Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Real Madrid, Chelsea en City worden per direct uit Champions League gezet’

Laatste update:

Real Madrid, Chelsea en Manchester City zullen waarschijnlijk per direct uit de Champions League worden gezet vanwege hun betrokkenheid bij de oprichting van een afgescheiden Super League. "Dat verwacht ik", zegt UEFA-bestuurslid en voorzitter van de Deense voetbalbond Jesper Möller tegenover de Deense omroep DR.

Vrijdag komt het uitvoerend comité van de UEFA bijeen om te vergaderen over de komst van de Super League. "Ik verwacht dat de twaalf clubs vrijdag zullen worden verbannen", aldus Möller, die enorme consequenties voorziet. "Ik verwacht dat spelerscontracten automatisch zullen vervallen wanneer clubs worden verbannen van de Europese voetbalbond. Dan zijn de spelers transfervrij en kunnen ze ervoor kiezen om te gaan spelen voor een club die deel uitmaakt van ons systeem van solidariteit en gemeenschap."

Möller benadrukt dat de UEFA direct zal ingrijpen in het huidige Champions League-seizoen. "De clubs gaan eruit, en ik verwacht dat dat vrijdag zal gebeuren, en dan moeten we kijken hoe we de Champions League kunnen afmaken", aldus de Deen, die de gedachten achter het Super League-concept zowel hebzuchtig als egoïstisch noemt.

Eerder op de dag kondigde UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin ook al sancties aan tegen de Super League. "Voor deze clubs draait het niet om solidariteit, nee, het draait maar om één ding: geld", zei de Sloveense bestuurder. "De spelers die gaan meedoen aan de Super League, zullen verbannen worden van het WK en het EK. Ze zullen niet voor hun nationale elftal kunnen uitkomen."

Volgens het huidige schema in de Champions League speelt Real Madrid op 27 april de eerste wedstrijd in de halve finale thuis tegen Chelsea. Paris Saint-Germain ontvangt een dag later Manchester City. De returns zijn een week later.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 april 2021 om 18:32

Ze kunnen ook terug gaan en de verliezers met terugwerkende kracht doorlaten gaan, zoals Porto Dortmund en Bayern. In dit geval kruis links dus niet weer PSG Bayern, maar PSG Dortmund en Porto Bayern bij wijze van spreken. Prima oplossing als je het mij vraagt ...

19 april 2021 om 18:35

Bayern valt daar niet onder toch? PSG doet niet mee dacht ik. Of heb ik het verkeerd in mijn hoofd.

19 april 2021 om 18:37

Bayern zou ik niet terecht vinden die zijn fair and square verslagen door PSG dan eerder Atalanta en het team dat door Liverpool is uitgeschakeld onderling laten uitmaken. Het zou ten opzichte van PSG niet eerlijk zijn als ze een finale zouden verliezen van Bayern.

19 april 2021 om 18:54

Porto wilt ook meedoen he

19 april 2021 om 19:09

Een ander land dat niet is vertegenwoordigd in de Super League, is Portugal. Benfica en FC Porto keren zich maandag allebei tegen de plannen. Voorzitter Jorge Nuno Pinto da Costa van Porto is benaderd door de initiatiefnemers, maar had geen belangstelling.

uit een bericht van 16:00

19 april 2021 om 20:05

Ah deze had ik toen nog gemist, thanks!

Wat gebeurt er allemaal... Psg - Dortmund en Bayern - Porto? Finale Psg - Bayern ?

19 april 2021 om 18:42

Waarom zou Bayern er bij zitten? Die zijn verslagen door Psg, dus totaal geen reden om opnieuw te mogen optreden.

19 april 2021 om 18:45

Ik denk dat hij het cynisch bedoeld

19 april 2021 om 18:49

Kan mi j voorstellen dat de uefa wel gewoon het toernooi wil afronden en dus de halve- en finale wil laten plaats vinden. In dat geval zouden die drie ploegen die sander noemt er weer bij zitten. Sponsoren en tv zenders hebben er immers voor betaald.

19 april 2021 om 20:34

Nee Dortmund-Porto

Terecht en te verwachten. Laat ze het maar voelen! Als het bestuur van deze clubs weigert om respect te hebben voor de sport of te luisteren naar de eigen supporters dan hoor je niet thuis in het van oudsher grootste toernooi ter wereld.

19 april 2021 om 19:09

Goed dat je dat zegt als Chelsea fan. Fijn om te zien dat fans boven hun clubvoorkeuren staan en voor het voetbal als sport zijn. Eerder was Neville ook al vernietigend naar Man Utd

19 april 2021 om 19:22

Chelsea fans all over the internet maken de club met de grond gelijk. Bij de andere clubs zie je op de socials hetzelfde gebeuren. De club steekt nu ook gewoon Tuchel en de selectie in de rug. Hebben ze het zweet uit het lijf gewerkt om in de halve finale van de CL te komen waar ze als kleine jongens allemaal van droomden, zet je alles op het spel voor een paar extra ponden. Gadverdamme.

19 april 2021 om 19:51

Inderdaad, de social media-kanalen van alle Engelse clubs staan vol met protesten. Ik heb ook gezien dat de fans van Liverpool en Chelsea ook een fysiek protest aangekondigd hebben (de fans van andere teams misschien ook wel). De persconferentie was vandaag ook pijnlijk, Tuchel zat er ook erg ongemakkelijk bij. Dat hij zei: 'als ik een mening had zou ik het niet zeggen', zegt wat mij betreft genoeg. De perschef van Chelsea greep daarna ook in zodat het niet meer over de Super league ging.

19 april 2021 om 19:30

Hard aanpakken? Ben ik mee eens. Mar ik denk dat dit een disproportioneel maatregel is die een averechts effect gaat geven.

19 april 2021 om 19:59

Inderdaad. Op deze manier drijf je die topclubs alleen maar weg zodat ze bijna genoodzaakt zijn een eigen bond op te richten.

19 april 2021 om 21:10

Nou ja, spelers beginnen ook al te protesteren. Die zitten daar helemaal niet op te wachten. Bovendien had de Uefa al aangegeven dat die spelers bij het aantreden van de Super League dan transfervrij zijn. Zie ze dan maar eens te houden.

19 april 2021 om 23:33

@Sirius

Ja mooi is dat maar waar gaan al die spelers heen dan? Dit zijn toch een paar van de beste clubs in de wereld. Lijkt me behoorlijk sterk dat ze straks allemaal transfervrij weggaan. Waarom zouden ze eigenlijk, salarissen gaan ook weer omhoog door de ESL. Zeg je niet zomaar nee tegen.

19 april 2021 om 19:34

Ik vind het eigenlijk des de dommer van de Engelse clubs dat ze hierin meegaan. Dit is overduidelijk een poging van de mediterrane clubs om mee te liften op de inkomsten die de Engelse topclubs uit Aziã« krijgen en daar ook een fanbase op te zetten. In het zuiden is het nu dikke crisis door corona daar waar de Engelse clubs nog wel wat spek aan de botten hebben, en door vaker met de Engelse clubs op te trekken willen ze dat gat dichttrekken. Vandaar ook dat Tottenham en Arsenal uitgenodigd zijn (no offense), want met 100 miljoen Chinese fans die daarnaar kijken die dan ook Juventus/barcelona meekrijgen is natuurlijk dikke bonus. Is hun goed recht, maar dat de Engelse clubs daar zo blind mee akkoord gaan met alle risico's van dien is op zijn zachtst gezegd een beetje dom.

19 april 2021 om 21:37

Wat een onzin John. Clubs als real Barcelona en Juve zijn razend populair in Azië. Die hebben die lift helemaal niet nodig. Deze beweging is allang ingezet en nu is er het momentum om druk op de uefa uit te oefenen. Meer is het niet. Tenzij de uefa hard spel gaat spelen. Dan wordt het wel meer.

19 april 2021 om 21:51

Mmm nou ik vertrouw het niet hoor. Initiatiefnemer van dit idee is Perez, die al een paar jaar moet aanzien dat de PL met steeds hogere tv inkomsten wegloopt. Als zij net zo populair in Azië waren geweest, hadden ze vast op eigen houtje net zo veel TV inkomsten kunnen verkrijgen maar dat is niet gelukt. Het feit dat Tottenham en Arsenal hierbij zitten en bijvoorbeeld Sevilla en Valencia niet, terwijl het een initiatief van Perez is, vind ik bijzonder verdacht.

19 april 2021 om 19:52

@Yoeri, maar eigenlijk is de nieuwe opzet van de CL toch net zo lachwekkend als de Super League?

19 april 2021 om 19:59

Maar daar staan tenminste niet tig clubs bij voorbaat buitenspel omdat een paar clubs bepaalt wie er met hun mag meespelen. Gewoon een schoolpleintje waar een paar jongens een bal hebben en spelen en de rest van de school moet toekijken maar zelf die bal niet mag aanraken. Ik hoop gewoon dat dit allemaal een farce is om de Uefa te laten zien dat ze niet zomaar alles kunnen maken waar ze zin in hebben, maar begin er een hard hoofd in te krijgen.

19 april 2021 om 19:58

Ik vind eigenlijk dat we eerst die plannen moeten afwachten.
Volgens de plannen blijven de clubs gewoon in hun eigen competitie spelen en er staat nergens dat ze niet meer in de CL of EL uit willen komen.
In de weken dat er geen CL voetbal is kunnen ze best een eigen competitie houden.
Op kleinere schaal is dat nu ook al het geval, denk aan alle toernooien die in de zomer en winterstop gehouden worden bijvoorbeeld waar vaak ook een financieel plaatje aan zit.
Uiteindelijk is dit niet iets anders dan de International Champions Cup die diezelfde clubs al jaren spelen in de zomer met meer geld en sportief prestige.
Alleen gaat die competitie vaak langs de meeste mensen in Nederland heen omdat de Nederlandse clubs of geen uitnodiging krijgen of op hetzelfde moment voorrondes El/cl moeten spelen. De grotere clubs verdienen in de competitie ook al 20 miljoen, nu doen ze exact hetzelde allen met nog een 0 extra maar het principe is hetzelfde.

19 april 2021 om 20:04

@London, maar dit is toch niet te verkopen als er nu al steen en been wordt geklaagd over het volle speelschema? Hoe ver willen we dan gaan? Als wat jij zegt klopt, dan verwacht ik dat ploegen het aantal contractspelers gaan uitbreiden. Dan kan het maar zo zijn dat een veredeld B-elftal van Ajax voortaan haar wedstrijden in de Eredivisie afwerkt, zodat de A-ploeg zich kan richten op de Super League en Champions League.

19 april 2021 om 20:18

@diegelbereds dat ben ik met je eens hoor. Het volle schema wordt dan nog voller, maar dat is hier (nog) niet de discussie.
Het gaat er om of die clubs iets doen wat echt niet mag - kan.
Uiteindelijk zie ik het verschil niet tussen deze competitie of de international championscup, of het Amsterdam Tournament in het verleden, de Joan Gamper Cup in Barcelona of de Eusebio cup van Benfica of al die andere toernooitjes die in de zomer of winterstop worden afgewerkt, alleen dan een stuk groter. Vaak als training, maar ook heel vaak met een financieel belang.
Of je nou 20 miljoen binnen haalt als club of 200 miljoen voor het spelen van een toernooi buiten de Uefa om is een commercieel verhaal maar het principe is hetzelfde.

19 april 2021 om 21:14

Alsof de Uefa daarmee akkoord gaat. Die gaan die clubs direct verbannen met alle gevolgen van dien.

19 april 2021 om 21:18

@london Calling
ik wil je wel helpen rekenen. 2 poules van 10, uit en thuis is dus al 18 wedstrijden.
Dan nog tussen rondes voor nummers 4 en 5.
Dan kwartfinale, halve finale en finale.
kom je op 23 tot 25 wedstrijden voor de finalist. En dan wil jij er ook nog CL wedstrijden bij spelen, de competitie en beker?
Daarnaast nog de landen toernooien...
Succes

19 april 2021 om 22:29

Uefa heeft hier nieta over te zeggen. Zij zijn niet de baas van het voetbal.

19 april 2021 om 22:34

Het grote probleem hiermee is dat je 15 clubs groot houdt en de rest klein. Clubs Ajax, Leicester, Atalanta etc; waar spelen zij nog voor? Voor een CL die niets meer voorstelt?
Daarnaast genieten we nu enorm van wedstrijden als Psg- Bayern of Real-Liverpool. Straks komen ze wekelijks voor, is het geen bal meer aan. Verder is de opzet ook gewoon ruk.

19 april 2021 om 22:35

Excuus, fout begrepen.

19 april 2021 om 23:49

Ik zeg niet dat ik er blij mee ben, voor de spanning in welke competitie dan ook helpt het niet als de financiele verschillen groter worden. Ik vraag me alleen af of ze doen iets doen wat niet mag. Vanuit de Uefa is iedereen boos maar volgens mij is het maar de vraag of de Uefa iemand kan verbannen. Ik heb inmiddels bijvoorbeeld al her en der gelezen dat het uitsluiten van spelers voor nationale elftallen juridisch helemaal niet kan in Europa (zelf geen jurist dus dat neem ik maar voor kennisgeving aan, maar de meeste juristen zullen het wel beter weten dan emotionele Uefa bobo's). Sowieso doen ze met de SL eigenlijk niet iets nieuws, op kleinere schaal bestaan dit soort toernooien al lang. En ook in de nationale competities kunnen ze waarschijnlijk niet zo maar clubs uitsluiten. Naast de vraag of dit juridisch mag kunnen die competities dit financieel niet. De TV gelden worden in alle competities met name betaald voor wedstrijden van de top team en niet voor alles wat daar onder komt. Sluiten ze die clubs uit dan komt de rest van de clubs ineens in de problemen. Dus als je mij vraagt, ben je er blij mee, nee. En als je mij vraagt is het goed voor het voetbal zeg ik ook nee. Maar op de vraag, doen die clubs iets wat niet mag, nou ik denk het eigenlijk niet.

19 april 2021 om 20:38

Precies, nu niet meer mee laten doen en zodra ze 1x echt meedoen aan die super league nooit meer mee laten doen. Rot op man wat een onzin dit (superleague niet jou reactie😉)

Neem aan dat het ook geldt voor de EL. Toch knap dat we als Ajax zijnde dan voor de derde keer in vijf jaar de halve finale hebben gehaald ;-)

19 april 2021 om 18:33

Dacht ik net ook aan, maar zal wel Roma - Villarreal worden de finale

19 april 2021 om 18:36

Waarom zou Ajax door gaan dan? Ze hebben verloren van Roma en die zitten er dan gewoon nog in..

19 april 2021 om 18:39

Porto, Dortmund en Bayern verloren toch ook al?

19 april 2021 om 18:48

Gaat om clubs die meedoen aan super league. Dat zou betekenen dat Arsenal en Utd vervallen en automatisch Villareal en Roma dan de finale gaan spelen. In de champions league zouden er dan 3 van de 4 clubs uitgesloten worden en blijft er maar 1 club over. Wat ga je dan doen? Logisch is dan de laatste 3 ploegen die verloren hebben terughalen en zo de champions league door te laten spelen.

19 april 2021 om 18:48

Ik denk dat ze bedoelen dat de echte halve finale dan wordt overgeslagen en Roma en Villareal dan de finale gaan spelen, gezien Arsenal en Man Utd eruit worden gehaald. Dat maakt de kwartfinale waarin Ajax speelde, de onofficiele halve finale.

19 april 2021 om 18:53

@Trissy; of de halve finale wordt alsnog gespeeld, maar switchen ze United met Ajax?

19 april 2021 om 19:02

@janter. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover Praag en Granada.

19 april 2021 om 21:45

En Donny transfervrij terug en MU aan hun betalingsverplichting houden😉

HEERLIJK! Laat het ze maar voelen en branden ook.

Dus PSG heeft de cl gewonnen?

19 april 2021 om 18:31

Ik hoop dat ze Bayern, Dortmund en Porto doorschuiven.

19 april 2021 om 18:34

Geen Bayern natuurlijk die zijn uitgeschakeld door Psg.

19 april 2021 om 18:37

Juist wel! Bayern en psg met hun beste elftallen in de finale zou super zijn.

19 april 2021 om 18:51

Ja en dan bayern die de cl wint terwijl ze al waren uitgeschakeld, geloof je het zelf?

19 april 2021 om 19:12

Bayern is fair and square verslagen door een team dat niet meedoet aan de super league. Die moeten niet nog een kans krijgrn

19 april 2021 om 20:06

PSG zomaar een prijs geven slaat ook nergens op. Het kan niet anders.Dortmund en Porto zijn ook verslagen, dus waarom Bayern dan ook niet oproepen?

19 april 2021 om 20:41

Omdat Bayern is verslagen door PSG, een club die niet deelneemt aan de Super League..? Dortmund en Porto daarentegen wel, eerlijkste lijkt me een halve finale tussen die 2 clubs en de winnaar speelt tegen PSG in de finale.

19 april 2021 om 22:12

Wil je de teams die in de poule zijn uitgeschakeld anders ook weer laten instromen?

20 april 2021 om 01:54

@hazard Nee je hoeft niet zo ver terug. Want deze 3 clubs worden pas in de halve finale eruit gegooid. Dus vervang je ze gewoon met de teams die zij verslagen hadden om in de halve finale te komen.

Hahaha wat een grap. Iets met een korreltje zout nemen? Clubs hebben een contract ondertekend en UEFA zal te veel inkomsten verliezen als dit waar is. Iets voor in de wandelgangen dus

19 april 2021 om 18:50

@Veysel denk geen grap hoor, zei vandaag al paar keer eerder dat de contracten niet geldig zouden zijn. Spelers hebben getekend voor nationale competitie en CL bonussen. Als Real uit de Spaanse competitie gegooid wordt dan zijn alle spelerscontracten niet meer geldig. Wat gaan zij met hun jeugd doen? die teams zullen ook verbannen worden.

19 april 2021 om 19:47

Alsof die competities zichzelf totaal oninteressant gaan maken door de topteams eruit te gooien? Gaat nooit gebeuren. Daarnaast zal 90% van de spelers gewoon een nieuw contract tekenen bij de club als wat je zegt klopt, waar willen ze anders heen? Grote lading toppers op de markt, maar een handvol clubs die dat salaris kan bieden? Die spelers gaan nergens heen, verdienen veel te goed. Overigens ‘getekend voor nationale competities’? Dus alle degraderende clubs hebben geen spelers meer? Onzin, spelers tekenen voor een club en alleen bij sommige degradatiekandidaten laten spelers dergelijke clausules opnemen, dat hebben spelers bij die topteams niet. Daarnaast zouden spelers dus ook niet onder contract staan van de club als ze vriendschappelijke wedstrijden spelen? Doen ze dit uit de goedheid van hun hart? Ik denk dat iedereen hier boos om is, maar die clubs zijn ook niet volledig achterlijk hè, die hebben heus de boel wel doordacht en uitgezocht. En als ze uit de competitie en CL worden gegooid weet je 100% zeker dat dit gedrocht er komt en de clubs zich volledig afscheiden van de UEFA en de nationale competities... dan is de UEFA de grootste verliezer van allemaal

19 april 2021 om 20:02

Ajacxied, inderdaad. Dat stuk over de contracten van de spelers van deze man, maken zijn uitspraken echt wel een stuk ongeloofwaardiger.

19 april 2021 om 21:18

Dat valt wel mee. Andere clubs nemen gewoon de plaats in voor die clubs en de Uefa gaat koste wat het kost willen voorkomen dat hun invloed drastisch verlaagt. Zoals je merkt stelt de Uefa zich keihard op en dat is niet bepaald voordelig voor clubs. Als de Uefa die clubs verbant, worden de spelers transfervrij en kan iedereen ze overnemen en zoveel eindstations zitten er niet bij die 12 clubs. Ik denk dat er misschien 1 speler per selectie is die een Tottenham, Arsenal, Milan of Inter als eindstation ziet. Er zijn wel mooiere en betere clubs op deze aardbol.

Verdiend, keihard aanpakken. Dit is alleen goed voor die clubs , solidariteit kennen zij blijkbaar niet.

Is gewoon weer blufpoker. Kost mega veel geld als ze CL nu moeten beëindigen.

19 april 2021 om 18:45

Kost ze meer geld als die super league doorgaat.

Bizarre shit happening here! De teams die uitgeschakeld zijn door deze 3 laten mee doen.

Wie mogen in hun plaats dan erin. Miss dat Emmen ook nog hoop kan hebben.

Gefeliciteerd PSG. Zou wat zijn als PSG dan besluit om na het WK ook over te gaan naar de super league. Op deze manier jaag je juist wel de teams nog meer weg. Denk niet dat dat de bedoeling is

19 april 2021 om 19:43

Dan word de titel gewoon afgepakt en verwijderen ze PSG als titelhouder en verklaren ze waarschijnlijk 2020 cl winnaar als niemand net als een aantal competities tijdens corona.

Ja mooi verhaal...en dan die cup aan PSG geven of de ploegen die door die 3 clubs uitgeschakeld weer mee laten doen?

Hahaha PSG gefeliciteerd. Deze Super League is het eind van het voetbal. Hoe ironisch dat de overname van PSG het begin van het eind was, met al die gestoorde oliebedragen zoals 222 miljoen voor een speler.

Wat een hypocriete bende daar bij de UEFA. Ik steun het Superleague idee absoluut niet, maar UEFA is hier een beetje het heilige boontje aan het spelen. Bij UEFA draait echt alles om geld ook, maar ze vergeten dat ook zij niks voorstellen zonder top teams

19 april 2021 om 18:36

exact! ik heb ze niet de Europese landen zien boycotten die straks mee willen gaan doen aan dat akelige WK in Qatar

19 april 2021 om 19:01

Het zijn sowieso niet alle top teams. Er ook gewoon Europa League teams erbij. Arsenal, Tottenham en AC zaten niet eens op het hoogste niveau dit jaar. En Man U en inter(zelfs 4de achter Shaktar en monchengladbach) hebben niet eens overwinterd in de CL. Dat is al de helft van die teams die dus niet eens kunnen overwinteren in CL

Daarbij in eerste instantie krijgen de 15 clubs 3.5 miljard te verdelen dat is 'slechts' 233 miljoen. 1 Neymar of mbape kopen en het is op. Daarna is de rest van de 6.5 miljard een schatting. Maar ik betwijfel of het zo'n groot succes word. En meteen betwijfel ik daarmee hoeveel EUFA hierop verliest. Andere clubs zullen groeien en grote clubs als Bayern, Leipzig, PSG, Sevilla zullen blijven. Ik zie 100x liever Bayern Psg dan Arsenal-Tottenham of AC-Chelsea. Dan nog niet te hebben over de mensen die liever naar CL kijken omdat hun eigen club of club uit hun land mee doet. Ik denk dat de clubs in de Super League zichzelf zwaar overschatten

19 april 2021 om 22:41

Het moeten 15 clubs worden. Als dit echt doorgaag, dan weet ik 100% zeker dat Psg, Bayern en bv Dortmund nog wel meegaan. Ze moeten wel.
Ook al tel je deze niet mee, dan 'verliest' de CL 12 van de 15 tot 20 grootste teams. Nee, dan kijkt niemand liever naar de Champions League. Jouw voorbeeld slaat ook nerges op. Je pakt de 2 beste keuze bij de ene competitie en de slechtste bij de ander. Beetje oneerlijk vergelijken vind je niet? Je kunt ook zeggen dat je liever Liveepool, Real, Barca, City, Juve, United enz ziet spelen dan Leipzig, Atalanta, Roma, Sevilla etc..

19 april 2021 om 19:10

@linkerbaan hoezo hypocriet? Uefa zorgt nog wel voor sportieve aspect, waar dit totaal niet aan bod is bij de super league.

19 april 2021 om 19:26

#MrKrillin "Stuitende vorm van hypocrisie. We praten hier namelijk over dezelfde UEFA die de Champions League (zoals de naam al doet vermoeden ooit een competitie bedoelde voor kampioenen) al jarenlang steeds meer tot een privé feestje probeert te maken. Om meer geld te kunnen verdienen werd de macht van de grote competities uitgebreid, waardoor clubs van buiten de top 5 nauwelijks nog kans maken op deelname aan het toernooi. Alles wordt in het werk gesteld om de grote clubs een abonnement op Champions League voetbal te bieden. Laat je dus absoluut niet voor de gek houden. De woede van de UEFA, FIFA en voetbalbonden komt niet vanuit een of ander moreel besef over de schoonheid van het voetbal. Zij zijn slechts boos dat zij straks niet langer een monopolie hebben op het ongegeneerd graaien van gigantische miljardenbedragen."

Dat schreeuwt een Deen. Met alle respect, maar ik geloof niet zomaar in die woorden. De Uefa zal zeker nog allerlei lijmpogingen ondernemen en daar past dit niet in.

Met andere woorden psg krijgt dus de beker .. Ik geloof er helemaal niks van

19 april 2021 om 20:46

Hoezo? Gewoon Dorrmund-Porto als halve finale en de winnaar speelt tegen PSG?

Au, maar wel begrijpelijk. Wat een chaos allemaal. Hoop dat de clubs hun verlies pakken en gewoon teruggaan naar hoe het was.

19 april 2021 om 18:40

Het is maar in hoever je het een verlies kunt noemen. De Super Leugue zou toch als vervanging van de CL dienen, dus denk niet dat ze zich er druk om maken.

19 april 2021 om 18:49

Maar zou zoiets door kunnen gaan als de spelers niet meer voor het land mogen uitkomen en niet meer in de nationale competities kunnen spelen? Het lijkt me toch niet dat spelers daarmee akkoord gaan, en zonder de topspelers zal zo'n competitie dan ook niet van de grond komen. Uefa heeft daarin een goed pressiemiddel.

19 april 2021 om 18:54

Denk eerlijk gezegd dat spelers er geen ene moer om geven, het gros van de voetballers vandaag de dag doen het voor het geld. Als ze dankzij zo'n Super League wat meer salaris kunnen krijgen verwacht ik wel dat ze die interlands laten schieten.

19 april 2021 om 19:04

Ik verwacht dat de competitie als het nieuwe China gebruikt gaat worden. Paar jaar cashen en daarna terug om vervolgens voor de nationale ploeg uit te komen. Uit China komen ze ook steeds weer na een paar jaar terug.

19 april 2021 om 19:11

@justpsv kan ook dat er regelementen komen, als je meedoet kan je geen overstap meer maken.

19 april 2021 om 20:02

Ik denk het niet hoor. Een WK winnen met je eigen land is voor vrijwel iedere speler het hoogst haalbare. Bovendien, als deze competitie er echt komt en ze verder van alles uitgesloten worden (ook eigen land), gaat het geld-verhaal ook wel van tafel aangezien het veel minder lucratief wordt. Dat vind ik ook de paradox.
Als zometeen alle loyale fans weglopen (ik weiger ook dit circus te kijken), gaat er zo extreem veel geld verloren. De clubs lijken nu vol in te willen inzetten op de Aziatische en Amerikaanse fans, maar als die na een halfjaar gewend zijn dat er telkens een topper is zullen zij vrij snel afhaken. Bovendien heb je een competitie zonder concurrentie (de founding clubs handhaven namelijk). Dat zijn redenen waarom zo'n competitie niet houdbaar is.

Dan is het toch zonde dat je je loyale fans de rug hebt gekeerd. Die staan namelijk wel iedere week paraat om de club te steunen.
Bovendien, ik vraag me nog maar af of de Aziatische/amerikaanse fans het nog zo zien zitten als de oorspronkelijke fans vertrekken bij de clubs. Factoren als de sfeer in Europa en bij de grote wedstrijden zijn ook redenen waarom zij iedere keer kijken. Als die er niet meer is, zal de charme ook vertrekken.

19 april 2021 om 20:23

azchelsea, Ik denk wel dat je het allemaal een beetje groter maakt hoor. Het is echt niet zo dat de 12 clubs opeens geen enkele plaatselijke fan zal hebben of dat geen enkele Engelse, Italiaanse, Spaanse voetbalfan nog voor de buis de wedstrijden zal kijken. Zo'n competitie zal de onderlinge concurrentie in de top juist versterken, of je nu wel of niet kunt degraderen. Die zal echt niet toenemen als de ene jaar Milan, Arsenal, Chelsea degraderen en Ajax, Anderlecht en Olympiakos erbij komen.

Denk ook niet dat het aantal grote affiches op een gegeven moment zal vervelen. Kijk bijv. naar Amerkia, die hebben in verschillende sporten toppers die zo'n 6-8 keer tegen elkaar spelen en de interesse blijft elke keer enorm.

''dan is het toch zonde dat je je loyale fans de rug hebt gekeerd. Die staan namelijk wel iedere week paraat om de club te steunen.''

Waarom zou je dit niet kunnen blijven doen? begrijp me niet verkeerd hoor, ben ook geen voorstander van zo'n Super League, maar ik begrijp wel dat de clubs dit willen. Eigen inkomsten onderling verdelen zonder dat kleine clubs mee graaien, meer topwedstrijden en waarschijnlijk minder lange Europese rijzen. Als ik in het bestuur van een van die clubs zat, zou ik het idee wel steunen.

19 april 2021 om 22:43

Uefa heeft daar volgens mij weinig over te zeggen. En tja, als dit zo zou zijn dan graven z hun eigen grag.

19 april 2021 om 22:46

Waarom zou je het steunen? Ben jij dan ook zo enorm egoistisch? Je gooit alle ruiten is voor alle andere clubs, behalve de grote 15. Het voetbal gaat niet om die 15, maar om alle clubs. Het gaat erom dat een Ajax of Atalanta zich laten zien op het hoogste toneel en clubs kunnen groeien. Dat kan niet meer als zoiets komt, want die grote 15 blijven altijd de grote 15.

Haha laat me niet lachen, wees blij als je zo wint. Succes met eruit gooien, real Madrid, city en chelsea om psg te laten winnen. Wat eeb huichelaars bij de uefa, daarom blijft die el khalaifi.

19 april 2021 om 19:57

Die is goede maatjes met Ceferin hè? En hij heeft het WK in zijn land, die blijft lekker dicht bij het reeds bestaande corrupte bestel zitten.

Daar is dan eindelijk de cl winst voor psg haha
Wel knap zonder halve finale en finale te spelen

Ben geen fan van de uefa en fifa maar dit voelt toch een beetje als een overwinning

Ben ik de enige die zich afvraagt wat die clubs nou fout hebben gedaan? Was toch gewoon een soort idee en verder nog geen enkele intentie om het uit te voeren?

19 april 2021 om 18:34

Oh, er waren wel degelijk commitments zie ik nu. My bad!

19 april 2021 om 18:46

Reken maar dat Agnelli de grootste slang is. Die gast is zwaar gefrustreerd dat het met Juve ondanks de mega-investering met Ronaldo en later Pirlo, De Ligt etc. nog steeds maar niet wil vlotten. Ze staan 5 Cl’s achter op Milan en 1 op Inter, ondanks dat ze recordkampioen zijn.

Goede zaak. Geen halve maatregelen nemen. Keihard aanpakken. Gaan ze die dagen lekker een onderling proeftoernooi spelen als voorbereiding op die super league

19 april 2021 om 20:00

En wie pakt Qatar/El Khalaifi/Uefa/Fifa/Ceferin aan? Die mogen wel door met hun praktijken en hoeven niet eens een halve maatregel tegen zich genomen zien?

Haha, dat zou wat zijn.. wint PSG dan op deze manier eindelijk de CL ?

Nou dan hebben we gelijk een winnaar, 1e CL is binnen voor PSG!

Wat een gebeuren allemaal!

Maar dat zou dus beteken dat PSG automatisch kampioen wordt?

Nou ik volg het op de voet. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Zou waanzinnig zijn als dit daadwerkelijk gebeurd. Dan heeft meneertje Qatar eindelijk die cup met die grote oren. Blijf het jammer vinden dat Bayern is uitgeschakeld. Hadden hier gewoon tussen moeten staan, helaas.

Haha geweldig. Ook meteen de tickets eerlijk verdelen. 3 voor engeland. 3 voor spanje,

Gefeliciteerd psg. Door gewoon normaal nadenken en niet eurotekens te zien ( voor het eerst) win je de cl

Dat lijkt me een beetje overtrokken. Ik verwacht dat dit seizoen gewoon uitgespeeld wordt met de huidige 4 teams.

Gefeliciteerd PSG fans! Toch jullie 1e CL titel als dit doorgaat.

Wat een chaos zeg. Als dit gebeurd dan is het voetbal echt overleden zeg. Bizar. Vind het helemaal niks die ESL. Vooral ethisch gezien een slechte ontwikkeling. Vreemde blijft dat de Uefa een beetje nu gaat zitten doen alsof zij de heiligen zijn. Maar goed het is wel gek allemaal. Jammer dat dit zo moet gaan. Slecht voor het voetbal. Weinig wijsheid en enkel denkende aan geld. Maar vraag me ook af in hoeverre de Uefa dit ook over zichzelf heeft geroepen. Teveel zitten luisteren naar clubs als Ajax (die met ideeen komen enkel voor eigen belang ook uiteindelijk) terwijl ze niet of minder luisteren naar de grote clubs die voor het grote geld zorgen, hoe je het went of keert. Wellicht zijn die het zat en gaan nu hun eigen weg. Anders weet ik het ook niet. Maar voor het voetbal zoals we het kennen is dit wel een echte doodsteek! Wel een lekker politiek spel is het geworden. Some real BLUFPOKER!

Haha die Uefa bobo's voelen em al aankomen. Minder geld, minder autoriteit en minder aanzien.

Ze willen nu bluffen. Als ze aanzetten dan is het helemaal klaar met de uefa. De uefa draait grotendeels op de CL en zeker obv grote clubs. Wanneer dit escaleert worden ze gedegradeerd tot een BDO in dartssport.

Kijk ze dan zweten. Dezelfde club waarbij platini jarenlang zijn gang kon gaan met corruptie.

Begint nog leuke vormen aan te nemen. Ben benieuwd waar het naar toe gaat.

Waar ik vanmiddag nog voorzichtig reageerde op het artikel omtrent Ajax heb ik me afgelopen uur ingelezen op de website van ManU en TheSuperLeague, ben ik toch van gedachte veranderd. Wegwezen met die clubs. Ik hoop dat UEFA inderdaad daadkrachtig optreedt en ze er per direct uit de CL pleurt.

Uefa is ook echt ongeloofelijk he,
Het is niet best maar nu kunnen ze ineens wel radicale beslissingen nemen.
Deden ze dat maar met het racisme en WK in Qatar, maar dan hoor je ze niet of nauwelijks.

Zoals een vriend van mij zei: Zolang ze er zelf maar beter door worden. Is het goed.

Echt mafifa gedrag.

Waar ik vanmiddag nog voorzichtig reageerde op het artikel omtrent Ajax heb ik me afgelopen uur ingelezen op de website van ManU en TheSuperLeague, ben ik toch van gedachte veranderd. Wegwezen met die clubs. Ik hoop dat UEFA inderdaad daadkrachtig optreedt en ze er per direct uit de CL pleurt.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, zo ook de Uefa en ze snijden zichzelf gigantisch in de vingers als ze nu al dit soort drastische besluiten nemen. Pure paniek.

Ik vind het alleen maar mooi, de Uefa en Fifa zijn zo corrupt als de pest. Leve de Super League en ik hoop dat nationale bonden hieraan meegaan en zich afscheiden van dat zootje ongeregeld.

Hahahah gefeliciteerd PSG! Heerlijk dit. Wel leuk dat , ik geloof UCLwinner ofzo, nog laatst liep te provoceren van wij winnen wel met Real de titel en CL. Niet dus haha. Wel goed van de UEFA.

Niet dat ik een fan ben van de uefa, maar wat zal ik het mooi vinden als de uefa eindelijk eens begint op te treden tegen de onzin die de topploegen er iedere keer proberen doorheen te voeren. Als ze vinden dat ze niet genoeg geld verdienen in de Champions League, dan laat clubs spelen die wel dankbaar zijn dat ze op dat podium mogen spelen.

PSG wint dan net als Olympique Marseille destijds op “speciale wijze” de Champions League ;-)

of PSG speelt het slim... pakken zij de CL en volgend jaar alsnog Super League.....

19 april 2021 om 18:48

Natuurlijk, hun voorzitter is lid van UEFA en het WK in Qatar staat op het spel voor hem. Dat is de enige reden dat PSG nu nog geen ja zei.

19 april 2021 om 19:08

Heb daar meer twijfels bij dan de glazers. De eigenaar van psg is volgens verhalen geregeld op het complex te zien, kijken naar de jeugd. Dat is al een groot contrast met de glazers bijv die al 2 jaar niet in het stadion zijn geweest.

19 april 2021 om 19:13

Als je u een beetje in leest in onderzoek van FFP naar PSG en heel het verhaal dan zal die twijfel snel verdwijnen. Deze man gaat over lijken, geld staat op 1 en daar heeft hij met Qatar een onuitputtelijke bron. We hoeven overigens geen lijstje te maken wie erger is. Glazzers is een oud zeer voor United fans die nooit opgelost ga raken net als Koenke voor Arsenal.

Pleur ze maar uit de Champions League. En laat ze ook meteen maar degraderen. Daarnaast moeten lokale bestuurders vanaf volgend jaar geen vergunning geven voor Superleague wedstrijden. Dan zijn die clubs niks meer waard en is een hele superleague niet interessant meer.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. De Uefa overschat zijn eigen macht. Dat is waar dit hele conflict over gaat. Over macht. De Uefa heeft nooit ingegrepen toen de FFP regels werden geschonden. De andere clubs moeten wel overgaan op een nieuw format. Anders zien we straks alleen nog staatsclubs als City en PSG in finales.

Heel goed! Nu al helemaal klaar met die Super League: de doodsteek voor voetbal zoals we dat kennen.

Overtuigend vind ik een UEFA functionaris die over geld praat per definitie hypocriet. Tijd om terug te gaan naar een 6+5 regel, en tijd om de exorbitante salarissen een halt toe te roepen!

Is UEFA zo dom dat zij denken dat spelers even naar een andere ploeg gaan verkassen?

19 april 2021 om 18:51

Wat een hoop heisa weer in de media!
Omdat één onbekende Deen iets roept?
Denk je nu echt dat ze deze grootmachten gaan uitsluiten?
Gaat echt niet gebeuren!
Champions league stelt niks meer voor zonder deze grote clubs!

19 april 2021 om 21:21

Hoezo niet? Gaat veelal om historie en de clubs (city o.a. heeft dat nog helemaal niet) . Als deze verdwijnen gaan andere clubs opstaan. En spelers zullen echt liever in de cl blijven. Is alleen maar positief. Nieuwe heldenploeg uit Engeland? Napoli lazio en roma die weer opkomen? Valencia en sevilla die weer opkomen. Benfica,ajax, leipzig, dortmund. Dat worden dan de nieuwe barca en reals. Denk maar na. Sinds wanneer is de clasico echt een ding geworden? Jaren 90? Misschien 80. Manchester derby echt fanatiek sinds 2010?(dat city veel geld kreeg dat jaar) nieuwe ploegen en helden zullen opstaan met oude grootheden als benfica ajax en napoli

Ze kunnen naar de CAS gaan. Hebben die ook weer wat te doen na 1 jaar

Goed statement.

In dat geval psg - bayern (winnaar vorig jaar tegen de laatste club over) als finale.

Psg verdient een finale.

19 april 2021 om 18:52

PSG tegen Ajax zou ook kunnen. Als goedmakertje voor Juve 1996 ;-)

19 april 2021 om 20:09

Haha een man mag dromen :-)

Voetbal is van ons, supporters! Deze idioterie moet gestopt worden. Laat het ze lekker uitzoeken, geen aandacht van supporters geen aandacht van sponsoren en tv. Kanalen als Espn e.d. kan ik me nog voorstellen, dat is redelijk. Champions league terug naar de landskampioenen van Europa en Europa League naar de 2 van ieder land. Voetbal wordt kapot gemaakt door het geld. De enige die dit kan redden is de uefa. Maar, tja...

Geloof er niets van... Eerst maar eens kijken of ze überhaupt de regels hebben om dat te doen.

Dan zullen Slavia Praag en Granada ook in de halve finale van de EL komen neem ik aan.

19 april 2021 om 21:25

Hoop dat we wel naar de uitslagen kijken en daar ook op focussen. Een Granada is kansloos uitgeschakeld met 6-0 totaal die zou ik dan onzinnig vinden. Heb dan natuurlijk liever ajax maar ook liever zagreb die het nog redelijk spannend maakte tegen villareal. Anders wint roma de halve ook met 6-0 overall van granada. Evenals villareal tegen slavia

19 april 2021 om 22:14

Maar verwacht niet dat het zo zal gaan. Dan wordt het waarschijnlijk te ingewikkeld. Alleen Bayern kan geluk hebben omdat Liverpool ook bij de gewraakte clubs zit.

Ja maak het anders even nog belachelijker.

De UEFA is met hun impulsieve handeling alleen maar bezig hun eigen ruiten in te gooien. Ze moeten niet vergeten dat die grote clubs hun broodverdieners zijn voor die eindtoernooien. Kan je wel stoer en groot doen dat je ze per direct eruit gooit. Maar op papier hebben ze niets verkeerds gedaan. Het is eigenlijk zelfs ironisch dat ze het flikken bij de UEFA die zelf niet onomstreden zijn wat betreft besluiten maken.

19 april 2021 om 19:04

Die clubs kunnen niks zonder de uefa. Bovendien wat willen ze doen met lege stadions en geen enkel mediabedrijf doe zich hieraan zijn vingers gaat branden. Agnelli heeft gegokt en verloren.

19 april 2021 om 19:42

Het is juist het tegenovergestelde. UEFA kan niks zonder de clubs. UEFA bestaat uit een stelletje op machtsbeluste bobo’s. En nu ze eindelijk op hun nummer worden gezet zijn ze helemaal over de rooie.

UEFA is enkel organisator van de eindtoernooien. Die eindtoernooien worden door mediabedrijven afgenomen met in de veronderstelling dat de grote clubs meedoen en dus veel kijkers trekken. Dus veel reclame inkomsten. Schop je die clubs eruit of ze doen niet mee, minder kijkers en mediabedrijven zullen minder happig zijn om te betalen voor de uitzendrechten. En geen mediabedrijf die zich hier zijn vingers aan gaat branden? Geloof je het zelf? Media is een entertainment industrie, het grote voetbal is een en al entertainment, zodra er geld aan te verdienen zijn staan ze gelijk in de rij om te happen.



19 april 2021 om 20:03

Er zijn nog wel meer clubs die onder de Uefa vlag vallen. Als de consumenten ook de rug toe keren en dat zie je nu overal in de EU gebeuren dan draait de entertainment industrie ook weg bij deze competitie.

19 april 2021 om 21:32

Voorbeeld: je bent gek van Cola en fan van coca cola. En het bedrijf coca cola gaat failliet. Ga je dan pepsi of andere cola drinken en aanmoedigen of stop je dan ineens met cola drinken? Dan worden subtopclubs gewoon populairder en beter en zal een napoli-dortmund de nieuwe united-ac Milan worden. Enige nadeel is de mega historie van real, united, ac Milan, juventus, liverpool. En mooie namen als Barcelona. De andere ploegen hebben nieteens grote historie of super fanbase

Kans is natuurlijk heel klein dat dit waar is maar ik teken er voor. Dan wint PSG de CL en zal de EL tussen Villareal en Roma gaan, prima.

19 april 2021 om 19:08

Als we dan eindelijk een keer de halve finale hebben gehaald haha!

Ze eruit gooien allemaal.
Geen genade voor deze ratten.
Alle clubs terug naar de echte fans.

Lijkt me onzin dat de spelers transfervrij worden. De beste advocaten ter wereld hebben dit sowieso al binnenstebuiten gecheckt voor de grote clubs.

Ik vraag me af hoe de UEFA kan bepalen dat spelers niet op het WK mogen uitkomen?

Kunnen ze dit ook bij nationale competities doen? Dus dan Leicester of West Ham kampioen.

Die international Cup wat elk jaar in de zomer werd gehouden was een voorbode

Het mooiste zou zijn als de super League doorgaat en faliekant mislukt. Clubs die smeken om toegelaten te worden tot de nationale competitie en dat gewoon te weigeren.

Huh? Hoe kunnen ze zomaar midden in het CL seizoen 3 van de laatste 4 CL clubs eruit gooien? Dat kan toch niet? Alles moet toch uitgespeeld worden? En wat heeft dit seizoen te maken met beslissingen die Chelsea, City en Real nemen dan? Ik snap het niet helemaal.

19 april 2021 om 20:01

Ze nemen de beslissing toch nu en keren de rest van Europa de rug toe, ik ben helemaal voor maar we moeten naar wel de juiste juridische stappen zetten.

Ik wil een Europese competitie zonder de clubs die aan deze league willen deelnemen, liever kwijt dan rijk.

Het zal vooral heel veel roepen zijn en uiteindelijk hard tegen hard. Puntje bij paaltje krijgen de grote clubs meer zeggenschap en worden ze er beter van, krijgen de UEFA en FIFA gewoon hun flinke aandeel van de centen en wordt de kloof uiteindelijk groter.

Al hoop ik op een ander scenario uiteraard. Daad bij woord en dikke boete laten betalen als ze met hangende potjes terug komen, welke weer wordt verdeeld over de bonden, die het weer dienen te verdelen over de clubs. Zo wordt iedereen uiteindelijk beter van dit masterplan.

Dat is nog eens een statement vd uefa. Vraag me af of dit wel helemaal rechtsgeldig is maar dat terzijde. Buiten dat ben ik zeker geen voorstander van deze competitie. Het zal de uiteindelijke verschillen tussen de rijke clubs en de minder rijke clubs alleen maar groter maken

Is nu gewoon powerplay om te kijken wie er als eerste opgeeft;

-de nationale bonden en UEFA gaan het natuurlijk lastig krijgen zonder de grote topclubs
-de topclubs kunnen echt niet functioneren zonder deelname aan de nationale competitie/toegang tot EK/WK

Wat mij betreft gooit de UEFA de teams er allemaal gelijk uit. Hetzelfde voor alle nationale leagues. Hoe dan ook; het wordt sowieso een puinzooi behalve als de super League clubs inbinden.

Een eventuele oplossing zou kunnen zijn om hen altijd het recht te geven in de eerste kwalificatieronde in te stromen.

Zou wel willen weten of de reglementen van de UEFA dit toelaten. Er is immers nog niets gebeurd en de betrokken clubs opereren vooralsnog onde een uefa-licensie. Maar openlijk mee onderhandelen en verbaal goedkeuring verlenen aan de plannen voor een nieuwe CL opzet, en dan op het laatste moment de hele boel opblazen wordt in het privaatrecht als kwade trouw bestempeld, met mogelijk genoemde sancties als gevolg.

19 april 2021 om 19:34

Maar ze hebben verbaal noch schriftelijk goedkeuring gegeven voor de nieuwe opzet. ( die vergadering was dus eigenlijk vandaag van start gegaan)

19 april 2021 om 21:39

Had wel begrepen dat alle 12 de clubs vanochtend uit de ECA zijn gestapt. Maar volgens mij gaat de Europeans Leagues (el) erover of clubs gemachtigd zijn nog in de Uefa of CL. En dat wordt weer gevormd door alle nationale bonden. Dus als die bonden daadkrachtig zijn en de clubs ook uit de bond flikkeren (dus ook uit de nationale competitie) dan houd het Uefa en CL verhaal sowieso op voor ze.

Zou me verbazen mochten ze nu vrijdag deze ploegen al uit de CL verbannen. Tot op heden hebben ze nog niks gedaan wat in strijd is met de regels van eender welke bond dan ook.
Ze hebben alleen nog maar een intentie ge-uit dat ze een ESL willen starten. Maar er is nog géén seconde gespeeld, nog niks gepland, voor voor dure advocaten lijkt me dit.
Benieuwd wie hier straks de langste zal hebben.
Wat wel stilaan duidelijk wordt is dat de fan het uiteindelijk weer zal moeten bekopen! Nog meer achter betaalmuren, nog duurdere tickets,....

19 april 2021 om 21:41

Nog niets nog niets nog niets... euhm ze hebben al een president gekozen, 4 vice presidenten en hebben al afspraken gemaakt met JP Morgan over een pakket geld van tig miljard euro. Hoe bedoel je ze hebben nog niets? Het is praktisch gewoon al rond man. Denk je dat ze dit zomaar kunnen stoppen? Wat denk je dat JP Morgan doet? Die zou ze gelijk aanklagen voor een paar miljard wegens contractbreuk.

Haal je de clubs dan ook per direct uit de competitie?? Dat je clubs wilt straffen/waarschuwen snap ik wel, dat je spelers die onder contract staan in zo'n club en de landen waar deze spelers onder vallen gaat straffen door spelers niet aan een ek/wk mee te laten doen slaat nergens op. De spelers die nu onder contract staan hebben toch niet gekozen voor zo'n super league? Bij spelers die in de toekomst voor een clubs in de super league kiezen ligt dan anders

19 april 2021 om 21:38

Ze worden per direct transfervrij en kunnen dus gaan en staan waar ze willen. De clubs zijn alleen iedereen kwijt. En spelers die toch nog voor Barcelona of united gaan kiezen die zijn vanaf dat moment uitgesloten van ek en wk. Wat mij betreft ontzettend terecht. Zo straf je de clubs en de spelers kunnen zelf kiezen en zullen niet de dupe ervan worden tenzij ze er zelf voor kiezen

Zou goed zijn als deze "topclubs" uit de CL worden gezet. Verlang naar het oude voetbal......niet alles draait om geld.

Als ze dat doen denk ik dat de "super League" gelijk een vervangen CL titel dit jaar gaat creeren met 6 wedstrijden tussen Real, Chelsea en City en die ploeg uitroept tot winnaar dit jaar. Qua firepower kan de "resterende" CL met enkel PSG en wat afgevallen ploegen daar al niet tegenop en die wedstrijden krijgen ze natuurlijk makkelijk verkocht.

Nooit gedacht dat ik vóór PSG zou zijn. Dat zou trouwens echt powerplay zijn van de UEFA, en ben er blij mee!

Kat in het nauw maakt rare sprongen. Wat laat de uefa zich hier kennen zeg. Uefa doet exact hetzelfde maar met een super league verdienen ze natuurlijk nog maar weinig.

19 april 2021 om 19:41

ja heel weinig, zou bijna medelijden krijgen met de Uefa. de vaste sponsoren blijven allemaal, champions league blijft nogsteeds het miljardenbal ook zonder deze 12 clubs

Teleurgesteld in Florentino Perez. Nooit verwacht dit. Het mooie spelletje gaat kapot. Ben absoluut tegen Super League. Onzin allemaal. Mocht dit verhaal waar zijn, dan heb ik er geen problemen mee. Laat Perez en co het maar voelen want het slaat helemaal nergens op. Dit wordt echt oorlog.

19 april 2021 om 19:50

De stap van Galacticos naar een Superleague is niet eens zo groot. Het is de natuurlijke volgende stap.

Las net al dat de liverpool supporters al hun spandoeken weg hebben gehaald uit het stadion en een doek bij het stadion hebben opgehangen met shame on you rip liverpool

19 april 2021 om 19:38

klopt, ik heb het gezien. Livepool fans willen de derby zien met Everton en om het kampioenschap spelen tegen United. die hebben niks met deze super league

Zou terecht zijn! Maar nu moet de UEFA ook echt de koe bij de horens vatten en doorpakken, en die clubs er ook daadwerkelijk uitknikkeren. Tot dan neem ik dit soort berichten nog met een korreltje zout

Al die supporters die nu moord en brand schreeuwen zijn ook enkel ‘bang’ voor hun eigen hachje. Die clubs zijn niet gek, men is al jaren bezig om de totaal corrupte UEFA buiten te sluiten, de UEFA doet nu allemaal harde en stoere uitspraken, ook die zijn een kat in het nauw.. UEFA heeft nu de grote clubs nog nodig, de grote clubs hebben nu de UEFA nog nodig, maar met dit plan hebben ze die niet nodig..
wil de KNVB ook nog weleens hard zien draaien als het betekent dat een groot deel van de internationals niet mag meedoen met
Oranje. Hypocriete bende, het draait alleen om geld en voor de fan maakt het al helemaal niks, die wil gewoon voetbal zien..

Krijg je straks box toestanden, zoveel bonden en zoveel competities!

terecht. ook alle CL titels afnemen. Bij degradatie uit de super league ook geen toegang meer tot de nationale competities. ik verwacht trouwens ook niet dat dit voor jaren leuk blijft zon competitie met 12 of meer teams die elkaar 2x treffen, 1 kampioen en de rest speelt voor spek en bonen mee (geld). de nr 7 t/m 12 spelen de laatste wedstrijden nergens meer om terwijl de CL dan juist in de knock out fase zit.

19 april 2021 om 19:50

@Scirea, maar de opzet van de CL in de nieuwe vorm is toch eigenlijk net zo lachwekkend als het idee van een Super League?

De 12 clubs beginnen openlijk met een nieuwe eigen competitie dat is alvast beter dan de achter kamertjes en corruptie van de FIFA.

De clubs die hebben verloren in de vorige ronde zouden dan terug kunnen keren, mits ze niet afkomstig zijn uit een van de landen die uitgesloten worden. Klappen komen altijd onverwacht. Daarom is het zaak om vooruit te kijken en de maatregelen kant en klaar te hebben.
Stel bijv dat de competitie nu moet worden afgesloten. Wie dan tweede? Psv heeft een beter doelsaldo, maar AZ heeft van ze gewonnen. Is PSv dan tweede? Gaat Az dan weer naar de Cas?

Als deze supper leageu er toch komt dan zijn ze van mening dat het meer geld oplevert. Kan, maar als er geen vraag naar de wedstrijden is voor de tv, dan verlies je er meer op dan je wint

Zo, UEFA toont meer ballen dan ik had verwacht. Dat ze de clubs volgend seizoen uitsluiten is al een grote stap, maar dit zag ik echt niet aankomen. Maar goed, het kan ook net zo goed blufpoker zijn (wat me realistischer lijkt) want zulke grote clubs per direct uitsluiten is wel een enorm besluit met veel impact.

19 april 2021 om 19:50

Agh enkel "stuitende vorm van hypocrisie. We praten hier namelijk over dezelfde UEFA die de Champions League (zoals de naam al doet vermoeden ooit een competitie bedoelde voor kampioenen) al jarenlang steeds meer tot een privé feestje probeert te maken. Om meer geld te kunnen verdienen werd de macht van de grote competities uitgebreid, waardoor clubs van buiten de top 5 nauwelijks nog kans maken op deelname aan het toernooi. Alles wordt in het werk gesteld om de grote clubs een abonnement op Champions League voetbal te bieden. Laat je dus absoluut niet voor de gek houden. De woede van de UEFA, FIFA en voetbalbonden komt niet vanuit een of ander moreel besef over de schoonheid van het voetbal. Zij zijn slechts boos dat zij straks niet langer een monopolie hebben op het ongegeneerd graaien van gigantische miljardenbedragen."

19 april 2021 om 19:53

Zonder deze clubs verliezen de tv-contracten van de lokale liga's en de CL 90% aan waarde. De clubs hebben de power.

Rustig aan zou ik zeggen, laten degraderen, de CL uit zetten, het klinkt stoer. Maar lees ook het format van de CL op schop gaat, een soort competitiesysteem met 10 wedstrijden tegen verschillende tegenstanders. Dat is dan de Uefa de officiele CL.

Alles is gemaakt om meer geld binnen te harken. Of het nu dit plan is of een Beneliga of een Superliga. Het is allemaal weinig sympathiek. Ben nu wel gewend aan de Cl/el maar knock out blijft het leukste. Wat dat betreft waren die uitspeelwedstrijden van de Cl/el leuk: 1 pot winnaar door.

De Super League is een gedrocht. Rijke clubs willen met een klein clubje een eigen competitie vormen. Degraderen is onmogelijk. Dat is voor mij nou juist de kern van sport. Winnen en verliezen. Een kleine club die geheel tegen de verwachting een grotere uitschakelt. Zonder dit element is er niets meer aan. Wat mij betreft de betroffen clubs meteen uitsluiten van alle competities.

TERECHT!! Een gesloten competitie... welke simpele idioot is het hiermee eens buiten de betrokkenen om!? Het is de dood van de voetbalsport, groot geworden door en voor de vele supporters wereldwijd. Idioterie 2021 ten top! Flikker alsjeblieft een eind op met die hele corrupte overbetaalde zooi!! Zoek het dan liever dichter bij huis en ga wel een niveautje lager supporten/bezoeken. Florentino Perez voorop, dikke bobo in zijn bobo wereldje.. het probleem is dat die lui in de top(veel te rijke mensen) totaal geen tegenspraak hebben in hun eigen gecreëerde wereldje waarin alleen maar mensen om hun heen dansen en proberen financieel wat mee te kunnen snoepen.. deze mensen zijn eigenlijk nog zieliger dan de top zelf.. AMEN!!

De UEFA die anderen beschuldigd van het feit dat het de clubs om geld gaat.
De wereld op zijn kop.

19 april 2021 om 19:48

@Field, spijker op zijn kop.

19 april 2021 om 19:52

Dank je wel!

19 april 2021 om 19:55

@Field, die nieuwe opzet van de CL gaat er bij mij ook echt niet in. Ik mis echt alle logica, behalve meer wedstrijden = meer geld. Wat dat betreft valt het me nog mee dat deelnemers nu "maar" 10 poulewedstrijden gaan spelen. Tegen volstrekt willekeurige ploegen op basis van loting, om het eerlijk te houden

19 april 2021 om 20:27

Het slaat ook nergens meer op.
Het fenomeen champions league is totaal weg. Van de grote vier landen doen er 16 tot 18 teams mee.

En terecht meteen de clubs die er nu nog inzitten eruit halen en vervangen spelers die er spelen uitsluiten van ek en wk meteen de kop indrukken

Wat ik alleen niet zo begrijp, de UEFA heeft zelf toch ook boter op haar hoofd? De CL opzet wordt aangepast en excuseer me, maar de nieuwe opzet is toch echt een gedrocht? 36 ploegen in één ranglijst, waarbij elke ploeg 10 wedstrijden speelt tegen een willekeurige tegenstander. Compleet oneerlijk systeem dat tegen alle sportieve ideeën indruist. En tot overmaat van ramp spelen de nummers 9 tot en met 24 nog een play-offronde. Je kan dus 10 wedstrijden op rij verliezen en toch nog de CL winnen. Een lachwekkend systeem enkel bedoeld om wat de Super League wordt verweten: geld, geld en nog eens geld.

19 april 2021 om 19:58

De Uefa is niet veel beter maar een Super League gaat nog verder en sluit heel veel teams uit.

Beetje hetzelfde als de Beneliga!

19 april 2021 om 19:59

Min of meer inderdaad. Al is die nog enigszins begrijpelijk. De financiele wereld van alleen Belgische, Nederlandse competitie is veel te klein om in de toekomst mee te kunnen met die grote zelf verklaarde elite clubs.

Dus wil je die clubs weerstand kunnen blijven bieden, dan moet er poen bij. En ik snap wel dat ze inzien dat dat zonder een "fusie" niet gaat lukken.

Deze zelfverklaarde lite clubs willen echter een nieuwe mafia, tegen de reeds bestaande mafia.

Popcorn tijd! Heerlijk. Als je objectief kijkt dan kun je aan de reactie van de Uefa zien wat voor organisatie dat is.

Het zou die clubs sieren een nieuwe competitie op te richten voor iedereen, met goede, eerlijke spelregels, scheidsrechters etc en een transparante eerlijke competitie, zonder Mafia.

Ze doen het echter verkeerd en willen nog meer voorzichzelf. Tsja , dan geef je Uefa alleen maar meer macht.

19 april 2021 om 21:37

Ze kijken alleen naar hun eigen belang. Deze clubs als Real, City en Chelsea en op BeNeLiga niveau Ajax PSV Brugge enz. Puur kijken naar eigen belang en eigen gewin. Geld meer geld om nog groter te worden en nog meer prijzen te pakken om nog meer sponsoren te werven en nog betere deals te sluiten. Dat is het hedendaagse voetbal. Niet wetende dat je je co concurrentie kansloos maakt en zo een monopolie creëert waardoor de sport kapot gaat. Op Beneliga niveau binnen België en Nederland en op wereld niveau met dit idee. Maar wat al deze clubs niet beseffen is dat je elkaar, allemaal nodig hebt om de sport een mooi evenement te houden. Kijk eens naar de F1 mercedes was oppermachtig onklopbaar voor 7jr. Nu is er strijdt. Max en Lewis moeten vechten voor een overwinning en daarnaast komen Mclaren en Ferrari erbij die zomaar mee kunnen strijden. Oke pas 2 races onderweg maar heel de wereld kijkt uit dat dit kampioenschap de sport wint en maakt de interesse nog groter. Als je straks een top competitie met een paar clubs waar alle aandacht naar toe gaat gaan er onderaan de keten clubs verdwijnen en wordt de sport kleiner en minder interessant. En dus minder fans en toeschouwers. Op dit soort ideeën maak je de sport kapot.

Eindelijk Graafschap en Brighton en Bielefeld met een eerlijke kans op het bal der kampioenen. Gerechtigheid voor de kleinere clubs. Yes.

Ik begreep dat Fc Emmen Manchester city gaat vervangen
FC Twente, Chelsea en Groningen Real Madrid

Ontop: Please Uefa en Fifa ga door drukken nu!!
Wat dit is een verloren strijd voor deze clubs, maar geen verloren oorlog.
Zij zullen altijd proberen dit door te rammen!!

Wat mij betreft laat zien wie de baas is!!
Pleur iedereen die maar medewerking heeft verleend uit de 1e en 2e afdeling van hun land

Ik keur het niet goed hoor, de manier waarop die zelfverklaarde elite zich hun eigen financiele toekomst willen veiligstellen.

Ze willen hun eigen monopolie oprichten. En dat vind de andere monopolie niet leuk. En dan zie je dit soort Mafia uitspraken.

Waarom zouden ze het niet mogen doen? Dat het niet gewaardeerd wordt, ok. Maar dan kan je die competitie toch gewoon boycotten. Of gewoon niet volgen.

maar het spel wordt hier hooggespeeld. De mafia duld geen nieuwe mafia. De voetbalwereld laat hier zijn ware gezicht zien.

Top, nu de volgende ronde Cl/el en daarna hopelijk de nationale competities. Dan kunnen ze lekker keer op keer tegen elkaar spelen en hebben we er geen last meer van. Als het aan mij ligt gaan we er ook geen gemeenschapsgeld in stoppen en dit soort evenementen faciliteren met oa. politie inzet, daar hebben we de CL onder andere voor. Dat regelen ze allemaal zelf maar.

Lekker dan! Hoeven van mij ook niet terug, behalve via de amateurs en dan promoveren zoals Rangers het moesten doen.

Ik vind de CL al een gedrocht met veel te veel wedstrijden en ook veel te veel deelnemers uit de grote landen.

Niet om door te komen de meeste wedstrijden. Ik neem ze meestal op en kan dan lekker doorspoelen.

Het speciale van wat vroeger de Europa Cup avonden was is nu één grote niet te verteren commerciële brei geworden.

Bah!

Wel onzin om spelers uit te sluiten. Zij hebben hier niets mee te maken

You all really thought Papa Perez Built this beauty stadium to let Leganes and Alaves in? 😹

#the new bernabue 🔥

Alsof deze club al niet voldoende inkomsten hebben. Ze zijn groot geworden door de CL. Dat de spelers salarissen zo uit de hand gelopen zijn hebben ze zelf in de hand gewerkt. Ik mag hopen dat die super league flopt.

Het zou zeer terecht zijn. Keihard aanpakken, dat is de enige manier om het voetbal te redden van deze ondergang.

Je kan geen voetballiefhebber zijn en voor dit plan zijn, dat is onmogelijk.

Ze spelen gewoon de halve finales , man city PSG , Real Madrid Chelsea en er zullen veel meningen tevoorschijn komen. Maar Fiorentino Perez weet echt wel wat hij doet , en als de grote clubs er ook voor tekenen dan zullen ze echt wel een leger van advocaten hier naar hebben laten kijken. Dit is een doordachte actie en 1 waar ik enorm door verrast was , ik had deze absoluut niet aan zien komen . Mocht het zo zijn dat de clubs hiervoor gestraft worden , zal er buiten de UEFA /FIFA een organisatie ontstaan die de clubs /spelers zal organiseren. Dus mocht de UEFA hier een beslissing over nemen , dan zal die niet zo zwart /wit worden als iedereen verwacht. Want de UEFA heeft de clubs gewoon nodig , de spelers gewoon nodig. We gaan vast wel wat zien maar ik denk persoonlijk dat het een compromis gaat worden.

19 april 2021 om 22:42

Ik hoop in ieder geval niet op een compromis, we gaan verder maar dan zonder deze clubs in het liefst Alle competities. Ik wil zelfs geen cent maatschappelijk geld naar deze clubs zien gaan dus ook geen politie inzet of vergunningen om evenementen voor veel toeschouwers te organiseren.

Dan organiseren ze dat maar buiten de EU, Dubai of Qatar zou helemaal passen, niet in de bus maar in 11 gouden ferrari's naar het stadion.

Uefa kan prima zonder deze clubs, Sevilla en Villarreal zijn bv. al een prima vertegenwoordiging uit Spanje en Leicester en West Ham uit Engeland. Geef ze een gelijk soortig geld bedrag als de topclubs uit deze landen en ze presteren ook beter, binnen no time vergeten.

Uefa is bang geld kwijt te raken, dus gaan ze maar dreigen. Ze praten over de Super League maar de gedachten heb ik juist als ik aan de Uefa denk. It’s all about the money. Zorg er maar voor dat de clubs waardoor je zo groot bent, krijgt waar ze recht op hebben, dan was deze gedachten er niet geweest.

Ik lees dat vele denken dat het de 12 topclubs niets doet als ze worden uitgesloten van CL, EL en nationale competitie maar ik denk dat geen van de 12 dit zou overleven...met enkel een superleague achter de hand en verder niets word het niet veel...de competities herstellen zich wel weer en andere clubs komen dan weer bovendrijven. Ook zullen er best wat spelers zijn die graag voor hun competitie willen uitkomen en ook voor CL en EL...en ook hun deelname bij nationale elftallen willen behouden...als UEFA echt noten heeft en dit doorzet gaan er 12 grote clubs ten onder.

Ik lees dat vele denken dat het de 12 topclubs niets doet als ze worden uitgesloten van CL, EL en nationale competitie maar ik denk dat geen van de 12 dit zou overleven...met enkel een superleague achter de hand en verder niets word het niet veel...de competities herstellen zich wel weer en andere clubs komen dan weer bovendrijven. Ook zullen er best wat spelers zijn die graag voor hun competitie willen uitkomen en ook voor CL en EL...en ook hun deelname bij nationale elftallen willen behouden...als UEFA echt noten heeft en dit doorzet gaan er 12 grote clubs ten onder.

Dit gaat 99% zeker niet gebeuren. Clubs uit de champions League zou kunnen, maar als daarmee de spelers een nationaal verbod krijgen en ze transfer vrij zijn. No way, dan zit je met 12 failliete clubs die samen de meeste kijkers trekken. De sponsoren, tv rechten, bank met leningen, alles gaat dan kapot. Wat je nu hebt zijn mensen die zich genaaid voelen omdat er 12 clubs bij wijze van de tussenpersoon ertussenuit halen. De eufa en fifa zijn zelf ook van de centen, laten we ons vooral niet voor de gek houden. Uiteindelijk wordt dit een, ok wij doen niets en jullie zijn gewoon nog welkom. Commercieel is dit een to big to fail.

op basis van welke regel willen ze dat doen? zeker dit seizoen. gaat nog een rechtzaak opleveren.

Damm ik zie nu pas dat de bom echt gebarsten is, hopelijk toont de Eufa eens een keertje lef en zetten zij die clubs er meteen uit.

Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die er niet op tegen is als de Uefa en Fifa op de schop gaan, het is bewezen dat deze organisaties corrupt zijn en nu alles aangrijpen om de macht te behouden, dit wordt ten tonele gespreid maar ik hoor niemand er ook maar iets over zeggen, clubs uitsluiten, spelers verbannen van het EK en WK Fifa en Uefa zijn toch geen soort van goden die even bepalen wat clubs wel en niet mogen, dit is ook waarom er een ESL besproken is. Vind wel dat daar nog wat aan aangepast moet worden, maar een andere naam voor de CL ging er hoe dan ook een keer komen.

Ik hoop dat de Super League geen doorgang vindt, ik zie daar echt geen heil in. Het geld wat er nu al de ronde doet in het voetbal is belachelijk, laat staan die bizarre bedragen waar ze daar over spreken.

De Uefa en Fifa hebben inderdaad zelf genoeg corruptieschandalen gekend, hoe het daar nu zit, daar heb ik echter geen weet van en zal ik niet over oordelen. Het klinkt bijna als machtsmisbruik van de Uefa en Fifa om zo hard op te treden tegen de deelnemende teams. Echter lijkt het me gewoon noodzakelijk, want het is een elite competitie waar niet iedereen aan mag/kan deelnemen terwijl de bedragen die er de ronde doen bizar hoog zijn, ook wanneer de clubs niet presteren. Die clubs hebben vervolgens een gigantisch voordeel in de eigen competitie, omdat ze (nog) veel meer inkomsten hebben dan voorheen. Dat is dus simpelweg competitievervalsing.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren