Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frenkie de Jong deelt moordend schema: ‘Maar dat is geen excuus’

Laatste update:

Frenkie de Jong baalt stevig van de valse start van Oranje in de WK-kwalificatie. Woensdagavond ging het team van bondscoach Frank de Boer in Istanbul met 4-2 onderuit tegen Turkije. De Jong maakt zich nog geen grote zorgen, maar beseft wel dat het beter zal moeten. Het EK staat immers over tien weken al voor de deur. “Als we zo spelen als gisteren komen we niet door de poule.”

De Jong keek met het Nederlands elftal vlak na rust al tegen een 3-0 achterstand aan. Door goals van invallers Davy Klaassen en Luuk de Jong kwam Oranje nog terug tot 3-2, maar daarna schoot Burak Yilmaz op prachtige wijze raak vanuit een vrije trap. Deze interlandperiode komt Nederland nog twee keer in actie. “Tegen Letland en Gibraltar ben je verplicht om te winnen”, zegt de Barcelona-middenvelder een dag na de nederlaag tegenover de camera van de NOS. “Je hebt liever dat je je kan revancheren tegen een echt groot land. Maar daarnaast wil je gewoon een goed gevoel krijgen, winnen en dat goede groepsgevoel terugkrijen en dat moeten we gewoon doen.”

De komende twee duels op zaterdag en dinsdag moeten er zes punten worden gepakt, stelt De Jong. “We moeten die wedstrijden goed aangaan en een hoog niveau halen”, aldus de Oranje-international, die niet tevreden is over zijn eigen spel tegen Turkije. Hij heeft wel een idee hoe het komt dat hij niet zijn niveau haalde. Zondagavond speelde hij nog negentig minuten in de met 1-6 gewonnen uitwedstrijd tegen Real Sociedad. "En ik was pas om 03.15 uur terug in Barcelona. Ik moest me de volgende dag, zonder te hebben geslapen, om 13.00 uur alweer melden bij Oranje en de volgende dag vliegen we ook weer naar Turkije", aldus De Jong. “Het is geen makkelijk schema, maar dit geldt niet als excuus, want de tegenstander moet ook reizen. Maar het is allemaal wel kort dag."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijft toch eeuwig zonde dat zo een stijlvolle voetballer, zo weinig rendement kan overleggen. Je zou zeggen traptechniek is aan te leren, ga ermee aan de slag om completer te worden.

25 maart 2021 om 17:00

Ik vind Frenkie helemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Zeker een goede speler, maar geen bepalende speler op het veld. Turkije is thuis ook ijzersterk, daar wint bijna niemand.

25 maart 2021 om 17:17

Je vind Frenkie niet zo bijzonder. Hmmm. Dat is natuurlijk jouw mening, en daar heb je recht op, maar voor mij is Frenkie de Jong de belangrijkste speler van Nederlands. Sinds zijn debuut heeft Nederland de weg naar boven gevonden, omdat hij juist bepalend is in die eerste aanvalszone. Hij bouwt aanvallen op, regisseert van achteruit en bepaalt het tempo. En dat over rendement wat hierboven wordt aangehaald vind ik ook weer zo vreemd, rekenen we een Busquets ook af op zijn rendement? Een Modric en een Kroos scoren ook niet bijster veel.

25 maart 2021 om 17:25

toch waren Depay en Wijnaldum de twee mannen die onder Koeman het meest bepalend waren maar Frenkie had ook zeker een grote inbreng. ik vind het wel een hele goede speler, alleen hij mag idd iets meer zijn stempel drukken

25 maart 2021 om 17:25

Ja dat riep je gisteren ook overal, maar Hongarije, Zweden en Rusland hebben de laatste 2 jaar nog gewoon gewonnen in Turkije, dus dat valt wel mee met ijzersterk.

Nederland was niet goed gisteren, belangrijke krachten als Van Dijk en Cillessen werden duidelijk gemist. En bij Turkije zat werkelijk alles mee. Laten we alsjeblieft Turkije niet omhoog gaan praten alsof het Spanje is.

En Frenkie is bij Barcelona inmiddels best wel bepalend, maar typisch om dat weer naar beneden te praten. Een betere middenvelder loopt er bij Turkije namelijk niet rond.

25 maart 2021 om 17:28

Wijnaldum speelde zo goed door Frenkie. Hij werd ontast als controlleur en kon spelen als loper achter Depay. Aanvallend waren die twee fenomenaal, maar het hele controleren van wedstrijden: dat start achterin! Frenkie zorgt dat je kan domineren.

25 maart 2021 om 17:47

Ja is ook zo, Frenkie is gewoon middelmatig.

25 maart 2021 om 17:54

Hahaha heerlijk deze onzin. Frenkie is wel degelijk een top speler. Ik kan niet over de hele wedstrijd spreken want ik heb alleen de tweede helft gezien en vond het onbegrijpelijk dat ze met 3 - 0 achterstonden tegen dit Turkije.

25 maart 2021 om 18:36

Japie, hoe kun je Wijnaldum onder Koeman nu het meest bepalend noemen? Die heeft toch een partij slechte interland afgeleverd af en toe.

25 maart 2021 om 17:47

Busquets heeft weinig goals en assists. Is een zeer stijlvolle voetballer aan de bal. Vraagje aan jou, is busquets een voetballer zonder rendement?

25 maart 2021 om 21:21

Je gaat toch niet de vergelijking maken met Busquets? De man die achteloos de meest beslissende ballen geeft. Dat dat dan geen assist is, moet niet uitmaken. Ik meen dat een Ziggo dat soort "voorassisten" altijd aanhaalt wanneer het zich voordoet bij een Nederlandse speler. Als De Jong dat frequent gaat doen wil ik je best gelijk geven.

25 maart 2021 om 21:26

Je bedoelt keypasses. Als je naar de statistieken kijkt in la liga geeft busquets 0,9 keypasses per wedstrijd en frenkie geeft er 1 per wedstrijd in la liga. Nou had ik het niet eens per se over keypasses. Want een pass die druk van het team afhaalt wordt ook niet een keypass genoemd. Zulke spelers zijn enorm belangrijk in het vorderen van het spel, spel opbouwen en balbezit houden/ heroveren. Dat is ook allemaal rendement. De stats komen van Sofascore trouwens. En om aan te geven dat 1 keypass per wedstrijd gemiddeld niet zo slecht is, messi maakt 2,5 keypasses per wedstrijd ongeveer.

Hij wil het misschien niet als excuus aanhalen, maar denk dat zijn reisschema zeker wel invloed heeft. De hele tijd heen en weer reizen, weinig slapen etc.

25 maart 2021 om 17:07

Elke speler heeft dat, ook de tegenstanders, geen excuus dus

25 maart 2021 om 17:44

Nou als je als Turkse speler in Turkije speelt, heb je minder reistijden volgens mij. Maar misschien gingen de Turken die al in Turkije spelen eerst nog op vakantie naar Amerika. Wie weet he?

Ik vond zelf Frenkie prima spelen. Hij wordt vaak afgerekend op goals en assist, maar Busquets, Xavi en Iniesta waren ook niet veel betrokken bij goals en assist. Verdedigende/controllerende middenvelders moeten opbouwen, aanvallen eruit halen en af en toe naar voren. De rol van een nummer 10 is het om de aanval te bedienen. Verder speelden Xavi/iniesta/busquets met elkaar dus die konden ook altijd de bal ergens kwijt, terwijl Frenkie het met de roon moet doen, die gwn niet goed meevoetbalt, en wijnaldum dat ook geen spelmaker is (wijnaldum kan prima voetballen hoor, maar niet opbouwen). Frenkie speelde gewoon degelijk/prima, maar niet top. wat in dit elftal niet zo gek is. Dan zegt hij zelf wat zijn reisschema is en dan kan ik alleen maar respect voor Frenkie's spel hebben.

25 maart 2021 om 17:09

Maar wat doet ie nou eigenlijk dan? Het enige wat ik zie zijn inspeelpassjes van maximaal 5 meter na tien huppeltjes over de bal en af en toe een dribbel langs aanvallers die een beetje half drukzetten

25 maart 2021 om 17:18

Zo is het maar net, zwaar overschatte speler! En iedereen blijft maar doen alsof het een geniale Cruijff-protégé is, terwijl hij zelden tot nooit het verschil maakt. Niks bijzonders, Oranje is sterker zonder dan met hem!

25 maart 2021 om 17:20

Je zegt het goed. Dat is het enige wat jij ziet. Wat je niet ziet is hoe hij altijd aanspeelbaar is, ruimte vrijmaakt, de tegenstander uitlokt en ruimte maakt voor andere spelers.

25 maart 2021 om 17:23

Ja, Frenkie is zo een matige speler inderdaad! Het ging zo goed, voordat hij in de basis kwam! Wijnaldum speelde zo sterk een linie terug, de opbouw werd prima gestroomlijnd en er waren zoveel aanspeelbare spelers die je onder druk kon aanspelen! Van het opportunisme wordt je toch kotsmisselijk.

25 maart 2021 om 17:54

-MK. - Of je staat hier gewoon een beetje te provoceren, of je hebt simpelweg geen verstand van voetbal. Hoe dan ook niet geschikt voor dit soort platformen. Oranje is beduidend beter gaan draaien sinds De Jong speelt en voor Barcelona is hij dit seizoen meerdere keren beslissend geweest.

25 maart 2021 om 17:59

Laat toch gaan jongens. Die gasten hebben een hele beperkte kennis lijkt het of ze stoken heel graag. Elke trainer zet hem als eerste op het bord behalve bij Barca daar als 2de na Messi. Maar is volgens deze kenners zwaar overschat.

25 maart 2021 om 20:01

@mk

Jou reactie is geniaal , in de zin van onzin die je uitkraamt.

Frenkie is in alles 3 stappen verder dan zijn mede spelers bij oranje , als je dat niet kan zien dan denk ik dat je beter tennis kan volgen.

De ligt en Frenkie , dat zijn spelere van absolute wereldklasse

25 maart 2021 om 17:12

Nou, xavi en iniesta hadden wel regelmatig een directe bijdrage aan een goal, alleen Busquets is echt een schakel tussen de aanval en het verdedigende blok. Frenkie is naar mijn mening dan ook meer een type ala busquets.

25 maart 2021 om 21:31

@nijmegen xavi en iniesta hadden veel assists, echter wel pas in hun prime. Daarvoor hadden ze niet zo veel assists. Dus het kan bij frenkie ook nog komen. Weet niet waarom sommige hem al willen afschrijven.

Als je het niet als excuus wilt gebruiken, is het een verdomd slechte timing om het nu over je reisschema te hebben. Wat een faalhaas

25 maart 2021 om 17:16

11 faalhazen. Moeten zich gewoon schamen. Komt Depay met ‘zo slecht was het niet’ Frenkie komt met het reisschema.....

25 maart 2021 om 18:38

Inderdaad. Als je verliest moet je gewoon je kop houden, alle hoon accepteren, excuses aanbieden aan het Nederlandse volk en niet mee wagen om zo'n wedstrijd te spelen.

Welke idioot bij de knvb laat hem dan maandags in Zeist melden? Die gozer speelt op zondagavond uit bij Sociedad. Alsof Frenkie dinsdags niet binnen 5 min. is bijgepraat door de Boer.
Vlieg op dinsdagochtend lekker uitgerust vanuit Barcelona naar Istanbul, scheelt ook nog geld.

Ik meende gisterenavond gehoord te hebben dat doelsaldo doorslaggevend is nu in de kwalificatie poule, klopt dat?

25 maart 2021 om 18:19

Puntenaantal naar mijn weten

26 maart 2021 om 12:48

Dus toch, scherp

25 maart 2021 om 22:04

Bij gelijke stand inderdaad doelsaldo boven onderling resultaat dit keer ja.

Het valt wel heel erg op dat Frenkie bijna nooit iets zinnigs te melden heeft over een wedstrijd of over voetbal in het algemeen. Best vreemd, meestal kunnen dit soort jongens juist goed praten over voetbal.

Het is verder ook absoluut geen leider. Die kwaliteiten heeft hij niet en hij heeft ook nooit gehad. Ik zie hier vaak mensen roepen dat dat Frenkie de kar moet trekken, maar dat kan hij helemaal niet. De karakter die bij zo een speler hoort heeft hij niet.

25 maart 2021 om 18:17

Frenkie heeft ontzettend vaak na zowel een overwinning als een nederlaag duidelijke en eerlijke interviews gegeven waarin hij vrijwel altijd kritisch is. Daarnaast hoeft niet elke speler een leider te zijn, hoe denk je dat dat zal gaan in het veld? Je kan ook een goede voetballer zijn zonder de leider te zijn. We hebben 'leiders' bij Oranje in de vorm van Virgil, Gini en Memphis en daarnaast is Mathijs ook een absolute leider. Dat zou genoeg moeten zijn toch?

Frenkie is wel goed in excuses zoeken. Als je reistijd hebt in het vliegtuig of de bus, kun je toch gewoon even de ogen sluiten. Nee, hij wil het niet als excuus noemen, maar geeft vervolgens in detail weer hoe zijn dagen eruit zagen.
Zwak, heel zwak. Net als zijn spel. Een middenvelder zonder goals en zonder assists. Wel veel passies over 5 meter op 60 meter van de goal. Tel daarbij het totale gebrek aan creativiteit bij Wijnaldum en de Roon en het is duidelijk waarom middenveld niet werkt.

25 maart 2021 om 19:13

Jij bent zeker nog nooit aan het reizen geweest. Ja je kunt slapen, maar dit staat absoluut niet gelijk aan even plat loggen in je bed.

25 maart 2021 om 19:22

Ik heb juist heel veel gereisd. Altijd economy class. Ben er vrij zeker van dat Barcelona en Oranje een heel stuk luxer reizen. En dan kun je prima een dutje doen.

Het is geen excuus want bij de tegenstanders zijn er ook spelers die veel moeten reizen. Maar internationale break duurt even lang als voorheen en nu zijn er 3 ipv 2 wedstrijden. En Frenkie is wel een extreem voorbeeld. Er hebben meerdere voetballers zondag nog gevoetbald, maar zijn wedstrijd was de laatste van de dag en ook nog een uit wedstrijd. En Nederland speelde woensdag al, als eerste van iedereen en weer uit. En ik las laatst dat Frenkie tot de veldspelers behoort met meeste minuten dit seizoen.

Hij speelde gisteren zijn 49e officiele wedstrijd in een half jaar tijd. Dat is ook niet gezond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren