Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ceferin maakt ‘slangen’ Agnelli, Woodward en Gazidis met de grond gelijk

Laatste update:

Aleksander Ceferin heeft in duidelijke bewoordingen afstand genomen van de Super League. De voorzitter van de UEFA noemt het plan van twaalf Europese grootmachten 'schandelijk en egoïstisch'. Met het plan 'spugen' de clubs 'alle voetbalfans in het gezicht', voegt Ceferin er maandagmiddag aan toe tijdens een persconferentie. Hij maakt duidelijk dat spelers van deelnemende clubs uitgesloten zullen worden van interlandtoernooien als het EK en WK.

"Voor deze clubs draait het niet om solidariteit, nee, het draait maar om één ding: geld", zei de Sloveense bestuurder. "De spelers die gaan meedoen aan de Super League, zullen verbannen worden van het WK en het EK. Ze zullen niet voor hun nationale elftal kunnen uitkomen." De vraag is voorlopig of het plan al gevolgen heeft voor het EK van komende zomer. Ceferin zei enkel dat de spelers in zijn ogen 'zo snel mogelijk' verbannen moeten worden. "We nemen de situatie nog steeds door met onze juristen."

Oranje-internationals Virgil van Dijk, Georginio Wijnaldum, Donny van de Beek, Nathan Aké, Steven Bergwijn, Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij, Frenkie de Jong behoren tot de spelers die bij de twaalf initiatiefnemers onder contract staan. Zij hebben nog niet gereageerd op de plannen. Enkele andere topspelers deden dat wel, onder wie Ander Herrera en Mesut Özil. "Kinderen groeien op met de droom om het WK en de Champions League te winnen, niet een Super League. Het plezier van topwedstrijden is dat ze maar één of twee keer per jaar plaatsvinden, niet elke week. Dit is echt heel moeilijk te begrijpen voor alle voetbalfans die er zijn", schreef Özil bijvoorbeeld op Twitter.

Ceferin haalt tevens uit naar Andrea Agnelli, de voorzitter van Juventus, Ed Woodward, de vicevoorzitter van Manchester United, en Ivan Gazidis, directeur van AC Milan. Hij noemt de clubbestuurders 'slangen'. "Ik begin met Ed Woodward. Hij belde me donderdagavond om te zeggen dat hij heel tevreden is over de nieuwe opzet van de Champions League. Hij had toen duidelijk al zijn jawoord gegeven aan een ander plan. Andrea Agnelli is de grootste teleurstelling van allemaal. Ik wil niet te persoonlijk worden, maar ik heb nooit iemand gezien die zó vaak en zó onophoudelijk liegt. Ik heb hem zaterdag gesproken en toen gaf hij aan dat het slechts geruchten waren en dat er niks aan de hand was. Toen hing hij op."

"We wisten niet dat er zulke slangen om ons heen werkten, maar dat weten we nu wel", haalt Ceferin uit. "Ik heb in mijn leven veel meegemaakt. Ik heb 24 jaar als strafrechtadvocaat gewerkt. Maar ik heb nooit iemand als hij meegemaakt. Ik kan niet voldoende benadrukken hoe zeer iedereen verenigd is tegen dit schandelijke, egoïstische, door hebzucht ingegeven voorstel. We roepen iedereen op om ons te steunen, terwijl wij alles doen om ervoor te zorgen dat dit nooit gaat gebeuren."

Agnelli is aangesteld als een van de vicevoorzitters van de Super League. De huidige voorzitter van Juventus maakt deel uit van het uitvoerend comité van de UEFA en is bovendien de leider van de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt. Hij leek een bondgenoot van UEFA-voorzitter Ceferin, maar hun wegen scheiden nu nadrukkelijk. Zondag schreef de Daily Mail al dat Ceferin woedend was door het 'verraad' van Agnelli. Ceferin werd in 2019 nota bene peetvader van de toen zes maanden oude dochter van Agnelli.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

So, en terecht. Toevallig Woodward en Gazidis, directeuren van clubs die al jarenlang geen enkele rol meer spelen op Europees toneel, moet je keihard aanpakken. Ik hoop dat deze opzet faliekant gaat mislukken en dat de clubs met de staart tussen de benen weer terug komen.

19 april 2021 om 15:46

Maar dat is nog steeds best weinig relevant toch (denk dat Glazer hier meer mee te maken hebben dan Woodward overigens). Hoe je het wendt of keert, de grote clubs zorgen ervoor dat er gekeken wordt naar de CL/EL, en die krijgen nu een erg "klein" deel daarvan. Terwijl het meer om hen gaat dan de UEFA/FIFA. Ik vind de opzet van de Super League niets, geen competitie meer en de excluviteit. Maar de UEFA/FIFA is puur boos dat zij nu niet degenen zijn die het meest profiteren van alle Euro's, zij denken ook alleen aan geld en handelen vanuit geen enkel moreel. Laat je niet gek maken door hen. Zij weten dondersgoed dat een WK/EC/CL/EL/Club competities zonder de grootste sterren vele malen minder gaan opleveren, dus ze moeten wat.

19 april 2021 om 15:54

Zal het idd niet een soort statement zijn van deze clubs?
Soort pokerspel/dreigrment?
Kijk eens wat wij als (top) club kunnen??
En wat het voetbal (competities en toernooien) het zo groot maakt??

Nu net ze een andere opzet bespreken voor de CL. Komt dit oneens naar buiten. Het zalmen niet verbazen als de Uefa-fifa uiteindelijk flink wat water bij de wijn gaat dien voor de grote toernooien. En die Super League gewoon van de hand gedaan wordt.

19 april 2021 om 15:54

Woodward is het schoothondje van Glazer. JP Morgan die dit hele zooitje financiert, raad eens wie daar gewerkt heeft?

19 april 2021 om 16:06

Zeker maar Woodward is er denk niet zelf mee gekomen. Noch is het zijn plek om de plannen van zijn baas door te spelen.

19 april 2021 om 18:02

United en Arsenal bijvoorbeeld stellen al jaren niets meer voor in de CL, mochten ze die spelen. Zij kunnen desondanks gigantische salarissen en transfersommen betalen. Verder ontvangen de grote clubs juist heel veel geld in de CL, maar het is meer prestatiegericht en terecht. Het moet niet zo zijn dat United meer zouden moeten ontvangen als ze er in de groepsfase uitvliegen ten opzichte van een Ajax dat de halve finale zou halen. Ik denk dat vooral de Engelse clubs naar de Super League willen omdat ze vier ploegen jaarlijks in de CL kunnen krijgen en dat is vaak een roulette met uitzondering van City.

19 april 2021 om 18:05

@ajaccunian Ja dat zijn nu nog de grote clubs, maar over aantal jaren hoeft het niet meer zo te zijn. Als deze clubs geweerd worden van de nationale competities en spelers mogen geen WK/EK spelen dan houdt het snel op met die clubs. Leuk ieder jaar naar een soort KKD kijken waar clubs niet kunnen degraderen. Waar gaan zij nieuwe spelers kopen? Veel willen gewoon EK en WK spelen. Ik vraag mij af of de huidige contracten nog gelden als Real uit de competitie gegooid wordt. Ik ben fan van Real maar wat zal toegevoegde waarde zij van deze club in de Spaanse competitie? Ik vond voetbal juist leuk dat je 1 grote bond ogerkoepelende bond had. Niet net als boksen. Ik denk dat die clubs over aantal jaren spijt hebben. Want zij schieten zich in hun voeten. Vooral clubs als Man City en Chelsea moeten weten hoe snel een club groot wordt. Zij hadden geen Europese traditie maar door groot geld snel groot geworden en veel fans gekregen. Zij kunnen zo vervangen worden door andere clubs.

Om het uit de mond van iemand van de Uefa te horen is net zo hypocriet voor woorden. Net zoals de Fifa overigens. Ik ben geen fan van de Super League laat dat duidelijk zijn. Maar beide organisaties hebben een historie vol met corruptie. Van de Wk's in Rusland en Qatar tot de deals van PSG in betrekking tot Mbappe en Neymar. En daarnaast vullen ze ook lekker hun eigen zakken door middel van voetbal. En dan gaan ze hier zelf verkondigen dat het om geld gaat terwijl zij daar ook zelf lekker aan meedoen. Ze hebben het ook aan hun zelf te wijten dat dit nu allemaal gebeurd. Zelf moeten de Uefa en de Fifa ook maar is opnieuw beginnen met een schone lei.

19 april 2021 om 15:20

Sinds Blatter weg is gestuurd, is er zeker een nieuwe weg ingeslagen.

19 april 2021 om 15:25

Geloof je dat oprecht?

19 april 2021 om 15:32

Daarom dat PSG elke keer wegkomt met financiele doping.

19 april 2021 om 15:40

Infantino is ook niet te vertrouwen

19 april 2021 om 15:41

Welke financiele doping bij Psg? PSG voldoet gewoon aan het Ffp. Als de regels van FFP je niet bevallen, dan moet je campagne gaan voeren om die aan te passen. Maar let wel, deze regels gelden voor alle clubs. Maak je het strenger dan zal dat impact hebben op vele clubs, zeker in Corona tijd.

19 april 2021 om 15:50

@ Speedyafc Het zal wel. https://www.nytimes.com/2019/07/24/sports/psg-uefa...

19 april 2021 om 17:26

Het is eerder City die dat doet dan PSG. Buiten Neymar en Mbappe, hebben ze weinig gekke dingen gedaan. En zelfs die transfers zijn verantwoord als je ziet wat je er voor terug krijgt. Mbappe kan makkelijk met winst verkocht worden en Neymar levert commercieel en sportief veel geld op..

19 april 2021 om 18:00

De ene club is een prestige-project van de Vae, de andere van Qatar. één pot nat

19 april 2021 om 15:21

Inderdaad, succes ook ermee. Probeer dat maar is te doen, lukt ze toch niet. Las ook dat ze nu aan het vergaderen zijn met advocaten om degene die mee doen aan de super league er nu uit te gooien in de ucl en uel. Zal vast gebeuren!

19 april 2021 om 15:21

Met Ceferin lijkt de Uefa zich toch al redelijk verbeterd te hebben?

19 april 2021 om 15:25

Wie van de mensen die de WKs aan Qatar en Rusland hebben toegewezen zijn nog in dienst bij de Fifa/uefa?

19 april 2021 om 19:50

Van de personen die des tijds hebben mogen stemmen zijn er niet veel over geloof ik. Een hoop zijn er in 2015 veroordeeld voor corruptie. Een aantal hebben zich teruggetrokken vanwege aanklachten van corruptie tegen hen.

19 april 2021 om 19:56

Exact mijn punt. Door de corrupte ex-bestuurders te royeren zijn ze al bezig met die schone lei.

19 april 2021 om 15:28

Precies. Ceferin preekt hier ook gewoon voor eigen parochie. Net zoals eigenlijk vrijwel iedereen in dit hele verhaal.

Ik ben, net zo als vrij wel iedereen tegen een competitie waarbij het niet mogelijk is te degraderen/promoveren. Dan is het namelijk geen competitie meer, en speel je echt alleen voor de knaken.

Daarnaast moeten nationale competities gewoon leidend blijven. Dat is voor veel mensen toch de mooiste competitie die er bestaat.

Ik snap het idee van een Super League echter wel. Niet in deze opzet. Maar meer startbewijzen voor de ‘beste’ en ‘grootste’ competities juich ik toe. Ik zie Inter liever tegen Arsenal of Sevilla spelen dan tegen Club Brugge of Slavia Praag. En met mij heel veel mensen over de wereld. Daarnaast lijkt het me prima de UEFA buitenspel te zetten, waarom en waarvoor gaan daar elk jaar honderden (?) miljoen naar toe?

19 april 2021 om 15:39

Maar toch hebben Club Brugge en Slavia Praag dat soort wedstrijden broodnodig. Komt veel geld binnen voor dat soort kleine clubs. Als grote clubs besluiten om alleen tegen elkaar te spelen in een gesloten leaguevan 12 permanente clubs, dan zal er een concentratie van kapitaal ontstaan bij die clubs, en de kleinere clubs worden de dupe

19 april 2021 om 15:51

Maar je denkt alleen maar na over de korte termijn. Is diezelfde wedstrijd over 5 jaar nog steeds leuk? Als je hem ondertussen al 24543636x gespeeld hebt. Is het leuk om nergens voor te voetballen? Daarnaast zullen er veel lege stadions zijn. Vooral in Italië waar opkomst van supporters al jaren extreem laag is, en dan heb ik het nog niet eens over uitsupporters.

19 april 2021 om 16:03

Ik bekijk dit plan ook gewoon door de bril van een Inter supporter. En ik snap dat het voor clubs als Brugge en Praag heel vervelend is, maar ik denk dat deze clubs de Champions League nu al als een 'bonus' zien en deze niet standaard in hun begroting opnemen. Ik ben het er niet mee eens dat deze topwedstrijden gaan vervelen. De topwedstrijden in de Serie A vervelen me ook niet. En deze komen ook elk jaar, tot minimaal twee keer toe, terug. De knock-out fase van de Champions League verveeld me ook niet. Dit terwijl het veelal dezelfde teams zijn die daar deel van uit maken. Als ik mijn eigen club als voorbeeld neem; voor deze immense zak geld, juich ik het toe. Zolang er maar niet aan de nationale competities gesleuteld gaat worden. Ik snap de sentimenten van bijvoorbeeld een Ajax supporter of Brugge supporter ook wel degelijk. Maar voor mij, en met mij heel veel Italianen, is een Europese competitie van secundair belang. De invulling die er, nu alles toch om de knaken draait wat dat betreft, maakt mij niet zo veel uit. Daarnaast hebben 'we' bij Inter een gemiddeld toeschouwers aantal van 58.000. Horen bij de top 10 van Europa wat dat betreft. Tegen een Slavia zitten er inderdaad 35.000, maar tegen Madrid 81.000. Dus ook wat dat betreft zou zo'n Super League het goed doen.

19 april 2021 om 16:53

Excact. Behoud nationale competitie is key. Wil wel de potjes blijven zien tegen andere Italiaanse clubs

19 april 2021 om 17:03

Precies! En verwacht ook wel dat dit gaat gebeuren. Ik bedoel een La Liga zonder Barca, Real en Atletico, een Serie A zonder Inter, Juve en Milan, Premier League zonder United, City, Arsenal, Chelsea en Spurs, dat is niet te verkopen. Dan lopen er ontzettend veel sponsoren weg, abonnementen dalen drastisch. Dat kunnen de Nationale bonden zich echt niet veroorloven.

19 april 2021 om 17:36

Lol, ga lekker je nep club supporten.

Bonden gaan die clubs gewoon uitsluiten. En die schijnheilige clubs gaan ook niet met hun A elftal spelen in de competitie; want; 1. Het maakt geen fuck meer uit welk plaats ze eindigen, want ze zijn ó zo goed en ó zo groot dat ze ieder jaar verzekerd zijn van hun plaats, en 2. het grote geld is te halen uit deze Supertrieste League, dus daar willen ze hun spelers voor bewaren.

Nah, pleur al die clubs maar uit de nationale competities hoor. Ja, TV en prijzengeld zal omlaag gaan, maar het plezier ábsoluut niet. Krijgen wij Eindelijk weer échte voetbalclubs te zien die zichzelf staande weten te houden op eigen kracht. En op Eigen Kracht weten te plaatsen voor een ''bonus'' toernooi.

19 april 2021 om 17:37

Wat mij betreft mogen alle clubs die het alleenrecht denken te hebben vwb internationale competities direct verdwijnen samen met hun "fans".

19 april 2021 om 15:35

ModricMagic: Je hebt gelijk maar het maakt de woorden van Ceferin niet minder waar.

19 april 2021 om 15:54

Ik zeg daarom ook dat ze dit aan hun zelf te wijten hebben dat er nu een Super League gaande is. De UEFA is daar mede verantwoordelijk voor.

19 april 2021 om 17:50

De Uefa is er mede verantwoordelijk voor omdat deze zuigclubs al decennias een vaste plek in de CL eisen? Je krijgt je ticket obv hoe gaat je het afgelopen seizoen hebt gedaan, als beloning, als iets extra's. Niet omdat je denkt dat je van groot belang bent in de voetbalwereld.

Er is 0,0 redenen te bedenken om van mening te zijn dat deze 12 zuigclubs recht tot spreken hebben, 0,0. Ieder club heeft en moet een eerlijke kans krijgen. Dit is gewoon in en in triest.

Deze 12 zullen bij overgroot deel vd voetbalsupporters ook een hele hoop sympathie verloren zijn. Ze hebben hun ware gezicht laten zien.

19 april 2021 om 17:41

Uefa en Fifa zijn zeker niet heilig of perfect. Maar vergeet even niet dat de meeste van deze clubs al decennias lang aan het zuigen zijn om meer geld zichzelf toe te eigenen, met vier plaatsen in de CL al als -fucking- groot privilege. Wat al van de zotte is.

De reden dat deze clubs zo in hun broek schijten is omdat concurrentie door het vele geld in het voetbal groot is geworden en plaatsing geen zekerheid meer is. Kijk naar Engeland met hun TV en prijzengeld. Ja zo maak je het voor jezelf als Liverpool, United/city, Chelsea, Arsenal ook heel moeilijk. Want ieder ander club kan ook extreem veel investeren. En dan hebben we het charme van het voetbal weer; het geld bepaalt niet maar het materiaal op het veld. Deze 12 F-ers zijn gewoon in en in triest. Daarnaast hebben zij 0 recht om dit uit te voeren. Ik hoop dat ze keihard op hun klote gaan, van mij part 1 voor 1 falliet.

19 april 2021 om 21:34

Ja want iedereen en zijn moeder die voor de Uefa werkt is zo corrupt als een gevangenis bewaarder in Thailand. Kom op zeg , dit is een doodsteek voor de sport.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat als dit project gaat beginnen en groen licht krijgt, op zijn minst de helft van alle contract spelers bij deze clubs eieren voor zijn geld gaat kiezen en op zoek gaat naar een nieuwe werknemer. Alleen al de sancties die in het vooruitzicht liggen zijn genoeg om een spelers carriere in het voetbal kapot te maken.
Geen CL voetbal tot 2024,geen Ek of WK, individuele sponsor contracten die weleens stopgezet kunnen worden. En als je dan bijv leest dat de spelers van Man U dit nieuwe via de media moeten waarnemen. In plaats van dat ze het nota bene van hun eigen werkgever te horen krijgen, bewijst maar weer hoe erg de angst regeert. Voetbal hoort voor iedereen te zijn niet alleen voor de elite. Maar zo als met alles in de wereld smijt genoeg geld ergens tegen aan en je zuigt het leven en de passie eruit. Wat overblijft is een koele zakelijke opzet waar geld regeert en voetbal niet langer voetbal is.

Heel goed. Met hem volgen er hopelijk nog veel meer! Vind het aanstaande plan van een vernieuwde Champions League nog wel goed klinken!

Hahaha ja nee de fifa en uefa zijn altijd eerlijk en open toch? Ik vind het een dramatisch idee en de doodsteek voor ons als fans maar dit is wel de pot verwijt de ketel.

19 april 2021 om 16:43

Niet mee eens. Ja, de Fifa en Uefa lopen ook achter het grote geld aan, maar er zijn wel twee hele belangrijke verschillen:
1. Ze zetten geen competities op waarbij een willekeurig gekozen handjevol clubs verzekerd zijn van deelname, degradatie en promotie niet bestaan.
2. Proberen doorgaans juist het Europese voetbal inclusiever te maken door toegang tot Europees voetbal mogelijk te maken voor veel meer teams. Kijk naar CL en Uefa Cup vroeger, hoe weinig teams toegang hadden en zie nu het grote deelnemersveld en volgend jaar de Conference League.

19 april 2021 om 16:53

@ murki. Maar het geld wat met die extra wedstrijden en competities verdiend wordt is niet evenredig terug te zien in wat ze uitkeren. Ofwel de eufa verdiend zelf bakken met geld door meer toe te laten en extra competities op te zetten. Misschien onder het mom van leuk voor kleine clubs maar eigenlijk bedoelen ze beter voot onze bureaucratische portemonnee.

19 april 2021 om 17:48

Dat zal gedeeltelijk waar zijn, maar dan nog is dat veel eerlijker. Beter de winsten voor iedereen afromen, maar een zo gelijk mogelijk speelveld voor iedereen bewaren dan competities te gaan oprichten op basis van inschrijving en zonder consequenties aan wedstrijden verliezen (degraderen).

Ceferin is niet zo interessant. Pas als iemand als Infantino dit naar buiten brengt, hebben de teams die een super league willen een echt probleem. Uiteindelijk zal dit ook wel gewoon spierballengerol tot gevolg hebben van alle partijen om dan te resulteren in nog wat extra voordelen voor de echte top.

19 april 2021 om 15:26

Beiden zijn ze niet zo interessant. Ze voelen allebei dat ze de macht gaan verliezen. De macht en de corruptie. De privileges die ze nu hebben gaan verdwijnen. Ze willen ook geen EK en WK zonder de allergrootste sterren. Allemaal stoere praat. Hij had dit beter niet zo grof kunnen zeggen, want straks komen de grote clubs terug en tot een compromis en wordt de voorwaarden dat hij moet vertrekken na deze grootspraak.

19 april 2021 om 15:31

Om het echt zonder de fifa te doen wordt wel een hele uitdaging. Zeker met maar 12 clubs, maar uiteindelijk zouden die ook een probleem hebben ja.

19 april 2021 om 15:43

Goed werk heeft tijd nodig. Wie weet ontstaan er straks wel nieuwe, grote bonden. Waarom moet bijvoorbeeld de Fifa als ware dictators alles te zeggen hebben? Daar gaat het denk ik mis bij de clubs. Ze willen meer te zeggen hebben en niet dat alles vanuit de Grote Almachtige Fifa bepaald wordt.

En tuurlijk zijn de bonden er bang voor. Want na de Fifa zullen zij aan de beurt komen. Maar als langzaam veel clubs overstappen, dan volgen er vanzelf nog meer! En tuurlijk is de Fifa bang. Want dan kunnen ze geen Ek's en Wk's meer geven aan corrupte landen (qatar), maar gaat het naar voetballanden. En mogen bepaalde landen ook niet meer meedoen. Wat heb je er aan dat een Gibraltar mee doet met een EK kwalificatie?

Ik zie dit echt als een begin van een hervorming die er 100% zeker moet komen! De Fifa én de Uefa moeten op de schop. Iedereen klaagt hier altijd over ze. En nu doen de clubs iets.... Is dat ook niet goed! Hoe eerder hoe beter!

19 april 2021 om 15:57

dat zou onmogelijk zijn, daarnaast zou de hele super league ook binnen nu en 5 jaar gesloopt kunnen worden door de fifa/eufa. stel dat zij alle clubs die deelnemen aan de super league een transferverbod geven. dan is die hele competitie binnen nu en 3-5 jaar failliet.

19 april 2021 om 16:02

Onzin. Dan hebben ze hun eigen transfermarkt. Het wordt gewoon een hele nieuwe bond naast de Uefa en Fifa. Niet dat ik trouwens denk dat het gaat gebeuren, maar het zou kunnen.

19 april 2021 om 16:04

Of spelers willen juist niet langer dan een paar jaar bij die clubs blijven, geld binnenharken en dan weg zodat ze wel met ek en wk kunnen meedoen? Dit kan echt 2 kanten opvallen. Het wordt jou scenario of het wordt 't nieuwe china.

19 april 2021 om 16:07

Dat krijgen ze juridisch echt niet voor elkaar. En als ze dat gaan verbieden dan graven ze hun eigen graf. Zeker als de Super League straks uitgebreid wordt.

Vooralsnog denk ik dat het spierballentaal is en dat ze de Fifa/uefa zwaar onder druk zetten (en met succes blijkt). Maar als het wél doorgaat, dan kan dit echt zomaar de nieuwe bond gaan worden.

Spannend wordt het wel!

19 april 2021 om 16:18

@woody, dit zijn inderdaad gewoon paniekreacties van de uefa. Klinkt een beetje als dictators die het wat warm krijgen. Die dreigen dan ook altijd met stevige represailles tegen mensen die hun macht in twijfel trekken.

19 april 2021 om 16:40

Precies dit! Maar dat toont direct hun ware aard. Incompetentie en corrupte mensen die er zitten. Dit wordt nog leuk!

19 april 2021 om 15:34

Overigens wel interessant dat Ceferin zelfs de peetvader van Agnelli's kind is. Aardige broedermoord deze actie.

19 april 2021 om 15:49

Binnen 200 jaar komt hier een serie zoals de "the de medici's" over.

19 april 2021 om 16:35

Ik vind het eerder best schrikbarend dat hij de peetvader is van Agnelli's kind. De topbestuurder van Juventus die zo'n band heeft met de topbestuurder van de UEFA. Dat riekt naar pure corruptie en de perfecte voedingsbodem voor enorme belangenverstrengeling.

19 april 2021 om 15:44

Ben vooral ook benieuwd naar de mogelijkheden/consequenties voor spelers. Als een speler van bijv Barcelona voor zijn land wil uitkomen, kan hij zijn contract dan laten ontbinden? Of zit hij vast met alle consequenties van dien?

19 april 2021 om 15:48

Zeer interessante vraagstelling inderdaad.

Zonder topspelers is het WK/EK niets meer waard toch? WK zonder van dijk, Messi, Ronaldo, de Bruyne etc. Wel meer verrassend maar veel minder qua niveau. Vind het dus maar een loos dreigement

19 april 2021 om 15:47

Uiteindelijk gaan die ook met voetbalpensioen. Dan is het aan de nieuwe sterren om te bepalen wat leidend is. Spelen in de landelijke competitie en voor je land. Of voor het geld...

19 april 2021 om 15:49

Welnee, het is helemaal niet gezegd dat de spelers mee zullen gaan naar de nieuwe bond. Voor hetzelfde geldt willen ze dat niet en gaan ze elders verder voetballen. De nieuwe bond zal niet beschermt zijn door de Fifa/uefa dus het is maar afwachten hoe hard hun contracten zullen zijn in de toekomst.

19 april 2021 om 15:59

Daarom altijd weer spannend wie de nieuwe sterren zijn, dan missen we maar een half NL elftal.

Cillessen
Karsdorp
Botman
Blind
Bakker
Klaassen
de Roon
Gravenberch
Berghuis
L. de Jong
Depay
19 april 2021 om 16:09

Ik denk dat we dan wél een redelijke kans maken! Alle toplanden missen hun topspelers. Wij missen er maar een paar door ons matige niveau.

19 april 2021 om 16:21

Hahaha, daarom, Depay still going strong.

19 april 2021 om 16:06

Voor genoeg topspelers is het toch een eer om voor hun land uit te komen, miss willen die dan juist weg bij de clubs?

19 april 2021 om 16:12

Ik zie het hele probleem niet. De Amerikaanse sporten leggen ook een koste periode de competitie stil zodat team USA goud kan halen op de olympische spelen of een WK. Dat zal met dit ook wel gebeuren.

Althans een Uefa voorzitter..
Ga niks goeds praten wat club eigenaren doen. Die kunnen een club in heel wqt ellende brengen. Zie United & Barca als voorbeeld.
Maar de Uefa is ook eem grote maffia ellende!
Praten over geld, 1 pot nat met die dwazen daaro!!

heerlijk, even een biertje en wat chips erbij pakken voor deze prachte serie.
Maar zonder dollen, ze hebben hier absoluut een punt.
De Charme van de sport wordt door deze manier echt uit het voetbal gehaald. We weten dat als we topduels willen zien we vaak tot de 8ste finale moeten wachten. maar dat vind ik prima.

Overigens is het de Super league, wat hebben clubs als Spurs,arsenal, AC milan hierin te zoeken?
Los daarvan zit ik er ook niet op te wachten en denk vele mensen niet.

Geld domineert helaas alles.

19 april 2021 om 15:29

De charme van de sport heeft de UEFA zelf de nek omgedraaid door de grote landen en clubs voorrang te geven. Ze hebben boter op hun hoofd.

19 april 2021 om 15:36

Idd, Uefa? Is dat niet de club dat grote Europese wedstrijden buiten Europa wil laten spelen?

19 april 2021 om 15:52

Ik snap niet echt wat hiervan de bedoeling is, maar de waarde van de Premier League gaat toch ook dalen dan? Teams die voor een Champions League ticket strijden hoeven zich niet meer in te spannen omdat ze al automatisch aan een toernooi deelnemen.. Zoals Özil ook al zei: 'het is leuker dat ze elkaar af en toe tegenkomen'.. Een stukje taart is lekker, maar dat nou iedere dag te moeten eten? 🤔

Te bedenken dat Ceferin de peetvader van Agnelli’s dochter is, maakt het extra dramatisch.

Ach die Ceferin en zijn UEFA zijn zelf natuurlijk ook gewoon leugenaars, maar ik sta logischerwijs wel aan zijn kant deze keer. Dit is zo’n ongelooflijke steek in de rug van de supporters die altijd klaarstaan voor de clubs, echt onwaarschijnlijk. Ik ben echt diep teleurgesteld als Chelsea (en de andere clubs) niet de stekker uit dit plan trekken.

19 april 2021 om 15:24

De enige reden dat ze hier tegen zijn is omdat ze hun grootste cash cow, de CL, in rook zien opgaan. Alsof zij inzitten met kleine clubs.

"ik kan niet voldoende benadrukken hoe zeer iedereen verenigd is tegen dit schandelijke, egoïstische, door hebzucht ingegeven voorstel is."

Als iemand van de Uefa dit over je plan zegt, dan heb je het wel heel bont gemaakt. Verder ben ik het wel eens met deze woorden, maar toch wel heel hypocriet om dit van de Uefa te horen.

Laten we eerlijk zijn. Dat nieuwe CL plan draait ook allemaal om meer geld. Maar goed. Het laat het gewoon duidelijk zien. Het topvoetbal is in handen van investeerders die gewoon meer centjes willen zien. Die maakt het niks uit wat de fans willen. Ik ga geen seconde van deze super league zien. Ik hoop zelf dat de uefa keihard optreed. Al deze clubs uit de competities gooien. Geen genade.

Ach wat kan dit Agnelli schelen. Na het dansen tussende lijkkisten na het heizeldrama, dopingperikelen, omkoopschandalen, het blijven meetellen van titels die je zijn afgenomen door omkoopschandalen maakt Juventus helemaal niets meer uit. Ze lijken er een sport van te maken om echt de allerlelijkste club van de wereld te worden.

Hahaha. Het draait niet om solidariteit maar om geld.

Waar draait het bij de uefa dan om? En dan praat die over slangen. En dan vergeet die zelf de allergrootste slang in de vorm van platini. En daarnaast heeft opper fraudeur blatter zelf gezegd dat er bij de uefa gefraudeerd werd met lotingen.

Ik geef de clubs van superleague helemaal gelijk. Deze ceferin en die andere bobo's willen alleen geld in hun eigen zakken stoppen. Daarnaast is de hele opzet van de nieuwe cl onzin.

Ik hoop echt dat het doorgaat. Lekker veel topwedstrijden bekijken. Ipv een ferencvaros en een dinamo in een poule zien met juve en barca. Wie heeft daar nou zin in.

Ik vind het nog best hilarisch dat Arsenal bij de twaalf grootmachten zit. Natuurlijk snap ik dat Arsenal ontzettend veel kijkers trekt en lucratief is om erbij te hebben maar nog steeds. Die snappen zelf ook echt wel dat ze hier gewoon wekelijks een pak slaag zullen krijgen haha. Maar ja alles voor het geld. Aftv zal in ieder geval populair zijn.

19 april 2021 om 15:32

Met al dat geld zal er toch ook wel kwaliteit toegevoegd kunnen worden zodat je niet de speelbal wordt. En anders maakt het KSE alsnog weinig uit, het geld komt toch wel binnen.

19 april 2021 om 16:09

Ik ben vooral benieuwd hoeveel spelers dan echt naar die clubs willen komen, behalve om hun bankrekening te spekken, als al die sancties daar tegenover staan.

19 april 2021 om 16:13

Eens, maar helaas, money talks.

Als de spelers van de 12 superleague-clubs verbannen worden op internationale toernooien, dan kunnen we denk ik Duitsland alvast opschrijven als Europees en Wereldkampioen.

19 april 2021 om 15:35

Wat dat dan nog waard is. WK speel je tegen de beste uit de hele wereld, dat stelt dan niks meer voor. Dit zou een grote ramp zijn voor internationale toernooien en nationale competities. Ik ben benieuwd wie de langste adem heeft.

19 april 2021 om 15:50

Dan zal je zien dat de initiatiefnemers van deze Super League een bekertoernooi organiseren die gelijk valt met het EK en de WK.

19 april 2021 om 15:50

Ja daar heb je gelijk in. Die titel is dan weinig waard. Maar dit is natuurlijk een gouden zet van Ceferin. Spelers willen ek's en wk's spelen. Als ze dat niet mogen, denk ik dat ze heel snel weglopen bij hun club en een club zoeken waar ze wel mee mogen doen aan interlandtoernooien. Ik denk dat die supercompetitie kansloos is eerlijk gezegd.

19 april 2021 om 16:11

Miss juist goed voor de kleinere clubs/competities. Gaan er spelers naar clubs, die nu kansloos zouden zijn. Groeit de aanhang voor die clubs en generen ze meer inkomsten om te groeien.

19 april 2021 om 16:46

Ik denk dat dit het beste is wat Ceferin kan doen. Die superleague zie ik uiteindelijk ook niet gebeuren. Wel gok ik dat de rijke clubs nog meer geld gaan ontvangen. Op deze manier gaat goed beleid nog veel minder tellen en kunnen kleinere clubs nooit dromen om zichzelf omhoog te werken.

Alsof UEFA en FIFA niet geldlustig zijn , 1 en al corrupt en machtsgeil. Ik persoonlijk ben tegen de super league maar die van UEFA en FIFA zijn even erg of nog erger qua corruptie, nepotisme en monopolie. Fans hebben de superrijken eigenhandig toegejuicht toen ze de spelers konden halen waarvan ze droomden en nu komen ze janken. Toen was het OK en nu niet meer. Westerse hypocrisie in al haar glorie.

De ene bobo die de andere bobo uitmaakt voor slang. Leuk spektakel dit. Er moet wel serieus reden tot paniek zijn, anders zou je als machthebbende sportbestuurder wel wat relaxter reageren lijkt mij. Als je er een heel peloton met juristen op zet en je hebt serieus een zaak, dan reageer je niet zo overspannen lijkt mij. Ik hoop ook niet dat de Super League er komt, maar bij de UEFA en FIFA is minstens net zoveel mis. Getuige een eindronde in Quatar bijvoorbeeld.

Ik hou niet van het idee van een Super League. Maar ik vind ook dat we niet voorbij aan mogen gaan op een ander probleem: de distributie van sponsor inkomsten is volgens de topclubs niet gerechtvaardigd. Dat is iets waar de heer Ceferin wel invloed op heeft. Voor Nederlandse begrippen is de CL een goudmijn, maar als we het vergelijken met bijvoorbeeld de PL, zijn de inkomsten behoorlijk laag (alleen al meedoen in de PL levert bijna twee keer zoveel op dan de CL winnen). De Uefa (en Fifa) acteren nu als organisatie tussen de voetbal clubs en de vele sponsoren. De 12 clubs halen nu de tussenpersoon eruit. Dat kan betekenen dat of de Uefa een organisatie is die erg inefficiënt is, of de Uefa is een organisatie die niets (of te weinig) waarde toevoegt aan het voetbal. Op beide redenen mogen we ook kritisch zijn.

Krijg steeds meer het gevoel dat we in een maffiafilm terecht zijn gekomen. Dat de zonen van de Don de macht willen overnemen....Serieus, de UEFA is zo fout als de pest. Zij hebben dit monster gecreëerd, en die wil nu z'n eigen gang gaan. Ik wil gewoon leuk en competitief zien, met een kans op verrassingen. Als je de halve finale van de CL ziet heb je toch al de SL? Dit is gewoon een ordinaire machtsstrijd waar het echte voetbal van gaat verliezen. Maar ja, sinds dat Jean Marc Bosman heeft gewonnen was de koek al eigenlijk op. Een gesloten SL zou dus de doodsteek zijn, maar dat is net zo de schuld van UEFA als de ploegen die nu hun eigen competitie willen opzetten.

Wat een hekel heb ik aan de UEFA, nu doen alsof ze solidair zijn met de voetballiefhebbers terwijl ze een WK organiseren in een land als Qatar, iets wat geen enkel voetballiefhebber wil. En dan nog praten over hebzucht.. en bijna iedereen hier op Voetbalzone (en op andere pagina’s) trappen in zijn praatjes.

19 april 2021 om 15:37

UEFA organiseert het EK de CL, EL en die nieuwe Europese competitie, zij organiseren geen WK dat doet de FIFA

19 april 2021 om 15:43

Hoe kan de UEFA dan ervoor zorgen dat spelers niet kunnen deelnemen aan de WK?

19 april 2021 om 15:50

Dan moet de Fifa de Uefa volgen, ze staan dus echt niet zo sterk als je zou denken.

19 april 2021 om 16:14

Omdat de Uefa en de Fifa gezamleijk dat statement hebben uitgebracht. Gesteund door de competiteis uit de betreffende landen. Bekant elke organisatie is er tegen en dreigt met sancties.

19 april 2021 om 16:19

Spierballentaal. Net zoals de leden van de super league nu gewoon doen natuurlijk.

Hij heeft volkomen gelijk.vooral Gazidis, die Arsenal naar de afgrond heeft gebracht, typisch managerscultuur dit en 0,0 gevoel voor de sportcultuur. Verder amuseer ik me wel. Aan 1 kant de geldgraaiende Amerikanen, Saudi's, Emiratis en Russen die een ESL willen, aan de andere kant een Uefa dat tandloos toekeek terwijl intern hele competities werden leeggezogen/gekocht door financieel geweld sinds 2003 (abramovich). Pot verwijt de ketel. Kun je je voorstellen, een PL straks met als top-6: Villa, Leeds, Newcastle, Everton, Leicester, en West Ham? En dan Arsenal Cannons in de Esl, Tottenham Roosters, Chelsea Lions, Manchester Devils o.i.d. Ik kan al bijna braken. Union St-Gilles, here I come.

19 april 2021 om 15:33

Uefa stemde/stemt in met het overnemen van clubs van 2003. Dat betekendende dus meer geld en meer geld in de zakken steken. Uefa zijn gewoon hypocrieten. Het spelletje wat ze speelden wordt nu tegen hen gespeeld. Meer niet.

19 april 2021 om 15:45

Clubs werden al ver voor de overname van Chelsea overgenomen door rijke investeerders. Veel clubs hebben hun succes of een succesperiode daaraan te danken. Voetbal is nu alleen zo groot en globaal geworden dat de machtstructuur is omgekanteld

Ik moet hier stiekem toch wel om lachen.
Zo'n iemand die een ander aanvalt en beticht van eigenbelang en dat het alleen maar om geld te doen is.

Goede foto! Jaaaaa Ceferin! Je hoort het goed: 300 miljoen start premie!🤣

Misschien wordt het tijd dat we met zijn allen het voetbal gaan boycotten, want het draait allang niet meer om het spelletje maar alleen maar om geld. Het kan niet waar zijn dat iemand die toevallig leuk tegen een balletje kan schoppen €35.000.000 per jaar moet verdienen om zo zijn 15e supercar te kunnen kopen.
Wereldwijd sterven er dagelijks duizenden mensen door hongersnood terwijl de heren voetballers nooit genoeg hebben met hetgeen ze verdienen. Het wordt tijd dat dit een halt wordt toegeroepen. En dat geldt tevens voor de transferbedragen die betaald worden voor voetballers. Compleet absurd !!!

De spelers kun je het niet kwalijk nemen als ze gaan spelen in de superleague wanneer de werkgever erom vraagt. Dat toont alleen maar de machteloosheid/wanhoop van de UEFA. Zou de superleague doorgaan, dan verwacht ik niet dat het standhoudt in deze vorm. Als er geen degradatie/promotie is en inkomsten zijn gegarandeerd, dan is het niet spannend. Alsof je alleen naar vriendschappelijke duels kijkt bijna. Kan me niet voorstellen dat dat dan jarenlang zoveel kijkers kan wegsnoepen van champions league/EL.

19 april 2021 om 15:50

Ooit de Amerikaanse sport competities bekeken? Deze League gaat straks gewoon Play-off wedstrijden spelen. Zal uitgebreid worden tot 32 clubs en in devisies verdeeld worden. Amerikaans plan die SuperLeague en die werken al heel kang met een gesloten competitie. Dus zeg niet op voorhand dat het niet gaat lukken. En ja, zoals dat bin elke Amerikaanse competie werkt...........

De winnaar van de Play-oofs is World-champion.

dan is er voor de Uefa toch een duidelijk signaal
en nu aanpakken deze 12 clubs
niet laten deelnemen aan de eigen competitie
spelers niet aan interlands mee laten doen

eens kijken hoe snel de 12 clubs van mening veranderen
alles draait om het geld
maar ik zit er niet op te wachten
op wedstrijden tussen alleen deze 12 ploegen

19 april 2021 om 15:38

Tja, hun hebben het standpunt bepaald, al veranderen ze van mening, dat wil nog niet zeggen dat ze weer toegelaten gaan worden.

Misschien om te beginnen een jaartje over na denken, dan een kwalificatie toernooi spelen wie zich in de NL 1 conference mag melden en wat hun bijdrage gaat zijn voor de rest van de clubs in deze competitie voor een gelijk speelveld.

Als recatie op champagnepapi die dit modernisering van het voetbal noemde: Champagnepapi, dit heet toch geen modernisering meer? Dit is gewoon jezelf verzekeren van miljarden aan inkomsten. Moderniseren begint met de regels aanpassen, zuivere speeltijd e.d., niet met 15 clubs lekker onderling de grote poet verdelen. Rare comment. Net als Peres die zegt dat dit goed is voor heel het voetbal! Never nooit niet. Heel het voetbal draait niet om die 12 tot 15 clubs, die dus nooit zullen verdwijnen. Het draait om spanning, sensatie, mooi voetbal, verrassingen..... maar dit is verre van dat alles. Edit: en dat de UEFA zijn cashflow ziet verdwijnen, daar ben ik het natuurlijk mee eens. Die mag ook wel eens een tik krijgen. Maar dit slaat helemaal door naar geld, geld, geld.

19 april 2021 om 15:41

iemand met de naam ''champagnepapi'' op een voetbalforum is sowieso niet serieus te nemen. on: dit is inderdaad zelfverrijking van de rijkste clubs op aarde onder invloed van malafide voorzitters. de enige onderdelen die in het hedendaagse voetbal tellen zijn valuta's met de naam € of $.

19 april 2021 om 15:41

Alles draait om geld. Ook bij uefa. Als dit doorgaat dan kan je die organisatie opdoeken.

Daarnaast heerst het materialisme tegenwoordig. Je kan wel zeggen dat het daar om draait. Maarja dat is overal ter wereld zo. Bedrijven maken liever spullen in india dan in nederland vanwege het goedkopere geld. Een werknemer gaat liever bij een ander bedrijf werken als die daar 500 euro per maand meer verdiend. Zo ook met voetbalclubs die starten liever een competitie dan alles te moeten delen met de uefa.

19 april 2021 om 20:29

Jsmooth, dat is precies de reden dat ik daar zelf niet aan mee doe. Ik doe mijn werk omdat ik het leuk vind, totaal niet voor het geld, ben trouw aan mijn club waar ik voor speel, koop alleen spullen die op een verantwoorde manier zijn geproduceerd, sta achter bio-dynamische landbouw omdat ik graag wil dat mijn achterkleinkinderen hier ook nog op deze aarde kunnen leven. En tuurlijk wijk ik er wel (eens/vaker) vanaf, maar ik probeer wel iets te betekenen. Dus dit vind ik allemaal zo'n megalomane rotzooi, ik haak af dan.

Prima begin, maar het beentje mag er nog wel wat gestrekter in, sluit deze clubs meteen uit van CL en EL deelname, alhoewel dat voor Arsenal waarschijnlijk niet eens nodig is.

Leicester, West Ham, Everton & Leeds is ook een mooie vertegenwoordiging, al zie ik liever dat er meteen gestopt wordt met het bevoordelen van bepaalde landen. Gewoon twee vertegenwoordigers per competitie voor de top 10-15 landen, daaronder 1 per land of via kwalificatie.

Clubs die mee willen doen, aan deze competitie gelijk uitsluiten van de nationale competities. Maar als je het eerlijk wilt doen. Gelijk clubs aanpakken die diep in de schulden zitten. Dat is ook vervalsing.

19 april 2021 om 16:17

Hopelijk gaan dan de spaanse banken de schulden die barca/real hebben verhalen.

Dit is toch prachtig, alle zelfingenomen volgevreten dictators lekker met elkaar aan het moddergooien. Een groot circus, zowel de hegemonie van de Fifa/uefa als de initiatiefnemers van de Super League. Alles uit eigen belang. Aan het einde van de rit zijn ze allemaal weer grote vrienden, vooral wanneer de zakken weer zijn gevuld in goed onderling overleg.

Wat gaan de bonden hier tegen doen waarmee ze bijna hun volledige nationaal elftal oftewel een deel gaan missen door deze straf ? Oranje staat ook niet te wachten om al die bovengenoemde (top)spelers te moeten missen..

Dit gaat nog wat worden, cola en chips erbij pakken!

Dit belachelijke idee leert ons dat het supporten van zulke grote clubs eigenlijk niet meer mogelijk is. Het zijn geldmachines geworden, die niks geven om hun fans. Het geld dat fans uitgeven aan deze clubs kunnen ze mijn inziens beter uitgeven aan hun lokale cluppie, waarvan velen blij zijn als ze hun topspeler voor een paar ton kunnen verkopen.

19 april 2021 om 16:35

Doen ze ook niet. Vandaag kwam iemand van de PL top 6 anoniem naar buiten dat de eigenaren vd clubs dit hebben gezegd. 'our primary job is to maximize our revenues and profit, the wider good of the game is a secondary concern.' Ofwel de supporters van clubs is een latere zorg.

Lees hier veel reacties dat de UEFA hypocriet is en ik snap die gedachtengang volledig. Maar ik sluit niet uit dat de UEFA al die jaren onder invloed can dreigementen en dergelijke van de zogenaamde “grote” clubs al die (voor de meeste clubs en bonden) negatieve veranderingen ingevoerd en doorgevoerd hebben. Het zou mij niks verbazen. Dat verklaart, in mijn optiek, ook dit hele heftige betoog van Ceferin. Of we er ooit achter zullen komen hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit, dat betwijfel ik. Dit is ook weer een wereld waar maar weinigen echt weet hebben van wat er gaande is.

Er zijn heel veel dingen te verbeteren in het internationale clubvoetbal, maar de Super League is voor de (mondiale) voetbalfans geen verbetering. Iedere keer dezelfde ploegen tegen elkaar gaat op den duur ook vervelen. De enige charme die er nog is bij bijvoorbeeld de Champions League of de Europa League is een verrassende ploeg die het goed doet (shaktar, Ajax, Tottenham). Bij een competitie zonder degradatie en ieder jaar dezelfde clubs lijkt mij dat aspect volledig verdwenen.

19 april 2021 om 15:51

Het is dat Ajax het de laatste jaren goed doet, maar verder wordt de CL nu al niet zo geweldig meer bekeken.

Ceferin is zelf net zo onbetrouwbaar als de mensen die hij beschuldigd. Ga eens kijken naar de halve finalisten in de CL. Chelsea,PSG,Man City en Real Madrid. Allemaal hebben ze nogal moeite met financial fair play.

Jemig wat een drama. Wat mij het meest verbaast over die hele ‘super League’ is dat een Engelse middenmoter als Arsenal daar bij zou moeten zitten. Huh?

Als de emoties en dreigementen voorbij zijn kunnen we deze idee echt bespreken. Er zijn tegenargumenten ja maar ook argumenten voor. Super League wil CL vervangen niet de nationale competities. Ja, de verschillen zullen natuurlijk groot zijn maar dat is nu ook het geval. UEFA is de oorzaak van heel dit gedoe. Ze hebben jaren lang geen werk gemaakt om topploegen te reguleren, lieten alles toe zolang zij zelf gigantisch konden cashen.Je kan nu al de 4 halve finalisten op voorhand invullen. Verder is het leuk dat FC Mitjylland tegen een Liverpool kan spelen maar leuk voor de eerste ploeg en fans. Kortom, het is niet zo dramatisch als men voorstelt en moet men durven te bespreken vooralleer iets te beslissen.

19 april 2021 om 15:53

Maar de Uefa, dat zijn uiteindelijk toch gewoon de nationale bonden? En de bonden zijn weer de clubs.

19 april 2021 om 16:08

Ja en wat is je vraag? UEFA kan prima verder doen zonder CL of eentje organiseren zonder die 12. Niet dat ik zie gebeuren natuurlijk.

Ik kijk, als een van de weinigen, wel uit naar een Super League. Ik heb tientallen jaren op tribunes gezeten bij mid-table clubs die echt nooit een CL gaan winnen. Die enorm kleine kans is voor mij dan ook geen reden om het verouderde systeem in stand te houden. Laat de beste clubs met de beste spelers tegen elkaar spelen en laat iedereen die het leuk vindt om lokaal voetbal te kijken zijn tijd en geld lokaal investeren. Dat hoeft echt niet per se in één voetbalbond. Om vandaag de UEFA te horen klagen over hebzucht is echt lachwekkend.

19 april 2021 om 15:52

Bij een Super League heb je straks ook mid-table clubs die nooit gaan winnen.

19 april 2021 om 16:20

Prima zijn we ook weer van Man City af, hebben de sjeiks hun eigen toernooitje in de woestijn met hun dure pionnetjes zonder eer.

19 april 2021 om 16:31

Ja, nu City eindelijk meedoet met de big boys heb je liever dat ze veilig beschermd in een ESL gaan spelen. Doe maar liever niet.

Wij zitten met Turkije bij Italie in de poule. Ik zeg uitsluiting van spelers van Juve, Inter en Milan 😜

Nu wordt er over de rug van de spelers gehandeld terwijl het de clubs zijn die dit organiseren.
Sluit dan de clubs uit voor de nationale competitie.

En hier spreekt een voorzitter die bij de Uefa niet anders doet dan het de genoemde clubs steeds makkelijker te maken in de CL, en, waarom het vooral draait, veel geld te laten verdienen. Dat toernooi is al lang niet meer te vergelijken met de Europa Cup 1. Dat was juist het toernooi voor landskampioenen, en niet voor Jan en Alleman. Dus ook kans voor een club uit een kleinere competitie om de finale te halen. Zo hoort sport te zijn. En niet alleen maar een geldmachine.

Dan zal je zien dat de initiatiefnemers van deze Super League een bekertoernooi organiseren die gelijk valt met het EK en de WK.

19 april 2021 om 16:37

Ja leuk, een toernooi met exact dezelfde spelers alleen in een andere samenstelling. Nee dat gaat nooit vervelen.

Mensen moeten zich niet druk maken. \
Als er een Super League gaat komen en 90% zegt het niets te vinden en hun club niet meer te supporteren, dan kun je ook met die 90% de Super League gaan Boycotten.
Maar dat is het, iedereen roept hard, maar gaat vervolgens toch zitten kijken. Wat denk je dat er in een Super League valt te verdienen als er gemiddeld elke wedstrijd maar 100.000 man naar kijken in plaats van de 80-100 miljoen die nu kijken. Zo is er geen televisiegeld voor de clubs en is het niet meer zo intressant. Als we al deze clubs boycotten is het gedaan met hun.

Aan de ene kant vind ik het heel goed dat de Uefa en Fifa hard optreden. Maar aan de andere kant: deze twee organisaties zijn al jaren een corrupte bende. En dat notabene ZIJ roepen dat het alleen maar om geld gaat, is echt lachwekkend. Het WK in Qatar is daar het perfecte voorbeeld van. En de Uefa met hun lachwekkende FFP-beleid. Ik hoop ook dat de Super League er niet komt, maar laat de Uefa en Fifa ook alsjeblieft een in de spiegel kijken.

Per direct de 'super League' oprichters (clubs) uit de Champions League schoppen. Spelers zijn slechts pionnen, hen niet mee laten doen aan de komende EK en WK zou de verkeerden straffen. En ja, Uefa en Fifa zijn ook corrupt. Mooi moment om het hele zooitje op de helling te zetten. De heren gaat het allemaal om het geld maar vergeten daarbij wie het zijn die hun betalen.

De eerste stuiptrekkingen vd Uefa..

Las eerder een artikel welke over de haalbaarheid en juridische stappen van de bonden, Fifa & Uefa plannen. Volgens meerdere hoog aangeschreven sportjuristen etc. zullen de 12 clubs in gelijk worden gesteld en dat de dreigementen van bonden, Fifa & Uefa om de clubs en spelers uit de competities te gooien en spelers Wk’s & Ek’s te ontzeggen niet mogelijk zijn, want bonden & Fifa & Uefa mogen clubs & Spelers het recht op competitie niet ontnemen en als ze dat doen dan is er ook geen vrijheid van competitie. Dan wordt het namelijk duidelijk dat de verschillende bonden helemaal niet openstaan voor vernieuwing en alleen aan eigenbelang denken.
Voorbeelden waren (toevallig voor Nederland) de schaatsers vs de schaatsbonden die mee wilde doen aan een nieuwe commerciële competitie waar veel geld mee valt te verdienen. En in de wereld vh worstelen waar worstelaars zich aan wilde sluiten bij een nieuwe competitie.
Ook hier haalden de bonden ongelijk omdat het recht van competitie voor sporters en teams belangrijker is dan wat de bond wil.

Schijnbaar hebben de 12 ook een punt met waarom zij geen extra competitie mogen hebben/opzetten maar de Uefa wel met de Nation L en extra Interland en Europese wedstrijden. Die zijn door de Uefa ook uit commerciële oogpunt opgezet maar de clubs hebber er niks aan, ja alleen dat hun spelers dankzij de Uefa geblesseerd kunnen worden en zij dan voor de kosten opdraaien.
Het kan twee kanten opgaan, de 12 gaan echt verder met 12 en mocht het een succes worden dan zullen er meer grote clubs volgen. Of het wordt een blamage en wij zijn 12 historische clubs kwijt.
Persoonlijk en gezien de aantrekkingskracht van de clubs die nu meedoen (uit verleden en heden) denk ik dat het gewoon een succes gaat worden. Want voetbal is nu eenmaal alla bout money!

19 april 2021 om 16:09

Het gaat helemaal geen succes worden. Helemaal niemand behalve een paar narcistische directeuren wilt dit. Komt nooit van de grond.

19 april 2021 om 16:15

Je vergeet alleen dat een gesloten competitie zoals de Super League in Europa niet eens is toegestaan...

Zeker niet als deze competitie voor monopoly posities zorgt, want wat denk jij wat er gebeurt wanneer clubs honderden miljoenen bijgeschreven krijgen voor een klein competitietje waar niemand in of uit kan...

Ik hoop van harte dat deze clubs het doorzetten, de bonden (uefa en de nationale voetbalbonden) de league niet erkennen.. Daar zit je dan... Als "founder".... Geen competitievoetbal meer, internationale wedstrijden meer.. Spelers zijn niet meer ingeschreven bij voetbalbonden en dus niet meer op te roepen voor de nationale teams..

Ik wens je veel succes!!!

Ik heb echt niets met de Uefa nog Fifa, maar hoop van harte dat ook zij doorzetten durven clubs aan te pakken..

19 april 2021 om 16:17

Goeie, vrijheid van competitie. Welke vrijheden zitten daar in en hoezo zijn er clubs die Niet kunnen degraderen, ook de naam European, kan wel eens beschermd zijn.

19 april 2021 om 16:39

Zag daar net ook een filmpje van voorbij komen. Echter is de opzet van de super league volgens amrikanse richtlijnen. En omdat in Europa andere richtlijnen geldt kan het dan juist weer de kant van de Uefa/fifa opvallen.

Degenen die achter deze super league zitten zijn pure narcisten. Deze zieke persoonlijkheden vind je vaak terug aan de top in het bedrijfsleven, veelal omdat ze over lijken gaan. Manipulatie en chronisch liegen behoren ook tot narcisme.

Ik vind deze uithaal en dreigement ook wel heel erg lachwekkend en kinderachtig.

De Uefa heeft een feestje georganiseerd, maar de populaire jongens die het feestje interessant maakt besluiten niet meer te komen en hun eigen feestje te organiseren. Uefa is boos en reageert zich af op spelers in dienst. Verbannen van Ek/wk klinkt ernstig, maar uiteindelijk hebben ze zich er alleen maar zelf mee omdat het dan een foptoernooi wordt die volledig gedevalueerd wordt.

Zou me niets verbazen mocht het nodig zijn dat de Super League met al hun geld een eigen Nations League in het leven gaan roepen met nieuwe nationale teams.

Tis voor een hoop clubs in dat rijtje die al heel lang of nog nooit iets hebben gewonnen ook wel een beetje kneuzig. Arsenal, Spurs, AC Milan en dan zelfs misschien Leipzig. Goed, Milan is iig nog een traditionele topclub en Arsenal in mindere mate ook, maar Spurs? Haha.

Wacht even deze meneer werkt bij de UEFA en beweert met drogen ogen dat hij niet wist dat er zulke slangen in de voetbalwereld waren . Wat een grap dan heeft hij al die tijd met oogkleppen voor gelopen

Veel geschreeuw van de Fifa maar ik wil die plannen toch wel zien van de Esl, ik wil weten hoe alles geregeld is kwa geld, kwa opzet en wat de clubs eraan overhouden,vind het sowieso gedateerd dat een organisatie zoveel geld voor zichzelf houdt en maar een schim van dat geld naar de clubs toe gaat.

Maar hier mogen ze mee verder gaan zodra Messi en Ronaldo hun laatste WK hebben gespeeld volgend jaar dan zal het me echt een zorg zijn wie er wel en niet mee doen aan het WK, spelers kiezen toch 9 van de 10x voor het geld dat is toch wel duidelijk, als er straks een modale speler de kans krijgt om voor een club te gaan spelen in de ESL en hij kan daar het 3 of 4x zoveel verdienen, moet jij maar eens opletten hoe snel die spelers aan hun solidariteit denken.

De Fifa is zo corrupt als wat en de Uefa is niet veel beter, ik ben wel benieuwd wat de concrete plannen zijn.

Laat die zich even kennen zeg, dat is geen bestuurder waardig. Ja niet betrouwbaar in zijn opzicht maar daar hebben die clubs toch niet veel mee te maken. Net of je meneer Ceferin altijd moet vertellen waar je mee bezig bent. Een omhoog gevallen advocaat die alleen daar neer is gezet door sommige landen om hen te dienen, voornamelijk Italie.

In Nederland zijn we al jaren slachtoffer van het wangedrag van de Uefa die altijd naar de pijpen van de grote landen danst, en daardoor blij mogen zijn met een kwartfinale EL en jaarlijkse budgetten 10 maal minder dan de topclubs krijgen. Hij probeert nu een beetje de machtswellusteling te spelen maar iedereen weet dat het deze kant opgaat en zal blijven gaan.

Dat de Uefa niet in gesprek gaat, dat zal ze opbreken later want die clubs gaan niet al het geld in de Uefa's zakken laten zitten, of hun laten besluiten waar hun gemeenschappelijke potentiële winst aan wordt uitgegeven. De Uefa heeft de clubs van de grote landen te machtig gemaakt en nu moeten ze bloeden. Ceferin is de advocaat van de duivel en moet plaats maken. Als je geen Super League wil moet je niet alleen die clubs straffen, nee je moet ook de bonden wijsmaken in die landen dat voetbal zonder iedereen er bij te betrekken altijd vals blijft.

Nationale competities zijn nostalgie en niet rendabel in de meeste gevallen. Maar deel Europa dan op in 4 regios, speel competities en speel met de beste twee of 4 van elk een final competitie. Vroeger of later gaan we er toch aan, hopelijk doen we het alleen verstandig en laten we de mogelijkheid voor heel Europa om topvoetbal te kunnen bekijken in eigen land/regio.

Joh, laat ze lekker die Super League beginnen. Lekker met 15 vaste ploegen (en enkele erbij) in een met geld bestrooide en gesloten competitie spelen dwars door Europa heen. Veel plezier. Kunnen de andere clubs gewoon weer lekker verder met 'normaal' voetbal in hun eigen competities.

De Uefa toont geen ballen door telkens de grote landen voor te trekken. Ze moeten per direct de 4 CL plaatsen verlagen naar max 2. Dat zou pas solidariteit zijn. Geen super league en een diversere CL. De Uefa denkt ook alleen aan geld, zeer hypocriet

De UEFA doet het niet veel beter, maar dat betekent niet dat er tegen dit absolute dieptepunt niet moet worden gevochten met hand en tand. Die grote clubs hebben het via allerlei duistere zaakjes die niks met voetbal te maken hebben voor het zeggen (Champions League), en nu vinden ze zelfs dat niet genoeg. Wat mij je betreft gaat de CL rigoureus op de schop en krijgen we het oude Europacup 1/2/3 verhaal maar dan met groepsfases. En de paar miljarden clubs die zichzelf daar te goed voor vinden rotten maar op in hun Super League, ze worden niet gemist. Kunnen ze met z'n 20en uitzoeken wie de kampioen is van hun domme competitie. De rest kan dan lekker voetballen zoals het hoort in sport.

Als spelers zoals Frenkie de Jong of Matthijs de Ligt weggaan bij Super League-clubs gloort wel veel hoop voor andere clubs die niet in de ESL spelen, zoals Ajax. Dat zou Ajax echt van profiteren als ze niet in de ESL spelen. Dan maakt men andere clubs wel sterker tegen over de grote 15 machtige clubs die in ESL gaan spelen.

Zeker ben ik echt tegen een Super League, want dit maakt nog veel erger en kapot dan je geliefd is in totale voetbalwereld. Europese competities zoals in regio verdeeld worden onder de vlag van Uefa zal in de toekomst wel komen. Vooral snap ik de reacties van mensen/fans wel heel goed wat ze bedoelen over Europese Superleague, dit maakt veel emoties los bij vele trouwe fans bij toekomstige deelnemers van de Europese Superleague. Aan deze verhaal willen ze statement maken dat ze het niet mee eens zijn met de bestuurders van rijke clubs, althans geef ik ze groot gelijk!

Als de clubs echt aan de Europese Superleague deelnemen zullen ze wel echt merken van gevolgen zoals op financiën en marketing, dat zal ook betekenen voor hun mogelijk wel faillissement kunnen worden! Ik doel ook op vele terugtrekkingen van belangrijke sponsors die verbonden voelen aan de clubs. Een "gesloten" competitie is zelfs wel bedreigend voor die clubs op latere termijn, want daar kunnen ze ook niet echt mee goed groeien in omvang en bekendheid. Zeker op langere termijn zal ook gevolgen heel ernstig zijn wat het ook is om gesloten te doen, hoe wel ook de wedstrijden ook altijd het zelfde zal zijn als voorheen. De ESL-clubs zullen hoe dan ook nooit meer tegen andere clubs spelen, die niet uitkomen voor de Esl. Dan heb je het over dat ESL-clubs zich vervreemden van andere clubs die ook meer vrijheid heeft om te spelen waar hoe dan ook kan.
Dus de grote geld maakt de ESL-clubs nog veel kapot dat je denkt, zowel op financieel en economisch gebied, wat ook grote gevolgen heeft voor toerenhoge salarissen van sterspelers en coaches, de fans zullen dan niet meer hun favoriete club gaan steunen bij de wedstrijden, inkomsten zullen dan wel fors lager uitkomen, bobo's krijgen meer salaris en stoppen in hun eigen zak. Willen wij dat echt? Nee!
De spelers vinden interlands wel erg belangrijk om voor te spelen ondanks de eer voor eigen vaderland te doen.
Uefa en Fifa doen het beste aan om de bobo's van die club keihard te straffen om direct van hun functie te ontheffen en ze levenslang te verbieden om weer een functie te bekleden in voetbalwereld.

Hahaha wat een soap wordt dit. Dit kan wel even doorgaan. Ben benieuwd of de SL door zal gaan. Heb sterk mijn twijfels, zeker als spelers voor EK en WK worden uitgesloten.

Goh, wat verrassend dat Agnelli liegt en bedriegt ;-) Laten we wel zijn, het verleden van Juventus is allesbehalve brandschoon. Van doping, omkoping van scheidsrechters (moggi) tot dubieuze transacties. De geur van maffioos handelen is nooit ver weg daar.

Sukkeltje Cefern verwijt de 12 voetbalclubs dat het hen alleen om gld en macht te doen is. En daar heeft sukkeltje Ceferin dan ook helemaal gelijk in. Net zoals die idiote beslissingen omtrent Ek's en WK 's in bijvoorbeeld Rusland en Qatar ook alleen maar om geld gingen. En bijna alle beslissingen van welke voetbalbond dan ook over geld gaan. Sukkeltje Ceferin heeft een enorme klont boter op zijn kop. Agnelli bedriegt ? What's new ?

Ik ben tegen huidige plannen van 12 clubs. Maar een Uefa buitenspel zetten met zn allen is wel goed voor iedereen, inclusief de kleintjes. Want de grote sommen die Uefa nu pakt kan je verdelen over alle clubs inclusief de kleintjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren