Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax met 7500 supporters

Laatste update:

Bij de volledige dertigste speelronde wordt publiek toegelaten bij wedstrijden uit de Eredivisie, zo bevestigen diverse Nederlandse media in navolging van wat Chris Woerts maandag al zei in Veronica Inside. Het toelaten van publiek maakt onderdeel uit van een grootschalige pilot van de overheid om met gebruik van toegangstesten de samenleving weer te openen. Fans mogen binnen op voorwaarde dat ze een negatieve coronatest kunnen laten zien.

Op zondag 25 april staat de wedstrijd tussen Ajax en AZ op het programma. Daarbij zijn 7500 supporters welkom in de Johan Cruijff ArenA. Het is mogelijk dat Ajax kampioen wordt in dat duel. Bij Feyenoord tegen Vitesse op dezelfde dag zijn 6500 toeschouwers welkom in De Kuip, terwijl bij PSV tegen FC Groningen een dag eerder een publiek van 4000 man welkom is.

De bekerfinale tussen Ajax en Vitesse op zondag 18 april, een week eerder dus, is nog zonder publiek. Wel mogen beide clubs hun eigen stadion openstellen om fans op grote schermen te laten kijken naar de finale. In de Johan Cruijff ArenA gaat het die dag om 5000 supporters, in de GelreDome van Vitesse zijn 3000 fans welkom.

Woerts zei maandag in Veronica Inside dat het gaat om wedstrijden 'vanaf' speelronde dertig, maar daarover bestaat onduidelijkheid. Voorlopig lijkt het erop dat het alléén gaat om de dertigste speelronde. Of er ook publiek welkom is vanaf speelronde 31, is vooralsnog onduidelijk.

In hetzelfde weekend van april wordt in de Keuken Kampioen Divisie de 36ste speelronde afgewerkt. Ook daarbij mag publiek aanwezig zijn.


De wedstrijden in speelronde 30



DATUM WEDSTRIJD TOESCHOUWERS
23 april Willem II - RKC Waalwijk 2.000
24 april sc Heerenveen - PEC Zwolle 2.000
24 april PSV - FC Groningen 4.000
24 april Sparta Rotterdam - VVV-Venlo 2.000
25 april Ajax - AZ 7.500
25 april ADO Den Haag - Fortuna Sittard 1.700
25 april FC Emmen - Heracles Almelo 1.200
24 april FC Twente - FC Utrecht 4.000
24 april Feyenoord - Vitesse 6.500

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 april 2021 om 18:09

Gezien de druk op de regering verwacht ik dat volgende week wordt besloten dat de horeca de terrassen weer open kunnen gooien. Dan komt dit samen met het beleid om weer supporters toe te laten.

6 april 2021 om 18:12

@consy het blijft alleen wel raar dat er voor het voetbal een perspectief komt en de horeca niet. Begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat supporters weer het stadion in mogen, maar je kunt toch niet ondernemers laten spartelen en in onzekerheid laten maanden lang en dan het voetbal eerder perspectief bieden.

6 april 2021 om 18:18

@665, dit is een test. Ook bij andere (horeca gerelateerde) evenementen worden tests gedaan. De uitslagen van dergelijke tests hebben ook invloed op het perspectief van de horeca. De horeca is meer dan alleen je bruine kroeg.

6 april 2021 om 18:10

Waarom beginnen mensen altijd meteen over de horeca? Niet het enige wat hard geraakt wordt hoor, bijv. de sportscholen net zo hard, misschien wel harder.

6 april 2021 om 18:14

Omdat dat het meest in het oog springt. Niet de sportscholen waar het aandeel Basic-Fit op de hoogste stand allertijden staat terwijl ze al 4 maanden niemand binnen hebben gehad. Maar goed jij vindt het dus prima dat de horeca crepeert. Dat mag, dat is ook een mening.

6 april 2021 om 18:19

Omdatv bij de meeste sportscholen gewoon abonnementgeld wordt geharkt? Ik denk dat dat wel meevalt

6 april 2021 om 18:22

Hij zegt niet dat hij het prima vindt, dat maak jij er van om nog een sneer te maken. Horeco en sportscholen worden allebei nou eenmaal keihard geraakt (de ene meer dan de ander). Allebei is verschrikkelijk.

6 april 2021 om 18:30

@master D, omdat een aandeel hoog staat wilt niet zeggen dat het bedrijf goed presteert, of in de toekomst goed gaat presteren.

7 april 2021 om 14:07

Het creperen van de horeca lijkt mij nou exact een issue dat je apart en separaat moet oplossen en zeker geen onderdeel moet maken van een oplossing en mogeljikheden op hele andere vlakken. Want anders kan je dus bij iedere oplossing of mogelijk standaard overal strepen door halen en kom je geen stap verder.

Scholen weer open? Ja, hallo, maar de horeca dan? Sportclubs weer open, ja hohoho, en de horeca dan? Neenee, dicht houden alles, eerst de horeca!

Hoezo Masterd? Je kunt toch gewoon X laten doorgaan en daar Y niet bij betrekken en Y gewoon daarna of anders regelen? Waarom doen we zo raar over een sector die gewoon grotendeels met gemeenschapsgeld overeind gehouden is en die uiteraard hele zware klappen heeft grekegen maar die er wel bovenop komt uiteindelijk? Niet álle horecazaken, maar dat de zwakkere eruit vallen is een natuurljik verschijnsel. En daarnaast, we zijn een land dat elk excuus aangrijpt om het op een zuipen te zetten. Hoezo gaat de horeca het niet overleven dan? Man, de horeca gaat in de zomer weer leven als nooit tevoren! Maar jij wilt desalniettemin alle initiatieven tegenhouden?

En nogmaals, 'dé horeca' verdwijnt nooit. Er gaan onherroepelijk zaken dicht, dat is zeker waar. Maar de horeca gaat gewoon door en er komen dus ook weer andere cafes en barretjes. Jij doet net alsof de hele sector straks weg is. Dat is natuurljik niet waar.

6 april 2021 om 18:10

Het is een test hè? In een stadion gaan deze tests heel makkelijk, omdat de vakken gescheiden zijn, en je zo dus ook de verschillende groepen makkelijk geïsoleerd kan houden. In een café gaat dat niet zo makkelijk, en is het ook veel makkelijker om toch even naar een andere bubbel te gaan. Heel zuur voor de horeca, maar als je als horeca ondernemer nog een beetje gezond verstand over hebt snap je dit besluit.

6 april 2021 om 18:14

10 voetbalwedstrijden met 3000 tot 7500 supporters of een paar duizend restaurants, café's, etc. waar meteen een paar miljoen Nederlanders naar toe gaan.

7 april 2021 om 14:10

Zytto.

Punt is dat het gaat om wetenschappeljik verantwoorde en goed in elkaar gezette tests. Die leveren een schat aan data op. Miljoenen mensen die vrijblijvend zuipen in de horeca, dát levert niet de juiste data op. Want stadions worden dan letterlijk testlocaties. Cafe's begeleiden niet al die verschillende groepen, met verschillende vakken en verschillende omstandigheden. Niet gezien bij oranje laatst? Totaal negen vakke met allemala verschillende situaties. Vak met mondkapjes, vak zonder, vak met spatschermen, vak waar gezongen mag worden, vak waar dat niet mocht, etc. Hoe wil jij dat gaan doen in paar duizend cafés?

Wat tof zeg. Zat die Woerts toch een keer goed. Hopelijk kan ik naar binnen tijdens 1 van de duels. Man o man wat hunker ik hier naar.

Super mooi dat er fans aanwezig mogen zijn is toch mooier de schaal omhoog houden voor de fans. Hopelijk maakt Ajax geen misstap. Maar dan ook de andere maatregelen opheffen.

6 april 2021 om 18:13

Nou ja... mijn sadistische ik zou een eventuele kampioenswedstrijd in de Kuip met fans ook wel weer geinig vinden. Maar zonder gekheid, mooi als er nog een paar speelronden fans bij kunnen, maar wel in combinatie met meer open horeca e.d. Ondanks dat de besmettingen niet goed gaan, hoop ik dat het goed gaat.

6 april 2021 om 18:35

Het is zeker mooi maar ik denk dat Ajax dan de schaal niet in ontvangst mag nemen voor de veiligheid van de spelers

Man, het stadion open kan ik zo erg naar uitkijken! Nog meer dan de horeca, alhoewel ik ook wel snap dat het voor de economie belangrijk is dat de horeca open gaat...
Maar de eerste keer weer naar de Veste word het hoogtepunt van '21!

Prachtig voor alle supporters dat er weer mensen naar de stadions mogen! Ook leuk voor Ajax dat ze waarschijnlijk een kampioenschap kunnen vieren met hun supporters, dat is toch een stuk leuker voor hen. Hopelijk gedraagt iedereen zich een beetje in t stadion en wordt een en ander niet te uitbundig gevierd met mogelijke coronabesmettingen tot gevolg, waardoor we snel weer met meer mensen het stadion in kunnen

We keren langzaam maar zeker terug naar de situatie voor corona. Wat een opluchting
Voor Az is het balen dat ze juist Ajax misschien kampioen zien worden

6 april 2021 om 18:12

Prachtig voor AZ om al die supporters teleurgesteld naar huis te kunnen sturen Vanuit PSV perspectief is het echter wel beter als Ajax die wedstrijd wint.

6 april 2021 om 18:47

Als ik mij niet vergis zullen hier nog geen uitsupporters bij aanwezig zijn. Dus teleurgestelde supporters in de trein van Amsterdam naar Alkmaar zul je die dag niet treffen.

6 april 2021 om 18:14

Of het is juist een extra motivatie om ajax nog één wedstrijd langer van de titel af te houden. Als ik daar zou staan zou ik 110% geven om te voorkomen dat de rivaal tegen mijn club de titel binnenhaalt, mét voor het eerst sinds een jaar publiek erbij.

6 april 2021 om 19:55

PSV werd in 2018 ook dik en makkelijk kampioen tegen Ajax. Denk dat Ajax net nu ook makkelijk gaat lukken.

6 april 2021 om 18:18

In wezen ook een vorm van competitievervalsing. AZ krijgt Ajax en Groningen uit met publiek nu en concurrent Feyenoord krijgt nu Vitesse en Ajax thuis met publiek. En concurrent PSV krijgt nu Groningen en Heerenveen thuis met publiek. Allemaal wedstrijden waarbij het publiek een grote rol kan spelen.

6 april 2021 om 18:32

@alkmaar54: daar is toch op geen enkele manier beleid op te maken? Het pakt toevallig zo uit, maar competitievervalsing is in mijn ogen iets waar de beleidsmakers tekortschieten (of doelbewust fouten maken). Daar is hier toch geen sprake van?

6 april 2021 om 18:35

Bij competitievervalsing is er sprake van bewust een team benadelen. Dat is nu niet zo. De facto is er niet zo een groot verschil tussen stadions niet kunnen opendoen door Corona en een speler die een wedstrijd moet missen omdat die positief is.

6 april 2021 om 18:52

Die definitie van competitievervalsing verzin je nu gewoon ter plekke, Lierse.

6 april 2021 om 18:55

Als je de definitie van vervalsing opzoekt, kom je wel degelijk een aantal keren het woordje 'opzettelijk' of 'bewust' tegen en ook in de wet betekent dat bij valsheid altijd een vorm van opzet moet zijn. Dus dan kan je bij competitievervalsing dus wel zeggen dat er sprake moet zijn van het opzettelijk vervalsen van de competitie.

6 april 2021 om 19:04

PSV moest dit seizoen ook uit naar Groningen met publiek dus ik snap jouw punt niet helemaal?

6 april 2021 om 19:16

Wat is volgens jou dan competitievervalsing?

6 april 2021 om 19:26

Het is toch ook opzettelijk? De Knvb heeft opzettelijk een speeldag gekozen waarop de test gehouden wordt. En opzettelijk niet een andere speeldag of geen speeldag.

6 april 2021 om 21:12

Nou, er is volgens mij in het woordenboek geen definitie van 'competitievervalsing'. Je zou inderdaad de woorden 'competitie' en 'vervalsing' samen kunnen trekken. Dan kom je er echter achter dat een 'vervalsing' niet per se bewust hoeft te zijn.

Een competitie is een eerlijke strijd tussen teams zonder oneerlijke voordelen. Een vervalsing daarvan is dus een strijd tussen teams waar wel oneerlijke voordelen gelden, Zo wordt dit woord ook altijd gebruikt in de context van het voetbal in Nederland.

Zoals gezegd is er geen definitie in het woordenboek, ik vind het dus vooral raar dat je doet alsof die er wel is, terwijl het woord nooit op die manier gebruikt wordt zoals jij het uitlegt.

6 april 2021 om 18:38

Kan Ajax ons mooi een handje helpen voor de strijd om plek 2

6 april 2021 om 19:03

Haha
Maar dan Ihateren verkopen aan ons.

6 april 2021 om 19:25

Ihattaren is de naam. Dit zeg ik niet om te bashen of zo, maar mij schiet het volgende binnen. Feyenoord wilde een jaar of 25 geleden een speler kopen uit Brazilie en gaf bij de club een iets andere naam door dan de speler echt heette. Volgens mij gaven ze zijn roepnaam door ipv de echte naam. Dat hebben ze geweten ook, want de verkeerde speler zat in het vliegtuig. Gelukkig heeft PSV geen speler met de naam Ihateren.

6 april 2021 om 18:52

@cas1 Laat AZ maar winnen, dan kunnen we hun helpen om 2de te worden in plaats van psv. Financiële zware problemen dienen zich dan aan in eindhoven. Wij worden dan kampioen in de kuip met feyenoord supporters. Zou ik ook wel lekker vinden.

6 april 2021 om 19:02

Ik snap je punt wat Psv betreft. wat Feyenoord betreft hou ik er een andere mening op na.
Onder Gio begon het en Advocaat is er mee doorgegaan, namelijk niet gaan lopen janken, als je overspoelt wordt met blessures. Onder Gio was de achterhoede geblesseerd, vervolgens de vervangers, maar nooit gejank. Doorgaan met wat je wel hebt. Dat vind ik top.
Az, dat was toch de club die het niet kon verkroppen vorig jaar, die dit jaar haar trainer eruit donderde op een niet nette manier, die een grote mond had (en heeft?) ; wij verkopen niet aan..... Deed me aan Munsterman denken en henk de Jonge in zijn eerste jaar bij Cambuur, een te grote mond opzetten.
Het mooiste zou zijn als Vitesse tweede zou worden. Goeie trainer, geen grote bek

6 april 2021 om 19:10

Zulke reacties zijn wat voor andere supporters de arrogantie uit Amsterdam wordt genoemd. Hoe bedoel je grote mond en Vitesse kent zijn plek? Nederland houdt niet op bij de stadsgrenzen van Amsterdam. Als ze in Venlo gaan roepen dat ze de beste club van Nederland willen zijn of in Doetinchem dat ze de Europese top gaan bestormen dan is dat ambitie en gewaagd. Je kan ook een keer trots en bewondering tonen voor een ander in plaats van constant die afgunst naar anderen die een stuk van de koek willen hebben.

6 april 2021 om 20:54

Dat snap ik als je waarschijnlijk nog nooit in het stadion bent geweest. Leuk voor de spelers en supporters om in de Kuip kampioen te worden, not! Echte supporters worden liever kampioen in eigen stadion met eigen supporters. Beetje Calimero gedrag dit.

Fijn als het weer kan. Jammer natuurlijk dat maar zo’n laag aantal de eventuele kampioenswedstrijd mogen bijwonen. Je bent wel een geluksvogel als je er dan bij mag zijn, ook precies die wedstrijd, inclusief uitreiking schaal.

Vreemd besluit, ik zou het houden bij de bekerfinale. Voor de competitie is het niet erg eerlijk waar het nog spannend is. En qua inkomsten scheelt het ook niet veel aangezien de meeste mensen met een seizoenskaart hun geld niet hebben teruggevraagd en er sws maar een paar duizend man komen.Zouden de fans dan ook weer hun bek moeten houden?

6 april 2021 om 18:44

Tja aan het begin van het seizoen waren er toch ook fans aanwezig? Vind het wel prima. Oogt ook stuk leuker op de tv.

6 april 2021 om 18:52

Qua inkomsten scheelt het ook niet erg? Ik weet niet, clubs moeten het naast seizoenkaarten hebben van een hapje en een drankje. Omdat ze niet volledig (lees niet) kunnen opereren tijdens wedstrijddagen leiden ze een mega verlies. Feyenoord in dit geval 900.000(!) euro per thuiswedstrijd. Geen hapje, geen drankje, geen sponsoring, geen losse kaartverkoop (een paar duizend man x 49 euro per kaart, reken maar uit), geen parkeerkaarten en geen verkoop uit de fanshop. Tikt aardig aan hoor! Zo kunnen clubs in ieder geval hun verlies per wedstrijd iets terugdringen.

6 april 2021 om 18:56

Ik neem aan dat hiervoor seizoenskaart houders worden uitgenodigd. Die kaarten zijn begin van het jaar al betaald. Inkomsten van eten drinken en fanshop zal ook geen vetpot zijn met max 8000 man. Lijkt me eigenlijk dat de fanshop sws dichtblijft tijdens zo'n test of in ieder geval met beperkte toegang. Dus al met al zullen de inkomsten niet heel hoog zijn en kost het ook weer beveiliging, organisatie etc.

6 april 2021 om 19:25

7.500 man in de Arena, daar moet gewoon flink geld bij. Die seizoenkaarten zijn al betaald en nu moet je ook nog beveiliging, ticketcontrole, schoonmaak etc etc gaan betalen.

6 april 2021 om 19:27

Waarom zou het altijd over geld moeten gaan? Je zorgt door deze wedstrijden er voor dat je mensen weer een dagje uit geeft. Iets waar mensen in deze tijd enorm naar snakken. Dat is toch veel meer waard dan een beetje inkomsten van eten en drinken.

6 april 2021 om 19:30

Bij Ajax zeker, die hebben geld zat.

Bij clubs met wat minder armslag hakken die wedstrijdkosten er best in.

Op naar een gecontroleerde samenleving op basis van testbewijzen. Volgende stap is je corona vaccinatiepaspoort. Je zal er maar vrolijk van worden...

6 april 2021 om 18:20

Ach zo was dat ook te tijden van de introductie van de ID-kaart. Waarschijnlijk loopt jij daar nu ook gewoon mee te wapperen. Zal allemaal wel loslopen.

6 april 2021 om 18:26

Ik word er vrolijker van dan thuis zitten en nergens naartoe kunnen...

6 april 2021 om 22:32

Dus omdat je met een ID kaart loopt moet je het normaal vinden dat de staat je niet vertrouwt? We zeggen altijd je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is, maar de staat doet exact het omgekeerde. Jij moet bewijzen dat je niet verkouden bent. Dit vaccinatiepaspoort is niet tijdelijk. Deze paspoort stond namelijk al op de planning en nu hebben ze een excuus om het te versnellen.

7 april 2021 om 06:49

Ja, ik kan je natuurlijk uitleggen waarom, maar jij hebt hier al een mening over gevormd. Vaccinatie paspoorten bestaan al tientallen jaren. Echter, elk land had hier een eigen implementatie voor. Het geplande vaccinatie paspoort is niks anders dan daar gewoon een standaard voor verzinnen.
Iedereen die wel eens naar de derde wereld gereisd heeft, heeft zo'n vaccinatie paspoort gehaald bij de GGD.

7 april 2021 om 08:16

Alleen gaat het nu niet meer om buiten de EU, maar ook binnen de EU, als jij even de grens over fietst mag je je paspoort laten zien, iets wat we juist niet wensen, aangezien we bewust gekozen hebben voor open grenzen. Dit vaccinatiepaspoort is overigens niet alleen voor reizen, het is ook om naar een voetbal wedstrijd te mogen.

7 april 2021 om 15:02

"e zeggen altijd je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is, maar de staat doet exact het omgekeerde. "

'we' zeggen dat in Strafrechtelijke zin. Die uitspraak nu gaan gebruiken in en discussie over onderwerpen die helemaal geen Strafrechtelijk raakvlak hebben geeft een hoop ruis en voegt heel weinig toe.
Want de staat dwingt jou niet om naar een evenement te gaan! Dat is een vrije keuze! Jij hoeft daar niet heen. En daarnaast, in plaats van ieder initietief bij voorbaat om de verkeerde redenen af te schieten, het gaat hier toch om het grotere doel? Dus wat heeft de strafrechtelijke onschuldpresumptie te maken met het algemene maatschappelijke verkeer?

En wat is de significantie van een vaccinatiepaspoort precies?

7 april 2021 om 15:05

Groninger
"alleen gaat het nu niet meer om buiten de EU, maar ook binnen de EU, als jij even de grens over fietst mag je je paspoort laten zien, iets wat we juist niet wensen, aangezien we bewust gekozen hebben voor open grenzen"

Precies ja! Dus een onbeperkte en kennelijk definitief gebruik van zo'n paspoort als hinder bij vrije riesbeweging is dus ook volledig in strijd met het Europese Verdrag en dat zal dus geen stand houden. Tijdeljike reisbeperkingen en ook paspoortcontroles zijn vogens dat verdrag toegestaan maar altijd alleen maar tijdelijk.

Dus wat is je probleem hiermee dan?

6 april 2021 om 18:35

Wees blij dat je dan weer iets kunt. Wat is jouw oplossing dan? Alles weer open gooien want 'o wee, straks sta ik ergens geregistreerd of moet ik een vaccin nemen'? Is toch voor je eigen gezondheid en nog belangrijker, de gezondheid van anderen essentieel dat iedereen gevaccineerd wordt.

6 april 2021 om 18:52

Het vaccin neem je voor jezelf en niet voor anderen. Het beschermt jou zelf maar jij beschermt er geen anderen mee. Zeker mensen onder de 60 zonder onderliggend lijden hebben geen enkel voordeel bij het vaccin. Het sterftecijfer is voor die groep zo laag dat een vaccin statistisch zelfs onmogelijk een voordeel kan opleveren. Er zullen meer mensen aan de gevolgen van het vaccin overlijden dan aan het virus. Bij kwetsbare mensen kun je dat risico nog nemen omdat zij er wel baat bij kunnen hebben. En ja ik weet dat de kans om te sterven na vaccinatie ontzettend klein is maar voor gezonde mensen nog altijd groter dan het risico om te sterven met het virus.

6 april 2021 om 19:08

En toch ken ik 2 personen van onder de 60 (zonder obesiates en onderliggend lijden) die zonder ic opname hartstikke dood waren geweest. Vaccineren die handel en op naar weer een normale samenleving, met voetbalwedstrijd bezoek!

6 april 2021 om 19:11

@ Elmatador Je zegt 'het vaccin neem je voor jezelf en niet voor anderen. ' Echter ben je hier te voorbarig. Uit recent onderzoek blijkt dat het wel degelijk mogelijk is dat je na vaccinatie geen drager meer bent. Is nog niet definitief iig en onderzoek is nog in volle gang.

Je zegt ' Zeker mensen onder de 60 zonder onderliggend lijden hebben geen enkel voordeel bij het vaccin. Complete onzin. Er zijn mensen onder de 60 zonder onderliggend lijden die erg ziek worden van het virus. Met Vaccin zouden deze mensen veel minder last hebben en dat lijkt mij wel degelijk een voordeel.

Je zegt 'ik weet dat de kans om te sterven na vaccinatie ontzettend klein is maar voor gezonde mensen nog altijd groter dan het risico om te sterven met het virus.' Ook dit is helemaal geen feit. Je kunt namelijk overlijden aangezien niet iedereen weet van onderliggend lijden. Mensen die sterven aan een vaccin is nog steeds kleiner.

Wat jij doet moet je echt zelf weten maar niet alles klopt zoals jij het stelt.

6 april 2021 om 22:45

Thamike, Ook jij bent niet genuanceerd. Aller eerst zou het vaccin 90 bescherming bieden, nu onder de 80. Daarnaast is er gezegd dat eerste testen veel beloven zijn, er is nog geen enkel onderzoek afgerond dat je het niet meer kan krijgen of kan overbrengen. Beter gezegd er is zelfs al data van iemand dat vlak na vaccinatie toch het virus kreeg. Mensen onder de 60 zonder onderliggend lijden is echt behoorlijk laag, zelfs nog lager dan de griep, als jij nu zegt dat we risicoloos hiermee om moet gaan, moeten we ook de griepprik verplichten. Mag toch hopen dat je dit niet wenst? Daarnaast vraag ik mij af of jij de laatste briefing hebt bekekn. Ik zal de vraag van van Haga herhalen en daarna het antwoord van Dissel. Als ze we gehele bevolking vaccineren en er komt een variant op een andere eiwit stamcel, klopt het dan dat dit virus door de vaccinatie gevaarlijker wordt? Antwoord is ja. en dat is een feit dat niet uitgemeten wordt verteld, waar ik nu geen risico heb voor covid en geen risico voor t vaccin, is de kans bij mutatie vele malen groter. Uit onderzoek blijkt ook dat als jij besmet bent geweest je veel beter reageert op mutaties dan vaccinatie. Daarnaast weet niemand hier, niemand wat gevolgschade is. Normaal duurt een trial jaren, dit hebben we bijv. met de Mexicaanse griep gezien, het kan dus wezen dat er nieuwe ziektes ontstaan of dat gevolgschade velen malen erger is dan covid zelf. Niemand weet het. En daar zit volgens mij het grootste zorg, in ieder geval wel bij mij. En het kan zo wezen dat we over 10 jaar pilsen en denken 2020 wat een rare tijd met rare en gespannen sfeer en dat we erom lachen, laten we het hopen. Maar het kan ook anders lopen en daar wordt zo weinig over verteld. Abbie hoeft alleen maar te roepen ah is veilig en we moeten het maar accepteren. Je wordt nu gewoon gedwongen (indirect, maar het wordt nog wel direct) terwijl jij zelf moet in staan voor de gevolgen, want dat staat de farmaceut niet. Moet overigens wel zeggen dat ik hem gewoon neem.

7 april 2021 om 15:17

" Daarnaast weet niemand hier, niemand wat gevolgschade is. "
Precies! En dát, dat niemand het precies weet, is het grote probleem.
Want ik zie jou en anderen veelvuldig schermen met visies van Maurice de Hond (doorgaans toch echt geen koekenbakker of gekkie), Viruswaarheid en weet ik allemaal wat voor medici, paramedici en andere figuren van diverse pluimage, maar ook jij erkent hier dus dat die het ook allemaal niet precies weten. Viruswaarheid heeft ook geen data waaruit we álles kunnen halen wat we moeten weten.

Dus totdat er partijen, mensen of instanties komen met dé data waaruit we de juiste conclusies kunnen trekken vind ik het aanvaardbaar, acceptabel en volstrekt logisch dat we de aanpak van deze crisis vooralsnog gewoon laten aan zij die de expertise hebben, over de resources en intelligentie beschikken om hier vooral op een verstandige en verantwoorde wijze mee om te gaan. En ik accepteer liever dat we achteraf té voorzichtig zijn geweest dan dat we op onverantwoorde wijze (laten we het de 'baudet manier' noemen: 'jongens, gewoon ophouden met die onzin, alles gaat open en we gaan weer normaal leven zonder afstand en maatregelen) nu net doen alsof we deze wereldwijze pandemie kunnen negeren. Met alle evidente gevolgen, ook op de lange termijn, van dien.

Mensen vergeten weleens dat de huidige politiek misschien saaie kneuzen zijn, maar dat het gewoon gaat over mensen die uit Nederland komen, hier zijn geboren, hier zijn opgegroeid en hier naar school gegaan zijn en hebben gewerkt. In feite gaat het over het beste dat we hebben Groninger! En daargelaten dat er rare snuiters bestaan die echt denken dat Corona een complot is van Rutte en het Rivm om de massa 'eronder te houden' (dat is dus vijf procent vd bevolking he, .....), jij ziet toch ook wel dat er hier mensen aan het roer zitten die daar niet zitten om een soort 1984 te spelen om jou en mij 'dom te houden' of wel soms? En maken die mensen fouten? Absoluut. Mogen zij daarop aangesproken worden? Natuurlijk! Sterker, dat moet! Is kritiek verboden? Nee zeker niet! Kritiek moet! Maar laten we de kritiek een beetje intellectueel houden graag. Want goed beschouwd is een groot deel van de kritiek vooral heel erg armoedig en heel erg anti intellectueel.

6 april 2021 om 18:36

Wat is het alternatief? Allemaal thuiszitten de komende jaren?

6 april 2021 om 18:44

Niet zo schijterig zijn en gewoon je leven leiden.

6 april 2021 om 18:49

Het alternatief is al 6 maanden te zien in Florida en recentelijk ook in meerdere Staten zoals bijvoorbeeld Texas. Er is geen enkel verband tussen de maatregelen en het sterftecijfer. Je krijgt met strengere maatregelen geen lagere cijfers maar met minder strenge maatregelen ook niet per se hogere cijfers.

Bovendien is bewijzen dat je niet ziek bent hetzelfde als moeten bewijzen dat je onschuldig bent. We hebben hier te maken met alle respect een virus met een sterftecijfer vergelijkbaar met een stevige griep. Dan zijn zulke maatregelen niet proportioneel.

6 april 2021 om 19:02

Het is een virus dat besmettelijk is. Hoe meer mensen bij elkaar komen zonder maatregelen hoe groter de kans dat men elkaar (exponentieel) besmet. Dat je dit na een jaar corona nog niet begrijpt...

6 april 2021 om 20:17

Elmatador, het alternatief is te zien in Brazilië...

6 april 2021 om 20:55

Geef het maarop Elmatador, mensen doen alles om een beetje vrijheid terug te krijgen. Zelfs hun eigen integriteit interesseert ze niet.

7 april 2021 om 00:33

@jansen joenite Wat is er in brazilie dan? 250.000 corona doden?Je beseft dat brazilie 211!! Miljoen inwoners heeft. Dit is net iets meer dan 0.1 % van de bevolking. Ongeveer hetzelfde % als corona doden in nederland. (Nu 20.000? Op de 18 miljoen)Dus leg nog eens uit als je wilt

7 april 2021 om 07:00

Dat is het probleem ook bij velen. Enkel kunnen denken in doden, maar niet zien wat de ziekte en het zorginfarct teweeg brengt... Brazilië is er nog lang niet klaar mee, en het winterseizoen moet daar nog komen. Vraag daar eens of ze tevreden zijn...

6 april 2021 om 18:57

Dat is 1 ding dat je je kunt afvragen inderdaad. Maar hoe werkt zo'n testbewijs nou? Ik koop een sneltest en laat mijn vriendin of de hond er een keer aan sabbelen. Of ik test net zo lang tot dat ik een negatieve test heb terwijl ik zelf positief zou kunnen zijn. Wie garandeert dat de uitslag van de test ook gekoppeld is aan de juiste persoon?

6 april 2021 om 19:17

Je bent zeker nog nooit naar een ver land geweest.waar je ook verplicht je gele boekje met al je inentingen moet tonen.

Top dat er weer fans bij kunnen zijn zal mooi feestje worden in Amsterdam.

6 april 2021 om 19:25

@FR-4life.....Meneer baudet? Bent u dat? Of een van z’n wappie volgers die al helemaal gehersenspoeld zijn.

6 april 2021 om 19:34

Nee hoor, gewoon een bezorgde burger die bang is dat dit blijvend is. Kan me niet voorstellen dat veel mensen dit normaal willen vinden.

Wel leuk, wappie genoemd worden terwijl je gewoon normale kritiek levert.

6 april 2021 om 21:24

Tsja, iedereen die (vaak terecht) bezorgd of kritisch is wordt nou eenmaal weggezet als 'wappie'. Ik vraag me echt af wat er gebeurt is met dit altijd zo nuchtere volk met een groot vermogen kritisch naar dingen te kunnen kijken...

7 april 2021 om 08:58

Kijk, ik zeg niet dat ik iets beter weet of dat ik momenteel een betere oplossing weet, maar ik kan hier gewoon niet vrolijk van worden. Laat staan de extra druk op de GGD, die het nu al niet lijkt aan te kunnen....

6 april 2021 om 19:35

Alles in het leven is gecontroleerd. Zonder je seizoenkaart kom je ook niet binnen, hoor

6 april 2021 om 20:03

Laat ze maar praten en met drogredenen gooien, je hebt groot gelijk. Een vaccinatie paspoort zou schandalig zijn en in strijd met de mensenrechten. Een ID kaart met een vaccinatie paspoort vergelijken, hoe dom kan je het maken

6 april 2021 om 20:19

Ik word daar idd echt stukken vrolijker van dan wat nu mogelijk is.

Laat het Staatsloterij lot maar zitten, de lotterij met tickets voor Ajax - AZ heeft mijn absolute voorkeur. Oh wat zou ik daar graag heen willen. Net als alle andere SCC houders natuurlijk. Ik hoop er van harte open misgun het niemand, maar tegelijk ook heel vervelend dat vrijwel de meeste mensen teleurgesteld gaan worden.

6 april 2021 om 18:47

Puur een vraagje vanuit nieuwsgierigheid: hoe zit het dan met de avondklok? Ajax - AZ wordt pas om 20.00 uur gespeeld.

6 april 2021 om 19:00

Ik verwacht niet dat er dan nog een avondklok zal zijn. Het virus zal eind April al flink weg zijn gevaagd en die zien we dan weer terug ergens in Oktober.

Als liefhebber vh voetbal juich ik dit natuurlijk van harte toe, maar het is toch amper te verkopen nog aan de horeca en alle ondernemers die het water tot aan de lippen staat

Laat ik vooropstellen dat ik het heerlijk vind dat er weer supporters een stadion in mogen. maar is het niet heel bijzonder dat er eerder mensen een stadion in mogen dan dat volwassen 27+ amateurvoetballers weer het veld op mogen?

6 april 2021 om 20:07

Ik denk niet dat je kunt verwachten van amateurclubs dat ze bij de ingang negatieve coronatests gaan controleren en binnen het sportpark de publieksstromen gaan reguleren.

6 april 2021 om 20:17

Iedereen tot 27 jaar hoeft toch ook geen negatieve test te overleggen om met elkaar te voetballen?? Waarom zou iemand van boven de 27 die dan wel moeten hebben

Waarom mogen er in sommige kleinere stadions meer toeschouwers dan in sommige grotere stadions?
Hier begrijp ik helemaal niets van.
Je kunt misschien zeggen dat sommige kleinere stadions meer open zijn maar daar staat tegenover dat in de grotere stadions meer ruimte is. Heeft iemand hier een logische verklaring voor?

De Knvb roept maar wat en de clubs mogen het uitzoeken. Ik ben benieuwd wanneer men eens de Knvb gaat doorlichten?
Ook ben ik benieuwd hoe de clubs de kaarten gaat verdelen en wat er gedaan wordt om er voor te zorgen dat er geen massa mensen voor het stadion zich verzamelt

Dan wel even gelijk die avondklok er af, want voor mij geld dan dus dat ik nog 2 thuiswedstirjden mee kan pikken van mijn Utrecht, alleen spelen die op 1 mei thuis om 21:00 uur en ja dan gaan we 10 uur dus niet halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren