Leeds United maakt voor duel met Liverpool statement tegen Super League

Maandag, 19 april 2021 om 21:31Jeroen van Poppel • Laatste update: 21:40

Leeds United heeft maandagavond een statement gemaakt tegen de plannen voor de Super League. De spelers van de club droegen in de warming-up voor de wedstrijd tegen Liverpool speciale shirts met op de achterkant de boodschap: Football is for the fans (voetbal is voor de supporters).

Op de voorkant van de witte t-shirts van de spelers van Leeds United stond het logo van de Champions League, met daaronder de boodschap: Earn it (verdien het). Saillant is dat Liverpool, de tegenstander van vanavond, onderdeel uitmaakt van de plannen voor de Super League. Samen met Manchester City, Manchester United, Chelsea, Tottenham Hotspur en Arsenal willen the Reds een Europese supercompetitie starten, waaraan zij gegarandeerd deelnemen.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

Opvallend is dat Liverpool-manager Jürgen Klopp zich maandag tégen de Super League heeft uitgesproken. "Het enige wat ik kan zeggen is dat ik ook niet veel informatie heb", aldus de Duitser. "Maar ik hoop dat alle supporters zich realiseren dat onze spelers er totaal buiten staan. Sinds ik actief ben als coach is de Champions League er. Mijn ambitie is altijd geweest op dat niveau te spelen. Mijn mening is niet veranderd. En dan nu een nieuwe competitie zonder promotie of degradatie? Ik wil dat bijvoorbeeld West Ham United zich ook kan kwalificeren voor de Champions League. Nee, ik hoop niet dat ze dat doen, want dat zou misschien ten koste van ons gaan. Maar ze moeten wel de kans krijgen. Iedereen behoort die kans te krijgen."

De supporters van Liverpool hebben maandag overigens ook hun onvrede geuit over de plannen. Er werden spandoeken bij het eigen stadion Anfield opgehangen. Voor aanvang van Leeds United - Liverpool vloog er eveneens een vliegtuigje boven Elland Road, het stadion van Leeds United. Achter het vliegtuig stond de tekst #SayNoToSuperLeague.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

76 reacties (laatste reactie door lausho)

De acties tegem de super league zijn sneller dan de acties tegen Qatar

19 april 2021 om 21:36

Ik denk dat het er wellicht mee te maken heeft dat de Super League deze clubs direct raakt, en de omstandigheden van de arbeiders in Qatar niet. Wat denk jij?

19 april 2021 om 21:52

Vind ik ook raar, echter is het misschien ook omdat iedereen naar Qatar wil (verspreid over veel clubs) en bang is om het mis te lopen. De Superleague is alleen voor de elite

19 april 2021 om 22:00

Veel spelers zijn ook geen international dat scheelt ook. Wanneer deze super league doorgaat speel je alleen nog voor een landstitel en promotie en degradatie als voetballer. Hierdoor hebben meer voetballers feeling met de super league dan een eventueel WK.

19 april 2021 om 21:38

En deze kritiek is dan nog van een club die meer dan 100 miljoen per jaar aan tv-geld krijgt en daardoor in zijn eerste seizoen op het hoogste niveau een budget heeft dat hoger is dan 99,5% van de voetbalclubs op aarde. Maar “you need to earn it”, mooi toch die hypocrisie. Wat ook wel mooi is, is de massale reactie van de voetbalwereld (hoe hypocriet die reactie ook mag zijn), daar zullen die twaalf clubs toch wel van geschrokken zijn denk ik.

19 april 2021 om 21:42

Tja, de regels zijn dat als je promoveert naar de PL je die bedragen krijgt. Dus heeft Leeds het door te promoveren verdient. En als ze weer degraderen, wordt het budget weer terug geschroefd (wel met een overgangsregeling, maar ook daarvoor geldt dat die voor alle clubs precies hetzelfde is).

Wat de SL wil bereiken is dat je alleen op basis van naam wordt toegelaten tot een competitie waar enorme bedragen worden uitgekeerd en dat je, als founding member, niet kunt degraderen.

19 april 2021 om 21:45

Hoezo is dat hypocrisie Lierse? Met dat geld staan ze nog steeds onderaan qua begrotingen in de Premier League. Het is alleen een bonus om nog enigszins kans te maken erin te blijven in die competitie. Het is daarnaast ook gewoon een bedrag wat eerlijk verdiend is door goede sportieve prestaties. Ik vind dit een uitstekend idee eigenlijk, zouden ze in Nederland ook moeten doen. Dit is heel anders dan zomaar 300 miljoen binnen harken in die Super League zonder ook maar iets gepresteerd te hebben.

19 april 2021 om 21:48

@Lierse, de verhoudingen zijn in de huidige voetbalwereld natuurlijk al volstrekt scheef gegroeid. De CL inkomsten en televisierechten maken dat er eigenlijk een hele smalle Europese top is. En de UEFA bedenkt zelf ook steeds weer nieuwe concepten met als meest voorname doel geld genereren en machtsverhoudingen in stand houden. De Nations League, de nieuwe opzet van de CL. Alleen in vergelijking met de Super League is de CL/de UEFA net iets minder pervers. We moeten nu echter ook niet gaan doen alsof er met de huidige verdeling en toernooi-opzet niets mis is. De CL is eigenlijk al een gedrocht van een toernooi en wordt in de nieuwe opzet nog lachwekkender. Een Super League moet er niet komen, maar alles bij het oude laten/de nieuwe CL-opzet omarmen is ook compleet waardeloos en lachwekkend in mijn ogen.

19 april 2021 om 21:49

“Football is for the fans”, ondertussen kost het goedkoopste ticket voor een wedstrijd van Leeds 30 pond voor een volwassene, het goedkoopste abonnement dat ik kon terugvinden uit 18/19 was 450 pond voor een volwassene en als je nu op een wachtlijst gezet wilt worden om volgend jaar een abonnement te hebben dan moet je 10 pond betalen. Ja die zitten bij Leeds enorm in met de fans...

19 april 2021 om 21:51

@Ruiz, dus jij vindt het eerlijk en goed voor het voetbal dat Engelse teams zwemmen in het geld? En dat Engelse clubs steeds meer tickets opeisen voor Europese toernooien?

19 april 2021 om 21:53

@Lierse Niet mee eens. Laten we een voorbeeld nemen van Leeds vorig jaar. Een belangrijk verschil tussen de Premier League en de Super League is dat je op sportief vlak moet presteren. Je moet een van de betere teams zijn in de Championship om kans te maken op promotie. Deze promotie kan je niet letterlijk (!) kopen. Daarnaast moet men blijven presteren op sportief gebied, anders degradeer je. Dit systeem zorgt ervoor dat men moet presteren. Dusja, clubs die nu in de Premier League spelen hebben het verdiend. Dat daar een gigantisch geldbedrag tegenover staat, omdat de Premier League de aantrekkelijkste competitie is en dus veel geld binnen krijgt, dat heeft niks met hypocrisie te maken. Men sluit geen voetbalclubs uit, de Super League wel.

19 april 2021 om 21:53

Hoeveel tickets eisen de Engelse clubs dan meer op?

19 april 2021 om 21:54

Nee Lierse, dat vinden we ook niet goed.

19 april 2021 om 21:56

@Lierse, wat de Engelse ploegen betreft kan je nog stellen dat ze het zelf verdiend hebben. De Premier League is wereldwijd ontzettend goed vermarkt en dat levert bakken met geld op.

19 april 2021 om 21:56

@Regulator, 4 standaard bewijzen voor de CL en dat was nog voor de aankomende veranderingen die er voor zorgen dat bepaalde teams die buiten de boot vallen toch nog extra kansen hebben door prestaties uit het verleden.

19 april 2021 om 21:57

Het is inderdaad wel zo eerlijk voor een promoverend team dat ze in ieder geval nog een klein beetje kans maken om niet meteen weer kansloos uit de competitie geknikkerd te worden. Leuk vind ik het niet dat die Engelse clubs zwemmen in het geld en 'goed voor het voetbal' zul je mij ook nooit horen zeggen.

19 april 2021 om 21:58

@Formus, vandaar de hypocrisie. Ze geven zelf ook geen ruk om andere clubs en “het voetbal”, en met de eigen fans valt het ook wel mee als we naar de ticketprijzen kijken. Maar dan wel “for the fans” en “you have to earn it” op een shirtje rondlopen. Terwijl ze geografisch geluk hebben in Engeland te liggen. “You have to earn it”, dan zou het voor iedereen mogelijk moeten zijn. Maar een Dudelange mag nog zo een goed werk leveren als ze willen, die kunnen dat nooit “verdienen”. Een Molde geraakt nooit in de CL omdat de CL voor 90% van Europa nu al een afgesloten competitie is waar ze toch nooit in kunnen geraken.

19 april 2021 om 22:29

@lierse, Zo ken ik er nog wel een paar. De 10 seizoenen voor invoering van betaald voetbal werd Ajax 1 keer kampioen en PSV 1x. Feyenoord wist dat niet te presteren. De eerste 10 seizoenen gingen 6 vd 10 kampioenschappen naar Ajax, Feyenoord en Psv. In de ruim 50 seizoenen daarna is er slechts 3x een andere kampioen geweest dan Ajax, Feyenoord of Psv. Zodra het betaald werd genoten Ajax, Feyenoord en PSV van meer poen dan de rest en sindsdien hebben ze de Eredvisie in een houdgreep. Resultaat van een financiele voorsprong genoten door 'geluk' met geografische ligging en bijvoorbeeld het lokale bedrijfsleven dat meer geld toestopte dan bij anderen. Of neem Edwin van de Sar, die als vertegenwoordiger van de Europese clubs in de ECA zit en daar graag zijn mond vol heeft over een betere 'competitive balance', hetgeen betekent dat de financiele verschillen tussen de clubs niet te groot behoren te zijn. Ondertussen is hij ook 1 van de grondleggers van de nieuwe opzet CL die voor meer wedstrijden en meer geld gaan zorgen voor de deelnemende clubs. Ajax kreeg dit seizoen iets van 34 miljoen startgeld voor de CL deelname. Dat is een bedrag wat bijna 10 miljoen hoger ligt dan het totale budget van clubs als Vitesse en AZ, en dat zijn de nummers 4 en 5 qua begroting van de Eredivisie. Ik hoor niemand van die kant roepen dat de verhoudingen in de nationale competities scheef worden getrokken door de CL gelden en dat die daarom maar over de hele competitie verdeeld moeten worden. Bijvoorbeeld bedrag minus kosten, delen door 19 waarbij de deelnemer 2 stukjes van de taart krijgt en de rest van de competitie 1 stukje. Je kan mooi roepen dat Dudelange het nooit kunnen verdienen maar denk je dat pakweg Zwolle het op deze manier ooit wel kan verdienen? Veel clubs zijn al jaren buitenspel gezet maar daar kraait geen haan naar. Nu komt de Elite met een plan om de voor hun kleintjes buitenspel te zetten op internationaal vlak en dan is het opeens een groot probleem. Ik vind dat plan kansloos, maar alle verontwaardiging van de supporters van de topclubs in de kleinere landen ook vooral verschrikkelijk hypocriet in hun verontwaardiging.

19 april 2021 om 22:31

Dus nu heeft Leeds geluk omdat de club in Engeland is opgericht? Jezus je kunt ook wel erg ver doorslaan Lierse om je zogenaamde punt te maken. En als Molde kampioen wordt en 3 kwalificatie rondes overleefd staan ze gewoon in de CL hoor. Natuurlijk is dat niet makkelijk voor ze, maar de mogelijkheid is er wel. Zelfde geld voor Dudelange. Je kunt niet alles 100% gelijk verdelen over de wereld. Maar met de Super League is er uberhaupt geen mogelijkheid voor clubs van dat kaliber, want het is een gesloten compeitite. Met enkele uitnodigingen die ook niet zullen gaan naar landen als Luxemburg of Denemarken. Clubs als Tottenham en Arsenal springen nu gauw de trein op, want ze raken zelf al jaren niet via de eigen competitie in de CL plaatsen. En toch vinden ze dat ze ondanks die slechte prestaties er gewoon in thuis horen. Misplaatste arrogantie, en alles draait om geld.

19 april 2021 om 22:34

Lierse, zoals ik al zei, dit vinden we ook niet leuk. Maar je maakt een kans, al is die maar heel klein. Ajax twee jaar geleden was hemels. Monaco dat PSG verslaat in de Ligue1, Leicester dat kampioen wordt. Dat soort gevallen maken de verhalen. Die onhoud je voor het leven. Niet dat de Spurs (willekeurig gekozen) elk jaar weer 300 miljoen krijgen voor de SL en weer onderin ergens bungelt.

19 april 2021 om 22:44

@Sammerens. Inderdaad. Voetbal is al jaren dood. Ik ga dan ook niet beginnen applaudisseren voor een team dat onderdeel is van dat dode voetbal, puur omdat het hen zelf ook eens raakt.

19 april 2021 om 23:31

Natuurlijk is dat nadelig voor de overige competities. Wat jij nu suggereert is dat we dat verschil tussen grote en kleinere clubs dan maar nóg groter gaan maken. Wat voor voordeel zie je daar dan in?

19 april 2021 om 23:36

Ik ben geen voorstander van de super league. Het is een gedrocht. En hoewel het huidige systeem ook een gedrocht is, heb ik dat veel liever.

19 april 2021 om 21:59

Zeker, er zal altijd iemand de snelste zijn. Of het iets van toegevoegde waarde is weet ik niet. Gaat erom dat er acties zijn, niet perse wanneer.

19 april 2021 om 22:33

Aha, dus er had gelijk tegen de WK-toekenning aan Qatar opgetreden moeten worden. Dus als mensen, instanties en clubs dit doen bij een ander gedrocht is dat... verkeerd, omdat ze het elders niet deden? Wat een bizarre reflex.

Wat misschien nog nieuwswaardiger is, is dat Klopp zijn kritiek op de Super League wederom kenbaar heeft gemaakt bij Sky Sports. Dus een hoofdcoach van deze clubs is zelf mordicus tegen de opzet van de competitie waar z'n eigenaren voor mee hebben ingestemd.

19 april 2021 om 21:41

Arteta wist het ook niet toen hij er gister naar werd gevraagd. Ole wist het niet.. alle spelers wisten het niet. Dit is gewoon besloten door een paar bobo’s die aan de top van de pyramide staan. Daar kun je trainers, fans en spelers niet op aankijken... de schuld ligt gewoon volledig bij al die eigenaren/voorzitters..

19 april 2021 om 22:28

Tuchel zei in zijn interview ook dat hij het gisteren pas wist. Zijn reactie was trouwens dat hij 'altijd in de harde competitie wilt spelen' en 'het te vroeg is om te beoordelen omdat hij de details niet kent'

19 april 2021 om 23:51

Ja precies, kan me ook niet voorstellen dat een manager hier achter staat.. die geven namelijk niks om het grote geld en zijn zelf ook verliefd op het voetbal..

19 april 2021 om 22:14

Je kan aan de reacties van de spelers en staff zien dat dit door enkel en alleen de directie/eigenaren besloten is. Diverse trainers en spelers, schijnbaar zelfs de hele spelersgroep of een groot deel van de spelersgroep van Manchester United, schenen over de zeik te zijn toen ze het vandaag te horen kregen. Wat ik vandaag begreep is dat er schijnbaar ontbindende voorwaarden zijn in de spelerscontracten waarbij spelers bij 'uitbanning' uit de UEFA dus transfervrij zijn. Dit zou in dat geval wel een enorme terugslag kunnen opleveren voor de grote clubs. Ergens hoop ik dat ook stiekem, genoeg is genoeg.

Er worden nogal wat statements gemaakt de laatste tijd.....

Met alle respect maar Leeds zit niet eens in de top 50 van Europese clubs. Dus als ze al plannen hadden om hieraan mee te doen zouden ze van een koude kermis thuiskomen.Edit: was een knipoog na een reactie op het KNVB artikel omtrent de Super League

19 april 2021 om 22:10

Dus alleen de elite clubs hebben recht van spreken, exact het probleem

19 april 2021 om 23:00

Nee, zoals ik al zei moet je de reactie niet als serieuze opmerking opnemen. Was een kopieersel van een reactie in het KNVB artikel, welke ik hier wel satirisch bij vond passen

19 april 2021 om 22:28

Anders wel een prachtige club, die uitstekend dat super league zooitje uit Engeland kan vervangen, zal nooit vergeten hoe ze erg ver kwamen en bijna de CL wonnen met Bowyer, Kewell, Viduka en vooral Ian Harte met een gouden linker die bijna Roberto Carlos benaderde. Als West Ham, Leeds, Everton en Leicester in de CL gaan spelen zijn we die andere clubs in no time vergeten, zeker in hun huidige vorm.

19 april 2021 om 23:04

Zeker! Een van de weinige "echte" clubs in de PL. Ben dan ook blij dat er zoveel weerstand op dit gedrogt is (zelfs spelers en leden van deelnemende clubs). Daarnaast fijn dat ook de Duitse top zich definitief heeft uitgesproken en Ajax zijn plicht heeft vervuld.

19 april 2021 om 23:18

Mooi moment om door te pakken en ons voor eens en altijd te verlossen van deze clubs of ze moeten gesaneerd worden en eigendom van de supporters worden, dan mogen ze de laagste van de laagste competitie in hun land weer naar boven werken.

De spijker op zijn kop: earn it. Wat een ontzettend kansloos idee dat 15 clubs in deze competitie al vast zouden staan en ook niet kunnen degraderen. Kan me geen saaiere competitie voorstellen.

19 april 2021 om 22:02

Is de nba saai dan? Of nfl? Hou toch op. Dat je het niet gewend ben bij voetbal, tot daar aan toe. Straks is het er 5 jaar en is iedereen niks anders gewend. Ik zeg hier btw niet dat ik helemaal voor ben. Maar k Ben iemand die mij laat verrassen en voetbal was voor mij voetbal allang niet meer. Voetbal is zaken

19 april 2021 om 22:11

NBA en NFL zijn enorm saai ja, tot de play-offs (champions League?) beginnen, dan wordt het iets leuker dan die nutteloze competitie wedstrijden.

19 april 2021 om 22:13

Ik vind de NBA en NFL inderdaad weinig aan, net als eigenlijk elke grote Amerikaanse sport wat geen voetbal is.

19 april 2021 om 22:33

NBA en NFL teams zijn zielloos en hebben een gebrek aan identiteit. Hoe die ploegen met het grote gemak van stad wisselen zou ondenkbaar zijn in Europa. Totaal andere sportwereld en cultuur.

19 april 2021 om 22:34

Smaken verschillen, ik vind de nfl echt geweldiggggg. Maar nogmaals de mens adapt zich snel aan zijn omgeving dus ben benieuwd! Als super komt dan ook jij zal het gewend raken en zal jij sowieso kijken.

Het is dan ook oorlog in het voetbal nu. Rijk tegen arm. Geld tegen passie. Dit is al jaren aan de gang alleen nu is de lont aangestoken en is het wachten tot de bom afgaat.

Ach ach ach, de PL is al een halve superleague met al dat oliegeld daar. De ESL is simpelweg een volgende stap richting verdere commercialisering, zoals we die al vaker hebben gehad de laatste decennia. Voetballers doen nu net alsof het niet om het geld gaat maar puur en alleen om de liefde voor t spel...alsof al die buitenlanders in de PL zijn gaan voetballen vanwege het mooie weer.

19 april 2021 om 21:47

Precies. Storm in een glas water. Laten we het maar even afwachten

19 april 2021 om 22:04

Het gaat nu idd ook om geld, maar je hebt ook als niet superrijke club nu een, zij het kleine, kans om de grootste prijzen te winnen. Met een opzet zonder promotie degradatie is die kans gewoon nul.

20 april 2021 om 06:51

Tov het begin vd CL wordt het al meer en meer een gesloten competitie als je kijkt naar de hoeveelheid Engelse ploegen die jaarlijks meedoen. Er is al een jaar of 25 een enorme scheefgroei in het voetbal door het (externe) geld wat er in wordt gepompt, en daar hebben al deze spelers/clubs ook aan meegewerkt. Al die reacties nu zijn gewoon hypocriet, en als er straks een nieuw CL format komt met nog meer gegarandeerde startplaatsen en premies staat iedereen weer te springen van blijdschap, de PL ploegen voorop.

Wat een ophef is er ontstaan door die super league zeg. Ben benieuwd of die initiatiefnemers dit een beetje zagen aankomen of dat ze totaal verrast zijn. Ze hebben het denk ik wel goed doordacht en hier geen rekening mee gehouden denk ik. Ik hoor echt niemand die er iets positiefs over te melden heeft. Het is ook gewoon belachelijk dat een club als bijvoorbeeld Arsenal of tottenham een gegarandeerde plek willen terwijl ze er gewoon beiden niks van bakken.

19 april 2021 om 21:47

Iemand met een beetje gevoel voor wat er leeft in de maatschappij en sport had deze reacties van mijlenver aan kunnen zien komen. Iemand met een normaal gevoel voor wat er leeft, had dit nooit in gang gezet om die reden. Iemand die er totaal niks om geeft, durft dit plan echt op te zetten, bekend te maken en zelfs te verdedigen. Zulke personen mogen van mij met pek en veren de sport uitgestuurd worden.

19 april 2021 om 21:49

Denk dat ze het wel zagen aankomen, maar dat het ze gewoon iet interesseert. vaak zie je met nieuws dat het even stormt ,maar vervolgens wel weer over waait.

19 april 2021 om 22:09

Dat klopt ook. Bij clubs als Chelsea en City sprak men ook schande toen zij werden overgenomen en met abnormaal veel geld succes kochten, maar die haat is nu al flink gaan liggen. Het enige verschil is dat nu niet alleen supporters zich tegen de Super League uitspreken, maar ook de bonden en overige clubs. Dit wordt echt heel breed gedragen.

Beetje makkelijk als je als Leeds zijnde nooit in de Super league zou komen. Makkelijk om dan partij te kiezen. Zou het pas wat vinden als Ajax,Porto,PSG,Bayern,Dortmund,Leipzig,Napoli etc het zouden zeggen; de clubs die niet zijn gekozen of geweigerd hebben, maar wel ooit terecht zouden kunnen. Als die dan zo'n statement maken wetende dat je op deze manier nooit meer gekozen zou worden... Chapeau, maar Leeds? Goed hoor, maar geen groot impact.

19 april 2021 om 21:53

Hoezo zou leeds zich niet daarover uitspreken? Het is gewoon een eng idee.als liverpool dit jaar geen cl haalt hebben ze pech en moeten ze misschien wel snijden in de begroting. Door de opzet van de SL maakt dit geen bal uit dus snap ik de reactie van leeds wel aangezien ze dan voor spek en bonen mee doen

19 april 2021 om 22:10

Ajax, Dortmund, Bayern en PSG hebben toch ook afstand genomen van de Super League?

19 april 2021 om 22:20

Schriftelijk, maar niet op deze manier. Deze manier is veel heftiger

19 april 2021 om 22:35

Leeds is wel een van de vooraanstaande vervangers van Arsenal, Tottenham, Man City, Man United & Chelsea. Club die 20 jaar geleden het geweldig deed in de CL, prachtig stadion en support.

19 april 2021 om 23:09

Reeds hebben Ajax, Dortmund, Bayern en Porto zich uitgesproken tegen dit gedrogt. Leipzig heeft het aanbod eveneens afgewezen, dus ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Verder is elk statement er weer eentje. Zouden Nationale elftallen die nauwelijks eindtoernooien spelen dan ook geen statement tegen Qatar moeten maken (oftewel Noorwegen)?

Dit soort uitingen zijn al zo vaak geweest en hebben geen effect (meer)
Wil je een statement makne dan schiet je gewoon vijf ballen in je eigen goal of je geeft vrije toegang voor veel goals. Niet alleen nu, maar ook in de rest van de competitie en zelf volgend jaar als het door gaat
Geef ze iedere keer de overwinning. Dan kunnen ze echte wedstrijden spelen in de soeper League

Ik steun 100% De supportersverenigingen die op Anfield de spandoeken met steunbetuigingen voor de spelers gaan verwijderen. Nooit gedacht dat mijn club financiële hebzucht zou verkiezen boven de integriteit van het spel.De boodschappen op de zwarte spandoeken op de poort zijn helder en steun ik als supporter ook van harte. "LFC Fans against super league" LFC 1892-2021

Weet jr wat het is. Ik hoop juist dat het wel doorgaat en dan hopelijk.. dat er geen tv zender is die die belachelijke prijzen gaat betalen om het uit te zenden. En dat mocht het weer mogen dat de supporters ook totaal geen deel uitnemen eraan zodat er nog minder inkomsten zijn en dat ze dan overal voor worden uitgesloten. En de andere clubs bijvoorbeeld wel in de CL gaan maar dat het geld gewoon wat minder wordt en wat over is geïnvesteerd wordt in complexen gebouwen training velden jeugd.. en de salarissen weer op normaal niveau gaan komen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Leeds United

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
L. AylingVerdediger350
S. DallasVerdediger358
P. BamfordAanvaller3515
M. KlichMiddenvelder343
I. MeslierKeeper340
E. AlioskiAanvaller332
RaphinhaAanvaller276
Voor de complete selectie: Clubpagina Leeds United.

In de wandelgangen

Dinsdag 11 mei
Tottenham Hotspur wil Davinson Sánchez komende zomer verkopen, ongeacht wie de nieuwe trainer wordt. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren