Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax voegt onnodige uitschakelingen in Europa toe aan de huisstijl’

Laatste update:

De Nederlandse kranten zijn eensgezind na de uitschakeling van Ajax in de Europa League. De Amsterdammers moesten tegen AS Roma een 1-2 nederlaag van vorige week goedmaken, maar donderdagavond kwam de ploeg van trainer Erik ten Hag niet verder dan een 1-1 gelijkspel. De dagbladen komen tot dezelfde conclusie: de uitschakeling is doodzonde en vooral onnodig.

De keuze van Erik ten Hag voor Sean Klaiber als rechtsback in het Stadio Olimpico vond De Telegraaf zeer gewaagd. “Met zijn keus voor Klaiber als rechtsachter als vervanger van de geschorste Devyne Rensch speelde Ten Hag trouwens Russisch roulette”, schrijft Valentijn Driessen. “Afkomstig van FC Utrecht aan het begin van het seizoen bleek de 26-jarige al snel een vaste bankzitter achter Noussair Mazraoui en de doorgebroken Jurriën Timber en Rensch. Maar de tukker wilde blijkbaar zo weinig mogelijk veranderen, omdat het veldspel tijdens de eerste ontmoeting hem vertrouwen schonk.” Ajax kwam op voorsprong via invaller Brian Brobbey, maar kreeg vervolgens de 1-1 van Edin Dzeko om de oren. “De gelijkmaker luidde het einde van het Europese avontuur in, uitgerekend tegen één van de zwakste ploegen uit de hele reeks.”

Ondanks dat Ajax halverwege april nog actief was in Europees verband, schrijft Driessen over een Europese campagne die niet bracht wat ervan verwacht werd. Hij wijst naar de uitschakeling in de groepsfase van de Champions League. “Met een ticket op zak voor de Europa League startte het team van Ten Hag indrukwekkend door achtereenvolgens de Franse en Zwitserse koploper uit te schakelen. Na Lille OSC en Young Boys bleek de pijp in de dubbel met AS Roma langzaam leeg te raken getuige het gebrek aan frisheid.” Dat Ajax er niet in slaagde om met twee doelpunten verschil te winnen heeft volgens Driessen ook te maken met kwaliteit. “Kwaliteit, die op het moment suprême niet beschikbaar was voor Ten Hag. Het begon met het ontbrekende vinkje achter de naam van mega-aankoop Sébastien Haller, gevolgd door de lange schorsing van André Onana, de blessures bij vormgever Daley Blind en Mazraoui en tenslotte de korte afwezigheid van Onana’s vervanger Stekelenburg.”

Door de uitschakeling in de kwartfinale van de Europa League loopt Ajax een bonus van 2,4 miljoen euro mis. “Dat bedrag weegt bij lange na niet op tegen de sportieve waarde van het halve-finale-ticket”, schrijft het Algemeen Dagblad. “Dat moest van het heel aardige seizoen dat Ajax vooralsnog beleeft, een heel speciale maken, door de zo gewenste Europese opmars verder en echt gestalte te geven. Een tweeluik met Manchester United had club van nog meer aantrekkingskracht en spelers van extra ervaring voorzien.” De verslaggever was niet onder de indruk van de tegenstander van Ajax. “Roma mag dan groot zijn van naam, een wonderploeg is het niet. Niet één keer versloegen de Romeinen een topclub in de Serie A dit seizoen. Het winnen van de Europa League gold ook daardoor als enige vluchtheuvel naar het miljardenbal.”

Twee spelers van Ajax steken met kop en schouders boven de rest uit

De rapportcijfers van de Ajax-spelers van de uitwedstrijd tegen AS Roma.Lees artikel

Willem Vissers schrijft in de Volkskrant dat de uitschakeling niet nodig was. “Ajax voegt onnodige uitschakelingen in Europa toe aan de huisstijl van normaliter prettig voetbal. Twee jaar na het drama tegen Tottenham in de Champions League was daar het pocketformaat van de onnodige aftocht uit Rome”, aldus de verslaggever, die Ajax over twee duels met Roma de betere ploeg vond. “Ajax speelde al met al een vreemd Europees seizoen. Zes duels in de Champions League. Onnodig uitgeschakeld, net als vorig seizoen. Daarna zes duels Europa League. Tussendoor werd Onana op doping betrapt en Haller niet aangemeld. Het is het allemaal net niet voor de ploeg die zo graag bij de Europese top wil horen.”

In Het Parool worden twee conclusies getrokken na het gelijkspel in Rome: “Ajax kan in bepaalde wedstrijden maar moeilijk zonder Daley Blind en het is eeuwig zonde dat Brian Brobbey na dit seizoen al vertrekt bij de club.” Blind raakte onlangs zwaar geblesseerd aan zijn enkel en komt dit seizoen niet meer in actie voor Ajax. Brobbey vertrekt op zijn beurt na dit seizoen transfervrij naar RB Leipzig. Als invaller maakte hij zijn laatste Europese doelpunt voor de Amsterdammers. Na gelijkmaker van Edin Dzeko wist Ajax niet meer gevaarlijk te worden. “Laten we weer eens een Cruijffiaanse uitspraak aanhalen: ‘Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen.’”

“Hoe was het gisteravond gelopen als trainer Erik ten Hag het had aangedurfd om Brian Brobbey meteen in de basis op te nemen?”, schrijft Trouw. “De negentienjarige centrumspits bewees tegen AS Roma opnieuw waarom Ajax hem zo graag had willen behouden en waarom RB Leipzig hem zo graag wilde hebben.” De krant schrijft over een domper voor Ajax. “ De noodzakelijke verbouwing van het elftal na het vertrek van Van de Beek en Ziyech was nog niet helemaal voltooid.” De krant zag dat de afwezigheid van Daley Blind Ajax heeft opgebroken. “Het grootste probleem van Ajax zat voorin aan de zijkanten. De Brazilianen Neres en Antony verkeren al weken niet meer in grootse vorm. Het opportunisme waar Ajax in de tweede helft toe veroordeeld was, bracht niet de bevrijdende treffer die nog een verlenging had opgeleverd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Ajax supporter word je vaak uitgemaakt voor arrogant etc. Ongetwijfeld terecht want anders roept de helft van Nederland het niet zomaar. Maar wat mij (ons) dan misschien wel arrogant maakt, is het feit dat er een grote groep meteen boven op duikt als Ajax dan verliest. Jaren lang sprokkelen we alle punten binnen en staat onze naam weer op de kaart in Europa. Maar zoals gister gaat het mis en is Ajax een lachertje en moeten we ons dood schamen. Dat kan ik niet helemaal plaatsen zo af en toe, geldt uiteraard niet voor iedereen. Maar genoeg gezeurd, we liggen er uit & volgend jaar weer een kans! Ik vind dat we op de goeie weg zijn en acht het bijna structureel dat we de kwartfinale van de EL kunnen halen. Op naar de bekerfinale, fijne dag iedereen!

16 april 2021 om 08:39

Klopt precies wat je zegt. Het hoeft maar 1x fout te gaan en we moeten ons gaan schamen.. jij ook fijne dag!

16 april 2021 om 08:41

Er wordt toch helemaal niet gezegd dat Ajax een lachertje is en zich dood moet schamen? Wellicht door de kleine minderheid die altijd al over alles negatief doet om te provoceren, maar die zou ik niet teveel aandacht geven.

16 april 2021 om 08:42

Messibazoer, het is een stukje van Driessen, niet representatief voor de rest van Nederland 😉

16 april 2021 om 08:43

Het is niet alleen dit. Het is gewoon pure haat. Anders kan ik het niet noemen want realisme is het iig niet. Iedereen heeft kunnen zien dat het niet bepaald meezat deze tweeluik. Maar dan heb je altijd trieste figuren die zeggen: ja maar roma gaf ook een goal cadeau. Dat weegt niet op tegen wat er allemaal tegenzat deze tweeluik. Of beginnen ze over een gele kaaart die tagliafico al dan niet moeten hebben. Of toen alles meezat met ajax in 2019 in de CL. Are you serieus? Durf je dat te zeggen na de manier waarop ajax is uitgeschakeld tegen tottenham? Ajax stond daar omdat het het beste voetbal van europa speelde, niet omdat ze "geluk" hadden. Of beginnen ze over de europa.league in 2017. Ja ajax had geluk bij lyon en schalke. Welk geluk? Zijn jullie vergeten dat ajax in de arena beide clubs helemaal wegspeelde en veel ruimer hadden moeten winnen? Ik word echt schijtziek van alle.misgunners en haters die gisteren eindelijk uit hun hol konden kruipen omdat ajax weer eens verloor. En ja ik ben ook geen fan van het woord hater, maar zoals ik al eerder zei. Alle realisme voorbij zijn bepaalde mensen.

16 april 2021 om 09:19

@mickey12
Ben liever realistisch. Ajax heeft te matig ingekocht. Je ervaren duur betaalde spelers moeten iets extra brengen en de talenten verder brengen. 13 in een dozijn speler Klaassen diet alles behalve. We gaan 18 jarige Gravenberch aankijken voor creativiteit en aansluiting tussen verdediging en middenveld. Ga alsjeblieft weg zeg. Je ziet Tadic spelers helpen en het voortouw nemen, Blind deed voor zijn blessure precies hetzelfde. Klaassen doet dat voornamelijk tegen RKC. Middenveld loopt voor geen meter en dat ligt 100% aan ervaren man Klaassen. 0 creativiteit, laat Gravenberch lekker zwemmen als het niet loopt en mist gewoon grote kansen (deed hij in Oranje ook al). Echt een slechte aankoop en past zeker niet in het rijtje Blind en Tadic. Ik zie meer en meer weer een Ajax met veel balbezit en weinig kansen. En dat loopt echt gelijk met de meer prominente rol van Klaassen. Het zou echt moeten zijn of leer maar hoe je moet verdedigen als zes of ga maar banken. Serieus Martinez op 10 zou nog meer kansen creëeren voor teamgenoten dan Klaassen.

16 april 2021 om 09:41

Eens met opmerking over Klaassen, als het loopt is hij zeker van toegevoegde waarde als schaduwspits/10. Echter als het niet loopt zie je hem niet veelvuldig, beetje verstoppertje aan het spelen of volharden in het te diep staan. In plaats van dat Gravenberch de opbouw vanuit het middenveld in zijn eentje moet doen zou Klaassen daar nog veel nadrukkelijker een rol in moeten spelen. En zo niet, dan toch wel die kansen creëren en spelers voor de goal zetten vanaf de 10 positie. Ook missen we echt een specialist die verdomme een goeie vrije trap en corners in de benen heeft want die gaan tegenwoordig, sinds vertrek Ziyech, echt nergens meer over.

16 april 2021 om 09:49

@mickey12, hoe jij het omschrijft is dus hoe je het ziet als je subjectief bent.. Het heeft in het CL heel erg mee gezeten in heel wat wedstrijden. Dat geeft niet, zonder geluk vaart niemand wel.. Soms zit het mee soms zit het tegen.. Maar het is heel vaak bij Ajax supporters als ze slecht winnen dan is 't zakelijk, en verliezen ze met goed voetbal dan is 't pech.. Leg me nu eens uit waarom het gisteren pech is of die week er voor?? Ze maken toch zelf de kansen niet af?? Het is toch gewoon een overtreding van Tagliafico, dus gewoon geen doelpunt. Heeft niets met haat te maken maar met objectief kijken.. Wat wel geluk is, is dat je tegen een Roma speelt wat de helft basisspelers mist, net als Roma geluk heeft dat Onana blind en Haller er niet zijn...

16 april 2021 om 09:54

@ninjakai: Je moet Klaassen ook niet aankijken op z'n creativiteit. Is nooit zo geweest. Echt een loper en iemand voor de diepgang. Om Klaassen te laten functioneren heb je spelers erachter nodig die creativiteit moeten brengen. En die heeft Ajax momenteel niet. Overigens had de Jong dat ook niet hoor, ook meer een spelverdeler. Dan heb je 't echt over Ziyech met name. Als je die niet hebt zou ik Klaassen ook niet zomaar opstellen, zoals nu gebeurt. In die zin kun je beter naar Ten Hag kijken vind ik, dat kun je Klaassen niet kwalijk nemen, zeker niet omdat die altijd 100 geeft, ondanks z'n beperkingen. Ik snap ook niet zo goed waarom Kudus niet meer minuten krijgt. Die brengt op dat vlak toch veel meer als die weer in z'n oude ritme komt. Maar je kunt nu wel alles op Klaassen gooien. Neres en Anthony brengen ook geen ene moer. Gravenberch ook erg matig, maar die kun je gezien z'n leeftijd ook weinig kwalijk nemen. Al met al kun je beter gewoon constateren dat ondanks al die miljoenen Ajax nog niet in staat is om echt consequent een hoger niveau aan te tikken. Al kun je ook zeggen dat evt. consequent meedoen voor de kwart finale EL ook al winst is. Dus we verwachten misschien ook wat veel. Je moet wel begrijpen dat de gemiddelde leeftijd bij Ajax super laag blijft, met veel talent die er gewoon nog niet zijn. Gevolg is inherent dat je qua prestaties dus ook inconsistent blijft. Dan heb je toch echt wel spelers als Klaassen, Tadic, Blind e.d. nodig voor een beetje balans. Al kun je je bij Klaassen afvragen of die genoeg brengt, begin van het seizoen wel. Maar het kan ook niet altijd de jackpot zijn. Goeie spelers vinden met ervaring liggen niet voor het oprapen. Uiteindelijk zijn die spelers wel de stabiele factor in een team met veel jeugd die constant vertrekt. Dus ze hebben meer waarde dan alleen hun individuele kwaliteit op het veld. Ik heb ook 't idee dat Klaassen met de instructies speelde om heel diep te staan ipv er te komen. Wat ik sowieso niet zo snap als je kijkt naar hoe kwetsbaar de laatste linie van Rome was bij diepgang. Er stonden steeds 4 of 5 spelers tegen die laatste linie aan. Vast met het doel om de ruimte erachter te benutten, maar het bleef allemaal wat te statisch.

16 april 2021 om 09:56

Kijk dit is dus precies wat ik bedoel. Kom jij maar met voorbeelden dat het meezat in de CL. Want nu word ik toch wel heel benieuwd! Ze maken de kansen niet af , en tuurlijk komt daar de pech of geluk factor bij kijken. Weet je, ik kan hier wel een aantal momenten opnoemen maar bij mensen als jou heeft het geeneens zin, dus ik bespaar me de moeite.

16 april 2021 om 10:37

Mickey12, in het top cl seizoen zat er lange tijd heel veel mee. Een bayern dat echt hopeloos uit vorm wqs en waar mazraoui met een ketser een belangrijke goal maakte. De twijfelachtig uit bal die door de var niet gezien werd waardoor ajax scoorde. De blessure van ronaldo, de domme shorsing van ramos etc. Daar tegenover stonden enkele pech gevallen tegen tottenham maar niet doen alsof het ajax altijd tegen zit.

16 april 2021 om 11:14

Wat zat er mee in dat CL seizoen? Die bal die Maz in het spel hield? Niks twijfelachtig natuurlijk, gewoon in. Dat er zo lang over getwijfeld werd is onzinnig juist. Ramos schorsing is geen geluk, is ontzettend dom van hem. Blessure Ronaldo? Die gast scoort nota bene als enige van Juve tegen Ajax. Niet 1 maar 2 keer zelfs. Bayern uit vorm? Ja, dat kan. Maar had Roma gisteren geluk dat Ajax uit vorm was? Bayern was in de groepsfase. Daar hadden Benfica en AEK net zo goed van kunnen profiteren. Maar Benfica ging er af met 5-1. Rare opmerkingen. Weet je, die buitenspelgoal van Nico tegen Real kan je dan ook pech noemen. Dat Frenkie bij de 1-2 onderuit getrokken wordt (terwijl hij idd de eerste overtreding maakte, echter mag je een overtreding niet compenseren met een andere overtreding en dan voordeel geven) is dan ook pech. Ajax was gewoon heel goed, had niks met geluk te maken. Heel de wereld praatte vol lof over het voetbal dat ze speelden. Dus kom niet aan met dat soort rare opmerkingen. Pech en genaaid was het vorig seizoen tegen Chelsea, met volledig verkeerde beslissingen en bewust verkeerde VAR beelden. Gisteren en vorige week was Ajax beter. Ik begrijp de afgekeurde goal, was wel kantje boord. En dat Roma vorige week scoorde, was omdat Ajax de derde keeper had, die 1 wedstrijd in het eerste had gekeept. En de andere goals waren niet uitgespeelde kansen, maar via via ballen. Ajax had veel beter gekund, maar als je 4 basisspelers mist en waarvan Daley natuurlijk super belangrijk is, Maz, Onana en Haller ook natuurlijk, dan kan Ajax niet terugvallen op een ervaren bank. Het nadeel van een NLse club. Net als dat de talenten dit weer meenemen in hun bagage, echter zal Ajax daar niet lang wat aan hebben, want ze vertrekken toch weer. En dus maken we de komende jaren weer dezelfde fouten. En daarom is Daley nog belangrijker. Edit: Gisteren moest Ajax het doen met Timber, Schuurs, Gravenberch, Brobbey en Kudus. Die hebben echt zo weinig ervaring ivm diegenen die er niet bij waren. (En dan heb ik het niet over Rensch, Scherpen en Klaiber). Talenten ja (behalve die laatste natuurlijk), maar een seizoen lang topniveau is onmogelijk. Daarom is het allemaal alsnog heel knap van Ajax. Helaas uitgeschakeld, maar gewoon weer ontzettend goed gedaan met zo'n team. Er zat niet meer in. Trots op ze.

16 april 2021 om 11:15

Bayern dat hopeloos uit vorm was? Nou ze werden gewoon 1e dus wat heeft dat te maken met ajax? Waren real en juventus ook uit vorm? Ben je de blunder van onana tegen benfica vergeten? Als we het toch over ketser maazroui hebben. Die twijfelachtige bal zat die uiterst discutabele afgekeurde goal van ajax in de arena tegenover. Ik zeg ook niet dat het ajax altijd tegen zit. Maar jij bent precies dus zo eentje met je "lange tijd zat er heel veel mee". Is gewoon bullshit van jou.

16 april 2021 om 14:26

Volgens mij waren er dat seizoen meerdere doelpunten die van richting werden verandert en daardoor gelukkig binnenvielen..

16 april 2021 om 15:33

Wauw, serieus, gaan we dit nu daadwerkelijk als argumenten brengen? "Volgens mij waren er.....". Kom dan gewoon met feiten of met niks, dit raakt natuurlijk kant noch wal.

16 april 2021 om 08:44

Eens. Ik heb mij gisteren ook verbaasd over veel reacties. Europees gezien ben ik altijd voor een Nederlandse club, nooit voor de buitenlandse club.
Gisteren was het helaas niet goed genoeg. Neres en Anthony zijn uit vorm en proberen die back niet uit te spelen buitenom maar trekken steeds naar binnen de trechter in. Idrissi deed het in zijn korte tijd niet veel beter. Daarnaast is Gravenberch uit vorm en mis je Blind. Dan wordt het moeilijk om een verdedigende muur te breken. Dat zie je de laatste paar wedstrijden ook terug in de Nederlandse competitie.
Dus op naar de bekerfinale en laten we hopen dat het daar dan wel gaat lopen.
Voor Overmars is er voor volgend jaar werk aan de winkel. Er moet een creatieve speler bij. Verras ons een haal Ziyech terug. Krijgt toch geen speeltijd onder Tuchel.

16 april 2021 om 09:12

Beetje kip en ei verhaal. Maakt mij niet uit hoor, maar al m'n vrienden die voor Ajax zijn roepen sinds de halve finale dat ze Europese top zijn. Tja, dan kan je een gniffel niet onderdrukken als het weer mis gaat tegen een matige ploeg als Roma. Hoort toch ook een beetje bij voetbal. Wees lekker trots op Ajax, boeiend, maar accepteer ook gewoon de keerzijde van je trots.

16 april 2021 om 09:52

Vind ik opmerkelijk. Juist Ajax supporters zijn uitermate kritisch, waarbij je het eigenlijk nooit echt goed kunt doen. Ik ken genoeg Ajax supporters en het trotse credo is inderdaad doorgaans dat Ajax in het jaar van die halve finale heel Europa verbaasde in uitermate positieve zin. Maar geen enkele Ajax supporter die ik ken die Ajax tot de Europese top schaart. Wél een club die dat uitgesproken ambieert en die ook met enkele knappe prestaties de afgelopen vijf jaar kan staven. Maar iedere serieuze Ajax supporter zal beamen dat het behalen van die ambitie nog ver weg is, mocht dat doel al ooit behaald worden. Die keerzijde die jij hebt is in mijn ogen (ik heb ook veel niet Ajax supporters in mijn omgeving) gebaseerd op een verouderd beeld: tot 10 jaar geleden droeg de clubcultuur van Ajax naar buiten toe inderdaad een arrogantie uit waarvan ik me kan voorstellen dat je als stuitend kunt ervaren. Mensen als Van Gaal die 'wij zijn de beste' gingen roepen, de beruchte nummer 1 die in het Koeman tijdperk ooit op de stropdas werd gedragen, de deskundigheid waarmee over 'het Ajax spelletje' wordt gesproken. En nee, het is niet persé verdwenen (zeker dat laatste hoor je nog vaak genoeg terug), maar het is al een stuk minder geworden en veel onderdelen van die cultuur hebben Ajax en het Nederlandse voetbal ook veel gebracht. Nou verwacht ik van de gemiddelde voetbalsupporter niet dat ze dat stukje volwassenheid kunnen opdragen, maar op dit soort momenten is het ronduit sneu als je je blijkbaar geroepen voelt om vooral om Ajax te gaan zitten lachen. Ik kan je garanderen dat het bij veel Ajax supporters (in ieder geval die ik ken) andersom veel minder het geval zal zijn. Ik vind het vaak ook een beetje genant, zeker als er het welbekende provinciaalse calimero effect meespeelt. Als iemand die zelf uit 'de provincie' komt (limburg) zit ik dan echt met plaatsvervangende schaamte. Als ik in Amsterdam aan het werk ben en ik kom een Brabander of Limburger tegen die zich tegen een Amsterdamse collega weer een defensief opstelt om maar te kunnen laten zien dat ze zich als 'provinciaal' niet laten afbluffen/zich willen laten gelden krijg ik kromme tenen. Dat heet overcompensatie. Laat lekker gaan en als er dan inderdaad een Amsterdammer tussen zit die een grote bek heeft: oor in oor uit en je eigen ding blijven doen. Uiteindelijk gaat het overal om prestaties en geschreeuw (van beide kanten) brengt je nergens. Dat geldt zowel voor voetbal als voor het echte leven.

16 april 2021 om 09:59

@ Migi, dan hebben blijkbaar al je vrienden hun realiteitsbesef enigszins verloren. Mijn vrienden en ikzelf beseffen ons maar al te goed dat wij heel goed kunnen zijn, maar ook dat we overgeleverd zijn aan de grillen van de topcompetities die haast jaarlijks onze beste spelers opkoopt. Voeg daarbij toe dat we er kwalitatief iets op achteruit zijn gegaan, ondanks de aankopen. Overmars zag dit ook al aankomen, om echt te wedijveren met de Europese top heb je als Ajax zijnde die goeie mix van kwalitatief sterke aankopen en jeugd nodig. Jeugd stond. Potentieel sterke aankopen ook, alleen heb je niks aan potentie als het op het moment supreme niet eruit komt. Denk aan Antony, Kudus (Neres neem ik hierin bewust niet mee want die heeft zich wel bewezen op Europees topniveau, z'n blessureproblemen waren en zijn nog hardnekkig aanwezig). Echter zitten we wel degelijk in de Europese subtop als je ziet hoe we een Lille en YB aan de kant schuiven met goed voetbal. Dat zal denk ik geen enkel weldenkend mens ontkennen.

16 april 2021 om 10:04

Ja er zitten er ookw at speciale figuren tussen. Ik bedoel meer, zij zeggen dat ook om mij te stangen als Feyenoorder en das toch prima. Beetje pesten over en weer. Ajacieden hebben best recht op wat arrogantie, want jullie zijn gewoon goed. Zeker als je ziet met hoe weinig geld het nog steeds relatief gaat. Want in NL zijn jullie stinkend rijk, maar QPR geeft ieder jaar een veelvoud uit van jullie. Ajax mag trots zijn en als die trots soms doorslaat prima. Ik bedoel het oprecht niet negatief

16 april 2021 om 09:30

@messibazoer: Ik kan me daar ook vooral aan irriteren in een liveblog waar mensen bij Europese wedstrijden zich verkneukelen als Ajax dreigt te gaan verliezen. Dat gebeurt trouwens ook bij andere clubs die Europees spelen, maar wel in mindere mate. Maar ook dat vind ik treurig. Ik vind niet dat we ons moeten schamen. We hebben dit jaar prima gespeeld in Europa en uiteraard had er meer kunnen in zitten. Maar dat is niet gebeurd en dat moeten we (of we het willen of niet) gewoon accepteren. Mbt de wedstrijden van Roma, hebben we het mijns inziens vooral in Amsterdam laten liggen. Roma heeft alleen slimmer gespeeld dan wij. Natuurlijk hebben ze ook geprofiteerd van de blunders van Tadic en Scherpen, maar ook dat is voetbal. De goals die wij maken, waren ook weer fouten van Roma natuurlijk. Al met al kijk ik met trots naar dit Europese seizoen. Je kan als Nederlandse club helaas niet elk jaar pieken. En kwartfinale EL is geen schande.

16 april 2021 om 10:23

Kwartfinale EL is geen schande. Maar de manier waarop. Wauw. Dat is wel echt een schande, zeker gisteren: gewoon heel heel matig. En ook tussendoor tegen Liverpool, Atalanta en Lille (ongestraft gelukkig) veel te veel fouten gemaakt. Tegen Roma blijf ik met name met een zure nasmaak achter doordat Roma zo ontzettend matig was, en Ajax daar niet overheen kon. Het was de lamme tegen de blinde. Vorige week missen we kansen, een penalty en blunderen we achterin. Deze wedstrijd moeten we scoren maar creëren we niks. Helemaal niks. Tegen een armoedig Roma. Nou daar kan ik niet trots op zijn. Kwartfinale eruit is prima. Maar niet tegen ploegen als Roma in deze doen. Daar hoeven we niet tevreden mee te zijn. Wat niet-ajacieden ervan vinden boeit me niet zoveel. Gisteren onvoldoende: Ten Hag, Klaiber, Timber, Tagliafico, Klaassen, Neres, Antony, Tadic, Kudus, Idrissi, Traore en met kop en schouders eronderuit: Gravenberch. De enigen die OK speelden en hun echte niveau haalden waren Schuurs, Alvarez en Martinez, en Brobbey vooruit omdat hij scoort. Daar mag toch kritiek op komen? Dat is gewoon belachelijk. Daar hoeven wij ook niet tevreden mee te zijn. Ik ben dat in ieder geval niet. Zeker van Tadic, Klaassen, Nico, Neres en Gravenberch verwacht ik veel meer. Maar ook van Ten Hag gisteren (vorige week was hij prima).

16 april 2021 om 13:19

Natuurlijk mag je kritiek hebben. Sterker nog, dat lijkt me heel logisch. Ik zeg toch nergens dat je geen kritiek mag hebben? En een schande om er tegen Roma uit te gaan, daar ben ik het niet met je eens. Wel vond ik het zeer onnodig. Roma heeft gisteren gewoon geen enkele intentie gehad om naar voren te gaan, maar dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Met je rijtje onvoldoendes ben ik het ook gewoon eens. We hebben het tweeluik vooral vorige week in de JC-Arena verloren. Ik denk dat we de invloed van Blind ook echt met z'n allen onderschatten. Die zorgt voor echte verbinding tussen de linies. Ik zag gisteren Alvarez proberen, maar dat doet dan gewoon pijn aan je ogen. Het is misschien vloeken in de kerk, maar Schuurs heeft die potentie wel (lees potentie, ik bedoel daarin niet dat hij even goed is, dat is hij by far niet). Je hebt iemand nodig die de passes kan geven tussen de linies. Gravenberch heeft het zonder Blind ook gewoon heel erg moeilijk.

18 april 2021 om 10:54

Late reactie, maar wie weet lees je het nog. We misten blind sowieso, ook voor die lange bal die wel gevaarlijk was tegen Roma. Alvarez kan dat inderdaad niet en Gravenberch uit vorm ook niet. Ook eens dat we het thuis hebben laten liggen met al die kansen en fouten. Ik vond het meer een schande waarop we eruit vlogen dan dat we er tegen Roma uitvliegen, dat kan inderdaad gebeuren, want het is een grote club. Maar zoveel fouten maken (thuis) en zo matig spelen (uit) dat vond ik wel echt drama. Hopelijk gaat het vandaag beter!

16 april 2021 om 11:17

Messibazoer, misschien komt het omdat heel veel Ajax supporters elke gelegenheid grijpen om Ajax als topclub in Europa af te schilderen. Andere Eredivisie clubs die met beperktere middelen die ook hun best doen om punten te sprokkelen af te schilderen als profiteurs, omdat Ajax veel punten sprokkelt. Termen als wij sprokkelen de punten, dus in de eredivisie moet alles in het teken staan om Ajax verder te brengen etc. helpen ook niet mee. Ook andere clubs hebben belangen. Vergeet niet dat in het verleden toen Ajax niet thuisgaf, andere clubs met punten sprokkelen de basis hebben gelegd om Europees te kunnen spelen.

16 april 2021 om 11:44

Begrijpend lezen is een voorwaarde voor het geven van objectief commentaar. Maar ik, als Ajax supporter, heb me gisteravond weer eens doodgeërgerd aan het ontbreken van echte wil om te winnen. Alleen Martinez staalde een over mijn lijk mentaliteit uit. Tel daar bij op het weer eens slechte tactische optreden van de veel te veel opgehemelde topcoach - niet dus - en de uitschakeling is voor de zoveelste keer, onnodig maar terecht, verklaard. Het optreden van de tot toptalent gebombardeerde Gravenberch was de exponent van een falend, breiend (gaap) Ajax. Met een betere coach en vooral instelling, was uitschakeling tegen b.v. achtereenvolgens Spurs, Valencia, Atalanta en Roma, te voorkomen geweest. Maar het is des Ajax. Welke Europese topclub heeft zo’n slecht thuisrecord?? Leg dat maar eens uit....

Dit was op voorhand al een Europees tussenjaar, aldus de beleidsbepalers. Als je dan de kwartfinale van de EL bereikt is dat gewoon prima. Ik kan er wel meeleven.

16 april 2021 om 08:45

Al heb ik nooit begrepen wat met een tussenjaar werd bedoeld? Dat werd door overmars (?) genoemd, maar dat vond ik zo vroeg in het seizoen nogal pessimistisch klinken.

16 april 2021 om 09:30

Coronatechnisch was dat best te begrijpen men zei niet te kunnen investeren in de selectie. Daarom zou het een jaartje van stabilisatie/lichte achteruitgang worden in plaats van groei. Een transferperiode later werd Haller gehaald dus achteraf viel het wel mee.

16 april 2021 om 08:58

Een tussenjaar bestaat niet bij Ajax. De beleidsbepalers zijn gewoonweg niet capabel. Tijd voor Echte Ajacieden met een Cruijff achtergrond.

16 april 2021 om 09:07

Als je dit echt meent dan spoor je toch niet helemaal. Ajax wordt kampioen (die uitspraak durf ik wel te doen), speelt zondag de bekerfinale en speelt kwartfinale EL, de selectie is op peil en heeft een behoorlijk waarde en de financiele huishouding is ondanks Corona gewoonweg top. Er is nog nooit zoveel rust in de tent geweest en de mensen die daar voor verantwoordelijk zijn wil je weg hebben en zouden niet capabel zijn? Dan begrijp je er toch echt he-le-maal niets van.

Zonder capabele buitenspelers heeft een 433 weinig zin. De tweestrijd werd in de heenwedstrijd verloren. Als je thuis (onterecht) verliest van een Italiaanse ploeg dan weet je dat ze de bus gaan parkeren.

16 april 2021 om 10:26

Vind niet dat we thuis onterecht hebben verloren. In Europa kan je niet dat soort kansen (en een penalty) missen, achterin zo idioot in de fout gaan en dan zeggen dat je onverdiend verliest. Gewoon compleet logisch en te verwachten dat dat soort fouten in Europa worden afgestraft. Gisteren, tja, dat was gewoon heel slecht. Maar helemaal met je eens: de buitenspelers deden weinig. Ook een probleem zijn de backs: Tagliafico is minder goed aanvallend dan een tijd geleden, Klaiber en Timber kunnen dat ook niet (daar missen we Mazraoui wel echt). Want normaal gesproken kan Ajax met de backs ook de vleugelspelers helpen. Gisteren niet. Trouwens missen we ook een spits in de eerste helft tegen die drie Cv's van Roma.

We zijn inmiddels al zover dat we het raar vinden als Ajax niet bij de laatste 4 van een Europese competitie zit. Dat hebben ze goed gedaan in Amsterdam, toch. Nee, roma is geen wonderploeg dat zag ik ook wel. Maar moeten we niet concluderen dat zij er een potje van maken dan? Ik weet niet wat roma heeft te besteden, maar wat die laten zien is in verhouding ook droef. Het enige positieve is dat ze doorgaan naar de halve finale, maar wat voor perspectief heeft deze club? Dan staat Ajax er toch beter voor, voor een club uit de Mickey Mouse competitie.

16 april 2021 om 08:45

De EL blijft toch de competitie van de ploegen die net het niveau niet hebben. Ajax moet gewoon de groepsfase doorkomen van de CL met de kwaliteiten die ze hebben. En als je er dan uit gaat liever tegen United dan tegen dit Roma.

16 april 2021 om 20:28

Net niet het niveau van de championsleague bedoel je dan? Dan is het toch mooi dat je daar dan bij de beste 1-8 hoort? En al helemaal als je dat structureel doet. Want dan kun je misschien af en toe ook net Wel bij de CL mannen horen als je een groepsfase overleeft.

16 april 2021 om 09:22

Ik vind dit eigenlijk precies het Ajax-niveau, kwartfinale EL. Afgelopen jaren gespeeld en je niet kunnen onderscheiden tegen Atalanta, Valencia, Getafe en nu dus Roma... dit soort tegenstanders zijn wel gewoon het niveau waar je op acteert over de lange termijn en dan is kwartfinale EL toch prima? Soms heb je een jaartje minder, soms wat meer, maar halve finale zie ik structureel niet. Het valt me overigens wel op dat Ajax moeite heeft met zuigploegen als Roma. Ik heb t idee dat Ajax zich te makkelijk laat irriteren en dat gaat ten koste van t spel. Dat is jammer, maar tegelijkertijd ook iets waar ze van kunnen leren. Het kan je echt een overwinning schelen.

16 april 2021 om 09:30

Nou ja, in deze is het gewoon klote dat je thuis verliest met veel pech. Je mist een penalty en je keeper maakt een enorme blunder. Daar komt nog bij dat zij via die corner nog per ongeluk een doelpunt scoren. Doordat je thuis verliest gaat zo'n Roma natuurlijk nog ellendige spelen en dan wordt het lastig. Het zat gewoon niet mee, zoals het in voorgaande jaren wel af en toe meezat.

16 april 2021 om 09:30

Dat van die zuigploegen heb je helemaal gelijk in. Dat is al heel lang zo en ze hebben kennelijk totaal geen plan B tegen dit soort teams. Ook sterkhouders als Tadic en Tagliafico gaan dan iedere keer domme dingen doen waarmee je jezelf in de voet schiet.

16 april 2021 om 10:28

Waarom vinden mensen een blunder en een gemiste penalty pech? Dat was onkunde. Een doelpunt per ongeluk uit die corner? Die guy stond helemaal vrij, Scherpen kan niet uitkomen, Klaassen kopt slecht weg. Dat is ook onkunde (en goed ingeschoten). Ajax was gewoon niet goed genoeg. Meezitten of tegenzitten bestaat niet (oke het bestaat, maar wat heb je eraan, je kan er niet op trainen). Je moet het gewoon zelf doen. En we doen het niet.

16 april 2021 om 12:00

De nummer 1 van Frankrijk uitschakelen is een prima prestatie, verliezen van Roma is nog net geen afgang. Dat is het dubbele van dit seizoen.

16 april 2021 om 20:34

Dat is zuur ja. En t was niet nodig ook. Maar afgang vind ik het niet. Wel een gemiste kans. Ik vind de verhoudingen in Europa gewoonweg wat anders liggen.lastig.

Blijf het onzin vinden om naar de afwezigheid van Daley Blind te verwijzen. Je moet gewoon kijken naar wat je gedaan hebt. Je hebt in 2 wedstrijden tegen AS Roma gewoon een serieuze hoeveelheid aan kansen bij elkaar gevoetbald. Ook zonder Blind. Grootste probleem zat hem in het afmaken, wat nou niet hetgeen is waar Blind om bekend staat. Daar gaat het dus als eerste mis en als 2e gaat het mis omdat je tegen Roma wat nog niet eens tot anderhalve uitgespeelde kansen is gekomen in 180 minuten 3 tegentreffers krijgt. Dat mag ook niet. Echter met Daley Blind kan Scherpen nog steeds die blunder maken, kan die hoekschop nog steeds binnenvallen en is die treffer van gisteren in de omschakeling ook logisch. Veel meer moet je hier niet achter zoeken. Je 3e keeper kan niet op dit niveau mee (niet heel verrassend), voorin heb je te weinig spelers die de trekker overhalen (en juist eentje die dat wel doet Brobbey die gaat weg van de zomer). Oh ja je aanvallende spelhervattingen zijn dramatisch. Daar weet je geen enkele vorm van gevaar uit te halen. Dus een doelpunt uit dergelijke situaties is een zeldzaamheid, terwijl het juist in Europa een wapen hoort te zijn.

16 april 2021 om 08:46

We zullen helaas nooit weten hoe Haller het zou hebben gedaan.

16 april 2021 om 10:50

Er wordt in de tekst ook verwezen naar het ontbreken van Onana en Stekelburg in de thuiswedstrijd. Het mag duidelijk zijn dat het niet optimaal is om in de kwart finale EL met je derde keeper te moeten aantreden. De blunder was hiervan het gevolg. Zonder die blunder lag Ajax er niet uit maar hadden we verlenging gehad. Zo eenvoudig is het.
Blind is de man die de openingspasses verzorgt vanuit de opbouw. In die rol werd hij erg gemist, zonder hem is er minder snel diepte in het spel van Ajax. Dan wordt het allemaal wat stroperig.

Ik vind dat wijzen naar Blind zo kansloos. Martinez en Schuurs kunnen echt wel een diepe bal spelen, dat bleek gister ook. Alleen doen ze het te weinig en met Tadic in de spits hoef je dat niet te proberen. Gravenberch voetbalt al 2 maanden (sinds dubbele schorsing + speelpauze) heel slecht, en moet gewoon meer voetbal brengen op het middenveld. Dan kan je Blind makkelijk opvangen. Maar met die opstelling, en alleen maar breed is geen manier om ballen naar voren te krijgen

Had het Ajax (zeker als Amsterdammer) gister gegund om door te gaan. Roma heeft het prima gedaan, maar hiervoor kijkt niemand naar het voetbal. Psv speelt ook op de counter, maar kan veel meer op de mat leggen tegen Ajax dan dit Roma. Verder snap ik de uithalen niet naar Ajax, was mijn ploeg maar zo ver gekomen.. Los van alles, heeft het hebben van pech te maken met Europees wedstrijden en NL’se elftallen. PSV, Feyenoord en AZ hebben allen ook de nodige dosis ongeluk gehad, daarop terugvallen vind ik dan ook weer kort door de bocht. Ajax heeft het uitstekend gedaan tot de kwartfinale, nu een moment van zelfreflectie.

Gewoon niet scherp genoeg voor de goal geweest, met name de eerste wedstrijd. Dan laat je het op toeval en geluk aankomen en daarin trekt Roma aan het langste eind. Kwartfinale klinkt leuk maar had toch echt het idee dat deze selectie verder had moeten komen.

16 april 2021 om 09:24

Ik vind dit te makkelijk. Het is namelijk een repeterend patroon. Valencia, Getafe, Atalanta, Roma. Ook Chelsea en Liverpool. Iedere keer hetzelfde liedje en na de wedstrijd klagen over pech en niet benutte kansen. Schiet ze er verdorie dan ook gewoon een keer in! De rust, koelbloedigheid en doortastendheid perse te willen scoren lijkt te ontbreken.

het is jammer dat het zo is gelopen over 2 wedstrijden
vooral in Amsterdam had Ajax al het verschil moeten maken en juist met een voordeel naar Rome af moeten reizen

jammer dat juist de voetballende ploeg eruit ligt
maar kom op mensen
Ajax kwartfinale El
mogen we als Nederlandse voetballiefhebbers trots op zijn

Voetbaltechnisch en qua positiespel zwaar beter zijn maar te weinig dwingend in de zestien en zonder schoten uit de tweede lijn. Vervolgens zit de eerste de beste uitval er meteen in en laat je je het laatste kwartier telkens meeslepen in de spelletjes van de gewiekste tegenstander. Mijn conclusie is dat Ajax extreem veel moeite heeft tegen defensieve teams in combinatie met het spelen tegen de klok. Speel je tegen Roma frank en vrij in een vriendschappelijke wedstrijd, zie ik ze zo met 4-1 winnen.

16 april 2021 om 09:38

falcao,

Het positiespel van Ajax was juist heel erg matig. Er werd ongelooflijk veel balverlies geleden.

De reden dat Ajax moeite heeft met defensieve teams, is dat het kwaliteit ontbeert om op een hoog tempo te spelen. In de Eredivisie is het mogelijk om op dit lage tempo een bijna unbeaten season te behalen, maar in Europa moet Ajax hopen dat het geen grote namen treft of tegenstanders die strijden voor elke meter (zoals een Getafe verleden jaar).

Tel daarbij op dat Ajax twee buitenspelers heeft die alleen maar kunnen blaffen.
Het rendement van een Antony is echt schokkend laag.

Sure, Roma was ongelooflijk matig en vooral gericht op verdedigen. Echter, Ajax had absoluut niets meer verdiend dan een gelijkspel. Het veldspel van Ajax was erg matig en zeker in de final third.

De statistieken bewijzen dat ook: slechts één schot meer op doel dan Roma. Dit Ajax is nauwelijks in staat om een hechte defensie uit elkaar te spelen. Vergelijk dat met het Ajax met Ziyech en De Jong en dan is het verschil toch wel erg groot.
Het middenveld is enkel in staat om te schakelen van de eerste naar de tweede versnelling, maar een hoger tempo is te veel gevraagd.

Ajax heeft een goede ploeg. Eigen jeugd word ingepast. Over het algemeen goed voetbal.
Enige dat er mist is volwassenheid. Ajax kan niet net zoals Roma een wedstrijd dood maken.
In de aanloop naar een eventuele finale, zal je altijd een paar van dit soort ploegen tegenkomen. En dan zal je elk jaar voortijdig stranden met een klotegevoel dat er meer in zat.
Ik denk dat er sowieso een paar aankopen moeten worden gedaan. (Vervangen van een aantal spelers, beter gezegd.)
Als Ajax een type Nainggolan, Gattuso, De Rossi, Vidal, noem maar op, zou hebben gehad, dan had het echt het verschil gemaakt in deze tweeluik. Zijn ook toevallig middenvelders die ik op noem die allemaal in de Serie A hebben gespeeld. Dus dat zegt ook genoeg over de denkwijze van de Italianen. Ajax moet dat ook inpassen, willen ze structureel ver komen ieder jaar.

16 april 2021 om 09:35

Daar heb je een punt, hoewel ik de genoemde spelers totaal niet bij Ajax vind passen. Maar Davids had het bijvoorbeeld wel. En vergis je niet in de waarde in die tijd van sterke jongens als Rijkaard en Bogarde. Ook in de jaren zeventig had Ajax met Neeskens, Hulshoff en Krol wel degelijk een paar fysiek ijzersterke jongens die ook flink konden uitdelen wanneer dat moest, met name Neeskens natuurlijk.

16 april 2021 om 10:41

Ik snap je punt, die Zuid-Amerikanen: Alvarez, Martinez en Tagliafico brengen die 'grinta' wel meer. Af en toe een smerige overtreding en alles eruit halen, Tadic idem.

Het zat Ajax niet mee met blessures/schorsingen, je mist wel Mazraoui, Blind, Onana en Haller dan nog vind ik ons middenveld in de breedte en qua creativiteit onvoldoende. Een verdedigende middenvelder die aan de bal goed is (taylor eigen jeugd?) en een Ihattaren zouden Ajax goed doen deze zomer. Dan kun je bij een dipje van Gravenberch ook eens afwisselen en een keer een aanvallende wissel doen op het middenveld.

Ik blijf erbij dat we beter Brobbey meer vertrouwen hadden kunnen geven, Haller in Engeland laten en een goede middenvelder erbij hadden moeten halen. Huntelaar kunnen brengen was ook goed geweest, brengt meer dan Traore met zijn ervaring.

16 april 2021 om 11:12

Ja, maar wanneer Ihattaren in Amsterdam twee weken op de bank zit begint het gezeur opnieuw. De media en zaakwaarnemers maken wat dat betreft ook veel kapot. Net als het telkens naar beneden praten van de eredivisie en het aansturen op transfers naar het buitenland. Wat wil je nou dan denk ik dan?

16 april 2021 om 11:25

Dat moet hij accepteren van te voren, anders moet zowel Ihattaren als Ajax verder zoeken naar een creatieve middenvelder/buitenspeler. Als Ihattaren het niveau van Ziyech ook maar benaderd dan kun je natuurlijk niet om hem heen, maar je kunt met Klaassen ook prima schuiven.

Apart dat Timber een voldoende heeft. Deed bijna niets goed en was ook nog eens de enige tegengoal schuld.

16 april 2021 om 09:53

Hij gleed uit. Dat kan gebeuren. Die goal maakte weinig uit bovendien.

16 april 2021 om 10:34

Maakt niet uit. Als Schuurs dit gebeurt, is de wereld te klein. Dan vind ik, gelijke monniken, gelijke kappen.

Tsja, het is wel zo dat de uitschakelingen de afgelopen jaren wat onnodig aanvoelen inderdaad. De EL finale tegen Manu was daar een uitzondering op: toen maakte Ajax geen moment aanspraak op de overwinning.

Maar het jaar daarna eerst op uitdoelpunten uit de CL tegen Nice en daarna het tweeluik tegen Rosenborg verloren terwijl dat een club is die je normaliter kan hebben.

Het succesvolle 18/19 seizoen steeds redelijk overtuigend gewonnen tegen de grootmachten en dan komt Tottenham. 0-1 winnen in de uitwedstrijd, 2-0 voorstaan in de thuiswedstrijd. En dan die hattrick van Moura waarvan de laatste goal in de laatste seconden valt. Uiteindelijk speel je over 2 wedstrijden dan nog steeds gelijk en ga je eruit op uitdoelpunten.

In 19/20 de frustrerende groepsfase met een 0-1 verlies tegen Chelsea, die knotsgekke 4-4 in de return en de 0-1 verlies thuis tegen Valencia. Als je in één van die wedstrijden één doelpunt meer scoorde of minder tegen kreeg, was je gewoon door. Zo dicht zat het bij elkaar. Als het zo op details beslist wordt en de arbitrage zo tegen zit, blijft het voelen alsof er meer in zat. Daarna wel kansloos in het hopeloos frustrerende tweeluik tegen Getafe, maar dat is dan een tegenstander die je voetballend zou moeten kunnen hebben en dan voelt het toch onnodig.

Dit jaar voelde ook de uitschakeling in de CL al onnodig. Tegen een redelijk zwak Liverpool geef je door fouten van Tagliafico en Onana de overwinning aan de tegenstander. Uit tegen Atalanta geef je een mooie 0-2 uitgangspositie weg. Allemaal wedstrijden waarin details de verkeerde kant op vallen. Deels door (een gebrek aan) kwaliteit, deels pech. Maar dat voelde toch niet nodig.

En nu dan Roma. Met enig geluk op 1-0 komen, maar het daarna volledig weggeven. Penalty missen, Roma weer hoop geven, blunder Scherpen. Die 1-2 was redelijk onhoudbaar, hooguit had er beter verdedigd kunnen worden. Maar al met al geef je een zeker lijkende overwinning weg en ga je met een dramatische uitgangspositie de volgende wedstrijd in. Krijg je geen penalty voor een overtreding op Tadic. Dan scoor je vlak na rust de 0-1 en heb je nog een half uur. Incasseer je nog een tegendoelpunt omdat de bal heel (on)gelukkig bij Dzeko terecht komt (in een counter na een lichte overtreding op Tadic).

Tldr: De uitschakelingen de afgelopen jaren zitten vaak in de details. Je verliest meestal nipt in wedstrijden waarin er meer in lijkt te zitten, maar een combinatie van persoonlijke fouten, pech en dwalingen van de arbitrage je de das om doen.

Is het niet opmerkelijk dat een grote rijke club als Roma zo bang mag spelen.?
De nummer 15 van de wereld met een jaaromzet van 250 miljoen kan gewoon met 10 man achter de bal wachten op een foutje..

16 april 2021 om 10:31

Is het niet opmerkelijk dat ons aller Ajax, de uitvinders van de Hollandse school, van dominant attractief voetbal, van namen als Van Basten, Bergkamp en Sneijder, geen enkele kans kan creëren tegen een van de meest matige teams in de EL? Ik kijk niet zo graag naar de ander. We verprutsen het zelf. Hoe zij willen spelen, whatever.

16 april 2021 om 13:58

Misschien, al denk ik dat dit alles te maken heeft met het enorme aantal verdedigers dat steeds in hun eigen strafschopgebied stond. Gaat voor iedere tegenstander lastig zijn.

We zijn terecht uitgeschakeld. En ja, dit past inderdaad prima in een patroon: onnodig eruit tegen Europese subtop die niet wil/kan voetballen - Getafe Atalanta Roma. Ach het is al progressie: een aantal jaar geleden was het patroon onnodig eruit tegen clubs van niks uit het Oostblok of whatever. Deze keer hebben we het thuis laten liggen. Daar waren we beter, maar missen we kansen, een penalty en blunderen we achterin. Tsja, dan verdien je het ook niet. Gisteren verdiende niemand iets, dat was gewoon heel matig, te weinig gecreëerd. Kan ook weinig met dat gezwets van onze trainer, de beste ploeg ligt eruit. Bla bla bla, scoor nou maar eerst eens een normale goal en houd het achterin dicht voordat je jezelf het betere team noemt.

Deze uitschakeling was inderdaad compleet onnodig. Zelfs met het grote aantal afwezigen was Ajax veruit de betere ploeg. Roma was zeer matig. Die gaan twee keer heel fors op de broek krijgen tegen Manu.

16 april 2021 om 11:13

PSV verloor zo ook eens een keer volledig onnodig een kwartfinale tegen Rangers weet ik me te herinneren. Toen lag het schema helemaal open tot de finale.

16 april 2021 om 12:04

Voor de steekpasses en creativiteit Vreeman halen van Heerenveen en misschien ook eens iemand halen , die een vrije trap erin schiet of een goed schot heeft van afstand maar met dit oeverloze gebrei bereik je tegen , die verdedigende ploegen niets

16 april 2021 om 12:05

Veerman

Onnodig: ja Maar als je europees alleen van Midjiland en Lille weet te winnen, valt er ook niet veel op af te dingen. Wat dat betreft knap dat je nog tot de kwartfinales komt. Met deze selectie had er meer ingezeten, helemaal als je de gevallen Onana en Haller meeneemt

Onnodige uitschakeling Ajax !!!!!!
maar
TRAINERS INBRENG en COACHING ONVOLDOENDE
betreffende gerevalideerde & gekochte spelers!!!

Ten onrechte worden de wisselspelers als mislukt bekritiseerd.De meeste internationale topploegen spelen gedurende het hele seizoen in verschillende samenstellingen. Zie Bayern Munchen, Manchester City etc.Zowel gekochte en/of
herstelde spelers worden rustig ingebracht, zodat zij op lange termijn weer van waarde kunnen zijn.
Ten Hag had dit ook kunnen doen.
Hij speelde echter teveel op safe "you never change a winning team,"Hoe dan.Voor onze Micky Mouse competitie is dit een zinloze leus.
Hij had zeker in de eredivisie meer gebruik moeten maken van de gekochte spelers Idrissi, labyad, Kudus en jeugdspeler Brobbey. En ze vaker vanaf het begin moeten laten meespelen want alleen dan kun je wedstrijdritme opbouwen en terugkrijgen! Dit gebeurde niet of nauwelijks.
De revival's Kudus en Neres lijken op het moment supreme na hun ernstige blessure het voetballen verleerd te zijn?Enkel door m.i. het verkeerde coachingbeleid
van Ten Hag.
Aangekochte of weer herstelde spelers mochten pas in de laatste fase invallen als de wedstrijd al gespeeld was.En nu in de belangrijkste periode van het seizoen
mag je geen wonderen meer van deze "wisselspelers"meer verwachten.Zij hebben nauwelijks volwaardig ritme kunnen opdoen.
En hun marktwaarde zal ook niet meer noemenswaardig stijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren