbod er zijn niet 10 mbappe dus al die clubs willen die speler binnen halen maar Voetballers zijn ook niet dom dus die stellen steeds hogere eisen en het zelfde geld voor de clubs want die willen hun sterspeler niet kwijt.

20 april 2021 om 17:48

Maar 10 jaar geleden had je waren dat er ook niet meer. Wat heeft Barca jaren geleden betaald voor Neymar, wat heeft Real betaald voor Christiano Ronaldo?

20 april 2021 om 18:09

Maar hoe zie je het voor je dat dat extra geld ten opzichte van 10 jaar geleden uit het voetbal verdwijnt?

20 april 2021 om 17:23

Precies en als een trainer zijn werk niet goed uitvoert krijgt hij een oprot premie van miljoenen. Transfers waar de zaakwaarnemers tegenwoordig ook miljoenen van in hun eigen zak willen steken, waardoor spelers als maar duurder en duurder worden. Enigste wat je ziet gebeurden dat elke Top club de beste speler wilt en ze elkaar simpelweg opbieden waardoor de prijzen steeds gekker worden. Op een gegeven moment kom je gewoon op een punt dat het voetbal niet meer leuk is. Want het zijn altijd dezelfde clubs en de kleinere clubs moeten de grootste moeite doen om hun hoofd boven water te houden.

20 april 2021 om 17:30

Vraag mij af waar het geld gehaald gaat worden, 3 keer raden. Dus voor een ticketje CL betaal je straks 200-300 euro per persoon.

20 april 2021 om 17:39

... slechts 1.4% van de omzet van de Uefa komt uit tickets en hospitality (2018). Dus nee - dat gaat niet echt helpen. Al gaat gebeurd het natuurlijk wel - maar dat is niet waar het geld vandaan komt.

20 april 2021 om 17:43

Als je dan toch de data hebt, zeg dan waar het merendeel van het geld gehaald wordt?

Ben er voor de rest wel zeker van dat je flink gaat betalen om nog een CL wedstrijd te kunnen bijwonen.

20 april 2021 om 17:48

Ha ja, sorry. Had ik moeten doen.

Voor 2017/2018: omzet Uefa komt voor 81.1% van tv rechten en 16% van "commerciele rechten".

Dit is niet enkel de CL maar wel voornamelijk natuurlijk.

nou, dan is Ajax helemaal uit zicht voor de rest van de Eredivisie

20 april 2021 om 17:57

PSV heeft aankomende zomer meer te besteden dan Ajax hoor met die injectie van 50 miljoen. Ajax moet zelfs voor 40-50 miljoen verkopen om de boel alleen maar draaiende te houden zei Overmars voor de bekerfinale. En PSV kan ook nog eens CL halen.

20 april 2021 om 19:29

ik heb daar zelf niet zoveel vertrouwen in. PSV heeft afgelopen seizoen ook meer dan 20 miljoen uitgegeven en kan AZ bijna niet eens achter zich houden

20 april 2021 om 22:39

DennisJWT. Als het al een aanzienlijk verschil is wat PSV meer te besteden heeft. Dan ga je er ook nog eens vanuit dat die 40-50 miljoen goed wordt geïnvesteerd door notabene John de Jong. Ik moet het nog maar zien of ze zo snel de aansluiting vinden. Ajax geeft niet zo maar even 22,5 miljoen uit in de winter als dat totaal onverantwoord was geweest.

20 april 2021 om 22:47

Datvis ook zo. Ik denk ook dat Ajax de favoriet blijft, maar dat ze compleeet uit het zicht raken voor psv is gewoon onzin natuurlijk. Als het voor Ajax tegenzit (zie vorig jaar na de winter) en psv draait een goed seizoen kan psv gewoon kampioen worden.

20 april 2021 om 20:05

Valt toch nog wel mee. Ajax is 1 keer landskampioen geworden de afgelopen 5 seizoenen. Zo bijzonder vind ik dat niet.

20 april 2021 om 22:50

Het valt ook wel mee, maar jij omschrijft het wel vanuit een ander uiterste. Maar 1 keer landskampioen is wellicht feitelijk juist, maar daarna een afgebroken seizoen op de eerste plaats geeeindigd en dit seizoen is de titel natuurlijk een kwestie van tijd. 3 jaar op rij bovenaan eindigen is een stuk betere omschrijving en klinkt wel heel anders natuurlijk.

Toch grappig hoe de Uefa opeens tot actie over kan gaan wanneer ze in hun portemonnee geraakt dreigen te worden. Dan kan opeens alles in een stroomversnelling gaan...

Grappig. Nu die 12 clubs voor een superleague gaan gaat de uefa ineens de portemonnee nog meer trekken. Geld dat in eerste instantie voor de clubs zijn die jaar in jaar uit voor vermaak zorgen. Waarom deden ze dat niet eerder?
De uefa is een groot zooitje.

Het zegt genoeg dat maffia als platini daar gepakt zijn met fraudepraktijken. De uefa bobo's zijn ordinaire zakkenvullers.

En de UEFA gaat dit natuurlijk gebruiken om alle landen hiermee eerlijk te behandelen, haha. Hier gaat de doorsnee ploeg helemaal niets aan hebben, maar dat was al wel wat jaren bekend..

Die nieuwe opzet van de Cl met een ranglijst met alle teams erop slaat ook echt nergens op, als je makkelijk loot sta je ineens 2e op een algemene ranglijst terwijl je allemaal tegen andere tegenstanders speelt? Doe gewoon zoals we nu doen met een poulefase, laatste 16, 8e finales, 1/2e finales, finale.

20 april 2021 om 17:21

De eerste 8 van elke poule gaan gewoon door dacht ik. En dan spelen de nummer 9-24 knock-outwedstrijden voor 1 van de 8 plekken in de 1/16e finale. Elk team speelt wel gegarandeerd 10 wedstrijden tegen 10 verschillende tegenstanders. Ook een stevig gedrocht van een toernooi dus.

20 april 2021 om 17:28

Op zich wel leuk. Nu is de groepfase veel te voorspelbaar juist omdat topclubs niet tegen elkaar loten.

20 april 2021 om 17:33

Misschien kunnen ze wat minder regels voorzien wat betreft de loting bij het huidige format? Tegenwoordig gaat de stand van de zon bijna mee bepalen welk team er tegen elkaar mag spelen. Daardoor krijg je een loting die voor 80 procent georchestreerd is.

20 april 2021 om 17:36

Yes, geen potten en regels bij de loting van de groepfase zou ik fijn vinden. Maar dan gaan de topclubs natuurlijk weer klagen. Natuurlijk wel een veel beter idee dan een ranglijst waar niemand iets van snapt.

Jah.....en nu kan het wel opeens. Interessant.

20 april 2021 om 17:30

Uuh nu wil ik niet de UEFA verdedigen, maar dit stond al minstens één jaar op de agenda

20 april 2021 om 19:45

Doe het dan niet ! De super leaugue komt namelijk ook niet uit de lucht vallen. Zit ook zeker meer dan een jaar aan voorbereidingswerkzaamheden in.

21 april 2021 om 01:14

Precies, toevallig hè? Opeens is er 4.5 miljard die er gisteren niet was.

Als de Uefa deze slag wint (en alles wijst erop) waarom zouden ze dan niet juist de macht van de grote clubs proberen te breken? Als de Uefa dit wint, zijn ze de baas en kunnen ze de regels dicteren. Een strafexercitie tegen deze 12 kan haast niet uitblijven. Op 3 bonden na zijn sowieso alle andere bonden voor een dergelijk plan. Zeker als ook de kleine landen een gegarandeerde startplek krijgen (dit is de kans).

20 april 2021 om 17:21

Waarom denk je? Zonder de meerderheid van die 12 clubs is de interesse voor de CL gewoon minder. Dat weet de Uefa zelf ook wel.

Koude oorlog in voetbal noem ik het. Rijke clubs willen rijker worden. Maar clubs als Ajax, Galatasaray, Benfica, Porto, Monaco, Marseille, Beşiktaş, PSV, Anderlecht, Club Brugge, Valencia, Sevilla, Sjachtar Donetsk, Zenit, CSKA Moskou, Dinamo Kiev en Rode Ster Belgrado mogen dus in modder poepen zolang ze geen spelers kunnen verkopen of opleiden. Achja alles draait om geld..

20 april 2021 om 17:55

Je noemt echt prachtige clubs op, ik kijk zelf bijna al geen CL meer maar als er een Europees toernooi komt waarbij dit de absolute top is zit ik voor de buis gekluisterd. Helemaal als er straks weer fans bij mogen zijn.

20 april 2021 om 22:43

Ploegen die ik hierboven heb genoemd zijn ploegen die een bepaalde club cultuur hebben. Een eigen traditie grote voorbeelden zijn hiervan Ajax, Galatasaray, Benfica en Rode Ster Belgrado. Spelers die bij deze clubs spelen vechten voor 't shirt en logo. Natuurlijk krijgen ze betaald en natuurlijk meer dan een werknemer. Maar er is een bepaalde eigenaarsschap voor de normen en waarden van de genoemde clubs.

Om eerlijk te zijn vind ik dat uefa zich hier wel erg schuldig mee maakt.. wij weten niet wat er achter de schermen plaatsvinden. En dat ze nu opeens wel met een budget kunnen komen vind ik heel raar waarom kon dat niet hiervoor? Ik vind deze hele zaak maar stinken en denk dat er heel veel dingen achter de schermen speelt.

Waarom zitten vele mensen te zeiken en elkaar aan het napraten?? Je hoort iedereen zeggen dat het ten koste gaat van de nationale clubs, wat gewoon onzin is, dat blijft gewoon bestaan... Dus Liverpool-Everton blijft hetzelfde, maar Liverpool gaat internationaal een ander competitie spelen... We willen toch gewoon open en topvoetbal zien, en niet een Apoel of iets dergelijks dat met zijn allen voor het doel staat te verdedigen??

20 april 2021 om 17:29

Als elke week Real en Barcelona tegen elkaar spelen of om de week kan je gaan afvragen of het steeds maar zoveel kijken blijft trekken aangezien het normaal word. Doordat die grotere clubs nog meer geld binnen gaan halen kunnen ze de kleinere clubs nog meer leeg trekken wat nu al in extreme vormen gebeurt. Real wilt Mbappe maar als United en Liverpool in eens ook 200 miljoen kunnen bieden gaat die prijs ook gewoon verder omhoog. Dus gevolg een gemiddelde Speler gaat op den duur ook 200 miljoen kosten wat nu al een poosje bezig is met de 100 miljoen grens.

20 april 2021 om 17:31

Nope. De mooiste CL wedstrijd die ik mij kan herinneren was Celtic Barcelona. Ik geloof dat Celtic won, zo'n 10 jaar terug. Grandioos, wat een strijd. Lelijk voetbal, maar voetbal is ook passie.

20 april 2021 om 17:33

Met jouw Norwich tacktiek heeft Inter Milaan al eens de CL gewonnen. Ook Atletico Madrid speelt vaak zo.

20 april 2021 om 17:46

CojW. Zit wat in, maar een Inter of Atletico halen er resultaten mee, ipv een Norwich die dat uiteindelijk niet vol kunnen en alsnog een pak op de broek krijgen. Ik wil gewoon verzorgd top voetbal zien met een hoog tempo. Maargoed als je meestal juist voor de underdog bent, zoals JesO, en geniet van verassingen, dan begrijp ik wel dat je er tegen bent..

20 april 2021 om 17:41

Nee hoor hoef niet elke week dezelfde tegenstanders te zien. Zie veel liever een Atalanta - Lyon - Ajax - AS Roma die het de gevestigde orde moeilijk maakt dan nog een paar clasico's om de laatste paar teams die verrasten in de CL. Geziet juist van de uitschakeling van die clubs door de (op papier) kleinere clubs. Dus nee aub geen afzichtelijke SL.

20 april 2021 om 17:51

Klopt dat er wat bugs inzitten, maar wie weet komen er regels dat je bijvoorbeeld niet tegen tegenstanders uit dezelfde land kan spelen, tot de finale??

20 april 2021 om 19:35

Nou liever gewoon niet vind de uitschakeling van een Real Madrid of Barca door een Ajax of Lyon bijvoorbeeld veel leuker om te zien dan Juventus - Real Madrid. Wat mij betrefd absoluut geen SL is alleen maar om hun eigen wanbeleid te maskeren.

20 april 2021 om 19:07

Tuurlijk gaat het ten koste van nationale clubs, Liverpool loopt al dik voor op Everton qua financien, kwaliteit, alles en dat zal hierdoor alleen maar toenemen.

Dat ze dit doen bezorgt me toch twee vragen:

1. Konden ze deze bedragen al langer ophoesten en hebben ze dat niet gedaan? Dan is dat een reden om de bedenkers van die walgelijke Super League gelijk te geven. Het gebrek aan transparantie en, wat we eigenlijk allemaal weten, het inhalige gedrag van dat gore zooitje binnen Uefa harkt teveel geld binnen.

2. Als dit niets meer is dan een plan, dan verandert er wederom niets aan de situatie en is de vraag ook vooral: waarom zou een voetbalfan dit eigenlijk willen? Méér geld voor de deelnemers van deze competitie? Een nóg groter gat willen hebben in de nationale competities? Méér teams die alles of niets gaan spelen voor dat gigabedrag dat je kunt verdienen aan de Cl?

Twee hoofdvragen met een hoop subvragen. Al met al is het gros hypocriet: de bedenkers van de SL omdat ze doen alsof het hen om voetbal gaat, de Uefa omdat ze doen alsof het hen om voetbal gaat en teveel voetbalfans hier die zoveel praten over zaken als de coefficientielijst en prijzengeld van de CL, die hun club liever de kwartfinale van de CL zien bereiken dan bekerwinst in de Europa League.

20 april 2021 om 19:39

Uiteindelijk is het simpelweg inhalige Uefa bestuurders versus inhalige clubeigenaren.

Het is enkel wat jammer dat de clubeigenaren net wat te inhalig waren met hun plan voor de Super League. Want door het uitsluiten van vrijwel iedere kleinere club, gaat het gros van de berichtgeving enkel nog over de inhaligheid van de clubeigenaren. Terwijl je er nu wel vanuit kan gaan nu dat ze bij de Uefa echt gigantische winst lopen te maken ten koste van de clubs.

Nu nog de UEFA-toezegging dat de 12 standard mee mogen doen, ook wanneer 1tje het een jaartje slecht doet en buiten de boot valt en de Uefa krijgt de toezegging dat de miljoenen die de founding 12 beschikbaar hebben via JP Morgan verdeeld/gedeeld worden met de kleinere clubs die het financieel lastig hebben.

Iedereen blij, storm (in een glas water) gaat liggen en we gaan weer verder waar iedereen gebleven was. De grote 12 om via sponsoren rijker te worden en de Uefa/fifa gaan weer verder met vele miljoenen aan hun eigen strijkstok te hangen

20 april 2021 om 17:29

Twaalf vaste plekken lijkt me moeilijk - maar ik kan me best voorstellen dat ze 6-8 plekken doen op basis van Europese Coefficientenlijst of prestaties in Europe van het seizoen ervoor. (alle kwartfinalisten).

Ik ben bang dat de Uefa niet geleerd heeft van dit plan, want naar mijn mening moet je niet een paar clubs enorm groot maken, maar het geld meer spreiden over alle clubs. Terug naar de tijd waarin clubs uit Portugal of Nederland nog eens de CL konden winnen door een goede lichting en goed beleid ipv een paar grote clubs die alle talenten weghalen bij de kleinere clubs.

1 ranglijst van 36 teams is toch ook ruk. Die spelen dan tegen 10 willekeurige tegenstanders. Dan is er toch een grote kans dat een aantal teams na pakweg 6/7 wedstrijden al door is als je bij de eerste 16 moet eindigen of zo. Dan gaat het spektakel er toch ook vanaf. Pff. Allebei slechte plannen, zowel het nieuwe CL concept alsmede de Super League. Voetbal gaat hoe dan ook naar de klote zo.

1 ranglijst van 36 teams is toch ook ruk. Die spelen dan tegen 10 willekeurige tegenstanders. Dan is er toch een grote kans dat een aantal teams na pakweg 6/7 wedstrijden al door is als je bij de eerste 16 moet eindigen of zo. Dan gaat het spektakel er toch ook vanaf. Pff. Allebei slechte plannen, zowel het nieuwe CL concept alsmede de Super League. Voetbal gaat hoe dan ook naar de klote zo.

Leuk dat ze nu die clubs enigzins tegemoet komen wat dus fout is imo. Maar als de UEFA echt wil laten zien eensgezind te zijn met de clubs doen ze de CL gelden niet met een miljard omhoog maar verdelen ze dat Miljard over de EL(600 miljoen) en Conferance league (400 miljoen) en zorgen ze dat die clubs ook meer te besteden krijgen.

Ben ik de enige die hier totaal niet op zit te wachten? Poulefase is juist leuk. Ook nog spannender.

20 april 2021 om 17:36

Nee hoor zit hier ook niet op te wachten. Daarbij inplaats van meer geld in de CL juist meer naar de EL en conference league zo dat clubs kunnen groeien. Hier worden weer alleen de topclubs beter van.

Uefa is een monopolie. Die denken echt niet aan voetbal. Dit hadden ze bijv al tijdje geleden moeten doen. Komen ze er nu mee omdat ze zich bedreigd voelen.

Dus je doet exact wat de super league ook wil....

Geld geld geld ....

Absoluut een verkeerde antwoord ....
Sleutel aan alles.... maar ga nu geen extra geld toevoegen

Dit is toch geweldig. De UEFA is geen haar beter. Het gaat allemaal om geld. Solidariteit binnen de voetbalwereld door lokale competities uit elkaar te trekken. Steeds dezelfde kampioen gesponsoord door de UEFA money league. Dit is toch allemaal 1 grote grappen jongens.

Dit is dus precies wat je NIET moet doen. Daar is het die clubs nou net om te doen. Alleen maar denken aan hoe de portemonnee nog meer te vullen.
Waar is dat financial fair play nou dan ? Gewoon een vast bedrag en dat beter verdelen onder alle clubs die deelnemen.

Nou de mensen wie dachten dat de UEFA minder corrupt was dan de Super League komen er nu ook weer op terug. Wat een merkwaardige beslissing van de UEFA. Zo zie je maar dat de grote clubs met geld heel veel te vertellen hebben. Even dreigen met een Super League en boem, precies waar ze de UEFA willen hebben.

Madrid betaalt een miljard voor het opknappen van het stadion en een half miljard aan spelerssalarissen. Per jaar!! Misschien daar eens naar kijken.

UEFA is echt niet heilig en ik geloof heus wel dat er veel beter kan. En natuurlijk is het kut als Lewandovski bij Polen geblesseerd raakt en daardoor met Bayern niet mee kan doen tegen PSG.

Maar wtf heeft een Tottenham hier bijvoorbeeld te zoeken. Afgelopen 35 jaar nul prijzen.

Mooi dat er meer geld komt maar verdeel het aub wel eerlijk over alle competities om de concurrentie groot te houden. Ik zou niet willen zien dat er 8 mega grote clubs zijn en dat elk jaar de kwartfinale tussen die clubs continue gaat. En ik denk dat als alle clubs meer gaan verdienen het niveau alleen maar overal omhoog gaat wat natuurlijk veel leuker is voor de kijker.

Het is gewoon bewezen dat de Uefa en Fifa corrupt zijn, Voetbalzone verwijderd mijn reactie omdat het niets toevoegt, maar 1 ding is wel weer bewezen dat niemand ook maar enige kritiek meer mag uiten op de Fifa of Uefa, allemaal hypocriet als de pest, zodra de clubs met een voorstel komen roept iedereen hier dat de Uefa gelijk heeft, ze hebben niet eens alle informatie over de ESL en wat nu precies de bedoeling is. Ik vind alles beter dan dat het nu is. De clubs moeten eens opstaan tegen die criminele organisatie die allang opgedoekt had moeten worden. Maar nu roepen heel veel "voetbalfans, "kuch kuch" dat teams uitgesloten moeten worden omdat hun een eigen competitie willen opstarten buiten de Uefa om. Zoals Perez al zei ze zijn totaal niet transparant over de gang van zaken. Nu roepen ze een Conference league en een nieuwe uitgave van de CL in het leven om hun hachje te redden, wordt maar weer eens duidelijk hoe veel macht de Uefa en Fifa ten tonele spelen op al die fans die niet zien dat we voor eens en altijd af moeten van een organisatie waarvan is bewezen dat ze uit zijn op macht en Geld!!!!.

Maar dit is mijn mening over de gehele situatie.

Dit komt toch op hetzelfde neer alleen dat er iets meer deelnemers zijn. Waar is hier de eerlijkheid en het competitiemodel gebleven? De deelnemende clubs krijgen zo’n financiële voorsprong dat op nationaal vlak alle concurrentie weg is. Hoezo kans voor de kleinere clubs ...

Hahahaha. En nog eens hahahaha. Weet echt niet wat ik nou beter moet vinden. We zien maar weer dat de uefa geen haar beter is joh. Ze zoeken het maar uit zal ik zeggen.

KINDERACHTIG DIT....MAN..MAN...MAN
STELLETJES KLEINE KINDEREN

Dit is ook een beetje het punt he... de transparantie is ver te zoeken bij de uefa. Opeens is er meer geld beschikbaar... Dat was er al heel lang en dat was het punt ook van Perez. Uefa is ook een groot duistere macht.

Precies wat de clubs willen, meer geld. Laat ze maar stikken, ik hoop niet dat nu terugdraaien

Wat lost geld precies op? Clubs krijgen meer budget, gooien transferbedragen omhoog en zaakwaarnemers de salariseisen en commissies. Onder de streep betalen ze meer voor hetzelfde spelersmateriaal. Dan plaatsen ze zich een keer niet voor de CL, zoals Liverpool nu waarschijnlijk, en dan is het roeien. Dat Uefa veel achterhoudt is wel bekend.

De bonden moeten alle wedstrijden van de 12 clubs per direct opschorten tot zij afzien van hun plan

Als dit zo zou zijn met in gang van het nieuwe seizoen....Dan zou ajax definitief de aankomende 20 jaar domineren nationaal dat lijkt me ook niet de bedoeling (ik doel op het extra startgeld)Dan zou t marc sieren om een deel in de pot te gooien van onze concurenten (hoeft feyenoord de kaarten niet terug te vragen)Dan ben je als club echt groot.Edit : eigenlijk alle clubs tot aan de kkd enkele duizende euros te verdelen.

20 april 2021 om 20:07

Ajax is de laatste 5 seizoenen 1 keer landskampioen geworden - definitief uit het zicht en 20 jaar domineren is wel vergezocht.

20 april 2021 om 20:29

Dat gaat 2x in de vijf jaar worden en dat is niet schokkend. Maar kijk je naar de bankrekening nu is die al vrij hoog en is Ajax door de CL inkomsten misschien de enige club die relatief weinig voelt. Maar vanaf volgend jaar is er minder EL voetbal voor Nederlandse ploegen en komt de conference league erbij. Nog minder geld naar een aantal ploegen. Dat verschil is nu dus al iets van 20x in startgeld... als de nieuwe gelden ingaan is dat verschil te groot. Dan kan 1 ploeg met de deelname CL de begrotingen van meer dan de helft van de clubs overnemen. Dat is echt krankzinnig en dan zou het eerder onknde zijn als ze falen.

Beter verdelen ze dit geld ook gwn inde Europa League. De EL ploegen verdienen niks in vergelijking met CL ploegen. Als je de sport echt eerlijk wil houden dan zou dat een goede stap zijn om het gat te dichten.

Flikken toch op met die UEFA.. Net zo belachelijk als het plan van de Super League.. maakt het gat alleen maar groter. UEFA cup moet rechter getrokken worden. Het is ook voor de UEFA een spel van geld.

De Lood om Oud IJzer competities. Het gaat zowel links als rechtsom alleen om geld. En met de belachelijke salarissen die clubs betalen om tegen een balletje te trappen zorg je voor deze verliezen. Als je elke club met schulden uitsluit van welke competitie dan ook is het zo afgelopen. Geen budget op wat zou kunnen. Maar een budget op hoe het is. Geef je ook geen rode cent meer uit dan je daadwerkelijk hebt.

Om het nog eerlijker te maken zouden ze de EL en ECL moeten spekken, zodat die clubs ook meer kunnen investeren in kwaliteit.

Mooi dat er nu plotseling 4.5 miljard uit het niets tevoorschijn getoverd wordt door die oh zo koosjere Uefa. Ik snap de ophef niet, meer geld voor de rest en meer kleintjes in de Ucl, Wolves kampioen 2018/2019, everybody wins, ik snap dat vuilspuiten allemaal niet. Al die jaren met de Uefa en Fifa liet iedereen het zich welgevallen, hoe het eraan toeging. Niemand die een kik gaf. Die PSG sjeik met zijn Qatari belangen en die Ceferin in zijn achterzak heeft, heerlijk toch?

Zielig dit.
Grote clubs krijgen nog meer macht en geld toegepompt.
Begin terug zoals vroeger enkel de landskampioen naar de champions L.
Dit was toch het oorspronkelijke ?
Dat de grote clubs hun spelers nog meer betalen.
Geen wonder dat ze een infuus nodig hebben.
Covid heeft dit proces enkel versnelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren