Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax schrikt geïnteresseerd Juventus af met vraagprijs van veertig miljoen’

Laatste update:

Juventus heeft bij de zoektocht naar verdedigende en aanvallende versterkingen ingezet op de komst van onder andere Ryan Gravenberch. De middenvelder van Ajax, die al langere tijd in verband wordt gebracht met de regerend landskampioen van Italië, moet echter flink wat geld in het laatje brengen voor de Amsterdammers. La Gazzetta dello Sport weet te melden dat Ajax veertig miljoen euro vraagt, een bedrag waar Juventus niet aan wil voldoen.

Juventus is geen schim van de ploeg die de afgelopen negen jaar beslag legde op de landstitel. De achterstand op koploper Internazionale is opgelopen tot twaalf punten, vroege uitschakeling in de Champions League is een feit en bovendien ligt trainer Andrea Pirlo hevig onder vuur. Volgens de clubleiding voldoende aanleiding om het elftal komende zomer op de schop te gooien. Als mogelijke versterking heeft La Vecchia Signora zijn zinnen naar verluidt gezet op de komst van Gravenberch en Robin Gosens.

Gravenberch wordt al jaren in verband gebracht met Juventus, waar men nog altijd zoekt naar een geschikte opvolger van Paul Pogba. De Italiaanse grootmacht weet dat de jonge Nederlander al jaren wordt vergeleken met de Fransman, die Juventus in 2016 verliet voor Manchester United. Ajax heeft de prijs voor zijn pupil bepaald op veertig miljoen euro, wat voor Juventus veel te gortig is. De club is financieel getroffen door de coronapandemie en zal, net als vele andere clubs, de komende jaren op de centen moeten letten.

Naast Gravenberch zou ook de naam van Nuno Mendes op het verlanglijstje van Juventus staan. De achttienjarige linkervleugelverdediger is bezig aan een ijzersterk seizoen en gaat met Sporting Portugal aan kop in de Primeira Liga. Ook Gosens staat hoog op het wensenlijstje van Juventus, schrijft Tuttosport. De linksback van Atalanta moet echter net als Gravenberch veertig miljoen euro kosten. Om de prijs te drukken hoopt Juventus Cristian Romero in de deal te kunnen betrekken. Romero wordt al gehuurd door Atalanta, dat tevens een optie tot koop heeft.

Hoeveel vind jij Ryan Gravenberch waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

40 mil. Ik weet niet of ik dit echt veel vind. Ja ik vind zeker een hoop geld en er ligt misschien best een risico. Als Gravenberch deze lijn doorzet vragen ze volgend jaar het dubbele.

14 april 2021 om 10:26

Volgend jaar heeft ie nog maar een contract voor één jaar. Als je de hoofdprijs wilt vangen zal je zijn contract voor de hoofdprijs moeten verlengen of deze zomer moeten verkopen.

14 april 2021 om 10:36

Verlengen is dan uiteraard wel een pre.
Met 1 jarig contract zal er niet meer in zitten dan die 40.

Ik kan mezelf bijna niet voorstellen dat hij niet zou willen verlengen.
Speelt Basis speelt cl en is nog jong genoeg.

14 april 2021 om 10:39

Riola

14 april 2021 om 10:44

Ja natuurlijk heeft hij alles wat zijn hartje begeerd bij Ajax, maar hij zou zeker niet de eerste of laatste speler zijn die een overstap maakt naar het buitenland om bijvoorbeeld meer te verdienen, zoals bijvoorbeeld Kluivert of Brobbey. Toevallig heeft hij ook dezelfde zaakwaarnemer.

Volgens mij gingen de vorige onderhandelingen al moeizaam en ik kan me niet voorstellen, dat hij niet voor 4-6 jaar had kunnen tekenen afgelopen zomer. Ik kan natuurlijk niet voorspellen hoe hij zich ontwikkelt dit jaar maar dat hij een heel groot talent is lijkt mij duidelijk.

14 april 2021 om 10:44

Hij heeft wel dezelfde zaakwaarnemer als jongens als Brobbey en Ihattaren, die een vol jaar hebben gezegd dat ze hun contracten zouden verlengen bij hun clubs.

In You Or Me #8 op het Youtube kanaal van Ajax gaf Gravenberch ook al aan dat hij dacht dat Taylor meer duels in het eerste van Ajax gaat spelen dan hijzelf. Ik moet dus nog maar zien dat hij gaat verlengen hoor.

14 april 2021 om 11:28

Hij heeft dus gewoon nog bijna 2,5 half jaar te gaan op zijn huidige contract. Voor de hoofdprijs hoef je hem niet komende zomer te verkopen, er is nog tijd zat daarna.

14 april 2021 om 13:46

Onzin. Ajax verkoopt hun spelers niet voor de hoofdprijs als ze nog maar één jaar op hun contract hebben. Zo werkt de wereld niet.

14 april 2021 om 19:21

@memphisdepay, als ik me het niet fout herinner was Gravenberch op het moment van tekenen van zijn huidige contract 17. Dat houdt in dat hij maar max 3 jaar mocht tekenen onder de eufa regelementen en dat er in dit contract ook geen clausules voor een langere termijn mogen zitten. Gravenberch heeft onder die omstandigheden dus een contract met maximale duur getekend. Verder is wat er gaat gebeuren natuurlijk speculatie, maar gezien het trackrecord van ajax de laatste jaren denk ik dat Gravenberch 2 jaar zal bijtekenen en dan nog minimaal 1 seizoen zal blijven. Deze zomer vertrekken lijkt me in ieder geval heel vreemd aangezien Raiola een goede deal voor hem onderhandeld zal hebben en hij dus bij ajax weinig te wensen zal hebben. Hij heeft nu speeltijd, champions league voetbal, een goed salaris en de relatieve bescherming bij ajax.

14 april 2021 om 22:39

Speelt Riola het toch slim om Ajax telkens blut te spelen. Kluivert, Kishna, Brobbey en nu Gravenberch waar ze weinig geld of niks voor gaan krijgen. Misschien moet Overmars toch een paar lessen vragen van Daniel Levy.

15 april 2021 om 11:45

@misseva86 Echt niet? Kostte een Justin Kluivert met nog een contract jaar te gaan geen 17,25 miljoen euro? Of vind je voor zo'n jonge Justin, die nog niks bewezen had, niet de hoofdprijs?
De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. Als Juve over anderhalf jaar geen 40 miljoen euro wil betalen maar PSG wel, dan is toch echt 40 miljoen euro de prijs.

14 april 2021 om 17:32

Soms zie je in reacties verschillende dingen die allemaal tegelijk waar zijn
De parel van de ajax opleding wil je zeker niet voor 40 miljoen verkopen, die wil je nog minimaal 2 jaar laten bloeien en dan voor 80 miljoen plus verkopen. Zeker als ie gezien wordt als de nieuwe Pogba/vieira...
Transfersommen zullen door Corona echt wel een knauw gaan krijgen, veel clubs kampen met tekorten.
De zaakwaarnemer van Gravenberch zal er alles aan doen om zoveel mogelijk bij de speler te krijgen en dat betekent een zo laag mogelijke transfersom of een percentage.
Ajax kent dit klapppen ook en zal tegen een hoger salaris gaan proberen te verlengen, net als bij Donny of Frenkie destijds.
Groot onderhandelingsspel maar gaat ook om grote knikkers.

15 april 2021 om 11:47

Dat lijkt me een vrij logische aanname. Gravenberch heeft nu ook kunnen zien hoe het andere voetballers vergaat. Donny vd Beek is voor een vergelijkbaar bedrag naar United vertrokken en komt daar binnen als een gemiddelde speler. Beetje 14e man zeg maar.

Frenkie de Jong vertrok voor de absolute hoofdprijs naar Barcelona, en dan zie je dat ze hem bijna wel moeten gebruiken. In het begin zelfs niet op zijn beste positie, maar hij speelde wel altijd.

Gravenberch zou er goed aan doen om hetzelfde pad te bewandelen. Zijn contact verlengen en dan over 1 of 2 jaar als de grote ster van Ajax voor een enorm bedrag vertrekken. Dan komt hij ergens met status binnen en kan een trainer vanwege de enorme investering niet meer om hem heen

15 april 2021 om 15:10

echt een goed extra argument Remco...zeker als je een supertalent bent bij ajax die alle kansen krijgt......wordt eerst een échte grote, met dito transfersom want dat vergroot 1000 procent je speelkansen...of in elk geval de kansen die je krijgt om het te maken.

40 miljoen lol. Daar gaat Ajax momenteel echt niet mee akkoord. Misschien als hij over een jaar of 2 echt perse weg wilt maar tot die tijd lijkt 65 miljoen me een logischere vraagprijs. Je hoeft hem niet kwijt en hij wordt door alle topclubs in de gaten gehouden.

14 april 2021 om 10:32

Over een jaar heeft hij nog maar een 1-jarig contract. Dan krijg je echt niet meer zoveel voor hem hoor. Waarom denken jullie altijd dat spelers als Ihattaren voor een appel en ei te kopen zijn, maar dat eigen talenten het dubbele waard zijn

14 april 2021 om 10:37

Ga je nu de situatie van Ihattaren met die van Gravenberch vergelijken? Ihattaren is niet eens basisspeler bij jullie en wordt door vele uitgekotst om zijn mentaliteit en dat hij gewoon niet genoeg brengt. Niet te vergelijken met een Gravenberch die gewoon vaste basisspeler is, en terecht.

14 april 2021 om 10:37

Omdat mo niks heeft laten zien in de EL of de CL in tegen deel tot Ryan. Mo heeft geen eens een bassis plaats bij PSV dat heeft Ryan wel bij Ajax dus ja

14 april 2021 om 10:38

“Over een jaar heeft hij nog maar een 1 jarig contract” hij heeft nog gewoon een contract langer dan 2 jaar, en heeft al aangegeven te willen blijven, dus die tekent sowieso bij. Ihattaren kan je toch niet vergelijken met Gravenberch? Ihattaren speelt niet eens, en zijn contract loopt daadwerkelijk af.

14 april 2021 om 10:48

@bme12 We zitten in het jaar 2021, en zijn contract loopt tot medio 2023. Dat is over éã©n jaar dus nog een 1-jarig contract. Ik reageer op de suggestie dat Gravenberch 65 miljoen waard zou zijn, terwijl voor Ihattaren door diezelfde groep slechts een bedrag van 10 miljoen wordt genoemd. Dat verschil is niet te verklaren. Gravenberch is namelijk nog geen constante factor in vergelijking met De Ligt en/of Frenkie de Jong. Dat Ihattaren geen 30 miljoen meerd waard is op dit moment snap ik ook wel. Maar veel zeggen ook dat Malen slechts 25 miljoen waard zou zijn

14 april 2021 om 10:58

Als hij niet bijtekent heb je absoluut gelijk maar ik ga ervanuit dat hij bijtekent. Mocht dat niet het geval zijn hebben we wel een probleem, dan is 20 miljoen al mooi.

14 april 2021 om 11:02

@bme en ajaxf1
Ik bewonder jullie optimisme. Vrees alleen dat jullie niet beseffen hoe Raiol werkt. Die gaat de onderhandelingen over verlenging dermate op de spits drijven met onredelijke salariseisen, commissies en clausules over een lage afkoopsom, dat Overmars in een hoek gedreven wordt waarin hij om geen precedent te scheppen wellicht eieren voor zijn geld moet kiezen en moet verkopen. Exact zoals met Kluivert.

14 april 2021 om 11:15

Ik ben verre van fan van Raiola zijn wensen vervullen aangezien hij speler A gebruikt om voor speler B ook meer eruit te halen. Maar Gravenberch gaat deze zomer nergens heen als je hem hoort praten over dat hij nog niet huis uit wilt etc. In dit specifieke geval zie ik, net als vorig jaar, korte verlenging (met 2 jaar bvb) wel gebeuren omdat hij simpelweg goed zit thuis. Waar andere talenten op die leeftijd uit huis willen etc lijkt dat hier naar zijn eigen zeggen niet. Gaat wel gewoon één van de grootverdieners worden maar dat is te verwachten. Heeft ook grootste waarde door zijn leeftijd en is nu echt basisspeler. Dan mag hij ook conform basisplaats salaris vangen.

14 april 2021 om 11:26

Het is van beide kanten gewoon lekker overdrijven: Gravenberch is écht nog geen 65 miljoen waard, ook niet in deze markt. Dat zou betekenen dat hij bijna dezelfde waarde als Frenkie vertegenwoordigt destijds, die op een ander platform nog meer liet zien. Dat Ajax hem niet laat gaan voor 40 miljoen vind ik fair, want je denkt dat hij nog beter wordt. Onder aan de streep vind ik het wel een faire prijs voor de speler die hij nu is en de potentie die hij nu vertegenwoordigt.
Daarentegen is Ihattaren voor 10 miljoen net zo belachelijk als Gravenberch voor 65 miljoen. Ik sluit niet uit dat hij de volgende Bakkali wordt, maar qua pure potentie heb je hier nog steeds absolute wereldtop in handen. Als PSV met 10 miljoen akkoord zou gaan, mag je ze per direct een brevet van onvermogen geven imo.

14 april 2021 om 12:13

@BME12Dat zei Brobbey ook en die is alsnog vertrokken, dus zou er geen geld op zetten met Raiola als zaakwaarnemer. Tuurlijk is zijn situatie anders en de kans groter dat hij blijft, maar als Mino kan cashen dan moet je sterk in je schoenen staan om mooie contracten van grote clubs te weigeren. Ben nog altijd van mening dat Raiola eerst aan zichzelf denkt en dan aan de speler al zal hij, Gravenberch er zeker niet minder van worden, het komt de ontwikkeling niet altijd ten goede. Ik zou als supporter toch echt nog een slag om de arm houden.

14 april 2021 om 12:27

Een jaar contract voor een speler die niet eens het verschil maakt (begrijp me niet verkeerd, het is en groot talent en heel waardevol voor Ajax maar heeft nog lang niet de status die een De Ligt of De Jong hadden). Dan is 40 miljoen nog hoog vind ik.

14 april 2021 om 13:20

Het gaat er niet om wat hij nu waard is maar met welke waarde hij in het volgende contract verkocht wordt. Daarmee houden we rekening met de progressie die hij nog zal boeken. Wat denk je wat hij waard zal zijn als juventus hem over 4 jaar doorverkoop?

14 april 2021 om 23:06

Ben ik de enige die Gravenberch helemaal geen bijzonder talent vindt? Tuurlijk, hij is goed op zeer jonge leeftijd, dus ook zeker een mooi bedrag waard. Maar vindt hem zeker niet van de exceptionele klasse, waarin Frrenkie en De Ligt wel zaten (en zitten). Gravenberch kan alles een beetje, maar blinkt niet ergens extreem in uit. Ik vind veertig miljoen dan ook een prima prijs, zeker met het oog op zijn nog relatief korte contract icm zijn zaakwaarnemer.

Ajax heeft met de transfers van De Ligt en De Jong aan het grote geld mogen ruiken. Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat ze Gravenberch voor 'maar' 40 mln. laten gaan. Ajax weet ook dat de topclubs die hem echt willen hebben idiote bedragen willen neerleggen.

14 april 2021 om 10:30

De tijden van 40mio plus voor een 19 jarige middenvelder zijn voorlopig even geweest, hoe goed Gravenbergh ook is. Maar.. Ik ga ervan uit dat hij nog minimaal 2 seizoenen blijft en mocht er in de tussentijd dan toch een club zijn die perse wil is het een realistisch bedrag

14 april 2021 om 10:36

Dan moet Ajax wel zijn contract verlengen anders loopt hij transfervrij de deur uit. Denk dat, dat geen hele makkelijke opgave wordt aangezien hij al 18 was toen hij zijn huidige contract tekende en het is zeer onrealistisch om te denken dat hij toen niet voor 5 jaar kon tekenen.

14 april 2021 om 10:43

Gravenbergh is een verstandige jongen, die snapt als geen ander dat hij op 19 jarige leeftijd nog niets in het buitenland te zoeken heeft en beter nog 1 a 2 jaar bij Ajax kan blijven en CL voetbal kan spelen (in de basis)

14 april 2021 om 10:50

Het blijft toch afwachten dat hij toen niet voor 5 jaar tekende zegt wel iets. Als hij volgend seizoen een goed seizoen draait kan hij ook wel een overstap maken naar een club als Dortmund of Leipzig bijvoorbeeld, wat zeker niet slecht voor zijn ontwikkeling zou zijn.

Als hij nu tot 2025 zou tekenen dan wordt die 40 miljoen 80 miljoen en dan is hij niet meer haalbaar voor zulke clubs.

14 april 2021 om 10:54

Gravenbergh kan ook uitgroeien tot dragende speler van Ajax en bovendien een dik salaris afdwingen. Dat maakt het niet noodzakelijk om volgend jaar al te vertrekken en gewoon een paar jaar te verlengen. Het verhoogde salarisplafond bij Ajax biedt mogelijkheden..

14 april 2021 om 11:35

@memphisdepay Is het niet zo dat je als jeugdspeler 'slechts' een 3-jarig contract mag tekenen? Dat hij gaan 5-jarig contract heeft getekend is dan dus logisch en makkelijk te verklaren...

14 april 2021 om 12:00

Nee hij tekende dit contract toen hij al 18 was. Hij wordt over een paar weken 19 en heeft het na het vorige seizoen getekend.

14 april 2021 om 12:09

Gravenberch is toch nog nergens te vergelijken met de Jong of de Ligt? Die jongens brachten Ajax bijna naar een CL finale en waren ook vaste basisspelers in het Nederlands elftal. De Ligt had ook al een EL finale gespeeld. Gravenberch is een enorm talent maar wil zou hem momenteel niet in dat rijtje zetten.. daarnaast is door Corona, de financiële situatie van veel clubs veranderd, al snap ik best dat Ajax 40m zou weigeren. Maar goed Ajax weigerde een vergelijkbaar bedrag voor Neres en denk dat de kans klein is dat hij ooit nog zoveel waard wordt. Het kan dus twee kanten op. Overigens heeft Juventus wel meer nodig dan een speler als Gravenberch. Daarmee zullen ze ook niet meedoen om de grote prijzen..

Dit is toch geen heel schrikbarend bedrag als je naar zijn leeftijd en potentie kijkt.

14 april 2021 om 13:25

In coronatijd wel weer. De meeste clubs moeten op hun centjes letten, dan geef je niet snel 40 miljoen uit aan een speler zoals Gravenberch.

Als ik Ajax/Rayan was had ik gewoon nog 2/3 jaar in het eerste laten spelen. En kan hij op Europees gebied nog meer laten zien en dan de vraagprijs omhoog halen. Kan je echt nog 55 miljoen voor krijgen over 2/3 jaar.

Valt me op hoeveel mensen kiezen voor meer dan 45 miljoen. Gravenberch is een groot talent, maar lang nog niet zo constant om in die categorie te vallen vind ik.
Ik vind de vraagprijs (is niet de verkoopprijs) wel marktconform.

14 april 2021 om 10:27

Vind ik dus ook. Het is daarnaast ook niet dat hij een vijfjarig contract heeft. Volgens mij ligt hij nog maar 2 jaar vast. Combineer dat dan nog eens met het feit dat Raiola zijn zaakwaarnemer is. Voor zijn ontwikkeling lijkt me nog een jaar bij Ajax toch wel cruciaal. Dit jaar hebben we al enkele keren zijn klasse mogen aanschouwen, maar het was niet altijd even constant. Het lijkt me toch dat je eerst bij Ajax constant moet kunnen presteren, voordat je de stap naar de absolute top maakt.

14 april 2021 om 10:33

In Eindhoven zijn ze van mening dat spelers als Malen minimaal hetzelfde bedrag op zou moeten brengen. Keep on dreaming, als er voor Gravenbergh echt 40mio wordt betaald is hij direct weg (gaan we gewoon verder van Unavar, Hansen en Ihattaren :-)

14 april 2021 om 10:37

Als PSV Malen op de juiste manier zou hebben gebruikt, dan zouden ze dat ook voor hem kunnen krijgen. Maar verkeerd gebruik van zijn kwaliteiten i.c.m. vormcrisis maakt dat hij dat nu niet waard is.

14 april 2021 om 10:40

Dat is natuurlijk het probleem bij Psv. Teveel spelers uit vorm of verkeerd gebruikt. Dat is doodzonde en de oorzaak van de lange lijst aan spelers die aan het eind van dit seizoen mogen vertrekken (en dan maar hopen dat de rest blijft)

14 april 2021 om 11:20

@desteek77,

Onzin! Als Malen wat beter met zijn kansen omgegaan zou zijn dan zou hij ook meer opgeleverd hebben, had gewoon topscorer van de eredivisie moeten zijn. Verder gewoon alsnog uitstekende statistieken, waardoor hij zeker interessant is voor buitenlandse clubs. Ik voorspel dat hij ergens tussen de 25-35 miljoen weggaat. Het blijft toch speculeren en het is een beetje wat de gek ervoor geeft. Ik heb de laatste jaren genoeg verhalen gelezen over bedragen van spelers als Lozano en Bergwijn bijvoorbeeld, die uiteindelijk echt wel voor een topbedrag weggingen.

14 april 2021 om 11:54

Je zegt dat het onzin is wat ik zeg, maar geeft me voor het grootste gedeelte gelijk in je betoog, behalve dat hij verkeerd gebruikt zou worden.
Vromcrisis geef je me gelijk in en dat hij nu geen 40 mln oplevert geef je me gelijk in. Dan is onzin wel erg kort door de bocht, vind je niet?

14 april 2021 om 10:42

Nou als er een speler van Ajax is waar ik wel 45 miljoen of meer voor neer zou leggen is het Gravenberch. Bij andere spelers waar dit soort bedragen genoemd worden, Martinez bijv., is het idd veel te hoog.

14 april 2021 om 10:47

Je moet ook kijken naar contractduur hè? Daarbij is Gravenberch dit seizoen doorgebroken, heeft hij de potentie om een grote te worden, maar is hij dat nog niet. Daarom kijkend naar zijn contractduur en huidige kwaliteit vind ik 40 mln een marktconforme vraagprijs van Marc Netto.

14 april 2021 om 11:55

Helemaal mee eens, om het te vergelijken met Serie A beste middenvelders(pak ff de serie A want weet ik nou eenmaal het meeste van)Barella en Kessie zijn de beste middenvelders uit de Serie A, en worden geschat op 60 en 50 miljoen, maar meneer Gravenberch die niet eens in de buurt komt van die 2, al is Barella niet echt zelfde positie. Moet meer dan 45 opbrengen, terwijl hij niet eens tot de beste middenvelders momenteel behoort van een niet-topcompetitie?Yeah right. Keep on dreaming. Het is een groot talent, denk zelf dat echt niet meer dan 35 zou opleveren momenteel. Wat gewoon een eerlijke prijs is voor het huidige Gravenberch.

15 april 2021 om 15:34

Vermoedelijk omdat veel mensen hem liever niet weg zien gaan, maar als hij dan weggaat, dan voor de absolute jackpot. Iets was dus niet marktconform is.

Met andere woorden: die krijg je niet, die blijft nog ff lekker bij ons, of je moet de hoofdprijs willen betalen. Overigens denk ik dat Gravenberch bij Ajax nog wel wat stappen te maken heeft. Heel normaal voor iemand van zijn leeftijd. Valt me op dat veel mensen hem meer waard vinden. Ja, in potentie, als hij de stijgende lijn doorzet. Maar nu nog niet hoor. En met deze Covid periode wordt er ook veel minder uitgegeven aan spelers als daarvoor.

Ik zie mensen reageren dat ze 40 miljoen niet (te) veel vinden, maar de prijzen liggen in de gehele voetballerij lager sinds de coronapandemie en daarnaast presteert Gravenberch toch nog niet echt op het niveau dat De Ligt en De Jong aantikten voor hun transfers. Maar goed, alsjuventus van dit bedrag afschrikt, wordt het doel vooralsnog bereikt: Gravenberch langer behouden en laten presteren voor Ajax 1.

Veertig miljoen is een gokje natuurlijk, maar ik snap dat dit wordt gevraagd. Gravenbergh lijkt een exceptioneel talent die het niveau op den duur aan gaat kunnen. In dit statische middenveld van Juventus misschien wel direct zelfs. Dat Ajax hoog in de boom zit bij hem is in ieder geval logisch. Alleen snap ik Juve niet helemaal. Het is, qua spel, wel een speler zoals ze er al zoveel hebben.

40 miljoen voor Gravenberch te veel? Halleluja. De beste man speelt op zijn 18e al in de basis van Ajax 1. Is international. Is in mijn ogen zelfs de beste middenvelder van Ajax (nu al) en heeft alles wat een toekomstige wereldtopper moet hebben.

Zeker, hij is nog geen wereldtopper. Maar Gravenberch is denk ik wel buitencategorie qua middenvelders in Europa. Hiervan heb je er nog maar een paar. Denk hierbij aan een Camavinga bijvoorbeeld, die ook jong is en bijzonder goed (denk nog wel wat beter dan Ryan).

40 miljoen is wat mij betreft een lachertje. Tevens denk ik niet dat hij al weg wilt. Ik ga er van uit dat hij nog 1 a 2 jaar (na dit lopende seizoen) bij Ajax blijft en dan voor 60+ miljoen weggaat naar de absolute top.

De man heeft techniek, rust, nonchalance, snelheid, fysiek en zelfs scorend vermogen.
Hij moet zeker nog op defensief gebied stappen gaan maken, constanter worden (leeftijd) en daarnaast mag hij ook wat meer rendement gaan halen als middenvelder. Verder mag het nonchalance nog iets meer uit zijn spel. Soms is het echt goed, die nonchalance, en passeert hij daardoor zijn man met een lichaamsschijnbeweging (die ik echt van hoog niveau vindt bij hem), maar soms levert hij door zijn nonchalance/gebrek aan concentratie de bal nog echt te makkelijk in.

Denk ook niet dat hij nu al klaar is voor een club als Juventus/psg/barca/real, maar dat hij er wel gaat komen.
Al moet ik zeggen dat het middenveld van met name Juventus wel erg mager is. Daar speelt echt enorm veel middelmaat.

14 april 2021 om 10:48

Als hij bijtekent en volgend seizoen zijn lijn doortrekt ben ik het met je eens.

De corona-crisis zou nog wel eens een zegen voor Ajax kunnen zijn. Clubs als Juventus en Barcelona kunnen geen grote transferbedragen meer betalen en Ajax hoeft niet zozeer te verkopen, waardoor ze spelers dus kunnen behouden.
Aan de andere kant liet Overmars vorige week geloof ik nog weten dat Ajax nog wel afhankelijk is van transfersommen. Dacht eigenlijk dat Ajax na Bayern zo ongeveer de gezondste club in Europa was en dat verder alleen PSG en Manchester City nog echt zouden kunnen investeren.

14 april 2021 om 10:38

Eens, behouden van talenten is nu meer mogelijk dan ooit. Die transferinkomsten blijven helaas wel nodig en dus is er een redelijke shortlist opgesteld met spelers die mogen vertrekken: Labyad, Ekkelenkamp, Klaiber, Schuurs, Neres, Traore, Danilo en Eiting zouden zomaar weleens Ajax kunnen verlaten

14 april 2021 om 10:41

Als je die allemaal verkoopt heb je zo 40 miljoen

14 april 2021 om 10:44

Moet wel lukken natuurlijk. In deze tijd is geld een probleem en kan het ook zo zijn dat een flink aantal spelers wordt verhuurd (en dat levert vaak weinig op)

14 april 2021 om 11:04

Ajax leeft wel van grote transfers. Dat is het business model. Dus op lange termijn is het niet goed voor Ajax zeker niet als spelers hun contract laten aflopen.

14 april 2021 om 12:38

Dat laatste is dan wel weer een risico inderdaad. Maar mocht Ajax aan kunnen sluiten bij de Europese (sub)top dan zijn er nog weinig clubs een vooruitgang ten opzichte van Ajax.

14 april 2021 om 12:56

Wat mij betreft zijn er hoogstens 12 clubs waar je echt beter af zou kunnen gaan. Maar clubs in Engeland hebben veel poen, ook de net niet clubs als Spurs. Op alle fronten is Ajax beter maar zij spelen in een sterkere competitie.

Geweldig talent, maar zou voor Juve toch meer voor de toekomst zijn, die gaat ze komend seizoen echt niet al bij de hand nemen en naar het kampioenschap en Europees succes leiden.

14 april 2021 om 11:05

Ik denk dat Juve beter kan gaan denken aan een overgangsseizoen. Je ziet bij de meeste clubs dat succes in golfbewegingen komt.

40 miljoen voor Gravenbergh vind ik wel wat aan de karige kant als je zijn ervaring, kwaliteiten en leeftijd bekijkt. Maar aan de andere kant heb je op zijn positie ook nog Kudus en Blind lopen die die rol evengoed en misschien wel beter kunnen invullen waardoor een eventueel vertrek van Ryan misschien wel een realistische optie is voor Ajax mochten er toch geld nodig zijn om tekorten door de coronacrisis op te vangen.

Als hij dit jaar niet wil verlengen deze zomer direct verkopen. Niet zo lang wachten als met Brobbey graag. Doe hem een top aanbieding en wellicht blijft hij, zou mooi zijn!

Met alle respect maar 40 miljoen voor zo’n jong talent? Als je inderdaad weer dat een de Ligt en de Jong voor bijna het dubbele weggegaan is?

Ik zou toch als ik Ajax was nu ook extreme bedragen erop gooien en gewoon zeggen 70 miljoen. Niet meer voor een dubbeltje shoppen bij Ajax maar a la de Porto manier flink betalen. De enige optie voor Ajax om structureel mee te blijven doen.

Elke andere club vraagt absurde bedragen dus waarom Ajax niet. Heel goed. Dat kaalplukken voor een schijntje is afgelopen.

14 april 2021 om 11:23

Zolang overmars er nog zit hè. Mocht er straks iemand anders zitten dan mag ik hopen dat het niet weer bij toppers 16 miljoen in termijnen is zoals toen bij Zlatan

14 april 2021 om 13:33

Voor die tijd was dat veel geld als je toen 60 miljoen had gevraagd was je door de hele wereld uitgelachen. Wel een beetje realistisch blijven soccerfan

Gravenberch zal ook wel zien dat vroeg naar het buitenland gaan ook niet alles is. Klaassen ging de mist in bij Everton, v.d. Beek bij United en nu wordt Ziyech zelfs genoemd als ruilmiddel bij Chelsea om een verdediger van Sevilla te kunnen halen. Ondertussen is Justin Kluivert bij Leipzig geen vaste waarde zoals hij dat bij Roma ook niet was. Kortom, Hij zal zich toch ook wel realiseren dat hij voor zijn ontwikkeling het beste nog een poosje in Amsterdam kan blijven.

Je moet ook kijken naar potentie hè. Hij is nu nog niet zo constant maar qua potentie is hij echt wel meer dan 50 miljoen waard. Zeker als je ziet wat er voor andere middelmaat betaald wordt.

14 april 2021 om 12:27

Dus als de potentie er is dan mag je belachelijk veel geld vragen? Wat kunnen we dan wel niet voor mo vragen. 80 miljoen?

14 april 2021 om 13:30

Mo is een jongen zonder discipline, die op de bank zit bij een niet CL-spelende club. Die is nog geen fractie van Gravenberch waard.

Gravenberch is er nog lang niet, dus 40 miljoen is prima. Mocht Gravenberch daar in zijn eerste seizoen al de uitblinker zijn dan zal Ajax zich wel even voor de kop slaan, maar die kans lijkt me niet groot. Voor een talent uit de Eredivisie die zich nog niet echt op het hoogste niveau heeft bewezen kun je haast niet meer verwachten dan 40 miljoen.

Laat deze jongen nog een jaartje bij ajax wekelijks z'n wedstrijden doen en hij gaat volgend jaar voor meer weg ben ik van mening. Als hij iets constanter gaat worden is dit een grote aanwinst voor de top

Hopelijk blijft hij nog een jaartje of 2. 1x verlengen met 2 jaar, hopen op nog minimaal 1 succesvol CL-seizoen de komende 2 jaar en dan mag hij wat mij betreft weg, tegen die tijd staat er wel weer een nieuw talent op en heeft hij zijn waarde bewezen. Ben bang dat dit een utopie is, maar Klaassen, vd Beek, de Ligt en Frenkie hebben ook ruim 2 a 3 seizoen als onbetwiste basisspeler vol gemaakt. Hopelijk volgt hij.

‘Verdedigende en aanvallende versterkingen’, middenvelders kunnen vaak allebei. Fijn dat ze dat daar zo goed op orde hebben.

Bij Juve denken ze: zo goedkoop? Dat kan niet. Daar zijn ze van geschrokken.
Nu denken ze er is zeker iets aan de hand
Morgenavond zullen we meer weten

Ach, Onana en Tagliafico zouden ook voor dergelijke bedragen aan de Europese top verkocht worden en kijk, waar ze nu nog steeds spelen. Ook de transfers van van de Beek (45) en Ziyech (40) die beiden bij hun huidige clubs behoorlijk aan het mislukken zijn, zullen andere buitenlandse (top)clubs wel aan het denken zetten: Misschien waren de Ligt en de Jong wel uitzonderingen....

15 april 2021 om 13:40

Nou, dan kopen ze Gravenberch toch lekker niet. Blijft hij nog mooi 2-3 jaar in Amsterdam. Prima toch?

Was dit bericht niet 2 dagen geleden al gepost? Zeker niet genoeg clicks voor vandaag haha.
Lachwekkende journalistiek dit.

15 april 2021 om 12:42

Heel irritant ja!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren