Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wim Kieft: ‘Je kan die jongen niet kwalijk nemen dat Ajax hem haalt’

Laatste update:

Wim Kieft is niet verrast door de uitschakeling van Ajax in de Europa League door AS Roma. De oud-spits schrijft in zijn column in De Telegraaf dat het een illusie is dat Ajax vast de aansluiting vindt met de Europese top. “Getuige de financiële mogelijkheden en vooral onmogelijkheden weet je dat Ajax het aflegt tegen de Europese top. Zij beroven je van je toptalenten en vervolgens mis je de financiële armslag om spelers van hetzelfde topniveau terug te kopen”, aldus Kieft.

Volgens Kieft is moeilijk je handhaven in de eindfase van de Champions League zolang de aanwas van toptalenten als Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech en Donny van de Beek uitblijft. “Ajax’ toekomst ligt meer in de tweede fase van de Europa League dan Champions League. Hoewel daarin grootmachten meedoen als Manchester United en AS Roma. Waar de Romeinen jaarlijks 95 miljoen euro televisiegeld bijschrijven daar moet Ajax genoegen nemen 10 procent daarvan.” Kieft signaleert dat Ajax ‘voetballend heeft veel ingeleverd’ en wijst op het verschil tussen een middenveld bestaande uit De Jong, Ziyech en Van de Beek en het huidige middenrif Davy Klaassen, Ryan Gravenberch en Edson Álvarez.

“In zo’n geval laat het gemis van Daley Blind zich extra voelen. Hij is iemand die het ritme en tempo van de wedstrijd bepaalt, als geen ander zelf tussen de linies kan spelen en anderen tussen de linies kan bedienen. Zo ver is Gravenberch nog lang niet en Klaassen lukt het evenmin om het verschil te maken op kwartfinaleniveau in Europa. Alvarez te zien worstelen, is sowieso pijnlijk”, constateert Kieft. Hij vindt het eveneens veelzeggend dat Ajax in Rome moest terugvallen op Sean Klaiber, die de geschorste Devyne Rensch verving.

“Je kan die jongen niet kwalijk nemen dat Ajax hem haalt. Toch hou je continu je hart vast iedere keer als hij aan de bal komt. Noussair Mazraoui, Devyne Rensch en Jurriën Timber zijn veel beter en dan liep daar vorig seizoen Sergiño Dest nog rond”, schrijft Kieft. Hij vindt dat David Neres en Antony al een tijdlang ‘niet thuis geven’. “Antony is geen schim meer van de buitenspeler van de eerste maanden. Offensief moet alles bij Ajax komen van Dusan Tadic – hij schoot de bal bij z’n afgekeurde goal trouwens knap in – en dat maakt het elftal kwetsbaar. Eigenlijk is hij op alle drie de posities voorin de beste Ajacied.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klaiber heeft werkelijk niks fouts gedaan deze wedstrijd.

17 april 2021 om 10:32

@barry, dan heb jij een andere wedstrijd gezien dan ik.

17 april 2021 om 10:38

Wat heeft die dan slecht gedaan? Haalt pellegrini terug en valt dan al in de eerste helft uit met een blessure.

17 april 2021 om 10:41

@Lierse, in mijn herinnering was hij onrustig aan de bal en leed hij het eerste kwartier een aantal keren gevaarlijk balverlies. Ajax werd na 20 minuten sterker en daar heeft de wissel mijns inziens ook een aandeel in gehad. Hij was niet bar slecht, maar om te zeggen dat hij niets fout heeft gedaan is dan wel weer het andere uiterste.

17 april 2021 om 10:42

@DueGelbeReds, ja, Klaiber was een ramp...Speelde amper een kwartier of zo...Kom op, als of andere spelers niks fout deden in die tijd dat hij op het veld stond. Deze jongen is geen ster, maar overdrijven is ook een vak.

17 april 2021 om 10:49

@007, ik zeg niet dat Klaiber een ramp was. Ik ben het er alleen niet mee eens dat hij werkelijk niets verkeerd heeft gedaan. Ik vond hem de slechtste of anders gezegd minst goede verdediger.

17 april 2021 om 11:43

@dir GelbeReds

Wie is de 3e/4e rechtsback van Dordmund en van Liverpool en nog veel belangrijker hoe verhouden die zich tot de kwaliteiten van Klaiber. Verwacht nauwelijks beter en eerder slechter. Zowel Kieft als jij lullen maar wat als het klaiber aankomt. Klaassen als 10 armoedig bestempelen ben ik het mee eens. Maar klaiber aanwijzen. Kom op zeg. Eerste keus was geblesseerd, tweede keus geschorst en dan moet je of terug valen op klaiber of je centrum uit elkaar trekken. Ja city zou dan op de proppen komen met top back nummer 7 ofzo, maar verder. En dat perspectief mis ik in heel veel analyses. Ajax speelt al een tijdje met de 2e keus en soms zelf 3e keus voor een aantal posities. En vervolgens gaan we op basis van die spelers concluderen dat Ajax te kort komt.

17 april 2021 om 12:25

Bovendien wordt er op dingen gelet die ze bij andere spelers gewoon laten gaan. Verspeelt klaiber een bal dan staan we massaal in de startblokken om die jongen helemaal kapot te maken en Gravenberch geeft 6 dramatische passes en je hoort diezelfde personen niet. Klaiber deed het prima voor zijn doen.

17 april 2021 om 11:01

Klaiber is op dit moment de derde rechtsback, Scherpen de derde keeper van Ajax. Het is juist een van de oorzaken waarom Ajax is uitgeschakeld. Nederlandse clubs kunnen met hun basisteam redelijk meekomen maar met te veel blessures en schorsingen komen ze tekort. Ajax kan nog wat opvangen maar teams zoals Psv, Feyenoord en AZ nog minder.
Het is trouwens vrij logisch om maar van een speler te veranderen in plaats van meerdere wijzigen.

17 april 2021 om 11:54

Inderdaad barrybadpakkie populistische scorebord journalistiek van Wim Kieft. Ajax was 2 keer de betere partij en door eigen fouten en Italiaanse efficiëntie afgestraft, kan gebeuren. Nederlands voetbal is heel aantrekkelijk maar soms wat naïef. Daar mag men best op wijzen.
Maar Klaiber deed het boven verwachting goed en zijn blessure was een grote tegenvaller en misschien zelfs wel beslissend en wie had dat kan denken van een speler die door veel ajax supporters al was uitgekakt.
Pech dit maar ajax heeft al een aantal jaren de stijgende lijn in de Europese subtop te pakken.

hier heeft Kieft wel een punt
maar als je puur naar het voetbal kijkt over de 2 wedstrijden tussen Ajax-Roma verdiende het maar 1 ploeg om door te stoten in dit geval Ajax

om echt definitief aan te haken bij de Europese Top daar hoort een Nederlandse club nog lang niet bij thuis
maar als Ajax zo elk seizoen rond de kwartfinale EL mag komen hebben we al niks te klagen
nu hopen dat PSV en Feyenoord en AZ als ze in de EL spelen het eens een keer serieus gaan nemen
want soms zagen ze het echt als een verplichting dan dat ze er echt voor gingen jammer genoeg

want ja we moeten nog wel iets voor te spelen hebben in de Eredivisie
nu toch al door Ajax volgens mij 2 seizoenen verzekerd van 1 definitieve vaste NL deelnemer aan de CL en dat is de laatste jaren ook wel eens anders geweest

17 april 2021 om 10:34

@vastreke, maar Kieft zegt toch ook dat de knock-outfase van de Europa League het niveau is waar Ajax goed tussen past? Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat Ajax geen Europese top is. Dus in principe hebben ze niets te zoeken in de kwartfinale van de CL, tenzij ze enorm veel geluk hebben of incidenteel een hele goede ploeg zoals twee jaar geleden. Dan is de Europa League een heel mooi podium om sportief succes te bereiken.

17 april 2021 om 10:41

@ diegelbereds
daarom meld ik ook dat Kieft een punt had
maar vind over het algemeen dat de andere clubs in NL die Europees spelen zich eens meer daarop moeten concentreren alleen maar goed voor het NL voetbal
en als we zo elk jaar of om het jaar een kwartfinalist in de EL hebben mogen we toch trots zijn ongeacht voor welke club je ook bent

ben het alleen niet eens met zijn uitspraak over Klaiber
want die heeft zich uitstekend staande gehouden in en tegen Roma

17 april 2021 om 10:44

Het bereiken van de achste finales en kwartfinales moet voor Ajax zeker nog een hele tijd haalbaar zijn met het huidig beleid. Zolang Overmars, V. de Sar en Ten Hag op hun plek zitten zal Ajax stabiel blijven presteren. Het wordt natuurlijk pas lastig wanneer het bestuur/de trainer opstapt en Ajax de juiste vervangers moet vinden, dat terzijde. Vind het daarentegen heel raar dat je denkt dat psv de EL dit jaar niet serieus neemt, maar aangeeft dat Ajax puur pech had. Psv is uitgeschakeld voornamelijk door het uitvallen van Boscagli (viergever geblesseerd), waardoor Baumgartl moest spelen. Het gevolg daarvan hebben we allemaal kunnen zien. Daarnaast worden ze over twee wedstrijden onterecht uitgeschakeld, in de laatste minuut nota bene. Meet dan niet met twee maten. Psv heeft afgelopen jaren te weinig gebracht, maar dit jaar was het echt meer pech dan het 'niet serieus nemen'.

17 april 2021 om 10:48

je punt over PSV van dit jaar heb je gelijk in
maar heb het eigenlijk over meerdere jaren
de laatste jaren is het europese bal helaas niet altijd door iedereen serieus genomen helaas
en denk van wees blij dat je erin mag spelen en de NL eer mag hooghouden
dit jaar had PSV pure pech valt niks op af te dwingen

en de uitschakeling van Ajax is pure pech dit jaar zeg niet dat ze het toernooi hadden gewonnen maar over 2 wedstrijden gezien waren ze duidelijk de betere
en heeft Klaiber ook beter gespeeld dan door Kieft wordt gesuggereerd

maar als dit beleid blijft bij Ajax moet inderdaad achtste finale of kwartfinale EL goed te doen zijn met misschien keer uitschieter dat ze dit bereiken in de CL

17 april 2021 om 10:57

Wat dat betreft moet ik je gelijk geven. Het ziet er vaak slapjes uit en dat heeft alles te maken met het feit dat je echte leiders mist (a la tadic, blind). Onder Brands deed psv dit vele malen beter, hoop daarom ook dat de Jong niet te lang blijft zitten meer.

17 april 2021 om 12:51

Ik denk ook al bijna het hele seizoen: wat is er nou zo speciaal aan die Anthony. Komt niemand voorbij, levert bij nooit een fatsoenlijke voorzet af. Maakt wel eens een leuke schijnbeweging maar speelt dan vervolgens achteruit. Ondanks dat hij zo gehypet is heeft hij maar weinig rendement en toegevoegde waarde. 3 klassen minder dan Zyech.

17 april 2021 om 15:13

Ja inderdaad met anthony hebben ze te snel van de toren geblazen
Brengt ook nog lang niet wat er van verwacht werd
Ziyech terughalen zou ik zeggen

Klaassen op 10 is misschien nog wel het meest armoedige met de ambities van Ajax heeft. Toen hij werd teruggehaald, heeft Ajax zich er officeel bij neergelegd dat aansluiting bij de Europese subtop het maximale is. Bij geen enkel topland zou die überhaupt worden opgeroepen, en bij het Nederlands elftal staat die in de basis..

17 april 2021 om 10:36

Ajax heeft zich nergens bij neergelegd, maar heeft al meteen aangegeven dat door de Corona pandemie de club grote geld zorgen kent. De ambitie is er nog steeds en ondanks dat ik niet denk dat we de aller rijksten gaan evenaren hoop ik dat we de komende jaren nog mooie successen gaan beleven.

17 april 2021 om 10:40

007. Grote geldzorgen? Als je ziet hoeveel er is uitgegeven, zullen de grote geldzorgen ook wel meevallen? Ajax was toch ook te club dit zei geen aankopen te doen vanwege de schrijnende situatie, om vervolgens toch aardig wat geld uit te geven? Klaassen heeft ook gewoon 11 miljoen gekost, dus de geldproblemen zullen wel meevallen. Ajax heeft zelfs het transferrecord gebroken deze winter. Denk jij serieus dat Ajax met nog meer miljoenen had zitten strooien in de normale tijd? Hebben gewoon een reguliere transferwindow gedraaid dit seizoen.

17 april 2021 om 10:46

Mag ik je er even aan herinneren dat Ajax tientallen miljoenen mis loopt door de Corona pandemie? Dat we de laatste jaren goed presteren en een mooie buffer hebben opgebouwd betekent niet dat ook Ajax verlies gaat draaien.

17 april 2021 om 10:57

Ja zoals elke club loopt Ajax inderdaad geld mis ja en inderdaad heeft Ajax een mooie buffer, maar geldzorgen? Je moet eens met mensen praten die moeite hebben om maandelijks hun rekeningen te kunnen betalen, dan heb je het pas over geldzorgen. Ajax is financieel gewoon gezond en hebben echt geen geldzorgen hoor. Ajax kan deze last gewoon dragen, en dat zijn natuurlijk alle complimenten waardt. Want nogmaals, denk jij dat Ajax in een normale tijd veel meer had uitgegeven? Durf te beweren dat Klaassen ook gewoon was gekomen zonder corona hoor. Als ik je transferrecord kan verbreken terwijl je 'geldzorgen' hebt. Nou dan wil ook wel geldzorgen hebben hoor. Ajax heeft geen honger, maar trek.

17 april 2021 om 11:46

De aankoop van Haller is over vier jaarlijks termijnen uitgesmeerd. Dat was een voorwaarde van de RvC om die transfer te mogen doen. Ajax houdt er rekening mee dat er een historisch verlies geleden gaat worden, maar die komt volledig op het conto van de Coronacrisis. Zonder die zou de club weer keurige cijfers geschreven hebben. Die geldzorgen zijn er dus wel, maar niet structureel van aard. Vandaar dat het niet heel waarschijnlijk is dat er zwaar bezuinigd moet gaan worden. Dat zou anders wel het geval zijn.

17 april 2021 om 12:52

@ 007 "dat we de laatste jaren goed presteren en een mooie buffer hebben opgebouwd betekent niet dat ook Ajax verlies gaat draaien". Je hebt helemaal gelijk, dat betekent inderdaad niet dat ook Ajax verlies gaat draaien. Echter is dat heel iets anders dan je eerste opmerking dat Ajax grote geldzorgen heeft. Dat Ajax net als ieder andere club miljoenen misloopt is niets nieuws maar dat Ajax grote geldzorgen zou hebben slaat in mijn optiek helemaal nergens op. Je mag me echt verbeteren als ik het mis heb maar in dat geval mag je me verwijzen naar uitspraken van de club die het tegendeel bewijzen maar tot die tijd beschouw ik dit als flauwekul.

17 april 2021 om 13:35

Ajax gaat niet failliet dat is waar, maar de Corona pandemie heeft er wel voor gezorgd dat we tientallen miljoenen euro's mis lopen. Dat is best een klap. Ik vergelijk onze situatie ook niet met clubs die dreigen om te vallen, maar dat betekent niet dat Ajax ook hun ambities heeft. En die liggen nu in de ijskast. Laten we gewoon hopen dat deze ellende snel achter ons is en dat alle clubs weer hun doelen kunnen proberen te halen.

17 april 2021 om 10:36

@puntnaarachter, ik snap je punt wel. Het probleem met Klaassen is dat hij op zijn niveau enorm belangrijk en beslissend is. Hij scoort vanuit het middenveld zo ontzettend veel. Maar ben met je eens dat hij op het hoogste niveau simpelweg tekort komt. Een kwartfinale of halve finale CL, dat is niet het niveau voor Klaassen. Dat wordt mijns inziens ook heel interessant de komende jaren. Op welke manier is Ajax in staat om het uiteindelijke vertrek van Blind, Tadic, Tagliafico op te vangen? Ervaring en leiderschap is ontzettend belangrijk, dus je moet eigenlijk soortgelijke spelers terughalen. Kan best nog lastig worden.

17 april 2021 om 10:45

Precies. Voor de eredivisie is het een zeer bruikbare kracht, maar daar buiten is het gewoon te pover. Ga je met Klaassen volgend jaar op 10 de CL in, dan kan ik je nou al voorspellen dat het bij 6 wedstrijden blijft.

17 april 2021 om 11:01

Daarom moet Ajax Ihattaren ophalen. Die kan of op 10 of vanuit een vrijere rol vanaf rechts aan de bak.

17 april 2021 om 11:06

Dus je volledige middenveld met vd Beek, Ziyech, Frenkie en Lasse is binnen een paar jaar vertrokken en dan moet je niet de speler halen die de beste Ajacied was toen hij weg ging, de club door en door kent, het Ajax spel speelt, een zeer goede en functionele basistechniek heeft en veel doelpunten scoort? Natuurlijk was hij niet gehaald als ze die andere niet verkocht hadden maar als je op redelijk niveau wil blijven meedoen heb je continuïteit nodig. En dat komt van de twee senior Ajacieden Blind en Klaassen, ook van aanvoerder Tadic. natuurlijk heeft hij ook beperkingen, dat heeft iedereen die in de NL competitie speelt. En ja Nl11 is geen top team, je mag blij zijn als we bij de beste 10 in Europa horen. Er is gewoon weinig heel goeds op het moment. Een geblesseerde topper, twee talenten op weg naar de top, wat waterdragers en een jongen die denkt dat hij heel goed is maar die niemand wil behalve zijn Franse team.

17 april 2021 om 11:09

Je zegt het precies goed. Als Ajax weet je precies wat je binnenhaalt en daarmee neem je dan genoegen. Daarom vind ik dus ook dat Ajax met deze transfer hun ambities niet na zijn gekomen en blijkbaar genoegen neemt met Europese subtop.

17 april 2021 om 11:27

Er is geen andere keuze als Europese subtop. clubs uit de grote vijf landen worden steeds machtiger en rijker. Daar kan je niet tegenop. In het huidige systeem is het halen van een halve finale of finale in een van de twee B leagues van de Uefa het maximale, een extreme uitzondering daargelaten. Maar zelfs in de huidige B league zie je de 4 halve finalisten slechts uit Engeland, Spanje en Italie komen. Als je nu nog mee wil in de Europese top moet je een budget van 500 miljoen per jaar hebben, en haal die maar eens op. En dan moet je spelers ook nog eens overtuigen in de NL competitie te spelen die niet echt als uitdagend wordt beschouwd.

17 april 2021 om 11:49

Is onzin. Ajax heeft op geen enkel moment beloofd de geldkraan wijd open te zetten. De club heeft inderdaad ambities, maar wel binnen de kaders van wat financieel mogelijk is.

Goede analyse en daarom vind ik de uitschakeling niet leuk, maar geen ramp. Met wat meer geluk hadden we Roma wel kunnen verslaan, maar tenslotte waren onze Italiaanse tegenstanders dit jaar vooral mentaal sterker. En dat komt ook door het feit dat ondanks onze rijkdom het niet zo simpel is om jongens als de Jong, Ziyech, de Ligt en v.d Beek te vervangen. Wie realistisch is weet dat deze uitschakeling geen sensatie is en dat ondanks alles we een redelijk goede Europese campagne hebben gehad. Met minimaal een schaal ben ik tevreden en hoop ik dat jongens als Gravenberch, Rensch, Timber en een jongen als Antony verder groeien zo dat we volgend jaar Roma eventueel wel verslaan.

17 april 2021 om 11:15

Het is wel een beetje een ramp want het was zo onnodig. In feite hoor je in beide wedstrijden 2-0 voor te staan. Een gemiste penalty van Tadic (kan een keer gebeuren) en een scheidsrechterlijke misinterpretatie. Natuurlijk was de cup winnen moeilijk geworden maar het geeft wel een moraal boost van jewelste. Ik vraag me af hoeveel Noa Lang uiteindelijk gespeeld had als hij was gebleven. De blunder Huntelaar te laten gaan werpt ook zijn vruchten af. Het is niet alleen pech, het is ook zwak beleid van Overmars waardoor we achter de feiten aanhollen.

17 april 2021 om 13:30

In mijn mening was de 2-0 in Rome terecht afgekeurd. Nico maakte een overtreding. Dat de Italianen makkelijk naar de grond gingen is één, dat de VAR terecht ingreep is een tweede. Het doet pijn, maar ik kan er mee leven. Noa Lang doet het goed in België, goed voor hem, maar was het een fout om hem te laten gaan? Ik weet het niet. Huntelaar wilde zelf vertrekken, die kon je moeilijk weigeren. Hij zei zelf dat Schalke hem "nu meer nodig heeft dan Ajax". Door de beroemde administratieve fout kon Haller niet spelen...In het algemeen heeft Overmars het gewoon goed gedaan. Hopelijk pakken we de dubbel en kunnen we volgend seizoen weer neer succes behalen in Europa.

17 april 2021 om 18:21

Opzich terecht maar er was nooit voor een overtreding gefloten als de goal niet was gevallen, dan was het spel gewoon doorgegaan en dat is zuur. Noa was de vijfde vleugelspeler en ging dus opzich juist weg, alleen moet je wel rekening houden met mindere vorm. Alle fouten van Overmars dit jaar zijn er wel veel. Het niet kunnen weghouden van Promes van slechte invloeden, Brobbey niet verlengen zoals hij zelf altijd aangeeft wanneer het moet, een jaar voor einde contract, Huntelaar laten gaan terwijl Brobbey niet heeft bijgetekend en je geen andere back up hebt voor in de spits. Sorry, maar het is professioneel voetbal met contracten, niet een kleuterschool, okay hij wil weg, leuk voor hem maar je gaatje organisatie toch niet aanpassen omdat een speler denkt dan een andere club hem meer nodig heeft? De vergeten inschrijving van Haller.... Dan zijn er nog het te late regelenen van papieren voor Alvarez familie, en nu weer problemen met de 2 Brazilianen, dat ze het ineens slechter zijn gaan doen heeft een oorzaak en daar moet de technische leiding bovenop zitten. Overmars heeft mazzel gehad dat de JC revolutie zoveel goed talent heeft opgeleverd en dus geld. Daarnaast zijn al zijn aankopen en verkopen van andere spelers dan uit de Ajax jeugd nauwelijks winstgevend.

Neres en Anthony zitten ook in een vorm dip, het is frusterend om die te zien worstelen.
Gravenberch is al weken minder tot slecht en het is echt geen ramp om hem is een keer naast te zetten voor bv Kudus.
Goeie voetballer Kudus hoor maar bakte er tegen rkc en roma geen pannekoek van.
Ik kam erg genieten van Martinez wat een rust en zelfvertrouwen straalt hij uit

17 april 2021 om 10:46

@mitchajax, toch heb ik ergens wel mijn bedenkingen bij Martinez. Ik vind hem namelijk nergens echt in uitblinken. Hij is niet bijster groot, niet bijster snel, niet bijster sterk, heeft toch ook niet per se een hele bijzondere opbouwende kwaliteiten. Begrijp me goed, het is een prima verdediger en hij is vrij allround in alle facetten, maar ik snap bijvoorbeeld de interesse van Barcelona niet zo goed. Hij wint gevoelsmatig overigens wel veel duels, zit het dan wellicht daar in?

17 april 2021 om 10:51

Martinez is echt een vrij complete CV. Rustig aan de bal, fel in duels waarvan hij overigens best veel wint. Denk dat het voor veel teams een versterking zou kunnen zijn, alleen niet voor Barcelona.

17 april 2021 om 11:09

@DieGelbeReds vindt je.
Ik kan echt genieten van hem, niet erg groot maar verliest weinig een kopduel, mooie pass, overzicht, ook al zijn het 2 links benige ik zou het mooi vinden om hem meer te sturen als Blind naast hem zou staan

Kieft heeft gewoon 100% gelijk. Als Ajax echt ver door wil stoten, hebben ze geluk nodig met blessures en moeten ze op hun best voor de dag komen. Het zat gewoon niet mee die eerste wedstrijd, Blind ontbrak als sleutelspeler, de derde keeper moest noodgedwongen spelen, de buitenspelers geven twee wedstrijden niet thuis.. Tsja, dan leg je het tegen Roma gewoon af. Het is wrang, omdat je eigenlijk wel de bovenliggende partij was en op individuele fouten de eerste wedstrijd verliest, maar dat is wel de realiteit voor een club als Ajax. Te groot voor de servet, te klein voor het tafellaken.

17 april 2021 om 16:24

Snap ook veel mensen op VZ en in het algemeen niet, dat goede CL jaar was een uitzondering, toen viel alles in elkaar, bijna tot geen blessures en schorsingen in belangrijke wedstrijden, Real uit na 2 minuten een kopbal op de lat en zelf erna wel gelijk scoren etc, Ajax is Europees gezien gewoon subtop en daar is niks mis mee, het is een illusie om te denken dat we met de top mee kunnen, dat is financieel gewoon onhaalbaar.. Het zegt genoeg dat in zowel de EL en de CL alleen nog maar clubs mee doen uit de grotere/rijkere competities.. Ajax is gewoon EL niveau en heel soms doe je leuk mee in de CL, alleen veel lijken dat niet te begrijpen

Het zat erg tegen in de thuiswedstrijd tegen Roma, daar is het mis gegaan, niet afgelopen donderdag. Ajax doet het prima met de middelen die ze hebben, staan 19e op de uefa clublijst, al zijn er meer dan 30 clubs met een hogere begroting. Dan kan je uitgeschakeld worden door AS Roma, dat 18e staat, zeker als je een handvol basisspelers mist.

De enige reden dat die drie niets fout kunnen doen in de ogen van (oud) Ajacieden is dat ze uit de eigen jeugdopleiding komen. Schuurs speelde goed en werd weer afgebrand omdat hij een kopduel verloor. Timber ,Rensch en Nous zijn eigen jeugd dus zijn ze goed volgens de kenners.

17 april 2021 om 11:45

Ik vind het wel logisch eigenlijk dat eigen jeugd wat meer krediet heeft bij de supporters. Het zoontje van de baas mag ook net vaak wat meer. Uiteindelijk is Schuurs wel als een jonge speler gekomen en heeft hij meer ervaring dan veel jeugd spelers. Ik vond hem trouwens prima invallen inderdaad. Ik vind Timber centraal wel erg goed ja. Hij zet echt reuzenstappen. Als rechtsback is het niet geweldig

17 april 2021 om 11:46

Toch bijzonder. Danny Blind, Jan Wouters, Arie Haan etc. Populaire verdedigers / verdedigende middenvelders die ook niet uit de eigen opleiding kwamen.

Als ajax slim is halen ze van de zomer Mitrovic. Tadic en Mitrovic voorin is een zekerheid voor veel goals en ik heb ze zien spelen voor de nationale ploeg. Die twee zijn zo goed op elkaar ingespeeld 🔥

17 april 2021 om 11:29

En Haller zet je waar?

17 april 2021 om 11:38

Ik heb veel liever Mitrovic in de spits dan Haller. Veel sterker aan de bal en in de lucht. Hij is de spits die ajax mist. Haller zou ik weer verkopen. Je hebt veel meer aan Mitrovic dan aan Haller

17 april 2021 om 13:36

Jij denkt dat dit Fifa is en dat je elke speler binnen een paar maanden weer kan inwisselen voor een ander.

Toch ben ik het niet helemaal met Kieft eens. Dat zogenaamde "realisme" kan er ook heel snel toe leiden dat je onvoldoende geloof in jezelf hebt. Daar had Kieft als speler zelf ook wel enigszins last van. Het is een dun lijntje. Wanneer Cruijff en Van Hanegem eind jaren zestig zo "realistisch" gedacht hadden, hadden we nooit die Europese doorbraak gehad. Ik durf zelfs te beweren dat we het WK in 1970 gemist hebben omdat er destijds nog onvoldoende geloof in eigen kunnen was. Want het spelersmateriaal was toen al uitstekend.

Ik snap het allemaal niet meer zo goed.. jarenlang hebben we bij vi moeten aanhoren dat een Nederlandse club nooit meer een rol van betekenis zou spelen Europees gezien. Wij waren de Mickey mousse league volgens Derksen en co. Nu presteert Ajax toch al een tijdje leuk in Europa en gaat hij roepen dat Ajax een Europese prijs moet pakken. Hoe realistisch ben je dan? Die gasten spreken zichzelf zo vaak tegen, echt verschrikkelijk. Volgens mij doen we het gewoon erg leuk voor een Nederlandse club met beperkte middelen vergeleken met de top competities.

17 april 2021 om 12:20

We zijn nog steeds een Mickey Mouse League in mijn ogen. 1 club bij de laatste 8 in de Europa League betekent niet dat je bij de top 5 competities in Europa hoort. Ze spreken zichzelf weleene tegen inderdaad, maar het is ook vrij lastig om jezelf niet tegen te spreken als je jarenlang 2 keer per week moet vertellen wat je overal van vindt.

17 april 2021 om 12:28

Oke die laatste zin geef ik je gelijk in. Ze moeten ook maar elke week 4 uur vol lullen dus dat je jezelf dan wel is tegen spreekt dat kan inderdaad. Ik zeg ook niet dat we bij de top 5 horen. Kwa geld komen we daar niet in de buurt. Ajax heeft wel wat meer laten zien de afgelopen 5 jaar dan hoe negatief jij het nu schetst. Alsof het normaal is dat Ajax topclubs van de mat speelt. Dat lukt toch alleen als alle omstandigheden perfect zijn. Ajax is gewoon de afgelopen jaren een leuke subtopper geworden in Europa. Laten we gewoon hopen dat Psv zich ook wat meer kan tonen in Europa dan doen we het zo slecht nog niet.

17 april 2021 om 12:49

Het klopt dat Ajax zich de afgelopen jaren goed heeft laten zien in Europa. Daar mogen ze zeker trots op zijn. Nu hopen dat PSV zich daar op de 1 of andere manier aan kan optrekken.

Subtop met af en toe een uitschieter moet Ajax op mikken. Is gezien de centjes ook prima. Precies wat Kieft zegt dus. Uiteindelijk kan je mog zo goed zijn in de Eredivisie, maar als een buitenlandse grote club komt, zijn je spelers weg.

Uiteindelijk jammer dat jongens als Donny of Ziyech niet gewoon lekker daar blijven en elk jaar cl spelen ipv bankzitten bij een grote club, maarja ze willen de kans wagen, dat is begrijpelijk.

Wat ik in de hele discussie mis is dat aanvallende teams sinds de VAR niet meer beloond worden.Zij nemen het risico, en dan wordt je afgerekend op tenen en mannelijkheid. Ik vind dat het voetbal volledig kapot wordt gemaakt. Het loont dus blijk baar om vooral niet te bewegen, te vertragen, te gaan liggen .65% balbezit is wat mij betreft een penalty. Het zal het spel ten goede komen Kom op UEFA. Doe hier iets aan!

17 april 2021 om 15:36

65% balbezit een penalty, goeie is het dan 5 sec na de aftrap gelijk een pingel voor de ploeg met 100% balbezit?

Kieft heeft zeker gelijk wat betreft Klaiber. Heb wel met hem te doen. Schuld van Ten Hag. Klaiber doet zn uiterste best om mee te komen maar helaas mist hij techniek en in korte ruimte kan hij helaas niet meekomen ..jammer

Kieft is een van de weinige analisten met een beetje nuance in zijn verhaal. Hij loopt nooit mee in de polonaise en is ook niet iemand die alleen maar alles afbrand. Hij is alleen af en toe een beetje moe.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren