Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje wordt in Gibraltar beloond voor enorme doelpuntenhonger

Laatste update:

Oranje heeft dinsdagavond met ruime cijfers gewonnen van Gibraltar. De ploeg van bondscoach Frank de Boer wist in de eerste helft slechts één keer de trekker over te halen, maar zal tevreden zijn over de zes doelpunten die na rust nog vielen: 0-7. Smet op de zege is het uitvallen van Daley Blind, die een mogelijk zware knieblessure opliep. Goed nieuws kwam er verder uit Turkije, dat punten verspeelde tegen Letland (3-3). Nederland staat in de groep tweede met één punt minder dan de Turken.

Nederland verscheen met dezelfde elf namen aan de aftrap als zaterdag tegen Letland (2-0 zege). Gibraltar speelde zoals verwacht uiterst defensief en Oranje slaagde er pas in de zeventiende minuut in een goede kans te creëren. Een schot van Steven Berghuis werd gekeerd door Dayle Coleing, die met zijn kin ook de halve omhaal van Memphis Depay in de rebound stopte. Even later bood Depay met een voorzet een vrije kopkans aan Denzel Dumfries, die van dichtbij naast kopte.

Een hard schot van Wijnaldum werd knap uit de hoek getikt door Coleing, waarna het een tijd stil bleef voor het doel van Gibraltar. In de slotfase van de eerste helft dacht Davy Klaassen van dichtbij te scoren, ware het niet dat Coleing opnieuw in de weg stond. Vier minuten voor rust viel de bal eindelijk goed voor Oranje. Een afgeslagen schot van Georginio Wijnaldum belandde fortuinlijk bij Berghuis, die ineens de verre hoek vond: 0-1.

Daley Blind moest vijf minuten na rust per brancard van het veld. De verdediger kwam ongelukkig in botsing met Tjay De Barr en leek zijn knie daarbij te verdraaien. De Boer bracht met Donyell Malen een aanvaller in de ploeg voor Blind en dat sorteerde direct effect. Een lage voorzet van Berghuis werd simpel binnengetikt door Luuk de Jong: 0-2. Zes minuten later dwarrelde een vrije trap van Depay fortuinlijk via de muur van Gibraltar binnen: 0-3. Nog geen zestig seconden later scoorde Wijnaldum uit een voorzet van Berghuis. De middenvelder zag zijn kopbal geblokt worden, maar schoot in tweede instantie binnen: 0-4.

Daarmee was de storm van Oranje nog niet voorbij, want Malen kon weer twee minuten later een lage pass van Klaassen vanaf rechts binnenlopen: 0-5. In de fase die volgde had Nederland juist weer moeite met het afdwingen van grote kansen. Wijnaldum had de bal na een doorkopbal van Owen Wijndal wel voor het inkoppen, maar mikte van dichtbij naast. Donny van de Beek tekende in de 85ste minuut voor de 0-6, door na een slim tikje van Depay met links af te werken. Vier minuten later scoorde Depay zelf op aangeven van Wijndal, die na een individuele actie op links de achterlijn haalde en laag voorzette: 0-7.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet bijzonder dat je hier van wint. Ik zei het al in een ander topic, maar als dit einde seizoen is voor Blind, dan word je toch gek? Wat zijn dit soort potjes toch irritant. Zo een net niet Oranje teampje gaat op een dinsdagavond op een net niet veldje tegen een belabberd parttime ploegje voetballen (voor een schandalig WK) en juist tijdens die wedstrijd verlies je je sterkhouder. Vreselijk, die interlands en al helemaal deze kwalificatie.

30 maart 2021 om 22:43

Goed aantal doelpunten gescoord en nu door. Turken lekker puntjes laten liggen..

30 maart 2021 om 22:45

Het is zonde van Blind natuurlijk, maar wat nog erger is, is dat er een blessure nodig is om het systeem goed te zetten. Er had hier toch gewoon vanaf Het begin 1 op 1 moeten staan achterin en een extra spits. Gelukkig is het daarna nog uitgelopen na 7-0. Hopelijk valt het mee voor Blind, al vrees ik het ergste hier gaat Ajax nog lang last van hebben. Blind is namelijk erg stabiele factor en na het wegvallen van Onana en nu Blind zie ik het in Europa moeilijker worden. De competitie is natuurlijk al lang en breed gespeeld. Turkije gelijk gespeeld waardoor je het weer in eigen hand hebt en niet meer alleen afhankelijk van het doelsaldo.

30 maart 2021 om 22:51

Zo is dat! Overigens jammer dat ZoooveelMoneyMan geen basis stond.

31 maart 2021 om 07:44

Uiteraard heel erg voor Daley. Stelling als je de man die de lijnen uitzet bij Barcelona in je team waarom dan nagenoeg alles over Blind laten lopen terwijl we allemaal zien dat het tempo van hem te laag. Waarom dan gelijk met de man van Barcelona beginnen

30 maart 2021 om 22:43

Het is idd erg jammer voor Blind dat hij eruit ligt, maar ik denk dat het in sportief oogpunt niet slecht is. Blind vertraagt het spel te veel en komt te veel attributen te kort als CV, back of middenvelder. Het mag nu toch heel duidelijk zijn dat Oranje 4-3-3 moet spelen met punt naar achteren met Frenkie als libero/centrale man. Gravenbergh en Wijnaldum/Klaassen ervoor. Wijndal en Karsdorp als backs en voorin Depay, Weghorst en Berghuis. De Vrij/Ake en De Ligt als centrale duo op het EK. Het mag duidelijk zijn dan een middenveld met Wijndaldum, Klaassen/De Roon en Frenkie niet werkt. Een Gravenbergh of Propper moet spelen om meer voetbal op het middenveld te krijgen. Dat is onderhand wel kei duidelijk. Ik zou als Oranje zijnde zo spelen, van links naar rechts: Cillessen, Wijndal, De Vrij/Ake, De Ligt, Karsdorp; Wijnaldum/Klaassen, Frenkie, Gravenbergh/Propper; Gakpo/Depay, Weghorst, Berghuis.

30 maart 2021 om 23:30

@Zermatt,Sportief oogpunt...Hangt er vanaf met welk oog je kijkt zermatt..Vanuit Ajax zijn sportief oogpunt met de komende Europese westrijden natuurlijk uiterste kl*te.

31 maart 2021 om 00:01

Zermatt, ben het niet vaak met je eens maar dit keer 100% eens met je opstelling.
Alleen lachwekkend dat je Ake en De Vrij op gelijke hoogte stelt, er mag geen twijfel over zijn wie van die 2 de voorkeur moet krijgen als cv.

31 maart 2021 om 03:55

Maar Ake speelt toch vrijwel nooit bij City? Lijkt me ook niet handig om die op te stellen.
Kan er anders van onder de 21 geen verdediger opschuiven?
Blijf hopen op van Dijk natuurlijk.

31 maart 2021 om 09:09

Van Dijk zal te veel wedstrijdritme missen en nog niet 100 procent herstelt zijn op het EK.

30 maart 2021 om 22:44

Ben het hier niet met je eens. Dit zijn belangrijke wedstrijden. Het is de schuld van het kunstgrasveld van Gibraltar. Niet vsn de interlands

30 maart 2021 om 22:49

Wie zegt dat dit op een (droog) grasveld niet was gebeurd? Makkelijk om kunstgras de schuld te geven. Is gewoon een ongelukkig moment. Op gras kun je net zo goed vast blijven staan/hangen.

30 maart 2021 om 22:44

Tot je een inwoner van Gibraltar bent. Ik snap dat egoïsme toch niet altijd eerlijk gezegd.

30 maart 2021 om 22:47

Mee eens Lierse, als PEC supporter voel ik dit telkens terug komen in de discussies omtrent een BeNe liga. Je hebt die kleinere landen ook wel nodig, het hoort er gewoon bij en heeft z'n charme ook wel. Wat ik wel schandalig vind is dat ze het kunstgrasveld niet wouden sproeien voor de wedstrijd. Je speelt al op een vreselijk veld en dan maak je er ook nog eens een droge rubberen bende van, zeer triest en onsportief en mede de reden dat Blind er zo vanaf komt.

30 maart 2021 om 22:48

Gibraltar is samen met een aantal andere teams wel van een erg bedenkelijk niveau. Leuk voor die paar duizend volgers van hun maar erg slecht voor de belasting van de spelers. Kortom, de echte voetbalwereld dienen in het algemene belang in een 2e niveau te gaan spelen. Maak er maar ere en eerste divisie van.

30 maart 2021 om 22:51

Amateurteams in de beker dan ook maar schrappen?

30 maart 2021 om 22:46

Er zijn altijd al kwalificatie wedstrijden midden in het seizoen geweest. Er is ook geen andere optie om 10 wedstrijden af te werken. Wat een issue is dat er nog op kunstrgras wordt gespeeld en in interlandperiode 3 wedstrijden zijn gepropt.

30 maart 2021 om 22:46

Zou wel heel sneu zijn als Blind nu een mogelijke Europa League finale en een EK mist. Laten we hopen dat het meevalt.

31 maart 2021 om 09:10

Precies. Eerst maar eens United en Roma uitschakelen. Wordt lastig genoeg.

30 maart 2021 om 22:48

Zoals iemand al zei, je moet toch bepalen wie naar het wk gaat. Heb zelf meer hekel aan dat kunstgras en dat het nog toegestaan is. Kon er zelf ook niet op voetballen qua knieën en je ziet dat veel spelers blijven haken. Schaf het gewoon af en financier desnoods een gibraltar zoals de eredivisie nu doet. Blessures kunnen natuurlijk altijd gebeuren, maar met kunstgras is het vragen om problemen

30 maart 2021 om 22:48

Ik snap wat je bedoelt maar als die interlands zo vreselijk zijn moeten we ook stopoen met EK's en WK's. Die zijn namelijk niet mogelijk zonder dit soort interlands. Als je ziet hoeveel onzinnige wedstrijden de grote clubs in Europa spelen (WK voor clubteams, 2e bekertoernooien etc) dan kun je beter daar in schrappen of wisselen dan in interlands.

30 maart 2021 om 22:48

Kan mij Ajax nou schelen, ik kijk graag Oranje. Lullig voor Blind hoor, daar niet van, maar die misplaatste arrogantie. Interland voetbal is voor mij het echte voetbal, waar geld geen rol speelt.

31 maart 2021 om 00:45

Dat scheelt mij ook niets, wat ik belangrijker vond is dat zonder Blind het tempo hoger was dus dat je kan concluderen dat Blind geen speler is voor in Oranje als er snel gespeeld moet worden.

30 maart 2021 om 22:52

Ik ben misschien een van de weinige, maar ik vind interlandvoetbal altijd een leuke onderbreking, die zorgt voor saamhorigheid en lekker over hetzelfde onderwerp lullen. Wel vervelend voor Blind overigens.

30 maart 2021 om 22:52

toch zijn er vandaag wel twee nieuwe sterren geboren. Gakpo die twee keer scoort tegen Jong Hongarije en Depay die twee keer scoort tegen Gibraltar

30 maart 2021 om 23:14

Hopelijk snel Gakpo in Oranje voor Depay. Wat is Gakpo toch doelgericht zeg, heerlijk talent.

30 maart 2021 om 23:19

Noa Lang, Gakpo en Weghorst hebben sowieso meer recht op een uitverkiezing als Babel gezien hun prestaties dit seizoen

30 maart 2021 om 23:50

Wat Babel bij oranje doet is me ook een raadsel idd. Maar in de basis zou ik Gakpo graag een potje of twee zien op linksbuiten. Depay bank of spits maakt me weinig uit. Met al dat gebrei heb je juist twee doelgerichte vleugelflitsers nodig met een actie en schot. Of Berghuis op rechts en dan een diepgaande spits zoals Malen of Boadu in de as. Maar 2 vleugelspitsen én een spits die in de bal komen kan echt niet.

30 maart 2021 om 23:01

Conclusies:
zonder Blind ging de snelheid omhoog.
Babel brengt niets toe.

30 maart 2021 om 23:06

Toch wel lekker dat Turkije gelijk speelt. Wel verwacht dat ze nog ergens punten gingen morsen, niet echt gecharmeerd van dat elftal. Hopelijk wordt dit niet zoiets als het WK van 2018 met dat geluk wat Zweden destijds had.
3 wedstrijden tot nu toe gespeeld, waarin je heer en meester bent maar toch scherpte mist voor het doel. Frank zou volgende keer beter aan doen om met weghorst en van de beek te spelen ipv de Jong en Klaassen. Hopelijk vliegt dan wat meer ballen in t netje. In ieder geval toch nog een rooskleurige situatie voor ons.

30 maart 2021 om 23:12

Weghorst is nu heilig ofzo? Luuk de jong scoort aan de lopende band. Alles weer in eigen hand maar Frank moet weer even genoemd worden. Eerste helft had het al 0-5 moeten staan. Geniet nog even van jullie azijn van afgelopen week, opportunistisch volk hier.

30 maart 2021 om 23:22

Luuk de jong scoort aan de lopende band zegt die dan. Behalve in topcompetities de afgelopen 10 jaar dan of tellen we dat niet mee?

30 maart 2021 om 23:28

Opportunistisch volk? Grappig dat juist jij degene bent die zo opportunistisch is. Als 1 iemand aan de lopende band scoort is het Weghorst, maar na 2 potjes tegen Letland en Gibraltar is de Jong ineens degene die het top doet? Haha manman.

30 maart 2021 om 23:32

En Turkije. En Lierse de goals die je maakt in topcompetities neem je mee naar je nationale elftal ofzo? Weghorst zit niet eens op de helft van de topscorer in Duitsland. Laat me niet lachen zeg.

30 maart 2021 om 23:36

Luuk de Jong is mislukt in Duitsland, kwam niet eens in de buurt bij 10 doelpunten per seizoen, wat is er daarnaast een schande aan voor Weghorst om niet eens op de helft te komen? Lewandowski, Haaland staan boven hem, dat is absolute weteldtop

30 maart 2021 om 23:44

Lewandwoski gaat een 50 jaar oud Bundesliga record breken aan dit tempo (hangt wat af van zijn blessure) en heeft er 35 in liggen in 25 potten. Wat een werkelijk waar belachelijk slecht argument om Weghorst naar beneden te halen.

30 maart 2021 om 23:45

Weghorst is gewoon een matige speler en daarom niet opgeroepen voor oranje. De Jong is niet veel beter maar gezien zijn ervaring en bijdrages gewoon veel passender in dit team.

31 maart 2021 om 06:14

En Luuk de Jong zit net op een zesde van de topscorer van Spanje. Die overigens veel minder scoort dan de topscorer van Duitsland.Prima dat Luuk een paar goals maakt nu, maar ik denk dat Weghorst dat ook had gedaan. En ervaring in Oranje kan je alleen krijgen door geselecteerd te worden. Dat 'argument' gaat dus niet op.

31 maart 2021 om 01:55

Vind ik ook. Zonder publiek ook. Er een stuk of vijf inschieten, proberen je knie niet te verdraaien en joepie drie punten op naar de volgende match tegen Swahili ofzo... Langs de andere kant heb ik dan wel weer bakken respect voor kleinere landen met spelers die vaak letterlijk van hun werk komen en zich de tering inlopen.

Eerste helft om van te huilen, 2e helft stukken beter na 2 (1 geforceerde) wissels. Die 2 wissels laten ook wel gelijk zien wat dit Oranje miste, een extra spits om Luuk heen, Frenkie als verdediger ipv middenvelder en natuurlijk Gravenbergh wat toch echt wel het grootste talent blijft in Oranje, geweldige voetballer. Uiteindelijk een comfortabele overwinning met toch wel een klein zwart randje voor de meeste Ajacieden door de blessure van Blind. Hopelijk valt het mee maar het zag er niet best uit, altijd weer dat kut kunstgras, een gezwel in de voetbalwereld.

30 maart 2021 om 22:51

Meerdere wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat op de huidige kunstgrasvelden de kans op blessures gelijk is aan normaal gras. Daarnaast was het gewoon een hele ongelukkige val die op normaal gras ook dezelfde kwetsuur als resultaat had kunnen hebben.

Nou gelukkig werd het beter de 2e helft maar man wat was het zwak in de 1e helft. Het ging opeens makkelijker nadat de koppige FdBoer Memphis meer centraal liet spelen en Gini wat meer naar voren kon. FdeBoer moet stoppen Klaassen meer naar voren te laten schuiven. De tandem Gini, Memphis was super onder Koeman, vreemd dat hij dat verpest. In de 2e helft kwam dat wel terug en toen zag je meteen het gevaar en de rendement. Memphis met voor assists en creativiteit. Gini die meteen in de 16 komt en gelijk scoort. Iets wat Klaassen maar steeds niet lukte. Maar een ander kracht ontstaat er ook nadat Malen vanaf links kwam, waardoor Wijndal meer ruimte krijgt omdat de defensie rekening moet houden met veel Oranje spelers in het centrum. Je zag dat het meteen veel gevaarlijker werd. Gewoon niet meer koppig zijn, net zoals van Looij met zijn spitsenloze systeem. Vandaag met Boadu en ze winnen makkelijk. Nou gelukkig is er uiteindelijk wel goed gewonnen met veel doelpunten maar de eerste helft was echt triest. Mentaal is het ook nog niet altijd sterk, maar goed wie weet kan van Dijk dat meer brengen straks. FdBoer zie ik dat iig niet doen. Maar goed als ie maar iig de kracht terugbrengt van de tandem Gini, Memphis en Frenkie.

30 maart 2021 om 22:47

Memphis in de spits werkt echt niet, dan begint hij te sleuren en loopt hij de buitenspelers in de weg en vervolgens staat er niemand in de spits. Nu werd hij ingezet als 10 en werkte het wel, dan kan hij passjes geven of juist zelf de actie inzetten. Hij heeft er ook nog een goede trap voor. Gewoon 4 33 met Weghorst in de spits en Depay op 10. Daarachter Wijnaldum en Frenkie. (Of gravenberch op termijn voor Wijnaldum)

30 maart 2021 om 23:12

Vind ik niet. En eerlijk gezegd snap ik niet dat je dit kan zeggen terwijl onder Koeman hij subliem was. Met juist Gini op 10. Memphis speelde als valse 9, zakt in, beetje vrij bewegen. Dan had je de linksbuiten die in zijn gaten kan springen, zo kwam de linksback ook meer vrij opkomend. En Gini op momenten die in de gaten springt. Tegen kleine ploegjes maakt het niet zo uit maar vooral sterkere tegenstanders zag je hoe sterk dat was, die 2 bezorgde super veel gevaar (goals en assists). Onder Koeman heb je genoeg bewijs dus snap niet zo hoezo je dit kan zeggen en dan ook met Weghorst komen, agh ja.

30 maart 2021 om 23:53

Tegen goede landen werkt dat ja, dan is er ruimte voorin. Tegen kleintjes staat iedereen in de 16 en dan kan hij beter vanaf de zijkant komen. Depay op 10 is een lachwekkende suggestie, daar heeft hij absoluut de kwaliteiten niet voor.

31 maart 2021 om 07:44

Ik leg juist uit waarom hij die kwaliteiten wel heeft. Niks lachwekkends aan, zeker als je kijkt met wie hij concurreert voor die positie. Welke kwaliteiten mist hij volgens jou voor die positie?

31 maart 2021 om 12:33

Overzicht balbehanding en spelintelligentie. Depay is iemand die gaat lopen met een bal ipv snel de vrije man te zoeken. Daarbij is het heel druk in het centrum op 10.

13 goals voor Nederland op 1 dag, het kan verkeren. Sterkte voor Blind. (en alle Turken)

30 maart 2021 om 23:06

Inderdaad, vond ik dus ook dat Nederland vorige wedstrijd al aardig speelde en een hoog tempo had. Had ook 6-0 moeten worden als de balletjes net goed vielen. Daarom vindt ik de meeste Nederlanders ook maar flinke zeikerds. Soms heb je gewoon van die wedstrijden dat het net even niet lukt zoals tegen Letland. Betekent niet dat je in 1 keer een waardeloos team hebt. Als je bijvoorbeeld naar de een Spanje kijkt of Portugal die net met de schrik vrij komen tegen een Georgië en Luxemburg. Nederland was geen enkel moment in gevaar tegen Letland en gewoon solide. Nu Gibraltar opgerold met 7-0 terwijl hun grootste nederlaag thuis 9-0 is en het had eigenlijk nog wel 15-0 kunnen worden. Dumfries en Wijnaldum 2 keer al zowat voor open doel. Vindt Nederland daarom prima spelen de laatste 2 wedstrijden. Alleen tegen Turkije was het niet best wel n viel bij de Turken alles er gewoon in. Had Nederland trouwens ook nog steeds met 4-4 gelijk kunnen spelen. Komt wel goed met Oranje👍🏻

30 maart 2021 om 23:16

Geen moment in gevaar tegen Letland? Je hebt gewoon twee grote kansen weggegeven + een derde die niet werd afgefloten voor een duidelijke overtreding. Dat is tegen een ploeg als Letland gewoon echt teveel

31 maart 2021 om 06:18

Je hebt het over Letland maar ruim verliezen van Turkije was de echte blamage. Daar ontstond de kritiek uit. En "we hadden meer kunnen scoren" is zo'n dooddoener. 'We' scoorden niet meer, so be it.

k vindt echt dat gezeik tijdens de eerste het live meepraten op Frank de Boer zo overdreven! Hij stelt vandaag gewoon de juiste 11 spelers op en zij moeten het vervolgens doen maar laten het compleet afweten! de Jong, Dumfries, wijndal, Klaasssn, Depay en aanvoerder wijnaldum stuk voor stuk speelde ze verschrikkelijk slecht de eerste helft.

Nu wil iedereen natuurlijk weer Koeman terug hebben, maar ik heb even wat statistieken erbij gepakt. Koeman heeft 20 wedstrijden gecoacht en daarvan zijn er maar 11 gewonnen. Van de 20 wedstrijden speelde De roon 14 keer en Babel en Promes beide 17 keer!!! Als de Boer 1 van deze spelers oproept vindt iedereen het compleet gestoord, maar Koeman stelde ze nog vaak op ook! beetje hypocriet niet?🤔🤔
Ik vindt echt dat we De Boer wat meer krediet moeten geven. Na deze kwalificatie reeks en het EK kunnen we pas echt oordelen.

Dan even over de wedstrijd, we wisten van te voren dat het geen spannende pot ging worden en je moet er gewoon even doorheen komen. 7-0 is een prima uitslag!
De blessure van Blind zag er verschrikkelijk uit, hopelijk ligt ie er niet te lang uit. Ajax heeft hem nog hard nodig in de europese wedstrijden

30 maart 2021 om 22:54

Mensen zijn opportunistisch als de pest. De reacties bij het live meepraten waren beneden elke pijl. Koeman en Weghorst zijn nu de helden, Frank de Boer is de nieuwe boeman. Gewoon triest.

30 maart 2021 om 23:01

007, Helemaal mee eens, k moet wel zeggen dat ik het een vreemde keuze vindt om Weghorst thuis te laten, die heeft nu 3 geweldige seizoenen gehad in de Bundesliga en die had het wel verdiend om erbij te zitten

30 maart 2021 om 23:04

Weghorst is geen held, maar De Boer laat zijn eigen ongelijk zien. Als je een sterke spits wilt opstellen moet je Weghorst gewoon meenemen. Hij heeft dat verdiend.
En de vergelijkingen met de selectie van Koeman hierboven zijn onzinnig. Dat is twee jaar geleden. Toen speelden andere spelers goed en daar werden resultaten mee gehaald. Inmiddels zijn andere spelers in vorm en spelen sommige van de genoemde spelers bijna niet meer. Dan is er gewoon terechte kritiek op de selectie.

30 maart 2021 om 23:12

007
Jepp, hij is verantwoordelijk voor de populairste sport in dit land (en ook een beetje voor de horeca volgend jaar mochten we weer een biertje kunnen drinken). Frank heeft gewoon pech met de uitstraling, niet echt een prater zoals bij VI wordt gezegd. Verder heeft hij de verkeerde keuze gemaakt om niet Weghorst mee te nemen en telkens zijn schoonzoon in te laten vallen. Verder kan je een keer verliezen natuurlijk. Koeman deed ook niet alles vlekkeloos. Dit is niet frank z'n schuld dat we slechts met 2-0 en 0-7 winnen, wat een kansen werden er toch gemist. In ieder geval doen we na 3 wedstrijden nog gelukkig vol mee

30 maart 2021 om 23:15

FR10RDAM de Boer bewijst zijn ongelijk door de Jong op te stellen in plaats van Weghorst, die al 3 wedstrijden op rij scoort? Vreemde vorm van logica.

30 maart 2021 om 23:47

Nee mentalist, De Jong werd meegenomen als pinchitter, vervolgens stelt hij hem 2x op als basisspeler. Weghorst is completer dan De Jong, dus bewijst De Boer zijn ongelijk, je neemt niemand mee omdat hij goed kan koppen....

30 maart 2021 om 23:47

Mentalist
Een paar maanden geleden werd de boer met de grond gelijk gemaakt omdat hij Norman niet opriep. Niemand die daar nog over praat na de wedstrijden tegen Ajax. 1 persoon heeft de naam weghorst genoemd en meteen is hij volgens velen de verlosser. Maar is voor velen hier een stok om De Boer te lijf te gaan.

30 maart 2021 om 23:56

@mentalist: Tegen Turkije maakt ie een bal die er per ongeluk in valt en tegen Letland en Gibraltar had Weghorst natuurlijk ook met z'n ogen dicht gescoord. Als je Memphis uit de spits haalt en met een echte 9 gaat spelen dan dient dat op basis van huidige vorm gewoon Weghorst te zijn uiteraard. Ik snap niet dat daar überhaupt een discussie over is, verschil is immens.

30 maart 2021 om 23:58

Koeman was ook zo geweldig niet. Met ene fitte selectie kwamen we keer op keer op achterstand met de roon en Babel in de basis. Vervolgens met enige mazzel.draaiden ze het een aantal keer om en stonden dezelfde spelers weer in de basis de volgende wedstrijd. Daarbij was een late goal van luuk de Jong nodig om van noord Ierland te winnen voor we ons überhaupt kwalificeerden.

31 maart 2021 om 00:05

Weghorst in Oranje hoe diep en triest zijn we gezakt dat mensen door het vuur gaan voor deze spits.

31 maart 2021 om 00:16

Door het vuur gaan nog wel? Er zijn gewoon veel mensen die hem aantoonbaar beter vinden dan Luuk de Jong (die nu ineens basisspeler blijkt te zijn) en dat is niet zo gek als je stats van beide heren naast elkaar legt.. En het is niet dat Weghorst dit nu een blauwe maandag laat zien, dit is al z'n derde seizoen op rij waarin hij zeer goed presteert voor Wolfsburg in de BL!

31 maart 2021 om 09:18

Weghorst in Oranje is inderdaad pure armoede, maar dat is Luuk de Jong nog meer. Je kiest de beste en Weghorst is nu eenmaal de minst slechte optie in de spits.

Je ziet hoe belangrijk Babel in de kleedkamer weer was. In de tweede helft gingen ze veel efficiënter met de kansen om tegen deze sterke ploeg van Gibraltar

30 maart 2021 om 22:51

Precies. De hand van Ryan was duidelijk zichtbaar

30 maart 2021 om 22:56

Je zou bijna denken dat dit de nieuwe 'hand van God' wordt

30 maart 2021 om 23:01

De nieuwe No.9 in Fifa!

30 maart 2021 om 22:58

Altijd maar weer de draak steken met Babel. Worden jullie er niet moe van?

30 maart 2021 om 23:03

Steken? Promes zat niet in de selectie. Wel jammer, een paar mooi steekballen van deze messcherpe speler zou vandaag uitstekend zijn geweest

30 maart 2021 om 23:09

Vind de grappen vermakelijker dan zijn spel in Oranje, dus maken we er maar het beste van!

30 maart 2021 om 23:40

dat komt door Frank De Boer die hem selecteert en die hem in zo een positie brengt. volgens mij snapt Babel zelf niet eens waarom hij bij de selectie zit

30 maart 2021 om 22:58

Altijd maar weer de draak steken met Babel. Worden jullie er niet moe van?

30 maart 2021 om 23:20

Ik vind het ook beetje irritant worden, terwijl ik ook niet echt een fan ben van hem .. maar constant weghorst Noemen en babelout gaat nergens over spelen nier eens op dezelfde positie ... zelfs fdeboer heeft eerlijk gezegd dat hij keuze moest maken tussen Luuk en wout ... zeg dan gakpo voor Babel dat kan ik dan nog wel begrijpen ,,, nu lijkt het op pure haat op die jongen

7 goals is leuk. Maar omg wat zag het er vies uit bij Blind. Ben bang voor een hele zware blessure. Dat Turkijke gelijk speelt tegen Letland verbaasd me weinig, maar is natuurlijk wel goed voor de poule. Maar Het enige waar ik nu aan kan denken is de blessure van Blind

30 maart 2021 om 22:46

Dit was dus de wedstrijd waarin ik bang was dat het mis zou gaan en dat kwam uit. Turkije voetbalt alleen wanneer het hun uitkomt helaas en dit is de reden waarom we eindtoernooien missen

30 maart 2021 om 23:11

Dat is exact de reden die ik bedoelde inderdaad. Ik heb vaak ook het idee ze het tegen 'grotere' voetballanden meer willen laten zien en dan ben je simpelweg meer in staat. Het is ook lastig om je bij wijze van 60 keer per jaar 110 procent te geven. In de wedstrijden dat het wat minder loopt komt het dan aan op de welbekende 'ondergrens'. Nederland zakte daar tegen Turkije finaal doorheen, En Turkije profiteerde en won volledig terecht.

30 maart 2021 om 23:24

Door dit soort wedstrijden te verspelen is dit dus de reden waarom Turkije regelmatig eindtoernooien misloopt

Drie puntjes en door naar de volgende. Turkije punten laten liggen dus ook gunstig

Prima 2e helft en helemaal mooi dat Turkije gelijk heeft gespeeld natuurlijk.

Het mooiste is wel het gelijkspel van Turkije!!

Nou gelukkig werd het beter de 2e helft maar man wat was het zwak in de 1e helft. Het ging opeens makkelijker nadat de koppige FdBoer Memphis meer centraal liet spelen en Gini wat meer naar voren kon. FdeBoer moet stoppen Klaassen meer naar voren te laten schuiven. De tandem Gini, Memphis was super onder Koeman, vreemd dat hij dat verpest. In de 2e helft kwam dat wel terug en toen zag je meteen het gevaar en de rendement. Memphis met voor assists en creativiteit. Gini die meteen in de 16 komt en gelijk scoort. Iets wat Klaassen maar steeds niet lukte. Maar een ander kracht ontstaat er ook nadat Malen vanaf links kwam, waardoor Wijndal meer ruimte krijgt omdat de defensie rekening moet houden met veel Oranje spelers in het centrum. Je zag dat het meteen veel gevaarlijker werd. Gewoon niet meer koppig zijn, net zoals van Looij met zijn spitsenloze systeem. Vandaag met Boadu en ze winnen makkelijk. Nou gelukkig is er uiteindelijk wel goed gewonnen met veel doelpunten maar de eerste helft was echt triest. Mentaal is het ook nog niet altijd sterk, maar goed wie weet kan van Dijk dat meer brengen straks. FdBoer zie ik dat iig niet doen. Maar goed als ie maar iig de kracht terugbrengt van de tandem Gini, Memphis en Frenkie.

30 maart 2021 om 23:09

Vooral dat koppig zijn ben ik volledig met jou eens! Te veel trainers denken het wiel opnieuw te moeten uitvinden. Waarom? Borduur gewoon voort op wat Koeman deed, dan maak je het jezelf toch ook veel makkelijker lijkt mij dan! Alsnog vond ik vandaag niemand echt goed trouwens. Depay en Wijnaldum waren bijvoorbeeld beter in de 2e helft, maar ze speelden echt niet bijster goed. En meerderen speelden nog zwak ook.

In de rust: Nederland matig met 1-0 voor, de concurrenten doen zover wat ze moeten doen. Uiteindelijk een prima 8-0 en concurrent Turkije 3-3 tegen Letland.

Eerste helft was echt bizar slecht. 7-0 is overigens wel prima. Turkije speelt 3-3 tegen Letland. Na de hysterische reacties hier, dacht ik bijna dat Turkije echt goed was, maar deze poule zullen we dan wel winnen. Moet ook gewoon.

30 maart 2021 om 22:49

Eigen schuld. Turkije stond 2-0 voor. Het kon makkelijk meer worden maar ja als je opeens handrem er op zet dan geef je de letten hoop. Dit is trouwens niet nieuw. Tegen dit soort landen verprutsen ze vaak punten. Montenegro winnen ze ook niet. Geef mij maar lekker duitsland of frankrijk. Dan zijn ze in ieder gebal wel gefocust.

Het gros zal wellicht een negatieve kanttekening plaatsen dus ik hou het maar bij het positieve. Goede tweede helft met een andere formatie en tactiek dan bij aanvang. Dat is een goede zet geweest en zou een les moeten zijn in de verdere campagne. Frenkie naast de Ligt en een Gravenberch erbij op het midden. Nu nog een vervanger voor Dumfries want die kan echt niet meer. Karsdorp, Geertruida, Timber is allen beter.

30 maart 2021 om 22:54

Naast Dumfries zou ik de Jong en Klaassen ook vervangen. Gravenberch naast Frenkie, Gini op '10', Weghorst in de spits en een willekeurige back op de positie van Dumfries.

31 maart 2021 om 09:20

Karsdorp als rechtsback.

Leuk zo een overwinning, maar hadden er minimaal 10 moeten zijn. Uitvallen van blind toch nog een pijnpunt voor zowel Nederland als Ajax. Ik vrees het ergste voor hem, benieuwd of hij het ek gaat halen

30 maart 2021 om 23:12

Ja maar zo kan je elke keer wel wat zeggen. Had ook wel 15-0 kunnen worden met alle kansen die je krijgt. Maar dat is alleen maar goed dat je zoveel creëert. Tegen Letland overigens ook al veel gecreëerd. Vindt het er persoonlijk daarom wel positief uitzien! Tegen Letland vielen ze net niet en deze pot ook vaak genoeg niet. Maar toch nog 7 gescoord. Als je na gaat dat hun grootste thuis nederlaag 0-9 is kan ik hier best mee leven. We hadden dat record alleen inderdaad kunnen breken😂

Van Hooijdonk zei het perfect in de rust. De ploeg kwam er niet doorheen omdat het tactisch gewoon totaal niet klopte. En dat is volledig aan de coach te wijten....

Goed gedaan hoor, dit soort wedstrijden kan je alleen maar verliezen dus prima en weer door. Het beste nieuws is het gelijkspel van Turkije.

0-7 en nog steeds een heel slecht gevoel over dit Nederlands Elftal. Er zitten een paar jongens tussen waar je echt van denkt wat doe ze in het Nederlands Elftal. Ik ga maar geen namen meer noemen want iedereen kijkt met een subjectieve bril naar dit oranje.

30 maart 2021 om 23:16

Je hebt een slecht gevoel omdat het ook wel 0-15 had kunnen worden. Maar dat betekent niet dat het slecht was. Betekent alleen dat je gigantisch veel gecreëerd hebt dus. En dat is positief. Net zoals tegen Letland trouwens. Ook veel gecreëerd en daarom waren mensen ook teleurgesteld in maar 2-0. Voor de rest heb je de basis van het elftal wel ongeveer staan nu. Hier en daar zal je misschien nog wat veranderingen krijgen zoals een Weghorst. Maar wie zou je dan graag in het Nederlands elftal hebben in plaats van deze jongens? Vindt het over het algemeen prima zo hoor.

30 maart 2021 om 23:43

Ik vind Dumfries echt dramatisch! Zit totaal geen voetballend vermogen in heeft alleen werklust en rent veel. Klaassen op 10 is niet het niveau waar we naar moeten streven of je haalt hem eruit of zet hem een linie naar achter. Berghuis vind ik ook heel veel tekort komen op internationaal top niveau! Ik zie liever een Gravenberch, Bergwijn en Tete in de basis.

Deze overwinning geeft toch een zure nasmaak. Deze overwinning belooft weer een hoop frustrerende minuten onder De Boer, die wederom heeft laten zien het voetbal niet uitgevonden te hebben.

Ik had in mijn hoofd minstens 5 goals maken, want zelfs onze plaatselijke buurt vereniging wint nog van Gibraltar met 2,3-0. Het werd dus 7-0, prima. Voor de rest speelde niemand bijzonder. De voorspelbare en aangewezen mensen scoorde. Werd er niet warm of koud van, niet tegen dit niveau. En doorrrrr

Mijn hemel wat was het (vooral de eerste helft) slecht zeg. Ik begrijp niet dat Wijnaldum nummer 1 op het wedstrijdformulier is, die man kan echt nauwelijks voetballen! Hij laat echt niets, maar dan ook niets zien... Blind’s uitvallen is sneu voor hem, maar voor het Nederlands elftal een enorme opsteker. Nu zal De Boer zich niet verplicht voelen om hem in te passen en met een beetje mazzel redt hij het EK dan ook niet. Ik hoop voor hem dat het allemaal meevalt, maar als iemand die het Nederlands Elftal een warm hart toedraagt ben ik hier allerminst rouwig om..

31 maart 2021 om 00:53

Blind is alleen goed in een voetballend elftal. Vandaar dat het bij het NL elftal lijkt alsof ie er niks van kan. Maar bij onze vrienden uit Amsterdam een onmisbare schakel

De 1e helft met afstand het slechtste voetbal wat ik heb mogen aanschouwen zelfs bij ADO word dit seizoen beter positiespel gespeeld. Niets ten nadele van Luuk De Jong maar zodra hij speelt is het enige wat we doen eindeloos voorzetten geven en hopen dat hij er iets nuttigs mee doet, Weghorst zou het 10x beter doen maar goed die discussie is al gevoerd. Babel en Stengs nog ingevallen toen heb ik maar de tv uitgezet. 7-0 uiteindelijk een goed resultaat doordat Turkije 3-3 speelt voor de lange termijn was het beter geweest als Frank de Boer er na vanavond eruit geknikkerd werd maar oke. Balen voor Blind overigens.

Toch kunnen we kritisch zijn, want het kan altijd beter. Waarom haal je de Jong eruit? Juist in dit soort potjes tegen deze tegenstanders kun je hem gebruiken en dan doe je het een dik uur lang niet. Waarom Stengs en Babel inbrengen? Ze brengen beide helemaal niets. Waarom überhaupt met een Dumfries en een Blind beginnen? Start gewoon met twee cv's en de Jong als libero. Je hebt niets aan verdedigers tegen Gibraltar, wat je nodig hebt is creativiteit. Aardige score uiteindelijk en zoals ik al dacht morsen die Turken binnen drie potjes al punten. Die halen we echt wel in.

30 maart 2021 om 23:41

Helemaal mee eens, was mijn eerste gedachte toen De Jong eruit ging. Waarom je spits eruit als je zoveel mogelijk doelpunten wil maken..

31 maart 2021 om 04:42

Omdat de Jong 20 kansen per goal nodig heeft. Dat is echt een parodie op een spits.

Ik had in mijn hoofd minstens 5 goals maken, want zelfs onze plaatselijke buurt vereniging wint nog van Gibraltar met 2,3-0. Het werd dus 7-0, prima. Voor de rest speelde niemand bijzonder. De voorspelbare en aangewezen mensen scoorde. Werd er niet warm of koud van. En doorrrrr

Mits iedereen fit:
? (K), Karsdorp (RB), De Ligt (CV), Virgil (CV), Wijndal (LB), Frenkie (M), Gini (M), Depay (AM), Berghuis (RA), Weghorst (SP), Gapko (LA)

Gelukkig kunnen de meeste hier weer met een grote grijns gaan slapen. Ook Letland heeft ons vanavond geholpen. Nu hopen dat mensen even tot tien kunnen tellen en wat meer vertrouwen geven aan Oranje als het even wat minder gaat. Nu hopen dat Blind het EK wel haalt anders gaan we nog problemen achterin krijgen. Virgil zal waarschijnlijk er ook niet zijn.

30 maart 2021 om 22:54

De vrij en de ligt?

30 maart 2021 om 23:10

De Vrij kennende is die vast en zeker geblesseerd tijdens het EK..

31 maart 2021 om 16:28

Dan kan Botman of Ake daar spelen.

30 maart 2021 om 22:59

Centraal achterin nog steeds genoeg prima opties hoor.

30 maart 2021 om 23:12

Centraal achterin zijn we nou niet bepaald afhankelijk van Blind en nu we in Wijndal een prima linksback hebben, denk ik zijn gemis in Oranje wel mee zal vallen. Natuurlijk wel vervelend voor hem, maar eerst maar eens afwachten hoe erg het is.

30 maart 2021 om 23:30

Ik vind het te makkelijk om zonder enige kritiek verder te gaan, wanneer je met 7-0 wint van een (met alle respect) veredeld bierelftal. Het was toch duidelijk dat na de geforceerde wissels en dus een wijziging in het standaard strijdplan van De Boer, er pas gevoetbald werd. Als dat nodig is, kan men toch concluderen dat de tactiek in de basis al niet klopt. Er vallen daarna binnen luttele minuten 3 goals, waarna Gibraltar het wel prima vindt. Dat deze overwinning dan geflatteerd is, is mijn ogen een understatement. Je moet normaliter in de eerste helft met 3 à 4 doelpunten voorkomen, zodat je in de 2e helft spelers rust kunt geven. Vergeet namelijk niet dat het voor de meeste basisspelers een lang seizoen is geweest. Er moet iets structureel veranderen in de spelopvatting van Frank, anders zie ik het somber in.

Aantal doelpunten prima. Spel minder. Tegenstander dramatisch, maar meerdere spelers bij Oranje ook echt slecht. Depay scoort, maar was extreem slordig en zwak. Malen scoort maar was zwak. Klaassen was zwak. Dumfries was zwak. Wijnaldum scoort maar was zwak. Idem voor Luuk de Jong. Het was in ieder geval niet mooi. Maar hier moet wel op voortborduurt worden.

Wat een clown die de Boer. Laat je anders even Frenkie 270 minuten in minder dan een week tijd spelen. Mocht die jongen best wat rust geven na de 4-0.

Pfffff laten we aub hier niet al te veel woorden over vuil maken want het was echt niet goed . @Frank de Boer laat je wenkbrauwen liften misschien zie je het dan al eerder dat het zo niet verder kan

Nou wat zijn we trots zeg. Man de eerste helft was om te janken. Opnieuw belabberd spel, omdat het gewoon niet goed staat. De tweede helft maak je het nog enigszins goed, maar laten we niet doen of het nou zo goed was. Het niveau van Oranje onder de boer is echt iets om je zorgen over te maken met het EK voor de deur. Waarom komt Stengs er trouwens in? Ik heb liever een van de jongens van jong oranje erbij dan Stengs. Zwaar overschatte speler met nu een van de slechtste corners ooit genomen in de geschiedenis van het voetbal op zijn naam.

30 maart 2021 om 23:29

Het was niet best maar tegen zo’n tegenstander is de kans 80% dat je kritiek krijgt. Dat geldt niet alleen voor Nederland.
Dus ja, 7-0 is mijns inziens prima. De rest vergeten.

Het gekke is natuurlijk ook dat een land als Gibraltar met jawel 30.000 inwoners (vergelijkbaar met Wijchen), qua voetbal een doorsnee amateurclub in nl gewoon meedoet als land. Voor die jongens natuurlijk geweldig, maar iedere x afgaan met 10-0 maakt het voetbal niet leuker op

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren