Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kraay formeert ideale voorhoede Oranje: ‘Hij is de beste optie aan die kant’

Laatste update:

In navolging van onder meer Ibrahim Afellay en Rafael van der Vaart is Hans Kraay junior lovend over Cody Gakpo, dinsdagavond de grote held bij Jong Oranje op het jeugd-EK. De PSV-aanvaller is volgens de analist de ideale optie voor het Nederlands elftal met het oog op het EK. Kraay junior ziet Gakpo bij het 'grote' Oranje prima op de linkerflank functioneren, als Depay dan weer teruggaat naar zijn positie als centrale aanvaller.

"Alle analisten die bij ons zo enthousiast zijn over Gakpo, die hebben allemaal gelijk", zo stelt Kraay junior in een analyse voor ESPN. "Want het is gewoon een hele fijne, rechtsbenige en hangende linksbuiten. En bondscoach Erwin van de Looi zat al te hoesten, hij (Gakpo, red.) mocht daar geen antwoord op geven. Ik sta er niet van te kijken als hij definitief meegaat met het grote Oranje." Presentator Fresia Cousiño Arias werpt vervolgens op dat Gakpo wellicht liever met Jong Oranje de kwartfinale op het EK speelt, dan dat de buitenspeler een uitnodiging krijgt voor het Nederlands elftal.

"Maar ik denk dat hij ook in het Nederlands elftal wel kan uitblinken", luidt het antwoord van Kraay junior, die niet uitsluit dat Gakpo onder bondscoach Frank de Boer in aanmerking komt voor een basisplaats. "Als we écht tegen serieuze landen gaan spelen, waar we wat meer ruimte krijgen. Dan denk ik dat Depay onder De Boer net als bij Ronald Koeman in de spits gaat spelen. En dan denk ik ook wel tegen serieuze landen, dat is waarschijnlijk na de poulefase, dat Georginio Wijnaldum weer op tien speelt", wordt de middenvelder van Liverpool in de discussie betrokken.

"En dan is het misschien wel dat hij (Gakpo, red.) de beste optie is aan de linkerkant", loopt Kraay junior alvast vooruit op de basisopstelling van het Nederlands elftal tijdens het EK van later dit jaar. De verslaggever geeft in dat kader gelijk zijn ideale voorhoede van Oranje prijs. "Gakpo, Depay en Berghuis. En dan Wijnaldum als nummer tien. Of Davy Klaassen, dat is ook geen enkel probleem. Ik denk dat hij de beste kans maakt om in de basis te spelen aan de linkerkant", zo besluit Kraay junior. De Boer maakt normaal gesproken ergens in mei zijn definitieve EK-selectie bekend. Oranje start het EK op 13 juni met een wedstrijd tegen Oekraïne.

Vind jij dat Cody Gakpo met Oranje naar het EK moet gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dat toch met analisten die iedereen ophemelen, omdat hij zo een goede wedstrijd heeft gespeeld. Ja Gakpo is in potentie een kanshebber op die linkerflank, maar of hij daar nu elke wedstrijd zo beslissend kan zijn als gisteren dat betwijfel ik. Als het Kluivert gisteren was geweest dan had Hansie precies hetzelfde gezegd over Kluivert.

31 maart 2021 om 09:50

Zo opportunistisch is het voetbal wel idd. Dat Jong Hongarije elftal stelt niks voor dus we kunnen dan Depay ook geniaal gaan vinden omdat hij twee keer scoort tegen Gibraltar. Als er een recht heeft om bij het grote Oranje te zitten er seizoen is het Noa Lang wel. Die zou er bij moeten zitten op Babel. Stengs kan je dan eventueel vervangen met Gakpo

31 maart 2021 om 09:58

Lang, Weghorst en nou ja, Berghuis dan maar, zijn dan de beste 3 op dit moment.

31 maart 2021 om 10:00

Heb liever dat Gakpo erbij zit ipv Babel en Lang ipv Van de Beek, dan kunnen we misschien een keer met een creatieve speler op tien spelen ipv een speler wiens grootste kwaliteit diepgang is in de vorm van Vd Beek, Klaassen en Wijnaldum.

31 maart 2021 om 10:04

Vanwaar de 'nou ja' bij Berghuis? Die is kwalitatief toch beter dan Lang, dan had ik bij hem de 'nou ja' geplaatst. Verder zie ik toch liever Memphis op links, zijn vorm komt echt wel terug.

31 maart 2021 om 10:13

Gakpo laat het gelukkig niet alleen tegen Hongarije zien. Is dit hele seizoen al in topvorm. Dit is nu zijn eerste goede wedstrijd weer na zijn blessure. Als hij deze lijn doortrekt is hij zeker de beste optie voor de linksbuiten positie.

31 maart 2021 om 10:22

'Nou ja' omdat ik van geen één van de andere optie warm word: Depay, Malen, Bergwijn, Stengs, Babel etc. Het zijn allemaal geen geweldenaren en van die groep is Berghuis momenteel de beste. Maar heel veel soeps is het allemaal niet, dus "nou ja, dan maar Berghuis".

31 maart 2021 om 10:27

Jij vind Berghuis beter dan Depay?

31 maart 2021 om 10:28

Ik heb alle wedstrijden van Jong Oranje live gezien en in al die wedstrijden stak Gakpho niet eens met kop en schouders maar met twee koppen en vier schouders boven de rest uit. Ook in de wedstrijden waarin Lang meedeed. Gakpho behoorde voor zijn blessure ook bij PSV bijna wekelijks tot de uitblinkers en ik vraag me daarom af of er überhaupt éã©n argument is om hem niet mee te nemen naar het EK. Al helemaal als je in ogenschouw neemt dat er de afgelopen tijd zoveel spelers bij de selectie zaten die bij hun club niet of nauwelijks aan spelen toekomen. Een speler van PSV die daarentegen zwaar teleurstelde, was Jordan Teze. Die bleek keer op keer niet in staat om de bal bij een medespeler te doen belanden. Dan was de bal weer veel te hard, dan gaf hij de bal weer onvoldoende snelheid mee waardoor die door de tegenstander kon worden onderschept. Het was allemaal zeer matig wat hij liet zien. Wie me naast Gakpho in positieve zin opviel was Scherpen. Die keepte niet alleen goed en voorkwam daarmee een nederlaag tegen Roemeniã« en uitschakeling op het EK, wat me vooral opviel en me kon bekoren, was de rust die hij uitstraalde.

31 maart 2021 om 12:20

Berghuis speelt momenteel zeker beter dan Depay. Of hij beter is is een andere vraag.

31 maart 2021 om 13:41

Inderdaad. Op papier / in theorie kan Depay beter zijn Berghuis, maar het probeem is dat hij dat zelf ook denkt. Hij vindt zichzelf vooral het mannetje en is naast voetballer ook nog rapper en superster. En dat gaat allemaal ten koste van zijn prestaties op het veld.

31 maart 2021 om 09:53

Onzin, Gakpo is veel groter talent dan Kluivert. PSV met Gakpo is ook veel sterker dan zonder hem. Maar ik vrees dat De Boer zijn selectie al nagenoeg rond heeft. Voor het Nederlands elftal zou het beter zijn als Babel geblesseerd zou raken.

31 maart 2021 om 09:57

Wow een blessure iemand toewensen omdat je hem niet naar het EK wilt zien gaan. Dan ben je wel echt laag..

31 maart 2021 om 10:08

Hij wenst niemand een blessure, hij geeft op een cynische wijze aan dat het zowat de enige mogelijkheid is om van Babel af te geraken, daarin geef ik hem groot gelijk, ongekend dat hij nog dit shirt aan mag trekken, en hij heeft nog een basisnummer op zijn rug ook.

31 maart 2021 om 10:10

Ik wist dat zo'n reactie ging komen. Precies hoe het werkt de laatste tijd. Teksten bewust anders interpreteren om de ander in een hoekje te zetten. Er staat namelijk nergens dat ik hem een blessure gun en dat heb ik bewust zo geformuleerd. Er staat dat het het beste is voor het Nederlands Elftal. Je weet zelf precies hoe ik het bedoel.

31 maart 2021 om 10:11

Begrijpend lezen, champagnepapi. Hij wenst hem geen blessure toe, maar stelt dat het voor het Nederlands elftal beter zou wezen. Dat is iets anders. In dezelfde argementatielijn: voor de aarde zou het ook beter zijn als er morgen 4 miljard mensen overlijden, maar dat wenst ook niemand. Babel hoeft niet geblesseerd te raken, maar een blessure lijkt de enige reden voor De Boer om hem niet mee te nemen naar het EK, terwijl verder helemaal niemand in Nederland de toegevoegde waarde van Babel ziet en liever ziet dat iemand anders geselecteerd wordt. Dus ondanks dat je hem geen blessure toewenst, zou het voor Oranje wel beter uitkomen.

31 maart 2021 om 10:17

Lekker laten praten Tommie. Mensen lezen wat ze willen lezen. Vaak een rijke fantasie gecombineerd met een wat lager begrijpend lees-vermogen, om het maar even zo uit te drukken. Soms kan het ook zijn dat iemand druk is en de reacties te vluchtig leest. We laten maar even in het midden waarover het hierboven gaat. Ik gun Babel het beste, maar vooral lekker in Turkije. Het zou hem sieren als hij zelf zou zeggen: jongens ik raak geen pepernoot meer, tijd voor de nieuwe lichting.

31 maart 2021 om 10:25

Nee dat is toch echt aan de bondscoach. Babel roept zichzelf niet op en het zal zijn eerste EK zijn. Jij en ik zouden die kans ook niet aan ons voorbij laten gaan voor een nieuwe lichting.

31 maart 2021 om 13:14

Babel meer naar het EK wens je ook niemand toe. Maar dames en heren geen zorgen, ik ben er van overtuigd dat morgen het bericht van Frank de Boer komt dat het selecteren van Babel een slechte 1 april grap is en dat hij vanaf nu gewoon Gakpo of Lang selecteert.

Leuk allemaal dat speculeren en spelers oranje inpraten, maar het heeft nauwelijks zin. FdB heeft zijn selectie al rond, de jongens die deze interlands zijn geselecteerd zullen voor grotendeels ook meegaan met het EK. Alleen verdedigend zal er nog wat veranderen omdat daar wat blessures zijn en andere afwezigen. Maar verder zal het gewoon zijn wat er nu is geselecteerd, tenzij er op dat moment mensen uitvallen. Dus ik ben bang dat Lang, Gakpo, Weghorst etc moeten hopen dat er iemand uitvalt, want anders zitten zij er niet bij.

31 maart 2021 om 09:56

Maar dat gaat natuurlijk nergens over. Een nationaal elftal hoort een selectie te zijn van de beste spelers die een land op dat moment beschikbaar heeft

31 maart 2021 om 10:17

Dat is wel de eeuwig durende discussie. Moeten de beste 11 spelen of de spelers die complementair zijn aan elkaar en het beste team vormen?

31 maart 2021 om 10:27

@Ijsmuts daar kan je idd over discussiëren maar zelfs dan is het vreemd dat Babel er nog bij zit

31 maart 2021 om 10:33

Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben deze selectieronde al gezien dat dat voor De Boer niet opgaat. Dus vandaar denk ik ook dat we niet teveel hoeven te verwachten voor het komende EK. Of zie je De Boer al tegen Babel bijv. zeggen dat ondanks hij de hele EK-kwalificatie erbij was en de afgelopen WK-kwalificatie er dit EK niet bij is?. Ik namelijk niet, daar is De Boer veels te zwak voor joh.

31 maart 2021 om 11:12

Ik zie dat ook niet gebeuren idd. De Boer selecteert de gasten die hij aardig vind, naar sportieve prestaties kijkt hij niet

31 maart 2021 om 11:25

Babel hoort er niet bij, mee eens.. Maar iedereen is al vergeten dat hij onder Koeman vaak basisspelers was en altijd geselecteerd werd, ergens kun je het ook niet maken om dan nu te zeggen, we hebben je niet meer nodig, ik denk dat het Babel vooral gegund wordt uit menselijk oogpunt en niet op sportieve prestaties

31 maart 2021 om 11:25

Ijsmuts, als andere opties niet worden geprobeerd kunnen we niet zeggen of dit de spelers zijn die het best complementair zijn aan elkaar. Dat is mijn probleem met de selectieprocedure. Veel verder dan een paar rechtsbacks proberen om te kijken wie beter past is het de laatste tijd niet gekomen, terwijl er genoeg ruimte voor verbetering is.

31 maart 2021 om 12:15

@kokkieafca0341 hoezo zou je dat niet kunnen maken? je moet toch blijven presteren om bij het grote Oranje te zitten? als je gaat selecteren op basis van vriendjespolitiek dan vind ik dat je je doel als bondscoach voorbij streeft

Roep dit al langer. Heeft alles voor de ‘nieuwe buitenspel er’. Snel, sterk, atletisch en enorm dreigend altijd.

31 maart 2021 om 10:01

Inderdaad, heerlijke speler. Enorm doelgericht en veel power ook. Stond altijd wat in de schaduw van Bergwijn, Ihattaren en Malen, maar de potentie was al goed zichtbaar.

31 maart 2021 om 11:39

Eens. Je ziet het eraan komen. Net zoals Gravenberg een kwestie van tijd is.

Zie zelf graag Gakpo, Depay en Bergwijn of Berghuis voorin. Bergwijn speelt bij Tottenham met een veel hogere intensiteit. Alleen scoort Berghuis wel meer (beter schot). Maar tegen grote landen heb je meer aan de werkethiek en snelheid van Bergwijn denk ik.

Middenveld met Frenkie, Gravenberg en Wijnaldum op 10.

Klaassen kan eventueel op 10 maar niet op 6.

Zo moeilijk is het toch niet F de B.

Gakpo moet zeker de voorkeur krijgen boven Babel in de selectie, maar direct een basisplaats is misschien ook overdreven, laat hem zich eerst even rustig bewijzen het niveau aan te kunnen

Laten wij met zijn allen aub niet een al te hoog verwachtingspatroon van Gakpo krijgen.
Het is een getalenteerde speler, maar om nu al te suggereren dat hij een basisspeler moet zijn op het EK lijkt mij iets te overbodig.

Daar wordt je toch moe van, de zogenaamde kenners. Maar zodra ze een club/land moeten coachen zakken ze allemaal door het ijs. De waan van de dag regeert....

31 maart 2021 om 10:47

De Boer kan het nooit goed doen. We hebben 5-6 topspelers en de rest is allemaal lood om oud ijzer. Berghuis, De Jong, Weghorst, Gakpo, Lang, Bergwijn, Donnie, Klaassen, De Roon, Dumfries, Tete, Veltman, Hateboer, Wijndal, Strootman, Van Aanholt, Babel, Promes, Blind, Krul, Cilissen, Bizot, Malen, Stengs, Juste is allemaal geen wereldtop. Toch zullen we er een paar van op moeten stellen. Ik ben allang blij dat we er komende zomer weer bij zijn en ik denk dat we met Van Dijk, De Ligt, (De Vrij), Frenkie, Wijnaldum en Depay een uitstekend geraamte hebben, waarmee we van iedere tegenstander kunnen winnen.

31 maart 2021 om 11:23

Klopt, de Boer heeft de vrijheid en genoeg keuzes eromheen. Gun hem die kans, en helaas zijn wij geen Tier1 land wat dat betreft. Maar zolang er beleving, spirit en overleving-drang is, vind ik het best. Zelfde geldt voor Jong-O.

Goed man. Wedstrijd gekeken door Hans en heeft ineens een ingeving. Gakpo speelde goed dus in het grote Oranje. Wat een inzicht weer zeg. Berghuis wilde hij niet meer zien en na Turkijke al helemaal niet maar na Letland en Gribaltar wel weer. Zo werkt het toch altijd, niet veel verschil met veel hier.

31 maart 2021 om 10:16

Ik snap wel wat je zegt en houd ook niet zo van dat opportunisme, maar Gakpo maakte in het begin van het seizoen ook al aanspraak op een plek in Oranje. Daarna heeft hij een blessure gehad en heeft hij wat moeite gehad met echt fit worden, maar gisteren bleek wel weer waar hij toe in staat is. Als hij ook maar een beetje in deze vorm blijft zou ik hem sowieso boven Babel kiezen. Een basisplek is nog wel erg voorbarig.

31 maart 2021 om 10:23

Daar ben ik het ook zeker met je eens hoor. Gakpo laat zien weer snel op niveau te zijn en dat zou je eruit kunnen halen inderdaad. As je naar de opties kijkt kun je Babel vervangen voor Gakpo maar het is allemaal prematuur. Laat hem lekker ontwikkelen en zou hij zomaar eens meekunnen naar het eind toernooi. Maar dat gezever na elke wedstrijd is opvallend en vaak door dezelfde personen.

31 maart 2021 om 10:32

Maar Hans roept dit al vrij lang. Dan heeft hij toch recht van spreken?

Komt Gakpo bij PSV niet juist vaak vanaf rechts? Ik vind op rechts bij Oranje de opties namelijk nog wel een stuk dunner bezaaid. Berghuis vind ik te grillig en die zie ik eigenlijk niet tegen een grotere tegenstander gevaarlijk zijn. Sterker nog, tegen middelmaat als Turkije viel het al niet mee, maar het is vooralsnog het beste dat we in die formatie kunnen bieden. Maar áchter Berghuis lijkt het nog minder florissant. Waarom Stengs er bijvoorbeeld bij zit is me echt een raadsel. Heeft zelfs tegen Gibraltar werkelijk niets goed gedaan en toont dit seizoen bij AZ echt maar sporadisch zijn kwaliteiten. En laten we alsjeblieft niet over Babel beginnen (überhaupt) of Bergwijn of rechts (begrijp nog steeds niet hoe mensen dáár op komen). Dan is een Gakpo eigenlijk al het hele seizoen een frisse onbevangen verschijning. Snel, fysiek sterk en zeer doelgericht. Tactisch ook veelzijdig. Kan in een 3 spitsensysteem vanaf beide flanken komen (geloof ik), maar rendeert ook het 'big dick' systeem van PSV erg goed vanaf iedere flank én als één van de twee centrale spitsen. Zou daarmee ook prima een (back-up) optie kunnen zijn voor een 5-3-2 formatie als één van de twee spitsen.

1 april 2021 om 11:54

"komt Gakpo bij PSV niet juist vaak vanaf rechts?"
Nee, juist veel vaker vanaf links. Maakte ook als linksbuiten zijn debuut onder Van Bommel.
Maar hij kan uitstekend aan de rechterkant spelen.

Het is moeilijk uiteindelijk. Ik denk dat van alle buitenspelers die we tot beschikking hebben het niveau niet heel veel uit elkaar ligt op dit moment. Behalve Babel, die vind ik echt matig en heeft ook geen potentie meer. Ik vind dat F. de Boer echt moet kijken naar de vorm van het moment. Stengs is te ( echte veel te veel) wisselvallig , bergwijn speelt nauwelijks dus die kan je moeilijk beoordelen dus dat moet op trainingen, Lang is bij brugge goed in vorm, berghuis wisselt hele goede momenten af en met matige oftewel redelijk in vorm alleen bij hem heb ik het idee dat wanneer er echt een goede tegenstander voorbij komt dat hij niemand voorbij gaat komen, Gakpo laat het de hele seizoen al zien en blijkt weer na zijn blessure aardig terug te komen en Malen doet het redelijk tot goed en kan ook nog eens in de spits. Dus voor de buitenposities zou ik nu kiezen voor gakpo, lang, malen en berghuis. Mocht een van die 4 geblesseerd raken en of het gewoon niet worden dan zou ik voor Bergwijn kiezen omdat hij zich al wel lang en breed heeft bewezen in de eredivisie

Ik vind Gakpo echt beter dan Babel en hij heeft als hij fit is ook een veel hoger rendement dan Stengs. Ik vind hem beter dan 2 spelers voor de dezelfde positie die nu wel geselcteerd zijn. Naar mijn mening kun je het niet maken hem niet mee te nemen en bijvoorbeeld Babel wel. Die speelt niet eens meer alles in Turkije

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren