Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sky: Mario Götze wil na één seizoen alweer vertrekken bij PSV

Laatste update:

Mario Götze wil PSV na één seizoen alweer gaan verlaten, zo meldt Sky Deutschland. De 28-jarige aanvallende middenvelder beschikt sinds kort over een nieuw management en zou zinspelen op een vroegtijdig vertrek uit het Philips Stadion. "Het doel is een betere competitie dan de Eredivisie te vinden, één of twee stappen omhoog", zo klinkt het vanuit Sky.

Volgens het Duitse mediabedrijf is Götze sinds kort overgestapt naar het kantoor van zaakwaarnemer Marc Kosicke, die hem naar een grotere competitie moet leiden dan de Eredivisie. Götze was eerder aangesloten bij het bureau Lian Sports, dat ook Leroy Sané en Jérôme Boateng in zijn stal heeft. Kosicke, de nieuwe agent van Götze, behartigt ook de belangen van Liverpool-manager Jürgen Klopp.

De transfer van Götze was een van de meest spectaculaire tijdens de afgelopen zomerwindow in Nederland. Op de laatste dag lukte het de Eindhovenaren om de voormalig wereldkampioen te verleiden tot een overstap. Götze kende trainer Roger Schmidt al langer als trainer en vond het destijds mooi hoe Schmidt tussen 2014 en 2016 met Bayer Leverkusen de aanval opende op de gevestigde topclubs in Duitsland. "Alle credits voor Roger Schmidt in deze transfer’’, zei technisch directeur John de Jong tijdens de presentatie. Götze ligt in Eindhoven vast tot medio 2022.

Sinds zijn komst naar PSV kwam Götze tot vijftien wedstrijden in competitieverband, waarvan veertien keer als basisspeler. Daarin wist hij vijf keer het net te vinden. In het bekertoernooi maakte hij alleen minuten in de wedstrijd tegen De Graafschap (1-2 winst), terwijl de teller in de Europa League op zes wedstrijden staat. In Europees verband wist Götze één keer te scoren. De aanvaller heeft bij PSV een tweejarig contract dat doorloopt tot volgend jaar zomer.

Denk jij dat Mario Götze komende zomer al vertrekt bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dapper, want zo goed doet Gã¶tze het nou ook weer niet. Ik had wat meer van hem verwacht. Misschien voor een middenmoter in Duitsland iets, maar echt een stap of twee hogerop lijkt me onrealistisch.

13 april 2021 om 14:51

ligt misschien aan mij, maar ik denk dat dit het beste scenario is voor Psv, op deze manier kan je misschien nog een mooi bedrag overhouden aan Gotze en scheelt het hun een behoorlijke stevig salaris. Anders loopt hij volgend jaar sowieso gratis de deur uit. Laten we eerlijk zijn het is een geweldige voetballer, maar toch maakt hij minder het verschil dan ze hoopten, daarnaast is hij toch wel dusdanig blessure gevoelig dat je nooit echt op Gotze kan vertrouwen..

13 april 2021 om 14:59

Dat is zeker gunstig. Wat geld vangen en dan kan je Madueke of Ihattaren ook wat vaker opstellen. Götze WAS een geweldige voetballer. Nu is het gewoon een goede voetballer met geniale momenten. Hij is niet eens een van de absolute uitblinkers uit de Eredivisie en zou bij Ajax gewoon banken.

13 april 2021 om 15:04

Dat laatste betwijfel ik. Bij Ajax wordt weer heel anders gevoetbald, en zou zijn slimmigheid misschien juist wel beter tot zijn recht komen.

13 april 2021 om 15:08

Waar moet hij staan? Klaassen doet het goed bij Ajax en scoort vrij veel. Götze kan niet op de plek van Neres of Anthony spelen.

13 april 2021 om 15:25

@arsenallz en wat te denken van van Ginkel. ze hebben echt wel genoeg alternatieven. prima speler, maar niet perse nodig.

13 april 2021 om 15:29

Van Ginkel is een centrale middenvelder en zou op de plek van Rosario of Sangaré moeten staan. Heeft dus weinig te maken met Götze.

13 april 2021 om 15:41

Vind Gotze een beetje een slappe zak en niet nodig bij Ajax. Laat hem maar lekker ergens anders heen gaan.

13 april 2021 om 15:47

@arsenallz, Gotze is wel meer een spelverdeler dan Klaassen, Klaassen is juist de man die in de ruimte loopt in plaats van de bal er speelt.
Maar ook ik had meer verwacht van Gotze, heeft met Malen en Gakpo m.i. prima aanspeelpunten en slim lopende spelers, dus eigenlijk vind ik het een beetje arrogant van Gotze.

13 april 2021 om 16:03

Helemaal waar Dnsdkr. Ik vind het ook arrogant van Götze. Het klopt dat Klaassen meer een loper is met een neusje voor de goal. Dat blijkt goed te werken voor Ajax want ze creëren zonder 'creatieve' 10 meer dan genoeg kansen. Daarom acht ik een speler zoals Götze ook niet nodig voor Ajax en al helemaal niet in de basis.

13 april 2021 om 19:59

Absoluut niet. Die staat bij Ajax als eerste op papier. Is ook veel meer een Ajax voetballer!

13 april 2021 om 14:51

Ik vind hem in de wedstrijden die hij speelt best belangrijk en vaak doorslaggevend voor PSV, maar hij speelt natuurlijk best weinig/niet genoeg.. Als ik heel eerlijk ben dan is dat niet iets waar ik verbaasd over ben, aangezien hij natuurlijk al jaren problemen heeft met zijn fitheid. Ik denk ook niet dat hij het zou redden in een betere competitie, hij zal in een competitie zoals de Eredivisie moeten spelen waar hij niet elke week 100% hoeft te geven om ook in de Europese wedstrijden te kunnen spelen en het verschil te kunnen maken!

13 april 2021 om 14:57

Zonder Götze kan PSV zich prima redden, ik zie bijvoorbeeld veel liever een fitte Gakpo spelen dan Götze. Zegt ook weer genoeg over deze Weltmeister. Hij is inderdaad niet vaak fit en het lijkt me een kansloze opgave als hij het gaat proberen in de PL of iets dergelijks.

13 april 2021 om 15:07

Compleet onhaalbaar voor hem, hoe jammer dat ook is want een jonge Götze was 1 van mijn favoriete talenten om te bekijken! Ik geloof dat je best een team met Gotze als middelpunt zou kunnen maken bij PSV en dat die club daar beter van wordt, maar daar is hij niet lang genoeg fit voor.. Ik krijg toch een beetje het idee dat PSV met deze gozer gegokt heeft en verloren..

13 april 2021 om 15:08

Verloren lijkt me niet, zo'n dure gok is het niet geweest namelijk. Als ze hem nu verkopen is er niks aan de hand.

13 april 2021 om 14:56

nou, dan gaat Gotze weg na al 1 seizoen en de ontevreden Ihatteren ook. tel uit je winst

13 april 2021 om 14:58

Laat me raden, dat Götze weg wil is vast ook de schuld van Schmidt? Die enge man heeft Ihattaren namelijk ook al weggepest, toch?

13 april 2021 om 15:04

Of hij doelde simpelweg op het feit dat o.a. Gã¶tze nu op de plek van Ihattaren speelt, waardoor er extra wrijving is ontstaan en dat als Gã¶tze PSV na een jaartje bedankt voor de goede vriendschap, dat ze ook een ontevreden Mo kwijt zijn. Dus is het dan een verstandige keuze geweest om hem te halen en op te stellen, wat heeft meegespeeld in het mogelijke vertrek van een van je grootste talenten?

13 april 2021 om 15:05

Hij heeft wel een punt, Götze heeft niet veel laten zien, vertrekt nu misschien en ondertussen heb je gewoon een van je grootste talenten verneukt. Kritiek hebben op het beleid is moeilijk voor sommigen van ons volgens mij.

13 april 2021 om 15:07

Dan heedt Ihattaren een glazen bol, want hij was in de voorbereiding al veel te zwaar en niet fit. Toen was Götze nog niet eens gehaald. Die kwam pas begin oktober.

13 april 2021 om 15:08

@arsenallz Probeer zelf eens na te denken, dan zou je andere niet lastig hoeven te vallen met onzinnige opmerkingen. Gotze komt op 28 jarige leeftijd naar Psv. Dat doet ie niet om daar zijn loopbaan af te sluiten. Hij doet een paar stappen terug om zo snel mogelijk er weer een paar hoog te zetten, na 1 seizoen dus. In de tussentijd heeft Ihattaren op de bank gezeten en is zijn transferwaarde gekelderd. Hij heeft na dit seizoen nog 1 jaar contract en speelt niet. Die gaat dus verkocht worden. Wanneer Ihattaren dit seizoen 20/25 wedstrijden in de basis had gestaan had hij bij getekend en had PSV bij een transfer veel meer geld kunnen ontvangen.

13 april 2021 om 15:08

Gotze vertrekt waarschijnlijk omdat Schmidt er straks ook niet meer zit. Ben er redelijk zeker van.

13 april 2021 om 15:18

@arsenallz nee, dat bedoel ik niet. ik vind het zonde dat er helemaal een speler uit Duitsland moet komen terwijl je al een groot talent voor die positie had lopen. ik zou me dan eerder versterken op posities waar kwalitatief mindere spelers rond lopen dan op posities waar je al goede spelers voor had lopen

13 april 2021 om 15:19

Want alleen Schmidt is verantwoordelijk voor de teloorgang van Ihattaren. Mo zelf treft geen blaam dat zijn ontwikkeling stagneert...

13 april 2021 om 15:54

@ Japie
Gotze zou juist iemand kunnen zijn waar Ihattaren juist door gaat groeien. En bovendien kiest de trainer Thomas en Mauro Junior doorgaans boven Ihattaren. Dus wat je zegt klopt ook niet helemaal.

13 april 2021 om 15:57

Japie: Ihattharen heeft het alleen aan zichzelf te wijten, dat hij (nu) minder speelt. Eerst zijn mentaliteit en houding veranderen en keihard knokken voor zijn plek. Als ik jou verhalen lees, dan zijn altijd anderen (lees de trainer) verantwoordelijk voor de slechte mentaliteit en mindere vorm van een speler.

13 april 2021 om 16:23

is een coach niet altijd verantwoordelijk voor de ontwikkeling van spelers en de juiste aanpak die daar bij past? dat is iig wel onderdeel van het vak coachen. een groot talent als Madueke moet het ook al steeds doen met wat korte invalbeurtjes. als je kijkt naar de prestaties van PSV dan vind ik sowieso dat er veel te weinig uit het materiaal wordt gehaald

13 april 2021 om 16:36

@13nesta13 Ihatteren kan ook prima op 10. dat heeft hij onder Van Bommel een aantal keer laten zien. ik denk ook dat geen enkele speler beter wordt van een speler die hem op de bank houdt

13 april 2021 om 17:15

@japie
Snap echt niet waar jouw obsessie inzake Schmidt en Ihattaren vandaan komt. Topvoetballers selecteren zich uiteindelijk zelf. Ihattaren heeft een leuke steekpass en af en toe een mooie splijtende pass, maar vind hem echt niet zo uitzonderlijk als jij hem telkens wenst te bestempelen. Die jongen heeft de laatste jaren in de jeugd een flinke fysieke voorsprong gehad op veel van zijn leeftijdsgenoten. Dat voetbalt wel een stuk gemakkelijker. Nu valt dat voordeel weg en komen zijn fysieke tekortkomingen qua snelheid, wendbaarheid en loopvermogen aan de oppervlakte. Hij zal extra hard moeten werken dit te compenseren.

13 april 2021 om 17:20

@japie
Madueke is pas net terug van een blessure. Sluit niet uit dat hij anders gewoon vaste spits naast Malen was geweest hoor. Met daarachter Gakpo en Gotze. Wat was daar mis mee dan? En dan de kritiek op het trechtervoetbal van 4-2-2-2. Oke, de uitvoering laat nog regelmatig te wensen over, maar als Nagelsmann met Leipzig op dezelfde manier wil spelen is het opeens "modern voetbal". Laatst nog een analyse gezien dat de speelwijzen van Nagelsmann en Schmidt nagenoeg identiek zijn.

13 april 2021 om 17:48

Japie groot gelijk, Schmidt speelt daar zeker een rol in anders rennen je beste spelers niet weg. 5 miljoen voor Ihattaren en de gok wagen Ajax zou ik zeggen, zorg dat die jonge goede begeleiding krijgt. Götze welkom bij Fortuna!

13 april 2021 om 18:25

Japie, is jouw baas verantwoordelijk wat jij in je vrije tijd aan eten allemaal naar binnen werkt?
Japie is jouw baas verantwoordelijk dat jij zegt dat je naar je personal trainer gaat, maar je komt daar eigenlijk nooit.
Japie, is jouw baas verantwoordelijk dat jij je meerdere keren ziek meldt terwijl je niet ziek bent...
Wil je dat ik nog even doorgaan Japie?

13 april 2021 om 18:34

Rare aaname dit. Hij zegt toch alleen dat je 2 krachten kwijt raakt

13 april 2021 om 19:28

Jij had Gotze dus laten lopen, Japie?

13 april 2021 om 19:36

@woenselaar misschien wel. zoveel had hij de afgelopen jaren niet meer bewezen bij zijn clubs. ik vond het een overbodige aankoop van Psv. je had dan beter een goede vervanger voor Rosario bv kunnen halen

13 april 2021 om 19:39

@optimist040 bij Feyenoord hoor je toch ook veel kritiek op Advocaat dat bepaalde jonge spelers niet beter worden onder hem? natuurlijk wordt dat trainers aangerekend. als Van Bommel zo een jongen wel aan het voetballen krijgt en in het gareel heeft en Schmidt lukt dat niet komen er logischerwijs vragen bij zijn aanpak wat betreft dit grote talent

13 april 2021 om 19:40

Nee,een speler is verantwoordelijk voor zijn eigen ontwikkeling. Dat een coach daar een ondersteunende rol in heeft dat klopt, echter is het aan de speler wat hij met kritiek of de aangeboden hulp doet.

13 april 2021 om 19:41

@falcao1984 ik vind Ihattaren wel een geweldige voetballer en een heel groot talent. spelers met een goede splijtende pass zijn juist enorm zeldzaam in de Eredivisie. als ik iemand dan niet uitzonderlijk vind bij PSV is het de huidige trainer wel. die bakt er imo bar weinig van. als je naar de resultaten kijkt wordt er sowieso veel te weinig uit het aanwezige materiaal gehaald

13 april 2021 om 19:45

@dirkiekuyt1980 ok, dan moeten we vanaf nu nooit meer de credits geven aan een trainer voor de ontwikkeling van spelers als spelers zichzelf ontwikkelen. verder zijn er genoeg voorbeelden van spelers die onder een bepaalde trainer niet uit de verf kwamen en bij een andere club weer de sterren van de hemel speelden. neem bv een Di Maria onder Van Gaal of een Ibra onder Guardiola. ik denk dat een Ihatteren onder Ten Hag bv de draad wel weer kan oppakken. die snapt goed hoe je met de wat lastigere karakters omgaat. dat heeft hij bij Utrecht wel bewezen. wat mij betreft is Ihatteren bij Feyenoord ook van harte welkom maar ik denk niet dat wij hem kunnen betalen en dat Ihatteren zin heeft in een overstap naar Feyenoord

13 april 2021 om 16:15

Betere club lijkt me niet onmogelijk maar wel lastiger, betere competitie daarentegen zal geen enkel probleem zijn. Misschien maar goed ook, kan psv er nog een beetje geld aan verdienen en zoveel extra's draagt hij nu ook weer niet bij.

13 april 2021 om 17:21

Dan moet je denken aan een Fiorentina, Roma of Lazio. Misschien wil Benfica, Marseille of Monaco een gokje wagen. Zie het meer in die lijn.

13 april 2021 om 18:25

Stuk voor stuk fysieke competities waar hij - gok ik - weinig zal spelen en alleen maar geblesseerd is.

13 april 2021 om 19:27

Nou ja, ik vergeleek het even met Engeland en Duitsland. In de ploegen die ik noemde zijn ze misschien nog bereid hem een vrije rol te gunnen.

13 april 2021 om 19:02

Helemaal als je het vergelijkt met een teruggehaalde klaassen , tadic of blind die stuk voor stuk veel meer hebben gebracht ook

Toegeven hij heeft zn geniale momenten maar onuitwisbare indruk ...

13 april 2021 om 20:10

Gotze voelt de bui al hangen.psv wil van hem af en heeft dat al aan hem laten weten denk ik.
Dit is dan wat wij te horen/lezen krijgen: hij wil zelf weg.
Hij heeft gefaald en dat ziet iedereen, zelf Schmidt

Zou voor PSV geen drama zijn denk ik. Aanvallend zit het wel goed, met of zonder Götze. Ik vind hem eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, maar dat kan ook aan mij liggen daar ik niet elke week PSV kijk.

13 april 2021 om 14:49

Hij begon echt heel goed, liet leuke dingen zien en liet de ploeg echt makkelijk voetballen. Na die blessure is het wat behoudender ofso, alsof ie niet durft. Allemaal zo statisch en zonder risico.

13 april 2021 om 15:37

Vraag me alleen af wat de transfersom zou kunnen zijn. Geen idee. 5 miljoen? 10? Ergens tussen de 10 en 20. Meer dan 20 denk ik sowieso niet. Zeker met een 1 jarig contract niet

13 april 2021 om 16:04

Ik denk een miljoen of 7 ofzo? 1 jaar contract in deze tijd.

13 april 2021 om 18:27

Had hij ze op sleeptouw genomen in Europa had je misschien wel tussen de 10 en 20 kunnen vangen. Echter, met deze cijfers mag je blij zijn als je er 5 vangt.

13 april 2021 om 17:17

@ajaxf1 "zou voor PSV geen drama zijn denk ik. Aanvallend zit het wel goed"

Dat kan best tegenvallen. Dit seizoen hadden zij echt veel keuzes in de aanval.

Als de verhalen kloppen uit de media dan willen Malen, Gotze en Ihattaren vertrekken.

Madueke zou op de plek van Malen kunnen spelen. Dan heb je Zahavi ook in de spits en Gakpo flank. Dan heb je aan de andere kant positie open.

Dan moet PSV ook eens een flankspeler kopen. Vertessen, Mauro en Thomas komen natuurlijk vel te kort.

Ipv 2 aankopen nodig lijkt het dat PSV straks in ieder linie minimaal 1 aankopp nodig heeft.

Ik zou het enorm jammer vinden maar het feit dat we überhaupt al 1 seizoen Götze in een PSV shirt hebben mogen zien is al een wonder.

13 april 2021 om 15:58

De grootste transferstunt, die ik in mijn jonge leven bewust heb meegemaakt inderdaad. Het zou enorm jammer zijn als Gotze na dit seizoen zou vertrekken maar ik geef hem groot gelijk. Hij heeft dit seizoen gebruikt om weer volledig fit te worden en zijn plezier terug te vinden in het voetballen. Dat is ruimschoots gelukt als je hem in interviews over PSV hoort praten en de beelden die PSV deelt van de trainingen. Nu is het misschien nog zijn laatste kans om het te proberen in een grotere competitie (serie A, Bundesliga, Premier league). Voor je het weet wordt PSV deze zomer uitgeschakeld in de voorrondes van de Europese competities en sta je nog een jaartje te ballen op wat kunstgrasvelden. Hopelijk kan PSV nog een leuk bedrag vangen voor hem, 5-7,5 miljoen, moet haalbaar zijn gok ik en dan heb je de salariskosten er ruimschoots uit.

Het gaat dan wel echt een veel grotere verbouwing worden dan ik eerst had verwacht, deze huidige transferperiode. Mvogo, Unnerstal, Dumfries, Malen, Gotze, van Ginkel, Fein, Ihattaren (indien hij niet bijtekent), Rosario, Bruma, Baumgartl, Doan en Guti zullen allemaal vertrekken deze zomer of staan in ieder geval op de transferlijst. Dit betekent al helemaal een verzwakking in de breedte en ook moeten er flinke investeringen worden gedaan voor de basis. Drommel-Aankoop-Teze-aankoop-max- Boscagli- Sangare- Gakpo- madueke- aankoop- Zahavi lijkt dan de basis te worden volgend seizoen.

13 april 2021 om 21:08

Inderdaad. Toen vorig jaar de geruchten op social media verschenen --ik dacht dat het kwam omdat iemand Götze in de buurt van het PSV stadion gespot had-- kreeg ik meteen weer flashbacks naar Ajax en Eto'o. Ik dacht oprecht dat zijn zaakwaarnemer PSV gebruikte om een andere, betere of beter betalende club onder druk te zetten en een transfer te forceren.

Viel binnen de lijn der verwachting... Wel jammer dat ik en veel anderen hem niet live hebben kunnen zien spelen in het Philips stadion.

Zou spijtig zijn als Gotze alweer vertrekt voordat de supporters hem live in het stadion in actie hebben kunnen zien. Laatste weken wat minder maar blijft qua techniek en spelinzicht met afstand onze beste speler imo

13 april 2021 om 14:51

Is inderdaad een geweldige speler, maar ik denk dat we genoeg andere spelers hebben die zijn plaats kunnen innemen op zijn positie (Madueke, van Ginkel, eventueel Ihattaren)

13 april 2021 om 14:59

Blijven jullie Van Ginkel noemen ja? Die heeft eigenlijk al 3 jaar niet meer gevoetbald en nu hij fit is moet hij nog maar laten zien wat voor niveau hij nog haalt.

13 april 2021 om 17:54

Wat gek dat het mij niet opvalt. Vind eerder dat hij zich makkelijk aanpast aan het soms lage niveau van Psv. Ik had meer verwacht van hem, maar hij kan ook beperkt zijn door de blessures.

Aan de ene kant heel jammer, het is een goede voetballer. Maar als dit waar is vind ik het nog schandaliger wat Schmidt heeft gedaan, jongens die gigantisch veel kapitaal (konden) vertegenwoordigen vernederd hij voor passanten die hier zijn gekomen om fit te worden (van Ginkel en Götze) en na een jaartje weer weggaan. Had dan een jaar lang Ihattaren of Madueke laten spelen i.p.v. Gotze die veel salaris heeft gekost maar eigenlijk bijna niets heeft toegevoegd.

13 april 2021 om 14:46

Ihattaren heeft kansen genoeg gehad. Dit seizoen gewoon dik 1600 minuten gemaakt ondanks dat hij werkelijk niets heeft laten zien.

13 april 2021 om 14:53

Ja maar hij vertegenwoordigd waarde (transfermarkt 20 miljoen) en nu is die slechts €5 miljoen waard voor een passant als Gotze die amper meer heeft toegevoegd. Welke topper is er gewonnen met Gotze? Precies, 0. En Ihattaren op de bank had ik prima begrepen als een ander talent als Madueke in de basis stond die veel meer toevoegt dan Gotze en ook nog eens veel waarde vertegenwoordigd. Op deze manier gaat PSV de kloof met Ajax nooit verkleinen

13 april 2021 om 15:04

Ik ben het niet met je eens dat Gotze amper iets heeft toegevoegd. Zeker in de eerste seizoenshelft vond ik Gotze echt heel goed in de minuten die hij speelde. De uitwinst op Granada is bijvoorbeeld volledig aan hem te danken, hij was toen de spil in iedere PSV-aanval. Dat hij in de tweede seizoenshelft door blessures 3 toppers heeft moeten missen omdat die bizar kort op elkaar zaten is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Verder is PSV geen speeltuin om talenten te ontwikkelen maar een topclub waar gepresteerd moet worden. Ihattaren is momenteel gewoon niet goed genoeg.

13 april 2021 om 15:04

Het probleem was nu net dat PSV Gotze in de meeste topwedstrijden moest missen.

13 april 2021 om 18:04

Tja Dominic, jij probeert een paar feiten aan elkaar te koppelen om je punt te maken, Nietwaar? Misschien sloeg die 20 miljoen marktwaarde destijds wel nergens op, want dat was toch ook maar gebaseerd op een handvol leuke acties en vooral veel gehype. En welke toppers won psv voordat gotze werd aangetrokken, toch ook niks. Dus hoe link je dat aan gotze? Madueke is gewoon aan het doorbreken, maakt zijn minuten en ik zie daarin geen ander traject dan bv gakpo vorig jaar, of zelfs ihattaren. Madueke is dit seizoen in de pikorde ihattaren ook gewoon voorbij, dus dan klopt het toch ook weer. Maar de voorkeur gaat uit naar passant gotze. Dat is een keuze, die mag. Dus als gotze vertrekt en Mo dr geen zin in heeft lijkt me Noni eerste keus.

13 april 2021 om 14:50

En dan was je waarschijnlijk ook boos geworden; "waarom haal je zo'n dure speler en stel je hem niet op!"

Grote Nederlandse clubs moeten altijd de balans vinden tussen kapitaal creëren, door middel van het laten spelen van talentvolle spelers, preferabel uit eigen jeugd, en resultaten halen, door middel van het aantrekken en opstellen van spelers die een stap verder zijn. Die balans is in een vorm ook gewoon aanwezig bij PSV. Hoe irritant ik het ook vind dat Ihataren niet speelt, want ik heb een zwak gekregen voor die jongen, het is niet volledige waanzin wat hier gebeurt naar mijn mening.

13 april 2021 om 14:59

Helemaal mee eens! Het is eigenlijk ook een weggooit jaar, we zijn werkelijk waar niks opgeschoten zowel sportief niet als financieel niet. Nu gaan we wisselgeld ontvangen voor Mo en Madueke heeft gewoon te weinig minuten gemaakt dit seizoen terwijl hij gewoon een topper in wording is.

13 april 2021 om 15:02

Die balans is helemaal niet aanwezig bij PSV. Ze halen niet fitte/langdurig geblesseerde vedettes die veel te veel salaris kosten op posities waar ze het niet nodig hebben. Gotze is qua naam leuk, heeft je achteraf niks opgeleverd iets wat ik toen al riep. Veel te hoge verwachtingen bij een speler die jaren niks gepresteerd heeft. Op die plek had je 3 spelers die daar konden spelen. Zahavi is wel een goed voorbeeld voor je punt. Absolute toevoeging gebleken. Maar vGinkel niet en Gotze ook niet. Daarbij komt nog Mvogo.. nee bij PSV is alles behalve de balans aanwezig. Ze hadden zoals nu blijkt met Boscagli, geen ervaren CM als vGinkel hoeven halen. Ze hadden een ervaren speler achterin moeten zoeken. Maar wel een fitte gozer. Dan had je eens moeten zien waar PSV nu stond en hoever een Teze zich nog had kunnen ontwikkelen.
Je koopt (ervaren) spelers op posities waar de je selectiespelers/ je jeugdspelers niet voldoen. Of het Ou een absolute buitenkans moeten zijn zoals bijv een Suarez bij Ajax afgelopen zomer zou zijn geweest.

VGinkel en Gotze zien PSV alleen als revalidatie centrum. Bar slecht aankoop beleid geweest. En dat is ook de reden dat ze dit jaar met lege handen en wanprestaties eindigen. En zelfs met minder kapitaal dan ze gestart zijn want de jeugdspelers zijn niet bijzonder in waarde gestegen op Teze en Madueke na. Gakpo helaas door een blessure maar Ihattaren was je goudhaantje en is bedankt.

13 april 2021 om 15:07

Wtax je hebt gelijk. Gotze kon ik enigzins begrijpen omdat het een buitenkansje is voor een club uit de eredivisie maar van Ginkel is wel schandalig en hem ook nog eerder minuten geven dan Madueke, wanbeleid ten top. Maar Ajax is nu hetzelfde aan het doen, ze halen een Haller die ondanks dat die in de mickey mouse league een goed moyenne heeft echt niet beter is dan Brobbey waardoor hun kapitaal gratis de deur uitloopt.

13 april 2021 om 16:11

@wtax. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de huur van Van Ginkel ook niet begreep, maar wat Gotze betreft is het nu natuurlijk ook een gevalletje van achteraf mooi wonen. Had zo maar wel een schot in de roos kunnen zijn die heel PSV bij de hand neemt. Daar komt bij dat het marketingtechnisch vast ook meerwaarde heeft, hoewel ik dat niet zeker weet. Eigenlijk is het maar goed dat je niet met 100% zekerheid kan voorspellen of een (dure) speler goed gaat functioneren, anders zou het ook een beetje saai worden.

13 april 2021 om 16:30

Mwa er is een reden dat hij bij PSV is neergestreken en dat is biet omdat het zijn droomclub was. De enige club met iets van naam in Europa die wel de gok durfde te wagen. Maar het was een onlogische gok. Het is de enige plek in de selectie die geen aankoop behoefde buitrn de backposities...

13 april 2021 om 16:01

Domini: ja, iemand laten spelen die in een mindere periode zit en gewoon naar zichzelf moet kijken, qua mentaliteit en gedrag, is heel dom om die dan maar te laten spelen. Weet je bijvoorbeeld wat dat doet met andere spelers van het team? Denk daar eens over na.

Dit zou wel een gitzwart scenario zijn voor PSV. Malen en Dumfries moeten misschien weg om PSV door de crisis heen te slepen, Ihattaran zal waarschijnlijk ook vertrekken en dan ook Gotze... Je houdt voorin met Madueke, Zahavi en Gakpo nog drie goede opties over, maar that's it. Als je niet in staat bent om te investeren speel je een heel seizoen met middelmaat als Thomas of Mauro Junior. Dan kan je aansluiting bij Ajax vergeten.

13 april 2021 om 14:45

Als Malen wordt verkocht dan gaat PSV voor hem uiteraard een vervanger aantrekken. Daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Romero komt ook terug. Dus dan heb je met wat je nog hebt en een vervanger voor Malen gewoon weer uitstekend materiaal.

Die aansluiting bij Ajax is een minder groot punt dan ik hier vaak lees.

13 april 2021 om 14:48

Romero is toch totaal geen garantie op wat dan ook? Die man heeft amper gespeeld voor jullie. Jullie middenveld blijft het grootste probleem lijkt me.

13 april 2021 om 14:50

Je weet het altijd zo rooskleurig te vertellen, maar met Malen vertrekt gewoon onze beste speler, een altijd geblesseerde Romero gaat hem niet zomaar vervangen. Zahavi is niet constant genoeg en van Madueke kun je toch niet verwachten dat hij hetzelfde gaat presteren als Malen dit seizoen? Het gaat echt een rampseizoen worden als ze niet opletten bij het bestuur.

13 april 2021 om 14:51

"romero komt ook terug." Nuttig, een jongen die hooguit tien minuten fit is en vervolgens een half jaar geblesseerd.

13 april 2021 om 14:57

Mm, als je Malen serieus 1 op 1 wil vervangen met Romero, is de ambitie niet zo hoog meer in Eindhoven ben ik bang.

13 april 2021 om 15:00

Dat is indirect de wens om Piroe meer te zien spelen, denk ik.

13 april 2021 om 16:01

Kante zegt in zijn bericht toch letterlijk: "als Malen wordt verkocht dan gaat PSV voor hem uiteraard een vervanger aantrekken.". Hij wil dus niet serieus Malen 1 op 1 vervangen met Romero maar ziet dus graag een vervanger komen. Dat heeft dus niks met de ambitie in Eindhoven te maken maar meer met het daadwerkelijk lezen van andermans berichten.

13 april 2021 om 18:55

Rombomcu
Dank. Inderdaad kwestie van lezen.
De huidige prioriteit van PSV ligt centraal achterin en bij voorkeur nog een back. Voor het overige zal PSV inderdaad bij verkoop van Malen/dumfries direct ook en sterke vervanger halen die er meteen kan staan. Dus Romero is hooguit een extra optie die je mogelijk ook nog kunt gebruiken heren.
De zorgen om het ambitieniveau en het niveau van de tegenstand volgend seizoen vind ik persoonlijk behoorlijk prematuur, als je het mij vraagt.

13 april 2021 om 16:21

Als PSV wat uit te geven heeft deze zomer is dat geen hele grote ramp. Het grote probleem zal dan vooral zijn wat ze nog in de hoge hoed hebben. John de Jong is verre van een zekerheid voor capabele aankopen, terwijl ik me afvraag of Schmidt nog veel contacten heeft die naar PSV willen en ook een meerwaarde zijn. De huidige Ihattaren is sowieso moeiteloos te vervangen. Malen en Dumfries wordt lastiger, maar ook zeker niet onmogelijk.

13 april 2021 om 18:21

PSV haalt natuurlijk geen vervangers....

Enorme teleurstelling voor de PSV-supporters. Zou toch zonde zijn dat we hem niet 1x in het stadion hebben zien spelen...

Niet verrassend, maar met alle respect voor gotze. Hij is niet de absolute smaakmaker, dus waar moet hij dan heen? Brighton, Aston villa, union Berlijn? Die categorie denk ik

13 april 2021 om 15:00

Brighton en Aston villa zie ik hem niet eens spelen. Gotze ziet er fysiek nou ook niet geweldig uit in de eredivisie en als je ziet dat Villa een speler als Grealish heeft lopen.. qua kwaliteiten is hij goed genoeg maar weinig fysiek, amper snelheid en zo geweldig vind ik hem niet bij PSV..

Geen doodzonde, lekker gotze laten vertrekken en Ihattaren laten spelen. Daar word je niet minder van.

13 april 2021 om 14:44

Die vertrekken allebei denk ik.

13 april 2021 om 15:01

Nee Ihattaren is al richting de uitgang ook, maar de volle focus moet nu op Maduke

13 april 2021 om 15:17

Als Götze, Malen en Ihattaren allen vertrekken, dan zal er nog wat bij moet komen. Op Romero kun je niet bouwen. Piroe komt tekort. Vertessen idem. Je houdt dan eigenlijk alleen Zahavi, Gakpo en Madueke over als serieuze opties voor de 4 aanvallende posities.

13 april 2021 om 16:17

Maar Ihattaren heeft in 1.611 minuten nauwelijks een impact gehad. Die jongen moet eerst de knop omzetten en meer gaan laten zien. Ik denk dus niet dat PSV zomaar de gok kan wagen om geen aanvallende middenvelder aan te trekken als Gotze vertrekt.

Leuk en aardig Mario, maar met zo'n denkwijze zou je dan ook verwachten dat hij DE dragende speler van PSV zou zijn dit seizoen en PSV mee zou helpen aan een (spannende) strijd om de titel. Als het allemaal zo makkelijk is qua niveau in Nl...

Natuurlijk wil hij naar een betere competitie. Die in Nederland is echt niet van niveau. En in het buitenland zal het project hem meer aanspreken in de portemonnee. Het zijn natuurlijk gewoon allemaal brood voetballers die gaan voor het meeste geld. Hij staat nu ook weer op de kaart. En een nieuwe zakenwaarnemer wil daar ook wat aan over houden. Met wat geluk nemen ze Smid ook mee.

13 april 2021 om 14:53

Tja, dan zou je toch verwachten dat Götze de competitie compleet kapot zou spelen, maar dat doet hij ook niet. Hij is niet eens de beste speler van Psv..

13 april 2021 om 15:09

Persoonlijk vind ik hem veruit de beste speler van PSV als je naar zijn techniek, inzicht en rust aan de bal kijkt.
Malen mist veel te veel kansen voor een topspits, Dumfries is te druistig, Max is ver teruggevallen qua niveau en aanvoerder Rosario lijkt me ook niet beter dan Gotze.

13 april 2021 om 15:11

Je vergelijkt een aanvallende middenvelder, Götze, met een spits, twee backs en een centrale middenvelder. Logisch dat Götze dan technischer is.

13 april 2021 om 16:14

Dat gaat ook wel lastig als je nauwelijks wedstrijdfit bent. Mits fit is hij waarschijnlijk wel de beste speler van Psv. Maar goed, we hebben het hier ook niet over een absolute topspeler of iets dergelijks. Als je kijkt naar z'n prestaties over al die jaren, heeft hij alleen iets op topniveau laten zien van 2012 tot 2014.

13 april 2021 om 16:40

Oh een spits en centrale middenvelder hoeven niet technisch te zijn? De beste voetballer hoeft niet technisch te zijn?
Natuurlijk bestaat goed voetballen uit meer dan techniek en inzicht maar een goede techniek en inzicht lijken me toch wel een pre om de beste voetballer te kunnen zijn. Snelheid, een goede fysiek en een topmentaliteit zijn andere belangrijke facetten.
Voor mij is Gotze de beste voetballer van dit PSV. Ben niet echt volledig overtuigd van Malen, Max, Zahavi, Gakpo, Dumfries, Rosario, Boscagli, Teze, Sangare en Mvogo. Ihattaran laat het ook te weinig zien. Madueke is in mijn ogen nog het grootste talent.

13 april 2021 om 14:55

Ben het helemaal met je eens als hij hier uitblinkend zou zijn, maar dat valt toch ook wel mee. Hij is niet de speler die met goals en assists dit PSV draagt, en vraag me af of hij het bij een subtopper gaat redden.

Zou hij niet eerst lekker focussen om een volledig seizoen te voetballen? Het lukt hem al tijden niet om lange periodes achter elkaar te spelen en het is nou ook niet alsof hij de hele competitie aan gort heeft gespeeld. Naast zijn enorme blessuregevoeligheid heeft hij een flink salaris, is hij toch alweer 28 jaar en kan PSV een transfersom vragen. Ben benieuwd wie de gok durft te nemen.

13 april 2021 om 15:08

Die zal wel naar een land als China vertrekken. Heeft zich niet in de kijker kunnen spelen en zal denk ik alvast zichzelf helemaal financieel onafhankelijk gaan spelen. En terecht. Nu heeft hij immers nog de naam van een aantal jaar terug. Nog 2 van dit soort seizoenen en zelfs clubs in de 2e divisie Duitsland gaan de gok niet meer wagen als hij maar 15 potjes volledig kan spelen.

13 april 2021 om 15:41

In het artikel staat dat hij naar een betere competitie wil, dus dat zal China niet zijn.

13 april 2021 om 16:32

En ik denk dat er geen enkele club komt uot de topcompetities. Tenminste, als die clubs hebben opgelet hebben ze kunnen zien dat er betere spelers zijn op te pikken bij PSV. Vandaar dat ik zeg dat ik hem wel zie gaan cashen nu hij zijn naam nog mee heeft.

Was te verwachten, vind wat hij in 15 wedstrijden heeft laten zien vies tegen vallen. Je ziet aan alles dat hij goed kan voetballen natuurlijk maar... DE Mario Gotze op 28e jarige leeftijd Moet de eredivisie kapot spelen.

Vraag me af of zijn lichaam een stap omhoog wel kan maken. Kwalitatief is het probleem niet, maar (fysieke) betrouwbaarheid is hij allerminst.

Zou eerst eens lekker 1 heel seizoen fit zijn en spelen.
End ie kans krijg je bij PSV en deze trainer, dat het niet zijn droomclub is snapt iedereen wel.

Vind het überhaupt al bijzonder dat hij in Nederland is komen voetballen. Ondanks zijn spel laatste jaren en zijn blessuregevoeligheid kan hij immers overal ter wereld terecht. Premier league meemaken, lekekr voetballen in Spanje, subtopper in Duitsland of een avontuur in VS of zakken vullen. De keuze voor PSV blijft bijzonder. De reden: Hij wilde plezier hebben, om het kampioenschap spelen en in de CL uitkomen. Ik denk dat dit ook niet helemaal is uitgekomen in de lege Nederlandse stadions, de mindere sfeer en het mislopen van het kampioenschap. Dus logisch dat hij om zich heen kijkt. Gotze en Robben in de Eredivisie heeft (voorlopig) nog niet helemaal aan de verwachtingen voldaan.

13 april 2021 om 14:55

Raar dat je Robben erbij betrekt. Robben was al gestopt, is 37 jaar en ging terug naar zijn jeugdclub en is niet fit geweest dit seizoen. Compleet anders dan de situatie van de 28 jarige Gã¶tze.

13 april 2021 om 15:17

Ik bedoel meer dat het toch iedereen uitkeek naar deze twee grote namen in de stadions. Helaas weer lege stadions en beiden veelvuldig geblesseerd. Toch jammer? Vind ik wel in ieder geval.

13 april 2021 om 15:27

Jammer, maar viel te verwachten met Robben.

13 april 2021 om 14:57

Mwa overal terecht. Met zijn fitheid lijkt me de premier league en bundesliga geen succes meer. Zeker gezien hij dan bij een middenmoter terecht zou komen. Zakkenvullen kan altijd nog als hij 30+ is. Lijkt me fijner om nog 2 jaar in een aanvallend team lekker te kunnen voetballen op redelijk niveau en dicht bij huis.

Wel sonde dat PSV hiermee toch een smaakmaker mee zou verliezen, maar toch als ze hier een goed bedrag aan overhouden, zou het toch geen grote ramp zijn voor Psv.

Hij laat bij vlagen wel wat van zijn klasse zien, die ene assist met dat lobje op Malen was bijvoorbeeld fantastisch. Maar ik vind het verre van stabiel en of hij fysiek gezien wel een zwaardere competitie aankan vraag ik mij sterk af. Bij PSV heeft hij toch ook weer veel wedstrijden gemist.

13 april 2021 om 15:13

Inderdaad, de klasse laat hij zo nu en dan zeker wel zien, het is alleen zeer de vraag of hij een betere competitie fysiek ook wel aankan. Hij lijkt me in ieder geval niet geschikt voor de Engelse competitie.

Ander management? Hij kan beter een andere huisarts zoeken. Hij is vaker geblesseerd dan fit, kun je nagaan wat er gebeurd in een"zwaardere" competitie.

Hij mist nu al veel wedstrijden omdat hij niet fit is, dat zal een niveau hoger alleen maar meer zijn.
Dit gaat alleen maar om geld, je zal zien dat hij straks voor een dikke zak geld ergens in het Midden Oosten of Azie opduikt.

13 april 2021 om 15:25

Of geld de drijfveer is, dat vraag ik me af. Dan had hij afgelopen zomer al niet voor Psv gekozen. Hij zal meer gedacht hebben om de Eredivisie wel even aan flarden te schieten. Maar hij is amper fit geweest en heeft slechts een paar wedstrijden het verschil kunnen maken. Hij is net als Psv zonder prijzen en roemloos af gegaan...

13 april 2021 om 15:44

Nieuw management ziet misschien wel dikke zakken dollars. Hij zal zelf wel inzien dat als je de eredivisie al nauwelijks fysiek aankan een stapje hoger nog lastiger zal zijn?

Benieuwd of PSV hem zo laat gaan om van zijn grote contract af te geraken of dat er iemand is die zo gek is een transfersom neer te leggen, het is niet bepaald gelopen zoals gehoopt. Hem een miskoop noemen is wellicht overdreven, maar heeft zijn kostenplaatje niet echt waar gemaakt.

13 april 2021 om 15:13

Is helemaal niet overdreven. Oliedomme gok van PSV. Je goudhaantje Mo is geen flikker meer waard en Gotze heeft 15 wedstrijden leuk meegespeeld. Was geen eens de absolute uitblinker en heeft je precies 0 prijzen opgeleverd. Nee ik denk dat je best mag spreken van een miskoop (ondanks dat hij transfervrij was). Net als vGinkel, ook zo een die je niks opgeleverd heeft maar samen hebben ze toch aardig wat salaris opgemaakt.

13 april 2021 om 16:10

Ihattaren was eerst niet fit genoeg en presteert nog niet genoeg. Dat kun je echt niet aan de aanwezigheid van Gotze wijten.

13 april 2021 om 16:35

Maar wel aan het niet geven van vertrouwen aan zo'n jongen. En dat komt mede omdat ze een dure vedette hebben aangetrokken op zijn positie. Die knul weet dan ook wel dat hij daar niet aan de bak komt als Gotze fit is. En dat is dus precies de reden dat bij PSV het hele elftal niet in balans was. Op plekken spelers gehaald waar het juist niet nodig wad en daardoor andere plekken niet kunnen versterken(denk aan de CV). Had je Mo begin dit seizoen het vertrouwen gegeven was die echt wel weer fit geweest binnen no time en was die ook wel in betere vorm geweest.

Die is de zwakke tegenstand en matige medespelers inmiddels alweer zat.

13 april 2021 om 14:56

Daarom steekt Götze er ook met kop en schouder bovenuit... Oh nee, dat doet hij niet. Spelers als Gakpo doen het gewoon beter dan hem.

13 april 2021 om 15:07

Moet dat dan? Toch te begrijpen. Ga je volgend jaar EL spelen met een PSV dat dit seizoen uitgeschakeld wordt door een nietszeggend team als Olympiakos (in Europees verband en vergeleken met de ambities van PSV) en kansloos achter Ajax eindigt. Dan is het toch te begrijpen dat hij daar niet nog een jaar bij wilt horen niet?

13 april 2021 om 15:10

Dat verwacht je wel gezien de zojuist uitgesproken ambities. Twee stappen hoger willen dan de Eredivisie maar niet eens uitblinken bij Psv. Götze is zelf onderdeel van de prestatie.

13 april 2021 om 15:23

Die kan makkelijk binnenkomen bij een club als Leverkusen of iets dergelijks. Elke topcompetitie is namelijk gewoon twee stappen boven de eredivisie.

13 april 2021 om 15:27

Makkelijk binnenkomen om vervolgens plaats te nemen op de bank omdat hij maar niet wedstrijdfit kan worden. Prima.

13 april 2021 om 15:51

Als hij dat nu zelf wilt dan is dat inderdaad prima. Meestal hebben ze ook wat teveel zelfvertrouwen en denken ze zich wel in de basis te spelen.

13 april 2021 om 16:05

Zelfoverschatting is een veel voorkomend probleem, klopt. Je zou juist na zo'n seizoen verwachten dat Götze wat nederiger zou zijn. Is niet eens een belangrijke spil in het spel van PSV geworden.

Is eigenlijk best tegengevallen, maar dat zal vanuit Gotze ook zo zijn.

13 april 2021 om 15:10

Ik kan me inderdaad weinig momenten naar voren halen. Als ik dan gisteren op Voetbal International een interview zien, waarbij 3 mensen wordt gevraagd naar de 3 beste spelers van de eredivisie en hij moet vervolgens zonder genoemd te worden, Tadic, Berghuis en Blind/malen voor zich dulden, dan is er wel iets van de kwaliteiten of status van het ooit 'supertalent' afgevallen.

Zonde wel, had er wel op gehoopt dat hij iets zou brengen.

13 april 2021 om 16:08

@mangoloco - Anderzijds heeft Gotze nooit over een relevant termijn iets fenomenaals laten zien. Als je uiteindelijk naar z'n cijfers kijkt, moet je toch concluderen dat hij nooit echt een topspeler is geweest. Z'n naam is groter dan wat hij eigenlijk heeft laten zien.

13 april 2021 om 17:54

Dat klopt inderdaad. 1 seizoen bij Dortmund, toen hij ook de status van wereldtalent kreeg. Maar je hoopt toch dat hij dit dan op een lager niveau wel weer kan gaan etaleren, vooral omdat ie fit en gretig leek.

13 april 2021 om 15:58

Vind ik niet. Als je de wedstrijden van Psv gevolgd hebt dan merkte je dat hij een groot aandeel heeft gehad in veel duels, met name in de 1e seizoenshelft. Hij heeft natuurlijk ook pech gehad met een blessure, maar je merkt wel dat hij iets toevoegt aan dit elftal. Het is geen Messi maar als hij weggaat dan ga je daar wel op achteruit, kan niet zo snel iemand bedenken die hem makkelijk vervangt.

Beetje gemengde gevoelens hierbij. Had hem graag als een van de leiders gezien van volgend seizoen, maar aan de andere kant is het wel fijn als we een transfersom aan hem kunnen overhouden. Maar om eerlijk te zijn voetbalde hij ook alsof hij even bij de 4e klasse aan het meevoetballen was die het eerste elftal een paar spelers had gevraagd omdat ze mannen te kort kwamen.

Het was het allemaal net niet, PSV hoopte met hem er bij de titel binnen te slepen. En Gã¶tze hoopte bij PSV zich weer in de kijker te spelen bij andere clubs in Europa. Dat is mislukt en ik snap het wel dat hij zo tegen het einde van zijn carriã¨re nog gokt op een club in de grotere competities van Europa, hij moet daarbij wel alleen realistisch denken en dat zullen clubs zijn uit de middenmoot of de onderste regionen. Eventueel een promovendus voor het volgende seizoen. Het is daarentegen natuurlijk wel aantrekkelijker om tegen te spelen, dan clubs als RKC en VVV o.a. Ondanks de vele bombarie bij het binnenhalen van deze speler is het redelijk teleurstellend verlopen dit seizoen.

Maar welke club op een hoger niveau zit nog te wachten op Gotze? Hij is aardig maar zelfs in Nederland lang niet altijd de beste en vaak afwezig of geblesseerd. Maar goed zoals zoveel al aangaven je eigen talenten krijgen amper minuten en je hebt redelijk veel speeltijd aan deze man gegeven en dat heeft je weinig extra’s gebracht (2de plaats was op voorhand al ingecalculeerd denk ik).

13 april 2021 om 16:05

Nou ja, een Gotze kan het natuurlijk ook niet alleen. We hebben het hier niet over Messi. Gotze is goed, was soms erg goed, maar is eigenlijk nooit fenomenaal geweest. Gotze is natuurlijk wel een speler die PSV verder helpt. Dat ze dan op andere posities kwaliteit missen, daar kan Gotze niets aan doen. Anderzijds is Gotze geen onmisbare kracht. Dan moet 't wel hopen dat Schmidt nog een speler kan overtuigen, want als je het aan De Jong overlaat, krijg je weer Europese C-garnituur dat een kapitaal kost.

Tja... Als wereld kampioen (wist je dat ie wereld kampioen is?), zijn affiches als Emmen-uit en Willem 2-uit met een klimaat wat om te janken is natuurlijk wereld kampioen on-waardig.

13 april 2021 om 15:03

Ik denk dat alle volwassen leden dat hier wel weten ja Maar aan de andere kant, speelt hij die clubs ook niet echt kapot toch?

13 april 2021 om 15:12

Tja, dat kon Mario van tevoren ook weten, toch? Dat soort duels heb je in meerdere competities. Voetballers zitten ook niet te wachten op een wedstrijd tegen Sheffield United.

Jammer. Die heeft helaas ook geen heel seizoen kunnen schitteren. Begon natuurlijk ijzersterk en na die blessure is het toch wel wat minder geworden. Qua techniek natuurlijk 1 van de beste zo niet de beste speler van de Eredivisie. Dat talent zie je gewoon. Alleen niet echt dominant en naar mijn smaak dat hij het bij vlagen liet zien en niet structureel. Wel jammer als hij weer vertrekt, zo'n speler hoop je langer te zien om ook te kijken of hij de boel echt op een hoop kan spelen en PSV nog verder kan helpen.

laten gaan
als hij zelf niet meer wilt blijven lekker laten gaan

maar kijk er wel van op
heeft paar wedstrijden goed gespeeld
maar nu niet dat hij echt is opgevallen

die komt niet zomaar nog ergens hoger dan PSV aan de bak

Ik snap het wel... weg gaan na een geslaagd seizoen, op zijn hoogte punt weg gaan..

Eredivisie aangort gespeeld, Kampioen met PSV, Beker bijna binnen (dus de dubbel) & bij de laatste 8 van de europa league....

Logisch, die is zich kapot geschrokken van het niveau bij Psv en de Eredivisie. Samen spelen met Rosario, Viergever, Sangare en Dumfries zal nooit een droom geweest zijn. Verder een roem- en prijsloos seizoen. Hij kan betere clubs krijgen. Dus een eerlijk besluit van hem!

13 april 2021 om 16:00

Dat is nogal een slecht argument. Iedere goede speler in de Eredivisie kan een betere club krijgen dan waar hij speelt. Met die logica hadden Tadic en Ziyech bijvoorbeeld nooit bij Ajax gespeeld, hadden Gotze, Guardado, Moreno e.d. nooit bij PSV gespeeld en hadden we Senesi en Berghuis niet bij Feyenoord gezien. Elke redelijke speler in de Eredivisie kan een betere club krijgen.

Als hij blijft ben ik blij, als hij gaat houden we na een jaar gelijk een transfersom over aan een transfervrije speler, dus dat zal me ook geen slapeloze nachten bezorgen.

13 april 2021 om 16:14

Ik verwacht niet dat PSV erg veel aan hem zal verdienen. Spelers als Guardado en Moreno kwamen voorheen ook pas nadat ze de toezegging hadden gekregen dat PSV zich soepeltjes op zou stellen zodra er interesse zou komen uit een mooiere competitie. Met Gotze is die afspraak vast ook gemaakt. Daarnaast is hij na dit seizoen al 29.

"Een stap hogerop". De naam Götze is natuurlijk geweldig voor in de Erevisie maar ik kan als PSVer niet zeggen van pfft wat is hij goed. Tuurlijk kun je vooral aan de aannames zien dat het een topper is maar toch is hij te vaak onzichtbaar en voegt hij qua spel niet veel toe, dan vraag ik me af of "een stap hogerop" realistisch is voor Götze. Ben benieuwd waar hij naartoe gaat. Misschien subtop Bundesliga? Gladbach/Frankfurt/Wolfsburg

13 april 2021 om 16:07

Ik vind dat er wel meer dingen zijn. Denk aan het snelle passen en balbezit houden. Dat valt niet op en ziet er misschien makkelijk uit. Veel spelers bij Psv hebben daar echter al moeite mee. Aan zulke dingen zie je dat hij er met kop en schouders bovenuit steekt en makkelijk een of twee stappen hogerop kan. Denk dat zijn verleden een nadeel voor hem kan zijn. Heef toch veel te maken gehad met blessures en mede hierdoor niet kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen die velen bij hem hadden. Daarnaast betwijfel ik of hij de absolute top fysiek aan kan. Hij gaf zelf aan dat de eredivisie nog best pittig is, laat staan andere topcompetities of de CL die hij ooit nog wilde winnen.

Prima voetballer met een te grote naam op dit moment.
Hij wordt altijd gezien als de doelpuntenmaker we finale...

Hij is voor de eredivisie een speler die er bovenuit kan stijgen...
Maar het is niet dat er nu clubs als Liverpool etc komen...

Wellicht een Wolfsburg, Gladbach, Frankfurt ...
Of een leuke middenmotor in Italië a Spanje ..

Tja, ik kan ook niet zeggen dat hij onmisbaar is voor Psv. Hij is zeker goed voor Psv, maar ik vraag me af wat z'n management nou eigenlijk nog van 'm verwacht. Die gaat echt geen top competitie op een hoopje meer spelen. Daar presteert hij al te lang niet indrukwekkend genoeg voor. Maar goed, ik snap ook wel dat Gotze liever Champions League voetbal speelt en dat de Eredivisie geen indruk op 'm maakt.

Psv heeft gegokt en verloren. Speler van zijn kaliber zou op zijn sloffen mee moeten kunnen in de eredivisie zou je verwachten. Dat hij na zijn 25e amper nog echt wat gepresteerd heeft was een teken aan de wand. Fitheid is een doorslaggevende factor en laat hem dat nou niet zijn. Ook James Rodriguez doet me aan hem denken. Vliegende start in zijn carriere gehad op een WK, daarna berg afwaarts.

De wereldkampioen, heeft toch echt weinig gebracht gezien de bombarie waarmee hij werd binnengehaald. Weinig beslissend op de momenten dat het moest maar bij vlagen een leuke voetballer. Beetje een juffrouw, wat slapjes.

Geen verlies. Hij heeft geteerd op zijn naam, maar heeft niets toegevoegd. Psv mag blij zijn als hij weer vertrekt

Jammer, is met 6 goals en 5 assists in 22 wedstrijden 1 van de uitblinkers van dit seizoen.
Aan de andere kant is het ook positief, als je er nu nog miljoenen voor kan vangen hebben we hem toch maar gratis (eventueel zelfs met winst) van hem kunnen genieten.

Als ie het bij psv al niet red mede door meerdere blessures, hoe kan ie dan op 1 a 2 niveau hoger spelen. Mooi verkoop plaatje maar realistisch gezien zie ik hem dat niet doen, daar in tegen geld maakt een hoop goed.

Ach, dit is weer typisch een bericht van nieuwe belangenbehartigers om interesse te wekken en zelf te cashen. Denk dat Gotze er zelf een stuk genuanceerd instaat dan deze tekst doet vermoeden.

Denk eerder dat Gotze te weinig word aangespeeld terwijl hij bijna altijd vrij staat. Hoe vaak je niet ziet dat hij ineens de 16 ingaat en alsnog de spitsen vrij zelfzuchtig zijn. Denk dat het zeker meespeelt dat hij misschien weer andere stap wilt zetten. Ik vind het een zeer goede voetballer die psv ook aan punten heeft geholpen, en met geniale momenten zeker het spel heeft beinvloed op een positieve manier. Jammer dat we hem niet bij psv kunnen zien met een vol stadion.

Je ziet de kwaliteit en het balgevoel echt wel terug, maar ik zou niet weten waar hij dan omhoog zou moeten. Bij de meeste clubs boven PSV gaat hij echt veel meer moeten doen, en hij loopt nou niet bepaald veel. Misschien middenmoot Duitsland, maar zelfs dan vraag ik me af of ie dan in de basis staat.

We zullen zien. Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden, maar ik had eerlijk gezegd wel iets meer van hem verwacht. Het lijkt wel alsof hij zich aan het niveau van de eredivisie is gaan aanpassen, want in het begin van het seizoen vond ik hem beter. Waar eentje vertrekt krijgt echter een ander weer een kans.

Het zou behoorlijk haaks staan op de manier waarop hij zich dit jaar en recent nog heeft geuit over PSV en voetballen in de Eredivisie, maar als de man weg wil laten we hem dan niet tegenhouden. Een totaalverfrissing van PSV zou ik sowieso wel toejuichen. Twee speerpunten voor de hele organisatie: voor iedereen eens beoordelen wie het niveau heeft én wie zich voor de volle honderd procent wil inzetten om PSV en zichzelf naar een hoger plan te tillen.

Wil Gotze in dat licht weg? Prima, viel Glueck! Vind Ihattaren het bij Ajax of elders leuker? Lekker laten gaan. Donyell Malen van mening dat-ie het straks hogerop moet zoeken? Geen strobreed in de weg leggen. Met wat andere ogen zou ik eens beoordelen of de scouting en onze TD wel in staat is Psv's selectie structureel omhoog te tillen, maar ik ben bang dat we daar weinig beweging gaan zien. Intussen moet je gewoon met spelers als Gakpo, Madueke, Zahavi en Boscagli doorgaan. Jongens die zichzelf willen blijven verbeteren en zich happy voelen bij de club. Versterk de as dan met gerichte investeringen die direct waarde toevoegen én talenten als Ledezma. In ieder geval wordt het tijd de rotte appels er eens uit te gooien, de lat hoger te leggen en met mensen in de vooruitstaand aan een nieuw PSV te bouwen.

Dat Dortmund hem liet gaan is duidelijk genoeg , lijkt . Zo'n competitie kan hij fysiek niet aan. Leuke dingen van hem gezien , maar geen bepalende speler(meer). Strik er om.

En dan te bedenken dat velen hem omschreven als de beste speler van de ED. Laat me niet lachen. Duidelijk gevalletje van eerst zien en dan geloven. Leuk spelertje, that's it.

De commentatoren bij Espn zijn al in paniek aan het zoeken welke teksten ze nu 85937459x per wedstrijd kunnen zeggen. dat: 'wisten jullie dat Gotze wereldkampioen is?' kan straks het archief in.

Prima toch, kan van wat ik heb gezien gemist worden, en zo loopt ie volgende zomer ook niet transfervrij de deur uit. Plus je hebt niet een seizoen een ongemotiveerde speler op die bank die liever ergens anders wil spelen. Los van of dit gerucht waar is vraag ik me af of er veel grotere clubs het aandurven met hem

Lees veel vreemde reacties hier over Gotze. Is veruit de beste speler van PSV. Niemand mag zijn schoenveters strikken. Hij wordt niet begrepen omdat hij altijd 5 stappen vooruit denkt.

De meeste spelers voorin weten niet waar ze moeten lopen als Gotze de bal heeft. Als spits moet het juist geweldig zijn om een speler als Gotze achter je te hebben. Hij zet je met 1 steekpass voor de keeper.

Ik begrijp hem volkomen. Het niveau valt hem vies tegen. De man heeft zich het hele seizoen keurig gedragen ook in het veld. Geen wanklank of afkeurend gebaar richting andere spelers. Terwijl er toch dingen gebeurden in het veld waar je tranen van in de ogen krijgt met een Rosario op het middenveld. Een bal van a naar b over 3 meter was teveel gevraagd.

Gotze speelt alle ballen met de juiste snelheid naar de juiste plek zonder al te veel inspanning. Gevoel voor ruimte, rustig aan de bal en altijd de oplossing in huis.

Als ie volledig en langdurig fit is dan zeker een toegevoegde waarde en leuk voor het 'aanzien' van onze competitie

Dit was al gepland denk ik. Een jaar herstellen in de luwte. Wedstrijdritme op doen en terug naar de bundesliga.
Psv was natuurlijk ideaal, toch op niveau en waar het makkelijk kon, zonder elke week 90 min te spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren