Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Goed nieuws voor Oranje: Turkije morst verrassend punten tegen Letland

Laatste update:

Turkije is er dinsdagavond niet in geslaagd te winnen van Letland. De ploeg van bondscoach Senol Günes stond tot de tachtigste minuut op voorsprong, maar Davis Ikaunieks bezorgde Letland toch nog een punt: 3-3. Tegelijkertijd wist Noorwegen een 0-1 zege te boeken in en tegen Montenegro, dat zeker in de tweede helft nog aanspraak maakte op de gelijkmaker. Ondanks het puntenverlies blijft Turkije koploper in Groep G van de WK-kwalificatiereeks.

Turkije - Letland 3-3
Het thuisland schoot uit de startblokken en de aanvallende intenties werden al binnen honderd seconden beloond. Hakan Çalhanoglu vond op de rand van het zestienmetergebied Kenan Karaman, die de ruimte kreeg om uit te halen en in de rechterbenedenhoek doel trof: 1-0. Hoewel Turkije de touwtjes in handen hield, kwamen de bezoekers er meermaals gevaarlijk uit. Halverwege het eerste bedrijf dacht Letland zelfs op gelijke hoogte te komen. Marcin Oss knikte binnen uit een corner maar een overtreding ging volgens arbiter Daniel Stefanski aan het doelpunt vooraf: geen treffer.

Ruim tien minuten voor het rustsignaal maakte Turkije er 2-0 van. Uit een corner vanaf rechts kopte Oss het leer voor de voeten van Çalhanoglu, die de bal van circa twintig meter ineens uit de lucht op doel vuurde en de linkerbenedenhoek vond. Letland kwam anderhalve minuut later direct met een antwoord. Raivis Jurkovskis sneed vanaf de linkerflank de zestien binnen en zorgde dat Roberts Savalnieks van dichtbij kon afronden: 2-1. Zeven minuten na rust verdubbelde Burak Yilmaz de marge uit een strafschop, die door Stefanski werd toegekend na een overtreding van Kristers Tobers op Mert Müldür: 3-1.

De Letten tekenden vervolgens wederom snel de aansluitingstreffer aan; ditmaal was het Roberts Uldrikis die op aangeven van Oss zijn naam op het scorebord zette. Daarmee was de wedstrijd nog niet gespeeld. Integendeel, want ruim tien minuten voor het eindsignaal schoot Ikaunieks na een hoge pass van Eduards Emsis de 3-3 tegen de touwen. Orkun Kökçü kwam in de 83ste minuut nog in het veld voor Caner Erkin, maar ook de Feyenoorder kon puntenverlies niet meer afwenden.

Montenegro - Noorwegen 0-1
De openingsfase in het Montenegrijnse Podgorica was voor de neutrale toeschouwer bepaald geen lust voor het oog, maar vanaf de twintigste minuut werd de ontmoeting aantrekkelijker. Noorwegen noteerde de eerste kans via Morten Thorsby, die na een doorkopbal van Martin Ödegaard rakelings naast volleerde. Montenegro kwam de eerste helft weinig in het schouwspel voor: alleen Uros Djurdjevic deelde met een schot in de handen van doelman Rune Jarstein een klein speldenprikje uit. Tien minuten voor rust wisten de bezoekers het lichte veldoverwicht tot uiting te brengen op het scorebord.

Mohamed Elyounoussi speelde zich knap vrij aan de linkerkant van het veld en snelde het strafschopgebied binnen, waarna Alexander Sörloth op aangeven van de aanvaller van Celtic een niet te missen kans benutte: 0-1. In het tweede bedrijf kantelde de wedstrijd volledig en was het Montenegro dat nadrukkelijk de aanval zocht. Onder meer Stevan Jovetic en Sead Haksabanovic probeerden de Noorse muur nog te slechten, maar het ontbrak beiden aan fortuin in de afronding.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een aantal leden zeiden het al na de vorige wedstrijd. Het is typisch Turkije om na 2 moeilijke ploegen te verslaan tegen de makkelijkste punten te laten liggen. Bij de 3-2 staat Caner letterlijk te slapen en heft in zijn eentje buitenspel op. En de bondscoach gaat vervolgens verdedigende wissels tegen met alle respect Letland maken. Dan verdien je het om gelijk te spelen. Ik roep al tijden dat dit niet de juiste bondscoach is. Want hoelang gaan Umut, Kenan, Caner en al dat middelmaat op de bank nog opgeroepen worden? We staan alsnog 1e, maar wel zuur om niet 9 uit 3 te hebben door een gelijspel thuis tegen Letland.

30 maart 2021 om 22:56

Precies zoals ik onder andere al postte, dit kon je verwachten. Het is jammer voor Turkije maar het is zo voorspelbaar.

30 maart 2021 om 22:57

Na deze 3 wedstrijden zijn Kenan en Umut de spelers over wie je klaagt?

30 maart 2021 om 23:18

Dat Kenan vandaag scoorde betekent niet gelijk dat hij goed genoeg is. Deze 2 komen meestal gewoon zwaar te kort.

30 maart 2021 om 23:25

Ik heb het niet over vandaag, tegen Nederland was hij een van de beste op het veld. Caner vervangt Umut vandaag, heeft hij het beter gedaan? Je pikt de verkeerde doelwitten er uit.

30 maart 2021 om 23:28

Nee maar waarom Caner elke wedstrijd laten spelen en Ridvan Yilmaz niet oproepen? Die jongen hoort gewoon in de basis te staan bij het eerste van Turkije maar speelt zijn wedstrijden bij Jong.

30 maart 2021 om 23:32

Ik kan wel begrijpen waarom Ridvan er nog niet bij zit, maar Caner in de basis is iets wat ik ook niet wil zien. Leed alleen maar balverlies en verdedigend liet die zoals altijd steken vallen. Hij is geen speler waarmee je verder kunt kijken.

30 maart 2021 om 22:59

Sorry hoor, maar niet de juiste bondscoach? Ons spel moet echt beter worden in wedstrijden waarin wij het spel moeten maken, maar Şenol Güneş heeft echt wel meer krediet na die wedstrijden tegen grotere tegenstanders.

30 maart 2021 om 23:27

Je hebt gelijk, wanneer wij het spel moeten maken gaat het lastig. Maar waarom wisselt hij altijd verdedigend als we voorstaan? Blijf gewoon het spel spelen die je de hele wedstrijd al speelde. We staan 3-2 voor tegen Letland, en hij haalt 2 aanvallende middenvelders eraf voor een verdedigende middenvelder en een linksback.

Burak 90 minuten laten spelen is niet verstandig, dat houdt hij niet vol.
Ugurcan deed het heel goed tegen Noorwegen en Nederland, maar Altay maakt ook een heel sterk seizoen door en verdiende minimaal 1 wedstrijd te spelen. Vandaag zag Ugurcan er helaas niet goed uit.

30 maart 2021 om 23:47

Klopt, zijn wisselbeleid in zulke wedstrijden is echt zwak. Door Yusuf en Hakan allebei eruit te halen voor defensieve spelers, geef je eigenlijk al de bal aan je veel zwakkere tegenstander. Ga dan tenminste op balbezit spelen. Al moet ik wel zeggen dat we op het middenveld wat dat betreft weinig opties hebben buiten de starters. Een Irfan Can zou bijvoorbeeld heel handig zijn in zo'n wedstrijd.

30 maart 2021 om 23:06

Nou, het lag teminste niet aan Canhanoglu, wat een interland break heeft hij achter de rug, 3 wedstrijden, 3 assist en 2 goals🔥

30 maart 2021 om 23:29

Inderdaad deze 3 wedstrijden was hij fantastisch. Was heel raar dat hij gewisseld werd overigens.

30 maart 2021 om 23:22

Hahaha, ja hij doet het goed. Snap dan ook niet waarom hij gewisseld werd. Ook nog 1 assist ontnomen door Karaman.

30 maart 2021 om 23:26

Kenan is misschien wel de eerste speler die ik op het bord zou noteren. Zo een jongen heeft gigantisch veel arbeidsethos, maakt af en toe zijn goals en is bijzonder beweeglijk. Een type Dirk Kuyt. Die heb je nodig om stylisten te laten functioneren, oftewel om nodige lucht te scheppen, zodat die jongens kunnen shinen. Taylan en Caner hebben niks te zoeken in dit elftal. Eenzijdige spelers die tekort komen.

30 maart 2021 om 23:34

Senol kennende zitten die 2 straks in de EK-selectie, zou me niks verbazen. Ik begrijp niet waarom Kenan en Umut worden gezien als matige spelers door veel Turkse fans. Waarschijnlijk kijken wij anders naar voetbal dan zij dat doen.

31 maart 2021 om 08:27

Ik heb volgens mij iets gemist, maar een speler die letterlijk staat te slapen op het veld tijdens een voetbalwedstrijd, die beelden zullen inmiddels wel viral gaan lijkt me?

31 maart 2021 om 09:46

En dat is zonde want ik heb genoten van de Turken tegen ons en Noorwegen. Ik gun het zo om te schitteren op het WK

31 maart 2021 om 11:38

Raar dat Umut en Kenan de schuld krijgen terwijl Caner Ozan Kabak en Taylan het verpest hebben.
1 iemand hoort in de Turkse elftal en dat is Ozan Kabak, derest hebben daar niks te zoeken.

Altijd lekker, maar niet de lacherig over doen, wij hebben verloren van de Turken! Revanche halen, eerste worden en daarna kunnen we er mooi over praten!

30 maart 2021 om 22:55

Idd eerste worden word al lastig zat met deze selectie

30 maart 2021 om 23:05

Echt he. Eerst maar eens afwachten tot het einde. September zal hoe dan ook zeer bepalend gaan zijn, tegen Noorwegen, Montenegro en Turkije. Nederland heeft altijd moeite met voormalig Oostblok-landen, zie Bosnië of Bulgarije. De Noren schijnen er ook goed in te zijn om de boel dicht te timmeren, al hebben Nederlandse clubs het meestal niet moeilijk tegen Noorse.

31 maart 2021 om 00:08

Als wij het EK hebbem gewonnem is oms vertrouwen tegen die tijd enorm gegroeid.

31 maart 2021 om 09:48

Het EK winnen? Met Frank de Boer? Dat gaat hem echt niet worden he

Heel fijn voor ons! Maar hoe kan je in godsnaam 3 tegendoelpunten incasseren tegen de Letten?

30 maart 2021 om 23:03

Net zoals wij er 3 tegen krijgen door een 35 jaar oude Burak Yilmaz 😂 Dit soort dingen kunnen gebeuren en dat maakt voetbal juist zo mooi.

30 maart 2021 om 23:24

Tsja maar Yilmaz is toch wel wat niveautjes beter dan bijvoorbeeld Ikaunieks...

31 maart 2021 om 09:27

Omdat ze gewoon een matige ploeg zijn,. De overwinning op Nederland had meer met Nederland te maken dan de kwaliteiten van Turkije. Hoewel mijn turkse vrienden dit natuurlijk niet wilde geloven en mij al mooi vertelde dat ze potentieel wk winnaar zijn.

31 maart 2021 om 09:51

Verschil zit hem in het feit dat zij spelers in vorm hebben wij spelers in vorm niet oproepen of bij Jong Oranje neerzetten, plus spelen de Turken altijd met vuur, al helemaal met eigen publiek, dan is het altijd een gekkenhuis daar.

Turkije is op een of andere manier altijd super inconsistent. Ze hebben spelers die fysiek in orde zijn en een prima techniek hebben, maar mentaal lijken ze het niet elke wedstrijd te kunnen opbrengen.

30 maart 2021 om 22:57

Lag meer aan de trainer deze game

Een cadeautje na een slechte start van de kwalificatiereeks, daar moeten we dankbaar gebruik van gaan maken.

Ik vind het vooral nog beschamender dat wij er zo weinig tegen creeren, wat Letland kan er echt hekemaal niets van. Maar goed, nu niet meer gek doen en gewoon de poule winnen dus.

Nouja, verrassend is het helaas niet meer te noemen tegen Letland. Begrijp niet hoe, maar toch onze angstgegner.

Tweede helft was een drama. Burak zoals we hem weer kennen, Caner die er niks van bakt en Senol met zijn hele matige en rare wissels. Hoezo Hakan en Yusuf er samen af? Taylan heeft er helaas ook niks van gebakt in de afgelopen 3 wedstrijden.

30 maart 2021 om 22:55

Edit: gebakken*

Turkije Turkije al jaren hetzelfde verhaal. Winnen ze een paar wedstrijden voelen ze zich koning. Wat een dramatische wedstrijd. Hopelijk komen ze nu terug op aarde, want dit ging echt nergens over.

Toch verrassend na het sterke optreden tegen Noorwegen toch geen vervolg kunnen geven.

Uitermate zwak gespeeld. Krijg je gwn 3 goals tegen van Letland. Heel je voorsprong is hiermee weg. Altijd weer dat punten gemors tegen de kleinere landen. Nooit ff rustig kunnen uitspelen pff. Om gek van te worden.

30 maart 2021 om 23:02

Niet koel in het hoofd. Maar dat is aan de andere kant ook weer hun kwaliteit. Turkije is een stuntploeg, geen vaste waarde.

Een cadeautje na een slechte start van de kwalificatiereeks, daar moeten we dankbaar gebruik van gaan maken.

Schandalig slecht van Turkije. Heb nog nooit zo'n slechte pot van Ozan Kabak gezien en het was eigenlijk ook te verwachten dat Turkije onderuit zou gaan vandaag. Ze spelen ook alleen goed als het echt moet, Noorwegen en Nederland overklast en hier (notabene thuis) ga je op je bek. Nederland gaf niets weg tegen Letland en wij krijgen er 3 om de oren.. Muldur viel me weer positief op maar Taylan bakt er ook echt niets van. Hoop dat Cengiz Under binnenkort weer fit is en er ook bijkomt. Maar goed, Turkije nog steeds nummer 1

30 maart 2021 om 22:59

Nederland overklast? Nederland speelde drama maar jullie schieten letterlijk 4 keer op goal en 4 keer raak. Met 1 geluksgoal en 2 standaardsituaties. En dan verdedigen de hele pot. Je hebt verdiend gewonnen door die kansen af te maken maar overklast waren we echt niet.

30 maart 2021 om 23:03

Efficientie heet dat. Kan Nederland wel wat van leren vanavond tegen Gibraltar..

30 maart 2021 om 23:06

Met een hele portie geluk die je niet zo snel weer zal krijgen. Maar inderdaad we maken de kansen niet goed af maar hopelijk is dat de volgende interland periode wat beter.

30 maart 2021 om 23:21

Efficiëntie? Heb je ooit van het begrip geluk gehoord? Jullie hadden een engeltje op je schouder en schoten met scherp deze interlandperiode. Toch ben ik er niet bang voor dat NL het WK gaat missen. Turkije is een team vol met pure middelmaat en zullen nog wel punten tegen de kleintjes als Letland en Montenegro gaan verliezen.

30 maart 2021 om 23:24

De goal van de jong was inderdaad totaal geen geluk...

31 maart 2021 om 08:24

7-0 is toch een prima uitslag. Niet alles kan er in.

30 maart 2021 om 23:43

Nederland was echt heel slecht en verdiende niet te winnen, maar laten we nou niet doen alsof Turkije briljant was. Turkije had een goed plan om Nederland te laten komen, maar had ook wel goed geluk met de goals: een belabberd slap schot die er nooit in was gegaan als het niet aangeraakt was (krul had hem alsnog moeten hebben), een onnodige weggegeven penalty (bal werd al verspeeld), een zondagsschot van 30+ meter die Krul ook had moeten hebben en een (toegegeven) prachtige vrije trap. Verder helemaal niets gecreëerd. Zonder de penalty had Turkije zelfs 0,35 expected goals.

30 maart 2021 om 23:54

Tja, die eerste doelpunt was wel echt lucky ja, maar het zorgde er ook meteen voor dat Turkije zijn typische spel kon spelen tegen sterkere tegenstanders door de bal te geven.

31 maart 2021 om 11:18

Absoluut, dat maakt het eigenlijk nog raarder dat ze die 3-2 niet over de streep konden trekken. De sterkste punten van dit Turkse elftal zijn natuurlijk de verdediging en mentaliteit. Maargoed, het kan soms gewoon is tegenzitten.

Nouja, verrassend is het helaas niet meer te noemen tegen Letland. Begrijp niet hoe, maar toch onze angstgegner.

Tweede helft was een drama. Burak zoals we hem weer kennen, Caner die er niks van bakt en Senol met zijn hele matige en rare wissels. Hoezo Hakan en Yusuf er samen af? Taylan heeft er helaas ook niks van gebakt in de afgelopen 3 wedstrijden.

Lekker dat de Turken punten gemorst hebben maar het is nog niet de tijd om daar te lacherig over te doen. Eerst revanche pakken, eerste worden en dan kunnen we er mooi over praten.

Turkije begon goed en snel, maar vervolgens zag je dat ze letland aan het onderschatten waren. Veel onzuivere passen en te simpele aanvalstactieken. Helaas doet turkije dit vaak misschien iets te gespannen omdat erdogan erbij was. Hoe dan ook erg jammer dit en het zouden wel eens dure punten kunnen zijn.

Dit puntverlies is volledig te wijten aan de bondscoach. Je kan niet met dezelfde mentaliteit spelen tegen Letland als tegen Noorwegen en Nederland. Na de 1-0 nam de ploeg direct gas terug, waarom? Met alle respect, het is Letland. Na de 3-2 gingen twee aanvallend ingestelde spelers eruit voor 2 verdedigend ingestelde spelers. Tegen Letland!! Senol is hier volledig door het ijs gezakt, dit sloeg nergens op. Je zit letterlijk de score te verdedigen tegen de nummer 136 van de wereld, de spelers en de trainer moeten zich schamen. Door de eerste 2 wedstrijden is iedereen gaan zweven en dat heeft zo te zien ook zijn effect gehad op de spelers. Op tv hadden sommige gasten het al over een finaleplaats op het EK en dergelijke. Nu sta je weer met beide benen op de grond (hoop ik).

30 maart 2021 om 23:12

Ik vermeld senol zijn wisselbeleid niet meer omdat ik weet hoe die opereert. Ik en jij hebben dat 2 jaren aangekaart toen die nog trainer van Besiktas was. Het is algemeen een goede trainer en ik ben blij met hem als bondscoach, maar soms kan die echt een koppige oude man zijn! Best wel jammer dat kaan, cenk, dorukhan en zeki celik niet konden spelen omwille van corona. Ik denk echt wel dat kaan het verschil kon maken op het middenveld vandaag. Ik vond ons echt slap in bijna alle kopduels.

30 maart 2021 om 23:24

Tegen Nederland in minuut 65: Caner en Taylan voor Yusuf en Ozan. Tegen Noorwegen in minuut 69: Caner en Taylan voor Yusuf en Hakan. Vandaag in minuut 65: Umut en Taylan voor Yusuf en Hakan. Het zijn altijd dezelfde spelers, een linksback en Taylan voor Yusuf en een andere middenvelder. De wissels die je maakt bij een 3-0 voorsprong en een 3-2 voorsprong kunnen toch nooit hetzelfde zijn? Zeker als er een duidelijke klasseverschil is tussen de tegenstanders. Dit is altijd het probleem geweest van Senol en dat is het nog steeds.

30 maart 2021 om 23:33

Ik was met mijn vader de wedstrijd aan het bekijken en hij zei identiek wat je hebt getypt. Hij vroeg me waarom die niet eerder wisselt en waarom die dezelfde spelers wisselt (hij zei alweer yusuf en hakan eruit) en ik antwoordde hem terug dat senol altijd zo geweest is.

Ozan kabak, yusuf, caner en burak waren letterlijk dramatisch! We zijn zo gevaarlijk bij corners en voorzetten en dat is mede door hakan. Waarom gebruikt caner dan de corners? Hoeveel ballen hebben caner en ozan wel niet samen verloren? Ik was letterlijk de tel kwijtgeraakt...Umut meras heeft 2 puik wedstrijden gespeeld en verliest zijn plaats aan caner. Ik zag de vermoeidheid in sommige spelers (vooral bij okay zag je het overduidelijk). Ik had daarom verwacht dat senol mogelijk de kansen zou geven aan taylan, bardakci of alparslan, halil en orkun. Ik vind het jammer, maar taylan heeft in 3 wedstrijden ingevallen en heeft echt een slechte indruk op mij achtergelaten. Alsof die bang is om aan de bal te komen. Enige die goed heeft gespeeld is mert muldur. Scheidsrechter heeft daarnaast ook een goede wedstrijd gefloten.

Gebeurd de Turken wel vaker. Tegen de grote landen een goed resultaat halen om vervolgens tegen de kleinere ploegen die prestaties weer om zeep helpen.

Dit is wel lekker inderdaad, loop je toch weer direct 2 puntjes terug in. Classic Turkije wel dit overigens - winnen van Nederland en Noorwegen (normaliter de enige 2 concurrenten voor plek 1 of 2) maar dan puntverlies tegen het nietige Letland. Het kan verkeren...

Opvallend eigenlijk van Turkije. Heb de wedstrijd niet gezien, maar Turkije krijgt niet snel 3 doelpunten tegen toch? Staan ze wel weer met beiden voeten op de grond. Deden het goed tegen Nederland en Noorwegen, maar er komen nog veel wedstrijden aan.

30 maart 2021 om 23:16

Ja nu moesten ze het spel maken dan wordt het gatenkaas. Ook wel eigen schuld. 2-0 voor gelijk handrem erop en concentratie volledig weg.

Slechte wissels van Senol Gunes. Hij heeft de wrdstrijd weggegeven. Ik snap niet waarom hij Ozan Tufan en Yusuf yazici niet eruit ging halen voor Orkun kokcu en Halil Akbunar. Hij ging yusuf en Hakan eruit halen en dan Taylan en Enes ervoor in. Alsof we niet genoeg van dezelfde soort middenvelders hadden. Taylan viel dramatisch in. Bij de corner zag ik de goal aankomen. Hoe non chalant kan je de bal pasen Okay? Daarnaast speelde Burak ook dramatisch hij mocht wel gewisseld worden ipv Hakan. Domme keuzes. Maar goed Turkije staat er nog wel goed voor.

Mijn complimenten aan Caner Erkin die het voor elkaar krijgt om deze wedstrijd te verzieken: laat zijn mannetje gaan bij het eerste tegendoelpunt en heft buitenspel op bij de tweede. Ook mijn complimenten aam Senol Gunes die weer met een kansloos wisselbeleid komt. Je weet dat Letland een van die landen is waar menig Turken een vieze nasmaak aan hebben door de playoffs van EK 2004. Iedereen wist dat dit lastig kon worden. Na die eerste doelpunt had dit een 4/5-0 moeten worden, maar nee. Dit is dus een voorbeeld dat Turkije voetbalt wanneer het hun uitkomt.

Ik had de 9 punten uit 3 wedstrijden al gerekend maar toch geven ze het weg man man man. 3 wedstrijden 3x zelfde wisselfouten namelijk een bal vasthoudende Yusuf en Hakan eruit Taylan, Caner/Umut Meras en Enes Unal erin zo geef je de bal aan de tegenstander en laat je ze de spel maken. Ik ben natuurlijk wel blij met de 7 punten uit 3 maar kon beter. Toen de selectie bekend was ging ik lachen om bepaalde spelers namelijk: Ozan Tufan, Taylan Antalyali, Cenk Tosun, Dorukhan en Caner. Enigste die mijn mondje heeft gesnoerd is Ozan Tufan wat speelde hij goed zeg. Cenk en Dorukhan niet eens gespeeld, Taylan en Caner zwaaaarrr onvoldoende begreep niet eens hoe zij zijn opgeroepen. Als laatst vraag ik me af waarom we in zo een groot land geen Spitsen en Linksbacken kunnen opleiden....



Het Letland-fobie blijft voortbestaan. Onnodige puntenverspeling door absurde tegendoelpunten. Caner Erkin alsjeblieft niet meer oproepen. Ozan Kabak heeft echt een slechte indruk gemaakt, eerst door laten koppen bij de eerste doelpunt en blijven staren bij de tweede (ondanks dat Caner buitenspel opheft). Vaak ook zijn mannetje laten lopen, teveel vasthouden. Toch een flinke niveauverschil met Caglar Soyuncu en Merih Demiral. Ook Kaan Ayhan heeft toch een streep voor. Daarentegen sterke wedstrijd van Mert Muldur, echt een stoomlocomotief op die rechterkant. Wel weer een sidenote voor Okay Yokuslu..wat een speler! Hopelijk neemt de rest hier een voorbeeld aan. Ozan Tufan moet ook naar het buitenland.

Ik had het na de vorige wedstrijd ook gezegd, maar Taylan Antalyali is niet van het niveau Milli Takim. Wat een slechte speler is dat zeg. Valt al 3 wedstrijden in negatieve zin op na zijn invalbeurten; ziekenhuisballen, onnodige overtreding waar een tegendoelpunt uit valt. De wissels Hakan en Yusuf eruit voor Taylan en Umut was dan ook volkomen absurd. Berat Ozdemir van Trabzonspor is wat mij betreft veel getalenteerder en zou een aanwinst zijn voor Milli Takim met zijn fysieke en voetballende kwaliteiten.

Hopelijk zijn Demiral en Under snel weer bij en wordt dit een lesje.

30 maart 2021 om 23:01

Volledig eens met je over Taylan. Het is een redelijke optie achter Okay en ook Berat, die ik een betere voetballer vind. Maar meer zit er niet in ben ik bang, de hele media campagne om hem op te roepen heeft succes gehad maar ik had niet verwacht dat Senol hem in alle wedstrijden het veld op zou sturen. Zeker niet tegen zo'n tegenstander.

30 maart 2021 om 23:17

“Redelijke optie”, nou...Dan ben je nog redelijk mild. De beste man heeft niks te zoeken in het rood-witte tenue. Ozan, Okay en Berat zijn een heel stuk beter, dat geldt overigens ondanks zijn vormdip ook voor Dorukhan. Ook Salih Ucan is een betere voetballer. Heck, ik zou zelfs eerder Hakan Arslan van Sivasspor oproepen dan deze gozer die enkel gaten weet dicht te rennen maar waardeloos is aan de bal.

Jullie begrijpen niet, turkije heeft naar Derksen geluisterd ze gaan wk in Qatar ook boycotten

Hier kon je natuurlijk op wachten, had eigenlijk al een gelijkspel tegen de Noren verwacht. Ook tegen Montenegro zie ik de Turken in twee potjes geen 6 punten pakken. Uiteindelijk zullen de Noren wel tweede worden en moeten we deze matige poule gewoon kunnen winnen. Uit bij Turkije zat alles tegen wat tegen kon zitten, ook een wedstrijd zo slecht als die win je 8 van de 10 keer. Mooi voor de Letten overigens, best een stug ploegje.

Opvallend eigenlijk van Turkije. Heb de wedstrijd niet gezien, maar Turkije krijgt niet snel 3 doelpunten tegen toch? Staan ze wel weer met beiden voeten op de grond. Deden het goed tegen Nederland en Noorwegen, maar er komen nog veel wedstrijden aan.

Letland is zo ongelooflijk slecht. Vraag me echt af hoe je tegen hun 3 goals kan tegen krijgen.

Verrassend kan je het bijna niet meer noemen. Altijd tegen die (met alle respect) kleine landen lijken we super veel moeite te hebben. Tegen beter weten in hoopte ik dat het dit jaar anders zou zijn, want NL + Noorwegen - winst. Helaas... Al moet ik wel zeggen dat Senol ook niet hielp met die wissels. Waarom Yusuf en Hakan eruit? 2 toppers die de bal in de ploeg kunnen houden wissel je toch niet? Taylan weer dramatisch ingevallen en Deniz op de flank hoef ik niet te zien. Snelheid, diepgang, dat is wat we momenteel missen in de ploeg. Een Halil had veel meer kunnen betekenen bij het invallen. Wat een rare keuzes toch allemaal.

Letland speelt gelijk tegen Turkije, Turkije wint van Nederland.
Conclusie: Letland is beter dan Nederland
Dat wordt nog een zware pot!

31 maart 2021 om 09:10

Nederland heeft een paar dagen geleden zelf al tegen Letland gespeeld (en gewonnen). Nu ontstaat er een soort warp hole in de logica ben ik bang

Krijg je ervan als je met die sjap cancer erkin begint. Eerste 2 waren zijn fout. Ozan kabak speelde bang en als een kabak, elke hoge bal in de zestien was gevaarlijk en daar hebben we het verloren simpel als dat, taylan geen schim van de voetballer als die voetbalt bij galatasaray. Na de 3 - 3 is de kalmte weg en overheerst haast en dan zie je oude Turkse elftal weer paniekerig en niet rustig en draaiend met de bal.

Haha, zo herkenbaar dit. Zwemmend een oceaan achter je laten, maar in een ondiep zwembad verdrinken.

0.0 concentratie, te opzichtige en te defensieve wissels. Waarom Umut en Caner op links? Wissel een positie voor eenzelfde positie. Taylan moet je niet inzetten, die jongen voegt niks toe aan zo een elftal. Hij heeft alleen maar verkeerde beslissingen genomen. Verder wordt Ozan Kabak kinderlijk uitgesprint bij de tweede goal. Merih moet snel herstellen, tandem moet Caglar en Merih zijn. Doodse zonde. Letland is met een poepie elftal toch uitgegroeid tot onze angstgegner.

30 maart 2021 om 23:09

Vooraf hadden we eigenlijk allemaal getekend voor 7 punten uit 3 wedstrijden. Maar de manier waarop, dit baart me zorgen voor de tweeluik tegen Montenegro en de uitwedstrijd in Letland. Senol heeft te veel respect voor zulke tegenstanders. De manier van spelen na de 1-0, de wissels in de tweede helft, lijkt wel alsof Oranje weer de tegenstander was vandaag.

30 maart 2021 om 23:16

Inderdaad Clutch, de samenstelling van de punten is teleurstellend. Senol houdt zich teveel vast aan zijn wissels. Zijn basiself is goed, op Caner na. Echter valt hij door de mand door zijn koppige manier van lopende spelanalyse. Wissels zijn vooraf bekend en hij stelt zijn tactiek te eenzijdig op. Daarop verliest hij zijn strijd. Wat je zei over Taylan, klopt. Die jongen past niet in dit elftal. Had liever Orkun eerder in het spel gebracht. Daarmee had je het voetballend vermogen erin gehouden. Verder moet Cenk sneller naar zijn oud niveau. Met Enes kan je niet veel forceren en een 35-jarige Burak kan je een reeks niet uitzingen.

30 maart 2021 om 23:39

Lijkt wel alsof Senol wat heeft tegen de nieuwe generatie Europese Turken. Mert Muldur speelt ook alleen maar omdat Zeki en Nazim niet beschikbaar zijn. Orkun krijgt nauwelijks speeltijd en die twee Oostenrijkse Turken hebben ze niet genoeg moeite voor gedaan.

Laten we even realistisch zijn boys. Dit is het niveau van Turkije toch. Nations league gedegradeerd maar wel kunnen stunten tegen grote landen. Leuk en aardig allemaal maar als je het spel moet maken dan zie je dat je tekort komt. Al met al 7 punten uit deze eerste 3 wedstrijden zullen de Turken superblij mee zijn. Maar deze gelijkspel gaat je nekken

30 maart 2021 om 23:08

Als we realistisch zijn, klopt jouw analyse niet. Niveau van Turkije is goed, potentieel gezien is elk topland te verslaan. Echter ontbeert het aan ijzersterke mentaliteit tegen de mindere ploegen. Ondanks dat je snel op voorsprong komt en ook nog eens 3-1 leidt, speel je gelijk tegen Letland. Die jongens zijn de hemel ingeprezen na Nederland en Noorwegen. Lof is terecht, maar omgang met de superlatieven is zeer matig.

30 maart 2021 om 23:15

Nee, totaal niet. Nations League is geen goede graadmeter voor dit elftal, aangezien de coach het als een oefentoernooi gebruikt om andere dingen te proberen. Het probleem van Turkije is dat we moeite hebben in wedstrijden waarin wij het spel zelf moeten maken en dat is dan natuurlijk vooral tegen kleinere tegenstanders. De kracht van Turkije zit juist in het spel dat we spelen tegen de grotere tegenstanders aan wie we de bal geven en op de omschakeling spelen.

Was te voorspellen, dit turkije is gewoon een redelijk beperkt elftal. Waar Nederland stukken beter moet spelen met hun kwaliteiten, heb ik zo’n vermoeden dat turkije niet echt beter kan. Dosis geluk gehad tegen Nederland en vooral effectief geweest.

Op calhanoglu en die verdediger van leicester na is het ook niet veel soeps. Ik verwacht dat ze net aan 2e worden in de poule. Hopelijk dimmen de turken weer een beetje na deze zeperd

De reden dat er nog niet gepanikeerd moest worden na de nederlaag. Zolang dit soort potjes fout blijven gaan voor de Turken is het een team waar je in een kwalificatiecyclus niet echt bang van moet zijn als je zelf een beetje je job doet. Alleen is het de vraag of Nederland daar in slaagt.

30 maart 2021 om 23:21

Ja maar Nederland gaat ook nog wel 1x gelijk spelen tegen Noorwegen of zelfs Montenegro. Turkije mist een aantal belangrijke spelers, dat is al eerder gezegd maar vandaag was het echt pijnlijk duidelijk, want de overige 2 wedstrijden deden de vervangers het gewoon redelijk, op een paar na. Als alle spelers gezond zijn in de volgende window dan mag je die “hoeft niet bang te zijn” verwachting wel wat bijstellen.

30 maart 2021 om 23:28

Als je als Nederland een topland ambieert te zijn in het mondiale voetbal dan moet je er niet ban van zijn. Dat heeft Frankrijk aangetoond. Zelfs met een 1/6 erboven eindigen. En nu een absolute blamage tegen godbetert Letland. Ik zeg niet dat het een makkelijke tegenstander is in een kwalificatie, maar ook geen waar je voor moet beginnen bibberen.

31 maart 2021 om 00:08

Nederland is al een tijdje geen topland meer, zullen ze opeens deze kwalificaties ook niet worden, heeft nog wel wat meer tijd nodig.

Pijnlijk dit. We spelen gewoon niet goed maar uit individuele klasse en en een goede centrale block achterin hebben we het goed gedaan de afgelopen wedstrijden. Maar tegen dit soort ploegen sta je altijd in balbezit en wat Turkije hiermee doet is echt amateuristisch.

Oke we staan nog eerste en er is niets verloren maar dit is echt zo onnodig. Ik zei het al eerder, Ugurcan is onze keeper niet, de enige reden dat hij de voorkeur boven de veel talentvollere Altay krijgt is zijn leeftijd, maar dat krediet is ook wel weg vandaag. Er is een reden dat ik ook altijd zo haat op Burak, voegt gewoon niets toe op het veld, een one match wonder, zoals we hem weer kennen. Ook ben ik zeeeer teleurgesteld met Senol’s wissels en taktiek vandaag. Toen we met 3-1 voor stonden had ik een maat van me al bericht “we gaan verliezen vandaag”, want zo erg lieten we de Letten aanvallend voetballen alsof ze Frankrijk zijn en wij moeten verdedigen. Die Taylan hoef ik ook nooit meer te zien, en Yazici is zoals altijd nergens te bekennen. Man waarom is die verd**me Under ALTIJD geblesseerd? Mijn favoriete Turkse speler al sinds zijn Basaksehir periode, maar we missen hem vaker dan dat hij speelt. De creativiteit die we nodig hebben. Hoe Caner telkens terug speelde maakte me ook gek.

Senol Gunes is echt een grap man serieus. Er zit totaal geen voetbal in dit elftal, tegen NL hadden we een gouden pik. Noorwegen individuele klasse en dan zie je wat er gebeurd tegen Letland. Alle 3 de wedstrijden precies zelfde wissels. Wtf is Taylan?? Heeft 2 wedstrijden echt dramatisch gespeeld en alsnog wordt die ingebracht. Hoezo opeens met Caner starten terwijl Umut redelijk heeft gespeeld. Ik kan gewoon niet geloven dat Burak 90min heeft gespeeld. Enes Unal speelt zijn hele leven spits, komt die bij het nationale elftal speelt die bijna als back puur om Burak te laten spelen. Senol kan totaal niet een wedstrijd lezen. Je hebt Halil een snelle buitenspeler die durf je niet in te brengen, door Burak omdat hij perse moet spelen. Ugurcan komt ook echt niet zeker over, te simpel allemaal. Elke bal die hij naar voren schiet gaat gewoon naar de tegenstander. Mert Muldur misschien wel de jongste speler in de selectie was de beste vandaag. Dat Taylan de voorkeur kreeg boven Orkun echt schandalig. Puur door het druk zetten van de GS media is hij geselecteerd lachwekkend.

31 maart 2021 om 01:49

Precies dat lijkt wel alsof Senol niet van snelle buitenspelers houdt Halil verdiende gewoon een invalbeurt die jongen neemt Goztepe in zijn eentje op sleeptouw maar nee Senol brengt een speler in die nauwlijks scoort bij Basaksehir. Ik ben Gs fan maar die Taylan hoef ik echt niet te zien op het ek zoveel middenvelders die het meer verdienen als hij bijv Berat ozdemir van Trabzonspor of Abdulkadir parmak 2 bewegelijke en snelle middenvelders Taylan komt zwaar te kort voor dit niveau en is ook zo traag

Ik ben Gala fan maar die Taylan mag Senol gunes wel thuis laten hoop niet dat hij meegaat naar het ek. Waarom haal je je 2 beste spelers eruit snap ik niet? Daarnaast heb je Halil akbunar die de sterren speelt bij Goztepe maar nee Senol zet Deniz turuc erin die er al paar maand niks van bakt ook Caner hoef ik niet te zien op het ek Umut is 10x beter aanvallend en verdedigend staat hij zn mannetje we missen echt Cengiz Irfan en Merih

Dat is altijd met Turkije,als zij als team spelen spelen ze met ziel en zaligheid en daarna krijgen de spelers sterallures en gaan ze voor zichzelf spelen en denken ze allemaal dat ze Maradona zijn en valt het als n kaartenhuis in elkaar terwijl teamspirit hun kracht is,daarom zullen zij nooit om titels spelen op toernooien

Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om 3 tegendoelpunten te incasseren tegen Letland, ongelofelijk zeg. Die gasten waren zo enorm slecht tegen Nederland, dat ik dacht dat ze in de hele kwalificatiereeks niet zouden scoren.

Heerlijke uitslag van Turkije, zoals Frenkie de Jong al aangaf zal dit het meest bijblijven van deze speelronden. Vind Turkije echt een taaie tegenstander tegen de grotere landen kunnen ze zich helemaal vastbijten in een tegenstander. Maar zelf echt domineren is het vaak minder succesvol in.

Dat is niet verrassend dat heeft Turkije altijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren