Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Chelsea bereid om Hakim Ziyech op te offeren voor deal in Spanje’

Laatste update:

Chelsea zou bereid zijn om Hakim Ziyech al na één seizoen weer te laten gaan. AS weet namelijk te melden dat de aanvallende middenvelder mogelijk wordt ingezet door de Londense club in een deal met Sevilla voor centrumverdediger Jules Koundé. Thomas Tuchel wil dolgraag het hart van zijn defensie versterken en de Franse mandekker staat naar verluidt heel hoog op het lijstje van Chelsea.

Bovengenoemde Spaanse krant meldt dat naast Ziyech ook Tammy Abraham, Michy Batshuayi, Tiémoué Bakayoko en doelman Kepa op de nominatie staan om betrokken te worden in een ruildeal met Sevilla. Naast het opofferen van een van deze spelers willen the Blues een geldbedrag reserveren om de komst van Koundé, die in Spanje nog ruim drie seizoenen vastligt, mogelijk te maken. Of de deal op korte termijn zal worden afgerond is echter nog de vraag, want de 22-jarige verdediger heeft een ontsnappingsclausule van tachtig miljoen euro in zijn huidige verbintenis, een bedrag dat voor veel clubs te gortig lijkt te zijn tijdens de coronapandemie.

Het aantrekken van een betrouwbare en fysiek sterke centrale verdediger is al enige tijd een wens van de leiding van Chelsea. De technische leiding had tot voor kort ook David Alaba in het vizier, maar door de komst van de multifunctionele verdediger van Bayern Münchens is inmiddels een streep gezet in West-Londen. Real Madrid lijkt te beste papieren te hebben om Alaba deze zomer transfervrij op te halen in Duitsland. De Koninklijke is ook al in verband gebracht met Koundé, net als onder meer Manchester United. Stadsgenoot Manchester City was vorig jaar in de markt voor de Sevilla-stopper, maar uiteindelijk koos manager Josep Guardiola voor Rúben Dias en Nathan Aké.

Het is niet de eerste keer dat Ziyech wordt genoemd als mogelijke aanwinst van Sevilla. De Spaanse club was medio 2019, na het topseizoen van de middenvelder met Ajax in de Champions League, zeer concreet. Tot een transfer richting LaLiga leidde dat echter niet. "Sevilla was afgelopen zomer concreet. Absoluut een mooie club, maar daar liep een technisch directeur rond (Monchi, red.), die een jaar eerder mij naar AS Roma wilde halen. Alles was zo goed als rond, totdat hij niets meer van zich liet horen. En dan moest ik nu wel naar zijn club komen. Niet dus, bekijk het lekker, ik laat me niet piepelen", zo klonk het in januari 2020 in een interview met het Algemeen Dagblad.

Zie jij Hakim Ziyech volgend jaar nog bij Chelsea spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gegokt en verloren. Te licht bevonden voor de Premier League en Chelsea. Ik denk dat Sevilla een leuke club is voor Ziyech, daar zal hij ook een belangrijkere rol krijgen (verwacht ik) en kan het spel meer op hem worden afgesteld. Het blijft ook een risico om naar een club te gaan waar het toch een trainerskerkhof is. Tuchel ziet het overduidelijk niet in hem zitten waar Lampard dat wel deed.

13 april 2021 om 15:36

Ben het er niet mee eens dat Ziyech nu al te licht is gevonden. Hij heeft ook nooit het volledige vertrouwen gehad.. Er zijn genoeg spelers die in hun eerste seizoen niet goed presteerden om vervolgens een geweldig tweede seizoen te spelen..Ik vind Ziyech niet passen in het systeem en voetbal van Tuchel en eigenlijk ook niet echt bij Chelsea.. Toch ook een ploeg die veel op de counter speelt..

13 april 2021 om 15:40

Je zegt dat hij “nooit echt het vertrouwen gehad heeft” maar als Ziyech fit was onder Lampard speelde hij altijd. Tuchel rouleert veel meer, maar Ziyech speelt op Mount na de meeste minuten in die rol naast/achter de spits.. Hij heeft het vertrouwen maar betaalt het gewoon niet terug! Hij valt vies tegen!

13 april 2021 om 15:43

Eens, maar dat betekent toch niet dat hij nu al afgeschreven is? Ik geef alleen maar aan dat ik Ziyech en Tuchel gewoon geen geweldige match vindt qua spel.

13 april 2021 om 15:44

Ziyech presteert gewoon niet, maar mensen willen het niet toegeven.

13 april 2021 om 15:56

Dat Tuchel een aanvaller kwijt wil om nog een verdediger te halen is toch al te triest voor woorden haha. Hij gaat dus echt met een verdediger in de spits spelen zoals ik laatst al grapte.

13 april 2021 om 16:11

@arsenallz ik kan me een periode bij Ajax herinneren rendeerde Ziyech ook niet. Hij heeft nog geen halfjaar de tijd gehad om te wennen aan de PL.

13 april 2021 om 18:13

Vooral op de counter? Wanneer heb je voor het laatst Chelsea gekeken? Ik heb dit seizoen welgeteld 1 fatsoenlijke counter gezien en dat was de 1-0 tegen Atletico, nota bene door Ziyech gemaakt. Chelsea is bezig aan een soort Sarri plus versie waarin elke wedstrijd bijna 70% balbezit wordt aangetikt, die dodelijke counters van 10 jaar terug zien we helaas zelden nog maar voorbij komen.

13 april 2021 om 18:23

Ja en dat ligt meer aan hoe slecht Tuchel is dan aan Ziyech. Een goede coach kan altijd rendement uit Ziyech halen.

13 april 2021 om 19:20

Gelukkig hebben jullie geweldenaar Pepe

13 april 2021 om 19:53

Je kan veel zeggen over Pépé, maar zelfs zonder vertrouwen, doet hij het een stuk beter dan Ziyech. Heeft geweldige goals gescoord en is ook beslissend geweest op belangrijke momenten. Dat heb ik bij Ziyech nog niet gezien..

14 april 2021 om 16:17

Ik heb Ziyech gisteren in de 5 minuten die hij mocht spelen nog een weergaloze pass zien geven. Dat die weer niet wordt afgerond is zonde. Ik zie hem opzich echt wel slagen bij Chelsea, hij heeft nu alleen het probleem dat het team steeds wint zonder hem. Dan ga je daar als trainer natuurlijk ook niet zo snel iets aan veranderen.

13 april 2021 om 15:36

Nou ja te licht? Speelde onder Lampard grandioos. Het systeem past gewoon niet bij Ziyech. Tuchel heeft ook een een-jarig contract, als Chelsea geen top 4 haalt zie ik hem niet blijven

13 april 2021 om 15:39

Onzin, hij heeft drie of vier leuke wedstrijden gespeeld onder Lampard maar was verder alleen geblesseerd of benedenmaats. Tuchel heeft een contract tot eind 2022 met een optie voor nog een seizoen, die gaat nergens heen.

13 april 2021 om 15:40

Grandioos is wel wat overdreven, hij speelde oke...

13 april 2021 om 15:41

Grandioos? Zijn hele productie uit de PL komt voort uit wedstrijden tegen Burnley en Sheffield.

13 april 2021 om 15:37

Dus denk ik niet dat hij te licht bevonden is. Denk dat als Lampard was aangebleven, was hij misschien wel een van de absolute uitblinkers van Chelsea.. maar dat zullen we nooit weten. Ik denk zelf dat Ziyech in de top 3 beste spelers is daar, maar de trainer heeft een visie waar zijn speelstijl niet in past. Dan lijkt het me duidelijk, terug naar Ajax

13 april 2021 om 15:37

Tuchel rouleert meer maar iedereen krijgt zijn kansen. Het is onzin om dit op de trainer te richten, want hij laat zelf ook weinig zien. Een voordeel is dat zijn concurrentie net zo matig speelt.

13 april 2021 om 15:38

Wanneer krijgt hij de kans dan? Af en toe een laatste 20 min als niemand er meer zin in heeft. Of een lullig bekerpotje tegen een derdeklasser

13 april 2021 om 15:41

Ook genoeg basisplaatsen oa tegen atletico nog. Daarna in de competitie pech dat thiago rood pakte en hij gedwongen gewisseld werd. Maar kansen krijg hij wel hoor. Niet elke wedstrijd, maar dat kun je voor elke chelsea speler zeggen dit jaar. Zelfs kante zit vaak op de bank. Enkel mount en mendy lijken een vaste waarde.

13 april 2021 om 15:42

Nou ja matig. Wat is matig? Tegen Atletico vond ik Ziyech best goed spelen. Vervolgens valt hij 15 minuten in tegen Sheffield en scoort hij. Daarna werd hij 2 wedstrijden op de bank gehouden. 1 goal en 1 assist in zijn laatste 100 minuten is toch niet matig?

13 april 2021 om 15:53

HZ7-22

Hakim Ziyech speelde 90 minuten tegen Sheffield. De wedstrijd in februari speelde Ziyech 0 minuten. Ziyech heeft in de laatste 711 minuten in de PL 0 goals en 0 assists.

13 april 2021 om 15:55

Champions League? Fa Cup? Of doet dat er niet toe? Wat kan Ziyech eraan doen dat Havertz een bal van 5 meter mist..

13 april 2021 om 16:00

Vooruit, omdat je zo koppig bent. Ziyech heeft in de CL in 315 minuten 2x gescoord. Een goal tegen het almachtige Krasnodar en een blunder van Oblak tegen Atletico. Statistieken in de FA Cup zijn niks waard aangezien het wedstrijden betreft tegen Morecambe FC, Luton en Barsnley.

13 april 2021 om 17:02

Idd in de wedstrijden waarin hij speelt doet hij vooralsnog meer fout dan goed. Maar zoals ik zei hij is zeker niet de enige. Hopelijk binnenkort wat vaste wedstrijden waarin hij van waarde kan zijn. Hij kan het echt nog wel maken bij chelsea, die blessure was gewoon erg ongelukkig bij een nieuwe club.

13 april 2021 om 15:37

Te licht bevonden? Hij heeft nauwelijks een derde van de wedstrijden (basis) gestaan. In zn 1e wedstrijden was hij dé man bij Chelsea. Na zn blessure door Lampard te vroeg erin gegooid om zn baan te redden. Geef m een reeks wedstrijden en ik heb er vertrouwen in dat hij ook in de PL excelleert

13 april 2021 om 15:43

Ik zie dat niet gebeuren, maar je mag een andere mening hebben. Hij heeft totaal geen chemie met zijn medespelers en zijn passing is beroerd. Met Hakim in het team wint Chelsea niet eens de helft van de duels. Heeft in 17 duels 5 kansen gecreëerd en komt nauwelijks in het spel voor.

13 april 2021 om 15:46

Waar haal jij deze stats vandaan? In de vorige wedstrijd waar hij 5 min kreeg, creëerde hij een 100% kans voor Havertz, die hem vervolgens mist. Zn passing is beroerd zegt ie, denk dat je hem door de war haalt met Auba of Pepe

13 april 2021 om 15:49

Hakim Ziyech Statistics Premier League. Zo lastig is het niet,

13 april 2021 om 15:56

Geen chemie hebben en gebrek aan kansen creëren gaat natuurlijk hand in hand. Hij heeft bepaalde automatismen er nog inzitten die bij Ajax wel werkten maar bij Chelsea niet. Als spelers niet lopen op een steekpass van hem, ze de bal verkeerd aannemen etc kan het wel een goede pass zijn, maar is het geen kans. Dat vind ik altijd een beetje 'gevaarlijk' met statistieken

13 april 2021 om 15:58

Ik gebruik de statistieken daarom alleen om mijn mening kracht bij te zetten. Ik heb best veel Chelsea wedstrijden gezien waarin Ziyech speelde. Dat die automatismen er niet zijn heeft ook met Ziyech zelf te maken. Je kan niet verwachten dat je in een team komt met dezelfde soort spelers. Ziyech traint al bijna een jaar met Werner en consorten, dan mag je verwachten dat ze elkaars looplijnen herkennen. Juist de passer moet daarop anticiperen en dat gebeurt niet.

13 april 2021 om 16:00

En dat wil hij dus maar niet snappen. Mensen beroepen zich direct op statistieken, maar kijken de wedstrijden niet.

13 april 2021 om 16:00

Zie mijn tweede zin.

13 april 2021 om 16:02

Ik blijf maar lezen dat Ziyech te weinig speeltijd zou krijgen, maar dat vind ik onzinnig. Hij is ook ongeveer 1/3e van de wedstrijden zo ongeveer geblesseerd geweest. Van de PL wedstrijden heeft hij meer dan de helft basis gestaan wanneer hij fit was en in de CL heeft hij maar 2 wedstrijden gemist, waarvan hij er 1 ook geblesseerd was. Het is simpel: de concurrentie is moordend op dit moment. Ziyech speelt nog relatief veel. Hudson Odoi, Havertz, Pulisic en Werner zijn ook allemaal niet onbetwist en moeten knetterhard werken voor een kans. Ik hoop in ieder geval niet dat Chelsea Ziyech wegdoet. Er zijn genoeg andere middelmatige spelers die als wisselgeld gebruikt kunnen worden.

13 april 2021 om 16:49

Ik denk niet dat Sevilla Kounde gaat ruilen. Er moet geld bij. En ruilen tegen middelmaat lijkt me geen optie.

13 april 2021 om 15:47

Onder Lampard deed hij het anders best prima vond ik. Kreeg ook veel vertrouwen van Lampard en de supporters waren tevreden over hem, zover ik ze heb gehoord. Had in de eerste seizoenshelft pech met blessures waardoor hij niet gek veel kon spelen. De klasse die hij bij Ajax liet zien heeft hij bij Chelsea nog niet kunnen tonen. Ook omdat ik het idee heb dat hij niet in het systeem van Tuchel past. Ben er wel van overtuigd dat hij dit niveau aan moet kunnen.

13 april 2021 om 15:50

Speelde ook onder Lampard een significant deel van de wedstrijden ondermaats. Nederlandse Chelsea supporters zou ik bij deze niet altijd even serieus nemen, veel van Ziyech wordt met de mantel der liefde bedekt.

13 april 2021 om 17:50

Sorry, maar volgens mij zijn de Nederlandse Chelsea fans de enige die je serieus moet nemen. Wij zijn degene die je vertellen hoe het echt zit, zoals onder dit artikel wij degene zijn die degene die een nat stipje in de broek krijgen van hem tegenspreken!

13 april 2021 om 18:46

Maar jij bent in deze de persoon wiens mening wel hout snijdt? Nogal arrogant, niet? Dat Ziyech niet rendeert kan iedereen zien. Om even mijn mening erop los te laten: Ik denk niet dat Ziyech bij clubs past die zonder visie aankopen doen waar coach en spelers maar wat van moeten maken. Ziyech heeft een manier van spelen waarmee hij veel aan de bal moet komen en dat gebeurt alleen bij clubs die een manier van spelen hebben waar zijn kwaliteiten nodig zijn. Een Dortmund bijvoorbeeld waar veel beweging is voorin.

13 april 2021 om 19:10

Ik hoop dat je het tegen mij hebt, want dan kan ik je dit zeggen: Ja. Ik ben op de hoogte, ik kijk iedere wedstrijd en ja mijn mening is degene waar jij je als niet-allesweter aan vast zou moeten houden. Ziyech past op dit moment niet in het plaatje en om hem maximaal te laten renderen moet je teveel spelers opofferen en gelukkig is Tuchel niet van. plan om dat te doen. Hij heeft het prima gedaan bij Ajax, dus heeft hij bewezen dat hij het prima doet bij een club die klakkeloos spelers koopt omdat ze half in een plaatje passen.

14 april 2021 om 21:04

Nee dank je, want ondanks dat je alle wedstrijden kijkt, wil dat niet zeggen dat je ook exact weet waar je over praat. Ik kijk alle wedstrijden van FC Twente, maar ik twijfel er niet aan dat er genoeg mensen zijn die het beter weten dan ik. Overigens vind ik die laatste zin nogal ironisch, want dat is exact wat Chelsea doet: In het wilde weg spelers halen zonder ook maar enigszins rekenschap te houden met een manier van spelen.

13 april 2021 om 16:03

Dit is net als Bergkamp die naar Inter ging en daar in de spits moest spelen ipv op 10. Bij oranje speelde hij toen nog wel op 10 en je zag het verschil ook gewoon. Jammer dat Ziyech niet in het systeem past. Bij welke Europese topper zou hij beter passen? Arsenal? Liverpool? PSG? Dortmund?

13 april 2021 om 16:08

Europese topper en Arsenal gaat nou niet echt samen. Liverpool sowieso niet, die spelen niet met een creatieve 10 en met diepgaande vleugelspelers. Geen plek voor Ziyech dus. PSG zou kunnen, Dortmund idem dito. Ik betwijfel alleen of zij interesse hebben in Ziyech. Toch een lastige speler omdat het een hele specifieke speler is. Doet defensief te weinig om op het middenveld neergezet te kunnen worden en veel teams spelen niet met een hangende vleugelspeler.

13 april 2021 om 16:12

Ik vraag mij dat eerlijk gezegd af. Alejandro Gomez, een soortgelijke speler als Ziyech, kan zijn stempel niet drukken op het spel wat Sevilla speelt. Maakte overigens gister wel de winnende, dus misschien is het tij gekeerd.

13 april 2021 om 16:15

Ik vind Gomez nou niet echt een vergelijkbare speler. Dat is een rappe wendbare speler met een actie. Hoe hij het verder bij Sevilla doet zou ik niet weten. Waar moet Ziyech anders heen?

13 april 2021 om 16:24

Gomez is niet echt een rappe wendbare speler met een actie. Hij is juist net als Ziyech een speler die vaak op de flank of als schaduwspits wordt geposteerd om dan zijn klasse te etaleren met geniale ballen en eventueel een vlammend schot.

13 april 2021 om 19:16

Misschien meer vergelijkbaar met Banega

13 april 2021 om 16:32

Man, wat reageer jij veel onder dit artikel. Zit je iets dwars m.b.t. Ziyech? Wat mij betreft blijft hij in Londen wonen en wordt hij voor +-25 miljoen overgekocht door Arsenal. Een speler die Juventus, Real Madrid, Bayern Munchen etc zoek speelt kan een topniveau aan. Alleen wel onder een coach die hem een belangrijke rol geeft in de wedstrijdtactiek, zoals bij Ajax het geval was. Arteta zie ik het maximale uit die jongen halen.

13 april 2021 om 16:53

Nee, het is meer verveling. Niks tegen Ziyech. Ik zie liever Odegaard komen/blijven dan Ziyech. Is ook niet echt ruimte voor want hij zou dan al hangend van de vleugel moeten komen.

13 april 2021 om 20:10

Ziyech past niet in het spel van Chelsea, hoewel ik denk dat de Primera Division hem beter past.

13 april 2021 om 20:34

Nou niet eens. In het voetbal moet je ook geluk hebben dat ene coach het in je ziet. Helaas heeft Tuchel ander tactiek en daarin is naar zijn mening geen plek voor Hakim. Hij heeft ondanks weinig min speeltijd toch goed gepresteerd. Denk dat hij voor elke club een aanwinst is.

Ziyech had letterlijk bij Ajax aangegeven niet naar Sevilla te willen. Lijkt me sterk dat hij er na 1 seizoen alweer anders over denkt

13 april 2021 om 15:35

Waar zou hij anders heen moeten? Ziyech heeft zichzelf waarschijnlijk wat overschat.

13 april 2021 om 15:38

Btw, Juventus en Atletico zouden interesse hebben.

13 april 2021 om 15:39

En daar hebben we weer een Ziyech fan. Als hij echt zo goed was dan had Tuchel wel een plek voor hem gevonden. Te weinig laten zien helaas

13 april 2021 om 15:41

Ik zou hem graag bij Arsenal zien hoor, minimaal gelijkwaardig aan Odegaard en beter dan Pepe. Prachtige voetballer die even een ongelukkig jaar doormaakt, zoals Pepe al aan zijn tweede ongelukkige jaar bezig is. Kwaliteit komt altijd bovendrijven

13 april 2021 om 15:44

Maar oke. Een speler die Ajax langs Real en Juve bracht is na 3 slechte potjes ineens overschat.

13 april 2021 om 16:09

Ook met dat ik je kritiek enigszins overdreven vind? Hahaha. Ik vind dat Ziyech alle recht had om te denken dat hij het in de top van de PL waar kon maken. Heeft zich meermaals op het allerhoogste podium bewezen en was in het seizoen na De Jong en De Ligt een van de weinigen die opnieuw in de CL floreerden. Was duidelijk klaar voor de volgende stap, maar bevindt zich nu in een vervelende positie. Ook was hij vaak geblesseerd op belangrijke momenten, maar dat valt niet aan hem te wijten. Heeft in het begin van het seizoen echt wel hele veelbelovende dingen laten zien, maar zit nu met een systeem dat hem gewoon niet ligt.

Dat heeft echter weinig met zelfoverschatting te maken in mijn optiek.

13 april 2021 om 16:34

Ik ben een grote Ziyech fan, maar feit is wel dat hij niks tot weinig heeft laten zien tot nu toe. Er spelen zeker een aantal factoren mee. Blessures, eerste seizoen in het buitenland, nieuwe coach, nieuwe tactiek ook voor die jongen. Alles bij elkaaar zorgde er voor dat hij een matige indruk heeft achter gelaten. Wat het wel weer is met Ziyech is dat als hij eenmaal vertrouwen krijgt en zich goed voelt, hij je vertrouwen altijd zal belonen. Dat was het geval bij FC twente, Ajax, Marokko en ook bij Heerenveen. Maja, in de absolute top hebben ze daar helaas geen geduld voor. Begrijp ik ook wel

13 april 2021 om 18:11

Chelsea wil hem in ruil slijten. Maar Ziyech moet het ook willen. Als hij niet wil gaat het vast niet door.

13 april 2021 om 18:37

Dat is wel heel kort door de bocht. In het begin van het seizoen speelde hij erg sterk en nu zou hij ineens het niveau niet meer aankunnen? Dit is gewoon het probleem wat je heel vaak ziet in Engeland, namelijk dat clubs lukraak spelers kopen en dan maar hopen dat ze gaan renderen zonder rekenschap te houden met hun manier van spelen.

13 april 2021 om 19:22

Dat komt door Monchi. Zolang hij daar zit gaat Ziyech daar niet heen. Die heeft hem behoorlijk belazerd toen met AS Roma toen die daar nog zat.

Ik vind dat altijd zo grappig, wie zegt ziet hakim dat zitten? Ik denk voetballend mss een betere optie. Maar persoonlijk mss eerst eens vragen wat hakim denkt.

Ai, Sevilla... Dat was toch die club waar hij al naar toe kon, maar dan maar liever bij Ajax bleef? Ik kan me niet voorstellen dat hij hier mee akkoord gaat, al zou hij prima in het team en de competitie passen. Het lijkt me ook niet dat hij al een terugkeer naar Ajax zou overwegen, dus dat wordt gewoon knokken voor zijn plaats.

13 april 2021 om 16:01

Misschien is hij daarvan teruggekomen, was ook maar een momentopname denk ik. Jaar daarvoor nam hij volgens mij nog genoegen met Roma(?). Ziyech is een perfecte speler voor la liga, zie hem liever daar ballen dan in de PL.

13 april 2021 om 16:47

Hij zou goed in Sevilla passen qua voetbal. Sowieso makkelijk als hij interlands moet spelen met Marokko. Het klimaat is er veel fijner. Londen is een geweldige stad natuurlijk, maar dat klimaat. Het is mij ook wat te groot om te wonen. Vanuit Sevilla zit je ook zo aan de kust bij Cadiz. Ik zou het wel weten als ik niet aan spelen toe zou komen bij Chelsea.

13 april 2021 om 19:15

Sevilla gaat zijn salaris niet betalen. Hij gaat ook niet inleveren. Dus...

13 april 2021 om 19:24

Door Monchi gaat hij never nooit voor Sevilla spelen. Die heeft hem belazerd bij AS Roma. Zolang Monchi daar zit gaat Ziyech daar niet heen.

13 april 2021 om 18:35

Ik denk dat Luuk de Jong alvast loopt te bidden. Die kan wel wat ballen op een presenteerblaadje gebruiken daar in Spanje.

13 april 2021 om 19:56

Dat zou inderdaad lekker werken zeg. Al zijn er daar meer spelers die dat kunnen (papu Gomez, Ocampos, Jesus Navas), maar die zetten die ballen zo weinig voor. Zou lekker zijn voor Luuk en Ziyech als het spel wat meer daarop wordt ingericht als ze daar samen komen te spelen.

hmm dit zie ik niet gebeuren
in zijn Ajax tijd had Ziyech al de kans om naar Sevilla te gaan
maar vond hij niet de juiste stap om Ajax voor te verlaten

had liever gezien dat Ajax een poging gaat doen om hem terug te halen naar amsterdam

13 april 2021 om 15:40

Vertel dan wel het juiste verhaal. Ziyech wilde best naar Sevilla alleen daar zat Monchi die zijn transfer naar Roma had laten klappen. Dat is de reden dat hij niet naar Sevilla wilde en dat had voor de rest niks te maken de club zelf.. https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=366266

13 april 2021 om 15:46

Tilburg, Ziyech heeft letterlijk gezegd dat Sevilla (destijds) een stap opzij zou zijn, en dat het t daarom niet waard was. Staat onder meer in t Parool

13 april 2021 om 16:26

Ik heb de link naar het artikel erbij gezet waarin staat dat het aan Monchi laag. Zal zo ff dat andere artikel opzoeken, is mij ontgaan maar anders excuses, dan zit ik mis!

13 april 2021 om 17:17

Ik heb het ff terug gezocht en dat artikel in het Parool is van 2019 en staat vol met aannames. Ziyech heeft dit letterlijk zelf gezegd: "De buitenwereld maakt zich er een beetje druk om, naar welke club ik moet gaan. Ikzelf totaal niet. Het klopt dat ik kieskeurig ben", begint Ziyech. Hij bevestigt dat Sevilla afgelopen zomer concreet was. "Absoluut een mooie club, maar daar liep een technisch directeur (Monchi, red.) rond, die een jaar eerder mij naar AS Roma wilde halen. Alles was zo goed als rond, totdat hij niets meer van zich liet horen. En dan moest ik nu wel naar zijn club komen. Niet dus, bekijk het lekker, ik laat me niet piepelen

13 april 2021 om 18:08

De reden dat Ziyech niet naar sevilla wilde was omdat sevilla niet hoger was dan ajax
Het lag niet aan 1 persoon en hakim zal zelf persoonlijk ook niet voor sevilla gaan kiezen
Moet gewoon terug komen naar ajax iedereen blij

Ik zou ziyech wel bij een Atletico of Juve willen zien, die spelen zonder echte diepgang en meer vanuit de creativiteit of beter gezegd "gebrek aan" momenteel.

13 april 2021 om 15:39

Wat heb je dan aan ziyech als er geen spelers diepgaan?

13 april 2021 om 16:10

Je systeem om hem heen bouwen

13 april 2021 om 16:45

Ben het opzich wel met je eens, alleen heeft Ziyech natuurlijk niet de status waarvoor clubs als Atletico en Juventus hun team op hem gaan afstemmen.

13 april 2021 om 17:42

Ziyech wordt dan net zo ongelukkig als Jao Felix.

Mensen die nu zeggen dat Ziyech gefaald is zijn echt populisten. Hij past totaal niet in het systeem van Tuchel (beetje hetzelfde als Ihattaren en Schmidt). Hij moet lekker naar een ploeg gaan waar ze wel willen voetballen op een lager tempo dan in de Premier League (La Liga is perfect).

13 april 2021 om 15:47

Populisten? Populisme heeft betrekking tot de politiek. Dus mensen die zeggen dat Ziyech gefaald is zijn wellicht populisten maar niet omdat ze zeggen dat Ziyech gefaald heeft.

Ziyech heeft de handelingssnelheid niet voor een team zoals Chelsea en zijn passing is niet accuraat genoeg. Ik denk ook dat La Liga beter is voor Hakim.

13 april 2021 om 15:53

Ik denk echt dat jij beter een video op kan gaan zoeken van passes die Ziyech tot nu toe heeft gegeven.

13 april 2021 om 15:56

Er zijn zelfs compilaties waarin Yaya Sanogo een goede voetballer lijkt. Leuk dat jij je mening berust op video's van een paar goede passes. Pass accuracy van Hakim is 'maar' 78% en zijn steekpasses komen nagenoeg niet aan. Ik heb je zojuist al verteld waar je dat soort dingen kan vinden.

13 april 2021 om 15:58

Ik kijk elke wedstrijd van Chelsea, dat jij puur alleen op stats je mening bouwt.

13 april 2021 om 16:03

Populisme betekenis = Neiging zich te richten naar de massa van de bevolking (bron = mijn woordenboek.nl). Je kan dus wel populair doen met je opmerking maar je slaat de plank volkomen mis. Ziyech past niet bij Chelsea. Op een niveautje lager bij Arsenal zou hij echt floreren.

13 april 2021 om 16:06

Populisme (van het Latijnse populus, "volk" is een manier van politiek bedrijven, waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Populism refers to a range of political stances that emphasise the idea of "the people" and often juxtapose this group against "the elite". Of je moet een beter woordenboek raadplegen.

13 april 2021 om 19:02

Waan van de dag, een jaar eerder sloopte hij hetzelfde Chelsea nog en Chelsea speelt al jaren weinig klaar, met of zonder Ziyech. Werner doet het ook nog niet zo best daar, misschien ligt het ook een beetje aan Chelsea.

13 april 2021 om 18:19

Je kan volgens mij ook niet stellen dat het erg geslaagd is toch?. Ik vind de vergelijking van Ihattaren ook wat gek.. Volgens mij was Ihattaren gewoon 10 kg te zwaar, de enige plek waar je dan rendeerd is op de bank.. Kan het niet zo zijn dat je als voetballer heel erg beperkt bent wanneer je maar in 1 systeem kan renderen?

13 april 2021 om 18:29

In Engeland gaat het daar allemaal niet om. Omstandigheden zijn niet relevant en spelers worden afgeschreven om veel kleinere redenen. Kijk bijvoorbeeld hoe simpel Di Maria weer kon vertrekken bij United. Spelers zijn nou eenmaal vervangbaar in Engeland omdat clubs zoveel geld hebben dat ze niet meer weten wat ze ermee moeten doen. Bovendien koopt Chelsea ook maar in het wilde weg spelers zonder te kijken naar een manier van spelen zoals de meeste clubs in Engeland. Er zijn er misschien drie in de Premier League die met een visie kopen en daar zit Chelsea zeker niet bij.

Weer een speler die overal naar toe zou kunnen volgens de kenners. Maar het niveau verschil Nederland en alles daar boven is te groot. Alle spelers belanden op de bank. Alleen de echte goede spelen wekelijk een hele wedstrijd. Blij zijn dat je hier een zak geld hebt ontvangen. En het is niet boeiend waar hij terecht komt.

Niet een al te gekke beslissing als Tuchel aan het huidige systeem wil blijven vasthouden. De defensie dient versterkt te worden en voorin hebben we aanvallers in overvloed, helemaal nu door de wingbacks er een positie minder is voor al ons aanvallend talent. Dan is de keuze toch makkelijk gemaakt om Ziyech te laten gaan en de veebelovende talenten die nu al op hetzelfde niveau zitten te behouden.

13 april 2021 om 18:34

Uiteindelijk is het gewoon wanbeleid van de bovenste plank. Je koopt Havertz, Ziyech en Werner en allemaal renderen ze niet lekker. Dan heb je het wel over een totaal van meer dan 170 miljoen euro voor die drie alleen. Dan hebben we het nog niet eens over het salaris en dat soort zaken. Het probleem zit 'm naar mijn mening ook niet zozeer in de kwaliteit van de spelers, maar om het feit dat een club als Chelsea maar lukraak spelers koopt zonder dat daar ook maar een plan aan vastzit. Die denken gewoon: "we halen de best mogelijke speler voor een positie die we kunnen krijgen." Echter heeft elke speler sterke en zwakke punten. Als je die bij 1 positie vergeet kom je ermee weg, maar doe je dat bij 5 of 6 posities, krijg je dat wat Chelsea is, namelijk los zand en grotendeels afhankelijk van individuele kwaliteiten.

13 april 2021 om 19:49

Afgelopen zomer is er juist totaal niet lukraak spelers naar Londen gehaald. De enige speler die echt onnodig gehaald was, dat is Havertz aangezien hij als buitenkansje gezien werd. Maar voor de rest waren het stuk voor stuk op papier logische keuzes met een plan erachter. Dat en Ziyech en Werner uiteindelijk (nog) niet renderen, dat heeft niets met wanbeleid te maken. Iedereen dacht dat beide spelers het zouden redden en Chelsea kwam destijds tekort aan doelpunten en creativiteit.

14 april 2021 om 20:59

Havertz een buitenkansje? Een buitenkansje van 80 miljoen euro? Natuurlijk heeft het met wanbeleid te maken, want je weet wat je binnenhaalt met Ziyech en Werner; eveneens met Havertz natuurlijk.

Te licht bevonden is wel een wat voorbarige conclusie.
Ziyech begon goed, raakte geblesseerd en heeft vervolgens nog met een trainerswissel te maken gehad. Ziyech heeft nog niet laten zien wat hij bij Ajax heeft laten zien, dat is waar, maar het is wel erg vroeg om hem alweer af te schrijven.

Tuchel lijkt wat minder van Ziyech gecharmeerd dan Lampard of misschien probeert hij hem 'scherper' te krijgen. Ziyech is i.i.g. wel een speler met enorm veel risico in zijn spel en bij meeste topploegen moet je dan wel echt van goede huizen komen en in goede vorm verkeren om steevast in de basis te staan. Ik krijg vaak het gevoel dat steeds minder trainers in de top blij zijn met dit soort spelers en liever 'solide' krachten hebben dan spelers met creativiteit die risico's durven te nemen.

Stiekem hoop ik dat hij het nog gaat maken daar en anders gewoon terugkeert bij Ajax. Daar heeft hij enorm veel respect afgedwongen.

Dat heeft hij snel voor elkaar, van held bij Ajax naar wisselgeld bij Chelsea.
Ongelofelijk hoe de rijkere clubs omgaan met spelers.

13 april 2021 om 16:38

hij heeft dan ook nooit zijn ajax niveau gehaald, terwijl hij het op een niveau hoger moet klaarspelen.
Topclubs hebben geen tijd om op te leiden

13 april 2021 om 18:24

Dat vind ik wel wat kort door de bocht. Genoeg spelers die jaren maar een gematigde indruk achterlaten en gewoon blijven staan in de top. De manier waarop Chelsea nu speelt past niet bij Ziyech en bovendien heeft hij te vaak aan de kant gestaan. Ik denk wel dat Ziyech het niveau aankan, maar de omstandigheden zijn voor hem niet goed uitgepakt. Werner en Havertz komen er ook niet uit de verf.

Ziyech gaat zichzelf nooit als ruilmiddel zien om geld van transfersom af te snoepen. Is hij te trots voor. Daarnaast zei hij dat Roma en sevilla nooit meer hoeven te komen. Toen hij wilde hebben ze hem destijds aan het lijntje gehouden. Eerst Sevilla en daarna Roma volgens mij. Sevilla wat iets minder concreet.

13 april 2021 om 16:33

Zou hij blijer zijn met zijn huidige rol dan? Als voetballer wil je toch maar 1 ding en dat is spelen. En over trots, zal hij dan nu ook niet in zijn trots gekrenkt zijn omdat hij als "grootse" voetballer een mooie transfer verdiende en nu op de bank is beland? Hij zal het ongelijk toch willen laten zien, maar het is de voetbalwereld he, misschien scoorde hij volgende weken als invaller wel de ene na de andere goal en zegt Tuchel dat ze altijd het vertrouwen in hem hebben gehouden en onder geen beding mag vertrekken.

13 april 2021 om 16:36

Eens, maar hij is best stoïcijns. En mensen met trots zetten dat vaak niet opzij. En er komen heus wel betere clubs.

13 april 2021 om 16:44

Die kwam uiteindelijk wel toen hij bij Ajax liet zien het niveau te kunnen vasthouden. Nu hij zo weinig speelt zou ik daar niet zo hard meer op rekenen.

Ik denk dat het voor de toekomst van Chelsea en Ziyech beter is om uit elkaar te gaan, dit seizoen is gebleken dat Chelsea na het ontslag van Lampard een andere weg is ingeslagen qua speelwijze en helaas past Ziyech niet binnen dit systeem. Op papier klopt het helemaal Ziyech die bij Ajax bewezen heeft een uitstekende spelverdeler te zijn en Chelsea die Werner en Havertz gekocht heeft die in de diepte uitstekend zijn, helaas ziet het er in de praktijk anders uit. Denk overgens dat Koundé een extreem goede versterking is en zou deze ruil deal dan ook zeker toejuichen.

14 april 2021 om 08:57

Toch doet Chelsea er beter aan om een linksbenige CV te halen als Pau Torres of Badiashile. Kounde is weer een rechtspoot en Chelsea heeft nu alleen maar rechtspoten centraal achterin.

Ik verwacht echt dat ook Tuchel binnen een jaar weer weg is. Ik heb eigenlijk amper echt voetbal gezien waarvan je denkt: daarmee vallen ze de top aan. Havertz komt nu wat door, maar je hebt nog Werner die niet (goed) speelt, Kante speelt niet, Chilwell ook soms niet, Pulisic af en toe. En die Koundé gaat niet nu ineens Chelsea een klasse beter maken. Chelsea is een beetje te groot voor het servet, maar te klein voor het tafellaken.

Inzake Van de Beek, Klaassen, Eriksen, Ziyech etc. Iedere middenvelder van Ajax weet inmiddels hoe het in Engeland gaat toch? Daar heerst een heel andere spelopvatting en mis je de vaste patronen die er bij Ajax van jongs af aan ingetimmerd worden. Ik vind het niet per definitie een kwestie van een gebrek aan kwaliteit. Er zijn maar heel weinig spelers die in elk type voetbal direct een hoofdrol kunnen opeisen zoals Bruno Fernandes dit seizoen doet. In het tennis had je ook altijd gravelbijters, grasspecialisten en hardcourt-spelers.

13 april 2021 om 18:20

Alleen was Ziyech al 23 toen hij naar Ajax vertrok, terwijl Eriksen tot z'n 17de in Denemarken zat. Bovendien was die laatste jarenlang sterkhouder bij Tottenham. Van De Beek is simpelweg niet zo goed als hij op zichzelf is aangewezen en dat geldt eveneens voor Klaassen. Goede spelers hoor, maar wel tot een bepaald niveau. Bovendien kan Ziyech het niveau wel aan, maar omstandigheden zijn helaas voor hem niet in zijn voordeel uitgepakt. Dit Chelsea oogt ook gewoon als los zand. Werner en Havertz bakken er ook niet heel veel van daar.

13 april 2021 om 18:43

Persoonlijk vind ik Chelsea ook niet zo dominant voetballen als een City in de premier league en als een Ajax in de eredivisie. En daarbij speelt hij op een lastige positie en is hij minder bal vast als een mount die in ze positie veel meer de 1 op 1 opzoekt en Ziyech het meer van ze passing heeft dan de 1 op 1.

Is die Kounde zo goed dat Chelsea 5 man wil betrekken in d e deal? Ziyech is waarschijnlijk te licht voor de PL, daar is het een combinatie van techniek, snelheid en fysiek gewenst. Denk dat het fysieke een probleem is. Techniek heeft ie meer dan genoeg.

Hij speelt op een rot positie waardoor hij ook veel minder goed gebruikt word in zijn kracht. En zie dit bericht ook als een fabeltje want hij heeft gewoon tijd nodig om aan ze positie te wennen en aan de premier league. Zo slecht doet hij het niet alleen hij moet nog beter om echt te gaan uitblinken. Hij laat zich soms te makkelijk van de bal zetten maar ook ze passing kan beter en ze individuele actie.

Was wel een keer te verwachten dat zulke berichten naar buiten zouden komen. Hij heeft een heel moeizaam seizoen tot nu toe, met wat pechmomenten erin. Het is de vraag of hij het zelf nog ziet zitten om het bij Chelsea te gaan maken. Ik denk dat hij beter naar Spanje kan gaan, past beter bij zijn manier van voetballen.

Ziyech heeft Sevilla al eerder afgewezen dus dit bericht gaat niet uitkomen. Hij zei letterlijk.... 'met alle respect voor die clubs, maar dat zijn niet de clubs waar ik mijn positie bij Ajax voor inlever. Voor mij stond continu één aspect centraal: ik moest er sportief echt op vooruit gaan. Als het een soortgelijke club als Ajax zou zijn, dan hoefde het van mij niet.'

Bovendien zal hij zich echt niet laten betrekken in een ruildeal. Zo is Ziyech wel.
Onzin bericht.

Sevilla is eigenlijk ook gewoon europees een grootmacht. Als je een top 10 samenstelt van europese topclubs van de laatste jaren dan hoort Sevilla daar in thuis, het gaat simpelweg om het eremetaal. De club heeft de Europaleauge bekers aan elkaar geregen, dan ben je wel een serieus een top contender europees hoorMocht sevilla in een competitie buiten de top 2 spelen dan zouden ze jaarlijks mee doen om de titel denk ik. Ze hebben daar gewoon de pech dat barcelona en de 2 clubs uit madrid meedoen.Ziyech zou in mijn ogen zeker niet heel erg achteruit gaan in Sevilla.Daarnaast (en ik ga nu uitgelachen worden) sluit ik het oprecht niet uit dat Overmars een poging gaat doen hem terug te halen. Ziyech had het goed in Amsterdam en het salaris leek als je de bronnen mag geloven ook zeer goed voor nederlandse begrippen. Lekker de held zijn en ieder jaar kansen om kampioen te worden en cl te spelen met Ajax is ook geen straf, vooral niet als je van dichtbij hebt mee gemaakt hoe kil het in de elite top kan zijn. Ook op dit aspect doet Ziyech me een beetje aan Litmanen lijken. Totaal verschillende spelers op hun positie maar beiden een echte ajacied , en buiten Ajax lukt het niet echt. Ook litmanen kwam terug na een aantal jaartjes.

Ziyech bij sevilla zou van hem een legende kunnen maken daar. Het past gewoon bij elkaar. Hij is natuurlijk een topspeler maar sevilla is geen kleine club.

Alleen wil ziyech zelf niet omdat monchi daar zit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren