Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Miljoenenmeevaller voor Feyenoord: ‘We zijn enorm dankbaar’

Laatste update:

Feyenoord is tevreden over het verloop van de tegemoetkomingscampagne voor seizoenkaarthouders, zo schrijft de club maandagmiddag in een update. Vorige maand riep Feyenoord de seizoenkaarthouders op om zoveel mogelijk af te zien van de mogelijkheid om geld terug te vragen voor hun huidige seizoenkaart, nu toeschouwers niet naar wedstrijden kunnen gaan. Feyenoord hoopte de financiële schade van de coronacrisis daarmee te beperken.

Het grootste deel van de seizoenkaarthouders kan 85 procent van zijn geld terugkrijgen, omdat er dit seizoen nauwelijks wedstrijden zijn afgewerkt met publiek. Mark Koevermans, algemeen directeur van Feyenoord, liet vorige week in een video weten dat de club er slecht voor staat en riep de supporters op om indien mogelijk af te zien van een tegemoetkoming. Inmiddels verwacht Feyenoord minimaal de helft van het totaalbedrag van vijftien miljoen euro niet te hoeven terugbetalen aan de supporters.

Die inschatting is gebaseerd op de keuzes die supporters tot dusver hebben gemaakt om wel of niet (volledig) af te zien van tegemoetkoming voor hun seizoenkaart. Reguliere seizoenkaarthouders kunnen sinds drie weken hun keuze doorgeven aan de club en aangeven of ze compensatie willen voor het bedrag dat ze hebben betaald. Meer dan de helft van hen heeft dit inmiddels gedaan, wat in dit stadium al heeft geleid tot een groot bedrag dat Feyenoord niet hoeft uit te keren.

Feyenoord benadrukt in het statement 'enorm dankbaar' te zijn voor de steun van supporters die volledig of deels afzien van de tegemoetkoming. Seizoenkaarthouders hebben in ieder geval tot en met donderdag 20 mei om hun keuze door te geven. Supporters die volledig afzien van tegemoetkoming, ontvangen als dank hiervoor het ‘Full Support Uitshirt 2021/22’, een uniek Feyenoord-shirt dat zondag tegen FC Utrecht (1-2 zege) voor het eerst werd gedragen door de spelers. Het shirt wordt ook sowieso cadeau gedaan aan supporters die voorafgaand aan het seizoen, bij het aanschaffen van hun seizoenkaart, al aangaven af te zullen zien van een compensatie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vindt ik oprecht geweldig van de supporters. Is ook niet zo dat ze de wedstrijden helemaal niet konden zien(tv) maar al bij al heel erg mooi!

12 april 2021 om 13:37

Alleen in het stadion blijf je wat makkelijker wakker. Gisteren was het weer een gevecht om wakker te blijven.

12 april 2021 om 14:10

Gisteren was echt het toppunt. Dick wordt gered door de klasse van Bijlow en Berghuis, maar zijn tactiek ging echt helemaal nergens over. Nog een paar wedstrijdjes uitzitten.

12 april 2021 om 14:30

Ja niet normaal. Voor mijn gevoel één kans gehad maar toch twee keer scoren.

12 april 2021 om 14:16

Espn zit niet gratis bij een seizoenkaart in hã¨. Als je elke week Feyenoord op de buis wilt zien moet je gewoon betalen naast de kosten van je seizoenkaart.

De helft valt me eigenlijk een beetje tegen. Zelf heb ik afgezien van compensatie, maar snap ook heel goed dat mensen wel het geld terug willen. Grootste uitdaging wordt nieuwe seizoenkaarten aan de man brengen ben ik bang.

12 april 2021 om 13:07

@feyenoorddelft in de coronacrisis zullen veel mensen het geld hard zat nodig hebben. Veel mensn zullen voor de "veilige" optie kiezen, als je het kan missen en je cluppie kan helpen is het prima! De andere helft heeft die luxe misschien niet.

12 april 2021 om 13:22

@deenb daarom zeg ik ook dat ik het heel goed snap als mensen voor de optie kiezen om wel gecompenseerd te willen worden.

12 april 2021 om 15:42

@ Luissini Online zijn er genoeg bedrijven te vinden die mensen graag helpen af te komen van de overschoten, van degene die dat hebben. Zoals we in Frankrijk zagen; dat er in het geheim verschillende toko's open zijn voor de zogenaamde "vooraanstaande" Franse burger zal dit in Nederland niet anders zijn. Wanneer je het geldt hebt kun je het altijd nog zonder enig probleem laten rollen.

12 april 2021 om 17:04

@f-18: wat bedoel je precies met de verschillende toko’s voor vooraanstaande franse burgers? Heb je hier meer info over of trefwoorden waarop ik het kan zoeken?

12 april 2021 om 13:17

Ik lees het als; meer dan de helft heeft hun keuze doorgegeven.

Maar idd eerder in het stuk staat dat Feyenoord verwacht de helft niet te hoeven uitkeren. Dus het zal we ongeveer overeen komen.

12 april 2021 om 13:18

Minimaal de helft he, dat is een schatting maar ik verwacht dus dat dit uiteindelijk nog een stuk hoger gaat uitkomen dit omdat er nog veel mensen hun keuze moeten doorgeven. Mocht uiteindelijk 70% er voor kiezen het bedrag niet terug te vragen dan is dit natuurlijk een bizar hoog aantal en hondstrouw.

12 april 2021 om 14:09

Daarin zijn voetbalclubs vooral afhankelijk van de prognoses. Maar goed, nog zo'n jaar en je kunt het Nederlandse profvoetbal min of meer opdoeken.

12 april 2021 om 16:23

@feyenoordDelft
Uitdaging? Feyenoord had bij de mensen die geld terug willen direct moeten handelen voor nieuwe kaart ff 15% van je kaart bijleggen en hoop feyenoord zit weer goed. Ik heb dat voorgesteld maar dat willen ze niet doen. Jammer

Had eerlijk gezegd dat er nog meer mensen afstand zouden doen van compensatie, zeker als je weet dat het publiek hondstrouw is en je er een prachtig limited edition shirt voor terug krijgt.

Aan de andere kant worden sommige mensen harder getroffen dan anderen en kan je niet in iemand portemonnee kijken.

Het is te hopen voor de clubs dat wel 90% van de mensen hun kaart verlengd, daarom is het voor de clubs natuurlijk super belangrijk dat de laatste wedstrijden met deels publiek goed gaan verlopen.

12 april 2021 om 13:29

Het is zoals je zelf al zegt, je kan niet in iemand anders portemonnee kijken. Iemand die werkeloos is door de Corona crisis kan het geld zelf hard nodig hebben. Iemand die genoeg geld heeft, die wil wellicht zijn club steunen en dan is dat unieke shirt een leuke geste.

12 april 2021 om 13:50

Nou ik vind het bijna zonde dat ze volgend jaar niet in dat shirt spelen. Met het groen van Rotterdam vond ik het echt een prachtig shirtje.

12 april 2021 om 13:58

Het shirt gaat komend seizoen ook gebruikt worden. Maar meer als 3e shirt volgens mij. Althans, dat begreep ik.

12 april 2021 om 13:58

Dat doen ze wel. Het wordt volgend seizoen één van de officiële wedstrijdshirts. Wellicht dat er nog 1 ander nieuw uitshirt cq 3e tenue komt, maar dat is niet bekend.

Lachwekkend hoe de media het feyenoord publiek hypt, net als het Twente publiek. Bij Sparta heeft voor het seizoen begon 93 procent al aangegeven geen enkele compensatie te willen. Hoor je niemand over, want we lopen allemaal na te papegaaien hoe fantastisch loyaal ze zijn bij Feyenoord.

12 april 2021 om 13:39

Stevenleent, klasse jongen! Hele goede reactie. Het gaat hier niet puur en alleen om clubliede. Het gaat hier om de financiele situatie van club en supporter. Mocht de supporter de club willen helpen alleen thuis de huur / contributie van zijn kind niet kunnen betalen door werkloosheid i.v.m. de coronacrisis is het geen loyale supporter ? Lekker weigeren verder te kijken als je neus lang is.

12 april 2021 om 13:55

Dus? Mensen die hun huis niet kunnen betalen heb je niet alleen op zuid hoor. Die heb je ook bij andere clubs.

Het gaat erom dat altijd wordt gedaan of het feyenoord publiek zo bijzonder is. Dat valt allemaal best wel mee. Zelfs bij vvv heeft al 75 procent aangegeven geen compensatie te willen.

12 april 2021 om 17:08

Steven, ik schrijf dat al jaren, de hype van het legioen wordt grotendeels in stand gehouden doot het legioen zelf.

12 april 2021 om 18:49

Je vergeet de media ✌

12 april 2021 om 13:51

@stevenleentvaa.... wees blij, jullie hadden nog een keuze, bij Utrecht werd er gelijk al gezegd dat er niks terugbetaald zou worden mocht er geen publiek bij kunnen, dus ik heb geluk gehad en heb voor 250 euro toch wel 1 hele wedstrijd mogen zien, andere supporters die de eerste wedstrijd uitgeloot waren hebben dus helemaal geen wedstrijd kunnen zien in het stadion en krijgen ook geen geld terug.

12 april 2021 om 13:56

Ik heb ook 1 wedstrijd gezien. Het is niet anders.

12 april 2021 om 16:09

Ze kunnen bij Utrecht wel roepen dat er sowieso niets terugbetaald wordt, maar is dat juridisch houdbaar? Heb je als "klant" niet gewoon recht op je geld terug als er niet geleverd kan worden? Ik heb zelf geen juridische achtergrond hoor, maar ik vind dat toch wel verdacht klinken als Utrecht dat zo claimt.

12 april 2021 om 16:49

Volgens mij is dat bij Heracles ook zo geregeld.

13 april 2021 om 07:24

@magnetics volgens mij stond dat in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan toen de seizoenkaart aangeschaft werd, het is niet achteraf aangekondigd in ieder geval

12 april 2021 om 13:53

Ja maar bij Sparta zitten ook alleen maar rijke gepensioneerden op de tribune

12 april 2021 om 13:59

Nee dat is niet meer. Dat was vroeger.

12 april 2021 om 14:09

lol hou toch op man. Er zit geen een spangenaar daar tussen. Alleen maar rijke oude Schiedammers.

12 april 2021 om 14:55

Behoren die gasten van Broederliefde ook tot de rijke oude Schiedammers?

12 april 2021 om 15:30

Ik woon in Spangen en ben niet oud en rijk. Heb wel afgezien van compensatie.

12 april 2021 om 15:41

Dan moet je nog maar eens gaan kijken. Oud mathenesse, spangen, Delfshaven zijn prima vertegenwoordigd.

Overigens hoeveel mensen uit zuid zitten er in de kuip? Dat is ook allemaal Barendrecht, Hendrik ido ambacht en Dordrecht.

12 april 2021 om 15:42

Oke, oke rectificatie: bij Sparta zitten alleen maar rijke gepensioneerden en FC Koopgoot op de tribune....

12 april 2021 om 15:57

Aan je eigen naam te zien kom je ook niet bepaald uit zuid.

12 april 2021 om 16:16

Wat voor onzin is het uberhaupt dat je per se uit de stad, laat staan uit de wijk (spangen heeft krap 10.000 inwoners..) moet komen om een club te kunnen supporten, wat een gek gedoe zeg.. Meer dan de helft van de seizoenskaarthouders van Feyenoord komt toch ook niet uit Rotterdam, een substantieel deel komt zelfs niet eens uit de regio of uberhaupt de provincie Zuid-Holland. Lekker boeiend waar de fans vandaan komen, daar gaat het toch helemaal niet om ook..

12 april 2021 om 16:39

Nee ik maakte een grapje dat er alleen rijke gepesioneerden op het kasteel zaten, over waar die vandaag kwamen heb je mij niets horen zeggen.

12 april 2021 om 14:01

Wellicht hoor je er nu niemand over omdat Sparta er niet over bericht? Zoals Feyenoord de afgelopen maand naar buiten kwam met deze helaas uit nood nodige campagne?

12 april 2021 om 14:04

Tsja er zit ook wel een financieel verschil in een seizoenskaart Sparta of een seizoenskaart Feyenoord. Duurste kaartje Sparta is iets van 250 euro dacht ik? Dat loopt bij Feyenoord veel harder op (ook zeker gezien het aantal kaarten). En dan nog krijg je van al die andere clubs toch ook updates.

12 april 2021 om 15:42

Nee 250 is het goedkoopste. Voor andere tribunes ben je ook 300/400 euro kwijt.

12 april 2021 om 14:05

Zonder te zeggen dat je ongelijk hebt, je zou het natuurlijk ook zo kunnen zien dat ze zo loyaal zijn dat ze van hun laatste centen een seizoenskaart hebben gekocht en dat ze dat geld nu echt niet meer kunnen missen. Dat ze bij Sparta wel grotendeels afzien van compensatie zegt hooguit dat ze het bij Sparta wat breder hebben over het algemeen. Daarnaast schat ik zo in dat een seizoenskaart bij Feyenoord gemiddeld duurder is dan bij Sparta.

12 april 2021 om 15:44

Gaat niet alleen om Sparta of tegen Feyenoord. Er zijn veel kleinere clubs waar minstens 70/80 procent afziet van compensatie.

Het is ook niet tegen Feyenoord. Bij Twente zie je hetzelfde. Die worden ook door de media neergezet als ubertrouw maar zitten ook op net de helft.

12 april 2021 om 14:14

Je snapt toch zelf het verschil wel? De aantallen bij Feyenoord en FC Twente zijn aanzienlijk meer en beide clubs zitten nou niet bepaald in hun beste periode. Ook is de aandacht voor die clubs nou eenmaal groter dan de aandacht voor Sparta. Maar goed, dat neemt natuurlijk niet weg dat 93 procent erg netjes is (mocht dit waar zijn). Maar goed, we moeten ook niet gaan doen alsof de ene club engeltjes in het publiek heeft zitten en en de andere club niet. Het hangt gewoon af van factoren of supporters verlengen of niet.

12 april 2021 om 15:57

Aantallen maakt niks uit. Het gaat om percentages.

12 april 2021 om 22:00

93 procent van 5000 (sparta) is 4.650 mensen die afzien van compensatie. 85 van 18.000 (FC Twente) is 15.300. Het gaat enkel om percentages als je jezelf op de borst wilt koppen voor jouw club, maar verder zeggen die percentages niets. Sparta kan in die context op geen enkel vlak opboksen tegen Feyenoord of FC Twente.

12 april 2021 om 14:15

Loyaliteit staat niet gelijk aan geen geld terugwillen. Als jij dat geld nodig hebt kan je nog zo loyaal zijn, maar dan heb je het zelf gewoon nodig. Je betaalt voor een vorm van vermaak en dat is niet geleverd (ook niet als je wel het stadion in mocht), dan is compensatie normaal. Ik zou zelf ook opteren voor terugbetaling (als halve student). Heeft niks met loyaliteit te maken, dit zegt meer over jouw naïviteit.

12 april 2021 om 14:46

Steven, dat is een tendens die al tijden aan de gang is. Er is sportief zo weinig succes bij Feyenoord dat de supporters constant een veer in hun hol worden gestoken om vooral de air van topclub niet te verliezen. Toen het sportief slecht ging in de jaren 80 zaten er ook slechts 2500 man. De Klassiekers waren jarenlang niet uitverkocht.

Ook bij Stadion Feijenoord zitten gewone voetbalsupporters op de tribune. Daar is niks bijzonders aan. Clubs door heel Nederland hebben te maken met enorm grote groepen supporters die afzien van hun compensatie. Van Roda JC tot FC Groningen en van Telstar tot Feyenoord. Maar er is slechts één groep die rode schouders krijgt van het zichzelf op de schouders slaan. Apart.

12 april 2021 om 15:20

@misseva88, mag ik vragen welke supporter van Feyenoord je zichzelf op de schouder hebt zien slaan? Volgens mij is er geen enkele supporter die de media heeft opgebeld om aan te geven hoe geweldig hij het heeft gedaan. De media pikt echter de berichten die Feyenoord uitstuurt op, daar kunnen zij toch niks aan doen?

Overigens bewijst je vergelijking met de jaren 80 enkel dat de supporters nu wel trouw zijn. De afgelopen 10-15 jaar gaat het ook niet geweldig en de klassieker is stijf uitverkocht

12 april 2021 om 15:52

Eva,

Exact dit.

Jammer dat de meerderheid van de reageerders begint over inkomen, baanverlies of een wedstrijdje wie het meest loyaal is. Dat is de hele essentie niet.

Er zijn zat mensen met geld die iedere week in de kuip zitten. Net alsof daar alleen maar havenwerkers zitten en bij andere clubs iedereen miljonair is. Het is je goed recht om je geld terug te krijgen. En als je dat doet, ben je niet een mindere supporter. Maar die ophemeling in de media is echt tenenkrommend.



12 april 2021 om 16:07

Vanaf pak 'em beet 2012 is de Klassieker weer uitverkocht. Daarvoor zat ie voor 2/3e vol. Niks mis mee verder, elk stadion zit vol dankzij mensen die vooral willen komen als er wat te genieten valt. De marketingleus dat Stadion Feijenoord ook tijdens sportieve tegenslagen vol zit is gewoon een leugen. Neem die bekerfinale uit 2010 die over twee wedstrijden werd gespeeld bijvoorbeeld. Het stadion zat voor de helft gevuld.

Niks mis mee, zoiets gebeurt in echt elk stadion. Dat maakt Feyenoord aanhangers dus niks anders dan andere supporters.

12 april 2021 om 17:08

Nu was die bekerfinale wel een verkeerd voorbeeld. Werd door veel mensen geboycot, omdat ze het niet eens waren over het feit dat het over twee duels gespeeld werd.

12 april 2021 om 17:27

Ik zou wel eens willen weten van je bij welke wedstrijd van Feyenoord (nu svp niet met de bekerwedstrijd Feyenoord - Elinkwijk aankomen) er slechts 2500 man zaten.
De bezoekersaantallen waren in dat decennium sowieso niet best en zeker niet alleen bij Feyenoord. Bij Feyenoord zag het er inderdaad vrij verlaten uit met 7-8.000 man tegen Pec, Rode of Vvv. 2.500 man kan ik me echt niet herinneren. Schijn me eens bij ....

12 april 2021 om 18:10

19 april 1988, wedstrijd tussen Feyenoord en Utrecht trok 2590 betalende bezoekers. De competitiewedstrijd Feyenoord-ADO trok in november 1989 1500 man.

12 april 2021 om 19:01

Helemaal verdrongen...

12 april 2021 om 19:53

Ja, dat waren duistere tijden voor Feyenoord. Op Youtube staat een mooie documentaire van Vara's Impact uit 1989. Een leuke tijdscapsule om in 2021 eens terug te zitten kijken.

Een ander grappig feitje (nu ik toch bezig ben) is dat nadat Van Hanegem van Feyenoord in 1976 naar AZ vertrok hij in maart 1977 voor het eerst terug kwam in de Kuip. De drie thuiswedstrijden voor die ontmoeting trokken er een kleine 20.000 man naar de Kuip, maar voor Willem kwamen er dik 35.000 man naar het stadion. Met andere woorden, mensen gingen in die tijd liever naar Van Hanegem dan naar hun eigen club. AZ won in 1977 en Willem ging op de grond liggen om maar niet op de schouders te worden gehesen. Het jaar er op kwamen er zelfs 46.833.

Voor een bijgoochem dit verwijdert omdat het niks toe voegt: ik weet ook dat dit soort statistieken uit de jaren '70 niks zeggen over de trouwheid van vandaag de dag. Het is gewoon een leuk kijkje in de geschiedenis van Feyenoord. Ook daar zijn ze gewoon afhankelijk van sportieve prestaties om hun hok uit te verkopen. Niks mis mee, dat gebeurt echt overal.

12 april 2021 om 20:47

Tijdens die duistere tijden was ik er regelmatig en ik heb behoorlijk lege kuipen meegemaakt, maar 2.5 K kon ik me echt niet herinneren. Zelf het kampioensseizoen 83-83 zaten er gemiddeld -meen ik- iets van 25-64K per wedstrijd. Toentertijd ruimschoots de hoogste van de eredivisie, waar Ajax iets van de helft daarvan had en PSV iets meer.
Bizarre aantallen als je ze vergelijkt met tegenwoordig (ex. Corona )

12 april 2021 om 15:02

Als je dit lachwekkend vindt m.b.t. een media die hypt. Hoop ik in ieder geval dat jij je lachspieren nog kan ontspannen bij andere onderwerpen in de media. Dit stelt niets voor wat mij betreft, er staat ook nergens in het artikel dat supporters van andere clubs minder loyaal zijn. Daar kom je zelf in een reactie mee aan zetten. Was je reactie hetzelfde geweest als het over jouw club was gegaan?

12 april 2021 om 15:08

StevenLeent, ben het deels wel met je eens. Er zijn overigens veel mensen die niet van hun geld afzien omdat ze niet willen dat het gestoken wordt in Feyenoord City, en uit scepsis wat het bestuur er anders mee gaat doen. Het loopt namelijk niet zo lekker tussen het bestuur en het legioen

12 april 2021 om 15:54

Dat is zeker waar. Ik snap ook dat niet iedereen zomaar 300 euro of meer kan missen. Maar dat geld net zo goed voor supporters van Heerenveen, Groningen of Az.

12 april 2021 om 16:37

Wel grappig dat je Sparta aankaart. Bij Sparta heeft namelijk vorig jaar maar 29,5% van seizoenskaarthouders de seizoenskaart verlengd (2344 van de 7966). Bij Feyenoord was dit nog 42,6% (13230 om 31000). Het opgeven van een fullsupport zegt mij niks over loyaliteit, de mensen die ondanks Corona toch een seizoenskaart kochten wel.

12 april 2021 om 16:47

Uhm ik weet niet waar je die info vandaag hebt maar sparta heeft 7500 seizoenkaarten verkocht.

12 april 2021 om 17:09

Ja, maar dat zegt hij toch ook helemaal niet. Hij zegt alleen dat zoveel procent en aantal verlengde.

Afgezien van de supporters die de centjes zelf goed kunnen gebruiken, wordt altijd gepretendeerd dat Feyenoord de meest echte en trouwste supporters heeft. Blijkt dus toch dat de echte supporters de helft van het geheel is. Dat geeft te denken... Maar er fantastisch gebaar naar de club die de club steunen. Die kunnen met trots het speciale shirt dragen naar de wedstrijden, wanneer dat weer mag.

12 april 2021 om 13:50

Nou denk ik niet dat je in deze uitzonderlijke situatie kan zeggen of een supporter wel of niet trouw is.

12 april 2021 om 13:59

Dat is zeker zo, maar stop dan ook met dat ophemelen.

Een vriend van mij had vroeger een seizoenkaart voor feyenoord en de laatste jaren niet. Die gaat doodleuk roepen dat je je club niet moet laten vallen zonder dat hij zelf geen euro heeft uitgegeven. Lekker makkelijk.

12 april 2021 om 14:13

Je vergelijkt iemand die het misschien super zwaar heeft in corona tijd met een miljoenenbedrijf als Feyenoord? Heel je gedachtegang klopt niet.

12 april 2021 om 14:17

@stevenleentvaa... - Het zit je wel diep, of niet? Continu maar verkondigen dat mensen niet moeten ophemelen om het vervolgens wel bij Sparta te doen. Bovendien slaat jouw voorbeeld als een tang op een varken. In welk opzicht is die vriend van jou relevant binnen deze discussie? Alsof hij als voorbeeld geldt voor de Feyenoord-supporter....

12 april 2021 om 15:47

Nee dat doe ik niet. Zoals ik zei is het een vriend van me en die kan makkelijk een seizoenkaart betalen.

12 april 2021 om 16:24

Wie is er continu aan het 'ophemelen' dan? Ik zie het niet. Gewoon een feitelijk nieuwsbericht wat er hier bovenstaat over de restitutiecampagne van Feyenoord, niks meer, niks minder. Jij plakt er je eigen vooroordeel op dat de media continu Feyenoord ophemelt.

12 april 2021 om 16:48

Het is niet het eerste artikel dat hier verschijnt. Bij vi, op fox, het ad en lokale media komt het ook regelmatig voorbij.

12 april 2021 om 21:29

Een vriend van mij heeft wel afgezien van terugbetaling, wat zijn al die feyenoord-supporters ook toffe kerels zeg! Ken geen trouwere fans.

12 april 2021 om 22:03

@stevenleentvaa... - Dat is nou eenmaal het lot van een grote Nederlandse club. De media berichten daar vaak over, want het zorgt voor de meeste clicks.

12 april 2021 om 13:56

Dat geeft niet te denken. Loyaal en trouw zijn hoeft niet gelijk te staan je financiële situatie. Net zoals dat Feyenoord het geld hard nodig heeft, kan een supporter in zijn/haar situatie dat net zo goed erg goed gebruiken als hij de kans heeft het terug te vragen.

12 april 2021 om 14:01

Ik zou het ontzettend dommig vinden om je geld niet terug te vragen (onder het mom van trouw zijn) terwijl je het zelf misschien keihard nodig hebt.

12 april 2021 om 14:12

Een arme haven arbeider heeft gewoon zijn knaken nodig. De liefde voor Feyenoord is groot maar zijn kinderen moeten ook eten natuurlijk.

12 april 2021 om 14:14

Helemaal mee eens champagnepapi. Zo'n seizoenkaart is voor velen gewoon 'duur'. Als je dan ook nog een gehinderd wordt door de coronacrisis in financieel opzicht is dit een logische beslissing waar je als fan en club ook gewoon begrip voor moet tonen. De club is zelf nog erger als het gaat om financien.

12 april 2021 om 15:55

Net alsof er alleen maar havenarbeiders in de kuip zitten. Die tijd is al lang over.

12 april 2021 om 14:26

Feyenoord heeft helemaal niet de meest echte en trouwste supporters. Dat soort supporters zit namelijk bij elke club.

Je kunt hooguit zeggen dat Feyenoord een grote aanhang heeft.

Niks met Feyenoord maar het is natuurlijk wel echt een prachtig shirt. Anderzijds ook geheel begrijpelijk dat mensen hun centjes terug willen in een crisis die voor mensen financieel vaak ook lastig is.

Dit is ook best een moeilijke beslissing, ook als je het makkelijk kan missen. Die uitleg van Koevermans was ook zo krom als wat. Ze hebben begroot met dat er in januari weer publiek zou zijn, en dan geeft hij ook beetje de Knvb de schuld, dat het op hun advies was en achteraf makkelijk praten is. Maar het lijkt mij dat je vooraf dan toch gaat rekenen? Als je dan een rekensom maakt, dat in het slechtste geval je een heel seizoen geen publiek hebt, en je ziet dan dat je dan geen geld meer hebt. Hoe je dan de gok kan nemen dat er vanaf januari weer publiek is? Dan moet je toch wel van het slechtste uitgaan? En dan nog het gedoe met Pratto en Feyenoord City. Uiteindelijk zullen de meeste er vanaf zien maar het is toch een beetje het gevoel dat het bestuur er dan weer makkelijk mee weg komt.

12 april 2021 om 14:29

Die clubs hebben er vanaf het begin gewoon op gegokt dat een groot deel van de supporters die compensatie niet neemt.

Als Feyenoord een begroting had gemaakt op basis van geen publiek en volledige compensatie, dan hadden ze een veel lager spelersbudget gehad.

12 april 2021 om 14:37

Ja maar ik zit als supporter niet meer op gegok te wachten. Zolang geleden is het niet dat we op de rand van de afgrond stonden en daar zijn we eigenlijk nog niet eens uit. De vvf moet nog steeds terug betaald worden.

Dit kun je toch niet echt een meevaller noemen? Bij alle clubs die dit soort acties doen, weet je dat minimaal de helft van de supporters zijn geld niet terugvraagt en dat is allang ingecalculeerd. Alleen als het 90 zou zijn waar je 50 had verwacht, dan mag je wel van een flinke meevaller spreken vind ik. De Feyenoord organisatie kan ook weer goed op de emoties van de supporters inspelen, die hebben de afgelopen jaren al zoveel geleden dat die 300 euro er ook nog bij wel kan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren