Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onvoldoendes bij Oranje ondanks 0-7 overwinning op Gibraltar

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft dinsdagavond in de derde groepswedstrijd van WK-kwalificatiereeks een ruime overwinning geboekt. Op bezoek bij Gibraltar was de ploeg van Frank de Boer met 0-7 te sterk. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Gibraltar




SPELER CIJFER
Tim Krul -
Denzel Dumfries 4,5
Matthijs de Ligt 5,5
Daley Blind 5,5
Owen Wijndal 6
Georginio Wijnaldum 5,5
Davy Klaassen 5
Frenkie de Jong 6
Steven Berghuis 7
Luuk de Jong 5,5
Memphis Depay 7
Ryan Gravenberch 6,5

Cijfers Oranje

Tim Krul:
Krul heeft niet genoeg hoeven doen om in aanmerking te komen voor een beoordeling. Als de keeper zijn doel uit moest komen, was hij steevast eerder bij de bal dan de aanvallers van Gibraltar.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Denzel Dumfries: 4,5
Als Dumfries mee naar voren ging, kwamen zijn tekortkomingen in de kleine ruimte tot uiting. In de eerste helft maakte hij drie overtredingen, het hoogste aantal bij Oranje, en broodnodig waren die niet. Hij miste na 22 minuten een enorme kopkans en mede daardoor liet de openingstreffer van Oranje zo lang op zich wachten. Het hoogtepunt voor Dumfries was zijn steekpass op Berghuis aan de rechterflank, vlak voor rust; in de pauze werd hij gewisseld voor Gravenberch.

Matthijs de Ligt: 5,5
Van alle spelers op het veld veroverde De Ligt het vaakst de bal: elf keer. Maar op misschien wel zijn belangrijkste moment voor de wedstrijd, toen Tjay De Barr het strafschopgebied in stormde, liet hij zich uitspelen en kwam Oranje goed weg. In de blessuretijd van de eerste helft kreeg De Ligt een aardige kopkans, maar zijn inzet miste venijn.

Daley Blind: 5,5
In de openingsfase van de tweede helft moest Blind de strijd staken door een enkelblessure. Die liep hij op in een duel met De Barr, nadat hij op het middenveld snelheid tekortkwam om de spits van de bal te zetten. Nog afgezien van zijn blessure speelde Blind geen al te gelukkige wedstrijd. Hij leverde voor de rust mooie passes op Dumfries, Luuk de Jong en Berghuis, maar daartegenover stonden te veel slechte ballen, zoals de manier waarop hij na veertien minuten plots een ingooi weggaf. De connectie met zijn ploeggenoten liet vaak te wensen over.

Owen Wijndal: 6
Pas laat in de wedstrijd verplaatste het aanvalsspel zich meer naar de linkerkant en kon Wijndal zijn bijdrage leveren. Zo bereidde hij een grote kopkans van Wijnaldum voor, leverde hij een fraai wippertje voorafgaand aan de 0-6 van Donny van de Beek en nam hij de assist voor zijn rekening bij de 0-7 van Depay, na een verdienstelijke actie aan de achterlijn. Het was wel begrijpelijk dat Oranje aanvankelijk de rechterflank opzocht, want de voorzetten van Wijndal waren ondermaats. Dat was met name in de eerste helft het geval, maar soms ook in de tweede. In totaal kwamen er slechts twee van zijn negen aan.

Georginio Wijnaldum: 5,5
Met een flinke dosis mazzel, maar ook met doorzettingsvermogen, bereidde Wijnaldum de 0-1 voor en dat was vanzelfsprekend een belangrijk moment voor Oranje. Over het geheel speelde de middenvelder van Liverpool echter ondermaats in de eerste helft. Hij had moeite om de bal te controleren en zijn openingen op medespelers lieten te wensen over. In twee instanties was Wijnaldum na de pauze verantwoordelijk voor de 0-4, waarna hij wel nog een enorme kopkans onbenut liet.

Davy Klaassen: 5
Veertien minuten voor tijd maakte Klaassen plaats voor Donny van de Beek. Dat had wel eerder mogen gebeuren, want Klaassen had niet zijn avond in het Victoria Stadium. Net als tegen Letland liet hij na om goede kansen te verzilveren: vijf minuten voor de rust stuitte hij van dichtbij op de keeper van Gibraltar en even daarna was hij met het hoofd evenmin zuiver in de afwerking. Klaassen probeerde het tempo in de aanvallen te houden met rappe doorspeelpasses, maar zat niet altijd op één lijn met zijn ploeggenoten. Bovendien hield hij een gele kaart over aan de wedstrijd door een onnodige overtreding rond de middenlijn.

Frenkie de Jong: 6
Toen Frenkie de Jong in de tweede helft een meer behoudende rol vertolkte, ging het spel van Oranje beter lopen. Hij bracht wat meer tempo in de aanval, zonder een al te opvallende bijdrage te leveren. Voor de rust kon ook hij Oranje niet uit het slop trekken, al viel De Jong toen wel op met drie oogstrelende passes richting Depay. Na negentig minuten was hij de speler met de meeste passes (105) en geslaagde passes (97) bij Oranje.

Steven Berghuis: 7
Net als tegen Letland was de rechtsbuiten van grote waarde voor Oranje. Voorafgaand aan de 0-1 liet hij de bal slim lopen voor Wijnaldum, waarna Berghuis het leer terugkreeg en overtuigend raak schoot. Met een scherpe voorzet bereidde hij vervolgens de 0-2 van Luuk de Jong voor, waarna hij ook met een goede pass belangrijk was bij de 0-4 van Wijnaldum. Van zijn negen voorzetten kwamen er zes aan bij een ploeggenoot. Desondanks ging er ook voldoende mis bij Berghuis. In de eerste helft grossierde hij in balverlies en mislukte passes; tien minuten na de pauze miste hij een open kans. Acht minuten voor tijd werd hij vervangen door Calvin Stengs.

Luuk de Jong: 5,5
Het maken van de 0-2 was een van de weinige hoogtepunten in de wedstrijd van Luuk de Jong. De spits kwam na een voorzet van Berghuis goed voor zijn man en verlengde het leer behendig. Verder kwam hij te weinig in het spel voor, mede omdat hij door zijn loopbewegingen soms moeilijk bereikbaar was voor zijn ploeggenoten. In de eerste helft was sprake van miscommunicatie in combinaties met Wijndal en Klaassen, al bereidde hij ook een grote kans voor laatstgenoemde voor. Zelf koos De Jong er na 24 minuten voor om de bal terug te koppen in plaats van zelf op doel te koppen en dat besluit sorteerde niet het gewenste effect.

Memphis Depay: 7
Depay drukte zijn stempel op de wedstrijd met een hoofdrol bij meerdere doelpunten. In de aanloop naar de 0-2 tikte hij de bal behendig door aan de rechterflank, de 0-3 was een van richting veranderde vrije trap van de aanvaller, de 0-5 kwam voort uit een prima steekpass op Klaassen en het slotakkoord werd verzorgd door Depay zelf. In de eerste helft worstelde Depay zichtbaar, al was zijn inzet prijzenswaardig.

Ryan Gravenberch: 6,5
Oranje miste creativiteit en voetballend vermogen op het middenveld in de eerste helft. De entree van Gravenberch compenseerde dat gemis deels in de tweede helft. De aanvallen liepen aanzienlijk vloeiender met Gravenberch in het elftal. Hij bracht rust en maakte niet veel fouten aan de bal. Van zijn 53 passes kwamen er 49 aan, waaronder een fraaie steekpass op Berghuis in minuut 77.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De ligt mag van mij wel hoger. Had niet veel te doen, maar haalde in zijn eentje wel alles weg achterin. Frank de boer had gewoon vanaf het begin 1 op 1 moeten spelen en gelijk een extra aanvaller. Kunnen we aub nu ook stoppen met Luuk de Jong?

30 maart 2021 om 23:18

Kansloos deze cijfers. Ze hadden vandaag net als de voorgaande wedstrijden een paar ballen meer in moeten schieten dat dan wel. Depay een 7, die vond ik vandaag eigenlijk net als de vorige 2 wedstrijden vies tegenvallen. Frenkie en Wijndal deden het aardig!

30 maart 2021 om 23:54

Luuk heeft een goal gemaakt? En ik vond dat vd Vaart en Hooijdonk wel gelijk hadden in de rust, Luuk werd veel te weinig gebruikt. Als hij ballen krijg om door te koppen/kaatsen hadden er denk nog meer doelpunten kunnen vallen.

31 maart 2021 om 00:26

Ja maar dat is juist het probleem. We hebben niet de selectie om hem te bedienen. Wie moet hem voeden? Op rechts geeft dumfries nooit een goede voorzet. Berghuis kan dat wel maar staat eigenlijk met zijn verkeerde been. Tegen toplanden als het tempo omhoog gaat krijgt hij niet de tijd om te draaien. Op links hetzelfde. Wijndal geeft ook vooral slechte voorzetten. Zet je er Malen neer, die wil zelf scoren. Depay kan het wel, maar die zwerft teveel. Bergwijn geeft ook nooit assists. Babel? Lol. We hebben daar niet de spelers voor. Daarom werkte Depay in de spits goed omdat dat soort type spits beter past. Luuk scoort wel tegen twee amateurlanden maar tegen serieuze tegenstanders gaat het totaal niet werken met hem.

31 maart 2021 om 16:18

Het punt dat Van Hooijdonk en van der Vaart maakten was niet dat hij niet gebruikt werd, maar meer dat hij in posities stond waar hij niet hoort te staan.

Het werkt twee kanten uit. Wanneer de Jong niet op de juiste plaats staat kan hij ook moelijk gebruikt worden. Voor hoe sterk de Jong is in de lucht, vind ik hem maar bijzonder weinig op de juiste plek staan. Zoiets als Huntelaar had/heeft zie je tegenwoordig toch maar weinig. Constant op de juiste plek staan

Ik ben weliswaar enigszins bevooroordeeld door mijn clubvoorkeur, maar ik denk dat Berghuis zich langzamerhand een basisplek op het EK heeft toegeëigend. Ik zou niet weten wie daar anders komt te spelen. Mooi dat hij zich in de basis heeft gevochten.

30 maart 2021 om 23:11

Berghuis is een van de beste aanvallers van Oranje. Die moet 100% basis.

31 maart 2021 om 00:00

Dat is wat overdreven vind ik. Er zijn wat mij betreft betere spelers en met meer potentie. Neemt overigens niet weg dat Berghuis op dit moment misschien wel de beste optie is en het (eindelijk) ook aardig doet.

31 maart 2021 om 00:22

Helemaal niet overdreven. Er zijn spelers met meer potentie inderdaad. Zoals je zelf al beaamt, op dit moment is er geen betere optie op de rechtsbuiten positie.

31 maart 2021 om 00:39

Potentie heb je nu even niks aan. EK staat voor de deur over 2 maanden

31 maart 2021 om 12:05

Ja precies. Ik hoop dat El Ghazi eens de kans krijgt. Die kan zowel op links als recht spelen. Heeft nu 7 goals in 21 wedstrijden, speelt Premier League. Ben benieuwd hoe hij zou spelen met een De Jong en Depay om zich heen.

31 maart 2021 om 12:42

Ik vond hem gisteren in de eerste helft eigenlijk bijzonder slecht. Hij maakt het natuurlijk goed met zijn goal. Hij had als enige ruimte, deze lag aan de rechterkant omdat Gibraltar liever Depay in de gaten hield met een mannetje extra maar Berghuis deed er eigenlijk vrij weinig tot niets mee. De tweede helft was hij aanzienlijk beter en kwam er veel gevaar bij hem vandaan.
In een 433 moet je hem opstellen, maar eigenlijk zou ik bij het NL elftal in een 532 spelen en dan zou Berghuis niet in de basis spelen. Ligt natuurlijk ook aan de fitheid van Van Dijk en Blind.

31 maart 2021 om 13:02

Ik denk dat als spelers zoals Luuk de Jong, Klaassen of Wijnaldum scherper hadden geweest, Berghuis gisteren met 7 assists van het veld had kunnen lopen.

Berghuis heeft over een langere periode gewoon bewezen met afstand de allerbeste rechtsbuiten van de eredivisie te zijn. 4 miljoen voor Berghuis is een absoluut koopje, en ik weet zeker dat hij bij een club als Sevilla of Napoli kan presteren.

Zijn gevoel voor veldspel met goede spelers om hem heen is gewoon fantastisch, en zijn linker voet heeft soms iets weg van Hakim. Als deze jongen bij Ajax had gespeeld dit seizoen, weet ik zeker dat hij betrokken was geweest bij 2 keer zo veel doelpunten. De reden dat het bij Feyenoord soms stagneert komt door de spelopvattingen van Dick Advocaat en de verschrikkelijke kwaliteit van de rest van het elftal.

31 maart 2021 om 13:09

Hij doet het niet slecht.
Maar gaat hij op het EK ook gefrustreerd mensen schoppen, zoals in de eredivisie als het het even niet loopt?

31 maart 2021 om 16:20

Het is enorm jammer dat Berghuis niet iets jonger is. Die jongen heeft een geweldige traptechniek, gevoel voor het spelletje, houdt wel van wat flair op zijn tijd en werkt ook gewoon hard.

Hoort wat mij betreft op het EK gewoon in de basis.

30 maart 2021 om 23:12

Ik deel niet die clubvoorkeur en ben ook van mening dat Berghuis op dit moment de meest geschikte speler voor de rechtsbuitenpositie is.

30 maart 2021 om 23:14

Ik denk dat Cody Gakpo ons nog wel eens kan gaan verrassen.

30 maart 2021 om 23:16

Die speelt vaker vanaf links dacht ik. Dan kun je weer met Memphis in de spits spelen ook. Dus ook prima

31 maart 2021 om 00:02

Aub geen Depay meer in de spits.

30 maart 2021 om 23:16

Berghuis heeft zeker de rechtsvoor positie opgeëist na deze interland periode. Elke wedstrijd eigenlijk gewoon de beste man bij Oranje.

30 maart 2021 om 23:16

Zeker, hij is net Robben. Helaas zonder de snelheid en wereldklasse dribbel, maar goed, voor nu het beste wat we hebben. Als Gakpo het kan doortrekken hebben we dan best aardige buitenspelers. Geen wereldklasse, maar daar moeten we denk ik genoegen mee nemen.

30 maart 2021 om 23:25

Hoe is hij dan net als Robben? Juist zijn wereldklasse dribbel en snelheid maakten Robben wereldtop gecombineerd met hoe sterk hij mentaal is. Dat hij samen met Berghuis voorin het beste is wat we hebben klopt wel.

30 maart 2021 om 23:44

Rechts buiten die vaak naar binnenkomt en scoort met een uitstekend linker been en irritant is in het veld. Allebei ook dun haar..

31 maart 2021 om 00:23

Bij Berghuis heb ik vaak het gevoel dat wanneer hij aan de bal is er wat gaat gebeuren. Dit was ook bij Robben het geval. Uiteraard is er een behoorlijk klasse verschil, maar wel fijn om er weer wat entertainment erbij te hebben.

30 maart 2021 om 23:40

Komt omdat we verder niemand hebben. Vind Berghuis een zeer matige voetballer. Gaat altijd naar binnen, ook zonder bal. Hierdoor moet de back altijd de hele ruimte bestrijken. Absoluut geen fan van, maar er is geen andere speler. Een type speler waardoor je ziet dat het elftal niet bol staat van de kwaliteiten.

31 maart 2021 om 00:10

Dus omdat hij vaker naar binnen gaat is het een matige voetballer? Wat is dat nou weer voor een kulargument? Bovendien is het spel met aanvallende backs die erover heen gaan en buitenspelers die naar binnen trekken geheel van deze tijd. Kijk eens naar Man City of Bayern, die doen precies hetzelfde. Ik zie Berghuis ook vaak genoeg buitenom gaan, nog vaker dan Robben dat eigenlijk deed (vandaag ook weer een assist met rechts). Berghuis is inderdaad niet niveau wereldtop, maar om te stellen dat het een zeer matige voetballer is gaat mij wel ver. Zijn uitstekende traptechniek is gewoon een enorm wapen.

31 maart 2021 om 07:35

"Hij gaat altijd naar binnen"..... kijk de wedstrijd nog even terug. Bijvoorbeeld de goal van De Jong. Hij gaat vaak naar binnen, logisch, hij is links en staat aan de rechterkant. En hij heeft gewoon laten zien dat hij bij vrijwel ieder gevaar betrokken is. Dan kan je hem een matige voetballer vinden, maar dat is nergens op gebaseerd

31 maart 2021 om 08:05

Eerste helft mislukte er heel veel bij Berghuis. Op zijn goal na natuurlijk. Tweede helft liep het een stuk beter en ging hij ook vaker richting achterlijn. Of hij een basisplaats verdient, is nog afwachten, maar zoals het er nu voor staat lijkt me de kans groot. Heeft gewoon een geweldig schot. Maar om eerlijk te zijn: Berghuis, L de Jong, Klaassen... ik hoop van harte dat Gakpo en Bergwijn zich (meer) laten gelden.

31 maart 2021 om 09:24

Niet bol staat van kwaliteiten? F. de Jong, de Ligt, Wijnaldum, Memphis stuk voor stuk spelers die boven gemiddelde kwaliteiten hebben.

31 maart 2021 om 11:22

Niet alleen maar omdat hij altijd naar binnen trekt (terwijl je speelt met een spits die voorzetten wil), maar ook omdat hij vrij veel kansen verprutst, traag is, zich dom kan gedragen. Vandaag viel me op dat hij continu de 16 in liep zonder bal, terwijl hij het veld juist breed moet houden om ruimte te creëeren. Helaas hebben we niets anders, dus zijn basisplek is wel terecht.

31 maart 2021 om 14:23

Onzin. Het is gewoon een opdracht die hij en Memphis vanuit De Boer meekrijgen om zoveel mogelijk ruimte te maken voor de opkomende backs. Daarbij komen Memphis en Berghuis ook meteen in hun kracht omdat ze allebei een goed schot hebben.

31 maart 2021 om 00:18

Bij gebrek aan beter hoort hij daar, maar het is nog lang geen kartrekker bij oranje. Iets wat je wel hoort te zijn als je 1 vd voorste 3 bent. Vond hem de eerste 40 minuten opvallen doordat de rest zo matig was. Berghuis heeft toch niet zo'n goede pot gespeeld.

31 maart 2021 om 07:39

Oke Blaise, iedereen staat er toch bij gebrek aan beter? (Normaal gezien dan, op Babel, Tete en De Jong na) Wat moet hij nog doen om een goede pot te spelen en om kartrekker te zijn? Hij was bij vrijwel ieder gevaar betrokken, scoort en had deze wedstrijd en de vorige wedstrijd nog 6 assists kunnen hebben als de rest wat scherper was. Dan heb je het gewoon goed gedaan, zeker in een team dat niet lekker draait.

31 maart 2021 om 03:19

Ik deel die clubvoorkeur niet, sterker nog we zouden "rivalen" moeten zijn maar het is gewoon logisch wat je zegt.
Ondanks dat misschien Steven niet het niveau heeft van wat we jaren gewend waren is het gewoon de beste rechtsbuiten die we hebben.

Overigens vind ik het cijfer van Memphis veel te hoog, die krijgt van mij echt niet hoger dan een 6, wat dan te maken heeft met een goal.|
Maar het cijfer wat mij het meest verbaasde is de 6 voor Wijndal, dat was voor mij by far de man van de wedstrijd, over een plek toegeëigend gesproken, de linksback voor de aankomende jaren lijkt me nu toch wel vast staan.

31 maart 2021 om 09:35

Ik poste eerst nog dat rechtbuiten positie armoe is in nederland, mooi om te zien dat Berghuis dan juist de beste man was tot 2x aan toe. Ook met voetbal waar ik als ajax supporter graag naar kijk.

Ik vind overigens dat Blind een veelste laag cijfer heeft. Was de enige man die de eerste helft goed de spitsen in speelde tussen 3/4 man door waardoor je vanaf daar opeens ruimte had voor korte combinaties, Anders was het helemaal een dooie wedstrijd geworden. Wijnaldum is normaal de eerste die ik op het middenveld zet hoor maar dit soort potjes zoals in de eerste helft heb je niks aan een ''motor'' maar heb je meer iemand nodig als gravenberch die ook altijd goed de spitsen vind tussen de drukte en door loopt.

31 maart 2021 om 09:42

Ik zou ook niet weten wie er anders zou moeten spelen, en dat is nou net het punt. Tegen Turkije was Berghuis echt heel matig, oké Malen was nog slechter, maar Berghuis deed het amper beter.
Maar er is niemand beter op rechtsbuiten, maar ik deel niet het optimisme

31 maart 2021 om 13:42

Berghuis heeft natuurlijk een prima interlandperiode achter de rug. Zou zomaar kunnen dat hij een basisplaats krijgt tijdens het EK.
Helaas moet ik wel aangeven dat Nederland voetballend mij toch echt is tegen gevallen. Jullie hebben toch echt een selectie die Landen als Turkije,letland en Andora toch moet kunnen overklassen. (op voetballend gebied), met het huidige spel vrees ik voor het EK.

Jammer, want onder Koeman werd er echt prima voetbal gespeeld en eindelijk ook resultaat gehaald.

31 maart 2021 om 14:56

@rjvoetbal: Voor nu vind ik dat zeker. Maar ik hoop dat hij snel wordt voorbij gegaan door anderen (hopelijk binnen het jaar), want dit niveau zou normaliter voor Oranje maximaal bankzitter moeten zijn. En nee, dat is helemaal niets gericht naar Berghuis, die doet het gewoon goed. Maar de kwaliteit van de voorhoede van Oranje is gewoon erg middelmatig op dit moment.

depay t hoogste cijfer 😅

30 maart 2021 om 23:18

Dat is echt wel stevig overdreven inderdaad ja. Ik vond Dumfries duidelijk het minste, daarna toch echt Klaassen, Depay en De Jong. Geen weldenkend mens geeft Depay het hoogste cijfer van het veld vandaag op basis van zijn spel, maar hij maakt er wel twee.. Berghuis was echt stukken beter vandaag vind ik. Ik was ook te spreken over Gravenberch's invalbeurt overigens, raar dat hij geen cijfer krijgt trouwens terwijl hij ook gewoon een volle helft heeft gespeeld, net als Dumfries. Edit: Maar eerlijk is eerlijk, Depay krijgt alsnog slechts een 7, weliswaar het hoogste cijfer maar het is niet dat ze met negens smijten ofzo.

31 maart 2021 om 00:21

Ik ben geen fan van Depay, maar het is echt de enige speler die aanvallend wat kan creëren met zijn gefrommel en sterke lichaam. Vaak egoïstisch, maar laten we eerlijk wezen, er staat toch bijzonder weinig soeps om hem heen. De vrije trappen van ver buiten de 16 daar moet hij mee stoppen, totaal ongeschikt voor.

31 maart 2021 om 10:54

"De enige speler die aanvallend wat creëeren"....vervolgens creëert Berghuis vrijwel ieder gevaar. Als je hem niet mag prima, maar zo blind zijn voor zijn kwaliteiten is gewoon sneu.

Sorry hoor maar deze cijfers kan toch niemand serieus nemen 😂 Krul geen beoordeling omdat hij niks te doen gehad heeft. Als hij moest uitkomen was hij steevast eerder bij de bal. Geef hem dan toch lekker een 7, lekker boeiend. Verder gaat het nergens over om zoveel lage cijfers te geven als NL gedaan heeft wat het moest doen, aan het doelsaldo werken.

30 maart 2021 om 23:29

Dat is toch te bespottelijk dat je zulke lage cijfers gaat geven als je met 7-0 wint. Maar lekker belangrijk, er is gewonnen. Tweede helft heb ik me toch lekker vermaakt.

31 maart 2021 om 14:58

De ligt een 5,5 omdat hij een keertje voorbij gespeeld werd... ; Het zou fijn zijn als VZ of geen cijfers meer geeft of iemand in dienst neemt die er wel verstand van heeft. De cijfers van VZ zijn altijd lachwekkend.

31 maart 2021 om 00:05

De slechte 1e helft lijkt zeer bepalend te zijn geweest. En ik denk dat ze verwacht hadden dat het minstens 10-0 zou worden. Das wel ff een flinke tegenvaller, slechts 7 doelpunten.

Mee eens met deze cijfers. Tegen dit niveau mag je gewoon, als je jezelf topspeler vind, nul fouten maken, nada, althans de niet-talenten, en dat was niet het geval bij de meeste. Zo kritisch mag/moet je wel zijn vind ik

30 maart 2021 om 23:12

Krul?

31 maart 2021 om 00:37

Nul fouten maken. Wat een grote onzin is dat. Iedereen mag fouten maken. Iedere grote speler weet dat je tegen dit soort dwerglanden liever niet speelt. Veel overtredingen, bus parkeren en rare acties. Je scoort gelukkig 7 goals omdat het tempo nog aardig hoog lag en ze in de 2e helft moet werden.

Kritiek mag ook best. Mocht veel scherper voor de goal en meer variatie maar dan nog blijft het een last om tegen dit soort teams te spelen. Eenmaal door de barriere heen zie je dat het ineens snel kan gaan. 7-0 qua scoren gewoon prima maar qua kansen had het groter mogen uitpakken.

31 maart 2021 om 07:43

De enige die nul fouten heeft gemaakt krijgt weer geen cijfer. Lekker eerlijk. De basistaak van verdedigers is verdedigen. We hebben 0 kansen weggegeven en toch krijgt de achterhoede gemiddeld genomen een onvoldoende. Het is lachwekkend.

31 maart 2021 om 16:27

Wat had je dan verwacht van deze wedstrijd?
Uiteindelijk is dit toch gewoon een uitslag die bij zo'n wedstrijd hoort.
Dit is ook ook gewoon een evenaring van de grootste thuisnederlaag ooit van Gibraltar.
Deze wedstrijden worden normaal altijd 3, 4 of 5-0 gewonnen (ook genoeg wedstrijden tegen andorra of san marino die maar 3 of 4-0 werden) met een enkele keer een uitschieter naar boven als de spelers er zin in hebben of wanneer een aantal grote kansen er wel direct invliegen.
Als 7-0 dan niet goed genoeg is zeg je eigenlijk dat ze het nooit goed kunnen doen, want meer dan dat wordt het nooit.

Je wint met 7-0, er staat 1 onvoldoende op, en het hoogste cijfer is een 7. Voetbalzone, stop er gewoon mee. Niemand neemt dit nog serieus.

30 maart 2021 om 23:44

Eerste helft was een 5 waard de tweede een 8. Dan kom je gemiddeld wel uit tussen de 6-7.

31 maart 2021 om 03:21

De eerste helft een 3 wat mij betreft, wat was dat slecht zeg.

Zijn jullie niet goed ofzo, dat Memphis een 7 krijgt. Tot de goal die op zijn naam kwam heeft hij weinig goeds gedaan en verloor hij knullig de bal op meerdere momenten. Een 6 max was eerder op zijn plek geweest

30 maart 2021 om 23:11

hij maakt twee goals en geeft een assist. daar staat een spits voor in het veld

30 maart 2021 om 23:22

2 goals en een assist bij een 7-0 wedstrijd die 14-0 had moeten zijn? Japie je dooddoener werkt vandaag niet. 2 goals van de 7 als spits vandaag toch te weinig of maakt dat ineens niets meer uit Japie?

30 maart 2021 om 23:26

de rest van Oranje speelde toch tegen dezelfde tegenstander? op basis van wat hadden die dan een hoger cijfer verdiend als Depay? de rest van het elftal heeft vandaag minder laten zien als Berghuis en Depay dus dan is het toch volkomen logisch dat die twee het hoogste cijfer krijgen?

30 maart 2021 om 23:28

@Thamike, Je reactie om te scoren mislukt volledig. 2 goals als spits is altijd prima.

30 maart 2021 om 23:43

Luuk de Jong was de spits... niet memphis. Hij was slechts buitenspeler

31 maart 2021 om 00:07

De rest van het elftal heeft er toch mede voor gezorgd dat Depay wat doelpuntjes kon maken..

31 maart 2021 om 00:19

op Berghuis na heb ik zijn medespelers niet veel zien doen vandaag

31 maart 2021 om 00:31

@messibazoer mijn reactie om te scoren? Waar haal je dat vandaan. Ik vind 2 goals voor Depay tegen Gibraltar met zoveel kansen helemaal niet prima. En ik doe helmaal niets om te scoren, daar weet jij trouwens helemaal niets van. Beetje rare opmerking om dit zo voor een ander in te vullen zeg.

31 maart 2021 om 16:34

Tot zijn doelpunt deed Berghuis ook niets goed, alleen maar foute pases en kwam zijn man niet voorbij. Die goal was ongeveer de eerste keer dat hij de bal goed raakte.
gold overigens niet alleen voor hem tot dat moment.
Na zijn doelpunt en in de 2e helft ging het bij het hele team, inclusief Berghuis beter lopen.

Het spel was inderdaad grotendeels matig, maar zag ook zeker lichtpuntjes en zeker het afmaken na rust was een collectief verdienste.

Dumfries is toch wel echt de slechtste rechtsback in jaren in Oranje. 0% balgevoel 100% beunhaas..

30 maart 2021 om 23:16

Heeft genoeg goede interlands gespeeld tegen onder andere Duitsland en Frankrijk, alleen voor deze interland was hij totaal niet geschikt. Normaal moet hij kunnen opstomen en tegen Gibraltar sta je letterlijk altijd op de helft van Gibraltar en zijn de ruimtes klein. Om hem nou de slechtste rechtsback in jaren te noemen.. laten we niet doen alsof Hateboer en Tete beter zijn want die hebben nog nooit een fatsoenlijke interland gespeeld. Karsdorp zou van mij de voorkeur krijgen.

30 maart 2021 om 23:20

Dat zeg ik ook niet. Dumfries staat er gewoon bij gebrek aan beter. En is de beste van de slechtste. Maar zijn balgevoel is echt amateur niveau. Dit jaar is hij sowieso matig.

30 maart 2021 om 23:28

Zit echt in een verschrikkelijke vorm nu inderdaad. Ben benieuwd of, wanneer hij vd zomer verkocht word, hij bij zijn nieuwe club in de basis komt en zo niet, wie er dan opgeroepen gaat worden. Dumfries is en blijft een speler wie duels wint puur op mentaliteit en zsm de bal af moet geven want voetballen kan hij gewoon niet haha.

30 maart 2021 om 23:49

Tete is wel beter dan die beunhaas Dumfries.

31 maart 2021 om 00:12

Ik vind Tete ook beter. En veel andere rb's ook. Door zijn zeer hoge werklust, zijn woeste kijk en enthousiasme valt zijn gebrek aan voetbalkwaliteiten niet zo op en zal hij waarschijnlijk nog wel ff door voorkeur krijgen ben ik bang.

31 maart 2021 om 09:06

Toch heb ik het idee dat de tandem Dumfries-Berghuis wel potentie heeft. Eens dat Dumfries zonder ruimte zeer beperkt is, maar hij kan echt zn waarde hebben. Die twee samen kunnen de rechterflank overspoelen met power en snelheid. Dumfries eroverheen knallen en Berghuis voor een verrassend balletje in de zestien waarbij hij direct doorbeweegt. Dan kun je iets forceren.

30 maart 2021 om 23:19

Nee hoor we hebben ook nog Hateboer. Helaas is er weinig alternatief voor die positie, de keuze van Dest blijft doodzonde.

31 maart 2021 om 00:24

Volgens mij is je mening wel bekend na 15 redundante posts. En apart dat je Karsdorp vergeet als alternatief. En daarnaast breken Frimpong, Zeefuik en Geertruida op rechts ook aardig door. Rensch en Hoever hebben ook genoeg potentie. Jezelf Oranjeleeuw noemen maar niet de alternatieven weten is wel knap.

31 maart 2021 om 00:33

Als iemand bewezen heeft het niveau niet aan te kunnen is het Hateboer wel. Geef mij maar Karsdorp, Zeefuik, Geertruida, Tete etc.

31 maart 2021 om 07:28

De keuze van Dest is een logische, gezien hij ook al zijn jeugdinterlands voor de USA speelde. Zou dan ook niet zo snel willen spreken van zonde.

Berghuis was wat mij betreft motm. 90% van het gevaar kwam van hem. Maar goed hij was het eerste half uur zo extreem slecht dat je hem ook niet hoger dan een 7 kan geven.

31 maart 2021 om 16:37

Gelukkig niet de enige die dat vond. De eerste helft vond ik Berghuis dramatisch slecht, misschien wel de slechtste man op het veld tot hij scoorde. Prima tweede helft zeker wat zijn rendement betreft, maar de eerste helft was gewoon slecht.

Kan niet anders zeggen dan dat ik het 100% eens ben met de cijfers. Eerste helft speelde niemand goed, tweede helft stonden er eindelijk een aantal spelers op en dan met name Memphis en Berghuis, speelde een prima tweede helft. Wijndal ook degelijk en Gravenberg viel ook lekker in. Kortom prima cijfers! Memphis haters in 3..2..1

Wat heeft Berghuis nog meer goed gedaan behalve zijn goal. Zijn tegenstander bijna niet voorbij gegaan, alles terug en dan slechte voorzetten geven. Ik vind het geen 7. Is mijn mening tenminste

30 maart 2021 om 23:17

2 assists en als zn medespelers het afmaken nog 2. Verder kwam vrijwel al het gevaar van hem. Maar verder idd niks.

30 maart 2021 om 23:23

Bovendien ook de meeste key-passes (7) van alle aanvallers en inderdaad regelmatig een gevaarlijke voorzet wat, zoals Migi al aangaf, resulteerde in 2 assists.

30 maart 2021 om 23:23

Welk gevaar. Vond je hem echt zo goed spelen tegen een amateur? Hoe vaak is hij daadwerkelijk gevaarlijk geweest. Ik zeg niet dat hij slecht was maar ik vind een 7 te hoog.

30 maart 2021 om 23:23

Welk gevaar. Vond je hem echt zo goed spelen tegen een amateur? Hoe vaak is hij daadwerkelijk gevaarlijk geweest. Ik zeg niet dat hij slecht was maar ik vind een 7 te hoog.

30 maart 2021 om 23:31

Ze speelden allemaal tegen een amateur, niet alleen Berghuis. Dat is dus geen argument. En ja, hij heeft regelmatig voor gevaar gezorgd ja, dat is cijfermatig ook gewoon terug te zien. Buiten de goal en 2 assists ook goede stats betreft key-passes en succesvolle voorzetten.

31 maart 2021 om 02:10

iedereen speelde tegen amateur, maar niemand anders maakte 2 goals. Er is continu kritiek op Depay maar in 3 interlands 2 goals en 4 asissts is toch bij verre meest productieve speler.

Schijnt dat er twee van de negen voorzetten van Wijndal aankwamen volgens voetbalzone. Toegegeven, het was niet zijn beste wedstrijd. Maar volgens mij scoorde Memphis uit een voorzet van Wijndal en misten Wijnaldum en Malen opendoelkansen uit zijn voorzetten. Ook 1 voorzet op Luuk waar Luuk gewoon te weinig mee doet.

Je houdt de 0. Als team en vervolgens kom je niet boven de 6 uit met de verdediging. Had de ligt er dan 2 ballen in moeten koppen voor een goed cijfer. Krul heeft niet genoeg hoeven doen om in aanmerking te komen voor een beoordeling.. Ondertussen 49 passes gegeven, 100 aangekomen. En 7 reddingen. Wat kon hij dan doen? Reddingen maken als rene higuita?

Iedereen is volgens mij een beetje Memphis geil, maar wat een prutser is dat zeg die krijgt ondanks 2 goals van mij echt een 4 wat een zelf ingenomen mannetje is dat vind zichzelf erg goed en belangrijk hij had er gvd minstens 4 moeten maken en 12 assist maar hij wil alles alleen doen.
Ik vind hem echt niks volgende keer lekker thuis laten samen met Babel, Stengs en vast nog wel een aantal, maar ik zal wel weer voor gek worden verklaard maar ik ben echt helemaal klaar met die gast pff.

Ik wil toch wel een lans breken voor Dumfries. Hij gaat wel de hele tijd, onvermoeibaar en normaal is hij fysiek/verdedigend ook altijd prima (elke tegenstander/linksbuiten heeft een rot avond tegen hem). Alles ging in de eerste helft ook over rechts, samenwerking met Berghuis was best ok. En regelmatig duikt hij voorin op; best vaak betrokken bij goals (ook bij PSV). Nee geen verfijnde techniek, maar heeft altijd zijn bijdrage in de wedstrijd. Zeker geen niveau Cafu of Dani Alves, maar ik blijf het onze beste rechtsback optie vinden.

30 maart 2021 om 23:59

Ja echt goed en wat een werklust tegen Gibraltar en Letland. Jammer dat van de 10 ballen er 6 van ze voet afspringen maar gelukkig heeft die de mentaliteit en onvermoeibaarheid. Ze postionering verdedigend is ook echt klasse en hij jaagt de bal altijd zo lekker op ook al brengt die ze mede spelers daarmee in gevaar. De beste rechtsback die we hebben..... NOT

31 maart 2021 om 07:59

Ik heb nog nooit gevoetbald maar het enige verschil tussen mij en Dumfries is zijn conditie. Had ik die ook, dan zou ik hem moeiteloos kunnen vervangen. Zelden een speler gezien in Oranje die zo beperkt is. Ik denk zelfs de slechtste international sinds Glenn Loovens.

Ik wil toch wel een lans breken voor Dumfries. Hij gaat wel de hele tijd, onvermoeibaar en normaal is hij fysiek/verdedigend ook altijd prima (elke tegenstander/linksbuiten heeft een rot avond tegen hem). Alles ging in de eerste helft ook over rechts, samenwerking met Berghuis was best ok. En regelmatig duikt hij voorin op; best vaak betrokken bij goals (ook bij PSV). Nee geen verfijnde techniek, maar heeft altijd zijn bijdrage in de wedstrijd. Zeker geen niveau Cafu of Dani Alves, maar ik blijf het onze beste rechtsback optie vinden.

31 maart 2021 om 13:06

Ik vind het echt helemaal niets. Hij heeft geen voorzet in huis, en kan eigenlijk niet goed voetballen. Leuk voor Psv, maar als je het contrast ziet met een Dest is het gewoon schrikbarend. Ik hoop dat Karsdorp volgende keer de voorkeur krijgt.

Ok we hebben nog steeds een avondklok. Maar je kan wel gewoon rrustig een wijntje nemen in plaats van azijn. Man man wat een beoordeling. Waarschijnlijk kun je alleen goed beoordelen als je zelf op hoog niveau beoordeeld bent?

Net zoals deze wedstrijd niet zoveel zegt over de kracht van Nederland zeggen individuele cijfers ook niet zoveel. Alleen al het feit dat Krul geen beoordeling kan krijgen, dat backs louter aanvallend beoordeeld kunnen worden en dat een keer een sprintduel verliezen of uitgekapt worden inherent is aan een cijfer onder de 6.

31 maart 2021 om 00:35

Krul kan prima beoordeeld worden. Alleen al het onbesuisde uitkomen, zou al reden genoeg moeten zijn voor deze coach om Stekelenburg in de goal te zetten. Juist Krul had eigenlijk niet eens geselecteerd te worden. Had naar zijn slappe optreden tegen de Turken niet eens in de basis horen te staan.

Zoals altijd was Dumfries inderdaad de minste, maar verder mogen de cijfers best wat hoger. Tegen zo'n tegenstander kun je ook weinig beginnen.

Klaasen een 5, hoe dan? Zoveel kansen verprutsen hoor je een 2 of 3 voor de moeite te krijgen. Wat een slecht optreden van hem.

Dit is toch niet meer serieus te nemen??lekker met onvoldoendes strooien terwijl we met 0-7 hebben gewonnen. Waar kan je in godsnaam het in je hoofd halen om ergens een onvoldoende voor geven tegen Gibraltar??

31 maart 2021 om 00:28

Je mag toch wel kritisch wezen. We hebben niet te maken met fc bal op het dak het 5e? De eerste helft was toch gewoon een aanfluiting. Dat je een blessure nodig hebt om het systeem goed te zetten. Ook hoe onze bondscoach zich presenteert mag rustig bekritiseerd worden. Wat een negatieve vibe straalt deze man uit. Een en al chagrijn, handen in de tuk, straalt echt helemaal niets uit, wat een belachelijke vertoning van deze "coach". En dan de wissels Stengs-Babel, die waren echt nodig, spelers zaten er compleet doorheen..... . Blij met een paar goals tegen een stel postbodes, een kinderhand is snel gevuld.

Ik weet dat het in Nederland zo’n beetje verboden is om kritiek te leveren op Frenkie de Jong, maar wat heeft hij deze serie van drie wedstrijden nou helemaal toegevoegd?
Die statistieken... allemaal balletjes breed en terug, ik verwacht meer van hem. Vooral op creatief gebied moet hij Oranje bij de hand nemen. Niks van gezien.
Ja, idd, een paar echt mooie passjes, maar dat is gewoon te weinig. Zeker de laatste twee wedstrijden zou hij toch superieur moeten zijn?

31 maart 2021 om 09:18

Tegen Turkije was hij slecht, net als iedereen. Tegen Letland was het middelmatig. Gister tegen Gibraltar vertraagde hij alleen en zat er nul diepgang in. Niks werd vooruit gespeeld. De tweede helft was wat beter, maar niet meer dan dat. Het is wel opvallend dat zijn spel minder is geworden sinds de Boer voor de groep staat.

31 maart 2021 om 10:02

Mee eens.
Het werd wat beter toen Blind uitviel en de Jong een linie terug ging.

31 maart 2021 om 10:59

Precies om deze reden moet Frenkie altijd op 6 spelen. Ik snap al die trainers niet dat ze hem in een meer aanvallende rol willen gebruiken. En dan wel Wijnaldum, Klaassen en zelfs af en toe Donny daar neerzetten. Echt absurd. Uit de statistieken is ook wel gebleken dat De Roon ook niet echt een optie is. Dus vanaf nu "frenkie" altijd op 6!

31 maart 2021 om 11:33

Goed pleidooi!
Ik denk ook dat dat een betere positie is voor hem

Hoe kun je nu Blind en Klaassen een hoger punt toebedelen dan Dumfries. Blind maakt er een zooi van in de afgelopen interlands. Verdedigend zwaar onder de maat. In de passing was het ook belabberd, terwijl dat eigenlijk zijn sterke punt was. De Ligt ruimde ook vaak zijn troep op en verdient een hoger punt. Klaassen kon in twee duels 12 doelpunten maken. En dan heb ik het niet over kleine kansen. Hij heeft daarnaast geluk dat hij in het midden stond. Wanneer dit niet zo was werd hij voorbij gesprint. Luuk de Jong legde veel ballen klaar. Dat anderen (voornamelijk Klaassen en Depay) het niet afmaakte kon hij niks aan doen.
Blind 4, Klaassen 3,5 De Ligt 7, Luuk de Jong 7
De veldbezetting was in de eerste helft slecht. Daardoor konden Wijndal en Dumfries weinig doen aan de zijkanten. In de tweede helft veranderde dit. Er werd gespeeld met 3 tienen en 3 verdedigers. 2 man Berghuis en wijndal aan de zijkanten. Dit pakte goed uit zie dat Nederland 6 doelpunten maakte in de tweede helft. Goed herstel van Frank de Boer

Wat een onzin die cijfers.. heb de wedstrijd niet gezien, maar 7-0 is gewoon een prima uitslag.. ter vergelijking Portugal wint met 3-1 van Luxemburg.. dan bijvoorbeeld Gravenberg maar een 6.5 geven terwijl volgens jullie observatie hij in de 77e minuut een beslissende pass geeft, daarnaast zorgt voor creativiteit wat het elftal mistte en 49 vande 53 passes aan kwam?? Misschien beter om geen cijfers meer te geven....

31 maart 2021 om 09:11

Luxemburg is niet meer het Luxemburg van pak em beet 10 jaar geleden. Gibraltar verliest ook met 4-0 van een ploeg zoals Luxemburg

31 maart 2021 om 09:11

Gast je hebt de wedstrijd niet gezien en dan kom je met zo'n reactie. Ga de wedstrijd eerst even terug kijken en kom dan terug. De eerste helft was om te janken en dat is dan positief uitgedrukt. De tweede helft was niet meer dan redelijk.

Wat een hoge cijfers. Op basis van de eerste helft moet iedereen een 1 of 2 krijgen behalve Krul. De tweede helft kom ik niet hoger uit dan een 6.5 voor een aantal. Het gemiddelde is dus een zware onvoldoende ondanks een 0-7 overwinning. Met normaal spel had je hier met minimaal 10-0 kunnen winnen.

31 maart 2021 om 14:39

Precies. Hebben ze zich toch laten verblinden door de goals. Qua voetbal was het echt hemeltergend slecht. Heb geen fatsoenlijke aanval gezien. Eigenlijk zou je dit soort teams suf moeten tikken, maar wij hebben hen puur qua fysieke inhoud overklast. Da's pure armoede. Het voetbal moet echt veel beter.

Ben ik de enige die berghuis in de eerste helft een 3 vond en 2de helft misschien een 6,5???

31 maart 2021 om 09:15

nee, snap niet waarom mensen zo positief zijn over hem. Had moeite om de back van Gibraltar voorbij te komen en vind hem sowieso niet goed genoeg voor Oranje. Het is toch triest dat er ook nog eens geroepen wordt dat hij in aanmerking komt voor een basisplek op het EK.

We waren onthutsend slecht in de afronding. Echt onthutsend met Gini en Klaassen voorop. Mijn god, hoe groot moeten kansen zijn om ze te benutten.
Deze wedstrijd had Nederland de grootste uitslag ooit kunnen en moeten neerzetten. De Ligt hetzelfde punt als Blind, die grossierde in waardeloze ballen, slaat ook nergens op. Zal wel uit medelijden zijn. De Ligt vind ik als een van de enige gretigheid uitstralen.
Memphis ook weer zeer matig voor wat hij kan (veruit onze beste aanvaller). Omdat hij een intikkertje maakt en een van richting veranderde vrije trap? Ik verwacht meer van hem.
Grootste fout van de Boer's selectie is Babel i.p.v. Weghorst. Kun je niet verkopen.

De tactiek was geniaal of niet. Je kan zeggen, we zetten er eerst slopers in, de tegenstander wordt sneller moe en dan de technisch behendigere spelers. Veel coaches opereren op die manier en daar is veel voor te zeggen. Maar ik denk dat als je tegen Gibraltar speelt, je niet echt bang hoeft te zijn en je altijd veel voetbal in je spel moet brengen. Berghuis en Depay bleven vaak goed breed, de Jong en Klaassen benutte de ruimte niet goed. Ik vind het raar dat een van ons technisch meest begaafde speler, net voor de verdediging wordt geplaatst om wat pasjes links en rechts te geven, Frenkie moet veel verder naar voren worden geplaatst. Kon geen 334 opstelling maken maar Berguis en Memphis zouden dan aan de zijkanten staan zoals ze gisteren voorin stonden. Wijnaldum kan dit soort wedstrijden niet aan, daar is hij te lomp voor, Klopp was ook bij geweest met rust voor hem. Met zo'n opstelling en het veld goed breed houdend, een zekere diepte ook, had het minimaal 0-15 geworden.

Stekelenburg
Gravenberch
de Ligt
Blind
Berghuis
Klaassen
Frenkie
Memphis
vd Beek
Malen
de Jong

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren