Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen is keihard na Feyenoord: ‘Het is gewoon een hele slechte speler’

Laatste update:

Róbert Bozeník had zondag zijn eerste basisplaats bij Feyenoord sinds 27 september, maar de 21-jarige spits wist tegen Fortuna Sittard (2-0 zege) geen indruk te maken op Johan Derksen. De analist van Veronica Inside ziet het totaal niet zitten in Bozeník en vraagt zich af wie bij Feyenoord de Slowaak heeft gescout.

"Die kan er geen reet van, zou hij bij Excelsior een basisplaats hebben?", vraagt Derksen zich hardop af. Bozeník kwam dit seizoen tot tien optredens voor Feyenoord, zonder doelpunten of assists te leveren. "Het is gewoon een hele slechte speler. En wie die man nou gescout heeft? Ik geloof niet dat hij door Frank Arnesen (technisch directeur, red.) is gescout." Overigens was Arnesen al in dienst van Feyenoord toen Bozeník in januari 2020 werd binnengehaald. Derksen vervolgt: "Het is wel zo: Dick Advocaat heeft vanaf de eerste dag gezegd: 'Daar heb ik niks aan.' En dat werd hem toen kwalijk genomen, maar het is een waarheid als een koe. Want hier heb je niks aan. Nu niet, en nooit niet."

Ook is Derksen kritisch op Arnesen, die onlangs in de media zei dat 'het roer om gaat' bij Feyenoord. "Ik word ook een beetje beroerd van die interviews met Arnesen, want de journalisten zijn nu Arnesen in de reet aan het kruipen, want daar moeten ze weer een paar jaar mee werken. 'De nieuwe koers. Arnesen gaat het allemaal anders doen, met een andere trainer.' Dan denk ik: maar hoe zou Dick Advcoaat thuis nu al die onzin lezen? Want met andere woorden zeggen ze eigenlijk dat het niet goed gaat nu. En ik vind dat Dick Advocaat het fantastisch gedaan heeft. Op zijn manier, hè. Dat 'totaal anders gaan doen', dat is totaal afhankelijk van hoeveel geld er is. Zonder geld kun je geen betere spelers kopen."

Derksen noemt het verder 'verstandig' dat Feyenoord ver wil gaan om het contract van Steven Berghuis te verlengen. "Dat is verstandig, want eigenlijk is Feyenoord totaal overgeleverd aan de vorm en het humeur van Berghuis. Als die jongen goed in zijn vel zit, dan voetbalt hij goed en is heel Feyenoord goed. Als hij een van zijn offdays heeft, dan kan Feyenoord er helemaal niks van. Dus hij bepaalt eigenlijk helemaal in zijn eentje het niveau van Feyenoord. Hij heeft last van stemmingswisselingen, en in een groepsproces zijn dat lastige mensen, want je weet nooit hoe hij ervoor staat. Advocaat gaat dan zeggen dat hij geweldig gespeeld heeft. Dat doet zo'n jongen goed. Want als Advocaat heel voorzichtige kritiek heeft, dan is hij de hele week chagrijnig. Daar is hij niet tegen bestand, dat kan zijn ego niet hebben."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die jongen heeft het afgelopen jaar amper gevoetbald. Geen wedstrijdritme en amper gevoel bij zijn medespelers. Daarnaast is hij door zijn geweldige trainer tot op de grond toe afgebrand voor een politiek spel voor een extra spits. Niet echt lekker voor zijn vertrouwen. Het gaat nergens over om hem nu al af te schrijven. Heeft eerder laten zien een neusje voor de goal te hebben . Hopelijk krijgt hij een keer een serieuze kans.....net als Dick zijn lievelingetjes Diemers en Linssen

6 april 2021 om 00:07

En het verbaast me niet meer dat Derksen zijn maatje Dick blijft verdedigen....nou nou wat gaat het geweldig. Iedere andere trainer was na zo'n serie wedstrijden en een dergelijke spelopvatting tegen clubs als Emmen volledig en terecht door de media afgebrand.

6 april 2021 om 00:15

Ik weet niet of de info betrouwbaar is maar op Wikipedia staat dat hij 9 keer heeft meegedaan en maar twee keer heeft gescoord

6 april 2021 om 00:34

Ik heb nu meerdere sites gecheckt. Hij heeft twee keer in de basis gestaan en hij is 8 keer ingevallen en heeft twee keer gescoord. Nog steeds vrij karig

6 april 2021 om 00:50

Dat vind ik zwart-witte flauwekul. Hij heeft vorig jaar in zijn eerste maand twee keer de winnende goal gemaakt, op 20-jarige leeftijd. Dan pas je je heel snel aan. Niet de 5-0 binnen tikken hè, maar erin komen, lef tonen en de winnende maken. Dat vind ik knap als je net nieuw bent. Zo gretig zijn, nul ontzag tonen. Dat is een goede eigenschap. Het ziet er misschien niet zo gepolijst uit, maar hij heeft echt kwaliteiten. Daarna ook die blessure gehad

6 april 2021 om 03:16

we zullen het gaan zien. vooralsnog zie ik er zelf geen bijzonder speler in maar wie weet bewijst hij volgend seizoen mijn ongelijk

6 april 2021 om 04:12

Hey "Japie voor de likes", jij leert ook niet van je fouten. Wikipedia is onbetrouwbaar als wat. Had je moeten weten toen je pas ook zei dat Amrabat niet speelde in Italië.... Anyway, Feyenoord is goed om spelers geen kans te geven en verkeerd te gebruiken. Terwijl iedereen kan zien dat er wel wat kwaliteit is. Die 4 miljoen moet je er zowiezo voor kunnen krijgen bij verkoop. Jonge spits, snel, goed koppen en toch wel het inzicht waar hij moet staan.

6 april 2021 om 05:08

Japie, hij heeft 530 minuten gemaakt. Deel dat door 90 en je krijgt minder dan 6 volledige wedstrijden. En dan is hij in die 530 minuten 10 keer ingevallen. Die jongen heeft nooit een eerlijke kans gehad. Ik heb dan ook nooit begrepen dat hij al afgeschreven wordt door de media en als te licht wordt bevonden. Ronduit belachelijk. En met een coach als Advocaat wordt het zelfvertrouwen als jonge jongen er niet beter op.

6 april 2021 om 08:04

Bozenik heeft 758 minuten voor Feyenoord gespeeld en maar liefst 3 doelpunten gescoord. Dat is bijzonder karig als spits als je zelfs nog in de beker de kans kreeg en in de jeugd competitie. Ik vind sowieso de kwaliteit 'hard werken' iets wat je noemt als je verder over niemand meer iets positiefs kunt bedenken. Een beetje het buitenbeentje van de selectie die eigenlijk niet kan voetballen maar je complimenteert met zijn harde werken. Bozenik is vooralsnog een drama in mijn ogen, maar nog jong dus hij kan altijd nog groeien naar iets acceptabels.

6 april 2021 om 08:44

Jeugd competitie? We leven in corona tijd he. Feyenoord speelt dus niet in jeugdcompetities.

6 april 2021 om 08:53

Jk ajax, als hij die minuten nu dicht achter elkaar gemaakt had, dan had je een punt. Echter heeft hij regelmatig maanden geen minuten mogen maken of het moeten doen met 5 a 10 minuten. Daarnaast moeten mensen zich ook afvragen waarom geen enkele aanvaller echt lekker voetbalt in dit Feyenoord. Door de laffe instelling van Dick zouden enkel counterspitsen echt renderen......laten we die nou net geen hebben.

6 april 2021 om 08:54

En toch heeft hij twee keer gespeeld voor Feyenoord -21 waarin hij wederom niet gescoord heeft Genieterr.

6 april 2021 om 08:56

En zoals Genieterr al aangeeft, hij speelde tussendoor dus geen wedstrijden edit: ja die twee wedstrijden zeggen me weinig. Heel dat team was nieuw

6 april 2021 om 08:59

Fr010frdam, ik snap zeker je punt hoor maar gemiddeld gezien met zijn aantal wedstrijden afgezet tegen de speelminuten speelt hij 42 minuten, dat is bijna een helft. Dat het spel van Feyenoord niet meezit etc. dat snap ik allemaal zeker maar dat neemt niet weg dat wat hij nu laat zien gewoon niet goed genoeg is. Hij blijkt in ieder geval geen killer te zijn voor de goal met de kansen die hij wél krijgt. Maar nogmaals, hij is jong jong dus wie weet waar het naar door groeit.

6 april 2021 om 09:13

Ik weet niet of je vorig seizoen meetelt of waar je de gegevens vandaan haalt, maat dit seizoen staat hij op 10 wedstrijden met in totaal 239 minuten. Waarvan 115 minuten in september en zondag dus 70 minuten.....gek dat hij geen wedstrijdritme heeft

6 april 2021 om 09:27

Op transfermarkt heb je vrij gedetailleerde statistieken per speler. Daarin heb ik inderdaad alles meegenomen dat hij nu gespeeld heeft. Dit seizoen houdt het inderdaad niet over qua speeltijd, heb je het idee dat Slot hier wel anders mee om gaat of ook gewoon voor andere spelers kiest?

6 april 2021 om 09:37

Ik hoop en verwacht dat Slot in ieder geval kiest voor een spits in de spits ipv een kleine linksbuiten. Daarnaast verwacht ik van Slot ook dat hij wat verder naar voren gaat en ook meer vanuit eigen kracht uit gaat, waardoor het voor de voorhoedespelers ook weer wat makkelijker voetballen wordt. Verder heeft Dick die jongen geen vertrouwen geven, wellicht kan Slot beter met jonge spelers omgaan. Afwachten of hij uiteindelijk een kans krijgt. Dat zal afhankelijk zijn van de concurrentie en de voorbereiding

6 april 2021 om 12:06

Feyenoord onder de 21 speelt niet eens. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Alleen prof voetbal is toegestaan. Amateurs zijn uitgeslotenen feyenoord - 21 doet in tegenstelling tot ajax niet mee aan een profcompetitie.

6 april 2021 om 00:24

Exact. Ik blijf er altijd bij: vorig jaar was hij er tot de coronastop pas een maand en heeft hij vier punten verdiend. Hij is sterk, doelgericht en werkt zich een slag in de rondte. Hij is (nog) niet goed in de combinatie, maar hij doet er alles aan om dat te verbeteren. Altijd dat gezeik over wat hij niet kan. Laat mensen ook eens kijken naar wat hij wel kan, op 21-jarige leeftijd

6 april 2021 om 06:25

Ja, wat je dan inderdaad niet hoort is hoe gretig hij in de 16 is, op wat voor manier hij positie kiest, hoe slim hij drukzet. Nee, lekker een speler zonder ritme keihard afblaffen omdat Dick ten alle tijden beschermd moet worden.

6 april 2021 om 08:56

Wel of nauwelijks samen gespeeld, een spits blijft een spits en hij heeft afgelopen weekend laten zien dat hij veel te weinig doet met de spitsen balletjes die hij wel kreeg.
Ben benieuwd naar , hoe Feyenoord het anders gaat doen volgend seizoen, want met dit spelers materiaal heb je niet zoveel keuze.

Ik hou wel van harde werkers op het veld, en zo ook Bozenik. Wat hij laat zien is niet goed, maar wie weet. Is pas 21, komt uit competitie van Slowakijke dat echt niets voorstelt, eredivisie is ook niet super, maar er wordt hier wel met meer beleid gevoetbald. Wellicht hij nog even tijd nodig. Zal niet de eerste zijn. In iedergeval gun ik het wel onzettend. Iemand die hard werkt op het veld, heeft van mij krediet, zeker bij Feyenoord waar de helft van het elftal de neiging heeft om achteruit te lopen en af te wachten

6 april 2021 om 00:07

Ik ben wel een beetje klaar met de hardwerkende spelers die we al jaren bij Feyenoord zien. Die mij maar liever weer een keer wat technisch vaardige spelers die wat leuks met een bal kunnen

6 april 2021 om 00:28

Japie, hard werken en veel arbeid leveren is gewoon een kwaliteit. Maurootje zegt niet dat hij houdt van een speler die alleen maar hard kan werken. Een speler moet meer kunnen dan dat, maar jij doet nu net alsof hardwerkende spelers per definitie verkeerd zijn

6 april 2021 om 00:36

Als ze hard werken vind ik dat verder prima maar als ze buiten hard werken verder weinig kunnen met een bal dan wordt ik daar als voetballiefhebber niet vrolijk van en dat soort spelers haalt Feyenoord gewoon te vaak helaas

6 april 2021 om 00:37

Ik mis de creativieve spelers bij Feyenoord, alles moet van Berghuis komen. Sinisterra heeft een leuke dribbel maar die heeft weer totaal geen rendement dus dan schiet je er ook niet veel mee op

6 april 2021 om 04:14

Vergeten dat Sinisterra er een jaar uit lag? Daarvoor wel rendement. Daarnaast ben jij degene die martin van Geel afbrandde bij het halen van de beste spelers uit de eredivisie ipv spelers uit het buitenland. Ironisch dat jij nu juist deze spelers aan het afbranden bent.

6 april 2021 om 09:16

Hij loopt 1 op 5 bij Feyenoord dus dat rendement zal omhoog moeten. Voeballen kan hij wel maar een aanvaller moet natuurlijk wel goals maken en assists geven. Omdat ik zie dat Feyenoord verder moest kijken als de Eredivisie wil dat niet zeggen dat ik van mening was dat Feyenoord allerlei middelmaat als Texeira en Pratto uit het buitenland moest halen. Ik had het over de pareltjes die daar lopen en die kwaliteit en groeipotentie hebben

6 april 2021 om 12:08

Het geeft alleen maar aan dat je veels te gemakkelijk over zaken praat. Een Amrabat en Tapia waren gewoon prima feyenoord aankopen. Een exoot kan falen, dat hebben we nu wel weer gezien.

6 april 2021 om 12:43

dat waren geen prima aankopen want anders waren ze wel van meerwaarde geweest bij Feyenoord. een speler kan wel kwaliteiten hebben maar de taak van een goede scout is om te herkennen of die speler uberhaupt wel past in het team en in de speelwijze en dat is blijkbaar niet goed ingeschat. en natuurlijk kan een exoot falen, zeker als je onlogische exoten als Pratto en Texeira gaat halen. als ik zeg kijk ook eens naar het buitenland bedoel ik niet ga dezelfde middelmaat halen uit het buitenland die je uit de Eredivisie haalt. daar bedoel ik mee als hier de grote talenten niet lopen of onbetaalbaar zijn kijk dan een keer in het buitenland voor een buitenkansje die je sportief en financieel verder kan helpen

6 april 2021 om 14:18

Dat waren wel prima aankopen. De een speelt nu bij Fiorentina en de ander wordt gelinkt aan Atletico Madrid. Feyenoord heeft daar de potentie gewoon goed ingeschat. Het is overigens helemaal niet de taak van de scout om te kijken of het in de speelwijze past. Dat doet een TD in samenspraak met een coach. Amrabat deed het ook helemaal niet slecht, maar die had geen geduld

6 april 2021 om 14:30

daar ben ik het niet mee eens. stel je speelt op de counter, dan moet je toch een paar snelle aanvallers hebben? zo zal je altijd moeten kijken naar het systeem wat je speelt en welke spelers daar wel of niet in passen, anders help je de kwaliteiten van een speler om zeep en heb je zelf ook weinig aan zo een speler

6 april 2021 om 19:26

Maar Japie, jouw stelling is normaal gesproken toch altijd dat een coach zijn speelwijze aan moet passen aan het materiaal dat hij heeft? En nu gemakshalve zijn spelers die het op een aanzienlijk hoger niveau dan feyenoord wel laten zien opeens miskopen? Zou je dan misschien niet de conclusie kunnen trekken dat de trainer niet het optimale heeft benut van deze spelers?

6 april 2021 om 23:00

Vergeet niet dat Amrabat bij een andere topclub Club Brugge ook is geflopt. Bij Celta en Fiorentina zijn er natuurlijk niet echt druk en verwachtingen. Die kunnen we tegenstander helnspel laten maken en afwachtend spelen. Bij Feyenoord zijn er wel altijd hoge verwachtingen en willen mensen dat Feyenoord het spel maakt dus dat is natuurlijk wel anders

Het ziet er idd vooralsnog niet best uit voor die 4 miljoen. Zijn balbehandeling is matig en als je dan ook niet scoort dan sta je eigenlijk voor spek en bonen in het veld

Bozenik, Pratto ... je vraagt je af wat de norm is op dat scoutingsformulier met alle respect

6 april 2021 om 00:16

Dat is al jaren zo bij Feyenoord. De scouting is een drama en daarom zakken we sportief en financieel steeds verder weg. Als je ziet wat Arnesen allemaal heeft gehaald afgelopen zomer dan denk je echt waar is Feyenoord steeds mee bezig

6 april 2021 om 07:40

En Japie, wie zou jij dan gehaald hebben? Ik zie jou veel commentaar hebben op zowel binnenlandse transfers als het halen van onbekende spelers. Je moet niet vergeten dat er bijna geen geld is, nauwelijks scouts aanwezig zijn en dat zelfs de b categorie talenten eerder een stap maken naar middenmoot Italië, Spanje, Frankrijk dan naar Feyenoord. Kortom, er blijft weinig over.

6 april 2021 om 08:57

Japie klopt, wat ik mis bij Feyenoord is toekomstvisie. Er lijkt maar op goed geluk wat te worden gehaald en alle aanwinsten van Arnesen zijn drama tot nu toe. Jammer is dat

6 april 2021 om 09:18

@DVV20 ik ben geen scout die een dik salaris, vliegtickets en hotels betaald krijgt om in buitenlandse stadions naar talent te zoeken dus ik zou het niet weten. Scouten is een specialisme zoals stukadoren ofzo een specialisme is en ik heb geen scoutingservaring

6 april 2021 om 09:52

@dvv:
Ik ben het vaak niet eens met de kritiek van Japie die dingen vaak negatief ziet bij Feyenoord.
Maar voor Bozenik is er gewoon 4 of zelfs 4,5 miljoen betaald. Dan mag je toch wel iets verwachten hoor en ik heb het nog nooit gezien.
Prato het zelfde moest en zou een spits bij komen en dan stuur je een jeugd speler weg en haal je deze man (kost geld) en vervolgens gebruik je hem nooit!

Het is echt te schandalig voor woorden.

6 april 2021 om 17:26

Is dit niet gewoon wat je kan - moet verwachten als je 4 miljoen uitgeeft?
Voor de Nederlandse top zijn dat gewoon gokjes. Als het een zekerheidje was geweest voor dat niveau had hij wel 2 of 3 keer zo veel moeten kosten.

Als je het aantal speelminuten omrekent naar hele wedstrijden loopt hij nog altijd 1 op 3 in de Eredivisie. Wellicht moeten we niet zoveel aandacht besteden aan de mening van de grootste Advocaat-fan in de Nederlandse media.

6 april 2021 om 00:39

1 op 3 lopen is toch veel te weinig voor een spits van Feyenoord? Dan kom je niet eens aan de 15 goals in een seizoen

6 april 2021 om 00:56

Japie, jij zei laatst terug te verlangen naar spelers als Cruz. Niet dat ik ga ontkennen dat dat een goede speler was, maar die heeft er bij Feyenoord nooit meer dan 15 in een seizoen gescoord 😉

6 april 2021 om 01:25

maar als je voetballend zoveel toevoegt als Cruz dan kan je dat door de vingers zien. die maakte Feyenoord echt beter. Bozenik is echter geen goede voetballer maar een pure afmaker dus die zullen we uiteindelijk moeten afrekenen op zijn goals want verder gaat hij niet veel toevoegen

6 april 2021 om 01:32

Dat viel wel mee. Cruz deed bij vlagen iets geniaals, maar stond chronisch te dromen en het is niet zo dat hij in het voetballende gedeelte zo veel toevoegde aan Feyenoord. Cruz was juist ook een echte afmaker, maar dan een met stijl.

6 april 2021 om 03:12

ik vond Cruz wel een goede voetballer hoor. als je zo een Bozenik bezig ziet met de bal doet dat pijn aan je ogen

6 april 2021 om 03:29

Ik ook, een enorm goede voetballer. Dat zeg ik ook. Het was alleen geen spits die het team liet voetballen. Het zag er inderdaad fraaier uit dan bij Bozenik ja, maar hij scoorde niet bijzonder vaak en speelde zeker niet in dienst van het elftal

Heren van VI doen ook wel echt alles om Dick er goed uit te laten zien. Vgm nog nooit een kritische noot gehoord over m.

Na of naar Feyenoord (kop van dit artikel)

Als Berghuis een slechte wedstrijd speelt, is Berghuis de Sjaak. Speelt Linssen slecht, is Linssen de Sjaak. Nu zij beide een redelijke pot hebben gespeeld, moet een ander het weer ontgelden? Een reden waarom je zou moeten hopen dat VI ten onder gaat, het bashen op Feyenoord zoals de de NPO TV zenders dat doet met Fvd.

6 april 2021 om 08:43

Ik kijk VI graag, maar het is voor mij geen verrassing meer dat Derksen geen moment onbenut laat (ook pre-Advocaat) om Feyenoord in een slecht daglicht te zetten. Maar goed, gelukkig doet hij dat niet alleen bij Feyenoord. Maar als het nou nog hout zou snijden, zou ik zeggen; helemaal gelijk. Echter zoals gister weer; Genee oppert dat spelers (beukema) nu eerder voor AZ kiezen dan voor Feyenoord, waarop Derksen stelt dat dat niet gek is. Alles, maar ook echt alles zou beter zijn, zoals het AZ complex, terwijl Feyenoord net een gloednieuw complex heeft en Boskamp dat moest aanhalen. ''oh ja, maarja, daar ben ik pas geweest en dat stelt ook niet zoveel voor''. Ik kijk er gelukkig doorheen, maar soms irriteert het wel.

6 april 2021 om 08:50

Het is sneu en ik snap ook niet dat iemand met een behoorlijk CV zulke uitspraken doet. Je zou verwachten dat je dan onderzoek doet en kijkt wat een (jeugd)speler bij AZ dan zoveel beter maakt dan bij Feyenoord. Bij AZ zijn er wat factoren waardoor mee komen wat gemakkelijker, denk aan minder druk waardoor vertrouwen langer aanwezig is wanneer het even niet gaat, een Boadu had bij Feyenoord niet zolang in de basis blijven staan, maar je ziet ook dat de stap om vervolgens naar het buitenland te gaan weer gigantisch is bij AZ. Hoeveel spelers uit de opleiding van AZ redden het in europa?

Hij had wel mogen scoren zondag, maar ik vond het eerlijk gezegd al lekker dat er iemand in de punt stond die wel constant aanwezig was. Hij was aanspeelbaar, al liet zijn techniek hem af en toe in de steek bij de aanname of kaats, en had een aantal loopacties waar op zich wel toekomst in zit. Geloof ook wel dat als hij wat vaker mee mag doen, hij kansen zoals zondag ook wel af gaat maken. Ik schrijf hem in elk geval nog niet af.

6 april 2021 om 08:55

Ja, als hij die bal erin prikt is dat natuurlijk ook heerlijk voor z'n vertrouwen, dus zonde dat het 'm niet lukte. Wellicht dat hij dan ook wat lekkerder mee voetbalt. Maar eens, ik schrijf 'm ook nog zeker niet af, vooral vanwege z'n gedrag als spits in de 16; constant loerend, constant in beweging op zoek naar de juiste plek. Ben ervan overtuigd dat hij met meer aanvoer echt een goede kan worden.

Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat het systeem waar Feyenoord in speelt medeverantwoordelijk is waarom de spitsen niet fungeren. Ik zou als spits gillend gek worden als je een bal oppikt en hem dan af wilt spelen, met alleen Diemers voor het doel. En dat het dan 15 tot 20 secondes duurt voordat de rest de aansluiting heeft gevonden.

Bij elke andere club in het rechter rijtje had Dick nu tegen degradatie moeten strijden met zijn tactische inbreng, of het gebrek daaraan.

6 april 2021 om 10:18

Helemaal waar Penal. Het is niet voor niets dat vrijwel alle middenvelders en aanvallers totaal geen rendement halen. Buiten Berghuis, maar dat laat ook direct zien hoe goed hij eigenlijk is. Ondanks dit laffe systeem heeft hij nog aardige cijfers, maar voor de spitsen is het helemaal een dramatisch systeem. Traag, laf, te weinig aansluiting en weinig ruimte voor creativiteit.
Maar Dick doet het zo geweldig.....het ziet er niet uit.

6 april 2021 om 17:36

Uiteindelijk staat Feyenoord toch ook ongeveer waar ze met deze selectie horen te staan?
Ajax, PSV en AZ hebben een veel betere selectie. Als je met deze spelers gaat aanvallen en vol druk gaat zetten word je er constant uitgelopen.
uiteindelijk is dit hetzelfde soort voetbal waar van Bronckhorst prijzen mee pakte, daarvan riep ook iedereen dat het niet om aan te zien was. Toen kwam Stam die wel wilde aanvallen, dat was ook geen success. Ik denk zelfs dat als Slot datzelfde gaat proberen en wel wil gaan aanvallen dat hij er net zo lang zal zitten als Stam met deze selectie.

6 april 2021 om 20:00

Tuurlijk! Uiteindelijk moet je het doen met het materiaal wat je hebt. Wat mij eigenlijk meer stoort aan dit systeem is dat men nog steeds probeert te voetballen alsof het 2016/17 is. De spelers die er nu staan kunnen niet hetzelfde brengen zoals Karsdorp, Kongolo, El Ahmadi, Vilhena, Elia en Kuyt. En dát is waar het nou net mis gaat. Het afjagen, doordekken, overlappen en terug positioneren is iets wat al deze spelers missen in vergelijking met het team dat dit wel kon wedstrijd in en uit. Vooral de bijtertjes Karim en Tonny en de overlappende backs Terence en Rick die met volle sprints terug naar hun positie renden zijn een groots gemis in dit systeem.

De enige spelers die renderen met dit systeem zijn Berghuis en heel af en toe Toornstra en Linssen. Ik heb het erg te doen met degene die in dat elftal spits moet staan én Haps. Ook die man is zijn volledige zelfvertrouwen kwijt omdat hij letterlijk misbruikt werd op een positie die hem letterlijk niks aan gaat.

Die arme jongen heeft totaal geen wedsrijdritme. Als hij iedere week op een beetje niveau speelt wordt het echt wel wat. Hij speelt ook niet voor niets in het Slowaaks nationale elftal......

Wat zit iedereen toch te hakken op die jongen. Ik vond hem best aardig spelen. Hij heeft tenminste dreiging. Is Linssen dan zo aanwezig in de spits? Die zie je helemaal niet. Hij is ook beter dan Pratto (kan niet voetballen) en Jorgensen (lijkt wel of hij in coma ligt en dat niemand dat weet).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren