Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Driessen pleit voor talent: ‘Twee streepjes voor op Bergwijn en Babel’

Laatste update:

Cody Gakpo maakte dinsdagavond grote indruk op het EK Onder-21 tegen Jong Hongarije. Mede door zijn twee doelpunten won Jong Oranje met 6-1 en plaatste het team van Erwin van de Looi zich als groepswinnaar voor de knock-outfase in mei. Valentijn Driessen betwijfelt of de trainer tegen die tijd een beroep kan doen op Gakpo, daar hij de aanvaller van PSV een goede kans toedicht op deelname aan het EK met het Nederlands elftal.

Volgens Driessen zal bondscoach Frank de Boer op weg naar het EK spelers als Myron Boadu, Brian Brobbey, Quincy Promes, Wout Weghorst en Gakpo met extra interesse volgen. Laatstgenoemde maakt een goede kans om Jong Oranje op korte termijn in te ruilen voor het Nederlands elftal, denkt Driessen. “Met twee goals en een assist had Gakpo een belangrijk aandeel in plaatsing voor de kwartfinales van het EK. Of hij op 31 mei present is bij de hervatting van het toernooi voor Jong Oranje valt te betwijfelen”, schrijft Driessen in De Telegraaf over de 21-jarige buitenspeler van PSV.

Driessen stelt dat De Boer met Memphis Depay, Donyell Malen, Steven Bergwijn en Ryan Babel vier rechtsbenige spelers in zijn selectie heeft, die vanaf de linksbuitenpositie kunnen spelen. Depay geeft echter de voorkeur aan de spitspositie, terwijl Malen ook goed in die positie uit de voeten kan. “Gakpo heeft weliswaar geen ervaring bij het grote Oranje, maar toch twee streepjes voor op concurrenten als Bergwijn en Babel”, aldus Driessen. “Bij PSV is Gakpo een zekerheidje, terwijl Bergwijn en Babel bij Tottenham Hotspur en Galatasaray nauwelijks aan spelen toekomen. Verder is Gakpo doelgerichter dan die twee. Twee belangrijke argumenten, die De Boer moet meenemen bij de samenstelling van zijn EK-selectie. De prestaties uit het verleden van Bergwijn en Babel en hun rol in de groep mogen geen garantie zijn voor EK-deelname.”

Onvoldoendes bij Oranje ondanks 0-7 overwinning op Gibraltar

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Oranje.Lees artikel

Deze interlandperiode moest Oranje het doen zonder Virgil van Dijk, Stefan de Vrij, Nathan Aké, Jasper Cillessen en Hans Hateboer. Volgens Driessen rekent De Boer komende zomer niet op Van Dijk en is plots ook de deelname van Daley Blind twijfelachtig. De Ajacied verliet het veld in Gibraltar dinsdagavond per brancard. Waar werd gedacht aan een knieblessure, sprak De Boer na afloop van de 0-7 overwinning van een enkelblessure. “Sven Botman, Perr Schuurs, Jeremiah St. Juste, Mitchel Bakker, Tyrell Malacia en Teun Koopmeiners zijn op het eerste gezicht alternatieven voor eventueel Van Dijk en Blind. Zet de ontwikkeling van de jonge Ajacieden Devyne Rensch en Jurriën Timber zich door dan lijken ook zij in beeld te komen voor de EK-selectie. Dit duo bezit veel potentie”, aldus Driessen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In principe lijkt de voorhoede met Depay, De Jong en Berghuis prima te staan. Malen en Stengs als invallers kan ik prima mee leven. Maar Bergwijn (onder zijn huidige omstandigheden) en Babel zou ik niet de voorkeur geven boven Gapko. En als je wilt is dan nog eventueel misschien plaats voor Weghorst.

31 maart 2021 om 07:37

Als De Jong vaste spits wordt geeft dat in ieder geval alsnog ruimte voor Weghorst als back-up. (En kan ie zich mogelijk in de basis spelen)

31 maart 2021 om 08:34

@uitnistelrooy Inderdaad! Lekker met De Jong en Weghorst naar het EK gaan. Je krijgt het toch nooit verkocht dat Babel in de selectie zit? Maar je ziet aan alles dat hij ergens een dominant type in de groep is (niet positief of negatief). Ergens zit er een kliek waarop De Boer niet echt invloed heeft. Hij is niet de baas en dat zie je aan alles!

31 maart 2021 om 08:48

Ik heb het idee dat Lodeweges alles bepaald. Dat deed hij onder Koeman namelijk ook. Normaal gesproken kan een coach zijn eigen staf meenemen, maar Frank de Boer mocht dat niet, omdat Lodeweges moest blijven zitten.

31 maart 2021 om 07:38

Stengs brengt toch helemaal niks? Verder heb je met De Jong in de basis geen enkele invaller voor hem. Weghorst maar eens proberen? 😴

31 maart 2021 om 08:44

Hij brengt inderdaad niet veel. Hij heeft natuurlijk een hele aardige techniek en is sterk in de passing, maar wat die man doet in de selectie van het Nederlands elftal doet is voor mij een raadsel. Laat eerst maar is zien dat je bij een doelpunt of 15-20 per seizoen betrokken kan zijn. Dat mensen nu eerder pleiten om Gakpo in te ruilen voor Bergwijn is echt een absolute grap naar mijn mening.

31 maart 2021 om 09:23

Dat mensen er voor pleiten om Gakpo in te ruilen voor Bergwijn, is omdat die keuze is gebaseerd op voorkeur. Net zoals jouw keuze om dat niet te doen, dat ook is. Bergwijn speelt amper bij de Spurs en dus is de keuze om hem niet mee te nemen, op zijn minst verdedigbaar. Stengs speelt wel iedere week en dus geldt dat ook voor de keuze om hem wel mee te nemen. Persoonlijk zou ik Gakpo sowieso meenemen en Stengs, Babel en Bergwijn geen van alleen. In plaats daarvan zou ik naast Gakpo Weghorst en Lang meenemen omdat dat spelers in vorm zijn. Er vanuit gaande dat ze hun vorm weten vast te houden. Dumfries zou ik ook niet meenemen, die is technisch veel te beperkt voor Oranje. Hem zou ik vervangen voor Karsdorp, die heeft een vergelijkbare stijl maar een veel betere techniek. Tete zou ik ook niet meenemen, maar vervangen door Timber. Die heeft zowel verdedigend als aanvallend veel meer in huis. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Is ook helemaal niets mis mee.

31 maart 2021 om 09:31

Klopt, hij brengt niks. Maargoed, door hem tien minuten te geven tegen Gibraltar en Letland krijgt schoonzoonlief weer een extra interland achter zn naam

31 maart 2021 om 09:44

@DolarAsinum dat klopt idd. Noa Lang doet het dit seizoen nog beter dan Gakpo en daar hoor ik niemand over maar omdat Gakpo gisteren twee keer scoort tegen het nietige Jong Hongarije is hij opeens de hoofdprioriteit. Het is zeker een prima talent en je kan hem selecteren maar dan moet je Lang ook selecteren want die doet het nog beter dit seizoen

31 maart 2021 om 10:06

Inderdaad, Stengs verdient 't totaal niet. Die zou al de leading man bij AZ moeten zijn, maar een Karlsson die dit seizoen uit 't niks aanschuift laat in 10 wedstrijden al meer zien dan Stengs in een heel seizoen. Bergwijn heeft de kwaliteiten, maar speelt niet. Gakpo heeft de pech dat die steeds geblesseerd is. Maar elke keer als die fit is laat hij wat zien. Op basis daarvan verdient hij 't 't meest, maar ik snap op zich nog wel dat je 'm niet overdreven wilt belasten gezien z'n consequente blessures. De kans is ook groot dat dit zo'n speler wordt die ze blijft houden. Maar mits fit brengt die veel meer dan Stengs en is fysiek ook veel sterker. Stengs laat zich door spelers van de bodem van de eredivisie nog wegzetten. Ik zou daarom ook eerder Bergwijn kiezen op basis van wat hij in 't recente verleden heeft laten zien en dat hij 't fysiek ook aankan, dan op basis van wat Stengs wekelijks bij AZ laat zien. Noa Lang verdient het dan ook meer. Ik denk dat zelfs Kerk nog meer brengt.

31 maart 2021 om 10:08

"Twee keer scoort tegen het nietige Jong Hongarije". Japie, je slaat hier de plank volledig mis kerel. Heb je Cody zien spelen bij PSV? Één van de beste, zoniet de beste man van het veld. Beoordeel Cody niet op 1 wedstrijd met je 0 inhoudelijke reactie...

31 maart 2021 om 10:32

Dat is zo maar Lang speelt een nog beter seizoen. Wat mij betreft mogen beiden bij het grote Oranje IPV Babel en Stengs die gewoon minder presteren als deze twee

31 maart 2021 om 14:14

Babel gebruikt hij als spits ipv op de flank. Dit is ook de enige juiste manier om hem op te stellen. Op de flank zou je nog beter iemand extra thuis kunnen laten. maar in de spits is hij gewoon prima. Enige aanspeelpunt na depay als je een beetje combinatie voetbal wil spelen. Beetje zoals Tadic dat invult. Hij is sterk, maakt de juist loop acties om hem in te spelen en ziet de bewegende mensen om terug te leggen buiten dat scoort hij ook gewoon als het moet en kan ie koppen. Voor een type klaassen is zo een spits perfect en ook berghuis en depay zoeken deze combinatie vaak. Als je dan zo een blinde malen hebt die overal blind loopt door te draaien en weinig oog hebt voor mede spelers kan je dus veel beter babel hebben. Mocht je 532 gaan spelen heb je meer diepgang nodig. Dan is malen natuurlijk veel beter.

31 maart 2021 om 08:22

Je spoeelt tegen Gibraltar scoort 7 keer en onze spits maar 1.
Met alle respect hoor ik vind de Jong echt niet goed genoeg.
Daarnaast Babel brengt echt niks extra's meer neem aan dat de Boer dat ook wel heeft gezien.

31 maart 2021 om 08:59

Dus jij vindt de man die een aanzienlijke bijdrage heeft geleverd aan de kampioenschappen van FC Twent en PSV (elk seizoen goed voor 15-20 goals), die persoonlijk de laatste uefa-cupfinale heeft beslist met 2 goals, die scoort in Bernabeu en Nou Camp niet goed genoeg omdat ie gister tegen Gibraltar amaar 1 keer scoorde? Ik vond het al knap dat hij er 1 weet in te frommelen gezien de stomme onbruikbare ballen die hij kreeg. Ik zou de Jong ook in de spits zetten (en weghorst ook meenemen overigens)

31 maart 2021 om 09:04

Allemaal leuk dat de Jong dat gedaan heeft maar zullen we gewoon kijken naar hoe goed hij nu is in plaat van teren op het verleden? Weghorst laat gewoon veel meer zien op het moment dan de Jong en verdient in mijn ogen meer om basis te staan.

31 maart 2021 om 09:16

Weghorst doet het goed in de Bundesliga maar hij heeft ze er nog niet in liggen tegen Bayern of Dortmund. Hij schiet ze vooralsnog alleen in tegen de mindere goden. De Jong beslist de UEFA-cup finale (nog niet heel lang geleden he). Dus ik zou ook altijd voor De Jong kiezen

31 maart 2021 om 09:36

Weghorst heeft toch pas nog gescoord tegen Dortmund? Een paar weken terug geloof ik

31 maart 2021 om 09:56

Mrboity

Volgens mij selecteer je spelers op vorm en niet op behaalde resultaten uit het verleden.
Meneer de Jong heeft dit jaar al 5 competitiedoelpunten gemaakt. Hij mag trots zijn op die uefacup. Alleen koop je daar geen zak voor.
Daarnaast was het tegen Letland ook al niet best. Zijn toch wel 2 landen waar je je kan laten zien.

Weghorst heeft veel meer vorm dus moet je die halen. Als de Jong er dit jaar 12 had ingeschoten bij Sevilla had niemand er wat van gezegd dat hij geselecteerd is.

Het wordt tijd dat we stoppen spelers te selecteren op basis van verleden. Maar dat we spelers gaan selecteren die het best renderen en vorm hebben.

31 maart 2021 om 10:08

Klopt dat je spelers selecteerd obv vorm. Vooralsnog heeft Weghorst het alleen bewezen in de sub-top en laat Luuk de Jong het over een lange tijd al zien in de (absolute) top. Ik vind dat hij daarom wel wat strepen heeft verdiend en waarom hij de voorkeur moet krijgen boven Weghorst. Er zijn voorbeelden genoeg van spelers die het wel aardig deden in de suptop maar als het er echt op aan komt het lieten afweten. Er zit verschil tussen moeten en mogen presteren. Maar Weghporst zou ik er wel bij nemen en uit proberen dan weet je meteen waar je aan toe bent. Maar dat iedereen hier roept dat weghorst erin moet vind ik nogal overdreven

31 maart 2021 om 10:10

@japie: Nee hoor, Weghorst speelde dit seizoen met Wolfsburg maar 1 keer tegen Bvb, begin januari. Die wedstrijd werd 2-0 verloren.

31 maart 2021 om 10:34

@Sanderk91 ok, dan heb ik me daarin vergist maar zelfs dan verdiend Weghorst het meer als Luuk De Jong. Ik hoor Weghorst laat het alleen zien in de subtop maar Sevilla is ook subtop want die spelen rond dezelfde positie als Wolfsburg

31 maart 2021 om 10:46

Hoe jan je dat nou zeggen Japie? Met Sevilla in een grotere competitie in een uefa-cupfinale spelen on het kampioenschap dat is toch allemaal de absolute top? Is wat anders dan spelen bij heracles, az en wolfsburg in de plek 5-10 he

31 maart 2021 om 11:03

Sevilla speelt natuurlijk niet om het kampioenschap.
Ze zijn gewoon de nr 4 van Spanje.
25 competitiewedstrijden gespeeld en 4 keer gescoord.
Vorig seizoen had hij 35 competitiewedstrijden en 6 doelpunten. Met alle respect de competitie van Spanje mag zwaarder zijn maar ook hij speelt daar tegen mindere clubs waar hij niet tegen weet te scoren.

Dat je er 2 maak in de finale is knap maar maak je nog geen wereldspits toch?

31 maart 2021 om 12:53

Sevilla is inderdaad spaanse suptop, ik bedoelde dat hij in de top speelde toendertijd bij twente en psv. Daar heeft hij altijd geleverd. Hij heeft in spanje wel mooi gescoord tegen Real in Bernabeu en Barcelona in Nou Camp. Vind ik ng al een verschil.

Dat hij er twee maakt in de finale en altijd als het erop aan komt dat maakt iemand een wereldspits: leveren als het moet. Weghorst heeft dat nog helemaal niet bewezen. Sterker, die heeft nog helemaal niks bewezen alleen dat hij het niveau van de suptop aankan. Prima om hem erbij te nemen mwaar hij heeft nog te bwijzen dat hij beter is dan de Jong

31 maart 2021 om 13:01

Moet hij die kans wel krijgen natuurlijk.
Laten we wel wezen dit zijn beide niet de spitsen die Nederland nastreeft.
Maar als je Weghorst de kans had willen geven waren dit wel de 2 wedstrijden geweest om die kans te geven.

31 maart 2021 om 15:19

@mrboity aan de andere kant is Luuk De Jong zwaar geflopt in de Bundesliga, een competitie waarin Weghorst nu excelleert

Op het gebied van kwaliteit kun je uiteraard beter Gakpho dan Babel meenemen. De vergelijking met Bergwijn vind ik ietwat scheef. Tottenham is gewoon een betere ploeg dan Psv. Bergwijn was bij PSV het talent dat Gakpho nu bij PSV is. FdB heeft aangegeven dat Babel ook deels meegaat voor zijn ervaring. Dat kan een argument zijn. Er zijn wel meer spelers met recentelijke ervaring bij Oranje, maar geen idee hoe die zich verhouden in de kleedkamer.

31 maart 2021 om 08:39

Maar Bergwijn speelt wel echt heel weinig bij Tottenham. Te weinig in in aanmerking te komen voor het NL-elftal als je 't mij vraagt. Ten koste van wie doet er wmb niet eens zo zeer toe. Stengs kun je ook laten afvallen, maar Gakpo moet in deze vorm en met de potentie die hij laat zijn bij psv zeker een kans krijgen.

31 maart 2021 om 08:54

Bergwijn heeft toch 11 wedstrijden in de premier league in de basis gespeeld. Dat is ongeveer een derde van alle wedstrijden, maar goed hij heeft in maart wel helemaal niks gespeeld, maar daarvoor kwam hij bijna iedere wedstrijd wel binnen de lijnen.

Ik begrijp niet dat mensen denken dat Stengs al verder is en eigenlijk geldt hetzelfde voor Gakpo. Bergwijn is naar mijn mening de beste van die 3 als het aankomt op dribbelen, snelheid en fysiek.

31 maart 2021 om 09:13

17 wedstrijden zelfs in de BPL en 30 in totaal dit seizoen (al zitten daar natuurlijk wat invalbeurten bij).

Uiteindelijk niet zulke slechte statistieken. Al krijgt hij de laatste tijd helaas een stuk minder speelminuten.

31 maart 2021 om 09:37

Hij heeft in die wedstrijden geen enkele keer gescoord dus hij heeft juist geen beste statistieken

Het slaat nergens op om Babel mee te nemen. Dat zou je aan mij in ieder geval echt niet kunnen uitleggen. Babel is echt niet beter dan die jonge jongens die er aankomen. Met name Gakpo doet het echt erg goed dit jaar. Babel heeft ook niet de toekomst terwijl die andere jongens dat wel hebben. Daarnaast vind ik dat er ervaring/leeftijd genoeg in de selectie zit. Je hebt Blind, de vrij, cilissen, Krul, Wijnaldum, Luuk de Jong, depay, en wellicht van dijk. En dan hebben we ook nog frenkie en de ligt die op hoog niveau inmiddels alweer twee jaar voetballen. In mijn ogen kan je dan gerust Babel thuis laten.

Babel ligt goed in de groep wordt er steeds geroepen. Maar wat bedoelen ze daarmee? Zou hij de bidons voor de wedstrijden vullen? Zou die die ballen oppompen voor de wedstrijden? Zou die de kleedkamer schoonmaken na de wedstrijden? Maakt hij het ontbijt? Mogen ze gebruik maken van zijn vaste kapper?
Iedergeval qwa voetbal wordt hij toch uitgelachen door de spelers. Kom op de Boer laat deze Babel lekker thuis en neem Gakpo mee!!!!!!!

31 maart 2021 om 08:06

Als Babel zo goed in de groep ligt kun je hem toch gewoon meenemen. Wilt alleen niet zeggen dat je hem ook selecteert. Geef die knul gewoon een kaartje voor alle wedstrijden en laat hem lekker de muziek opzetten in de kleedkamer.

31 maart 2021 om 09:23

Feest-DJ Babel

Hij was in de Nations League nuttig, maar ik denk dat we extra aanvallers spelers als Gakpo beter mee kunnen nemen.

De eerste aanvaller zullen sowieso Depay, De Jong en Berghuis worden (met mischien Weghorst ipv De Jong).

31 maart 2021 om 09:38

Strootman speelde ook geen wedstrijd voor z'n club, maar werd ook steeds opgeroepen voor de goede sfeer. Waarschijnlijk wil De Boer het zichzelf makkelijk maken door alleen de 11 basis spelers op te roepen en de rest is voor de goede sfeer. Gelukkig is het eindelijk oproepen van Strootman inmiddels verleden tijd.

Je moet gewoon je beste spelers selecteren. Als je Gakpo zag hoort hij daar gewoon bij. Snap best dat hij er nu niet bij zat en hij wedstrijdritme op het jeugd EK op deed. Zal PSV ook blij mee zijn dat hij in betere vorm terugkeert. Echter als hij dit niveau nog anderhalve maand kan vasthouden moet je hem gewoon meenemen. Jammer voor Babel en Bergwijn maar die hebben weinig bij Oranje te zoeken nu ze al het gehele seizoen niet presteren bij hun clubs en inmiddels zelden mee mogen doen.

31 maart 2021 om 09:46

Noa Lang nog meer dan. Die draait nog een beter seizoen dan Gakpo

31 maart 2021 om 10:00

Babel en Bergwijn eruit voor Gakpo en Lang kan prima. Of eventueel Stengs thuislaten. Zal Frank allemaal vast niet niet doen. Maar het is wel hoe ik het zou aanpakken. Je selecteert de beste van dat moment ook qua vorm.

31 maart 2021 om 10:00

Doet het dit seizoen heel leuk in Belgie inderdaad. Alleen laat Gakpo het al bijna 2,5 jaar zien. Die jongen maakt duidelijke stappen, heeft geen spatjes en doet er alles voor.

31 maart 2021 om 10:36

@Master D dat ben ik met je eens en dat zouden deze spelers ook verdienen maar bondscoaches nemen vaak graag discutabele beslissingen helaas. Het selectiebeleid is altijd erg conservatief

Babel out. Stengs naar Jong Oranje sturen. Weghorst en Gakpo binnenhalen.

31 maart 2021 om 09:39

Zo simpel is het. Zeker als De Jong opeens van plan B naar plan A is gegaan heb je Weghorst nodig. En Stengs wisselen voor Gakpo is ook een ABCtje. Behalve dat Stengs rechts en Gakpo links speelt. Eens!

31 maart 2021 om 09:46

Ik zie persoonlijk liever Weghorst als eerste spits. Die is iets doelgerichter dan Luuk en ook tegen betere landen kun je hem altijd voor een sprintduel sturen. Weghorst sleurt wel en is ook niet direct enorm langzaam, die heeft nog best wel een aardige snelheid als hij eenmaal op gang is.

Doelgerichtheid en goals maken. Laat dat nu het probleem zijn bij het huidige Oranje. Luuk de Jong en Malen hebben gewoon teveel kansen nodig om een doelpunt te maken. En dat geldt ook voor Bergwijn en in mindere mate ook voor Depay. In vergelijking met deze pure spitsen doet Berghuis het zelfs beter. Babel is natuurlijk een keuze die totaal niet met voetballende kwaliteiten te maken heeft. Des te dramatischer dat de Boer hem wel daadwerkelijk laat invallen. En datzelfde geldt ook voor Stengs.Meenemen (en opstellen) dus, die Gakpo.

Feit is dat deze selectie niet genoeg kwaliteit heb, als speler niet spelen bij hun club. In deze selectie zaten daar te veel spelers in. Er moet een mix ontstaan tussen kwaliteit ervaring en talent. Jongens als Gakpo, Boadu, Brobbey, Rensch, Koopmeiners, Weghorst kunnen zeker iets toevoegen ten opzichte van vd Beek, Bergwijn de Roon, Strootman en Babel.

Gakpo kan toch niet uit de selectie onder 21 gehaald worden, midden in een toernooi? In mei is het nog steeds hetzelfse toernooi

31 maart 2021 om 10:17

Zeker wel. In mei mogen de teams een compleet andere selectie oproepen. Ook vanwege blessures bijvoorbeeld.

Hij speelde erg goed bij Jong Oranje, maar ik snap dat Frank de Boer hem nu nog niet meegenomen heeft. Hij komt net terug van een blessure. Maar ik vraag me af of hij voldoende stabiel is. Langs de Ajax-meetlat, d.w.z. hoe doen spelers het tegen Ajax, was hij onzichtbaar, hoewel hij er maar 1 gespeeld heeft voor zijn blessure. Ook was het prettiger geweest als hij met PSV wat verder in Europa was geweest, zeker gezien de clubs die PSV daar tegenkwam. Hij mag wat mij betreft gewoon mee in plaats van Stengs, die weinig goed deed, of Malen die geen progressie meer maakt. Maar ondertussen is wel duidelijk dat de voorhoede die er nu is zal blijven staan op het Ek....

31 maart 2021 om 09:19

Klopt maar Jong Hongarije is op jeugdniveau ook wel vergelijkbaar met niveau Gibraltar voor het grote Oranje. Dat Jong Hongarije is ook van een erbarmelijk niveau. Dat Noa Lang, Gakpo en Weghorst meer recht hebben op een selectie dan een Babel en Stengs dit seizoen dat lijkt me duidelijk

Bakker noemen als gegadigde voor Oranje.. 3 wedstrijden bij jong oran je alles fout gedaan wat hij fout kon doen en bij PSG al tijden amper minuten maken. En in hetzelfde stukje andere spelers uit de selectie schrijven omdat ze bij hun club niet genoeg minuten maken.

In tegenstelling tot velen hier vind ik dat Babel wel mee moet. Er wordt momenteel nogal lacherig gedaan over dat een speler goed in de groep ligt. Maar dat kun je op heel veel manieren interpreteren. Iedereen vindt het kennelijk grappig om dan meteen te zeggen dat zo iemand sullige dingen doet. Maar ik vind Babel nog steeds een prima allrounder voor een eindtoernooi. Inzake Gakpo vind ik hem in de pikorde Bergwijn voorbij gestreefd. Stengs heeft een andere rol.

31 maart 2021 om 09:03

Als hij zo goed in de groep ligt geef je hem toch gewoon kaartjes voor alle wedstrijden en zorg je dat hij prominent aanwezig is. Nu neemt hij een kostbare selectieplek in, die vergeven had kunnen worden aan Gakpo, Lang, Weghorst. Wat is de laatste goed actie of goal die jou bij staat van Babel, ik kan hem niet heugen namelijk. Omtrent je punt Gakpo-Bergwijn, volledig eens overigens.

31 maart 2021 om 09:20

Dat vind ik te makkelijk. Babel beschikt over een aantal specifieke kwaliteiten die op een toernooi goed van pas kunnen komen. Hij is fysiek sterk, kan aardig koppen, heeft een goed verdekt schot, kan op meerdere posities spelen, is nog redelijk snel, heeft ervaring, een goede mentaliteit en kent zijn plek als back up speler. Daarnaast heeft hij de hele cyclus meegemaakt. Weghorst kan dan wellicht na het EK zijn plaats innemen.

31 maart 2021 om 09:27

Ik zag deze grap net ook al voorbij komen. Babel is van meer waarde dan menig VZ lid hier denkt. Koeman nam hem mee en onder hem speelde hij ook regelmatig in de basis. Frank neemt hem ook mee alleen speelt hij nauwelijks maar is als wissel op verschillende posities inzetbaar. Is een ervaren jongen die zijn waarde voor Oranje al bewezen heeft.

Op zijn laatste periode bij Ajax zou je hem niet goed genoeg vonden en daar kan ik me helemaal in vinden maar zo zijn er tig spelers die een slechte periode hebben die nu opgehemeld worden alsof ze herboren zijn. Mooiste is nog Berghuis die bij Feyenoord compleet verzaakt om dat af te wisselen met een puike wedstrijd. Zo ook in Oranje tegen Turkijke was het helemaal niets maar tegen Letland en Gibraltar was hij weer gevaarlijk en ineens de beste man van Oranje.

Maar goed dat bondscoaches en clubcoaches niet naar dit soort geluiden luisteren maar vooral hyn eigen keuzes maken.

31 maart 2021 om 09:38

@Falcao: stel Weghorst schiet er dit jaar 25 in en je neemt toch Babel mee, zal Wout waarschijnlijk bedanken erna(en terecht als er zo'n dood vogeltje voor je staat in de pikorde). Je noemt allemaal kwaliteiten waar ik mij totaaal niet in kan vinden, puur omdat ik hem sinds de Natioms League geenzins meer positief vind opvallen, jij wel?@Thamike: het is geen grap, ik ben bloedserieus. Word wel een beetje moe van dat Koeman-argument. Met een bord voor je kop is het nu eenmaal lastig lezen, maar goed, komt wederom toelichting: Babel bij Koeman is onderwel anderhalf jaar geleden(en langer). Andere fase, andere spelers in vorm, Babel was toen nog jonger en er was minder concurrentie. Ook Berghuis zou ik niet opstellen, maar die heeft als een van de weinige nog een fijne traptechniek. Babel speelt altijd met z'n dozen nog om de schoenen(dan dat hij in het verhouding nog helemaal zo slecht nog niet😜). Je laatste stukje, Thamike, slaat natuurlijk nergens op als we straks weer een EK missen omwille van tactische blunders omdat de coach "lekker z'n eigen plan heeft getrokken". Ik krijg soms Danny Blind flashbacks, verre van positief dus.

31 maart 2021 om 09:40

Nou, wel vreemd dat hij bij Galatasaray dan de bank warm houdt als hij zogenaamd zo goed is. Galatasaray is nou geen Real Madrid ofzo

31 maart 2021 om 09:52

@Thamike,

Maar wat is zijn meerwaarde dan? Hij houdt in Turkije het bankje lekker warm. Hij is multifunctioneel, eens. Maar Malen is ook op meerdere posities inzitbaar, Gakpo kan voor meerdere posities worden gebruikt en hetzelfde geldt voor Lang of Kluivert. Hij ligt zo lekker in de groep is verder ook zo'n dooddoener. Alleen hierom zou Wout eral bij moeten zitten. Die ligt misschien minder lekker in de groep, maar die zorgt wel voor vechtlust, nieuwe energie en welllicht eens een motherfucker, in de goede zin van het woord, in plaats van een ideale schoonzoon. Die hebben wij immers al genoeg.

31 maart 2021 om 10:28

Als Babel zo belangrijk voor de groep is kun je hem nog beter met voetbalpensioen sturen en per direct opnemen in de technische staf dan dat hij een kostbare selectieplek inneemt. Een 34-jarige bankzitter van Galatastaray die kostbare toernooi-ervaring van een willekeurig groot talent of één van de topschutters in de Bundesliga in de weg zit? Dat is toch niet te verantwoorden? Als het nou om een speler van het kaliber Robben of Van Persie ging kon ik het nog begrijpen. Maar dit krijg je me niet verkocht. Laten we ervan uitgaan dat alle posities in de uiteindelijke selectie dubbel bezet gaan zijn (op de 3 keepers na uiteraard) dan kun je ervan uitgaan dat De Boer 6 aanvallers mee zal nemen, waarvan denk ik de volgende 4 zeker zijn: Memphis, Luuk de Jong, Berghuis, Malen. Ik zeg niet dat hij míjn keuzes zijn, maar dat is mijn inschatting. De Boer is enorm fan van Malen, die gaat hij niet links laten liggen. Dan heb je nog twee plekken over. Daar zie je dan toch liever Weghorst en een fris talent voor genoteerd worden dan een Babel?

Hoezo wordt Brobbey genoemd? Is een paar keer leuk ingevallen maar waarom nu al noemen voor het grote Oranje?

Je kunt inderdaad beter babel thuis laten. Komt enorm veel kwaliteit tekort en daarnaast speelt hij dus weinig. Maar ik kan me ook voorstellen dat je soms iemand meeneemt omdat die beangrijk is in het groepsproces, iets wat vaak onderschat wordt maar wel degelijk belangrijk is. Bergwijn is een twijfelgeval. Speelt in ieder geval, letterlijk, 3 keer zo veel als vd Beek. Die we met Klaassen nu in de groep eigenlijk beter kunnen thuislaten. Ik denk dat je dan het beste van Babel, Stengs en Bergwijn uiteindelijk Stengs het eerste zal moeten laten vallen. Is veel te wisselvallig, echt een momentenvoetballer en heeft gewoon niet een top seizoen bij AZ (een ok seizoen).

Ik verbaas mij dat mensen Gakpo zo hoog hebben zitten. Hij is een leuke speler. Maar op dit moment ook niet meer dan dat. Hij is niet wekelijks de beste bij PSV. Je mag toch hopen dat hij een goede wedstrijd speelt tegen Jong Roemenië. Met onervaren spelers ga je het niet redden op een toernooi

31 maart 2021 om 09:22

Dat laatste ben ik met je eens. Alleen schiet Gakpo ze wel heel gemakkelijk binnen, ook in de EL en gisteren weer.

31 maart 2021 om 09:42

Gakpo doet het niet slecht bij PSV maar als we naar de prestaties dit seizoen kijken heeft Noa Lang nog meer recht op een uitverkiezing

31 maart 2021 om 14:05

Persoonlijk vind ik de afronding van Gakpo een zeer belangrijk wapen. Lang heeft een mooie dribbel maar de enorm vaste traptechniek van Gakpo maakt hem in mijn optiek op dit moment waardevoller.

31 maart 2021 om 15:18

Gakpo heeft zeker een goede trap maar Noa Lang schiet ze er in Belgie ook aan de lopende band in

We praten over Babel maar wat doet luuk de jong erbij je kan toch niet zeggen dat hij in de basis zo statische spits geen snelheid niks doe mij maar gewoon depay in de spits ja tegen Gibraltar is het leuk dan iedereen in de spits en scoren wat velen hier zeggen haal gakpo erbij depay diep en aan de zijkanten genoeg keus en snelheid maar tevens zou ik weghorst zeker erbij nemen maar goed fdb maakt rare beslissingen

31 maart 2021 om 09:25

Interpunctie is bijzonder prettig, ik zou het eens een kans geven Beppie. Verder (denk ik) het met je eens te zijn over Luuk de Jong. Die mist zoveel essentiele attributen voor een complete nummer 9.

31 maart 2021 om 09:30

Hoeveel "complete nummers 9" lopen er in Europa rond dan? Lewandowski. Haaland, Benzema en dan? Ook Suarez en Aguero hebben hun beperkingen, Mbappe speelt het liefst op de counter etc. Luuk de Jong kan prima met al die technische, bewegende en doelgevaarlijke spelers om hem heen. Kwestie van accenten.

31 maart 2021 om 09:55

Er is een verschil tussen een complete nummer 9 en de Jong. Hij mist gewoon te veel attributen om in de spits te staan bij oranje(waar toch een klein beetje meer kwaliteiten worden gevraagd). Eens dat er momenteel niet zo heel veel echte nummer 9ens zijn. Jammer eigenlijk he?

31 maart 2021 om 14:02

Ja dat laatste klopt. Maar het voetbal is ook behoorlijk veranderd. Natuurlijk komt Luuk de Jong op bepaalde facetten tekort. Maar hij beschikt daarentegen wel weer over specifieke kwaliteiten die in samenhang met de andere spelers erom heen voor Oranje heel waardevol kunnen zijn. Nederland heeft vaak een overwicht, dan is Luuk de Jong in mijn optiek heel bruikbaar. Tegen de toplanden vanuit de basis misschien wat minder.

Ik verbaas mij dat mensen Gakpo zo hoog hebben zitten. Hij is een leuke speler. Maar op dit moment ook niet meer dan dat. Je mag toch hopen dat hij een goede wedstrijd speelt tegen Jong Roemenië. Hij is niet wekelijks de beste bij PSV. Met onervaren spelers ga je het niet redden op een toernooi

31 maart 2021 om 10:05

Gast ga je hier nou ook weer onzin te lopen verkondigen? Ik heb net ook al gereageerd op je reactie. vervolgens ga je in een ander topic maar reageren. Overigens wast het niet tegen Jong Roemenië want daar heeft hij maar 15 minuten tegen gespeeld. Het was tegen Jong Hongarije.
Ik ga zeker niet Gakpo ophemelen en daar moeten we ook mee uitkijken. Maar Gakpo was gister met afstand de best en tegen Duitsland was hij ook de beste
Bij PSV voor zijn blessure was hij misschien wel de beste. Natuurlijk waren er wedstrijden bij waar andere ook goed waren en misschien net wat beter zoals een Gotze. Maar je kunt niet ontkennen dat Gakpo al heel het jaar goed aan het voetballen is en zich enorm doorontwikkeld. PSV heeft Gakpo ook echt gemist in de maand januari/februari en begin van maart. Je kunt ook zeggen dat het wel knap is dat hij er na een toch redelijk lange blessure er meteen staat.
We hoeven hem echt niet meteen op het paard te tillen maar ik vind dat jij wel erg negatief bent en snap ook niet waarom dat is? Ben benieuwd naar je inhoudelijke onderbouwing. Niet aankomen met het was maar Jong Hongarije want dan heb je de rest van het seizoen niet gezien. EN overigens iemand moet toch opstaan, de rest van Jong Nederland deed het in ieder geval niet.

Haha ongelofelijk wat een opportunistisch land is het ook. Het WK en EK ingaan met Gakpo Weghorst en Berghuis als voorhoede daar wordt echt menig land bang voor

Waar is het vandaan gekomen dat iedereen die een seizoen in de eredivisie prima speelt opeens basis klant is bij oranje? En alle internationals die bij topclubs spelen in het buitenland niet opgeroepen worden of op de bank zitten. Bij toplanden als Frankrijk, Italie, Spanje of Brazilië zie ik dat de trainer altijd voor een vaste 11 kiest ongeacht of ze het bij hun club goed doen of niet de beste voetballer speelt gewoon want talent gaat altijd nog boven vorm. Als je rechtsback niet eens normaal een bal kan aannemen of je rechtsbuiten van ze 10 acties 7x niet voorbij een verdediger van gibraltar voorbij kan komen moet je echt achter je oor krabben.

Tja, Babel is een aflopend verhaal en Bergwijn speelt te weinig en is ook totaal niet in goede doen (heeft voor de verkeerde club gekozen qua speeltijd garantie).
Gakpo speelde lekker tegen Hongarije die al waren uitgeschakeld en na een aantal goals tegen eigenlijk niks meer deden behalve de tijd volmaken.
Voor mij moet Gakpo echt excalleren tegen een topland en in een wedstrijd waar het echt om gaat het verschil maakt. Die commentator heeft volgens mij wel 5x gezegd dat ie in het grote oranje moest maar dat vind ik iets te enthousiast. Dan zie ik liever een Brobbey en koopmeijnders doorstroken

Gakpo deed het heel erg goed. Beste man voorin, maar het grootste verschil werd in mijn optiek gemaakt door Harroui. Die jongen zorgt voor zoveel meer voetbal vanuit de as. Dat maakte echt het verschil vergeleken met de vorige twee wedstrijden. Hij valt niet heel erg op in de Eredivisie, maar deze jongen moet je in de gaten houden. Hij ontwikkeld zich heel goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren